abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92313189
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:27 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Laat ze. Je mag hier geen somda-taal praten maar ondertussen weet iedereen het beter dan pro-rail.
:) maar goed het weer is ook niet te voorspellen. ProRail kan het dus nooit goed doen.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:42:53 #103
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_92313540
Toch snap ik niet meteen wat ze hier nou mee proberen te bereiken. Er rijden dus minder treinen, maar de treinen die wel rijden hebben daardoor niet minder last de wind of eventuele omvallende bomen. De 'knip' in doorgaande verbindingen is nog wel te begrijpen (sneeuwbaleffect voorkomen) maar waarom dan minder treinen?

Er ja het is ook wel erg opvallend dat er steeds weer nieuwe problemen bedacht worden waar het treinverkeer vroeger niet of nauwelijks last van had (of je hoorde er tenminste niets over). Eerst kreeg je die blaadjes op de rails, toen was de sneeuw de boosdoener en nu ineens weer de wind...
pi_92313780
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:42 schreef ReisT het volgende:
Toch snap ik niet meteen wat ze hier nou mee proberen te bereiken. Er rijden dus minder treinen, maar de treinen die wel rijden hebben daardoor niet minder last de wind of eventuele omvallende bomen. De 'knip' in doorgaande verbindingen is nog wel te begrijpen (sneeuwbaleffect voorkomen) maar waarom dan minder treinen?

Er ja het is ook wel erg opvallend dat er steeds weer nieuwe problemen bedacht worden waar het treinverkeer vroeger niet of nauwelijks last van had (of je hoorde er tenminste niets over). Eerst kreeg je die blaadjes op de rails, toen was de sneeuw de boosdoener en nu ineens weer de wind...
Allemaal te verklaren door 1 simpel feit: Meer treinen.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_92313785
Massa van een lege oplegger is wel even anders dan die van een trein, ze rijden ook niet langzamer door de wind.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:49:42 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92313811
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 01:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tegen jou, of begreep ik je verkeerd ?? :P
:D Oh, nou ja laat ook maar :) Ik was niet van plan om ze allemaal te gaan posten natuurlijk O-) Maar voor in de verzameling moet ik er één kiezen, dat bedoelde ik :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 11:04:56 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92314479
Voor mensen met tijd over: ik kwam namelijk gisteren op Youtube een cabinerit met een wadloper tussen Leeuwarden en Stavoren tegen:


Het filmpje komt uit 2005. Op dat moment stond het bord van snelheid minderen tot 40 km/h er nog :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92316645
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het filmpje komt uit 2005. Op dat moment stond het bord van snelheid minderen tot 40 km/h er nog :P
En toen stond de watersportwinkel er ook nog :P
pi_92319060
quote:
Vertraging door verzakking spoor

DOETINCHEM - Een verzakking op het spoor tussen Doetinchem en Wehl zorgt momenteel voor grote vertraging in het treinverkeer. Treinen kunnen slechts stapvoets rijden.
Een verzakking _O-
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:16:32 #110
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_92323233
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:42 schreef ReisT het volgende:
Er ja het is ook wel erg opvallend dat er steeds weer nieuwe problemen bedacht worden waar het treinverkeer vroeger niet of nauwelijks last van had (of je hoorde er tenminste niets over). Eerst kreeg je die blaadjes op de rails, toen was de sneeuw de boosdoener en nu ineens weer de wind...
Vroeger had men er net zo veel last van, alleen maakte men zich er minder druk om.
Alleen nieuwer materiaal heeft meer last van bladeren omdat de remblokken niet meer direct op het rijvlak van de wielen drukken.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_92326388
Vroeger kon je nog niet via internet al tijdens je vertraagde reis mensen vinden die mee wilden klagen.
Vroeger waren treinen nog lomp, zwaar en sterk en gleden ze niet achterwaarts de helling weer af.
Vroeger kon je nog echt bij een persoon van vlees en bloed een treinkaartje kopen.
Vroeger probeerden ze niet 10 treinen per uur over 1 stukje spoor te proppen.
Vroeger werkten er nog echte kerels met kolenschoppen op de trein.
Vroeger was alles natuurlijk beter.
Vroeger bla foo bar etc niet.
Vroeger buzzwoorden--.
Vroeger. O+
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:12:38 #112
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_92329167
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Vroeger kon je nog niet via internet al tijdens je vertraagde reis mensen vinden die mee wilden klagen.
Vroeger waren treinen nog lomp, zwaar en sterk en gleden ze niet achterwaarts de helling weer af.
Vroeger kon je nog echt bij een persoon van vlees en bloed een treinkaartje kopen.
Vroeger probeerden ze niet 10 treinen per uur over 1 stukje spoor te proppen.
Vroeger werkten er nog echte kerels met kolenschoppen op de trein.
Vroeger was alles natuurlijk beter.
Vroeger bla foo bar etc niet.
Vroeger buzzwoorden--.
Vroeger. O+
Daar komt nog achteraan

Vroeger toen ons pap nog Noorman was en poep met de lange "oe" werd geschreven :P .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_92329331
De `gammele´ treintjes van tegenwoordig kunnen niets meer hebben. :')

Plan V en ICM, dat raast overal doorheen.
pi_92329928
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:16 schreef Socios het volgende:
De `gammele´ treintjes van tegenwoordig kunnen niets meer hebben. :')

Plan V en ICM, dat raast overal doorheen.
Inderdaad, die gammele ICE gaat ook bij continu kapot. :N
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:29:07 #115
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_92329952
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:16 schreef Socios het volgende:
De `gammele´ treintjes van tegenwoordig kunnen niets meer hebben. :')

Plan V en ICM, dat raast overal doorheen.
ICM heeft anders goed last van blaadjes.. driverse stations er mee "doorheen geraast" eeh gegleden ;)
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:34:20 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92330208
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:12 schreef bork het volgende:

[..]

Daar komt nog achteraan

Vroeger toen ons pap nog Noorman was en poep met de lange "oe" werd geschreven :P .
Toen de guldens nog getimmerd werden :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:56:02 #118
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_92333566
Toen de lucht nog schoon en seks nog vies was.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_92333688
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Toen de lucht nog schoon en seks nog vies was.
Toen de mannen nog van staal waren en de schepen van hout.
Beter onethisch dan oneetbaar
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:36:00 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92335328

Er werd ook gewerkt bij Lombardijen. Alhoewel ze daar maar kort weg zijn geweest.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:55:09 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92336373


Met dank aan Pintaxi Ede :D

Er moet maar eens een lijst opgedoken worden met alle stations waar ze dit gaan doen...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 18:57:48 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92336540
Ik word nu al gek van de aangepaste omroep van Arriva. Bij ieder station omroepen dat je vooral niet moet vergeten om uit te checken
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:02:26 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92336790
In Lombardijen zijn ze weggehaald om gewassen te worden, zijn er maar 4-5 dagen weg geweest :P
pi_92339810
kwam nog een opmerkelijk plaatje tegen dat ik nog even wilde delen vandaag:
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 20:04:10 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92339953
Wehehehe. NoordNed is nog niet helemaal weg _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92340084
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Wehehehe. NoordNed is nog niet helemaal weg _O-
stond de hele dag er nog op trouwens *O*
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 20:12:25 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92340462
damn, dat had ik moeten weten dan had ik de camera ook er even bij gepakt.

Leeuwarden is ook nog niet helemaal NoordNed-vrij, want het fietsenhokje naast het Arriva-kantoor is nog altijd groen/paars
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92340561
het noordned kantoor staat er ook altijd nog hoor in Leeuwarden *O* en dat riedeltje van OV chip is erg vervelend elke keer, en het aangename reis is veranderd in goede reis toch? :Y)

volgens mij staat het er nog steeds op, even snel de trein pakken dus :X

en als je ziggyziggy lief aankijkt, kan hij de bordjes ook aanpassen toch :7
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:18:02 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92340737
Arriva weg, Noordned terug met de Wadjes O+
pi_92341241
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:18 schreef greavy het volgende:
Arriva weg, Noordned terug met de Wadjes O+
DIT
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:29:12 #131
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_92341311
Ik kan vast op een onbewaakt moment de CTA's wel aanpassen. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_92341632
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik kan vast op een onbewaakt moment de CTA's wel aanpassen. ;)
Ziggy ik weet dat je het kan, ik ben vroeger vaak genoeg in het trdl centrum in groningen geweest :P
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:44:23 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92342201
Weet ziggy ook precies waar alle per ongeluk nooit verwijderde flapjes zitten dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92342753
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.


Die witte kozijnen :r
pi_92343140
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.


Die witte kozijnen :r
zonder die witte kozijnen ziet het er nog redelijk uit, nu lijkt het net een pakjes boot met die raampjes -O-
pi_92343344
Ik vind ze leuk. :P

Bedankt trouwens voor de links :)
pi_92344752
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.


Die witte kozijnen :r
De voorkant is anders ook wel ernstig lelijk. :N
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:28:37 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92344930
Die kozijnen zijn inderdaad best wel lelijk... naar het schijnt komt dat door het materiaal wat daarvoor gebruikt wordt. Het front is gewoon het huidige DD-AR met een ander likje verf, niet veel bijzonders daar.

Naar mijn mening blijft V250 het lelijkste materieel wat er in Nederland is. Daarna volgen de wadslopertjes. Helemaal aan de top (mooiste dus :P) staan ICE en Thalys PBKA.
pi_92345130
wadlopers zijn helemaal niet lelijk o|O
ze zijn juist mooi ^O^
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:59:19 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92347035
Safety in the Channel Tunnel
02/02/2011

Following the declarations on Tuesday, 1 February about safety rules in the Channel Tunnel and their possible evolution, Patrick Kron, Chairman and CEO of Alstom, re-states that the safety rules remain under the exclusive responsibility of the appropriate authorities - the Inter-Governmental Commission and not of Eurotunnel nor of Eurostar.

Today, these rules lay down two essential conditions:

• A concentrated power system (power cars at the front and back end of the train-set) to avoid all possible risk of fire along the length of the train, contrary to the distributed power system;
• A train length of 400 metres, which is greater than the distance between the Tunnels existing emergency exits (located at every 375 metres), thus allowing a safe evacuation.

Alstom, which, like its competitor in the Eurostar tender, is in a position to offer trains using the two technologies distributed or concentrated power is not aware of any safety study likely to conclude that either one or other of these present conditions for Tunnel traffic could be lifted. Simple declarations or mock evacuation exercises cannot take the place of a full safety study.

It is absurd to state that it is a political and not a technical choice to allow or not allow - trains non-compliant with the present rules to operate in the tunnel. This declaration aims to pressure the authorities who have jurisdiction in the matter of safety to adapt the rules to a specific train type, whereas, in all parts of the world, it is the trains which are adapted to safety rules and not the reverse.

Bron: Alstom.com
  Redactie Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 22:15:48 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_92348089
Waarom zou een trein van 400 meter veiliger zijn dan een trein van 200 meter? Ok, je moet misschien aan beide uiteindelijk hoogstens 40 meter lopen naar de nooduitgangen, maar is dat zo'n probleem?

Vind het nogal een hoog jankgehalte hebben van Alstom...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:23:33 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92348630
Ik denk dat de gedachte achter die regel is dat je in de trein veilig bent. De tunnel zou mogelijk gevuld kunnen zijn met rook of gassen afkomstig van de brand, waarbij je in de trein veilig bent omdat die eigenlijk geheel afgesloten is m.u.v. de deuren tegenover de nooduitgangen.

Het heeft een hoog jankgehalte, dat ben ik met je eens. Maar het zijn Fransen... dat zit nou eenmaal in hun karakter. En Alstom heeft er een groot belang bij als zij in het gelijk worden gesteld. Het contract waar het over gaat is een contract ter waarde van ¤ 600 miljoen. Dat is een heel erg fors bedrag en Alstom wil die order natuurlijk graag binnenslepen.

Vandaar dat ze iedere mogelijkheid aangrijpen om toch in het gelijk gesteld te worden. Zeker wanneer ze dit netjes via de regeltjes en wetten die er zijn kunnen spelen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 23:48:08 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92353560
Eurotunnel Says Distributed-Drive Trains Safer, Figaro Reports
By Francois de Beaupuy - Feb 2, 2011 8:00 AM GMT+0100

Groupe Eurotunnel SA Chairman Jacques Gounon said yesterday that trains made by Siemens AG with motors under each carriage are less risky in the undersea tunnel between Britain and France than those with a locomotive at each end, Le Figaro reported.

Gounon would like to see German train operator Deutsche Bahn AG get approval from the U.K. and French governments to run such distributed-drive trains through the tunnel by the 2012 London Olympics, the newspaper said. Alstom SA and the French government protested when train operator Eurostar Group Ltd. decided in October to buy Siemens trains that dont comply with the tunnels current safety requirements, Le Figaro said.

Bron: Bloomberg
pi_92354805
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.


Die witte kozijnen :r
Vind het eigenlijk nog wel meevallen, en dat voor een raampjes-trein ;) Maar ach, lekker boeiend hoe die er verder uit, als ie mij maar vervoert van a naar b. Raampjes-treinen zijn verder toch maar suf :P
  zaterdag 5 februari 2011 @ 00:16:34 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92355071
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:28 schreef James1988 het volgende:
Het front is gewoon het huidige DD-AR met een ander likje verf, niet veel bijzonders daar.
Zijramen weg & donkere vlak naar beneden (tot onder middenfrontsein) doorgetrokken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 5 februari 2011 @ 00:24:56 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92355444
Hm, grappig. Naar het schijnt staat in het contract met AnsaldoBreda dat ze na het opleveren van het eerste functionele stel nog 4 maanden de tijd hebben om de rest te leveren. Kennelijk staat niets gespecificeerd over wanneer het eerste functionele stel geleverd moet zijn _O-
pi_92360912
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:59 schreef dan13lv het volgende:

[..]

zonder die witte kozijnen ziet het er nog redelijk uit, nu lijkt het net een pakjes boot met die raampjes -O-
Zijn die dingen echt wit, is het niet een beschermfolietje wat er nog op kleeft? 't Past met dat wit heel niet bij de kleurstelling van andere NS treinen.
pi_92361819
Hoeveel wordt dat spoor langs de Maliebaan nog gebruikt? Mijn trein moest net wachten bij de Aansluiting bij Blauwkapel op een goederentrein, met volgens mij steenkool, die vanuit de richting Hilversum/Amsterdam die richting de stad reed. Ik dacht dat dat spoor er nog hoofdzakelijk voor het museum lag.

In mijn herinnering loopt dat spoor ook over het museumterrein. Maar de laatste keer dat ik daar was is een jaar of 20 terug. Lijkt me vreij ongewenst om daare met zware goederentreinen doorheen te rijden.
  Redactie Sport zaterdag 5 februari 2011 @ 11:25:41 #149
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_92363952
Even een afbeelding erbij voor de duidelijkheid:


De trein kwam dus uit het noorden (Hilversum, Hvs) en ging naar het zuiden (Maliebaan, Utm)?
Die route wordt inderdaad nauwelijks nog gebruikt door goederentreinen, met name omdat je vanaf de Maliebaan alleen nog richting Arnhem kunt en niet meer naar Geldermalsen/Den Bosch.

Als je via Maliebaan gaat kom je inderdaad door het spoorwegmuseum.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 februari 2011 @ 11:29:04 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92364016
Er zijn dit weekend werkzaamheden tussen Amsterdam en Utrecht, dus dan willen ze nog wel eens goederentreinen direct door Maliebaan sturen om Utrecht Centraal wat te ontlasten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92364085
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn dit weekend werkzaamheden tussen Amsterdam en Utrecht, dus dan willen ze nog wel eens goederentreinen direct door Maliebaan sturen om Utrecht Centraal wat te ontlasten.
Dat zal niet lang meer kunnen.

quote:
Om de spoorverdubbeling tussen Utrecht Centraal en Houten mogelijk te maken, moet de
komende jaren materieel en materiaal worden aan- en afgevoerd richting de spoorlijnen naar Utrecht Centraal. Ook vanaf het Oude Houtensepad moet er een toegang tot het spoor komen. Omdat de Oosterspoorbaan weinig meer gebruikt wordt, kan het zuidelijke deel (vanaf de Koningsweg) gedurende de uitvoeringsfase ingericht worden als bouwweg. Zo wordt voorkomen dat reguliere wegen extra worden belast met bouwverkeer. Medio 2012 wordt dit deel van de Oosterspoorbaan ingericht als bouwweg. Om de verkeersveiligheid te garanderen wordt op de kruising met de Koningsweg de overweg weggehaald en worden er verkeerslichten geplaatst. Ook wordt nog gekeken naar aanvullende maatregelen. Vanaf eind 2012 tot en met 2015 wordt de bouwweg in gebruik genomen. De bouwweg over de Oosterspoorbaan wordt tijdens de uitvoering gebruikt door aannemers voor de spoorverdubbeling, de aanleg van de HOV-baan en diverse onderaannemers.

In principe zal de Oosterspoorbaan aan het eind van het project worden herbouwd. Momenteel wordt onderzocht of het zuidelijke deel van de Oosterspoorbaan definitief kan worden opgeheven. In opdracht van de gemeente Utrecht onderzoekt ProRail de mogelijkheden hiertoe. In de loop van 2011 moet hierover meer duidelijkheid zijn.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_92364383
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 09:17 schreef Fixers het volgende:
Hoeveel wordt dat spoor langs de Maliebaan nog gebruikt? Mijn trein moest net wachten bij de Aansluiting bij Blauwkapel op een goederentrein, met volgens mij steenkool, die vanuit de richting Hilversum/Amsterdam die richting de stad reed. Ik dacht dat dat spoor er nog hoofdzakelijk voor het museum lag.

In mijn herinnering loopt dat spoor ook over het museumterrein. Maar de laatste keer dat ik daar was is een jaar of 20 terug. Lijkt me vreij ongewenst om daare met zware goederentreinen doorheen te rijden.
Door werkzaamheden tussen Asd en Ut worden goederentreinen vanuit Beverwijk/Amsterdam richting Utrecht en verder omgeleid via Hilversum. Treinen die doorgaan naar Geldermalsen/Betuweroute gaan vervolgens bij Blauwkapel weer rechtsaf en via Utrecht Centraal. Treinen die doorgaan naar Arnhem en Emmerich, kunnen eventueel ook nog via de Maliebaan. De trein die je zag betreft de lege kalktrein uit Beverwijk naar Flandersbach in het Ruhrgebiet en ziet er ongeveer zo uit:

pi_92370414
Toch niet Zug, het waren wel van die zelflossende wagons. Maar niet de kalktrein, ze zaten niet onder het witte poeder en ik zag duidelijk zwarte bergjes boven uitsteken.
  zondag 6 februari 2011 @ 12:02:36 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92404422

Arriva E-GTW 2/8 'Spurt' opweg naar Geldermalsen, te Dordrecht - Groet aan de Machinist terug!


Arriva E-GTW 2/8 'Spurt' opweg naar Geldermalsen, te Dordrecht Wantijbrug


Arriva E-GTW 2/6 'Spurt' 10407 opweg naar Dordrecht, te Dordrecht Wantijbrug - Groet aan de Machinist terug!


En bij station Dordrecht Stadspolders word druk gewerkt aan (o.a.) een tweede perron. Maar daarover komt later wel meer.
  zondag 6 februari 2011 @ 12:55:29 #155
328982 Rdaalwil
OV-en autoliefhebber
pi_92406440
Sinds wanneer kan je vanaf Roosendaal naar Groningen :P
Want het staat op NS.nl .. heel vreemd
Know y'all been patiently waiting, I know you need me, I can feel it
pi_92406570
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:55 schreef Rdaalwil het volgende:
Sinds wanneer kan je vanaf Roosendaal naar Groningen :P
Want het staat op NS.nl .. heel vreemd
Komt door werkzaamheden tussen Amersfoort en Zwolle. De Intercity vanuit Groningen gaat over in de 3600.
  zondag 6 februari 2011 @ 13:07:43 #157
328982 Rdaalwil
OV-en autoliefhebber
pi_92407060
Oww oké. Maar moeten ze dat niet aangeven dan?
Op het station zelf staat Zwolle..
Know y'all been patiently waiting, I know you need me, I can feel it
pi_92407199
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:07 schreef Rdaalwil het volgende:
Oww oké. Maar moeten ze dat niet aangeven dan?
Op het station zelf staat Zwolle..
Waarschijnlijk kunnen de CTA's (de borden boven het perron) geen Groningen weergeven. Waarschijnlijk roepen ze het wel om in de trein.
pi_92407228
Waarom zou men. De enige sterveling die die hele reis wil maken heet Socios of Greavy, denk ik :P De trein Roosendaal - Zwolle rijdt ook gewoon zn normale route. Alleen bij aankomst in Zwolle, keert het treinstel op de IC richting Groningen. Dat gaat vanzelf en is ook niet echt nodig om in Roosendaal al aan te geven...
pi_92407243
quote:
Op zondag 6 februari 2011 13:07 schreef Rdaalwil het volgende:
Oww oké. Maar moeten ze dat niet aangeven dan?
Op het station zelf staat Zwolle..
Het bord in Groningen zal wel geen flapje voor Roosendaal in zitten.
pi_92407386
quote:
Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom zou men. De enige sterveling die die hele reis wil maken heet Socios of Greavy, denk ik :P De trein Roosendaal - Zwolle rijdt ook gewoon zn normale route. Alleen bij aankomst in Zwolle, keert het treinstel op de IC richting Groningen. Dat gaat vanzelf en is ook niet echt nodig om in Roosendaal al aan te geven...
Misschien omdat er *veel* mensen zijn die Groningen-Amersfoort of vv reizen, die je zo gerust zou kunnen stellen dat ze niet bang hoeven te zijn om in Zwolle door de drukte de aansluiting te missen? :)
pi_92407560
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien omdat er *veel* mensen zijn die Groningen-Amersfoort of vv reizen, die je zo gerust zou kunnen stellen dat ze niet bang hoeven te zijn om in Zwolle door de drukte de aansluiting te missen? :)
Rdaalwil heeft het over het bord in Roosendaal. Daar komen mensen die Groningen-Amersfoort doen niet echt langs. :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 februari 2011 @ 13:19:34 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92407585
Er is dit weekend 's avonds laat geloof ik zelfs een trein die helemaal Groningen - Vlissingen doet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92408240
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:18 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Rdaalwil heeft het over het bord in Roosendaal. Daar komen mensen die Groningen-Amersfoort doen niet echt langs. :P
:@
pi_92410737
quote:
14s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
Er is dit weekend 's avonds laat geloof ik zelfs een trein die helemaal Groningen - Vlissingen doet
Gaat niet door, omdat het VIRM stel in Roosendaal moet blijven. Anders zou de trein inderdaad overgaan op de stoptrein naar Vlissingen.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_92410973
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom zou men. De enige sterveling die die hele reis wil maken heet Socios of Greavy, denk ik :P
En ikke *O*

maar geen tijd voor }:|
pi_92412363
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk wel de langste durende treinverbinding in Nederland :'). Als je bij Etten-leur alle stations opnoemt met overstappen ben je in Breda nog niet klaar :P.
  zondag 6 februari 2011 @ 16:29:07 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92415454
Dus ik zat vandaag, het kwam zo uit, voor het eerst sinds m'n ongeluk in de Merwede-Lingelijn, of in een trein OP die lijn zo u wilt. Een biertje te doppen natuurlijk, want dat hoort erbij :P

Word ik daar ineens aangesproken door een Steward, of Stewardess zo u wilt, van Arriva, dat dat niet mag :') Och, die figuur doet ook maar haar werk, het zal wel zo zijn :s) Maar wat een schijtbedrijf is dat Arriva dan zeg _O- Er hoeft in Duitsland geen enkele vervoerder met zo'n regel te komen want hij kan meteen de tent sluiten :') Kinds geklier in Nederland weer :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92416309
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:19 schreef Brembo het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk wel de langste durende treinverbinding in Nederland :'). Als je bij Etten-leur alle stations opnoemt met overstappen ben je in Breda nog niet klaar :P.
den helder/schagen naar Maastricht is toch de langste treinverbinding?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 februari 2011 @ 16:51:04 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92416476
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 16:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

den helder/schagen naar Maastricht is toch de langste treinverbinding?
Klopt. In de ochtend komt er één slag vanuit Den Helder die helemaal door gaat naar Maastricht.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92416689
quote:
10s.gif Op zondag 6 februari 2011 16:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus ik zat vandaag, het kwam zo uit, voor het eerst sinds m'n ongeluk in de Merwede-Lingelijn, of in een trein OP die lijn zo u wilt. Een biertje te doppen natuurlijk, want dat hoort erbij :P

Word ik daar ineens aangesproken door een Steward, of Stewardess zo u wilt, van Arriva, dat dat niet mag :') Och, die figuur doet ook maar haar werk, het zal wel zo zijn :s) Maar wat een schijtbedrijf is dat Arriva dan zeg _O- Er hoeft in Duitsland geen enkele vervoerder met zo'n regel te komen want hij kan meteen de tent sluiten :') Kinds geklier in Nederland weer :')
Is er al. Bij de metronom, rijdt met name diverse RE-verbindingen rond Bremen/Hamburg/Cuxhaven/Hannover, geldt een absolutes Alkohol konsum verbot.
  zondag 6 februari 2011 @ 16:57:39 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92416746
quote:
14s.gif Op zondag 6 februari 2011 16:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt. In de ochtend komt er één slag vanuit Den Helder die helemaal door gaat naar Maastricht.
Niet waar.

Den Helder - Amsterdam - EIndhoven - Maastricht is 298 km
Roosendaal - Nijmegen - Zwolle - Groningen is 311 km.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 februari 2011 @ 16:58:36 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92416794
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 16:56 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Is er al. Bij de metronom, rijdt met name diverse RE-verbindingen rond Bremen/Hamburg/Cuxhaven/Hannover, geldt een absolutes Alkohol konsum verbot.
Suf. Jij hebt dat ook al eens aan den lijve ondervonden of...?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92416872
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2011 16:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Suf. Jij hebt dat ook al eens aan den lijve ondervonden of...?
Nee, nouja, heb er enkele ritten meegemaakt maar toen was er onbewust geen alcohol in het spel.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 februari 2011 @ 17:00:56 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92416896
quote:
3s.gif Op zondag 6 februari 2011 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet waar.

Den Helder - Amsterdam - EIndhoven - Maastricht is 298 km
Roosendaal - Nijmegen - Zwolle - Groningen is 311 km.
Die laatste rijdt normaal gesproken niet ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 6 februari 2011 @ 17:43:14 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92418570
Ja zo kan ik het ook :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92421624
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:07 schreef Rdaalwil het volgende:
Oww oké. Maar moeten ze dat niet aangeven dan?
Op het station zelf staat Zwolle..
Er zit in de reguliere dienstregeling ook zo'n leuke trein. De intercity Amersfoort Schothorst - Amsterdam Centraal zit gekoppeld aan de intercity Amsterdam Centraal - Enkhuizen, en zodoende staat op de trein ook 'Enkhuizen' als je in Amersfoort in stapt. Maar op het perron staat eindbestemming Amsterdam Centraal.
Nee, geen 'ontbrekende flapjes', Amersfoort heeft elektronische CTA's :+
  zondag 6 februari 2011 @ 18:59:54 #178
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_92421922
quote:
3s.gif Op zondag 6 februari 2011 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet waar.

Den Helder - Amsterdam - EIndhoven - Maastricht is 298 km
Roosendaal - Nijmegen - Zwolle - Groningen is 311 km.
Vroeger had je leuke rechtstreekse treinen:

Groningen - Maastricht
Groningen - Valkenburg
Amsterdam (of was het Zandvoort) - Luxemburg

En die laatste met ICM-rijtuigen. ^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_92422632
amsterdam naar polen. berlijn trein ;)
pi_92423280
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:59 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Vroeger had je leuke rechtstreekse treinen:

Groningen - Maastricht
Groningen - Valkenburg
Amsterdam (of was het Zandvoort) - Luxemburg

En die laatste met ICM-rijtuigen. ^O^
Maar dan wel overstappen bij de grens bij de laatste trein ICM in Belgie :x.

Trouwens dan is Amsterdam - Moskou de langste treinverbinding :'). Het ging denk ik eerder om binnenlandse reizen.
pi_92423614
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:27 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar dan wel overstappen bij de grens bij de laatste trein ICM in Belgie :x.

Trouwens dan is Amsterdam - Moskou de langste treinverbinding :'). Het ging denk ik eerder om binnenlandse reizen.
Nou nee als je zo gaat beginnen is Moskou - Wladiwostok de langste :-}
  zondag 6 februari 2011 @ 19:40:18 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92423901
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom zou men. De enige sterveling die die hele reis wil maken heet Socios of Greavy, denk ik :P
Ik zou het alleen doen als er ICRm in zat, maar er zat VIRM in... Er waren wel 4 man uit Groningen die het deden "omdat het kon"
  zondag 6 februari 2011 @ 19:42:21 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92423991
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
amsterdam naar polen. berlijn trein ;)
Sinds DRGL2011 rijdt de BerlijnIC niet meer naar Sczcezin Glowny ofzo.
pi_92426323
Net vertrokken met de IC vanuit Assen. Het is inderdaad een VIRM. Kan helemaal blijven zitten tot Breda. Of ik daar nou blij mee ben weet ik niet, want het zijn een hoop stations van Zwolle naar Nijmegen. 3 uur en 18 minuten totaal, normaal is het 2 uur en 48 minuten met een beetje geluk.
  zondag 6 februari 2011 @ 20:23:47 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92426480
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:42 schreef greavy het volgende:

[..]

Sinds DRGL2011 rijdt de BerlijnIC niet meer naar Sczcezin Glowny ofzo.
Szczecin. Weet je best. :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92427489
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Szczecin. Weet je best. :P
Die plaatsnaam is volgens mij gewoon een opzettelijke pesterij voor buitenlanders. Net als plaatsnamen als Ljubljana, Zalaegerszeg, Hódmezövásárhely of Miercurea Ciuc etc. :P

Ja, die hebben ook allemaal een station, dus on-topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2011 20:40:41 ]
  zondag 6 februari 2011 @ 21:11:18 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92430191
quote:
:D hijsfijn :)

Wales dat wordt wel eens tijd ja. Llanfair en dat smalspoorgeweld op Mt Snowdon ^O^

Zomervakantie hier aj kum. Me huis schiet toch geen fuck op :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 februari 2011 @ 21:34:47 #189
328982 Rdaalwil
OV-en autoliefhebber
pi_92431849
Bedankt nog voor jullie antwoorden! Het is mij nu veel duidelijker :) Ik wil trouwens ook van de week een leuke treinreis uitstippelen door Nederland. Weet iemand iets leuks? Begin station is duidelijk: Roosendaal.
Know y'all been patiently waiting, I know you need me, I can feel it
  zondag 6 februari 2011 @ 21:36:07 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92431938
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:34 schreef Rdaalwil het volgende:
Bedankt nog voor jullie antwoorden! Het is mij nu veel duidelijker :) Ik wil trouwens ook van de week een leuke treinreis uitstippelen door Nederland. Weet iemand iets leuks? Begin station is duidelijk: Roosendaal.
Wij weten ALLES *)

Vraag is meer "Wat vind jij leuk?"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 februari 2011 @ 21:49:56 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92432909

3x Plan V opweg naar Den Haag als Intercity, te Brug over de Oude Maas


2x ERS BR189 met containertrein te Brug over de Oude Maas


DDAR opweg naar Amsterdam, te Brug over de Oude Maas


SLT opweg naar Dordrecht, te Brug over de Oude Maas

Zo, dat waren ze wel weer voor vandaag denk ik. Bij de laatste paar foto's, rond 15:15/15:30 genomen, is het alleen jammer dat er zoveel bewolking is..
  zondag 6 februari 2011 @ 21:51:40 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92433037
ik zat rond 14:00 in een SLT vanuit Lombardijen (jaja de witte letters :') ) naar Dordt :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 februari 2011 @ 21:53:34 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92433176
Hmm. Om 14:00 stopte mijn Sneltrein op Lombardijen, toen ging ik even naar Rotterdam.
Bleek ik mijn geheugenkaartje vergeten te zijn :(
Dat word aanstaande week uit school maar even naar Rotterdam. Spoor 4/5/6 zijn weer in dienst :D
Spoor 8/9 zijn nu afgesloten.
  zondag 6 februari 2011 @ 21:55:58 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92433362
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:53 schreef greavy het volgende:
Bleek ik mijn geheugenkaartje vergeten te zijn :(
Hoe is dat nou toch mogelijk? :') _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92433413
Wat een drama! :o
  zondag 6 februari 2011 @ 21:57:37 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92433477
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe is dat nou toch mogelijk? :') _O-
De SD-kaart zat nog in de laptop... Ben toen maar een rondje gaan lopen en een half uur later terug naar Dordrecht. Toen naar huis, SD-kaart ophalen, en terug naar de brug voor die Plan V's.

@Fles, heb jij het naambordje van "Station Dordrecht" ook wat op het stationsgebouw staat (aan de voorkant?). Er staat letterlijk "Station Dordrecht" op.
Ik kom er zo vaak, maar vandaag zag ik het pas :')
  zondag 6 februari 2011 @ 21:59:01 #197
328982 Rdaalwil
OV-en autoliefhebber
pi_92433598
Dat is wel een goede vraag. Ik heb bijvoorbeeld al paar ritjes door NL gemaakt bv:
Van Rsd richting Adam, vanuit Adam richting Arnhem en toen weer terug naar Rsd of Rsd richting Maastricht, Valkenburg, Heerlen en dan weer terug =)

Een mooi landschap erbij is ook niet verkeerd ;)
Know y'all been patiently waiting, I know you need me, I can feel it
  zondag 6 februari 2011 @ 21:59:43 #198
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92433655
Mooi landschap is Maastricht-Heerlen/Kerkrade.
Heerlen-Kerkrade is enkelsporig, maar ook wel de moeite.
  zondag 6 februari 2011 @ 22:07:55 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92434249
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:59 schreef greavy het volgende:
Mooi landschap is Maastricht-Heerlen/Kerkrade.
Heerlen-Kerkrade is enkelsporig, maar ook wel de moeite.
Nou ja, als je ECHT een mooi ritje wilt maken, dan pak je in Heerlen of Maastricht (waar je ook maar begint) een Euregioticket en maak je een rondje Heerlen - Aken - Luik - Maastricht of de andere kant op natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92434658
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, als je ECHT een mooi ritje wilt maken, dan pak je in Heerlen of Maastricht (waar je ook maar begint) een Euregioticket en maak je een rondje Heerlen - Aken - Luik - Maastricht of de andere kant op natuurlijk.
Dan mag je zeker niet de thalys/ice tussen aken en luik pakken?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 6 februari 2011 @ 22:16:11 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92434827
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:13 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dan mag je zeker niet de thalys/ice tussen aken en luik pakken?
Nee.

Maar dat zou ook wel een beetje de pret verkloten. Het is echt een prachtige rit namelijk, die doe je graag met het stoppertje, je verveelt je geen moment O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 februari 2011 @ 22:16:18 #202
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_92434839
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Die plaatsnaam is volgens mij gewoon een opzettelijke pesterij voor buitenlanders. Net als plaatsnamen als Ljubljana, Zalaegerszeg, Hódmezövásárhely of Miercurea Ciuc etc. :P

Ja, die hebben ook allemaal een station, dus on-topic.
Ah, hoogstwaarschijnlijk vindt jij een van mijn lievelingsstations ook niet zo nice om uit te spreken.
Przemysl g[l met streepje erdoor)ówny

oh lekker fok neemt geen poolse lettertekens over :(



nb: binnen het veeeeeel mooier.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')