Het management van tnt benadeelt uiteindelijk ook de consument door alle postbodes te ontslaan.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dat dus. Dit begint meer op zelfmoord te lijken. Ach...het is goed voor de concurrenten die niet staken.
Dat vindt jij misschien. Ik verzend mijn pakketten bijvoorbeeld alleen nog maar via DHL/ Selekt vracht (100-en) en nog geen enkele keer fout gegaan. Iets wat ik helaas van TNT niet kan zeggen, daar is diefstal en verlies aan de orde van de dag.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:13 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Het management van tnt benadeelt uiteindelijk ook de consument door alle postbodes te ontslaan.De bezorging zal er sterk op achteruitgaan, terwijl er ondertussen 1000'en mensen ontslagen worden en het bedrijf nog steeds dikke winst maakt! De concurrenten zijn ook al niet een haar beter, verwacht een veel slechtere service als je je post bij de concurrent laat bezorgen.
En medische post. Waarom denk je dat dat is? Omdat een begrafenis missen nogal kut is, niet waar? Hetzelfde geld voor het missen van medicijnen. Verder zijn de andere zaken relatief onbelangrijk.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:17 schreef DrDentz het volgende:
Waarom wel rouwkaarten? Beetje hooghartig dat postbodes wel eventjes bepalen wat belangrijke post en wat onzin is.
'relatief onbelangrijk' volgens de postbode ja.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En medische post. Waarom denk je dat dat is? Omdat een begrafenis missen nogal kut is, niet waar? Hetzelfde geld voor het missen van medicijnen. Verder zijn de andere zaken relatief onbelangrijk.
Ja maar de postbodes hebben daarvoor gestudeerd, die weten precies wat belangrijk is en wat onzin is.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
'relatief onbelangrijk' volgens de postbode ja.
Ah dat is op zich wel een mooie oplossing, hoop dat er hier ook zoiets geregeld wordt. Dan kan er ook gewoon op een normale tijd begonnen worden met voorbereiden en hoeft de hele boel niet in de soep te draaien. Betekent ook dat ik extra langzaam ga vossen natuurlijkquote:Op woensdag 24 november 2010 22:10 schreef Viper86 het volgende:
Bij ons gaan ze tot half acht door met vossen, alle post wat er dan nog over blijft laten ze staan.
Dat betekent dat we een "gewone" drukke zaterdag krijgen.
TNT werkt met subcontractors. Dus tja, dat zorgt voor problemen.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dat vindt jij misschien. Ik verzend mijn pakketten bijvoorbeeld alleen nog maar via DHL/ Selekt vracht (100-en) en nog geen enkele keer fout gegaan. Iets wat ik helaas van TNT niet kan zeggen, daar is diefstal en verlies aan de orde van de dag.
En daar hebben jullie wel eens over geklaagd bij de TNT? Of alleen heel dapper op internet?quote:Briefpost is helemaal om te janken (dan woon ik nog in de wijk waar het nog meevalt). Mijn vader krijgt dagelijks de post van de halve straaten andersom ook.
Waarom zijn mensen nou altijd te dom om te begrijpen dat staken geen zin heeft als het voor niemand vervelend zou zijn?quote:Heel leuk dat 'staken' en ik begrijp het ook wel dat het belachelijk is dat je mensen die 30 jaar in dienst zijn er nu uit wilt pleuren, maar de consument kan het niet waarderen en loopt over na een andere postbezorger.
Dat bepalen de postbodes niet, dat bepaalt het management.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:17 schreef DrDentz het volgende:
Waarom wel rouwkaarten? Beetje hooghartig dat postbodes wel eventjes bepalen wat belangrijke post en wat onzin is.
Nee, volgens de TNT.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
'relatief onbelangrijk' volgens de postbode ja.
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:21 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ja maar de postbodes hebben daarvoor gestudeerd, die weten precies wat belangrijk is en wat onzin is.
Geklaagd over de postbode die zijn post overal maar in de bussen doet? JA resultaat? 0,0quote:Op woensdag 24 november 2010 22:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
TNT werkt met subcontractors. Dus tja, dat zorgt voor problemen.
[..]
En daar hebben jullie wel eens over geklaagd bij de TNT? Of alleen heel dapper op internet?
[..]
Waarom zijn mensen nou altijd te dom om te begrijpen dat staken geen zin heeft als het voor niemand vervelend zou zijn?
De TNT heeft er alle belang bij zijn klanten tevreden te houden. Dus als je je bazen wilt pakken...wat doe je dan? Juist..staken..WANT dan heeft de klant er last van. En dus ook de baas. Het is zo kindereenvoudig dat het me blijft verbazen dat mensen altijd komen met die uitspraak: "Leuk dat staken...maar het is wel vervelend. Dat kunnen ze niet maken!"
Nee de consument heeft geen keus, omdat de andere bedrijven zich niet wagen aan het bezorgen van briefpost van consumenten...de hele gedachte achter de liberalisering van de postmarkt was natuurlijk dat het voor consumenten voordeliger en kwalitatief beter zou worden, maar wat betreft voordeel zijn het vooral bedrijven die hiervan profiteren (maar dit voordeel niet doorberekenen aan de klant, zie bijv. Veronicagids)...en over de kwaliteit hoeven we het al helemaal niet te hebben, die holt bij TNT nu achteruit....quote:Op woensdag 24 november 2010 22:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]maar de consument kan het niet waarderen en loopt over na een andere postbezorger.
Neuh, waarom? Dan zou het bij iedere staking diefstal zijn. Je krijgt je spullen wel, alleen iets later.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:25 schreef DrDentz het volgende:
Toch vreemd dat ze zomaar je spullen laten liggen en je ook niet de mogelijkheid hebt om het op te halen. Riekt naar (tijdelijke) diefstal.
TNT maakt winst, dus dat alle postbodes nu allemaal ontslagen moeten worden is dikke onzin. Dat kan ook wel over een langere tijd uitgesmeerd worden.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dat vindt jij misschien. Ik verzend mijn pakketten bijvoorbeeld alleen nog maar via DHL/ Selekt vracht (100-en) en nog geen enkele keer fout gegaan. Iets wat ik helaas van TNT niet kan zeggen, daar is diefstal en verlies aan de orde van de dag.
Briefpost is helemaal om te janken (dan woon ik nog in de wijk waar het nog meevalt). Mijn vader krijgt dagelijks de post van de halve straaten andersom ook.
Heel leuk dat 'staken' en ik begrijp het ook wel dat het belachelijk is dat je mensen die 30 jaar in dienst zijn er nu uit wilt pleuren, maar de consument kan het niet waarderen en loopt over na een andere postbezorger.
Je kan het altijd proberen natuurlijk. Maar aangezien de videocodering van ongefrankeerde poststukken tegenwoordig in de Filipijnen plaatsvindt (en ik niet denk dat ze daar gaan staken), zal je er waarschijnlijk gewoon een portokaartje bijkrijgen...quote:Op woensdag 24 november 2010 22:30 schreef DrDentz het volgende:
Maar als conducteurs staken knippen ze geen kaartjes. Mogen wij straks ook gratis post verzenden, als compromis?
Vergelijk het met het staken van de machinisten en de conducteurs en dat jij een kaartje zonder datum hebt gekocht.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:30 schreef DrDentz het volgende:
Maar als conducteurs staken knippen ze geen kaartjes. Mogen wij straks ook gratis post verzenden, als compromis?
Wat, ze mogen niet eens allemaal kriskras door het hele bedrijf lopen met de post? Dat dat niet mag zeg. Wat een rare regels hebben ze toch in dat bedrijf.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:32 schreef Viper86 het volgende:
Je werkt de halve dag binnen gele lijnen, waar je absoluut niet buiten mag komen, als je er wel buiten komt, krijg je een waarschuwing, als je er nog vaker overheenkomt, wordt je ontslagen!
Dat zeg ik niet.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat, ze mogen niet eens allemaal kriskras door het hele bedrijf lopen met de post? Dat dat niet mag zeg. Wat een rare regels hebben ze toch in dat bedrijf.
"De consument"? En wie is dat, als ik vragen mag? De mensen die ik spreek tijdens mijn bestelling steunen die acties voor 100%! En als "de consument" het volgens jou dan zo belangrijk vindt dat er iedere dag post wordt bezorgd, dan hebben ze bij de concurrent weinig te zoeken! Sandd en Selektmail bezorgen maar 2 dagen per week, VSP heeft zelfs maar 1 bestelronde! Bij ons heet het staken als er geen 6x per week bestelling is, bij de concurrent is dat business as usual.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Briefpost is helemaal om te janken (dan woon ik nog in de wijk waar het nog meevalt). Mijn vader krijgt dagelijks de post van de halve straaten andersom ook.
Heel leuk dat 'staken' en ik begrijp het ook wel dat het belachelijk is dat je mensen die 30 jaar in dienst zijn er nu uit wilt pleuren, maar de consument kan het niet waarderen en loopt over na een andere postbezorger.
Maarja, wat wil je dan in een 'modern land als Nederland'? Dat iedereen maar wat loopt te lanterfanten op de werkvloer? Natuurlijk moeten er regeltjes zijn, daar is niks onmenselijks aan.quote:
Dan klaag je nog een keer. Want klachten worden over het algemeen behoorlijk serieus genomen. Ik ken zat voorbeelden van mensen die in de problemen kwamen omdat er 1 klachtje binnenkwam.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:25 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]ik zou het toch behoorlijk kut vinden als ik een uitnodiging krijg voor een sollicitatie (voor maandag) die ik door de standaard vertraging bij tnt pas zaterdag of volgende week maandag krijg
[..]
Geklaagd over de postbode die zijn post overal maar in de bussen doet? JA resultaat? 0,0
Dus kom niet met je heel dapper op internet
Waarmee je impliceert dat ze niet moeten staken? Nee, *dat* is een statement makenquote:Ik heb nergens gezegd dat ze het niet kunnen maken, ik geef alleen aan dat de postbezorgers zichzelf en het bedrijf alleen nog maar dieper de shit in helpen, omdat de klanten weg lopen. De tijd van de monopolie positie is voorbij, maar dat willen nog niet alle postbodes begrijpen. Je werkt bij een bedrijf dat winst moet maken en dat is in deze 'barre' tijden niet erg makkelijk.
Ja, lanterfanten, Al die postbodes hebben jarenlang gelanterfanterd! Natuurlijk, daarom worden ze allemaal ontslagen!quote:Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maarja, wat wil je dan in een 'modern land als Nederland'? Dat iedereen maar wat loopt te lanterfanten op de werkvloer? Natuurlijk moeten er regeltjes zijn, daar is niks onmenselijks aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |