abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 november 2010 @ 22:13:11 #151
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89116551
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Dat dus. Dit begint meer op zelfmoord te lijken. Ach...het is goed voor de concurrenten die niet staken.
Het management van tnt benadeelt uiteindelijk ook de consument door alle postbodes te ontslaan. ;) De bezorging zal er sterk op achteruitgaan, terwijl er ondertussen 1000'en mensen ontslagen worden en het bedrijf nog steeds dikke winst maakt! De concurrenten zijn ook al niet een haar beter, verwacht een veel slechtere service als je je post bij de concurrent laat bezorgen. ;)
Nothing is what it seems
pi_89116859
Waarom wel rouwkaarten? Beetje hooghartig dat postbodes wel eventjes bepalen wat belangrijke post en wat onzin is.
pi_89116947
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:13 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Het management van tnt benadeelt uiteindelijk ook de consument door alle postbodes te ontslaan. ;) De bezorging zal er sterk op achteruitgaan, terwijl er ondertussen 1000'en mensen ontslagen worden en het bedrijf nog steeds dikke winst maakt! De concurrenten zijn ook al niet een haar beter, verwacht een veel slechtere service als je je post bij de concurrent laat bezorgen. ;)
Dat vindt jij misschien. Ik verzend mijn pakketten bijvoorbeeld alleen nog maar via DHL/ Selekt vracht (100-en) en nog geen enkele keer fout gegaan. Iets wat ik helaas van TNT niet kan zeggen, daar is diefstal en verlies aan de orde van de dag.

Briefpost is helemaal om te janken (dan woon ik nog in de wijk waar het nog meevalt). Mijn vader krijgt dagelijks de post van de halve straat :') en andersom ook.

Heel leuk dat 'staken' en ik begrijp het ook wel dat het belachelijk is dat je mensen die 30 jaar in dienst zijn er nu uit wilt pleuren, maar de consument kan het niet waarderen en loopt over na een andere postbezorger.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 24 november 2010 @ 22:19:13 #154
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_89116987
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:17 schreef DrDentz het volgende:
Waarom wel rouwkaarten? Beetje hooghartig dat postbodes wel eventjes bepalen wat belangrijke post en wat onzin is.
En medische post. Waarom denk je dat dat is? Omdat een begrafenis missen nogal kut is, niet waar? Hetzelfde geld voor het missen van medicijnen. Verder zijn de andere zaken relatief onbelangrijk.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_89117045
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:19 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En medische post. Waarom denk je dat dat is? Omdat een begrafenis missen nogal kut is, niet waar? Hetzelfde geld voor het missen van medicijnen. Verder zijn de andere zaken relatief onbelangrijk.
'relatief onbelangrijk' volgens de postbode ja.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_89117121
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ja maar de postbodes hebben daarvoor gestudeerd, die weten precies wat belangrijk is en wat onzin is.
pi_89117170
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:10 schreef Viper86 het volgende:
Bij ons gaan ze tot half acht door met vossen, alle post wat er dan nog over blijft laten ze staan.

Dat betekent dat we een "gewone" drukke zaterdag krijgen.
Ah dat is op zich wel een mooie oplossing, hoop dat er hier ook zoiets geregeld wordt. Dan kan er ook gewoon op een normale tijd begonnen worden met voorbereiden en hoeft de hele boel niet in de soep te draaien. Betekent ook dat ik extra langzaam ga vossen natuurlijk :P ;)
  woensdag 24 november 2010 @ 22:22:17 #158
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_89117194
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Dat vindt jij misschien. Ik verzend mijn pakketten bijvoorbeeld alleen nog maar via DHL/ Selekt vracht (100-en) en nog geen enkele keer fout gegaan. Iets wat ik helaas van TNT niet kan zeggen, daar is diefstal en verlies aan de orde van de dag.
TNT werkt met subcontractors. Dus tja, dat zorgt voor problemen.
quote:
Briefpost is helemaal om te janken (dan woon ik nog in de wijk waar het nog meevalt). Mijn vader krijgt dagelijks de post van de halve straat :') en andersom ook.
En daar hebben jullie wel eens over geklaagd bij de TNT? Of alleen heel dapper op internet?

quote:
Heel leuk dat 'staken' en ik begrijp het ook wel dat het belachelijk is dat je mensen die 30 jaar in dienst zijn er nu uit wilt pleuren, maar de consument kan het niet waarderen en loopt over na een andere postbezorger.
Waarom zijn mensen nou altijd te dom om te begrijpen dat staken geen zin heeft als het voor niemand vervelend zou zijn? :')

De TNT heeft er alle belang bij zijn klanten tevreden te houden. Dus als je je bazen wilt pakken...wat doe je dan? Juist..staken..WANT dan heeft de klant er last van. En dus ook de baas. Het is zo kindereenvoudig dat het me blijft verbazen dat mensen altijd komen met die uitspraak: "Leuk dat staken...maar het is wel vervelend. Dat kunnen ze niet maken!" :')
  woensdag 24 november 2010 @ 22:22:35 #159
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89117215
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:17 schreef DrDentz het volgende:
Dat bepalen de postbodes niet, dat bepaalt het management. ;)

Rouwbrieven zijn heilig binnen de postbezorging, onder andere omdat ze nogal tijdgevoelig zijn. Als een rouwkaart een dag vertraging heeft, kan het al betekenen dat iemand een begrafenis mist. Dat kan en mag natuurlijk niet, zie onder andere de radar - aflevering van afgelopen maandag.

Daarnaast word post die betrekking heeft op bepaalde ziektes die een persoon heeft ook bezorgd.

Andere post, zoals ansichtkaarten, zakelijke post ed. zijn ook belangrijk, maar niet van levensbelang dan wel van groot emotioneel belang.
Nothing is what it seems
  woensdag 24 november 2010 @ 22:22:46 #160
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_89117231
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Nee, volgens de TNT.
En als jij dan echt zoiets heeeeeeeeeeeeeeel belangrijks te versturen hebt, dan neem je die dag maar een koerier.
pi_89117423
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:21 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ja maar de postbodes hebben daarvoor gestudeerd, die weten precies wat belangrijk is en wat onzin is.
:D ik zou het toch behoorlijk kut vinden als ik een uitnodiging krijg voor een sollicitatie (voor maandag) die ik door de standaard vertraging bij tnt pas zaterdag of volgende week maandag krijg
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:22 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

TNT werkt met subcontractors. Dus tja, dat zorgt voor problemen.

[..]

En daar hebben jullie wel eens over geklaagd bij de TNT? Of alleen heel dapper op internet?

[..]

Waarom zijn mensen nou altijd te dom om te begrijpen dat staken geen zin heeft als het voor niemand vervelend zou zijn? :')

De TNT heeft er alle belang bij zijn klanten tevreden te houden. Dus als je je bazen wilt pakken...wat doe je dan? Juist..staken..WANT dan heeft de klant er last van. En dus ook de baas. Het is zo kindereenvoudig dat het me blijft verbazen dat mensen altijd komen met die uitspraak: "Leuk dat staken...maar het is wel vervelend. Dat kunnen ze niet maken!" :')
Geklaagd over de postbode die zijn post overal maar in de bussen doet? JA resultaat? 0,0
Dus kom niet met je heel dapper op internet :')

Ik heb nergens gezegd dat ze het niet kunnen maken, ik geef alleen aan dat de postbezorgers zichzelf en het bedrijf alleen nog maar dieper de shit in helpen, omdat de klanten weg lopen. De tijd van de monopolie positie is voorbij, maar dat willen nog niet alle postbodes begrijpen. Je werkt bij een bedrijf dat winst moet maken en dat is in deze 'barre' tijden niet erg makkelijk.
pi_89117426
Toch vreemd dat ze zomaar je spullen laten liggen en je ook niet de mogelijkheid hebt om het op te halen. Riekt naar (tijdelijke) diefstal.
pi_89117492
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]maar de consument kan het niet waarderen en loopt over na een andere postbezorger.
Nee de consument heeft geen keus, omdat de andere bedrijven zich niet wagen aan het bezorgen van briefpost van consumenten...de hele gedachte achter de liberalisering van de postmarkt was natuurlijk dat het voor consumenten voordeliger en kwalitatief beter zou worden, maar wat betreft voordeel zijn het vooral bedrijven die hiervan profiteren (maar dit voordeel niet doorberekenen aan de klant, zie bijv. Veronicagids)...en over de kwaliteit hoeven we het al helemaal niet te hebben, die holt bij TNT nu achteruit....
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 november 2010 @ 22:27:38 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89117563
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:25 schreef DrDentz het volgende:
Toch vreemd dat ze zomaar je spullen laten liggen en je ook niet de mogelijkheid hebt om het op te halen. Riekt naar (tijdelijke) diefstal.
Neuh, waarom? Dan zou het bij iedere staking diefstal zijn. Je krijgt je spullen wel, alleen iets later.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89117777
Maar als conducteurs staken knippen ze geen kaartjes. Mogen wij straks ook gratis post verzenden, als compromis?
  woensdag 24 november 2010 @ 22:32:57 #166
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89117945
quote:

[..]

TNT maakt winst, dus dat alle postbodes nu allemaal ontslagen moeten worden is dikke onzin. Dat kan ook wel over een langere tijd uitgesmeerd worden.

Via de achterdeur worden er nu postbezorgers aangenomen die veel goedkoper werken en waar ook een veel groter verloop aanwezig is. In sommige wijken in grote steden heb je elke week wel een nieuwe postbezorger! Geen wonder dat er tassen blijven staan, complete straten verkeerd worden bezorgd en er buspakketten gestolen worden!

Daarnaast gaat alle winst die tnt maakt naar hun aandeelhouders, die op de korte termijn grote winsten willen zien, ten koste van de loyale postbodes, die al 30-40 jaar bij tnt werken en die nu als honden worden behandeld. Je werkt de halve dag binnen gele lijnen, waar je absoluut niet buiten mag komen, als je er wel buiten komt, krijg je een waarschuwing, als je er nog vaker overheenkomt, wordt je ontslagen! Dit is nog maar een voorbeeld, maar al met al wil ik aangeven dat de druk op de werkvloer enorm is en dat dit absoluut niet mogelijk zou moeten zijn in een modern land als Nederland.

Dat er gemoderniseerd en bezuinigd moet worden, zijn we het allemaal over eens, maar over hoe je dat dan tenslotte uitvoert is op verschillende manieren mogelijk. Op de manier hoe ze het nu uitvoeren is natuurlijk totaal van de zotte.
Nothing is what it seems
pi_89118041
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:30 schreef DrDentz het volgende:
Maar als conducteurs staken knippen ze geen kaartjes. Mogen wij straks ook gratis post verzenden, als compromis?
Je kan het altijd proberen natuurlijk. Maar aangezien de videocodering van ongefrankeerde poststukken tegenwoordig in de Filipijnen plaatsvindt (en ik niet denk dat ze daar gaan staken), zal je er waarschijnlijk gewoon een portokaartje bijkrijgen...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 november 2010 @ 22:34:26 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89118057
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:30 schreef DrDentz het volgende:
Vergelijk het met het staken van de machinisten en de conducteurs en dat jij een kaartje zonder datum hebt gekocht.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89118278
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:32 schreef Viper86 het volgende:
Je werkt de halve dag binnen gele lijnen, waar je absoluut niet buiten mag komen, als je er wel buiten komt, krijg je een waarschuwing, als je er nog vaker overheenkomt, wordt je ontslagen!
Wat, ze mogen niet eens allemaal kriskras door het hele bedrijf lopen met de post? Dat dat niet mag zeg. Wat een rare regels hebben ze toch in dat bedrijf.
  woensdag 24 november 2010 @ 22:39:34 #170
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89118412
quote:
9s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:37 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Wat, ze mogen niet eens allemaal kriskras door het hele bedrijf lopen met de post? Dat dat niet mag zeg. Wat een rare regels hebben ze toch in dat bedrijf.
Dat zeg ik niet. :?
Nothing is what it seems
pi_89118519
quote:

[..]

"De consument"? En wie is dat, als ik vragen mag? De mensen die ik spreek tijdens mijn bestelling steunen die acties voor 100%! En als "de consument" het volgens jou dan zo belangrijk vindt dat er iedere dag post wordt bezorgd, dan hebben ze bij de concurrent weinig te zoeken! Sandd en Selektmail bezorgen maar 2 dagen per week, VSP heeft zelfs maar 1 bestelronde! Bij ons heet het staken als er geen 6x per week bestelling is, bij de concurrent is dat business as usual.

En uiteindelijk heeft de consument (als in de Nederlandse burger) ook baat bij de staking. Weet je nml hoe TNT dit massa-ontslag wil realiseren? Ze hebben nu al te weinig mensen om de post weg te krijgen. Vanaf 2012 gaan ze werken volgens didoza. Dat houdt in dat ze de meeste post gaan clusteren op dinsdag, donderdag en zaterdag, en dat er op maandag, woensdag en vrijdag alleen nog maar tijdskritische post wordt bezorgd. Dat zijn dan rouwkaarten, post van de trombosedienst, etc. En ondertussen wordt er hard gelobbyd door Bakker en consorten om op maandag, woensdag en vrijdag helemaal niet meer te hoeven bezorgen, en dan het eerst die maandag eruit! Op die manier heb je minder mensen nodig, en al helemaal geen fulltimers, dus die gaan eruit.

Dus nu tijdens de staking ondervindt men ongemak, maar als we niet protesteren zitten we over dik een jaar in een systeem waarin de meeste mensen sowieso maar 3x per week post ontvangen van TNT.

Ook wordt er geprotesteerd tegen het vervangen van ervaren bestellers door goedkope bezorgers, uitzendkrachten en Polen. Natuurllijk zitten er daar ook goede tussen, maar je ziet wel duidelijk dat de slechtere betaling icm het verlies aan vakkennis (want het werk houdt echt wel meer in dan wat enveloppen in bussen douwen) leidt tot slechtere kwaliteit.

Dus je zou ons juist moeten steunen. We staken voor behoud van kwaliteit en kennis, en voor het in stand houden van de dagelijkse postbestelling, zaken waar jij blijkens je post ook aan hecht.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_89118609
Ik heb ook één avond/ nacht bij TNT post gewerkt hier in Den-Haag. Wat ik toen allemaal zag was echt belachelijk. Kerstkaarten die op de grond vielen werden niet opgeraapt, maar overheen gelopen (totdat de envelop zwart was van de voetafdrukken). Postpakketten sorteren leek meer op een wedstrijd basketballen/ vergooien :') Als dit altijd zo gaat dan vind ik het niet zo gek dat men binnen de lijnen moet blijven.
pi_89118652
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:39 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. :?
Maarja, wat wil je dan in een 'modern land als Nederland'? Dat iedereen maar wat loopt te lanterfanten op de werkvloer? Natuurlijk moeten er regeltjes zijn, daar is niks onmenselijks aan.
  woensdag 24 november 2010 @ 22:45:15 #174
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_89118711
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:25 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

:D ik zou het toch behoorlijk kut vinden als ik een uitnodiging krijg voor een sollicitatie (voor maandag) die ik door de standaard vertraging bij tnt pas zaterdag of volgende week maandag krijg

[..]

Geklaagd over de postbode die zijn post overal maar in de bussen doet? JA resultaat? 0,0
Dus kom niet met je heel dapper op internet :')
Dan klaag je nog een keer. Want klachten worden over het algemeen behoorlijk serieus genomen. Ik ken zat voorbeelden van mensen die in de problemen kwamen omdat er 1 klachtje binnenkwam.

quote:
Ik heb nergens gezegd dat ze het niet kunnen maken, ik geef alleen aan dat de postbezorgers zichzelf en het bedrijf alleen nog maar dieper de shit in helpen, omdat de klanten weg lopen. De tijd van de monopolie positie is voorbij, maar dat willen nog niet alle postbodes begrijpen. Je werkt bij een bedrijf dat winst moet maken en dat is in deze 'barre' tijden niet erg makkelijk.
Waarmee je impliceert dat ze niet moeten staken? Nee, *dat* is een statement maken :')
Maarja, ik verwacht niets anders van iemand die concertkaartjes opkoopt om ze vervolgens met woekerwinsten te verkopen.
  woensdag 24 november 2010 @ 22:45:27 #175
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89118724
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maarja, wat wil je dan in een 'modern land als Nederland'? Dat iedereen maar wat loopt te lanterfanten op de werkvloer? Natuurlijk moeten er regeltjes zijn, daar is niks onmenselijks aan.
Ja, lanterfanten, Al die postbodes hebben jarenlang gelanterfanterd! Natuurlijk, daarom worden ze allemaal ontslagen!

:{
Nothing is what it seems
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')