abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85887257


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 |


Openingsposts van de Grands Prix van het seizoen 2010:
2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1

Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009:
2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009
2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix
2009 Formula 1 Santander British Grand Prix
2009 Formula 1 Santander German Grand Prix
2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix
2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia
2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix
2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix
2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil
2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix

Eindstanden 2009
Eindstanden F1-kampioenschap

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Scuderia Toro Rosso
- Red Bull Racing
- Williams
- Mercedes GP
- Force India
- Campos Meta 1
- Lotus F1 Racing
- Virgin Racing
- US F1 Team (US F1 racet niet in 2010)
- Stefan GP (StefanGP racet niet in 2010)

Wie staan er in 2010 aan de start

McLaren
01. Jenson Button WDC 2009
02. Lewis Hamilton

Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP
03. Michael Schumacher
04. Nico Rosberg

Red Bull Racing
05. Sebastian Vettel
06. Mark Webber

Ferrari
07. Felipe Massa
08. Fernando Alonso

Williams
09. Rubens Barrichello
10. Nico Hülkenberg

Renault
11. Robert Kubica
12. Vitaly Petrov

Force India
14. Adrian Sutil
15. Vitantonio Liuzzi

Scuderia Toro Rosso
16. Sébastien Buemi
17. Jaime Alguersuari

Lotus F1 Racing
18. Jarno Trulli
19. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
20. Karun Chandhok
21. Bruno Senna

Sauber
22. Pedro de la Rosa
23. Kamui Kobayashi

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Lucas di Grassi

• US F1 racet niet in 2010;
• StefanGP racet niet in 2010.

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA.

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport.com

Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting Regulations
- [pdf] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

Technical Regulations 2009/2010
- [pdf] 2010 F1 Technical Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

Gerelateerde reguleringen
O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

Testschema


De kalender voor 2010 met 19 races


Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

Artikelen over KERS
Artikel 1
Artikel 2
over KERS (Duitstalig)

Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
Artikel 1

BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

*onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2010

De OP is hier te vinden

[ Bericht 17% gewijzigd door Atreidez op 30-08-2010 21:31:00 ]
Where facts are few, experts are many.
pi_85887432
Je bent wel erg enthousiast geweest met het kopiëren van de wiki. :P Heb overigens nog even snel een aanpassing gedaan aan de OP. Er ontbraken nog wat links naar eerdere topics.
pi_85887482
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:27 schreef ElmarO het volgende:
Je bent wel erg enthousiast geweest met het kopiëren van de wiki. :P Heb overigens nog even snel een aanpassing gedaan aan de OP. Er ontbraken nog wat links naar eerdere topics.
Ik zie niks O-)
Where facts are few, experts are many.
pi_85887523
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:28 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik zie niks O-)
Hmm, toch maar een nieuwe bril gaan kopen. ;(
pi_85887749
En nog even wat olie op t vuur :P

quote:
Dennis: "Vettel heeft dit aan zichzelf te danken"
30 augustus 2010

Sebastian Vettel mag dan tot de allersnelste coureurs van het veld behoren, hij verliest steeds vaker zijn hoofd als het er even écht om gaat. Dat zagen we in Istanbul, Silverstone, Hongarije en afgelopen zondag dus in de Belgische Grand Prix op Spa-Francorchamps. De manier waarop hij Jenson Button uit de race reed, kon niet rekenen op veel waardering van oud McLaren-teambaas Ron Dennis, die tegenover GPUpdate.net maar weer eens een oud race-gezegde van stal haalde.

Dennis komt zo eens in de zoveel tijd naar een race en zag in België hoe Button onbeholpen van de baan werd gereden door Vettel, die na afloop ook alle schuld op zich nam. "Het is makkelijk om te zeggen dat dit een race-ongeluk is", aldus de immer welbespraakte Brit. "Dat is de gemakkelijkste weg. Maar feit is dat Sebastian steeds te ongeduldig is. Kijk maar naar het incident met zijn eigen teamgenoot, of toen hij zichzelf uit de race gooide. Het is goed om je best te doen en competitief te zijn, maar er zijn zoveel oude gezegden in de racerij en eentje die erg op hem van toepassing is, is 'to finish first, first you have to finish'. Dat moet een coureur begrijpen."

"Als hij dit jaar niet kampioen wordt en hij vraagt zich af hoe dat is gekomen, zou hij eerst eens bij zichzelf te rade moeten gaan. Je kan zelf van de baan gaan, maar als je je eigen teamgenoot of iemand van een ander team meeneemt, is dat heel iets anders. Het ongeluk was volledig te voorkomen en hij had geluk dat hij alleen maar een drive through kreeg."
http://www.gpupdate.net/n(...)-zichzelf-te-danken/
Where facts are few, experts are many.
pi_85889293
Vettel is voor mij de tegenvaller van het jaar. Hij kan gewoon niet inhalen zonder dat er overal onderdelen rondvliegen...

Webber daarentegen O-)
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:34:01 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85894194
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:34 schreef Atreidez het volgende:
En nog even wat olie op t vuur :P
[..]

http://www.gpupdate.net/n(...)-zichzelf-te-danken/
Jammer dat ook hij net als Whitmarsh dan over een hogere straf gaat zeiken :{
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:56:28 #8
34586 kepler
No bounce, no play
pi_85895210
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

Jammer dat ook hij net als Whitmarsh dan over een hogere straf gaat zeiken :{
Drive-through was een prima straf, hij kegelt toch iemand uit de wedstrijd (WK zelfs??) door een onbezonnen actie :D

Hopelijk kan hij sportief gezien wraak nemen in Monza, ik gun het hem wel ^O^
The line is a dot to you!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:03:41 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85895508
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:56 schreef kepler het volgende:

[..]

Drive-through was een prima straf, hij kegelt toch iemand uit de wedstrijd (WK zelfs??) door een onbezonnen actie :D

Hopelijk kan hij sportief gezien wraak nemen in Monza, ik gun het hem wel ^O^
Dat vind ik dus ook, maar dat was volgens het McLaren management niet voldoende
pi_85901355
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 00:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook, maar dat was volgens het McLaren management niet voldoende
Drive through is de standaardstraf voor "causing an avoidable collision". En als de veroorzakende coureur voordat de straf uitgedeeld wordt uitvalt, wordt het omgezet in een grid penalty voor de volgende race. Is de afgelopen jaren wel vaker uitgedeeld voor zoiets (Nakajima vs Kubica in Bahrein 2008, Kovalainen vs Webber in 2008, Massa vs Hamilton in Japan 2008, Hamilton vs Raikkonen in Canada 2008, Webber vs Barrichello in Duitsland 2009)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_85901566
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:30:53 #13
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_85902889
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Drive through is de standaardstraf voor "causing an avoidable collision". En als de veroorzakende coureur voordat de straf uitgedeeld wordt uitvalt, wordt het omgezet in een grid penalty voor de volgende race. Is de afgelopen jaren wel vaker uitgedeeld voor zoiets (Nakajima vs Kubica in Bahrein 2008, Kovalainen vs Webber in 2008, Massa vs Hamilton in Japan 2008, Hamilton vs Raikkonen in Canada 2008, Webber vs Barrichello in Duitsland 2009)
Het is ook een terechte straf vind ik. Het feit dat Vettel zijn titelkansen hiermee vergooit is al aanzienlijk.
Hij kan niet door blijven gaan met dit soort inhaalmanoeuvres natuurlijk -O-
Please, make yourself uncomfortable.
pi_85902912
quote:
Belachelijk,dan moet Nederland ook maar een duit in het zakje doen..

Dan noemen het maar onder "Benelux belang",
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_85903976
quote:
dat zou echt jammer zijn, het blijft toch een van de vetste banen op de kalender om races op te zien.
pi_85904268
van der Garde reedt trouwens puike GP2 race zondag, die actie na de derde start is echt _O_
op 3m50s
Where facts are few, experts are many.
pi_85911341
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:30 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Het is ook een terechte straf vind ik. Het feit dat Vettel zijn titelkansen hiermee vergooit is al aanzienlijk.
Hij kan niet door blijven gaan met dit soort inhaalmanoeuvres natuurlijk -O-
Bij Vettel is het een combinatie van domme fouten (3, Turkije, Hongarije, Belgie) en pech (4, Bahrein, Australie, Spanje en Engeland). Zonder een van de twee zou hij dik aan de leiding staan van het kampioenschap.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_85912767
quote:
Het geheim van de Red Bull RB6



Praat over flexibele vin van Red Bull en Ferrari F10 RB6 simplistisch is, het magazine Sport Auto, aan de gehele voorzijde van beide auto's worden vervormd. Naar Boedapest ten minste ...
Het geheim van de Red Bull gemaakt dagen

1 - Een hoge snelheid, een onderdeel van de vloer (aka T-lade) dateert van enkele centimeters. Dit wordt mogelijk gemaakt door het feit dat de plank onder de auto is samengesteld uit drie delen, een besluit van de Manufacturers Association in 2009 de kosten te drukken (eerder dan het wijzigen van de volledige raad van bestuur voor de schade. Het wordt niet kan veranderen dat deel). Deze afdeling zorgt voor een regelgevende onzekerheid: het kan genereren een gezamenlijke.

2 - Zodra de T-lade is weer in elkaar gezet, al voordat de auto kan worden verlaagd door het gebruik van speciale shock. Dat is de reden waarom de vleugel neemt een "duik". Deze beweging laat haar centrale gedeelte, waarvan de hoogte vanaf de grond tot aan de halte is ingegeven door de verordening, de aanpak van de start-en landingsbaan. Deze verlaging voorzijde is zodanig dat wanneer de T-lade roerloos bleef, zal het neerstorten op de grond.

3 - De voorvleugel vervormt ook ten opzichte haar ledematen, waardoor de twee verticale vinnen, om de aanpak van de grond. Volgens schattingen van McLaren, de algemene verlaging van 1 mm geeft een stijging van de aërodynamische efficiëntie van 1%. Red Bull op het voorste deel is gebaseerd 22mm in vergelijking met de MP4-25 en de laagste drift 8mm.
Ik zou daaraan willen toevoegen van een video uitleg over de hierboven beschreven systeem kan de oorzaak van de botsing tussen Vettel en Button in de GP van België te worden.

Vertaald uit het Frans
Calm down, please!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:18:48 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85914503
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:28 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Vertaald uit het Frans
Goed dat je dat erbij vermeld ;) , ik vond het al wat steenkolenachtig
pi_85914873
Ik snap er geen kut van :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_85914939
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:27 schreef vosss het volgende:
Ik snap er geen kut van :')
Ik was al bang dat ik de enige was..
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:29:18 #23
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_85926923
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:28 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Vertaald uit het Frans
Ik hoop toch dat dit artikel ook in het NL verschijnt, want dit is wel heel erg.... :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_85929078
Beter als het naar het Engels vertaald wordt door goeie ouwe Google:

quote:
Talk about flexible fin of Red Bull and Ferrari F10 RB6 is simplistic, the magazine Sport Auto, the entire front of both cars to be deformed. To Budapest at least ...

The secret of the Red Bull made days

1 - A high speed, a component of the floor (aka T-tray) dates back several inches. This is made possible by the fact that the plank underneath the car is composed of three parts, a decision by the Manufacturers Association in 2009 to contain costs (rather than changing the complete board for damage. It becomes can not change that part). This division creates a regulatory uncertainty: it can generate a joint.

2 - Once the T-tray is recovered, while the front of the car can be lowered through the use of special shock. That is why the wing adopts a "dive". This movement allows its central section, whose height from the ground to the stop is dictated by the regulation, to approach the runway. This lowering front is such that if the T-tray remained motionless, it will crash into the ground.

3 - The front wing also deforms towards its extremities, allowing the two vertical fins, to approach the ground. According to estimates by McLaren, the general lowering of 1 mm gives a gain in aerodynamic efficiency of 1%. Red Bull On the front section is based 22mm compared to the MP4-25 and the lowest drift 8mm.
Zoals ik het begrijp zorgt een werking van de drie-delige bodemplaat op hoge snelheid ervoor dat de voorvleugel kan zakken.
Calm down, please!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:53:17 #25
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85931349
wilde wat linken maar gaat niet


Interesting video comparison with Webber vs Kova and Vettel vs Button accidents. Look at the front wings; wp.me/pxirO-BY


kan wel met copy-paste

[ Bericht 77% gewijzigd door Tarado op 31-08-2010 23:06:03 ]
pi_85939795
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:53 schreef Tarado het volgende:
wilde wat linken maar gaat niet


Interesting video comparison with Webber vs Kova and Vettel vs Button accidents. Look at the front wings; wp.me/pxirO-BY


kan wel met copy-paste
Het lijkt erop dat de (plotselinge bewegingen van de) voorvleugel ervoor zorgde dat hij in Button crashte. En die bewegingen zie je ook bij Webber toen hij tegen Kovalainen aan reedt, al was dat schijnbaar niet de oorzaak van de crash (of het verlies van downforce zou de oorzaak van de langere remweg zijn)

Misschien dat de flexibele voorvleugel zich nu juist tegen Red Bull keert?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 1 september 2010 @ 10:04:45 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85940017
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:54 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat de (plotselinge bewegingen van de) voorvleugel ervoor zorgde dat hij in Button crashte. En die bewegingen zie je ook bij Webber toen hij tegen Kovalainen aan reedt, al was dat schijnbaar niet de oorzaak van de crash (of het verlies van downforce zou de oorzaak van de langere remweg zijn)

Misschien dat de flexibele voorvleugel zich nu juist tegen Red Bull keert?
James Allen refereert aan dezelfde video

ANALYSIS OF RED BULL WING FLEX BEFORE VETTEL HIT BUTTON
Posted on | September 1, 2010 | by | No Comments
quote:
There has been a clip on the internet for the last 48 hours showing the on board shot from Sebastian Vettel’s car as he lost control and hit Jenson Button.
The clip was originally on You Tube, but has been taken down on the request of FOM. This is to protect the rights of the broadcasters, like BBC, RTL and La Sexta, who also have the online rights in their countries.
As a result the clip is available on the BBC website today and maybe on your local broadcaters’ site. Apologies for raising this if your local broadcaster doesn’t have it, but the point here is very valid. UK readers can see it here BBC F1 website
Fans and insiders alike have been interested to see the amount of deflection in the wing, despite the heavier flex tests the FIA carried out last weekend.
It looks like the wing rolls when one side of it comes clear of the wake from Button’s car. This isn’t surprising – one side of the wing is probably only getting about 50% of the air that the side outside of Button’s wake gets.
That difference in wing load one side to the other, combined with the deflection of the wing and the roll that creates will have made the car quite unstable, according to engineers I’ve discussed the video with. It is not necessarily the reason why Vettel lost control of the car, but it will not have made controlling the car any easier.
This has got me thinking – was this in any way also a contributing factor to the Webber accident in Valencia, Webber hitting Hamilton in Australia or the reason why Vettel crashed into Webber at Istanbul, all occasions when one of their cars has been moving out from the wake of another car? There may be nothing in it, but there are some similarities.

If that video clip has reached the FIA’s Charlie Whiting, he may well be thinking that the FIA needs to think about introducing an assymetric wing load test in addition to the new tests introduced in Spa.
No doubt rival teams, led I would imagine by an aggrieved McLaren, will be lobbying the FIA on the grounds of safety, to understand whether this wing flex may have contributed to Sunday’s accident.
Meanwhile all the teams are nervous about the new tests for flexible floor stays which come into force in Monza. Currently a load is placed on the centreline of the floor, but in Monza the FIA will place a load up to 100mm either side of the centreline. This means that many teams, not just Red Bull, will have to construct some compliance device to pass the test.
The concern then is the impact the floor takes from the kerbs in Monza, especially at the second chicane. It’s quite conceivable that some of these compliance devices may get damaged. And in extreme cases that could lead to a broken chassis.
There will be some late nights for the mechanics in Monza.
http://www.jamesallenonf1.com/
pi_85941497
Nergens meer te vinden idd, dat filmpje.. Vanavond nog eens me herhalingen en BBC forum bekijken, want mij was t niet opgevallen.
Where facts are few, experts are many.
pi_85941808
quote:
Op woensdag 1 september 2010 10:58 schreef Atreidez het volgende:
Nergens meer te vinden idd, dat filmpje.. Vanavond nog eens me herhalingen en BBC forum bekijken, want mij was t niet opgevallen.
Die link van Tarado werkt :Y

wp.me/pxirO-BY

(copy paste into browser)
Calm down, please!
pi_85942378
Mark Webber and company raises funds for Chris van der Drift

quote:
MILTON KEYNES (United Kingdom), August 31, 2010 - In the wake of one of the most horrific motorsport accidents in recent times, Mark Webber and the motorsport industry have united to help raise funds for the rehabilitation of Superleague Formula racer Chris van der Drift in a unique event that will allow motorsport fans to bid on eBay for a chance to race alongside the sport's top up-and-coming stars in Milton Keynes next week.

Former Formula Master, Formula BMW and Formula Renault champion van der Drift was badly injured in a crash during the Superleague Formula race at Brands Hatch four weeks ago. Launched into the air at over 250km/h, the New Zealander suffered two broken fingers, broke his right ankle in two places, and dislocated and cracked his shoulder amongst other injuries. Despite this, he is in good spirits and recovering well, although he requires additional funds to get the specialist treatment his injuries require.

To help raise these funds, a two-hour endurance kart race will take place on Tuesday September 7, 2010 at Daytona Karting in Milton Keynes, featuring a full field of four-person teams and a host of figureheads from within the industry, all friends of van der Drift.

"It's really humbling to see so many good friends from within the industry support me through this difficult period," said van der Drift. "I am really looking forward to the kart fundraiser. I am sure it will be a fantastic event and I really cannot thank everyone enough for their efforts."

Webber will attend to wave off the start of the event and the track will be filled with some of the brightest stars in the industry, with six future F1 contenders inviting the general public to join them as part of their teams.

...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_85942493
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:10 schreef Googolplexian het volgende:
Die link van Tarado werkt :Y

wp.me/pxirO-BY

(copy paste into browser)
Zo, dat was idd een mega flex 8)7
Where facts are few, experts are many.
pi_85955219
tvp met een interessant nieuwtje:
quote:
‘Renault wil Formule 1-team terugkopen'

Autofabrikant Renault is naar verluidt geïnteresseerd om het Formule 1-team Renault terug te kopen van investeerder Genii Capital.

Renault verkocht vorig jaar de meerderheid van haar aandelen in het Formule 1-team Renault, volgens berichten 85 procent. Dat omdat de economische crisis de fabrikant tot bezuinigingen dwong. De in Luxemburg gevestigde investeerder Genii Capital werd de nieuwe eigenaar, al bleef het team de naam Renault dragen.

Inmiddels staat de fabrikant er financieel weer veel beter voor. Tegelijk heeft de renstal bewezen op weg terug naar de top te zijn. Zo pakte Kubica in België zijn derde podium van het seizoen en liet Genii Capital-baas Gerard López weten hoge verwachtingen te hebben van de bolide voor volgend seizoen.

Volgens de Finse krant Turun Sanomat is Renault om deze redenen geïnteresseerd het Formule 1-team weer terug te kopen. De krant voedde ook het al langer circulerende gerucht dat Kimi Räikkönen mogelijk volgend seizoen bij Renault zijn comeback in de Formule 1 zal maken.
  woensdag 1 september 2010 @ 19:08:19 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85958189



Formula One is returning to the United States in 2012, and the group behind the project have released an image of Hermann Tilke’s planned layout. Austin, Texas is the location for his latest design, after a 10 year deal was signed with Bernie Ecclestone back in May.


Tavo Hellmund, head of the USGP, claimed the circuit’s gradient changes will be a unique feature of the circuit, and believes that emulating classic corners from around the world will prove extremely popular with drivers and fans.

“In the modern era of grand prix racing, I think this track layout and topography will be very special,” he began.

“It will have many of the elements of previous ‘classic’ circuits combined with the benefits of FIA-mandated safety for the competitors and spectators alike. Add in the amenities fans have come to expect, like rare, multiple-turn viewing opportunities for added value, and you have an ideal, world-class venue.”

“For the competitors, we’ll have all the ingredients necessary,” Hellmund added.

“You’ll see fast turns that require commitment from the drivers and technical turns that will test the engineers from a set-up point of view.

“We have a good deal of elevation to make it not only scenic but challenging also, and the view of downtown Austin is wonderful as well.”

The United States hasn’t hosted a Grand Prix since Indianapolis in 2007, but Austin is set to provide a long term future for the nation within Formula One.

Tags: 2012, Austin, Tilke, USGP



[ Bericht 1% gewijzigd door Tarado op 01-09-2010 19:14:06 ]
pi_85958682
Ik denk dat die flexi-wing van Red Bull ook heeft meegedragen aan de botsing tussen Vettel en Button. Als een voorvleugel zo heen en weer schommelt ontstaat er geheid een "dissymmetry of lift", of in dit geval negative lift. Misschien is dat wel de reden waarom hun auto zo slecht is achter een andere auto en missschien zelfs voor alle gefaalde inhaalpogingen van de Red Bull coureurs..
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  woensdag 1 september 2010 @ 20:10:06 #36
34586 kepler
No bounce, no play
pi_85960893
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:19 schreef ari_zahav het volgende:
Ik denk dat die flexi-wing van Red Bull ook heeft meegedragen aan de botsing tussen Vettel en Button. Als een voorvleugel zo heen en weer schommelt ontstaat er geheid een "dissymmetry of lift", of in dit geval negative lift. Misschien is dat wel de reden waarom hun auto zo slecht is achter een andere auto en missschien zelfs voor alle gefaalde inhaalpogingen van de Red Bull coureurs..
Het klinkt heel logisch, zeker als hij zo extreem heen en weer gaat. Puur het feit dat flex-wings extra downforce generen is het punt niet hier, maar het schommelen kan niet goed zijn voor je downforce :D :X
The line is a dot to you!
  woensdag 1 september 2010 @ 20:36:40 #38
34586 kepler
No bounce, no play
pi_85962089
quote:
Nou ja, nu opeens 2 F1-games :D :P
The line is a dot to you!
pi_85962273
Verkapte demo, is gewoon t zelfde spel zo te zien. Ook toevallig, allebei release september 2010 ;)
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 1 september 2010 @ 20:45:21 #40
34586 kepler
No bounce, no play
pi_85962424
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:41 schreef Atreidez het volgende:
Verkapte demo, is gewoon t zelfde spel zo te zien. Ook toevallig, allebei release september 2010 ;)
Nee toch? Die van Ferrari zag er stiekem slecht uit (grafisch). Verder zitten daar ook tracks in die niet in het originele spel komen (daar komen alleen de officiele tracks in)

Of zie ik het nu helemaal verkeerd?? :D
The line is a dot to you!
pi_85962552
Ik ken de tracklist niet echt van t uiteindelijk spel, maar het draait natuurlijk om de game en graphics engine, en die zijn nagenoeg gelijk aan elkaar zo te zien :) Misschien komen er wel testtracks in het spel?
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 1 september 2010 @ 20:55:31 #42
34586 kepler
No bounce, no play
pi_85962846
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:48 schreef Atreidez het volgende:
Ik ken de tracklist niet echt van t uiteindelijk spel, maar het draait natuurlijk om de game en graphics engine, en die zijn nagenoeg gelijk aan elkaar zo te zien :) Misschien komen er wel testtracks in het spel?
Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat het niet dezelfde game is :) Nergens wordt de game ook genoemd in dat filmpje, en verder is die Ferrari stukken minder mooi dan het Ubisoft spel :P
The line is a dot to you!
pi_85962860
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:10 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Die link van Tarado werkt :Y

wp.me/pxirO-BY

(copy paste into browser)
Hmm, bj Vettel zie je de vleugel echt duiken. Bij Webber eigenlijk gewoon niet :)
pi_85963248
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:55 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat het niet dezelfde game is :) Nergens wordt de game ook genoemd in dat filmpje, en verder is die Ferrari stukken minder mooi dan het Ubisoft spel :P
Online game, waarmee ze de snelste simulator coureurs willen belonen met wekelijkse prijzen en een trip naar Maranello. Lijkt niets met een andere game van doen te hebben. Alleen de drie genoemde tracks zijn beschikbaar. Officiele site: http://www.ferrarivirtualacademy.com/EN/index.jsp

quote:
Ferrari Virtual Academy offers you an exclusive opportunity: using your PC you can have fun and practice driving the F10, comparing for the first time your performance with the fastest laps driven by numerous Ferrari fans from all over the world and the Scuderia Ferrari drivers with the same simulators. Learn about Felipe Massa's, Fernando Alonso's and Giancarlo Fisichella's secrets regarding racing line and driving techniques! But there is more: participating in the tournament you will become part of a worldwide competition, where every week the fastest drivers will be awarded official Ferrari products.

If, at the end of the Trofeo, you are part of the five fastest drivers, you will win a trip into the heart of Ferrari: to Maranello. You will walk through the gates in Fiorano and participate in the exclusive Ferrari Driver Academy course, personally headed by exceptional tutors from the Scuderia.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_85963525
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Online game, waarmee ze de snelste simulator coureurs willen belonen met wekelijkse prijzen en een trip naar Maranello. Lijkt niets met een andere game van doen te hebben. Alleen de drie genoemde tracks zijn beschikbaar. Officiele site: http://www.ferrarivirtualacademy.com/EN/index.jsp
[..]


Ben benieuwd wat de minimale specs van je pc moeten zijn om dit lekker te draaien :)
pi_85966384
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_85974791
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:48 schreef Atreidez het volgende:
Ik ken de tracklist niet echt van t uiteindelijk spel, maar het draait natuurlijk om de game en graphics engine, en die zijn nagenoeg gelijk aan elkaar zo te zien :) Misschien komen er wel testtracks in het spel?
Graphics zijn veel slechter in de Ferrari-game. Verwacht dat de physics een stuk beter zijn. Vind het spel meer hebben van iRacing of nKpro qua graphics.

Overigens biedt iRacing ook de Williams FW31 met laser scanned Spa.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_85975418
Is het niet net zoiets als BMW destijds had met M3 Challenge of hoe het ook alweer heette?

Dat was gewoon in feite Race07 als ik me niet vergis alleen dan alleen met BMW en maar 1 track.

Zou dat niet kunnen? Daar werd volgens mij ook nergens Race genoemd in het spel zelf en die werd ook met veel bombarie door BMW zelf gereleased destijds en te downloaden vanaf de officiele BMW site.

:@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_85976136
Ik gok idd dat het zoiets is vosss.. En dat ze nou niet alle graphische eyecandy in de ferrari versie hebben gezet zegt nog niets over of het dezelfde engine is, dat merken we pas echt als er mee gereden is. Maar als ik de onboard beelden vergelijk en hoe daarin de auto's reageren, lijkt het mij hetzelfde spel :P
Where facts are few, experts are many.
pi_85983023
Het lijkt me duidelijk niet dezelfde engine. Dit lijkt veel meer op de nKpro engine.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 september 2010 @ 23:32:59 #51
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_86006634
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:08 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]


Formula One is returning to the United States in 2012, and the group behind the project have released an image of Hermann Tilke’s planned layout. Austin, Texas is the location for his latest design, after a 10 year deal was signed with Bernie Ecclestone back in May.


Tavo Hellmund, head of the USGP, claimed the circuit’s gradient changes will be a unique feature of the circuit, and believes that emulating classic corners from around the world will prove extremely popular with drivers and fans.

“In the modern era of grand prix racing, I think this track layout and topography will be very special,” he began.

“It will have many of the elements of previous ‘classic’ circuits combined with the benefits of FIA-mandated safety for the competitors and spectators alike. Add in the amenities fans have come to expect, like rare, multiple-turn viewing opportunities for added value, and you have an ideal, world-class venue.”

“For the competitors, we’ll have all the ingredients necessary,” Hellmund added.

“You’ll see fast turns that require commitment from the drivers and technical turns that will test the engineers from a set-up point of view.

“We have a good deal of elevation to make it not only scenic but challenging also, and the view of downtown Austin is wonderful as well.”

The United States hasn’t hosted a Grand Prix since Indianapolis in 2007, but Austin is set to provide a long term future for the nation within Formula One.

Tags: 2012, Austin, Tilke, USGP

[ afbeelding ]


lelijk ;(
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')