| James1988 | dinsdag 29 juni 2010 @ 10:34 |
Welkom in alweer deel 237 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
| Peterselieman | dinsdag 29 juni 2010 @ 10:38 |
![]() Locje van de SHM | |
| Socios | dinsdag 29 juni 2010 @ 10:57 |
![]() Locje van NS. | |
| bork | dinsdag 29 juni 2010 @ 11:11 |
![]() Locje in Dresden | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 11:28 |
![]() Locje van de CD | |
| Crientj | dinsdag 29 juni 2010 @ 11:30 |
| Bij gebrek aan een foto dan maar een | |
| trainfreak | dinsdag 29 juni 2010 @ 11:35 |
Locje van de NMBS Deze reed gisteren met een extra trein voor groepen (schoolreizen) van De Panne naar Dendermonde. Foto is gemaakt in Wetteren. Er waren I6 en I10 rijtuigen mee, waaronder nog enkele ligrijtuigen! | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 11:38 |
quote:C-C-C-C-COMBOBREAKER | |
| Yreal | dinsdag 29 juni 2010 @ 11:39 |
| Er reed net een Benelux stam door Gouda naar Utrecht, wat moet dat daar nou weer :p | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 11:39 |
quote:Een extra trein voor een schoolreisje | |
| Yreal | dinsdag 29 juni 2010 @ 11:43 |
| Oh, en ik zit nu ook in de virm met zwembad | |
| KapiteinT | dinsdag 29 juni 2010 @ 11:46 |
Ik doe lekker mee met foto's posten. ![]() Foto van een jaartje of 2 geleden. Deze Thalys stond hier, vlak voor station Kalmthout in België, een hele tijd stil vanwege werkzaamheden. Mooie gelegenheid om een foto te maken, maar helaas moest ik het met een telefooncamera doen. | |
| James1988 | dinsdag 29 juni 2010 @ 11:48 |
| Jammer van dat bordje | |
| Crientj | dinsdag 29 juni 2010 @ 11:52 |
quote:Harr Harr! | |
| KapiteinT | dinsdag 29 juni 2010 @ 11:53 |
quote:Ja inderdaad, had de foto nogal vlug gemaakt. Achteraf gezien had ik wel wat meer tijd kunnen nemen, want hij heeft er nog een hele tijd gestaan. | |
| KapiteinT | dinsdag 29 juni 2010 @ 12:00 |
quote:Bron | |
| Yreal | dinsdag 29 juni 2010 @ 12:03 |
| Post nu op zijn laptop, vanuit een ICMm met Wifi | |
| dennistd | dinsdag 29 juni 2010 @ 12:10 |
| Zo, circustrein gezien Foto's komen zo | |
| Solique | dinsdag 29 juni 2010 @ 12:13 |
Wat oude NS locs tegen gekomen 2 jaar terug.![]() ![]() | |
| dennistd | dinsdag 29 juni 2010 @ 12:21 |
![]() (klikbaar voor grotere versie) | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 12:32 |
quote: | |
| dennistd | dinsdag 29 juni 2010 @ 12:34 |
| Vanavond (zal voor jou vanmiddag laat zijn) komt er nog eentje langs, dus je hebt nog een kans | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 12:43 |
| Neuh, dat laat ik lekker aan jou over | |
| #ANONIEM | dinsdag 29 juni 2010 @ 12:49 |
Zal ik ook eens een paar plaatjes uit de oude doos doen?![]() Stoomlok van de Ruhrtalbahn museumspoorlijn, onderweg van Essen Hbf richting Hattingen. ![]() Een jongetje wacht op de trein, te Essen Hbf. ![]() Op een ander spoor rijdt een lokomotief Baureihe 143 binnen. ![]() Duisburg Hbf in tijden dat er nog geen vangnet nodig was om vallende brokstukken van de perronoverkapping op te vangen. Hoe dan ook, de sneltrein is weer eens te laat ... ![]() ... dus dan maar met de S-Bahn. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2010 12:49:51 ] | |
| #ANONIEM | dinsdag 29 juni 2010 @ 12:50 |
quote:Mooi! | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 12:54 |
quote:Dat vangnet is gedaan om te voorkomen dat duiven overal gaan zitten en de boel onder schijten lijkt me | |
| #ANONIEM | dinsdag 29 juni 2010 @ 12:57 |
quote:Nee, dat is omdat bij de storm in januari 2007 brokken rot hout naar beneden kwamen. Toen hebben ze e.e.a. provisorisch weer vastgetimmerd en een vangnet opgehangen. P.S. Dit soort dingen zijn nou precies waarom ik persoonlijk de DB niet als God aanbid. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2010 13:10:51 (Iets met slapende honden) ] | |
| Duvel | dinsdag 29 juni 2010 @ 13:05 |
quote:Wie is God en wat wordt aanbeden? | |
| #ANONIEM | dinsdag 29 juni 2010 @ 13:11 |
quote:O ja, sorry, geen slapende honden wakker maken hè. | |
| Duvel | dinsdag 29 juni 2010 @ 13:32 |
quote: ![]() Of deze? ![]() | |
| dennistd | dinsdag 29 juni 2010 @ 14:23 |
| En nog een filmpje: | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 14:42 |
quote: NS had dat station gewoon dichtgegooid. Zie Gilze RIjen | |
| James1988 | dinsdag 29 juni 2010 @ 15:39 |
| Ja euh, dat was ProRail. | |
| Fred | dinsdag 29 juni 2010 @ 15:48 |
quote:De 44 1085 is helemaal geen NS lok, maar een lok van de DB uit de oorlog. | |
| Chooselife | dinsdag 29 juni 2010 @ 15:52 |
| Ik heb een vraag aan de kenners. Al eens eerder gesteld, maar toen ging het topic helaas op slot.. Het spoortraject Leeuwarden - Franeker - Harlingen (haven). Via Connexion bereden door een dieseltrein. Ik heb eens een paar rapporten doorgebladerd, dat dit een erg verliesgevend traject is. Er was eind jaren '90 zelfs een actiegroep "Project spoorloos", die de verliezen aantoonden en voor snelbussen pleitte. Hoe lang blijft zo'n traject nog intact denken jullie? Uberhaupt, dieseltechniek wordt steeds duurder en achterhaalder lijkt me. | |
| Fred | dinsdag 29 juni 2010 @ 15:55 |
| Volgensmij heb je behoorlijk achterhaalde informatie zitten lezen... Voor de werkwijze van NS is zo'n lijntje inderdaad verliesgevend. Voor de manier waarop Arrica (niet Connexxion dus) de dienst uitvoerd valt er nog een beetje winst op te maken. Dieseltechniek is trouwens lang niet altijd duurder dan electrisch rijden... | |
| Chooselife | dinsdag 29 juni 2010 @ 15:56 |
quote:Wat is je bron? Ik kan het me niet voorstellen. De steden zijn niet gegroeid, trajecten niet verkort, er rijden evenveel treinen. | |
| Duvel | dinsdag 29 juni 2010 @ 15:58 |
quote:Dat jij het je niet kunt voorstellen, wil niet zeggen dat het niet zo is. En het is wel zo. Andere vervoerder, andere werkwijze, ander materieel, andere personeelsinzet, minder overhead. Et cetera, et cetera. | |
| Fred | dinsdag 29 juni 2010 @ 15:58 |
quote:sinds eind jaren '90 is er een hoop veranderd, de stations zijn onbemand, lang niet elke trein heeft meer een conducteur. De treinen zijn van een goedkoper type met goedkopere onderhoudskosten. Personeel wordt efficienter ingezet. | |
| Chooselife | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:05 |
| Dus volgens jullie per saldo wel rendabel? | |
| greavy | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:10 |
| Ja, dat is het zeker. De dienstuitvoering is goedkoper geworden. Dit is al sinds NoordNed er reed met de oude Wadlopers, waarbij voorheen project PEN(Project Exploitatie Nevenlijnen) opgestart is (Klikje). Alhoewel NoordNed er later verdwenen is, en de volle dochteronderneming Arriva de lijn overgenomen heeft (concessie gegund aan Arriva) is er nog meer qua exploitatie aangepast. De dienstuitvoering is dus rendabeler, alhoewel ik je niet kan zeggen of het echt winstgevend is. Ze leven namelijk óók op subsidies van de provincie(s) | |
| Ascendancy | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:13 |
| Wel frappant dat de NS minder rendabel werkt dan arriva, terwijl arriva wel conducteurs heeft die controleren De noordelijke Nevenlijnen zijn nog steeds niet rendabel in direct opzicht. Het feit dat er treinen rijden is echter ook voor een deel een service en het heeft een economische waarde. Je geeft kleine steden een snelle verbinding met de provinciestad Leeuwaarden, hierdoor stijgt het beschikbaar personeel voor Leeuwarden waardoor deze als regiostad kan groeien. | |
| Socios | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:13 |
| Leeuwarden - Harlingen Haven v.v. | |
| Chooselife | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:14 |
| Zouden die diesel-locaties ooit worden vervangen door electrisch aangedreven varianten? | |
| Ascendancy | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:16 |
quote:Voor de lijnen in het noorden is dat vrijwel uitgesloten dat dat nu nog gebeurt. De infrastructurele aanpassingen zijn zo kostbaar ten opzichte van het goedkoper rijden dan met diesel dat het niet zal gebeuren/. | |
| greavy | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:17 |
| Nee, zeer kleine kans. Om het traject te elektrificeren, is er veel geld nodig. Infrastructureel is er het meeste geld voor nodig, en Arriva zal dan ook in beroep gaan, want die hebben veel dieseltreinen in dat gebied En met de huidige vervoersvraag is daar niet extra rendabiliteit uit te halen. | |
| Ascendancy | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:18 |
| Dat vroeg ik mij overigens af, waarom is na alle grote electrificaties als laatste nog besloten om de westelijke betuwelijn te electrificeren? | |
| Chooselife | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:18 |
| Dus ik heb de komende 25 jaar nog steeds een trein naast de deur. | |
| greavy | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:19 |
| Ben je er niet blij om dat de treinen daar rijden? | |
| Socios | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:20 |
quote:Mjah, het kan prima geëlectrificeerd worden, hoor. Als Deutsche Bahn er een spoorlijn van wil maken à la Leer - Emden Hbf - Norddeich Mole met doorgaande intercity´s naar Groningen en Duitsland dan kan het allemaal prima. | |
| Ascendancy | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:20 |
quote:Dus je wil hem eigenlijk gewoon weghebben Ga er maar niet vanuit. Met het sluiten van die lijn maak je waddeneilanden onbereikbaar en sluit je Friesland helemaal af van Nederland. Dan kunnen we ze beter direct afstoten | |
| Socios | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:20 |
quote:Waar woon je dan? | |
| Ascendancy | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:21 |
quote:Tot groningen dan. Maar ik denk niet dat DB markt ziet in en IC Leer-Harlingen | |
| Chooselife | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:21 |
quote:Franeker. Vlakbij het traject. | |
| Peterselieman | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:21 |
quote: NoordNed was een bedrijf dat in handen was van Arriva, NS Reiziger en ABN Amro. In 2003 kocht Arriva de resterende aandelen, waardoor het dus een dochterbedrijf van Arriva werd. En niet andersom zoals jij zegt | |
| Chooselife | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:22 |
quote:Nou, ik wil het graag verplaatst hebben. | |
| Socios | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:23 |
quote:Door naar Berlin Hbf of Leipzig Hbf ofzo. Vanuit Norddeich Mole rijden ze ook naar Luxembourg Gare. Net als er mooie verbindingen zijn vanaf Westerland (Sylt), ook vergelijkbaar. | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:26 |
quote:die paar boemeltjes in het uur is een probleem? | |
| Ascendancy | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:26 |
quote:Naja, ik kwam er vandaag achter dat er ook een ICE Munchen-Garmisch-partenkirchen-innsbruck rijdt, dus eigenlijk kijk ik nergens meer van op. | |
| Chooselife | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:27 |
quote:Ik woon vlakbij het spoor. Niet erg, maar het zou luxe zijn als het er niet was. | |
| Peterselieman | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:27 |
quote: Mja, er staan nog precies drie huizen ten zuiden van het station in Franeker | |
| Ascendancy | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:27 |
quote:Waarom ga je dan naast het spoor wonen? En zoveel herrie maken die spurts heul niet. Moet je eens vlakbij de betuwelijn wonen | |
| Socios | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:28 |
quote:Geweldig hè die IC(E) verbindingen in Duitsland en omringende landen. | |
| Chooselife | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:29 |
quote:Ach, ik viel op het huis. Uniek. Ja ben ik met je eens. Alleen in de tuin is het soms irritant. | |
| Ascendancy | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:32 |
quote:Jammer dat ik niet in het weekend daar was. Als ik dit eerder had geweten dan had ik die ICE graag over dat eensporige berglijntje richting mittenwald zien boemelen Daar zijn de boogstralen echt krapper dan de kleinste boog in Nederland | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:32 |
quote: | |
| Ascendancy | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:33 |
quote:Ach, daar raak je aan gewend. Maar voorlopig gaat die lijn echt niet weg. En wees blij dat je kinderen (later) gewoon snel in leeuwarden kunnen komen. | |
| Fred | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:35 |
| nvm | |
| Chooselife | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:35 |
quote:Nee hoor, sowieso een compleet nieuwe wijk (Franeker-Zuid). | |
| greavy | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:36 |
quote:DB Freak Je moet soms wel wat realistisch blijven. Dat zal er dus echt niet komen.. | |
| Socios | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:37 |
quote:Het is in ieder geval realtistischer dan in Nederland een eigen HSL-bedrijf willen beginnen. DB heeft het gewoon prachtig voor elkaar allemaal. | |
| greavy | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:39 |
quote:Moet je maar niet bij het spoor wonen * greavy vindt dat mensen soms maar zeuren over lawaai van treinen, als ze zelf naast het spoor zijn gaan wonen | |
| Chooselife | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:39 |
quote:Nou, ik zeur niet hoor. Ik ben alleen op zoek naar informatie. | |
| Ascendancy | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:41 |
quote:En als het spoor er pas kwam toen je er al woonde? Zoals die betuweroute? | |
| Socios | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:43 |
| Van mij mag er een HSL in mijn tuin gelegd worden. | |
| greavy | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:43 |
quote:Zo bedoel ik het niet quote:Ja, dat is een ander verhaal. Maar er zijn genoeg plekken waar er een geluidswal/wand of dergelijke gekomen is omdat er weer eens buren geklaagd hebben over het lawaai van treinen. Uitzicht verpestende kutkoppen zijn dat. Dáár heb ik het over. | |
| greavy | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:44 |
quote:En ook een halte bij jou voor de deur? | |
| #ANONIEM | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:56 |
quote:Jaja. Er is op Groningen-Duitsland net genoeg verkeersvraag om vier keer per dag een touringcar vol te krijgen, en dan denk jij dat de DB wel eventjes een IC wil laten rijden (en dan ook nog verder naar Harlingen) en daarvoor een mega-investering in de infrastructuur wil doen? Hint: Ook in Duitsland zelf begint het met de overheid die infrastructuur aanlegt en de DB die er vervolgens treinen over laat rijden. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2010 16:56:43 ] | |
| Guppy | dinsdag 29 juni 2010 @ 17:23 |
quote:Een spoor zou ik kunnen hebben, maar wij zijn eens gillend weggerend bij een huis wat achter een school bleek te liggen. Handig gefotografeerd, dus niet gezien. Magoed. Daar kiezen we dus niet voor. | |
| MetalMike | dinsdag 29 juni 2010 @ 17:35 |
quote:Dat snap ik dan weer niet. Ik heb 10 jaar naast een basisschool gewoond (inmiddels gesloopt en huizen voor in de plaats gezet), maar dat zijn werkelijk ideale buren. Rust in vakanties, weekend en 's middags na 15:00 uur. Ik ben doordeweeks nauwelijks thuis tussen 8:30 en 15:00 uur... | |
| Ireyon | dinsdag 29 juni 2010 @ 17:36 |
quote:Bij mij had er een HSL door de tuin móeten gaan. Maar neuh, die Kuthollanders moeten hem weer per se langs Breda leggen | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 17:45 |
quote:Kut hee, moet je alsnog zelf je onkruid doen Ik ga maar eens een huis bouwen vlakbij een groot Intercity-knooppunt, waar toch alles stopt | |
| Peterselieman | dinsdag 29 juni 2010 @ 17:48 |
quote: Daar hoort Deventer niet bij hoor | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 17:51 |
| Dat maak ik zelf wel uit | |
| Ascendancy | dinsdag 29 juni 2010 @ 17:54 |
| Ga in een kantoor op Hoog Catherijne wonen. Als je in Tricht woont komen er wel veel treinen langs. 18 treinen per uur | |
| Socios | dinsdag 29 juni 2010 @ 17:56 |
quote:Ik heb een begin gemaakt door vlakbij het station van Leeuwarden te gaan wonen. Scheelt mij weer (incl. overstap en ´voorvervoer´) een uur reistijd met de rest van Nederland. | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 17:56 |
quote:al is het wel handig als je er voor je vervoersbehoefte zelf ook wat aan hebt hmm | |
| trainfreak | dinsdag 29 juni 2010 @ 18:04 |
quote:Het was inderdaad op de terugweg. | |
| Ascendancy | dinsdag 29 juni 2010 @ 18:35 |
quote:Vanaf Geldermalsen heb je prima verbindingen naar Utrecht en Den Bosch | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 18:48 |
quote:Vanaf Deventer ook. En meer. Verbindingen naar Berlijn bijvoorbeeld | |
| Peter | dinsdag 29 juni 2010 @ 19:36 |
| Bloknootje afgepakt op het station << was het een NS-medewerker of politie die het blocknootje pakte? | |
| Guppy | dinsdag 29 juni 2010 @ 19:50 |
quote:Dit was zo'n school die ook na schooltijd het plein openhield voor de kinderen om te spelen. Met als gevolg dat er altijd van alles rondhing, en niet alleen kinderen. Nee, dank je. | |
| Duvel | dinsdag 29 juni 2010 @ 19:50 |
quote:Omdat dit een diesel-eiland geworden was, en omdat deze lijn gezien werd als belangrijke omleidingsroute. | |
| Christiaan | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:05 |
| Goed, vanochtend om 6.30 zou ik lekker de trein hebben naar mijn stage. U snapte, 6.30 uur, dus ik was in opperbeste stemming. Ik stond op station Oisterwijk. Vijf minuten voor hij zou gaan werd hij afgelast "vanwege uitgelopen werkzaamheden". Ook de stoptrein de andere richting op reed niet. Flink balen dus, en maar wachten op de trein van een half uur later. Maar eerste de bus proberen, die ook langs het station rijdt. Die besloot voor de grap gewoon niet op te komen dagen. Om ongeveer 6.55 werden ook de andere twee treinen afgelast. Was behoorlijk boos, want de intercity stormde wel gewoon langs en dat wisten ze toch al veel eerder? Die trein had een uur eerder al uit Weert vertrokken moeten zijn. Ik stond ondertussen dus al een half uur te wachten in opperbeste stemming. Ongeveer een kwartier later kwam er een goederentrein langs. Die reed langzaam. Nu wil het dat Oisterwijk zo'n station heeft: klik De overgang is echt een overgang, dus over het spoor met spoorbomen die dichtgaan. Als je dus op perron a staat en de spoorbomen zijn dicht, is het onmogelijk om bij perron b en dus bij spoor 2 en 3 te komen. De meeste mensen staan echter op perron a omdat daar de ingang van het station is en alles. Zo ook vanochtend. De trein reed maar niet dus de wachtende menigte stond op perron a. De goederentrein stond stil op spoor 2, waardoor de spoorbomen dicht waren. Er werd omgeroepen dat de intercity speciaal voor ons een extra stop zou maken op spoor 3. Wij blij, dus even wachten tot de goederentrein weg was. Die begon te rijden en de intercity kwam aan. En toen kwam de grootste NSfail van vandaag, toen de spoorbomen opengingen en de mensen dus eindelijk naar de trein konden, was de IC al lang en breed bezig met wegrijden... Om 7.30 eindelijk de trein kunnen pakken, maar wat een kutstreek was dat zeg. | |
| Duvel | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:06 |
quote:Nee, maar de overheid heeft er voor gekozen dat OV een belangrijk goed is waarvoor subsidie mag worden gegeven. Om de staatsbijdrage zo laag mogelijk te houden, worden lijnen aanbesteed. De partij die in het noorden gewonnen heeft, Arriva, is blijkbaar in staat om het goedkoper te doen dan NS het destijds deed. Maar winstgevend? Nee, maar dat moet je naar mijn mening ook niet willen. | |
| Duvel | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:07 |
quote:Dit meen je niet hè. | |
| trainfreak | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:07 |
| Ik ben kort na de middag nog eventjes gaan spotten langs L50a, die ook door Wetteren loopt. Toen ik stond te wachten kwam er een TGV voorbij, ik wist niet eens dat die ook in Gent kwamen! Maar het was eigenlijk de 1810 waarvoor ik kwam: | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:10 |
quote:Ik geloof er geen flikker van | |
| James1988 | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:12 |
quote:Foto's bij bron: treinreiziger.nl | |
| Duvel | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:12 |
| Ik vind die reeks 18 eigenlijk niet zo mooi... | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:13 |
quote:GtbV schrijven voor 60+, niet vergeten. Maar idd goed voor mijn bloeddruk en wat voorwerpen dat ik daar niet stond | |
| Christiaan | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:15 |
quote:Ja ga ik ook doen, maar ik krijg dus maar 4,70 terug voor al die frustratie. | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:18 |
quote:Er zou op een aantal treindienstleidingsposten gewoon eens een goeie brandbom naar binnen moeten. Vuile neukfouten daar, keer op keer op keer | |
| Duvel | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:22 |
| Alsof de conducteur niet kan weten dat er een goederentrein in de weg staat en dat daar nog mensen achter staan te wachten. Als je het nou over neukfouten hebt... | |
| Christiaan | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:26 |
quote:Mwa, als hij opdracht krijgt om daar te stoppen en er staat niemand (want er stond op dat moment niemand op het betreffende perron) en hij weet hoe station Oisterwijk georganiseerd is, allemaal dingen die je van een conducteur op dat traject mag verwachten, dan moet hij dat wel weten. | |
| Ireyon | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:28 |
quote:'t Leek met de Taurus de goede kant op de gaan qua uiterlijk, maar dit.. | |
| Socios | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:31 |
quote:Een of andere gastje dat grappig probeerde te zijn. Misgunt een ander zijn plezier. | |
| Duvel | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:31 |
quote:Inderdaad. "Vectron"... Zou ie een aandrijving met vectorsturing hebben? Dat is wel stoer, Alstom is daar een keer zwaar de boot mee in gegaan. | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:38 |
quote:Ja, wat wil je dan? God weet hoe lang die goederentrein daar nog staat. Een minuut? Een uur? Beide even waarschijnlijk. Moet een conducteur dan aan een treindienstleider gaan vertellen dat het op zo'n manier weinig zin heeft om een extra stop in te lassen? Prorail moet gewoon opdonderstralen met dat eeuwige cargogezeik in de spits. Rij die dingen maar tussen 22:00 en 05:00 zolang niet gewoon het hele land viersporig is. Opzouten. | |
| Duvel | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:40 |
quote:Als ik C. zo hoor kwam die goederentrein al in beweging toen de ic binnen kwam rijden. Dan kun je als treinpersoneel prima even wachten. Het was toch een bende op het baanvak, dus een minuut extra is geen probleem. En geen cargo in de spits: jammer, maar iedere vervoerder heeft recht op een pad, het is niet realistisch om cargo alleen in de nacht te rijden. | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 20:55 |
| ook prima, dan krijg ik wat meer begrip voor agressie tegen rijdend personeel. Niet goed natuurlijk, maar je kunt er ook om vragen. | |
| Duvel | dinsdag 29 juni 2010 @ 21:01 |
| Een substantieel deel van het rijdend personeel is sociaal-empathisch gezien ongeschikt voor zijn vak helaas. | |
| dennistd | dinsdag 29 juni 2010 @ 21:05 |
Maar even een sfeerverhogende foto dan: (klikbaar) Wat was ik blij dat de zon even verdween (had anders vol tegenlicht gehad) | |
| V2 | dinsdag 29 juni 2010 @ 21:10 |
| Zat ik eindelijk eens in een OBIS-ICMm, werkt dat hele WiFi-gebeuren niet. Bah. | |
| dennistd | dinsdag 29 juni 2010 @ 21:11 |
| Overigens was men in Oldenzaal ook aardig aan het klooien: Eerst wordt het uitrijdtsein van spoor 1 richting Hengelo groen: ok, kan zijn dat Syntus vertraging heeft en dus eerst de IC uit Berlijn langs komt. Vervolgens wordt dit sein weer rood: IC toch later, Syntus mag toch eerst naar spoor 1 Kort hierna komt Syntus binnen op spoor 2: iedereen mocht lekker verhuizen aangezien het pas op moment van aankomst omgeroepen werd (zeker een keer of vijf....). Nadat mensen ingestapt zijn komt het uitrijdtsein van spoor 1 weer veilig: nu toch de IC uit Berlijn over spoor 1. Op het moment dat deze gepasseerd is komt de circustrein over drie om Syntus heen. Syntus vertrekt en houdt op deze manier de IC naar Hannover op, aangezien Hengelo => 3 over dezelfde wissel moet als 2 => Hengelo... | |
| James1988 | dinsdag 29 juni 2010 @ 21:18 |
quote:Laat me raden: je kreeg wel de NS-portal te zien met de aansluitingen bij je station, maar zodra je het vinkje aanzette en op de knop klikte, kreeg je een server-error van hotspot.t-mobile.net? | |
| V2 | dinsdag 29 juni 2010 @ 21:25 |
| Wow, in 1x goed | |
| James1988 | dinsdag 29 juni 2010 @ 21:28 |
| Same here. Ligt waarschijnlijk aan | |
| Dr_Flash | dinsdag 29 juni 2010 @ 21:36 |
quote:Die zijn te druk met domme kutspotjes over Oma Manders | |
| serokwaldeluxe | dinsdag 29 juni 2010 @ 22:04 |
| Heerlen heeft een nieuw station: Heerlen woonboulevard. Heb er nog nooit iemand zien in of uitstappen Oja, controles in de Veolia treinen In die paar jaar dat die er nu zijn pas 3x een controle gehad | |
| James1988 | dinsdag 29 juni 2010 @ 22:04 |
quote:Jongens toch, een kabel eruittrekken. Dat kan toch bij iedere getrokken trein? Als ik bij ICRm kijk loopt er ook een kabel van de locomotief naar het eerste rijtuig. En tussen de rijtuigen in hangen ook allerlei kabels. | |
| Yreal | dinsdag 29 juni 2010 @ 22:20 |
| uh oh... | |
| V2 | dinsdag 29 juni 2010 @ 22:25 |
| Goh wat een openbaring, als je een kabel lostrekt werkt 't niet meer | |
| Socios | dinsdag 29 juni 2010 @ 22:25 |
quote:Hey, welkom in het treinentopic. | |
| serokwaldeluxe | dinsdag 29 juni 2010 @ 22:28 |
quote:Thnx! Ik Fok! al jaren, maar nog nooit op dit forum gekeken | |
| James1988 | dinsdag 29 juni 2010 @ 22:32 |
quote:Dat kan bij ICRm volgens mij gewoon hoor. Tussen 2 rijtuigen in liggen er 2 plankjes, als je de deuren opent loop je daaroverheen. Kijk je links of rechts van je, dan hangt er een grote dikke UIC-kabel als het goed is. | |
| V2 | dinsdag 29 juni 2010 @ 22:36 |
| Hm, ik kom nooit in ICR noch IRCm. Alleen in ICM(m), die hebben dat geloof ik niet, of het is me nooit opgevallen. Maar idd, zoiets *DOE* je gewoon niet. Zou je denken... | |
| Zug-Chef | dinsdag 29 juni 2010 @ 22:42 |
Vandaag vertrok circus Roncalli weer uit Amsterdam per trein.![]() Nadat de afgelopen weken het circus Roncalli in Amsterdam is neergestreken, vertrok het Duitse amusementsgezelschap op de zonnige dinsdagochtend van 29 juni weer uit Nederland. Met op de linkerachtergrond een watertoren bij Soestdijk, passeert de DBSRN 6493 met trein 47797 bestaande uit 30 wagens beladen met diverse oude circuswagens de Eempolder op weg naar Bad Bentheim. ![]() Nadat in de ochtend de eerste trein uit de Amsterdam Westhaven was vertrokken, mocht in de namiddag de rode DBSRN 6494 de rest van de oude Roncalli circustrein naar Bad Bentheim rijden. Als trein 47799 wordt het station van Naarden-Bussum gepasseerd. De wagens van circus Roncalli zijn dermate oud, dat ze vrijwel alleen nog per spoor van optreden naar optreden reizen. | |
| Mkr | dinsdag 29 juni 2010 @ 22:58 |
quote:lekker relevant reisadvies | |
| greavy | dinsdag 29 juni 2010 @ 23:03 |
| Dat is typisch de NS met de website. Reizigers op het traject tussen Leeuwarden en Harlingen Haven hebben dan ook echt te maken met Amersfoort - Ede-Wageningen | |
| Brembo | dinsdag 29 juni 2010 @ 23:06 |
quote:Leuk dat Connexxion de busdienst mag voorzien | |
| greavy | dinsdag 29 juni 2010 @ 23:07 |
quote:Ja, dat niet alleen, maar Amersfoort - Barneveld Centrum - Ede Wageningen ligt niet eens in de buurt van het traject Leeuwarden - Harlingen Haven. | |
| Peter | dinsdag 29 juni 2010 @ 23:08 |
| gevonden: | |
| Ascendancy | dinsdag 29 juni 2010 @ 23:15 |
quote:Goh | |
| Duvel | dinsdag 29 juni 2010 @ 23:28 |
quote:Moet je met de hoogspanningskabel doen, dat vertel je niet na -> Darwin Award! Oh wacht, voor je die loskrijgt heb je een HS-sleutel nodig. | |
| KapiteinT | woensdag 30 juni 2010 @ 02:04 |
quote:Is dat over je linnen tasje echt waar? | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 08:11 |
| http://www.nu.nl/binnenla(...)trecht-centraal.html Uitslapen | |
| Duvel | woensdag 30 juni 2010 @ 08:14 |
| Ik was helemaal op tijd in Utrecht... Dus opstaan, luie hond, en produceren tot meerdere eer en glorie van 's lands economie! | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 08:15 |
| * Dr_Flash is volledig arbeidsongeschikt jeweetzelluf | |
| Duvel | woensdag 30 juni 2010 @ 08:17 |
quote:Je ken me rug op met je arbeidsongeschiktheid! | |
| #ANONIEM | woensdag 30 juni 2010 @ 08:30 |
quote: | |
| ziggyziggyziggy | woensdag 30 juni 2010 @ 08:34 |
quote:Ik rij nu ook redelijk op tijd naar Utrecht. Weinig meer aan de hand dus. | |
| Duvel | woensdag 30 juni 2010 @ 08:38 |
quote:Ha, kom je een bakkie doen? | |
| ziggyziggyziggy | woensdag 30 juni 2010 @ 08:40 |
quote:Moet om 9 uur in HGB-II zijn. | |
| Duvel | woensdag 30 juni 2010 @ 08:43 |
quote:Dat wordt 'm niet nee. | |
| Stefanovic83 | woensdag 30 juni 2010 @ 08:55 |
quote:Dat topic is toch niet serieus he? | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 09:09 |
quote:* Dr_Flash springt keihard op rug van Duvel Dat KLB-topic van Socios is niet serieus trouwens. Tenminste, daar ga ik vanuit | |
| Duvel | woensdag 30 juni 2010 @ 09:35 |
quote:Ik word liever niet besprongen door kerels. quote:Maar toch knaagt het hè, toch knaagt het! | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 09:45 |
| Met die security-muppets weet je het maar nooit. Loemp volk. | |
| dennistd | woensdag 30 juni 2010 @ 09:46 |
| Een filmpje van de tweede trein: | |
| Ascendancy | woensdag 30 juni 2010 @ 10:34 |
| Maar op somda zijn toch wel gasten die dat de hele dag doen? | |
| Peterselieman | woensdag 30 juni 2010 @ 10:40 |
quote: Ja, eng he | |
| Ascendancy | woensdag 30 juni 2010 @ 10:40 |
| Niet eng, maar dat is wel een gevalletje, ga iets maken van je leven. | |
| Duvel | woensdag 30 juni 2010 @ 10:51 |
quote:Voor sommige mensen is dit het dichtste dat ze ooit bij "leven" zullen komen, dat moet je respecteren. | |
| Peterselieman | woensdag 30 juni 2010 @ 10:55 |
| Precies. Het zal me een reet roesten of ICMm 4083 en 4084 nu over de Veluwe rijdt. | |
| Socios | woensdag 30 juni 2010 @ 11:34 |
quote:Neuh, alhoewel, ik heb er wel eentje met een TEE-logo erop, maar die gebruik ik nooit. quote: quote:Klopt helemaal, dat topic moet wel met een heel grote korrel zout genomen worden. | |
| Duvel | woensdag 30 juni 2010 @ 12:06 |
quote:Maar welk voorval heeft je geïnspireerd, dat vraag ik me wel af... | |
| KapiteinT | woensdag 30 juni 2010 @ 12:06 |
quote:Mááááár, wat was er dan wel waar? | |
| Socios | woensdag 30 juni 2010 @ 12:19 |
quote: quote:Nou ja, ik loop weleens serieus op het station treinen te spotten. En soms zie je mensen echt kijken ´wtf doet hij´ | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 12:20 |
| Oh ik voel me zo vaak "bekeken". Zeker met die brace om natuurlijk. T zal wel | |
| KapiteinT | woensdag 30 juni 2010 @ 12:20 |
quote:Maar schrijf je de nummers dan ook op om ze in te voeren op Somda? Ik voel me al dom als ik een foto maak. | |
| Socios | woensdag 30 juni 2010 @ 12:35 |
quote:Ja, maar dat probeer ik wel zo onopvallend mogelijk te doen. quote:Haha, herkenbaar, ja... | |
| Ascendancy | woensdag 30 juni 2010 @ 12:58 |
| Kun je me uitleggen wat er zo leuk aan is aan het noteren en invoeren van treinen op somda? | |
| Duvel | woensdag 30 juni 2010 @ 13:04 |
quote:Nee, dat moet je zelf ondergaan. Probeer het maar eens een weekje. | |
| Peterselieman | woensdag 30 juni 2010 @ 13:06 |
| Er zijn betere hobby's te bedenken | |
| Socios | woensdag 30 juni 2010 @ 13:06 |
quote:Haha, juist ja. Moeilijk uit te leggen verder. | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 13:06 |
| Dat nummers noteren zie ik ook niet zo, maar tering, een foto maken, wat is daar nou raar aan? Zeker als het een foto van een trein is. | |
| Socios | woensdag 30 juni 2010 @ 13:07 |
quote:Kom op Peterselieman, we hebben weleens dezelfde trein gespot, hoor. Voer je ze tegenwoordig nog weleens in? | |
| Ascendancy | woensdag 30 juni 2010 @ 13:09 |
quote:Ik kan het allicht een deel van een dag doen. Moet volgende week naar Apeldoorn en me daar een paar uur vervelen | |
| Ascendancy | woensdag 30 juni 2010 @ 13:10 |
quote:Naja, als ik Greavy tegen zou komen op Dordrecht dan zou ik ook wel even gniffelen | |
| Stefanovic83 | woensdag 30 juni 2010 @ 13:12 |
| ik gniffel sowieso om mensen die op hun vrije dag om 5 uur (ofzo) opstaan | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 13:13 |
quote:Alleen bij hem? Hoe denk je dat mensen kijken als ik met getrokken Powershot door een Regionalbahn op en neer aan het rennen ben voor wat bordjes? Maar echt vragen krijg ik er nooit over | |
| Peterselieman | woensdag 30 juni 2010 @ 13:13 |
quote: Ik doe het al lang niet meer | |
| Yreal | woensdag 30 juni 2010 @ 13:29 |
quote: Maar greavy is wel een faalbaas, dat ie op zaterdag om half 5 opgaat om een beetje te gaan treinen in noordfriesland. Ten eerste is daar niks, en als je om half 9 gaat is er nog nog steeds niks | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 13:36 |
quote:Joh als dat joch daar toch plezier in heeft, wat zou het. Waar heb jij het bij nodig om iemand anders te gaan uitlachen? | |
| Yreal | woensdag 30 juni 2010 @ 13:40 |
| ik sta hem dan toch ook niet op te wachten in zwijndrecht om hem VOOR die trein te flikkeren? En waar haal jij het vandaan om mij te verbieden mensen gek te vinden als ze voor de lol om half 5 op gaan op zaterdag | |
| Duvel | woensdag 30 juni 2010 @ 14:14 |
quote:Is het nodig om mensen belachelijk te maken omdat ze voor hun hobby vroeg opstaan? | |
| Yreal | woensdag 30 juni 2010 @ 14:18 |
| Nee, ik vind mensen die om half 5 op zaterdag opstaan om dingen te doen die er om 8 uur ook nog zijn een beetje maf ja | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 16:38 |
quote:Ik was rond 8:30 aangekomen in Utrecht, zonder enige vertraging Ben nu btw weer thuis, na een paar uurtjes genoeg treinen gezien te hebben | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 16:41 |
quote: quote:Je moet je tijd nuttig besteden En dat doe ik | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 16:42 |
| Hee sinds wanneer is het zo dat je bij Interrail een log bij MOET houden? Anders zit je zonder geldig vvb in de trein | |
| Eix | woensdag 30 juni 2010 @ 16:44 |
quote:Dat is inderdaad prachtig om te zien. | |
| ziggyziggyziggy | woensdag 30 juni 2010 @ 17:00 |
| Van treinnummers noteren en er een omloop mee proberen te voorspellen zie ik het nut ook niet echt. Pas écht ziek wordt het als een spotter naar de PLP (perronopzichter) gaat om te vertellen dat er verkeerd materieel is ingezet, omdat hij wat anders had verwacht. En ja, dat heeft een collega van me in zijn PLP-tijd daadwerkelijk meegemaakt. Als ik bij de NS zou werken, zou ik zonder reden af en toe wat mat uitwisselen, gewoon om spotters te pesten. | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 17:02 |
quote:Waar je al niet druk mee kan zijn he | |
| Peterselieman | woensdag 30 juni 2010 @ 17:07 |
| Precies. Je moet blij zijn dat er wat rijdt. De trein had ook opgeheven kunnen zijn | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 17:08 |
quote:Ook dat. Maar ik had het meer over mensen die druk in de weer zijn met "spotters pesten" alsof het hun kerntaak is. | |
| ziggyziggyziggy | woensdag 30 juni 2010 @ 17:11 |
quote:Waar hoor je me zeggen dat ik spotters pest? En als ik bij de NS zou werken, en in de functie zou zijn waarin ik het in te zetten mat kan bepalen, zou het niet mijn kerntaak zijn, me dunkt. Het zou hoogstens een bijkomend voordeeltje zijn. | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 17:13 |
| Vandaag was een machinist ook een @#$%^&^ te Utrecht CS..... Had die mcn met de Veiligheidscentrale gebeld, en komt er S&V personeel naar me toe Ik zat vlakbij het uiteinde van het perron (niet op een illegale/gevaarlijke plek), maar de machinist had gezegd dat ik over het spoor liep. Oftewel ik zelfmoordneigingen had. Conclusie: Als ik daar bleef zitten werd ik aangereden door een trein Neemt de NS soms alleen maar achterlijke gladiolen aan als S&V medewerkers Of tref ik nou te vaak verkeerde personen Zo, dat moest gezegd worden [ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 30-06-2010 17:27:51 ] | |
| Guppy | woensdag 30 juni 2010 @ 17:15 |
quote:In ieder geval sinds 3 jaar, want wij moesten het ook. Maar je hoeft de treinnummers niet op te schrijven, alleen hoe laat je opstapt en op welke dag. | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 17:15 |
quote:Ze moeten wel altijd dezelfde mensen hebben he? | |
| dennistd | woensdag 30 juni 2010 @ 17:16 |
| Waarom ga je daar dan ook zitten? En waarom is het nu weer de schuld van die S&V-medewerkers? Die krijgen ook alleen maar door dat er iemand over het spoor zou lopen.... | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 17:17 |
quote:Toen ik in dec 2007 naar Zweden ging hoefde het nog niet | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 17:19 |
quote:Eerst maar eens een paint van waar hij WEL zat? | |
| dennistd | woensdag 30 juni 2010 @ 17:25 |
Zoiets?![]() | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 17:26 |
| HIER ZAT IK. Zaterdag mocht het nog gewoon van de SpoPo en S&V.. En 'Ik zat vlakbij de rand van het perron' moest 'Ik zat vlakbij het uiteinde van het perron' zijn | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 17:27 |
quote:Mja. weinig op aan te merken lijkt me. | |
| dennistd | woensdag 30 juni 2010 @ 17:28 |
| Ah kijk, dat maakt het meteen een heel ander verhaal.... | |
| Eix | woensdag 30 juni 2010 @ 17:36 |
| Nou, ik vind het niet zo vreemd dat je daar op aangesproken wordt. Een machinist kan aardig schrikken van mensen die zich op een 'vreemde' plek ophouden. Een perron is bedoeld om in en uit een trein te stappen. Er zijn betrekkelijk weinig treinen die met een deur bij het uiterste perronpuntje tot stilstand komen en nog minder mensen die exact weten dat daar nog een trein stopt en vervolgens door die laatste deur instappen. Mensen die zich op zo'n plek bevinden zijn dus spoorhobbyisten of mensen met zelfmoordneigingen. Hoe dan ook heb je zelden iets te zoeken bij de uiterste rand van een perron dus tenzij je er toevallig uitstapt zou ik er fijn wegblijven in plaats van machinisten schrik aan te jagen. | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 17:38 |
quote:Gelul. Er staan strepen bij de perronrand en bordjes verboden toegang aan het eind van het perron. Daarbinnen mag je zijn, zitten, lopen, staan, nummertjes opschrijven, foto's maken. Whatever. Kijk als je rare dingen gaat lopen doen als dreigen te springen of op een andere manier zeg maar, de aandacht op je vestigt, okee. Maar als je gewoon normaal doet is er geen enkele reden om daar wat van te zeggen. Hee weet je? Een machinist moet ook gewoon uit zijn doppen kijken. | |
| Crientj | woensdag 30 juni 2010 @ 17:41 |
quote:Je bent niet de enige heur. | |
| Ireyon | woensdag 30 juni 2010 @ 17:41 |
quote:Ik zie echt élke dag wel een paar mensen chillen op aan het uiteinde van de perrons in Ehv, Tilburg, Breda of Roosendaal. 't Is gewoon een lekker rustige, zonnige plek en als je toch nog moet wachten, waarom zou je er dan niet terecht kunnen. Omdat zo'n machinist niks gewend is? Puh-lease. | |
| Duvel | woensdag 30 juni 2010 @ 17:43 |
| Blijkbaar deed greavy een beetje raar. | |
| Eix | woensdag 30 juni 2010 @ 17:50 |
quote:Ligt aan het station. In EIndhoven, Breda of Tilburg is het inderdaad een heerlijke plek om te vertoeven en doe ik het zelf ook. En de treinen staan daar ook volledig langs het perron dus zo gek is het niet dat je daar doet wachten. Maar in Sittard bijvoorbeeld is er een eilandperron dat eerst enorm breed is en vervolgens steeds smaller wordt. Vervolgens stopt de IC naar Maastricht met welgeteld één wagen op perron 3a en rijdt de stoptrein naar Randwyck vrijwel zelden verder dan het bord 4. Maar langs dat perron past met gemak 10 bakken V-IRM. Enfin, als je dus dat hele perron afloopt sta je nog net niet in de wisselstraat op een plek waar nooit een trein planmatig zal stoppen. En daar zou ik dus gewoon wegblijven. Maar goed, mijn mening. [ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 30-06-2010 18:07:38 ] | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 18:03 |
quote:Als zitten een beetje raar doen is, dan deed ik raar | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 18:06 |
quote:Ja, en wat dan nog? Een perron is een publiekelijk toegankelijk iets (in de meeste gevallen). En de spotters kiezen juist (meestal) de plekken waar nooit planmatig een trein stil staat, en waar dan ook nog eens veel mensen uit komen. Zo sta/zit ik ook regelmatig op het uiterste uiteinde van perrons op Rotterdam, aan de Gouda/Schiedamse kant. Nooit problemen mee gehad. | |
| #ANONIEM | woensdag 30 juni 2010 @ 18:09 |
quote:Als je gewoon op het perron zit, dus binnen de witte stippellijn en niet voorbij een bordje "verboden toegang", wat is dan in het probleem? In principe kunnen er treinen komen die de hele perronlengte gebruiken. In Zwolle gebeurt het bijvoorbeeld regelmatig dat de IC naar Groningen helemaal tot het (heel erg smalle) uiteinde van het perron moet doorrijden. In principe is het dus best het overwegen waard om bij het uiteinde van het perron te wachten zodat je op een rustige plek kan instappen en een zitplaats kan bemachtigen. | |
| Eix | woensdag 30 juni 2010 @ 18:23 |
quote:Het ligt gewoon aan de situatie, maar niet alle publiek toegankelijke plekken zijn, vind ik, ook plekken waar je moet gaan spotten. Hoe denk je dat een machinist zich voelt als jij bijvoorbeeld in de tunnel bij Best aan de uiterste rand van het perron gaat staan. Die ziet echt niet bij een snelheid van >100 km/u of jij een aardige gast bent die alleen uit is op wat foto's of dat je voor de trein wilt springen. Liever dan ook een paar beteuterde hobbyisten die worden verzocht ergens anders te gaan hobby'en dan ellenlange vertragingen / verstoringen omdat S&V'ers een suicidaal persoon gewoon op het perronpuntje laten staan met even later alle bloederige gevolgen van dien. Maar om mijn mening kort en bondig samen te vatten -> 's Nachts op een perronpuntje met je mobiele telefoon fotograferen: Doe maar even niet. Overdag met een joekel van een telelens op een perron foto's maken: Machinist moet zich niet aanstellen. En alles daartussen in is wat mij betreft gewoon open voor interpretatie van het personeel. | |
| Zug-Chef | woensdag 30 juni 2010 @ 18:24 |
| 99,99% van de reizigers komt daar niet in Utrecht Centraal. Voor die ene 0,01% die zich daar ophoudt, kan ik me wel enigzins voorstellen dat een mcn het zekere voor het onzekere neemt en er een melding van maakt. | |
| Ascendancy | woensdag 30 juni 2010 @ 18:24 |
quote:De perrons van een station zijn zeker geen openbare ruimte. Je hebt sowieso een geldig vvb nodig en de logische partijen hebben altijd het recht je eraf te sturen. ZIe bijvoorbeeld Dordrecht, daar mag je na 11 uur niet binnen zonder gecontroleerd te zijn. | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 18:29 |
quote:Da's nog altijd 14 man per dag. De muppets moeten wel wat te doen hebben natuurlijk | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 18:32 |
| Het stomme hieraan is juist dat ik daar al zovaak gezeten heb, en dan de SpoPo/S&V zo af en toe even kwam buurten om te vragen waarom ik daar zat, en het wel best vonden. Zaterdag daar bijvoorbeeld van 6.40 tot 11.10 gezeten, SpoPo was nog even langs gewandeld, maar vonden dat ik daar gewoon mocht zitten, zolang ik maar niet de overweg op liep of dergelijke En dat de S&V je daar dan weg roept omdat ik op het spoor heb gelopen (wat niet waar is/was), is nog het meeste onbegrijpelijk. Het hangt er dus vanaf welk personeel je treft. | |
| Ascendancy | woensdag 30 juni 2010 @ 18:32 |
| Ik stel een treinmeet voor op de plek waar greavy werd weggestuurd | |
| Eix | woensdag 30 juni 2010 @ 18:33 |
quote:In aanvulling op mijn eerdere post. Ik heb er niks op tegen als er een spoorwijziging dan wel redelijk vermoeden is dat er een trein gaat stoppen bij het smalle uiteinde. Iemand die daar op rekent zal er ook nooit bijzonder lang op zo'n plek gaan staan. In Sittard overigens sowieso nooit een goed plan om op die plek te gaan wachten, de kans is zeer groot dat halverwege de wandeling terug de trein al voorbij komt gereden en je kan wachten op de volgende. | |
| Ireyon | woensdag 30 juni 2010 @ 18:35 |
quote:Wat de fuck. | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 18:38 |
quote:Ik was al om 3.50 wakker, en kon niet meer slapen. Was pas om 11.15 in Utrecht verzamelen voor een OHIH meeting. Naja, heb er heerlijk genoten van het zonnetje | |
| Crientj | woensdag 30 juni 2010 @ 18:40 |
quote:Duuuuude. Dat je geen houten kont hebt gekregen. | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 18:48 |
quote:Jezus. OHIH meeting. Kee dan. | |
| James1988 | woensdag 30 juni 2010 @ 18:53 |
Als die gast het leuk vindt om uren op een perronrand te zitten voordat hij naar een OHIH-meet gaat, laat hem? | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 18:55 |
quote:Doen we toch | |
| Eix | woensdag 30 juni 2010 @ 19:14 |
quote:Er lopen inderdaad nog wel eens horken bij die denken dat ze de functie van station uitsmijter hebben jammer genoeg. | |
| Ascendancy | woensdag 30 juni 2010 @ 19:27 |
quote:Dan ga je toch porno kijken of gamen of Utrecht bekijken of een ritje maken | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 19:34 |
quote:Ik ging met de aller eerste trein van 5.36 naar Rotterdam om vervolgens met de laatste nachttrein van 6.05 naar Utrecht te gaan. Om 5 uur was ik echter al op station Zwijndrecht, en heb toen ook nog 7 cargo's voorbij zien scheuren Ja, ik lijk wel knetter gek. Mijn ouders vinden dat soms zelf als ik zo vroeg vertrek.. Binnenkort weer eens mijn foto's online zetten | |
| Ascendancy | woensdag 30 juni 2010 @ 19:36 |
| je bent ook een beetje knetter. Maar dat moet je zelf weten Maar verwacht op FOK! geen nuance. Volgens mij, als jij je OV-kaart hebt, dan doe je niet anders meer dan treinreizen | |
| Guppy | woensdag 30 juni 2010 @ 19:37 |
| Moet je maar tegen je ouders zeggen dat je anders ook wel een avondje wilt gaan comazuipen, kijken of ze dat toffer vinden | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 19:38 |
quote:Muahah, ja, dat zeker. Moet wachten tot januari, voor ik mijn SOV heb. Vanaf september tot eind december met een maand abonnement Zwijndrecht - Rotterdam Centraal Maar mijn studie blijft dan ook voorrang krijgen hoor Alhoewel in de 5100 zeer minimaal gecontroleerd word tussen Rotterdam en Dordrecht | |
| Guppy | woensdag 30 juni 2010 @ 19:39 |
quote:In ons boekje wat we erbij krijgen (alles over interraillen of zo) stond dat dat moest, omdat je anders een boete zou krijgen. Dus wij hebben m braaf ingevuld | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 19:39 |
quote:Ik drink geen alcohol En mijn ouders respecteren wel wat ik doe, zelf zouden ze het niet doen, maar ze laten mij gewoon mijn gang gaan | |
| Guppy | woensdag 30 juni 2010 @ 19:41 |
quote:Zo'n vermoeden had ik al Ik vind het cool als mensen zo in een hobby kunnen opgaan | |
| Ascendancy | woensdag 30 juni 2010 @ 19:56 |
| Waarom mag je nog geen OV? Ga je MBO doen? | |
| Ireyon | woensdag 30 juni 2010 @ 19:59 |
quote:Hij is nog geen 18? | |
| Peter | woensdag 30 juni 2010 @ 20:01 |
quote:HBO is die grens er niet | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 20:02 |
quote:Nuance, nuance. Ik denk dat er hier heel wat relaxter met jongens als greavy omgegaan wordt dan op de die-hard spoorsites die we allemaal kennen. Waar je een enkeltje Goelag verdient door de type-afkorting van een goederenwagon 1 lettertje mis te hebben. Niet dat Goelag een station heeft als zodanig, maar okee EN inderdaad, hij is een beetje knetter. Ain't we all? | |
| Ireyon | woensdag 30 juni 2010 @ 20:03 |
quote:Wat is dat voor onzin? Dus als je op je 17de HBO gaat doen -> *alsjeblieft, OV*, maar als je op je 17de naar de Universiteit gaat -> *Nee, betaal maar even een paar 100 euro aan treinkaartjes*? | |
| Eix | woensdag 30 juni 2010 @ 20:13 |
quote:Neu, HBO en WO vallen onder dezelfde (kromme) regeling. Krom in die zin dat je ouders tot je 18e per kwartaal kinderbijslag krijgen. Op het moment dat je dus in zo'n kwartaal je 18e verjaardag mag vieren dan krijg je de OV-kaart pas op het moment dat het hele kwartaal voorbij is. Met andere woorden, als je in bijvoorbeeld oktober 18 wordt dan moet je wachten tot januari voor de OV-kaart. -edit- En als je 16 of 17 bent kun je voor HBO en WO ook stufi krijgen en dus OV. In dat geval vervalt wel het recht op kinderbijslag, maar ook dan ben je gebonden aan dat kwartaal gebeuren. Kortom: Je stufi gaat pas in op het moment dat de kinderbijslag vervalt en die mutatie kan alleen per kwartaal worden verwerkt. | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 20:14 |
| Universiteit is die grens er ook niet Bij MBO moet je alleen wel voor je treinkaartjes of buskaartjes betalen tot je 18e.. Dat is bij mij over ongeveer 5 maanden, dus 4 maandjes heb ik een abonnement nodig (ca. 400 euro schat ik, betalen ouders dan wel ) | |
| Yreal | woensdag 30 juni 2010 @ 20:21 |
| Wat ga je doen greavy? | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 20:21 |
| ICT-Beheerder | |
| Crientj | woensdag 30 juni 2010 @ 20:23 |
quote:En dat is zo krom als de pest. :/ Zelfde ook met die fucking kwartalen. Ik word half oktober 18 en kan lekker gaan wachten tot januari. Kssst, dan moet ik alsnog fietsen met dat rottige winter weer. | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 20:25 |
| Ja, dat wel.. Ik word dan pas eind december 18 (rond de feestdagen), dus heb daar nauwelijks last van. Maar het is wel enorm krom.. @Crientje, je ouders kunnen tot je 18e een Tegemoetkoming Ouders aanvragen, waarbij hun dus extra geld krijgen voor je studie etc | |
| Crientj | woensdag 30 juni 2010 @ 20:28 |
quote:Euh? Een wattes? Ik wil die kaart hebben | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 20:30 |
quote:Deed ik ook in het eerste jaar dat ik m had | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 20:31 |
| Tegemoetkoming ouders En ja, ik wil die kaart ook hebben. Dan zal ik ook meer gaan reizen door de week, door NL | |
| Crientj | woensdag 30 juni 2010 @ 20:32 |
quote:Het euh, zal wel. | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 20:52 |
quote: | |
| Ascendancy | woensdag 30 juni 2010 @ 20:54 |
| Ik lees net ergens dat de NS meer enkele reizen verkoopt dan retourtjes. Klopt dit? Het lijkt me namelijk erg sterk. | |
| Guppy | woensdag 30 juni 2010 @ 20:55 |
| Ooh, ik mis mijn OV kaart! Moet het al twee jaar zonder stellen Maar goed, ik heb dan wel weer een maandtrajectabbo op Arnhem - Utrecht, betaald door m'n werkgever. Is ook erg handig. | |
| James1988 | woensdag 30 juni 2010 @ 21:01 |
quote:Hangt er vanaf... als de OV-chipkaartcijfers worden meegeteld klopt het wel. Daar is alles een enkele reis. | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 21:04 |
quote:Dat wou ik net typen | |
| Ascendancy | woensdag 30 juni 2010 @ 21:08 |
| Het ging erover dat de NS niet meer verdiende aan de prijsverhoging van de retourtjes, omdat er meer enkeltjes werden verkocht en die werden juist goedkoper. | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 21:14 |
| De NS heeft de tarieven per 27 juni aangepast. De achterliggende gedachte hierbij is de OV-Faalchipkaart. Enkele reizen zijn iets goedkoper geworden, retourtjes iets duurder. Bij reizen op saldo zijn bedragen afgerond op 5 centen, in plaats van de 10 centen die het voorheen waren. Door deze tariefwijziging willen ze het reizen met de OV-Chipkaart nog meer bevorderen. | |
| Duvel | woensdag 30 juni 2010 @ 21:16 |
quote:Al 9 jaar zonder. | |
| dennistd | woensdag 30 juni 2010 @ 21:20 |
quote:Inderdaad, heb destijds 2 weken zwart gereisd (in de bus, dat dan wel). Kon mijn OV half september ophalen, en ging in oktober in. Scheelde weer 2 weekkaarten, toch zo'n 25 euro dacht ik. Chauffeurs kijken er toch niet naar | |
| ziggyziggyziggy | woensdag 30 juni 2010 @ 21:24 |
quote:Ik zal maar niet wat voor kaart ík van de baas heb. Én ik heb vroegâh zelfs een OV-studentenkaart gehad waar nog geen scheiding tussen week en weekend was... | |
| Zyron | woensdag 30 juni 2010 @ 21:35 |
| Dat is dan een mooie poos terug ja, ziggy. ;o Was het vroeger ook niet zo dat de weekendkaart juist de hele zomer geldig was, of is dat een fabel? -zelf in bezit van OV sinds oktober 2007 en naar verwachting nog hebbende tot zomer 2013- | |
| Yreal | woensdag 30 juni 2010 @ 21:36 |
| Ouwe lul | |
| ReisT | woensdag 30 juni 2010 @ 21:41 |
quote:Ehm.. ze hebben met deze actie juist het prijsverschil tussen papier en chip iets kleiner gemaakt. Daardoor geeft die nu chipkaart dus juist minder voordeel ten opzichte van gewone kaartjes dan eerst... dus hoezo bevorderen? | |
| serokwaldeluxe | woensdag 30 juni 2010 @ 21:45 |
| Misschien een rare vraag,..maar hoe kan je conducteur worden? | |
| Yreal | woensdag 30 juni 2010 @ 21:50 |
| Solliciteren bij de ns | |
| Ascendancy | woensdag 30 juni 2010 @ 21:51 |
quote:Door het opeens te hebben. | |
| ziggyziggyziggy | woensdag 30 juni 2010 @ 21:52 |
quote:Klopt. Met de weekendkaart kon je tussen 15 juli en 15 augustus de hele week vrij reizen. quote:http://www.werkenbijns.nl/ | |
| MetalMike | woensdag 30 juni 2010 @ 21:54 |
quote: Spuit 11 | |
| Duvel | woensdag 30 juni 2010 @ 21:57 |
quote:ProRail heeft nog vrij vervoer ja. Misschien moet ik er toch maar eens solliciteren. Zit je als trdl al hoog genoeg in de boom voor 1e klas? | |
| ziggyziggyziggy | woensdag 30 juni 2010 @ 22:00 |
quote:Nou, het is niet helemaal vrij vervoer. Ik betaal een klein beetje bij en je moet wel met de trein naar je werk gaan. Belastingtechnisch geneuzel dus. Maar nee, trdl is de hoogste schaal die nog tweede klas krijgt. | |
| serokwaldeluxe | woensdag 30 juni 2010 @ 22:02 |
quote:Hey, niet zo flauw doen Was gewoon een vraagje,... | |
| Peterselieman | woensdag 30 juni 2010 @ 22:03 |
quote: Die vier of vijf minuten zijn genoeg | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 22:11 |
quote:En ik betaal het meeste gewoon zelf | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 22:12 |
quote:Je LAAT het hoor | |
| Duvel | woensdag 30 juni 2010 @ 22:18 |
quote: | |
| James1988 | woensdag 30 juni 2010 @ 22:27 |
| Ik reis met de OV-chipkaart en druk eens per maand een overzichtje af met alle gemaakte reizen, en dat ding gaat richting mijn werkgever. Al zit ik sinds kort op een ander project, en is een maandkaart dan weer voordeliger. Ik moet eens een maandkaart gaan halen, maarja - lui. Eigenlijk moet zo'n ding gewoon op een OV-chipkaart geladen kunnen worden i.p.v. dat geneuzel met stamkaarten enzo. | |
| Socios | woensdag 30 juni 2010 @ 22:29 |
quote:Lol, waarom moet men een logboek bijhouden met Interrail dan? | |
| Socios | woensdag 30 juni 2010 @ 22:29 |
quote: | |
| serokwaldeluxe | woensdag 30 juni 2010 @ 22:35 |
| Vandaag had ik trouwens maar liefst 4 min vertraging op de route Maastricht-Heerlen. Altijd op woensdag in Valkenburg,..dan rijd t miljoenentreintje Oja,..die codes he,..zijn dat die vier cijferige codes op de trein? | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 22:35 |
quote:Verdeelsleutel inkomsten bla bla. | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 22:37 |
quote:codes? Waarschijnlijk niet. Waarschijnlijk doel je op treinnummers en zijn "de viercijferige codes op de trein" de materieelnummers | |
| serokwaldeluxe | woensdag 30 juni 2010 @ 22:41 |
quote:Dat kan ja. Ik was een busspotter toen ik een jaar of 12 was Was even benieuwd hoe dat nu bij treinen is, waar je op moet letten en zo | |
| Socios | woensdag 30 juni 2010 @ 22:47 |
quote: quote:Op die treinstelnummers inderdaad. Combineer die met het treinnummer uit het spoorboekje en je hebt een heuse volwaardige spot. | |
| Yreal | woensdag 30 juni 2010 @ 22:51 |
| Kunnen de eckte eckte me nou eens vertellen hoe de treinen aan de invulling van de nummers komen? Dat dus de 1900 de serie is, hoe weet ik dan dat een trein de 1911 is | |
| Peter | woensdag 30 juni 2010 @ 22:56 |
quote:Geef hem ff een set handschoentjes, kan ie naar hartenlust vingerverf kliederen | |
| ziggyziggyziggy | woensdag 30 juni 2010 @ 22:57 |
quote:De nummers lopen op gedurende de dag en er worden er vier per uur gebruikt: twee oneven de ene kant op en twee even de andere kant op. Het heeft met de vertrektijd aan het beginstation te maken, maar het fijne weet ik er zo niet van. | |
| Yreal | woensdag 30 juni 2010 @ 23:00 |
| Dus 1901 is de eerste vanuit DEN haag, daarna 1903. Dan vanuit Venlo begint 1902 ofzo? | |
| Socios | woensdag 30 juni 2010 @ 23:02 |
| Ga een maandje de nummertjes noteren, dan ontdek je vanzelf de logica erin. | |
| dennistd | woensdag 30 juni 2010 @ 23:02 |
quote:Ik heb het ooit eens op OHIH gevraagd: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=4&t=11414 | |
| Yreal | woensdag 30 juni 2010 @ 23:06 |
quote:ja maar ik zie die nummers dus nergens, logaritmes kan ik wel ontdekken | |
| Socios | woensdag 30 juni 2010 @ 23:08 |
quote:Ehm, kijk in het spoorboekje. Ze staan boven iedere trein in de kolommen. Superhandig. | |
| ziggyziggyziggy | woensdag 30 juni 2010 @ 23:11 |
| En je vindt ze ook in de NS Reisplanner. Plan een reis en ga met je muis boven het woordje "Intercity" of "Stoptrein" ofzo hangen. | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 23:21 |
| Of kijk op Somda, daar zie je alle DRGL's staan Maar het kan best zijn dat trein 1901 niet bestaat (serie 1900 begint bij 1914), het hoeft niet met 01 of 02 enz. te beginnen | |
| dennistd | woensdag 30 juni 2010 @ 23:28 |
| Sommige nummers zijn ook gewoon onlogisch, zoals de 21400-serie (nachtnet). Hierin zitten zowel Eindhoven-Rotterdam als Eindhoven-Utrecht en Den Bosch-Tilburg En wat te denken van de 2400? Dat is nachtnet Rotterdam-Utrecht, behalve de 2470/2471: dat is de nachttrein Enschede-Schiphol. | |
| Duvel | woensdag 30 juni 2010 @ 23:38 |
| Hé, had Fles niet laatst een stelling geponeerd betreffende het fappen op treinnummers en zo? | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 23:38 |
quote:en somda. En verder is het "Algoritmes" wat Yreal bedoelt. | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 23:39 |
quote:Ik herinner me vaag dat hij gezegd had dat het kappen moest wezen met die nerdtalk omdat hier toch nauwelijks lekkere wijven komen. | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 23:45 |
| bovendien komt het de leesbaarheid voor niet-sociaal-gehandicapten bepaald niet ten goede. En mocht je het toch niet kunnen laten, dan wijs ik op het bestaan van de AFK tag. als in 16093 Tip: mouse over | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 23:46 |
| Oh en voordat DAAR weer gezeik over komt: in tegenstelling tot ALLE andere treinensites zijn hier de NIET-sociaal-gehandicapten in de meerderheid. Leer er mee leven. | |
| greavy | woensdag 30 juni 2010 @ 23:52 |
quote:Die kende ik nog niet Wel handig dat we dat gaan gebruiken, als je het niet vergeet tenminste.. Of je zet gewoon onderaan: Tr. x = omschrijving | |
| Dr_Flash | woensdag 30 juni 2010 @ 23:54 |
quote:Het is wel ff wat werk. Op OVNL worden die dingen automatisch geparsed. Ik weet niet of Kontenbonker Jablan en zijn schandknapen ook al zo ver zijn. | |
| greavy | donderdag 1 juli 2010 @ 00:02 |
| OHIH heeft het nog niet. Als je er een serie vermeldt, moet je er onder vermelden: 's(nummer)', en komt er bijvoorbeeld: intercity Maastricht / Eindhoven / Utrecht - Schiphol (3500) als je s3500 intikt. | |
| Dr_Flash | donderdag 1 juli 2010 @ 00:04 |
quote:Daarentegen heb je de vrijheid om zelf je trein te omschrijven 147 | |
| Socios | donderdag 1 juli 2010 @ 00:04 |
quote: | |
| Dr_Flash | donderdag 1 juli 2010 @ 00:05 |
quote:Dat heeft OVNL ook met de t3531 (treinnummer) en de m4119 (matnummer) | |
| Mark-Hgl | donderdag 1 juli 2010 @ 00:06 |
quote: Hoi trouwens, ben hier al een tijdje niet meer geweest | |
| Dr_Flash | donderdag 1 juli 2010 @ 00:08 |
| Hoi Mark | |
| greavy | donderdag 1 juli 2010 @ 00:08 |
quote: |