Ja, op de vondellaan.quote:
Ik wil gewoon ICEquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Artesia is volgens mij "gewoon" een Franse TGV, en die blinken niet uit in ruime plaatsen, zeker niet voor de gemiddelde Nederlander...
Koop ik voor niks kiwi-sinaasappelsap daar.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:39 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ja, op de vondellaan.
Ik werk tegenwoordig op Maandag/Woensdagavond. Geen dinsdag. =]
Maar daar komt wss verandering in, ligt eraan wanneer ik meer uren ga krijgen van mn baas.
Wat is je lengte dan wel?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:29 schreef Crientj het volgende:
Bagagerekken zijn erg tof. Ik kan er niet bij.
Of ik moet op een stoel gaan staan en dan kan het wel. Maar dat is ook weer gelijk zo asociaal.
Nouja, de directe TGV is wel anderhalf uur sneller en verder heb ik daar ook nooit mee gereisd, maar het traject tussen Zurich en Milaan was echt prachtig en de zitplaatsen heerlijk comfortabel. Maar of dat 'beter' is hangt van jouw voorkeuren af.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is dus beter om Parijs - Zurich - Milaan te nemen ipv de lange zit van Parijs naar Milaan?
Dan moet je toch best een tas in een V-IRM rek krijgen. Mits je dat een bagagerek mag noemen.quote:
Ik heb niet echt voorkeuren. Veel van het landschap zal ik toch niet kunnen zien ivm. de snelheid. (verwacht ik).quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nouja, de directe TGV is wel anderhalf uur sneller en verder heb ik daar ook nooit mee gereisd, maar het traject tussen Zurich en Milaan was echt prachtig en de zitplaatsen heerlijk comfortabel. Maar of dat 'beter' is hangt van jouw voorkeuren af.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:47 schreef James1988 het volgende:
Oh fuck, dat is waar. Ik heb nog 2 open retourtickets Amsterdam - Frankfurt eerste klas.
Mag je morgen opnieuw doen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Koop ik voor niks kiwi-sinaasappelsap daar.
Euh. 1.65m idd.quote:
Naja die trein rijdt niet echt snel.. gemiddeld 90km/h geloof ik. 't Is nogal bochtig in Zwitserland, maar hij kantelt wel heerlijk over z'n traject heen (of klinkt dat té autistischquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb niet echt voorkeuren. Veel van het landschap zal ik toch niet kunnen zien ivm. de snelheid. (verwacht ik).
Zolang er elektriciteit aan boord is, je niet na een half uur al een stijve kont hebt en je fatsoenlijk naar de plee kunt + dat er eten aan boord is hoor je mij niet klagen. En ik neem aan dat het wel wat beter is dan de Eurostar? Opzich is dat wel in orde maar op het moment dat die overvol is het niet plezierig. En ik ga +20 keer per jaar met de Eurostar en dat was niet altijd een pretje.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:47 schreef James1988 het volgende:
Oh fuck, dat is waar. Ik heb nog 2 open retourtickets Amsterdam - Frankfurt eerste klas.
Allemaal vrijdag 1 oktober a.s. met ICE 125 (Aankomst 16.30u in Frankfurt (Main) Hbf).quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:49 schreef trolololo het volgende:
Wij gaan waarschijnlijk ook eerste klas; ik heb het er best voor over denk ik.
Vet, zijn dat de EuroCity-treinen tussen Zürich HB en Milano Centrale? Het interieur ziet er niet echt ´EuroCity-achtig´uit. Of wat rijdt daar nog meer dan?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:05 schreef Ireyon het volgende:
Naja die trein rijdt niet echt snel.. gemiddeld 90km/h geloof ik. 't Is nogal bochtig in Zwitserland, maar hij kantelt wel heerlijk over z'n traject heen (of klinkt dat té autistisch?).
[ afbeelding ]
Hier rij je langs
[ afbeelding ]
Hier zit je in
Dat is 2e klas? WOW! Dan vraag ik me af hoe 1e klas er wel niet uit zietquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:05 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Naja die trein rijdt niet echt snel.. gemiddeld 90km/h geloof ik. 't Is nogal bochtig in Zwitserland, maar hij kantelt wel heerlijk over z'n traject heen (of klinkt dat té autistisch?).
[ afbeelding ]
Hier rij je langs
[ afbeelding ]
Hier zit je in
Bedoel je soms dit apparaat?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:35 schreef Ireyon het volgende:
De trein tussen Zurich en Milaan is in ieder geval de überste übertrein ooit
'k Weet niet of het echte EuroCity treinen zijn, ze worden gereden door SBB en TrenItalia (tot vorig jaar onder de naam Cisalpino). Sinds 2009 rijden ze met nieuwe 4de generatie kantelbaktreinen (ETR 610) van Alstom (Mooie brochure #1, #2), maar volgens mij zijn de oudere treinstellen (ETR 470) ook nog volop aanwezig en 't interieur daarvan ziet er wat minder 'wauw' uit..quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Vet, zijn dat de EuroCity-treinen tussen Zürich HB en Milano Centrale? Het interieur ziet er niet echt ´EuroCity-achtig´uit. Of wat rijdt daar nog meer dan?
Die vette trein jaquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bedoel je soms dit apparaat?
[ afbeelding ]
En werk je niet eens op zaterdag ochtend rond de klok van 6:50quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:39 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ja, op de vondellaan.
Ik werk tegenwoordig op Maandag/Woensdagavond. Geen dinsdag. =]
Maar daar komt wss verandering in, ligt eraan wanneer ik meer uren ga krijgen van mn baas.
Bron: Somdaquote:T.b.v. een gezelschap rijdt de NS20 (Kameel) de volgende rit:
28370D
Ut LSP V 09:00
Amf 09:17 - 09:25
Ama 09:27
Zl 10:11 - 10:22
Lw 11:28
28371D
Lw 11:34
Drp 11:43 - 11:44
Hlg 11:57 - 12:01
Hlgh 12:04
28372D
Hlgh 12:18
Hlg 12:20 - 12:39
Fn 12:47 - 12:57
Drp 13:03 - 13:08
Lw 13:20
28373D
Lw 13:33
Mg 13:41 - 13:43
Sk 13:53 - 13:56
Wk 14:09
28374D
Wk 14:39
Sk 14:51 - 14:53
Sknd 14:55
Mg 15:12 - 15:21
Lw 15:30
28375D
Lw 16:00
Gn 16:39
28376D
Gn 16:52
Zl 18:01 - 18:03
Pt 18:37 - 18:41
Amf 18:56 - 18:58
Utoa LSP 19:12
Ut 19:15
Hell no. Dat is mij veels te vroeg; en ik werk nooit in het weekend. =]quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:36 schreef greavy het volgende:
[..]
En werk je niet eens op zaterdag ochtend rond de klok van 6:50![]()
Dat zijn voor mij tijden om op Utrecht rond te wandelen. Soms snel weg, soms een (paar) uurtje(s).
En de AH ToGo kom ik ook alleen voor het frikadelbroodje. De rest vind ik daar peperduur. Haal ik wel bij de supermarkt![]()
En Voor de Friezen en dergelijke onder ons:
5 September 2010:
[..]
Bron: Somda
Afkortingen kun je terugvinden op Somda
Die zag ik in Basel een paar keer staan. Misschien rijdtie ook wel vanaf Basel naar Milaanquote:
Guppy??!!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:39 schreef Crientj het volgende:
de chocoladekoekjes van Guppy. (1,00 ipv 1,35)
En zonder Crientj ook niet de moeite waard begrijp ikquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:53 schreef Duvel het volgende:
Het sinaasappel-kiwisap was nog steeds duur.
Het was wel lekker.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En zonder Crientj ook niet de moeite waard begrijp ik
Nog geen idee of ik zondag tijd heb.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:36 schreef greavy het volgende:
En Voor de Friezen en dergelijke onder ons:
5 September 2010:
[..]
Bron: Somda
Afkortingen kun je terugvinden op Somda
Had je met die bon uit de spoorvoordeelweken je sapje mee moeten halen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:53 schreef Duvel het volgende:
Het sinaasappel-kiwisap was nog steeds duur.
Ik wilde geen sandwich. Ik wilde gewoon sinaasappel-kiwisap.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:59 schreef Crientj het volgende:
[..]
Had je met die bon uit de spoorvoordeelweken je sapje mee moeten halen.
Toen had je een sandwich (Maakte niet uit welke) en kreeg je gratisch je sinaasappelsapje erbij.
Alleen dan heb je van die lui die denken dat het geldig is op een grote fles sinaasappelsap.
Toch geen bier hè?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk dat ik iets anders ga kopen
Nee, dan gaat ze maar rare dingen denkenquote:
Vroeg? Als ik er eerder kon zijn, was dat ook geen probleemquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:39 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hell no. Dat is mij veels te vroeg; en ik werk nooit in het weekend. =]
Oh. Frikandelbroodjes zijn deze week in de aanbieding voor maarAhem, ze blijven alsnog smerig 1,40 ipv 1,70.
Zelfde als Spa drinken (1,20 ipv 1,60) en de chocoladekoekjes van Guppy. (1,00 ipv 1,35)
Er staat volgens mij ook op het etiket dat er mosterd in hoort te zitten.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Vroeg? Als ik er eerder kon zijn, was dat ook geen probleem![]()
Maar idd. Die frikadelbroodjes zijn niet de beste kwaliteit. Kroketbroodje heb ik ook nog wel eens. Alleen vind ik meestal geen mosterd bij dat broodje, of erin of what else![]()
En die chococookies zijn wel lekker idd
Mensen die een 0,5 liter flesje spa kopen voor 1,20, of zelfs 1,60quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:39 schreef Crientj het volgende:
[..]
Zelfde als Spa drinken (1,20 ipv 1,60)
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Kroketbroodje?Hebben ze dat bij de AH Togo? Wat is het sowieso?
Dan loop je wel te slepen met 1,5 kilo water.quote:Op woensdag 1 september 2010 02:48 schreef CrashO het volgende:
[..]
Mensen die een 0,5 liter flesje spa kopen voor 1,20, of zelfs 1,60
Wanneer je ook bij iedere ah2go een 1.5 Liter fles kan krijgen voor 95 cent
Super.quote:Op woensdag 1 september 2010 09:02 schreef greavy het volgende:
Start vernieuwing station Zwolle
31 augustus 2010
ProRail start komende week de voorbereidende werkzaamheden voor de grootschalige aanpassing van station Zwolle. Het is een belangrijke stap in de aanpak van het stationsgebied als geheel. Reden voor ProRail, NS en de gemeente Zwolle om dat moment te markeren met een starthandeling op dinsdag 31 augustus.
De verwachting is dat het treinverkeer in Zwolle de komende jaren flink zal groeien, mede als gevolg van de komst van de Hanzelijn. Het station zal daarom een vernieuwing ondergaan. ProRail is verantwoordelijk voor het spoorwegnet van Nederland: aanleg, onderhoud, beheer en veiligheid. Voor een soepel verloop van het reizigers- en goederenvervoer is onderhoud en vernieuwing noodzakelijk. Een goed functionerend OV-knooppunt is ook een belangrijke bouwsteen voor de ontwikkeling van de Spoorzone zoals het gebied rondom het Zwolse station genoemd wordt. Gemeente Zwolle, NS en ProRail werken daar samen aan.
Vernieuwing station Zwolle
Station Zwolle zal worden voorbereid op de groei van het treinverkeer door een vierde perron te bouwen aan de zuidzijde van het station (de kant van het Lübeckplein) en door de reizigerstunnel onder de sporen te verbreden van 5 naar 17 meter. Ook zijn aanpassingen aan de sporen en technische installaties nodig. Het monumentale stationsgebouw van Zwolle blijft ongewijzigd.
Op dinsdag 31 augustus houdt ProRail met de gemeente Zwolle en NS een starthandeling voor de vernieuwing van station Zwolle. Tijdens deze bijeenkomst zal een bord worden onthuld waarop een impressie van het ontwerp voor de reizigerstunnel en het vierde perron worden getoond. De handeling vindt plaats om 16.30 uur aan de Hanzelaan (bij de Hanzeland-ingang van het station).
Eerste impressie nieuwe voetgangerstunnel:
[ afbeelding ]
Bron: ProRail
Op OHIH wordt door Mikos gemeld dat de oude tunnel afgesloten wordt en een tijdelijke voetgangersbrug neergezet wordt. Zal mij benieuwen.. Zolang het maar geen faalding als Venlo wordt.
AH ToGo is een goed concept. Het is volgens mij altijd nog goedkoper dan de Kiosk met hun nog hogere prijzen. Als ik daar 's ochtends om 6:40/6:45 kom, zijn er al een aantal mensen in de winkel, en sta je zo een paar minuten in de rij.quote:Op woensdag 1 september 2010 09:03 schreef Crientj het volgende:
Gelukkig verzin ik die prijzen niet. Maar er komt genoeg volk op af, zeker in de spits blijft mij dat verbazen.
Dus ja. Zelfde ook; dr komen al tig weken 2 mensen die onderhand hun wekelijkse boodschappen bij ons doen.
En vorige week hoorde ik ze pas klagen dat de appels duur zijn (6 appels, 0,70 cent per stuk, dus 4,20 betalen.)
Ga dan ook niet dat halen bij een to go.
Ik vraag me af of dit een soort codetaal is, of dat een zwaan echt de HSL heeft platgelegd.quote:De zwaan op de HSL is weggevlogen, Fyra 1014 rijdt vertraagd, 1013 wordt daarom opgeheven. Thalys 9318 + Fyra 1018 gaan normale route.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |