Watquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:38 schreef VeerEli het volgende:
Ik dacht altijd dat het 'pinnekop' of 'wat een pinnig mens' was.
Maar kom er nu achter dat dat 'spinnekop' of 'wat een spinnig mens' is??
Of zit ik daar nu ook weer fout mee?
Van wikipedia:quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:42 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
WatPinnig bestaat wel, maar een spinnig mens?
Vond het zelf ook al zo vaagquote:Bitse, kattige mensen omschrijft men met woorden als 'spinnekop' en 'spinnig'.
Werkelijk nog nooit gehoordquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:52 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Van wikipedia:
[..]
Vond het zelf ook al zo vaag
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spinnen_%28dieren%29
Ja jezes, pietlutquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:41 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Als je even goed leest zie je dat het spinachtigen zijn. En niet behoren tot de orde Araneae, wat echte spinnen zijn.
Dus dan zijn schorpioenen volgens jou ook spinnen?quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:04 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ja jezes, pietluthet zijn toch spinachtigen, damn.
Joh, ik dacht gewoon dat het tot iets heel anders behoorde, zoogdieren ofzo, ik zeg maar wat.quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:10 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
[..]
Dus dan zijn schorpioenen volgens jou ook spinnen?
Het feit dat de groep spinachtigen heet, betekent nog niet dat het spinnen zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:13 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Joh, ik dacht gewoon dat het tot iets heel anders behoorde, zoogdieren ofzo, ik zeg maar wat.Come on. Ik zeg alleen dat ik niet zo pietluttig ben als jij, dat jij dat wil zijn is best.
Heb het ook even moeten opzoeken. Dacht zelf altijd dat het merkloos bier wasquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:38 schreef Bill_E het volgende:
ik begreep echt pas op mijn 20ste wat er met gemeente pils bedoelt werd.
Volgens mij moet dat wel mogelijk zijn. Er is ooit eens een trein van het spoor gewaaid. En dan bedoel ik niet omvallen, maar die lag in het veld verderop...quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:09 schreef Tinkepink het volgende:
Ik dacht vroeger dat kleine auto's echt van de weg konden waaien als het hard waaide
Ik dacht dat vrachtwagens gewoon zomaar om konden vallen op de snelweg. Wat ben ik bang geweest als mijn vader weer eens een vrachtwagen inhaaldequote:Op donderdag 13 januari 2011 19:09 schreef Tinkepink het volgende:
Ik dacht vroeger dat kleine auto's echt van de weg konden waaien als het hard waaide
ben ik nog wel eens bang voor als ik in het kleine autootje van m'n man rijd als het hard waait...quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:09 schreef Tinkepink het volgende:
niet zo zeer op de snelweg, maar een tijdje terug is hier in de buurt inderdaad een vrachtwagen omgevallen... (toen het stormde, dus ook van de weg gewaaid...)quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:20 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ik dacht dat vrachtwagens gewoon zomaar om konden vallen op de snelweg. Wat ben ik bang geweest als mijn vader weer eens een vrachtwagen inhaalde
nou wist ik wel dat links wit en rechts rood was, maar nou had ik nog nooit bedacht dat dat met koplampen en achterlichten te maken kon hebbenquote:Op donderdag 13 januari 2011 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat de kleuren van de reflectorpaaltjes langs de weg (links wit en rechts rood) met opzet overeenkomt met de verlichting van de autos (links witte koplampen en rechts rode achterlichten).
Ik wist wel dat ze wit en rood waren, maar hoezo links koplampen rechts achterlichten? Waarom zou andersom raar zijn? (ik vat m f niet)quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat de kleuren van de reflectorpaaltjes langs de weg (links wit en rechts rood) met opzet overeenkomt met de verlichting van de autos (links witte koplampen en rechts rode achterlichten).
"We was singing songsquote:Op donderdag 13 januari 2011 19:45 schreef Nielsch het volgende:
Bij dit topic moet ik altijd aan deze jongen denken, die er ook pas jaren later achter kwam waarom het schooluitje zo'n commotie deed opwekken bij zijn moeder:
Het verkeer dat uit de tegenovergestelde richting komt rijdt links van je.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:21 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik wist wel dat ze wit en rood waren, maar hoezo links koplampen rechts achterlichten? Waarom zou andersom raar zijn? (ik vat m f niet)
Zoiets?quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:20 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ik dacht dat vrachtwagens gewoon zomaar om konden vallen op de snelweg. Wat ben ik bang geweest als mijn vader weer eens een vrachtwagen inhaalde
Nee, meer gewoon zomaar uit het niets... Gewoon Brrrrrr BOEMquote:
Ahzo, ik snap hemquote:Op donderdag 13 januari 2011 20:23 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Het verkeer dat uit de tegenovergestelde richting komt rijdt links van je.
Eerder RRRood voor RRRechts.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:21 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik wist wel dat ze wit en rood waren, maar hoezo links koplampen rechts achterlichten? Waarom zou andersom raar zijn? (ik vat m f niet)
Als je normaal op een weg rijd zie je altijd rechts de rode lichten en links de witte lichten.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:21 schreef Operc het volgende:
[..]
"We were singing song and shit "quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:45 schreef Nielsch het volgende:
Bij dit topic moet ik altijd aan deze jongen denken, die er ook pas jaren later achter kwam waarom het schooluitje zo'n commotie deed opwekken bij zijn moeder:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Long live music.
Nee, voor 's nachts: dat je als automatisme weet dat links wit zit en als je de witte paaltjes voor je ziet, de weg naar rechts is afgebogen. Zou zowel links als rechts witte paaltjes zitten kunnen je hersenen die conclusie niet trekken.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:21 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat snapte ik wel, maar vroeg me af waarom het dan links wit was en rechts rood ipv links rood en rechts wit. Maar dat had iemand boven me al uitgelegd. Toch bedanktquote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee, voor 's nachts: dat je als automatisme weet dat links wit zit en als je de witte paaltjes voor je ziet, de weg naar rechts is afgebogen. Zou zowel links als rechts witte paaltjes zitten kunnen je hersenen die conclusie niet trekken.
In Duitsland heb je aan de ene kant rechthoekige reflectoren en de andere kant dubbele rondjes als reflectoren, en is het niet intuitief duidelijk naar welke kant de weg is afgebogen als je bijvoobeeld de dubbele rondjes voor je ziet. Met kleuren die overeenkomen met de kant van de weg gaat dat beter.
Maar dat geldt voor wel meer middelen, met name medicijnen. Bijvoorbeeld het laxans Movicolon (movi=beweging, colon=darm) of Vesicare, een middel tegen overactieve blaas (vesica urinaria=blaas, care=zorgen voor)quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:17 schreef MaLo het volgende:
Dat de naam van het tandpastamerk Prodent niet zomaar gekozen is:
Pro-dent, voor tand(en)
Die musical heb ik ook gedaan in groep 8, Brand!quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:36 schreef rubberaap het volgende:
In groep acht moesten wij een afscheidsmusical houden. Het ging over een dorpje genaamd Klein Kapelle. De Brandweerkazerne heette heel toepasselijk karzerne klein kapelle. Toen er een leraar binnenkwam uit de andere klas en zei: "wat een stelletje racisten zijn jullie" begreep ik hem niet.
Jaren later dacht ik hier aan terug, en begreeo ik het. We hadden de afkorting op een kartonnen uithangbord gehangen boven het podium. En kort jij Karzerne Klein Kapelle maar eens af
Hee, die kende ik nog niet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:17 schreef MaLo het volgende:
Dat de naam van het tandpastamerk Prodent niet zomaar gekozen is:
Pro-dent, voor tand(en)
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:44 schreef Boterhamzakje het volgende:
Ik dacht vroeger dat de benenwagen een soort fietsachtigvoertuig was
Wat dacht je dan altijd?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:36 schreef Cortax het volgende:
Dat de naam T-shirt iets met de vorm te maken heeft
je opent mijn ogen....nooit over nagedacht dus ook nooit gewetenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:36 schreef Cortax het volgende:
Dat de naam T-shirt iets met de vorm te maken heeft
Nu je spelling nogquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:09 schreef Injetta het volgende:
Gisteren ontdekte ik toevallig dat de hoofdstad van India 'New Dehli' een heel kleine plaats is die pal naast Dehli ligt (een miljoenenstad). Er bestaat dus een New Dehli en een Dehli... Nooit geweten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Er is ook een York (Engeland), waar New York naar genoemd is.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:09 schreef Injetta het volgende:
Gisteren ontdekte ik toevallig dat de hoofdstad van India 'New Dehli' een heel kleine plaats is die pal naast Dehli ligt (een miljoenenstad). Er bestaat dus een New Dehli en een Dehli... Nooit geweten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 2 maart 2010 12:58 schreef Frollo het volgende:
Patatzeggers hebben dus gelijk.
Klopt, en als "we" (de Nederlanders) het niet verkocht hadden was Nederlands nu waarschijnlijk een wereldtaalquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:17 schreef mijsje het volgende:
en New York, dat was eerst een Nederlandse nederzetting, met de naam Nieuw Amsterdam... (maar dat was ook algemeen bekend, toch?)
Hebben we het niet geruild voor Suriname? Daar hebben we nog veel plezier van gehadquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:19 schreef Rewimo het volgende:
Klopt, en als "we" (de Nederlanders) het niet verkocht hadden was Nederlands nu waarschijnlijk een wereldtaal
Met een paar kruiken jenever geloof ikquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:21 schreef Isabeau het volgende:
Hebben we het niet geruild voor Suriname? Daar hebben we nog veel plezier van gehad
quote:In 1625 kochten de Nederlanders dit eiland van de Indianen voor 60 gulden, 10 hemden, 80 paar kousen, 10 geweren, 30 kogels, 30 pond kruit, 30 ketels en een koperen braadpan.
Op zich was het geen beroerde ruil, achteraf.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hebben we het niet geruild voor Suriname? Daar hebben we nog veel plezier van gehad
Da's iets te simpel gesteld, geloof ik, maar hoe het precies zat weet ik niet meer. Ik kan je The Island in the Center of the World: The Epic Story of Dutch Manhattan and the Forgotten Colony that Shaped America (vertaald als Nieuw Amsterdam: eiland in het hart van de wereld) van Russell Shorto van harte aanraden als je deze periode interessant vindt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |