Ik was atheist, maar heb wel op een christelijke lagere school gezeten, dan ga je het denk ik toch eerder in die richting zoeken.quote:Op donderdag 10 februari 2011 01:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom geloof jij in God en Christus en waarom ben jij geen islamiet?
Ze kletsen erop los maar feit blijft dat er genoeg leed in de wereld is waar niemand schuldig aan is, niemand iets aan kan doen en niemand iets van leert.quote:Op donderdag 10 februari 2011 02:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik zit dit topic nog heel laat te lezen en ik kom heel bijzondere redeneringen tegen.
Prachtig! Heel inventief en spitsvondig.
Maar dit snap ik niet.
Ik snap niet dat een tegenstrijdigheid is tussen
1) de schuld aan kanker bij kinderen en
2) de triestheid van kanker bij kinderen.
Het lijkt me dat beide punten onafhankelijk van elkaar zijn.
a) Wie er ook schuldig is aan kinderkanker, het blijft een trieste zaak.
b) Of kinderkanker nou triest is of niet, de oorzaak blijft hetzelfde.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 02:15 schreef Gedoetje het volgende:
Laat ik maar stoppen met reageren en eens gaan bidden en wat doden opwekken, misschien worden mensen dan wel overtuigd dat God bestaat.
WOW!!!!!!111EINZ Je mag ook best wel zeggen dat je ooit simpelweg niet gelovig was hoor.quote:Op donderdag 10 februari 2011 02:05 schreef Gedoetje het volgende:
[..]
Ik was atheist, maar heb wel op een christelijke lagere school gezeten, dan ga je het denk ik toch eerder in die richting zoeken.
Ik wens je succes, het is nog nooit iemand gelukt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 02:15 schreef Gedoetje het volgende:
Laat ik maar stoppen met reageren en eens gaan bidden en wat doden opwekken, misschien worden mensen dan wel overtuigd dat God bestaat.
Maar je lijkt op een dogmatische manier te praten over het geloof. Je zegt zelf al dat je om een bepaalde (triviale) reden de kant van het christendom bent opgegaan. Vraag je je dan niet af waarom je niet net zo goed moslim kunt zijn?quote:Op donderdag 10 februari 2011 02:05 schreef Gedoetje het volgende:
[..]
Ik was atheist, maar heb wel op een christelijke lagere school gezeten, dan ga je het denk ik toch eerder in die richting zoeken.
En dat is precies hoe ik er tegen aankijk. Ik denk persoonlijk dat er voor bewustzijn een grotere rol is weggelegd dan enkel het bewustzijn dat wij mensen kennen. Misschien is bewustzijn het resultaat van de combinatie tussen informatie en energie en bestaat het daardoor in alle lagen van de realiteit, uiteraard in andere vormen en/of concentraties dan wij ons eigenlijk kunnen voorstellen door ons nauwe menselijke blikveld.quote:Op donderdag 10 februari 2011 02:05 schreef ZureMelk het volgende:
Dat of je moet een Deďstische variant van het geloof aanhangen waarin God alleen maar het universum in gang gezet heeft maar zich niet verder om de resultaten bekommert en zich daar mogelijk ook niet van bewust is. Maar moet je zoiets nog wel een God noemen?
Ze hadden enkel lichte verwondingen en mochten na verzorging weer naar huis.quote:Op donderdag 10 februari 2011 01:02 schreef gamezz het volgende:
[..]
In principe al na de val van Adam en Eva, volgens de bijbel.
Dat dusquote:Op donderdag 10 februari 2011 01:47 schreef deelnemer het volgende:
Voor een ongelovige is de schuld op de mens afschuiven onacceptabel. Er is namelijk geen vanzelfsprekende schuld. Het kind uit het OP is onschuldig. Gelovigen zijn geobsedeerd door zonde, schuld en boete. Daarom zien zij niet dat de mens ook onschuldig lijdt.
Voor de gelovigen moet het verhaaltje over zonde, schuld en boete volledig kloppen, want anders is God niet algoed of almachtig. Maar het verhaaltje klopt niet. Om het verhaaltje kloppend te krijgen worden onschuldige mensen schuldig verklaart (erfzonde).
Nou kennelijk geloven sommige mensen het dan nog niet, zie film raised from the dead van Reinhard Bonnke, Duitse evangelist in Afrika, daar zit een videoopname bij van toen een man begon te leven, een verslag van de arts, de man van het mortuarium en een foto van toen ie dood was (3 dagen), dus ik zal wel alles op video vastleggen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 04:12 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik wens je succes, het is nog nooit iemand gelukt. Mocht het je lukken dan neem ik aan dat je er een verslag over schrijft met de nodige bewijzen en datbekend maakt
Zou je het ook onder gecontroleerde omstandigheden met meerdere onafhankelijke autoriteiten kunnen uitvoeren?quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:14 schreef Gedoetje het volgende:
[..]
Nou kennelijk geloven sommige mensen het dan nog niet, zie film raised from the dead van Reinhard Bonnke, Duitse evangelist in Afrika, daar zit een videoopname bij van toen een man begon te leven, een verslag van de arts, de man van het mortuarium en een foto van toen ie dood was (3 dagen), dus ik zal wel alles op video vastleggen.
Leg uit..quote:Op donderdag 10 februari 2011 01:47 schreef deelnemer het volgende:
Het probleem is ingewikkelder dan de simpele verdelingskwestie die jij erin ziet.
Dan heb je het gedeelte gemist waar ik uit Limburg komquote:Op donderdag 10 februari 2011 01:37 schreef OllieA het volgende:
Je klinkt als een gereformeerde jongeman die iets te intelligent is voor z'n geloof. Ik wens je veel sterkte.
Dat heb je wel eens met een discussie over 'acties' van God, dan ga je inderdaad de Bijbel er bij gebruiken.quote:Ik vraag alleen hoe gelovigen het beleid van God op deze aarde willen goedpraten. En zoals ik al had verwacht, zijn alle antwoorden ontwijkend en een enorme warboel van allerlei pogingen om dat wat krom is recht te praten met allerlei anekdotes en statements vanuit het heilige boek.
I'll try, hoe moet je dat doen? Het is me een keer gelukt, maar dat was bij mijn eigen kind na een miskraam en ze maken die echo's alleen erna. Had ook niet zo'n behoefte om het nog weken te rekken in het kader van bewijsmateriaal verzamelen. Het valt me wel op dat hier voornamelijk mannen reageren met een goed ontwikkelde rechter hersenhelft, makkelijk als je dat niet hebt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:49 schreef hessels het volgende:
[..]
Zou je het ook onder gecontroleerde omstandigheden met meerdere onafhankelijke autoriteiten kunnen uitvoeren?
Vreemd genoeg is dat namelijk nog nooit gebeurd met deze zaken.
Yup.quote:
Nee, dat is jouw opvatting van wat ie doet. 1 van de 38973885683 interpretaties. Waarvan jij natuurlijk net de juiste hebt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:04 schreef tsijben het volgende:
Yup.
Hij begint namelijk over de christelijke God, en dit is wat de christelijke god doet.
Je weet dat er ook tig christenen zijn die niet alles uit de bijbel voor waar aannemen? Sterker nog, dat is ongeveer de meerderheid?quote:Zijn vraag was waarom deze God het toestaat, hij krijgt daarop een antwoord en dit antwoord wil hij niet accepteren. Da's mijn probleem niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |