Denk dat weinig zaterdagwerkers van alle regels op de hoogte zijnquote:Op zaterdag 20 november 2010 14:48 schreef Troeta het volgende:
Vreemd, volgens mij werkt echt elke postbode om de zaterdag, maar dat ze niet vanaf een depot lopen, dat is logisch:D
Verlof kan niet zomaar ingetrokken worden, maar als er niemand tegen in gaat gebeurt dat gewoon. Ik blijf dat niet snappen hoor.

Ja, en dat vind ik raar. Je kan het toch op internet opzoeken,vragen aan je ouders of je collega's.quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:27 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Denk dat weinig zaterdagwerkers van alle regels op de hoogte zijn

heb onlangs een nieuw contract gekregen, toen werd er nog gezegd dat er met de oude iets gebeurd was of zo... nu werk ik al een tijdje onder die nieuwe... en nu krijg ik gewoon 2 loonstrookjes! Vorige maand ook al, maar toen was de 2e met een klein bedrag, dus toen dacht ik dat het met de overgang van contracten te maken had. Die van vandaag echter hadden beide het volledige loon, alleen de 1 van mijn oude contract, en de ander van mijn nieuwe
 heb onlangs een nieuw contract gekregen, toen werd er nog gezegd dat er met de oude iets gebeurd was of zo... nu werk ik al een tijdje onder die nieuwe... en nu krijg ik gewoon 2 loonstrookjes! Vorige maand ook al, maar toen was de 2e met een klein bedrag, dus toen dacht ik dat het met de overgang van contracten te maken had. Die van vandaag echter hadden beide het volledige loon, alleen de 1 van mijn oude contract, en de ander van mijn nieuwe   Meteen de postbode+ even gebeld, maar die kon daar allemaal niets mee. Dus ik moet er maandag zelf achteraan bij de salaris afdeling.
 Meteen de postbode+ even gebeld, maar die kon daar allemaal niets mee. Dus ik moet er maandag zelf achteraan bij de salaris afdeling.

Was dan ook als eerste van alle autoroutes klaar.
 Was dan ook als eerste van alle autoroutes klaar.  

De indeling van de kasten op de nieuwe vestiging is nog niet zoals het moet zijn.. Ik was wel redelijk op tijd klaar, om 3 uur. Heb nog een tijdje staan kletsen met iemand dus half uurtje meer gewerkt dan normaal op zaterdag. Voorbereiding ging wel vlot in mijn team.. En we kregen appelflappen
 De indeling van de kasten op de nieuwe vestiging is nog niet zoals het moet zijn.. Ik was wel redelijk op tijd klaar, om 3 uur. Heb nog een tijdje staan kletsen met iemand dus half uurtje meer gewerkt dan normaal op zaterdag. Voorbereiding ging wel vlot in mijn team.. En we kregen appelflappen  

Slimquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:33 schreef carboni het volgende:
Ze vragen hier nu al om mensen die maandag de wijken die volgende week zaterdag blijven staan te bezorgen

Of proberen een dienst te regelen met een brengrit op maandag, ben wel eens betaald om niks te doen in de tijd tussen rit en postbussen sorterenquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:44 schreef sbientje het volgende:
dat is mooi, dan kan ik volgende week maandag een lange dag maken. Ik kan di-wo-do niet meer werken voortaan omdat mijn school weer begonnen is, dus nu hoop ik op lange maandagen en vrijdagen

ja dat zou ook wel kunnen. Ik moet sowieso nog even met de nieuwe teamcoach overleggen of ik een vaste dienst kan krijgen op maandag en/of vrijdag.. Zou wel lekker zijnquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:55 schreef carboni het volgende:
[..]
Of proberen een dienst te regelen met een brengrit op maandag, ben wel eens betaald om niks te doen in de tijd tussen rit en postbussen sorteren

"omdat mijn school weer begonnen is"quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:44 schreef sbientje het volgende:
dat is mooi, dan kan ik volgende week maandag een lange dag maken. Ik kan di-wo-do niet meer werken voortaan omdat mijn school weer begonnen is, dus nu hoop ik op lange maandagen en vrijdagen
 Het mocht tijd worden, het is bijna december
 Het mocht tijd worden, het is bijna december  

voor de randen die altijd in je armen en handen snijden. Vooral die witte zijn erg en de bruine omdat het bijna onmogelijk deze onbeschadig bij een postbezorger/depot te krijgen
 voor de randen die altijd in je armen en handen snijden. Vooral die witte zijn erg en de bruine omdat het bijna onmogelijk deze onbeschadig bij een postbezorger/depot te krijgen

ja die bruine bedoelde ik met de dozen die nooit onbeschadigd uit de tas komen aangezien ze niet in de tassen passen en voor driekwart uit lucht bestaan. Die witten zijn diegene die nauwelijks lucht hebben maar scherpe randen.quote:Op zondag 21 november 2010 01:03 schreef Cerbie het volgende:
Wat dacht je van zo'n bruine, die exact de binnenmaten van een officiële brievenbus aanhoudt, door een jan-modaal-brievenbus heen te duwen. Die dingen passen 9 van de 10 keer niet. Zeker bij bijtbrievenbussen
H&M is ook hatelijk, ik heb nog nooit een H&M kledingstuk door een brievenbus heengekregen.

H&M lukt mij steeds vaker, oefening baart kunstquote:Op zondag 21 november 2010 01:03 schreef Cerbie het volgende:
Wat dacht je van zo'n bruine, die exact de binnenmaten van een officiële brievenbus aanhoudt, door een jan-modaal-brievenbus heen te duwen. Die dingen passen 9 van de 10 keer niet. Zeker bij bijtbrievenbussen
H&M is ook hatelijk, ik heb nog nooit een H&M kledingstuk door een brievenbus heengekregen.

ja die bruine bedoelde ik met de dozen die nooit onbeschadigd uit de tas komen aangezien ze niet in de tassen passen en voor driekwart uit lucht bestaan. Die witten zijn diegene die nauwelijks lucht hebben maar scherpe randen.quote:Op zondag 21 november 2010 01:03 schreef Cerbie het volgende:

dat zei je al jaquote:Op zondag 21 november 2010 10:25 schreef carboni het volgende:
[..]
ja die bruine bedoelde ik met de dozen die nooit onbeschadigd uit de tas komen aangezien ze niet in de tassen passen en voor driekwart uit lucht bestaan. Die witten zijn diegene die nauwelijks lucht hebben maar scherpe randen.
H&M moet je proberen tussen 2 enveloppen te zetten en al het lucht er uit strijken.Dan lukt het bijna altijd bij normale bussen. Vaak sneller om aan te bellen alleen. Die H&M dingen zijn ook irritant bij collectie omdat ze tussen de spijlen van de rolcontainer vallen.

quote:Op zondag 21 november 2010 01:21 schreef carboni het volgende:
[..]
ja die bruine bedoelde ik met de dozen die nooit onbeschadigd uit de tas komen aangezien ze niet in de tassen passen en voor driekwart uit lucht bestaan. Die witten zijn diegene die nauwelijks lucht hebben maar scherpe randen.
H&M moet je proberen tussen 2 enveloppen te zetten en al het lucht er uit strijken.Dan lukt het bijna altijd bij normale bussen. Vaak sneller om aan te bellen alleen. Die H&M dingen zijn ook irritant bij collectie omdat ze tussen de spijlen van de rolcontainer vallen.

Hoe vaak ga je die post nog maken?quote:Op zondag 21 november 2010 12:22 schreef carboni het volgende:
[..]

ook geen loonstrookje gezien dus.
 ook geen loonstrookje gezien dus.

Nee, maar ik heb met zo'n doos er wel voor gezorgd dat 1 klemmende brievenbus een stukje minder klemt nu, oftewel de post glijdt bij die brievenbus sinds een jaar een stuk makkelijker naar binnenquote:Op zondag 21 november 2010 13:09 schreef xxiessiexx het volgende:
Die bruine bol.com dozen zijn echt irritant, kennen jullie die?

Ik heb ooit nog mijn vinger open gehaald door zo'n H&M-pakje. Kwam er bij de volgende post pas achter omdat er op die brief wat bloedvlekken zaten.quote:Op zondag 21 november 2010 10:15 schreef sbientje het volgende:
H&m is idd flink proppen vaak. En die bruine bol.com dingen zijn ook irri! De witte heb ik geen problemen mee
Bolletje

Die ja. En dan je schaapachtig aan staan kijken alsof je te stom bent om een pakketje in een brievenbus te duwen.quote:Op zondag 21 november 2010 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
Die brievenbussen waar je de post niet aan de bovenzijde maar aan de voorzijde in moet doen heb ik een hekel aan, want kleine pakketjes passen er niet in

. Ik ben in 1 ding nu heel goed namelijk horde rennen.
. Ik ben in 1 ding nu heel goed namelijk horde rennen.

De WBV heeft in mijn vaste wijk bij een stel flatjes die groene vervangen door een modern gedrocht met opening aan de voorkantquote:Op zondag 21 november 2010 14:52 schreef carboni het volgende:
Die oude groene (niet op slot) zijn de beste buitenbussen.
Voor brievenbussen in de deur zijn de brievenbussen met een grote alu klep zonder veer en iets groter dan de bol.com doos qua gat in de deur het best. Gelukkig zijn die door plaatselijke woningbouwvereniging bijna overal geplaatst.
Oh en om toch nog even door te gaan... tuinhekjes. Ik ben in 1 ding nu heel goed namelijk horde rennen.

Oh schuine paden zijn ook kut, vooral als het net 9 meter is.quote:Op zondag 21 november 2010 14:55 schreef Cerbie het volgende:
[..]
De WBV heeft in mijn vaste wijk bij een stel flatjes die groene vervangen door een modern gedrocht met opening aan de voorkant
Ik zal in mijn eigen tuin ook nooit een schuin tuinpad aanleggen met grind. Gewoon netjes recht van de straat naar de deur, zonder tuinhekje

Bij sommige is het idd sneller om er overheen te stappen dan ze te openenquote:Op zondag 21 november 2010 14:52 schreef carboni het volgende:
Die oude groene (niet op slot) zijn de beste buitenbussen.
Voor brievenbussen in de deur zijn de brievenbussen met een grote alu klep zonder veer en iets groter dan de bol.com doos qua gat in de deur het best. Gelukkig zijn die door plaatselijke woningbouwvereniging bijna overal geplaatst.
Oh en om toch nog even door te gaan... tuinhekjes. Ik ben in 1 ding nu heel goed namelijk horde rennen.

Heb je een rijbewijs? Late dienst/collectie/buslichting is veel leuker om te doen na colleges, qua tijd past het vaak beter (diensten beginnen tussen 15:30 tot 17:00) tot 18:15. Bij ons komen ze bijna continu mensen tekort daar dus is er altijd werk. Ook draait collectie hier door tijdens de staking. Bonus: je krijgt 15% extra salaris voor dat extra kwartiertje na 18:00.quote:Op zondag 21 november 2010 15:08 schreef sk888er het volgende:
Damnit, ik heb afspraken gemaatk met mn teamleider dat ik elke dag na mn colleges van de uni nog een wijkje kan doen, dit is meestal een wijke van 1,5 a 2 uur. Nu kan ik aanstaande dinsdag niet en woensdag, donderdag en vrijdag wel waardoor er maar 1 dag deze week overblijft voor mij.... Dus ik vraag of ik niet gewoon kan bezorgen aangezien de postbezorgers wel gewoon worden gevraagd om te bezorgen, krijg ik dus als antwoord dat dat écht niet kan vanwege functievervuiling oid.
Wel afgelopen zaterdag een errúg saaie dag gehad. Heb voor het eerst een autowijk mogen doen (dat was dan wel weer leuk) maar mocht weer is iemand opleiden. Krijg ik vervolgens iemand van 19 mee, die er gewoon gezond uitziet. Begint goed, hij heeft een goed tempo op de fiets (wijk was 20 minuten fietsen omdat we vanuit het kantoor moesten komen), komen we vervolgens in de wijk gaat ie op slakkengangetje die wijk bezorgen!!!! hebben we er 8 uur over gedaan waar normaal in totaal maar 4 uur voor staat...

die laatste is ook een goeie ja, vooral als het zon bus is waar de klep nar binnen open gaat, dus dat je moet duwen..quote:Op zondag 21 november 2010 14:59 schreef carboni het volgende:
Postbode horror scenario:
Huis met klemmend tuinhek wat alleen te openen is met 2 handen, daarna een schuin grindpad van 9,99 meter, om 3 bol.com pakketten en 1 h&m zakje door een klemmende brievenbus met scherpe randen te duwen. Oh en als je net klaar bent de bewoner die de deur open doet begint te zeuren over de blauwe brief en zijn hond laat ontsnappen die je nog achter na zit terwijl je het record hoogspringen verbeterd
Geloof dat dit al het gezeik over postbezorgen in 1 post dekt, alleen een oprit met los grind in een fietswijk niet. Oh en 1 giroafschrift in een verticale brievenbus
 maak dan een gat in je deur
 maak dan een gat in je deur  (en ja ik snap wel dat er redenen zijn voor een buitenbus
 (en ja ik snap wel dat er redenen zijn voor een buitenbus  )
)

Mijn persoonlijke record van gekkigheden is met 80 kmh een t5 over de grasberm te jakkeren omdat anders mijn bocoscore omlaag ging voor de-acceleratie toen er zon connexionbusje in tegenovergestelde richting aankwam. Maar dat was in de zomer met harde berm.quote:Op zondag 21 november 2010 16:39 schreef Peterselieman het volgende:
Als het doorgaat dan kan ik zaterdag voor het eerst dus met de auto in de sneeuw rijden. Ben wel wat gewend, dus dat moet geen probleem zijn om hard door te jakkeren

maar ik rijd altijd rustig en netjes
 maar ik rijd altijd rustig en netjes  

Collega heeft met behulp van zo'n bol.com pakketje een brievenbus uit de deur getrokken.quote:Op zondag 21 november 2010 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb met zo'n doos er wel voor gezorgd dat 1 klemmende brievenbus een stukje minder klemt nu, oftewel de post glijdt bij die brievenbus sinds een jaar een stuk makkelijker naar binnen

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |