Ik zie niksquote:Op maandag 30 augustus 2010 21:27 schreef ElmarO het volgende:
Je bent wel erg enthousiast geweest met het kopiëren van de wiki.Heb overigens nog even snel een aanpassing gedaan aan de OP. Er ontbraken nog wat links naar eerdere topics.
http://www.gpupdate.net/n(...)-zichzelf-te-danken/quote:Dennis: "Vettel heeft dit aan zichzelf te danken"
30 augustus 2010
Sebastian Vettel mag dan tot de allersnelste coureurs van het veld behoren, hij verliest steeds vaker zijn hoofd als het er even écht om gaat. Dat zagen we in Istanbul, Silverstone, Hongarije en afgelopen zondag dus in de Belgische Grand Prix op Spa-Francorchamps. De manier waarop hij Jenson Button uit de race reed, kon niet rekenen op veel waardering van oud McLaren-teambaas Ron Dennis, die tegenover GPUpdate.net maar weer eens een oud race-gezegde van stal haalde.
Dennis komt zo eens in de zoveel tijd naar een race en zag in België hoe Button onbeholpen van de baan werd gereden door Vettel, die na afloop ook alle schuld op zich nam. "Het is makkelijk om te zeggen dat dit een race-ongeluk is", aldus de immer welbespraakte Brit. "Dat is de gemakkelijkste weg. Maar feit is dat Sebastian steeds te ongeduldig is. Kijk maar naar het incident met zijn eigen teamgenoot, of toen hij zichzelf uit de race gooide. Het is goed om je best te doen en competitief te zijn, maar er zijn zoveel oude gezegden in de racerij en eentje die erg op hem van toepassing is, is 'to finish first, first you have to finish'. Dat moet een coureur begrijpen."
"Als hij dit jaar niet kampioen wordt en hij vraagt zich af hoe dat is gekomen, zou hij eerst eens bij zichzelf te rade moeten gaan. Je kan zelf van de baan gaan, maar als je je eigen teamgenoot of iemand van een ander team meeneemt, is dat heel iets anders. Het ongeluk was volledig te voorkomen en hij had geluk dat hij alleen maar een drive through kreeg."
Jammer dat ook hij net als Whitmarsh dan over een hogere straf gaat zeikenquote:Op maandag 30 augustus 2010 21:34 schreef Atreidez het volgende:
En nog even wat olie op t vuur
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)-zichzelf-te-danken/
Drive-through was een prima straf, hij kegelt toch iemand uit de wedstrijd (WK zelfs??) door een onbezonnen actiequote:Op maandag 30 augustus 2010 23:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jammer dat ook hij net als Whitmarsh dan over een hogere straf gaat zeiken
Dat vind ik dus ook, maar dat was volgens het McLaren management niet voldoendequote:Op maandag 30 augustus 2010 23:56 schreef kepler het volgende:
[..]
Drive-through was een prima straf, hij kegelt toch iemand uit de wedstrijd (WK zelfs??) door een onbezonnen actie
Hopelijk kan hij sportief gezien wraak nemen in Monza, ik gun het hem wel
Drive through is de standaardstraf voor "causing an avoidable collision". En als de veroorzakende coureur voordat de straf uitgedeeld wordt uitvalt, wordt het omgezet in een grid penalty voor de volgende race. Is de afgelopen jaren wel vaker uitgedeeld voor zoiets (Nakajima vs Kubica in Bahrein 2008, Kovalainen vs Webber in 2008, Massa vs Hamilton in Japan 2008, Hamilton vs Raikkonen in Canada 2008, Webber vs Barrichello in Duitsland 2009)quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 00:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook, maar dat was volgens het McLaren management niet voldoende
Het is ook een terechte straf vind ik. Het feit dat Vettel zijn titelkansen hiermee vergooit is al aanzienlijk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Drive through is de standaardstraf voor "causing an avoidable collision". En als de veroorzakende coureur voordat de straf uitgedeeld wordt uitvalt, wordt het omgezet in een grid penalty voor de volgende race. Is de afgelopen jaren wel vaker uitgedeeld voor zoiets (Nakajima vs Kubica in Bahrein 2008, Kovalainen vs Webber in 2008, Massa vs Hamilton in Japan 2008, Hamilton vs Raikkonen in Canada 2008, Webber vs Barrichello in Duitsland 2009)
Belachelijk,dan moet Nederland ook maar een duit in het zakje doen..quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:42 schreef Atreidez het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)elijk-tweejaarlijks/
dat zou echt jammer zijn, het blijft toch een van de vetste banen op de kalender om races op te zien.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:42 schreef Atreidez het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)elijk-tweejaarlijks/
Bij Vettel is het een combinatie van domme fouten (3, Turkije, Hongarije, Belgie) en pech (4, Bahrein, Australie, Spanje en Engeland). Zonder een van de twee zou hij dik aan de leiding staan van het kampioenschap.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:30 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Het is ook een terechte straf vind ik. Het feit dat Vettel zijn titelkansen hiermee vergooit is al aanzienlijk.
Hij kan niet door blijven gaan met dit soort inhaalmanoeuvres natuurlijk
Vertaald uit het Fransquote:Het geheim van de Red Bull RB6
Praat over flexibele vin van Red Bull en Ferrari F10 RB6 simplistisch is, het magazine Sport Auto, aan de gehele voorzijde van beide auto's worden vervormd. Naar Boedapest ten minste ...
Het geheim van de Red Bull gemaakt dagen
1 - Een hoge snelheid, een onderdeel van de vloer (aka T-lade) dateert van enkele centimeters. Dit wordt mogelijk gemaakt door het feit dat de plank onder de auto is samengesteld uit drie delen, een besluit van de Manufacturers Association in 2009 de kosten te drukken (eerder dan het wijzigen van de volledige raad van bestuur voor de schade. Het wordt niet kan veranderen dat deel). Deze afdeling zorgt voor een regelgevende onzekerheid: het kan genereren een gezamenlijke.
2 - Zodra de T-lade is weer in elkaar gezet, al voordat de auto kan worden verlaagd door het gebruik van speciale shock. Dat is de reden waarom de vleugel neemt een "duik". Deze beweging laat haar centrale gedeelte, waarvan de hoogte vanaf de grond tot aan de halte is ingegeven door de verordening, de aanpak van de start-en landingsbaan. Deze verlaging voorzijde is zodanig dat wanneer de T-lade roerloos bleef, zal het neerstorten op de grond.
3 - De voorvleugel vervormt ook ten opzichte haar ledematen, waardoor de twee verticale vinnen, om de aanpak van de grond. Volgens schattingen van McLaren, de algemene verlaging van 1 mm geeft een stijging van de aërodynamische efficiëntie van 1%. Red Bull op het voorste deel is gebaseerd 22mm in vergelijking met de MP4-25 en de laagste drift 8mm.
Ik zou daaraan willen toevoegen van een video uitleg over de hierboven beschreven systeem kan de oorzaak van de botsing tussen Vettel en Button in de GP van België te worden.
Ik hoop toch dat dit artikel ook in het NL verschijnt, want dit is wel heel erg....quote:
Zoals ik het begrijp zorgt een werking van de drie-delige bodemplaat op hoge snelheid ervoor dat de voorvleugel kan zakken.quote:Talk about flexible fin of Red Bull and Ferrari F10 RB6 is simplistic, the magazine Sport Auto, the entire front of both cars to be deformed. To Budapest at least ...
The secret of the Red Bull made days
1 - A high speed, a component of the floor (aka T-tray) dates back several inches. This is made possible by the fact that the plank underneath the car is composed of three parts, a decision by the Manufacturers Association in 2009 to contain costs (rather than changing the complete board for damage. It becomes can not change that part). This division creates a regulatory uncertainty: it can generate a joint.
2 - Once the T-tray is recovered, while the front of the car can be lowered through the use of special shock. That is why the wing adopts a "dive". This movement allows its central section, whose height from the ground to the stop is dictated by the regulation, to approach the runway. This lowering front is such that if the T-tray remained motionless, it will crash into the ground.
3 - The front wing also deforms towards its extremities, allowing the two vertical fins, to approach the ground. According to estimates by McLaren, the general lowering of 1 mm gives a gain in aerodynamic efficiency of 1%. Red Bull On the front section is based 22mm compared to the MP4-25 and the lowest drift 8mm.
Het lijkt erop dat de (plotselinge bewegingen van de) voorvleugel ervoor zorgde dat hij in Button crashte. En die bewegingen zie je ook bij Webber toen hij tegen Kovalainen aan reedt, al was dat schijnbaar niet de oorzaak van de crash (of het verlies van downforce zou de oorzaak van de langere remweg zijn)quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:53 schreef Tarado het volgende:
wilde wat linken maar gaat niet
Interesting video comparison with Webber vs Kova and Vettel vs Button accidents. Look at the front wings; wp.me/pxirO-BY
kan wel met copy-paste
James Allen refereert aan dezelfde videoquote:Op woensdag 1 september 2010 09:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de (plotselinge bewegingen van de) voorvleugel ervoor zorgde dat hij in Button crashte. En die bewegingen zie je ook bij Webber toen hij tegen Kovalainen aan reedt, al was dat schijnbaar niet de oorzaak van de crash (of het verlies van downforce zou de oorzaak van de langere remweg zijn)
Misschien dat de flexibele voorvleugel zich nu juist tegen Red Bull keert?
http://www.jamesallenonf1.com/quote:There has been a clip on the internet for the last 48 hours showing the on board shot from Sebastian Vettel’s car as he lost control and hit Jenson Button.
The clip was originally on You Tube, but has been taken down on the request of FOM. This is to protect the rights of the broadcasters, like BBC, RTL and La Sexta, who also have the online rights in their countries.
As a result the clip is available on the BBC website today and maybe on your local broadcaters’ site. Apologies for raising this if your local broadcaster doesn’t have it, but the point here is very valid. UK readers can see it here BBC F1 website
Fans and insiders alike have been interested to see the amount of deflection in the wing, despite the heavier flex tests the FIA carried out last weekend.
It looks like the wing rolls when one side of it comes clear of the wake from Button’s car. This isn’t surprising – one side of the wing is probably only getting about 50% of the air that the side outside of Button’s wake gets.
That difference in wing load one side to the other, combined with the deflection of the wing and the roll that creates will have made the car quite unstable, according to engineers I’ve discussed the video with. It is not necessarily the reason why Vettel lost control of the car, but it will not have made controlling the car any easier.
This has got me thinking – was this in any way also a contributing factor to the Webber accident in Valencia, Webber hitting Hamilton in Australia or the reason why Vettel crashed into Webber at Istanbul, all occasions when one of their cars has been moving out from the wake of another car? There may be nothing in it, but there are some similarities.
If that video clip has reached the FIA’s Charlie Whiting, he may well be thinking that the FIA needs to think about introducing an assymetric wing load test in addition to the new tests introduced in Spa.
No doubt rival teams, led I would imagine by an aggrieved McLaren, will be lobbying the FIA on the grounds of safety, to understand whether this wing flex may have contributed to Sunday’s accident.
Meanwhile all the teams are nervous about the new tests for flexible floor stays which come into force in Monza. Currently a load is placed on the centreline of the floor, but in Monza the FIA will place a load up to 100mm either side of the centreline. This means that many teams, not just Red Bull, will have to construct some compliance device to pass the test.
The concern then is the impact the floor takes from the kerbs in Monza, especially at the second chicane. It’s quite conceivable that some of these compliance devices may get damaged. And in extreme cases that could lead to a broken chassis.
There will be some late nights for the mechanics in Monza.
Die link van Tarado werktquote:Op woensdag 1 september 2010 10:58 schreef Atreidez het volgende:
Nergens meer te vinden idd, dat filmpje.. Vanavond nog eens me herhalingen en BBC forum bekijken, want mij was t niet opgevallen.
quote:MILTON KEYNES (United Kingdom), August 31, 2010 - In the wake of one of the most horrific motorsport accidents in recent times, Mark Webber and the motorsport industry have united to help raise funds for the rehabilitation of Superleague Formula racer Chris van der Drift in a unique event that will allow motorsport fans to bid on eBay for a chance to race alongside the sport's top up-and-coming stars in Milton Keynes next week.
Former Formula Master, Formula BMW and Formula Renault champion van der Drift was badly injured in a crash during the Superleague Formula race at Brands Hatch four weeks ago. Launched into the air at over 250km/h, the New Zealander suffered two broken fingers, broke his right ankle in two places, and dislocated and cracked his shoulder amongst other injuries. Despite this, he is in good spirits and recovering well, although he requires additional funds to get the specialist treatment his injuries require.
To help raise these funds, a two-hour endurance kart race will take place on Tuesday September 7, 2010 at Daytona Karting in Milton Keynes, featuring a full field of four-person teams and a host of figureheads from within the industry, all friends of van der Drift.
"It's really humbling to see so many good friends from within the industry support me through this difficult period," said van der Drift. "I am really looking forward to the kart fundraiser. I am sure it will be a fantastic event and I really cannot thank everyone enough for their efforts."
Webber will attend to wave off the start of the event and the track will be filled with some of the brightest stars in the industry, with six future F1 contenders inviting the general public to join them as part of their teams.
...
Zo, dat was idd een mega flexquote:Op woensdag 1 september 2010 11:10 schreef Googolplexian het volgende:
Die link van Tarado werkt
wp.me/pxirO-BY
(copy paste into browser)
quote:‘Renault wil Formule 1-team terugkopen'
Autofabrikant Renault is naar verluidt geïnteresseerd om het Formule 1-team Renault terug te kopen van investeerder Genii Capital.
Renault verkocht vorig jaar de meerderheid van haar aandelen in het Formule 1-team Renault, volgens berichten 85 procent. Dat omdat de economische crisis de fabrikant tot bezuinigingen dwong. De in Luxemburg gevestigde investeerder Genii Capital werd de nieuwe eigenaar, al bleef het team de naam Renault dragen.
Inmiddels staat de fabrikant er financieel weer veel beter voor. Tegelijk heeft de renstal bewezen op weg terug naar de top te zijn. Zo pakte Kubica in België zijn derde podium van het seizoen en liet Genii Capital-baas Gerard López weten hoge verwachtingen te hebben van de bolide voor volgend seizoen.
Volgens de Finse krant Turun Sanomat is Renault om deze redenen geïnteresseerd het Formule 1-team weer terug te kopen. De krant voedde ook het al langer circulerende gerucht dat Kimi Räikkönen mogelijk volgend seizoen bij Renault zijn comeback in de Formule 1 zal maken.
Het klinkt heel logisch, zeker als hij zo extreem heen en weer gaat. Puur het feit dat flex-wings extra downforce generen is het punt niet hier, maar het schommelen kan niet goed zijn voor je downforcequote:Op woensdag 1 september 2010 19:19 schreef ari_zahav het volgende:
Ik denk dat die flexi-wing van Red Bull ook heeft meegedragen aan de botsing tussen Vettel en Button. Als een voorvleugel zo heen en weer schommelt ontstaat er geheid een "dissymmetry of lift", of in dit geval negative lift. Misschien is dat wel de reden waarom hun auto zo slecht is achter een andere auto en missschien zelfs voor alle gefaalde inhaalpogingen van de Red Bull coureurs..
Nou ja, nu opeens 2 F1-gamesquote:Op woensdag 1 september 2010 20:31 schreef Trystar het volgende:
http://www.virtualr.net/f(...)irtual-academy-2010/
Nee toch? Die van Ferrari zag er stiekem slecht uit (grafisch). Verder zitten daar ook tracks in die niet in het originele spel komen (daar komen alleen de officiele tracks in)quote:Op woensdag 1 september 2010 20:41 schreef Atreidez het volgende:
Verkapte demo, is gewoon t zelfde spel zo te zien. Ook toevallig, allebei release september 2010
Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat het niet dezelfde game isquote:Op woensdag 1 september 2010 20:48 schreef Atreidez het volgende:
Ik ken de tracklist niet echt van t uiteindelijk spel, maar het draait natuurlijk om de game en graphics engine, en die zijn nagenoeg gelijk aan elkaar zo te zienMisschien komen er wel testtracks in het spel?
Hmm, bj Vettel zie je de vleugel echt duiken. Bij Webber eigenlijk gewoon nietquote:Op woensdag 1 september 2010 11:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Die link van Tarado werkt
wp.me/pxirO-BY
(copy paste into browser)
Online game, waarmee ze de snelste simulator coureurs willen belonen met wekelijkse prijzen en een trip naar Maranello. Lijkt niets met een andere game van doen te hebben. Alleen de drie genoemde tracks zijn beschikbaar. Officiele site: http://www.ferrarivirtualacademy.com/EN/index.jspquote:Op woensdag 1 september 2010 20:55 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat het niet dezelfde game isNergens wordt de game ook genoemd in dat filmpje, en verder is die Ferrari stukken minder mooi dan het Ubisoft spel
quote:Ferrari Virtual Academy offers you an exclusive opportunity: using your PC you can have fun and practice driving the F10, comparing for the first time your performance with the fastest laps driven by numerous Ferrari fans from all over the world and the Scuderia Ferrari drivers with the same simulators. Learn about Felipe Massa's, Fernando Alonso's and Giancarlo Fisichella's secrets regarding racing line and driving techniques! But there is more: participating in the tournament you will become part of a worldwide competition, where every week the fastest drivers will be awarded official Ferrari products.
If, at the end of the Trofeo, you are part of the five fastest drivers, you will win a trip into the heart of Ferrari: to Maranello. You will walk through the gates in Fiorano and participate in the exclusive Ferrari Driver Academy course, personally headed by exceptional tutors from the Scuderia.
Ben benieuwd wat de minimale specs van je pc moeten zijn om dit lekker te draaienquote:Op woensdag 1 september 2010 21:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Online game, waarmee ze de snelste simulator coureurs willen belonen met wekelijkse prijzen en een trip naar Maranello. Lijkt niets met een andere game van doen te hebben. Alleen de drie genoemde tracks zijn beschikbaar. Officiele site: http://www.ferrarivirtualacademy.com/EN/index.jsp
[..]
quote:Op woensdag 1 september 2010 20:31 schreef Trystar het volgende:
http://www.virtualr.net/f(...)irtual-academy-2010/
Graphics zijn veel slechter in de Ferrari-game. Verwacht dat de physics een stuk beter zijn. Vind het spel meer hebben van iRacing of nKpro qua graphics.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:48 schreef Atreidez het volgende:
Ik ken de tracklist niet echt van t uiteindelijk spel, maar het draait natuurlijk om de game en graphics engine, en die zijn nagenoeg gelijk aan elkaar zo te zienMisschien komen er wel testtracks in het spel?
lelijkquote:Op woensdag 1 september 2010 19:08 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Formula One is returning to the United States in 2012, and the group behind the project have released an image of Hermann Tilke’s planned layout. Austin, Texas is the location for his latest design, after a 10 year deal was signed with Bernie Ecclestone back in May.
Tavo Hellmund, head of the USGP, claimed the circuit’s gradient changes will be a unique feature of the circuit, and believes that emulating classic corners from around the world will prove extremely popular with drivers and fans.
“In the modern era of grand prix racing, I think this track layout and topography will be very special,” he began.
“It will have many of the elements of previous ‘classic’ circuits combined with the benefits of FIA-mandated safety for the competitors and spectators alike. Add in the amenities fans have come to expect, like rare, multiple-turn viewing opportunities for added value, and you have an ideal, world-class venue.”
“For the competitors, we’ll have all the ingredients necessary,” Hellmund added.
“You’ll see fast turns that require commitment from the drivers and technical turns that will test the engineers from a set-up point of view.
“We have a good deal of elevation to make it not only scenic but challenging also, and the view of downtown Austin is wonderful as well.”
The United States hasn’t hosted a Grand Prix since Indianapolis in 2007, but Austin is set to provide a long term future for the nation within Formula One.
Tags: 2012, Austin, Tilke, USGP
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |