abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92655382
Veel mensen zij van nature nogal conservatief ('vroeger was alles beter'). Ik ook behoorlijk. De muziek en series uit je jeugd vind je 20 jaar later nog steeds het beste, etc. Oude goede dingen die verdwijnen zijn vervelend. En wanneer zoiets terugkomt, ben je weer helemaal blij :)
Anyway, progressieve types zeggen vaak dat je vooruit moet gaan enzo, dat dingen veranderen en dat je daaraan moet meedoen of ervan moet profiteren. En hoewel ik qua nature juist heel conservatief ben, hebben ze wel gelijk.
Kijk bijvoorbeeld naar types van rond de 50-60 (pre-bejaarden) die geen zin hebben om mee te gaan met moderne innovaties zoals internet, mobiele telefonie etc. Dat werkt natuurlijk uiteindelijk in je eigen nadeel. Ik merk dat op mijn opleiding (iets met reclame enzo) iedereen altijd het eerste overal bij is. Zo waren ze er 3 jaar geleden al aan het twitteren, wat toen nog iedereen van buitenaf verafschuwde, inclusief mezelf. Nu nog steeds, maar ondertussen merk je dat je als jonge ondernemer / netwerkgeneratie-figuur niet meer zonder kunt. Ja je kunt wel zonder, maar dan snij je jezelf in je handen.

En dan blijkt vaak dat het inderdaad veel beter is om mee te gaan met veranderingen, maar ergens is gewoon een koppig stemmetje dat af en toe zegt dat je schijt aan alles moet hebben, wat uiteindelijk in je nadeel gaat werken - kijk naar die types die voorheen uit principe geen mobiele telefoon hadden, alleen de hardcore-principiëlen zijn nog over, en die hebben het er lastig mee.

Maar niet alleen op moderne technieken en innovaties kan je het relateren, uiteraard ook op politiek, muziek, culturele toestanden zoals omgangsvormen, enzovoort. Housemuziek uit de jaren '90 is bijvoorbeeld helemaal de bom, zoals de nummers uit de beginjaren van DJ Jean. Nu maakt hij bagger dat op de één of andere manier nog steeds 'house' genoemd wordt. Maar het publiek van een jaar of 16 vindt het allemaal prachtig, en langzaam gaat iedereen er in mee. Dan werkt het in je nadeel om je er tegen te verzetten.

Nu klink ik misschien als iemand die heel geforceerd alternatief probeert te doen, maar dat is het wel het laatste waarmee ik geassocieerd wil worden. Alleen denk ik dat sommige mensen gewoon eens het licht moeten zien dat soms verandering onvermijdelijk is. En wat ik verder met dit topic wil weet ik ook niet precies. :D
  vrijdag 11 februari 2011 @ 21:13:43 #2
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_92655514
Er is ook een andere zijde, sommige veranderingen zijn nadelig, denk bijvoorbeeld aan betamax, hd-dvd. Dat is zooi die nu niets meer waard is. Zonde.

Zo heeft die Johan Cruyff weer gelijk met z'n elk nadeel heb z'n voordeel.
pi_92655684
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:13 schreef Jovatov het volgende:
Er is ook een andere zijde, sommige veranderingen zijn nadelig, denk bijvoorbeeld aan betamax, hd-dvd. Dat is zooi die nu niets meer waard is. Zonde.

Heb je gelijk in.
Maar grotere trends/ontwikkelingen (dus geen hypes) zijn meestal blijvers.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 21:27:02 #4
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92656118
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:13 schreef Jovatov het volgende:

De betamax!

En ts, je overdrijft natuurlijk enorm. Als je niet hyves/facebook/hotmail/twitter/iphone/nextbigthing hebt is er namelijk niets aan de hand. Je gaat niet eerder dood (waarschijnlijk leef je nog langer) en de wereld draait gewoon verder..

Marginale onzin..
  † In Memoriam † vrijdag 11 februari 2011 @ 21:49:53 #5
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_92657262
Kwestie van evenwicht zoeken tussen nostalgie en het heden.
Dingen komen en gaan en aan jou de keus of je blijft hangen aan vroegahh of (ongewild) meegaat in het nu.
En terugkijkend op vroegahh lijkt alles altijd veel beter.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_92667975
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:11 schreef El_Liberaliste het volgende:

En dan blijkt vaak dat het inderdaad veel beter is om mee te gaan met veranderingen, maar ergens is gewoon een koppig stemmetje dat af en toe zegt dat je schijt aan alles moet hebben, wat uiteindelijk in je nadeel gaat werken - kijk naar die types die voorheen uit principe geen mobiele telefoon hadden, alleen de hardcore-principiëlen zijn nog over, en die hebben het er lastig mee.

Voor mij is het niet een principiële kwestie, maar een pragmatische. Heb gewoon geen zin om me te verdiepen in twitter en de functies van m'n telefoon etc. Evengoed kan het wel tegen me werken inderdaad. Maar da's ok :).
  zaterdag 12 februari 2011 @ 03:00:44 #7
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_92668757
Met muziek is het zo dat al het goede overblijft. Je hoort nu tussen alle 'kutmuziek' toch wel een aantal pareltjes die je over 5 jaar nog steeds tof vindt. Dat is slechts een kwestie van tijd. Sommige genres wordt nieuw leven ingeblazen, opeens een bepaalde genre dat met artiesten van deze tijd maar met instrumenten van 'toen' nieuwe nummers gaan maken die toch wel heel tof klinken maar meer van deze tijd. (voornamelijk DJs die hier mee experimenteren)

Wat betreft die veranderingen; tsja, als iedereen meegaat zul je wel moeten eigenlijk. Mobiele telefoon vind ik dan weer slecht object om te vergelijken omdat je wel degelijk iets eraan hebt (overal bereikbaar, bij noodsituaties altijd hulpdiensten tot je beschikking, etc.) Twitter bijvoorbeeld, is meer iets dat je erbij kunt hebben en is niet zozeer noodzakelijk. Voor elke nieuwe ondernemer is het ook niet altijd even relevant, dat ligt aan je branche.

Met veranderingen zijn er ook altijd bepaalde negatieve gevolgen. Dankzij social media en komst van mobiele telefoon is er meer individualisering van de samenleving, om maar iets te noemen.
pi_92677027
Oneens, het gaat tegen de natuur in om te veranderen en vaak brengt het onnodige problemen met zich mee.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:30:48 #9
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_92678605
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:32 schreef 73 het volgende:
Oneens, het gaat tegen de natuur in om te veranderen en vaak brengt het onnodige problemen met zich mee.
'Tegen de natuur in'? Ooit van evolutie gehoord?
pi_92678928
jezus, ja je hebt gelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')