Mooiquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:16 schreef bork het volgende:
ok, wat fotoos van vandaag, gisteren was jammerlijjk in de soep gelopen door seinstoringen rond om Hilversum, jr en sr hebben weer en wind getrotseerd voor de volgende reportage.![]()
locs 1202 en 1312 met rijtuigen Plan D en Plan E en Plan W.
De trein bestaat uit twee locomotieven en drie rijtuigen.Tussen de E loc. 1202 (een stoere Amerikaanse locomotief uit 1952) en de elegante maar sterke E Loc. 1312 (uit 1956) zal een trein rijden van 3 rijtuigen:
*Plan D 7709 (Werkspoor 1950): een luxueus rijtuig 1e /2e klasse met eindbalkons met slagportieren en 8 royale compartimenten.
*Plan E 6703 (Werkspoor 1956): een rijtuig voor de binnenlandse sneltreinen, met drie open afdelingen en balkons met dubbele schuifdeuren.
*Plan W 5084 (Werkspoor 1968): zeer lang rijtuig met drie open afdelingen, met daartussen twee balkons met draai-slagdeuren die ook centraal met lucht kunnen worden gesloten.
De hele Heimwee Express zal dan ongeveer 109 meter lang zijn! (geleend van spoorwegmuseum)![]()
Vertek te Malienbaan, future meets past of zoiets in een trendy sausje![]()
[ afbeelding ]
ok, plan D dan maar dat willen we wel zien en in zitten, voor de kontvlakdeskundigen, dit zat erg goed imho.![]()
[ afbeelding ]
(let ook even op de gave compositie)
we hebben ook een plan W
[ afbeelding ]
en een vriendelijke mevrouw/juffrouw in plan E
[ afbeelding ]
Het fysieke gedeelte van het conducteurschap was vroeger groter dan nu
[ afbeelding ]
getuige de moeite die een 21ste eeuwer heeft met het mechanisch knippen van een kaartje
Dit stalen ros (1312) bracht ons naar Hilversum vanaf de Maliebaan![]()
[ afbeelding ]
en deze goeielijke ouwe reus bracht ons weer terug naar Utrecht![]()
[ afbeelding ]
(hierbij moet ik een beetje aan Anton Geesink denken)![]()
En het hele setje compleet om 17.00 met een dikke vertraging ter hoogte van de voormalige halte op De Biltstraat.
[ afbeelding ]
tevens tvp)![]()
Ik moet hoognodig weer eens naar Zweden. Toffe foto's!quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
In de zomermaanden rijdt dagelijks een Euro Night tussen Berlijn en Malmö, bestaande uit oude blauwe en nieuwe zwarte SJ (Statens Järnvägar, Zweedse staatsspoorwegen) slaaprijtuigen. Op vrijdagavond 27 augustus 2010 staat Scandlines 109-2 met EN 210 "Scandinavia Night Express" klaar voor vertrek te Berlin Hauptbahnhof. Deze voormalige Holzroller rijdt de korte nachttrein slechts tot Sassnitz. Aldaar worden de rijtuigen op een schip gerangeerd. In de vroege ochtend arriveert het schip in Trelleborg, waar de SJ de trein vervolgens via Malmö Persborg naar Lund Central rijdt. Normaal gesproken is Malmö Central het eindstation maar vanwege werkzaamheden rijdt de trein via een andere route en heeft het een andere eindbestemming.
Zo hoort het met museumtreinen: rijdend op de baan!quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:16 schreef bork het volgende:
En het hele setje compleet om 17.00 met een dikke vertraging ter hoogte van de voormalige halte op De Biltstraat.
[ afbeelding ]
Ik kan de schoonheid van die provodnikas idd beamen uit persoonlijke ervaringquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Terwijl een jonge en ongetwijfeld mooie Oekraīense provodnika (=treinbegeleidster) de reizigers van haar rijtuig opwacht, regent het in Berlin Gesundbrunnen bijna onafgebroken licht door. Op vrijdagavond 27 augustus 2010 staat de PKP 5 370 003 zo'n drie kwartier voor vertrek gereed aan het perron en kan er nog nét een plaatje met de mooie blauwe Stunde lucht gemaakt worden. De vele nachttreinen vanuit Berlijn hebben allen nog een treinnaam, zoals in het geval van de D445 is dat "Kashtan". Op vrijdagavond zitten er in de trein naast rijtuigen naar Kiev ook een rijtuig naar Simferopol, Kaliningrad en Odessa.
Nee, deze treinen rijden niet via Arnhem. Maar omdat andere treinen iets verschoven worden qua tijd, zal je er in Arnhem wel mee te maken krijgen. Vandaar dat ze het omroepen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:25 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hoi.![]()
Vanochtend op station Arnhem werd iets omgeroepen over dat er vanaf ergens in oktober zes treinen per uur gaan rijden tussen Eindhoven en Amsterdam (kennelijk via Arnhem).
Ik kon het niet goed verstaan omdat er natuurlijk net een goederentrein langskwam.![]()
Aangezien ik dagelijks naar Veenendaal de K. reis, zou ik er toch wel meer over willen weten.
Op ns.nl kon ik niets vinden en Google geeft alleen plannen van 2009 aan.
Weet iemand hier er meer over?
Het is alleen in de spits, tot en met 1 oktober (want 3 is op een zondag) en de proef heeft ook een eigen topic.quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:33 schreef Peterselieman het volgende:
Het is trouwens vanaf 6 september tot en met 3 oktober dat het 6 Intercity's per uur tussen Amsterdam en Eindhoven is.
En waar was jij vandaag tussen 15:00 / 19:00?quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Vette foto's trouwens ZugHad er gisteravond een beetje overheen gekeken
Thuis. SOrryquote:Op maandag 30 augustus 2010 20:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
En waar was jij vandaag tussen 15:00 / 19:00?
Stond je eenzaam te zijn dan?quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
En waar was jij vandaag tussen 15:00 / 19:00?
Nee, maar het was druk en ik dacht dat ie aan mijn kassa stond.quote:
Oh! Jij hebt Fles nog nooit IRL gezien?quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:35 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nee, maar het was druk en ik dacht dat ie aan mijn kassa stond.
maar dan zou ie wel hoi hebben gezegd ofzo; dus ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |