abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92568755
2 weken geleden heb ik een brief van een zeker Buys & Partners gerechtsdeurwaarders ontvangen waarin ze aangeven dat ik een verkeersboete heb gekregen in Antwerpen en ik die niet heb betaald. Hierdoor zijn er administratiekosten bijgekomen van maar liefst 18,00 euro. Ik schreef de beste man/vrouw terug dat ik nooit een bekeuring heb gezien en eventueel bereid ben om de boete van 28,00 euro te betalen, en zeker geen administratiekosten, mits ze met een officieel bewijs komen dat ik werkelijk in een overtreding heb begaan. Ik ben zeker niet van plan om iedereen te gaan betalen die bij mij aanklopt dat ie van mij geld krijgt zonder enig bewijs.

Wat vinden je ervan? Moet je gaan betalen of moet het automatiseringsbureau degelijk met een bewijs komen? weet je of er een wettelijk bescherming voor de Nederlandse burger bestaat die dit soort dingen behandelt?

Mijn dank is groot.
  woensdag 9 februari 2011 @ 22:18:17 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_92568887
Wie eist, bewijst.
pi_92569704
zou het kunnen; is je auto in Antwerpen geweest?
pi_92570181
Hallo Woe,
De straat die ze melden, komt mij wel bekend voor. Ik kom daar nu en dan. Ik heb de beste man/vrouw ook verteld dat de kans aanwezig is dat ik een fout heb begaan. Mijn probleem is enkel dat de verantwoordelijken het gevoel hebben dat ze boven de wet staan. Ze geven je een boete door middel van een biljet tussen je ruitenwisser en je vooruit en vanaf dat moment ben jij verantwoordelijk. Dat jij geen biljet aantreft, is gewoon jou probleem. Het is toch de gek!
pi_92570473
ik zou op zijn minst vragen om een kopie van het origineel en officiële papieren, die mogen ze er wel bijleveren voor die 18 euro.

ik ga zeker niet zomaar een nota betalen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_92570664
Ik heb in totaal een stuk of 5 boetes gehad in Antwerpen. Hele godganse stad staat vol met flitspalen. Als je even niet oplet en je rijdt 58 km/h ben je de lul. Ik ontving de boetes altijd wel gewoon van de politie/justitie en niet van een incassobureau.
pi_92571277
Was de boete voor verkeerd/niet betaald parkeren?

Als ik reconstrueer heb je daar dan een bonnetje van achter je ruitenwisser gekregen, die is 'weggewaaid'. Je hebt dus niet betaald, en nu krijg je een incasso.

Als het de Buys en Partners uit Tholen zijn: dat zijn wel erkende gerechtsdeurwaarders:
http://www.kbvg.nl/index.php?id=1386&org_id=184

Hoe het in Belgie zit met het verplicht overleggen van bewijs zoals in Nederland weet ik niet. Maar als je zelf al vermoedt dat het wel eens zou kunnen kloppen, zou ik betalen.
pi_92572392
Het gaat om een straat waar je voor een beperkte tijd mag parkeren (2 uur geloof ik) en het is zeker geen flitspaal of een betaald parkeer-gebied.
Mag men jou verantwoordelijk maken voor een brief op je vooruit? Die heb ik persoonlijk niet gezien. Vandaar zeg ik dat ik wil betalen mits er bewijs op tafel ligt. Maar ook alleen de boete en zeker geen administratiekosten.
pi_92575367
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:10 schreef izri123 het volgende:
Het gaat om een straat waar je voor een beperkte tijd mag parkeren (2 uur geloof ik) en het is zeker geen flitspaal of een betaald parkeer-gebied.
Mag men jou verantwoordelijk maken voor een brief op je vooruit? Die heb ik persoonlijk niet gezien. Vandaar zeg ik dat ik wil betalen mits er bewijs op tafel ligt. Maar ook alleen de boete en zeker geen administratiekosten.
Ik zou voor die 18 euro adminkosten niet al te moeilijk gaan doen. 1 keer bellen en als ze aangeven dat je die extra kosten verschuldigd bent, gewoon betalen. In NL zijn de parkeerboetes imo standaard een stuk hoger.
pi_92579351
Ik zou het gewoon betalen, anders wordt het bedrag alleen maar hoger. Dit is nog te overzien. Als ik het zo lees krijg ik het idee dat je weet dat je fout zat.
pi_92579429
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 22:16 schreef izri123 het volgende:
Wat vinden je ervan? Moet je gaan betalen of moet het automatiseringsbureau degelijk met een bewijs komen? weet je of er een wettelijk bescherming voor de Nederlandse burger bestaat die dit soort dingen behandelt?
Automatiseringsbureau? Welk automatiseringsbureau? :?
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 22:34 schreef izri123 het volgende:
Ze geven je een boete door middel van een biljet tussen je ruitenwisser en je vooruit en vanaf dat moment ben jij verantwoordelijk. Dat jij geen biljet aantreft, is gewoon jou probleem. Het is toch de gek!
Dat gaat in NL toch net zo bij parkeerboetes?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_92579554
Peter1612
Ik weet niet dat ik fout zit. Ik zei dat de kans aanwezig is dat ik fout zit. Vooralsnog verwacht ik een fatsoenlijk bewijs dat ik fout zit en zeker niet beginnen met sancties.
Nogmaals ik ben wel bereid om te betalen als ik maar een bewijs heb dat ik fout zit.
pi_92579612
r_one:
Dit is wel erg hoor. Een foutje: automatiseringsbureau??? Ik meen te willen zeggen incassobureau!!!

In NL krijg je netjes eerst een bericht van het CJIB. Mocht je niet betaald hebben dan krijg je een herinnering met een kleine verhoging. Ze beginnen zeker niet met incassokosten!
pi_92579645
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:14 schreef izri123 het volgende:
In NL krijg je netjes eerst een bericht van het CJIB. Mocht je niet betaald hebben dan krijg je een herinnering met een kleine verhoging. Ze beginnen zeker niet met incassokosten!
In je OP heb je het over administratiekosten, geen incassokosten. En administratiekosten krijg je ook doorberekend van het CJIB. Probeer maar eens ;)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_92579672
quote:
r_one:
Dit is wel erg hoor. Een foutje: automatiseringsbureau??? Ik meen te willen zeggen incassobureau!!!

Volgende punt: in de OP heb je het over administratiekosten, niet over incassokosten. Administratiekosten betaal je tegenwoordig in NL ook. Zijn weliswaar maar 6 euro en niet 18 maar toch.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_92579676
quote:
r_one:

parkeerboetes gaan niet via de CJIB in Nederland. Die gaan via de gemeente, betaal je te laat gaat het naar een normaal incassobureau
pi_92579711
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:17 schreef Ra-z het volgende:

[..]

parkeerboetes gaan niet via de CJIB in Nederland. Die gaan via de gemeente, betaal je te laat gaat het naar een normaal incassobureau
En dat.

En een gerechtsdeurwaarder is nog niet hetzelfde als een incassobureau.
.
pi_92579751
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Volgende punt: in de OP heb je het over administratiekosten, niet over incassokosten. Administratiekosten betaal je tegenwoordig in NL ook. Zijn weliswaar maar 6 euro en niet 18 maar toch.
Naprater :P
pi_92579800
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:21 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Naprater :P
Mijn toetsenbord werkt vanmorgen niet mee :P

GMTA
.
pi_92579833
Gaat dit trouwens om Belgisch recht of om Nederlands recht? O-)
.
pi_92579852
Ik vind het allemaal nogal krom
pi_92579884
quote:
6s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:25 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik vind het allemaal nogal krom
Belgisch krom of Nederlands krom?
.
pi_92579972

[ Bericht 100% gewijzigd door Peter1612 op 10-02-2011 09:33:18 ]
pi_92579984
quote:
Op donderdag 10 februari 2011 09:17 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Mijn laatste parkeer boete kreeg ik wel via het cjib? :s 60 euro voor parkeren waar niet mag... + ¤6
pi_92580099
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:32 schreef Peter1612 het volgende:

[..]

Mijn laatste parkeer boete kreeg ik wel via het cjib? :s 60 euro voor parkeren waar niet mag... + ¤6
raar de laatste 3 kreeg ik van de gemeente amterdam 0_o
pi_92580292
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:32 schreef Peter1612 het volgende:

[..]

Misschien stond je buiten de gemeentegrens?
pi_92617144
Een tweede brief is binnengekomen waarin het totale bedrag is opgelopen naar 90,00 euro (easy money). Vervolgens in contact geweest met het Europees Consumenten Centrum en die hebben weten te vertellen dat ik volledig in mij recht sta en dat de eiser moet maar bewijzen.

Daarna ben ik maar eens gaan bellen met het bureau. Wel erg netjes van ze moet ik toegeven. De beste heer aan de andere kant van de lijn heeft gelijk zijn excuses aangeboden doordat ik een tweede brief kreeg i.p.v. een reactie op mijn eerder schrijven en hij heeft beloofd dat hij bewijsstukken gaat sturen. Prachtig toch?

Het twistpunt dat we nog hebben is het bedrag van 18,00 euro wat ik vooralsnog moet betalen volgens de beste heer aan de andere kant van de lijn. Dat zijn de kosten (administratiekosten) die zij gemaakt hebben om mijn gegevens te achterhalen. Ik gaf aan dat ik alleen de boete betaal en die extra kosten moeten maar vergoedt worden door de opdrachtgever.

Wordt nog vervolgd...
pi_92651158
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:18 schreef izri123 het volgende:

Het twistpunt dat we nog hebben is het bedrag van 18,00 euro wat ik vooralsnog moet betalen volgens de beste heer aan de andere kant van de lijn. Dat zijn de kosten (administratiekosten) die zij gemaakt hebben om mijn gegevens te achterhalen. Ik gaf aan dat ik alleen de boete betaal en die extra kosten moeten maar vergoedt worden door de opdrachtgever.

Wordt nog vervolgd...
Begrijp je niet dat er adminkosten gerekend worden wanneer ze vanuit Belgie jouw gegevens moeten achterhalen, de bekeuring op moeten stellen en het naar jouw adres moeten sturen. Jezus, 18 euro man, waar doe je moeilijk over :{
pi_92761718
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:37 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Begrijp je niet dat er adminkosten gerekend worden wanneer ze vanuit Belgie jouw gegevens moeten achterhalen, de bekeuring op moeten stellen en het naar jouw adres moeten sturen. Jezus, 18 euro man, waar doe je moeilijk over :{
Het gaat om het principe natuurlijk. Als ik zonder brief vooraf meteen een incasso partij op mn nek krijg zou ik er ook stampij over maken!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_92762369
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:51 schreef RanTheMan het volgende:

Het gaat om het principe natuurlijk. Als ik zonder brief vooraf meteen een incasso partij op mn nek krijg zou ik er ook stampij over maken!
Brief vooraf :D dat lijkt mij ook wel eens leuk. Ik krijg altijd direkt een acceptgiro van het CJIB met gegevens van de overtreding. Jij ontvangt blijkbaar eerst een persoonlijke brief, "sorry meneer, U heeft te hard gereden. Bijgevoegd enkele foto's. U ontvangt binnenkort de boete thuis.Groetjes, de politieman"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')