Ik zou voor die 18 euro adminkosten niet al te moeilijk gaan doen. 1 keer bellen en als ze aangeven dat je die extra kosten verschuldigd bent, gewoon betalen. In NL zijn de parkeerboetes imo standaard een stuk hoger.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:10 schreef izri123 het volgende:
Het gaat om een straat waar je voor een beperkte tijd mag parkeren (2 uur geloof ik) en het is zeker geen flitspaal of een betaald parkeer-gebied.
Mag men jou verantwoordelijk maken voor een brief op je vooruit? Die heb ik persoonlijk niet gezien. Vandaar zeg ik dat ik wil betalen mits er bewijs op tafel ligt. Maar ook alleen de boete en zeker geen administratiekosten.
Automatiseringsbureau? Welk automatiseringsbureau?quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:16 schreef izri123 het volgende:
Wat vinden je ervan? Moet je gaan betalen of moet het automatiseringsbureau degelijk met een bewijs komen? weet je of er een wettelijk bescherming voor de Nederlandse burger bestaat die dit soort dingen behandelt?
Dat gaat in NL toch net zo bij parkeerboetes?quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:34 schreef izri123 het volgende:
Ze geven je een boete door middel van een biljet tussen je ruitenwisser en je vooruit en vanaf dat moment ben jij verantwoordelijk. Dat jij geen biljet aantreft, is gewoon jou probleem. Het is toch de gek!
In je OP heb je het over administratiekosten, geen incassokosten. En administratiekosten krijg je ook doorberekend van het CJIB. Probeer maar eensquote:Op donderdag 10 februari 2011 09:14 schreef izri123 het volgende:
In NL krijg je netjes eerst een bericht van het CJIB. Mocht je niet betaald hebben dan krijg je een herinnering met een kleine verhoging. Ze beginnen zeker niet met incassokosten!
Volgende punt: in de OP heb je het over administratiekosten, niet over incassokosten. Administratiekosten betaal je tegenwoordig in NL ook. Zijn weliswaar maar 6 euro en niet 18 maar toch.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:14 schreef izri123 het volgende:
r_one:
Dit is wel erg hoor. Een foutje: automatiseringsbureau??? Ik meen te willen zeggen incassobureau!!!
In NL krijg je netjes eerst een bericht van het CJIB. Mocht je niet betaald hebben dan krijg je een herinnering met een kleine verhoging. Ze beginnen zeker niet met incassokosten!
parkeerboetes gaan niet via de CJIB in Nederland. Die gaan via de gemeente, betaal je te laat gaat het naar een normaal incassobureauquote:Op donderdag 10 februari 2011 09:14 schreef izri123 het volgende:
r_one:
Dit is wel erg hoor. Een foutje: automatiseringsbureau??? Ik meen te willen zeggen incassobureau!!!
En dat.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:17 schreef Ra-z het volgende:
[..]
parkeerboetes gaan niet via de CJIB in Nederland. Die gaan via de gemeente, betaal je te laat gaat het naar een normaal incassobureau
Napraterquote:Op donderdag 10 februari 2011 09:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Volgende punt: in de OP heb je het over administratiekosten, niet over incassokosten. Administratiekosten betaal je tegenwoordig in NL ook. Zijn weliswaar maar 6 euro en niet 18 maar toch.
Mijn toetsenbord werkt vanmorgen niet meequote:
Belgisch krom of Nederlands krom?quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:25 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik vind het allemaal nogal krom
Mijn laatste parkeer boete kreeg ik wel via het cjib? :s 60 euro voor parkeren waar niet mag... + ¤6quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:17 schreef Ra-z het volgende:
[..]
parkeerboetes gaan niet via de CJIB in Nederland. Die gaan via de gemeente, betaal je te laat gaat het naar een normaal incassobureau
raar de laatste 3 kreeg ik van de gemeente amterdam 0_oquote:Op donderdag 10 februari 2011 09:32 schreef Peter1612 het volgende:
[..]
Mijn laatste parkeer boete kreeg ik wel via het cjib? :s 60 euro voor parkeren waar niet mag... + ¤6
Misschien stond je buiten de gemeentegrens?quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:32 schreef Peter1612 het volgende:
[..]
Mijn laatste parkeer boete kreeg ik wel via het cjib? :s 60 euro voor parkeren waar niet mag... + ¤6
Begrijp je niet dat er adminkosten gerekend worden wanneer ze vanuit Belgie jouw gegevens moeten achterhalen, de bekeuring op moeten stellen en het naar jouw adres moeten sturen. Jezus, 18 euro man, waar doe je moeilijk overquote:Op donderdag 10 februari 2011 23:18 schreef izri123 het volgende:
Het twistpunt dat we nog hebben is het bedrag van 18,00 euro wat ik vooralsnog moet betalen volgens de beste heer aan de andere kant van de lijn. Dat zijn de kosten (administratiekosten) die zij gemaakt hebben om mijn gegevens te achterhalen. Ik gaf aan dat ik alleen de boete betaal en die extra kosten moeten maar vergoedt worden door de opdrachtgever.
Wordt nog vervolgd...
Het gaat om het principe natuurlijk. Als ik zonder brief vooraf meteen een incasso partij op mn nek krijg zou ik er ook stampij over maken!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:37 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Begrijp je niet dat er adminkosten gerekend worden wanneer ze vanuit Belgie jouw gegevens moeten achterhalen, de bekeuring op moeten stellen en het naar jouw adres moeten sturen. Jezus, 18 euro man, waar doe je moeilijk over
Brief voorafquote:Op maandag 14 februari 2011 11:51 schreef RanTheMan het volgende:
Het gaat om het principe natuurlijk. Als ik zonder brief vooraf meteen een incasso partij op mn nek krijg zou ik er ook stampij over maken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |