hij staat zo op de wiki!quote:Op donderdag 18 november 2010 08:48 schreef xxiessiexx het volgende:
Aargh wie heeft de door mij ooit helemaal netjes gemaakte OP kapot gemaakt?![]()
![]()
Uiteraard de vakbond, die hebben toch niks met jongeren (zaterdagwerkers dus).quote:Op donderdag 18 november 2010 14:52 schreef Smeich het volgende:
Enig idee wie die dagen heeft uitgekozen? De vakvond?
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Dat post onder druk van liberalisering en oneerlijke concurrentie moet reorganiseren, dat hebben de bonden en de meeste postbodes echt wel door. Waar tegen wordt geprotesteerd is dat fulltime postbodes (de meesten al redelijk op leeftijd) worden weggebonjourd omdat er zogenaamd minder werk is, terwijl er hele volksstammen aan parttime bezorgers woden aangenomen, je struikelt over (Poolse) uitzendkrachten, en er heel veel werk wordt uitbesteedt. Veel van de overcomplete postbodes zouden makkelijk herplaatst kunnen worden bij pakketservice, waar ze juist dankzij de komst van Internet gouden tijden beleven.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:36 schreef Jesse_ het volgende:
Ach iedereen heeft toch wel door dat het vak postbode over zijn houdbaarheidsdatum heen is?
Die stakingen zijn gewoon een laatste stuiptrekking die er niks aan zal veranderen.
Wat zit je je nou druk te maken? Hun werken toch ook op zaterdag..quote:Op donderdag 18 november 2010 14:52 schreef Smeich het volgende:
Had ik gisteravond nog een discussie over met vaste TNT-mensen, dat ik het a-sociaal en schandalig vind dat de zaterdagwerkers waarschijnlijk de dupe hiervan gaan worden door de hoeveelheid post die er op de 27e zal zijn. Kreeg ik stomme en onzinnige reacties terug dat hun baan op de tocht staat en dergelijk en dat dat erger is dan dat zaterdagwerkers eens (!) veel post krijgen. Wat de neuk heeft dat er mee te maken dat je dan maar de zaterdagwerkers gaat duperen. Neem verantwoording voor je eigen gedrag en had gewoon andere dagen gekozen zodat je zelf de gevolgen van zo'n staking meedraagt
Enig idee wie die dagen heeft uitgekozen? De vakvond?
Bij ons lopen er op zaterdag andere mensen dan doordeweeks. Ik word er ook niet vrolijk van dat er die zaterdag een berg post gaat komen waar je u tegen zegt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:44 schreef Troeta het volgende:
[..]
Wat zit je je nou druk te maken? Hun werken toch ook op zaterdag..
De fulltimers werken bij jullie niet op zaterdag?quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:50 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Bij ons lopen er op zaterdag andere mensen dan doordeweeks. Ik word er ook niet vrolijk van dat er die zaterdag een berg post gaat komen waar je u tegen zegt.
Oke hoeveel liter bier had die opquote:
Ik heb ze nog nooit op zaterdag zien lopen vanuit mijn depot, misschien dat het op de hoofdvestiging anders is maar we hebben veel studenten in dienst die alleen 's zaterdags werken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:59 schreef Troeta het volgende:
[..]
De fulltimers werken bij jullie niet op zaterdag?
haha helemaal niets, is gewoon zo, kan die ook nix aan doenquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:04 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Oke hoeveel liter bier had die op
Ik heb vandaag kleine pakjes van Becel, Bolletje en de KNVB gezienquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:14 schreef Miepiekiekuut het volgende:
Vnadaag allerlei rottige kleine pakjes (shopze.nl gratis.....
En ik denken da mijn collega's het toppunt warenquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:10 schreef tntster het volgende:
[..]
haha helemaal niets, is gewoon zo, kan die ook nix aan doen
Wel een stuk minder hier in ieder geval, misschien 1/3e van het personeel, dus ik had het ook wel zo netjes gevonden als ze daar andere dagen voor hadden uitgezocht.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:59 schreef Troeta het volgende:
[..]
Bij ons werkt de ene helft op zaterdag en de andere op maandag en dat wisselt elke week om.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:59 schreef Troeta het volgende:
[..]
HIer ook + kieswijzers voor de gemeenteraadsverkiezingen van de nieuwe gemeente.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb vandaag kleine pakjes van Becel, Bolletje en de KNVB gezien
Haha dat is OPTIVO ja, bij ons hebben we ook een paar kasten met zon belachelijke volgorde. Na 1 week was er een hoogscenariokast met die wijken die zelfs bij maatwerk rustig gebruikt worden om niet in de knoop te komen. Dikke kans dat je dienst word aangepast en dat je ook de 26p kan doen straks.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:32 schreef sbientje het volgende:
salarisstrook is er, de digitale dan. valt me niet tegen eigenlijk!
Vandaag voor het eerst met optivo gewerkt. Alleen degene die bij ons postverdeler was, wil dat niet doen want 'het is nog heel hectisch' Maar ondertussen gaat er bij ons tijd van de voorbereiding af. En zij gaat gewoon lekker de straat op. Echt prima weer...
Zijn deze hele week wijken blijven staan bij ons. En niet te weinig, echt 10 per team ofzoMorgen eerste zaterdag Optivo, zal wel een zootje worden. Op de kast waar mijn wijken inzitten zit 1 wijk tussen. Ik heb de 26 H en de 26 J, maar daartussen moet de 26 P nog in de kast
Ik begrijp niet hoe ze dat willen gaan doen, want die doet iemand anders..
Nou ja, ik vind het allemaal prima, als ik maar mijn tijd betaald krijg haha. Ach ja, we zien het vanzelf wel. Zit nu in een ander team, alle wijken van 1 gebied zitten nu samen (eerst had iedereen van alles watquote:Op vrijdag 19 november 2010 23:47 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha dat is OPTIVO ja, bij ons hebben we ook een paar kasten met zon belachelijke volgorde. Na 1 week was er een hoogscenariokast met die wijken die zelfs bij maatwerk rustig gebruikt worden om niet in de knoop te komen. Dikke kans dat je dienst word aangepast en dat je ook de 26p kan doen straks.
Oh en die postverdeler heb je geen reet aan, bij ons is ie ook altijd bezig (moet 2 flinke wijken voorbereiden) dus is het vaak sneller om je eigen bakken te pakken als ze er nog niet staan maar de tijd krijg je er niet meer voor. Bij ons heb je ook een paar verdelers die dan om 11.00 de straat op gaan terwijl er nog veel bezig zijn. Kan ze het niet echt kwalijk nemen want de tijd krijg je ook niet betaald om te wachten.
Hahahahahaaa die Becel-dingen had ik ook, en ook bij mij was er eentje lekquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:14 schreef Miepiekiekuut het volgende:
Vandaag allerlei rottige kleine pakjes (shopze.nl gratis.....shitzooi!)
Douwe Egberts, Ricola snoepjes, ontbijtkoek en ja... becel koffiemelkcupjes.
Laat nou net midden in mijn tas zo'n cupje kapot gaan, lekker zeg, koffiemelk in je post, gadver en godverdegodver....
Kan dat gewoonquote:Op zaterdag 20 november 2010 14:19 schreef Jesse_ het volgende:
Bij ons is alle verlof voor komende zaterdag ingetrokken door die staking.
Blijkbaarquote:
Denk dat weinig zaterdagwerkers van alle regels op de hoogte zijnquote:Op zaterdag 20 november 2010 14:48 schreef Troeta het volgende:
Vreemd, volgens mij werkt echt elke postbode om de zaterdag, maar dat ze niet vanaf een depot lopen, dat is logisch:D
Verlof kan niet zomaar ingetrokken worden, maar als er niemand tegen in gaat gebeurt dat gewoon. Ik blijf dat niet snappen hoor.
Ja, en dat vind ik raar. Je kan het toch op internet opzoeken,vragen aan je ouders of je collega's.quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:27 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Denk dat weinig zaterdagwerkers van alle regels op de hoogte zijn
Slimquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:33 schreef carboni het volgende:
Ze vragen hier nu al om mensen die maandag de wijken die volgende week zaterdag blijven staan te bezorgen
Of proberen een dienst te regelen met een brengrit op maandag, ben wel eens betaald om niks te doen in de tijd tussen rit en postbussen sorterenquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:44 schreef sbientje het volgende:
dat is mooi, dan kan ik volgende week maandag een lange dag maken. Ik kan di-wo-do niet meer werken voortaan omdat mijn school weer begonnen is, dus nu hoop ik op lange maandagen en vrijdagen
ja dat zou ook wel kunnen. Ik moet sowieso nog even met de nieuwe teamcoach overleggen of ik een vaste dienst kan krijgen op maandag en/of vrijdag.. Zou wel lekker zijnquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:55 schreef carboni het volgende:
[..]
Of proberen een dienst te regelen met een brengrit op maandag, ben wel eens betaald om niks te doen in de tijd tussen rit en postbussen sorteren
"omdat mijn school weer begonnen is"quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:44 schreef sbientje het volgende:
dat is mooi, dan kan ik volgende week maandag een lange dag maken. Ik kan di-wo-do niet meer werken voortaan omdat mijn school weer begonnen is, dus nu hoop ik op lange maandagen en vrijdagen
ja die bruine bedoelde ik met de dozen die nooit onbeschadigd uit de tas komen aangezien ze niet in de tassen passen en voor driekwart uit lucht bestaan. Die witten zijn diegene die nauwelijks lucht hebben maar scherpe randen.quote:Op zondag 21 november 2010 01:03 schreef Cerbie het volgende:
Wat dacht je van zo'n bruine, die exact de binnenmaten van een officiële brievenbus aanhoudt, door een jan-modaal-brievenbus heen te duwen. Die dingen passen 9 van de 10 keer niet. Zeker bij bijtbrievenbussen
H&M is ook hatelijk, ik heb nog nooit een H&M kledingstuk door een brievenbus heengekregen.![]()
H&M lukt mij steeds vaker, oefening baart kunstquote:Op zondag 21 november 2010 01:03 schreef Cerbie het volgende:
Wat dacht je van zo'n bruine, die exact de binnenmaten van een officiële brievenbus aanhoudt, door een jan-modaal-brievenbus heen te duwen. Die dingen passen 9 van de 10 keer niet. Zeker bij bijtbrievenbussen
H&M is ook hatelijk, ik heb nog nooit een H&M kledingstuk door een brievenbus heengekregen.![]()
ja die bruine bedoelde ik met de dozen die nooit onbeschadigd uit de tas komen aangezien ze niet in de tassen passen en voor driekwart uit lucht bestaan. Die witten zijn diegene die nauwelijks lucht hebben maar scherpe randen.quote:Op zondag 21 november 2010 01:03 schreef Cerbie het volgende:
dat zei je al jaquote:Op zondag 21 november 2010 10:25 schreef carboni het volgende:
[..]
ja die bruine bedoelde ik met de dozen die nooit onbeschadigd uit de tas komen aangezien ze niet in de tassen passen en voor driekwart uit lucht bestaan. Die witten zijn diegene die nauwelijks lucht hebben maar scherpe randen.
H&M moet je proberen tussen 2 enveloppen te zetten en al het lucht er uit strijken.Dan lukt het bijna altijd bij normale bussen. Vaak sneller om aan te bellen alleen. Die H&M dingen zijn ook irritant bij collectie omdat ze tussen de spijlen van de rolcontainer vallen.
quote:Op zondag 21 november 2010 01:21 schreef carboni het volgende:
[..]
ja die bruine bedoelde ik met de dozen die nooit onbeschadigd uit de tas komen aangezien ze niet in de tassen passen en voor driekwart uit lucht bestaan. Die witten zijn diegene die nauwelijks lucht hebben maar scherpe randen.
H&M moet je proberen tussen 2 enveloppen te zetten en al het lucht er uit strijken.Dan lukt het bijna altijd bij normale bussen. Vaak sneller om aan te bellen alleen. Die H&M dingen zijn ook irritant bij collectie omdat ze tussen de spijlen van de rolcontainer vallen.
Hoe vaak ga je die post nog maken?quote:Op zondag 21 november 2010 12:22 schreef carboni het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb met zo'n doos er wel voor gezorgd dat 1 klemmende brievenbus een stukje minder klemt nu, oftewel de post glijdt bij die brievenbus sinds een jaar een stuk makkelijker naar binnenquote:Op zondag 21 november 2010 13:09 schreef xxiessiexx het volgende:
Die bruine bol.com dozen zijn echt irritant, kennen jullie die?
Ik heb ooit nog mijn vinger open gehaald door zo'n H&M-pakje. Kwam er bij de volgende post pas achter omdat er op die brief wat bloedvlekken zaten.quote:Op zondag 21 november 2010 10:15 schreef sbientje het volgende:
H&m is idd flink proppen vaak. En die bruine bol.com dingen zijn ook irri! De witte heb ik geen problemen mee![]()
Bolletje
Die ja. En dan je schaapachtig aan staan kijken alsof je te stom bent om een pakketje in een brievenbus te duwen.quote:Op zondag 21 november 2010 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
Die brievenbussen waar je de post niet aan de bovenzijde maar aan de voorzijde in moet doen heb ik een hekel aan, want kleine pakketjes passen er niet in
De WBV heeft in mijn vaste wijk bij een stel flatjes die groene vervangen door een modern gedrocht met opening aan de voorkantquote:Op zondag 21 november 2010 14:52 schreef carboni het volgende:
Die oude groene (niet op slot) zijn de beste buitenbussen.
Voor brievenbussen in de deur zijn de brievenbussen met een grote alu klep zonder veer en iets groter dan de bol.com doos qua gat in de deur het best. Gelukkig zijn die door plaatselijke woningbouwvereniging bijna overal geplaatst.
Oh en om toch nog even door te gaan... tuinhekjes. Ik ben in 1 ding nu heel goed namelijk horde rennen.
Oh schuine paden zijn ook kut, vooral als het net 9 meter is.quote:Op zondag 21 november 2010 14:55 schreef Cerbie het volgende:
[..]
De WBV heeft in mijn vaste wijk bij een stel flatjes die groene vervangen door een modern gedrocht met opening aan de voorkant![]()
Ik zal in mijn eigen tuin ook nooit een schuin tuinpad aanleggen met grind. Gewoon netjes recht van de straat naar de deur, zonder tuinhekje
Bij sommige is het idd sneller om er overheen te stappen dan ze te openenquote:Op zondag 21 november 2010 14:52 schreef carboni het volgende:
Die oude groene (niet op slot) zijn de beste buitenbussen.
Voor brievenbussen in de deur zijn de brievenbussen met een grote alu klep zonder veer en iets groter dan de bol.com doos qua gat in de deur het best. Gelukkig zijn die door plaatselijke woningbouwvereniging bijna overal geplaatst.
Oh en om toch nog even door te gaan... tuinhekjes. Ik ben in 1 ding nu heel goed namelijk horde rennen.
Heb je een rijbewijs? Late dienst/collectie/buslichting is veel leuker om te doen na colleges, qua tijd past het vaak beter (diensten beginnen tussen 15:30 tot 17:00) tot 18:15. Bij ons komen ze bijna continu mensen tekort daar dus is er altijd werk. Ook draait collectie hier door tijdens de staking. Bonus: je krijgt 15% extra salaris voor dat extra kwartiertje na 18:00.quote:Op zondag 21 november 2010 15:08 schreef sk888er het volgende:
Damnit, ik heb afspraken gemaatk met mn teamleider dat ik elke dag na mn colleges van de uni nog een wijkje kan doen, dit is meestal een wijke van 1,5 a 2 uur. Nu kan ik aanstaande dinsdag niet en woensdag, donderdag en vrijdag wel waardoor er maar 1 dag deze week overblijft voor mij.... Dus ik vraag of ik niet gewoon kan bezorgen aangezien de postbezorgers wel gewoon worden gevraagd om te bezorgen, krijg ik dus als antwoord dat dat écht niet kan vanwege functievervuiling oid.
Wel afgelopen zaterdag een errúg saaie dag gehad. Heb voor het eerst een autowijk mogen doen (dat was dan wel weer leuk) maar mocht weer is iemand opleiden. Krijg ik vervolgens iemand van 19 mee, die er gewoon gezond uitziet. Begint goed, hij heeft een goed tempo op de fiets (wijk was 20 minuten fietsen omdat we vanuit het kantoor moesten komen), komen we vervolgens in de wijk gaat ie op slakkengangetje die wijk bezorgen!!!! hebben we er 8 uur over gedaan waar normaal in totaal maar 4 uur voor staat...
die laatste is ook een goeie ja, vooral als het zon bus is waar de klep nar binnen open gaat, dus dat je moet duwen..quote:Op zondag 21 november 2010 14:59 schreef carboni het volgende:
Postbode horror scenario:
Huis met klemmend tuinhek wat alleen te openen is met 2 handen, daarna een schuin grindpad van 9,99 meter, om 3 bol.com pakketten en 1 h&m zakje door een klemmende brievenbus met scherpe randen te duwen. Oh en als je net klaar bent de bewoner die de deur open doet begint te zeuren over de blauwe brief en zijn hond laat ontsnappen die je nog achter na zit terwijl je het record hoogspringen verbeterd
Geloof dat dit al het gezeik over postbezorgen in 1 post dekt, alleen een oprit met los grind in een fietswijk niet. Oh en 1 giroafschrift in een verticale brievenbus
Mijn persoonlijke record van gekkigheden is met 80 kmh een t5 over de grasberm te jakkeren omdat anders mijn bocoscore omlaag ging voor de-acceleratie toen er zon connexionbusje in tegenovergestelde richting aankwam. Maar dat was in de zomer met harde berm.quote:Op zondag 21 november 2010 16:39 schreef Peterselieman het volgende:
Als het doorgaat dan kan ik zaterdag voor het eerst dus met de auto in de sneeuw rijden. Ben wel wat gewend, dus dat moet geen probleem zijn om hard door te jakkeren
Collega heeft met behulp van zo'n bol.com pakketje een brievenbus uit de deur getrokken.quote:Op zondag 21 november 2010 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb met zo'n doos er wel voor gezorgd dat 1 klemmende brievenbus een stukje minder klemt nu, oftewel de post glijdt bij die brievenbus sinds een jaar een stuk makkelijker naar binnen
even afwachten hoe het met die sneeuw gaat worden, het weerbericht vertrouw ik een week vooraf niet echtquote:Op zondag 21 november 2010 19:13 schreef carboni het volgende:
Collectie kan altijd doorgaan zolang het hek van het VBG niet word geblokkeerd.
Sneeuw zal zaterdag het aantal wijken dat blijft staan nog groter maken.
Hier ging het geloof ik helemaal door, tenminste er stond nog 1 T5 toen ik savonds langs het kantoor fietste. Normaal staat er altijd nog 1 T5 maar die auto gaat er uit per 1/1 maar hebben ze nog even gehouden voor vervanging defecte auto'squote:Op zondag 21 november 2010 19:17 schreef rub3n het volgende:
Ja, collectie gaat wel door. Maar niet in de zelfde vorm.
Vorige week dinsdag lieten ze ALLE Servicepoints + volle/populaire brievenbussen door 1 iemand doen.
De meeste "kregen" dus vrij.
Je gaat je leven toch niet wagen voor de boco-scorequote:Op zondag 21 november 2010 16:43 schreef carboni het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke record van gekkigheden is met 80 kmh een t5 over de grasberm te jakkeren omdat anders mijn bocoscore omlaag ging voor de-acceleratie toen er zon connexionbusje in tegenovergestelde richting aankwam. Maar dat was in de zomer met harde berm.
Denk dat deze winter het zal worden verbroken.
Ik vind haar wel goed. Ze weet altijd precies hoe ze haar gasten moet bespelen en bijna elke gast is tenminste een beetje zenuwachtig voor haar. Zo worden grote bedrijven die met hun werknemers en klanten omgaan alsof het poppen aan een touwtje zijn eens goed op hun plaats gezet.quote:Op maandag 22 november 2010 16:32 schreef Ohrpolster. het volgende:
We krijgen vast weer een zak pepernoten van bakkerij 't Stoepje...of zou dat ook wegbezuinigd zijn?
Overigens komt TNT vanavond weer eens negatief in beeld, deze keer bij Tros Radar, over de bezorging van rouwpost. TNT schijnt in de studio te komen met een reactie. Ik ben benieuwd, het zal vast weer afgedaan worden als 'incidenten' en er zal ongetwijfeld met geen woord gerept worden over structurele onderbezetting op veel plaatsen in het land waardoor elke dag wijken blijven staan....mja. Ik ga niet eens kijken denk ik, zo'n hekel aan de presentatrice
Inderdaad.quote:Op maandag 22 november 2010 17:03 schreef Troeta het volgende:
[..]
Je gaat je leven toch niet wagen voor de boco-score
Mee eens. Koorstra en consorten zijn al vaak genoeg geinterviewd door journalisten die geen kritische vragen stelden of onvoldoende doorvroegen. Maar Antoinette staat er om bekend dat ze feilloos door al dat soort voorgekookte persvoorlichtersgewauwel heenprikt.quote:Op maandag 22 november 2010 17:39 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik vind haar wel goed. Ze weet altijd precies hoe ze haar gasten moet bespelen en bijna elke gast is tenminste een beetje zenuwachtig voor haar. Zo worden grote bedrijven die met hun werknemers en klanten omgaan alsof het poppen aan een touwtje zijn eens goed op hun plaats gezet.
en dat er wijken blijven staan ...quote:Op maandag 22 november 2010 20:47 schreef carboni het volgende:
Gemiste kans, helemaal dat er niet doorgevraagd over "alle medewerkers".
Plus er zullen vast buslichtingroutes niet gereden worden soms. Dat VBG zegt echt niet zonder reden dat een brievenbus al tijden lang niet op zondag wordt geleegd.quote:Op maandag 22 november 2010 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en dat er wijken blijven staan ...
quote:Geen verplichting tot overwerk, ook voor postbezorgers en zaterdagbestellers!
Verder gaan we door met de actie tot het niet verrichten van overwerk of meerwerk. Deze aanzegging hebben we verlengd tot 29 november. Wij roepen alle leden bij Productie op geen overwerk of meerwerk te doen. Tevens geldt dat TNT niemand hiertoe kan verplichten. Ook postbezorgers en zaterdagbestellers kunnen overwerk en meerwerk weigeren. Ook voor hen is een aanzegging gedaan om geen overwerk of meerwerk te verrichten
Voor wie geldt de oproep voor de tweedaagse staking niet? Voor mensen die niet tot de bovengenoemde groep horen. Dus niet voor postbezorgers en zaterdagwerkers; die roepen we alleen op om geen overwerk of meerwerk te verrichten. En ook niet voor de mensen die bij andere onderdelen van TNT werken zoals Express, Pakketservice, Innight, Commercie en Head Office. Voor deze groep geldt dat er op dit moment geen conflict is over hun situatie.
Zaterdag al loonstrook gekregen. Weet niet meer wanneer het gestort is, maar het staat iig op m'n rekening.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:18 schreef Sapphira het volgende:
Even een vraagje.. hebben jullie je loon al gekregen?
Ik ook.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:16 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Zaterdag al loonstrook gekregen. Weet niet meer wanneer het gestort is, maar het staat iig op m'n rekening.
Ik heb vorige week vrijdag geprobeerd vrij te krijgen voor a.s. zaterdag, maar dat ging niet (zoals ik al had verwacht..quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:53 schreef Ataraxy het volgende:
Vandaag eerste keer alleen gelopen, heb meer dan dubbel zoveel tijd nodig gehad dan ervoor staat...
Wel wat straten twee keer moeten lopen omdat ik er aan het eind achter kwam dat het pakketje voor de andere kant nog in de fietstassen zat, maar ik had niet verwacht er zó lang over te doen.![]()
De teamcoach zei aan de telefoon wel dat er donderdag en vrijdag gestaakt wordt.
Maar dat geldt alleen voor je contracturen toch? En aangezien ze vrijwel iedereen een behoorlijk klein contract geven zal er vast niet veel aangevuld hoeven te worden.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:40 schreef Warren het volgende:
Ze zeiden wel dat als ik niet aan het normale aantal uren kom, dat het dan aangevuld wordt.
Pakketservice draait gewoon doorquote:Op woensdag 24 november 2010 21:17 schreef DrDentz het volgende:
Kun je zelf als burger een pakket afhalen bij het sorteercentrum? Ik kan niet 2 dagen langer wachten.
Brievenbuspakketjes zullen waarschijnlijk blijven liggen tot zaterdag. Alleen waar ze blijven liggen is niet bekend.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:23 schreef DrDentz het volgende:
Een pakketje dat door de brievenbus past ook? Hmm dan hoop ik dat ik het alsnog morgen krijg.
Misschien niet alles, maar ik hou serieus rekening met 2,5 keer de hoeveelheid van een normale dag, al kan het ook iets minder zijnquote:Op woensdag 24 november 2010 21:37 schreef Dale__Cooper het volgende:
Iemand enig idee hoeveel post we zaterdag kunnen verwachten? echt alle post van donderdag en vrijdag erbij?
Dat dus. Dit begint meer op zelfmoord te lijken. Ach...het is goed voor de concurrenten die niet staken.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:27 schreef DrDentz het volgende:
Oh nee. Zou wel erg zijn. Maar bizarre actie, want ze benadelen alleen de burgers. Een betere actie was geweest om niet te controleren op postzegels ofzo. Krijgen de bazen geen geld binnen maar post gaat wel door.
nou, zeker niet alles, want hier hebben we de gidsen die we normaal op donderdag hadden nu gisteren al gehad. En de donald duck en libelle komen normaal op vrijdag, en die hadden we er vandaag al bijzitten. Dus er is wel aardig wat post naar voren gehaald. Desalniettemin zal er ongetwijfeld wel behoorlijk veel meer post zijn dan op een normale zaterdag ja.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:37 schreef Dale__Cooper het volgende:
Iemand enig idee hoeveel post we zaterdag kunnen verwachten? echt alle post van donderdag en vrijdag erbij?
Kijk, dat wist ik niet. Dat scheelt bijna de helft denk ik wel aan post.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
nou, zeker niet alles, want hier hebben we de gidsen die we normaal op donderdag hadden nu gisteren al gehad. En de donald duck en libelle komen normaal op vrijdag, en die hadden we er vandaag al bijzitten. Dus er is wel aardig wat post naar voren gehaald. Desalniettemin zal er ongetwijfeld wel behoorlijk veel meer post zijn dan op een normale zaterdag ja.
Het management van tnt benadeelt uiteindelijk ook de consument door alle postbodes te ontslaan.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dat dus. Dit begint meer op zelfmoord te lijken. Ach...het is goed voor de concurrenten die niet staken.
Dat vindt jij misschien. Ik verzend mijn pakketten bijvoorbeeld alleen nog maar via DHL/ Selekt vracht (100-en) en nog geen enkele keer fout gegaan. Iets wat ik helaas van TNT niet kan zeggen, daar is diefstal en verlies aan de orde van de dag.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:13 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Het management van tnt benadeelt uiteindelijk ook de consument door alle postbodes te ontslaan.De bezorging zal er sterk op achteruitgaan, terwijl er ondertussen 1000'en mensen ontslagen worden en het bedrijf nog steeds dikke winst maakt! De concurrenten zijn ook al niet een haar beter, verwacht een veel slechtere service als je je post bij de concurrent laat bezorgen.
En medische post. Waarom denk je dat dat is? Omdat een begrafenis missen nogal kut is, niet waar? Hetzelfde geld voor het missen van medicijnen. Verder zijn de andere zaken relatief onbelangrijk.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:17 schreef DrDentz het volgende:
Waarom wel rouwkaarten? Beetje hooghartig dat postbodes wel eventjes bepalen wat belangrijke post en wat onzin is.
'relatief onbelangrijk' volgens de postbode ja.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En medische post. Waarom denk je dat dat is? Omdat een begrafenis missen nogal kut is, niet waar? Hetzelfde geld voor het missen van medicijnen. Verder zijn de andere zaken relatief onbelangrijk.
Ja maar de postbodes hebben daarvoor gestudeerd, die weten precies wat belangrijk is en wat onzin is.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
'relatief onbelangrijk' volgens de postbode ja.
Ah dat is op zich wel een mooie oplossing, hoop dat er hier ook zoiets geregeld wordt. Dan kan er ook gewoon op een normale tijd begonnen worden met voorbereiden en hoeft de hele boel niet in de soep te draaien. Betekent ook dat ik extra langzaam ga vossen natuurlijkquote:Op woensdag 24 november 2010 22:10 schreef Viper86 het volgende:
Bij ons gaan ze tot half acht door met vossen, alle post wat er dan nog over blijft laten ze staan.
Dat betekent dat we een "gewone" drukke zaterdag krijgen.
TNT werkt met subcontractors. Dus tja, dat zorgt voor problemen.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dat vindt jij misschien. Ik verzend mijn pakketten bijvoorbeeld alleen nog maar via DHL/ Selekt vracht (100-en) en nog geen enkele keer fout gegaan. Iets wat ik helaas van TNT niet kan zeggen, daar is diefstal en verlies aan de orde van de dag.
En daar hebben jullie wel eens over geklaagd bij de TNT? Of alleen heel dapper op internet?quote:Briefpost is helemaal om te janken (dan woon ik nog in de wijk waar het nog meevalt). Mijn vader krijgt dagelijks de post van de halve straaten andersom ook.
Waarom zijn mensen nou altijd te dom om te begrijpen dat staken geen zin heeft als het voor niemand vervelend zou zijn?quote:Heel leuk dat 'staken' en ik begrijp het ook wel dat het belachelijk is dat je mensen die 30 jaar in dienst zijn er nu uit wilt pleuren, maar de consument kan het niet waarderen en loopt over na een andere postbezorger.
Dat bepalen de postbodes niet, dat bepaalt het management.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:17 schreef DrDentz het volgende:
Waarom wel rouwkaarten? Beetje hooghartig dat postbodes wel eventjes bepalen wat belangrijke post en wat onzin is.
Nee, volgens de TNT.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
'relatief onbelangrijk' volgens de postbode ja.
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:21 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ja maar de postbodes hebben daarvoor gestudeerd, die weten precies wat belangrijk is en wat onzin is.
Geklaagd over de postbode die zijn post overal maar in de bussen doet? JA resultaat? 0,0quote:Op woensdag 24 november 2010 22:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
TNT werkt met subcontractors. Dus tja, dat zorgt voor problemen.
[..]
En daar hebben jullie wel eens over geklaagd bij de TNT? Of alleen heel dapper op internet?
[..]
Waarom zijn mensen nou altijd te dom om te begrijpen dat staken geen zin heeft als het voor niemand vervelend zou zijn?
De TNT heeft er alle belang bij zijn klanten tevreden te houden. Dus als je je bazen wilt pakken...wat doe je dan? Juist..staken..WANT dan heeft de klant er last van. En dus ook de baas. Het is zo kindereenvoudig dat het me blijft verbazen dat mensen altijd komen met die uitspraak: "Leuk dat staken...maar het is wel vervelend. Dat kunnen ze niet maken!"
Nee de consument heeft geen keus, omdat de andere bedrijven zich niet wagen aan het bezorgen van briefpost van consumenten...de hele gedachte achter de liberalisering van de postmarkt was natuurlijk dat het voor consumenten voordeliger en kwalitatief beter zou worden, maar wat betreft voordeel zijn het vooral bedrijven die hiervan profiteren (maar dit voordeel niet doorberekenen aan de klant, zie bijv. Veronicagids)...en over de kwaliteit hoeven we het al helemaal niet te hebben, die holt bij TNT nu achteruit....quote:Op woensdag 24 november 2010 22:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]maar de consument kan het niet waarderen en loopt over na een andere postbezorger.
Neuh, waarom? Dan zou het bij iedere staking diefstal zijn. Je krijgt je spullen wel, alleen iets later.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:25 schreef DrDentz het volgende:
Toch vreemd dat ze zomaar je spullen laten liggen en je ook niet de mogelijkheid hebt om het op te halen. Riekt naar (tijdelijke) diefstal.
TNT maakt winst, dus dat alle postbodes nu allemaal ontslagen moeten worden is dikke onzin. Dat kan ook wel over een langere tijd uitgesmeerd worden.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dat vindt jij misschien. Ik verzend mijn pakketten bijvoorbeeld alleen nog maar via DHL/ Selekt vracht (100-en) en nog geen enkele keer fout gegaan. Iets wat ik helaas van TNT niet kan zeggen, daar is diefstal en verlies aan de orde van de dag.
Briefpost is helemaal om te janken (dan woon ik nog in de wijk waar het nog meevalt). Mijn vader krijgt dagelijks de post van de halve straaten andersom ook.
Heel leuk dat 'staken' en ik begrijp het ook wel dat het belachelijk is dat je mensen die 30 jaar in dienst zijn er nu uit wilt pleuren, maar de consument kan het niet waarderen en loopt over na een andere postbezorger.
Je kan het altijd proberen natuurlijk. Maar aangezien de videocodering van ongefrankeerde poststukken tegenwoordig in de Filipijnen plaatsvindt (en ik niet denk dat ze daar gaan staken), zal je er waarschijnlijk gewoon een portokaartje bijkrijgen...quote:Op woensdag 24 november 2010 22:30 schreef DrDentz het volgende:
Maar als conducteurs staken knippen ze geen kaartjes. Mogen wij straks ook gratis post verzenden, als compromis?
Vergelijk het met het staken van de machinisten en de conducteurs en dat jij een kaartje zonder datum hebt gekocht.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:30 schreef DrDentz het volgende:
Maar als conducteurs staken knippen ze geen kaartjes. Mogen wij straks ook gratis post verzenden, als compromis?
Wat, ze mogen niet eens allemaal kriskras door het hele bedrijf lopen met de post? Dat dat niet mag zeg. Wat een rare regels hebben ze toch in dat bedrijf.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:32 schreef Viper86 het volgende:
Je werkt de halve dag binnen gele lijnen, waar je absoluut niet buiten mag komen, als je er wel buiten komt, krijg je een waarschuwing, als je er nog vaker overheenkomt, wordt je ontslagen!
Dat zeg ik niet.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat, ze mogen niet eens allemaal kriskras door het hele bedrijf lopen met de post? Dat dat niet mag zeg. Wat een rare regels hebben ze toch in dat bedrijf.
"De consument"? En wie is dat, als ik vragen mag? De mensen die ik spreek tijdens mijn bestelling steunen die acties voor 100%! En als "de consument" het volgens jou dan zo belangrijk vindt dat er iedere dag post wordt bezorgd, dan hebben ze bij de concurrent weinig te zoeken! Sandd en Selektmail bezorgen maar 2 dagen per week, VSP heeft zelfs maar 1 bestelronde! Bij ons heet het staken als er geen 6x per week bestelling is, bij de concurrent is dat business as usual.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Briefpost is helemaal om te janken (dan woon ik nog in de wijk waar het nog meevalt). Mijn vader krijgt dagelijks de post van de halve straaten andersom ook.
Heel leuk dat 'staken' en ik begrijp het ook wel dat het belachelijk is dat je mensen die 30 jaar in dienst zijn er nu uit wilt pleuren, maar de consument kan het niet waarderen en loopt over na een andere postbezorger.
Maarja, wat wil je dan in een 'modern land als Nederland'? Dat iedereen maar wat loopt te lanterfanten op de werkvloer? Natuurlijk moeten er regeltjes zijn, daar is niks onmenselijks aan.quote:
Dan klaag je nog een keer. Want klachten worden over het algemeen behoorlijk serieus genomen. Ik ken zat voorbeelden van mensen die in de problemen kwamen omdat er 1 klachtje binnenkwam.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:25 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]ik zou het toch behoorlijk kut vinden als ik een uitnodiging krijg voor een sollicitatie (voor maandag) die ik door de standaard vertraging bij tnt pas zaterdag of volgende week maandag krijg
[..]
Geklaagd over de postbode die zijn post overal maar in de bussen doet? JA resultaat? 0,0
Dus kom niet met je heel dapper op internet
Waarmee je impliceert dat ze niet moeten staken? Nee, *dat* is een statement makenquote:Ik heb nergens gezegd dat ze het niet kunnen maken, ik geef alleen aan dat de postbezorgers zichzelf en het bedrijf alleen nog maar dieper de shit in helpen, omdat de klanten weg lopen. De tijd van de monopolie positie is voorbij, maar dat willen nog niet alle postbodes begrijpen. Je werkt bij een bedrijf dat winst moet maken en dat is in deze 'barre' tijden niet erg makkelijk.
Ja, lanterfanten, Al die postbodes hebben jarenlang gelanterfanterd! Natuurlijk, daarom worden ze allemaal ontslagen!quote:Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maarja, wat wil je dan in een 'modern land als Nederland'? Dat iedereen maar wat loopt te lanterfanten op de werkvloer? Natuurlijk moeten er regeltjes zijn, daar is niks onmenselijks aan.
Zoals ik al aangaf is de kwaliteit al jaren 'shit' en is dat niet van de laatste tijd door de goedkope bezorgers/ uitzendkrachten en polen.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
"De consument"? En wie is dat, als ik vragen mag? De mensen die ik spreek tijdens mijn bestelling steunen die acties voor 100%! En als "de consument" het volgens jou dan zo belangrijk vindt dat er iedere dag post wordt bezorgd, dan hebben ze bij de concurrent weinig te zoeken! Sandd en Selektmail bezorgen maar 2 dagen per week, VSP heeft zelfs maar 1 bestelronde! Bij ons heet het staken als er geen 6x per week bestelling is, bij de concurrent is dat business as usual.
En uiteindelijk heeft de consument (als in de Nederlandse burger) ook baat bij de staking. Weet je nml hoe TNT dit massa-ontslag wil realiseren? Ze hebben nu al te weinig mensen om de post weg te krijgen. Vanaf 2012 gaan ze werken volgens didoza. Dat houdt in dat ze de meeste post gaan clusteren op dinsdag, donderdag en zaterdag, en dat er op maandag, woensdag en vrijdag alleen nog maar tijdskritische post wordt bezorgd. Dat zijn dan rouwkaarten, post van de trombosedienst, etc. En ondertussen wordt er hard gelobbyd door Bakker en consorten om op maandag, woensdag en vrijdag helemaal niet meer te hoeven bezorgen, en dan het eerst die maandag eruit! Op die manier heb je minder mensen nodig, en al helemaal geen fulltimers, dus die gaan eruit.
Dus nu tijdens de staking ondervindt men ongemak, maar als we niet protesteren zitten we over dik een jaar in een systeem waarin de meeste mensen sowieso maar 3x per week post ontvangen van TNT.
Ook wordt er geprotesteerd tegen het vervangen van ervaren bestellers door goedkope bezorgers, uitzendkrachten en Polen. Natuurllijk zitten er daar ook goede tussen, maar je ziet wel duidelijk dat de slechtere betaling icm het verlies aan vakkennis (want het werk houdt echt wel meer in dan wat enveloppen in bussen douwen) leidt tot slechtere kwaliteit.
Dus je zou ons juist moeten steunen. We staken voor behoud van kwaliteit en kennis, en voor het in stand houden van de dagelijkse postbestelling, zaken waar jij blijkens je post ook aan hecht.
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan klaag je nog een keer. Want klachten worden over het algemeen behoorlijk serieus genomen. Ik ken zat voorbeelden van mensen die in de problemen kwamen omdat er 1 klachtje binnenkwam.
[..]
Waarmee je impliceert dat ze niet moeten staken? Nee, *dat* is een statement maken
Maarja, ik verwacht niets anders van iemand die concertkaartjes opkoopt om ze vervolgens met woekerwinsten te verkopen.
Natuurlijk gaat het altijd zo! Postbezorging is net een basketbalwedstrijd. Onze teamcoach heet niet voor niets teamcoach. Al die 20.000 medewerkers zitten dan ook allemaal in de hoogste basketbal league.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb ook één avond/ nacht bij TNT post gewerkt hier in Den-Haag. Wat ik toen allemaal zag was echt belachelijk. Kerstkaarten die op de grond vielen werden niet opgeraapt, maar overheen gelopen (totdat de envelop zwart was van de voetafdrukken). Postpakketten sorteren leek meer op een wedstrijd basketballen/ vergooienAls dit altijd zo gaat dan vind ik het niet zo gek dat men binnen de lijnen moet blijven.
Ze worden natuurlijk niet ontslagen omdat ze het zo goed doen en onmisbaar zijn. Als jonge hulpkrachten goedkoper en efficiënter zijn heeft het management gewoon in te grijpen.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:45 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ja, lanterfanten, Al die postbodes hebben jarenlang gelanterfanterd! Natuurlijk, daarom worden ze allemaal ontslagen!
je praat tegen een muurquote:Op woensdag 24 november 2010 22:47 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze worden natuurlijk niet ontslagen omdat ze het zo goed doen en onmisbaar zijn. Als jonge hulpkrachten goedkoper en efficiënter zijn heeft het management gewoon in te grijpen.
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:47 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze worden natuurlijk niet ontslagen omdat ze het zo goed doen en onmisbaar zijn. Als jonge hulpkrachten goedkoper en efficiënter zijn heeft het management gewoon in te grijpen.
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ook wordt er geprotesteerd tegen het vervangen van ervaren bestellers door goedkope bezorgers, uitzendkrachten en Polen. Natuurllijk zitten er daar ook goede tussen, maar je ziet wel duidelijk dat de slechtere betaling icm het verlies aan vakkennis (want het werk houdt echt wel meer in dan wat enveloppen in bussen douwen) leidt tot slechtere kwaliteit.
Dus je zou ons juist moeten steunen. We staken voor behoud van kwaliteit en kennis, en voor het in stand houden van de dagelijkse postbestelling, zaken waar jij blijkens je post ook aan hecht.
Kom nou. Als postbode denk je: na mij de zondvloed. So what als de kwaliteit minder wordt? Laten we eerlijk zijn, het gaat hier om behoud van eigen baantjes. Over de rug van de arme burger die z'n post veel te laat krijgt.quote:
Jij hebt ooit 1 dag bij TNT gewerkt, en daar baseer je je verhaal op? Ik werk hier gvd al ruim 13 jaar, dus ik denk dat ik iets meer kennis van zaken heb. Bovendien hebben lijnen niks te maken met post die op de grond valt, hoor! Er staan nu lijnen getekend rondom mijn sorteerkast. Links staat een vierkantje geplakt, hier moet ik de bakken post neerzetten, dat mag er niet buiten! Op mijn werkblad is rechts met zwart/geel gestreepte tape aangegeven waar ik het mandje met postelastieken moet plaatsen, als ik het mandje links op mijn werkblad zet bega ik een overtreding. Kortom zaken die niets te maken hebben met efficient werken of kostenbesparing, maar alleen maar met mensen proberen weg te pesten (spaart weer ontslagpremie uit).quote:Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb ook één avond/ nacht bij TNT post gewerkt hier in Den-Haag. Wat ik toen allemaal zag was echt belachelijk. Kerstkaarten die op de grond vielen werden niet opgeraapt, maar overheen gelopen (totdat de envelop zwart was van de voetafdrukken). Postpakketten sorteren leek meer op een wedstrijd basketballen/ vergooienAls dit altijd zo gaat dan vind ik het niet zo gek dat men binnen de lijnen moet blijven.
Dit was gewoon een persoonlijke 'ervaring' en daar baseer ik niet mijn mening op (als je de rest van mijn berichten ook had gelezen)quote:Op woensdag 24 november 2010 22:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Jij hebt ooit 1 dag bij TNT gewerkt, en daar baseer je je verhaal op? Ik werk hier gvd al ruim 13 jaar, dus ik denk dat ik iets meer kennis van zaken heb. Bovendien hebben lijnen niks te maken met post die op de grond valt, hoor! Er staan nu lijnen getekend rondom mijn sorteerkast. Links staat een vierkantje geplakt, hier moet ik de bakken post neerzetten, dat mag er niet buiten! Op mijn werkblad is rechts met zwart/geel gestreepte tape aangegeven waar ik het mandje met postelastieken moet plaatsen, als ik het mandje links op mijn werkblad zet bega ik een overtreding. Kortom zaken die niets te maken hebben met efficient werken of kostenbesparing, maar alleen maar met mensen proberen weg te pesten (spaart weer ontslagpremie uit).
Dat er regels moeten zijn snap ik ook, maar veel van de recent ingestelde regels hebben alleen tot doel de postbodes te treiteren.
Nogmaals: alle misstanden bij TNT Post waartegen jij ageert zijn een direct gevolg van de reorganisatie waartegen wij staken!
En wanneer denk je dan dat TNT is begonnen met postbezorgers en Polen? Vorige maand? Dat is al jaren aan de gang hoor, vanaf ongeveer 2004.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf is de kwaliteit al jaren 'shit' en is dat niet van de laatste tijd door de goedkope bezorgers/ uitzendkrachten en polen.
Ik probeer aan te geven waarom wij staken, en dat uiteindelijk de consument daar ook bij gebaat is. Jij dus ook. Maar dat schijn je geloof ik niet te snappen.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dit was gewoon een persoonlijke 'ervaring' en daar baseer ik niet mijn mening op (als je de rest van mijn berichten ook had gelezen)
En als je zo ontevreden bent zoek je toch een andere baan? Je voet je volgens mij een soort van slaaf.
Snappen en accepteren is iets heel anders. Maarja succes morgen en overmorgen natuurlijk! En werk ze.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik probeer aan te geven waarom wij staken, en dat uiteindelijk de consument daar ook bij gebaat is. Jij dus ook. Maar dat schijn je geloof ik niet te snappen.
En waarom ben ik uitgeluld?quote:Op woensdag 24 november 2010 22:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]je bent uitgelult mooi
Was je moeder nog blij met de kaartjes?
Dus je snapt dat de consument uiteindelijk ook gebaat is bij onze acties, maar je accepteert het niet? Daar snap ik dan weer niks van.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Snappen en accepteren is iets heel anders.
Het gaat zeker ook om het behoud van van de banen van de postbodes. Echter gaat het vooral om de manier waarop dit allemaal gebeurt, zoals al veelvuldig is aangegeven in dit topic. Je begrijpt mijn standpunt en die van de andere gebruikers van dit topic ondertussen wel, dus als je halstarrig door wilt gaan met het er op tegen zijn van deze staakactie, ga je gang, ik houd je niet tegen. Echter zul je uiteindelijk wel merken waarom we staken, zodra ook bij jou bol.com pakketten "spontaan" niet bezorgd worden of wanneer je een paar keer per week de post van de buren krijgt, om maar enkele voorbeelden te noemen.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:52 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Kom nou. Als postbode denk je: na mij de zondvloed. So what als de kwaliteit minder wordt? Laten we eerlijk zijn, het gaat hier om behoud van eigen baantjes. Over de rug van de arme burger die z'n post veel te laat krijgt.
Jij bent in dit geval een zeurende Nederlander.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:05 schreef DrDentz het volgende:
Waarom zo weinig vertrouwen in Polen? Ik vind ze betrouwbaar en heb liever mijn post op tijd bezorgd door een Pool dan keer op keer te laat door een stakende zeurende Nederlander.
Maar dit is niet mijn frustratie. Ik spreek voor 16 miljoen Nederlanders minus de postbodes die de vertragingen beu zijn.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:06 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Jij bent in dit geval een zeurende Nederlander.
Ehm, ze spreken gebrekkig Nederlands (moeite met nl. straatnamen) en verschijnen vaker dan gemiddeld in beschonken toestand op het werk. Wij hebben er hier ook een paar rondlopen, daar kun je alleen in gebrekkig duits mee communiceren.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:05 schreef DrDentz het volgende:
Waarom zo weinig vertrouwen in Polen? Ik vind ze betrouwbaar en heb liever mijn post op tijd bezorgd door een Pool dan keer op keer te laat door een stakende zeurende Nederlander.
En weten die 16 miljoen dat? En hebben die jou aangewezen als spreekbuis?quote:Op woensdag 24 november 2010 23:07 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar dit is niet mijn frustratie. Ik spreek voor 16 miljoen Nederlanders minus de postbodes die de vertragingen beu zijn.
Nee, maar het is juist de bij het management levende opvatting dat iedereen post kan bezorgen die mede tot de slechte kwaliteit leidt.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:10 schreef DrDentz het volgende:
Nouja, als de Polen dat werk bezopen uit kunnen voeren heb ik daar vrede mee. Het is natuurlijk geen rocket science.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |