Yreal | zondag 16 januari 2011 @ 16:02 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ========================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ========================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. >> NS Dienstregeling 2011 NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken. Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden. Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld. ========================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon ========================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | ||
Yreal | zondag 16 januari 2011 @ 16:03 | |
eindelijk weer eens een lapo en een kans om een domme TT te maken | ||
Rauzer | zondag 16 januari 2011 @ 16:03 | |
Domme TT's ! | ||
KapiteinT | zondag 16 januari 2011 @ 16:03 | |
Ja die gaat inderdaad elk halfuur, maar de trein van .46 sluit niet goed aan op die trein. Vandaar dat 'ie niet in de planner staat. De TT | ||
Peterselieman | zondag 16 januari 2011 @ 16:05 | |
Rauzer | ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 16:06 | |
Inderdaad. Wat weer een schjit-TT zeg. Oh wacht, dat boeit me toch geen zak | ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 16:08 | |
De fokloc | ||
KapiteinT | zondag 16 januari 2011 @ 16:10 | |
De Foklok! Die 119 was trouwens al door een andere vingerverfer gedaan. | ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 16:11 | |
Zullen we die mietjes in het Fok!Stok topic gaan uitlachen? | ||
Stefanovic83 | zondag 16 januari 2011 @ 16:11 | |
Hoeveel uur je je handen moeten wassen om ze weer schoon te krijgen? Lol @ TT overigens! | ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 16:11 | |
Nieveul, ging er zo af eigenlijk | ||
Eltonno | zondag 16 januari 2011 @ 16:15 | |
voor de nieuwe dienstregeling raadde ze deze reis gewoon aan,, maar er zullen wel klachten zijn geweest over de korte overstaptijd, en in plaats van meer tijd te regelen halen ze die reis gewoon uit de planner, beetje gemakzuchtig. nu moet je volgens de ns dus altijd de stoptrein nemen en wachten op zwolle... beetje jammer weer | ||
Socios | zondag 16 januari 2011 @ 16:33 | |
Ik snap het hele probleem niet. Je wil van Groningen naar Roosendaal? Gewoon met de echte Intercity van .46 uit Groningen. Prachtige overstap in Zwolle erbij op de Intercity naar Roosendaal. Nooit naar reisplanners op internet luisteren! Altijd zelf onderzoek doen, al dan niet met een Spoorboekje. Zo is de beste reis te plannen. | ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 16:35 | |
Weet u nog? 1870... | ||
James1988 | zondag 16 januari 2011 @ 16:37 | |
Whehe, de FOK!Loc. Ik vind 'm mooi. | ||
Socios | zondag 16 januari 2011 @ 16:37 | |
European Rail Timetable erbij. | ||
greavy | zondag 16 januari 2011 @ 16:47 | |
De Offline Hafas planner van DB (Y) En anders het geprinte spoorboekje van NS (Gratis ontvangen ) | ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 16:48 | |
RailNavigator op Android U weet wel, van de Deutsch Bahn | ||
Socios | zondag 16 januari 2011 @ 16:49 | |
Deutsche Bahn Heb alleen geen geschikte mobiele telefoon voor ingewikkelde functies. | ||
James1988 | zondag 16 januari 2011 @ 16:50 | |
Ja, fix dat dan. | ||
Crientj | zondag 16 januari 2011 @ 16:56 | |
_! | ||
Ofyles2 | zondag 16 januari 2011 @ 17:16 | |
Zelfde geldt ook voor automobilisten: vertrouw nooit voor 100% op je TomTom... | ||
Ofyles2 | zondag 16 januari 2011 @ 17:16 | |
Heb je geld genoeg om binnenkort een HTC te kopen? | ||
ziggyziggyziggy | zondag 16 januari 2011 @ 19:07 | |
De 9100 (stopper Groningen-Zwolle) rijdt 's zondags pas vanaf halverwege de middag. | ||
Scarlet_Dragonfly | zondag 16 januari 2011 @ 19:28 | |
De 1759, Den Haag - Enschede komt over een heele brede IJssel Deventer binnenrijden | ||
KapiteinT | zondag 16 januari 2011 @ 19:34 | |
Mooi! | ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 20:04 | |
Mag je vaker doen hoor zoiets Dit is nou eindelijk ook eens een plaat die geschikt is als desktop wallpaper | ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 20:09 | |
Oh ja, en nog los daarvan: Deventer | ||
bork | zondag 16 januari 2011 @ 20:12 | |
Nice ja! | ||
Scarlet_Dragonfly | zondag 16 januari 2011 @ 20:13 | |
O ja, 5 minuten later had ik er nog eentje gemaakt, maar toen was het nog donkerder geworden ondertussen: De 144, hier beter bekend als de Pimpel onderweg van Deventer naar Schiphol! (Maar met een goed verhaal kan ik hier natuurlijk iedere trein van maken ) | ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 20:15 | |
Dan heb je hard gelopen naar de andere kant | ||
bork | zondag 16 januari 2011 @ 20:17 | |
Beetje offtopic maar we waren in Burgers Zoo dit weekend en reden met buslijn 400 van Syntus terug naar Arnhem, ik zag geen ov-apparaat maar hij zei stap in, is gratis, busje gelijk vol. De chauffeur vertelde dat deze lijn sinds kort reed op zaterdag en zondag in de winter en voorlopig gratis! Kom ik thuis ff kijken op Fok want daar was iets mee, lijn 400 is de langstdurende rit van NL, Zwolle-Arnhem in 3 uur en 3 kwartier! Dus mocht je zin hebben be my guest, ik heb trouwens niks over deze actie gevonden online | ||
Scarlet_Dragonfly | zondag 16 januari 2011 @ 20:17 | |
Valt wel mee hoor, beide foto's zijn vanaf Deventer richting Twello genomen! Alleen de eerste 50m ten noorden en de andere 50m ten zuiden van de brug | ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 20:18 | |
3 uur en 3 kwartier in een bus gaan zitten dan ben je toch goed van t padje hoor | ||
bork | zondag 16 januari 2011 @ 20:18 | |
Nou ja , je hebt hier figuren rondlopen die het zouden kunnen willen doen. | ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 20:18 | |
Oh ja 100 meter in 5 minuten dat lukt wel Woon je zelf in Dv trouwens als ik vragen mag? | ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 20:19 | |
Uh-uh | ||
Scarlet_Dragonfly | zondag 16 januari 2011 @ 20:19 | |
Ja, sind een half jaar ofzo | ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 20:20 | |
Oh ja ik had gehoopt er toen ook al te wonen Zal nog wel een half jaartje duren | ||
Scarlet_Dragonfly | zondag 16 januari 2011 @ 20:21 | |
Een hele dag in de trein zitten prima, maar een bus! Daar bedank ik voor! | ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 20:23 | |
Mwoa, zoiets idd Maar een stuk wat binnen een uurtje met de trein kan, daarvoor ga je toch niet uit vrije wil 4 keer zo lang in een bus zitten? | ||
bork | zondag 16 januari 2011 @ 20:25 | |
Het is anders best een mooie route | ||
bork | zondag 16 januari 2011 @ 20:26 | |
[ Bericht 100% gewijzigd door bork op 16-01-2011 20:27:43 ] | ||
greavy | zondag 16 januari 2011 @ 20:28 | |
Ik ken er iemand die anti-trein is. Hij moest van Groningen naar Utrecht. Heeft hij met de bus gedaan Hij was iets van 6 en half uur onderweg | ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 20:30 | |
Lekker zinvol die halte bij die school Bij een lijn die alleen in het weekend rijdt. | ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 21:01 | |
Vol trots wordt dat dan aangekondigd he. "Dames en Heren, namens NS HiSpeed heet ik u van harte welkom aan boord van de Hogesnelheidstrein FYRA op de reis van Rotterdam naar Amsterdam." Ach ja, die mensen maken er ook maar het beste van. Maar je schaamt je toch je ballen uit je broek om dat een Hogesnelheidstrein te noemen | ||
Temlin | zondag 16 januari 2011 @ 21:14 | |
Een ICE wordt in Nederland ook een hogesnelheidstrein genoemd. | ||
Ireyon | zondag 16 januari 2011 @ 21:15 | |
Een ICE ís ook een hogesnelheidstrein | ||
Scarlet_Dragonfly | zondag 16 januari 2011 @ 21:16 | |
Ja, maar niet op het spoor waar die in Nederland langsrijdt! | ||
Ascendancy | zondag 16 januari 2011 @ 21:20 | |
Nee de thalys is ook geen Hogesnelheidstrein als hij station Rotterdam binnenrijdt, daar mag ie namelijk maar 40. Trage kuttreinen van tegenwoordig | ||
Scarlet_Dragonfly | zondag 16 januari 2011 @ 21:21 | |
Gewoon deur open en met 160 door Rotterdam heen, vlug springen als je in/uit wilt stappen! | ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 21:23 | |
ten eerste haalt de ICE tenminste ERGENS een hoge snelheid, de fyra niet. En ten tweede betaal je voor de ICE een redelijke toeslag. Die fyra-toeslagen zijn door een zwakzinnige, een geestelijk gehandicapte bedacht. | ||
Ireyon | zondag 16 januari 2011 @ 21:24 | |
Ook op het spoor in Nederland is de ICE gewoon een hogesnelheidstrein. Dat-ie niet met hoge snelheid rijdt, doet daar verder geen afbreuk aan . | ||
greavy | zondag 16 januari 2011 @ 21:45 | |
Ik las vanochtend dat een IC-Berlijn vanaf Apeldoorn tot Amersfoort met één deur van de eerste klas open gereden heeft.. Ze dachten dat alle deuren gesloten waren, maar de deur stond nog open.. | ||
dennistd | zondag 16 januari 2011 @ 22:02 | |
kon je vroeger met briefgeld betalen in de oude ns automaten
| ||
Dr_Flash | zondag 16 januari 2011 @ 22:03 | |
Nee, heeft nooit gekund. In 1962 zijn de eerste kaartautomaten geintroduceerd, daar moest je elke munt in zijn eigen gleuf gooien. Briefgeld heeft in NL nooit gekund. | ||
Peterselieman | zondag 16 januari 2011 @ 22:37 | |
Even wat CTA's die we gisteren onderweg tegen zijn gekomen: Zowaar een kloppende Een trein met defecte deuren of een wel erg lange trein? Stad verplaatst? Het klopt, maar of het ook logisch is? Bij Den Bosch de grens over. | ||
Bolkesteijn | maandag 17 januari 2011 @ 00:47 | |
Dat klopt toch ook gewoon? De grens naar frietenland. | ||
lyolyrc | maandag 17 januari 2011 @ 00:59 | |
Misschien denk je te ver terug. Ik kan me nog herinneren dat er automaten waren die briefgeld accepteerden en in 1962 was ik nog lang niet geboren. Het gaat om de automaten waar je de bestemming moest kiezen door middel van codes. De guldenbiljetten werden heel vaak geweigerd, wat veel frustratie opleverde. Bovendien kwam betalen met de pinpas in zwang, vandaar dat die mogelijkheid om te betalen met briefgeld opgeheven is. Groeten uit Frietenland Edit: het wordt zelfs in een oud topic bevestigd: NS ticketautomaat.... kun je ook met briefgeld betalen?? [ Bericht 7% gewijzigd door lyolyrc op 17-01-2011 01:07:08 ] | ||
James1988 | maandag 17 januari 2011 @ 08:55 | |
Misschien vergis ik me, maar volgens mij is er SLT in de 3600 (Zwolle - Roosendaal) verzeild geraakt. Op de SLT's zelf stond "Utrecht Centraal" als bestemming, maar op de CTA te Breda stond "Roosendaal" en bij het wegrijden ging het setje (2x SLT-IV denk ik) ook de kant van Roosendaal op. | ||
Yreal | maandag 17 januari 2011 @ 09:49 | |
Greavy, je stelt me teleur. | ||
greavy | maandag 17 januari 2011 @ 09:56 | |
Waarom ? | ||
Yreal | maandag 17 januari 2011 @ 10:15 | |
ik noem je in de TT maar we hebben nog geen pixel van je reisje gezien... | ||
Guppy | maandag 17 januari 2011 @ 10:20 | |
Laat m ook even bekomen | ||
greavy | maandag 17 januari 2011 @ 10:34 | |
Komt vanzelf En heb niet super veel foto's gemaakt. | ||
Yreal | maandag 17 januari 2011 @ 10:37 | |
Ik verwachte 25 uur film materiaal | ||
Socios | maandag 17 januari 2011 @ 11:36 | |
Sjongejonge. Het is toch lógisch dat een trein voor een station even wat langzamer rijdt? Daarvoor legt 'ie Antwerpen Centraal - Rotterdam Centraal met een top van 300 km/u in een half uur af. Absoluut een hogesnelheidstrein. Menig auto staat na een half uur na vertrek nog vast in het agglomeraat van één van beide steden. | ||
ziggyziggyziggy | maandag 17 januari 2011 @ 11:41 | |
Ik denk dat A. het ironisch bedoelde. | ||
Dr_Flash | maandag 17 januari 2011 @ 13:12 | |
NOU DAN KEN JE SOCIOS NOG NIET | ||
ziggyziggyziggy | maandag 17 januari 2011 @ 13:20 | |
Ik heb Socios een beetje door, vandaar dat ik het hem even uitlegde. | ||
Temlin | maandag 17 januari 2011 @ 13:37 | |
Bij Nijmegen Heyendaal komen liften . Hopelijk maken ze die niet aan de voetbrug vast | ||
Ireyon | maandag 17 januari 2011 @ 14:06 | |
GODVERDOMME wat een gekut weer van NsNospeed, er staat mooi een I6 stammetje klaar als IC naar Brussel, verdwijnt op de vertrektijd opeens van de CTA en weigert z'n deuren te openen. "Dames en heren, de IC naar Brussel rijdt niet wegens logistieke problemen. Reizigers naar Antwerpen en Brussel kunnen reizen met de IC van 14:53." Wederom een dikke vuist in je anus van die eikels, heerlijk | ||
ziggyziggyziggy | maandag 17 januari 2011 @ 14:13 | |
Misschien bleek bij het klaarmaken van de trein dat-ie stuk was? | ||
V2 | maandag 17 januari 2011 @ 14:19 | |
Denk dat ze bedoelden dat er geen (NMBS?)-personeel aanwezig was. | ||
Scarlet_Dragonfly | maandag 17 januari 2011 @ 14:46 | |
"Logistieke problemen" ja, leuk excuus is dat altijd. Zo zat ik laatst ook in een trein die vijf minuten na de officiele vertrektijd nog steeds stilstond op Amersfoort. Conducteur roept om dat we nog even op een machinist wachten voor we kunnen vertrekken... Nog vijf minuten later eindelijk onderweg, de machinist wil ook nog even z'n excuses aanbieden, en roept om dat er wat "logistieke problemen" waren. Ja, haha, iedereen weet hier in de trein al dat je gewoon een luie aars was! (of dat het stervens druk was bij de kiosk, dat kan natuurlijk ook) | ||
ziggyziggyziggy | maandag 17 januari 2011 @ 14:53 | |
Of de mcn reed nog een andere trein die te laat binnenkwam. Arriva heeft dat nog wel eens op Groningen. | ||
Temlin | maandag 17 januari 2011 @ 14:56 | |
Syntus was vandaag nog erger. Vanochtend riep de machinist om dat er uitgelopen werkzaamheden waren en dat we daarom in Doetinchem met de bus verder moesten. Deze bussen hebben ik nooit gezien maar dat maakte niet zo veel uit want de trein van een half uur later reed wel door. Het frappante was dat er op NS storingen een overwegstoring werd gemeld Zouden ze nou werkelijk verkeerde informatie door geven. | ||
Scarlet_Dragonfly | maandag 17 januari 2011 @ 15:21 | |
Oorzaak-gevolg misschien? Er waren werkzaamheden, en als gevolg daarvan was er een overwegstoring. De machinist kreeg dat hele verhaal te horen, meldt aan de reizigers dat er ten gevolge van de werkzaamheden nog steeds wat stuk is. De NS site meldt alleen het gevolg, namelijk dat er een overwegstoring is. Het is misschien ver gezocht, maar het kan wel toch? | ||
greavy | maandag 17 januari 2011 @ 16:24 | |
Dat zal de grootste reden zijn. NS HiSpeed personeel weigert dienst te doen op I6/I10. | ||
ziggyziggyziggy | maandag 17 januari 2011 @ 16:31 | |
Nee hoor, dat is niet vergezocht. Ik zie regelmatig dat soort algemene termen bij de reisinfo langskomen, terwijl de ware aard van de problemen dan veel genuanceerder ligt. | ||
Ireyon | maandag 17 januari 2011 @ 17:08 | |
Meteen ontslaan en een vuist in hun anus als bonus meegeven. Ze moeten verdomme gewoon hun werk doen, hoe moeilijk kan het zijn om op je luie reet in de 1ste klas te blijven zitten en in gebrekkig Frans Skippel Errepor om te roepen? Bovendien zijn I6 en toch zeker I10 rijtuigen aanzienlijk beter dan die aftandse ICRm troep, dus hoe durven ze er überhaupt over te zeuren. Alsof het NMBS personeel anders met gevaar voor eigen leven die trein bedient. Mafkezen. | ||
Scarlet_Dragonfly | maandag 17 januari 2011 @ 17:11 | |
Ik moest echt even drie keer lezen voor ik snapte welk station je bedoelde | ||
Eix | maandag 17 januari 2011 @ 17:53 | |
I10 zit zeker prima, maar zo slecht is het ICRm niet hoor. Daar ben ik tenminste nog nooit op een toilet zonder bril gestuit. In tegenstelling tot mijn eerste en vooralsnog laatste rit met I10. Maar dat het spul niet rijdt is inderdaad een slechte zaak. Naar het schijnt zijn er soms problemen met het sluiten van de deuren / deurvergrendeling. Maar volgens mij valt men in België nog niet massaal uit die rijtuigen én rijdt het spul met een Belgische chef-du-train ook gewoon door Nederland... | ||
dan13lv | maandag 17 januari 2011 @ 18:44 | |
rara waar is dit | ||
greavy | maandag 17 januari 2011 @ 18:45 | |
Aan de gele stootjukken en de opstelling van de Arriva-treinen te zien is dat Groningen. | ||
Peterselieman | maandag 17 januari 2011 @ 18:46 | |
Middelste stel moet trouwens de 10240 (Eise Eisinga) zijn. Mijn treinstel stond daar vanochtend tenminste | ||
greavy | maandag 17 januari 2011 @ 18:47 | |
Volgens NSH personeel is het materieel te gevaarlijk wat ook erkend werd. I6/I10 is tijdelijk terug gekomen om de Prio-tekorten op te vangen. En om de Benelux nog bonter te maken als wat het nu al is is er een zeer grote kans dat er drie ICR-Prio rijtuigen samen gaan rijden met 4 I6/I10 rijtuigen. Stam zal waarschijnlijk worden: 3x ICR - 4x I6/I10 | ||
dan13lv | maandag 17 januari 2011 @ 18:47 | |
vind het knap als je daarin kwam | ||
Peterselieman | maandag 17 januari 2011 @ 18:48 | |
Zo bedoel ik het niet. Heb destijds de naam voor dit treinstel ingestuurd | ||
dan13lv | maandag 17 januari 2011 @ 18:50 | |
oh oke:P 240 heeft trouwens al 12000 draaiuren gemaakt, en dus 450000 km gereden dat is sinds 7-2-2007 | ||
greavy | maandag 17 januari 2011 @ 18:54 | |
Sodeju. Die heeft al aardig wat afgetuft in het Noorden Net als meerdere GTW's daarzo | ||
dan13lv | maandag 17 januari 2011 @ 18:57 | |
om precies te zijn 8 stellen | ||
Dr_Flash | maandag 17 januari 2011 @ 19:00 | |
Wat is er precies te gevaarlijk aan dan? | ||
Peterselieman | maandag 17 januari 2011 @ 19:01 | |
Fles | ||
greavy | maandag 17 januari 2011 @ 19:02 | |
Deuren schenen niet goed te sluiten: Er zaten kieren tussen de deuren die je niet zomaar kon zien, pas als je er tegen aan ging leunen En die kieren kwamen er als de deuren niet goed in de vergrendeling raakten. Net als zondag bij de IC-Berlijn, die van Apeldoorn tot Amersfoort met één deur open gereden heeft bij de eerste klasse... | ||
Dr_Flash | maandag 17 januari 2011 @ 19:03 | |
PSM | ||
Peterselieman | maandag 17 januari 2011 @ 19:03 | |
Ziet er goed uit op tv | ||
Dr_Flash | maandag 17 januari 2011 @ 19:04 | |
Dank je | ||
dan13lv | maandag 17 januari 2011 @ 19:08 | |
haha dat geeft voldoening mooi stukje fles | ||
pgrferrari | maandag 17 januari 2011 @ 19:12 | |
Fles fanclub meldt zich. | ||
Dr_Flash | maandag 17 januari 2011 @ 19:18 | |
Mooi geweest nu | ||
greavy | maandag 17 januari 2011 @ 19:58 | |
Heb ik iets gemist | ||
Ascendancy | maandag 17 januari 2011 @ 20:04 | |
| ||
Dr_Flash | maandag 17 januari 2011 @ 20:07 | |
Not really no | ||
Mkr | maandag 17 januari 2011 @ 20:08 | |
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1043455 | ||
Ascendancy | maandag 17 januari 2011 @ 20:13 | |
Ah zo maar eens kijken en lachen. | ||
Dr_Flash | maandag 17 januari 2011 @ 20:14 | |
Ja doe dat, en voel je er goed bij. | ||
Anne | maandag 17 januari 2011 @ 20:15 | |
Ik heb ook moeten grinniken. Maar leuk stukkie, fles. | ||
greavy | maandag 17 januari 2011 @ 20:22 | |
Leuk stukkie. Ik zat mij er meer bij voor te stellen dat Fles door de trein aan het "rennen" was voor de foto's. | ||
Dr_Flash | maandag 17 januari 2011 @ 20:24 | |
Normaal is dat ook zo. Maar het was nogal kansloos qua weer allemaal. Jammer. | ||
Fixers | maandag 17 januari 2011 @ 20:26 | |
Het is al vaker gezegd in de media de afgelopen twee maanden: tijd voor rondjes rond de kerk. Kan je een boel vertragingen om logistieke problemen mee voorkomen. Hebben jullie ook last van crashende browsers als je dit topic mobiel poogt te openen? | ||
greavy | maandag 17 januari 2011 @ 20:27 | |
Ik zit eigenlijk nooit op Fok! via de mobiel (zo nu en dan eventjes). Maar via Opera Mini heb ik geen problemen. Bij de Nokia browser zelf loopt ie wel vast. | ||
Dr_Flash | maandag 17 januari 2011 @ 20:28 | |
Zoals op 10 oktober bedoel je? Dat zou kunnen ja Geen crashende browsers hier trouwens. | ||
greavy | maandag 17 januari 2011 @ 20:30 | |
Op 10 oktober was er een machinist die 14 keer Zwolle-Kampen in zijn dienst heen-en-weer had | ||
Dr_Flash | maandag 17 januari 2011 @ 20:31 | |
Dan ga je gewoon met een stopwatch op je stuurtafel zitten om een baanrecord neer te zetten Je moet het SOMEHOW leuk houden voor jezelf | ||
trainfreak | maandag 17 januari 2011 @ 20:40 | |
Heeft er iemand weet van nieuwe BR 363's voor Raillion ofzo? Vandaag werden er normaal enkele overgebracht naar Terneuzen en terug (proefrit zeker?) Mocht het al gemeld zijn: sorry dan, het is al een tijd geleden dat ik de treintopics nog volgde... | ||
Dr_Flash | maandag 17 januari 2011 @ 20:40 | |
BR363? geen enkel flauw idee. Hoe moet dat eruit zien? | ||
Peterselieman | maandag 17 januari 2011 @ 20:42 | |
Dit is BR 363 | ||
Dr_Flash | maandag 17 januari 2011 @ 20:43 | |
oh, een shuntertje. Nee, niks over gehoord | ||
V2 | maandag 17 januari 2011 @ 20:43 | |
Cute | ||
greavy | maandag 17 januari 2011 @ 20:45 | |
Er staan bij Shunter thv Rotterdam Zuid wel 4 weg te roesten. Ze werden vorige week nog met een Shunter loc versleept. Onlangs stonden er 3 bij Shunter Waalhaven voor onderhoud, en die zijn weer weg daar. Waar die nu naar toe zijn weet ik zo niet. | ||
Ireyon | maandag 17 januari 2011 @ 20:47 | |
Op een ander forum postte iemand een mooie foto van al zijn "één kaart voor heel het OV"-en tot nu toe 1 Rijkswaterstaat (van A naar Beter) anonieme kaart 1 NS gele Voordeelurenkaart mét OV-Chip 2 NS OV-Chipkaart met Voordeelurenabonnement (met rennende jongen) 3 NS OV-Chipkaart met Voordeelurenabonnement met holofolie (met rennende blonde vrouw) 4 NS persoonlijke kaart (met rennende man) 5 NS anonieme kaart (met rennend meisje met krullen) 6 NS anonieme kaart (blauw landschap) 7 NS Business Card 2008 8 NS Business Card 2009 1 GVB persoonlijke kaart 2 GVB anonieme kaart 3 GVB wegwerpkaart 4 GVB rechthoekige wegwerpkaart 5 GVB persoonlijke testkaart 6 GVB anonieme testkaart 7 GVB 2rit en fiets testkaart 8 GVB bedrijfspas testkaart 9 GVB sleutelkaart wegwerpkaart metrotoegang (poortjes) 1 Studenten Preview Card (sleutelkaart poortjes) 2 Studenten zichtkaartje 3 OV Studentenkaart 1 RET persoonlijke kaart 2 RET anonieme kaart (lichtblauw) 3 RET anonieme kaart (rood) 4 RET wegwerpkaart 2uur (blauw, automaat) 5 RET wegwerpkaart groen (in de tram) 6 RET wegwerpkaart 2 uur (groen, rechte hoeken) 7 RET wegwerpkaart 1 dag reductie 8 RET wegwerpkaart Tour de France 9 RET anonieme kaart (met North Sea Jazz sticker) 10 RET Sparta kaart 11 RET Feyenoordkaart 1 Arriva persoonlijke kaart 1 Connexxion persoonlijke kaart 2 Connexxion anonieme kaart 1 TLS persoonlijke kaart 2 TLS persoonlijke kaart Friesland, (Foaroprinneraksje) 3 TLS persoonlijke kaart Haaglanden 4 TLS persoonlijke kaart Zuid Holland Zuid 5 TLS persoonlijke kaart Almere 6 TLS persoonlijke kaart Overijssel 7 TLS persoonlijke kaart Twente 8 TLS persoonlijke kaart Flevoland 9 TLS persoonlijke kaart Gelderland 10 TLS persoonlijke kaart Zeeland 11 TLS persoonlijke kaart Hermes (Eindhoven) 1 HTM persoonlijke kaart 2 HTM anonieme kaart. | ||
trainfreak | maandag 17 januari 2011 @ 20:48 | |
De dienstregeling voor de locs loopt van Rotterdam C. tot Terneuzen, en een half uur later weer terug... Het was de bedoeling om ze mee te zenden in een normale goederentrein. Maar na 20 minuten wachten ben ik maar doorgegaan. Ik moest ook nog boodschappen doen... | ||
greavy | maandag 17 januari 2011 @ 20:48 | |
Zeker OVinNederland en gebruiker FYS (Find Your Spor)? | ||
Dr_Flash | maandag 17 januari 2011 @ 20:54 | |
Dacht ik ook aan ja. Maar die schijnt er 390 te hebben. Dit is nog niet een fractie daarvan. | ||
Ireyon | maandag 17 januari 2011 @ 20:54 | |
Geen treinforum, 'k heb ook nog andere hobbies | ||
greavy | maandag 17 januari 2011 @ 21:10 | |
Hmm, oke. Die FYS daar heeft echt veel OVC's. Hij wil elke type uitgave die er maar te vinden is hebben.. Dat vind ik wel erg ver gaan. 2 Heb ik al te veel aan | ||
Dr_Flash | maandag 17 januari 2011 @ 21:12 | |
ja maar goed. Dan zijn er dingen die jij doet, die andere mensen weer erg ver vinden gaan. Of dingen die ik doe. Dat heb je weleens | ||
Brembo | maandag 17 januari 2011 @ 21:47 | |
Wel grappig hoor, ook over de buspalenspotters . 'Daar heb ik niks mee.' Iedereen heeft zijn hobby. Hebben mensen je hiervoor opgegeven of kwam mbh opeens naar je toe? | ||
Crientj | maandag 17 januari 2011 @ 22:13 | |
Oh shit, dat was vanavond. Ik ga straks kijken xD. | ||
Crientj | maandag 17 januari 2011 @ 22:17 | |
Hey! Zag ik in dat filmpje Nijverdal West? | ||
Dr_Flash | maandag 17 januari 2011 @ 22:19 | |
Lijkt me buitengewoon stug. Zeg maar nee k ben daar wel geweest, heb daar ook filmpje gemaakt, maar dat is niet in een youtube filmpje terechtgekomen | ||
Crientj | maandag 17 januari 2011 @ 22:23 | |
Tss. t leek erop Maar okeeee. xD Met je bewogen foto's ;D | ||
Crientj | maandag 17 januari 2011 @ 22:23 | |
NOg een keer kijken. xD | ||
Zyron | maandag 17 januari 2011 @ 22:43 | |
Leuk Fles! | ||
Brembo | maandag 17 januari 2011 @ 23:08 | |
Flash fan | ||
Dr_Flash | maandag 17 januari 2011 @ 23:17 | |
Die mensen bestaan ook | ||
bork | maandag 17 januari 2011 @ 23:29 | |
Zeker Helemaal ok hoor, wel bagger-weer dan. Na hun verplichte ARBO-stop ben je toch verder gegaan? | ||
Dr_Flash | maandag 17 januari 2011 @ 23:30 | |
Poeh nou. Het werd nog een buitengemeen lange dag | ||
Ofyles2 | dinsdag 18 januari 2011 @ 00:26 | |
Het is FindYourSpot. En ja, ik ken hem. | ||
gijsman77 | dinsdag 18 januari 2011 @ 01:52 | |
waar blijven die foto's nou? | ||
Crientj | dinsdag 18 januari 2011 @ 08:54 | |
Neuh Maar een 2e keer kijken laat ook dingen zien die je de eerste keer hebt gemist. ;o | ||
James1988 | dinsdag 18 januari 2011 @ 12:08 | |
Nieuw, een rapport van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid over het ongeluk in Barendrecht, september 2009. | ||
V2 | dinsdag 18 januari 2011 @ 12:40 | |
Zo, dat werd tijd eens even lezen. | ||
Crientj | dinsdag 18 januari 2011 @ 12:51 | |
Gupps! Chococookies voor 1 euro! Enn een trieste mededeling.
| ||
Guppy | dinsdag 18 januari 2011 @ 12:54 | |
Whieh!!!
| ||
Crientj | dinsdag 18 januari 2011 @ 12:57 | |
Kom je morgen gezellig langs Gupps? Heb weer een 07:00 / 16:00 dienstje.
| ||
Guppy | dinsdag 18 januari 2011 @ 13:04 | |
Ooh, ochtendcoockie
| ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 18 januari 2011 @ 13:15 | |
Dit is nog niet het IVW-rapport, he. | ||
Crientj | dinsdag 18 januari 2011 @ 13:21 | |
Yeah
| ||
Guppy | dinsdag 18 januari 2011 @ 13:26 | |
Ga proberen eraan te denken
| ||
V2 | dinsdag 18 januari 2011 @ 13:32 | |
Ja, ik dacht al, wat een afwijkende indeling ineens. Toch, er staan een aantal best zware dingen in vind ik, met name de hele analyse van hoe slecht er met het STS-passage-probleem wordt omgegaan. | ||
Crientj | dinsdag 18 januari 2011 @ 13:34 | |
Bij een van mijn lieve collega's natuurlijk! | ||
Guppy | dinsdag 18 januari 2011 @ 13:44 | |
Jamaar da's niet hetzelfde | ||
Stefanovic83 | dinsdag 18 januari 2011 @ 13:51 | |
die zit erachter ff doorscrollen | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:04 | |
Nee, dit is NOG uitgebreider zo te zien. Ik wacht wel op de IVW-versie | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:09 | |
Waarom staat er op ivw.nl nog niks dan? | ||
greavy | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:17 | |
Spoilers Je kan ook zaterdags en/of zondags gaan werken hoor crien. Zoeken ze ook vast mensen voor. Maar wel vet dat je dan een streepje voor krijgt als je terug wilt. Edit: Zin toegevoegd. Internet pleurde weg... | ||
Crientj | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:26 | |
boeiend. voor die spoilers. En nee. Ik kan zelf niet in het weekend. | ||
Guppy | dinsdag 18 januari 2011 @ 15:07 | |
| ||
greavy | dinsdag 18 januari 2011 @ 15:07 | |
Waarom zijn die rapporten altijd zo ellenlang Ik zit nu op pagina 8 en de oorzaak is al bekend. En dan komen er nog 102 pagina's Ja, oke. Die ene machinist die al twee keer door de Dodeman tot stilstand was gebracht, had niet mogen rijden. Duidelijk. | ||
Bitlord | dinsdag 18 januari 2011 @ 15:19 | |
Zorgvuldigheid is belangrijk, bovendien kan de onderzoeksraad gefundeerde aanbevelingen doen. | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 januari 2011 @ 15:19 | |
mja dit is wel een beetje overdreven. Er wordt zelfs begonnen met een beschouwing over de eerste trein die op 20 september 1839 reed tussen Amsterdam en Haarlem | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 januari 2011 @ 15:20 | |
Langdradigheid en zorgvuldigheid zijn verschillende dingen | ||
Bitlord | dinsdag 18 januari 2011 @ 15:21 | |
Als Fles nu thuis is zit ik tegenover je in de UB op de vierde aan de Cambridgelaanzijde. Ben bezig met statistiektentamen, maar wellicht kunnen we straks samen eten? Geen gepimpel, moet vanavond ook weer door! Ik kijk over een uurtje hier weer. | ||
Ireyon | dinsdag 18 januari 2011 @ 15:28 | |
NsHispeed over de beneluxtrein:'k Heb 'm nog niet gezien in ieder geval.. maar dat ze onderhand zélf niet moe worden van dat gekloot met rijtuigen.. | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 januari 2011 @ 15:30 | |
Mja, Fles is wel thuis, maar niet zonder reden. Fles heeft griep namelijk. Dus inderdaad geen gepimpel, maar ik denk dat ik vandaag gewoon helemaal niet meer de deur uit ga Ander keertje doen? Bij de Basket kan je wel goed eten op zich | ||
Bitlord | dinsdag 18 januari 2011 @ 15:42 | |
Prima, ik ben hier helaas nog vaak zat. Straks maar ff een pizzaatje doen dan maar. | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 18 januari 2011 @ 16:25 | |
Je kan geen spoilers meer lezen in de mobiele layout. | ||
Socios | dinsdag 18 januari 2011 @ 16:27 | |
Ben ik de enige die nooit `mobiel internet´ gebruikt en gewoon altijd FOK!t op zijn Intel Core i7, 12 GB RAM? En dus nooit problemen heeft. Spoilers gewoon te zien zijn, snel laden van foto's etc. | ||
Ireyon | dinsdag 18 januari 2011 @ 16:29 | |
'k Zie je zo al zitten in de trein | ||
Socios | dinsdag 18 januari 2011 @ 16:31 | |
Als ik FOK! ben ik thuis. | ||
Bitlord | dinsdag 18 januari 2011 @ 16:32 | |
Dat is idd een foutje die er nog inzit. ik zit meestal via de mobiele site te lezen en te tyPen op dode momenten of wanneer ik even afleiding zoek. Gestuurd vanaf de telefoon. | ||
Ireyon | dinsdag 18 januari 2011 @ 16:36 | |
Je weet niet wat je mist. Even subtiel je smartphone tevoorschijn halen, Fok!ken en je scherm zo houden dat de chick naast je stiekem kan kijken wat je aan het doen bent. Die heb je dan zo in je zak zitten | ||
Guppy | dinsdag 18 januari 2011 @ 16:44 | |
Doet me denken aan dat topic van die gast met dat slapende meisje in de trein | ||
Ireyon | dinsdag 18 januari 2011 @ 16:48 | |
Lief meisje in trein wordt niet wakker ? | ||
Guppy | dinsdag 18 januari 2011 @ 16:56 | |
Jaa, die | ||
#ANONIEM | dinsdag 18 januari 2011 @ 17:13 | |
Zeg Fles, was dat bordje van Friedrich-Wilhelmshütte nou eigenlijk gelukt? | ||
#ANONIEM | dinsdag 18 januari 2011 @ 17:15 | |
Heb zelf op vakantie trouwens ook nog twee bordjes gefotografeerd: Hier was een stationschef heel enthousiast geweest met het ophangen van kleurige en kipperende kerstverlichting. Jammer genoeg stopte de trein op de heenweg, toen het donker was, te kort om een foto te kunnen maken. En hierheen geweest, ijshockey kijken. Leuk. En hier is ook nog een stationsnaambordje te zien. En zo'n stom twee-assig dieseltreintje, waar bijna niemand mee ging omdat er van het andere spoor ook een moderne elektrische buurtspoortrein vertrekt. Het was wel grappig dat zelfs op dit kleine kutstationnetje nog een loket is waar je internationale treinkaartjes en reserveringen kan maken. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2011 17:18:28 ] | ||
bork | dinsdag 18 januari 2011 @ 17:23 | |
Ha op dat laatste stationnetje ben ik ook geweest, helaas bestonden er nog geen digitale camera's en had ik een analoog frutding in die tijd (misschien toch maar ff kijken want ik heb daar toen al wel een foto van gemaakt (of van een trein)). | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 januari 2011 @ 17:24 | |
Igen | ||
#ANONIEM | dinsdag 18 januari 2011 @ 17:35 | |
Ah okee. Wel een pittoresk stationnetje, nietwaar? Hier dan nog een foto van de twee types treinen die er voorbij komen: Het dieseltreintje dat van Tatranska Lomnica naar Studený Potok rijdt, en daar een prachtige aansluiting naar Poprad biedt. Pure "Nebenbahnromantik". Maar naar Poprad kun je ook met deze elektrische GTW-treintjes, die over smalspoor door de bergen slingeren. Het elektrische buurtspoortreintje is trouwens duidelijk veel populairder dan het dieseltje, dat men voortaan dus ook alleen nog maar in het seizoen wil laten rijden. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2011 17:36:47 ] | ||
#ANONIEM | dinsdag 18 januari 2011 @ 17:35 | |
Gefeliciteerd. | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 januari 2011 @ 17:44 | |
Leuk hoor Slowakije moet ik ook nogeens heen. Ben er ooit een keertje geweest voor het digitale tijdperk ook. | ||
Eix | dinsdag 18 januari 2011 @ 17:53 | |
Tatranska Lomnica. Damn, daar ben ik ook geweest met interrail. Overigens was dat mijn eerste rit met een Stadler GTW, terwijl ik dus zo'n bz-motje had verwacht. Op de terugreis naar Poprad-Tatry wel een bzmotje toentertijd. Met die elektrische spoorlijn ben ik niet geweest. Een paar foto's die ik toen tijdens een mountainbike tocht heb gemaakt: -edit- En nog een paar, vanwege de TT. [ Bericht 13% gewijzigd door Eix op 18-01-2011 18:04:39 ] | ||
Peter | dinsdag 18 januari 2011 @ 18:28 | |
@ AH togo verlaatster: Wat heb je aan een streepje vóór als je met PLU-codes werkt? | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 januari 2011 @ 19:00 | |
Toffe platen Eix De TT zullen we t maar niet meer over hebben | ||
Zug-Chef | dinsdag 18 januari 2011 @ 19:53 | |
In opdracht van en gefinancierd door de provincie Fryslân rijden er in de spits enkele slagen tussen Leeuwarden en Wolvega v.v. om de relatief drukke reizigersstroom op het Friese hoofdrailnet in goede banen te leiden. Tevens is het voor Grou-Jirnsum, Akkrum en Wolvega een tweede trein per uur, omdat de reguliere 'stoppende' Intercity naar Zwolle en verder eenmaal per uur rijdt. Normaliter rijden deze spitstreinen met een los Koploper-stel, maar doordat de sneeuwperiode in december een flinke aanslag heeft gepleegd op het materieel, is door NS Reizigers een trukendoos geopend die het doorschuiven van nog wel functionerende treinstellen naar belangrijkere treinseries tot gevolg had. Daarom rijdt het inmiddels aardig overtollig zijnde DM90-mat, beter bekend als de Buffel, weer tussen Leeuwarden en Wolvega. Tijdens de blauwe Stunde staan NSR 3425 en 3418 te Leeuwarden vertrekgereed als trein 2966 naar Wolvega. Dinsdag 18 januari 2011 | ||
Crientj | dinsdag 18 januari 2011 @ 19:54 | |
_! Geniaal. | ||
V2 | dinsdag 18 januari 2011 @ 20:02 | |
Mooie platen toch altijd, Zug-Chef | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 januari 2011 @ 20:14 | |
| ||
Temlin | dinsdag 18 januari 2011 @ 21:12 | |
Ik weet dat het een artikel is want ze vervangen de seinen niet maar goed, hier gaat het mij om: Ik neem aan dat het hier om ATB-VV gaat, maar dit beveiligingssysteem is toch nog niet verplichten voor alle vervoerders? | ||
Sandrvich | dinsdag 18 januari 2011 @ 21:33 | |
Kosice! | ||
sander89 | dinsdag 18 januari 2011 @ 21:56 | |
Zo Pieter van Vollenhoven in Nieuwsuur http://nieuwsuur.nl/onder(...)poor-moet-beter.html Word hoogtijd en voor een nieuw treinbeïnvloedingssysteem in Nederland en mogen ze meteen de bovenleiding 25 kv maken. Kost erg veel geld maar dan heb je wel een hele grote verbetering. | ||
Temlin | dinsdag 18 januari 2011 @ 22:05 | |
Ik zou nog maar even wachten met ERMTS totdat alle technische problemen er uit zijn. Anders krijg je problemen zoals op de HSL-Zuid en de Betuweroute dat kan op het reguliere net niet. Daarnaast wil je wel de mogelijkheid hebben om naar level 3 te gaan en die is er op dit moment nog niet. | ||
Brembo | dinsdag 18 januari 2011 @ 22:23 | |
Verschillende landen binnen Europa gaan al voor landelijke invoering van ERMTS 2. Op de Betuweroute waren het aantal problemen vrij klein omdat het door een leverancier geleverd werd. Op de HSL-zuid werden het Nederlandse en Belgische deel door twee afzonderlijke partijen geleverd. Voordeel is wel dat het hele seinensysteem, simpel en het spoorverkeer veel efficiënter wordt! | ||
Peterselieman | dinsdag 18 januari 2011 @ 22:27 | |
Ultieme situatie zou zijn dat je de computer de treinenloop laat bepalen, waarbij de dienstregeling de beperkende factor vormt. Geen slecht idee als je bedenkt dat je hiermee er voor kunt zorgen dat de algehele treinenloop beter wordt. Zo kunnen goederentreinen bijvoorbeeld meer aan het rollen worden gehouden en dat een stoptrein even op een station vastgehouden wordt zodat een licht vertraagde IC bij het volgende station vrijwel weer in zijn treinpad kan zitten. | ||
Temlin | dinsdag 18 januari 2011 @ 23:09 | |
Uit een brief van de toenmalige minister (eurlings) op antwoorden over vragen van Roemer en Cramer. Ik neem aan dat Melanie Schultz er ook zo over denkt. | ||
Dr_Flash | dinsdag 18 januari 2011 @ 23:11 | |
Die kut denkt niet, die neemt gewoon over. | ||
Ofyles2 | dinsdag 18 januari 2011 @ 23:14 | |
Totdat er slachtoffers vallen, moet Melanie oppassen als Marianne Thieme het woord neemt... | ||
Temlin | dinsdag 18 januari 2011 @ 23:21 | |
Ik zou het heel dom vinden om hierom nu toch maar voor het niet toekomstvaste 2.3.3 te gaan. In 2008 werd er overigens nog vanuit gegaan dat ze niet gingen wachten op 3.0.0 http://www.rijksoverheid.(...)atie-scenario-s.html | ||
Socios | dinsdag 18 januari 2011 @ 23:27 | |
Mooie foto! Ik was vandaag nog met `die´ trein, alleen een uur later om 18.27u! | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 18 januari 2011 @ 23:36 | |
Echt wel. In Barendrecht wordt nu een mooier rood gebruikt. Geen #FF0000, maar een tikje meer #FF1010. Oh, en de bordjes worden roze. | ||
Dr_Flash | woensdag 19 januari 2011 @ 00:28 | |
Nah, laat dan maar zitten | ||
Fixers | woensdag 19 januari 2011 @ 08:53 | |
Is Houten het nieuwe Hoogeveen? Ik dacht dat er met die spoorverdubbeling er juist minder vertraging zou zijn voor de IC's. De stopper Breda - Utrecht is in Den bosch gehalveerd. Ik vermoed een defecte slet die daar achterbleef. Ter ere daarvan maar een extra IC stop in Culemborg en Houten. Vroegâh toen ik nog dagelijks vanuit dat dorp vertrok stopte de IC absoluut nooit daar, ook niet als er al 2 stoptreinen waren uitgevallen. | ||
greavy | woensdag 19 januari 2011 @ 08:56 | |
Er waren 2 IC's die extra te Culemborg en Houten stopten ja. De reden die daar achter hangt zal wel met de stoptreinen te maken hebben (te weinig capaciteit bijvoorbeeld) | ||
Guppy | woensdag 19 januari 2011 @ 09:19 | |
Groetjes van Crientj | ||
Yreal | woensdag 19 januari 2011 @ 09:34 | |
Heb je weer chocolade koekjes bij haar gekocht ? En Greavy, serieus, post eens wat foto's van je reis man. | ||
Stefanovic83 | woensdag 19 januari 2011 @ 09:49 | |
Ja Greavy, schiet eens op | ||
Guppy | woensdag 19 januari 2011 @ 09:51 | |
Ja, ze zijn in de bonus | ||
Doc__Zenith | woensdag 19 januari 2011 @ 09:57 | |
Die van 7.35: SLT kapot... En dan eerst 5 min. wachten en dan ook nog 2x stoppen :/ | ||
V2 | woensdag 19 januari 2011 @ 10:10 | |
Oei. Dan denk ik dat ik er vanmiddag ook maar weer eentje moet gaan kopen | ||
Yreal | woensdag 19 januari 2011 @ 10:38 | |
Ik had het gezien ja . Al moet ik zeggen, als ik een vrouw was had ik zeker klaargekomen van die dingen, wat gruwelijk veel chocolade zit daarin zeg | ||
Guppy | woensdag 19 januari 2011 @ 10:46 | |
Ja, en het erge is dat ik ook ontdekt heb dat ze bij de AH XL hier ze ook verkocht worden | ||
Lord_Brett_Sinclair | woensdag 19 januari 2011 @ 11:00 | |
Mooie stad, alleen nooit met de trein geweest.. wel lang staan wachten voor de overweg. Daar gaan ze pas vroeg dicht! | ||
Crientj | woensdag 19 januari 2011 @ 11:19 | |
Haha :p ze zijn lekker, maar vol kcal. Ik twijfel nog, of ik dr eentje ga opeten, maar denk het niet. Chococookie icm cup a soup kip is niet echt lekker denk ik. | ||
Yreal | woensdag 19 januari 2011 @ 11:38 | |
Wat heb je aan een modellen lichaam als je niks lekkers meer kunt eten? | ||
Guppy | woensdag 19 januari 2011 @ 12:02 | |
Dat, en je kunt ze ook doorsnijden | ||
Temlin | woensdag 19 januari 2011 @ 15:20 | |
Hoppa http://www.gelderlander.n(...)station-afbouwen.ece | ||
Q. | woensdag 19 januari 2011 @ 15:28 | |
In other news: vandaag is de eerste paal geslagen voor de nieuwbouw van Utrecht Centraal. About bloody time. | ||
Guppy | woensdag 19 januari 2011 @ 15:32 | |
Ooh, zou station Arnhem dan nog te redden zijn? | ||
Q. | woensdag 19 januari 2011 @ 15:37 | |
De bouwsector ligt op zn gat, ze zitten te springen om opdrachten. Hoe moeilijk dan ook. | ||
Temlin | woensdag 19 januari 2011 @ 15:43 | |
De 30 miljoen extra financieringen helpt natuurlijk ook. Van de zomer is de tunnel af en dan zijn ook de grootste problemen van het tijdelijke station opgelost. | ||
V2 | woensdag 19 januari 2011 @ 16:18 | |
Ze zijn hier toch al tijden lang aan het klussen? Met die zonnecellenoverkapping, onder andere, minstens een jaar zijn ze al bezig volgens mij. | ||
Crientj | woensdag 19 januari 2011 @ 16:18 | |
Gheh, i failed. | ||
Guppy | woensdag 19 januari 2011 @ 16:20 | |
Why? | ||
Dr_Flash | woensdag 19 januari 2011 @ 16:24 | |
Ik denk dat men zich tot nu toe beperkte tot het stuk maken van dingen | ||
Q. | woensdag 19 januari 2011 @ 16:30 | |
Dat is alleen maar opknappen en niet echt bouwen. | ||
Yreal | woensdag 19 januari 2011 @ 16:31 | |
Alle stations moeten gewoon naar model van Gouda of Amsterdam zuid worden gebouwd | ||
Dr_Flash | woensdag 19 januari 2011 @ 16:37 | |
Tochtholen ftw Messentrekkers galore Okee je maakte een grapje toch? | ||
Yreal | woensdag 19 januari 2011 @ 16:43 | |
Nee. Waarom van die gigantische projecten zoals Amsterdam Bijlmer Arena of Amsterdam Sloterdijk? Bouw gewoon een perron met een dak en een aantal schermen tegen de wind. | ||
Guppy | woensdag 19 januari 2011 @ 16:45 | |
Nou ja, het mag ook wel iets voorstellen, toch? | ||
Crientj | woensdag 19 januari 2011 @ 16:51 | |
Nou, ik wilde ergens geen cookie. Maar ik heb er alsnog eentje opgegeten. Enzo. Ag, hij was lekker. | ||
Crientj | woensdag 19 januari 2011 @ 16:51 | |
Ze zijn al vanaf april vorig jaar bezig, toen moesten wij dicht ivm de verbouwing etc. | ||
greavy | woensdag 19 januari 2011 @ 17:08 | |
Vandaag was er weer eens een "blokkade" in de tunnel bij Barendrecht. Gelukkig was het vrij snel verholpen. De trein van 14:41 uit Lombardijen naar Roosendaal werd om 15:00 opgeheven nadat het er 20 minuten stil heeft gestaan. Het materieel ging over in de Stoptrein naar Dordrecht van 14:54 die te Rotterdam CS opgeheven werd. Reizigers voor de Stoptrein ri Roosendaal kregen hierdoor gelijk minimaal +60... Om 15:07 reden wij weer, de omroep meldde dat het treinverkeer volledig hervat was, maar je rekening moest houden met kleine vertragingen. | ||
Ascendancy | woensdag 19 januari 2011 @ 17:34 | |
Het geheel mag toch ook wel een beetje mooi zijn? Bijlmer past in zijn omgeving, Gouda ook, maar dat ligt meer aan de omgeving Stations met enkel een simpele overkapping zijn prima voor onbelangrijke stations waar niet overgestapt hoeft te worden, maar een groot station mag best wat meer, zeker om het in de omgeving te laten passen. Hoewel die overkapping bij Arnhem wel iets te overdreven is. En hoe lang blijft dat wit | ||
Peterselieman | woensdag 19 januari 2011 @ 17:35 | |
Schandalig zeg | ||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 19 januari 2011 @ 17:56 | |
Misschien zitten hier wel mensen met ervaring over geldigheid van student-OV kaarten op grenstrajecten, misschien kunnen jullie hier iemand uit de brand helpen: boete in trein naar Belgie | ||
#ANONIEM | woensdag 19 januari 2011 @ 18:13 | |
Helpen? De Go Pass is uitdrukkelijk niet geldig tot de grens, dus is het logisch als je een boete krijgt als je geen kaartje Essen-Roosendaal(gr) hebt. Ook al is dat maar 150 meter. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2011 18:14:37 ] | ||
Dr_Flash | woensdag 19 januari 2011 @ 18:22 | |
Precies, dat dus. Moeilijker wordt het leven niet | ||
greavy | woensdag 19 januari 2011 @ 18:25 | |
Een reisje voor het goede doel Vrijdag avond, 19:15. Het vertrek vindt eerder plaats dan gepland. Ik ga van Zwijndrecht via Dordrecht naar Rotterdam. Vanaf daar kies ik de 1977 IC naar Eindhoven/Venlo, zoals mijn schema al aangeeft. Waarom ik eerder op pad ging? Ik verveelde mij, en ben toen maar vertrokken! Sebastiaan zit al in de trein die uit Den Haag komt, daar komt hij vandaan. Ik moest even zoeken, hij zat in de vierde rijtuig, maar ik stapte net bij de verkeerde deur in, dus de hele coupé doorlopen. Samen reizen wij af naar Eindhoven. De trein was best druk. Na Tilburg leek het wel half uitgestorven.. In Eindhoven stond de Olympische VIRM 9525 ons al op te wachten voor de reis naar Sittard. Om die tijd word er niet meer gecombineerd/gesplitst in Sittard Daar moesten wij overstappen naar Heerlen. Ondertussen was Bart in Roermond er al bijgekomen. De overstap in Sittard was super. Geen problemen gehad. De reis naar Heerlen verloopt spoedig en volledig volgens schema. Wanneer wij in Heerlen aankomen stond Martin ons al op te wachten. Hij had nog wat geld gedoneerd en de reis ging toen met ons vieren naar Maastricht. Onderweg was het erg gezellig. Er werd over vanalles gebabbeld. In Maastricht ging Martin weer naar zijn auto (en met de auto naar België terug), en wij gingen naar onze trein. VIRM 9401 stond klaar voor ons. Onderweg was het erg gezellig. Slapen was er niet bij. De reis verliep in totaal oogpunt gezien prima. Onderweg nog kleine vertragingen gehad. Wij kwamen iets te laat in Den Bosch. Daar konden wij niet op tijd vertrekken want een rangeer ritje SLT kreeg voorrang. Hierdoor vertrokken wij met een kleine plus. Nog voordat wij voorbij Lunetten waren, was de vertraging al -1! In Utrecht stonden wij met -3 aan het perron. Opweg naar Amsterdam reden wij ver voor op schema, ruim 15 minuten. Het laatste stukje werd de tijd die wij voorliepen weer terug gebracht door langzaam te rijden. Te Amsterdam kwamen wij met -4 aan. De reis verliep tot aan Rotterdam verder zonder problemen. In Rotterdam zonder problemen de overstap gehaald op de volgende trein, trein 2413 naar Utrecht van 4:05. Dit betrof ICMm-IV 4219. OBIS en Wifi, althans, zou je denken. OBIS schermen stonden aan, maar waren niet ingesteld. WiFi werkte ook niet. Verbinden lukte, alleen kreeg je geen internet toegang. Dat was wel jammer! Dan maar even via de mobiele telefoon verbinden met de laptop. Konden we tenminste even wat aan de blog werken en actuele reisinformatie bekijken. In Utrecht waren wij nog even langs de Kiosk gelopen. Die is in het weekend in de hal open van 0:00 t/m 0:00. 24 uur lang dus. Vanaf daar door naar spoor 3. De trein mocht je pas betreden nadat je je kaartje had laten zien, DDAR 7838. Dus die lieten wij ook zien, en omdat er maar één deur in het midden open was, en wij in de mDDM wouden zitten, terug lopen. In Weesp gewacht op de volgende trein. Dit werd SGMm-III 2938. Het leek net een NS personeelstrein, de eerste klas zat vol met NS personeel. Maar wij konden nog plaats bemachtigen! Aangekomen in Amsterdam de SLT opgezocht naar Alkmaar. Ook hier was toegangscontrole vereist. Een nadeel was wel dat de treeplank bij de deur niet uitgeschoven was (want de deuren waren niet allemaal ontgrendeld). Het betrof hier SLT-VI 2612. Aankomst te Alkmaar was -3. Enfin, in Alkmaar nog even bij Café-T een kop thee gehaald voor mij, Bart en Sebastiaan namen chocolademelk. Toen op de trein gewacht, die met een kleine plus (2 minuten) vertrok. Het personeel kwam wat laat aanlopen.. Ach, het is nog vroeg! Zolang jullie onze overstap niet verkloten vinden wij het niet erg, zeiden wij tegen elkaar. In Hoorn waren we wel weer exact op tijd. Vanaf Hoorn een iets andere planning als gepland. Daar namen wij de Intercity naar Amsterdam CS van 7:51, maar wij gingen tot Sloterdijk. Daar laadde ik even geld op mijn OV-Chipkaart, en gingen met de metro van 8:21 richting Amsterdam Zuid. Waarom? Omdat wij de overstap op de Berlijntrein niet wouden missen. Dat gebeurde ook niet als wij via deze route gingen. De Stoptrein wil namelijk wel eens te laat op Schiphol arriveren, en dat bleek achteraf ook zo te zijn. Nu zaten wij tenminste in de Berlijntrein, eerste klas en wel! Enfin, in Amsterdam Zuid kwam bijna als enige trein de Berlijntrein op tijd. De trein naar Leeuwarden vertrok met +15 ongeveer, dus die zagen wij ook nog net wegrijden. De Berlijntrein miste de eerste klas, rijtuig 12. Barbistro zat er wel in. Daar hadden wij nog plaats kunnen vinden, maar bij Duivendrecht was elke zitplaats afgegeven. Opvallend is wel dat het personeel rustig blijft en iedereen uitlegt dat er een rijtuig mist, je een alternatieve zitplaats geeft e.d. Sebastiaan haalde daar een ontbijt en ik later nog een simpele baguette (of hoe je het ook maar schrijft). In Amersfoort aangekomen bleek onze trein naar Groningen met +10 aangekondigd te zijn, nog wel op spoor 2. Maar dit werd spoor 1. Dat is ook niet erg, zelfde perroneiland. De Stoptrein naar Zwolle mocht als eerst vertrekken. Onze trein kwam toen binnen. ICMm-III 4038 en ICMm-IV 4219 met nog een ongereviseerde ICM-IV(voor Leeuwarden) en ICMm(Tot Zwolle) erachter. De 4038 zonder OBIS/Wifi en de 4219 wederom met niets werkend.. Vertrok vrij snel uit Amersfoort, en wij kachelden achter de stoptrein aan, tot Putten. Daar stond de Stoptrein op een zijspoortje. Toen ging de snelheid er weer op, en werd hoogstens 5 minuten goed gemaakt. In Zwolle vertrokken wij zeer snel, maar de Stoptrein naar Groningen was al weg. Hier hebben wij tot Groningen achter gezeten, dus iets meer vertraging gekregen. Dit zorgde uiteindelijk niet voor problemen, want wij hadden 39 minuten overstap in Groningen gepland. Dat kwam in dit geval erg goed uit! In Groningen werden wij opgewacht door Martijn, Jeroen en Pim. Daar nog even mee gebabbeld. Pim vertrok iets eerder om onze trein nog te platen. Martijn en Jeroen wachtten op ons tot wij ook weg waren, maar om 15:00 waren ze nog op Groningen.. In Leeuwarden werd volgens schema gearriveerd. Onderweg moesten wij nog wachten op een verlate stoptrein uit Leeuwarden, maar dat leverde dus geen problemen op. Daardoor was de +3 toen dus alweer ingelopen in Leeuwarden. In Leeuwarden stond de volgende ICMm-III ons al op te wachten, met Wifi werkend. Dat was wel relaxed. Drie minuten te vroeg in Zwolle aangekomen, de Stoptrein naar Kampen kwam ook op tijd binnen. Betrof NSR stel 3429, dus niet een Zwolle-Kampen stel. Terug in Zwolle stond een solo Plan V gereed voor de Stoptrein naar Emmen, stel 963. In Mariënberg waren wij netjes op tijd. Wij zijn niet via Hardenberg gegaan, want het wachten was toch niet zo erg. Er waren 2 jongens bezig met over de sporen te lopen. Sebastiaan heeft daarop de Spoorwegpolitie gebeld. Die hebben het gelijk doorgegeven aan de machinisten om Rijden Op Zicht af te geven. Er was ook een klein brandje gesticht in de berm. Hoe het exact afgelopen is, weet ik niet. Wij vertrokken later in Lint 45 naar Almelo. In Almelo kwamen er 3x ICMm-III binnen voor Den Haag/Rotterdam. Wij gingen in het middelste stel. Wifi erbij, dus gelijk wat aan de blog werken. In Deventer werd er nog een ICMm-IV bijgeplaatst. Wij reden dus met 13 bakken! Lekkere lengte. In Amersfoort aangekomen kwamen de mensen van de Stichting DE-III ons verwelkomen. Hun vonden het ook een leuke prestatie! Tijdens het babbelen doorgelopen naar de Smullers voor wat eten. Eten hadden wij, door naar de Protos. Nadeel van de Protos is dat er zo weinig ruimte is in de eerste klas.. Weinig ruimte voor je benen en dergelijke. Wel een voordeel is het Wifi en de stopcontacten. In Ede-Wageningen door rennen net de IC van 17:48 naar Arnhem gehaald. Die kwam iets te laat binnen, terwijl wij iets te vroeg aankwamen. Toen door naar Arnhem voor de IC naar Roosendaal. Die reed ook netjes op tijd. In Den Bosch gingen Sebastiaan en Bart elk de trein uit. Bart ging richting Roermond, Sebastiaan richting Schiphol. Ik ging door naar Roosendaal. In Roosendaal nam ik de Benelux trein naar Amsterdam, waarin ik tot Dordrecht meeging. De omroep meldde dat wij 6 minuten te vroeg in Dordrecht waren, en de overstap op de Sneltrein naar Amsterdam nog gehaald kon worden. Netjes! Is dus ook snel doorgereden onderweg. Ik nam de Stoptrein van 21:07 naar Den Haag. Mijn eindpunt lag bij Zwijndrecht, 1 halte. De Stoptrein ging over het 3e spoor op de brug. De buitenste 2 sporen waren buiten gebruik ivm herstelwerkzaamheden van de spoorstaafbruik en de ES-lassen. Wij kwamen dus aan op spoor 3 in Zwijndrecht. De afhandeling over 2 sporen leek netjes te gaan, want er waren geen treinen opgeheven. Er was erg weinig gecontroleerd. Dit was op twee handen zeker te tellen. Hierbij het einde van mijn reisverslag. Foto's worden later nog toegevoegd. Ik ben ze nog aan het bewerken en dergelijke. | ||
Dr_Flash | woensdag 19 januari 2011 @ 18:26 | |
ZO, om de ellendigheid van het weer en het grieperig thuiszitten te bestrijden heb ik even mijn voorseizoen in elkaar geflanst: 25-27 februari een weekendje Hannover, wat ik daar ga doen kijk ik nog wel even. Misschien wel de Harz in 19 maart mijn Thalysdebuut (met Voucher voor een gratis Leuk Geschenk) naar Paris 2 april met de Nederlandse Vereniging voor Beurtvaarders en Schippers naar een smalspoorbaantje door het veengebied in Ostfriesland 23 april naar de Stoomtrein der Drie Valleien (in Wallonië) , ook al rijdt er geen stoom die dag. Heb ik tenminste wat dingetjes om naar uit te kijken | ||
Dr_Flash | woensdag 19 januari 2011 @ 18:26 | |
Denk om de sluitseintjes he | ||
greavy | woensdag 19 januari 2011 @ 18:35 | |
Dat noem je nog eens druk.. | ||
spectrumanalyser | woensdag 19 januari 2011 @ 20:04 | |
Plan T (of V) teruggevonden in Zaandam | ||
greavy | woensdag 19 januari 2011 @ 20:07 | |
De staan er al tijden.. De sloper mag niet slopen vanwege asbest dacht ik. | ||
spectrumanalyser | woensdag 19 januari 2011 @ 20:38 | |
ja klopt, in mei 2010 stonden ze er al. zal er nog eens wat fotos van maken. | ||
James1988 | woensdag 19 januari 2011 @ 21:35 | |
Het bandje van het omroepsysteem in SLT 2445 blijft hangen. "Het volgende station is Utrecht Lunetten" *trein rijdt Culemborg binnen* "Het volgende station is Utrecht Lunetten" *trein rijdt Geldermalsen binnen* Ik ben benieuwd of dat bij Breda nog steeds zo is. | ||
Ofyles2 | woensdag 19 januari 2011 @ 21:45 | |
Model Amsterdam Sloterdijk Hemboog. Ben je zeker van overkapping... Ik ben benieuwd welk bedrijf verantwoordelijk is voor dit haperende besturingssysteem. IVU (Connexxion en Qbuzz), ProData (Veolia en Arriva) en INIT (RET, HTM en Syntus) kunnen het in ieder geval niet zijn... | ||
greavy | woensdag 19 januari 2011 @ 22:07 | |
Gevonden op OHIH. | ||
Eix | woensdag 19 januari 2011 @ 22:14 | |
Exact hetzelfde verhaal hoorde ik vandaag van een klasgenoot. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 19 januari 2011 @ 22:20 | |
En nu? Wat is hier zo bijzonder aan? | ||
Rian. | woensdag 19 januari 2011 @ 22:22 | |
-1415 min. lopen | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 19 januari 2011 @ 22:27 | |
Ach jeetje, er zit een rekenfoutje in een scriptje. Laat Rover of Aptroot dat maar niet horen. | ||
James1988 | woensdag 19 januari 2011 @ 22:27 | |
Bron: Spitsnieuws, De Telegraaf. Een paar kantnoten: 1) Welke deskundigen? Waarom worden die niet bij naam genoemd ("dr. X Y werkzaam bij Movares") 2) Welke punten zijn onveilig? Zijn dat punten zoals de wissels bij Hoofddorp waar iedere dag duizenden reizigers langskomen in honderden treinen, of is dat een wissel naar een rangeerspoor bij Roodeschool? 3) Siem Boerema is de machinist die het ongeval bij Barendrecht heeft overleefd. Kennelijk werkt hij tegenwoordig voor onderhoudsbedrijven, er is een mogelijkheid dat hij met zijn uitspraken probeert mensen te triggeren om ERTMS versneld in te voeren. 4) Waarom zou ineens blijken dat 250 wissels niet failsafe zijn aangelegd, en waarom zou iemand dat goedkeuren? 5) Waarom zou dit nu ineens bekend worden als "schokkende ontdekking" terwijl ProRail naar mijn weten verantwoording moet afleggen aan de Tweede Kamer, en dat het IVW hier onmogelijk mee akkoord zou gaan? 6) In de normale situatie is alles veilig. Pas wanneer gekken aan deze systemen gaan rommelen ontstaat er een mogelijk onveilige situatie. Maar die gekken verdienen dan ook een knieschijfschot als je het mij vraagt. | ||
Dr_Flash | woensdag 19 januari 2011 @ 23:06 | |
Ik denk dat hier al een hoop van je vragen door beantwoord wordt.... | ||
Ofyles2 | woensdag 19 januari 2011 @ 23:33 | |
Geen rekenfout, een if/else-blok moet deze 'rekenfout' afvangen... | ||
KapiteinT | woensdag 19 januari 2011 @ 23:43 | |
Ja, maar die is er blijkbaar niet en dat aantal minuten lopen lijkt mij toch echt een rekenfout. | ||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 19 januari 2011 @ 23:46 | |
Nee hoor, absoluut geen rekenfout. Van 23:54 naar 00:19, dezelfde dag is precies die 1415 minuten, en negatief omdat je terug in de tijd gaat. Perfect uitgerekend dus! | ||
James1988 | woensdag 19 januari 2011 @ 23:51 | |
Dat is dus gewoon stom uitgerekend, een simpel TimeSpan-object kan je precies zeggen dat dit 25 minuten moet zijn. | ||
Yreal | woensdag 19 januari 2011 @ 23:59 | |
Intressant foutje | ||
Dr_Flash | donderdag 20 januari 2011 @ 00:31 | |
Tamelijk triviaal ALS (datum van tijdstip2-datum van tijdstip1 = 0 DAN t2-t1, ANDERS t2-t1 + 1440) 1440 is het aantal minuten in een etmaal. | ||
James1988 | donderdag 20 januari 2011 @ 00:43 | |
Nog makkelijker (C#):
Output: 00:25:00. | ||
Ofyles2 | donderdag 20 januari 2011 @ 01:35 | |
Je gaat vooruit... | ||
Bitlord | donderdag 20 januari 2011 @ 02:26 | |
Greavy, een lang maar toch wat eenzijdig reisverslag. Blijkt maar duidelijk uit dat treinen een grote hobby van je zijn. Wellicht kun je het verhaal voor de lezer wat interessanter maken door enkele elementen toe te voegen: - gesprekken die onderweg gevoerd zijn - omschrijvingen van medereizigers - landschap en weer waar je langs rijdt Het is een beetje monotoom op deze wijze. Zie dit als licht opbouwende kritiek | ||
greavy | donderdag 20 januari 2011 @ 10:06 | |
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/ Live de hoorzitting Winterspoor. Een quote van Meerstadt: "de nieuwe sprinters die het vorige winter wel goed deden ..." "wij zijn aangenaam verrast door de uitval van de nieuwe sprinters" | ||
Dr_Flash | donderdag 20 januari 2011 @ 11:13 | |
Kun je het volgen ja? Volgende week leg ik je uit hoe je 1 + 2 doet | ||
Guppy | donderdag 20 januari 2011 @ 11:24 | |
Naast de NS heeft ook de NOS het fout gedaan, volgens nu.nl Inmiddels is het verbeterd | ||
Eix | donderdag 20 januari 2011 @ 11:31 | |
Daar sluit ik me bij aan. Voor mij persoonlijk maakt het niet zo heel veel uit of je nu met -1 of +1 rijdt, of in V-IRM 94xx. Als je met een OV-chipkaart stel met +25 in Utrecht aankomt dan zou ik het wel vermelden, maar allerhande kleine details niet. Ik ben overigens benieuwd naar de foto's! En als je snel bent kun je de TT waarmaken. | ||
Fixers | donderdag 20 januari 2011 @ 12:16 | |
Ik pik net een paar minuten mee tot de lunchpauze. Iemand (weet niet wie/waarvan) waarschuwt voor tariefchaos door de OV chipkaart en verwijst naar Zwitserland waar een enorme berg vervoersbedrijven wél een eenduidige tariefstructuur hebben. Met daarbij de toevoeging: regie hiervan is ministeriële verantwoordelijkheid. | ||
Peterselieman | donderdag 20 januari 2011 @ 12:20 | |
Heeft geen zak met het winterweer te maken, maar hij heeft wel gelijk. Bij die hele ov-flopkaart heerst een chaos in de tariefstructuur. Je kunt zomaar een boete krijgen als je tussen Arnhem en Elst reist omdat je bij de NS ingecheckt bent en met Syntus reist bijvoorbeeld Dan heb ik het nog niet over vervoerders die over dezelfde trajecten rijden en verschillende tarieven hanteren. | ||
Dr_Flash | donderdag 20 januari 2011 @ 12:38 | |
Daar mag ook weleens een parlementaire enquête naar gehouden worden ja. Maar laten we het vandaag over het wintergezeik hebben. Want we krijgen dan wel geen compensatie, we krijgen wel "excuses" Kost tenminste niks Iemand enig idee hoe ik morgen met de excuses van 9:23 naar m'n werk kom? | ||
Eix | donderdag 20 januari 2011 @ 12:57 | |
Zo ben ik er laatst achter gekomen dat het reizen met een OV-chipkaart een stuk goedkoper is in de brabantliner 401 Utrecht -> Breda door niet uit te checken. Hoewel ik geen saldo op mijn kaart had toch besloten in te checken, onder het mom van 'kijken wat'ie zegt'. Bliep, groen: Borg ¤4,-. Ik kom in Breda, wil braaf als ik ben uitchecken en de ritprijs van ¤5,80 of iets betalen: Bliep, Rood. Geen saldo. Ja, dan niet. | ||
Peterselieman | donderdag 20 januari 2011 @ 12:59 | |
Probleem is dat je dit maar tot op zekere hoogte kunt doen. Na een x aantal keren wordt de kaart geblokkeerd. | ||
Temlin | donderdag 20 januari 2011 @ 12:59 | |
En wanneer komt de hoorzitting over de problemen op Syntus en de sporen in de Achterhoek hypocriet gelul. | ||
Eix | donderdag 20 januari 2011 @ 13:08 | |
Volgens een huisgenoot moet je dan af en toe even langs het loket. Geen enkel probleem. Enfin, die OVC is gewoon een blackbox voor reiziger en chauffeur. Hou de toverkaart maar voor de lezer en kijken of je groen krijgt. Ik ben erg benieuwd naar de concrete resultaten die voortvloeien uit deze hoorzitting. | ||
Temlin | donderdag 20 januari 2011 @ 13:22 | |
die Duitser wil niets zeggen over concurrentie in Duitsland geniaal. | ||
Fixers | donderdag 20 januari 2011 @ 13:25 | |
Als je nu één keer per jaar van Zeeuws Flaanderen tot Noord Oost Groningen reist.... | ||
Dr_Flash | donderdag 20 januari 2011 @ 13:34 | |
Jeuj | ||
bork | donderdag 20 januari 2011 @ 13:40 | |
Fotoboek van bordjes? Jaap Boonstra (hoogleraar)prijst/verheerlijkt vandaag de NS in een artikel in de Volkskrant. (helaas niet online) Komt er op neer hoe geweldig blij we dienen te zijn met de NS en veel te veel klagen en zeuren. Trekt vergelijking met een automobilist die in de file staat en ook niet loopt te zeuren bij Rijkswaterstaat. Affijn een heleboel cijfertjes, klantgerichtheid en innovatiekracht wordt eruit gelicht met goede scores (misschien de enige die hij kon vinden die goed zijn of het feit dat hij klusjes gedaan heeft voor de NS?) affijn een verhaal dat van los zand aan elkaar zit en echt niet enige bruikbare informatie geeft imho. | ||
Dr_Flash | donderdag 20 januari 2011 @ 13:44 | |
Neen, afdrukken op aluminium en op canvas. Gewoon om te kijken wat het wordt. Ik heb bij nog een andere leverancier ook een afdruk op canvas besteld. Wat me het beste bevalt daar laat ik uiteindelijk een hele grote maken voor in mn nieuwe huis aan de muur | ||
bork | donderdag 20 januari 2011 @ 13:46 | |
o, leuk ik wist niet dat ze dat deden op aluminium | ||
ReisT | donderdag 20 januari 2011 @ 13:50 | |
De vorige winter reden die dingen niet eens!! In 2009 reden ze alleen maar in proefbedrijf en dat ging zo slecht dat ze half december allemaal aan de kant zijn gezet, pas toen de sneeuw weer gesmolten was werden ze voorzichtig aan weer een beetje ingezet... | ||
Temlin | donderdag 20 januari 2011 @ 13:54 | |
Arriva PLC die zijn gewoon over genomen door DB. | ||
Dr_Flash | donderdag 20 januari 2011 @ 13:59 | |
De grootste verschillen tussen aluminium en canvas zitten in de hoekafwerking trouwens: Alu: Canvas: | ||
#ANONIEM | donderdag 20 januari 2011 @ 14:01 | |
Thenk joe verrie much, mister xx and xx from de Dutch Baan. Eh, Deutsche Baan, eh,m Deutsche Ban, eh, Thenk Joeee. Ging weer lekker in die hoorzitting | ||
V2 | donderdag 20 januari 2011 @ 14:52 | |
Dr_Flash: en canvas heeft wat meer een structuurtje. Vooral bij fotos met veel egale vlakken kan dat wel mooi zijn, als je er van houdt | ||
bork | donderdag 20 januari 2011 @ 15:28 | |
Alu kan je weer beter schoonmaken (bork is in bezit van een pocket-bork vandaar ) | ||
Hugo__Boss | donderdag 20 januari 2011 @ 16:22 | |
Doe ik ook altijd (2 keer ofzo tot nu toe). Hoewel ik laatst ergens op internet las dat er 8 euro borg gehanteerd wordt op die lijn, maar dat is dus niet doorgevoerd? | ||
Eix | donderdag 20 januari 2011 @ 17:18 | |
Ik zal morgen anders eens mijn OVC uitlezen bij een kaartautomaat. Zou wel heel fraai zijn, dan weigert dat ding me uit te checken voor ¤5,80 om dan 8 euro in te houden. Maar volgens mij was de borg ¤4,-. | ||
V2 | donderdag 20 januari 2011 @ 17:20 | |
Hoe werkt dat uberhaupt, als je onder de 4 euro komt en de borg niet meer kunt betalen? Kan je dan geen ritjes meer maken? | ||
#ANONIEM | donderdag 20 januari 2011 @ 17:24 | |
Jawel, maar dan kom je dus rood te staan op je chipkaart. En als je rood staat, dán kun je geen ritten meer maken. Tenminste geen ritten die geld kosten / waarvoor borg vereist is. | ||
Ofyles2 | donderdag 20 januari 2011 @ 18:30 | |
Het is maar dat de treinreiziger niet in opstand komt tegen die paljassen op het spoor... Ik zou best wel een ludieke actie organiseren om ze de les te lezen... | ||
Ofyles2 | donderdag 20 januari 2011 @ 18:31 | |
Gaat deze collectie weldra in de verkoop? Dit is kunst van de bovenste borden... | ||
ReisT | donderdag 20 januari 2011 @ 19:23 | |
Ligt er wel aan wat de borg is. Om in te kunnen checken moet je saldo minimaal "borg min 4 euro" zijn. Bij NS met een borg van 10 euro kan je onder de 6 euro dus niet inchecken. | ||
V2 | donderdag 20 januari 2011 @ 19:27 | |
Dus als je een weggooikaart koopt van 10 euro, dan kan je daar dus maar 4 euro van gebruiken, als je korte ritjes maakt. Tof systeem. Ik zie 't al een enorm succes worden. | ||
Hugo__Boss | donderdag 20 januari 2011 @ 19:35 | |
Een weggooikaart is toch niet voor de trein? | ||
V2 | donderdag 20 januari 2011 @ 19:38 | |
Wat is er gebeurd met 1 kaart voor al het openbaar vervoer in Nederland dan? | ||
James1988 | donderdag 20 januari 2011 @ 19:52 | |
Weggooikaartjes worden alleen in Amsterdam en Rotterdam gebruikt omdat ze de metro ook openen. In bijvoorbeeld Leeuwarden is dat niet van toepassing en kost een wegwerp-OV-chipkaart meer dan ouderwets papier. | ||
greavy | donderdag 20 januari 2011 @ 19:56 | |
Whehe. Net op tijd denk ik. Rotterdam! Sebastiaan Ik Een hele planning.. Bart Nummertjes noteren! sittard Sliep niet echt hoor! In Utrecht Onze bagage en die omweg maakten wij nou weer net niet.... Omdat WiFi het niet deed! Groningen toch wel moe [img]http://www.durkhoutsma.nl(...)or_het_goede_doel%2F[/img Kampen | ||
greavy | donderdag 20 januari 2011 @ 19:57 | |
En vol |