quote:De wekker gaat vroeg, het is 4:00 in de ochtend. Om 5:40 gaat mijn trein, dus ik had tijd. Douchen, tas checken, en de laatste dingen erin doen. Ik liet niets aan het toeval over, want ik had al gekeken dat, wanneer de stoptrein te laat was, wat mijn laatste reismogelijkheid was om de ICE te halen. Dat was er nog één: Sprinter Gouda, daar IC Utrecht. Gelukkig kwam het niet zover.
Om 5:30 sta ik dan op Zwijndrecht, in de kou, te wachten. Om 5:38 kwam er nog een goederentrein langs over spoor 1 (daar vertrok de stoptrein ook!). Ik zag de bui al hangen, vertrek met +1.. Te Lombardijen kwamen wij om 5:49 aan, dus ruim op tijd, gezien het vertrek 5:50 is. Deuren op tijd dicht, maar de Mcn vertrok pas om 5:51.. Wederom +1!
Te Rotterdam CS was het zelf +2... Dat was dus toch haasten om de Intercity van 6:05 te halen naar Utrecht Centraal. Dit is een nachttrein. Gehaald, dus mijn reisgenoot, Sebastiaan (Op OHIH is hij Tram! ) opgezocht, en wij kwamen met -2 binnen rollen op Utrecht. +- 45 minuten overstap, dus alles verliep goed. Echter, het liep weer mis. Om 7:18 kwamen wij naar beneden op het spoor na gewacht te hebben bij het HiSpeed loket (waar het heerlijk warm was). IC 3121 naar Arnhem van 7:23 stond er nog. Niks mis mee, maar daarachter stond de 7421, Sprinter naar Rhenen. De PLP'er die rond liep meldde al dat er "een verstoring" was, uiteindelijk zei hij spoorloper. De 3121 vertrok rond 7:30, maar de Sprinter ging maar niet weg.. Nee, dat kwam omdat de HC en Mcn al vertrokken waren. Voor het gemak werd deze trein maar opgeheven, volgens de PLP'er. De ICE 121 naar Frankfurt Hbf werd dus binnen genomen op spoor 15, vertrek met +11. Onderweg kwam de trein tot stilstand, met later de mededeling dat de trein enkelspoor moest rijden, en dus op een tegentrein wachtte. En die kwam, IC naar Den Helder. Daarna vertrokken. Te Arnhem ongeveer +30 op de teller..
Snel opweg naar Duitsland, met de Lint achter ons latend. Wij vertrokken eigenlijk 1 minuut na zijn vertrektijd, maar wij kregen gelukkig voorrang. Echter, je verwacht in Duitsland een hogere snelheid te krijgen. Deze bleef steken rond de 110/120. Wij zagen wel veel "geflits" van de pantograaf komen, dus er was veel rijp op de bovenleiding. Onderweg viel het RIS (?) uit, eveneens de schermpjes waar de reserveringen op staan. Even later viel de verlichting uit, en was er nog beperkt verlichting. Te Empel-Rees kwam de trein tot stilstand, en leek alles helemaal stil te zijn.. Na +- 15 minuten kwam dan de mededeling dat de trein een defecte pantograaf had door teveel ijs op de bovenleiding. Reizigers konden met de Regionale trein naar Oberhausen van 9:47, maar mochten zitten blijven tot 9:30, omdat het zo koud was buiten.
Daar vlak na kwam een update, ICE 105 naar Basel zou extra stoppen op Empel-Rees. Reizigers konden met deze IC mee, en onderweg alsnog hun reis vervolgen. Deze kwam al over ongeveer 10 minuten, dus wij moesten de trein toch maar uit. Iedereen pakt de bagage, loopt naar de deur, maar de ontgrendeling werd niet verwijderd. Tram! zei daarna "Zal ik de noodontgrendeling gebruiken?" Alle reizigers stemden hiermee in. Wel in acht nemend dat de ICE langs het perron stond, en er geen gevaarlijke situaties voor konden doen, werd dit gedaan. Eenmaal buiten is hij langs de trein gaan lopen, om de overige deuren te openen. Bij de ICE kan dit ook van buiten. Het treinpersoneel zei hier totaal niets van. Reizigers konden nu rustig verplaatsen naar het andere perron. Het was nog ongeveer 5 minuten wachten, en toen kwam de andere ICE ons oppikken. De reizigers waren ons toch dankbaar...
Eenmaal in de ICE 105 (waar al de nodige zitplaatsen bezet waren), nam iedereen plaats op de plaatsen waar "Last Minute" aangegeven stond. Ja, dat is voor reizigers die Last Minute nog een zitplaats reserveren, maar wij hadden OOK recht op onze zitplaatsWij hadden immers OOK betaald voor die zitplaats
Wij hadden immers OOK een vervoerbewijs. Bijna iedereen kreeg wel een zitplaats. Een nadeel was dat bij de volgende stations Oberhausen, Duisburg en Dusseldorf nog reizigers erbij kwamen voor een aantal "Last Minute" zitplaatsen. Ja, jammer. Wij zaten daar. Zo dachten bijna alle reizigers. Problemen? Haal de chef trein (HC/TM of hoe heet dat in de ICE?) er maar bij als je ons weg wilt. Alhoewel wij niet gestoord werden, gebeurde dit bij een aantal andere reizigers wel, die dus ook duidelijk zitten bleven. Dus dat werd een volle bak met mensen die nog moesten staan, en eigenlijk een zitplaats reservering voor ICE 105 hadden. _o-
Te Keulen werd maar medegedeeld dat de reizigers uit ICE 121 kwamen en geen zitplaatsreservering hadden naar het voorste treinstel moesten gaan, waarmee gekoppeld zou worden. De trein was namelijk al helemaal vol met overige reserveringen, maar dat andere stel had nog genoeg plaats over. Dus de trein stroomt leeg met ICE 121 klanten, en verplaatsen hun naar het andere stel.
Fijn, Wel hadden wij +75 minuten vertraging.
Omdat wij nog geen ticket bezaten, hebben wij snel het loket opgezocht. De dame achter de balie begreep ons niet, dat wij een TagesTicket 5 personen von 13,60 euro wilde. Ze wou een Tagesticket van 10,70 geven.. Toen ik zei dat ik die niet wou, zei ze dat je daar wel mee naar de stad in kon in Keulen. Maar daar vroeg ik niet om...!!
Oké, ticket rijker, en gelijk de tram naar Thielenbruch opgezocht, lijn 18 die nog met een redelijk oude tram reed, waar ook het Trammuseum zit (die niet open was).
Omdat wij niet de hele tijd beneden wouden wachten, namen wij Tram 18 naar halte Herler Strasse.
Internet zal voorlopig nog niet in Fyra te vinden zijn. Gewoon mobiel bereik kun je ook een dikke 20% van het traject wel vergeten. Van de prijzen staat een mooi overzichtje op de Website.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:40 schreef galtfactory het volgende:
Ik hoop dat het juist staat want ik wilde wat ervaringen aanhoren van mensen die gebruik hebben gemaakt
van de hoge snelheidstrein in Nederland.
Hoe staat het met het gratis? internet en de prijzen eerste klas in vergelijking met de normale
treinen?
De enige HST in Nederland met wifi aan boord is de Thalys, dit is gratis voor reizigers in de eerste klas, reizigers in de tweede klas betalen. Hoe de snelheid is? Geen idee. Nooit gebruikt, behalve de portal. En die was niet echt snel.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:40 schreef galtfactory het volgende:
Ik hoop dat het juist staat want ik wilde wat ervaringen aanhoren van mensen die gebruik hebben gemaakt
van de hoge snelheidstrein in Nederland.
Hoe staat het met het gratis? internet en de prijzen eerste klas in vergelijking met de normale
treinen?
Maar als je van trein wisselt met iets van 200-300 man dan heb je echt niet de zitplaats voor het uitkiezen, en dan zitten er ook al 200 man in die andere ICE.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:50 schreef Igen het volgende:En als geheime tip voor als het weer eens druk in de ICE is: gewoon op de bahn.comfort plekken gaan zitten. Die zijn gegarandeerd niet gereserveerd. Weliswaar hebben mensen met een bahn.comfort-kaart voorrang, maar zo veel zijn dat er toch niet. En ook zonder bahn.comfort-kaart mag je er gewoon gaan zitten, maar veel mensen weten / durven dat niet.
Ik vond het wel leuk om te zienquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:50 schreef greavy het volgende:
Pompleures. Mijn hele uitgetypte bericht is weer eens verkleuwt...
Edit: Ik zie nu dat SoundDragon mij daar een PB over stuurde...
Stonden teveel foto's in enzo![]()
![]()
Dat is heul geen afspraak. Ik zie liever die tientallen foto's in één keer dan dat ik overal op moet klikken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:07 schreef greavy het volgende:
Ja, was iets met maar 10 foto's per post enzo dat hier een tijdje geleden was afgesproken..
Inderdeed, ik had ze ook allemaal kunnen deleten, nu heb ik RSI van het linkjes veranderenquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:50 schreef greavy het volgende:
Pompleures. Mijn hele uitgetypte bericht is weer eens verkleuwt...
Edit: Ik zie nu dat SoundDragon mij daar een PB over stuurde...
Stonden teveel foto's in enzo![]()
![]()
Mjah, kijken hoe ver je kan gaan mag altijd; ik kan je alleen vertellen dat een post verwijderen een allejezus eind rapper gaat als postenquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:19 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Maar als je nou 3 berichten plaatst met 4 foto's..dan heb je het zelfde?
Mits van te voren geresized om de mobiele users (dat zijn er steeds meer) een beetje te ontzien, lijkt me daar niet direct een probleem mee. BEHALVE als 80 % over bussen, trams, roltrappen en andere onzin blijkt te gaan, zoals hier.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:34 schreef James1988 het volgende:
Ik heb geen enkel probleem met 30 foto's in een post. Leuk zelfs!
Dat bepaal jij nietquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:41 schreef Socios het volgende:
`Mobiele users´ gebruiken maar een `mobiele layout´ en bekijken het topic met foto's maar uitgebreid elders op een computer.
Dat is volslagen onzin natuurlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:41 schreef Socios het volgende:
`Mobiele users´ gebruiken maar een `mobiele layout´ en bekijken het topic met foto's maar uitgebreid elders op een computer.
Sowieso, altijd maar `online´ moeten zijn overal.quote:
Komt me bekend voor jaquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
De Berlijn trein wachtend op een trein van tegengestelde richting. Foto is van vorig jaar toen er nog enkel spoor lag ivm Almelo Verdiept.
NS, NS Regio, NS HiSpeed en al dat soort onzin zekerquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komt me bekend voor ja
Heb zo eens de trein naar Mariënberg gemist omdat een trein richting Hengelo vertraagd was ...
Ik kon in Mariënberg gelukkig de trein naar Zwolle nog net halen. Was tijdens het rondje dat ik 9 verschillende treinmaatschappijen in Nederland aandeed.
NS Regio was niet meegeteld,quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS, NS Regio, NS HiSpeed en al dat soort onzin zeker![]()
Dan maak ik liever een rondje langs alle provinciehoofdsteden
Antwerpenquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:59 schreef James1988 het volgende:
Uit de oude doos:
[ link | afbeelding ]
30 juli 2008 Na een bezoekje aan Antwerpen is het tijd om weer huiswaarts te keren. NMBS-locomotief 1191 komt hier het diepste niveau (niveau -2) van Antwerpen Centraal binnengereden, achter zich een sleep ICRm-rijtuigen. De geelrode locomotieven zijn inmiddels vervangen door mintgroene Traxx-locomotieven omdat de reeks 11.8 onbetrouwbaar zou zijn. Ook de Traxx-locomotieven blinken niet altijd uit in betrouwbaarheid.
In 2008 was men nog vol optimisme en waren de ramen van de rijtuigen voorzien van grote stickers waarop stond dat deze rijtuigen naar de HSL zouden gaan. De Beneluxtrein had eigenlijk allang vervangen moeten zijn door een fonkelnieuwe hogesnelheidstrein, maar die liep vertraging op. Inmiddels is de toekomst van HSA (het bedrijf wat namens NS Internationaal de dienst op de HSL uitvoert) allesbehalve rooskleurig, het is zelfs nog niet eens zeker of Fyra ooit tot Brussel zal rijden.
Zit nog wel wat rek in dus. Die vanuit K naar Utrecht komt ook uit Frankfurt. EN in Parijs is ook tijd over.lquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:16 schreef Socios het volgende:
Vandaag de treinkaarten thuisgestuurd gekregen.
Vrijdag 11 maart a.s. ga ik voor een persoonlijk dagrecord in treinkilometers.
IC (10)518: Leeuwarden 05.45u - Amersfoort 07.22u (ICM)
IC 1618: Amersfoort 07.24u - Schiphol Airport 08.08u (ICM)
THA 9318: Schiphol Airport 08.31u - Paris Nord 11.35u (Thalys)
ICE 9555: Paris Est 13.08u - Frankfurt (Main) Hbf 16.58u (ICE 3)
ICE 2556: Frankfurt (Main) Hbf 17.42u - Köln Hbf 20.05u (ICE ?)
ICE 120: Köln Hbf 20.46u - Utrecht Centraal 22.58u (ICE 3)
IC 585: Utrecht Centraal 23.21u - Zwolle 00.14u (ICM)
IC 10787: Zwolle 00.59u - Leeuwarden 01.59u (ICM)
Totaal 2.009 kilometer.
Klopt, ja... Echter `moet´ ik wel via de conventionele route over Koblenz Hbf en Bonn Hbf om extra kilometers te maken. Net als dat ik via Utrecht Centraal ga en niet bij Arnhem alweer naar het Noorden. Wilde per se door de 2.000.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Zit nog wel wat rek in dus. Die vanuit K naar Utrecht komt ook uit Frankfurt. EN in Parijs is ook tijd over.l
Nee, hoor. Alles exact uitgerekend. Meerdere bronnen gebruikt. Lijnfolders uit de trein van Deutsch Bahn, Kursbuch Deutsche Bahn, het Spoorboekje van NS, Internationaal Spoorboekje Thomas Cook. Bij kleine verschillen tussen sommige bronnen (1 of 2 kilometer) zelfs de `laagste opgave´ gekozen.quote:
Dat bedoelde ik niet, 2011 kilometer in 2011. Blijkbaar was het niet grappigquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, hoor. Alles exact uitgerekend. Meerdere bronnen gebruikt. Lijnfolders uit de trein van Deutsch Bahn, Kursbuch Deutsche Bahn, het Spoorboekje van NS, Internationaal Spoorboekje Thomas Cook. Bij kleine verschillen tussen sommige bronnen (1 of 2 kilometer) zelfs de `laagste opgave´ gekozen.
Ik heb 27 foto's gepost, ik had die dag 131 foto's gemaakt. Dus ja, ik heb ook erg lopen filteren.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:40 schreef Duvel het volgende:
Ik denk dat het exacte aantal niet het allerbelangrijkste is, maar er ook een link met de kwaliteit gelegd moet worden. Als James al zegt dat ie van 171 terug gaat naar 25 dan komt me dat wel bekend voor: je mag wel enigszins kritisch zijn op wat je post. Daar is volgens mij die 10 foto's op gebaseerd: dat iemand niet de hele inhoud van zijn geheugenkaart uitbraakt in het topic.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 13:40 schreef Anne het volgende:
[..]
We hebben het er al eens eerder over gehad inderdaad. Volgens mij is er toen voorgesteld om zo'n 10 foto's te plaatsen en de rest achter een linkje (of een verwijzing naar een foto-album is ook prima inderdaad).
Volgens mij heeft iedereen dan zijn/haar zin?
Puntquote:Op dinsdag 26 oktober 2010 13:56 schreef Anne het volgende:
Okay, greavy heeft iig beterschap beloofd qua plaatjes posten.
Aldus Marc-Schquote:Ik heb gisteren op 6 Fyra's moeten rijden en heb speciaal voor jullie (ahum) bijgehouden hoeveel reizigers erin zaten. De eerste drie treinen heb ik niet gedaan ivm de aanrijding bij Mariahoeve en het toeslagloos rijden daardoor tot 14:30.
947 (17:23 uit Rotterdam): 144 reizigers (26 1e klas, 118 2e klas) -> 4 reizigers geen toeslag
962 (18:56 uit Amsterdam): 106 reizigers (14 1e klas, 92 2e klas) -> 5 reizigers geen toeslag
959 (20:23 uit Rotterdam): 16 reizigers (3 1e klas, 13 2e klas) -> 1 reiziger geen toeslag
Alles is geteld op Schiphol-Rotterdam of Rotterdam-Schiphol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |