Nee. Duvel maakt de vergelijking. En zo vergezocht is hij ook niet.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik snap de vergelijking dan niet helemaal? Leg eens uit?
Het treinpics, -nieuws en praattopic, deel 250
Iets met vliegen en stroop inderdaad.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Duvel maakt de vergelijking. En zo vergezocht is hij ook niet.
Welke overstap?quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:36 schreef dennistd het volgende:
Hmm, sinds wanneer geeft de NS-reisplanner een overstap van 2 minuten aan die niet crossplatform is?
Hoofddorpquote:Op zondag 29 augustus 2010 22:39 schreef dennistd het volgende:
Amsterdam Centraal -> Hoofddorp via Almere Buiten, vertrek morgen om 13:03
Edit: ik had hem via Buiten gepland omdat ik geen zin heb om een kwartier op Centrum te staan
Haha nuttig.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:51 schreef dennistd het volgende:
De Pimpel even op de foto zetten bij zijn stop daar
Ja, de Noord-Oost stopt extra op Hoofddorp op weg naar Opstel.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:52 schreef Socios het volgende:
Sommige Intercity´s rijden nu ook conform dienstregeling door naar Hoofddorp? (Waar men dus in- en uit kan stappen)
Ja, de Noord-Oost intercity's stoppen nu in Hoofddorp. Ter vervanging van de uitgevallen sprinters naar Almere (en ook een beetje ter vervanging van de intercity naar Amsterdam en Lelystad).quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:52 schreef Socios het volgende:
Sommige Intercity´s rijden nu ook conform dienstregeling door naar Hoofddorp? (Waar men dus in- en uit kan stappen)
Die overstap neem ik meestal in Hengelo pas, want in Almelo heb ik m'n bier nog niet opquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:07 schreef dennistd het volgende:
Hoofddorp v 14.43 149 Pimpel
Almelo a 16.42
Almelo v 16.47 7951 DM90
Enschede a 17.12
Of je stapt op Sloterdijk nog een keer over. Kan je eventueel wat meters besparenquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:07 schreef dennistd het volgende:
Mijn reisje voor morgen:
Voor de overstap 2232->3945 mag ik trouwens wel wandelschoenen meenemen: van 1 naar 15b
Lw - Ut v.v. lekker arbeiten..quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik bereid me voor op een slagje Utrecht - Ede-Wageningen
Mooiquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:16 schreef bork het volgende:
ok, wat fotoos van vandaag, gisteren was jammerlijjk in de soep gelopen door seinstoringen rond om Hilversum, jr en sr hebben weer en wind getrotseerd voor de volgende reportage.![]()
locs 1202 en 1312 met rijtuigen Plan D en Plan E en Plan W.
De trein bestaat uit twee locomotieven en drie rijtuigen.Tussen de E loc. 1202 (een stoere Amerikaanse locomotief uit 1952) en de elegante maar sterke E Loc. 1312 (uit 1956) zal een trein rijden van 3 rijtuigen:
*Plan D 7709 (Werkspoor 1950): een luxueus rijtuig 1e /2e klasse met eindbalkons met slagportieren en 8 royale compartimenten.
*Plan E 6703 (Werkspoor 1956): een rijtuig voor de binnenlandse sneltreinen, met drie open afdelingen en balkons met dubbele schuifdeuren.
*Plan W 5084 (Werkspoor 1968): zeer lang rijtuig met drie open afdelingen, met daartussen twee balkons met draai-slagdeuren die ook centraal met lucht kunnen worden gesloten.
De hele Heimwee Express zal dan ongeveer 109 meter lang zijn! (geleend van spoorwegmuseum)![]()
Vertek te Malienbaan, future meets past of zoiets in een trendy sausje![]()
[ afbeelding ]
ok, plan D dan maar dat willen we wel zien en in zitten, voor de kontvlakdeskundigen, dit zat erg goed imho.![]()
[ afbeelding ]
(let ook even op de gave compositie)
we hebben ook een plan W
[ afbeelding ]
en een vriendelijke mevrouw/juffrouw in plan E
[ afbeelding ]
Het fysieke gedeelte van het conducteurschap was vroeger groter dan nu
[ afbeelding ]
getuige de moeite die een 21ste eeuwer heeft met het mechanisch knippen van een kaartje
Dit stalen ros (1312) bracht ons naar Hilversum vanaf de Maliebaan![]()
[ afbeelding ]
en deze goeielijke ouwe reus bracht ons weer terug naar Utrecht![]()
[ afbeelding ]
(hierbij moet ik een beetje aan Anton Geesink denken)![]()
En het hele setje compleet om 17.00 met een dikke vertraging ter hoogte van de voormalige halte op De Biltstraat.
[ afbeelding ]
tevens tvp)![]()
Ik moet hoognodig weer eens naar Zweden. Toffe foto's!quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
In de zomermaanden rijdt dagelijks een Euro Night tussen Berlijn en Malmö, bestaande uit oude blauwe en nieuwe zwarte SJ (Statens Järnvägar, Zweedse staatsspoorwegen) slaaprijtuigen. Op vrijdagavond 27 augustus 2010 staat Scandlines 109-2 met EN 210 "Scandinavia Night Express" klaar voor vertrek te Berlin Hauptbahnhof. Deze voormalige Holzroller rijdt de korte nachttrein slechts tot Sassnitz. Aldaar worden de rijtuigen op een schip gerangeerd. In de vroege ochtend arriveert het schip in Trelleborg, waar de SJ de trein vervolgens via Malmö Persborg naar Lund Central rijdt. Normaal gesproken is Malmö Central het eindstation maar vanwege werkzaamheden rijdt de trein via een andere route en heeft het een andere eindbestemming.
Zo hoort het met museumtreinen: rijdend op de baan!quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:16 schreef bork het volgende:
En het hele setje compleet om 17.00 met een dikke vertraging ter hoogte van de voormalige halte op De Biltstraat.
[ afbeelding ]
Ik kan de schoonheid van die provodnikas idd beamen uit persoonlijke ervaringquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Terwijl een jonge en ongetwijfeld mooie Oekraïense provodnika (=treinbegeleidster) de reizigers van haar rijtuig opwacht, regent het in Berlin Gesundbrunnen bijna onafgebroken licht door. Op vrijdagavond 27 augustus 2010 staat de PKP 5 370 003 zo'n drie kwartier voor vertrek gereed aan het perron en kan er nog nét een plaatje met de mooie blauwe Stunde lucht gemaakt worden. De vele nachttreinen vanuit Berlijn hebben allen nog een treinnaam, zoals in het geval van de D445 is dat "Kashtan". Op vrijdagavond zitten er in de trein naast rijtuigen naar Kiev ook een rijtuig naar Simferopol, Kaliningrad en Odessa.
Nee, deze treinen rijden niet via Arnhem. Maar omdat andere treinen iets verschoven worden qua tijd, zal je er in Arnhem wel mee te maken krijgen. Vandaar dat ze het omroepen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:25 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hoi.![]()
Vanochtend op station Arnhem werd iets omgeroepen over dat er vanaf ergens in oktober zes treinen per uur gaan rijden tussen Eindhoven en Amsterdam (kennelijk via Arnhem).
Ik kon het niet goed verstaan omdat er natuurlijk net een goederentrein langskwam.![]()
Aangezien ik dagelijks naar Veenendaal de K. reis, zou ik er toch wel meer over willen weten.
Op ns.nl kon ik niets vinden en Google geeft alleen plannen van 2009 aan.
Weet iemand hier er meer over?
Het is alleen in de spits, tot en met 1 oktober (want 3 is op een zondag) en de proef heeft ook een eigen topic.quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:33 schreef Peterselieman het volgende:
Het is trouwens vanaf 6 september tot en met 3 oktober dat het 6 Intercity's per uur tussen Amsterdam en Eindhoven is.
En waar was jij vandaag tussen 15:00 / 19:00?quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Vette foto's trouwens ZugHad er gisteravond een beetje overheen gekeken
Thuis. SOrryquote:Op maandag 30 augustus 2010 20:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
En waar was jij vandaag tussen 15:00 / 19:00?
Stond je eenzaam te zijn dan?quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
En waar was jij vandaag tussen 15:00 / 19:00?
Nee, maar het was druk en ik dacht dat ie aan mijn kassa stond.quote:
Oh! Jij hebt Fles nog nooit IRL gezien?quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:35 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nee, maar het was druk en ik dacht dat ie aan mijn kassa stond.
maar dan zou ie wel hoi hebben gezegd ofzo; dus ja.
ik ook niet, maar ik zou m direct herkennenquote:Op maandag 30 augustus 2010 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh! Jij hebt Fles nog nooit IRL gezien?
Geen van jullie zelfs. ;Dquote:Op maandag 30 augustus 2010 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh! Jij hebt Fles nog nooit IRL gezien?
Plus dat we min of meer afgesproken hadden dat ik langs zou komen ja. Maar ik ben andaag maar thuisgebleven, voelde me helemaal niks waard vanochtend. Heb een beetje een terugslag de laatste dagen lijkt welquote:Op maandag 30 augustus 2010 20:35 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nee, maar het was druk en ik dacht dat ie aan mijn kassa stond.
maar dan zou ie wel hoi hebben gezegd ofzo; dus ja.
Oh ik heb nog wat zooi met wieltjes er aan geschoten op vakantie. Hebbe?quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik ook niet, maar ik zou m direct herkennen
uiteraard!quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ik heb nog wat zooi met wieltjes er aan geschoten op vakantie. Hebbe?
Ben er afgelopen woensdag nog geweest.quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand of die ongein met die vervloekte hoerenvoetgangersbrug in Venlo al opgelost is? Of moet ik een half uur eerder weg als ik naar Duitsland wil?
Loopbrug is zelfs al afgesloten. In ieder geval is de tunnel qua bereikbaarheid weer precies hetzelfde als voorheen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
okee dat probleem bestaat effectively nog steeds dus. Fijn. Half uur eerder weg maar.
Afgelopen woensdag nog niet.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:05 schreef Jeroen_L het volgende:
[..]
Loopbrug is zelfs al afgesloten. In ieder geval is de tunnel qua bereikbaarheid weer precies hetzelfde als voorheen.
Nou vertelquote:Op maandag 30 augustus 2010 23:10 schreef Socios het volgende:
Over leuke reisjes door Duitsland gesproken, ik heb er zojuist weer één gepland en geboekt voor begin oktober.
Alweer Hoeben dusquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:23 schreef Duvel het volgende:
De sloopstellen staan in Zwolle.
Vanaf hier zijn ze goed te bekijken.
Geen idee, daarvoor moet je op de hard-core fappersfora zijn... Probeer Somda eens, daar zitten veel insiders, misschien OHIH?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:24 schreef trolololo het volgende:
[..]
Alweer Hoeben dus![]()
Wanneer begint de sloop?
Vroeger gezetenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Geen idee, daarvoor moet je op de hard-core fappersfora zijn... Probeer Somda eens, daar zitten veel insiders, misschien OHIH?
OK, van wie ben jij nou weer een kloon? ;')quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:32 schreef trolololo het volgende:
[..]
Vroeger gezetenwas bij een van de spoorfora mod; weg; wil ik ook niet meer terug.
Vond er niks aan; fok! treinentopic is veel leuker
Dat kan ik me wel voorstellen ja.quote:En heb geen zin om te kijken naar hardcore treinenfappers die elke dag gaan kijken en bijhouden waar de treinen zijn in NL
De hardcore-fappers of Houben? Er zijn ook weleens treinen (ook Plan V) gesloopt door Vlasman in Alphen aan den Rijn, door en of andere schrootboer in Maastricht en ergens in de buurt van Zaandam. Wie het contract voor de Plan V's nu heeft weet ik niet.quote:Ik bel ze volgende maand wel even
Was mod; alleen het werden steeds meer van die treintijdenautisten en er was bijna niks meer aan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, van wie ben jij nou weer een kloon? ;')
[..]
Dat kan ik me wel voorstellen ja.
[..]
De hardcore-fappers of Houben? Er zijn ook weleens treinen (ook Plan V) gesloopt door Vlasman in Alphen aan den Rijn, door en of andere schrootboer in Maastricht en ergens in de buurt van Zaandam. Wie het contract voor de Plan V's nu heeft weet ik niet.
Ik zou ook geïrriteerd raken als mensen TIETEN gaan roepen en ik diep in mijn ziel weet dat ik er nooit aan zal mogen zitten...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:07 schreef trolololo het volgende:
[..]
Was mod; alleen het werden steeds meer van die treintijdenautisten en er was bijna niks meer aan.![]()
Hier is ook gewoon humor enzo en daar was het zo van als iemand TIETEN zei:o:o:o
Bel ze.quote:Ik hoop dat ze bij Vlasman of in A'dam contract krijgen; is meer in de buurt en ik weet dat Vlasman aardig is
Ze staan gewoon in Zwolle omdat daar toevallig plaats was. Dat wil nog niet zeggen dat ze ook in de buurt van Zwolle gesloopt gaan worden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:24 schreef trolololo het volgende:
[..]
Alweer Hoeben dus![]()
Wanneer begint de sloop?
Zijn wel iets van 400 wegtransporten...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:32 schreef ReisT het volgende:
Sloopbakken kunnen (zonder draaistellen) ook prima over de weg vervoerd worden hoor. Dat zal het probleem niet zijn.
Klinkt als "Ten minste houdbar tot: Zie elders op de verpakking"quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 00:53 schreef Bitlord het volgende:
Nog een plaatje van de huidige situatie bij spoor 7 op Utrecht Centraal. Daaronder hoe de vertrekstaten op Utrecht er nu uitzien.
[ afbeelding ]
Er was eens een user die in het offtopic gedeelte ging praten over vrouwen en dus tetten; heeft meteen een ban gekregenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zou ook geïrriteerd raken als mensen TIETEN gaan roepen en ik diep in mijn ziel weet dat ik er nooit aan zal mogen zitten...
[..]
Bel ze.Vlasman heeft volgens mij geen spoor- of wateraansluiting, dus dat kan nog wel eens een spelbreker zijn.
Koek = wegquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Vroegah had je ook nog Koek in Mijdrecht. DOen die niks meer?
http://www.volkskrant.nl/(...)nt+Laatste+Nieuws%29quote:OV-chipkaart voor eerstejaars onbruikbaar
AMSTERDAM - Ongeveer 13.000 eerstejaarsstudenten kunnen niet reizen met hun nieuwe ov-chipkaart. De kaart wordt niet herkend op sommige plaatsen door een fout van Trans Link Systems, het bedrijf dat de kaarten maakt.
Ze kunnen het 'proberen'.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
Denk niet dat ze kunnen rekenen op een vergoeding
Het bedrijf heeft ook maar één fout gemaakt en dat behelst het hele ov-chipkaartsysteemquote:
Ja, waar zijn de ´tijdelijke blauwe´ vertrekstaten? Pure luiheid dit.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 04:00 schreef Duvel het volgende:
Die vertrekstaten zijn inderdaad te debiel voor woorden.
Bron: De Volkskrantquote:Eend mogelijk oorzaak kapotte bovenleiding
SCHIPHOL - Een eend is vermoedelijk de oorzaak van de zware beschadigingen aan de bovenleiding van de Schipholtunnel. Dit heeft een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail dinsdag laten weten. Het onderzoek naar de oorzaak is nog niet afgerond, maar veel wijst in de richting van een eend.
De bovenleiding werd half juli over een lengte van drie kilometer vernield. Vermoedelijk is een eend vast komen te zitten in de zwenkarm bovenop de trein waarmee stroom van de bovenleiding wordt afgenomen. De zwenkarm liep vast, de bovenleiding brak en werd meegesleept door de trein.
‘Langs het spoor is een dode eend gevonden. Op de trein en in de tunnel is bloed aangetroffen. Onderzocht wordt nog of de bloedsporen overeenkomen met het bloed van de eend’, aldus de woordvoerster
Ik heb het inmiddels uitgewerkt.quote:
Dat hadden ze eerst ook gedaan, met gewoon een paar losse A4'tjes ernaast waarop stond dat je op de blauwe borden kan zien waar je trein vertrekt. Blijkbaar beviel die voor de hand liggende oplossing niet ofzoquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:51 schreef Igen het volgende:
En anders hadden ze desnoods gewoon alleen de tijden kunnen ophangen, zonder perronnummers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |