abonnement Unibet Coolblue
pi_92533151
quote:
AMSTERDAM - Kandidaat-huurders voor de Amsterdamse Dichtersbuurt( Nieuw-West) worden voortaan gescreend op drugsgerelateerde antecedenten. Dit gebeurt op verzoek van woningcorporatie Eigen Haard.
Als uit politiegegevens blijkt dat de kandidaat-huurder de afgelopen twee jaar betrokken is geweest bij drugshandel of- overlast, dan wordt de woning niet toegewezen. Ook al voldoet hij of zij aan alle voorwaarden, zoals hoogte van inkomen en de inschrijfduur.
In theorie valt er wat voor te zeggen, maar wie definieert overlast?
Als de buren de politie bellen omdat je te vaak een jointje hebt gerookt op het balkon, is dat overlast? Ik geef maar een voorbeeld.

Ook is de beleidsvoering onduidelijk. Verzoek van Eigen Haard staat er, maar heeft die zelf het recht dit soort regels vast te stellen of is de gemeente er bij betrokken?
Wat meer duidelijk in dit soort artikelen zou geen kwaad kunnen, maar dit is dan ook afkomstig van de Volkskrant die mijnsinziens hard achteruit gegaan is in kwaliteit de laatste paar jaar:

http://www.volkskrant.nl/(...)an-geen-woning.dhtml
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_92533469
Ik vind de periode van 2 jaar waar naar wordt gegeken heel redelijk, als het zo zou zijn dat je na een drugs-gerelateerde veoordeling nooit meer een woning kon krijgen zou het een ander verhaal zijn.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 9 februari 2011 @ 08:22:19 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_92533887
En pedo's en geluidsoverlasters en aso's en alcoholisten en schreeuwers en mensen met kinderen en ....
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 9 februari 2011 @ 08:25:58 #4
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92533925
quote:
Op woensdag 9 februari 2011 08:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En pedo's en geluidsoverlasters en aso's en alcoholisten en schreeuwers en mensen met kinderen en ....
geluidsoverlast en scheeuwers voor de rest bn ik het met je eens, alleen kinderen vind ik niet in dit rijtje thuis horen iig niet onder de 5 jaar.
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_92534638
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2011 08:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En pedo's en geluidsoverlasters en aso's en alcoholisten en schreeuwers en mensen met kinderen en ....
Vergeet de rokers niet ;)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:30:56 #6
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92535191
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:07 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Vergeet de rokers niet ;)
waaaat? wat de #@#^@^@!&* maakt dat nou uit?
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_92535229
Ik vind er helemaal niks voor te zeggen. Typisch gevalletje van onzinnige regel die ingevoerd kan worden omdat de meesten toch geen reet geven om anderen dan zichzelf. Aangezien de meesten geen (illegale) drugs gebruiken zullen maar weinigen bereid zijn zich in te zetten om een einde te maken aan dit soort schandalige discriminatie.

Een verhuurder moet eisen kunnen stellen over wat er gebeurt in zijn/haar pand. Niet over wat de huurder allemaal in zijn verleden heeft gedaan. Stel je voor dat je geweigerd zou kunnen worden omdat je een jaar geleden een hond had. :N
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:43:20 #8
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_92535493
Drugshandel/overlast lijkt me een prima reden om mensen niet naast je te willen hebben. En twee jaar is geen extreem lange termijn. vind het wel mild.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_92535692
Twee jaar is niet extreem lang, maar het hele idee slaat gewoon nergens op. Genoeg zaken waar je als buren meer last van hebt dan drugshandel of de "overlast" die anderen ondervonden van het feit dat je nieuwe buren zo nu en dan een jointje in de tuin roken. Alleen drugs is slecht, dus iedereen die daarmee te maken heeft mag je op elk gebied in het leven buiten proberen te sluiten. Dat is geen probleem joh. En dan gek opkijken omdat drugsgebruikers vaak in het criminele circuit terecht komen.
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:51:36 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_92535696
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:30 schreef garriej het volgende:

[..]

waaaat? wat de #@#^@^@!&* maakt dat nou uit?
Rook stinkt en kinderen gaan massaal dood vanwege rook-dampen die in jassen blijven hangen.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/978525/2010/02/10/Ook-derdehandsrook-is-ongezond.dhtml
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_92535705
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Drugshandel/overlast lijkt me een prima reden om mensen niet naast je te willen hebben. En twee jaar is geen extreem lange termijn. vind het wel mild.
Handel is sowieso niet toegestaan vanuit huurwoningen. Ons strafsysteem (OM en jusititie) zouden deze mensen moeten aanpakken. Het is belachelijk dat er door andere organisaties ook nog extra straffen uitgedeeld gaan worden.
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:53:30 #12
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92535758
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Rook stinkt en kinderen gaan massaal dood vanwege rook-dampen die in jassen blijven hangen.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/978525/2010/02/10/Ook-derdehandsrook-is-ongezond.dhtml
àls het zo dodenlijk is waarom is het dan nog niet verboden?
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_92535837
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Rook stinkt en kinderen gaan massaal dood vanwege rook-dampen die in jassen blijven hangen.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/978525/2010/02/10/Ook-derdehandsrook-is-ongezond.dhtml
Maar daarom gaan we nu zeuren over scholen die te dicht bij snelwegen of provinciale wegen liggen. Goh dan ook maar meteen de woonwijken war die kinderen wonen die ook daar liggen verbieden. Ze zijn in denhaag helemaal gek geworden en hadden tegen de astma stichting moeten zeggen leuk onderzoek, en het meteen in LA 7 ( de papiervernietiger) moeten opbergen.
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:59:27 #14
260098 Codiac
Back in business
pi_92535950
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:32 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik vind er helemaal niks voor te zeggen. Typisch gevalletje van onzinnige regel die ingevoerd kan worden omdat de meesten toch geen reet geven om anderen dan zichzelf. Aangezien de meesten geen (illegale) drugs gebruiken zullen maar weinigen bereid zijn zich in te zetten om een einde te maken aan dit soort schandalige discriminatie.

Een verhuurder moet eisen kunnen stellen over wat er gebeurt in zijn/haar pand. Niet over wat de huurder allemaal in zijn verleden heeft gedaan. Stel je voor dat je geweigerd zou kunnen worden omdat je een jaar geleden een hond had. :N
Helemaal mee eens. Dit is natuurlijk ook het verplaatsen van een potentieel probleem. Ook word je op deze manier nog steeds gestraft als je je straf hebt uitgezeten. Dat moet niet kunnen. Wat je ook gedaan hebt, als je je straf en re-integratie er op hebt zitten, dan moet je in alles weer vrij zijn om te doen wat je wilt.
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2011 @ 10:06:58 #15
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_92536161
Sociale huur. :D
Carpe Libertatem
pi_92536385
Goed plan, meteen landelijk invoeren.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:21:59 #17
260098 Codiac
Back in business
pi_92536552
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 10:15 schreef hooibaal het volgende:
Goed plan, meteen landelijk invoeren.
Dat zou betekenen dat ze nooit een huis kunnen vinden. Lekker is dat. Naja empathie is al verdwenen in de maatschappij en op fok heeft het nooit bestaan volgens mij.
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:28:49 #18
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_92536731
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Handel is sowieso niet toegestaan vanuit huurwoningen. Ons strafsysteem (OM en jusititie) zouden deze mensen moeten aanpakken. Het is belachelijk dat er door andere organisaties ook nog extra straffen uitgedeeld gaan worden.
Dat komt omdat drushandel niet aangepakt kan worden. I.p.v. dat erkennen en het drugsverbod afschaffen, maken ze het leven onmogelijk voor mensen die wel gezond verstand bezitten en verhogen ze de belastingen van iedereen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:34:38 #19
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_92536891
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:51 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
de "overlast" die anderen ondervonden van het feit dat je nieuwe buren zo nu en dan een jointje in de tuin roken.
Hoe wordt drugsoverlast gedefinieerd? Jij gaat nu er gelijk van uit dat een joint op het balkon genoeg is voor 2 jaar geen huis. Dat staat nergens. Als jij elke zomer met vrienden op je balkon zit te blowen, zodat je buren de hele avond/nacht in de wietlucht zitten, en het bijbehorende slappe gelul van een groep stonede mensen...dan is dat overlast. Wiet stinkt. Heel simpel. Dus iedereen mag van mij eens een jointje opsteken in eigen huis, maar er zijn grenzen!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:38:08 #20
260098 Codiac
Back in business
pi_92536994
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 10:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Hoe wordt drugsoverlast gedefinieerd? Jij gaat nu er gelijk van uit dat een joint op het balkon genoeg is voor 2 jaar geen huis. Dat staat nergens. Als jij elke zomer met vrienden op je balkon zit te blowen, zodat je buren de hele avond/nacht in de wietlucht zitten, en het bijbehorende slappe gelul van een groep stonede mensen...dan is dat overlast. Wiet stinkt. Heel simpel. Dus iedereen mag van mij eens een jointje opsteken in eigen huis, maar er zijn grenzen!
Dus de overheid mag bepalen hoeveel joints je mag roken thuis? Dadelijk gaan ze ook zeggen dat een bepaalde hoeveelheid alcohol overlast is.
pi_92537025
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2011 08:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En pedo's en geluidsoverlasters en aso's en alcoholisten en schreeuwers en mensen met kinderen en ....
dat betekent voor jouw nooit meer een woning dus aangezien jij volgens mij voldoet aan al die dingen die je nu opnoemt :o
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:39:18 #22
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_92537028
quote:
Dus de overheid mag bepalen hoeveel joints je mag roken thuis? Dadelijk gaan ze ook zeggen dat een bepaalde hoeveelheid alcohol overlast is.
ja, en daarna hoeveel domme reakties je mag posten op het internet. Ik zou me zorgen maken als ik jou was ~O>
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:42:07 #23
260098 Codiac
Back in business
pi_92537109
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 10:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

ja, en daarna hoeveel domme reakties je mag posten op het internet. Ik zou me zorgen maken als ik jou was ~O>
Belachelijke voorbeelden zijn de beste en mijn quotum stomme reacties heb ik allang bereikt. Ik vind alleen niet dat je grenzen kan stellen aan de hoeveelheid (semi)legaal te verkrijgen genotsmiddelen die een persoon mag consumeren binnen zijn eigen huis.
pi_92537202
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 10:39 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

dat betekent voor jouw nooit meer een woning dus aangezien jij volgens mij voldoet aan al die dingen die je nu opnoemt :o
:')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:46:40 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_92537248
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 10:39 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

dat betekent voor jouw nooit meer een woning dus aangezien jij volgens mij voldoet aan al die dingen die je nu opnoemt :o
Nee hoor, ik heb geen kinderen :6
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')