quote:De wekker gaat vroeg, het is 4:00 in de ochtend. Om 5:40 gaat mijn trein, dus ik had tijd. Douchen, tas checken, en de laatste dingen erin doen. Ik liet niets aan het toeval over, want ik had al gekeken dat, wanneer de stoptrein te laat was, wat mijn laatste reismogelijkheid was om de ICE te halen. Dat was er nog één: Sprinter Gouda, daar IC Utrecht. Gelukkig kwam het niet zover.
Om 5:30 sta ik dan op Zwijndrecht, in de kou, te wachten. Om 5:38 kwam er nog een goederentrein langs over spoor 1 (daar vertrok de stoptrein ook!). Ik zag de bui al hangen, vertrek met +1.. Te Lombardijen kwamen wij om 5:49 aan, dus ruim op tijd, gezien het vertrek 5:50 is. Deuren op tijd dicht, maar de Mcn vertrok pas om 5:51.. Wederom +1!
Te Rotterdam CS was het zelf +2... Dat was dus toch haasten om de Intercity van 6:05 te halen naar Utrecht Centraal. Dit is een nachttrein. Gehaald, dus mijn reisgenoot, Sebastiaan (Op OHIH is hij Tram! ) opgezocht, en wij kwamen met -2 binnen rollen op Utrecht. +- 45 minuten overstap, dus alles verliep goed. Echter, het liep weer mis. Om 7:18 kwamen wij naar beneden op het spoor na gewacht te hebben bij het HiSpeed loket (waar het heerlijk warm was). IC 3121 naar Arnhem van 7:23 stond er nog. Niks mis mee, maar daarachter stond de 7421, Sprinter naar Rhenen. De PLP'er die rond liep meldde al dat er "een verstoring" was, uiteindelijk zei hij spoorloper. De 3121 vertrok rond 7:30, maar de Sprinter ging maar niet weg.. Nee, dat kwam omdat de HC en Mcn al vertrokken waren. Voor het gemak werd deze trein maar opgeheven, volgens de PLP'er. De ICE 121 naar Frankfurt Hbf werd dus binnen genomen op spoor 15, vertrek met +11. Onderweg kwam de trein tot stilstand, met later de mededeling dat de trein enkelspoor moest rijden, en dus op een tegentrein wachtte. En die kwam, IC naar Den Helder. Daarna vertrokken. Te Arnhem ongeveer +30 op de teller..
Snel opweg naar Duitsland, met de Lint achter ons latend. Wij vertrokken eigenlijk 1 minuut na zijn vertrektijd, maar wij kregen gelukkig voorrang. Echter, je verwacht in Duitsland een hogere snelheid te krijgen. Deze bleef steken rond de 110/120. Wij zagen wel veel "geflits" van de pantograaf komen, dus er was veel rijp op de bovenleiding. Onderweg viel het RIS (?) uit, eveneens de schermpjes waar de reserveringen op staan. Even later viel de verlichting uit, en was er nog beperkt verlichting. Te Empel-Rees kwam de trein tot stilstand, en leek alles helemaal stil te zijn.. Na +- 15 minuten kwam dan de mededeling dat de trein een defecte pantograaf had door teveel ijs op de bovenleiding. Reizigers konden met de Regionale trein naar Oberhausen van 9:47, maar mochten zitten blijven tot 9:30, omdat het zo koud was buiten.
Daar vlak na kwam een update, ICE 105 naar Basel zou extra stoppen op Empel-Rees. Reizigers konden met deze IC mee, en onderweg alsnog hun reis vervolgen. Deze kwam al over ongeveer 10 minuten, dus wij moesten de trein toch maar uit. Iedereen pakt de bagage, loopt naar de deur, maar de ontgrendeling werd niet verwijderd. Tram! zei daarna "Zal ik de noodontgrendeling gebruiken?" Alle reizigers stemden hiermee in. Wel in acht nemend dat de ICE langs het perron stond, en er geen gevaarlijke situaties voor konden doen, werd dit gedaan. Eenmaal buiten is hij langs de trein gaan lopen, om de overige deuren te openen. Bij de ICE kan dit ook van buiten. Het treinpersoneel zei hier totaal niets van. Reizigers konden nu rustig verplaatsen naar het andere perron. Het was nog ongeveer 5 minuten wachten, en toen kwam de andere ICE ons oppikken. De reizigers waren ons toch dankbaar...
Eenmaal in de ICE 105 (waar al de nodige zitplaatsen bezet waren), nam iedereen plaats op de plaatsen waar "Last Minute" aangegeven stond. Ja, dat is voor reizigers die Last Minute nog een zitplaats reserveren, maar wij hadden OOK recht op onze zitplaatsWij hadden immers OOK betaald voor die zitplaats
Wij hadden immers OOK een vervoerbewijs. Bijna iedereen kreeg wel een zitplaats. Een nadeel was dat bij de volgende stations Oberhausen, Duisburg en Dusseldorf nog reizigers erbij kwamen voor een aantal "Last Minute" zitplaatsen. Ja, jammer. Wij zaten daar. Zo dachten bijna alle reizigers. Problemen? Haal de chef trein (HC/TM of hoe heet dat in de ICE?) er maar bij als je ons weg wilt. Alhoewel wij niet gestoord werden, gebeurde dit bij een aantal andere reizigers wel, die dus ook duidelijk zitten bleven. Dus dat werd een volle bak met mensen die nog moesten staan, en eigenlijk een zitplaats reservering voor ICE 105 hadden. _o-
Te Keulen werd maar medegedeeld dat de reizigers uit ICE 121 kwamen en geen zitplaatsreservering hadden naar het voorste treinstel moesten gaan, waarmee gekoppeld zou worden. De trein was namelijk al helemaal vol met overige reserveringen, maar dat andere stel had nog genoeg plaats over. Dus de trein stroomt leeg met ICE 121 klanten, en verplaatsen hun naar het andere stel.
Fijn, Wel hadden wij +75 minuten vertraging.
Omdat wij nog geen ticket bezaten, hebben wij snel het loket opgezocht. De dame achter de balie begreep ons niet, dat wij een TagesTicket 5 personen von 13,60 euro wilde. Ze wou een Tagesticket van 10,70 geven.. Toen ik zei dat ik die niet wou, zei ze dat je daar wel mee naar de stad in kon in Keulen. Maar daar vroeg ik niet om...!!
Oké, ticket rijker, en gelijk de tram naar Thielenbruch opgezocht, lijn 18 die nog met een redelijk oude tram reed, waar ook het Trammuseum zit (die niet open was).
Omdat wij niet de hele tijd beneden wouden wachten, namen wij Tram 18 naar halte Herler Strasse.
Internet zal voorlopig nog niet in Fyra te vinden zijn. Gewoon mobiel bereik kun je ook een dikke 20% van het traject wel vergeten. Van de prijzen staat een mooi overzichtje op de Website.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:40 schreef galtfactory het volgende:
Ik hoop dat het juist staat want ik wilde wat ervaringen aanhoren van mensen die gebruik hebben gemaakt
van de hoge snelheidstrein in Nederland.
Hoe staat het met het gratis? internet en de prijzen eerste klas in vergelijking met de normale
treinen?
De enige HST in Nederland met wifi aan boord is de Thalys, dit is gratis voor reizigers in de eerste klas, reizigers in de tweede klas betalen. Hoe de snelheid is? Geen idee. Nooit gebruikt, behalve de portal. En die was niet echt snel.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:40 schreef galtfactory het volgende:
Ik hoop dat het juist staat want ik wilde wat ervaringen aanhoren van mensen die gebruik hebben gemaakt
van de hoge snelheidstrein in Nederland.
Hoe staat het met het gratis? internet en de prijzen eerste klas in vergelijking met de normale
treinen?
Maar als je van trein wisselt met iets van 200-300 man dan heb je echt niet de zitplaats voor het uitkiezen, en dan zitten er ook al 200 man in die andere ICE.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:50 schreef Igen het volgende:En als geheime tip voor als het weer eens druk in de ICE is: gewoon op de bahn.comfort plekken gaan zitten. Die zijn gegarandeerd niet gereserveerd. Weliswaar hebben mensen met een bahn.comfort-kaart voorrang, maar zo veel zijn dat er toch niet. En ook zonder bahn.comfort-kaart mag je er gewoon gaan zitten, maar veel mensen weten / durven dat niet.
Ik vond het wel leuk om te zienquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:50 schreef greavy het volgende:
Pompleures. Mijn hele uitgetypte bericht is weer eens verkleuwt...
Edit: Ik zie nu dat SoundDragon mij daar een PB over stuurde...
Stonden teveel foto's in enzo![]()
![]()
Dat is heul geen afspraak. Ik zie liever die tientallen foto's in één keer dan dat ik overal op moet klikken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:07 schreef greavy het volgende:
Ja, was iets met maar 10 foto's per post enzo dat hier een tijdje geleden was afgesproken..
Inderdeed, ik had ze ook allemaal kunnen deleten, nu heb ik RSI van het linkjes veranderenquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:50 schreef greavy het volgende:
Pompleures. Mijn hele uitgetypte bericht is weer eens verkleuwt...
Edit: Ik zie nu dat SoundDragon mij daar een PB over stuurde...
Stonden teveel foto's in enzo![]()
![]()
Mjah, kijken hoe ver je kan gaan mag altijd; ik kan je alleen vertellen dat een post verwijderen een allejezus eind rapper gaat als postenquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:19 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Maar als je nou 3 berichten plaatst met 4 foto's..dan heb je het zelfde?
Mits van te voren geresized om de mobiele users (dat zijn er steeds meer) een beetje te ontzien, lijkt me daar niet direct een probleem mee. BEHALVE als 80 % over bussen, trams, roltrappen en andere onzin blijkt te gaan, zoals hier.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:34 schreef James1988 het volgende:
Ik heb geen enkel probleem met 30 foto's in een post. Leuk zelfs!
Dat bepaal jij nietquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:41 schreef Socios het volgende:
`Mobiele users´ gebruiken maar een `mobiele layout´ en bekijken het topic met foto's maar uitgebreid elders op een computer.
Dat is volslagen onzin natuurlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:41 schreef Socios het volgende:
`Mobiele users´ gebruiken maar een `mobiele layout´ en bekijken het topic met foto's maar uitgebreid elders op een computer.
Sowieso, altijd maar `online´ moeten zijn overal.quote:
Komt me bekend voor jaquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
De Berlijn trein wachtend op een trein van tegengestelde richting. Foto is van vorig jaar toen er nog enkel spoor lag ivm Almelo Verdiept.
NS, NS Regio, NS HiSpeed en al dat soort onzin zekerquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komt me bekend voor ja
Heb zo eens de trein naar Mariënberg gemist omdat een trein richting Hengelo vertraagd was ...
Ik kon in Mariënberg gelukkig de trein naar Zwolle nog net halen. Was tijdens het rondje dat ik 9 verschillende treinmaatschappijen in Nederland aandeed.
NS Regio was niet meegeteld,quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS, NS Regio, NS HiSpeed en al dat soort onzin zeker![]()
Dan maak ik liever een rondje langs alle provinciehoofdsteden
Antwerpenquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:59 schreef James1988 het volgende:
Uit de oude doos:
[ link | afbeelding ]
30 juli 2008 Na een bezoekje aan Antwerpen is het tijd om weer huiswaarts te keren. NMBS-locomotief 1191 komt hier het diepste niveau (niveau -2) van Antwerpen Centraal binnengereden, achter zich een sleep ICRm-rijtuigen. De geelrode locomotieven zijn inmiddels vervangen door mintgroene Traxx-locomotieven omdat de reeks 11.8 onbetrouwbaar zou zijn. Ook de Traxx-locomotieven blinken niet altijd uit in betrouwbaarheid.
In 2008 was men nog vol optimisme en waren de ramen van de rijtuigen voorzien van grote stickers waarop stond dat deze rijtuigen naar de HSL zouden gaan. De Beneluxtrein had eigenlijk allang vervangen moeten zijn door een fonkelnieuwe hogesnelheidstrein, maar die liep vertraging op. Inmiddels is de toekomst van HSA (het bedrijf wat namens NS Internationaal de dienst op de HSL uitvoert) allesbehalve rooskleurig, het is zelfs nog niet eens zeker of Fyra ooit tot Brussel zal rijden.
Zit nog wel wat rek in dus. Die vanuit K naar Utrecht komt ook uit Frankfurt. EN in Parijs is ook tijd over.lquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:16 schreef Socios het volgende:
Vandaag de treinkaarten thuisgestuurd gekregen.
Vrijdag 11 maart a.s. ga ik voor een persoonlijk dagrecord in treinkilometers.
IC (10)518: Leeuwarden 05.45u - Amersfoort 07.22u (ICM)
IC 1618: Amersfoort 07.24u - Schiphol Airport 08.08u (ICM)
THA 9318: Schiphol Airport 08.31u - Paris Nord 11.35u (Thalys)
ICE 9555: Paris Est 13.08u - Frankfurt (Main) Hbf 16.58u (ICE 3)
ICE 2556: Frankfurt (Main) Hbf 17.42u - Köln Hbf 20.05u (ICE ?)
ICE 120: Köln Hbf 20.46u - Utrecht Centraal 22.58u (ICE 3)
IC 585: Utrecht Centraal 23.21u - Zwolle 00.14u (ICM)
IC 10787: Zwolle 00.59u - Leeuwarden 01.59u (ICM)
Totaal 2.009 kilometer.
Klopt, ja... Echter `moet´ ik wel via de conventionele route over Koblenz Hbf en Bonn Hbf om extra kilometers te maken. Net als dat ik via Utrecht Centraal ga en niet bij Arnhem alweer naar het Noorden. Wilde per se door de 2.000.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Zit nog wel wat rek in dus. Die vanuit K naar Utrecht komt ook uit Frankfurt. EN in Parijs is ook tijd over.l
Nee, hoor. Alles exact uitgerekend. Meerdere bronnen gebruikt. Lijnfolders uit de trein van Deutsch Bahn, Kursbuch Deutsche Bahn, het Spoorboekje van NS, Internationaal Spoorboekje Thomas Cook. Bij kleine verschillen tussen sommige bronnen (1 of 2 kilometer) zelfs de `laagste opgave´ gekozen.quote:
Dat bedoelde ik niet, 2011 kilometer in 2011. Blijkbaar was het niet grappigquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, hoor. Alles exact uitgerekend. Meerdere bronnen gebruikt. Lijnfolders uit de trein van Deutsch Bahn, Kursbuch Deutsche Bahn, het Spoorboekje van NS, Internationaal Spoorboekje Thomas Cook. Bij kleine verschillen tussen sommige bronnen (1 of 2 kilometer) zelfs de `laagste opgave´ gekozen.
Ik heb 27 foto's gepost, ik had die dag 131 foto's gemaakt. Dus ja, ik heb ook erg lopen filteren.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:40 schreef Duvel het volgende:
Ik denk dat het exacte aantal niet het allerbelangrijkste is, maar er ook een link met de kwaliteit gelegd moet worden. Als James al zegt dat ie van 171 terug gaat naar 25 dan komt me dat wel bekend voor: je mag wel enigszins kritisch zijn op wat je post. Daar is volgens mij die 10 foto's op gebaseerd: dat iemand niet de hele inhoud van zijn geheugenkaart uitbraakt in het topic.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 13:40 schreef Anne het volgende:
[..]
We hebben het er al eens eerder over gehad inderdaad. Volgens mij is er toen voorgesteld om zo'n 10 foto's te plaatsen en de rest achter een linkje (of een verwijzing naar een foto-album is ook prima inderdaad).
Volgens mij heeft iedereen dan zijn/haar zin?
Puntquote:Op dinsdag 26 oktober 2010 13:56 schreef Anne het volgende:
Okay, greavy heeft iig beterschap beloofd qua plaatjes posten.
Aldus Marc-Schquote:Ik heb gisteren op 6 Fyra's moeten rijden en heb speciaal voor jullie (ahum) bijgehouden hoeveel reizigers erin zaten. De eerste drie treinen heb ik niet gedaan ivm de aanrijding bij Mariahoeve en het toeslagloos rijden daardoor tot 14:30.
947 (17:23 uit Rotterdam): 144 reizigers (26 1e klas, 118 2e klas) -> 4 reizigers geen toeslag
962 (18:56 uit Amsterdam): 106 reizigers (14 1e klas, 92 2e klas) -> 5 reizigers geen toeslag
959 (20:23 uit Rotterdam): 16 reizigers (3 1e klas, 13 2e klas) -> 1 reiziger geen toeslag
Alles is geteld op Schiphol-Rotterdam of Rotterdam-Schiphol.
Wat is er bijzonder aanquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee moet je nou eens kijken![]()
[ afbeelding ]
Het is nieuwquote:
quote:Wegens de verwachte weersomstandigheden (harde wind) zijn er voor vrijdag en zaterdag preventieve maatregelen genomen in de treindienst:
Er rijden minder intercity's tussen Zaandam en Alkmaar (in de spits: Schagen)
Tussen Nijmegen en Den Helder stappen intercityreizigers extra over te Amsterdam centraal.
Vertraging: 15-30 minuten.
Deze vind ik mooiquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:29 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
2x SLT-IV als Stoptrein naar Dordrecht, te Brug over de Oude Maas
quote:BILTHOVEN - ProRail bevestigt dat bij een bijna-ongeluk op een spoorwegovergang in Bilthoven de spoorbomen openstonden. Op de overgang op de Leyenseweg werd een taxibusje met acht kinderen woensdagochtend op een haar na gemist.
Door op het laatste moment gas bij te geven, kon de chauffeur een aanrijding met de trein voorkomen. Volgens de chauffeur deden de spoorbomen en waarschuwingslichten het niet. ProRail beaamt nu dat dit klopt.
MACHINIST REED DOOR ROOD
De machinist van de trein die bijna een taxibusje aanreed op de spoorovergang van de Leyenseweg in Bilthoven is door rood gereden. Dat zegt ProRail.
Vervoersbedrijf Connexxion heeft een klacht ingediend bij ProRail, die de zaak verder onderzoekt. Deze spoorwegovergang staat hoe dan ook slecht bekend en is vaker het toneel van ongelukken.
ONDERZOEK
Gemeente De Bilt wil onafhankelijk onderzoek naar de veiligheid van de spoorovergang Leyenseweg. In 2009 gebeurde overleed een 92-jarige man toen bij het oversteken de spoorbomen dichtgingen.
ProRail is begonnen met een onderzoek, maar De Bilt wil dat dit door een onafhankelijke partij gebeurt.
Bron: RTV Utrecht
zie http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/072abcc2.wmvquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:55 schreef Crientj het volgende:
Lalala. Weer iets met de overweg in Bilthoven, Leyenseweg.
AGAIN. xD, veiligste overgang, mn neus.
[..]
Ligt het aan mij of staan daar ook geen borden die aangeven dat er een overweg komtquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:55 schreef Crientj het volgende:
Lalala. Weer iets met de overweg in Bilthoven, Leyenseweg.
AGAIN. xD, veiligste overgang, mn neus.
[..]
Het staat inmiddels ook bij de NS te lezen. k vind het ook apart om dan alleen daar de treindienst aan te passen. Zou het zijn omdat de kop van Noord-Holland een relatief smalle landstrook is met aan twee kanten water?quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:57 schreef dennistd het volgende:
Beetje overdreven lijkt me, en waarom juist dat traject
[..]
