abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92312988
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:18 schreef Temlin het volgende:
Belachelijk dat er minder treinen rijden?

[..]

Laat ze. Je mag hier geen somda-taal praten maar ondertussen weet iedereen het beter dan pro-rail.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_92313189
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:27 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Laat ze. Je mag hier geen somda-taal praten maar ondertussen weet iedereen het beter dan pro-rail.
:) maar goed het weer is ook niet te voorspellen. ProRail kan het dus nooit goed doen.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:42:53 #103
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_92313540
Toch snap ik niet meteen wat ze hier nou mee proberen te bereiken. Er rijden dus minder treinen, maar de treinen die wel rijden hebben daardoor niet minder last de wind of eventuele omvallende bomen. De 'knip' in doorgaande verbindingen is nog wel te begrijpen (sneeuwbaleffect voorkomen) maar waarom dan minder treinen?

Er ja het is ook wel erg opvallend dat er steeds weer nieuwe problemen bedacht worden waar het treinverkeer vroeger niet of nauwelijks last van had (of je hoorde er tenminste niets over). Eerst kreeg je die blaadjes op de rails, toen was de sneeuw de boosdoener en nu ineens weer de wind...
pi_92313780
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:42 schreef ReisT het volgende:
Toch snap ik niet meteen wat ze hier nou mee proberen te bereiken. Er rijden dus minder treinen, maar de treinen die wel rijden hebben daardoor niet minder last de wind of eventuele omvallende bomen. De 'knip' in doorgaande verbindingen is nog wel te begrijpen (sneeuwbaleffect voorkomen) maar waarom dan minder treinen?

Er ja het is ook wel erg opvallend dat er steeds weer nieuwe problemen bedacht worden waar het treinverkeer vroeger niet of nauwelijks last van had (of je hoorde er tenminste niets over). Eerst kreeg je die blaadjes op de rails, toen was de sneeuw de boosdoener en nu ineens weer de wind...
Allemaal te verklaren door 1 simpel feit: Meer treinen.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_92313785
Massa van een lege oplegger is wel even anders dan die van een trein, ze rijden ook niet langzamer door de wind.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:49:42 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92313811
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 01:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tegen jou, of begreep ik je verkeerd ?? :P
:D Oh, nou ja laat ook maar :) Ik was niet van plan om ze allemaal te gaan posten natuurlijk O-) Maar voor in de verzameling moet ik er één kiezen, dat bedoelde ik :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 11:04:56 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92314479
Voor mensen met tijd over: ik kwam namelijk gisteren op Youtube een cabinerit met een wadloper tussen Leeuwarden en Stavoren tegen:


Het filmpje komt uit 2005. Op dat moment stond het bord van snelheid minderen tot 40 km/h er nog :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92316645
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het filmpje komt uit 2005. Op dat moment stond het bord van snelheid minderen tot 40 km/h er nog :P
En toen stond de watersportwinkel er ook nog :P
pi_92319060
quote:
Vertraging door verzakking spoor

DOETINCHEM - Een verzakking op het spoor tussen Doetinchem en Wehl zorgt momenteel voor grote vertraging in het treinverkeer. Treinen kunnen slechts stapvoets rijden.
Een verzakking _O-
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:16:32 #110
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_92323233
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:42 schreef ReisT het volgende:
Er ja het is ook wel erg opvallend dat er steeds weer nieuwe problemen bedacht worden waar het treinverkeer vroeger niet of nauwelijks last van had (of je hoorde er tenminste niets over). Eerst kreeg je die blaadjes op de rails, toen was de sneeuw de boosdoener en nu ineens weer de wind...
Vroeger had men er net zo veel last van, alleen maakte men zich er minder druk om.
Alleen nieuwer materiaal heeft meer last van bladeren omdat de remblokken niet meer direct op het rijvlak van de wielen drukken.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_92326388
Vroeger kon je nog niet via internet al tijdens je vertraagde reis mensen vinden die mee wilden klagen.
Vroeger waren treinen nog lomp, zwaar en sterk en gleden ze niet achterwaarts de helling weer af.
Vroeger kon je nog echt bij een persoon van vlees en bloed een treinkaartje kopen.
Vroeger probeerden ze niet 10 treinen per uur over 1 stukje spoor te proppen.
Vroeger werkten er nog echte kerels met kolenschoppen op de trein.
Vroeger was alles natuurlijk beter.
Vroeger bla foo bar etc niet.
Vroeger buzzwoorden--.
Vroeger. O+
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:12:38 #112
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_92329167
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Vroeger kon je nog niet via internet al tijdens je vertraagde reis mensen vinden die mee wilden klagen.
Vroeger waren treinen nog lomp, zwaar en sterk en gleden ze niet achterwaarts de helling weer af.
Vroeger kon je nog echt bij een persoon van vlees en bloed een treinkaartje kopen.
Vroeger probeerden ze niet 10 treinen per uur over 1 stukje spoor te proppen.
Vroeger werkten er nog echte kerels met kolenschoppen op de trein.
Vroeger was alles natuurlijk beter.
Vroeger bla foo bar etc niet.
Vroeger buzzwoorden--.
Vroeger. O+
Daar komt nog achteraan

Vroeger toen ons pap nog Noorman was en poep met de lange "oe" werd geschreven :P .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_92329331
De `gammele´ treintjes van tegenwoordig kunnen niets meer hebben. :')

Plan V en ICM, dat raast overal doorheen.
pi_92329928
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:16 schreef Socios het volgende:
De `gammele´ treintjes van tegenwoordig kunnen niets meer hebben. :')

Plan V en ICM, dat raast overal doorheen.
Inderdaad, die gammele ICE gaat ook bij continu kapot. :N
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:29:07 #115
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_92329952
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:16 schreef Socios het volgende:
De `gammele´ treintjes van tegenwoordig kunnen niets meer hebben. :')

Plan V en ICM, dat raast overal doorheen.
ICM heeft anders goed last van blaadjes.. driverse stations er mee "doorheen geraast" eeh gegleden ;)
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:34:20 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92330208
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:12 schreef bork het volgende:

[..]

Daar komt nog achteraan

Vroeger toen ons pap nog Noorman was en poep met de lange "oe" werd geschreven :P .
Toen de guldens nog getimmerd werden :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:56:02 #118
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_92333566
Toen de lucht nog schoon en seks nog vies was.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_92333688
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Toen de lucht nog schoon en seks nog vies was.
Toen de mannen nog van staal waren en de schepen van hout.
Beter onethisch dan oneetbaar
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:36:00 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92335328

Er werd ook gewerkt bij Lombardijen. Alhoewel ze daar maar kort weg zijn geweest.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:55:09 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92336373


Met dank aan Pintaxi Ede :D

Er moet maar eens een lijst opgedoken worden met alle stations waar ze dit gaan doen...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 18:57:48 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92336540
Ik word nu al gek van de aangepaste omroep van Arriva. Bij ieder station omroepen dat je vooral niet moet vergeten om uit te checken
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:02:26 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92336790
In Lombardijen zijn ze weggehaald om gewassen te worden, zijn er maar 4-5 dagen weg geweest :P
pi_92339810
kwam nog een opmerkelijk plaatje tegen dat ik nog even wilde delen vandaag:
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 20:04:10 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92339953
Wehehehe. NoordNed is nog niet helemaal weg _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92340084
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Wehehehe. NoordNed is nog niet helemaal weg _O-
stond de hele dag er nog op trouwens *O*
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 20:12:25 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92340462
damn, dat had ik moeten weten dan had ik de camera ook er even bij gepakt.

Leeuwarden is ook nog niet helemaal NoordNed-vrij, want het fietsenhokje naast het Arriva-kantoor is nog altijd groen/paars
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92340561
het noordned kantoor staat er ook altijd nog hoor in Leeuwarden *O* en dat riedeltje van OV chip is erg vervelend elke keer, en het aangename reis is veranderd in goede reis toch? :Y)

volgens mij staat het er nog steeds op, even snel de trein pakken dus :X

en als je ziggyziggy lief aankijkt, kan hij de bordjes ook aanpassen toch :7
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:18:02 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92340737
Arriva weg, Noordned terug met de Wadjes O+
pi_92341241
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:18 schreef greavy het volgende:
Arriva weg, Noordned terug met de Wadjes O+
DIT
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:29:12 #131
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_92341311
Ik kan vast op een onbewaakt moment de CTA's wel aanpassen. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_92341632
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik kan vast op een onbewaakt moment de CTA's wel aanpassen. ;)
Ziggy ik weet dat je het kan, ik ben vroeger vaak genoeg in het trdl centrum in groningen geweest :P
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:44:23 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92342201
Weet ziggy ook precies waar alle per ongeluk nooit verwijderde flapjes zitten dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92342753
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.


Die witte kozijnen :r
pi_92343140
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.


Die witte kozijnen :r
zonder die witte kozijnen ziet het er nog redelijk uit, nu lijkt het net een pakjes boot met die raampjes -O-
pi_92343344
Ik vind ze leuk. :P

Bedankt trouwens voor de links :)
pi_92344752
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.


Die witte kozijnen :r
De voorkant is anders ook wel ernstig lelijk. :N
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:28:37 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92344930
Die kozijnen zijn inderdaad best wel lelijk... naar het schijnt komt dat door het materiaal wat daarvoor gebruikt wordt. Het front is gewoon het huidige DD-AR met een ander likje verf, niet veel bijzonders daar.

Naar mijn mening blijft V250 het lelijkste materieel wat er in Nederland is. Daarna volgen de wadslopertjes. Helemaal aan de top (mooiste dus :P) staan ICE en Thalys PBKA.
pi_92345130
wadlopers zijn helemaal niet lelijk o|O
ze zijn juist mooi ^O^
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:59:19 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92347035
Safety in the Channel Tunnel
02/02/2011

Following the declarations on Tuesday, 1 February about safety rules in the Channel Tunnel and their possible evolution, Patrick Kron, Chairman and CEO of Alstom, re-states that the safety rules remain under the exclusive responsibility of the appropriate authorities - the Inter-Governmental Commission and not of Eurotunnel nor of Eurostar.

Today, these rules lay down two essential conditions:

• A concentrated power system (power cars at the front and back end of the train-set) to avoid all possible risk of fire along the length of the train, contrary to the distributed power system;
• A train length of 400 metres, which is greater than the distance between the Tunnels existing emergency exits (located at every 375 metres), thus allowing a safe evacuation.

Alstom, which, like its competitor in the Eurostar tender, is in a position to offer trains using the two technologies distributed or concentrated power is not aware of any safety study likely to conclude that either one or other of these present conditions for Tunnel traffic could be lifted. Simple declarations or mock evacuation exercises cannot take the place of a full safety study.

It is absurd to state that it is a political and not a technical choice to allow or not allow - trains non-compliant with the present rules to operate in the tunnel. This declaration aims to pressure the authorities who have jurisdiction in the matter of safety to adapt the rules to a specific train type, whereas, in all parts of the world, it is the trains which are adapted to safety rules and not the reverse.

Bron: Alstom.com
  Redactie Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 22:15:48 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_92348089
Waarom zou een trein van 400 meter veiliger zijn dan een trein van 200 meter? Ok, je moet misschien aan beide uiteindelijk hoogstens 40 meter lopen naar de nooduitgangen, maar is dat zo'n probleem?

Vind het nogal een hoog jankgehalte hebben van Alstom...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:23:33 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92348630
Ik denk dat de gedachte achter die regel is dat je in de trein veilig bent. De tunnel zou mogelijk gevuld kunnen zijn met rook of gassen afkomstig van de brand, waarbij je in de trein veilig bent omdat die eigenlijk geheel afgesloten is m.u.v. de deuren tegenover de nooduitgangen.

