abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:30:06 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92242192

Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

==========================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

==========================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> NS Dienstregeling 2011
NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken.
Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden.
Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld.

==========================
>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy

==========================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 99% gewijzigd door James1988 op 02-02-2011 20:32:56 (OP erbij) ]
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:31:19 #2
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_92242267
Hai.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_92242297
zo
die taurus trek snel op *O*
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:32:36 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92242355
Een dagje Keulen, trams, treinen en bussen
Zaterdag, 29 Januari 2011. Ver in het verleden een ticket geboekt bij NS HiSpeed voor mij en mijn moeder, om een dagje naar Keulen te gaan. Echter, mijn moeder is ziek, dus ik heb een maat gevraagd om mee te gaan. Het plan zou nu zijn om het OV van Keulen te bewonderen, voornamelijk de tram.

quote:
De wekker gaat vroeg, het is 4:00 in de ochtend. Om 5:40 gaat mijn trein, dus ik had tijd. Douchen, tas checken, en de laatste dingen erin doen. Ik liet niets aan het toeval over, want ik had al gekeken dat, wanneer de stoptrein te laat was, wat mijn laatste reismogelijkheid was om de ICE te halen. Dat was er nog één: Sprinter Gouda, daar IC Utrecht. Gelukkig kwam het niet zover.

Om 5:30 sta ik dan op Zwijndrecht, in de kou, te wachten. Om 5:38 kwam er nog een goederentrein langs over spoor 1 (daar vertrok de stoptrein ook!). Ik zag de bui al hangen, vertrek met +1.. Te Lombardijen kwamen wij om 5:49 aan, dus ruim op tijd, gezien het vertrek 5:50 is. Deuren op tijd dicht, maar de Mcn vertrok pas om 5:51.. Wederom +1!
Te Rotterdam CS was het zelf +2... Dat was dus toch haasten om de Intercity van 6:05 te halen naar Utrecht Centraal. Dit is een nachttrein. Gehaald, dus mijn reisgenoot, Sebastiaan (Op OHIH is hij Tram! ) opgezocht, en wij kwamen met -2 binnen rollen op Utrecht. +- 45 minuten overstap, dus alles verliep goed. Echter, het liep weer mis. Om 7:18 kwamen wij naar beneden op het spoor na gewacht te hebben bij het HiSpeed loket (waar het heerlijk warm was). IC 3121 naar Arnhem van 7:23 stond er nog. Niks mis mee, maar daarachter stond de 7421, Sprinter naar Rhenen. De PLP'er die rond liep meldde al dat er "een verstoring" was, uiteindelijk zei hij spoorloper. De 3121 vertrok rond 7:30, maar de Sprinter ging maar niet weg.. Nee, dat kwam omdat de HC en Mcn al vertrokken waren. Voor het gemak werd deze trein maar opgeheven, volgens de PLP'er. De ICE 121 naar Frankfurt Hbf werd dus binnen genomen op spoor 15, vertrek met +11. Onderweg kwam de trein tot stilstand, met later de mededeling dat de trein enkelspoor moest rijden, en dus op een tegentrein wachtte. En die kwam, IC naar Den Helder. Daarna vertrokken. Te Arnhem ongeveer +30 op de teller..

Snel opweg naar Duitsland, met de Lint achter ons latend. Wij vertrokken eigenlijk 1 minuut na zijn vertrektijd, maar wij kregen gelukkig voorrang. Echter, je verwacht in Duitsland een hogere snelheid te krijgen. Deze bleef steken rond de 110/120. Wij zagen wel veel "geflits" van de pantograaf komen, dus er was veel rijp op de bovenleiding. Onderweg viel het RIS (?) uit, eveneens de schermpjes waar de reserveringen op staan. Even later viel de verlichting uit, en was er nog beperkt verlichting. Te Empel-Rees kwam de trein tot stilstand, en leek alles helemaal stil te zijn.. Na +- 15 minuten kwam dan de mededeling dat de trein een defecte pantograaf had door teveel ijs op de bovenleiding. Reizigers konden met de Regionale trein naar Oberhausen van 9:47, maar mochten zitten blijven tot 9:30, omdat het zo koud was buiten.
Daar vlak na kwam een update, ICE 105 naar Basel zou extra stoppen op Empel-Rees. Reizigers konden met deze IC mee, en onderweg alsnog hun reis vervolgen. Deze kwam al over ongeveer 10 minuten, dus wij moesten de trein toch maar uit. Iedereen pakt de bagage, loopt naar de deur, maar de ontgrendeling werd niet verwijderd. Tram! zei daarna "Zal ik de noodontgrendeling gebruiken?" Alle reizigers stemden hiermee in. Wel in acht nemend dat de ICE langs het perron stond, en er geen gevaarlijke situaties voor konden doen, werd dit gedaan. Eenmaal buiten is hij langs de trein gaan lopen, om de overige deuren te openen. Bij de ICE kan dit ook van buiten. Het treinpersoneel zei hier totaal niets van. Reizigers konden nu rustig verplaatsen naar het andere perron. Het was nog ongeveer 5 minuten wachten, en toen kwam de andere ICE ons oppikken. De reizigers waren ons toch dankbaar...

Eenmaal in de ICE 105 (waar al de nodige zitplaatsen bezet waren), nam iedereen plaats op de plaatsen waar "Last Minute" aangegeven stond. Ja, dat is voor reizigers die Last Minute nog een zitplaats reserveren, maar wij hadden OOK recht op onze zitplaats ;) Wij hadden immers OOK betaald voor die zitplaats ;) Wij hadden immers OOK een vervoerbewijs. Bijna iedereen kreeg wel een zitplaats. Een nadeel was dat bij de volgende stations Oberhausen, Duisburg en Dusseldorf nog reizigers erbij kwamen voor een aantal "Last Minute" zitplaatsen. Ja, jammer. Wij zaten daar. Zo dachten bijna alle reizigers. Problemen? Haal de chef trein (HC/TM of hoe heet dat in de ICE?) er maar bij als je ons weg wilt. Alhoewel wij niet gestoord werden, gebeurde dit bij een aantal andere reizigers wel, die dus ook duidelijk zitten bleven. Dus dat werd een volle bak met mensen die nog moesten staan, en eigenlijk een zitplaats reservering voor ICE 105 hadden. _o-

Te Keulen werd maar medegedeeld dat de reizigers uit ICE 121 kwamen en geen zitplaatsreservering hadden naar het voorste treinstel moesten gaan, waarmee gekoppeld zou worden. De trein was namelijk al helemaal vol met overige reserveringen, maar dat andere stel had nog genoeg plaats over. Dus de trein stroomt leeg met ICE 121 klanten, en verplaatsen hun naar het andere stel.

Fijn, Wel hadden wij +75 minuten vertraging.

Omdat wij nog geen ticket bezaten, hebben wij snel het loket opgezocht. De dame achter de balie begreep ons niet, dat wij een TagesTicket 5 personen von 13,60 euro wilde. Ze wou een Tagesticket van 10,70 geven.. Toen ik zei dat ik die niet wou, zei ze dat je daar wel mee naar de stad in kon in Keulen. Maar daar vroeg ik niet om...!!

Oké, ticket rijker, en gelijk de tram naar Thielenbruch opgezocht, lijn 18 die nog met een redelijk oude tram reed, waar ook het Trammuseum zit (die niet open was).
Omdat wij niet de hele tijd beneden wouden wachten, namen wij Tram 18 naar halte Herler Strasse.

Tram 18 naar Bonn kwam binnen

http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F


Lijn 3 naar Mengenich

Ook stond lijn 159 naar Poll te wachten:


Daar even buiten gekeken, en toen weer met de tram 18 door naar Thielenbruch. Daar ook even rondgekeken.
http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F
Oud en nieuw

http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F
De in/uitgang van Thielenbruch

http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F

Ditmaal gingen wij met lijn 3 die met de nieuwste soort trams reed. Vanaf Thielenbruch zijn wij naar Steigerwald-Siedlung gegaan, en daar overgestapt op de lijn 4 naar Schlebusch.
http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F

Daar viel mij ook gelijk de grote koppeling op (afstand tussen beide trams):
http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F

http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F
Lijn 4 naar Schlebusch

In Schlebusch zijn wij weer gekeerd naar Bf Deutz. Daar moesten wij de tunnel in, om met lijn 1 naar de Bensberg te gaan. Omdat de reisgenoot nog wou roken, even naar buiten gegaan. Ondertussen bedachten wij ons dat het ook leuk zou zijn om met lijn 9 naar Königsforst te gaan, en daar bus 423 naar de Bensberg te nemen. Dus wij hadden alsnog de tram naar Bensberg laten schieten, en gekozen voor de tram naar Königsforst. Eenmaal in Königsforst aangekomen de bustijden even opzoeken. Een leuke extra is dat in Königsforst de trams nog over de keerlus rijdt. Wat is hiervan de reden? Ook aangezien aan beide kanten gewoon een cabine zat (2 stellen).

Onze bus kwam over ongeveer 20 minuten, dus onderstaande foto's nog even geschoten:


De tram op de keerlus

http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F
Lijn 154

In de bus naar de Bensberg ook nog een paar leuke foto's genomen. Een leuke lijn. Ik denk dat ik mij ook wel in die bussen zou vermaken. gezien de omgeving daar. De buschauffeur had door dat wij uit Holland kwamen (Hij zei ineens Holland Holland). Onderweg nog een beetje gebabbeld. Een leuke chauffeur met humor :)

Te Bensberg:
http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F
Bus 423 naar Berg. Gladbach

http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F
Stijle helling..

http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F
Tram 1 naar Keulen Weiden West, te Bensberg

Te Bensberg hadden wij de tram net gemist omdat wij nog een paar foto's wouden maken, dus dat werd 15 minuten wachten wat uiteraard geen probleem was :D
Deze lijn 1 hebben wij helemaal naar Köln Weiden West uitgereden, en zijn daar de tram gaan verlaten om met de S-bahn naar Hbf te gaan (plan was eerst even naar Flughafen).

http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F
De tram 1 naar de Bensberg retour

http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F
De achterste tram vertrok net, de voorste kwam net aan

http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F
Een korte cargo


Ook nog een ekte Diesel

In Hbf hebben wij uiteindelijk de EuroCity die met een 101 nog geplaat cq gefilmd.

http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F
Bus te Keulen Hbf

http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F
ICE te Keulen Hbf

http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F
BR143 met Dosto te Keulen Hbf


EuroCity naar Hamburg Altona, te Keulen Hbf

En omdat de Niehl Sebastianstrasse toch wel een leuke straat is voor Sebastiaan, toch maar even daar heen gegaan. Jammer dat het al aardig donker begon te worden!

http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F
http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F

Toen zijn wij terug gegaan naar Keulen Hbf, en eerst eten gehaald.

http://www.durkhoutsma.nl(...)n_29_Januari_2011%2F
En Duits eten mag niet ontbreken, Currywurst mit Pommes

Terug op Hbf troffen we om 19:10 de EuroCity ook nog, die met een Taurus reed.


Toen kwam vrij snel onze ICE ook al aan, met plusminus 10 minuten vertraging. Te Utrecht waren dat nog maar 3 minuten :)

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 03-02-2011 08:49:24 ]
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:33:58 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92242443
En daar was het verslag. Lekker uitgebreider als op OHIH, want die gasten zijn ook gek. Ik mag daar niet posten van de noodontgrendeling....
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:39:55 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92242807
Die Taurus is zo te zien gehuurd van MRCE Dispolok.

Leuk verslag! :)
pi_92242855
Ik hoop dat het juist staat want ik wilde wat ervaringen aanhoren van mensen die gebruik hebben gemaakt
van de hoge snelheidstrein in Nederland.

Hoe staat het met het gratis? internet en de prijzen eerste klas in vergelijking met de normale
treinen?
pi_92243228
quote:
2s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:40 schreef galtfactory het volgende:
Ik hoop dat het juist staat want ik wilde wat ervaringen aanhoren van mensen die gebruik hebben gemaakt
van de hoge snelheidstrein in Nederland.

Hoe staat het met het gratis? internet en de prijzen eerste klas in vergelijking met de normale
treinen?
Internet zal voorlopig nog niet in Fyra te vinden zijn. Gewoon mobiel bereik kun je ook een dikke 20% van het traject wel vergeten. Van de prijzen staat een mooi overzichtje op de Website.
pi_92243435
Leuk verslag ja, greavy! :)

Mooi om te zien dat ze een nieuwe bestemming voor de lokomotieven van de Br. 143 hebben gevonden. Dat blijft toch een van mijn lievelingstreinen. :)

En als geheime tip voor als het weer eens druk in de ICE is: gewoon op de bahn.comfort plekken gaan zitten. Die zijn gegarandeerd niet gereserveerd. Weliswaar hebben mensen met een bahn.comfort-kaart voorrang, maar zo veel zijn dat er toch niet. En ook zonder bahn.comfort-kaart mag je er gewoon gaan zitten, maar veel mensen weten / durven dat niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2011 20:51:29 ]
pi_92244208
Weleens het hele traject tussen Frankfurt (Main) Hbf en Köln Hbf in de `Bordbistro´ gestaan omdat het zo druk was en het één van de zeldzame keren was dat ik geen reservering had.
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:04:54 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92244396
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 20:40 schreef galtfactory het volgende:
Ik hoop dat het juist staat want ik wilde wat ervaringen aanhoren van mensen die gebruik hebben gemaakt
van de hoge snelheidstrein in Nederland.

Hoe staat het met het gratis? internet en de prijzen eerste klas in vergelijking met de normale
treinen?
De enige HST in Nederland met wifi aan boord is de Thalys, dit is gratis voor reizigers in de eerste klas, reizigers in de tweede klas betalen. Hoe de snelheid is? Geen idee. Nooit gebruikt, behalve de portal. En die was niet echt snel. :)
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:06:30 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92244505
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:50 schreef Igen het volgende:En als geheime tip voor als het weer eens druk in de ICE is: gewoon op de bahn.comfort plekken gaan zitten. Die zijn gegarandeerd niet gereserveerd. Weliswaar hebben mensen met een bahn.comfort-kaart voorrang, maar zo veel zijn dat er toch niet. En ook zonder bahn.comfort-kaart mag je er gewoon gaan zitten, maar veel mensen weten / durven dat niet.
Maar als je van trein wisselt met iets van 200-300 man dan heb je echt niet de zitplaats voor het uitkiezen, en dan zitten er ook al 200 man in die andere ICE.
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:50:23 #13
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92247721
Pompleures. Mijn hele uitgetypte bericht is weer eens verkleuwt...
Edit: Ik zie nu dat SoundDragon mij daar een PB over stuurde...
Stonden teveel foto's in enzo :r :(
pi_92248575
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:50 schreef greavy het volgende:
Pompleures. Mijn hele uitgetypte bericht is weer eens verkleuwt...
Edit: Ik zie nu dat SoundDragon mij daar een PB over stuurde...
Stonden teveel foto's in enzo :r :(
Ik vond het wel leuk om te zien :D
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:07:50 #15
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92249026
Ja, was iets met maar 10 foto's per post enzo dat hier een tijdje geleden was afgesproken..
pi_92249485
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:07 schreef greavy het volgende:
Ja, was iets met maar 10 foto's per post enzo dat hier een tijdje geleden was afgesproken..
Dat is heul geen afspraak. Ik zie liever die tientallen foto's in één keer dan dat ik overal op moet klikken. :')
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:17:32 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92249742
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:50 schreef greavy het volgende:
Pompleures. Mijn hele uitgetypte bericht is weer eens verkleuwt...
Edit: Ik zie nu dat SoundDragon mij daar een PB over stuurde...
Stonden teveel foto's in enzo :r :(
Inderdeed, ik had ze ook allemaal kunnen deleten, nu heb ik RSI van het linkjes veranderen :*

Er is een tijd geleden afgesproken dat we het hier een beetje een PRAAT topic zouden houden, en niet laten verzanden tot een spotters topic, wat vol staat met afkortingen en spotterslatijn waar niemand buiten jullie iets mee kan.
Tevens was er afgesproken dat er niet meer als 10 piįs in een verslag zouden staan om het een beetje leuk te houden voor iedereen; niet iedereen vindt dat geweldig.. het is een kleine moeite om de rest onder een linkje in een album te zetten, dan kan iedereen die dat wil, daar lekker op klikken.

Voor spotters en andere treinenfapper hobbyisten is er plek zat op het net, laten we het hier op FOK! wat toch een discussieforum is, gewoon lekker 'gewoon' houden, en toegankelijk voor iedereen die iets met treinen heeft ..
Dat wil overigens niet zeggen dat er helemaal geen spots meer gepost mogen worden, want ook dat vindt iedereen leuk, iets aparts mag best wel gepost worden, maar hou het een beetje binnen de perken ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92249848
Maar als je nou 3 berichten plaatst met 4 foto's..dan heb je het zelfde :P ?
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:20:40 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92249971
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:19 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Maar als je nou 3 berichten plaatst met 4 foto's..dan heb je het zelfde :P ?
Mjah, kijken hoe ver je kan gaan mag altijd; ik kan je alleen vertellen dat een post verwijderen een allejezus eind rapper gaat als posten :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92250261
Ik snap dat `gezeur´ over dat er foto's gepost worden serieus niet. Van oorsprong is dit het treinenfototopic (Wie heeft er mooie treinpics?). Dat daar `praat´ en `nieuws´ aan toegevoegd is, vind ik helemaal prima (treintopic #2: Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 2.). Sowieso vind ik dat alles gerelateerd aan treinen hier gepost mag worden. Maar klagen over (teveel) foto's slaat echt nergens op.
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:34:40 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92250918
Helemaal mee eens. Het is gewoon lastig om een mooie selectie van foto's te maken als je er zoveel hebt. Ik heb 171 foto's gemaakt op InnoTrans (zie linkje in OP) en daar, met veel pijn en moeite, de 25 in mijn ogen mooiste uit gekozen en hier gepost (in september).

Dat nog verder terugbrengen is juist a-motiverend om überhaupt nog foto's te posten, of om er iets bij te vertellen. Zeker bij een zeer gevarieerd aanbod is het gewoon bijna niet te doen om dat te beperken tot 10 foto's.

Ik heb geen enkel probleem met 30 foto's in een post. Leuk zelfs!

Edit: en oh, ik heb daarstraks greavy's foto's bekeken vanaf mijn iPad (voordat de post werd verbouwd) en toen vond ik het leuk om te zien. Ik ga echt geen 30 linkjes aanklikken om foto's te bekijken hoor :{w
pi_92251055
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:34 schreef James1988 het volgende:
Ik heb geen enkel probleem met 30 foto's in een post. Leuk zelfs!
Mits van te voren geresized om de mobiele users (dat zijn er steeds meer) een beetje te ontzien, lijkt me daar niet direct een probleem mee. BEHALVE als 80 % over bussen, trams, roltrappen en andere onzin blijkt te gaan, zoals hier.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:39:48 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92251269
Fles O+

Overigens, zullen we deze discussie verplaatsen naar [PTA FAQ & Feedback] ?

Dan hier even een fotootje om het weer on-topic te brengen:

21 april 2009 Twee Thalys-treinstellen staan te Paris Nord te wachten op een volgende lading reizigers.
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:40:06 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92251301
Ik denk dat het exacte aantal niet het allerbelangrijkste is, maar er ook een link met de kwaliteit gelegd moet worden. Als James al zegt dat ie van 171 terug gaat naar 25 dan komt me dat wel bekend voor: je mag wel enigszins kritisch zijn op wat je post. Daar is volgens mij die 10 foto's op gebaseerd: dat iemand niet de hele inhoud van zijn geheugenkaart uitbraakt in het topic.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_92251395
`Mobiele users´ gebruiken maar een `mobiele layout´ en bekijken het topic met foto's maar uitgebreid elders op een computer.
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:42:53 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92251492
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:41 schreef Socios het volgende:
`Mobiele users´ gebruiken maar een `mobiele layout´ en bekijken het topic met foto's maar uitgebreid elders op een computer.
Dat bepaal jij niet :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92251554


De Berlijn trein wachtend op een trein van tegengestelde richting.
Foto is van vorig jaar toen er nog enkel spoor lag ivm Almelo Verdiept.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2011 22:50:27 ]
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:44:42 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92251627
Ik zie helaas geen foto ;(
pi_92251664
Imageshack flipt m
pi_92251716
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:41 schreef Socios het volgende:
`Mobiele users´ gebruiken maar een `mobiele layout´ en bekijken het topic met foto's maar uitgebreid elders op een computer.
Dat is volslagen onzin natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92251767
quote:
14s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
Dat bepaal jij niet
Sowieso, altijd maar `online´ moeten zijn overal. :') Alle topics op FOK! werken uitstekend, ook fototopics als deze. Indien men dat met mobiel internet niet trekt, kan men het beter op dat moment niet gebruiken.

Natuurlijk bepaal ik dat niet en is iedereen vrij om dat wel te doen, maar ga dan niet zitten klagen omdat alle foto's niet (snel genoeg) laden. :')
pi_92251968
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:44 schreef James1988 het volgende:
Ik zie helaas geen foto ;(
Nu wel :Y
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 februari 2011 @ 22:51:32 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92252057
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]

De Berlijn trein wachtend op een trein van tegengestelde richting. Foto is van vorig jaar toen er nog enkel spoor lag ivm Almelo Verdiept.
Komt me bekend voor ja :)

Heb zo eens de trein naar Mariënberg gemist omdat een trein richting Hengelo vertraagd was ...

Ik kon in Mariënberg gelukkig de trein naar Zwolle nog net halen. Was tijdens het rondje dat ik 9 verschillende treinmaatschappijen in Nederland aandeed.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92252189
quote:
14s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Komt me bekend voor ja :)

Heb zo eens de trein naar Mariënberg gemist omdat een trein richting Hengelo vertraagd was ...

Ik kon in Mariënberg gelukkig de trein naar Zwolle nog net halen. Was tijdens het rondje dat ik 9 verschillende treinmaatschappijen in Nederland aandeed.
NS, NS Regio, NS HiSpeed en al dat soort onzin zeker :')

Dan maak ik liever een rondje langs alle provinciehoofdsteden *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:59:20 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92252531
Uit de oude doos:


30 juli 2008 Na een bezoekje aan Antwerpen is het tijd om weer huiswaarts te keren. NMBS-locomotief 1191 komt hier het diepste niveau (niveau -2) van Antwerpen Centraal binnengereden, achter zich een sleep ICRm-rijtuigen. De geelrode locomotieven zijn inmiddels vervangen door mintgroene Traxx-locomotieven omdat de reeks 11.8 onbetrouwbaar zou zijn. Ook de Traxx-locomotieven blinken niet altijd uit in betrouwbaarheid.

In 2008 was men nog vol optimisme en waren de ramen van de rijtuigen voorzien van grote stickers waarop stond dat deze rijtuigen naar de HSL zouden gaan. De Beneluxtrein had eigenlijk allang vervangen moeten zijn door een fonkelnieuwe hogesnelheidstrein, maar die liep vertraging op. Inmiddels is de toekomst van HSA (het bedrijf wat namens NS Internationaal de dienst op de HSL uitvoert) allesbehalve rooskleurig, het is zelfs nog niet eens zeker of Fyra ooit tot Brussel zal rijden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 februari 2011 @ 23:04:23 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92252851
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NS, NS Regio, NS HiSpeed en al dat soort onzin zeker :')

Dan maak ik liever een rondje langs alle provinciehoofdsteden *O*
NS Regio was niet meegeteld,

Wel Arriva, NS, VSM, Veolia, Syntus, DB Regio, Prignitzer Eisenbahn, NS Hispeed, Connexxion
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92253494
Vandaag de treinkaarten thuisgestuurd gekregen.

Vrijdag 11 maart a.s. ga ik voor een persoonlijk dagrecord in treinkilometers. :P

IC (10)518: Leeuwarden 05.45u - Amersfoort 07.22u (ICM)
IC 1618: Amersfoort 07.24u - Schiphol Airport 08.08u (ICM)
THA 9318: Schiphol Airport 08.31u - Paris Nord 11.35u (Thalys)
ICE 9555: Paris Est 13.08u - Frankfurt (Main) Hbf 16.58u (ICE 3)
ICE 2556: Frankfurt (Main) Hbf 17.42u - Köln Hbf 20.05u (ICE ?)
ICE 120: Köln Hbf 20.46u - Utrecht Centraal 22.58u (ICE 3)
IC 585: Utrecht Centraal 23.21u - Zwolle 00.14u (ICM)
IC 10787: Zwolle 00.59u - Leeuwarden 01.59u (ICM)

Totaal 2.009 kilometer.
pi_92253631
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:59 schreef James1988 het volgende:
Uit de oude doos:

[ link | afbeelding ]
30 juli 2008 Na een bezoekje aan Antwerpen is het tijd om weer huiswaarts te keren. NMBS-locomotief 1191 komt hier het diepste niveau (niveau -2) van Antwerpen Centraal binnengereden, achter zich een sleep ICRm-rijtuigen. De geelrode locomotieven zijn inmiddels vervangen door mintgroene Traxx-locomotieven omdat de reeks 11.8 onbetrouwbaar zou zijn. Ook de Traxx-locomotieven blinken niet altijd uit in betrouwbaarheid.

In 2008 was men nog vol optimisme en waren de ramen van de rijtuigen voorzien van grote stickers waarop stond dat deze rijtuigen naar de HSL zouden gaan. De Beneluxtrein had eigenlijk allang vervangen moeten zijn door een fonkelnieuwe hogesnelheidstrein, maar die liep vertraging op. Inmiddels is de toekomst van HSA (het bedrijf wat namens NS Internationaal de dienst op de HSL uitvoert) allesbehalve rooskleurig, het is zelfs nog niet eens zeker of Fyra ooit tot Brussel zal rijden.

Antwerpen *O*
pi_92253886
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:16 schreef Socios het volgende:
Vandaag de treinkaarten thuisgestuurd gekregen.

Vrijdag 11 maart a.s. ga ik voor een persoonlijk dagrecord in treinkilometers. :P

IC (10)518: Leeuwarden 05.45u - Amersfoort 07.22u (ICM)
IC 1618: Amersfoort 07.24u - Schiphol Airport 08.08u (ICM)
THA 9318: Schiphol Airport 08.31u - Paris Nord 11.35u (Thalys)
ICE 9555: Paris Est 13.08u - Frankfurt (Main) Hbf 16.58u (ICE 3)
ICE 2556: Frankfurt (Main) Hbf 17.42u - Köln Hbf 20.05u (ICE ?)
ICE 120: Köln Hbf 20.46u - Utrecht Centraal 22.58u (ICE 3)
IC 585: Utrecht Centraal 23.21u - Zwolle 00.14u (ICM)
IC 10787: Zwolle 00.59u - Leeuwarden 01.59u (ICM)

Totaal 2.009 kilometer.
Zit nog wel wat rek in dus. Die vanuit K naar Utrecht komt ook uit Frankfurt. EN in Parijs is ook tijd over.l
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92254117
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Zit nog wel wat rek in dus. Die vanuit K naar Utrecht komt ook uit Frankfurt. EN in Parijs is ook tijd over.l
Klopt, ja... Echter `moet´ ik wel via de conventionele route over Koblenz Hbf en Bonn Hbf om extra kilometers te maken. Net als dat ik via Utrecht Centraal ga en niet bij Arnhem alweer naar het Noorden. Wilde per se door de 2.000. :P
pi_92254168
Je komt 2 kilometer te kort ;(
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_92254244
quote:
12s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:29 schreef Temlin het volgende:
Je komt 2 kilometer te kort ;(
Ach, tijd zat om in Parijs 2 kilometer met de RER te gaan ofzo.
pi_92254313
quote:
12s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:29 schreef Temlin het volgende:
Je komt 2 kilometer te kort ;(
Nee, hoor. Alles exact uitgerekend. Meerdere bronnen gebruikt. Lijnfolders uit de trein van Deutsch Bahn, Kursbuch Deutsche Bahn, het Spoorboekje van NS, Internationaal Spoorboekje Thomas Cook. Bij kleine verschillen tussen sommige bronnen (1 of 2 kilometer) zelfs de `laagste opgave´ gekozen.
pi_92254587
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:32 schreef Socios het volgende:

[..]

Nee, hoor. Alles exact uitgerekend. Meerdere bronnen gebruikt. Lijnfolders uit de trein van Deutsch Bahn, Kursbuch Deutsche Bahn, het Spoorboekje van NS, Internationaal Spoorboekje Thomas Cook. Bij kleine verschillen tussen sommige bronnen (1 of 2 kilometer) zelfs de `laagste opgave´ gekozen.
Dat bedoelde ik niet, 2011 kilometer in 2011. Blijkbaar was het niet grappig ;(
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:44:11 #45
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_92254827
hihi, ik trek mij eigen conclusies (laat ik trouwens wel even hier zeggen dat ik nergens vanaf weet en nergens iets mee te maken heb, maar ik vind het wel een leuke doch onverwachte ontwikkeling). Gezellig jongens! :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 3 februari 2011 @ 06:25:16 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92261118
quote:
3s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:40 schreef Duvel het volgende:
Ik denk dat het exacte aantal niet het allerbelangrijkste is, maar er ook een link met de kwaliteit gelegd moet worden. Als James al zegt dat ie van 171 terug gaat naar 25 dan komt me dat wel bekend voor: je mag wel enigszins kritisch zijn op wat je post. Daar is volgens mij die 10 foto's op gebaseerd: dat iemand niet de hele inhoud van zijn geheugenkaart uitbraakt in het topic.
Ik heb 27 foto's gepost, ik had die dag 131 foto's gemaakt. Dus ja, ik heb ook erg lopen filteren.
  donderdag 3 februari 2011 @ 06:28:50 #47
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_92261136
Ik bemoei me er niet te veel mee, maar ik kom hier niet voor foto's van bussen en roltrappen en voor vertragingslogboeken. En het even snel bijlezen op de mobiel is wel wat lastig als ik via 3G of GPRS tientallen foto's moet laden. Nee, ik heb op mijn werk en onderweg geen wifi.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_92262194
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:40 schreef Anne het volgende:

[..]

We hebben het er al eens eerder over gehad inderdaad. Volgens mij is er toen voorgesteld om zo'n 10 foto's te plaatsen en de rest achter een linkje (of een verwijzing naar een foto-album is ook prima inderdaad).

Volgens mij heeft iedereen dan zijn/haar zin?
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:56 schreef Anne het volgende:
Okay, greavy heeft iig beterschap beloofd qua plaatjes posten ^O^.
Punt ;). Geen discussie over mogelijk.
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:44:06 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92274105
Op OpeensHadIkHet een interessant bericht:
quote:
Ik heb gisteren op 6 Fyra's moeten rijden en heb speciaal voor jullie (ahum) bijgehouden hoeveel reizigers erin zaten. De eerste drie treinen heb ik niet gedaan ivm de aanrijding bij Mariahoeve en het toeslagloos rijden daardoor tot 14:30.

947 (17:23 uit Rotterdam): 144 reizigers (26 1e klas, 118 2e klas) -> 4 reizigers geen toeslag
962 (18:56 uit Amsterdam): 106 reizigers (14 1e klas, 92 2e klas) -> 5 reizigers geen toeslag
959 (20:23 uit Rotterdam): 16 reizigers (3 1e klas, 13 2e klas) -> 1 reiziger geen toeslag

Alles is geteld op Schiphol-Rotterdam of Rotterdam-Schiphol.
Aldus Marc-Sch

De treinen zitten dus gevuld in de spits voor zo'n 35%
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:48:28 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92274305
Dat is nog niet de helft van de gemiddelde spitsbezetting van NS-materieel. Buiten de spits (20.30 's avonds) is de bezetting slechts 4% waar dit gemiddeld nog steeds 29% is bij NSR.
pi_92278791
Interessante cijfers :)
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_92281380
Hee moet je nou eens kijken *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92282207
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee moet je nou eens kijken *O*

[ afbeelding ]
Wat is er bijzonder aan :D ?
pi_92284595
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wat is er bijzonder aan :D ?
Het is nieuw *O* en ik had hem dus nog niet :s)

En blijkbaar is er dus een campagne gaande om meer en meer van die dingen te plaatsen, alleen heb ik geen idee waar allemaal :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 3 februari 2011 @ 18:57:28 #55
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_92286587
Beetje overdreven lijkt me, en waarom juist dat traject :?
quote:
Wegens de verwachte weersomstandigheden (harde wind) zijn er voor vrijdag en zaterdag preventieve maatregelen genomen in de treindienst:
Er rijden minder intercity's tussen Zaandam en Alkmaar (in de spits: Schagen)
Tussen Nijmegen en Den Helder stappen intercityreizigers extra over te Amsterdam centraal.
Vertraging: 15-30 minuten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_92287732
Geen idee, weet ook niet welke stuk ze nu laten vervallen. Site van de NS geeft ook niks aan.
pi_92287868
waar haal je dat vandaan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92288013
Site van prorail, daarom is de communicatie ook zo lekker :')
pi_92288104
Belachelijk zeg :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:29:39 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92288179
Vandaag even bij de "Brug over de Oude Maas" (tussen Dordrecht en Zwijndrecht) geweest omdat ik las dat er 5x Plan V in de InterCity naar Venlo zat, die om 15:31 van Dordrecht vertrekt (Normaal een ICRm TD-10 stam). En beter te vroeg dan te laat, gelijk nog een paar kiekjes gemaakt.


ERS 189 met beladen containertrein, te Brug over de Oude Maas


2x SLT-IV als Stoptrein naar Dordrecht, te Brug over de Oude Maas


2x VIRM-IV als Sneltrein naar Amsterdam, te Brug over de Oude Maas


2x Arriva E-GTW 2/8 'Spurt' te Brug over de Oude Maas

En toen kwam dan ook het Plan V:


pi_92288287
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:29 schreef greavy het volgende:

[ afbeelding ]
2x SLT-IV als Stoptrein naar Dordrecht, te Brug over de Oude Maas
Deze vind ik mooi :)

Alleen ik had denk ik EEN stap naar voren gezet, qua lantaarnpaal gesproken :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:38:22 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92288575
Hmm. Ja, een stap naar voren was achteraf niet slecht geweest.
pi_92294435
Waar is het grappige omroep topic gebleven? Of zit ik in het verkeerde fora?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:30:05 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92294844
Staat in General Chat :)

Mooiste of leukste omroepbericht in de trein deel 5

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 03-02-2011 21:36:34 ]
pi_92296621
Lalala. Weer iets met de overweg in Bilthoven, Leyenseweg. :')
AGAIN. xD, veiligste overgang, mn neus.

quote:
BILTHOVEN - ProRail bevestigt dat bij een bijna-ongeluk op een spoorwegovergang in Bilthoven de spoorbomen openstonden. Op de overgang op de Leyenseweg werd een taxibusje met acht kinderen woensdagochtend op een haar na gemist.

Door op het laatste moment gas bij te geven, kon de chauffeur een aanrijding met de trein voorkomen. Volgens de chauffeur deden de spoorbomen en waarschuwingslichten het niet. ProRail beaamt nu dat dit klopt.

MACHINIST REED DOOR ROOD
De machinist van de trein die bijna een taxibusje aanreed op de spoorovergang van de Leyenseweg in Bilthoven is door rood gereden. Dat zegt ProRail.

Vervoersbedrijf Connexxion heeft een klacht ingediend bij ProRail, die de zaak verder onderzoekt. Deze spoorwegovergang staat hoe dan ook slecht bekend en is vaker het toneel van ongelukken.

ONDERZOEK
Gemeente De Bilt wil onafhankelijk onderzoek naar de veiligheid van de spoorovergang Leyenseweg. In 2009 gebeurde overleed een 92-jarige man toen bij het oversteken de spoorbomen dichtgingen.

ProRail is begonnen met een onderzoek, maar De Bilt wil dat dit door een onafhankelijke partij gebeurt.
Bron: RTV Utrecht
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:12:28 #66
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_92297717
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:55 schreef Crientj het volgende:
Lalala. Weer iets met de overweg in Bilthoven, Leyenseweg. :')
AGAIN. xD, veiligste overgang, mn neus.

[..]

zie http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/072abcc2.wmv
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_92298945
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:55 schreef Crientj het volgende:
Lalala. Weer iets met de overweg in Bilthoven, Leyenseweg. :')
AGAIN. xD, veiligste overgang, mn neus.

[..]

Ligt het aan mij of staan daar ook geen borden die aangeven dat er een overweg komt :o
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_92298988
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:57 schreef dennistd het volgende:
Beetje overdreven lijkt me, en waarom juist dat traject :?

[..]

Het staat inmiddels ook bij de NS te lezen. k vind het ook apart om dan alleen daar de treindienst aan te passen. Zou het zijn omdat de kop van Noord-Holland een relatief smalle landstrook is met aan twee kanten water?
pi_92299013
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:30 schreef Temlin het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of staan daar ook geen borden die aangeven dat er een overweg komt :o
Dat klopt. Je hebt alleen vanaf de kant van brandweer/politiebureau een waarschuwingsbord. Maar vanaf de Plus helemaal niets.
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:37:51 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92299448
Leuk om te zien: hoe Marokko zijn mobiliteit verder aan het ontwikkelen is. Hogesnelheidstreinen (TGV Duplex), Prima 2-locomotieven en Citadistrammetjes. Deze maand in 360 (vanaf 4:20 ongeveer).
pi_92301573
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:30 schreef Fixers het volgende:

[..]

Het staat inmiddels ook bij de NS te lezen. k vind het ook apart om dan alleen daar de treindienst aan te passen. Zou het zijn omdat de kop van Noord-Holland een relatief smalle landstrook is met aan twee kanten water?
Nou dat lijkt me niet, het IJsselmeer is binnenwater gewoon. En dan nog, er wordt alleen maar windkracht 8 voorspeld, en alleen maar aan de kust. Daar de treindienst op gaan aanpassen is volstrekte waanzin.

Maar misschien is "de treindienst aanpassen" gewoon hip, dat kan ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 februari 2011 @ 23:15:00 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92301726
Uhuh. Je zou eerder verwachten dat ze de dienst op de Hoekse Lijn dan in gaan krimpen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 februari 2011 @ 23:15:10 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92301736
Cabride op de HSL, en dan versneld. Schiphol - Rotterdam in 7 minuten:

pi_92301953
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
Uhuh. Je zou eerder verwachten dat ze de dienst op de Hoekse Lijn dan in gaan krimpen.
ik moet zaterdag naar Zandvoort. Waar kan ik een tank huren?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92302386
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:15 schreef James1988 het volgende:
Cabride op de HSL, en dan versneld. Schiphol - Rotterdam in 7 minuten:

Tof _O_, in bouwtechnisch opzicht is het wel een mooie stuk. Nu nog eentje tussen Rotterdam en Antwerpen ;)
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 februari 2011 @ 23:26:29 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92302398
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik moet zaterdag naar Zandvoort. Waar kan ik een tank huren?
Amersfoort Vlasakkers
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 februari 2011 @ 23:33:25 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92302711
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:26 schreef Temlin het volgende:

[..]

Tof _O_, in bouwtechnisch opzicht is het wel een mooie stuk. Nu nog eentje tussen Rotterdam en Antwerpen ;)
Klopt, maar voorlopig is het enige wat daar rijdt Thalys en het hangt er maar net van af of een Thalys-machinist gelegenheid ziet om een cabvideo te maken.

Deze is ook wel leuk, alleen klopt er iets niet. :+
pi_92302815
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:15 schreef James1988 het volgende:
Cabride op de HSL, en dan versneld. Schiphol - Rotterdam in 7 minuten:

Gaaf ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 februari 2011 @ 23:43:30 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92303124
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:26 schreef Temlin het volgende:

[..]

Tof _O_, in bouwtechnisch opzicht is het wel een mooie stuk. Nu nog eentje tussen Rotterdam en Antwerpen ;)
Doen we!

  donderdag 3 februari 2011 @ 23:54:30 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92303643
Wat aan die tweede ook mooi is dat het over de oude route via Den Haag gaat, en dus helemaal niet over de HSL. :')
pi_92304582
Dat ook _O-, trdl was vergeten wissel om te zetten.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_92305433
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is nieuw *O* en ik had hem dus nog niet :s)

En blijkbaar is er dus een campagne gaande om meer en meer van die dingen te plaatsen, alleen heb ik geen idee waar allemaal :')
In Hoofddorp hangen ze ook sinds een jaartje. Geen idee welke stations nog meer.
pi_92305531
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:31 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

In Hoofddorp hangen ze ook sinds een jaartje. Geen idee welke stations nog meer.
Hmm... kan me herinneren dat daar ook nog iets tegen een geluidsmuur staat of zo. Moet zaterdag toch in die buurt zijn....

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 00:42:09 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92305897
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou dat lijkt me niet, het IJsselmeer is binnenwater gewoon. En dan nog, er wordt alleen maar windkracht 8 voorspeld, en alleen maar aan de kust. Daar de treindienst op gaan aanpassen is volstrekte waanzin.

Maar misschien is "de treindienst aanpassen" gewoon hip, dat kan ook.
Het kan er ook mee te maken hebben dat de schommelboten regelmatig de bovenleiding naar beneden trekken en dat ze voor de zekerheid de gevolgen van een eventuele draadbreuk willen beperken. Zeker omdat de storm in Noord-Holland het hevigste zou zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92305978
dude, er wordt kracht 8 verwacht. Stormachtige wind.

Het is niet alsof de Apocalyps losbreekt of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 00:45:42 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92306060
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
dude, er wordt kracht 8 verwacht. Stormachtige wind.

Het is niet alsof de Apocalyps losbreekt of zo.
Klopt, maar een andere reden is er niet te bedenken. Het is natuurlijk ook veel te voorbarig om bij een briesje wind zoiets te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92306085
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hmm... kan me herinneren dat daar ook nog iets tegen een geluidsmuur staat of zo. Moet zaterdag toch in die buurt zijn....

[ afbeelding ]
Dat is de Zuidtangenthalte, maar die is inmiddels vervangen door een andere, omdat deze niet goed tegen harde wind konden.

Ik moet zaterdag werken, dus misschien zie ik je nog. :P
  vrijdag 4 februari 2011 @ 00:48:00 #89
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92306158
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:15 schreef James1988 het volgende:
Cabride op de HSL, en dan versneld. Schiphol - Rotterdam in 7 minuten:

Het stuk vanaf ongeveer 04.00 is het stuk waarin ik erg veel uren heb gewerkt, vanaf de funderingen van de kolommen waar het viaduct op is gebouwd, tot en met de kilometerslange geluidwerende glazen wanden, én het stukje tunnel tot aan de bocht voor Rotterdam CS, ik heb zelfs met de kraan in de Diergaarde gestaan om aan het viaduct te werken :)
Leuk om ze eens terug te zien, en dit is nog de goede kant op ook ^O^ :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92306270
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:46 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat is de Zuidtangenthalte, maar die is inmiddels vervangen door een andere, omdat deze niet goed tegen harde wind konden.

Ik moet zaterdag werken, dus misschien zie ik je nog. :P
Bestaat dat nog als zodanig ja, dat opschrift? Foto is van september 2003, lang voordat ik iets met bordjes deed eigenlijk...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92306349
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bestaat dat nog als zodanig ja, dat opschrift? Foto is van september 2003, lang voordat ik iets met bordjes deed eigenlijk...
Het zou kunnen dat één van de twee oude haltes er nog staat, maar dan zijn ze zonder dak en zijn er waarschijnlijk een paar letters weggevallen. De Zuidtangenthaltes zijn de afgelopen jaren flink verloederd. Vandaar dat ze nu allemaal worden vervangen. De nieuwe haltes hebben niet een dergelijke opschrift.
pi_92306370
hoere. Dan moet ik dus de beste kiezen uit die paar foto's van 2003 :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 februari 2011 @ 01:02:04 #93
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92306664
Of je keilt ze onder een linkje ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92306799
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 01:02 schreef Sounddragon het volgende:
Of je keilt ze onder een linkje ;)
Tegen wie heb jij het nou?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 februari 2011 @ 01:25:06 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92307295
Misschien worden morgen die maatregelen in Noord-Holland genomen om de overlast van bomen op het spoor voor de rest van het land (lees: de treinen naar Maastricht/Heerlen) te beperken. Net als Brabant en Limburg werden losgekoppeld toen het dreigde te gaan sneeuwen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 01:57:35 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92308057
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 01:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tegen wie heb jij het nou?
Tegen jou, of begreep ik je verkeerd ?? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92308789
quote:
Sowieso, HSL Zuid _O_
pi_92309304
quote:
Bedankt!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_92310961
Hier nog een artikeltje over de problematiek van HSA, afkomstig uit 'het veld', in dit geval de consultancy-wereld (= veld want consultancy-bureau BCG heeft het onderzoek gedaan waar Schulz over rapporteerde)

http://www.consultancy.nl(...)financiele-problemen

Beetje ingewikkeld stuk en ik kan er weinig concreets uit halen, maar jullie vinden het vast interessant :)
pi_92312694
Belachelijk dat er minder treinen rijden?

quote:
Een lege vrachtwagen is vrijdagochtend omgewaaid op de A2, Amsterdam richting Utrecht, ter hoogte van knooppunt Holendrecht. Dat heeft het Korps landelijke politiediensten (KLPD) gemeld. Niemand raakte gewond.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_92312988
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:18 schreef Temlin het volgende:
Belachelijk dat er minder treinen rijden?

[..]

Laat ze. Je mag hier geen somda-taal praten maar ondertussen weet iedereen het beter dan pro-rail.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_92313189
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:27 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Laat ze. Je mag hier geen somda-taal praten maar ondertussen weet iedereen het beter dan pro-rail.
:) maar goed het weer is ook niet te voorspellen. ProRail kan het dus nooit goed doen.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:42:53 #103
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_92313540
Toch snap ik niet meteen wat ze hier nou mee proberen te bereiken. Er rijden dus minder treinen, maar de treinen die wel rijden hebben daardoor niet minder last de wind of eventuele omvallende bomen. De 'knip' in doorgaande verbindingen is nog wel te begrijpen (sneeuwbaleffect voorkomen) maar waarom dan minder treinen?

Er ja het is ook wel erg opvallend dat er steeds weer nieuwe problemen bedacht worden waar het treinverkeer vroeger niet of nauwelijks last van had (of je hoorde er tenminste niets over). Eerst kreeg je die blaadjes op de rails, toen was de sneeuw de boosdoener en nu ineens weer de wind...
pi_92313780
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:42 schreef ReisT het volgende:
Toch snap ik niet meteen wat ze hier nou mee proberen te bereiken. Er rijden dus minder treinen, maar de treinen die wel rijden hebben daardoor niet minder last de wind of eventuele omvallende bomen. De 'knip' in doorgaande verbindingen is nog wel te begrijpen (sneeuwbaleffect voorkomen) maar waarom dan minder treinen?

Er ja het is ook wel erg opvallend dat er steeds weer nieuwe problemen bedacht worden waar het treinverkeer vroeger niet of nauwelijks last van had (of je hoorde er tenminste niets over). Eerst kreeg je die blaadjes op de rails, toen was de sneeuw de boosdoener en nu ineens weer de wind...
Allemaal te verklaren door 1 simpel feit: Meer treinen.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_92313785
Massa van een lege oplegger is wel even anders dan die van een trein, ze rijden ook niet langzamer door de wind.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:49:42 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92313811
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 01:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tegen jou, of begreep ik je verkeerd ?? :P
:D Oh, nou ja laat ook maar :) Ik was niet van plan om ze allemaal te gaan posten natuurlijk O-) Maar voor in de verzameling moet ik er één kiezen, dat bedoelde ik :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 11:04:56 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92314479
Voor mensen met tijd over: ik kwam namelijk gisteren op Youtube een cabinerit met een wadloper tussen Leeuwarden en Stavoren tegen:


Het filmpje komt uit 2005. Op dat moment stond het bord van snelheid minderen tot 40 km/h er nog :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92316645
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het filmpje komt uit 2005. Op dat moment stond het bord van snelheid minderen tot 40 km/h er nog :P
En toen stond de watersportwinkel er ook nog :P
pi_92319060
quote:
Vertraging door verzakking spoor

DOETINCHEM - Een verzakking op het spoor tussen Doetinchem en Wehl zorgt momenteel voor grote vertraging in het treinverkeer. Treinen kunnen slechts stapvoets rijden.
Een verzakking _O-
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:16:32 #110
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_92323233
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:42 schreef ReisT het volgende:
Er ja het is ook wel erg opvallend dat er steeds weer nieuwe problemen bedacht worden waar het treinverkeer vroeger niet of nauwelijks last van had (of je hoorde er tenminste niets over). Eerst kreeg je die blaadjes op de rails, toen was de sneeuw de boosdoener en nu ineens weer de wind...
Vroeger had men er net zo veel last van, alleen maakte men zich er minder druk om.
Alleen nieuwer materiaal heeft meer last van bladeren omdat de remblokken niet meer direct op het rijvlak van de wielen drukken.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_92326388
Vroeger kon je nog niet via internet al tijdens je vertraagde reis mensen vinden die mee wilden klagen.
Vroeger waren treinen nog lomp, zwaar en sterk en gleden ze niet achterwaarts de helling weer af.
Vroeger kon je nog echt bij een persoon van vlees en bloed een treinkaartje kopen.
Vroeger probeerden ze niet 10 treinen per uur over 1 stukje spoor te proppen.
Vroeger werkten er nog echte kerels met kolenschoppen op de trein.
Vroeger was alles natuurlijk beter.
Vroeger bla foo bar etc niet.
Vroeger buzzwoorden--.
Vroeger. O+
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:12:38 #112
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_92329167
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Vroeger kon je nog niet via internet al tijdens je vertraagde reis mensen vinden die mee wilden klagen.
Vroeger waren treinen nog lomp, zwaar en sterk en gleden ze niet achterwaarts de helling weer af.
Vroeger kon je nog echt bij een persoon van vlees en bloed een treinkaartje kopen.
Vroeger probeerden ze niet 10 treinen per uur over 1 stukje spoor te proppen.
Vroeger werkten er nog echte kerels met kolenschoppen op de trein.
Vroeger was alles natuurlijk beter.
Vroeger bla foo bar etc niet.
Vroeger buzzwoorden--.
Vroeger. O+
Daar komt nog achteraan

Vroeger toen ons pap nog Noorman was en poep met de lange "oe" werd geschreven :P .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_92329331
De `gammele´ treintjes van tegenwoordig kunnen niets meer hebben. :')

Plan V en ICM, dat raast overal doorheen.
pi_92329928
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:16 schreef Socios het volgende:
De `gammele´ treintjes van tegenwoordig kunnen niets meer hebben. :')

Plan V en ICM, dat raast overal doorheen.
Inderdaad, die gammele ICE gaat ook bij continu kapot. :N
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:29:07 #115
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_92329952
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:16 schreef Socios het volgende:
De `gammele´ treintjes van tegenwoordig kunnen niets meer hebben. :')

Plan V en ICM, dat raast overal doorheen.
ICM heeft anders goed last van blaadjes.. driverse stations er mee "doorheen geraast" eeh gegleden ;)
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:34:20 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92330208
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:12 schreef bork het volgende:

[..]

Daar komt nog achteraan

Vroeger toen ons pap nog Noorman was en poep met de lange "oe" werd geschreven :P .
Toen de guldens nog getimmerd werden :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:56:02 #118
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_92333566
Toen de lucht nog schoon en seks nog vies was.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_92333688
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Toen de lucht nog schoon en seks nog vies was.
Toen de mannen nog van staal waren en de schepen van hout.
Beter onethisch dan oneetbaar
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:36:00 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92335328

Er werd ook gewerkt bij Lombardijen. Alhoewel ze daar maar kort weg zijn geweest.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:55:09 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92336373


Met dank aan Pintaxi Ede :D

Er moet maar eens een lijst opgedoken worden met alle stations waar ze dit gaan doen...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 18:57:48 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92336540
Ik word nu al gek van de aangepaste omroep van Arriva. Bij ieder station omroepen dat je vooral niet moet vergeten om uit te checken
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:02:26 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92336790
In Lombardijen zijn ze weggehaald om gewassen te worden, zijn er maar 4-5 dagen weg geweest :P
pi_92339810
kwam nog een opmerkelijk plaatje tegen dat ik nog even wilde delen vandaag:
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 20:04:10 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92339953
Wehehehe. NoordNed is nog niet helemaal weg _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92340084
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Wehehehe. NoordNed is nog niet helemaal weg _O-
stond de hele dag er nog op trouwens *O*
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 20:12:25 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92340462
damn, dat had ik moeten weten dan had ik de camera ook er even bij gepakt.

Leeuwarden is ook nog niet helemaal NoordNed-vrij, want het fietsenhokje naast het Arriva-kantoor is nog altijd groen/paars
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92340561
het noordned kantoor staat er ook altijd nog hoor in Leeuwarden *O* en dat riedeltje van OV chip is erg vervelend elke keer, en het aangename reis is veranderd in goede reis toch? :Y)

volgens mij staat het er nog steeds op, even snel de trein pakken dus :X

en als je ziggyziggy lief aankijkt, kan hij de bordjes ook aanpassen toch :7
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:18:02 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92340737
Arriva weg, Noordned terug met de Wadjes O+
pi_92341241
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:18 schreef greavy het volgende:
Arriva weg, Noordned terug met de Wadjes O+
DIT
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:29:12 #131
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_92341311
Ik kan vast op een onbewaakt moment de CTA's wel aanpassen. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_92341632
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik kan vast op een onbewaakt moment de CTA's wel aanpassen. ;)
Ziggy ik weet dat je het kan, ik ben vroeger vaak genoeg in het trdl centrum in groningen geweest :P
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:44:23 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92342201
Weet ziggy ook precies waar alle per ongeluk nooit verwijderde flapjes zitten dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92342753
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.


Die witte kozijnen :r
pi_92343140
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.


Die witte kozijnen :r
zonder die witte kozijnen ziet het er nog redelijk uit, nu lijkt het net een pakjes boot met die raampjes -O-
pi_92343344
Ik vind ze leuk. :P

Bedankt trouwens voor de links :)
pi_92344752
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.


Die witte kozijnen :r
De voorkant is anders ook wel ernstig lelijk. :N
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:28:37 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92344930
Die kozijnen zijn inderdaad best wel lelijk... naar het schijnt komt dat door het materiaal wat daarvoor gebruikt wordt. Het front is gewoon het huidige DD-AR met een ander likje verf, niet veel bijzonders daar.

Naar mijn mening blijft V250 het lelijkste materieel wat er in Nederland is. Daarna volgen de wadslopertjes. Helemaal aan de top (mooiste dus :P) staan ICE en Thalys PBKA.
pi_92345130
wadlopers zijn helemaal niet lelijk o|O
ze zijn juist mooi ^O^
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:59:19 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92347035
Safety in the Channel Tunnel
02/02/2011

Following the declarations on Tuesday, 1 February about safety rules in the Channel Tunnel and their possible evolution, Patrick Kron, Chairman and CEO of Alstom, re-states that the safety rules remain under the exclusive responsibility of the appropriate authorities - the Inter-Governmental Commission and not of Eurotunnel nor of Eurostar.

Today, these rules lay down two essential conditions:

• A concentrated power system (power cars at the front and back end of the train-set) to avoid all possible risk of fire along the length of the train, contrary to the distributed power system;
• A train length of 400 metres, which is greater than the distance between the Tunnels existing emergency exits (located at every 375 metres), thus allowing a safe evacuation.

Alstom, which, like its competitor in the Eurostar tender, is in a position to offer trains using the two technologies distributed or concentrated power is not aware of any safety study likely to conclude that either one or other of these present conditions for Tunnel traffic could be lifted. Simple declarations or mock evacuation exercises cannot take the place of a full safety study.

It is absurd to state that it is a political and not a technical choice to allow or not allow - trains non-compliant with the present rules to operate in the tunnel. This declaration aims to pressure the authorities who have jurisdiction in the matter of safety to adapt the rules to a specific train type, whereas, in all parts of the world, it is the trains which are adapted to safety rules and not the reverse.

Bron: Alstom.com
  Redactie Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 22:15:48 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_92348089
Waarom zou een trein van 400 meter veiliger zijn dan een trein van 200 meter? Ok, je moet misschien aan beide uiteindelijk hoogstens 40 meter lopen naar de nooduitgangen, maar is dat zo'n probleem?

Vind het nogal een hoog jankgehalte hebben van Alstom...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:23:33 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92348630
Ik denk dat de gedachte achter die regel is dat je in de trein veilig bent. De tunnel zou mogelijk gevuld kunnen zijn met rook of gassen afkomstig van de brand, waarbij je in de trein veilig bent omdat die eigenlijk geheel afgesloten is m.u.v. de deuren tegenover de nooduitgangen.

Het heeft een hoog jankgehalte, dat ben ik met je eens. Maar het zijn Fransen... dat zit nou eenmaal in hun karakter. En Alstom heeft er een groot belang bij als zij in het gelijk worden gesteld. Het contract waar het over gaat is een contract ter waarde van ¤ 600 miljoen. Dat is een heel erg fors bedrag en Alstom wil die order natuurlijk graag binnenslepen.

Vandaar dat ze iedere mogelijkheid aangrijpen om toch in het gelijk gesteld te worden. Zeker wanneer ze dit netjes via de regeltjes en wetten die er zijn kunnen spelen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 23:48:08 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92353560
Eurotunnel Says Distributed-Drive Trains Safer, Figaro Reports
By Francois de Beaupuy - Feb 2, 2011 8:00 AM GMT+0100

Groupe Eurotunnel SA Chairman Jacques Gounon said yesterday that trains made by Siemens AG with motors under each carriage are less risky in the undersea tunnel between Britain and France than those with a locomotive at each end, Le Figaro reported.

Gounon would like to see German train operator Deutsche Bahn AG get approval from the U.K. and French governments to run such distributed-drive trains through the tunnel by the 2012 London Olympics, the newspaper said. Alstom SA and the French government protested when train operator Eurostar Group Ltd. decided in October to buy Siemens trains that dont comply with the tunnels current safety requirements, Le Figaro said.

Bron: Bloomberg
pi_92354805
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.


Die witte kozijnen :r
Vind het eigenlijk nog wel meevallen, en dat voor een raampjes-trein ;) Maar ach, lekker boeiend hoe die er verder uit, als ie mij maar vervoert van a naar b. Raampjes-treinen zijn verder toch maar suf :P
  zaterdag 5 februari 2011 @ 00:16:34 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92355071
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:28 schreef James1988 het volgende:
Het front is gewoon het huidige DD-AR met een ander likje verf, niet veel bijzonders daar.
Zijramen weg & donkere vlak naar beneden (tot onder middenfrontsein) doorgetrokken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 5 februari 2011 @ 00:24:56 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92355444
Hm, grappig. Naar het schijnt staat in het contract met AnsaldoBreda dat ze na het opleveren van het eerste functionele stel nog 4 maanden de tijd hebben om de rest te leveren. Kennelijk staat niets gespecificeerd over wanneer het eerste functionele stel geleverd moet zijn _O-
pi_92360912
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:59 schreef dan13lv het volgende:

[..]

zonder die witte kozijnen ziet het er nog redelijk uit, nu lijkt het net een pakjes boot met die raampjes -O-
Zijn die dingen echt wit, is het niet een beschermfolietje wat er nog op kleeft? 't Past met dat wit heel niet bij de kleurstelling van andere NS treinen.
pi_92361819
Hoeveel wordt dat spoor langs de Maliebaan nog gebruikt? Mijn trein moest net wachten bij de Aansluiting bij Blauwkapel op een goederentrein, met volgens mij steenkool, die vanuit de richting Hilversum/Amsterdam die richting de stad reed. Ik dacht dat dat spoor er nog hoofdzakelijk voor het museum lag.

In mijn herinnering loopt dat spoor ook over het museumterrein. Maar de laatste keer dat ik daar was is een jaar of 20 terug. Lijkt me vreij ongewenst om daare met zware goederentreinen doorheen te rijden.
  Redactie Sport zaterdag 5 februari 2011 @ 11:25:41 #149
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_92363952
Even een afbeelding erbij voor de duidelijkheid:


De trein kwam dus uit het noorden (Hilversum, Hvs) en ging naar het zuiden (Maliebaan, Utm)?
Die route wordt inderdaad nauwelijks nog gebruikt door goederentreinen, met name omdat je vanaf de Maliebaan alleen nog richting Arnhem kunt en niet meer naar Geldermalsen/Den Bosch.

Als je via Maliebaan gaat kom je inderdaad door het spoorwegmuseum.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 februari 2011 @ 11:29:04 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92364016
Er zijn dit weekend werkzaamheden tussen Amsterdam en Utrecht, dus dan willen ze nog wel eens goederentreinen direct door Maliebaan sturen om Utrecht Centraal wat te ontlasten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92364085
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn dit weekend werkzaamheden tussen Amsterdam en Utrecht, dus dan willen ze nog wel eens goederentreinen direct door Maliebaan sturen om Utrecht Centraal wat te ontlasten.
Dat zal niet lang meer kunnen.

quote:
Om de spoorverdubbeling tussen Utrecht Centraal en Houten mogelijk te maken, moet de
komende jaren materieel en materiaal worden aan- en afgevoerd richting de spoorlijnen naar Utrecht Centraal. Ook vanaf het Oude Houtensepad moet er een toegang tot het spoor komen. Omdat de Oosterspoorbaan weinig meer gebruikt wordt, kan het zuidelijke deel (vanaf de Koningsweg) gedurende de uitvoeringsfase ingericht worden als bouwweg. Zo wordt voorkomen dat reguliere wegen extra worden belast met bouwverkeer. Medio 2012 wordt dit deel van de Oosterspoorbaan ingericht als bouwweg. Om de verkeersveiligheid te garanderen wordt op de kruising met de Koningsweg de overweg weggehaald en worden er verkeerslichten geplaatst. Ook wordt nog gekeken naar aanvullende maatregelen. Vanaf eind 2012 tot en met 2015 wordt de bouwweg in gebruik genomen. De bouwweg over de Oosterspoorbaan wordt tijdens de uitvoering gebruikt door aannemers voor de spoorverdubbeling, de aanleg van de HOV-baan en diverse onderaannemers.

In principe zal de Oosterspoorbaan aan het eind van het project worden herbouwd. Momenteel wordt onderzocht of het zuidelijke deel van de Oosterspoorbaan definitief kan worden opgeheven. In opdracht van de gemeente Utrecht onderzoekt ProRail de mogelijkheden hiertoe. In de loop van 2011 moet hierover meer duidelijkheid zijn.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')