abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:42:53 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92251492
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:41 schreef Socios het volgende:
`Mobiele users´ gebruiken maar een `mobiele layout´ en bekijken het topic met foto's maar uitgebreid elders op een computer.
Dat bepaal jij niet :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92251554


De Berlijn trein wachtend op een trein van tegengestelde richting.
Foto is van vorig jaar toen er nog enkel spoor lag ivm Almelo Verdiept.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2011 22:50:27 ]
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:44:42 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92251627
Ik zie helaas geen foto ;(
pi_92251664
Imageshack flipt m
pi_92251716
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:41 schreef Socios het volgende:
`Mobiele users´ gebruiken maar een `mobiele layout´ en bekijken het topic met foto's maar uitgebreid elders op een computer.
Dat is volslagen onzin natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92251767
quote:
14s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
Dat bepaal jij niet
Sowieso, altijd maar `online´ moeten zijn overal. :') Alle topics op FOK! werken uitstekend, ook fototopics als deze. Indien men dat met mobiel internet niet trekt, kan men het beter op dat moment niet gebruiken.

Natuurlijk bepaal ik dat niet en is iedereen vrij om dat wel te doen, maar ga dan niet zitten klagen omdat alle foto's niet (snel genoeg) laden. :')
pi_92251968
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:44 schreef James1988 het volgende:
Ik zie helaas geen foto ;(
Nu wel :Y
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 februari 2011 @ 22:51:32 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92252057
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]

De Berlijn trein wachtend op een trein van tegengestelde richting. Foto is van vorig jaar toen er nog enkel spoor lag ivm Almelo Verdiept.
Komt me bekend voor ja :)

Heb zo eens de trein naar Mariënberg gemist omdat een trein richting Hengelo vertraagd was ...

Ik kon in Mariënberg gelukkig de trein naar Zwolle nog net halen. Was tijdens het rondje dat ik 9 verschillende treinmaatschappijen in Nederland aandeed.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92252189
quote:
14s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Komt me bekend voor ja :)

Heb zo eens de trein naar Mariënberg gemist omdat een trein richting Hengelo vertraagd was ...

Ik kon in Mariënberg gelukkig de trein naar Zwolle nog net halen. Was tijdens het rondje dat ik 9 verschillende treinmaatschappijen in Nederland aandeed.
NS, NS Regio, NS HiSpeed en al dat soort onzin zeker :')

Dan maak ik liever een rondje langs alle provinciehoofdsteden *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:59:20 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92252531
Uit de oude doos:


30 juli 2008 Na een bezoekje aan Antwerpen is het tijd om weer huiswaarts te keren. NMBS-locomotief 1191 komt hier het diepste niveau (niveau -2) van Antwerpen Centraal binnengereden, achter zich een sleep ICRm-rijtuigen. De geelrode locomotieven zijn inmiddels vervangen door mintgroene Traxx-locomotieven omdat de reeks 11.8 onbetrouwbaar zou zijn. Ook de Traxx-locomotieven blinken niet altijd uit in betrouwbaarheid.

In 2008 was men nog vol optimisme en waren de ramen van de rijtuigen voorzien van grote stickers waarop stond dat deze rijtuigen naar de HSL zouden gaan. De Beneluxtrein had eigenlijk allang vervangen moeten zijn door een fonkelnieuwe hogesnelheidstrein, maar die liep vertraging op. Inmiddels is de toekomst van HSA (het bedrijf wat namens NS Internationaal de dienst op de HSL uitvoert) allesbehalve rooskleurig, het is zelfs nog niet eens zeker of Fyra ooit tot Brussel zal rijden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 februari 2011 @ 23:04:23 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92252851
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NS, NS Regio, NS HiSpeed en al dat soort onzin zeker :')

Dan maak ik liever een rondje langs alle provinciehoofdsteden *O*
NS Regio was niet meegeteld,

Wel Arriva, NS, VSM, Veolia, Syntus, DB Regio, Prignitzer Eisenbahn, NS Hispeed, Connexxion
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92253494
Vandaag de treinkaarten thuisgestuurd gekregen.

Vrijdag 11 maart a.s. ga ik voor een persoonlijk dagrecord in treinkilometers. :P

IC (10)518: Leeuwarden 05.45u - Amersfoort 07.22u (ICM)
IC 1618: Amersfoort 07.24u - Schiphol Airport 08.08u (ICM)
THA 9318: Schiphol Airport 08.31u - Paris Nord 11.35u (Thalys)
ICE 9555: Paris Est 13.08u - Frankfurt (Main) Hbf 16.58u (ICE 3)
ICE 2556: Frankfurt (Main) Hbf 17.42u - Köln Hbf 20.05u (ICE ?)
ICE 120: Köln Hbf 20.46u - Utrecht Centraal 22.58u (ICE 3)
IC 585: Utrecht Centraal 23.21u - Zwolle 00.14u (ICM)
IC 10787: Zwolle 00.59u - Leeuwarden 01.59u (ICM)

Totaal 2.009 kilometer.
pi_92253631
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:59 schreef James1988 het volgende:
Uit de oude doos:

[ link | afbeelding ]
30 juli 2008 Na een bezoekje aan Antwerpen is het tijd om weer huiswaarts te keren. NMBS-locomotief 1191 komt hier het diepste niveau (niveau -2) van Antwerpen Centraal binnengereden, achter zich een sleep ICRm-rijtuigen. De geelrode locomotieven zijn inmiddels vervangen door mintgroene Traxx-locomotieven omdat de reeks 11.8 onbetrouwbaar zou zijn. Ook de Traxx-locomotieven blinken niet altijd uit in betrouwbaarheid.

In 2008 was men nog vol optimisme en waren de ramen van de rijtuigen voorzien van grote stickers waarop stond dat deze rijtuigen naar de HSL zouden gaan. De Beneluxtrein had eigenlijk allang vervangen moeten zijn door een fonkelnieuwe hogesnelheidstrein, maar die liep vertraging op. Inmiddels is de toekomst van HSA (het bedrijf wat namens NS Internationaal de dienst op de HSL uitvoert) allesbehalve rooskleurig, het is zelfs nog niet eens zeker of Fyra ooit tot Brussel zal rijden.

Antwerpen *O*
pi_92253886
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:16 schreef Socios het volgende:
Vandaag de treinkaarten thuisgestuurd gekregen.

Vrijdag 11 maart a.s. ga ik voor een persoonlijk dagrecord in treinkilometers. :P

IC (10)518: Leeuwarden 05.45u - Amersfoort 07.22u (ICM)
IC 1618: Amersfoort 07.24u - Schiphol Airport 08.08u (ICM)
THA 9318: Schiphol Airport 08.31u - Paris Nord 11.35u (Thalys)
ICE 9555: Paris Est 13.08u - Frankfurt (Main) Hbf 16.58u (ICE 3)
ICE 2556: Frankfurt (Main) Hbf 17.42u - Köln Hbf 20.05u (ICE ?)
ICE 120: Köln Hbf 20.46u - Utrecht Centraal 22.58u (ICE 3)
IC 585: Utrecht Centraal 23.21u - Zwolle 00.14u (ICM)
IC 10787: Zwolle 00.59u - Leeuwarden 01.59u (ICM)

Totaal 2.009 kilometer.
Zit nog wel wat rek in dus. Die vanuit K naar Utrecht komt ook uit Frankfurt. EN in Parijs is ook tijd over.l
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92254117
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Zit nog wel wat rek in dus. Die vanuit K naar Utrecht komt ook uit Frankfurt. EN in Parijs is ook tijd over.l
Klopt, ja... Echter `moet´ ik wel via de conventionele route over Koblenz Hbf en Bonn Hbf om extra kilometers te maken. Net als dat ik via Utrecht Centraal ga en niet bij Arnhem alweer naar het Noorden. Wilde per se door de 2.000. :P
pi_92254168
Je komt 2 kilometer te kort ;(
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_92254244
quote:
12s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:29 schreef Temlin het volgende:
Je komt 2 kilometer te kort ;(
Ach, tijd zat om in Parijs 2 kilometer met de RER te gaan ofzo.
pi_92254313
quote:
12s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:29 schreef Temlin het volgende:
Je komt 2 kilometer te kort ;(
Nee, hoor. Alles exact uitgerekend. Meerdere bronnen gebruikt. Lijnfolders uit de trein van Deutsch Bahn, Kursbuch Deutsche Bahn, het Spoorboekje van NS, Internationaal Spoorboekje Thomas Cook. Bij kleine verschillen tussen sommige bronnen (1 of 2 kilometer) zelfs de `laagste opgave´ gekozen.
pi_92254587
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:32 schreef Socios het volgende:

[..]

Nee, hoor. Alles exact uitgerekend. Meerdere bronnen gebruikt. Lijnfolders uit de trein van Deutsch Bahn, Kursbuch Deutsche Bahn, het Spoorboekje van NS, Internationaal Spoorboekje Thomas Cook. Bij kleine verschillen tussen sommige bronnen (1 of 2 kilometer) zelfs de `laagste opgave´ gekozen.
Dat bedoelde ik niet, 2011 kilometer in 2011. Blijkbaar was het niet grappig ;(
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:44:11 #45
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_92254827
hihi, ik trek mij eigen conclusies (laat ik trouwens wel even hier zeggen dat ik nergens vanaf weet en nergens iets mee te maken heb, maar ik vind het wel een leuke doch onverwachte ontwikkeling). Gezellig jongens! :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 3 februari 2011 @ 06:25:16 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92261118
quote:
3s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:40 schreef Duvel het volgende:
Ik denk dat het exacte aantal niet het allerbelangrijkste is, maar er ook een link met de kwaliteit gelegd moet worden. Als James al zegt dat ie van 171 terug gaat naar 25 dan komt me dat wel bekend voor: je mag wel enigszins kritisch zijn op wat je post. Daar is volgens mij die 10 foto's op gebaseerd: dat iemand niet de hele inhoud van zijn geheugenkaart uitbraakt in het topic.
Ik heb 27 foto's gepost, ik had die dag 131 foto's gemaakt. Dus ja, ik heb ook erg lopen filteren.
  donderdag 3 februari 2011 @ 06:28:50 #47
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_92261136
Ik bemoei me er niet te veel mee, maar ik kom hier niet voor foto's van bussen en roltrappen en voor vertragingslogboeken. En het even snel bijlezen op de mobiel is wel wat lastig als ik via 3G of GPRS tientallen foto's moet laden. Nee, ik heb op mijn werk en onderweg geen wifi.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_92262194
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:40 schreef Anne het volgende:

[..]

We hebben het er al eens eerder over gehad inderdaad. Volgens mij is er toen voorgesteld om zo'n 10 foto's te plaatsen en de rest achter een linkje (of een verwijzing naar een foto-album is ook prima inderdaad).

Volgens mij heeft iedereen dan zijn/haar zin?
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:56 schreef Anne het volgende:
Okay, greavy heeft iig beterschap beloofd qua plaatjes posten ^O^.
Punt ;). Geen discussie over mogelijk.
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:44:06 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92274105
Op OpeensHadIkHet een interessant bericht:
quote:
Ik heb gisteren op 6 Fyra's moeten rijden en heb speciaal voor jullie (ahum) bijgehouden hoeveel reizigers erin zaten. De eerste drie treinen heb ik niet gedaan ivm de aanrijding bij Mariahoeve en het toeslagloos rijden daardoor tot 14:30.

947 (17:23 uit Rotterdam): 144 reizigers (26 1e klas, 118 2e klas) -> 4 reizigers geen toeslag
962 (18:56 uit Amsterdam): 106 reizigers (14 1e klas, 92 2e klas) -> 5 reizigers geen toeslag
959 (20:23 uit Rotterdam): 16 reizigers (3 1e klas, 13 2e klas) -> 1 reiziger geen toeslag

Alles is geteld op Schiphol-Rotterdam of Rotterdam-Schiphol.
Aldus Marc-Sch

De treinen zitten dus gevuld in de spits voor zo'n 35%
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:48:28 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92274305
Dat is nog niet de helft van de gemiddelde spitsbezetting van NS-materieel. Buiten de spits (20.30 's avonds) is de bezetting slechts 4% waar dit gemiddeld nog steeds 29% is bij NSR.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')