In theorie valt er wat voor te zeggen, maar wie definieert overlast?quote:AMSTERDAM - Kandidaat-huurders voor de Amsterdamse Dichtersbuurt( Nieuw-West) worden voortaan gescreend op drugsgerelateerde antecedenten. Dit gebeurt op verzoek van woningcorporatie Eigen Haard.
Als uit politiegegevens blijkt dat de kandidaat-huurder de afgelopen twee jaar betrokken is geweest bij drugshandel of- overlast, dan wordt de woning niet toegewezen. Ook al voldoet hij of zij aan alle voorwaarden, zoals hoogte van inkomen en de inschrijfduur.
geluidsoverlast en scheeuwers voor de rest bn ik het met je eens, alleen kinderen vind ik niet in dit rijtje thuis horen iig niet onder de 5 jaar.quote:Op woensdag 9 februari 2011 08:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En pedo's en geluidsoverlasters en aso's en alcoholisten en schreeuwers en mensen met kinderen en ....
Vergeet de rokers nietquote:Op woensdag 9 februari 2011 08:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En pedo's en geluidsoverlasters en aso's en alcoholisten en schreeuwers en mensen met kinderen en ....
waaaat? wat de #@#^@^@!&* maakt dat nou uit?quote:
Rook stinkt en kinderen gaan massaal dood vanwege rook-dampen die in jassen blijven hangen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:30 schreef garriej het volgende:
[..]
waaaat? wat de #@#^@^@!&* maakt dat nou uit?
Handel is sowieso niet toegestaan vanuit huurwoningen. Ons strafsysteem (OM en jusititie) zouden deze mensen moeten aanpakken. Het is belachelijk dat er door andere organisaties ook nog extra straffen uitgedeeld gaan worden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Drugshandel/overlast lijkt me een prima reden om mensen niet naast je te willen hebben. En twee jaar is geen extreem lange termijn. vind het wel mild.
àls het zo dodenlijk is waarom is het dan nog niet verboden?quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rook stinkt en kinderen gaan massaal dood vanwege rook-dampen die in jassen blijven hangen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/978525/2010/02/10/Ook-derdehandsrook-is-ongezond.dhtml
Maar daarom gaan we nu zeuren over scholen die te dicht bij snelwegen of provinciale wegen liggen. Goh dan ook maar meteen de woonwijken war die kinderen wonen die ook daar liggen verbieden. Ze zijn in denhaag helemaal gek geworden en hadden tegen de astma stichting moeten zeggen leuk onderzoek, en het meteen in LA 7 ( de papiervernietiger) moeten opbergen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rook stinkt en kinderen gaan massaal dood vanwege rook-dampen die in jassen blijven hangen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/978525/2010/02/10/Ook-derdehandsrook-is-ongezond.dhtml
Helemaal mee eens. Dit is natuurlijk ook het verplaatsen van een potentieel probleem. Ook word je op deze manier nog steeds gestraft als je je straf hebt uitgezeten. Dat moet niet kunnen. Wat je ook gedaan hebt, als je je straf en re-integratie er op hebt zitten, dan moet je in alles weer vrij zijn om te doen wat je wilt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:32 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik vind er helemaal niks voor te zeggen. Typisch gevalletje van onzinnige regel die ingevoerd kan worden omdat de meesten toch geen reet geven om anderen dan zichzelf. Aangezien de meesten geen (illegale) drugs gebruiken zullen maar weinigen bereid zijn zich in te zetten om een einde te maken aan dit soort schandalige discriminatie.
Een verhuurder moet eisen kunnen stellen over wat er gebeurt in zijn/haar pand. Niet over wat de huurder allemaal in zijn verleden heeft gedaan. Stel je voor dat je geweigerd zou kunnen worden omdat je een jaar geleden een hond had.
Dat zou betekenen dat ze nooit een huis kunnen vinden. Lekker is dat. Naja empathie is al verdwenen in de maatschappij en op fok heeft het nooit bestaan volgens mij.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:15 schreef hooibaal het volgende:
Goed plan, meteen landelijk invoeren.
Dat komt omdat drushandel niet aangepakt kan worden. I.p.v. dat erkennen en het drugsverbod afschaffen, maken ze het leven onmogelijk voor mensen die wel gezond verstand bezitten en verhogen ze de belastingen van iedereen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Handel is sowieso niet toegestaan vanuit huurwoningen. Ons strafsysteem (OM en jusititie) zouden deze mensen moeten aanpakken. Het is belachelijk dat er door andere organisaties ook nog extra straffen uitgedeeld gaan worden.
Hoe wordt drugsoverlast gedefinieerd? Jij gaat nu er gelijk van uit dat een joint op het balkon genoeg is voor 2 jaar geen huis. Dat staat nergens. Als jij elke zomer met vrienden op je balkon zit te blowen, zodat je buren de hele avond/nacht in de wietlucht zitten, en het bijbehorende slappe gelul van een groep stonede mensen...dan is dat overlast. Wiet stinkt. Heel simpel. Dus iedereen mag van mij eens een jointje opsteken in eigen huis, maar er zijn grenzen!quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:51 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
de "overlast" die anderen ondervonden van het feit dat je nieuwe buren zo nu en dan een jointje in de tuin roken.
Dus de overheid mag bepalen hoeveel joints je mag roken thuis? Dadelijk gaan ze ook zeggen dat een bepaalde hoeveelheid alcohol overlast is.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hoe wordt drugsoverlast gedefinieerd? Jij gaat nu er gelijk van uit dat een joint op het balkon genoeg is voor 2 jaar geen huis. Dat staat nergens. Als jij elke zomer met vrienden op je balkon zit te blowen, zodat je buren de hele avond/nacht in de wietlucht zitten, en het bijbehorende slappe gelul van een groep stonede mensen...dan is dat overlast. Wiet stinkt. Heel simpel. Dus iedereen mag van mij eens een jointje opsteken in eigen huis, maar er zijn grenzen!
dat betekent voor jouw nooit meer een woning dus aangezien jij volgens mij voldoet aan al die dingen die je nu opnoemtquote:Op woensdag 9 februari 2011 08:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
ja, en daarna hoeveel domme reakties je mag posten op het internet. Ik zou me zorgen maken als ik jou wasquote:Dus de overheid mag bepalen hoeveel joints je mag roken thuis? Dadelijk gaan ze ook zeggen dat een bepaalde hoeveelheid alcohol overlast is.
Belachelijke voorbeelden zijn de beste en mijn quotum stomme reacties heb ik allang bereikt. Ik vind alleen niet dat je grenzen kan stellen aan de hoeveelheid (semi)legaal te verkrijgen genotsmiddelen die een persoon mag consumeren binnen zijn eigen huis.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
ja, en daarna hoeveel domme reakties je mag posten op het internet. Ik zou me zorgen maken als ik jou was
quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:39 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
dat betekent voor jouw nooit meer een woning dus aangezien jij volgens mij voldoet aan al die dingen die je nu opnoemt
Nee hoor, ik heb geen kinderenquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:39 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
dat betekent voor jouw nooit meer een woning dus aangezien jij volgens mij voldoet aan al die dingen die je nu opnoemt
Lets keep it that way. Die arme kinders zouden al 0-1 achterstaan in de Wedstrijd Des Levens bij hun geboorte.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb geen kinderen
Overlast wordt niet gedefinieerd vandaar dat ik het tussen haakjes zette. Het is een kutterm die nergens op slaat. Zodra je buren het beschouwen als overlast is het overlast of het nou jaarlijks 1 joint of elke dag 5 joints is. Alleen als ik zou bellen dat mijn buren de hele tijd in de tuin sigaretten roken wordt ik waarschijnlijk hard uitgelachen door de politie. En die grenzen van jou slaan helemaal nergens op. Ik bepaal zelf wel hoeveel jointjes ik in mijn tuin wil roken. Als ik namelijk een blokje om ga met een joint zijn er wel weer anderen die zeuren dat ik in het openbaar aan het blowen ben.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hoe wordt drugsoverlast gedefinieerd? Jij gaat nu er gelijk van uit dat een joint op het balkon genoeg is voor 2 jaar geen huis. Dat staat nergens. Als jij elke zomer met vrienden op je balkon zit te blowen, zodat je buren de hele avond/nacht in de wietlucht zitten, en het bijbehorende slappe gelul van een groep stonede mensen...dan is dat overlast. Wiet stinkt. Heel simpel. Dus iedereen mag van mij eens een jointje opsteken in eigen huis, maar er zijn grenzen!
Dat klopt dat wiet stinkt spruitjes koken stinkt ook.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wiet stinkt. Heel simpel. Dus iedereen mag van mij eens een jointje opsteken in eigen huis, maar er zijn grenzen!
Waarschijnlijk wel ja, veel plezier er mee en ga ze sparenquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat klopt dat wiet stinkt spruitjes koken stinkt ook.![]()
Ik heb blijkbaar begin januari bezoek gehad van de wijkagent (ik was niet thuis) omdat een buurvrouw heeft zitten te klagen dat er een plantage bij mij zou zitten. Maar ze konden natuurlijk overdag niets ruiken want er zit geen plantage, en ik ben alleen s'avonds thuis en dan komt er wel eens wat wietlucht door de kieren hier en dat is wat die de buurvrouw geroken heeft. Maar zou ik nu dan ook een aantekening hebben dat ik overlast veroorzaak. ?
AIVD dossierquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat klopt dat wiet stinkt spruitjes koken stinkt ook.![]()
Ik heb blijkbaar begin januari bezoek gehad van de wijkagent (ik was niet thuis) omdat een buurvrouw heeft zitten te klagen dat er een plantage bij mij zou zitten. Maar ze konden natuurlijk overdag niets ruiken want er zit geen plantage, en ik ben alleen s'avonds thuis en dan komt er wel eens wat wietlucht door de kieren hier en dat is wat die de buurvrouw geroken heeft. Maar zou ik nu dan ook een aantekening hebben dat ik overlast veroorzaak. ?
Ik ben eigenlijk van plan een warmte bron ergens neer te zetten zodat onze agenten hun dure tijd gaan verspelen om een inval bij mij voor te bereiden en dan tot de conclusie te komen dat ze er weer eens naast gezeten hebben.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:55 schreef Codiac het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja, veel plezier er mee en ga ze sparen
Je mag blowen, je wordt er alleen wel voor gestraft. Niet via de met waarborgen omklede procedure bij de strafrechter, maar zo maar even administratief tussendoor via semiprivate partijen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 04:53 schreef truepositive het volgende:
[..]
In theorie valt er wat voor te zeggen, maar wie definieert overlast?
Als de buren de politie bellen omdat je te vaak een jointje hebt gerookt op het balkon, is dat overlast? Ik geef maar een voorbeeld.
Ook is de beleidsvoering onduidelijk. Verzoek van Eigen Haard staat er, maar heeft die zelf het recht dit soort regels vast te stellen of is de gemeente er bij betrokken?
Wat meer duidelijk in dit soort artikelen zou geen kwaad kunnen, maar dit is dan ook afkomstig van de Volkskrant die mijnsinziens hard achteruit gegaan is in kwaliteit de laatste paar jaar:
http://www.volkskrant.nl/(...)an-geen-woning.dhtml
Desinformation is a wonderfull thing.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk van plan een warmte bron ergens neer te zetten zodat onze agenten hun dure tijd gaan verspelen om een inval bij mij voor te bereiden en dan tot de conclusie te komen dat ze er weer eens naast gezeten hebben.
Tabak is legaal, wiet wordt gedoogd. Tough shit ouwe, maar zo is het wel.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:48 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
als ik zou bellen dat mijn buren de hele tijd in de tuin sigaretten roken wordt ik waarschijnlijk hard uitgelachen door de politie.
Jouw vrijheid om in je eigen tuin dingen te doen die je wilt eindigt toch echt op het punt dat je buren geen leven hebben, dat heet beschaving. Zoek het eens op.quote:En die grenzen van jou slaan helemaal nergens op. Ik bepaal zelf wel hoeveel jointjes ik in mijn tuin wil roken.
Ja...En? Blowen is , ik lijk wel een papaegaai, namelijk nog steeds ilegaal.quote:Als ik namelijk een blokje om ga met een joint zijn er wel weer anderen die zeuren dat ik in het openbaar aan het blowen ben.
Nee. Drugsgebruik (ook harddrugs) is niet verboden in Nederland. Alleen de handel, die over het algemeen gedoogd wordt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ja...En? Blowen is , ik lijk wel een papaegaai, namelijk nog steeds ilegaal.
Dat dus. Zelfs bezit van kleine hoeveelheden harddrugs is niet verboden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Drugsgebruik (ook harddrugs) is niet verboden in Nederland. Alleen de handel, die over het algemeen gedoogd wordt.
Heb je meteen een nieuwe deur op kosten van de overheidquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk van plan een warmte bron ergens neer te zetten zodat onze agenten hun dure tijd gaan verspelen om een inval bij mij voor te bereiden en dan tot de conclusie te komen dat ze er weer eens naast gezeten hebben.
detail, dit was geen idee van de overheid, maar van een woningcorporatie. Dat is geen overheid meer tegenwoordig. En die hebben kennelijk zoveel werk aan huurders die vanuit huis een drugshandeltje hebben of zoveel gebruiken dat de buren klagen, dat ze dat soort huurders niet meer willen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:59 schreef Weltschmerz het volgende:
als je het tegen wil gaan, heb dan als overheid ook de ballen om het met open vizier te bestrijden, met een duidelijke straf, en niet heel achterbaks via schimmige procedures.
Blowen in je tuin is asociaal en werkt de beschaving tegen?quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Jouw vrijheid om in je eigen tuin dingen te doen die je wilt eindigt toch echt op het punt dat je buren geen leven hebben, dat heet beschaving. Zoek het eens op.
Niet verboden of wordt niet vervolgd? is niet hetzelfde.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:02 schreef Codiac het volgende:
[..]
Dat dus. Zelfs bezit van kleine hoeveelheden harddrugs is niet verboden.
Niet verboden, pas boven bepaalde hoeveelheden wordt het strafbaar. Dat is dan ook een norm dat je kunt zeggen dat het om een handelaar gaat.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Niet verboden of wordt niet vervolgd? is niet hetzelfde.
Onzin blowen is legaal. Daar komt bij dat muziek ook legaal is, maar nog steeds overlast kan veroorzaken.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Tabak is legaal, wiet wordt gedoogd. Tough shit ouwe, maar zo is het wel.
Dan heb je hierbij je eigen argument over tabak verworpen.quote:[..]
Jouw vrijheid om in je eigen tuin dingen te doen die je wilt eindigt toch echt op het punt dat je buren geen leven hebben, dat heet beschaving. Zoek het eens op.
In het openbaar wel ja. Daarom doe ik het in mijn tuin, maar dat kan me blijkbaar mijn kansen op een huis kosten. Doe mij dan maar die 50 euro boete.quote:[..]
Ja...En? Blowen is , ik lijk wel een papaegaai, namelijk nog steeds ilegaal.
1 joint in de tuin valt onder je persoonlijke ruimte...hele avond je buren in de wietlucht zetten is een gebrek aan beschaving.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:04 schreef Codiac het volgende:
[..]
Blowen in je tuin is asociaal en werkt de beschaving tegen?
Zo zie ik het niet. Overlast is namelijk subjectief. Wat de ene overlast vindt, is voor de ander normaal. Maar verder beweer ik niet dat wiet geen overlast kan veroorzaken. Ik vind alleen dat het geen reden mag zijn om iemand een woning te ontzeggen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
1 joint in de tuin valt onder je persoonlijke ruimte...hele avond je buren in de wietlucht zetten is een gebrek aan beschaving.
Zoals Paypal geheel op eigen initiatief WikiLeaks heeft geblokkeerd, zeker.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
detail, dit was geen idee van de overheid, maar van een woningcorporatie.
Ik heb vroeger zelf flink geblowed dus ik weet wanneer een drugsgebruiker onjuist bejegend wordt, en wanneer ze een verdiende schop onder de reet krijgen. Drugsgebruik is geen recht. Ik heb daarentegen wel het recht om in mijn tuin te zitten zonder dat ik last heb van drugsoverlast.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:07 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Het is me trouwens al wel duidelijk wat voor type jij bent. Je gebruikt zelf geen drugs, dus boeit het je allemaal niet hoe drugsgebruikers onjuist bejegend worden.
Niet verboden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Niet verboden of wordt niet vervolgd? is niet hetzelfde.
Hierdoor voldoe je alleen maar erger aan het beeld dat ik van je heb.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik heb vroeger zelf flink geblowed dus ik weet wanneer een drugsgebruiker onjuist bejegend wordt, en wanneer ze een verdiende schop onder de reet krijgen. Drugsgebruik is geen recht. Ik heb daarentegen wel het recht om in mijn tuin te zitten zonder dat ik last heb van drugsoverlast.
En iedereen heeft het recht om op zijn of haar manier te ontspannen. Als dit met een paar joints in de tuin is of met een krat pils. Dat is hetzelfde.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik heb vroeger zelf flink geblowed dus ik weet wanneer een drugsgebruiker onjuist bejegend wordt, en wanneer ze een verdiende schop onder de reet krijgen. Drugsgebruik is geen recht. Ik heb daarentegen wel het recht om in mijn tuin te zitten zonder dat ik last heb van drugsoverlast.
Ten eerste is de overheid er zeer nauw bij betrokken en een onmisbaar deel van het geheel. De beslissing dat het zo mag gaan ligt bij de overheid. Dat de woningcorporatie dat wil zegt niks, die kunnen zoveel willen en alles eisen want er is vraag genoeg. Een woningcorporatie kan ook als eis stellen dat je geen muziekinstallatie in je huis zet en dat je minstens 10 referenties van christelijke organisatie meeneemt dat je de braafste burger bent die ze ooit hebben leren kennen. Verlaagt de kans op overlast en bespaart dus op de kosten voor die woningcorporatie, lekker makkelijk. Bij twijfel niet toewijzen. Maar concreet heb je dan dus niks aan de rechten die je in dit land allemaal hebt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
detail, dit was geen idee van de overheid, maar van een woningcorporatie. Dat is geen overheid meer tegenwoordig. En die hebben kennelijk zoveel werk aan huurders die vanuit huis een drugshandeltje hebben of zoveel gebruiken dat de buren klagen, dat ze dat soort huurders niet meer willen.
Goh, je hebt geen idee...maar geeft verder niet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:11 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Hierdoor voldoe je alleen maar erger aan het beeld dat ik van je heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |