quote:Op maandag 10 januari 2011 22:44 schreef PiRANiA het volgende:
Ik kwam er achter dat degene die de lapo post, normaal het nieuwe topic opent.
Oei, dat heeft je leven zeker wel even overhoop gegooid toen je daarachter kwam?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 02:16 schreef 08gnoT. het volgende:
Dat wankelmotors alleen in de RX-serie van Mazda zaten en niet in de 6/626
In één keer was heel mijn leven uitzichtloos. Pas na 3 dagen grienend met scheermessen op m'n polsen op mijn zolderkamertje gezeten te hebben, zag ik het licht en kwam ik tot inkeerquote:Op dinsdag 11 januari 2011 02:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oei, dat heeft je leven zeker wel even overhoop gegooid toen je daarachter kwam?
Ik denk dat het sowieso een valk zou zijn ipv een adelaar. Maar veel mensen zien dat verschil niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 02:33 schreef LoveProfuzion het volgende:
ik hoorde laatst iets maar ik weet niet of dat klopt...de toekan van van der valk was eigenlijk eerst een adelaar maar goed dat was na de oorlog niet zo'n goed idee meer dus kozen ze een toekan.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_der_Valk_%28bedrijf%29quote:Het logo van de Van der Valk-ondernemingen is de afbeelding van een toekan. Toen het vogelpark Avifauna in Alphen aan den Rijn door de familie werd gekocht, had het reeds het toekan-logo in gebruik. Besloten werd om het te handhaven, en ook voor de hotels en restaurants van het concern te gaan gebruiken.
Frans van Dusschoten ja, wat een opperbaas.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:08 schreef Fantastique het volgende:
Dat de stem van Meneer de Uil en Brilsmurf door dezelfde persoon werd gedaan!
Ja, zo kwam ik er achter. Ik keek een tijdje geleden zo'n oude André van Duin en die stem kwam me zo bekend voor, maar ik wist niet waarvan. Was het Meneer de Uil én Brilsmurf!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:42 schreef Frollo het volgende:
[..]
Frans van Dusschoten ja, wat een opperbaas.
Is ook jarenlang aangever van André van Duin geweest.
Het geluid w (gespeld als v) ontwikkelde zich als aparte klank/medeklinker tussen klinkers in het Latijn van de Vroege Middeleeuwen (500-1000). Toen was op gegeven moment dus de spelling v niet meer adequaat, dat was een ander geluid.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 06:38 schreef marcel.nl het volgende:
Ik ontdek van tijd tot tijd wel nieuwe dingen zoals door dit forum. (HoReCa) wist ik bijvoorbeeld niet.
Maar kan iemand mij uitleggen waarom een engelsman / amerikaan tegen de letter "W" double u (you) zegt, ofwel dubbel U, terwijl het aanzien doet dat het dubbel V is, ofwel double V (vie) ???
Maar waar is Hankiepankie Shanghai dan voor?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 03:37 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
Geen idee of dit al eens gepost is. Vroeger in groep 2 zongen we altijd drie liedjes als iemand jarig was, op dezelfde melodie. De eerste was "Wel gefeliciteerd", de tweede was "Toemkeboetstra vielgluu" en de derde was "Hankiepankie Shanghai ()"
Pas toen ik daar laatst (ong. 14 jaar later) aan terugdacht, viel ineens het kwartje wat betreft de tweede. "Zum Geburtstag viel Glück" ja, niet toemkeboetstra vielgluu.![]()
Ja de juf zei altijd dat dat de Chinese versie was, maar heeft me nooit vertelt dat die andere de Duitse was. Ik heb ook jaren geloofd dat ik een Chinees kon feliciteren door "Hankiepankie Shanghai" te zeggenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar waar is Hankiepankie Shanghai dan voor?
OMFG nooit gewetenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:12 schreef Rookert het volgende:
Dat de stem van Kwik, Kwek en Kwak in Ducktales gedaan werd door dezelfde stem van Railaway en een paar Radio1 dingenWat een baas is die vent en wat een heerlijk rustige eigen stem
Vanaf 1:15
Boekje?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:13 schreef Skynilla het volgende:
Jaaaren later begreep ik pas wat dat witte spul was, wat op die blote vrouwen hun lichaam en mond zat in het boekje van mijn neef.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:17 schreef Evertjan het volgende:
dat Horeca staat voor Hotel Restaurant Cafe
dat wankelmotors niet wankelen in een auto maar genoemd zijn naar de bedenker: Felix Wankel...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 02:16 schreef 08gnoT. het volgende:
Dat wankelmotors alleen in de RX-serie van Mazda zaten en niet in de 6/626
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:59 schreef Nielsch het volgende:
Dat het niet Auto Nieuw is, maar Oud & Nieuw. Om de een of andere reden was ik echt teleurgesteld toen ik dat hoorde.
Alsof dit zo'n voor de hand liggend feitje is.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:09 schreef Nielsch het volgende:
Dat oranje voor de protestantse Noord-Ieren zo'n belangrijke kleur is (Orange Marches, Orange Lodges) omdat de Nederlandse stadhouder en prins Willem van Oranje III de katholieke Engelse koning James II van de Britse troon heeft verjaagd en daarna in Ierland heeft verslagen tijdens de strijd bij de Boyne in 1690.
Nee, maar ik dacht dat ze oranje gewoon een mooie kleur vonden ofzo.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:16 schreef Dastan het volgende:
[..]
Alsof dit zo'n voor de hand liggend feitje is.
hihiquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, maar ik dacht dat ze oranje gewoon een mooie kleur vonden ofzo.
die is volgens mij ook al 487 keer langsgekomen... kan die ook niet in de OP?quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:34 schreef Mankatans het volgende:
FEBO is afgeleid van de 'Ferdinand Bolstraat' in a'dam
Wist je dat echt niet? Zijn hele beweging (De Kraaienpartij) was gebaseerd op de NSDAP. Zo is er ook een aflevering dat De Kraaienpartij samenwerkt met de Kerk, net zoals het Vaticaan deed in WOII.quote:
Dat had ik bij Hands! Ik schreeuwde als kind altijd HHHHEEEEENNNNSSSSSSSS!!!1111 zonder er bij na te denken dat het gewoon de engelse vertaling is voor het aanraken van een bal met de handen. Daar kwam ik jaren later pas achter!quote:Dat een keeper (van een voetbalelftal) ballen moet tegenhouden snapte ik natuurlijk altijd wel, maar ik had er tot mijn 16de ofzo nog nooit bij stil gestaan dat het woord 'keeper' de letterlijke Engelse term is voor die bezigheid....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:37 schreef VeerEli het volgende:
Dankzij een ander topic kom ik er 5 minuten geleden achter dat het 'voor pampus liggen' is en niet 'voor pampers liggen' is.
Heel logisch, maar had er zelf niet eerder aan gedacht.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:17 schreef MaLo het volgende:
Dat de naam van het tandpastamerk Prodent niet zomaar gekozen is:
Pro-dent, voor tand(en)
Ik heb het zojuist opgezocht, had het echt nog nooit gehoordquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:38 schreef Bill_E het volgende:
ik begreep echt pas op mijn 20ste wat er met gemeente pils bedoelt werd.
Dit had ik op mijn vijfde ook al doorquote:Op woensdag 12 januari 2011 10:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wist je dat echt niet? Zijn hele beweging (De Kraaienpartij) was gebaseerd op de NSDAP. Zo is er ook een aflevering dat De Kraaienpartij samenwerkt met de Kerk, net zoals het Vaticaan deed in WOII.
Daarbij was Dolf niet raszuiver (vader was een kraai, moeder was een merel). Zodoende had hij ook een gele snavel die hij elke keer zwart poetste met schoensmeer. Dit is een verwijzing naar het feit dat Hitlers vader een onecht kind was; Hitler was dus zelf niet overtuigd van zijn "raszuiverheid".
Is dat serieus zo? Man man, hoe kankerslechtquote:Op woensdag 12 januari 2011 22:19 schreef sciter het volgende:
[..]
Dit had ik op mijn vijfde ook al door
Ik kwam er vorige week achter dat die tele 2 reclame een schaap bevat omdat ''sheep'' lijkt op ''cheap'' .
Wtfquote:Op woensdag 12 januari 2011 22:22 schreef thijs1994 het volgende:
Dat zand eigenlijk gewoon steentjes waren. Vond het op een of andere manier verschrikkelijk toen ik dat hoorde
.
En dat Pino bestuurt werd door een vrouw die in het pak zit en een beeldscherm binnenin heeft zitten om te zien wat ze met dat pak uitvoert. Dat vond ik érg apart.
Ga wegquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:08 schreef Fantastique het volgende:
Dat de stem van Meneer de Uil en Brilsmurf door dezelfde persoon werd gedaan!
Toen pas.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:32 schreef Shispeed het volgende:
dat cellen ook uit moleculen bestaan![]()
dat ontdekte ik pas toen ik 14 was ofzo
Toen ik hoorde dat 'houdoe' in de rest van Nederland zeer ongebruikelijk is, was ik ook echt met stomheid geslagen. Ik ben een groot deel van mijn jeugd in de veronderstelling geweest dat het net zo algemeen was als 'doei'quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:11 schreef FrankRicard het volgende:
Ik kwam er pas op mijn 24e achter dat 'afgewerkt zijn' in het Brabants iets anders betekend dan in het Nederlands. 'Aanrijden' was ik al iets eerder mee, rond mijn 20e en 'houdoe' pas op mijn 14e.
En de atoombomquote:Op woensdag 12 januari 2011 23:44 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dat Einstein kernenergie uitgevonden heeft?!
En dat de eerste Febo daar niet eens zat, pas sinds de jaren '90.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:34 schreef Mankatans het volgende:
FEBO is afgeleid van de 'Ferdinand Bolstraat' in a'dam
En de deur los maken?quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:11 schreef FrankRicard het volgende:
Ik kwam er pas op mijn 24e achter dat 'afgewerkt zijn' in het Brabants iets anders betekend dan in het Nederlands. 'Aanrijden' was ik al iets eerder mee, rond mijn 20e en 'houdoe' pas op mijn 14e.
quote:
Misschien dat sommigen de uitspraak ('Gorkum') niet koppelden aan de plaatsnaam Gorinchem?quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:53 schreef Ascendancy het volgende:
Gorinchem wordt alleen door telegraaflezers als Gorkum geschreven, dus waarom staat die in de OP?
Volgens mij laat een spin de draad op de wind meegaan hoor.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:50 schreef Robophatt het volgende:
Ik kwam er laatst eindelijk achter hoe een spin een horizontale draad in zijn web krijgtDat vroeg ik me echt al vreselijk lang af.
(Dat doet hij dus simpelweg door omlaag te lopen naar de andere boom en daar weer omhoog. Tenminste, als mijn vrienden me geen onzin hebben verkocht...)
Oh en dat AA in AA drink voor After Activity drink staat.
En dat aanstekers schuin aflopen.
Waar je toch al niet achter komt als je stoned bent
Ja.quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:08 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Volgens mij laat een spin de draad op de wind meegaan hoor.
Dat is toch achterhoeks? In zuid-oost brabant heb ik het nog nooit gehoord.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En de deur los maken?
Ik had dat met penalty .. altijd Penantie schreeuwenquote:Op woensdag 12 januari 2011 15:22 schreef Piethur het volgende:
[..]
Dat had ik bij Hands! Ik schreeuwde als kind altijd HHHHEEEEENNNNSSSSSSSS!!!1111 zonder er bij na te denken dat het gewoon de engelse vertaling is voor het aanraken van een bal met de handen. Daar kwam ik jaren later pas achter!
Wat een zeiksnor zeg, alsof je daar als kind op let of überhaupt weetquote:Op donderdag 13 januari 2011 12:36 schreef rubberaap het volgende:
In groep acht moesten wij een afscheidsmusical houden. Het ging over een dorpje genaamd Klein Kapelle. De Brandweerkazerne heette heel toepasselijk karzerne klein kapelle. Toen er een leraar binnenkwam uit de andere klas en zei: "wat een stelletje racisten zijn jullie" begreep ik hem niet.
Jaren later dacht ik hier aan terug, en begreeo ik het. We hadden de afkorting op een kartonnen uithangbord gehangen boven het podium. En kort jij Karzerne Klein Kapelle maar eens af
Hij bedoelde het als een grapquote:Wat een zeiksnor zeg, alsof je daar als kind op let of überhaupt weet
quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:14 schreef Silenus het volgende:
Op de basisschool was ik ook zo'n eppo. Of eigenlijk, waren we dat allemaal.
Elke keer na een maandviering (zo'n maandelijkse opvoering met toneelstukjes etc.) begonnen alle 450 leerlingen massaal te gillen WIE WA WO! WIE WA WO! WIE WA WO!!!!!
Pas jaren later besefte ik dat iemand waarschijnlijk ooit het 'we want more' inzette, maar dat het door de rest van de onnozelaars niet begrepen werd.
Overigens lag ik ook ooit in een complete lach-coma toen de juffrouw in groep 8 de 'sexy directeur van de middelbare school' aankondigde. Hij had een snor en zag er namelijk totaal niet sexy uit, pas later begreep ik dat het de sectie-directeur moest zijn.
Dat meen jequote:
Euh, jawel hoor. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hooiwagens Ik dacht eerstquote:Op donderdag 13 januari 2011 14:30 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
Kwam er laatst achter dat hooiwagens, die dingen waarvan veel mensen denken dat ze spinnen zijn, geen spinnen zijn.
Ik zou je vrienden schoppen als ik jou was.quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:35 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Dat meen jeIk geloofde dat verhaal dus echt he.
Ja nou, dan weet ik het nu iig wel
quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:14 schreef Silenus het volgende:
Op de basisschool was ik ook zo'n eppo. Of eigenlijk, waren we dat allemaal.
Elke keer na een maandviering (zo'n maandelijkse opvoering met toneelstukjes etc.) begonnen alle 450 leerlingen massaal te gillen WIE WA WO! WIE WA WO! WIE WA WO!!!!!
Pas jaren later besefte ik dat iemand waarschijnlijk ooit het 'we want more' inzette, maar dat het door de rest van de onnozelaars niet begrepen werd.
Overigens lag ik ook ooit in een complete lach-coma toen de juffrouw in groep 8 de 'sexy directeur van de middelbare school' aankondigde. Hij had een snor en zag er namelijk totaal niet sexy uit, pas later begreep ik dat het de sectie-directeur moest zijn.
Mag hopen dat je op die leeftijd er niet in de praktijk achter kwam?quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:12 schreef CHZ het volgende:
Toen ik een jaar of 12 was besefde ik pas dat 'ie' met sex erin moest en niet er overheen wrijven.
OH EM GEE, als 12-jarige niet weten hoe te neuken, wat was jij achterlijkquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:12 schreef CHZ het volgende:
Toen ik een jaar of 12 was besefde ik pas dat 'ie' met sex erin moest en niet er overheen wrijven.
Dat dacht iedereen toch gewoon op die leeftijd?quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:12 schreef CHZ het volgende:
Hahahahhaquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:29 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dat dacht iedereen toch gewoon op die leeftijd?Ik wist niet eens dat 'ie erin moest, ik dacht dat ze gewoon op elkaar lagen.
![]()
M'n pa zei vroeger ook altijd als hardlopers aan het strekken waren in het bos (tegen een boom aan) van "Haha moet je die sukkels zien, die denken echt dat ze die boom om kunnen duwen!"
Heeft ook een aantal jaar geduurd voordat ik begreep dat die kerels gewoon hun benen aan het rekken/strekken waren.
Als je even goed leest zie je dat het spinachtigen zijn. En niet behoren tot de orde Araneae, wat echte spinnen zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:21 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Euh, jawel hoor. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hooiwagens Ik dacht eerst![]()
maar ben toen even gaan googlen.
![]()
Watquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:38 schreef VeerEli het volgende:
Ik dacht altijd dat het 'pinnekop' of 'wat een pinnig mens' was.
Maar kom er nu achter dat dat 'spinnekop' of 'wat een spinnig mens' is??
Of zit ik daar nu ook weer fout mee?
Van wikipedia:quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:42 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
WatPinnig bestaat wel, maar een spinnig mens?
Vond het zelf ook al zo vaagquote:Bitse, kattige mensen omschrijft men met woorden als 'spinnekop' en 'spinnig'.
Werkelijk nog nooit gehoordquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:52 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Van wikipedia:
[..]
Vond het zelf ook al zo vaag
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spinnen_%28dieren%29
Ja jezes, pietlutquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:41 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Als je even goed leest zie je dat het spinachtigen zijn. En niet behoren tot de orde Araneae, wat echte spinnen zijn.
Dus dan zijn schorpioenen volgens jou ook spinnen?quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:04 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ja jezes, pietluthet zijn toch spinachtigen, damn.
Joh, ik dacht gewoon dat het tot iets heel anders behoorde, zoogdieren ofzo, ik zeg maar wat.quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:10 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Dus dan zijn schorpioenen volgens jou ook spinnen?
Het feit dat de groep spinachtigen heet, betekent nog niet dat het spinnen zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:13 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Joh, ik dacht gewoon dat het tot iets heel anders behoorde, zoogdieren ofzo, ik zeg maar wat.Come on. Ik zeg alleen dat ik niet zo pietluttig ben als jij, dat jij dat wil zijn is best.
Heb het ook even moeten opzoeken. Dacht zelf altijd dat het merkloos bier wasquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:38 schreef Bill_E het volgende:
ik begreep echt pas op mijn 20ste wat er met gemeente pils bedoelt werd.
Volgens mij moet dat wel mogelijk zijn. Er is ooit eens een trein van het spoor gewaaid. En dan bedoel ik niet omvallen, maar die lag in het veld verderop...quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:09 schreef Tinkepink het volgende:
Ik dacht vroeger dat kleine auto's echt van de weg konden waaien als het hard waaide
Ik dacht dat vrachtwagens gewoon zomaar om konden vallen op de snelweg. Wat ben ik bang geweest als mijn vader weer eens een vrachtwagen inhaaldequote:Op donderdag 13 januari 2011 19:09 schreef Tinkepink het volgende:
Ik dacht vroeger dat kleine auto's echt van de weg konden waaien als het hard waaide
ben ik nog wel eens bang voor als ik in het kleine autootje van m'n man rijd als het hard waait...quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:09 schreef Tinkepink het volgende:
niet zo zeer op de snelweg, maar een tijdje terug is hier in de buurt inderdaad een vrachtwagen omgevallen... (toen het stormde, dus ook van de weg gewaaid...)quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:20 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ik dacht dat vrachtwagens gewoon zomaar om konden vallen op de snelweg. Wat ben ik bang geweest als mijn vader weer eens een vrachtwagen inhaalde
nou wist ik wel dat links wit en rechts rood was, maar nou had ik nog nooit bedacht dat dat met koplampen en achterlichten te maken kon hebbenquote:Op donderdag 13 januari 2011 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat de kleuren van de reflectorpaaltjes langs de weg (links wit en rechts rood) met opzet overeenkomt met de verlichting van de autos (links witte koplampen en rechts rode achterlichten).
Ik wist wel dat ze wit en rood waren, maar hoezo links koplampen rechts achterlichten? Waarom zou andersom raar zijn? (ik vat m f niet)quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat de kleuren van de reflectorpaaltjes langs de weg (links wit en rechts rood) met opzet overeenkomt met de verlichting van de autos (links witte koplampen en rechts rode achterlichten).
"We was singing songsquote:Op donderdag 13 januari 2011 19:45 schreef Nielsch het volgende:
Bij dit topic moet ik altijd aan deze jongen denken, die er ook pas jaren later achter kwam waarom het schooluitje zo'n commotie deed opwekken bij zijn moeder:
Het verkeer dat uit de tegenovergestelde richting komt rijdt links van je.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:21 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik wist wel dat ze wit en rood waren, maar hoezo links koplampen rechts achterlichten? Waarom zou andersom raar zijn? (ik vat m f niet)
Zoiets?quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:20 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ik dacht dat vrachtwagens gewoon zomaar om konden vallen op de snelweg. Wat ben ik bang geweest als mijn vader weer eens een vrachtwagen inhaalde
Nee, meer gewoon zomaar uit het niets... Gewoon Brrrrrr BOEMquote:
Ahzo, ik snap hemquote:Op donderdag 13 januari 2011 20:23 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Het verkeer dat uit de tegenovergestelde richting komt rijdt links van je.
Eerder RRRood voor RRRechts.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:21 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik wist wel dat ze wit en rood waren, maar hoezo links koplampen rechts achterlichten? Waarom zou andersom raar zijn? (ik vat m f niet)
Als je normaal op een weg rijd zie je altijd rechts de rode lichten en links de witte lichten.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:21 schreef Operc het volgende:
[..]
"We were singing song and shit "quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:45 schreef Nielsch het volgende:
Bij dit topic moet ik altijd aan deze jongen denken, die er ook pas jaren later achter kwam waarom het schooluitje zo'n commotie deed opwekken bij zijn moeder:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Long live music.
Nee, voor 's nachts: dat je als automatisme weet dat links wit zit en als je de witte paaltjes voor je ziet, de weg naar rechts is afgebogen. Zou zowel links als rechts witte paaltjes zitten kunnen je hersenen die conclusie niet trekken.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:21 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat snapte ik wel, maar vroeg me af waarom het dan links wit was en rechts rood ipv links rood en rechts wit. Maar dat had iemand boven me al uitgelegd. Toch bedanktquote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee, voor 's nachts: dat je als automatisme weet dat links wit zit en als je de witte paaltjes voor je ziet, de weg naar rechts is afgebogen. Zou zowel links als rechts witte paaltjes zitten kunnen je hersenen die conclusie niet trekken.
In Duitsland heb je aan de ene kant rechthoekige reflectoren en de andere kant dubbele rondjes als reflectoren, en is het niet intuitief duidelijk naar welke kant de weg is afgebogen als je bijvoobeeld de dubbele rondjes voor je ziet. Met kleuren die overeenkomen met de kant van de weg gaat dat beter.
Maar dat geldt voor wel meer middelen, met name medicijnen. Bijvoorbeeld het laxans Movicolon (movi=beweging, colon=darm) of Vesicare, een middel tegen overactieve blaas (vesica urinaria=blaas, care=zorgen voor)quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:17 schreef MaLo het volgende:
Pro-dent, voor tand(en)
Die musical heb ik ook gedaan in groep 8, Brand!quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:36 schreef rubberaap het volgende:
In groep acht moesten wij een afscheidsmusical houden. Het ging over een dorpje genaamd Klein Kapelle. De Brandweerkazerne heette heel toepasselijk karzerne klein kapelle. Toen er een leraar binnenkwam uit de andere klas en zei: "wat een stelletje racisten zijn jullie" begreep ik hem niet.
Jaren later dacht ik hier aan terug, en begreeo ik het. We hadden de afkorting op een kartonnen uithangbord gehangen boven het podium. En kort jij Karzerne Klein Kapelle maar eens af
Hee, die kende ik nog niet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:17 schreef MaLo het volgende:
Pro-dent, voor tand(en)
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:44 schreef Boterhamzakje het volgende:
Ik dacht vroeger dat de benenwagen een soort fietsachtigvoertuig was
Wat dacht je dan altijd?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:36 schreef Cortax het volgende:
Dat de naam T-shirt iets met de vorm te maken heeft
je opent mijn ogen....nooit over nagedacht dus ook nooit gewetenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:36 schreef Cortax het volgende:
Dat de naam T-shirt iets met de vorm te maken heeft
Nu je spelling nogquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:09 schreef Injetta het volgende:
Gisteren ontdekte ik toevallig dat de hoofdstad van India 'New Dehli' een heel kleine plaats is die pal naast Dehli ligt (een miljoenenstad). Er bestaat dus een New Dehli en een Dehli... Nooit geweten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Er is ook een York (Engeland), waar New York naar genoemd is.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:09 schreef Injetta het volgende:
Gisteren ontdekte ik toevallig dat de hoofdstad van India 'New Dehli' een heel kleine plaats is die pal naast Dehli ligt (een miljoenenstad). Er bestaat dus een New Dehli en een Dehli... Nooit geweten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 2 maart 2010 12:58 schreef Frollo het volgende:
Patatzeggers hebben dus gelijk.
Klopt, en als "we" (de Nederlanders) het niet verkocht hadden was Nederlands nu waarschijnlijk een wereldtaalquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:17 schreef mijsje het volgende:
en New York, dat was eerst een Nederlandse nederzetting, met de naam Nieuw Amsterdam... (maar dat was ook algemeen bekend, toch?)
Hebben we het niet geruild voor Suriname? Daar hebben we nog veel plezier van gehadquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:19 schreef Rewimo het volgende:
Klopt, en als "we" (de Nederlanders) het niet verkocht hadden was Nederlands nu waarschijnlijk een wereldtaal
Met een paar kruiken jenever geloof ikquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:21 schreef Isabeau het volgende:
Hebben we het niet geruild voor Suriname? Daar hebben we nog veel plezier van gehad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |