abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 augustus 2010 @ 00:46:10 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85858715
Mooie pics, Bork en Zug-Chef! :)
pi_85859500
die dagkaartenactie voor de trein, die was toch bij de kruidvat?
* Xiance voelt zich een beetje dom :@
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_85859642
Nee bij Albert Heijn. http://www.ah.nl/ns
pi_85859795
Maar de verkoop periode liep tot 29 augustus..
pi_85859813
oh hehehe naja, dan maar es kijken zonder dagkaart
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_85860203
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:16 schreef bork het volgende:
ok, wat fotoos van vandaag, gisteren was jammerlijjk in de soep gelopen door seinstoringen rond om Hilversum, jr en sr hebben weer en wind getrotseerd voor de volgende reportage. *O*

locs 1202 en 1312 met rijtuigen Plan D en Plan E en Plan W.

De trein bestaat uit twee locomotieven en drie rijtuigen.Tussen de E loc. 1202 (een stoere Amerikaanse locomotief uit 1952) en de elegante maar sterke E Loc. 1312 (uit 1956) zal een trein rijden van 3 rijtuigen:
*Plan D 7709 (Werkspoor 1950): een luxueus rijtuig 1e /2e klasse met eindbalkons met slagportieren en 8 royale compartimenten.
*Plan E 6703 (Werkspoor 1956): een rijtuig voor de binnenlandse sneltreinen, met drie open afdelingen en balkons met dubbele schuifdeuren.
*Plan W 5084 (Werkspoor 1968): zeer lang rijtuig met drie open afdelingen, met daartussen twee balkons met draai-slagdeuren die ook centraal met lucht kunnen worden gesloten.

De hele Heimwee Express zal dan ongeveer 109 meter lang zijn!
(geleend van spoorwegmuseum) :X

Vertek te Malienbaan, future meets past of zoiets in een trendy sausje :7

[ afbeelding ]

ok, plan D dan maar dat willen we wel zien en in zitten, voor de kontvlakdeskundigen, dit zat erg goed imho. 8-)

[ afbeelding ]
(let ook even op de gave compositie)

we hebben ook een plan W

[ afbeelding ]

en een vriendelijke mevrouw/juffrouw in plan E

[ afbeelding ]

Het fysieke gedeelte van het conducteurschap was vroeger groter dan nu :)

[ afbeelding ]

getuige de moeite die een 21ste eeuwer heeft met het mechanisch knippen van een kaartje ;)

Dit stalen ros (1312) bracht ons naar Hilversum vanaf de Maliebaan :)

[ afbeelding ]

en deze goeielijke ouwe reus bracht ons weer terug naar Utrecht :P

[ afbeelding ]

(hierbij moet ik een beetje aan Anton Geesink denken) :{

En het hele setje compleet om 17.00 met een dikke vertraging ter hoogte van de voormalige halte op De Biltstraat.

[ afbeelding ]

tevens tvp) :P
Mooi O+

Plan W reed eerder altijd mee in de IC Zandvoort - Heerlen/Maastricht. Ik verbaasde mij er altijd over dat dat als IC materiaal gebruikt werd.
  maandag 30 augustus 2010 @ 08:08:52 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85861471
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:24 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]


[ link | afbeelding ]
In de zomermaanden rijdt dagelijks een Euro Night tussen Berlijn en Malmö, bestaande uit oude blauwe en nieuwe zwarte SJ (Statens Järnvägar, Zweedse staatsspoorwegen) slaaprijtuigen. Op vrijdagavond 27 augustus 2010 staat Scandlines 109-2 met EN 210 "Scandinavia Night Express" klaar voor vertrek te Berlin Hauptbahnhof. Deze voormalige Holzroller rijdt de korte nachttrein slechts tot Sassnitz. Aldaar worden de rijtuigen op een schip gerangeerd. In de vroege ochtend arriveert het schip in Trelleborg, waar de SJ de trein vervolgens via Malmö Persborg naar Lund Central rijdt. Normaal gesproken is Malmö Central het eindstation maar vanwege werkzaamheden rijdt de trein via een andere route en heeft het een andere eindbestemming.
Ik moet hoognodig weer eens naar Zweden. Toffe foto's!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 30 augustus 2010 @ 08:11:36 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85861507
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:16 schreef bork het volgende:
En het hele setje compleet om 17.00 met een dikke vertraging ter hoogte van de voormalige halte op De Biltstraat.
[ afbeelding ]
Zo hoort het met museumtreinen: rijdend op de baan!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 30 augustus 2010 @ 08:45:59 #34
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_85861923
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Terwijl een jonge en ongetwijfeld mooie Oekraīense provodnika (=treinbegeleidster) de reizigers van haar rijtuig opwacht, regent het in Berlin Gesundbrunnen bijna onafgebroken licht door. Op vrijdagavond 27 augustus 2010 staat de PKP 5 370 003 zo'n drie kwartier voor vertrek gereed aan het perron en kan er nog nét een plaatje met de mooie blauwe Stunde lucht gemaakt worden. De vele nachttreinen vanuit Berlijn hebben allen nog een treinnaam, zoals in het geval van de D445 is dat "Kashtan". Op vrijdagavond zitten er in de trein naast rijtuigen naar Kiev ook een rijtuig naar Simferopol, Kaliningrad en Odessa.
Ik kan de schoonheid van die provodnikas idd beamen uit persoonlijke ervaring :Y Erg goede fotos, met elke keer ook een mooi verhaaltje erbij, complimenten!

Edit: overigens, waarom lijkt er bij deze foto een soort stroomafnemer-achtig iets op het dak van deze Ludmilla te zitten? 't Is, ook aan de pluim te zien, gewoon dieseltractie. Hoe zit het überhaupt met deze locs, zijn ze in Rusland ontworpen/gebouwd voor normaalspoor, of later omgebouwd? En hoe hebben ze ze in Duitsland gekregen dan? Eerst met brede assen, en die later vervangen? Of op een wagon ofzo?

[ Bericht 17% gewijzigd door V2 op 30-08-2010 08:53:46 ]
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_85862090

Eigenaar: Deutsche Bahn
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Barneveld
Datum: 7 juni 2010
pi_85862379

Eigenaar: VolkerRail
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Barneveld
Datum: 7 juni 2010
  maandag 30 augustus 2010 @ 09:43:27 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85862900
Vandaag ging ik met trein 5020 (Stoptrein Dordrecht-Leiden, V. 7:55) reed met 3 SGMm stellen ipv een DD-AR/2x DD-AR. 2x een drietje en 1x een tweetje (2136-V, 2945-M en 2955-A). Was veel te druk. Trein stond bijna helemaal vol. De HC kon zelfs niet bij de deur komen, hij ging via de cabinedeur de trein uit en in...
De MCN wou niet de eenmansbediening gebruiken (via de spiegels dus). De trein kreeg daardoor enige vertraging, want de HC had moeite met het sleutelen. :( :r

[ Bericht 38% gewijzigd door greavy op 30-08-2010 09:58:20 ]
pi_85863814
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:46 schreef James1988 het volgende:
Mooie pics, Bork en Zug-Chef! :)
pi_85865618
Hoi. :W

Vanochtend op station Arnhem werd iets omgeroepen over dat er vanaf ergens in oktober zes treinen per uur gaan rijden tussen Eindhoven en Amsterdam (kennelijk via Arnhem :?).
Ik kon het niet goed verstaan omdat er natuurlijk net een goederentrein langskwam. :')

Aangezien ik dagelijks naar Veenendaal de K. reis, zou ik er toch wel meer over willen weten.
Op ns.nl kon ik niets vinden en Google geeft alleen plannen van 2009 aan.
Weet iemand hier er meer over?
pi_85865717
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:25 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hoi. :W

Vanochtend op station Arnhem werd iets omgeroepen over dat er vanaf ergens in oktober zes treinen per uur gaan rijden tussen Eindhoven en Amsterdam (kennelijk via Arnhem :?).
Ik kon het niet goed verstaan omdat er natuurlijk net een goederentrein langskwam. :')

Aangezien ik dagelijks naar Veenendaal de K. reis, zou ik er toch wel meer over willen weten.
Op ns.nl kon ik niets vinden en Google geeft alleen plannen van 2009 aan.
Weet iemand hier er meer over?
Nee, deze treinen rijden niet via Arnhem. Maar omdat andere treinen iets verschoven worden qua tijd, zal je er in Arnhem wel mee te maken krijgen. Vandaar dat ze het omroepen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 augustus 2010 @ 11:33:33 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85865894
Het is trouwens vanaf 6 september tot en met 3 oktober dat het 6 Intercity's per uur tussen Amsterdam en Eindhoven is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85865985
Oh dat is jammer.
Dan blijft het dus elke dag staan in een propvolle trein. :'(
Bedankt voor de info. :)
pi_85866743
Blub.

Later maar teruglezen, eerst pauze houden. ;D
  maandag 30 augustus 2010 @ 13:43:46 #44
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85870314
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:33 schreef Peterselieman het volgende:
Het is trouwens vanaf 6 september tot en met 3 oktober dat het 6 Intercity's per uur tussen Amsterdam en Eindhoven is.
Het is alleen in de spits, tot en met 1 oktober (want 3 is op een zondag) en de proef heeft ook een eigen topic.
pi_85884221
Vette foto's trouwens Zug *O* Had er gisteravond een beetje overheen gekeken O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85884768
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Vette foto's trouwens Zug *O* Had er gisteravond een beetje overheen gekeken O-)
En waar was jij vandaag tussen 15:00 / 19:00? :'(
pi_85884858
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:20 schreef Crientj het volgende:

[..]

En waar was jij vandaag tussen 15:00 / 19:00? :'(
Thuis. SOrry -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:29:57 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85885117
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:20 schreef Crientj het volgende:

[..]

En waar was jij vandaag tussen 15:00 / 19:00? :'(
Stond je eenzaam te zijn dan? :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85885329
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Stond je eenzaam te zijn dan? :P
Nee, maar het was druk en ik dacht dat ie aan mijn kassa stond.
maar dan zou ie wel hoi hebben gezegd ofzo; dus ja. :')
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:36:05 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85885359
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:35 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nee, maar het was druk en ik dacht dat ie aan mijn kassa stond.
maar dan zou ie wel hoi hebben gezegd ofzo; dus ja. :')
Oh! Jij hebt Fles nog nooit IRL gezien?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')