Het heeft een hoog jankgehalte, dat ben ik met je eens. Maar het zijn Fransen... dat zit nou eenmaal in hun karakter. En Alstom heeft er een groot belang bij als zij in het gelijk worden gesteld. Het contract waar het over gaat is een contract ter waarde van ¤ 600 miljoen. Dat is een heel erg fors bedrag en Alstom wil die order natuurlijk graag binnenslepen.

Vandaar dat ze iedere mogelijkheid aangrijpen om toch in het gelijk gesteld te worden. Zeker wanneer ze dit netjes via de regeltjes en wetten die er zijn kunnen spelen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 23:48:08 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92353560
Eurotunnel Says Distributed-Drive Trains Safer, Figaro Reports
By Francois de Beaupuy - Feb 2, 2011 8:00 AM GMT+0100

Groupe Eurotunnel SA Chairman Jacques Gounon said yesterday that trains made by Siemens AG with motors under each carriage are less risky in the undersea tunnel between Britain and France than those with a locomotive at each end, Le Figaro reported.

Gounon would like to see German train operator Deutsche Bahn AG get approval from the U.K. and French governments to run such distributed-drive trains through the tunnel by the 2012 London Olympics, the newspaper said. Alstom SA and the French government protested when train operator Eurostar Group Ltd. decided in October to buy Siemens trains that dont comply with the tunnels current safety requirements, Le Figaro said.

Bron: Bloomberg
pi_92354805
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.


Die witte kozijnen :r
Vind het eigenlijk nog wel meevallen, en dat voor een raampjes-trein ;) Maar ach, lekker boeiend hoe die er verder uit, als ie mij maar vervoert van a naar b. Raampjes-treinen zijn verder toch maar suf :P
  zaterdag 5 februari 2011 @ 00:16:34 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92355071
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:28 schreef James1988 het volgende:
Het front is gewoon het huidige DD-AR met een ander likje verf, niet veel bijzonders daar.
Zijramen weg & donkere vlak naar beneden (tot onder middenfrontsein) doorgetrokken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 5 februari 2011 @ 00:24:56 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92355444
Hm, grappig. Naar het schijnt staat in het contract met AnsaldoBreda dat ze na het opleveren van het eerste functionele stel nog 4 maanden de tijd hebben om de rest te leveren. Kennelijk staat niets gespecificeerd over wanneer het eerste functionele stel geleverd moet zijn _O-
pi_92360912
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:59 schreef dan13lv het volgende:

[..]

zonder die witte kozijnen ziet het er nog redelijk uit, nu lijkt het net een pakjes boot met die raampjes -O-
Zijn die dingen echt wit, is het niet een beschermfolietje wat er nog op kleeft? 't Past met dat wit heel niet bij de kleurstelling van andere NS treinen.
pi_92361819
Hoeveel wordt dat spoor langs de Maliebaan nog gebruikt? Mijn trein moest net wachten bij de Aansluiting bij Blauwkapel op een goederentrein, met volgens mij steenkool, die vanuit de richting Hilversum/Amsterdam die richting de stad reed. Ik dacht dat dat spoor er nog hoofdzakelijk voor het museum lag.

In mijn herinnering loopt dat spoor ook over het museumterrein. Maar de laatste keer dat ik daar was is een jaar of 20 terug. Lijkt me vreij ongewenst om daare met zware goederentreinen doorheen te rijden.
  Redactie Sport zaterdag 5 februari 2011 @ 11:25:41 #149
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_92363952
Even een afbeelding erbij voor de duidelijkheid:


De trein kwam dus uit het noorden (Hilversum, Hvs) en ging naar het zuiden (Maliebaan, Utm)?
Die route wordt inderdaad nauwelijks nog gebruikt door goederentreinen, met name omdat je vanaf de Maliebaan alleen nog richting Arnhem kunt en niet meer naar Geldermalsen/Den Bosch.

Als je via Maliebaan gaat kom je inderdaad door het spoorwegmuseum.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 februari 2011 @ 11:29:04 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92364016
Er zijn dit weekend werkzaamheden tussen Amsterdam en Utrecht, dus dan willen ze nog wel eens goederentreinen direct door Maliebaan sturen om Utrecht Centraal wat te ontlasten.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')