Socios | zondag 29 augustus 2010 @ 22:23 |
Welkom in alweer deel 250 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 22:26 |
quote:Nee. Duvel maakt de vergelijking. En zo vergezocht is hij ook niet. | |
ziggyziggyziggy | zondag 29 augustus 2010 @ 22:33 |
quote:Iets met vliegen en stroop inderdaad. | |
dennistd | zondag 29 augustus 2010 @ 22:36 |
Hmm, sinds wanneer geeft de NS-reisplanner een overstap van 2 minuten aan die niet crossplatform is? | |
Socios | zondag 29 augustus 2010 @ 22:37 |
quote:Welke overstap? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 22:38 |
Ja, welke overstap? | |
James1988 | zondag 29 augustus 2010 @ 22:38 |
Waarschijnlijk sinds er iemand op het desbetreffende station met een verrekijker zit en een geluidsbandje met het "Ha-Ha!" van Nelson (Simpsons, jeweetz) in de omroepinstallatie heeft zitten. | |
dennistd | zondag 29 augustus 2010 @ 22:39 |
Amsterdam Centraal -> Hoofddorp via Almere Buiten, vertrek morgen om 13:03 Edit: ik had hem via Buiten gepland omdat ik geen zin heb om een kwartier op Centrum te staan ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 22:46 |
omreizen eigen risico ![]() | |
KapiteinT | zondag 29 augustus 2010 @ 22:47 |
quote:Hoofddorp ![]() Wat heb je daar nou te zoeken? ![]() | |
dennistd | zondag 29 augustus 2010 @ 22:51 |
De Pimpel even op de foto zetten bij zijn stop daar ![]() | |
Socios | zondag 29 augustus 2010 @ 22:52 |
Sommige Intercity´s rijden nu ook conform dienstregeling door naar Hoofddorp? (Waar men dus in- en uit kan stappen) | |
KapiteinT | zondag 29 augustus 2010 @ 22:53 |
quote:Haha nuttig. ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 29 augustus 2010 @ 22:54 |
quote:Ja, de Noord-Oost stopt extra op Hoofddorp op weg naar Opstel. | |
KapiteinT | zondag 29 augustus 2010 @ 22:54 |
quote:Ja, de Noord-Oost intercity's stoppen nu in Hoofddorp. Ter vervanging van de uitgevallen sprinters naar Almere (en ook een beetje ter vervanging van de intercity naar Amsterdam en Lelystad). | |
KapiteinT | zondag 29 augustus 2010 @ 23:00 |
Heeft iemand er al bij stil gestaan dat dit het 250e deel is? ![]() Nog maar 1937 delen te gaan en we hebben het 3FM topic ingehaald. ![]() | |
dennistd | zondag 29 augustus 2010 @ 23:07 |
Mijn reisje voor morgen: Enschede v 08.27 1728 ICM Amersfoort a 09.52 Amersfoort v 09.59 1528 VIRM Amsterdam Centraal a 10.32 Amsterdam Centraal v 10.54 9232 I6/I10 Den Haag HS a 11.34 Den Haag HS v 12.02 2232 DDM Amsterdam Centraal a 12.52 Amsterdam Centraal v 13.03 3945 DDM Almere Centrum a 13.25 Almere Centrum v 13.40 4644 SGM Weesp a 13.52 Weesp v 13.54 5744 DDAR Hoofddorp a 14.24 Hoofddorp v 14.43 149 Pimpel Almelo a 16.42 Almelo v 16.47 7951 DM90 Enschede a 17.12 Voor de overstap 2232->3945 mag ik trouwens wel wandelschoenen meenemen: van 1 naar 15b ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 23:10 |
Ik bereid me voor op een slagje Utrecht - Ede-Wageningen ![]() | |
dennistd | zondag 29 augustus 2010 @ 23:13 |
Kan ook leuk zijn ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 29 augustus 2010 @ 23:15 |
quote:Die overstap neem ik meestal in Hengelo pas, want in Almelo heb ik m'n bier nog niet op ![]() | |
bork | zondag 29 augustus 2010 @ 23:16 |
ok, wat fotoos van vandaag, gisteren was jammerlijjk in de soep gelopen door seinstoringen rond om Hilversum, jr en sr hebben weer en wind getrotseerd voor de volgende reportage. ![]() locs 1202 en 1312 met rijtuigen Plan D en Plan E en Plan W. De trein bestaat uit twee locomotieven en drie rijtuigen.Tussen de E loc. 1202 (een stoere Amerikaanse locomotief uit 1952) en de elegante maar sterke E Loc. 1312 (uit 1956) zal een trein rijden van 3 rijtuigen: *Plan D 7709 (Werkspoor 1950): een luxueus rijtuig 1e /2e klasse met eindbalkons met slagportieren en 8 royale compartimenten. *Plan E 6703 (Werkspoor 1956): een rijtuig voor de binnenlandse sneltreinen, met drie open afdelingen en balkons met dubbele schuifdeuren. *Plan W 5084 (Werkspoor 1968): zeer lang rijtuig met drie open afdelingen, met daartussen twee balkons met draai-slagdeuren die ook centraal met lucht kunnen worden gesloten. De hele Heimwee Express zal dan ongeveer 109 meter lang zijn! (geleend van spoorwegmuseum) ![]() Vertek te Malienbaan, future meets past of zoiets in een trendy sausje ![]() ![]() ok, plan D dan maar dat willen we wel zien en in zitten, voor de kontvlakdeskundigen, dit zat erg goed imho. ![]() ![]() (let ook even op de gave compositie) we hebben ook een plan W ![]() en een vriendelijke mevrouw/juffrouw in plan E ![]() Het fysieke gedeelte van het conducteurschap was vroeger groter dan nu ![]() ![]() getuige de moeite die een 21ste eeuwer heeft met het mechanisch knippen van een kaartje ![]() Dit stalen ros (1312) bracht ons naar Hilversum vanaf de Maliebaan ![]() ![]() en deze goeielijke ouwe reus bracht ons weer terug naar Utrecht ![]() ![]() (hierbij moet ik een beetje aan Anton Geesink denken) ![]() En het hele setje compleet om 17.00 met een dikke vertraging ter hoogte van de voormalige halte op De Biltstraat. ![]() tevens tvp) ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door bork op 29-08-2010 23:26:42 ] | |
Peterselieman | zondag 29 augustus 2010 @ 23:16 |
quote:Of je stapt op Sloterdijk nog een keer over. Kan je eventueel wat meters besparen ![]() | |
Zug-Chef | zondag 29 augustus 2010 @ 23:24 |
quote:Lw - Ut v.v. lekker arbeiten.. Dat was verleden week wel anders... ![]() In het voorjaar van 2010 zijn de gloednieuwe Poolse "Husarz" loks toegelaten in Duitsland. Sindsdien wordt de tractie van de internationale reizigerstreinen tussen Berlijn en Warschau merendeels door de serie 370 van de PKP (Polskie Koleje Państwowe) gedomineerd. De nachttrein uit Kiev Pass is alleen in de maanden Mei tot Augustus met zonlicht te fotograferen, aangezien de aankomsttijd op eindstation Berlin Gesundbrunnen rond 7:30 ligt. Op de zonnige maar erg vroege ochtend van 25 augustus 2010 probeerden enkele stapelwolken bijna roet in het eten te gooien, als de PKP 5 370 001 met het lege mat van D444 passeert ter hoogte van Berlin Westend op de Berliner Innenring, op weg naar het opstelterrein Berlin Grunewald. ![]() Terwijl een jonge en ongetwijfeld mooie Oekraïense provodnika (=treinbegeleidster) de reizigers van haar rijtuig opwacht, regent het in Berlin Gesundbrunnen bijna onafgebroken licht door. Op vrijdagavond 27 augustus 2010 staat de PKP 5 370 003 zo'n drie kwartier voor vertrek gereed aan het perron en kan er nog nét een plaatje met de mooie blauwe Stunde lucht gemaakt worden. De vele nachttreinen vanuit Berlijn hebben allen nog een treinnaam, zoals in het geval van de D445 is dat "Kashtan". Op vrijdagavond zitten er in de trein naast rijtuigen naar Kiev ook een rijtuig naar Simferopol, Kaliningrad en Odessa. ![]() In de zomermaanden rijdt dagelijks een Euro Night tussen Berlijn en Malmö, bestaande uit oude blauwe en nieuwe zwarte SJ (Statens Järnvägar, Zweedse staatsspoorwegen) slaaprijtuigen. Op vrijdagavond 27 augustus 2010 staat Scandlines 109-2 met EN 210 "Scandinavia Night Express" klaar voor vertrek te Berlin Hauptbahnhof. Deze voormalige Holzroller rijdt de korte nachttrein slechts tot Sassnitz. Aldaar worden de rijtuigen op een schip gerangeerd. In de vroege ochtend arriveert het schip in Trelleborg, waar de SJ de trein vervolgens via Malmö Persborg naar Lund Central rijdt. Normaal gesproken is Malmö Central het eindstation maar vanwege werkzaamheden rijdt de trein via een andere route en heeft het een andere eindbestemming. ![]() Door een defect aan de 186 135 reed de "Moskva Express" uit Moskou op de druilerige vrijdagochtend van 27 augustus 2010 afwijkend met de 234 278. De "Ludmilla" lok van Russische oorsprong heeft de trein in Rzepin van de PKP overgenomen. Deze nachttrein bestaat alleen uit RZD en BC slaaprijtuigen wat de sleep rijtuigen als één geheel doen laten overkomen. De laatste kilometers van de lange reis