Waar twee honden vechten om een been....quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:34 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Ach, bindend... , je krijgt alleen een negatieve feedback als je zoiets doet van de verkoper. Wat wil de verkoper doen? Een rechtzaak beginnen omdat iemand een bot plaatst en verder niks meer van zich laat horen?
quote:Op woensdag 9 februari 2011 @ 10:01 schreef Mammy het volgende:
Veel haaiensoorten zijn letterlijk in aantal gedecimeerd door de mens. Wat geeft het nu als de Mossad haaien traint om op pure mensen te jagen?
Vind ik er eerder eentje voor Ruggespraak 3.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Geen huis met drugsverleden
Nee, ik zou ook geen huis met drugsverleden willen...
Jaquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:34 schreef izri123 het volgende:
Hallo Woe,
De straat die ze melden, komt mij wel bekend voor. Ik kom daar nu en dan. Ik heb de beste man/vrouw ook verteld dat de kans aanwezig is dat ik een fout heb begaan. Mijn probleem is enkel dat de verantwoordelijken het gevoel hebben dat ze boven de wet staan. Ze geven je een boete door middel van een biljet tussen je ruitenwisser en je vooruit en vanaf dat moment ben jij verantwoordelijk. Dat jij geen biljet aantreft, is gewoon jou probleem. Het is toch de gek!
Maar wel Cruiffiaans.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Gouda, uit de EN? files, kutmarokkanen weer
Mag ik deze TT niet snappen? En het deel wat ik wel snap verwerpelijk vinden?
quote:Op donderdag 10 februari 2011 01:24 schreef TheFamousMan het volgende:
Ik ga maar eens een uiltje afknappen,
Slaap zacht; lieve kijkbuiskindertjes
Mwah, weer zo'n poging van 'm om grappig te zijn.quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:33 schreef Rewimo het volgende:
schutting om ver gegooidt tot meerder maal aan toe
Gezien de OP was TS niet helemaal nuchter of zo
Indien je 'wat' kunt vervangen door 'hetgeen' is 'wat' correct. In deze zin is dat het geval. Het is dus geen fout.quote:Op donderdag 10 februari 2011 01:44 schreef Kees22 het volgende:
Niet origineel, verre van dat zelfs:
[..]
Maar wel Cruiffiaans.
Wat me schokt: dat een erkende autoriteit als Lord deze fout maakt.
Als ik zelf domme fouten maak, schrik ik daar ook van: ik ben precies in taal, maar kennelijk is er een macht die mij toch corrumpeert. De tijdgeest??
Als de journaallezer het heeft over de eerste ooit, krult mijn hele ziel in afschuw samen, als een slak waar zout op wordt gestrooid.
Hoe werkt dat?
Hoe dringt taalverandering door van onderaf naar boven?
Vervelend voor je. Het is echter wel degelijk correct Nederlands.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:11 schreef Lienekien het volgende:
En het deel hetgeen ik wel snap verwerpelijk vinden?
Klinkt mij dubieus in de oren.
Ik ben niet overtuigd. Vervelend, hè.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vervelend voor je. Het is echter wel degelijk correct Nederlands.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben niet overtuigd. Vervelend, hè.
vergeet de vooruit nietquote:
Weer een juweeltjequote:Op donderdag 10 februari 2011 15:15 schreef DaMart het volgende:
waarom is Paulus Pietsma nog niet geintimideerd in de TV Kantine?
TS was vast geïmiteerd door iets toen hij die TT typte.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:15 schreef DaMart het volgende:
waarom is Paulus Pietsma nog niet geintimideerd in de TV Kantine?
TS was vast geïmiteerd door iets toen hij die TT typte.
En dit is dan het antwoord op de vraag van Kees.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:28 schreef Bleie het volgende:
Je had jezelf misschien beter kunnen verdedigen door te wijzen op de trend die al enkele eeuwen gaande is dat d-woorden naar w-woorden. Vroeger zei je: 'het huis daar ik woon', tegenwoordig is het 'het huis waar ik woon'. 'Dat' en 'wat' gaan ook die kant op, dus je loopt gewoon vooruit op een taalontwikkeling.
oke, ik snap werkelijk waar niets van die TT en van de OP nog veel minderquote:Op donderdag 10 februari 2011 20:26 schreef DrDurden het volgende:
Jonge mensen die het niet leuk vinden om achter hun een pino te krijge
Ja, precies.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:28 schreef Bleie het volgende:
Nee Lord_Vetinari, hier ga je toch echt even de fout in. 'Hetgeen' heeft ofwel een ingesloten antecedent ('hetgeen ik wel snap, vind ik vervelend'), of het heeft een hele zin als antecedent ('hij vindt dat vervelend, hetgeen ik wel snap'). Hier is 'het deel' het antecedent, en daar hoort volgens de regeltjes toch echt 'dat' bij.
quote:(4) als het antecedent in het betrekkelijk voornaamwoord besloten ligt (wat kan in dit geval vervangen worden door datgene wat): Ik bevestig hierbij wat ik u reeds mondeling heb meegedeeld
quote:Op donderdag 10 februari 2011 02:20 schreef deelnemer het volgende:
[..]
![]()
Je bent wel leuk.
Wel een ommezwaai van atheist naar een christen die flekkeloos de theologie van de kerk vertolkt.
Dat vermoed ik ook als een van de oorzaken. Het schijnt dat mensen grotendeels schrijven op hun visuele geheugen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:37 schreef Teslynd het volgende:
[..]
En dit is dan het antwoord op de vraag van Kees.
Je ziet iets telkens fout gedaan worden en opeens zie je tot je schrik dat je het zelf ook af en toe bent gaan doen. Fouten kunnen besmettelijk zijn.
quote:Op maandag 24 januari 2011 22:42 schreef corne1984 het volgende:
Beste,
Wie kan mij adviseren met het volgende:
Ik ben overwegend om een 90cm brede inductie kookplaat aan te schaffen.
Een inductiekookplaat heeft een groot vermogen.
Ik neem aan dat ik een krachtstroom aansluiting nodig heb?
Hoe kom ik er achter of mijn meterkast geschikt is?
Kun je een krachtstroom aansluiting op een gewone meterkast aansluiten?
ik probeer plaatjes toe te voegen van de huidige meterkast.
alvast bedankt.
Die komt wel heel erg rechtstreeks uit het Engels... "I am considering"quote:
Geef hem een vinger...quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:11 schreef El_Liberaliste het volgende:
Veel mensen zij van nature nogal conservatief ('vroeger was alles beter'). Ik ook behoorlijk. De muziek en series uit je jeugd vind je 20 jaar later nog steeds het beste, etc. Oude goede dingen die verdwijnen zijn vervelend. En wanneer zoiets terugkomt, ben je weer helemaal blij
Anyway, progressieve types zeggen vaak dat je vooruit moet gaan enzo, dat dingen veranderen en dat je daaraan moet meedoen of ervan moet profiteren. En hoewel ik qua nature juist heel conservatief ben, hebben ze wel gelijk.
Kijk bijvoorbeeld naar types van rond de 50-60 (pre-bejaarden) die geen zin hebben om mee te gaan met moderne innovaties zoals internet, mobiele telefonie etc. Dat werkt natuurlijk uiteindelijk in je eigen nadeel. Ik merk dat op mijn opleiding (iets met reclame enzo) iedereen altijd het eerste overal bij is. Zo waren ze er 3 jaar geleden al aan het twitteren, wat toen nog iedereen van buitenaf verafschuwde, inclusief mezelf. Nu nog steeds, maar ondertussen merk je dat je als jonge ondernemer / netwerkgeneratie-figuur niet meer zonder kunt. Ja je kunt wel zonder, maar dan snij je jezelf in je handen.
(...)
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:24 schreef Teslynd het volgende:
Met "ik ben overwegende" had het nog gekund, al is dat wel ouderwets. Maar denk bijvoorbeeld aan "ik ben zoekende".
In het eerste geval zonder -e, in het tweede geval met -e.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:27 schreef Pandora73 het volgende:
Hm, ik zou zelf nooit zeggen "Ik ben lopende gekomen" of "Ik ben denkende..", maar in beide gevallen zonder -e. Maar goed, dat is persoonlijke voorkeur denk ik.
Zoals gebruikelijk in gerechtelijke uitspraken en wettelijke formuleringen..quote:Op zaterdag 12 februari 2011 02:36 schreef Teslynd het volgende:
In elk geval in bepaalde zinsvormen zoals "overwegende dat zus en zo, " en "denkende dat".
Die zijn ook erg vervelend...quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:32 schreef Mempex0 het volgende:
[..]
Ten eerste is dat kind 9 dus die zijn dol op zoetigheid
Ten tweede leed ze aan diabetici dus dat maakt het dubbel zo moeilijk voor haar.
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:17 schreef Catch_me het volgende:
Die eliminator races zijn wel cancer saai zeg. Soms 8 laps op een saai parkoer
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:30 schreef Jovatov het volgende:
Eén iemand heeft dat ooit verzonnen en nu is er een wereldreligie gebaseerd op die verzinsels van één enkele man met teveel tijd aan zijn hand? Ben je nu echt zo naïef?
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 09:50 schreef Zana het volgende:
Ik denk dat de basis moet stemmen, maar mensen veranderen ook, dus het kan wel zo wezen dat jullie uit elkaar gegroeit zijn, maar tot nu toe zie ik er nog
geen echt argument.
Ik heb veel geschiedenisboeken. Misschien kan ik ze verhuren aan een wegenbouwer? Of aan een beeldhouwer? Tv-fabrikant? God?quote:Op zondag 13 februari 2011 14:01 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Nee, de geschiedenisboeken scheppen eenzijdig beeld.
quote:
"opstandig", lijkt mijquote:Op zondag 13 februari 2011 21:28 schreef Lithia het volgende:
[..]
Edit: welk woord had ik moeten gebruiken in deze context?![]()
Ah, dank je.quote:
quote:Op maandag 14 februari 2011 03:06 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat voor middel je tegen menstruatie gebruikt is niet echt iets waar jongens zichzelf mee bezig houden. Voor de rest is het natuurlijk geen dagelijks gesprek en misschien ook wel lastig, het enige wat daar tegen helpt is voorbereiding.
Misschien een magazijn kopen waarin een soortgelijk verhaal staat of op internet ergens. En hem dat laten lezen en vragen hoe hij zoiets aan zal pakken.
Magazine staat alweer een tijdje in de Van Dale, in de betekenis van tijdschrift.quote:
Ik zie het verband niet met anglicismen.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:41 schreef Xaryna het volgende:
Magazine, ja, maar niet magazijn. Jeweetwel, zo'n pakhuis.
vernederlandstquote:Op maandag 14 februari 2011 15:35 schreef Xaryna het volgende:
Volgens mij heeft hij 'magazine' vernederlandsd. Dat was mijn gedachte, in elk geval.
Ik zat te twijfelen en dacht dat de verleden tijd vernederlandsde was... Nu ik er nog eens over nadenk heb je gelijkquote:
Daar spreken ze het juist als magazienuh uit. Dus echt op zijn Hollands, eh, Vlaams.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:02 schreef Teslynd het volgende:
Ik hou nog de mogelijkheid open dat tijdschrift misschien in het Vlaams magazijn heet.
Ik zie de fout niet.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:08 schreef Wickedangel het volgende:
Vrouw slaat uit nijdigheid portier open tegen mijn auto
'nijdigheid' misschien? Je doet iets uit nijd en je bent nijdig, maar nijdigheid heb ik nog nooit gehoord.quote:
Het staat gewoon in de woordenlijst der Nederlandse taal.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
'nijdigheid' misschien? Je doet iets uit nijd en je bent nijdig, maar nijdigheid heb ik nog nooit gehoord.
Ja, dat weet ik wel, maar je hoort het nooit, dus het kan zijn dat de poster dacht dat het geen goed woord is. Anders zie ik ook de fout niet..quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het staat gewoon in de woordenlijst der Nederlandse taal.
Ik vind het ook wel raar hoor.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik wel, maar je hoort het nooit, dus het kan zijn dat de poster dacht dat het geen goed woord is. Anders zie ik ook de fout niet..
Vind je? Iets doen uit nijd of omdat je nijdig bent, vind ik toch wel verschillen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:22 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel raar hoor.
Ik bedoel, je hebt al het zelfstandig naamwoord nijd, daarvan is het bijvoeglijk naamwoord nijdig afgeleid, en dan is het een beetje onnodig om daar weer een nieuw zelfstandig naamwoord van af te leiden.
Maar goed, als het in het Groene Boekje staat, is er niks mis mee. Plus zulke dingen gebeuren wel vaker in de taal.
Een contaminatie.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:06 schreef svenistheman het volgende:
hallo medefokkers!
Het volgende probleem dient zich voor, heb een Iphone 4 los besteld via de Vodafone website en nu blijkt dat het toestel er wel is maar niet de prepaid kaartjes en dat het nog weken kan duren. Nu heb ik via Ideal betaald.....649 euro. Ik dus vanmiddag gebeld en wil de order cancellen, nu blijkt dat eer ik het bedrag terug heb het 4 weken kan duren?! Dit kan toch niet?! Zeggen ze dit gewoon om zich in te dekken, of ben ik nu echt 4 weken lang op mijn 650 euro aan het wachten?!
Heb ik nu geen poot om op te staan om het geld eerder terug te eisen? Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt? En hoelang duurde het eer jij je geld terug had weer?
Zo vind ik recentelijk een raar woord. Waarom niet gewoon recent?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:22 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel raar hoor.
Ik bedoel, je hebt al het zelfstandig naamwoord nijd, daarvan is het bijvoeglijk naamwoord nijdig afgeleid, en dan is het een beetje onnodig om daar weer een nieuw zelfstandig naamwoord van af te leiden.
in dezelfde categorie: normaliter ipv normaalquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:12 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Zo vind ik recentelijk een raar woord. Waarom niet gewoon recent?
Hihi, het is niet te voorspellen hoe de Belgen het in het vlaams doen. Behalve dan nogal anti-frans. Bedankt voor de toelichting.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar spreken ze het juist als magazienuh uit. Dus echt op zijn Hollands, eh, Vlaams.
Duistere mensen, die Duitsersquote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:57 schreef Albertson het volgende:
Wat een kutklacht. Ik zou die drang naar privacy juist prijzen als ik jou was. Misschien zou iedereen maar eens wat beter naar die duisters moeten gaan kijken, want die begrijpen hoe het zit.
Of enkellaarzen?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:23 schreef Teslynd het volgende:
Enkel de laarzen. Voor de gewone schoenen moet je het volle pond betalen.
Mja. Nijd is jaloezie en in lossere zin boosheid. Als je nijdig bent, ben je onder invloed van nijd.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vind je? Iets doen uit nijd of omdat je nijdig bent, vind ik toch wel verschillen.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:12 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Zo vind ik recentelijk een raar woord. Waarom niet gewoon recent?
Bijwoorden tegenover bijvoeglijke naamwoorden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:03 schreef najazeg het volgende:
[..]
in dezelfde categorie: normaliter ipv normaal
Oppervlakkigquote:Op woensdag 16 februari 2011 02:13 schreef Dixan het volgende:
Het was een agent in burger om 4 uur snachts. Ik probeerde hem met mijn dronken kop nog uit te leggen dat alle dieren toch ook plassen waar ze willen. En dat ik toch zeker niemand kwaad deed. Maar het mocht niet baten... volgens hem was het verontreiniging van het wateroppervlakte. Ik vond het nog al raar dat hij dat zo zei maarja....
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:43 schreef StayReal het volgende:
nee, had me rijbewijs nog!!
Nog nooit boete gehad voor te hard/ of iets anders in het verkeer, rij al 3 jaar met scooter/auto/vrachtwagen!
Maar misschien moet ik alles maar vertellen:
- 35 te hard
- 40 te hard
- stukje gespookrijded![]()
- stukje zonder licht gereeed![]()
- 1 stoplicht door rood gereed![]()
En ik maar denken dat de gozer achter me wou weten of ik wel kon rijden, en dat hij wou racen, bleek dus politie te zijn![]()
![]()
![]()
WAS EEN 21 JARIGE MAROKAANS/AFGAANS/ARABISCHE gozer die ik dacht te kennen
WAS DUS POLITIE:(
Jij zoekt dit topic: Tenenkrommende fouten bij teksten in het openbaar #24quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:16 schreef henkde_j het volgende:
Bij een schoenenwinkel op de gevel:
ENKEL
LAARZEN
HALVE
PRIJS
Wat kun je nu krijgen voor de halve prijs?
kut die zag ik ookquote:
En spellenquote:Op zondag 13 februari 2011 21:35 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik moet leren lezen
Topic voorbeeld is trouwens niet oneerlijk maar concuren op prijs.
Interpunctie? We don't need no steenkeeng interpunctiequote:Op maandag 14 februari 2011 22:41 schreef amenth het volgende:
Ik eet nooit meer bij de macdonalds ik vind die voedsel daar echt troep en dan heb ik het nog geen eens over het meubilair soms wel netjes in de gerenoveerde maar wtf joh het zijn soms houten randen waarvan je een stale rug krijgt waar je u tegen zegt de macdrive is dan weer wel topuitvinding lekkker peukie roken terwijl je wacht op je eten
Wat is hier verkeerd aan? Is toch een spreekwoord?quote:
Het zal me aan mijn reet roesten.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:34 schreef Lithia het volgende:
[..]
Wat is hier verkeerd aan? Is toch een spreekwoord?Of is het geen officiële?
Het is eigenlijk 'Het zal me aan mijn reet roesten'.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:34 schreef Lithia het volgende:
[..]
Wat is hier verkeerd aan? Is toch een spreekwoord?Of is het geen officiële?
Het is wat anders als je reet roest dan wanneer iets aan je reet roest.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:36 schreef Lithia het volgende:
Dat weet ik, maar waarom de opmerking 'stalen billen'? Wat is het verschil in betekenis?
Sorry als het wat dom klinkt.
Ah.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is wat anders als je reet roest dan wanneer iets aan je reet roest.
Staal kan roesten, dus als je reet roest, heb je stalen billen. Als iets aan je reet roest, dan zijn je billen niet per se van staalquote:Op woensdag 16 februari 2011 11:36 schreef Lithia het volgende:
Dat weet ik, maar waarom de opmerking 'stalen billen'? Wat is het verschil in betekenis?
Sorry als het wat dom klinkt.
Prachtige spelling. Met ck was misschien nóg mooier geweest, maar dit vind ik ook al erg goed bedacht.quote:Op woensdag 16 februari 2011 03:10 schreef Zana het volgende:
Uit pakjes kook ik soms wel nog uit gemaakssucht, maar ik probeer het te vermijden.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:43 schreef dead.flowers het volgende:
Mijn naam is Aline. Ik zit in de 5de klas van het VWO. ..... Ik durf niet op hem af te stappen en als hij me begroet zet ik mezelf dan weer compleet voor schud door spullen te laten vallen, weg te rennen, enz.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:58 schreef nightday2011 het volgende:
maar enig sinds heb je wel gelijk. er zijn veel nederlanders die irritant zijn als de pest.
zouden dat nu ook van die personen zijn die zo monotoon praten?quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Interpunctie? We don't need no steenkeeng interpunctie
Nu zijn d/t fouten helaas schering en inslag bij het vervoegen van werkwoorden, maar deze knuppel presteert het zelfs in een van de bekendste dingen ter wereld (na Coca Cola).quote:Op donderdag 17 februari 2011 07:45 schreef zoalshetis het volgende:
oh got, meneer sympathiseert met het twittermeisje dat werd opgepakt. stakker.
Niet helemaal met je eens. Je kunt dis ook zien als een variant op 'och gut'. En ook wordt vaak de vorm 'och gottegottegot toch' gebruikt. Ook allemaal met een t...quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:24 schreef Tokus het volgende:
[..]
Nu zijn d/t fouten helaas schering en inslag bij het vervoegen van werkwoorden, maar deze knuppel presteert het zelfs in een van de bekendste dingen ter wereld (na Coca Cola).
Je weet wel, die koeken uit Boston, ontstaan toen het bezet was door Fransen, vandaar Bostogne.quote:
Lol! Bestaat het "Kersen uit het molenraam vissen"-topic nog? Dit zou een goede zijn daarvoor.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Je weet wel, die koeken uit Boston, ontstaan toen het bezet was door Fransen, vandaar Bostogne.
Ja hoor: De kersen uit het molenraam vissen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:09 schreef Crutch het volgende:
[..]
Lol! Bestaat het "Kersen uit het molenraam vissen"-topic nog? Dit zou een goede zijn daarvoor.
Het leuke is eraf blijkbaar.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:11 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja hoor: De kersen uit het molenraam vissen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |