abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89118753
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

"De consument"? En wie is dat, als ik vragen mag? De mensen die ik spreek tijdens mijn bestelling steunen die acties voor 100%! En als "de consument" het volgens jou dan zo belangrijk vindt dat er iedere dag post wordt bezorgd, dan hebben ze bij de concurrent weinig te zoeken! Sandd en Selektmail bezorgen maar 2 dagen per week, VSP heeft zelfs maar 1 bestelronde! Bij ons heet het staken als er geen 6x per week bestelling is, bij de concurrent is dat business as usual.

En uiteindelijk heeft de consument (als in de Nederlandse burger) ook baat bij de staking. Weet je nml hoe TNT dit massa-ontslag wil realiseren? Ze hebben nu al te weinig mensen om de post weg te krijgen. Vanaf 2012 gaan ze werken volgens didoza. Dat houdt in dat ze de meeste post gaan clusteren op dinsdag, donderdag en zaterdag, en dat er op maandag, woensdag en vrijdag alleen nog maar tijdskritische post wordt bezorgd. Dat zijn dan rouwkaarten, post van de trombosedienst, etc. En ondertussen wordt er hard gelobbyd door Bakker en consorten om op maandag, woensdag en vrijdag helemaal niet meer te hoeven bezorgen, en dan het eerst die maandag eruit! Op die manier heb je minder mensen nodig, en al helemaal geen fulltimers, dus die gaan eruit.

Dus nu tijdens de staking ondervindt men ongemak, maar als we niet protesteren zitten we over dik een jaar in een systeem waarin de meeste mensen sowieso maar 3x per week post ontvangen van TNT.

Ook wordt er geprotesteerd tegen het vervangen van ervaren bestellers door goedkope bezorgers, uitzendkrachten en Polen. Natuurllijk zitten er daar ook goede tussen, maar je ziet wel duidelijk dat de slechtere betaling icm het verlies aan vakkennis (want het werk houdt echt wel meer in dan wat enveloppen in bussen douwen) leidt tot slechtere kwaliteit.

Dus je zou ons juist moeten steunen. We staken voor behoud van kwaliteit en kennis, en voor het in stand houden van de dagelijkse postbestelling, zaken waar jij blijkens je post ook aan hecht.
Zoals ik al aangaf is de kwaliteit al jaren 'shit' en is dat niet van de laatste tijd door de goedkope bezorgers/ uitzendkrachten en polen.

Ik krijg liever 2x per week mijn post op de juiste manier dan 6x per week op een slechte manier.

Zoals ik al eerder aangaf is TNT een commercieel bedrijf wat alleen maar winst wilt maken (en meer winst) en dat moet op de goedkoopste manier (zoals bij vele bedrijven).
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_89118808
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:45 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dan klaag je nog een keer. Want klachten worden over het algemeen behoorlijk serieus genomen. Ik ken zat voorbeelden van mensen die in de problemen kwamen omdat er 1 klachtje binnenkwam.

[..]

Waarmee je impliceert dat ze niet moeten staken? Nee, *dat* is een statement maken :')
Maarja, ik verwacht niets anders van iemand die concertkaartjes opkoopt om ze vervolgens met woekerwinsten te verkopen.
:') je bent uitgelult mooi :) Was je moeder nog blij met de kaartjes?
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
  woensdag 24 november 2010 @ 22:47:22 #178
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89118818
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb ook één avond/ nacht bij TNT post gewerkt hier in Den-Haag. Wat ik toen allemaal zag was echt belachelijk. Kerstkaarten die op de grond vielen werden niet opgeraapt, maar overheen gelopen (totdat de envelop zwart was van de voetafdrukken). Postpakketten sorteren leek meer op een wedstrijd basketballen/ vergooien :') Als dit altijd zo gaat dan vind ik het niet zo gek dat men binnen de lijnen moet blijven.
Natuurlijk gaat het altijd zo! Postbezorging is net een basketbalwedstrijd. Onze teamcoach heet niet voor niets teamcoach. Al die 20.000 medewerkers zitten dan ook allemaal in de hoogste basketbal league. 8-)

:'( :'( :'(
Nothing is what it seems
pi_89118830
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:45 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ja, lanterfanten, Al die postbodes hebben jarenlang gelanterfanterd! Natuurlijk, daarom worden ze allemaal ontslagen!

:{
Ze worden natuurlijk niet ontslagen omdat ze het zo goed doen en onmisbaar zijn. Als jonge hulpkrachten goedkoper en efficiënter zijn heeft het management gewoon in te grijpen.
pi_89118885
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:47 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ze worden natuurlijk niet ontslagen omdat ze het zo goed doen en onmisbaar zijn. Als jonge hulpkrachten goedkoper en efficiënter zijn heeft het management gewoon in te grijpen.
je praat tegen een muur
  woensdag 24 november 2010 @ 22:49:14 #181
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89118918
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:47 schreef DrDentz het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ook wordt er geprotesteerd tegen het vervangen van ervaren bestellers door goedkope bezorgers, uitzendkrachten en Polen. Natuurllijk zitten er daar ook goede tussen, maar je ziet wel duidelijk dat de slechtere betaling icm het verlies aan vakkennis (want het werk houdt echt wel meer in dan wat enveloppen in bussen douwen) leidt tot slechtere kwaliteit.

Dus je zou ons juist moeten steunen. We staken voor behoud van kwaliteit en kennis, en voor het in stand houden van de dagelijkse postbestelling, zaken waar jij blijkens je post ook aan hecht.
Nothing is what it seems
pi_89118933
Nah, het gaat niet echt om goedkoper en efficienter werken, zowiezo is het allemaal zo veel minder efficient geworden. Het gaat zuiver om het bedrijf op zo korte mogelijke manier zo veel mogelijk waard te maken, zodat het bedrijf op zijn piek verkocht kan worden.
pi_89119065
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:49 schreef Viper86 het volgende:

[..]

[..]

Kom nou. Als postbode denk je: na mij de zondvloed. So what als de kwaliteit minder wordt? Laten we eerlijk zijn, het gaat hier om behoud van eigen baantjes. Over de rug van de arme burger die z'n post veel te laat krijgt.
pi_89119081
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb ook één avond/ nacht bij TNT post gewerkt hier in Den-Haag. Wat ik toen allemaal zag was echt belachelijk. Kerstkaarten die op de grond vielen werden niet opgeraapt, maar overheen gelopen (totdat de envelop zwart was van de voetafdrukken). Postpakketten sorteren leek meer op een wedstrijd basketballen/ vergooien :') Als dit altijd zo gaat dan vind ik het niet zo gek dat men binnen de lijnen moet blijven.
Jij hebt ooit 1 dag bij TNT gewerkt, en daar baseer je je verhaal op? Ik werk hier gvd al ruim 13 jaar, dus ik denk dat ik iets meer kennis van zaken heb. Bovendien hebben lijnen niks te maken met post die op de grond valt, hoor! Er staan nu lijnen getekend rondom mijn sorteerkast. Links staat een vierkantje geplakt, hier moet ik de bakken post neerzetten, dat mag er niet buiten! Op mijn werkblad is rechts met zwart/geel gestreepte tape aangegeven waar ik het mandje met postelastieken moet plaatsen, als ik het mandje links op mijn werkblad zet bega ik een overtreding. Kortom zaken die niets te maken hebben met efficient werken of kostenbesparing, maar alleen maar met mensen proberen weg te pesten (spaart weer ontslagpremie uit).

Dat er regels moeten zijn snap ik ook, maar veel van de recent ingestelde regels hebben alleen tot doel de postbodes te treiteren.

Nogmaals: alle misstanden bij TNT Post waartegen jij ageert zijn een direct gevolg van de reorganisatie waartegen wij staken!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_89119146
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Jij hebt ooit 1 dag bij TNT gewerkt, en daar baseer je je verhaal op? Ik werk hier gvd al ruim 13 jaar, dus ik denk dat ik iets meer kennis van zaken heb. Bovendien hebben lijnen niks te maken met post die op de grond valt, hoor! Er staan nu lijnen getekend rondom mijn sorteerkast. Links staat een vierkantje geplakt, hier moet ik de bakken post neerzetten, dat mag er niet buiten! Op mijn werkblad is rechts met zwart/geel gestreepte tape aangegeven waar ik het mandje met postelastieken moet plaatsen, als ik het mandje links op mijn werkblad zet bega ik een overtreding. Kortom zaken die niets te maken hebben met efficient werken of kostenbesparing, maar alleen maar met mensen proberen weg te pesten (spaart weer ontslagpremie uit).

Dat er regels moeten zijn snap ik ook, maar veel van de recent ingestelde regels hebben alleen tot doel de postbodes te treiteren.

Nogmaals: alle misstanden bij TNT Post waartegen jij ageert zijn een direct gevolg van de reorganisatie waartegen wij staken!
Dit was gewoon een persoonlijke 'ervaring' en daar baseer ik niet mijn mening op (als je de rest van mijn berichten ook had gelezen)

En als je zo ontevreden bent zoek je toch een andere baan? Je voet je volgens mij een soort van slaaf.
pi_89119216
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf is de kwaliteit al jaren 'shit' en is dat niet van de laatste tijd door de goedkope bezorgers/ uitzendkrachten en polen.
En wanneer denk je dan dat TNT is begonnen met postbezorgers en Polen? Vorige maand? Dat is al jaren aan de gang hoor, vanaf ongeveer 2004.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_89119296
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Dit was gewoon een persoonlijke 'ervaring' en daar baseer ik niet mijn mening op (als je de rest van mijn berichten ook had gelezen)

En als je zo ontevreden bent zoek je toch een andere baan? Je voet je volgens mij een soort van slaaf.
Ik probeer aan te geven waarom wij staken, en dat uiteindelijk de consument daar ook bij gebaat is. Jij dus ook. Maar dat schijn je geloof ik niet te snappen.
pi_89119338
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik probeer aan te geven waarom wij staken, en dat uiteindelijk de consument daar ook bij gebaat is. Jij dus ook. Maar dat schijn je geloof ik niet te snappen.
Snappen en accepteren is iets heel anders. Maarja succes morgen en overmorgen natuurlijk! En werk ze.
pi_89119386
Eigenlijk nooit problemen gehad met TNT.

Terecht dat de medewerkers staken, respect.
  woensdag 24 november 2010 @ 23:02:42 #190
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_89119593
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

:') je bent uitgelult mooi :) Was je moeder nog blij met de kaartjes?
En waarom ben ik uitgeluld? :') Leg eens uit.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_89119608
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Snappen en accepteren is iets heel anders.
Dus je snapt dat de consument uiteindelijk ook gebaat is bij onze acties, maar je accepteert het niet? Daar snap ik dan weer niks van.

En om nog even op de kwaliteit terug te komen: ondanks de vele klachten over TNT en de steeds slechtere kwaliteit blijkt uit onafhankelijk onderzoek van diverse instanties wel dat de kwaliteit van TNT post (zowel kwa tijdigheid van bezorging als bezorging op het juiste adres) nog altijd veel beter (of moet ik zeggen: minder slecht?) is dan bij de concurrent.
  woensdag 24 november 2010 @ 23:03:56 #192
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89119650
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:52 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Kom nou. Als postbode denk je: na mij de zondvloed. So what als de kwaliteit minder wordt? Laten we eerlijk zijn, het gaat hier om behoud van eigen baantjes. Over de rug van de arme burger die z'n post veel te laat krijgt.
Het gaat zeker ook om het behoud van van de banen van de postbodes. Echter gaat het vooral om de manier waarop dit allemaal gebeurt, zoals al veelvuldig is aangegeven in dit topic. Je begrijpt mijn standpunt en die van de andere gebruikers van dit topic ondertussen wel, dus als je halstarrig door wilt gaan met het er op tegen zijn van deze staakactie, ga je gang, ik houd je niet tegen. Echter zul je uiteindelijk wel merken waarom we staken, zodra ook bij jou bol.com pakketten "spontaan" niet bezorgd worden of wanneer je een paar keer per week de post van de buren krijgt, om maar enkele voorbeelden te noemen.

Daarnaast is het om humanitaire redenen natuurlijk volstrekt belachelijk hoe het er allemaal aan toe gaat bij tnt...
Nothing is what it seems
pi_89119735
Waarom zo weinig vertrouwen in Polen? Ik vind ze betrouwbaar en heb liever mijn post op tijd bezorgd door een Pool dan keer op keer te laat door een stakende zeurende Nederlander.
pi_89119777
quote:
Op woensdag 24 november 2010 23:05 schreef DrDentz het volgende:
Waarom zo weinig vertrouwen in Polen? Ik vind ze betrouwbaar en heb liever mijn post op tijd bezorgd door een Pool dan keer op keer te laat door een stakende zeurende Nederlander.
Jij bent in dit geval een zeurende Nederlander.
pi_89119825
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:06 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Jij bent in dit geval een zeurende Nederlander.
Maar dit is niet mijn frustratie. Ik spreek voor 16 miljoen Nederlanders minus de postbodes die de vertragingen beu zijn.
pi_89119836
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:05 schreef DrDentz het volgende:
Ehm, ze spreken gebrekkig Nederlands (moeite met nl. straatnamen) en verschijnen vaker dan gemiddeld in beschonken toestand op het werk. Wij hebben er hier ook een paar rondlopen, daar kun je alleen in gebrekkig duits mee communiceren.
pi_89119895
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:07 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maar dit is niet mijn frustratie. Ik spreek voor 16 miljoen Nederlanders minus de postbodes die de vertragingen beu zijn.
En weten die 16 miljoen dat? En hebben die jou aangewezen als spreekbuis?
pi_89119934
Nouja, als de Polen dat werk bezopen uit kunnen voeren heb ik daar vrede mee. Het is natuurlijk geen rocket science.
pi_89120042
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:10 schreef DrDentz het volgende:
Nouja, als de Polen dat werk bezopen uit kunnen voeren heb ik daar vrede mee. Het is natuurlijk geen rocket science.
Nee, maar het is juist de bij het management levende opvatting dat iedereen post kan bezorgen die mede tot de slechte kwaliteit leidt.
pi_89120282
Holy shit werken er polen als postbezorger/thk'en?? Gelukkig hier niet zeg, al zegt dat niet veel over het verstandelijk vermogen van sommige thk'en/zaw'ers/pbz'ers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')