abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85852861

Welkom in alweer deel 250 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_85853050
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:22 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik snap de vergelijking dan niet helemaal? Leg eens uit?

Het treinpics, -nieuws en praattopic, deel 250
Nee. Duvel maakt de vergelijking. En zo vergezocht is hij ook niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:33:20 #3
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85853520
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Duvel maakt de vergelijking. En zo vergezocht is hij ook niet.
Iets met vliegen en stroop inderdaad.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport zondag 29 augustus 2010 @ 22:36:27 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85853709
Hmm, sinds wanneer geeft de NS-reisplanner een overstap van 2 minuten aan die niet crossplatform is?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85853766
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:36 schreef dennistd het volgende:
Hmm, sinds wanneer geeft de NS-reisplanner een overstap van 2 minuten aan die niet crossplatform is?
Welke overstap? :P
pi_85853820
Ja, welke overstap?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:38:36 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85853822
Waarschijnlijk sinds er iemand op het desbetreffende station met een verrekijker zit en een geluidsbandje met het "Ha-Ha!" van Nelson (Simpsons, jeweetz) in de omroepinstallatie heeft zitten.
  Redactie Sport zondag 29 augustus 2010 @ 22:39:11 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85853852
Amsterdam Centraal -> Hoofddorp via Almere Buiten, vertrek morgen om 13:03
Edit: ik had hem via Buiten gepland omdat ik geen zin heb om een kwartier op Centrum te staan :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85854188
omreizen eigen risico :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85854257
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:39 schreef dennistd het volgende:
Amsterdam Centraal -> Hoofddorp via Almere Buiten, vertrek morgen om 13:03
Edit: ik had hem via Buiten gepland omdat ik geen zin heb om een kwartier op Centrum te staan :P
Hoofddorp *O*

Wat heb je daar nou te zoeken? :P
  Redactie Sport zondag 29 augustus 2010 @ 22:51:47 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85854492
De Pimpel even op de foto zetten bij zijn stop daar :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85854528
Sommige Intercity´s rijden nu ook conform dienstregeling door naar Hoofddorp? (Waar men dus in- en uit kan stappen)
pi_85854596
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:51 schreef dennistd het volgende:
De Pimpel even op de foto zetten bij zijn stop daar :P
Haha nuttig. :P Ik had bijna moeten werken (in de Kiosk), dan had je nog even kunnen zwaaien, maar helaas. :+
  Redactie Sport zondag 29 augustus 2010 @ 22:54:20 #14
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85854644
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:52 schreef Socios het volgende:
Sommige Intercity´s rijden nu ook conform dienstregeling door naar Hoofddorp? (Waar men dus in- en uit kan stappen)
Ja, de Noord-Oost stopt extra op Hoofddorp op weg naar Opstel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85854661
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:52 schreef Socios het volgende:
Sommige Intercity´s rijden nu ook conform dienstregeling door naar Hoofddorp? (Waar men dus in- en uit kan stappen)
Ja, de Noord-Oost intercity's stoppen nu in Hoofddorp. Ter vervanging van de uitgevallen sprinters naar Almere (en ook een beetje ter vervanging van de intercity naar Amsterdam en Lelystad).
pi_85855021
Heeft iemand er al bij stil gestaan dat dit het 250e deel is? *O*

Nog maar 1937 delen te gaan en we hebben het 3FM topic ingehaald. :+
  Redactie Sport zondag 29 augustus 2010 @ 23:07:13 #17
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85855312
Mijn reisje voor morgen:

Enschede v 08.27 1728 ICM
Amersfoort a 09.52

Amersfoort v 09.59 1528 VIRM
Amsterdam Centraal a 10.32

Amsterdam Centraal v 10.54 9232 I6/I10
Den Haag HS a 11.34

Den Haag HS v 12.02 2232 DDM
Amsterdam Centraal a 12.52

Amsterdam Centraal v 13.03 3945 DDM
Almere Centrum a 13.25

Almere Centrum v 13.40 4644 SGM
Weesp a 13.52

Weesp v 13.54 5744 DDAR
Hoofddorp a 14.24

Hoofddorp v 14.43 149 Pimpel
Almelo a 16.42

Almelo v 16.47 7951 DM90
Enschede a 17.12

Voor de overstap 2232->3945 mag ik trouwens wel wandelschoenen meenemen: van 1 naar 15b :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85855493
Ik bereid me voor op een slagje Utrecht - Ede-Wageningen *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 29 augustus 2010 @ 23:13:16 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85855612
Kan ook leuk zijn :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85855727
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:07 schreef dennistd het volgende:
Hoofddorp v 14.43 149 Pimpel
Almelo a 16.42

Almelo v 16.47 7951 DM90
Enschede a 17.12
Die overstap neem ik meestal in Hengelo pas, want in Almelo heb ik m'n bier nog niet op :P
  zondag 29 augustus 2010 @ 23:16:21 #21
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85855755
ok, wat fotoos van vandaag, gisteren was jammerlijjk in de soep gelopen door seinstoringen rond om Hilversum, jr en sr hebben weer en wind getrotseerd voor de volgende reportage. *O*

locs 1202 en 1312 met rijtuigen Plan D en Plan E en Plan W.

De trein bestaat uit twee locomotieven en drie rijtuigen.Tussen de E loc. 1202 (een stoere Amerikaanse locomotief uit 1952) en de elegante maar sterke E Loc. 1312 (uit 1956) zal een trein rijden van 3 rijtuigen:
*Plan D 7709 (Werkspoor 1950): een luxueus rijtuig 1e /2e klasse met eindbalkons met slagportieren en 8 royale compartimenten.
*Plan E 6703 (Werkspoor 1956): een rijtuig voor de binnenlandse sneltreinen, met drie open afdelingen en balkons met dubbele schuifdeuren.
*Plan W 5084 (Werkspoor 1968): zeer lang rijtuig met drie open afdelingen, met daartussen twee balkons met draai-slagdeuren die ook centraal met lucht kunnen worden gesloten.

De hele Heimwee Express zal dan ongeveer 109 meter lang zijn!
(geleend van spoorwegmuseum) :X

Vertek te Malienbaan, future meets past of zoiets in een trendy sausje :7



ok, plan D dan maar dat willen we wel zien en in zitten, voor de kontvlakdeskundigen, dit zat erg goed imho. 8-)


(let ook even op de gave compositie)

we hebben ook een plan W



en een vriendelijke mevrouw/juffrouw in plan E



Het fysieke gedeelte van het conducteurschap was vroeger groter dan nu :)



getuige de moeite die een 21ste eeuwer heeft met het mechanisch knippen van een kaartje ;)

Dit stalen ros (1312) bracht ons naar Hilversum vanaf de Maliebaan :)



en deze goeielijke ouwe reus bracht ons weer terug naar Utrecht :P



(hierbij moet ik een beetje aan Anton Geesink denken) :{

En het hele setje compleet om 17.00 met een dikke vertraging ter hoogte van de voormalige halte op De Biltstraat.



tevens tvp) :P

[ Bericht 2% gewijzigd door bork op 29-08-2010 23:26:42 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 augustus 2010 @ 23:16:32 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85855763
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:07 schreef dennistd het volgende:
Mijn reisje voor morgen:

Voor de overstap 2232->3945 mag ik trouwens wel wandelschoenen meenemen: van 1 naar 15b :P
Of je stapt op Sloterdijk nog een keer over. Kan je eventueel wat meters besparen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85856144
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik bereid me voor op een slagje Utrecht - Ede-Wageningen *)
Lw - Ut v.v. lekker arbeiten..

Dat was verleden week wel anders...


In het voorjaar van 2010 zijn de gloednieuwe Poolse "Husarz" loks toegelaten in Duitsland. Sindsdien wordt de tractie van de internationale reizigerstreinen tussen Berlijn en Warschau merendeels door de serie 370 van de PKP (Polskie Koleje Państwowe) gedomineerd. De nachttrein uit Kiev Pass is alleen in de maanden Mei tot Augustus met zonlicht te fotograferen, aangezien de aankomsttijd op eindstation Berlin Gesundbrunnen rond 7:30 ligt. Op de zonnige maar erg vroege ochtend van 25 augustus 2010 probeerden enkele stapelwolken bijna roet in het eten te gooien, als de PKP 5 370 001 met het lege mat van D444 passeert ter hoogte van Berlin Westend op de Berliner Innenring, op weg naar het opstelterrein Berlin Grunewald.


Terwijl een jonge en ongetwijfeld mooie Oekraïense provodnika (=treinbegeleidster) de reizigers van haar rijtuig opwacht, regent het in Berlin Gesundbrunnen bijna onafgebroken licht door. Op vrijdagavond 27 augustus 2010 staat de PKP 5 370 003 zo'n drie kwartier voor vertrek gereed aan het perron en kan er nog nét een plaatje met de mooie blauwe Stunde lucht gemaakt worden. De vele nachttreinen vanuit Berlijn hebben allen nog een treinnaam, zoals in het geval van de D445 is dat "Kashtan". Op vrijdagavond zitten er in de trein naast rijtuigen naar Kiev ook een rijtuig naar Simferopol, Kaliningrad en Odessa.


In de zomermaanden rijdt dagelijks een Euro Night tussen Berlijn en Malmö, bestaande uit oude blauwe en nieuwe zwarte SJ (Statens Järnvägar, Zweedse staatsspoorwegen) slaaprijtuigen. Op vrijdagavond 27 augustus 2010 staat Scandlines 109-2 met EN 210 "Scandinavia Night Express" klaar voor vertrek te Berlin Hauptbahnhof. Deze voormalige Holzroller rijdt de korte nachttrein slechts tot Sassnitz. Aldaar worden de rijtuigen op een schip gerangeerd. In de vroege ochtend arriveert het schip in Trelleborg, waar de SJ de trein vervolgens via Malmö Persborg naar Lund Central rijdt. Normaal gesproken is Malmö Central het eindstation maar vanwege werkzaamheden rijdt de trein via een andere route en heeft het een andere eindbestemming.


Door een defect aan de 186 135 reed de "Moskva Express" uit Moskou op de druilerige vrijdagochtend van 27 augustus 2010 afwijkend met de 234 278. De "Ludmilla" lok van Russische oorsprong heeft de trein in Rzepin van de PKP overgenomen. Deze nachttrein bestaat alleen uit RZD en BC slaaprijtuigen wat de sleep rijtuigen als één geheel doen laten overkomen. De laatste kilometers van de lange reis uit de hoofdstad van Rusland worden over de Berlijnse Stadtbahn afgelegd, maar eerst wordt S-Bahnhof Warschauer Strasse gepasseerd, vlak voor Berlin Ostbahnhof.


Vrijdagmiddag was de 186 135 blijkbaar gerepareerd, want de D443 werd weer getrokken door de grijs groene Traxx. Aan de lok bevinden zich eerst 3 Wit-Russische rijtuigen naar Minsk (BY). Daarachter zitten vervolgens 7 rijtuigen naar Moskou Belorusskaja, St Petersburg P Mosk en Irkutsk Passajirskij. Op hoge snelheid passeert de trein het bos bij Fangschleuse aan de uiterste oostkant van Berlijn op weg naar de laatste halt in Duitsland te Frankfurt/Oder. De Traxx rijdt de trein tot Rzepin, waar de PKP de trein vervolgens overneemt.


Op S-Bahnhof Karlshorst staan twee treinen aan beide zijden van het perron te wachten op vertrek. De achterste naar Berlin-Spandau, de voorste, treintsel 481 257, naar Erkner.


Vanaf een parkeerdek bij station Köpenick is een aardige blik te werpen op het treinverkeer. EuroCity 42 uit Polen, om precies te zijn Warszawa Wschodnia, wordt getrokken door de 3 570 003 en is op weg naar Berlin Hauptbahnhof.

Rest vd foto's staan op http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/index.htm
  zondag 29 augustus 2010 @ 23:30:45 #24
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85856427
Nice Zug-Chef, krijg gewoon zin om weer een x 's nachts naar Polen te kachelen, zit er dik in dat ik voor het eerst sinds 1988 niet een x naar Polen ga :{ .
Die Husarz is de Poolse versie van de Siemens Taurus btw maar dat zul je wel weten :).

[ Bericht 6% gewijzigd door bork op 30-08-2010 00:54:03 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_85857376
Ik ga eind oktober weer een lang weeend naar Konstanz. Gaat erg vet worden O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 augustus 2010 @ 00:46:10 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85858715
Mooie pics, Bork en Zug-Chef! :)
pi_85859500
die dagkaartenactie voor de trein, die was toch bij de kruidvat?
* Xiance voelt zich een beetje dom :@
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_85859642
Nee bij Albert Heijn. http://www.ah.nl/ns
pi_85859795
Maar de verkoop periode liep tot 29 augustus..
pi_85859813
oh hehehe naja, dan maar es kijken zonder dagkaart
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_85860203
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:16 schreef bork het volgende:
ok, wat fotoos van vandaag, gisteren was jammerlijjk in de soep gelopen door seinstoringen rond om Hilversum, jr en sr hebben weer en wind getrotseerd voor de volgende reportage. *O*

locs 1202 en 1312 met rijtuigen Plan D en Plan E en Plan W.

De trein bestaat uit twee locomotieven en drie rijtuigen.Tussen de E loc. 1202 (een stoere Amerikaanse locomotief uit 1952) en de elegante maar sterke E Loc. 1312 (uit 1956) zal een trein rijden van 3 rijtuigen:
*Plan D 7709 (Werkspoor 1950): een luxueus rijtuig 1e /2e klasse met eindbalkons met slagportieren en 8 royale compartimenten.
*Plan E 6703 (Werkspoor 1956): een rijtuig voor de binnenlandse sneltreinen, met drie open afdelingen en balkons met dubbele schuifdeuren.
*Plan W 5084 (Werkspoor 1968): zeer lang rijtuig met drie open afdelingen, met daartussen twee balkons met draai-slagdeuren die ook centraal met lucht kunnen worden gesloten.

De hele Heimwee Express zal dan ongeveer 109 meter lang zijn!
(geleend van spoorwegmuseum) :X

Vertek te Malienbaan, future meets past of zoiets in een trendy sausje :7

[ afbeelding ]

ok, plan D dan maar dat willen we wel zien en in zitten, voor de kontvlakdeskundigen, dit zat erg goed imho. 8-)

[ afbeelding ]
(let ook even op de gave compositie)

we hebben ook een plan W

[ afbeelding ]

en een vriendelijke mevrouw/juffrouw in plan E

[ afbeelding ]

Het fysieke gedeelte van het conducteurschap was vroeger groter dan nu :)

[ afbeelding ]

getuige de moeite die een 21ste eeuwer heeft met het mechanisch knippen van een kaartje ;)

Dit stalen ros (1312) bracht ons naar Hilversum vanaf de Maliebaan :)

[ afbeelding ]

en deze goeielijke ouwe reus bracht ons weer terug naar Utrecht :P

[ afbeelding ]

(hierbij moet ik een beetje aan Anton Geesink denken) :{

En het hele setje compleet om 17.00 met een dikke vertraging ter hoogte van de voormalige halte op De Biltstraat.

[ afbeelding ]

tevens tvp) :P
Mooi O+

Plan W reed eerder altijd mee in de IC Zandvoort - Heerlen/Maastricht. Ik verbaasde mij er altijd over dat dat als IC materiaal gebruikt werd.
  maandag 30 augustus 2010 @ 08:08:52 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85861471
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:24 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]


[ link | afbeelding ]
In de zomermaanden rijdt dagelijks een Euro Night tussen Berlijn en Malmö, bestaande uit oude blauwe en nieuwe zwarte SJ (Statens Järnvägar, Zweedse staatsspoorwegen) slaaprijtuigen. Op vrijdagavond 27 augustus 2010 staat Scandlines 109-2 met EN 210 "Scandinavia Night Express" klaar voor vertrek te Berlin Hauptbahnhof. Deze voormalige Holzroller rijdt de korte nachttrein slechts tot Sassnitz. Aldaar worden de rijtuigen op een schip gerangeerd. In de vroege ochtend arriveert het schip in Trelleborg, waar de SJ de trein vervolgens via Malmö Persborg naar Lund Central rijdt. Normaal gesproken is Malmö Central het eindstation maar vanwege werkzaamheden rijdt de trein via een andere route en heeft het een andere eindbestemming.
Ik moet hoognodig weer eens naar Zweden. Toffe foto's!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 30 augustus 2010 @ 08:11:36 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85861507
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:16 schreef bork het volgende:
En het hele setje compleet om 17.00 met een dikke vertraging ter hoogte van de voormalige halte op De Biltstraat.
[ afbeelding ]
Zo hoort het met museumtreinen: rijdend op de baan!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 30 augustus 2010 @ 08:45:59 #34
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_85861923
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Terwijl een jonge en ongetwijfeld mooie Oekraïense provodnika (=treinbegeleidster) de reizigers van haar rijtuig opwacht, regent het in Berlin Gesundbrunnen bijna onafgebroken licht door. Op vrijdagavond 27 augustus 2010 staat de PKP 5 370 003 zo'n drie kwartier voor vertrek gereed aan het perron en kan er nog nét een plaatje met de mooie blauwe Stunde lucht gemaakt worden. De vele nachttreinen vanuit Berlijn hebben allen nog een treinnaam, zoals in het geval van de D445 is dat "Kashtan". Op vrijdagavond zitten er in de trein naast rijtuigen naar Kiev ook een rijtuig naar Simferopol, Kaliningrad en Odessa.
Ik kan de schoonheid van die provodnikas idd beamen uit persoonlijke ervaring :Y Erg goede fotos, met elke keer ook een mooi verhaaltje erbij, complimenten!

Edit: overigens, waarom lijkt er bij deze foto een soort stroomafnemer-achtig iets op het dak van deze Ludmilla te zitten? 't Is, ook aan de pluim te zien, gewoon dieseltractie. Hoe zit het überhaupt met deze locs, zijn ze in Rusland ontworpen/gebouwd voor normaalspoor, of later omgebouwd? En hoe hebben ze ze in Duitsland gekregen dan? Eerst met brede assen, en die later vervangen? Of op een wagon ofzo?

[ Bericht 17% gewijzigd door V2 op 30-08-2010 08:53:46 ]
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_85862090

Eigenaar: Deutsche Bahn
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Barneveld
Datum: 7 juni 2010
pi_85862379

Eigenaar: VolkerRail
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Barneveld
Datum: 7 juni 2010
  maandag 30 augustus 2010 @ 09:43:27 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85862900
Vandaag ging ik met trein 5020 (Stoptrein Dordrecht-Leiden, V. 7:55) reed met 3 SGMm stellen ipv een DD-AR/2x DD-AR. 2x een drietje en 1x een tweetje (2136-V, 2945-M en 2955-A). Was veel te druk. Trein stond bijna helemaal vol. De HC kon zelfs niet bij de deur komen, hij ging via de cabinedeur de trein uit en in...
De MCN wou niet de eenmansbediening gebruiken (via de spiegels dus). De trein kreeg daardoor enige vertraging, want de HC had moeite met het sleutelen. :( :r

[ Bericht 38% gewijzigd door greavy op 30-08-2010 09:58:20 ]
pi_85863814
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:46 schreef James1988 het volgende:
Mooie pics, Bork en Zug-Chef! :)
pi_85865618
Hoi. :W

Vanochtend op station Arnhem werd iets omgeroepen over dat er vanaf ergens in oktober zes treinen per uur gaan rijden tussen Eindhoven en Amsterdam (kennelijk via Arnhem :?).
Ik kon het niet goed verstaan omdat er natuurlijk net een goederentrein langskwam. :')

Aangezien ik dagelijks naar Veenendaal de K. reis, zou ik er toch wel meer over willen weten.
Op ns.nl kon ik niets vinden en Google geeft alleen plannen van 2009 aan.
Weet iemand hier er meer over?
pi_85865717
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:25 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hoi. :W

Vanochtend op station Arnhem werd iets omgeroepen over dat er vanaf ergens in oktober zes treinen per uur gaan rijden tussen Eindhoven en Amsterdam (kennelijk via Arnhem :?).
Ik kon het niet goed verstaan omdat er natuurlijk net een goederentrein langskwam. :')

Aangezien ik dagelijks naar Veenendaal de K. reis, zou ik er toch wel meer over willen weten.
Op ns.nl kon ik niets vinden en Google geeft alleen plannen van 2009 aan.
Weet iemand hier er meer over?
Nee, deze treinen rijden niet via Arnhem. Maar omdat andere treinen iets verschoven worden qua tijd, zal je er in Arnhem wel mee te maken krijgen. Vandaar dat ze het omroepen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 augustus 2010 @ 11:33:33 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85865894
Het is trouwens vanaf 6 september tot en met 3 oktober dat het 6 Intercity's per uur tussen Amsterdam en Eindhoven is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85865985
Oh dat is jammer.
Dan blijft het dus elke dag staan in een propvolle trein. :'(
Bedankt voor de info. :)
pi_85866743
Blub.

Later maar teruglezen, eerst pauze houden. ;D
  maandag 30 augustus 2010 @ 13:43:46 #44
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85870314
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:33 schreef Peterselieman het volgende:
Het is trouwens vanaf 6 september tot en met 3 oktober dat het 6 Intercity's per uur tussen Amsterdam en Eindhoven is.
Het is alleen in de spits, tot en met 1 oktober (want 3 is op een zondag) en de proef heeft ook een eigen topic.
pi_85884221
Vette foto's trouwens Zug *O* Had er gisteravond een beetje overheen gekeken O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85884768
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Vette foto's trouwens Zug *O* Had er gisteravond een beetje overheen gekeken O-)
En waar was jij vandaag tussen 15:00 / 19:00? :'(
pi_85884858
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:20 schreef Crientj het volgende:

[..]

En waar was jij vandaag tussen 15:00 / 19:00? :'(
Thuis. SOrry -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:29:57 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85885117
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:20 schreef Crientj het volgende:

[..]

En waar was jij vandaag tussen 15:00 / 19:00? :'(
Stond je eenzaam te zijn dan? :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85885329
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Stond je eenzaam te zijn dan? :P
Nee, maar het was druk en ik dacht dat ie aan mijn kassa stond.
maar dan zou ie wel hoi hebben gezegd ofzo; dus ja. :')
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:36:05 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85885359
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:35 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nee, maar het was druk en ik dacht dat ie aan mijn kassa stond.
maar dan zou ie wel hoi hebben gezegd ofzo; dus ja. :')
Oh! Jij hebt Fles nog nooit IRL gezien?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85885397
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh! Jij hebt Fles nog nooit IRL gezien?
ik ook niet, maar ik zou m direct herkennen :D
pi_85885441
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh! Jij hebt Fles nog nooit IRL gezien?
Geen van jullie zelfs. ;D
pi_85885469
Weet iemand of die ongein met die vervloekte hoerenvoetgangersbrug in Venlo al opgelost is? Of moet ik een half uur eerder weg als ik naar Duitsland wil?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85885528
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:35 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nee, maar het was druk en ik dacht dat ie aan mijn kassa stond.
maar dan zou ie wel hoi hebben gezegd ofzo; dus ja. :')
Plus dat we min of meer afgesproken hadden dat ik langs zou komen ja. Maar ik ben andaag maar thuisgebleven, voelde me helemaal niks waard vanochtend. Heb een beetje een terugslag de laatste dagen lijkt wel :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85885651
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:36 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik ook niet, maar ik zou m direct herkennen :D
Oh ik heb nog wat zooi met wieltjes er aan geschoten op vakantie. Hebbe?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85886357
Oeh Alexxxxx? Een bus van het merk Cacciamali, waar moet ik die kwijt??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85886478
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ik heb nog wat zooi met wieltjes er aan geschoten op vakantie. Hebbe?
uiteraard!


en ik mag geen linkjes naar BB meer posten, maar in het bussensubforum staat bovenin een index, en daar staat Cacciamali ook tussen :D
pi_85886658
ik zag het net ja. Ik had BIJNA een nieuw merk -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:34:41 #59
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85887761
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand of die ongein met die vervloekte hoerenvoetgangersbrug in Venlo al opgelost is? Of moet ik een half uur eerder weg als ik naar Duitsland wil?
Ben er afgelopen woensdag nog geweest.
De tunnel is weer deels bereikbaar, al dan niet via tijdelijke trappen.
Je kan er prima mee naar een ander spoor ;)
Nadeel: Liften zijn er nog niet. Kan je om 1 of andere reden niet de trap op/neer, kan je (onder begeleiding van een spoorbevoegde) de overweg oversteken.

De vervloekte loopbrug is nog steeds intact. Om lopen te besparen zou ik wat achteraan in de trein gaan zitten (aannemelijk kom je uit richting Eindhoven/Nijmegen)
pi_85888057
okee dat probleem bestaat effectively nog steeds dus. Fijn. Half uur eerder weg maar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:56:12 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85888817
Je kan vanaf het middelste perron wel door de tunnel naar de hal. Je hoeft dus niet persé over de loopbrug.
pi_85889370
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
okee dat probleem bestaat effectively nog steeds dus. Fijn. Half uur eerder weg maar.
Loopbrug is zelfs al afgesloten. In ieder geval is de tunnel qua bereikbaarheid weer precies hetzelfde als voorheen.
"Dat is een artikeltje 5"
pi_85889645
Is het realistisch om in 4 minuten die overstap Nijmegen x M'Gladbach te maken of niet? Ik weet wel dat eoa leeghoofd toen het lumineuze idee had om totaal buiten iedere noodzaak die brug door te trekken tot buiten het station, waardoor je die trein naar Duitsland dus gegarandeerd miste 8)7 God wat heb ik gescholden op die hoerebrug :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:13:57 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85889969
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:05 schreef Jeroen_L het volgende:

[..]

Loopbrug is zelfs al afgesloten. In ieder geval is de tunnel qua bereikbaarheid weer precies hetzelfde als voorheen.
Afgelopen woensdag nog niet.

en die 4 minuten overstap zou je kunnen halen, ALS je snel door kan lopen.
De trein naar Mönchengladbach staat bijna helemaal aan het eind van spoor 1, wat je dus een pokke eind lopen geeft over spoor 1.
Net waar je uitstapt op spoor 4, kan het ook best een eind wandelen zijn naar de tunnel..
pi_85890009
Laat maar, ik neem wel een half uur extra. Graf hoere venlo :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:55:41 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85892375
Veel plezier!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85892468
Verhip, ik moet morgen ook maar eens met de trein. Is de laatste dag dat mijn overgangsbewijs 2-1 nog geldt.

Laat ik dan ook maar eens eersteklas naar Venlo gaan en een dagje Ruhrgebied doen ofzo. :)

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2010 22:59:54 ]
pi_85892534
ik moet nog één bordje tussen Gladbach en Aachen. Kan ik mooi even gaanophalen woensdag.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85892640
Zou je trouwens met het ZusatzTicket na het passeren van Kaldenkirchen (of op de terugweg tot Viersen / Kaldenkirchen) in de eerste klas kunnen gaan zitten? Een ZusatzTicket kun je namelijk in principe voor vanalles gebruiken. Voor een ritje Venlo-Kaldenkirche, of als 2-1-overgangsbewijs, of als fietskaartje... Dus waarom dat niet afwisselen tijdens één rit? :P
pi_85893088
Over leuke reisjes door Duitsland gesproken, ik heb er zojuist weer één gepland en geboekt voor begin oktober. :P
pi_85894234
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:10 schreef Socios het volgende:
Over leuke reisjes door Duitsland gesproken, ik heb er zojuist weer één gepland en geboekt voor begin oktober. :P
Nou vertel :P

Ik lees het morgen wel *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85897188
Nog een plaatje van de huidige situatie bij spoor 7 op Utrecht Centraal. Daaronder hoe de vertrekstaten op Utrecht er nu uitzien.



  dinsdag 31 augustus 2010 @ 04:00:14 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85899347
Die vertrekstaten zijn inderdaad te debiel voor woorden. :N
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:21:37 #74
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_85901137
Weet iemand waar de mat'64 stellen binnenkort / al gesloopt worden / zijn?
Ik zou er graag voor de lokale omroep een korte reportage over maken.
Heb al eens contact gehad met Hoeben maar dat zijn ontzettende azijnpissers.
Pedicabo ego vos et irrumabo.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:23:13 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85901170
De sloopstellen staan in Zwolle.

Vanaf hier zijn ze goed te bekijken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:24:08 #76
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_85901183
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:23 schreef Duvel het volgende:
De sloopstellen staan in Zwolle.

Vanaf hier zijn ze goed te bekijken.
Alweer Hoeben dus :(
Wanneer begint de sloop?
Pedicabo ego vos et irrumabo.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:30:12 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85901294
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:24 schreef trolololo het volgende:

[..]

Alweer Hoeben dus :(
Wanneer begint de sloop?
Geen idee, daarvoor moet je op de hard-core fappersfora zijn... Probeer Somda eens, daar zitten veel insiders, misschien OHIH?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:32:19 #78
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_85901345
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Geen idee, daarvoor moet je op de hard-core fappersfora zijn... Probeer Somda eens, daar zitten veel insiders, misschien OHIH?
Vroeger gezeten :') was bij een van de spoorfora mod; weg; wil ik ook niet meer terug.
Vond er niks aan; fok! treinentopic is veel leuker :D

En heb geen zin om te kijken naar hardcore treinenfappers die elke dag gaan kijken en bijhouden waar de treinen zijn in NL :')

Ik bel ze volgende maand wel even
Pedicabo ego vos et irrumabo.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:05:23 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85902157
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:32 schreef trolololo het volgende:

[..]

Vroeger gezeten :') was bij een van de spoorfora mod; weg; wil ik ook niet meer terug.
Vond er niks aan; fok! treinentopic is veel leuker :D
OK, van wie ben jij nou weer een kloon? ;')
quote:
En heb geen zin om te kijken naar hardcore treinenfappers die elke dag gaan kijken en bijhouden waar de treinen zijn in NL :')
Dat kan ik me wel voorstellen ja.
quote:
Ik bel ze volgende maand wel even
De hardcore-fappers of Houben? Er zijn ook weleens treinen (ook Plan V) gesloopt door Vlasman in Alphen aan den Rijn, door en of andere schrootboer in Maastricht en ergens in de buurt van Zaandam. Wie het contract voor de Plan V's nu heeft weet ik niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:07:31 #80
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_85902233
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

OK, van wie ben jij nou weer een kloon? ;')
[..]

Dat kan ik me wel voorstellen ja.
[..]

De hardcore-fappers of Houben? Er zijn ook weleens treinen (ook Plan V) gesloopt door Vlasman in Alphen aan den Rijn, door en of andere schrootboer in Maastricht en ergens in de buurt van Zaandam. Wie het contract voor de Plan V's nu heeft weet ik niet.
Was mod; alleen het werden steeds meer van die treintijdenautisten en er was bijna niks meer aan. ;(
Hier is ook gewoon humor enzo en daar was het zo van als iemand TIETEN zei :o:o:o:o

Ik hoop dat ze bij Vlasman of in A'dam contract krijgen; is meer in de buurt en ik weet dat Vlasman aardig is ^O^
Pedicabo ego vos et irrumabo.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:10:10 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85902313
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:07 schreef trolololo het volgende:

[..]

Was mod; alleen het werden steeds meer van die treintijdenautisten en er was bijna niks meer aan. ;(
Hier is ook gewoon humor enzo en daar was het zo van als iemand TIETEN zei :o:o:o:o
Ik zou ook geïrriteerd raken als mensen TIETEN gaan roepen en ik diep in mijn ziel weet dat ik er nooit aan zal mogen zitten...

quote:
Ik hoop dat ze bij Vlasman of in A'dam contract krijgen; is meer in de buurt en ik weet dat Vlasman aardig is ^O^
Bel ze. :) Vlasman heeft volgens mij geen spoor- of wateraansluiting, dus dat kan nog wel eens een spelbreker zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:32:17 #82
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85902920
Sloopbakken kunnen (zonder draaistellen) ook prima over de weg vervoerd worden hoor. Dat zal het probleem niet zijn.
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:24 schreef trolololo het volgende:

[..]

Alweer Hoeben dus :(
Wanneer begint de sloop?
Ze staan gewoon in Zwolle omdat daar toevallig plaats was. Dat wil nog niet zeggen dat ze ook in de buurt van Zwolle gesloopt gaan worden.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:43:27 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85903264
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:32 schreef ReisT het volgende:
Sloopbakken kunnen (zonder draaistellen) ook prima over de weg vervoerd worden hoor. Dat zal het probleem niet zijn.
Zijn wel iets van 400 wegtransporten...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85903479
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 00:53 schreef Bitlord het volgende:
Nog een plaatje van de huidige situatie bij spoor 7 op Utrecht Centraal. Daaronder hoe de vertrekstaten op Utrecht er nu uitzien.


[ afbeelding ]
Klinkt als "Ten minste houdbar tot: Zie elders op de verpakking" :N

Zo van: Ik weet wat je zoekt, maar ik ga het je niet vertellen :{w

Dikke vette fail.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:50:44 #85
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_85903481
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zou ook geïrriteerd raken als mensen TIETEN gaan roepen en ik diep in mijn ziel weet dat ik er nooit aan zal mogen zitten...
[..]

Bel ze. :) Vlasman heeft volgens mij geen spoor- of wateraansluiting, dus dat kan nog wel eens een spelbreker zijn.
Er was eens een user die in het offtopic gedeelte ging praten over vrouwen en dus tetten; heeft meteen een ban gekregen :')

Vlasman doet vooral kleinere klusjes.
Hoeben en Dentremont doen meestal massaklussen.
Hoeben is nog niet zo lang in het contactboekje van de NS; hun eerste klus was SM'90
Pedicabo ego vos et irrumabo.
pi_85903556
Vroegah had je ook nog Koek in Mijdrecht. DOen die niks meer?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:54:52 #87
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_85903614
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Vroegah had je ook nog Koek in Mijdrecht. DOen die niks meer?
Koek = weg
Wel jammer trouwens; ze waren heel makkelijk en iedere hobbyist mocht best een bank meenemen :D
Pedicabo ego vos et irrumabo.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:04:55 #88
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_85903932
Ja man, ideaal, zo'n groenig Plan T-interieur in je huis! Kan je thuis ook slecht zitten met weinig beenruimte ;) Waar kan ik inschrijven?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:28:34 #89
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85906447
quote:
OV-chipkaart voor eerstejaars onbruikbaar

AMSTERDAM - Ongeveer 13.000 eerstejaarsstudenten kunnen niet reizen met hun nieuwe ov-chipkaart. De kaart wordt niet herkend op sommige plaatsen door een fout van Trans Link Systems, het bedrijf dat de kaarten maakt.
http://www.volkskrant.nl/(...)nt+Laatste+Nieuws%29

Oeps..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:30:41 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85906496
Denk niet dat ze kunnen rekenen op een vergoeding
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:34:41 #91
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85906613
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
Denk niet dat ze kunnen rekenen op een vergoeding
Ze kunnen het 'proberen'.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_85906630
"een fout van Trans Link Systems" :')

Doetie anders nooit :N :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:38:40 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85906727
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
"een fout van Trans Link Systems" :')
Het bedrijf heeft ook maar één fout gemaakt en dat behelst het hele ov-chipkaartsysteem
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85907307
dat hele bedrijf IS één grote fout.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85909151
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 04:00 schreef Duvel het volgende:
Die vertrekstaten zijn inderdaad te debiel voor woorden. :N
Ja, waar zijn de ´tijdelijke blauwe´ vertrekstaten? Pure luiheid dit.
pi_85909218
En anders hadden ze desnoods gewoon alleen de tijden kunnen ophangen, zonder perronnummers. Dat hadden ze sowieso al eens op proef ingevoerd in Amersfoort, dus hun computers zouden dat ook moeten kunnen.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:22:04 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85910383
quote:
Eend mogelijk oorzaak kapotte bovenleiding

SCHIPHOL - Een eend is vermoedelijk de oorzaak van de zware beschadigingen aan de bovenleiding van de Schipholtunnel. Dit heeft een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail dinsdag laten weten. Het onderzoek naar de oorzaak is nog niet afgerond, maar veel wijst in de richting van een eend.

De bovenleiding werd half juli over een lengte van drie kilometer vernield. Vermoedelijk is een eend vast komen te zitten in de zwenkarm bovenop de trein waarmee stroom van de bovenleiding wordt afgenomen. De zwenkarm liep vast, de bovenleiding brak en werd meegesleept door de trein.

‘Langs het spoor is een dode eend gevonden. Op de trein en in de tunnel is bloed aangetroffen. Onderzocht wordt nog of de bloedsporen overeenkomen met het bloed van de eend’, aldus de woordvoerster
Bron: De Volkskrant


:')
pi_85910560
Ironisch wel, dat het ook precies bij Schiphol moest gebeuren. ;)

(Als het tenminste echt zo is natuurlijk)

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2010 14:28:03 ]
pi_85911564
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou vertel :P

Ik lees het morgen wel *O*
Ik heb het inmiddels uitgewerkt. :+

Vrijdag 1 oktober 2010
IC (10)538: Leeuwarden 10.45u - Utrecht Centraal 12.39u (ICM)
ICE 125: Utrecht Centraal 12.59u - Frankfurt (Main) Hbf 16.30u (ICE 3)
ICE 776: Frankfurt (Main) Hbf 17.16u - Oldenburg 21.15u (ICE 1)

[1.181 km.]

Zaterdag 2 oktober 2010
IC 2132: Oldenburg 12.24u - Norddeich Mole 14.21u (IC-rijtuigen)
IC 2135: Norddeich Mole 15.39u - Emden Hbf 16.11u (IC-rijtuigen)
IC 2332: Emden Hbf 16.33u - Rheine 18.02u (IC-rijtuigen)
IC 142: Rheine 18.21u - Deventer 19.41u ("Pimpel")
IC 3664: Deventer 19.49u - Zwolle 20.13u (ICRm)
IC 10569: Zwolle 20.20u - Leeuwarden 21.14u (ICM)

[525 km.]

Totaal 1.706 kilometer.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:17:19 #100
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85912364
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:51 schreef Igen het volgende:
En anders hadden ze desnoods gewoon alleen de tijden kunnen ophangen, zonder perronnummers.
Dat hadden ze eerst ook gedaan, met gewoon een paar losse A4'tjes ernaast waarop stond dat je op de blauwe borden kan zien waar je trein vertrekt. Blijkbaar beviel die voor de hand liggende oplossing niet ofzo :?

Na een paar dagen hebben ze er ineens deze lege voor gehangen. Typisch wel dat er afgelopen weekend ineens wel een blauwe vertrekstaat hing voor de internationale treinen.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:58:00 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85913724
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: De Volkskrant


:')
Quel canard!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:35:52 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_85915246
Kwak!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85915669
Ongelofelijk wat een achterlijk gepruts weer vanmiddag. Eerst in Den Bosch, laten ze de IC naar Zwolle 10 minuten vertraging oplopen omdat de IC naar Utrecht met +20 er eerst nog even langs wil.

Dan vanaf Schiphol richting Den Haag; wordt een Beneluxtrein opgeheven omdat 4 van de 5 toiletten defect zijn ('t liefst hebben we helemaal geen toiletten in onze treinen, maar elke kans om reizigers uit de Beneluxtrein te pesten moeten we aangrijpen natuurlijk) en dan is de eerstvolgende mogelijkheid naar Roosendaal/Vlissingen natuurlijk 3 kwartier later, waar dus de helft van een volle Beneluxtrein ook graag in wil. 4 bakken Virm. Mensen op de balkons hoefden nog net niet op elkaar gestapeld te worden. Sta je dan met je 1ste klas kaartje, achterlijke kutfalers.
pi_85915817
In de vakantieperiode reizen minder mensen met de trein :{w :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85916179
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Kwak!
Aldus de eend die in z'n eentje de halve bovenleiding van Schiphol sloopte :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:58:27 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85916296
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
In de vakantieperiode reizen minder mensen met de trein :{w :P
Het hangt er vanaf welke trein :P

Dagjesmensen kunnen een trein ook heel erg goed vullen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:00:35 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_85916399
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Het hangt er vanaf welke trein :P

Dagjesmensen kunnen een trein ook heel erg goed vullen
Héél erg goed! Denk fietsen, hutkoffers, big shoppers, kinderen, enz enz enz
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85916460
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Dagjesmensen kunnen een trein ook heel erg goed vullen
Inderdaad. Ga maar eens op een zaterdagochtend om 08.45u uit Leeuwarden, 08.46u uit Groningen of 9.41u/ 9.46u uit Zwolle. Die treinen zijn drukker dan doordeweeks.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:04:42 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85916564
Ik zie de 8:45 trein uit Leeuwarden op zaterdags vaak genoeg rijden. Meestal 6 bakken ICMm, maar afgelopen zaterdag was het er eentje meer. Ben regelmatig op dat tijdstip onderweg naar het werk :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85916782
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:00 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Héél erg goed! Denk fietsen, hutkoffers, big shoppers, kinderen, enz enz enz
Haha ja zo hoorde ik vanochtend nog een goede grap. Onderin een VIRM liet een vrouw d'r koffer in het gangpad staan, zegt die conductrice; "Zou u uw koffer in het bagagerek willen leggen?" :')
pi_85916896
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:10 schreef Ireyon het volgende:
Haha ja zo hoorde ik vanochtend nog een goede grap. Onderin een VIRM liet een vrouw d'r koffer in het gangpad staan, zegt die conductrice; "Zou u uw koffer in het bagagerek willen leggen?" :')
:')

Alhoewel, die ´koffers´ van tegenwoordig vind ik ook overdreven groot, hoor. Van die grote blokken met een ´uitrekbaar handvat´ en wieltjes eraan. :') Waar zijn de gewone weekendtassen gebleven? Die passen wel makkelijk in het bagagerek. Ik heb nooit problemen daarmee. Ook niet in V-IRM.
pi_85917256
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:56 schreef lezut het volgende:

[..]

Aldus de eend die in z'n eentje de halve bovenleiding van Schiphol sloopte :D
Een zelfmoord-terrorist! Dat was het! oO<
pi_85920922
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:13 schreef Socios het volgende:

[..]

:')

Alhoewel, die ´koffers´ van tegenwoordig vind ik ook overdreven groot, hoor. Van die grote blokken met een ´uitrekbaar handvat´ en wieltjes eraan. :') Waar zijn de gewone weekendtassen gebleven? Die passen wel makkelijk in het bagagerek. Ik heb nooit problemen daarmee. Ook niet in V-IRM.
Onderin?
dag
pi_85921699
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:58 schreef Peter het volgende:
Onderin?
Hoeveel bagagerekken telde jij de laatste keer bovenin een VIRM? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85922168
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoeveel bagagerekken telde jij de laatste keer bovenin een VIRM? :?
Maar de openingen van de bagagerekken onderin zijn toch niet zo groot dat men er een weekendtas in kwijt kan.. Hooguit een handtas, maar die houdt men op schoot..
dag
pi_85922242
misschien past het als hij halfvol zit inderdaad :')

Mensen moeten eens ophouden met doen alsof een trein een verhuiswagen is. Dat is het namelijk niet. Nooit geweest ook. Pak anders maar een goederentrein :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:36:15 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_85922449
Ik neem wel eens grote koffers mee, maar dan ga ik altijd op het balkon zitten, waar niemand er last van heeft
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85922530
Nouja 'k kan niet eens m'n simpele notebooktas kwijt onderin een Virm.. en dan hebben we het over een rugzakje waar een brugklasser nog van zou gaan kwijlen zo klein.
pi_85922585
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
misschien past het als hij halfvol zit inderdaad :')

Mensen moeten eens ophouden met doen alsof een trein een verhuiswagen is. Dat is het namelijk niet. Nooit geweest ook. Pak anders maar een goederentrein :{w
Maar mensen die op vakantie gaan kun je 't toch niet kwalijk nemen. En laten we eerlijk zijn, degene die heeft bedacht dat we al dat volk in Virms naar Schiphol moeten sturen is ook niet het helderste licht geweest :')
pi_85922669
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
misschien past het als hij halfvol zit inderdaad :')

Mensen moeten eens ophouden met doen alsof een trein een verhuiswagen is. Dat is het namelijk niet. Nooit geweest ook. Pak anders maar een goederentrein :{w
Dus toen ik ging backpacken had ik maar een goederentrein moeten pakken? :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85922737
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:39 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Maar mensen die op vakantie gaan kun je 't toch niet kwalijk nemen. En laten we eerlijk zijn, degene die heeft bedacht dat we al dat volk in Virms naar Schiphol moeten sturen is ook niet het helderste licht geweest :')
Dat is ook zo, blijkbaar iets met drukte te maken, maar zo druk is Utrecht-Schiphol nu ook weer niet.
In de ICE kan je gewoon goed veel kwijt boven je en anders staan er nog prima kasten midden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85922801
Terug naar de bagagewagons :D
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:46:00 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85922827
Ze hadden gewoon bagagerekken à la Benelux-ICRm moeten opnemen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85922871
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dus toen ik ging backpacken had ik maar een goederentrein moeten pakken? :')
Bijvoorbeeld. Of je tuinstoelenset en je grasmaaier thuis moeten laten. Enfin, je begrijpt heel goed wat ik bedoel :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85922917
Weet je wat helemaal het toppunt is? Bejaarden die hun hele inventaris meeslepen met het idee van "ik vraag wel iemand om me te helpen met mijn koffers" :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85923007
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je wat helemaal het toppunt is? Bejaarden die hun hele inventaris meeslepen met het idee van "ik vraag wel iemand om me te helpen met mijn koffers" :N
De bejaarde het bagarek in proppen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85923015
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:45 schreef Lemjur het volgende:
Terug naar de bagagewagons :D
Zijn die juist niet afgeschaft omdat daar weleens ongelukken mee gebeurt zijn met passagiers?
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:21:19 #128
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85924159
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je wat helemaal het toppunt is? Bejaarden die hun hele inventaris meeslepen met het idee van "ik vraag wel iemand om me te helpen met mijn koffers" :N
En ze mikken het altijd zo uit dat ze op het perron precies daar staan te wachten waar de deuren komen. Kan je niet eens fatsoenlijk uitstappen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:22:45 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85924216
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:38 schreef Ireyon het volgende:
Nouja 'k kan niet eens m'n simpele notebooktas kwijt onderin een Virm.. en dan hebben we het over een rugzakje waar een brugklasser nog van zou gaan kwijlen zo klein.
mja, je kunt er echt wel meer kwijt in dat. Je moet het alleen wel proberen en daar stokt het bij de meeste mensen al.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85924453
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
mja, je kunt er echt wel meer kwijt in dat. Je moet het alleen wel proberen en daar stokt het bij de meeste mensen al.
Precies, een weekendtas, ook als deze niet voor de helft gevuld is, past prima. Maar die niet ´meebewegende´ kutkoffers, tsja...
pi_85924629
Maar waarom maakt de NS dan niet gewoon fatsoenlijke bagagerek zoals in de ICE of TGV? Of op z'n minst een fatsoenlijk grote multifunctionele ruimte zoals je in eigenlijk alle Duitse treinen hebt?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2010 20:34:58 ]
pi_85924779
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:34 schreef Igen het volgende:
Maar waarom maakt de NS dan niet gewoon fatsoenlijke bagagerek zoals in de ICE of TGV? Of op z'n minst een fatsoenlijk grote multifunctionele ruimte zoals je in eigenlijk alle Duitse treinen hebt?
Deden ze dat maar inderdaad. Plus een restauratiewagen, wat leukere balkons met een spoorkaart enzo, meer toiletten etc...

Maar ja, alles in de trein moet opgepropt voor het aantal zitplaatsen. :')
pi_85924897
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:38 schreef Socios het volgende:

[..]

Deden ze dat maar inderdaad. Plus een restauratiewagen, wat leukere balkons met een spoorkaart enzo, meer toiletten etc...

Maar ja, alles in de trein moet opgepropt voor het aantal zitplaatsen. :')
Zitplaatsen waar je echter niet kan zitten omdat al die koffers in de weg staan. :')

De restauratiewagon vind ik ook wel een goed idee trouwens. Moet ook best enigszins rendabel te exploiteren zijn. Immers, in bijvoorbeeld Düsseldorf hebben ze zelfs sneltrams met een bistro-afdeling! :D

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2010 20:42:37 ]
pi_85925220
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:41 schreef Igen het volgende:
Zitplaatsen waar je echter niet kan zitten omdat al die koffers in de weg staan. :')
Inderdaad. :') Al die zitplaatsen dicht op elkaar geplempt. :') Ook heel weinig ´vierzits´ meer. Waarom niet de ideale indeling als in ICM aanhouden? Ook die grote koffers passen daar op het ´eind jaren ´70´-bagagerek.
quote:
De restauratiewagon vind ik ook wel een goed idee trouwens. Moet ook best enigszins rendabel te exploiteren zijn. Immers, in bijvoorbeeld Düsseldorf hebben ze zelfs sneltrams met een bistro-afdeling! :D
Tuurlijk kan dat. Gewoon met een beetje goede wil. Heb nog in Plan T in een stoptreindienst aan een geel tafeltje gezeten. Prachtig coupé ingericht als restauratiewagen.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:51:11 #135
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_85925279
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:49 schreef Socios het volgende:

[..]

Inderdaad. :') Al die zitplaatsen dicht op elkaar geplempt. :') Ook heel weinig ´vierzits´ meer. Waarom niet de ideale indeling als in ICM aanhouden? Ook die grote koffers passen daar op het ´eind jaren ´70´-bagagerek.
[..]

Tuurlijk kan dat. Gewoon met een beetje goede wil. Heb nog in Plan T in een stoptreindienst aan een geel tafeltje gezeten. Prachtig coupé ingericht als restauratiewagen.
Vervlogen tijden ;(

Mis de tijd dat je nog lekker in een mat'64 wagon lekker uitgezakt op je bank kon zitten.

Sprinter stoelen :r
Pedicabo ego vos et irrumabo.
pi_85925435
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:51 schreef trolololo het volgende:
Mis de tijd dat je nog lekker in een mat'64 wagon lekker uitgezakt op je bank kon zitten.

Sprinter stoelen
Haha, helemaal eens! Gelukkig is Emmen nog relatief dichtbij om nog wat leuke Mat ´64 reisjes te maken.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:57:03 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85925510
Jammer dat de restauratie in Plan T tegelijk rookcoupé was.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:58:13 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85925564
En nog 5 dagen de serie 4000 (Stoptrein Rotterdam - Uitgeest / alkmaar !).
Die serie nam ik vaak met groot plezier naar Amsterdam, alleen al om de Plan V (en voorheen ook Plan T!)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:59:04 #139
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_85925606
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:55 schreef Socios het volgende:

[..]

Haha, helemaal eens! Gelukkig is Emmen nog relatief dichtbij om nog wat leuke Mat ´64 reisjes te maken.
In noord-holland hobbelen we vooral in VIRM en SGMm-3's :')
En VIRM's vind ik nog veel stommer.
Doe mij maar ICM :D
Pedicabo ego vos et irrumabo.
pi_85925705
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:58 schreef greavy het volgende:
En nog 5 dagen de serie 4000 (Stoptrein Rotterdam - Uitgeest / alkmaar !).
Ohw! En verder nog ergens?

En even voor de zekerheid: tot wanneer is het ook alweer mogelijk om in Plan V naar Emmen te gaan?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:02:10 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85925752
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:01 schreef Socios het volgende:

En even voor de zekerheid: tot wanneer is het ook alweer mogelijk om in Plan V naar Emmen te gaan?
December 2012 volgens mij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85925900
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:01 schreef Socios het volgende:

[..]

Ohw! En verder nog ergens?

En even voor de zekerheid: tot wanneer is het ook alweer mogelijk om in Plan V naar Emmen te gaan?
De consessie van Arriva gaat in 2012 in, dus dan verdwijnen ook de V-tjes hier :(
pi_85926287
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En ze mikken het altijd zo uit dat ze op het perron precies daar staan te wachten waar de deuren komen. Kan je niet eens fatsoenlijk uitstappen.
Ook zoiets ja. Honderd jaar levenservaring en dan ZO dom 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85926456
Weet niet of ik hier in het juiste topic zit maar is het een beetje uit te houden om de trein van Parijs naar Milaan te nemen? Ik vertrek 's ochtends uit Londen naar Parijs om wat zaken af te handelen en wil daarna door naar een vriend in Milaan. Vliegen is uiteraard sneller maar wou voor de verandering de trein wel eens pakken.

Via artesia ofzo? Of via Zurich overstappen. Ik zie dat de reis een uur of 7 / 8 duurt. Dat is opzich voor mij geen probleem. Ga vaak genoeg van midden Drenthe met de trein richting Londen centraal.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:18:33 #145
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_85926466
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:

Mensen moeten eens ophouden met doen alsof een trein een verhuiswagen is. Dat is het namelijk niet. Nooit geweest ook. Pak anders maar een goederentrein :{w
Dat de NS anders even fijn een bagagewagen laat mee rijden... 8-)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_85926932
Bagagerekken zijn erg tof. Ik kan er niet bij. :')
Of ik moet op een stoel gaan staan en dan kan het wel. Maar dat is ook weer gelijk zo asociaal.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:31:58 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85927040
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:29 schreef Crientj het volgende:
Bagagerekken zijn erg tof. Ik kan er niet bij. :')
Of ik moet op een stoel gaan staan en dan kan het wel. Maar dat is ook weer gelijk zo asociaal.
Hé! Waar was jij vanmiddag?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85927171
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Weet niet of ik hier in het juiste topic zit maar is het een beetje uit te houden om de trein van Parijs naar Milaan te nemen? Ik vertrek 's ochtends uit Londen naar Parijs om wat zaken af te handelen en wil daarna door naar een vriend in Milaan. Vliegen is uiteraard sneller maar wou voor de verandering de trein wel eens pakken.

Via artesia ofzo? Of via Zurich overstappen. Ik zie dat de reis een uur of 7 / 8 duurt. Dat is opzich voor mij geen probleem. Ga vaak genoeg van midden Drenthe met de trein richting Londen centraal.
De trein tussen Zurich en Milaan is in ieder geval de überste übertrein ooit _O_
pi_85927282
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:35 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De trein tussen Zurich en Milaan is in ieder geval de überste übertrein ooit _O_
Het is dus beter om Parijs - Zurich - Milaan te nemen ipv de lange zit van Parijs naar Milaan?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:38:51 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85927329
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is dus beter om Parijs - Zurich - Milaan te nemen ipv de lange zit van Parijs naar Milaan?
Artesia is volgens mij "gewoon" een Franse TGV, en die blinken niet uit in ruime plaatsen, zeker niet voor de gemiddelde Nederlander...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85927358
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hé! Waar was jij vanmiddag?
Ja, op de vondellaan.
Ik werk tegenwoordig op Maandag/Woensdagavond. Geen dinsdag. =]
Maar daar komt wss verandering in, ligt eraan wanneer ik meer uren ga krijgen van mn baas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')