Dat klopt. Je hebt alleen vanaf de kant van brandweer/politiebureau een waarschuwingsbord. Maar vanaf de Plus helemaal niets.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:30 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of staan daar ook geen borden die aangeven dat er een overweg komt
Nou dat lijkt me niet, het IJsselmeer is binnenwater gewoon. En dan nog, er wordt alleen maar windkracht 8 voorspeld, en alleen maar aan de kust. Daar de treindienst op gaan aanpassen is volstrekte waanzin.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:30 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het staat inmiddels ook bij de NS te lezen. k vind het ook apart om dan alleen daar de treindienst aan te passen. Zou het zijn omdat de kop van Noord-Holland een relatief smalle landstrook is met aan twee kanten water?
ik moet zaterdag naar Zandvoort. Waar kan ik een tank huren?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
Uhuh. Je zou eerder verwachten dat ze de dienst op de Hoekse Lijn dan in gaan krimpen.
Tofquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:15 schreef James1988 het volgende:
Cabride op de HSL, en dan versneld. Schiphol - Rotterdam in 7 minuten:
Amersfoort Vlasakkersquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik moet zaterdag naar Zandvoort. Waar kan ik een tank huren?
Klopt, maar voorlopig is het enige wat daar rijdt Thalys en het hangt er maar net van af of een Thalys-machinist gelegenheid ziet om een cabvideo te maken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:26 schreef Temlin het volgende:
[..]
Tof, in bouwtechnisch opzicht is het wel een mooie stuk. Nu nog eentje tussen Rotterdam en Antwerpen
Gaafquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:15 schreef James1988 het volgende:
Cabride op de HSL, en dan versneld. Schiphol - Rotterdam in 7 minuten:
Doen we!quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:26 schreef Temlin het volgende:
[..]
Tof, in bouwtechnisch opzicht is het wel een mooie stuk. Nu nog eentje tussen Rotterdam en Antwerpen
In Hoofddorp hangen ze ook sinds een jaartje. Geen idee welke stations nog meer.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is nieuwen ik had hem dus nog niet
![]()
En blijkbaar is er dus een campagne gaande om meer en meer van die dingen te plaatsen, alleen heb ik geen idee waar allemaal
Hmm... kan me herinneren dat daar ook nog iets tegen een geluidsmuur staat of zo. Moet zaterdag toch in die buurt zijn....quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:31 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
In Hoofddorp hangen ze ook sinds een jaartje. Geen idee welke stations nog meer.
Het kan er ook mee te maken hebben dat de schommelboten regelmatig de bovenleiding naar beneden trekken en dat ze voor de zekerheid de gevolgen van een eventuele draadbreuk willen beperken. Zeker omdat de storm in Noord-Holland het hevigste zou zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me niet, het IJsselmeer is binnenwater gewoon. En dan nog, er wordt alleen maar windkracht 8 voorspeld, en alleen maar aan de kust. Daar de treindienst op gaan aanpassen is volstrekte waanzin.
Maar misschien is "de treindienst aanpassen" gewoon hip, dat kan ook.
Klopt, maar een andere reden is er niet te bedenken. Het is natuurlijk ook veel te voorbarig om bij een briesje wind zoiets te doen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
dude, er wordt kracht 8 verwacht. Stormachtige wind.
Het is niet alsof de Apocalyps losbreekt of zo.
Dat is de Zuidtangenthalte, maar die is inmiddels vervangen door een andere, omdat deze niet goed tegen harde wind konden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm... kan me herinneren dat daar ook nog iets tegen een geluidsmuur staat of zo. Moet zaterdag toch in die buurt zijn....
[ afbeelding ]
Het stuk vanaf ongeveer 04.00 is het stuk waarin ik erg veel uren heb gewerkt, vanaf de funderingen van de kolommen waar het viaduct op is gebouwd, tot en met de kilometerslange geluidwerende glazen wanden, én het stukje tunnel tot aan de bocht voor Rotterdam CS, ik heb zelfs met de kraan in de Diergaarde gestaan om aan het viaduct te werkenquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:15 schreef James1988 het volgende:
Cabride op de HSL, en dan versneld. Schiphol - Rotterdam in 7 minuten:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Bestaat dat nog als zodanig ja, dat opschrift? Foto is van september 2003, lang voordat ik iets met bordjes deed eigenlijk...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:46 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat is de Zuidtangenthalte, maar die is inmiddels vervangen door een andere, omdat deze niet goed tegen harde wind konden.
Ik moet zaterdag werken, dus misschien zie ik je nog.
Het zou kunnen dat één van de twee oude haltes er nog staat, maar dan zijn ze zonder dak en zijn er waarschijnlijk een paar letters weggevallen. De Zuidtangenthaltes zijn de afgelopen jaren flink verloederd. Vandaar dat ze nu allemaal worden vervangen. De nieuwe haltes hebben niet een dergelijke opschrift.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bestaat dat nog als zodanig ja, dat opschrift? Foto is van september 2003, lang voordat ik iets met bordjes deed eigenlijk...
Tegen jou, of begreep ik je verkeerd ??quote:
Bedankt!quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:30 schreef greavy het volgende:
Staat in General Chat
Mooiste of leukste omroepbericht in de trein deel 5
quote:Een lege vrachtwagen is vrijdagochtend omgewaaid op de A2, Amsterdam richting Utrecht, ter hoogte van knooppunt Holendrecht. Dat heeft het Korps landelijke politiediensten (KLPD) gemeld. Niemand raakte gewond.
Laat ze. Je mag hier geen somda-taal praten maar ondertussen weet iedereen het beter dan pro-rail.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:18 schreef Temlin het volgende:
Belachelijk dat er minder treinen rijden?
[..]
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Laat ze. Je mag hier geen somda-taal praten maar ondertussen weet iedereen het beter dan pro-rail.
Allemaal te verklaren door 1 simpel feit: Meer treinen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:42 schreef ReisT het volgende:
Toch snap ik niet meteen wat ze hier nou mee proberen te bereiken. Er rijden dus minder treinen, maar de treinen die wel rijden hebben daardoor niet minder last de wind of eventuele omvallende bomen. De 'knip' in doorgaande verbindingen is nog wel te begrijpen (sneeuwbaleffect voorkomen) maar waarom dan minder treinen?
Er ja het is ook wel erg opvallend dat er steeds weer nieuwe problemen bedacht worden waar het treinverkeer vroeger niet of nauwelijks last van had (of je hoorde er tenminste niets over). Eerst kreeg je die blaadjes op de rails, toen was de sneeuw de boosdoener en nu ineens weer de wind...
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tegen jou, of begreep ik je verkeerd ??
En toen stond de watersportwinkel er ook nogquote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het filmpje komt uit 2005. Op dat moment stond het bord van snelheid minderen tot 40 km/h er nog
Een verzakkingquote:Vertraging door verzakking spoor
DOETINCHEM - Een verzakking op het spoor tussen Doetinchem en Wehl zorgt momenteel voor grote vertraging in het treinverkeer. Treinen kunnen slechts stapvoets rijden.
Vroeger had men er net zo veel last van, alleen maakte men zich er minder druk om.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:42 schreef ReisT het volgende:
Er ja het is ook wel erg opvallend dat er steeds weer nieuwe problemen bedacht worden waar het treinverkeer vroeger niet of nauwelijks last van had (of je hoorde er tenminste niets over). Eerst kreeg je die blaadjes op de rails, toen was de sneeuw de boosdoener en nu ineens weer de wind...
Daar komt nog achteraanquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Vroeger kon je nog niet via internet al tijdens je vertraagde reis mensen vinden die mee wilden klagen.
Vroeger waren treinen nog lomp, zwaar en sterk en gleden ze niet achterwaarts de helling weer af.
Vroeger kon je nog echt bij een persoon van vlees en bloed een treinkaartje kopen.
Vroeger probeerden ze niet 10 treinen per uur over 1 stukje spoor te proppen.
Vroeger werkten er nog echte kerels met kolenschoppen op de trein.
Vroeger was alles natuurlijk beter.
Vroeger bla foo bar etc niet.
Vroeger buzzwoorden--.
Vroeger.
Inderdaad, die gammele ICE gaat ook bij continu kapot.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:16 schreef Socios het volgende:
De `gammele´ treintjes van tegenwoordig kunnen niets meer hebben.
Plan V en ICM, dat raast overal doorheen.
ICM heeft anders goed last van blaadjes.. driverse stations er mee "doorheen geraast" eeh gegledenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:16 schreef Socios het volgende:
De `gammele´ treintjes van tegenwoordig kunnen niets meer hebben.
Plan V en ICM, dat raast overal doorheen.
Toen de guldens nog getimmerd werdenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:12 schreef bork het volgende:
[..]
Daar komt nog achteraan
Vroeger toen ons pap nog Noorman was en poep met de lange "oe" werd geschreven.
Toen de mannen nog van staal waren en de schepen van hout.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Toen de lucht nog schoon en seks nog vies was.
stond de hele dag er nog op trouwensquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Wehehehe. NoordNed is nog niet helemaal weg
DITquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:18 schreef greavy het volgende:
Arriva weg, Noordned terug met de Wadjes
Ziggy ik weet dat je het kan, ik ben vroeger vaak genoeg in het trdl centrum in groningen geweestquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik kan vast op een onbewaakt moment de CTA's wel aanpassen.
zonder die witte kozijnen ziet het er nog redelijk uit, nu lijkt het net een pakjes boot met die raampjesquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.
Die witte kozijnen
De voorkant is anders ook wel ernstig lelijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.
Die witte kozijnen
Vind het eigenlijk nog wel meevallen, en dat voor een raampjes-treinquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.
Die witte kozijnen
Zijramen weg & donkere vlak naar beneden (tot onder middenfrontsein) doorgetrokken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:28 schreef James1988 het volgende:
Het front is gewoon het huidige DD-AR met een ander likje verf, niet veel bijzonders daar.
Zijn die dingen echt wit, is het niet een beschermfolietje wat er nog op kleeft? 't Past met dat wit heel niet bij de kleurstelling van andere NS treinen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:59 schreef dan13lv het volgende:
[..]
zonder die witte kozijnen ziet het er nog redelijk uit, nu lijkt het net een pakjes boot met die raampjes
Dat zal niet lang meer kunnen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn dit weekend werkzaamheden tussen Amsterdam en Utrecht, dus dan willen ze nog wel eens goederentreinen direct door Maliebaan sturen om Utrecht Centraal wat te ontlasten.
quote:Om de spoorverdubbeling tussen Utrecht Centraal en Houten mogelijk te maken, moet de
komende jaren materieel en materiaal worden aan- en afgevoerd richting de spoorlijnen naar Utrecht Centraal. Ook vanaf het Oude Houtensepad moet er een toegang tot het spoor komen. Omdat de Oosterspoorbaan weinig meer gebruikt wordt, kan het zuidelijke deel (vanaf de Koningsweg) gedurende de uitvoeringsfase ingericht worden als bouwweg. Zo wordt voorkomen dat reguliere wegen extra worden belast met bouwverkeer. Medio 2012 wordt dit deel van de Oosterspoorbaan ingericht als bouwweg. Om de verkeersveiligheid te garanderen wordt op de kruising met de Koningsweg de overweg weggehaald en worden er verkeerslichten geplaatst. Ook wordt nog gekeken naar aanvullende maatregelen. Vanaf eind 2012 tot en met 2015 wordt de bouwweg in gebruik genomen. De bouwweg over de Oosterspoorbaan wordt tijdens de uitvoering gebruikt door aannemers voor de spoorverdubbeling, de aanleg van de HOV-baan en diverse onderaannemers.
In principe zal de Oosterspoorbaan aan het eind van het project worden herbouwd. Momenteel wordt onderzocht of het zuidelijke deel van de Oosterspoorbaan definitief kan worden opgeheven. In opdracht van de gemeente Utrecht onderzoekt ProRail de mogelijkheden hiertoe. In de loop van 2011 moet hierover meer duidelijkheid zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |