abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92755610
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:55 schreef Oksel het volgende:
Ik heb ook wel eens weekend.. ;) maargoed, duidelijk.
Na 20 serieuze reacties vind ik dat een wat zuinige reactie. Vertel eens wat meer. Zit je momenteel in deze situatie? Hoe denk je het te gaan oplossen? Of wil je misschien zelf zo'n stichting opzetten?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_92758809
Ik zat op mijn mobiel, dat typed niet zo fijn.

Een stichting mag niet meedoen met bijv. een aanbesteding. Daar is een reden voor; oneerlijke concurrentie. Vandaar dat ik mij afvroeg hoe de regels buiten aanbestedingen zijn.

Verder zit ik zelf in de situatie ja. Nu heb ik er weinig last van omdat ik geen Toyota personenauto's verkoop, maar Volvo trucks.. :P En ik onderscheid me door dat je bij mij een auto koopt die aangepast is aan de situatie, en precies doorgerekend is, persoonlijk advies, etc. etc. Ik heb er dus weinig last van, alleen indirect is het irritant.

Het probleem is dat het veel 'gerommel' in een toch al moeilijke markt geeft.
pi_92761321
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 10:36 schreef Oksel het volgende:
Verder zit ik zelf in de situatie ja. Nu heb ik er weinig last van omdat ik geen Toyota personenauto's verkoop, maar Volvo trucks.. :P En ik onderscheid me door dat je bij mij een auto koopt die aangepast is aan de situatie, en precies doorgerekend is, persoonlijk advies, etc. etc. Ik heb er dus weinig last van, alleen indirect is het irritant.

Ja, dan kost het inderdaad meer inspanning om de klant te overtuigen van jouw toegevoegde waarde (en bijbehorend hoger prijskaartje). Da's lastig, maar wel vrij normaal als je in een markt opereert die al volwassen is en zowel prijsstunters als maatwerkleveranciers kent.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_92765536
Het is geen volwassen markt, groeimarkt. En tot nu toe geen prijsstunters, omdat er tot voor kort geen stichtingen waren die zonder winstoogmerk de markt ging overspoelen met goedkope rotzooi..
pi_92767669
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 20:41 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Gewoon nieuwsgierig, maar waarom?
Om bijvoorbeeld klanten te trekken. Supermarkten doen niet anders.
pi_92768271
Het zegt natuurlijk wel wat dat stichtingen niet mee mogen doen met bijv. aanbestedingen.
  maandag 14 februari 2011 @ 14:40:17 #32
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_92768338
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 10:36 schreef Oksel het volgende:
Ik zat op mijn mobiel, dat typed niet zo fijn.

Een stichting mag niet meedoen met bijv. een aanbesteding. Daar is een reden voor; oneerlijke concurrentie. Vandaar dat ik mij afvroeg hoe de regels buiten aanbestedingen zijn.

Tering, wat mega-asociaal tegenover je conculega's die gewoon standaardmodel-trucks rechtstreeks uit de fabriek verkopen. :r
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_92769092
Dat zijn de regels, die zijn er niet voor niets lijkt me..?
pi_92779717
Als een stichting in concurrentie treedt (wat hier dus het geval is), zal zij gewoon worden gezien als onderneming en bijvoorbeeld ook VPB moeten gaan betalen. Kan me niet voorstellen dat ze ook aan OB wetgeving moeten gaan voldoen. Zo simpel ligt het dus niet voor een stichting.

Dacht ik. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')