quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Laat ze. Je mag hier geen somda-taal praten maar ondertussen weet iedereen het beter dan pro-rail.
Allemaal te verklaren door 1 simpel feit: Meer treinen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:42 schreef ReisT het volgende:
Toch snap ik niet meteen wat ze hier nou mee proberen te bereiken. Er rijden dus minder treinen, maar de treinen die wel rijden hebben daardoor niet minder last de wind of eventuele omvallende bomen. De 'knip' in doorgaande verbindingen is nog wel te begrijpen (sneeuwbaleffect voorkomen) maar waarom dan minder treinen?
Er ja het is ook wel erg opvallend dat er steeds weer nieuwe problemen bedacht worden waar het treinverkeer vroeger niet of nauwelijks last van had (of je hoorde er tenminste niets over). Eerst kreeg je die blaadjes op de rails, toen was de sneeuw de boosdoener en nu ineens weer de wind...
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tegen jou, of begreep ik je verkeerd ??
En toen stond de watersportwinkel er ook nogquote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het filmpje komt uit 2005. Op dat moment stond het bord van snelheid minderen tot 40 km/h er nog
Een verzakkingquote:Vertraging door verzakking spoor
DOETINCHEM - Een verzakking op het spoor tussen Doetinchem en Wehl zorgt momenteel voor grote vertraging in het treinverkeer. Treinen kunnen slechts stapvoets rijden.
Vroeger had men er net zo veel last van, alleen maakte men zich er minder druk om.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:42 schreef ReisT het volgende:
Er ja het is ook wel erg opvallend dat er steeds weer nieuwe problemen bedacht worden waar het treinverkeer vroeger niet of nauwelijks last van had (of je hoorde er tenminste niets over). Eerst kreeg je die blaadjes op de rails, toen was de sneeuw de boosdoener en nu ineens weer de wind...
Daar komt nog achteraanquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Vroeger kon je nog niet via internet al tijdens je vertraagde reis mensen vinden die mee wilden klagen.
Vroeger waren treinen nog lomp, zwaar en sterk en gleden ze niet achterwaarts de helling weer af.
Vroeger kon je nog echt bij een persoon van vlees en bloed een treinkaartje kopen.
Vroeger probeerden ze niet 10 treinen per uur over 1 stukje spoor te proppen.
Vroeger werkten er nog echte kerels met kolenschoppen op de trein.
Vroeger was alles natuurlijk beter.
Vroeger bla foo bar etc niet.
Vroeger buzzwoorden--.
Vroeger.
Inderdaad, die gammele ICE gaat ook bij continu kapot.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:16 schreef Socios het volgende:
De `gammele´ treintjes van tegenwoordig kunnen niets meer hebben.
Plan V en ICM, dat raast overal doorheen.
ICM heeft anders goed last van blaadjes.. driverse stations er mee "doorheen geraast" eeh gegledenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:16 schreef Socios het volgende:
De `gammele´ treintjes van tegenwoordig kunnen niets meer hebben.
Plan V en ICM, dat raast overal doorheen.
Toen de guldens nog getimmerd werdenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:12 schreef bork het volgende:
[..]
Daar komt nog achteraan
Vroeger toen ons pap nog Noorman was en poep met de lange "oe" werd geschreven.
Toen de mannen nog van staal waren en de schepen van hout.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Toen de lucht nog schoon en seks nog vies was.
stond de hele dag er nog op trouwensquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Wehehehe. NoordNed is nog niet helemaal weg
DITquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:18 schreef greavy het volgende:
Arriva weg, Noordned terug met de Wadjes
Ziggy ik weet dat je het kan, ik ben vroeger vaak genoeg in het trdl centrum in groningen geweestquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik kan vast op een onbewaakt moment de CTA's wel aanpassen.
zonder die witte kozijnen ziet het er nog redelijk uit, nu lijkt het net een pakjes boot met die raampjesquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.
Die witte kozijnen
De voorkant is anders ook wel ernstig lelijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.
Die witte kozijnen
Vind het eigenlijk nog wel meevallen, en dat voor een raampjes-treinquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.
Die witte kozijnen
Zijramen weg & donkere vlak naar beneden (tot onder middenfrontsein) doorgetrokken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:28 schreef James1988 het volgende:
Het front is gewoon het huidige DD-AR met een ander likje verf, niet veel bijzonders daar.
Zijn die dingen echt wit, is het niet een beschermfolietje wat er nog op kleeft? 't Past met dat wit heel niet bij de kleurstelling van andere NS treinen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:59 schreef dan13lv het volgende:
[..]
zonder die witte kozijnen ziet het er nog redelijk uit, nu lijkt het net een pakjes boot met die raampjes
Dat zal niet lang meer kunnen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn dit weekend werkzaamheden tussen Amsterdam en Utrecht, dus dan willen ze nog wel eens goederentreinen direct door Maliebaan sturen om Utrecht Centraal wat te ontlasten.
quote:Om de spoorverdubbeling tussen Utrecht Centraal en Houten mogelijk te maken, moet de
komende jaren materieel en materiaal worden aan- en afgevoerd richting de spoorlijnen naar Utrecht Centraal. Ook vanaf het Oude Houtensepad moet er een toegang tot het spoor komen. Omdat de Oosterspoorbaan weinig meer gebruikt wordt, kan het zuidelijke deel (vanaf de Koningsweg) gedurende de uitvoeringsfase ingericht worden als bouwweg. Zo wordt voorkomen dat reguliere wegen extra worden belast met bouwverkeer. Medio 2012 wordt dit deel van de Oosterspoorbaan ingericht als bouwweg. Om de verkeersveiligheid te garanderen wordt op de kruising met de Koningsweg de overweg weggehaald en worden er verkeerslichten geplaatst. Ook wordt nog gekeken naar aanvullende maatregelen. Vanaf eind 2012 tot en met 2015 wordt de bouwweg in gebruik genomen. De bouwweg over de Oosterspoorbaan wordt tijdens de uitvoering gebruikt door aannemers voor de spoorverdubbeling, de aanleg van de HOV-baan en diverse onderaannemers.
In principe zal de Oosterspoorbaan aan het eind van het project worden herbouwd. Momenteel wordt onderzocht of het zuidelijke deel van de Oosterspoorbaan definitief kan worden opgeheven. In opdracht van de gemeente Utrecht onderzoekt ProRail de mogelijkheden hiertoe. In de loop van 2011 moet hierover meer duidelijkheid zijn.
Door werkzaamheden tussen Asd en Ut worden goederentreinen vanuit Beverwijk/Amsterdam richting Utrecht en verder omgeleid via Hilversum. Treinen die doorgaan naar Geldermalsen/Betuweroute gaan vervolgens bij Blauwkapel weer rechtsaf en via Utrecht Centraal. Treinen die doorgaan naar Arnhem en Emmerich, kunnen eventueel ook nog via de Maliebaan. De trein die je zag betreft de lege kalktrein uit Beverwijk naar Flandersbach in het Ruhrgebiet en ziet er ongeveer zo uit:quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:17 schreef Fixers het volgende:
Hoeveel wordt dat spoor langs de Maliebaan nog gebruikt? Mijn trein moest net wachten bij de Aansluiting bij Blauwkapel op een goederentrein, met volgens mij steenkool, die vanuit de richting Hilversum/Amsterdam die richting de stad reed. Ik dacht dat dat spoor er nog hoofdzakelijk voor het museum lag.
In mijn herinnering loopt dat spoor ook over het museumterrein. Maar de laatste keer dat ik daar was is een jaar of 20 terug. Lijkt me vreij ongewenst om daare met zware goederentreinen doorheen te rijden.
Komt door werkzaamheden tussen Amersfoort en Zwolle. De Intercity vanuit Groningen gaat over in de 3600.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:55 schreef Rdaalwil het volgende:
Sinds wanneer kan je vanaf Roosendaal naar Groningen
Want het staat op NS.nl .. heel vreemd
Waarschijnlijk kunnen de CTA's (de borden boven het perron) geen Groningen weergeven. Waarschijnlijk roepen ze het wel om in de trein.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:07 schreef Rdaalwil het volgende:
Oww oké. Maar moeten ze dat niet aangeven dan?
Op het station zelf staat Zwolle..
Het bord in Groningen zal wel geen flapje voor Roosendaal in zitten.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:07 schreef Rdaalwil het volgende:
Oww oké. Maar moeten ze dat niet aangeven dan?
Op het station zelf staat Zwolle..
Misschien omdat er *veel* mensen zijn die Groningen-Amersfoort of vv reizen, die je zo gerust zou kunnen stellen dat ze niet bang hoeven te zijn om in Zwolle door de drukte de aansluiting te missen?quote:Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom zou men. De enige sterveling die die hele reis wil maken heet Socios of Greavy, denk ikDe trein Roosendaal - Zwolle rijdt ook gewoon zn normale route. Alleen bij aankomst in Zwolle, keert het treinstel op de IC richting Groningen. Dat gaat vanzelf en is ook niet echt nodig om in Roosendaal al aan te geven...
Rdaalwil heeft het over het bord in Roosendaal. Daar komen mensen die Groningen-Amersfoort doen niet echt langs.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien omdat er *veel* mensen zijn die Groningen-Amersfoort of vv reizen, die je zo gerust zou kunnen stellen dat ze niet bang hoeven te zijn om in Zwolle door de drukte de aansluiting te missen?
quote:Op zondag 6 februari 2011 13:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Rdaalwil heeft het over het bord in Roosendaal. Daar komen mensen die Groningen-Amersfoort doen niet echt langs.
Gaat niet door, omdat het VIRM stel in Roosendaal moet blijven. Anders zou de trein inderdaad overgaan op de stoptrein naar Vlissingen.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
Er is dit weekend 's avonds laat geloof ik zelfs een trein die helemaal Groningen - Vlissingen doet
En ikkequote:Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom zou men. De enige sterveling die die hele reis wil maken heet Socios of Greavy, denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denk wel de langste durende treinverbinding in Nederland. Als je bij Etten-leur alle stations opnoemt met overstappen ben je in Breda nog niet klaar
.
quote:Op zondag 6 februari 2011 15:19 schreef Brembo het volgende:
den helder/schagen naar Maastricht is toch de langste treinverbinding?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denk wel de langste durende treinverbinding in Nederland. Als je bij Etten-leur alle stations opnoemt met overstappen ben je in Breda nog niet klaar
.
Klopt. In de ochtend komt er één slag vanuit Den Helder die helemaal door gaat naar Maastricht.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
den helder/schagen naar Maastricht is toch de langste treinverbinding?
Is er al. Bij de metronom, rijdt met name diverse RE-verbindingen rond Bremen/Hamburg/Cuxhaven/Hannover, geldt een absolutes Alkohol konsum verbot.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus ik zat vandaag, het kwam zo uit, voor het eerst sinds m'n ongeluk in de Merwede-Lingelijn, of in een trein OP die lijn zo u wilt. Een biertje te doppen natuurlijk, want dat hoort erbij![]()
Word ik daar ineens aangesproken door een Steward, of Stewardess zo u wilt, van Arriva, dat dat niet magOch, die figuur doet ook maar haar werk, het zal wel zo zijn
Maar wat een schijtbedrijf is dat Arriva dan zeg
Er hoeft in Duitsland geen enkele vervoerder met zo'n regel te komen want hij kan meteen de tent sluiten
Kinds geklier in Nederland weer
Niet waar.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. In de ochtend komt er één slag vanuit Den Helder die helemaal door gaat naar Maastricht.
Suf. Jij hebt dat ook al eens aan den lijve ondervonden of...?quote:Op zondag 6 februari 2011 16:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Is er al. Bij de metronom, rijdt met name diverse RE-verbindingen rond Bremen/Hamburg/Cuxhaven/Hannover, geldt een absolutes Alkohol konsum verbot.
Nee, nouja, heb er enkele ritten meegemaakt maar toen was er onbewust geen alcohol in het spel.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Suf. Jij hebt dat ook al eens aan den lijve ondervonden of...?
Die laatste rijdt normaal gesproken nietquote:Op zondag 6 februari 2011 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet waar.
Den Helder - Amsterdam - EIndhoven - Maastricht is 298 km
Roosendaal - Nijmegen - Zwolle - Groningen is 311 km.
Er zit in de reguliere dienstregeling ook zo'n leuke trein. De intercity Amersfoort Schothorst - Amsterdam Centraal zit gekoppeld aan de intercity Amsterdam Centraal - Enkhuizen, en zodoende staat op de trein ook 'Enkhuizen' als je in Amersfoort in stapt. Maar op het perron staat eindbestemming Amsterdam Centraal.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:07 schreef Rdaalwil het volgende:
Oww oké. Maar moeten ze dat niet aangeven dan?
Op het station zelf staat Zwolle..
Vroeger had je leuke rechtstreekse treinen:quote:Op zondag 6 februari 2011 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet waar.
Den Helder - Amsterdam - EIndhoven - Maastricht is 298 km
Roosendaal - Nijmegen - Zwolle - Groningen is 311 km.
Maar dan wel overstappen bij de grens bij de laatste trein ICM in Belgie :x.quote:Op zondag 6 februari 2011 18:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vroeger had je leuke rechtstreekse treinen:
Groningen - Maastricht
Groningen - Valkenburg
Amsterdam (of was het Zandvoort) - Luxemburg
En die laatste met ICM-rijtuigen.![]()
Nou nee als je zo gaat beginnen is Moskou - Wladiwostok de langste :-}quote:Op zondag 6 februari 2011 19:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar dan wel overstappen bij de grens bij de laatste trein ICM in Belgie :x.
Trouwens dan is Amsterdam - Moskou de langste treinverbinding. Het ging denk ik eerder om binnenlandse reizen.
Ik zou het alleen doen als er ICRm in zat, maar er zat VIRM in... Er waren wel 4 man uit Groningen die het deden "omdat het kon"quote:Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom zou men. De enige sterveling die die hele reis wil maken heet Socios of Greavy, denk ik![]()
Sinds DRGL2011 rijdt de BerlijnIC niet meer naar Sczcezin Glowny ofzo.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
amsterdam naar polen. berlijn trein
Szczecin. Weet je best.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Sinds DRGL2011 rijdt de BerlijnIC niet meer naar Sczcezin Glowny ofzo.
Die plaatsnaam is volgens mij gewoon een opzettelijke pesterij voor buitenlanders. Net als plaatsnamen als Ljubljana, Zalaegerszeg, Hódmezövásárhely of Miercurea Ciuc etc.quote:
quote:
Wij weten ALLESquote:Op zondag 6 februari 2011 21:34 schreef Rdaalwil het volgende:
Bedankt nog voor jullie antwoorden! Het is mij nu veel duidelijkerIk wil trouwens ook van de week een leuke treinreis uitstippelen door Nederland. Weet iemand iets leuks? Begin station is duidelijk: Roosendaal.
Hoe is dat nou toch mogelijk?quote:Op zondag 6 februari 2011 21:53 schreef greavy het volgende:
Bleek ik mijn geheugenkaartje vergeten te zijn![]()
De SD-kaart zat nog in de laptop... Ben toen maar een rondje gaan lopen en een half uur later terug naar Dordrecht. Toen naar huis, SD-kaart ophalen, en terug naar de brug voor die Plan V's.quote:
Nou ja, als je ECHT een mooi ritje wilt maken, dan pak je in Heerlen of Maastricht (waar je ook maar begint) een Euregioticket en maak je een rondje Heerlen - Aken - Luik - Maastricht of de andere kant op natuurlijk.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:59 schreef greavy het volgende:
Mooi landschap is Maastricht-Heerlen/Kerkrade.
Heerlen-Kerkrade is enkelsporig, maar ook wel de moeite.
Dan mag je zeker niet de thalys/ice tussen aken en luik pakken?quote:Op zondag 6 februari 2011 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, als je ECHT een mooi ritje wilt maken, dan pak je in Heerlen of Maastricht (waar je ook maar begint) een Euregioticket en maak je een rondje Heerlen - Aken - Luik - Maastricht of de andere kant op natuurlijk.
Nee.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:13 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan mag je zeker niet de thalys/ice tussen aken en luik pakken?
Ah, hoogstwaarschijnlijk vindt jij een van mijn lievelingsstations ook niet zo nice om uit te spreken.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Die plaatsnaam is volgens mij gewoon een opzettelijke pesterij voor buitenlanders. Net als plaatsnamen als Ljubljana, Zalaegerszeg, Hódmezövásárhely of Miercurea Ciuc etc.
Ja, die hebben ook allemaal een station, dus on-topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |