Nee. Duvel maakt de vergelijking. En zo vergezocht is hij ook niet.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik snap de vergelijking dan niet helemaal? Leg eens uit?
Het treinpics, -nieuws en praattopic, deel 250
Iets met vliegen en stroop inderdaad.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Duvel maakt de vergelijking. En zo vergezocht is hij ook niet.
Welke overstap?quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:36 schreef dennistd het volgende:
Hmm, sinds wanneer geeft de NS-reisplanner een overstap van 2 minuten aan die niet crossplatform is?
Hoofddorpquote:Op zondag 29 augustus 2010 22:39 schreef dennistd het volgende:
Amsterdam Centraal -> Hoofddorp via Almere Buiten, vertrek morgen om 13:03
Edit: ik had hem via Buiten gepland omdat ik geen zin heb om een kwartier op Centrum te staan
Haha nuttig.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:51 schreef dennistd het volgende:
De Pimpel even op de foto zetten bij zijn stop daar
Ja, de Noord-Oost stopt extra op Hoofddorp op weg naar Opstel.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:52 schreef Socios het volgende:
Sommige Intercity´s rijden nu ook conform dienstregeling door naar Hoofddorp? (Waar men dus in- en uit kan stappen)
Ja, de Noord-Oost intercity's stoppen nu in Hoofddorp. Ter vervanging van de uitgevallen sprinters naar Almere (en ook een beetje ter vervanging van de intercity naar Amsterdam en Lelystad).quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:52 schreef Socios het volgende:
Sommige Intercity´s rijden nu ook conform dienstregeling door naar Hoofddorp? (Waar men dus in- en uit kan stappen)
Die overstap neem ik meestal in Hengelo pas, want in Almelo heb ik m'n bier nog niet opquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:07 schreef dennistd het volgende:
Hoofddorp v 14.43 149 Pimpel
Almelo a 16.42
Almelo v 16.47 7951 DM90
Enschede a 17.12
Of je stapt op Sloterdijk nog een keer over. Kan je eventueel wat meters besparenquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:07 schreef dennistd het volgende:
Mijn reisje voor morgen:
Voor de overstap 2232->3945 mag ik trouwens wel wandelschoenen meenemen: van 1 naar 15b
Lw - Ut v.v. lekker arbeiten..quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik bereid me voor op een slagje Utrecht - Ede-Wageningen
Mooiquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:16 schreef bork het volgende:
ok, wat fotoos van vandaag, gisteren was jammerlijjk in de soep gelopen door seinstoringen rond om Hilversum, jr en sr hebben weer en wind getrotseerd voor de volgende reportage.![]()
locs 1202 en 1312 met rijtuigen Plan D en Plan E en Plan W.
De trein bestaat uit twee locomotieven en drie rijtuigen.Tussen de E loc. 1202 (een stoere Amerikaanse locomotief uit 1952) en de elegante maar sterke E Loc. 1312 (uit 1956) zal een trein rijden van 3 rijtuigen:
*Plan D 7709 (Werkspoor 1950): een luxueus rijtuig 1e /2e klasse met eindbalkons met slagportieren en 8 royale compartimenten.
*Plan E 6703 (Werkspoor 1956): een rijtuig voor de binnenlandse sneltreinen, met drie open afdelingen en balkons met dubbele schuifdeuren.
*Plan W 5084 (Werkspoor 1968): zeer lang rijtuig met drie open afdelingen, met daartussen twee balkons met draai-slagdeuren die ook centraal met lucht kunnen worden gesloten.
De hele Heimwee Express zal dan ongeveer 109 meter lang zijn! (geleend van spoorwegmuseum)![]()
Vertek te Malienbaan, future meets past of zoiets in een trendy sausje![]()
[ afbeelding ]
ok, plan D dan maar dat willen we wel zien en in zitten, voor de kontvlakdeskundigen, dit zat erg goed imho.![]()
[ afbeelding ]
(let ook even op de gave compositie)
we hebben ook een plan W
[ afbeelding ]
en een vriendelijke mevrouw/juffrouw in plan E
[ afbeelding ]
Het fysieke gedeelte van het conducteurschap was vroeger groter dan nu
[ afbeelding ]
getuige de moeite die een 21ste eeuwer heeft met het mechanisch knippen van een kaartje
Dit stalen ros (1312) bracht ons naar Hilversum vanaf de Maliebaan![]()
[ afbeelding ]
en deze goeielijke ouwe reus bracht ons weer terug naar Utrecht![]()
[ afbeelding ]
(hierbij moet ik een beetje aan Anton Geesink denken)![]()
En het hele setje compleet om 17.00 met een dikke vertraging ter hoogte van de voormalige halte op De Biltstraat.
[ afbeelding ]
tevens tvp)![]()
Ik moet hoognodig weer eens naar Zweden. Toffe foto's!quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
In de zomermaanden rijdt dagelijks een Euro Night tussen Berlijn en Malmö, bestaande uit oude blauwe en nieuwe zwarte SJ (Statens Järnvägar, Zweedse staatsspoorwegen) slaaprijtuigen. Op vrijdagavond 27 augustus 2010 staat Scandlines 109-2 met EN 210 "Scandinavia Night Express" klaar voor vertrek te Berlin Hauptbahnhof. Deze voormalige Holzroller rijdt de korte nachttrein slechts tot Sassnitz. Aldaar worden de rijtuigen op een schip gerangeerd. In de vroege ochtend arriveert het schip in Trelleborg, waar de SJ de trein vervolgens via Malmö Persborg naar Lund Central rijdt. Normaal gesproken is Malmö Central het eindstation maar vanwege werkzaamheden rijdt de trein via een andere route en heeft het een andere eindbestemming.
Zo hoort het met museumtreinen: rijdend op de baan!quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:16 schreef bork het volgende:
En het hele setje compleet om 17.00 met een dikke vertraging ter hoogte van de voormalige halte op De Biltstraat.
[ afbeelding ]
Ik kan de schoonheid van die provodnikas idd beamen uit persoonlijke ervaringquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Terwijl een jonge en ongetwijfeld mooie Oekraïense provodnika (=treinbegeleidster) de reizigers van haar rijtuig opwacht, regent het in Berlin Gesundbrunnen bijna onafgebroken licht door. Op vrijdagavond 27 augustus 2010 staat de PKP 5 370 003 zo'n drie kwartier voor vertrek gereed aan het perron en kan er nog nét een plaatje met de mooie blauwe Stunde lucht gemaakt worden. De vele nachttreinen vanuit Berlijn hebben allen nog een treinnaam, zoals in het geval van de D445 is dat "Kashtan". Op vrijdagavond zitten er in de trein naast rijtuigen naar Kiev ook een rijtuig naar Simferopol, Kaliningrad en Odessa.
Nee, deze treinen rijden niet via Arnhem. Maar omdat andere treinen iets verschoven worden qua tijd, zal je er in Arnhem wel mee te maken krijgen. Vandaar dat ze het omroepen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:25 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hoi.![]()
Vanochtend op station Arnhem werd iets omgeroepen over dat er vanaf ergens in oktober zes treinen per uur gaan rijden tussen Eindhoven en Amsterdam (kennelijk via Arnhem).
Ik kon het niet goed verstaan omdat er natuurlijk net een goederentrein langskwam.![]()
Aangezien ik dagelijks naar Veenendaal de K. reis, zou ik er toch wel meer over willen weten.
Op ns.nl kon ik niets vinden en Google geeft alleen plannen van 2009 aan.
Weet iemand hier er meer over?
Het is alleen in de spits, tot en met 1 oktober (want 3 is op een zondag) en de proef heeft ook een eigen topic.quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:33 schreef Peterselieman het volgende:
Het is trouwens vanaf 6 september tot en met 3 oktober dat het 6 Intercity's per uur tussen Amsterdam en Eindhoven is.
En waar was jij vandaag tussen 15:00 / 19:00?quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Vette foto's trouwens ZugHad er gisteravond een beetje overheen gekeken
Thuis. SOrryquote:Op maandag 30 augustus 2010 20:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
En waar was jij vandaag tussen 15:00 / 19:00?
Stond je eenzaam te zijn dan?quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
En waar was jij vandaag tussen 15:00 / 19:00?
Nee, maar het was druk en ik dacht dat ie aan mijn kassa stond.quote:
Oh! Jij hebt Fles nog nooit IRL gezien?quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:35 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nee, maar het was druk en ik dacht dat ie aan mijn kassa stond.
maar dan zou ie wel hoi hebben gezegd ofzo; dus ja.
ik ook niet, maar ik zou m direct herkennenquote:Op maandag 30 augustus 2010 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh! Jij hebt Fles nog nooit IRL gezien?
Geen van jullie zelfs. ;Dquote:Op maandag 30 augustus 2010 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh! Jij hebt Fles nog nooit IRL gezien?
Plus dat we min of meer afgesproken hadden dat ik langs zou komen ja. Maar ik ben andaag maar thuisgebleven, voelde me helemaal niks waard vanochtend. Heb een beetje een terugslag de laatste dagen lijkt welquote:Op maandag 30 augustus 2010 20:35 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nee, maar het was druk en ik dacht dat ie aan mijn kassa stond.
maar dan zou ie wel hoi hebben gezegd ofzo; dus ja.
Oh ik heb nog wat zooi met wieltjes er aan geschoten op vakantie. Hebbe?quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik ook niet, maar ik zou m direct herkennen
uiteraard!quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ik heb nog wat zooi met wieltjes er aan geschoten op vakantie. Hebbe?
Ben er afgelopen woensdag nog geweest.quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand of die ongein met die vervloekte hoerenvoetgangersbrug in Venlo al opgelost is? Of moet ik een half uur eerder weg als ik naar Duitsland wil?
Loopbrug is zelfs al afgesloten. In ieder geval is de tunnel qua bereikbaarheid weer precies hetzelfde als voorheen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
okee dat probleem bestaat effectively nog steeds dus. Fijn. Half uur eerder weg maar.
Afgelopen woensdag nog niet.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:05 schreef Jeroen_L het volgende:
[..]
Loopbrug is zelfs al afgesloten. In ieder geval is de tunnel qua bereikbaarheid weer precies hetzelfde als voorheen.
Nou vertelquote:Op maandag 30 augustus 2010 23:10 schreef Socios het volgende:
Over leuke reisjes door Duitsland gesproken, ik heb er zojuist weer één gepland en geboekt voor begin oktober.
Alweer Hoeben dusquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:23 schreef Duvel het volgende:
De sloopstellen staan in Zwolle.
Vanaf hier zijn ze goed te bekijken.
Geen idee, daarvoor moet je op de hard-core fappersfora zijn... Probeer Somda eens, daar zitten veel insiders, misschien OHIH?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:24 schreef trolololo het volgende:
[..]
Alweer Hoeben dus![]()
Wanneer begint de sloop?
Vroeger gezetenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Geen idee, daarvoor moet je op de hard-core fappersfora zijn... Probeer Somda eens, daar zitten veel insiders, misschien OHIH?
OK, van wie ben jij nou weer een kloon? ;')quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:32 schreef trolololo het volgende:
[..]
Vroeger gezetenwas bij een van de spoorfora mod; weg; wil ik ook niet meer terug.
Vond er niks aan; fok! treinentopic is veel leuker
Dat kan ik me wel voorstellen ja.quote:En heb geen zin om te kijken naar hardcore treinenfappers die elke dag gaan kijken en bijhouden waar de treinen zijn in NL
De hardcore-fappers of Houben? Er zijn ook weleens treinen (ook Plan V) gesloopt door Vlasman in Alphen aan den Rijn, door en of andere schrootboer in Maastricht en ergens in de buurt van Zaandam. Wie het contract voor de Plan V's nu heeft weet ik niet.quote:Ik bel ze volgende maand wel even
Was mod; alleen het werden steeds meer van die treintijdenautisten en er was bijna niks meer aan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, van wie ben jij nou weer een kloon? ;')
[..]
Dat kan ik me wel voorstellen ja.
[..]
De hardcore-fappers of Houben? Er zijn ook weleens treinen (ook Plan V) gesloopt door Vlasman in Alphen aan den Rijn, door en of andere schrootboer in Maastricht en ergens in de buurt van Zaandam. Wie het contract voor de Plan V's nu heeft weet ik niet.
Ik zou ook geïrriteerd raken als mensen TIETEN gaan roepen en ik diep in mijn ziel weet dat ik er nooit aan zal mogen zitten...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:07 schreef trolololo het volgende:
[..]
Was mod; alleen het werden steeds meer van die treintijdenautisten en er was bijna niks meer aan.![]()
Hier is ook gewoon humor enzo en daar was het zo van als iemand TIETEN zei:o:o:o
Bel ze.quote:Ik hoop dat ze bij Vlasman of in A'dam contract krijgen; is meer in de buurt en ik weet dat Vlasman aardig is
Ze staan gewoon in Zwolle omdat daar toevallig plaats was. Dat wil nog niet zeggen dat ze ook in de buurt van Zwolle gesloopt gaan worden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:24 schreef trolololo het volgende:
[..]
Alweer Hoeben dus![]()
Wanneer begint de sloop?
Zijn wel iets van 400 wegtransporten...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:32 schreef ReisT het volgende:
Sloopbakken kunnen (zonder draaistellen) ook prima over de weg vervoerd worden hoor. Dat zal het probleem niet zijn.
Klinkt als "Ten minste houdbar tot: Zie elders op de verpakking"quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 00:53 schreef Bitlord het volgende:
Nog een plaatje van de huidige situatie bij spoor 7 op Utrecht Centraal. Daaronder hoe de vertrekstaten op Utrecht er nu uitzien.
[ afbeelding ]
Er was eens een user die in het offtopic gedeelte ging praten over vrouwen en dus tetten; heeft meteen een ban gekregenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zou ook geïrriteerd raken als mensen TIETEN gaan roepen en ik diep in mijn ziel weet dat ik er nooit aan zal mogen zitten...
[..]
Bel ze.Vlasman heeft volgens mij geen spoor- of wateraansluiting, dus dat kan nog wel eens een spelbreker zijn.
Koek = wegquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Vroegah had je ook nog Koek in Mijdrecht. DOen die niks meer?
http://www.volkskrant.nl/(...)nt+Laatste+Nieuws%29quote:OV-chipkaart voor eerstejaars onbruikbaar
AMSTERDAM - Ongeveer 13.000 eerstejaarsstudenten kunnen niet reizen met hun nieuwe ov-chipkaart. De kaart wordt niet herkend op sommige plaatsen door een fout van Trans Link Systems, het bedrijf dat de kaarten maakt.
Ze kunnen het 'proberen'.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
Denk niet dat ze kunnen rekenen op een vergoeding
Het bedrijf heeft ook maar één fout gemaakt en dat behelst het hele ov-chipkaartsysteemquote:
Ja, waar zijn de ´tijdelijke blauwe´ vertrekstaten? Pure luiheid dit.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 04:00 schreef Duvel het volgende:
Die vertrekstaten zijn inderdaad te debiel voor woorden.
Bron: De Volkskrantquote:Eend mogelijk oorzaak kapotte bovenleiding
SCHIPHOL - Een eend is vermoedelijk de oorzaak van de zware beschadigingen aan de bovenleiding van de Schipholtunnel. Dit heeft een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail dinsdag laten weten. Het onderzoek naar de oorzaak is nog niet afgerond, maar veel wijst in de richting van een eend.
De bovenleiding werd half juli over een lengte van drie kilometer vernield. Vermoedelijk is een eend vast komen te zitten in de zwenkarm bovenop de trein waarmee stroom van de bovenleiding wordt afgenomen. De zwenkarm liep vast, de bovenleiding brak en werd meegesleept door de trein.
‘Langs het spoor is een dode eend gevonden. Op de trein en in de tunnel is bloed aangetroffen. Onderzocht wordt nog of de bloedsporen overeenkomen met het bloed van de eend’, aldus de woordvoerster
Ik heb het inmiddels uitgewerkt.quote:
Dat hadden ze eerst ook gedaan, met gewoon een paar losse A4'tjes ernaast waarop stond dat je op de blauwe borden kan zien waar je trein vertrekt. Blijkbaar beviel die voor de hand liggende oplossing niet ofzoquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:51 schreef Igen het volgende:
En anders hadden ze desnoods gewoon alleen de tijden kunnen ophangen, zonder perronnummers.
Het hangt er vanaf welke treinquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
In de vakantieperiode reizen minder mensen met de trein![]()
Héél erg goed! Denk fietsen, hutkoffers, big shoppers, kinderen, enz enz enzquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf welke trein
Dagjesmensen kunnen een trein ook heel erg goed vullen
Inderdaad. Ga maar eens op een zaterdagochtend om 08.45u uit Leeuwarden, 08.46u uit Groningen of 9.41u/ 9.46u uit Zwolle. Die treinen zijn drukker dan doordeweeks.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Dagjesmensen kunnen een trein ook heel erg goed vullen
Haha ja zo hoorde ik vanochtend nog een goede grap. Onderin een VIRM liet een vrouw d'r koffer in het gangpad staan, zegt die conductrice; "Zou u uw koffer in het bagagerek willen leggen?"quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Héél erg goed! Denk fietsen, hutkoffers, big shoppers, kinderen, enz enz enz
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:10 schreef Ireyon het volgende:
Haha ja zo hoorde ik vanochtend nog een goede grap. Onderin een VIRM liet een vrouw d'r koffer in het gangpad staan, zegt die conductrice; "Zou u uw koffer in het bagagerek willen leggen?"
Een zelfmoord-terrorist! Dat was het!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:56 schreef lezut het volgende:
[..]
Aldus de eend die in z'n eentje de halve bovenleiding van Schiphol sloopte
Onderin?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:13 schreef Socios het volgende:
[..]
![]()
Alhoewel, die ´koffers´ van tegenwoordig vind ik ook overdreven groot, hoor. Van die grote blokken met een ´uitrekbaar handvat´ en wieltjes eraan.Waar zijn de gewone weekendtassen gebleven? Die passen wel makkelijk in het bagagerek. Ik heb nooit problemen daarmee. Ook niet in V-IRM.
Hoeveel bagagerekken telde jij de laatste keer bovenin een VIRM?quote:
Maar de openingen van de bagagerekken onderin zijn toch niet zo groot dat men er een weekendtas in kwijt kan.. Hooguit een handtas, maar die houdt men op schoot..quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel bagagerekken telde jij de laatste keer bovenin een VIRM?
Maar mensen die op vakantie gaan kun je 't toch niet kwalijk nemen. En laten we eerlijk zijn, degene die heeft bedacht dat we al dat volk in Virms naar Schiphol moeten sturen is ook niet het helderste licht geweestquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
misschien past het als hij halfvol zit inderdaad![]()
Mensen moeten eens ophouden met doen alsof een trein een verhuiswagen is. Dat is het namelijk niet. Nooit geweest ook. Pak anders maar een goederentrein
Dus toen ik ging backpacken had ik maar een goederentrein moeten pakken?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
misschien past het als hij halfvol zit inderdaad![]()
Mensen moeten eens ophouden met doen alsof een trein een verhuiswagen is. Dat is het namelijk niet. Nooit geweest ook. Pak anders maar een goederentrein
Dat is ook zo, blijkbaar iets met drukte te maken, maar zo druk is Utrecht-Schiphol nu ook weer niet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar mensen die op vakantie gaan kun je 't toch niet kwalijk nemen. En laten we eerlijk zijn, degene die heeft bedacht dat we al dat volk in Virms naar Schiphol moeten sturen is ook niet het helderste licht geweest
Bijvoorbeeld. Of je tuinstoelenset en je grasmaaier thuis moeten laten. Enfin, je begrijpt heel goed wat ik bedoelquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus toen ik ging backpacken had ik maar een goederentrein moeten pakken?
De bejaarde het bagarek in proppen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je wat helemaal het toppunt is? Bejaarden die hun hele inventaris meeslepen met het idee van "ik vraag wel iemand om me te helpen met mijn koffers"
Zijn die juist niet afgeschaft omdat daar weleens ongelukken mee gebeurt zijn met passagiers?quote:
En ze mikken het altijd zo uit dat ze op het perron precies daar staan te wachten waar de deuren komen. Kan je niet eens fatsoenlijk uitstappen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je wat helemaal het toppunt is? Bejaarden die hun hele inventaris meeslepen met het idee van "ik vraag wel iemand om me te helpen met mijn koffers"
mja, je kunt er echt wel meer kwijt in dat. Je moet het alleen wel proberen en daar stokt het bij de meeste mensen al.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:38 schreef Ireyon het volgende:
Nouja 'k kan niet eens m'n simpele notebooktas kwijt onderin een Virm.. en dan hebben we het over een rugzakje waar een brugklasser nog van zou gaan kwijlen zo klein.
Precies, een weekendtas, ook als deze niet voor de helft gevuld is, past prima. Maar die niet ´meebewegende´ kutkoffers, tsja...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
mja, je kunt er echt wel meer kwijt in dat. Je moet het alleen wel proberen en daar stokt het bij de meeste mensen al.
Deden ze dat maar inderdaad. Plus een restauratiewagen, wat leukere balkons met een spoorkaart enzo, meer toiletten etc...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:34 schreef Igen het volgende:
Maar waarom maakt de NS dan niet gewoon fatsoenlijke bagagerek zoals in de ICE of TGV? Of op z'n minst een fatsoenlijk grote multifunctionele ruimte zoals je in eigenlijk alle Duitse treinen hebt?
Zitplaatsen waar je echter niet kan zitten omdat al die koffers in de weg staan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:38 schreef Socios het volgende:
[..]
Deden ze dat maar inderdaad. Plus een restauratiewagen, wat leukere balkons met een spoorkaart enzo, meer toiletten etc...
Maar ja, alles in de trein moet opgepropt voor het aantal zitplaatsen.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:41 schreef Igen het volgende:
Zitplaatsen waar je echter niet kan zitten omdat al die koffers in de weg staan.
Tuurlijk kan dat. Gewoon met een beetje goede wil. Heb nog in Plan T in een stoptreindienst aan een geel tafeltje gezeten. Prachtig coupé ingericht als restauratiewagen.quote:De restauratiewagon vind ik ook wel een goed idee trouwens. Moet ook best enigszins rendabel te exploiteren zijn. Immers, in bijvoorbeeld Düsseldorf hebben ze zelfs sneltrams met een bistro-afdeling!
Vervlogen tijdenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:49 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad.Al die zitplaatsen dicht op elkaar geplempt.
Ook heel weinig ´vierzits´ meer. Waarom niet de ideale indeling als in ICM aanhouden? Ook die grote koffers passen daar op het ´eind jaren ´70´-bagagerek.
[..]
Tuurlijk kan dat. Gewoon met een beetje goede wil. Heb nog in Plan T in een stoptreindienst aan een geel tafeltje gezeten. Prachtig coupé ingericht als restauratiewagen.
Haha, helemaal eens! Gelukkig is Emmen nog relatief dichtbij om nog wat leuke Mat ´64 reisjes te maken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:51 schreef trolololo het volgende:
Mis de tijd dat je nog lekker in een mat'64 wagon lekker uitgezakt op je bank kon zitten.
Sprinter stoelen
In noord-holland hobbelen we vooral in VIRM en SGMm-3'squote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:55 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha, helemaal eens! Gelukkig is Emmen nog relatief dichtbij om nog wat leuke Mat ´64 reisjes te maken.
Ohw! En verder nog ergens?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:58 schreef greavy het volgende:
En nog 5 dagen de serie 4000 (Stoptrein Rotterdam - Uitgeest / alkmaar !).
December 2012 volgens mijquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:01 schreef Socios het volgende:
En even voor de zekerheid: tot wanneer is het ook alweer mogelijk om in Plan V naar Emmen te gaan?
De consessie van Arriva gaat in 2012 in, dus dan verdwijnen ook de V-tjes hierquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:01 schreef Socios het volgende:
[..]
Ohw! En verder nog ergens?
En even voor de zekerheid: tot wanneer is het ook alweer mogelijk om in Plan V naar Emmen te gaan?
Ook zoiets ja. Honderd jaar levenservaring en dan ZO domquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En ze mikken het altijd zo uit dat ze op het perron precies daar staan te wachten waar de deuren komen. Kan je niet eens fatsoenlijk uitstappen.
Dat de NS anders even fijn een bagagewagen laat mee rijden...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Mensen moeten eens ophouden met doen alsof een trein een verhuiswagen is. Dat is het namelijk niet. Nooit geweest ook. Pak anders maar een goederentrein
Hé! Waar was jij vanmiddag?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:29 schreef Crientj het volgende:
Bagagerekken zijn erg tof. Ik kan er niet bij.
Of ik moet op een stoel gaan staan en dan kan het wel. Maar dat is ook weer gelijk zo asociaal.
De trein tussen Zurich en Milaan is in ieder geval de überste übertrein ooitquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Weet niet of ik hier in het juiste topic zit maar is het een beetje uit te houden om de trein van Parijs naar Milaan te nemen? Ik vertrek 's ochtends uit Londen naar Parijs om wat zaken af te handelen en wil daarna door naar een vriend in Milaan. Vliegen is uiteraard sneller maar wou voor de verandering de trein wel eens pakken.
Via artesia ofzo? Of via Zurich overstappen. Ik zie dat de reis een uur of 7 / 8 duurt. Dat is opzich voor mij geen probleem. Ga vaak genoeg van midden Drenthe met de trein richting Londen centraal.
Het is dus beter om Parijs - Zurich - Milaan te nemen ipv de lange zit van Parijs naar Milaan?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:35 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De trein tussen Zurich en Milaan is in ieder geval de überste übertrein ooit
Artesia is volgens mij "gewoon" een Franse TGV, en die blinken niet uit in ruime plaatsen, zeker niet voor de gemiddelde Nederlander...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is dus beter om Parijs - Zurich - Milaan te nemen ipv de lange zit van Parijs naar Milaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |