Yreal | donderdag 24 juni 2010 @ 13:28 |
Welkom in alweer deel 236 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Dr_Flash | donderdag 24 juni 2010 @ 13:29 |
quote:Mensen die geen snars van Internet begrijpen moeten de pest krijgen. Simpel zat. quote:Ze waren op weg naar een feest en het was erg druk bij de voetgangerstunnel, dus toen gingen er groepen mensen langs en over het spoor lopen richting het strand. Weten zij veel of dat een HSL-spoor is, hoe vaak en wanneer er treinen langs komen? | |
Yreal | donderdag 24 juni 2010 @ 13:30 |
quote:Ja maar met ze 16e tegelijk op het spoor staan in een groep van 30. ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 24 juni 2010 @ 13:34 |
quote:Men was op de hoogte van het bestaan van een transportsysteem, geleid door twee ijzeren staven gemonteerd op dwarsliggers, en dat daar soms treinen overheen rijden. Tamelijk onhandig om daar over te steken... | |
Dr_Flash | donderdag 24 juni 2010 @ 13:35 |
Wel godverdomme. Het is weer zo laat. Mail van "infovragenlijst@ipmbv.nl"quote:Wie heeft er een ANDERE, steekhoudende verklaring dan "NS HiSpeed is OPNIEUW privégegevens aan het doorverkopen"? ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 juni 2010 @ 13:36 |
quote:Ga dat op Koninginnedag in Amsterdam maar vertellen. Ook dat mailtje gehad? | |
Ireyon | donderdag 24 juni 2010 @ 13:37 |
quote:Ik.. en volgens mij heb ik de vorige keer toch echt aangegeven dat ik niet meer zulke rotzooi wens te ontvangen ![]() | |
Duvel | donderdag 24 juni 2010 @ 13:40 |
quote:Niet voor rede vatbaar... ![]() Nee, geen mail gehad, maar ik doe dan ook geen zaken met NSHiFail. | |
Peterselieman | donderdag 24 juni 2010 @ 13:52 |
quote: Gelukkig hebben ze nieuw ijzer geplaatst. Nu nog Deventer - Olst en de brug bij Ravenstein verdubbelen | |
Duvel | donderdag 24 juni 2010 @ 13:54 |
quote:Gaat niet gebeuren. De brug bij Ravenstein is vorig jaar gerenoveerd. | |
Dr_Flash | donderdag 24 juni 2010 @ 13:55 |
quote:En laat het maar zo. Voor de 3600 en de 4400 is het mooi zat zo. Voor je het weet ziet P ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 juni 2010 @ 13:57 |
quote: Ik weet het, maar het blijft volgens mij nog wel altijd een soort van wens om er een tweede brug naast te plaatsen. | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2010 @ 14:00 |
![]() | |
Brembo | donderdag 24 juni 2010 @ 14:03 |
quote:De huidige dienstregeling is een tweede brug nog niet nodig. Daarbij zal eerst bij Wijchen een keervoriezing worden gemaakt voor een stroptrein Wijchen - Arnhem - (Zutphen / Ede-wageningen). Het stuk tussen Deventer - Olst kan veel goedkoper dubbelsporig worden uitgevoerd, hierbij kan een kwartiersdienst vanaf Zutphen naar Zwolle neergezet worden. | |
Ireyon | donderdag 24 juni 2010 @ 14:03 |
Wat is trouwens de scherpste spoorbocht in NL voor reizigerstreinen? Ik zou gokken op Dordrecht waar je vanaf 2 bakken verder de rest van de trein kunt zien. Bij Vught richting Tilburg ligt ook een krap bochtje, maar die's volgens mij toch nog wat ruimer dan bij Ddr. | |
Peterselieman | donderdag 24 juni 2010 @ 14:06 |
quote: Op het Soesterlijntje? | |
trainfreak | donderdag 24 juni 2010 @ 14:09 |
Gisteravond vond er een konvooi plaats voor de expo van komend weekend. In Brussel zijn ze 'aangevallen' door een stel stenengooiers. Er sneuvelden enkele ruiten ven historisch materieel. quote: | |
V2 | donderdag 24 juni 2010 @ 14:10 |
quote:De bocht naar Den Haag CS vanaf HS is ook best scherp toch? | |
Dr_Flash | donderdag 24 juni 2010 @ 14:11 |
quote:NIet Harderwijk? | |
Yreal | donderdag 24 juni 2010 @ 14:11 |
quote:Nekschot voor die lui. Opmerkelijk dat ze overigens meteen weer allochtonen roepen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 juni 2010 @ 14:12 |
quote:Droevig ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 juni 2010 @ 14:13 |
quote:Vind maar eens een blanke in die contreien. Veel succes ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 juni 2010 @ 14:14 |
quote: Nee, die bocht heeft de meeste verkanting toch? | |
Yreal | donderdag 24 juni 2010 @ 14:14 |
Weet ik veel waar simons licht ![]() Als wallonië is mogen ze die boel sowieso platgooien, want daar is dus echt helemaaaaaal niks ![]() | |
Duvel | donderdag 24 juni 2010 @ 14:15 |
quote:Harderwijk heeft wel de maximale verkanting, maar je mag er nog steeds met 110 doorheen. | |
Peter | donderdag 24 juni 2010 @ 14:42 |
quote:Deventer-Olst liggen alle viaducten al/nog dubbelsporig. Overwegen hebben bijna allemaal ook de juiste ligging/breedte. Alleen hebben ze wat schakelkasten op de bedding voor het 2e spoor gezet in de loop der jaren. | |
Socios | donderdag 24 juni 2010 @ 14:42 |
Treinen ![]() | |
Socios | donderdag 24 juni 2010 @ 14:44 |
quote:Alle bovenstaande andere antwoorden vervallen; dat is de bocht bij Winterswijk. ![]() | |
dennistd | donderdag 24 juni 2010 @ 14:59 |
Tussen Deventer en de IJsselbrug is het ook vrij scherp. | |
Dr_Flash | donderdag 24 juni 2010 @ 15:01 |
er is vast wel een prorailer in de house met een boekje met boogstralen overal ![]() | |
Guppy | donderdag 24 juni 2010 @ 15:03 |
Ik was net even aan de Jaarbeurszijde van Utrecht CS, om een taart te scoren bij Multivlaai, maar wat is het daar een troosteloos stukje station geworden ![]() | |
Socios | donderdag 24 juni 2010 @ 15:13 |
quote:Ja, er zijn wel meer scherpe bochten. ![]() Er kan maar één bocht het scherpst zijn, en dat is die bij Winterswijk. ![]() | |
bork | donderdag 24 juni 2010 @ 15:35 |
TVPolski![]() | |
Ascendancy | donderdag 24 juni 2010 @ 16:06 |
quote:Die van Dordrecht is ook vrij scherp, lijkt mij scherper zelfs. | |
Crientj | donderdag 24 juni 2010 @ 16:13 |
quote: ![]() | |
greavy | donderdag 24 juni 2010 @ 16:50 |
quote:Nee. Op het lijntje Lage Zwaluwe -Oosterhout ligt een veel scherpere bocht ![]() | |
greavy | donderdag 24 juni 2010 @ 16:52 |
quote:Me2 ![]() Ik kwam altijd bij die AH To Go, omdat die meestal rustiger was dan die in de stationshal. | |
Socios | donderdag 24 juni 2010 @ 16:54 |
quote:Keertje Google Maps erbij dan maar. ![]() ![]() Beat that. ![]() | |
Ascendancy | donderdag 24 juni 2010 @ 17:00 |
Dat de uiteindelijke draai groter is betekent niet dat de boogstraal ook kleiner is. | |
greavy | donderdag 24 juni 2010 @ 17:16 |
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=oosterhout&sll=51.816938,4.64823&sspn=0.165754,0.308647&ie=UTF8&hq=&hnear=Oosterhout,+Noord-Brabant&ll=51.692565,4.827418&spn=0.020776,0.038581&z=15 Die is nog scherper ![]() Meer naar Oosterhout toe (beneden) zijn er ook mooie bochtjes. De bocht is daar te scherp voor de stoomloc 01 1075 (wss ook de 65 018 etc) | |
Peterselieman | donderdag 24 juni 2010 @ 17:19 |
quote: Het ging om spoor voor reizigerstreinen | |
Yreal | donderdag 24 juni 2010 @ 17:19 |
Wat een drama rond Schiphol/leiden ![]() op de avt staat een extra ice naar hoofdorp ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 24 juni 2010 @ 17:27 |
quote:Ik niet in elk geval. | |
KapiteinT | donderdag 24 juni 2010 @ 17:50 |
quote:Moeten ze vaker doen! ICE Hoofddorp - Utrecht (en verder)! ![]() | |
KapiteinT | donderdag 24 juni 2010 @ 17:53 |
quote:Weet jij toevallig hoe ze dat gaan doen? Wordt dit een extra trein tussen Nijmegen en Arnhem? Vraag me af of dat ooit gaat passen... Dan zouden ze wel de 3600 kunnen upgraden naar echte intercity, want 4 treinen per uur voor Nijmegen-Lent, Elst en Arnhem Zuid is meer dan genoeg. | |
James1988 | donderdag 24 juni 2010 @ 18:27 |
* James1988 zwaait naar alle lieve mensjes hier. Ik begin overigens mijn weg te vinden in De Inktpot. ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 24 juni 2010 @ 18:38 |
quote:Dan zie ik je vast wel eens in het restaurant in HGB II. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 juni 2010 @ 18:38 |
James ![]() | |
James1988 | donderdag 24 juni 2010 @ 18:42 |
quote:Zou kunnen. Ik loop er pas rond sinds dinsdag dus echt bekend ben ik er nog niet. ![]() Ik ben overigens ook geen blijvertje, wanneer mijn inzet voor het project klaar is, ben ik weer weg. ;P | |
ziggyziggyziggy | donderdag 24 juni 2010 @ 18:47 |
quote:Ik ben ook geen blijvertje, want hopelijk ben ik binnenkort klaar met mijn opleiding. | |
Dr_Flash | donderdag 24 juni 2010 @ 19:48 |
Weer zoeen domme ...,waar TT ![]() Gauw voltrappen deze ![]() | |
Doc__Zenith | donderdag 24 juni 2010 @ 20:03 |
quote:Zo moeilijk is dat toch niet, je kan rondjes lopen :> | |
James1988 | donderdag 24 juni 2010 @ 20:04 |
Ja maar alles lijkt op elkaar! | |
Dr_Flash | donderdag 24 juni 2010 @ 20:04 |
Gewoon voor de leukigheid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ireyon | donderdag 24 juni 2010 @ 20:06 |
Waar kan ik het beste een ticket Brussel - Aken kopen? NSFailspeed staat alleen reserveringen van/naar Nederland toe en TGV-Europe zeurt dat ik een latere datum moet kiezen (ik wil volgende week dinsdag). Op de Belgische B-Europe site staat ¤35,- voor een 1ste Klas Thalys kaartje en dat lijkt me wel prima, maar 'k heb nog niet kunnen vinden of ik daar een voorkeursplaats kan aangeven. De vorige keer hadden NSHispeed me aan de gangpadkant + bij zo'n belachelijk groot tussenschot geplaatst, dat zuigt best wel. | |
Doc__Zenith | donderdag 24 juni 2010 @ 20:18 |
Nog een voor de leukigheid dan.![]() Hier een fosfaattrein in Jordanie in de buurt van Wadi Rum richting Akaba. Ik wist het niet voordat ik er heen ging, maar ze hebben daar ook nog een 1050mm spoorlijn liggen die het land doorkruist (Hejaz spoorlijn), alleen goederen. Er zijn twee aftakkingen naar Ma'an en Akaba voor deze treinen. Geen kwaliteitsfoto, maar dat krijg je ook niet uit een rijdende jeep met 20x zoom. | |
Dr_Flash | donderdag 24 juni 2010 @ 20:51 |
Heul geen onaardige plaat anders hoor ![]() | |
Crientj | donderdag 24 juni 2010 @ 21:00 |
Vooruit dan maar. Hoewel ik 'm eigenlijk niet mag plaatsen ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 juni 2010 @ 21:03 |
waarom niet? Je mocht daar niet staan of zo? | |
Doc__Zenith | donderdag 24 juni 2010 @ 21:08 |
![]() En dan nog maar een van een boemeltje vanuit Hakone richting Odawara. Leuk enkelspoors lijntje door de bergen met 3x per uur een trein. ![]() | |
Crientj | donderdag 24 juni 2010 @ 21:13 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 24 juni 2010 @ 21:48 |
quote:Goed plan. | |
Peter | donderdag 24 juni 2010 @ 22:29 |
[TREIN] #237 Waar Fles zich aan irriteert | |
dennistd | donderdag 24 juni 2010 @ 22:32 |
Het irriteert me en ik erger me er aan als mensen zeggen zich ergens aan te irriteren ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 juni 2010 @ 22:38 |
quote:Och ja, Fles heeft het weer gedaan ![]() | |
Peter | donderdag 24 juni 2010 @ 22:41 |
quote: ![]() | |
ReisT | donderdag 24 juni 2010 @ 23:04 |
quote:De bestaande stopper Zutphen-Nijmegen gaat gewoon twee stationnetjes verder doorrijden. Da's alles ![]() | |
Socios | donderdag 24 juni 2010 @ 23:12 |
quote:Deutsche Bahn natuurlijk. ![]() ![]() Voor ¤ 19,-. met de Europa Spezial Belgien. ![]() | |
greavy | vrijdag 25 juni 2010 @ 00:28 |
quote:DB-Freak ![]() DB is sowieso beter als NS HiSpeed ![]() In het Noorden rijdt er regelmatig een Spurt rond met "Deutsche Bahn" aan de buitenkant op de displays, vertelde mijn zus mij vandaag ![]() | |
greavy | vrijdag 25 juni 2010 @ 00:44 |
Hulde voor het NS-personeel afgelopen dinsdagmiddag in Den Haag CS rond 13:50. De trein van Den Haag naar Venlo stond klaar, er werd gefloten, deuren werden gesloten. Echter, er was nog een blinde vrouw in aantocht, die een hond en stok had. Deze wou instappen, maar slaagde niet echt. Vrijwel meteen wat het een gil over het perron van een NS-medewerker die er vlakbij stond, naar de HC die aan de andere kant van de trein aanwezig was (betrof VIRM IV). Mevrouw werd met nog 2 andere NS-medewerkers begeleidt naar de deur die nog open was, en waar de HC ook nog stond. Mevrouw kon nog mee, en was erg blij. De NS medewerkers namen het "een stukje service voor mindervaliden". Voordat we vertrokken werd er in de trein al omgeroepen dat we wat langer moesten wachten met vertrekken. Nadat we eindelijk konden vertrekken, werd dit ook netjes omgeroepen, en de vertraging ook. Dit was 4 minuten. In Rotterdam hadden we nog 2 minuten over. Tevens in Rotterdam ook weer een goed stuk service: De HC had contact opgenomen met S&V in Rotterdam, omdat deze blinde mevrouw er daar uit moest. Ze wou zichzelf wel redden, zei ze. In Rotterdam werd ze netjes geholpen om de trein uit de komen, en bij de trap naar beneden te gaan. Achteraf was ze er ook wel erg blij mee. | |
megamandy | vrijdag 25 juni 2010 @ 00:51 |
Zondag zat ik in de bus in Eindhoven, en toen zag ik opeens een ICE het station inrijden? Dit is toch normaal niet? Vroeg mij echt af waar die heenging. Fijne treinen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 25 juni 2010 @ 00:54 |
quote:Is een omgeleide ICE, zie -> http://www.ns.nl/werktrajecten/index.form (1e bericht) | |
megamandy | vrijdag 25 juni 2010 @ 00:57 |
quote:jammer :p bedankt voor de snelle reactie ![]() | |
Duvel | vrijdag 25 juni 2010 @ 07:52 |
quote:Welkom in het rappe-nerds topic. ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 25 juni 2010 @ 08:13 |
quote:Een hele lap tekst zonder het woord "welke". Je leert het nog wel eens. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 juni 2010 @ 12:34 |
quote:Je hebt het ruimtelijk inzicht van een vrouw of wat? ![]() | |
V2 | vrijdag 25 juni 2010 @ 13:33 |
2 archiefplaatjes, uit Tsjechië (excuses voor de slechte scankwaliteit ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 25 juni 2010 @ 19:07 |
quote:(Vrij naar Marsman) ![]() | |
Sirolf | vrijdag 25 juni 2010 @ 20:36 |
Tijd voor een zoekplaatje! Wat klopt er niet op onderstaande foto? ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 25 juni 2010 @ 20:40 |
ROFL ![]() | |
Duvel | vrijdag 25 juni 2010 @ 21:04 |
Tijd voor een nieuwe herdruk! | |
Dr_Flash | vrijdag 25 juni 2010 @ 21:37 |
Hangt daar een staat van Amsterdam Zuid op Diemen Zuid? ![]() | |
Ireyon | vrijdag 25 juni 2010 @ 21:38 |
quote:Zie je echt de gruwelijke taalfout niet welke ze op dat blad gemaakt hebben? Oh en dat ook ja.. 'k dacht dat het om de tekst erboven ging ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 juni 2010 @ 21:49 |
![]() I rest my case ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 25 juni 2010 @ 22:04 |
quote:Wat een pipo's... ![]() ![]() Tevens welkom. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 juni 2010 @ 22:14 |
Ja, welkom idd Sirolf ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juni 2010 @ 00:53 |
Kwam trouwens in de bus nog een uiting van gelijkgestemden tegen:![]() | |
Ascendancy | zaterdag 26 juni 2010 @ 01:49 |
quote:Jij cummed op dingen die je niet mag? | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juni 2010 @ 08:49 |
dat is ook weer een wat al te letterlijke interpretatie. Net zoals we ook wel weten dat de OV-Chipkaart geen vinding van de Kelten is. | |
Duvel | zaterdag 26 juni 2010 @ 09:24 |
Iemand die in elk geval ofwel opgewonden raakt van de OV-chipkaart, ofwel de OV-chipkaart vergelijkt met nazi's. Beetje schizo. | |
Guppy | zaterdag 26 juni 2010 @ 10:49 |
quote:Of allebei ![]() Of iemand die opgewonden raakt van nazi's ![]() | |
Duvel | zaterdag 26 juni 2010 @ 12:12 |
Ze zullen er zijn, vrees ik... | |
dennistd | zaterdag 26 juni 2010 @ 12:15 |
Voor de circustreinliefhebbers (leuk voor galgje ![]() Dinsdag vertrekt circus Roncalli weer uit Amsterdam naar Hannover per trein. De tijden (onder voorbehoud): tr 47797 Awhv 08:08 - Bh 11:13 (30 wagens) tr 47799 Awhv 16:08 - Bh 19:13 (26 wagens) Awhv=Amsterdam Westhaven Bh=Bad Bentheim | |
#ANONIEM | zaterdag 26 juni 2010 @ 12:17 |
quote:En hoe laat zal hij normaal gesproken langs Almelo gaan? rond kwart voor 7 | |
dennistd | zaterdag 26 juni 2010 @ 12:29 |
Ik denk heel iets eerder, Almelo-Bentheim is zo'n 35 minuten. Hou er wel rekening mee dat ie rustig twee uur eerder of vier uur later kan zijn, met goederen weet je het maar nooit... ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 26 juni 2010 @ 12:30 |
quote:dat dacht ik al ja, maar een vertraging word dat nog ergens weergegeven? of is het onmogelijk om daarachter te komen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juni 2010 @ 12:56 |
quote:Neem maar een klapstoeltje en een uitgebreid lunchpakket mee ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 26 juni 2010 @ 13:02 |
quote:Dat dacht ik al ja ![]() | |
Fixers | zaterdag 26 juni 2010 @ 13:04 |
quote:Och, Camiel Eurlings heeft de eerste CDA verkiezingsstunt voor de volgende verkiezingen er alweer inzitten: zolang er geen oplossing is voor de dubbele opstaptarieven bij spoorvervoerders blijven papieren kaartjes gehandhaafd. Zeg, hoe lang is de pas van een voordeelurenkaart geldig? Ik heb zo'n doorlopend abo. En kreeg onlangs zomaar een nieuwe chipkaart thuisgestuurd terwijl mijn huidige nog 2 jaar geldigheid heeft. Voor actuele pasfoto zal het niet zijn, er staat dezelfde op als mijn pas van 3 jaar gelee. 'k Heb onlangs wel reizen op saldo geactiveerd. | |
Socios | zaterdag 26 juni 2010 @ 13:07 |
quote:Dat laatste in een linnen tasje. ![]() | |
Socios | zaterdag 26 juni 2010 @ 13:08 |
quote:Is altijd al zo geweest. Zolang er problemen zijn met die OV-Chipkaart en het draagvlak onder de reizigers ervoor niet voldoende is, kan men altijd met papieren treinkaartjes blijven reizen. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juni 2010 @ 13:10 |
quote:Camiel Eurlings verlaat de politiek zo snel als hij kan. Mooi als hij dit er nog even door kan drukken, maar ik ga er niet opeens CDA van stemmen. Trouwens, ik heb al gestemd ![]() quote:Die pas zelf is 5 jaar geldig dacht ik. ALleen ieder jaar moet je, ook bij een doorlopende VDU, even bij een automaat je klaarstaande reisproduct ( ![]() | |
dennistd | zaterdag 26 juni 2010 @ 13:12 |
quote:Als je geluk hebt komen er wel meldingen op rolandrail dat ie om xx.xx lang y gekomen is. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juni 2010 @ 13:39 |
quote:En weet je meteen alle typenummers van alle wagons in de juiste volgorde. Plus een grafschrift voor iemand die een lettertje vergeten was. Goeie site wel ![]() | |
dennistd | zaterdag 26 juni 2010 @ 13:56 |
Heb de gratis 1e klas kaartjes naar Leeuwarden ook binnen trouwens | |
Crientj | zaterdag 26 juni 2010 @ 13:59 |
quote:Jep, ik ook. =] Lekker keertje daarheen dus, alleen wel verrassend dat het eerste klas kaartjes zijn. ;o | |
Crientj | zaterdag 26 juni 2010 @ 14:00 |
quote:Ik ben blind. Waar staat die fout o.O | |
#ANONIEM | zaterdag 26 juni 2010 @ 14:02 |
quote:Kijk op het stationsbord links op de foto, en kijk rechtsonder op de vertrekstaat ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2010 14:03:28 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juni 2010 @ 14:04 |
quote: quote:Waarom krijg ik niks? ![]() | |
Ireyon | zaterdag 26 juni 2010 @ 14:15 |
quote:'k Heb ze ook nog niet ![]() | |
Guppy | zaterdag 26 juni 2010 @ 14:29 |
quote:En ik?? Wat moet ik doen? * Guppy wil ook naar Leeuwarden | |
Ireyon | zaterdag 26 juni 2010 @ 14:40 |
quote:Oh en nu heb ik ze wel ![]() quote:Helaas, de kaartjes zijn al op.. http://www.fryslan.nl/sja(...)w.asp?objectID=32777 | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juni 2010 @ 15:01 |
Wel tof dat we daar NU al van horen, Gup en ik. | |
Ireyon | zaterdag 26 juni 2010 @ 15:19 |
Ik, en waarschijnlijk ook Dennis en Crientj, heb ze kunnen bestellen omdat diezelfde link zo'n 4 topics terug al eens voorbij kwam. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juni 2010 @ 15:25 |
Nou dat heb ik dan dus ff gemist ![]() ![]() | |
Ireyon | zaterdag 26 juni 2010 @ 15:40 |
Je mag er wel een van me hebben hoor.. heb er toch 2 ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juni 2010 @ 15:45 |
Niet nodig hoor, maar dank je ![]() ![]() | |
Guppy | zaterdag 26 juni 2010 @ 15:50 |
quote:Wat Fles zegt quote:Da's lief, maar ook niet nodig ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 26 juni 2010 @ 15:52 |
quote:Het is niets meer dan een klapsigaar uit eigen doos. | |
Crientj | zaterdag 26 juni 2010 @ 16:50 |
Die link voor gratis kaartjes heeft een paar topics terug erin gestaan heur ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juni 2010 @ 18:05 |
quote:Ik moet eerst nog mijn kruidvatjes opmaken ![]() | |
Peter | zaterdag 26 juni 2010 @ 19:42 |
Als er iemand foto's makt van de trein waar olifantenslurf en giraffe uitsteken dat is dat natuurlijk wel leuk om te zien ![]() | |
Socios | zaterdag 26 juni 2010 @ 20:53 |
Leeuwarden ![]() Laat even weten wanneer jullie gaan, dan zorg ik voor een welkomstcomité op het station. Voor mij paar minuten lopen. ![]() | |
trainfreak | zaterdag 26 juni 2010 @ 20:54 |
Vandaag was er nog een rit in het kader van 175 jaar spoorwegen in België De 29.013 deed een rit Brussel-Mechelen. 3uur later deed zij het omgekeerde parcours maar zolang heb ik niet gewacht... De 29.013 in Mechelen: En een filmpje: Ik had geen zin om mijn statief mee te sleuren voor dat ene filmpje... | |
Peterselieman | zaterdag 26 juni 2010 @ 20:56 |
quote: Gewoon je broer er neerzetten. Die is voor iedereen wel herkenbaar ![]() | |
Socios | zaterdag 26 juni 2010 @ 20:57 |
quote:Haha, jij kan ook wel in dat comité. Zug-Chef erbij. Keertje forumgenoten onthalen toch? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 26 juni 2010 @ 21:00 |
Je broer ken ik wel. Zug-Chef heb ik als het goed is ook al eens vluchtig gezien, dus nee, het is niet echt nodig ![]() | |
Socios | zaterdag 26 juni 2010 @ 21:02 |
quote:Ja, maar dennistd, Crientj en Ireyon niet. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 26 juni 2010 @ 21:07 |
Dennis ken ik wel, maar Crientj en Ireyon niet nee | |
Ireyon | zaterdag 26 juni 2010 @ 21:08 |
'k Krijg niet spontaan meer zin om naar Leeuwarden te gaan, met het idee dat er een hoop mannen staan te wachten ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 26 juni 2010 @ 21:09 |
quote: Sorry, maar die houden we voor onszelf ![]() | |
Socios | zaterdag 26 juni 2010 @ 21:11 |
quote:Precies ja. ![]() | |
Ireyon | zaterdag 26 juni 2010 @ 21:11 |
Trouwens, 'k heb ooit op vakantie een meisjes uit Sneek gescharreld.. en echt elk gesprek was een ramp, want die taal is voor mij als Brabander echt onbegrijpelijk ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 26 juni 2010 @ 21:13 |
quote: Ah, een Belg, tsja, dan wordt het lastig ![]() | |
James1988 | zaterdag 26 juni 2010 @ 22:12 |
quote:Bron: Het Nieuwsblad Zucht... de NMBS weer uit de bocht. | |
greavy | zaterdag 26 juni 2010 @ 23:13 |
Ik heb mijn gratis kaartjes naar Leeuwarden ook binnen.quote:Noh. Fries is gewoon een goede taal.. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juni 2010 @ 23:38 |
quote:Ik zou het proberen met popups. Gij zult geen treinen saboteren. Helpt vast ![]() | |
Peter | zaterdag 26 juni 2010 @ 23:52 |
quote:en dan die pop-ups die terug blijven komen. 50X ![]() | |
Crientj | zondag 27 juni 2010 @ 00:11 |
quote: quote:Kijk maar uit, ik & DenS zijn heel eng heur. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 juni 2010 @ 00:27 |
quote:Ja vast. Maar zodra ik me vertoon in de AH Togo ren je hard naar achter ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 juni 2010 @ 00:28 |
quote: * Peterselieman verhuist naar een hutje op de hei | |
Ofyles2 | zondag 27 juni 2010 @ 02:26 |
quote:Hoe durf je? Onschuldige meisjes schrik aanjagen? Ge moest beschaamd zijn! ![]() | |
Stefanovic83 | zondag 27 juni 2010 @ 04:13 |
Beste treinnerds ![]() Ik heb een jaartrajectkaart met OV-chip erop, staat ook nog saldo op. De kaart is inmiddels verlopen (jaar voorbij) maar ik heb weer een nieuw jaar besteld, betaald en dus ook een nieuwe kaart gekregen. Met OV-chip, dus nu heb ik er 2 ![]() Zou die oude nog werken, en hoe kan ik het resterende saldo terug laten boeken o.i.d.? | |
Ascendancy | zondag 27 juni 2010 @ 09:08 |
Ga even langs de NS balie ![]() | |
Peter | zondag 27 juni 2010 @ 09:21 |
quote:De oude zal als saldo-kaart werken, alleen het reisproduct 'jaartrajectkaart' is verlopen toch..? bij een balie van NS kun je vragen of ze het tegoed overzetten of terugstorten (let op: onder de 5 euro doen ze het niet en het kost je sowieso extra geld) | |
Socios | zondag 27 juni 2010 @ 11:18 |
quote:Mooi moment om weer gewoon met papieren treinkaartjes te gaan reizen. | |
RubenK | zondag 27 juni 2010 @ 12:41 |
Mijn friesland kaartjes ook binnen ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 juni 2010 @ 12:48 |
quote: ![]() | |
Socios | zondag 27 juni 2010 @ 12:51 |
Hoe ziet zo een kaartje er eigenlijk uit? Iemand een scan? ![]() Ik bedoel: zetten ze als vertrekstation het dichtsbijzijnde NS-station neer of wat? | |
greavy | zondag 27 juni 2010 @ 12:51 |
De NS is een faalbedrijf op zich. Gister was ik op Utrecht CS.. Komt trein 526 binnen met VIRM IV+IV+VI (14 bakken (!)) Hierdoor stond de voorste bak van het zesje (aan de kant van Gouda etc) nog in wissel 1387 buiten het perron. De tweede bak stond met 1 deur nog voorbij sein 1298. Oplossing: Omliggende sporen niet gebruiken, en zo de reizigers eruit helpen. Echter, dat hebben ze erg snel gestaakt, want dat ging moeizaam bij veel reizigers. Toen is het Rotterdamse deel afgekoppeld, richting Opstel Zuid gereden, het Den Haagse deel verder aan het perron, reizigers in/uit stappen en uiteindelijk vertrokken. Rotterdamse deel kwam daarna weer aan het perron. Stellen 8640-V en 9563-A voor Den Haag en stel 9597 voor Rotterdam. Voor vertrek moest eerst de cabine van 8640 aan het perron. | |
Peterselieman | zondag 27 juni 2010 @ 12:54 |
Ah, waarschijnlijk een mcn die dacht met 12 bakken te maken te hebben. Was twee bakken verder rijden geen optie geweest? | |
Ofyles2 | zondag 27 juni 2010 @ 12:55 |
En dat terwijl Utrecht Centraal een bouwput is, wat een pipo's... ![]() | |
Crientj | zondag 27 juni 2010 @ 13:23 |
quote:Helemaal niet! Ik zat achter omdat ik om 4 uur pas hoefte te beginnen. ![]() | |
dennistd | zondag 27 juni 2010 @ 13:24 |
quote: ![]() | |
Ireyon | zondag 27 juni 2010 @ 13:28 |
Waar is dat aanhangsel eigenlijk goed voor? Mag ik dat er alvast afscheuren of.. ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 juni 2010 @ 13:35 |
Het is om een vliegtuigje van te vouwen op de terugweg | |
dennistd | zondag 27 juni 2010 @ 13:35 |
Normaal staan daar altijd de voorwaarden op ![]() In dat geval staat er ook altijd bij: niet geldig zonder aangehechte strook | |
Socios | zondag 27 juni 2010 @ 14:20 |
Bedankt Dennis. Geinig kaartje. ![]() | |
James1988 | zondag 27 juni 2010 @ 14:51 |
@14 bakken VIRM: Lijkt mij eerder een fout van ProRail die 'm naar het verkeerde perron hebben gestuurd. | |
greavy | zondag 27 juni 2010 @ 15:54 |
quote:De trein was te lang. Spoor 9a+b is 339 meter lang waarvan 324 meter nuttig is. Een VIRM IV + IV + IV is daartegen weer 379,12 meter lang. Op spoor 9a+b kunnen dus een VIRM VI + VI of 3x IV. Spoor 4, 5, 11, en 12 hadden ze hiervoor wél kunnen gebruiken. | |
Peterselieman | zondag 27 juni 2010 @ 16:17 |
quote: Dan hadden ze idd 5 moeten gebruiken, nu 7 volgens mij buiten gebruik is. | |
busfoto.nl | zondag 27 juni 2010 @ 16:52 |
Plan U 114 kwam vanmiddag langs mijn woning gereden tijdens zijn keerrit Maliebaan-DriebergenZeist/Maarsbergen voor de Heimwee Express.![]() | |
Duvel | zondag 27 juni 2010 @ 16:57 |
Mooi die trein! | |
KapiteinT | zondag 27 juni 2010 @ 17:24 |
quote:Mooie trein, mooie foto. Woon jij in de IBB? ![]() | |
KapiteinT | zondag 27 juni 2010 @ 17:26 |
quote:Wat raar dat spoor 8 en 9 minder lang zijn. Dat zijn juist de sporen waar vaak lange treinen (Koplopers van de Noord-Oost) komen. | |
KapiteinT | zondag 27 juni 2010 @ 17:31 |
Die Nico toch... Ik krijg lichtelijk het idee dat ik de boel hier in m'n eentje volspam, dus ik duik maar weer eens de zon in. | |
Peterselieman | zondag 27 juni 2010 @ 17:35 |
quote: De aap is al uit de mouw. Misschien zijn alleen de AB-fase van perron 9 aan de trein toegewezen en de C-fase niet. 9AB heeft een nuttige lengte van 322 meter, terwijl 9ABC een nuttige lengte van 417 meter heeft. En dat is ruim voldoende. Zie http://www.prorail.nl/Ver(...)%20perronlengten.pdf | |
V2 | zondag 27 juni 2010 @ 17:49 |
quote: ![]() ![]() | |
trainfreak | zondag 27 juni 2010 @ 17:53 |
Zeg Fles, heb je het naambordje van Ghislenghien al? Ik zal morgen ofzo een foto plaatsen | |
dennistd | zondag 27 juni 2010 @ 18:54 |
quote:Het is ook weer een paar dagen goed gegaan hoor ![]() | |
RubenK | zondag 27 juni 2010 @ 21:27 |
Vandaag op den bosch: http://twitpic.com/20i8ja Je zou denken dat het makkelijker zou zijn om de juiste informatie te weergeven nu er digitale CTA's staan ![]() | |
KapiteinT | zondag 27 juni 2010 @ 21:33 |
quote:Woow, behoorlijk zooitje. Ook de volgende trein lijkt mij niet erg kloppend. Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder. Afgelopen woensdag was het op spoor 5 in Utrecht ook een behoorlijk CTA-zooitje. Eerst stond dat de ICE naar Amsterdam zou vertrekken, toen de IC naar Den Haag toen die naar Rotterdam. Vervolgens werd er omgeroepen 'Het is nog niet bekend naar welke plaats de intercity op spoor 5 zal rijden.' Minuutje later werd besloten dat ze toch maar naar Rotterdam gingen. | |
RubenK | zondag 27 juni 2010 @ 21:37 |
quote:Deze klopt dan wel weer (behalve de capslock die nog aanstond tijdens het typen), dat is gewoonlijk de IC naar schiphol die door de werkzaamheden vandaag niet verder kon dan uitrecht | |
Ofyles2 | zondag 27 juni 2010 @ 21:41 |
quote:Wanneer houdt NS eens op met deze fratsen en informeren ze hun reizigers beter? ![]() | |
Ireyon | zondag 27 juni 2010 @ 21:43 |
Hmm morgen maar eens uitpluizen wanneer de Belgische beneluxrijtuigen rijden.. Volgens Somda zou het in de 9201 moeten rijden, maar dat deed het afgelopen week dus niet ![]() | |
Duvel | zondag 27 juni 2010 @ 21:48 |
quote:Dit ziet er toch niet uit. ![]() | |
Sirolf | zondag 27 juni 2010 @ 21:48 |
quote:Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven... ![]() Op Hilversum Noord heb ik het vorig jaar een aantal weken gehad dat eerst de borden het niet deden... en toen ze het wel weer deden werd er omgeroepen dat de borden het niet deden. ![]() | |
Ireyon | zondag 27 juni 2010 @ 21:50 |
quote:'k Heb het eigenlijk nog nooit zo gezien hoor.. Meestal staat het gewoon fatsoenlijk aangegeven of anders een nette "is momenteel niet beschikbaar"-melding. Het enige wat ik echt ontzettend dom vind is dat een lange reeks tussenstations niet soepel doorscrollt, maar telkens blijft knipperen. | |
Ofyles2 | zondag 27 juni 2010 @ 21:57 |
quote:Lang leve de moderne techniek. Ik vind zelf dat de borden geoptimaliseerd kunnen worden naar een Duits systeem. Ik mis nog steeds de rijtuiglengtes en -posities. Het gebeurt vaak genoeg dat passagiers (ja, ook ik) de lengte van een trein verkeerd inschatten en eventueel wat meters moeten teruglopen danwel terugrennen. De treinstellen, -rijtuigen en locomotieven moeten dan overigens technisch vertimmerd worden zodat deze voertuiginformatie kunnen sturen naar de verkeersleiding. Naar voorbeeld van GVB Amsterdam en RET Rotterdam. | |
Ofyles2 | zondag 27 juni 2010 @ 21:58 |
quote:Is ook heel makkelijk aan te passen. Beschouw deze code: if (pixellength > MAX) { //Scroll text } | |
busfoto.nl | zondag 27 juni 2010 @ 21:59 |
quote:Zekers! In de hoge flat, alleen niet aan de spoorzijde. Daar is het 's middags altijd zo warm door de zon dat ik bewust heb gekozen voor de oostzijde. ![]() | |
busfoto.nl | zondag 27 juni 2010 @ 22:01 |
quote:Nog even geduld met die afkortingen als H'sum Sportpark enzo. Totdat alle oude CTA's zijn vervangen wordt er voor de aansturing nog gebruik gemaakt van een oude server ofzo uit de oertijd met een koppelvlak. Zijn de oude CTA's weg over een paar jaar dan kunnen de nCTA's modern worden aangestuurd met volledige namen. | |
Peterselieman | zondag 27 juni 2010 @ 22:01 |
quote: Is het niet eenvoudiger om de Railpocket daar voor in te zetten? Daar moeten volgens mij de treinlengtes toch al ingevoerd worden meende ik. | |
Ofyles2 | zondag 27 juni 2010 @ 22:02 |
quote:Onbegrijpelijk dat NS daar een kans laat liggen de reiziger vollediger te informeren. | |
Peterselieman | zondag 27 juni 2010 @ 22:11 |
quote: Absoluut. Je zou bijvoorbeeld op de grotere stations met een zachte lichtlijn de lengte van de trein aan kunnen geven. Op kleinere stations zou je het om kunnen roepen als het afwijkt van het dagplan. | |
Duvel | zondag 27 juni 2010 @ 22:25 |
quote:Dan blijf je dus omroepen. ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 juni 2010 @ 22:27 |
quote: ja, maar als het om stations gaat met maar 2 perrons zal het meevallen, tenzij je daar ook lichtsystemen of iets op de CTA's (als die er al hangen) wilt | |
Ireyon | zondag 27 juni 2010 @ 22:35 |
Laat ze eerst maar eens beginnen met perrongerelateerde omroepen.. Alsof het mij wat boeit van welk spoor ICE International in 3 verschillende talen vertrekt, als ik op de stoptrein naar Woerden sta te wachten. | |
greavy | zondag 27 juni 2010 @ 23:16 |
quote:Vertel mij dan waar perronfase C is? Er is alleen een A+B te bekennen, zoals ook op Sporenplan.nl te lezen valt ![]() Maar iig paste de trein niet aan het perron ![]() Ik heb alleen aan de kant waar je weer terug gaat naar Gouda etc gekeken. Edit: Het perron langs spoor 8+9 is inderdaad korter dan het perron aan sporen 5+7 en 11 en 12. ![]() (Klik voor grote versie) Š Sporenplan.nl | |
greavy | zondag 27 juni 2010 @ 23:21 |
quote:Ja.. Dat zeker. Duitsland heeft dat al ![]() Begint zwaar irritant te worden als je bijvoorbeeld van 6.40 tot 11.10 op Utrecht stond, zoals gister. Continu die omroepen waar je eigk niks mee te schaffen hebt. Maar ProRail kennende kan dat systeem ook gaan falen (kinderziektes) ![]() | |
Ofyles2 | zondag 27 juni 2010 @ 23:30 |
quote:GVB Amsterdam had dat ook, maar heeft dat systeem afgeschaft denk ik... | |
dennistd | zondag 27 juni 2010 @ 23:34 |
quote:Tussen wissel 177 en 179A zal 9c zijn lijkt me. | |
James1988 | zondag 27 juni 2010 @ 23:36 |
"Meine Damen und Herrn auf Gleis 4. Willkommen auf Berlin Hauptbahnhof!" Zo hoort het ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 juni 2010 @ 23:36 |
quote: Lijkt mij ook ja. Over die nuttige perronlengte zeg ik niet zomaar iets, omdat het uit een officieel document komt. | |
megamandy | maandag 28 juni 2010 @ 00:32 |
quote:Geweldig toen ik dat voor de eerste keer hoorde. En dat van de treinlengtes, waar de trein stopt, dan moeten ze eerst eens beginnen om consequent een station binnen te rijden. ALs ik in Eindhoven de trein richting Maastricht/Heerlen pak is de splitsing iedere keer op een andere plaats. Nu stap ik iedere keer op ongeveer hetzelfde punt in de trein maar op de andere stations zie ik dat de trein iedere keer verschillend stopt, de ene keer bij trappen, de volgende keer zelfs "buiten" het station | |
ziggyziggyziggy | maandag 28 juni 2010 @ 01:47 |
quote:Sporen liggen altijd tussen seinen. Seinen 178 en 182 in dit geval dus. ![]() | |
Ofyles2 | maandag 28 juni 2010 @ 02:42 |
quote:Omdat de dubbeldekkers van lengte verschillen. De lengte van de IC naar Maastricht/Heerlen is 8, 10 of 12 bakken. | |
Socios | maandag 28 juni 2010 @ 02:55 |
quote:Overstapverbindingen erbij. ![]() | |
James1988 | maandag 28 juni 2010 @ 08:29 |
quote:Meestal is het toch Arnhem - Winterswijk wat eruitligt, of ligt dat aan mij? ![]() | |
Duvel | maandag 28 juni 2010 @ 08:44 |
quote:Vervelende wijsneus. | |
greavy | maandag 28 juni 2010 @ 11:11 |
![]() Hier staat de VIRM-VI van de 526 afgelopen zaterdag bij stilstand nog buiten het perron | |
KapiteinT | maandag 28 juni 2010 @ 11:13 |
quote:Of 14. ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 juni 2010 @ 11:18 |
quote: Dat gebeurt dus niet. Alleen in de serie 500 staat planmatig 14 bakken VIRM gepland. | |
Duvel | maandag 28 juni 2010 @ 11:22 |
quote:Die passen niet in Gouda volgens mij. | |
Peterselieman | maandag 28 juni 2010 @ 11:24 |
quote: Klopt en daarom is het ook alleen tussen Utrecht en Zwolle dat er 14 bakken VIRM gepland staan in enkele treinen. | |
Duvel | maandag 28 juni 2010 @ 11:30 |
quote:Dus of het Rotterdamse deel (20500) rijdt dan ook met VIRM, of er wordt op Ut een stel bijgeplaatst. Ik heb alleen nog nooit VIRM in de 20500 gezien, of ben ik toevallig niet op het juiste moment op de juiste plaats? | |
KapiteinT | maandag 28 juni 2010 @ 11:34 |
quote:Ik zie wel eens 3 stellen VIRM in de 800, maar dat zullen dan wel 3 4tjes zijn. quote:Heb ooit wel eens VIRM gezien in de 10500, dus logischerwijs heeft het even later ook in de 20500 gereden. | |
Peterselieman | maandag 28 juni 2010 @ 11:35 |
quote: Slechts enkele diensten in de 20500 rijden met VIRM. Uit mijn hoofd zijn dat 20526 (zondag 20530) en 20561. Daar zijn recentelijk voor door de week 20522, 20533, 20546 en 20557 bij gekomen. | |
Peterselieman | maandag 28 juni 2010 @ 11:36 |
quote: Klopt. | |
Duvel | maandag 28 juni 2010 @ 11:38 |
quote:Kut, die zooi moet opdonderen uit de NO. ![]() | |
ReisT | maandag 28 juni 2010 @ 11:40 |
quote:Past wel, maar alleen richting Utrecht. Tweede eilandperron is wat korter dan het eerste, iets waar meer stations last van hebben. | |
Peterselieman | maandag 28 juni 2010 @ 11:42 |
quote: Je hebt nog mazzel dat maandag - vrijdag de 12526 en 12561 met ICM(m) gepland zijn. | |
Dr_Flash | maandag 28 juni 2010 @ 11:48 |
Kan dat geklier met die treinnummers aub afgelopen zijn? Deze leek heeft in de meeste gevallen geen idee waar dit over gaat namelijk. En het staat nogal sociopaat. Daar kom je misschien op Somda of Rolandrail mee weg, maar dit is Fok! Dank u wel ![]() | |
KapiteinT | maandag 28 juni 2010 @ 11:51 |
quote:Cadeautje ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 juni 2010 @ 12:28 |
Thanks for nothing ![]() | |
Socios | maandag 28 juni 2010 @ 12:30 |
26062010 had ik 10237 in de 37278. | |
Dr_Flash | maandag 28 juni 2010 @ 12:36 |
Halve gek ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 28 juni 2010 @ 13:24 |
quote:Ik sla die posts gewoon over bij het lezen. Kan mij het schelen dat er drie in plaats van twee bakken in het lokaallijntje naar Schubbekutterveen zaten. | |
Duvel | maandag 28 juni 2010 @ 13:30 |
quote:Dit is natuurlijk jouw persoonlijke mening. Als professionele trdl kun je 't je natuurlijk niet permitteren een driebaks kutboemel op dat veel te korte kopspoortje binnen te nemen zonder dat dat door greavy breed uitgemeten wordt in dit topic. ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 28 juni 2010 @ 13:32 |
![]() Het kopspoortje welke te kort is, die? | |
Peterselieman | maandag 28 juni 2010 @ 13:36 |
quote: Gewoon een 7-baks Arrivatrein op spoortje 58 in Leeuwarden binnen laten komen. Dan weet je wel waar het over gaat. | |
ziggyziggyziggy | maandag 28 juni 2010 @ 13:40 |
quote:Mja, ik weet niet of men op de post er zo blij mee is als ik discussies hier ga veroorzaken door dat soort fratsen... | |
Peterselieman | maandag 28 juni 2010 @ 13:41 |
quote: Klopt, want zoiets zal de gehele treindienst tussen Leeuwarden en Groningen verstoren ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 28 juni 2010 @ 13:43 |
quote:Mwoah. We kunnen nog altijd keren op Hurdegaryp. ![]() | |
greavy | maandag 28 juni 2010 @ 13:47 |
Hurdegaryp werd een paar weken geleden nog gekeerd toen heel Leeuwarden plat lag ivm werkzaamheden. Ziggy, jij weet dat vast wel, zijn er plannen om een 2e sneltrein Leeuwarden-Groningen te laten rijden? Dat heb ik laatst ergens een keer gelezen, dat ze met die plannen bezig zijn.. | |
Ofyles2 | maandag 28 juni 2010 @ 13:50 |
quote:Verzoek afgewezen. | |
V2 | maandag 28 juni 2010 @ 13:59 |
Zeg, zijn er ineens wat meer ICMm-4's in omloop? Volgens mij zag ik er zojuist binnen korte tijd 2 wegrijden vanaf Utrecht Centraal, dat kan nooit dezelfde zijn geweest. Of ik moet het verkeerd hebben gezien, dat kan ook... Ik dacht dat er alleen die ene WiFi-trein was. | |
Ofyles2 | maandag 28 juni 2010 @ 14:01 |
quote:Yep. | |
greavy | maandag 28 juni 2010 @ 14:02 |
Klopt. Elke 6 werkdagen komt er een nieuwe ICMm-IV naar buiten bij NedTrain Haarlem Op dit moment rijden er stuk of 10 gemoderniseerde ICMm-IV rond, en worden ook ingezet ![]() | |
V2 | maandag 28 juni 2010 @ 14:07 |
Tof. En wtf, as we speak zie ik de Kameel het station verlaten... het is wel bijzondere-treintjes-dag zeg ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 28 juni 2010 @ 14:12 |
quote:Ik heb er in de wandelgangen wel wat over gehoord, maar niets officieels en geen details. Is in principe ook een zaak van Arriva om dat in te voeren. Wordt ook leuk inpassen dan. De sneltrein naar Leeuwarden staat nu al regelmatig bij Veenwouden stil, omdat de stopper nog moet binnenkomen. | |
Dr_Flash | maandag 28 juni 2010 @ 14:17 |
quote:Dan weet je in ieder geval dat het over het lokaallijntje naar Schubbenkuttenveen gaat. Maar God weet waar de 12000 of de 6400 rtijdt ![]() | |
Ofyles2 | maandag 28 juni 2010 @ 14:20 |
quote:Use The Fine Google... ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 juni 2010 @ 14:22 |
quote:Ik zal hier eens een dag lang alles in het Pools doen. Dat jullie maar Google erbij halen als je er wat van wil maken ![]() | |
greavy | maandag 28 juni 2010 @ 14:31 |
quote:Dat is niet zo moeilijk hoor ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 juni 2010 @ 14:36 |
quote:Dat zal best. Maar het gaat erom dat het ook een beetje leuk en leesbaar moet blijven voor mensen die niet zo diep ingevoerd zijn. Die willen vaak gewoon een antwoord op hun vraag. En dan is het hartstikke leuk als jullie hier allemaal super goed weten welke nummertjes waarvoor staan, maar van enige zinvolle communicatie met andere mensen is dan geen sprake meer. En zoals ik al zei, dat is geen probleem op sites waar ALLEEN MAAR zulke mensen komen, maar dit is Fok, dus ![]() | |
greavy | maandag 28 juni 2010 @ 14:44 |
Zojuist mijn InterRail GlobalPass ontvangen ![]() Ik ga reizen van 12 Juli tot 16 Juli: Dag 1) Herzogenrath - Mönchengladbach - Lindern -(BUS) Linnich - Düren - Heimbach - Köln - Düsseldorf - Köln Dag 2) Köln - Gerolstein - Euskirchen - Bad Münstereifel - Köln - Aachen - Stolberg Aldstadt - Köln Dag 3) Köln - Aachen -(BUS) Eupen - Verviers - Geronstere - Pepinster - Angleur - Liege-Guillemenis Dag 4) Liege-Guillemenis - Luxembourg - Namur - Charleroi Süd - Brussel Dag 5) Brussel - Gent St Pieters - Brugge - Mechelen - Leuven - Hasselt - Antwerpen -(stoptrein) Roosendaal - Zwijndrecht De planning was om dag 2 in Aken te overnachten, maar de jeugdherbergen en B&B's zaten vol. En ik ga geen 80 euro voor een nacht betalen in een duur hotel ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 28 juni 2010 @ 14:50 |
quote:Kolere, 80 euro een duur hotel noemen. ![]() Maar verder grappig rondje hoor. | |
Guppy | maandag 28 juni 2010 @ 14:50 |
Als ik over een Global Pass mocht beschikken zou ik toch echt wel verder gaan dan Duitsland en Belgie ![]() | |
Duvel | maandag 28 juni 2010 @ 14:51 |
quote:Ja maar jij bent al vet veel ouder, jeweetz! BTW: je sig... "Ich bin der Diener zweier Herren" ![]() | |
Ascendancy | maandag 28 juni 2010 @ 14:54 |
Waarom ga je niet wat verder maar blijf je hangen in Duitsland en België? Ik zou bijvoorbeeld ook zeker aanraden verder te reizen dan Keulen. Imo werd het pas tussen Keulen en Frankfurt een beetje mooiere omgeving. En ook daar kom je pas op HSL. Ga je tussendoor overigens ook nog wat van de steden bekijken? | |
Guppy | maandag 28 juni 2010 @ 14:55 |
quote:Am I...? * Guppy trekt in paniek de rimpels strak Greavy is toch 20 (volgens zn profiel)? Zo jong is dat toch niet? Op m'n 18de nachttreinde ik bijvoorbeeld gewoon naar Denemarken en Zuid Frankrijk. Of ben ik nu heel onverantwoordelijk...? | |
Duvel | maandag 28 juni 2010 @ 14:56 |
quote:Ja maar toch en zo! En ik kan niet beantwoorden of dat onverantwoordelijk is, ik ken je niet! | |
Ascendancy | maandag 28 juni 2010 @ 14:56 |
quote:Dan nog, Keulen-Dusseldorf-Keulen is een stom saai industrieel traject wat je gewoon niet voor je lol 2x doet. | |
greavy | maandag 28 juni 2010 @ 14:58 |
quote:Volgende keer ga ik andere trips maken, dat zeker ![]() Ik wou wel langer én verder weg, maar je moet het geld er wel voor hebben ![]() | |
Guppy | maandag 28 juni 2010 @ 14:59 |
quote:True, dat is zo. En nu kun je er in ieder geval een beetje aan proeven ![]() | |
Duvel | maandag 28 juni 2010 @ 15:01 |
quote:Jaja, later als je groot bent. Maar wat maakt het uit of je een nacht in een cheap-ass hotelletje in de buurt van de grens of verderop in Duitsland, of zelfs in Oostenrijk zit? Ze accepteren er allemaal euro's en ze spreken er zelfs allemaal een soort van Duits. | |
Guppy | maandag 28 juni 2010 @ 15:01 |
quote:Jamaar ik ben heul niet oud ![]() | |
greavy | maandag 28 juni 2010 @ 15:03 |
quote:Moet een foutje zijn. Is aangepast. Ben 17. | |
greavy | maandag 28 juni 2010 @ 15:04 |
quote:Ik zit nog te kijken of ik vanuit Düsseldorf via Wuppertal / W-Vohwinkel (of zo iets) en Solingen terug naar Köln ga. | |
Duvel | maandag 28 juni 2010 @ 15:08 |
quote:20+ is vergeleken met greavy oud. ![]() Dus ik ben bejaard. | |
Ascendancy | maandag 28 juni 2010 @ 15:46 |
quote:Naja, als je vanaf Keulen ipv kleine stadjes gewoon doorgaat naar wenen ofzo dan is het echt niet duurder. En Aachen kan je toch ook gewoon een keer vanuit heerlen doen? | |
James1988 | maandag 28 juni 2010 @ 15:49 |
Ik dacht echt dat greavy een 40-plusser was... met al dat fanboygedoe over Mat '64. ![]() | |
greavy | maandag 28 juni 2010 @ 15:55 |
Verkeerd gedacht ![]() De V'tjes en T'tjes zijn gewoon goed ![]() Afgelopen zaterdag nog geluk gehad, 2x V als museumpendel naar het spoorwegmuseum ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 28 juni 2010 @ 16:15 |
quote:Kut. Ik ben nóg ouder. | |
Duvel | maandag 28 juni 2010 @ 17:09 |
quote: ![]() | |
Fixers | maandag 28 juni 2010 @ 17:48 |
quote:Eensch! (dat schijnt ook een fok uitspraak te zijn). | |
KapiteinT | maandag 28 juni 2010 @ 18:16 |
quote:Maar ga je alleen of niet? Ik ben vorig jaar (toen was ik ook 17) half Europa door geinterraild, maar toen was ik met 4 mensen. Naja, na 1 week waren er nog 3 over... | |
Zug-Chef | maandag 28 juni 2010 @ 18:18 |
![]() Door werkzaamheden aan het spoor tussen Utrecht en Amsterdam moest onder andere de Euro Night 446 uit Kopenhagen, Praag en Warschau worden omgeleid via de karateristieke 'boogjes' tussen Utrecht en Hilversum. Met de vrij smerige maar graffiti-vrije 1612 passeert de bont gekleurde trein ter hoogte van Hilversum Sportpark. Zondag 27 juni 2010 zo kan het ook: ![]() De blinkende DBSRN 1613 is met 12 Tanoos als leeg Dolime trein 49667 vanuit Veendam onderweg naar Roosendaal en passeert hier het Gelderse Putten. Op de achtergrond het bedrijventerrein Keizerswaard. Zondag 27 juni 2010 | |
Duvel | maandag 28 juni 2010 @ 18:40 |
Wat zien die 1600'en er toch aftands uit... ![]() | |
James1988 | maandag 28 juni 2010 @ 18:52 |
NS is lekker bezig... wil ik om 18.38 in Utrecht in de trein richting Den Bosch stappen, die normaal doorgaat naar Heerlen én Maastricht (splitsing te Roermond), komen ze aanzetten met één VIRM-IV. Normaal is dat minstens 2x VIRM-IV maar vaker nog viertje + zesje of 2 zesjes. En het is ook nog eens snikheet hier. Edit: ohja, het is een olympische VIRM waar ik in zit. Op de grond een afbeelding van een zwembad. Hoe gemeen kun je zijn? [ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 28-06-2010 18:57:41 ] | |
Ascendancy | maandag 28 juni 2010 @ 19:12 |
Die IC splitst toch in Sittard pas? | |
James1988 | maandag 28 juni 2010 @ 19:13 |
Sittard, ook goed. Je snapt i.i.g. welke ik bedoel. De 800. | |
Ascendancy | maandag 28 juni 2010 @ 19:19 |
Benieuwd hoe ze dat dan gaan doen. | |
Zug-Chef | maandag 28 juni 2010 @ 19:33 |
quote:Tegenwoordig verzorgd Shunter het onderhoud aan de DB Schenker / Railion 1600'en en daardoor zullen er binnen afzienbare tijd meer van zulke 1600'en brandschoon terugkomen. | |
dennistd | maandag 28 juni 2010 @ 19:54 |
Ik vraag me af wat voor agressieve schoonmaakmiddelen daaraan te pas zijn gekomen ![]() | |
Ireyon | maandag 28 juni 2010 @ 20:06 |
quote:Door er in Eindhoven een stel voor te plaatsen.. | |
ziggyziggyziggy | maandag 28 juni 2010 @ 20:16 |
Lijkt me trouwens sterk dat die onderste 1600 in Veendam is geweest... | |
Peterselieman | maandag 28 juni 2010 @ 20:19 |
quote: Locwissel bij Onnen ![]() | |
James1988 | maandag 28 juni 2010 @ 20:28 |
quote:Of reizigers in Sittard over laten stappen. | |
Duvel | maandag 28 juni 2010 @ 20:55 |
quote:D'r was toch wat met werkzaamheden in Roermond? | |
Duvel | maandag 28 juni 2010 @ 20:56 |
quote:Dat hebben ze netjes gedaan bij Shunter. Ze worden in de Waalhaven onderhouden? Leuk om ze daar te krijgen onder 25kV! ![]() | |
KapiteinT | maandag 28 juni 2010 @ 21:36 |
Heeft er hier iemand al in een ICMm viertje gezeten? Worden ze gelijk allemaal van Wifi en reizigersinformatie voorzien, of was dat ene stel alleen een proef? | |
dennistd | maandag 28 juni 2010 @ 21:43 |
Volgens mij krijgen ze dat allemaal, alleen de 4205 heeft het nog niet (was het eerste gereviseerde viertje). Ook in de drietjes wordt het langzamerhand ingebouwd. | |
Duvel | maandag 28 juni 2010 @ 21:53 |
quote:Ik heb er in gezeten en WiFi werkte niet: te weinig bereik. | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2010 @ 21:53 |
Op het balkon in een buffel gaan zitten met dit weer is ook geen pretje ![]() | |
KapiteinT | maandag 28 juni 2010 @ 22:11 |
quote:In de 4203 was de WiFi ook maar in 1 bak, dacht ik. Weet niet of dat bij alle ICMm's zo is, maar zat je niet gewoon in de verkeerde bak? ![]() | |
Duvel | maandag 28 juni 2010 @ 22:15 |
quote:Volgens mij zitten de WiFi-icoontjes op alle deuren... ![]() | |
dennistd | maandag 28 juni 2010 @ 22:17 |
quote:Dat is inderdaad niet al te snugger ![]() In een wadje daarentegen: | |
greavy | maandag 28 juni 2010 @ 23:06 |
quote: ![]() ![]() Die machinist/HC had wel lef ![]() ![]() | |
Socios | maandag 28 juni 2010 @ 23:08 |
Vroeger kon je ook tijdens het rijden de deuren van Mat ´54 opendoen. Alleen niemand die het in z´n hoofd haalde om dat te doen. Geinig zo een Wadloper met open deuren. ![]() | |
Yreal | maandag 28 juni 2010 @ 23:15 |
Vandaag in Amsterdam ook alle metro's met de machinist zijn deur open ![]() Ook nog een v250 gezien die Bijlmer -> Diemen zuid deed. Hij was beklad met grafitie, dus zal wel die ene uit tilburg zijn geweest. Pics volgen ! | |
greavy | maandag 28 juni 2010 @ 23:20 |
Of in een reizigerstrein zitten waarin de verlichting uit is ![]() En dan de Velsertunnel door moeten of zoiets, en de verlichting gewoon uitblijft ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 28 juni 2010 @ 23:56 |
Dat laatste heb ik ook wel eens meegemaakt met de Fyra. Bij vertrek uit Amsterdam Centraal brandde in één rijtuig maar de helft van de verlichting. Na vertrek uit Asd was de Eenmaal bij Schiphol viel de verlichting in de hele bak uit, en die ging niet meer aan. Een hoop mensen gingen naar andere rijtuigen maar ik bleef lekker zitten. Schipholspoortunnel, Groene Harttunnel en die tunnel bij Rotterdam in het pikkedonker. ![]() | |
Socios | dinsdag 29 juni 2010 @ 00:01 |
Keertje met de 6.38u gehad van Amf naar Lw. In de winter, nog helemaal donker buiten. Valt op de Veluwe alle verlichting van de ICM ineens uit, de trein reed wel gewoon verder. Na een vijftal minuten ging alles weer aan. ![]() | |
KapiteinT | dinsdag 29 juni 2010 @ 00:23 |
Heb het regelmatig in de stoptreinen vanaf Hoofddorp richting Schiphol. Deze beginnen in Hoofddorp, dus staat het licht nog niet altijd aan. Is altijd heel knus in de Schipholtunnel. ![]() | |
Sirolf | dinsdag 29 juni 2010 @ 00:27 |
quote:Toch apart. Ik heb feb-jun 2009 en feb-jun 2010 dagelijks zo gereisd en tot nu toe maar 1 keer in een donkere trein de tunnel door gegaan. Blijkbaar heb ik mazzel. ![]() | |
KapiteinT | dinsdag 29 juni 2010 @ 00:33 |
quote:Het is niet wekelijks ofzo, maar heb het het afgelopen jaar al zeker een paar keer gehad. Meestal gaat halverwege de tunnel het licht ook weer gewoon aan. | |
Mathijz | dinsdag 29 juni 2010 @ 07:42 |
Zojuist een koploper in hoorn als intercity naar enkhuizen. Gebeurd ook niet vaak. | |
James1988 | dinsdag 29 juni 2010 @ 08:17 |
Over gekke treinen: zojuist te Breda 2x Plan V gezien in de 3600 richting Zwolle. Da's wel wat anders dan het VIRM wat ik meestal in de spits tref in die serie, of het ICRm erbuiten. Edit: ICMm 4203, die met on-board wifi en displays. De displays werken goed, het gratis wifi voor mijn gevoel niet. Ik kom op de portalpagina, maar zodra ik inlog kom ik niet verder dan dat. ![]() [ Bericht 45% gewijzigd door James1988 op 29-06-2010 09:05:02 ] | |
dennistd | dinsdag 29 juni 2010 @ 09:17 |
Zo, op naar het circus ![]() | |
Duvel | dinsdag 29 juni 2010 @ 09:19 |
quote:De inktpot? ![]() | |
dennistd | dinsdag 29 juni 2010 @ 09:24 |
Nee, wat moet ik in de inktpot? Ik bedoel dus de circustrein die vandaag naar Duitsland gaat ![]() | |
Guppy | dinsdag 29 juni 2010 @ 09:28 |
quote:Ben blij dat ik ze niet meer heb... Wat een afzien in die treinen zeg | |
#ANONIEM | dinsdag 29 juni 2010 @ 09:30 |
quote:t went, t went, Gelukkig hebben we hier nu ook sgmmetjes rijden als stopper ![]() | |
Guppy | dinsdag 29 juni 2010 @ 09:32 |
quote:Na 4 jaar was ik er nog niet aan gewend... | |
Duvel | dinsdag 29 juni 2010 @ 10:00 |
quote:Ook goed. | |
Duvel | dinsdag 29 juni 2010 @ 10:01 |
Het volgende topic s.v.p. een betere TT, bijvoorbeeld "Treinentopic 237, nu met WiFi (bereik t/m pagina 1)." | |
Ascendancy | dinsdag 29 juni 2010 @ 10:23 |
quote:Was die TT grappig bedoeld ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 juni 2010 @ 10:32 |
Mijn vermoeden is van wel. | |
James1988 | dinsdag 29 juni 2010 @ 10:32 |
Und ich habe ein Lapo gemacht. |