Volgens mij ook niet.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:05 schreef kwiwi het volgende:
Er is hier toch helemaal geen sprake van oneerlijke concurrentie?
Wie zegt dat die mensen geen salaris krijgen? Dat het een stichting is wil niet zeggen dat er alleen maar vrijwilligers werkenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:26 schreef Clupea het volgende:
Maar hoe krijgt die stichting de salesmedewerkers zo gek om auto's te verkopen zonder salaris als ze hetzelfde werk ook met salaris kunnen doen?
Zonnepanelen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:56 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
gaat het hier echt om auto's of wil je niet zeggen om welk product het gaat?
In zoek inderdaad ook naar het onderdeel 'oneerlijk'.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:05 schreef kwiwi het volgende:
Er is hier toch helemaal geen sprake van oneerlijke concurrentie?
Je zegt het hier zelf al: de auto's van je concurrent zijn wél betaalbaar, jouw Toyota's zijn het dus niet. Het ligt aan je eigen prijsstelling, niet aan die van de concurrent.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:49 schreef Oksel het volgende:
Door deze actie (auto's nu voor iedereen betaalbaar!) krijgen ze veel media aandacht, en verkopen ze in 1 keer 1000 auto's.
Denk toch dat je dat verkeerd ziet. Het ligt immers altijd aan een ander, nooit aan jezelf.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 20:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Je zegt het hier zelf al: de auto's van je concurrent zijn wél betaalbaar, jouw Toyota's zijn het dus niet. Het ligt aan je eigen prijsstelling, niet aan die van de concurrent.
Per definitie, inderdaadquote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:15 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het ligt immers altijd aan een ander, nooit aan jezelf.
Gewoon nieuwsgierig, maar waarom?quote:Op zondag 13 februari 2011 20:03 schreef JumpingJacky het volgende:
Waarom zou een stichting kapitaalgoederen tegen kostprijs gaan verkopen? Als een soort therapie voor doorgedraaide verkopers met onbehandelbare psychische problemen?
En waarom is dat oneerlijk? Ik heb een 'gewoon' commercieel bedrijf en ik kan ook besluiten een deel van mijn assortiment tegen kostprijs te verkopen. Niemand die me tegenhoudt, en ik zie niet waarom dat oneerlijk is.
Ze kan het besluiten. Dat wil niet zeggen dat ze het ook doet.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:41 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierig, maar waarom?
Ik kijk inderdaad wel beter uit, maar het kan zich voordoen als ik koste wat kost een concurrent uit de markt wil drukken, of inkooptargets moet halen bijv.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:18 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ze kan het besluiten. Dat wil niet zeggen dat ze het ook doet.
Ik moet leren lezenquote:Op zondag 13 februari 2011 21:18 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ze kan het besluiten. Dat wil niet zeggen dat ze het ook doet.
Na 20 serieuze reacties vind ik dat een wat zuinige reactie. Vertel eens wat meer. Zit je momenteel in deze situatie? Hoe denk je het te gaan oplossen? Of wil je misschien zelf zo'n stichting opzetten?quote:Op zondag 13 februari 2011 21:55 schreef Oksel het volgende:
Ik heb ook wel eens weekend..maargoed, duidelijk.
Ja, dan kost het inderdaad meer inspanning om de klant te overtuigen van jouw toegevoegde waarde (en bijbehorend hoger prijskaartje). Da's lastig, maar wel vrij normaal als je in een markt opereert die al volwassen is en zowel prijsstunters als maatwerkleveranciers kent.quote:Op maandag 14 februari 2011 10:36 schreef Oksel het volgende:
Verder zit ik zelf in de situatie ja. Nu heb ik er weinig last van omdat ik geen Toyota personenauto's verkoop, maar Volvo trucks..En ik onderscheid me door dat je bij mij een auto koopt die aangepast is aan de situatie, en precies doorgerekend is, persoonlijk advies, etc. etc. Ik heb er dus weinig last van, alleen indirect is het irritant.
Het probleem is dat het veel 'gerommel' in een toch al moeilijke markt geeft.
Om bijvoorbeeld klanten te trekken. Supermarkten doen niet anders.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:41 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierig, maar waarom?
Tering, wat mega-asociaal tegenover je conculega's die gewoon standaardmodel-trucks rechtstreeks uit de fabriek verkopen.quote:Op maandag 14 februari 2011 10:36 schreef Oksel het volgende:
Ik zat op mijn mobiel, dat typed niet zo fijn.
Een stichting mag niet meedoen met bijv. een aanbesteding. Daar is een reden voor; oneerlijke concurrentie. Vandaar dat ik mij afvroeg hoe de regels buiten aanbestedingen zijn.
Verder zit ik zelf in de situatie ja. Nu heb ik er weinig last van omdat ik geen Toyota personenauto's verkoop, maar Volvo trucks..En ik onderscheid me door dat je bij mij een auto koopt die aangepast is aan de situatie, en precies doorgerekend is, persoonlijk advies, etc. etc. Ik heb er dus weinig last van, alleen indirect is het irritant.
Het probleem is dat het veel 'gerommel' in een toch al moeilijke markt geeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |