abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 februari 2011 @ 11:51:52 #241
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_92539702
Gouda, uit de EN? files, kutmarokkanen weer

Mag ik deze TT niet snappen? En het deel wat ik wel snap verwerpelijk vinden?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_92540311
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 11:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Gouda, uit de EN? files, kutmarokkanen weer

Mag ik deze TT niet snappen? En het deel wat ik wel snap verwerpelijk vinden?
Ik snap geen kut van die OP :{

Maar verwerpelijk :') boo-fucking-hoo, hij zei kutmarokkaan. Ongepast, hoogstens.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_92541176
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:09 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ik snap geen kut van die OP :{

Maar verwerpelijk :') boo-fucking-hoo, hij zei kutmarokkaan. Ongepast, hoogstens.
Het is een truc om een hele bevolkingsgroep af te zeiken....: zogenaamd alleen vervelende jochies bedoelen.
Maar ook al is het niet als truc bedoeld... het effect is hetzelfde.
pi_92541199
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is een truc om een hele bevolkingsgroep af te zeiken....: zogenaamd alleen vervelende jochies bedoelen.
Maar ook al is het niet als truc bedoeld... het effect is hetzelfde.
Ongepast dus. Anders mag hij de definitie van verwerpelijk nog eens opzoeken in TTK.
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:16:32 #245
66444 Lord_Vetinari
pi_92545206
quote:
14s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:34 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ongepast dus. Anders mag hij de definitie van verwerpelijk nog eens opzoeken in TTK.
ver·wer·pe·lijk bn zeer af te keuren

Het is dus een (persoonlijk) waarde-oordeel. Ik mag, helaas voor jou, verwerpelijk vinden wat ik wil, als ik dat kan afmeten aan mijn persoonlijke standaarden.
pi_92548467
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

ver·wer·pe·lijk bn zeer af te keuren

Het is dus een (persoonlijk) waarde-oordeel. Ik mag, helaas voor jou, verwerpelijk vinden wat ik wil, als ik dat kan afmeten aan mijn persoonlijke standaarden.
Taalkundig volledig correct. Mijn waardeoordeel erbij is dat je misschien beter van het grote boze internet weg kunt blijven, als je kutmarokkaan al verwerpelijk vindt.
pi_92555170
Ik snap er ook niks van :+. Maar het lijkt goed te passen bij zijn openingspost in het topic want dat is ook te vaag voor woorden :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 9 februari 2011 @ 18:43:09 #248
66444 Lord_Vetinari
pi_92556076
quote:
10s.gif Op woensdag 9 februari 2011 18:20 schreef du_ke het volgende:
Ik snap er ook niks van :+. Maar het lijkt goed te passen bij zijn openingspost in het topic want dat is ook te vaag voor woorden :+
He,
Er zit een knop op je forum-PC
Die helpt je zo uit de puree
Klik hem aan
En sluit maar mee.
pi_92556729
Ach nee, hoe meer van FTS's posts in zijn eigen topic hoe minder elders :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_92559723
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2011 15:40 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Taalkundig volledig correct. Mijn waardeoordeel erbij is dat je misschien beter van het grote boze internet weg kunt blijven, als je kutmarokkaan al verwerpelijk vindt.
doe nou niet zo zgn ruimdenkend....
dit soort negatieve nicknames die verwijzen naar een afkomst zijn gemakkelijk in een bepaalde contex te zetten om de hele afkomst te verketteren en dan vooral weten de misbruikers en sympathisanten van niks..
In mijn idee van een serieus forum zal ik als moderator sowieso dit soort verborgen discriminatie in TT schrappen. ....
pi_92576067
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

doe nou niet zo zgn ruimdenkend....
dit soort negatieve nicknames die verwijzen naar een afkomst zijn gemakkelijk in een bepaalde contex te zetten om de hele afkomst te verketteren en dan vooral weten de misbruikers en sympathisanten van niks..
In mijn idee van een serieus forum zal ik als moderator sowieso dit soort verborgen discriminatie in TT schrappen. ....
Nee, jij associeert kutmarokkaan meteen met alle marokkanen. Waarmee in de regel roedels op straat worden bedoeld en niet Fatima van de hoek.
pi_92576821
ja dus wel..... associeert men dat te vaak met de hele groep...
steek je kop maar in het zand...
daarnaast wordt het woord ook gebruikt als men een scheldwoord zoekt om een andere reden dan de wandaden van die oorspronkelijk groep hangjochies....
men valt mensen dan aan door minachtend te doen over de afkomst... en dat was de bedoeling ook...
pi_92577036
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 01:10 schreef Bluesdude het volgende:
ja dus wel..... associeert men dat te vaak met de hele groep...
steek je kop maar in het zand...
daarnaast wordt het woord ook gebruikt als men een scheldwoord zoekt om een andere reden dan de wandaden van die oorspronkelijk groep hangjochies....
men valt mensen dan aan door minachtend te doen over de afkomst... en dat was de bedoeling ook...
Gaan we persoonlijk worden? Dat iemand het niet met jouw denkbeeld eens is betekent niet dat het onwetendheid is. Je punt blijft trouwens hangen.

Als het asociaal randgedrag vertoont, eruitziet als een marokkaan, praat als een marokkaan, dan noem ik het een kutmarokkaan, want dat is het. Net als wanneer het vol met tattoos zit, roomblank is en asociaal randgedrag vertoont,ik het white trash noem.
pi_92577074
Ach Bluesdude, interpreteer het zoals je wilt, maar val anderen daar niet mee lastig. Het gaat erom wat het woord betekent en wat de schrijver ermee bedoelt. En in beide gevallen gaat het - volgens mij - om een specifieke groep. Dat jij er nou allemaal gekke dingen bij gaat verzinnen is jouw zaak.
pi_92577436
quote:
16s.gif Op donderdag 10 februari 2011 01:22 schreef Picchia het volgende:
Ach Bluesdude, interpreteer het zoals je wilt, maar val anderen daar niet mee lastig. Het gaat erom wat het woord betekent en wat de schrijver ermee bedoelt. En in beide gevallen gaat het - volgens mij - om een specifieke groep. Dat jij er nou allemaal gekke dingen bij gaat verzinnen is jouw zaak.
Als niet lastig gevallen wilt worden dan moet je niet komen in FOKpol...
Elkaar lastig maken is juist het fundament van een diskussieforum...
Als je mij persé ontwijken wilt... zoek dan een subforum waar ik nooit wat schrijf.
In dit geval reageerde ik ook helemaal niet op jou.. jij begint met mij lastig te vallen... maar dat is all in the game toch ?

Nou... ik stel dus dat het woord ook vaak gebruikt wordt om de hele groep aan te vallen.
Maar dat erkennen is vaak wat die aanvallers en hun sympathisanten niet willen.
Toch is dit een FB-diskussie... een diskussie over diskussietechniek en versluierend taalgebruik.
pi_92577523
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2011 01:20 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Gaan we persoonlijk worden? Dat iemand het niet met jouw denkbeeld eens is betekent niet dat het onwetendheid is. Je punt blijft trouwens hangen.
Zie je dat als een persoonlijke aanval dat van kop in het zand?
Ik kan ook zeggen : ja je kijkt de andere kant uit...

quote:
Als het asociaal randgedrag vertoont, eruitziet als een marokkaan, praat als een marokkaan, dan noem ik het een kutmarokkaan, want dat is het. Net als wanneer het vol met tattoos zit, roomblank is en asociaal randgedrag vertoont,ik het white trash noem.
Het is politiek correct de woorden whitetrash naar voren schuiven en beweren dat je die aanduidingen net zo vaak gebruikt dus dat je geen onderscheid maakt. en niemand discrimineert.
Heel politiekcorrect hoor... maar ik geloof die braafheid niet.
Trouwens.. waarom zeg je whitetrash.. waarom niet het equivalent .. = kutnederlander..
Als al die fokkers die hetzelfde zeggen als jij over gelijke in het afzeiken van iemands afkomst, dan zou het woord kutnederlander het meest voorkomen op het fok..
Dat is dus niet zo.... de schijn van politiekcorrect gedrag heerst.
pi_92577594
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 01:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als niet lastig gevallen wilt worden dan moet je niet komen in FOKpol...
Elkaar lastig maken is juist het fundament van een diskussieforum...
Als je mij persé ontwijken wilt... zoek dan een subforum waar ik nooit wat schrijf.
In dit geval reageerde ik ook helemaal niet op jou.. jij begint met mij lastig te vallen... maar dat is all in the game toch ?

Nou... ik stel dus dat het woord ook vaak gebruikt wordt om de hele groep aan te vallen.
Maar dat erkennen is vaak wat die aanvallers en hun sympathisanten niet willen.
Toch is dit een FB-diskussie... een diskussie over diskussietechniek en versluierend taalgebruik.
Ja, over discussietechnieken kan ook een discussie gehouden worden. Wellicht zei ik het verkeerd door te stellen dat jij mensen daar niet mee lastig moet vallen, want debat is natuurlijk altijd welkom, maar ik bedoelde dat de moderatie zich daar niet mee moet bezigen. Mijn standpunt is dan ook dat de moderatie termen niet moeten toetsen aan mogelijke persoonlijke interpretaties van anderen.
  donderdag 10 februari 2011 @ 23:12:26 #258
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92616798
Sorry, ik heb geen inspiratie voor een TT. Wil iemand ander het doen?
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  donderdag 10 februari 2011 @ 23:27:30 #259
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92617597
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:10:45 #260
66444 Lord_Vetinari
pi_92633414
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')