uit de hoofdstad van Rusland worden over de Berlijnse Stadtbahn afgelegd, maar eerst wordt S-Bahnhof Warschauer Strasse gepasseerd, vlak voor Berlin Ostbahnhof. ![]() Vrijdagmiddag was de 186 135 blijkbaar gerepareerd, want de D443 werd weer getrokken door de grijs groene Traxx. Aan de lok bevinden zich eerst 3 Wit-Russische rijtuigen naar Minsk (BY). Daarachter zitten vervolgens 7 rijtuigen naar Moskou Belorusskaja, St Petersburg P Mosk en Irkutsk Passajirskij. Op hoge snelheid passeert de trein het bos bij Fangschleuse aan de uiterste oostkant van Berlijn op weg naar de laatste halt in Duitsland te Frankfurt/Oder. De Traxx rijdt de trein tot Rzepin, waar de PKP de trein vervolgens overneemt. ![]() Op S-Bahnhof Karlshorst staan twee treinen aan beide zijden van het perron te wachten op vertrek. De achterste naar Berlin-Spandau, de voorste, treintsel 481 257, naar Erkner. ![]() Vanaf een parkeerdek bij station Köpenick is een aardige blik te werpen op het treinverkeer. EuroCity 42 uit Polen, om precies te zijn Warszawa Wschodnia, wordt getrokken door de 3 570 003 en is op weg naar Berlin Hauptbahnhof. Rest vd foto's staan op http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/index.htm | |
bork | zondag 29 augustus 2010 @ 23:30 |
Nice Zug-Chef, krijg gewoon zin om weer een x 's nachts naar Polen te kachelen, zit er dik in dat ik voor het eerst sinds 1988 niet een x naar Polen ga ![]() Die Husarz is de Poolse versie van de Siemens Taurus btw maar dat zul je wel weten ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door bork op 30-08-2010 00:54:03 ] | |
Dr_Flash | maandag 30 augustus 2010 @ 00:00 |
Ik ga eind oktober weer een lang weeend naar Konstanz. Gaat erg vet worden ![]() | |
James1988 | maandag 30 augustus 2010 @ 00:46 |
Mooie pics, Bork en Zug-Chef! ![]() | |
Xiance | maandag 30 augustus 2010 @ 01:20 |
die dagkaartenactie voor de trein, die was toch bij de kruidvat? * Xiance voelt zich een beetje dom ![]() | |
KapiteinT | maandag 30 augustus 2010 @ 01:29 |
Nee bij Albert Heijn. http://www.ah.nl/ns | |
wil-bert | maandag 30 augustus 2010 @ 01:38 |
Maar de verkoop periode liep tot 29 augustus.. | |
Xiance | maandag 30 augustus 2010 @ 01:40 |
oh hehehe naja, dan maar es kijken zonder dagkaart | |
RealZeus | maandag 30 augustus 2010 @ 02:12 |
quote:Mooi ![]() Plan W reed eerder altijd mee in de IC Zandvoort - Heerlen/Maastricht. Ik verbaasde mij er altijd over dat dat als IC materiaal gebruikt werd. | |
Duvel | maandag 30 augustus 2010 @ 08:08 |
quote:Ik moet hoognodig weer eens naar Zweden. Toffe foto's! | |
Duvel | maandag 30 augustus 2010 @ 08:11 |
quote:Zo hoort het met museumtreinen: rijdend op de baan! | |
V2 | maandag 30 augustus 2010 @ 08:45 |
quote:Ik kan de schoonheid van die provodnikas idd beamen uit persoonlijke ervaring ![]() Edit: overigens, waarom lijkt er bij deze foto een soort stroomafnemer-achtig iets op het dak van deze Ludmilla te zitten? 't Is, ook aan de pluim te zien, gewoon dieseltractie. Hoe zit het überhaupt met deze locs, zijn ze in Rusland ontworpen/gebouwd voor normaalspoor, of later omgebouwd? En hoe hebben ze ze in Duitsland gekregen dan? Eerst met brede assen, en die later vervangen? Of op een wagon ofzo? [ Bericht 17% gewijzigd door V2 op 30-08-2010 08:53:46 ] | |
Alexxxxx | maandag 30 augustus 2010 @ 08:58 |
Eigenaar: Deutsche Bahn Land van herkomst: Nederland Locatie: Barneveld Datum: 7 juni 2010 | |
Alexxxxx | maandag 30 augustus 2010 @ 09:16 |
Eigenaar: VolkerRail Land van herkomst: Nederland Locatie: Barneveld Datum: 7 juni 2010 | |
greavy | maandag 30 augustus 2010 @ 09:43 |
Vandaag ging ik met trein 5020 (Stoptrein Dordrecht-Leiden, V. 7:55) reed met 3 SGMm stellen ipv een DD-AR/2x DD-AR. 2x een drietje en 1x een tweetje (2136-V, 2945-M en 2955-A). Was veel te druk. Trein stond bijna helemaal vol. De HC kon zelfs niet bij de deur komen, hij ging via de cabinedeur de trein uit en in... De MCN wou niet de eenmansbediening gebruiken (via de spiegels dus). De trein kreeg daardoor enige vertraging, want de HC had moeite met het sleutelen. ![]() ![]() [ Bericht 38% gewijzigd door greavy op 30-08-2010 09:58:20 ] | |
Socios | maandag 30 augustus 2010 @ 10:20 |
quote: | |
vergeetmewelletje | maandag 30 augustus 2010 @ 11:25 |
Hoi. ![]() Vanochtend op station Arnhem werd iets omgeroepen over dat er vanaf ergens in oktober zes treinen per uur gaan rijden tussen Eindhoven en Amsterdam (kennelijk via Arnhem ![]() Ik kon het niet goed verstaan omdat er natuurlijk net een goederentrein langskwam. ![]() Aangezien ik dagelijks naar Veenendaal de K. reis, zou ik er toch wel meer over willen weten. Op ns.nl kon ik niets vinden en Google geeft alleen plannen van 2009 aan. Weet iemand hier er meer over? | |
KapiteinT | maandag 30 augustus 2010 @ 11:28 |
quote:Nee, deze treinen rijden niet via Arnhem. Maar omdat andere treinen iets verschoven worden qua tijd, zal je er in Arnhem wel mee te maken krijgen. Vandaar dat ze het omroepen. | |
Peterselieman | maandag 30 augustus 2010 @ 11:33 |
Het is trouwens vanaf 6 september tot en met 3 oktober dat het 6 Intercity's per uur tussen Amsterdam en Eindhoven is. | |
vergeetmewelletje | maandag 30 augustus 2010 @ 11:36 |
Oh dat is jammer. Dan blijft het dus elke dag staan in een propvolle trein. ![]() Bedankt voor de info. ![]() | |
Crientj | maandag 30 augustus 2010 @ 11:57 |
Blub. Later maar teruglezen, eerst pauze houden. ;D | |
ReisT | maandag 30 augustus 2010 @ 13:43 |
quote:Het is alleen in de spits, tot en met 1 oktober (want 3 is op een zondag) en de proef heeft ook een eigen topic. | |
Dr_Flash | maandag 30 augustus 2010 @ 20:04 |
Vette foto's trouwens Zug ![]() ![]() | |
Crientj | maandag 30 augustus 2010 @ 20:20 |
quote:En waar was jij vandaag tussen 15:00 / 19:00? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 augustus 2010 @ 20:23 |
quote:Thuis. SOrry ![]() | |
Duvel | maandag 30 augustus 2010 @ 20:29 |
quote:Stond je eenzaam te zijn dan? ![]() | |
Crientj | maandag 30 augustus 2010 @ 20:35 |
quote:Nee, maar het was druk en ik dacht dat ie aan mijn kassa stond. maar dan zou ie wel hoi hebben gezegd ofzo; dus ja. ![]() | |
Duvel | maandag 30 augustus 2010 @ 20:36 |
quote:Oh! Jij hebt Fles nog nooit IRL gezien? | |
Alexxxxx | maandag 30 augustus 2010 @ 20:36 |
quote:ik ook niet, maar ik zou m direct herkennen ![]() | |
Crientj | maandag 30 augustus 2010 @ 20:38 |
quote:Geen van jullie zelfs. ;D | |
Dr_Flash | maandag 30 augustus 2010 @ 20:38 |
Weet iemand of die ongein met die vervloekte hoerenvoetgangersbrug in Venlo al opgelost is? Of moet ik een half uur eerder weg als ik naar Duitsland wil? | |
Dr_Flash | maandag 30 augustus 2010 @ 20:40 |
quote:Plus dat we min of meer afgesproken hadden dat ik langs zou komen ja. Maar ik ben andaag maar thuisgebleven, voelde me helemaal niks waard vanochtend. Heb een beetje een terugslag de laatste dagen lijkt wel ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 augustus 2010 @ 20:43 |
quote:Oh ik heb nog wat zooi met wieltjes er aan geschoten op vakantie. Hebbe? | |
Dr_Flash | maandag 30 augustus 2010 @ 21:02 |
Oeh Alexxxxx? Een bus van het merk Cacciamali, waar moet ik die kwijt?? | |
Alexxxxx | maandag 30 augustus 2010 @ 21:05 |
quote:uiteraard! en ik mag geen linkjes naar BB meer posten, maar in het bussensubforum staat bovenin een index, en daar staat Cacciamali ook tussen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 augustus 2010 @ 21:10 |
ik zag het net ja. Ik had BIJNA een nieuw merk ![]() | |
greavy | maandag 30 augustus 2010 @ 21:34 |
quote:Ben er afgelopen woensdag nog geweest. De tunnel is weer deels bereikbaar, al dan niet via tijdelijke trappen. Je kan er prima mee naar een ander spoor ![]() Nadeel: Liften zijn er nog niet. Kan je om 1 of andere reden niet de trap op/neer, kan je (onder begeleiding van een spoorbevoegde) de overweg oversteken. De vervloekte loopbrug is nog steeds intact. Om lopen te besparen zou ik wat achteraan in de trein gaan zitten (aannemelijk kom je uit richting Eindhoven/Nijmegen) | |
Dr_Flash | maandag 30 augustus 2010 @ 21:40 |
okee dat probleem bestaat effectively nog steeds dus. Fijn. Half uur eerder weg maar. | |
greavy | maandag 30 augustus 2010 @ 21:56 |
Je kan vanaf het middelste perron wel door de tunnel naar de hal. Je hoeft dus niet persé over de loopbrug. | |
Jeroen_L | maandag 30 augustus 2010 @ 22:05 |
quote:Loopbrug is zelfs al afgesloten. In ieder geval is de tunnel qua bereikbaarheid weer precies hetzelfde als voorheen. | |
Dr_Flash | maandag 30 augustus 2010 @ 22:09 |
Is het realistisch om in 4 minuten die overstap Nijmegen x M'Gladbach te maken of niet? Ik weet wel dat eoa leeghoofd toen het lumineuze idee had om totaal buiten iedere noodzaak die brug door te trekken tot buiten het station, waardoor je die trein naar Duitsland dus gegarandeerd miste ![]() ![]() | |
greavy | maandag 30 augustus 2010 @ 22:13 |
quote:Afgelopen woensdag nog niet. en die 4 minuten overstap zou je kunnen halen, ALS je snel door kan lopen. De trein naar Mönchengladbach staat bijna helemaal aan het eind van spoor 1, wat je dus een pokke eind lopen geeft over spoor 1. Net waar je uitstapt op spoor 4, kan het ook best een eind wandelen zijn naar de tunnel.. | |
Dr_Flash | maandag 30 augustus 2010 @ 22:14 |
Laat maar, ik neem wel een half uur extra. Graf hoere venlo ![]() | |
Duvel | maandag 30 augustus 2010 @ 22:55 |
Veel plezier! | |
#ANONIEM | maandag 30 augustus 2010 @ 22:57 |
Verhip, ik moet morgen ook maar eens met de trein. Is de laatste dag dat mijn overgangsbewijs 2-1 nog geldt. Laat ik dan ook maar eens eersteklas naar Venlo gaan en een dagje Ruhrgebied doen ofzo. ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2010 22:59:54 ] | |
Dr_Flash | maandag 30 augustus 2010 @ 22:59 |
ik moet nog één bordje tussen Gladbach en Aachen. Kan ik mooi even gaanophalen woensdag. | |
#ANONIEM | maandag 30 augustus 2010 @ 23:01 |
Zou je trouwens met het ZusatzTicket na het passeren van Kaldenkirchen (of op de terugweg tot Viersen / Kaldenkirchen) in de eerste klas kunnen gaan zitten? Een ZusatzTicket kun je namelijk in principe voor vanalles gebruiken. Voor een ritje Venlo-Kaldenkirche, of als 2-1-overgangsbewijs, of als fietskaartje... Dus waarom dat niet afwisselen tijdens één rit? ![]() | |
Socios | maandag 30 augustus 2010 @ 23:10 |
Over leuke reisjes door Duitsland gesproken, ik heb er zojuist weer één gepland en geboekt voor begin oktober. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 augustus 2010 @ 23:34 |
quote:Nou vertel ![]() Ik lees het morgen wel ![]() | |
Bitlord | dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:53 |
Nog een plaatje van de huidige situatie bij spoor 7 op Utrecht Centraal. Daaronder hoe de vertrekstaten op Utrecht er nu uitzien.![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 augustus 2010 @ 04:00 |
Die vertrekstaten zijn inderdaad te debiel voor woorden. ![]() | |
trolololo | dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:21 |
Weet iemand waar de mat'64 stellen binnenkort / al gesloopt worden / zijn? Ik zou er graag voor de lokale omroep een korte reportage over maken. Heb al eens contact gehad met Hoeben maar dat zijn ontzettende azijnpissers. | |
Duvel | dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:23 |
De sloopstellen staan in Zwolle. Vanaf hier zijn ze goed te bekijken. | |
trolololo | dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:24 |
quote:Alweer Hoeben dus ![]() Wanneer begint de sloop? | |
Duvel | dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:30 |
quote:Geen idee, daarvoor moet je op de hard-core fappersfora zijn... Probeer Somda eens, daar zitten veel insiders, misschien OHIH? | |
trolololo | dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:32 |
quote:Vroeger gezeten ![]() Vond er niks aan; fok! treinentopic is veel leuker ![]() En heb geen zin om te kijken naar hardcore treinenfappers die elke dag gaan kijken en bijhouden waar de treinen zijn in NL ![]() Ik bel ze volgende maand wel even | |
Duvel | dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:05 |
quote:OK, van wie ben jij nou weer een kloon? ;') quote:Dat kan ik me wel voorstellen ja. quote:De hardcore-fappers of Houben? Er zijn ook weleens treinen (ook Plan V) gesloopt door Vlasman in Alphen aan den Rijn, door en of andere schrootboer in Maastricht en ergens in de buurt van Zaandam. Wie het contract voor de Plan V's nu heeft weet ik niet. | |
trolololo | dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:07 |
quote:Was mod; alleen het werden steeds meer van die treintijdenautisten en er was bijna niks meer aan. ![]() Hier is ook gewoon humor enzo en daar was het zo van als iemand TIETEN zei ![]() Ik hoop dat ze bij Vlasman of in A'dam contract krijgen; is meer in de buurt en ik weet dat Vlasman aardig is ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:10 |
quote:Ik zou ook geïrriteerd raken als mensen TIETEN gaan roepen en ik diep in mijn ziel weet dat ik er nooit aan zal mogen zitten... quote:Bel ze. ![]() | |
ReisT | dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:32 |
Sloopbakken kunnen (zonder draaistellen) ook prima over de weg vervoerd worden hoor. Dat zal het probleem niet zijn.quote:Ze staan gewoon in Zwolle omdat daar toevallig plaats was. Dat wil nog niet zeggen dat ze ook in de buurt van Zwolle gesloopt gaan worden. | |
Duvel | dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:43 |
quote:Zijn wel iets van 400 wegtransporten... | |
Dr_Flash | dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:50 |
quote:Klinkt als "Ten minste houdbar tot: Zie elders op de verpakking" ![]() Zo van: Ik weet wat je zoekt, maar ik ga het je niet vertellen ![]() Dikke vette fail. | |
trolololo | dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:50 |
quote:Er was eens een user die in het offtopic gedeelte ging praten over vrouwen en dus tetten; heeft meteen een ban gekregen ![]() Vlasman doet vooral kleinere klusjes. Hoeben en Dentremont doen meestal massaklussen. Hoeben is nog niet zo lang in het contactboekje van de NS; hun eerste klus was SM'90 | |
Dr_Flash | dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:53 |
Vroegah had je ook nog Koek in Mijdrecht. DOen die niks meer? | |
trolololo | dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:54 |
quote:Koek = weg Wel jammer trouwens; ze waren heel makkelijk en iedere hobbyist mocht best een bank meenemen ![]() | |
V2 | dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:04 |
Ja man, ideaal, zo'n groenig Plan T-interieur in je huis! Kan je thuis ook slecht zitten met weinig beenruimte ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:28 |
quote:http://www.volkskrant.nl/(...)nt+Laatste+Nieuws%29 Oeps.. | |
Peterselieman | dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:30 |
Denk niet dat ze kunnen rekenen op een vergoeding | |
De_Hertog | dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:34 |
quote:Ze kunnen het 'proberen'. | |
Dr_Flash | dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:35 |
"een fout van Trans Link Systems" ![]() Doetie anders nooit ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:38 |
quote:Het bedrijf heeft ook maar één fout gemaakt en dat behelst het hele ov-chipkaartsysteem | |
Dr_Flash | dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:57 |
dat hele bedrijf IS één grote fout. | |
Socios | dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:49 |
quote:Ja, waar zijn de ´tijdelijke blauwe´ vertrekstaten? Pure luiheid dit. | |
#ANONIEM | dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:51 |
En anders hadden ze desnoods gewoon alleen de tijden kunnen ophangen, zonder perronnummers. Dat hadden ze sowieso al eens op proef ingevoerd in Amersfoort, dus hun computers zouden dat ook moeten kunnen. | |
James1988 | dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:22 |
quote:Bron: De Volkskrant ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:26 |
Ironisch wel, dat het ook precies bij Schiphol moest gebeuren. ![]() (Als het tenminste echt zo is natuurlijk) [ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2010 14:28:03 ] | |
Socios | dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:53 |
quote:Ik heb het inmiddels uitgewerkt. ![]() Vrijdag 1 oktober 2010 IC (10)538: Leeuwarden 10.45u - Utrecht Centraal 12.39u (ICM) ICE 125: Utrecht Centraal 12.59u - Frankfurt (Main) Hbf 16.30u (ICE 3) ICE 776: Frankfurt (Main) Hbf 17.16u - Oldenburg 21.15u (ICE 1) [1.181 km.] Zaterdag 2 oktober 2010 IC 2132: Oldenburg 12.24u - Norddeich Mole 14.21u (IC-rijtuigen) IC 2135: Norddeich Mole 15.39u - Emden Hbf 16.11u (IC-rijtuigen) IC 2332: Emden Hbf 16.33u - Rheine 18.02u (IC-rijtuigen) IC 142: Rheine 18.21u - Deventer 19.41u ("Pimpel") IC 3664: Deventer 19.49u - Zwolle 20.13u (ICRm) IC 10569: Zwolle 20.20u - Leeuwarden 21.14u (ICM) [525 km.] Totaal 1.706 kilometer. | |
ReisT | dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:17 |
quote:Dat hadden ze eerst ook gedaan, met gewoon een paar losse A4'tjes ernaast waarop stond dat je op de blauwe borden kan zien waar je trein vertrekt. Blijkbaar beviel die voor de hand liggende oplossing niet ofzo ![]() Na een paar dagen hebben ze er ineens deze lege voor gehangen. Typisch wel dat er afgelopen weekend ineens wel een blauwe vertrekstaat hing voor de internationale treinen. | |
Duvel | dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:58 |
quote:Quel canard! | |
Guppy | dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:35 |
Kwak! | |
Ireyon | dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:45 |
Ongelofelijk wat een achterlijk gepruts weer vanmiddag. Eerst in Den Bosch, laten ze de IC naar Zwolle 10 minuten vertraging oplopen omdat de IC naar Utrecht met +20 er eerst nog even langs wil. Dan vanaf Schiphol richting Den Haag; wordt een Beneluxtrein opgeheven omdat 4 van de 5 toiletten defect zijn ('t liefst hebben we helemaal geen toiletten in onze treinen, maar elke kans om reizigers uit de Beneluxtrein te pesten moeten we aangrijpen natuurlijk) en dan is de eerstvolgende mogelijkheid naar Roosendaal/Vlissingen natuurlijk 3 kwartier later, waar dus de helft van een volle Beneluxtrein ook graag in wil. 4 bakken Virm. Mensen op de balkons hoefden nog net niet op elkaar gestapeld te worden. Sta je dan met je 1ste klas kaartje, achterlijke kutfalers. | |
Dr_Flash | dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:48 |
In de vakantieperiode reizen minder mensen met de trein ![]() ![]() | |
lezut | dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:56 |
quote:Aldus de eend die in z'n eentje de halve bovenleiding van Schiphol sloopte ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:58 |
quote:Het hangt er vanaf welke trein ![]() Dagjesmensen kunnen een trein ook heel erg goed vullen | |
Guppy | dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:00 |
quote:Héél erg goed! Denk fietsen, hutkoffers, big shoppers, kinderen, enz enz enz | |
Socios | dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:02 |
quote:Inderdaad. Ga maar eens op een zaterdagochtend om 08.45u uit Leeuwarden, 08.46u uit Groningen of 9.41u/ 9.46u uit Zwolle. Die treinen zijn drukker dan doordeweeks. | |
Peterselieman | dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:04 |
Ik zie de 8:45 trein uit Leeuwarden op zaterdags vaak genoeg rijden. Meestal 6 bakken ICMm, maar afgelopen zaterdag was het er eentje meer. Ben regelmatig op dat tijdstip onderweg naar het werk ![]() | |
Ireyon | dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:10 |
quote:Haha ja zo hoorde ik vanochtend nog een goede grap. Onderin een VIRM liet een vrouw d'r koffer in het gangpad staan, zegt die conductrice; "Zou u uw koffer in het bagagerek willen leggen?" ![]() | |
Socios | dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:13 |
quote: ![]() Alhoewel, die ´koffers´ van tegenwoordig vind ik ook overdreven groot, hoor. Van die grote blokken met een ´uitrekbaar handvat´ en wieltjes eraan. ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:20 |
quote:Een zelfmoord-terrorist! Dat was het! ![]() | |
Peter | dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:58 |
quote:Onderin? | |
Dr_Flash | dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:18 |
quote:Hoeveel bagagerekken telde jij de laatste keer bovenin een VIRM? ![]() | |
Peter | dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:29 |
quote:Maar de openingen van de bagagerekken onderin zijn toch niet zo groot dat men er een weekendtas in kwijt kan.. Hooguit een handtas, maar die houdt men op schoot.. | |
Dr_Flash | dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:31 |
misschien past het als hij halfvol zit inderdaad ![]() Mensen moeten eens ophouden met doen alsof een trein een verhuiswagen is. Dat is het namelijk niet. Nooit geweest ook. Pak anders maar een goederentrein ![]() | |
Guppy | dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:36 |
Ik neem wel eens grote koffers mee, maar dan ga ik altijd op het balkon zitten, waar niemand er last van heeft | |
Ireyon | dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:38 |
Nouja 'k kan niet eens m'n simpele notebooktas kwijt onderin een Virm.. en dan hebben we het over een rugzakje waar een brugklasser nog van zou gaan kwijlen zo klein. | |
Ireyon | dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:39 |
quote:Maar mensen die op vakantie gaan kun je 't toch niet kwalijk nemen. En laten we eerlijk zijn, degene die heeft bedacht dat we al dat volk in Virms naar Schiphol moeten sturen is ook niet het helderste licht geweest ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:41 |
quote:Dus toen ik ging backpacken had ik maar een goederentrein moeten pakken? ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:43 |
quote:Dat is ook zo, blijkbaar iets met drukte te maken, maar zo druk is Utrecht-Schiphol nu ook weer niet. In de ICE kan je gewoon goed veel kwijt boven je en anders staan er nog prima kasten midden. | |
Lemjur | dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:45 |
Terug naar de bagagewagons ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:46 |
Ze hadden gewoon bagagerekken à la Benelux-ICRm moeten opnemen... | |
Dr_Flash | dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:47 |
quote:Bijvoorbeeld. Of je tuinstoelenset en je grasmaaier thuis moeten laten. Enfin, je begrijpt heel goed wat ik bedoel ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:48 |
Weet je wat helemaal het toppunt is? Bejaarden die hun hele inventaris meeslepen met het idee van "ik vraag wel iemand om me te helpen met mijn koffers" ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:50 |
quote:De bejaarde het bagarek in proppen. | |
Geerd | dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:50 |
quote:Zijn die juist niet afgeschaft omdat daar weleens ongelukken mee gebeurt zijn met passagiers? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:21 |
quote:En ze mikken het altijd zo uit dat ze op het perron precies daar staan te wachten waar de deuren komen. Kan je niet eens fatsoenlijk uitstappen. | |
Peterselieman | dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:22 |
quote:mja, je kunt er echt wel meer kwijt in dat. Je moet het alleen wel proberen en daar stokt het bij de meeste mensen al. | |
Socios | dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:29 |
quote:Precies, een weekendtas, ook als deze niet voor de helft gevuld is, past prima. Maar die niet ´meebewegende´ kutkoffers, tsja... | |
#ANONIEM | dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:34 |
Maar waarom maakt de NS dan niet gewoon fatsoenlijke bagagerek zoals in de ICE of TGV? Of op z'n minst een fatsoenlijk grote multifunctionele ruimte zoals je in eigenlijk alle Duitse treinen hebt? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2010 20:34:58 ] | |
Socios | dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:38 |
quote:Deden ze dat maar inderdaad. Plus een restauratiewagen, wat leukere balkons met een spoorkaart enzo, meer toiletten etc... Maar ja, alles in de trein moet opgepropt voor het aantal zitplaatsen. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:41 |
quote:Zitplaatsen waar je echter niet kan zitten omdat al die koffers in de weg staan. ![]() De restauratiewagon vind ik ook wel een goed idee trouwens. Moet ook best enigszins rendabel te exploiteren zijn. Immers, in bijvoorbeeld Düsseldorf hebben ze zelfs sneltrams met een bistro-afdeling! ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2010 20:42:37 ] | |
Socios | dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:49 |
quote:Inderdaad. ![]() ![]() quote:Tuurlijk kan dat. Gewoon met een beetje goede wil. Heb nog in Plan T in een stoptreindienst aan een geel tafeltje gezeten. Prachtig coupé ingericht als restauratiewagen. | |
trolololo | dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:51 |
quote:Vervlogen tijden ![]() Mis de tijd dat je nog lekker in een mat'64 wagon lekker uitgezakt op je bank kon zitten. Sprinter stoelen ![]() | |
Socios | dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:55 |
quote:Haha, helemaal eens! Gelukkig is Emmen nog relatief dichtbij om nog wat leuke Mat ´64 reisjes te maken. | |
Duvel | dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:57 |
Jammer dat de restauratie in Plan T tegelijk rookcoupé was. | |
greavy | dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:58 |
En nog 5 dagen de serie 4000 (Stoptrein Rotterdam - Uitgeest / alkmaar !). Die serie nam ik vaak met groot plezier naar Amsterdam, alleen al om de Plan V (en voorheen ook Plan T!) | |
trolololo | dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:59 |
quote:In noord-holland hobbelen we vooral in VIRM en SGMm-3's ![]() En VIRM's vind ik nog veel stommer. Doe mij maar ICM ![]() | |
Socios | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:01 |
quote:Ohw! En verder nog ergens? En even voor de zekerheid: tot wanneer is het ook alweer mogelijk om in Plan V naar Emmen te gaan? | |
Peterselieman | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:02 |
quote:December 2012 volgens mij | |
lezut | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:05 |
quote:De consessie van Arriva gaat in 2012 in, dus dan verdwijnen ook de V-tjes hier ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:13 |
quote:Ook zoiets ja. Honderd jaar levenservaring en dan ZO dom ![]() | |
sitting_elfling | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:18 |
Weet niet of ik hier in het juiste topic zit maar is het een beetje uit te houden om de trein van Parijs naar Milaan te nemen? Ik vertrek 's ochtends uit Londen naar Parijs om wat zaken af te handelen en wil daarna door naar een vriend in Milaan. Vliegen is uiteraard sneller maar wou voor de verandering de trein wel eens pakken. Via artesia ofzo? Of via Zurich overstappen. Ik zie dat de reis een uur of 7 / 8 duurt. Dat is opzich voor mij geen probleem. Ga vaak genoeg van midden Drenthe met de trein richting Londen centraal. | |
Eix | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:18 |
quote:Dat de NS anders even fijn een bagagewagen laat mee rijden... ![]() | |
Crientj | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:29 |
Bagagerekken zijn erg tof. Ik kan er niet bij. ![]() Of ik moet op een stoel gaan staan en dan kan het wel. Maar dat is ook weer gelijk zo asociaal. | |
Duvel | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:31 |
quote:Hé! Waar was jij vanmiddag? | |
Ireyon | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:35 |
quote:De trein tussen Zurich en Milaan is in ieder geval de überste übertrein ooit ![]() | |
sitting_elfling | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:37 |
quote:Het is dus beter om Parijs - Zurich - Milaan te nemen ipv de lange zit van Parijs naar Milaan? | |
Duvel | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:38 |
quote:Artesia is volgens mij "gewoon" een Franse TGV, en die blinken niet uit in ruime plaatsen, zeker niet voor de gemiddelde Nederlander... | |
Crientj | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:39 |
quote:Ja, op de vondellaan. Ik werk tegenwoordig op Maandag/Woensdagavond. Geen dinsdag. =] Maar daar komt wss verandering in, ligt eraan wanneer ik meer uren ga krijgen van mn baas. | |
trolololo | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:39 |
quote:Ik wil gewoon ICE ![]() Ga in de herfst ermee naar Frankfurt ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:42 |
quote:Koop ik voor niks kiwi-sinaasappelsap daar. ![]() | |
Eix | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:42 |
quote:Wat is je lengte dan wel? ![]() | |
Ireyon | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:43 |
quote:Nouja, de directe TGV is wel anderhalf uur sneller en verder heb ik daar ook nooit mee gereisd, maar het traject tussen Zurich en Milaan was echt prachtig en de zitplaatsen heerlijk comfortabel. Maar of dat 'beter' is hangt van jouw voorkeuren af. | |
Ireyon | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:43 |
quote:1.65m schat ik | |
Eix | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:44 |
quote:Dan moet je toch best een tas in een V-IRM rek krijgen. Mits je dat een bagagerek mag noemen. ![]() | |
James1988 | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:47 |
Oh fuck, dat is waar. Ik heb nog 2 open retourtickets Amsterdam - Frankfurt eerste klas. ![]() | |
sitting_elfling | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:47 |
quote:Ik heb niet echt voorkeuren. Veel van het landschap zal ik toch niet kunnen zien ivm. de snelheid. (verwacht ik). Zolang er elektriciteit aan boord is, je niet na een half uur al een stijve kont hebt en je fatsoenlijk naar de plee kunt + dat er eten aan boord is hoor je mij niet klagen ![]() | |
trolololo | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:49 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() Wij gaan waarschijnlijk ook eerste klas; ik heb het er best voor over denk ik. Als je ze niet meer gebruikt en in de verkoop zet heb ik interesse ![]() | |
Crientj | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:52 |
quote:Mag je morgen opnieuw doen. ![]() quote:Euh. 1.65m idd. ![]() | |
Ireyon | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:05 |
quote:Naja die trein rijdt niet echt snel.. gemiddeld 90km/h geloof ik. 't Is nogal bochtig in Zwitserland, maar hij kantelt wel heerlijk over z'n traject heen (of klinkt dat té autistisch ![]() ![]() Hier rij je langs ![]() Hier zit je in | |
Ascendancy | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:06 |
Dat is nog eens wat anders dan de SLT ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:09 |
Wauw! | |
Socios | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:11 |
quote: quote:Allemaal vrijdag 1 oktober a.s. met ICE 125 (Aankomst 16.30u in Frankfurt (Main) Hbf). ![]() | |
Eix | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:12 |
Als dat slechts de 2e klasse is... ![]() | |
Socios | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:15 |
quote:Vet, zijn dat de EuroCity-treinen tussen Zürich HB en Milano Centrale? Het interieur ziet er niet echt ´EuroCity-achtig´uit. Of wat rijdt daar nog meer dan? | |
sitting_elfling | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:18 |
quote:Dat is 2e klas? WOW! Dan vraag ik me af hoe 1e klas er wel niet uit ziet ![]() Ik denk dat ik toch maar de paris-zurich-milan stap zal nemen en dan eventueel van paris - milan weer terug. Ticketprijs valt me reuze mee. Valt me overigens overal mee behalve in Nederland ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:27 |
quote:Bedoel je soms dit apparaat? ![]() ![]() | |
Ireyon | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:35 |
quote:'k Weet niet of het echte EuroCity treinen zijn, ze worden gereden door SBB en TrenItalia (tot vorig jaar onder de naam Cisalpino). Sinds 2009 rijden ze met nieuwe 4de generatie kantelbaktreinen (ETR 610) van Alstom (Mooie brochure #1, #2), maar volgens mij zijn de oudere treinstellen (ETR 470) ook nog volop aanwezig en 't interieur daarvan ziet er wat minder 'wauw' uit.. quote:Die vette trein ja ![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:36 |
quote:En werk je niet eens op zaterdag ochtend rond de klok van 6:50 ![]() Dat zijn voor mij tijden om op Utrecht rond te wandelen. Soms snel weg, soms een (paar) uurtje(s). En de AH ToGo kom ik ook alleen voor het frikadelbroodje. De rest vind ik daar peperduur. Haal ik wel bij de supermarkt ![]() En Voor de Friezen en dergelijke onder ons: 5 September 2010: quote:Bron: Somda Afkortingen kun je terugvinden op Somda | |
Crientj | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:39 |
quote:Hell no. Dat is mij veels te vroeg; en ik werk nooit in het weekend. =] Oh. Frikandelbroodjes zijn deze week in de aanbieding voor maarAhem, ze blijven alsnog smerig 1,40 ipv 1,70. Zelfde als Spa drinken (1,20 ipv 1,60) en de chocoladekoekjes van Guppy. (1,00 ipv 1,35) | |
Dr_Flash | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:40 |
quote:Die zag ik in Basel een paar keer staan. Misschien rijdtie ook wel vanaf Basel naar Milaan ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:40 |
quote:Guppy??!! ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:53 |
Het sinaasappel-kiwisap was nog steeds duur. | |
Dr_Flash | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:54 |
quote:En zonder Crientj ook niet de moeite waard begrijp ik ![]() | |
Duvel | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:54 |
quote:Het was wel lekker. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:57 |
quote:Nog geen idee of ik zondag tijd heb. | |
Dr_Flash | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:58 |
quote:Ik denk dat ik iets anders ga kopen ![]() | |
Crientj | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:59 |
quote:Had je met die bon uit de spoorvoordeelweken je sapje mee moeten halen. Toen had je een sandwich (Maakte niet uit welke) en kreeg je gratisch je sinaasappelsapje erbij. Alleen dan heb je van die lui die denken dat het geldig is op een grote fles sinaasappelsap. | |
Duvel | dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:05 |
quote:Ik wilde geen sandwich. Ik wilde gewoon sinaasappel-kiwisap. | |
Duvel | dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:05 |
quote:Toch geen bier hè? | |
Dr_Flash | dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:07 |
quote:Nee, dan gaat ze maar rare dingen denken ![]() | |
greavy | dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:10 |
quote:Vroeg? Als ik er eerder kon zijn, was dat ook geen probleem ![]() Maar idd. Die frikadelbroodjes zijn niet de beste kwaliteit. Kroketbroodje heb ik ook nog wel eens. Alleen vind ik meestal geen mosterd bij dat broodje, of erin of what else ![]() En die chococookies zijn wel lekker idd ![]() | |
Crientj | dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:14 |
quote:Er staat volgens mij ook op het etiket dat er mosterd in hoort te zitten. ![]() Maargoed, nu lekker slapen enzo. | |
greavy | dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:18 |
Ja. Dat hoort wel zo. Staat op het etiket en dat prijskaartjes ding. Tegenwoordig koop ik ze niet meer, omdat er geen mosterd bij zit. @peterselieman, ik ga kijken of ik zondag nog tijd vind om in de buurt van Dronrijp langs de baan te komen. Ben dat weekend toch bij mijn vader, maar moet later ook weer terug naar Zwijndrecht.. Hopelijk is der tijd voor:P | |
Peterselieman | dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:22 |
als het me lukt dan ga ik 10 kilometer verderop aan de andere spoorlijn staan | |
Dr_Flash | dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:30 |
Kroketbroodje? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 1 september 2010 @ 02:48 |
quote:Mensen die een 0,5 liter flesje spa kopen voor 1,20, of zelfs 1,60 ![]() Wanneer je ook bij iedere ah2go een 1.5 Liter fles kan krijgen voor 95 cent ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2010 02:50:45 ] | |
greavy | woensdag 1 september 2010 @ 08:12 |
quote: ![]() Zoiets ongeveer ![]() | |
Duvel | woensdag 1 september 2010 @ 08:29 |
quote:Dan loop je wel te slepen met 1,5 kilo water. | |
greavy | woensdag 1 september 2010 @ 08:46 |
Ik heb altijd anderhalf liter flessen bij me. Veel goedkoper als die 0,5 liters. En sowieso, Servex zijn oplichters met hun hoge prijzen:+ Nu Station Zwolle verbouwd gaat worden komt er een (tijdelijke) AH ToGo bij op Zwolle. | |
greavy | woensdag 1 september 2010 @ 09:02 |
Start vernieuwing station Zwolle 31 augustus 2010 ProRail start komende week de voorbereidende werkzaamheden voor de grootschalige aanpassing van station Zwolle. Het is een belangrijke stap in de aanpak van het stationsgebied als geheel. Reden voor ProRail, NS en de gemeente Zwolle om dat moment te markeren met een starthandeling op dinsdag 31 augustus. De verwachting is dat het treinverkeer in Zwolle de komende jaren flink zal groeien, mede als gevolg van de komst van de Hanzelijn. Het station zal daarom een vernieuwing ondergaan. ProRail is verantwoordelijk voor het spoorwegnet van Nederland: aanleg, onderhoud, beheer en veiligheid. Voor een soepel verloop van het reizigers- en goederenvervoer is onderhoud en vernieuwing noodzakelijk. Een goed functionerend OV-knooppunt is ook een belangrijke bouwsteen voor de ontwikkeling van de Spoorzone zoals het gebied rondom het Zwolse station genoemd wordt. Gemeente Zwolle, NS en ProRail werken daar samen aan. Vernieuwing station Zwolle Station Zwolle zal worden voorbereid op de groei van het treinverkeer door een vierde perron te bouwen aan de zuidzijde van het station (de kant van het Lübeckplein) en door de reizigerstunnel onder de sporen te verbreden van 5 naar 17 meter. Ook zijn aanpassingen aan de sporen en technische installaties nodig. Het monumentale stationsgebouw van Zwolle blijft ongewijzigd. Op dinsdag 31 augustus houdt ProRail met de gemeente Zwolle en NS een starthandeling voor de vernieuwing van station Zwolle. Tijdens deze bijeenkomst zal een bord worden onthuld waarop een impressie van het ontwerp voor de reizigerstunnel en het vierde perron worden getoond. De handeling vindt plaats om 16.30 uur aan de Hanzelaan (bij de Hanzeland-ingang van het station). Eerste impressie nieuwe voetgangerstunnel: ![]() Bron: ProRail Op OHIH wordt door Mikos gemeld dat de oude tunnel afgesloten wordt en een tijdelijke voetgangersbrug neergezet wordt. Zal mij benieuwen.. Zolang het maar geen faalding als Venlo wordt. [ Bericht 28% gewijzigd door greavy op 01-09-2010 09:08:56 ] | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 09:03 |
Gelukkig verzin ik die prijzen niet. Maar er komt genoeg volk op af, zeker in de spits blijft mij dat verbazen. Dus ja. Zelfde ook; dr komen al tig weken 2 mensen die onderhand hun wekelijkse boodschappen bij ons doen. ![]() En vorige week hoorde ik ze pas klagen dat de appels duur zijn (6 appels, 0,70 cent per stuk, dus 4,20 betalen.) Ga dan ook niet dat halen bij een to go. ![]() | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 09:04 |
quote:Super. ![]() | |
greavy | woensdag 1 september 2010 @ 09:10 |
Tijdelijk AH-to-go op station Zwolle 31 augustus 2010 ZWOLLE - Na de zomer wordt aangevangen met de werkzaamheden voor het nieuwe (bus)station in Zwolle. Eerste halte: de voetgangerstunnel onder het spoor. In plaats van het huidige paviljoen komt er tijdelijk een AH-to-go op het voorplein van het station. Om ruimte te maken voor de verbredingswerkzaamheden aan de voetgangerstunnel onder het spoor en omdat een travers boven de sporen gebouwd moet worden, moet het paviljoen op het voorplein plaatsmaken. NS heeft daarvoor een sloopvergunning gekregen en zal na de zomer beginnen om de eerste bebouwing op het plein bij het station te slopen. "Omdat we rond 1 oktober willen beginnen met de aanleg van de travers (de tijdelijke loopbrug boven de sporen, red.) moet er wel ruimte worden vrijgemaakt", aldus NS-woordvoerder Corine Koetsier. Daarom wordt de paviljoensbebouwing op het voorplein van het NS-station gesloopt en ook de kiosk op het tweede perron, de abri's op het tweede en derde perron, een deel van de kap van het eerste, tweede en derde perron en een funderingsblok moeten gesloopt worden. "Die travers zal ergens op moeten steunen. Daar moet dan wel ruimte voor zijn." Naar verwachting zal de traverse twee jaar worden gebruikt. Op het voorplein verrijst een tijdelijke AH-to-go, een kleinere versie van de Albert Heijnsupermarkt die al op meer Nederlandse stations te vinden is. "Naar verwachting is die er in het najaar, afhankelijk van hoe snel het gaat met de vergunningen. De rest van de winkeltjes en Kiosk gaat tezijnertijd weg. We verwachten rond 1 januari." De werkzaamheden vormen de voorbode van de grote herinrichting van de Spoorzone, waarbij een tweede stationsplein met een busstation aan de zuidzijde zullen verrijzen. Bron: De Stentor | |
greavy | woensdag 1 september 2010 @ 09:11 |
quote:AH ToGo is een goed concept. Het is volgens mij altijd nog goedkoper dan de Kiosk met hun nog hogere prijzen. Als ik daar 's ochtends om 6:40/6:45 kom, zijn er al een aantal mensen in de winkel, en sta je zo een paar minuten in de rij. ![]() | |
James1988 | woensdag 1 september 2010 @ 09:21 |
Tweet van NS Hispeed:quote:Ik vraag me af of dit een soort codetaal is, of dat een zwaan echt de HSL heeft platgelegd. ![]() | |
greavy | woensdag 1 september 2010 @ 09:23 |
Van die zwaan klopt echt ![]() | |
James1988 | woensdag 1 september 2010 @ 09:24 |
Wat een afgang. ![]() | |
Guppy | woensdag 1 september 2010 @ 09:26 |
quote:Triple Chocolate Cookie! ![]() ![]() ![]() ![]() Need I say more? ![]() Waarom wist ik dat nog niet van die aanbieding?? Nu zit ik dus te kwijlen op m'n werk, terwijl ik net nog langs de to go ben gelopen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 september 2010 @ 09:44 |
quote:Logisch dat ze de te smalle tunnel afsluiten, maar dan moet de voetgangersbrug wel een goed alternatief zijn. Als ze maar niet zoiets als die van Venlo bouwen, want dan kun je overstappen wel op je buik schrijven. | |
Duvel | woensdag 1 september 2010 @ 09:51 |
quote:Collega van mij: "HSA is voor 10% van KLM, dus wat zeuren ze nou?" ![]() | |
dennistd | woensdag 1 september 2010 @ 10:05 |
quote:Zeker die van de IC uit Amersfoort op die naar Deventer. Zou wel kunnen met wat spoorwijzigingen, bijvoorbeeld: Stoptrein naar Utrecht -> spoor 6a IC uit Deventer -> spoor 5b IC naar Deventer -> spoor 5a Spits-IC naar Leeuwarden -> spoor 7 Als de stopper met een losse DDAR rijdt kun je hem ook nog naar spoor 4 sturen. | |
Peterselieman | woensdag 1 september 2010 @ 10:10 |
Of je laat de 3600 kort keren, waarbij je om eventuele vertragingen op te vangen een extra setje achter de hand houdt. Is ook niet ideaal, maar het kan. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 1 september 2010 @ 10:16 |
quote:Er is een snellere verbinding tussen Amersfoort en Deventer dan via Zwolle hè? ![]() | |
dennistd | woensdag 1 september 2010 @ 10:17 |
Echt ![]() Ik bedoelde het ook voor de mensen uit Olst en Wijhe ![]() | |
Duvel | woensdag 1 september 2010 @ 10:21 |
quote:1888. | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 1 september 2010 @ 11:38 |
quote:Goh, ik dacht dat het altijd stuk was op die zgn. 'snellere' verbinding ![]() | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 11:44 |
quote:Tuurlijk is het een goed concept. Anders zou het niet zo goed lopen. Ik zou alleen wel eens een regeltje moeten schrijven over alle faals daar. ![]() quote:Niet? ;o Die is er al vanaf maandag ![]() En het zijn veel koekjes die ik langs zie komen. Al die lui die dan moeite doen om dat koekje te geven. Harr. Ik ken lekker de code ervoor. ![]() | |
Guppy | woensdag 1 september 2010 @ 12:03 |
quote:Ja, 's ochtends vroeg he, dan let ik niet zo goed op ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 12:16 |
quote:Al is het natuurlijk wel zo dat al die vuile tering Stervex toko's gore vuile kut-afzetters zijn met hun achterlijk hoge prijzen ![]() ![]() | |
Socios | woensdag 1 september 2010 @ 12:57 |
quote:Ik ga "De Kameel" zondag wel even spotten. Hoelaat en waar nog even kijken. ![]() | |
Ascendancy | woensdag 1 september 2010 @ 13:07 |
quote:Gelukkig hoef je op Utrecht maar even te lopen voor een gewone AH | |
Socios | woensdag 1 september 2010 @ 13:08 |
Sowieso, gewoon een paar boterhammen in een broodtrommel. Een appel en een pakje melk erbij. | |
Peterselieman | woensdag 1 september 2010 @ 13:08 |
quote:True, maar daar hebben ze geen gekoeld bier staan ![]() | |
Ascendancy | woensdag 1 september 2010 @ 13:11 |
quote:Niet? Ze hebben toch gewoon in iedere AH een heineken koelkast? | |
Guppy | woensdag 1 september 2010 @ 13:11 |
quote:En geen Chocolate Cookies ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 13:11 |
quote:Precies. En daarmee roeren we meteen zo'n beetje het enige bestaansrecht van de AH Togo aan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 13:12 |
quote:Het ging over bier. Niet over uilenzeik. | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 13:13 |
Haha ![]() | |
Ascendancy | woensdag 1 september 2010 @ 13:14 |
quote:Het is beter dan niets ![]() Bij de To go staat ook geen HJ koud. | |
Guppy | woensdag 1 september 2010 @ 13:15 |
![]() | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 13:16 |
quote:Die verkopen we niet, we hadden een tijdje terug een verkeerde levering gekregen waardoor er ineens Jupiler in de koeling stond. Maar die is inmiddels ook weer op. | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 13:16 |
quote:Misschieennn. Moet ik er vandaag eens eentje gaan eten ![]() | |
Duvel | woensdag 1 september 2010 @ 13:17 |
quote:Heineken is gewoon vies. Punt. | |
Peterselieman | woensdag 1 september 2010 @ 13:17 |
quote:Zonde van de ruimte in die koelkasten. Jupiler is ook niet te zuipen. | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 13:18 |
quote:Goed voor je kont wel ![]() | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 13:21 |
quote:Welk bier willen jullie dan hebben? ![]() Grolsch?, Heineken?, Hoegaarden?, Atlas?, Bavaria?, Amstel?. | |
Duvel | woensdag 1 september 2010 @ 13:29 |
quote:Grolsch ja. Beugelfles graag. | |
Duvel | woensdag 1 september 2010 @ 13:29 |
quote:Kan niet beoordelen of daar een significante delta te realiseren is, zit een paarse krokodil in de weg. | |
Geerd | woensdag 1 september 2010 @ 13:31 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 13:32 |
Vanmiddag beugelflessen sit-in in de AH Togo ![]() ![]() Komt allen! | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 13:32 |
quote:Whaha. ![]() | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 13:33 |
Daar moet ik ook altijd om lachen. Van die lui die eerst 5 minuten naar de koeling staren en vervolgens vragen om een kleine grolsch. We hebben alleen die halve liter blikken, dus als je daar mee aan komt zetten ist van: 'Heb je ze niet kleiner?' Nee, dat heb je net toch gezien? Of zat je om wat anders de hele tijd naar de koeling te staren. Maargoed, dat laatste mag ik nooit zeggen ;{ | |
Peterselieman | woensdag 1 september 2010 @ 13:37 |
Halve liters zijn juist prima. Die van 33 cl zijn zo snel op namelijk ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 1 september 2010 @ 13:42 |
quote:Ik stel ook regelmatig van dat soort vragen hoor. Soms staat het namelijk gewoon ergens anders, of heb je er heel knullig overheen gekeken, etc. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2010 13:42:23 ] | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 13:46 |
quote:Nja, ik denk meestal dat het duidelijk is dat als al het bier achter de kassa in de koeling staat, er niet nog ergens in de winkel zelf iets staat. | |
Ascendancy | woensdag 1 september 2010 @ 13:52 |
quote:Halve liters zijn ook te snel op. 2l graag. | |
Socios | woensdag 1 september 2010 @ 13:57 |
[PTA SC] 1464 cc Hayabusa motor for sale ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 14:03 |
quote:Totdat blijkt dat je kont zo leuk spiegelt in de deur van de koeling ![]() | |
Socios | woensdag 1 september 2010 @ 14:05 |
quote: ![]() | |
Stefanovic83 | woensdag 1 september 2010 @ 14:05 |
Jupiler! | |
Guppy | woensdag 1 september 2010 @ 14:12 |
quote: ![]() | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 14:16 |
quote:Whahahaha. xD | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 14:33 |
Oh ik ben wat later vanmiddag Crientj ![]() | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 14:46 |
Kijk maar, ik loop niet weg. ![]() weet iemand waar dit is op UtrechtCS? Van een raadspelletje, en ik moet het weten. Maar de plek schiet mij niet te binnen. ![]() | |
Guppy | woensdag 1 september 2010 @ 14:53 |
In de westertunnel ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 14:59 |
quote:Dat is in de noordertunnel een mozaiekje in de grond. | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 14:59 |
Noordwestertunnel dan ![]() | |
Guppy | woensdag 1 september 2010 @ 15:02 |
Bijna goed dan ![]() | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 15:04 |
![]() Boh. nu alweer 15:05. ;{ Zo de trein halen. | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 15:07 |
quote:Die ene tunneldinges waar je nooit komt jwzf ![]() | |
James1988 | woensdag 1 september 2010 @ 15:24 |
quote: | |
Guppy | woensdag 1 september 2010 @ 15:25 |
quote:Elke dag joh ![]() | |
greavy | woensdag 1 september 2010 @ 15:53 |
En om gelijk wat nuttige informatie te melden over het materieel de komende tijd: Veolia heeft inmiddels DM'90 3446 als instructiestel in Nijmegen. Het stel heeft groot onderhoud gehad, waarbij motoren vervangen zijn door gereviseerde examplaren. Het stel zou rond 14:30 in Nijmegen aangekomen moeten zijn. Nadat er voldoende machinisten mee kunnen rijden, zal het ook ingezet gaan worden. Ik vermoed zelf per 6/7 september (wijzigingsblad) | |
Duvel | woensdag 1 september 2010 @ 16:25 |
Zo, speedmeet geslaagd. | |
Alexxxxx | woensdag 1 september 2010 @ 16:27 |
Merk en type: 1740 Eigenaar: NS Land van herkomst: Nederland Locatie: Barneveld Datum: 7 juni 2010 | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 16:59 |
quote: ![]() ![]() | |
Guppy | woensdag 1 september 2010 @ 17:01 |
Hebben jullie ook een choco cookie gegeten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 17:03 |
Nee. EN geen kroketbroodje want die waren op. EN geen beugelflessen Grolsch ![]() | |
Guppy | woensdag 1 september 2010 @ 17:06 |
Ooh! En ook geen kiwi-sinaasappelsapje? Nou ja, jullie hadden Crientj ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 1 september 2010 @ 17:40 |
Duvel | woensdag 1 september 2010 @ 17:47 |
quote:Die wel!! quote:Die ook! | |
Zug-Chef | woensdag 1 september 2010 @ 18:42 |
![]() De U1 is een van de Berlijnse metrolijnen die gedeeltelijk boven de grond rijdt. De stellen 616, 617, 586, 587, 604 en 605 zijn als U1 onderweg van de Warschauer Strasse naar de Uhlandstrasse en arriveren hier op station Hallesches Tor. Rechts in beeld de evangelische Heilig-Kreuz-Kirche in Berlin-Kreuzberg, die is gebouwd tussen 1884 en 1888. | |
Duvel | woensdag 1 september 2010 @ 18:47 |
De metro in Berlijn! Geweldig! | |
#ANONIEM | woensdag 1 september 2010 @ 18:51 |
Mooi stukje Berlijn ja. ![]() | |
James1988 | woensdag 1 september 2010 @ 19:09 |
![]() EMD Class 66 DE 6312 F staat uit te rusten in de loods van NedTrain Tilburg. | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 19:13 |
quote:Er staan daar wel 20 van die dingen geloof ik ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 september 2010 @ 20:02 |
Nog even terugkomen op deze:quote:Nu heb ik eindelijk een brief van de NS ontvangen, maar er staat wel de naam van Japikse, maar er staat weer een heel andere handtekening onder. | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 20:25 |
Het is symbolisch. Er zit een subliminale boodschap in van reizigertje pesten. Ja! Pik ze! ![]() | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 20:37 |
xD. ![]() Dat stomme kiwisap. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 20:40 |
quote:Je herkende me niet eens ![]() | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 20:42 |
quote:Vanaf het moment dat je de winkel binnenstapte had ik je al door. Je zat zo naar mij te staren ![]() (A) | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 20:43 |
Maar dat ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 20:44 |
quote:Not true. Ik was een alternatief aan het zoeken voor die opzijnde kroketbroodjes. Ik had jou wel meteen door trouwens. En ik heb daar een getuige van ![]() quote:Ik ook niet. Hij durfde niet alleen denk ik ![]() | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 20:46 |
quote:Dat zal het zijn. Ik ben heel eng ;D | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 20:47 |
quote:Best wel ![]() ![]() | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 20:48 |
JIj trut. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 21:01 |
Whehe ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 21:03 |
Weener, 15 februari 1994. Twee treinstellen BR 624 zijn net aangekomen als Internationale trein uit Groningen en gaan verder naar Leer (Ostfriesland). De figuur in de zwarte jas ben ik zelf. Een schoolvriend heeft deze foto met mijn toenmalige cameraatje genomen. Het is de meest fatsoenlijke foto die ik heb van het Futura-bordje van Weener. ![]() | |
Duvel | woensdag 1 september 2010 @ 21:03 |
quote:Ja, dat zag ik. | |
Duvel | woensdag 1 september 2010 @ 21:05 |
quote:Tsk, had je kunnen verwachten na dat gekut over dat sinaasappel-kiwisap. | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 21:06 |
Fijn. ![]() Fles, wat was nou dat vervangende dat je kocht. Ik weet het niet meer, alleen dat het 1,60 was. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 21:07 |
quote:Witte bol met kaas en een zakje mosterd ![]() | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 21:07 |
quote:Heul niet. :H | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 21:07 |
quote:Oh ja. | |
Duvel | woensdag 1 september 2010 @ 21:12 |
quote:Wat, dat ik je zag kijken? | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 21:13 |
quote:Oh. Daarom stonden jullie zo te smoezen bij de sapjes. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 21:14 |
quote:Klets niet mens ![]() | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 21:15 |
Tss. Ik zal nog eens opletten. ![]() *Bliep bliep. | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 21:16 |
Maar het was een gezellige minimeet ![]() | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 21:16 |
Dan ist goed. ![]() | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 21:17 |
Oeh! ![]() Ik heb Twenty Pence in de winkel gevonden. ![]() | |
Duvel | woensdag 1 september 2010 @ 21:19 |
Nog een paar posts, en we kunnen overgaan tot de orde van de dag. | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 21:21 |
Nou vooruit dan maar | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 21:21 |
Vollketsen die handel ![]() | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 21:21 |
Yay. ![]() Misschien heb ik nog een leuke titel voor de volgende. ;') | |
Duvel | woensdag 1 september 2010 @ 21:22 |
Volketsen Fles?? | |
Crientj | woensdag 1 september 2010 @ 21:22 |
Heel misschien. | |
Dr_Flash | woensdag 1 september 2010 @ 21:22 |
![]() Kut ik faal hard ![]() ![]() |