hij staat zo op de wiki!quote:Op donderdag 18 november 2010 08:48 schreef xxiessiexx het volgende:
Aargh wie heeft de door mij ooit helemaal netjes gemaakte OP kapot gemaakt?![]()
![]()
Uiteraard de vakbond, die hebben toch niks met jongeren (zaterdagwerkers dus).quote:Op donderdag 18 november 2010 14:52 schreef Smeich het volgende:
Enig idee wie die dagen heeft uitgekozen? De vakvond?
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Dat post onder druk van liberalisering en oneerlijke concurrentie moet reorganiseren, dat hebben de bonden en de meeste postbodes echt wel door. Waar tegen wordt geprotesteerd is dat fulltime postbodes (de meesten al redelijk op leeftijd) worden weggebonjourd omdat er zogenaamd minder werk is, terwijl er hele volksstammen aan parttime bezorgers woden aangenomen, je struikelt over (Poolse) uitzendkrachten, en er heel veel werk wordt uitbesteedt. Veel van de overcomplete postbodes zouden makkelijk herplaatst kunnen worden bij pakketservice, waar ze juist dankzij de komst van Internet gouden tijden beleven.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:36 schreef Jesse_ het volgende:
Ach iedereen heeft toch wel door dat het vak postbode over zijn houdbaarheidsdatum heen is?
Die stakingen zijn gewoon een laatste stuiptrekking die er niks aan zal veranderen.
Wat zit je je nou druk te maken? Hun werken toch ook op zaterdag..quote:Op donderdag 18 november 2010 14:52 schreef Smeich het volgende:
Had ik gisteravond nog een discussie over met vaste TNT-mensen, dat ik het a-sociaal en schandalig vind dat de zaterdagwerkers waarschijnlijk de dupe hiervan gaan worden door de hoeveelheid post die er op de 27e zal zijn. Kreeg ik stomme en onzinnige reacties terug dat hun baan op de tocht staat en dergelijk en dat dat erger is dan dat zaterdagwerkers eens (!) veel post krijgen. Wat de neuk heeft dat er mee te maken dat je dan maar de zaterdagwerkers gaat duperen. Neem verantwoording voor je eigen gedrag en had gewoon andere dagen gekozen zodat je zelf de gevolgen van zo'n staking meedraagt
Enig idee wie die dagen heeft uitgekozen? De vakvond?
Bij ons lopen er op zaterdag andere mensen dan doordeweeks. Ik word er ook niet vrolijk van dat er die zaterdag een berg post gaat komen waar je u tegen zegt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:44 schreef Troeta het volgende:
[..]
Wat zit je je nou druk te maken? Hun werken toch ook op zaterdag..
De fulltimers werken bij jullie niet op zaterdag?quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:50 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Bij ons lopen er op zaterdag andere mensen dan doordeweeks. Ik word er ook niet vrolijk van dat er die zaterdag een berg post gaat komen waar je u tegen zegt.
Oke hoeveel liter bier had die opquote:
Ik heb ze nog nooit op zaterdag zien lopen vanuit mijn depot, misschien dat het op de hoofdvestiging anders is maar we hebben veel studenten in dienst die alleen 's zaterdags werken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:59 schreef Troeta het volgende:
[..]
De fulltimers werken bij jullie niet op zaterdag?
haha helemaal niets, is gewoon zo, kan die ook nix aan doenquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:04 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Oke hoeveel liter bier had die op
Ik heb vandaag kleine pakjes van Becel, Bolletje en de KNVB gezienquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:14 schreef Miepiekiekuut het volgende:
Vnadaag allerlei rottige kleine pakjes (shopze.nl gratis.....
En ik denken da mijn collega's het toppunt warenquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:10 schreef tntster het volgende:
[..]
haha helemaal niets, is gewoon zo, kan die ook nix aan doen
Wel een stuk minder hier in ieder geval, misschien 1/3e van het personeel, dus ik had het ook wel zo netjes gevonden als ze daar andere dagen voor hadden uitgezocht.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:59 schreef Troeta het volgende:
[..]
Bij ons werkt de ene helft op zaterdag en de andere op maandag en dat wisselt elke week om.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:59 schreef Troeta het volgende:
[..]
HIer ook + kieswijzers voor de gemeenteraadsverkiezingen van de nieuwe gemeente.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb vandaag kleine pakjes van Becel, Bolletje en de KNVB gezien
Haha dat is OPTIVO ja, bij ons hebben we ook een paar kasten met zon belachelijke volgorde. Na 1 week was er een hoogscenariokast met die wijken die zelfs bij maatwerk rustig gebruikt worden om niet in de knoop te komen. Dikke kans dat je dienst word aangepast en dat je ook de 26p kan doen straks.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:32 schreef sbientje het volgende:
salarisstrook is er, de digitale dan. valt me niet tegen eigenlijk!
Vandaag voor het eerst met optivo gewerkt. Alleen degene die bij ons postverdeler was, wil dat niet doen want 'het is nog heel hectisch' Maar ondertussen gaat er bij ons tijd van de voorbereiding af. En zij gaat gewoon lekker de straat op. Echt prima weer...
Zijn deze hele week wijken blijven staan bij ons. En niet te weinig, echt 10 per team ofzoMorgen eerste zaterdag Optivo, zal wel een zootje worden. Op de kast waar mijn wijken inzitten zit 1 wijk tussen. Ik heb de 26 H en de 26 J, maar daartussen moet de 26 P nog in de kast
Ik begrijp niet hoe ze dat willen gaan doen, want die doet iemand anders..
Nou ja, ik vind het allemaal prima, als ik maar mijn tijd betaald krijg haha. Ach ja, we zien het vanzelf wel. Zit nu in een ander team, alle wijken van 1 gebied zitten nu samen (eerst had iedereen van alles watquote:Op vrijdag 19 november 2010 23:47 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha dat is OPTIVO ja, bij ons hebben we ook een paar kasten met zon belachelijke volgorde. Na 1 week was er een hoogscenariokast met die wijken die zelfs bij maatwerk rustig gebruikt worden om niet in de knoop te komen. Dikke kans dat je dienst word aangepast en dat je ook de 26p kan doen straks.
Oh en die postverdeler heb je geen reet aan, bij ons is ie ook altijd bezig (moet 2 flinke wijken voorbereiden) dus is het vaak sneller om je eigen bakken te pakken als ze er nog niet staan maar de tijd krijg je er niet meer voor. Bij ons heb je ook een paar verdelers die dan om 11.00 de straat op gaan terwijl er nog veel bezig zijn. Kan ze het niet echt kwalijk nemen want de tijd krijg je ook niet betaald om te wachten.
Hahahahahaaa die Becel-dingen had ik ook, en ook bij mij was er eentje lekquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:14 schreef Miepiekiekuut het volgende:
Vandaag allerlei rottige kleine pakjes (shopze.nl gratis.....shitzooi!)
Douwe Egberts, Ricola snoepjes, ontbijtkoek en ja... becel koffiemelkcupjes.
Laat nou net midden in mijn tas zo'n cupje kapot gaan, lekker zeg, koffiemelk in je post, gadver en godverdegodver....
Kan dat gewoonquote:Op zaterdag 20 november 2010 14:19 schreef Jesse_ het volgende:
Bij ons is alle verlof voor komende zaterdag ingetrokken door die staking.
Blijkbaarquote:
Denk dat weinig zaterdagwerkers van alle regels op de hoogte zijnquote:Op zaterdag 20 november 2010 14:48 schreef Troeta het volgende:
Vreemd, volgens mij werkt echt elke postbode om de zaterdag, maar dat ze niet vanaf een depot lopen, dat is logisch:D
Verlof kan niet zomaar ingetrokken worden, maar als er niemand tegen in gaat gebeurt dat gewoon. Ik blijf dat niet snappen hoor.
Ja, en dat vind ik raar. Je kan het toch op internet opzoeken,vragen aan je ouders of je collega's.quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:27 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Denk dat weinig zaterdagwerkers van alle regels op de hoogte zijn
Slimquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:33 schreef carboni het volgende:
Ze vragen hier nu al om mensen die maandag de wijken die volgende week zaterdag blijven staan te bezorgen
Of proberen een dienst te regelen met een brengrit op maandag, ben wel eens betaald om niks te doen in de tijd tussen rit en postbussen sorterenquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:44 schreef sbientje het volgende:
dat is mooi, dan kan ik volgende week maandag een lange dag maken. Ik kan di-wo-do niet meer werken voortaan omdat mijn school weer begonnen is, dus nu hoop ik op lange maandagen en vrijdagen
ja dat zou ook wel kunnen. Ik moet sowieso nog even met de nieuwe teamcoach overleggen of ik een vaste dienst kan krijgen op maandag en/of vrijdag.. Zou wel lekker zijnquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:55 schreef carboni het volgende:
[..]
Of proberen een dienst te regelen met een brengrit op maandag, ben wel eens betaald om niks te doen in de tijd tussen rit en postbussen sorteren
"omdat mijn school weer begonnen is"quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:44 schreef sbientje het volgende:
dat is mooi, dan kan ik volgende week maandag een lange dag maken. Ik kan di-wo-do niet meer werken voortaan omdat mijn school weer begonnen is, dus nu hoop ik op lange maandagen en vrijdagen
ja die bruine bedoelde ik met de dozen die nooit onbeschadigd uit de tas komen aangezien ze niet in de tassen passen en voor driekwart uit lucht bestaan. Die witten zijn diegene die nauwelijks lucht hebben maar scherpe randen.quote:Op zondag 21 november 2010 01:03 schreef Cerbie het volgende:
Wat dacht je van zo'n bruine, die exact de binnenmaten van een officiële brievenbus aanhoudt, door een jan-modaal-brievenbus heen te duwen. Die dingen passen 9 van de 10 keer niet. Zeker bij bijtbrievenbussen
H&M is ook hatelijk, ik heb nog nooit een H&M kledingstuk door een brievenbus heengekregen.![]()
H&M lukt mij steeds vaker, oefening baart kunstquote:Op zondag 21 november 2010 01:03 schreef Cerbie het volgende:
Wat dacht je van zo'n bruine, die exact de binnenmaten van een officiële brievenbus aanhoudt, door een jan-modaal-brievenbus heen te duwen. Die dingen passen 9 van de 10 keer niet. Zeker bij bijtbrievenbussen
H&M is ook hatelijk, ik heb nog nooit een H&M kledingstuk door een brievenbus heengekregen.![]()
ja die bruine bedoelde ik met de dozen die nooit onbeschadigd uit de tas komen aangezien ze niet in de tassen passen en voor driekwart uit lucht bestaan. Die witten zijn diegene die nauwelijks lucht hebben maar scherpe randen.quote:Op zondag 21 november 2010 01:03 schreef Cerbie het volgende:
dat zei je al jaquote:Op zondag 21 november 2010 10:25 schreef carboni het volgende:
[..]
ja die bruine bedoelde ik met de dozen die nooit onbeschadigd uit de tas komen aangezien ze niet in de tassen passen en voor driekwart uit lucht bestaan. Die witten zijn diegene die nauwelijks lucht hebben maar scherpe randen.
H&M moet je proberen tussen 2 enveloppen te zetten en al het lucht er uit strijken.Dan lukt het bijna altijd bij normale bussen. Vaak sneller om aan te bellen alleen. Die H&M dingen zijn ook irritant bij collectie omdat ze tussen de spijlen van de rolcontainer vallen.
quote:Op zondag 21 november 2010 01:21 schreef carboni het volgende:
[..]
ja die bruine bedoelde ik met de dozen die nooit onbeschadigd uit de tas komen aangezien ze niet in de tassen passen en voor driekwart uit lucht bestaan. Die witten zijn diegene die nauwelijks lucht hebben maar scherpe randen.
H&M moet je proberen tussen 2 enveloppen te zetten en al het lucht er uit strijken.Dan lukt het bijna altijd bij normale bussen. Vaak sneller om aan te bellen alleen. Die H&M dingen zijn ook irritant bij collectie omdat ze tussen de spijlen van de rolcontainer vallen.
Hoe vaak ga je die post nog maken?quote:Op zondag 21 november 2010 12:22 schreef carboni het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |