abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 februari 2011 @ 14:13:00 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92369301
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:08 schreef sp3c het volgende:
denk dat je het alleen nog in de tuin kunt zetten als dure oversized vogelverschrikker

die dingen mogen dan oud zijn maar het is geen techniek die ze voor een prikkie aan china cadeau willen doen denk ik
Deze uitvoering is uniek, hij is helemaal in top conditie gebracht, en een stuk voor een luchtvaaart museum of verzamelaar van dit soort dingen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 5 februari 2011 @ 14:15:31 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_92369388
ff geklikt en hij ziet er wel goed uit ja O+

maar hij kan niet vliegen

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:10 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Eens. Kind heeft er oog voor - jammer dat pa dat niet inziet.

Maar wellicht een tip voor ons kabinet, dat dringend moet bezuinigen op de JSF ?
mwah ... van de F16's die we nog hebben kun je goedkoper standbeeldjes maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 14:19:25 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92369528
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:15 schreef sp3c het volgende:
ff geklikt en hij ziet er wel goed uit ja O+

maar hij kan niet vliegen

[..]

Ze kunnen een motor leveren als je dat wilt. Maar zelfs al zou die kunnen vliegen mag je dat als particulier volgens mij helemaal niet in NL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 5 februari 2011 @ 14:24:03 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_92369708
schijnt sowieso een lastig toestel te zijn om te vliegen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_92396050
Ach een kind van 6 kan net fietsen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_92396377
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:06 schreef mvdejong het volgende:
(ik weet niet uit mijn hoofd in hoeverre in Nederland sites als eBay en Marktplaats vallen onder de kopen-op-afstand wetgeving).
Niet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_92398233
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:27 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Goede aankoop,

harriers zijn echt prachtdingen, je staat echt te kijken als die krengen verticaal de lucht in gaan.
Dat wel, maar het is wel zonde van je gazonnetje :9
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_92497999
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 22:39 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Elk bod dat is geplaatst is bindend, en intrekken kan alleen onder zeer zeldzame omstandigheden, gewoonlijk indien duidelijk wordt dat de verkoper iets verkeerd voorwendt in de aanbieding.

Dat je zoontje/dochtertje/kat/hond heeft geboden is een smoes die eBay een paar miljoen keer per jaar te horen krijgt, en de betreffende man heeft geluk gehad dat eBay hem heeft geloofd en de bieding heeft geannuleerd. Zelfs als ze aannemen dat zoonlief het gedaan heeft, is dat op zich nog geen reden om het bod te verwijderen, je bent zelf verantwoordelijk voor misbruik van je account in dit soort situaties. Als je je zoontje achter je computer laat, moet je zorgen dat je eBay uitlogt, en niet je passwords automatisch laat invullen. Beter nog, geef die knul zijn eigen account, dan is het ook makkelijker om op andere gebieden beperkingen op te leggen.

Trouwens, de formeel juiste aanpak voor dit soort situaties is niet om contact op te nemen met eBay, maar met de verkoper, die in principe elk geplaatst bod kan en mag annuleren.
Toch vraag ik me af hoe dat stand moet gaan houden in een rechtzaak, gezien een bod op marktplaats ook zo bindend is als 2 stukken hout bij elkaar gehouden door pritt stift.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:05:05 #29
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_92498054
Mooie viral campagne.
De straaljager wordt nu veel meer bekeken.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:57:50 #30
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_92500047
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:03 schreef Netherlander het volgende:

[..]

Toch vraag ik me af hoe dat stand moet gaan houden in een rechtzaak, gezien een bod op marktplaats ook zo bindend is als 2 stukken hout bij elkaar gehouden door pritt stift.
Er zit in de algemene voorwaarden van Marktplaats niet zoiets als een "bod == verplichting" clausule. Er is op Marktplaats geen definitief einde aan een advertentie, en geen enkele represaille voor het je niet houden aan een bod, door koper of verkoper. Marktplaats ziet zich als een plek waar koper en verkoper elkaar ontmoeten, maar bemoeit zich er verder niet mee.

In de algemene voorwaarden van eBay staat heel duidelijk dat een bod bindend is, voor koper en verkoper, en ook heeft eBay zelf represailles voor inbreuken op de voorwaarden (van tijdelijk blokkeren van het account, tot het permanent blokkeren en het onmogelijk maken van herregistratie).

Ik weet niet of in Nederland er ooit een toetsing is geweest, maar er zijn mij gevallen bekend in Duitsland en de VS waar een rechter heeft uitgesproken dat accoord gaan met de voorwaarden van eBay ook betekent dat het aanbieden van, en bieden op, artikelen een wettelijke verplichting met zich meebrengt, op dezelfde manier als wanneer je een koopcontract voor een auto of een huis ondertekent.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_92504034
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 22:39 schreef mvdejong het volgende:
Elk bod dat is geplaatst is bindend, en intrekken kan alleen onder zeer zeldzame omstandigheden, gewoonlijk indien duidelijk wordt dat de verkoper iets verkeerd voorwendt in de aanbieding..
Ach, bindend... , je krijgt alleen een negatieve feedback als je zoiets doet van de verkoper. Wat wil de verkoper doen? Een rechtzaak beginnen omdat iemand een bot plaatst en verder niks meer van zich laat horen?

Trouwens ook makkelijk te omzeilen, maak een nieuwe ebay account aan en doe een hoger bod en klaar ben je. Desnoods in een internetcafe of op iemand anders zijn wifi.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:38:48 #32
8369 speknek
Another day another slay
pi_92504220
Er is helemaal niets wettenlijk bindends aan iemand die handelingsonbekwaam is een contract laten aangaan. Het kan een goedkope smoes zijn, maar eBay kan hem juridisch helemaal niets maken. Wel hebben ze natuurlijk het recht z'n account te verbannen.

edit: aan de andere kant zou dat betekenen dat kleine kinderen uberhaupt niets kunnen kopen, ik weet toch niet helemaal hoe dat geregeld is.

[ Bericht 23% gewijzigd door speknek op 08-02-2011 15:44:04 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_92504312
Volgens de Telegraaf is hij 6. Maar volgens deze bron is hij 7 jaar oud.
http://clipmarks.com/clip(...)0-8A6C-760BD0D25635/

Komkommertjestijd weer
pi_92504470
Hier trouwens een cool filmpje erover:

http://www.liveleak.com/view?i=b89_1296791222&c=1

Daarin zie je ook de ebay pagina en daaruit kan je duidelijk opmaken dat het hele bericht onzin is. Op de pagina van clipmarks.com staat bijv. dat de auction aangepast is, klopt niet!

Een beetje onderzoeksjournalistiek is de Telefgraaf altijd vreemd... jammer.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:38 schreef speknek het volgende:
edit: aan de andere kant zou dat betekenen dat kleine kinderen uberhaupt niets kunnen kopen, ik weet toch niet helemaal hoe dat geregeld is.
http://wetenschap.infonu.(...)d-iets-miskoopt.html

Het zou dus wat lastiger worden als dat jochie de straaljager had opgehaald en ermee had gevlogen omdat hij dan wat in waarde gedaald was :P
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:49:12 #35
8252 mvdejong
pi_92504694
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:34 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Ach, bindend... , je krijgt alleen een negatieve feedback als je zoiets doet van de verkoper. Wat wil de verkoper doen? Een rechtzaak beginnen omdat iemand een bot plaatst en verder niks meer van zich laat horen?
Ja, je kunt hierom een rechtzaak beginnen, tenminste om de kosten van de verkoper terug te krijgen (en een paar procent van 83 kEUR is al leuk).
quote:
Trouwens ook makkelijk te omzeilen, maak een nieuwe ebay account aan en doe een hoger bod en klaar ben je. Desnoods in een internetcafe of op iemand anders zijn wifi.
eBay is Marktplaats niet, daar zit wel degelijk een identiteits-controle vast aan de registratie.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:52:02 #36
8252 mvdejong
pi_92504814
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:38 schreef speknek het volgende:
Er is helemaal niets wettenlijk bindends aan iemand die handelingsonbekwaam is een contract laten aangaan. Het kan een goedkope smoes zijn, maar eBay kan hem juridisch helemaal niets maken. Wel hebben ze natuurlijk het recht z'n account te verbannen.

Als eBay niet gelooft dat het kind het gedaan heeft, dan kunnen zij naar de rechter stappen, en die mag uitmaken of inderdaad het kindje het echt gedaan heeft, of dat pappie een impuls-inkoop gedaan heeft en nu probeert er met een smoesje onderuit te komen. Het account is van pappie, dus die is op zijn minst onzorgvuldig geweest met het afschermen van zijn account voor zoonlief.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:58:28 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_92505093
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:52 schreef mvdejong het volgende:
Als eBay niet gelooft dat het kind het gedaan heeft, dan kunnen zij naar de rechter stappen, en die mag uitmaken of inderdaad het kindje het echt gedaan heeft, of dat pappie een impuls-inkoop gedaan heeft en nu probeert er met een smoesje onderuit te komen. Het account is van pappie, dus die is op zijn minst onzorgvuldig geweest met het afschermen van zijn account voor zoonlief.
Daar je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen, moet het kind dan verklaren dat hij het niet gedaan heeft. Wat me op het volgende punt brengt, houdt de getuigenis van een kind van zes stand in de rechtbank? :P.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:30:09 #38
273119 BeSimple
or die trying!
pi_92506609
Kunnen we niet een FOK! straaljager nemen?
Laat me met rust!
pi_92511716
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:20 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat ik geen verstand heb van dit soort zaken en de juridische implicaties, zo heb ik nog nooit wat gekocht via eBay of andere internet veilingen... Maar gaat dat niet wel heel gemakkelijk dat je met slechts 1 druk op de knop meteen iets aangeschaft hebt?? 8)7
Met creditcard werkt dat ook zo op amazon. 1 of 2 klikken en klaar.
pi_92513231
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:49 schreef mvdejong het volgende:
eBay is Marktplaats niet, daar zit wel degelijk een identiteits-controle vast aan de registratie.
Nee, die is er niet? Je bent denk ik in de war met paypal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')