Socios | maandag 12 april 2010 @ 20:57 |
Welkom in alweer deel 223 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Harlingen Haven - Socios VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork Eerste klas door Nederland(Deel 1) - Greavy Eerste klas richting het Noorden(Deel 2) - Greavy Eerste klas door Nederland: Kriskras(Deel 3) - Greavy Harlingen (- Haven) - Greavy NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash >> Materieel Informatie Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie. Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel. Plan T - (Laatste update: 24-3-2010 (Excel 2007) ) Plan T - (Laatste update: 24-3-2010 (Excel 2003) ) ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
MREn | maandag 12 april 2010 @ 21:01 |
![]() Presentatie Michiel ten Broek op 25 april Op zondag 25 april houdt de NVBS afdeling Jongeren haar voorjaarsbijeenkomst in het nieuwe "NVBS Centraal" op het station van Amersfoort. Hierbij zal Michiel ten Broek, bekend van o.a. Op de Rails, OVL en het Somda-forum, een verhaal vertellen over de Flevo- en Schiphollijnen, met daarbij een doorkijkje naar het SAAL-project (Schiphol, Almere, Amsterdam, Lelystad) en de relatie met de dienstregeling en infrastructuur. In samenspraak met de zaal wordt op de historie en de toekomst ingegaan, waarbij ongetwijfeld veel interessante zaken naar voren komen. Ook kunnen jullie zelf digitale foto's meenemen om te laten zien. Dat mag betrekking hebben op het SAAL-project, maar gewone mooie spoorfoto's zijn natuurlijk ook van harte welkom! Tot slot kan ook het nieuwe NVBS-gebouw bekeken worden. In dit gebouw zijn vele spoorgerelateerde zaken te vinden, zoals een bibliotheek met meer dan 11.000 boeken of een speciale archiefruimte met miljoenen stukken van dia's en materieeltekeningen tot treinkaartjes en trambriefkaarten. We hopen op een grote opkomst, want het zal ongetwijfeld interessant worden! Jullie zijn vanaf 13.00 van harte welkom. De NVBS in Amersfoort is te vinden aan de stadszijde van de hoofdingang van het station. Rond 13.00 verzamelen we daar sowieso. [ Bericht 0% gewijzigd door MREn op 12-04-2010 21:01:39 (tvs: terugvindspam) ] | |
bork | maandag 12 april 2010 @ 21:01 |
Groetjes van Sander uit het Hoge Noorden! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 12 april 2010 @ 21:03 |
quote:Tsja. tijd voor een praatje kunnen ze daar nu wel hebben vanwege de lange kering in Roodeschool | |
MREn | maandag 12 april 2010 @ 21:03 |
materieelfototerugvindposts? | |
dennistd | maandag 12 april 2010 @ 21:03 |
Delfzijl zou ik zo zeggen? edit: roodeschool dus, foutje | |
bork | maandag 12 april 2010 @ 21:05 |
quote:juist, alle koppelingen glommen zo van die GTW's, zijn die onlangs vernieuwd? | |
Yreal | maandag 12 april 2010 @ 21:11 |
quote:meer ? ![]() | |
MREn | maandag 12 april 2010 @ 21:15 |
quote:Meet wat? ICRm-stam met 1200? Of ICRm met een 1500 er voor? Of een class66 voor een stelletje VSM-rijtuigen? | |
Peterselieman | maandag 12 april 2010 @ 21:15 |
quote:Zou kunnen dat ze het plaatje opnieuw gespoten hebben | |
Yreal | maandag 12 april 2010 @ 21:18 |
quote:Ik spot pas een paar maandjes nu.. alles dat er leuk uitziet vind ik tof. 1500 locs zijn tof ![]() | |
MREn | maandag 12 april 2010 @ 21:23 |
quote:Snelle selectie dan: En dat allemaal in één dag... | |
dennistd | maandag 12 april 2010 @ 21:24 |
Hier past maar één reactie op:![]() | |
MREn | maandag 12 april 2010 @ 21:34 |
quote:Ach, er mist nog wel een hoop hoor. Nog wat stomers, een Talent van de PEG en de Blokkendoos waren er ook nog ergens. | |
Ascendancy | maandag 12 april 2010 @ 21:39 |
quote:qft | |
dennistd | maandag 12 april 2010 @ 21:44 |
Woensdag mag de koninklijke trein ook weer op komen draven: Beatrix opent dat de Royal Class-tentoonstelling in het spoorwegmuseum. Aankomst daar is om 15u volgens een persbericht. Ik neem aan dat er via Hilversum gereden worden, want kopmaken met de koningin aan boord lijkt me onwaarschijnlijk. Gezien de verkoop van de Avmz-rijtuigen die normaal aan weerszijden van de Sr10 reden krijgt ze nu trouwens gezelschap van twee mooie roze prio-rijtuigen... | |
Peterselieman | maandag 12 april 2010 @ 21:48 |
quote:26 april maar ff kijken ![]() | |
Brembo | maandag 12 april 2010 @ 21:57 |
quote:Zit stelselmatig een VIRM4+VIRM6 in de 3600, past alleen vaak niet op station Dieren. Vandaag was het echt een maandagmorgen productie, de machinist dacht dat hij maar vier bakken had ipv tien, waardoor ongeveer vier bakken niet aan het perron stond. Meestal is dit maar 0,5 bak. | |
rietjeszuiger | maandag 12 april 2010 @ 21:58 |
quote:wie was de rechtse? ![]() zie ze | |
James1988 | maandag 12 april 2010 @ 22:23 |
quote:Hebben machinisten op hun Railpocket dat soort dingen niet staan dan? Of kijken ze er niet op? Overigens, afgelopen zaterdag bij een vriend thuisgeweest. Zijn vader kwam net thuis, en die werkt bij de NS. Hij had z'n Railpocket in z'n hand, dus meteen mijn OV-chipkaart gegeven met de vraag "Ben ik wel goed ingecheckt?" (Ik was met de auto, maargoed ![]() Uiteindelijk kon hij me wel laten zien dat ik niet was ingecheckt, en ook wat mijn saldo is en reisgeschiedenis. De NS-stations kon hij zien, de andere reizen niet. Alleen de tijdstippen en het bijbehorende saldo. Hij vertelde ook dat hij dat alleen mag doen als de reiziger erom vraagt, i.v.m. privacy. Evenzogoed tof dat het kan. ![]() | |
greavy | maandag 12 april 2010 @ 22:25 |
Om deze vraag niet beantwoorden, dus even uit vorige topic teruggequote:quote: Ik stapte op in Zwijndrecht, en nog niet eens bij de Kijfhoek aansluiting Zuid waren ze al bij mij. Ik was op het perron opgevallen door mijn camera ![]() En ja, ik was een gewoon, doodnormale, reiziger die zijn kaartje van eerlijk verdiende centen heeft gekocht. ![]() Hierbij is de brief die ik ga verzenden. verwijderd Voor enige tips, of verbeteringen meldt het maar. Toevoegingen zijn ook welkom. Verbeterde versie: verbeterde versie brief [ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 12-04-2010 23:10:56 ] | |
Peter | maandag 12 april 2010 @ 22:34 |
Over enkele minuten/seconden komt hier een zinnige reactie te staan Of niet ![]() -edit- Haal de spel, stijl en grammaticafouten er svp wel uit voor je hem print ![]() | |
weps | maandag 12 april 2010 @ 22:42 |
quote:Dat de treinen reden met 2 stellen plan V is mijn inziens overbodige informatie. Beslag mogen ze leggen. Er is verdenking van een strafbaar feit en op t gebied van wetgeving mag er beslag worden gelegd om bewijs materiaal te verschaffen. Daarbij kom iedereen mag beslag leggen ook burgers mits er bij de eerst mogelijke gelegenheid overgegaan wordt tot afgifte aan politie en/of andere OA. Wissen mogen ze niet eisen. Tipje: Maak het verhaal korter en simpeler. Je gaat te diep en wijsneuzerig op de situatie in. Hierdoor kun je een reactie terug verwachten die je niet wilt. Door betweterig in te gaan om de situatie roep je direct de verdenking op je dat je wel degelijk professioneel opereert ook al beweer je dat je amateur fotograaf bent. Haal ook voor de grap je eigen adresgegevens weg en plaats die pas als je verstuurd. Nu weet iedereen waar je woont. quote:Wat wil je ondernemen? Er is je geen onrecht aangedaan. In je brief geef je al aan geen schade of ernstige hinder te hebben ondervonden. Je werd op je bestemming verzocht de trein te verlaten. Je bent niet vast gehouden. Er is niets in beslag genomen. Niets gewist. Alleen een dringend gesprek waarbij de afloop niet naar jouw zin verliep, omdat je geen excuus kreeg. Op deze manier kan ik ook bij iedere vertraging ook al is hij 1 minuut verdere stappen ondernemen. Of als de conducteur een foutieve omroep doet. Enz, enz. Blaas echt niet te hoog van de toren deze brief maakt meer een negatieve indruk dan dat je een probleem wilt aankaarten. [ Bericht 4% gewijzigd door weps op 12-04-2010 22:58:37 ] | |
Socios | maandag 12 april 2010 @ 22:45 |
Wat voor reactie hoop ft. wil je eigenlijk ontvangen van NS? ![]() | |
James1988 | maandag 12 april 2010 @ 22:52 |
"Mijn hobby is treinen fotograferen, en om die reden fotografeer ik treinen." No shit, sherlock. Het zou pas opvallend zijn als er "Mijn hobby is treinen fotograferen, en om die reden schilder ik gele kanaries blauw." zou staan. Verder is je brief veel te lang en ga je in op details die eigenlijk niet ter zake doen. NS weet ook wel dat het 2 V'tjes zijn. Ook je Betreft-regel is een beetje kort. "Klacht", over? Een betere is: "Klacht m.b.t. klantvriendelijkheid Service & Veiligheidsmedewerkers" Edit: even wat aangepast, het is nog niet helemaal af maar ik vind dit persoonlijk al iets beter. ![]() quote: [ Bericht 86% gewijzigd door James1988 op 12-04-2010 23:01:01 ] | |
greavy | maandag 12 april 2010 @ 23:10 |
Inmiddels staat er een verbeterde versie online. Bedankt in ieder geval voor de tips alvast. | |
ziggyziggyziggy | maandag 12 april 2010 @ 23:12 |
ttpu-vp | |
Peter | maandag 12 april 2010 @ 23:14 |
Heeft de NS ook dit soort materieel of alleen takel-railvoertuigen? | |
Peterselieman | maandag 12 april 2010 @ 23:22 |
quote:nee, geen van allen. Als een trein in Nederland ontspoort wordt NedTrain er bij geroepen. Die hersporen de trein waar mogelijk voordat deze weggesleept wordt. In heel uitzonderlijke gevallen worden de bakken van het spoor weggetakeld en gaat het vervoer over de weg. | |
Ascendancy | maandag 12 april 2010 @ 23:36 |
quote:Aangezien deze mensen van de NS gewoon hun werk deden, snap ik niet waarom excuses aangeboden moest worden. En hoe je uberhaupt in de veronderstelling kon zijn dat je het recht had dit te eisen. Verdachten krijgen van de politie toch ook geen "sorry dat we dachten dat je die moord had gepleegd". Ik vind het frappant dat je hier zo boos over wordt, terwijl als er een voet op de bank staat er wat jou betreft direct een boete gegeven moet worden. | |
greavy | maandag 12 april 2010 @ 23:43 |
quote:Dat je onterecht hiervoor word benadeeld, is de reden. Er is teveel onduidelijkheid bij de S&V medewerkers, en daarom deze klacht. Daar moet verandering in komen. Zo kan ik nog wel een aantal klachten bedenken, waarbij de S&V medewerkers niet goed op de hoogte zijn van de rechten en de plichten van reizigers/hunzelf. Dat een reiziger een boete krijgt, omdat hij/zij de voeten op de bank heeft, is dan ook een terechte boete. Dit mag volgens het reglement niet, en een HC die het door de vingers ziet, vind ik dan weer niet erg. Deze kwestie, en wat je noemt met dat voeten op de bank, zijn dan ook totaal verschillende dingen, en ook niet met elkaar vergelijkbaar. | |
TeringHenkie | maandag 12 april 2010 @ 23:46 |
Springer op Hilversum![]() | |
MREn | maandag 12 april 2010 @ 23:49 |
Springer in Fryslân:![]() | |
Ascendancy | maandag 12 april 2010 @ 23:53 |
quote:De v2 die ik lees verteld een verhaaltje over hoe S&V's vervelend tegen je waren en dat ze vervolgens niet eens hun excuses aanboden. Waar is er precies terug te vinden dat je vind dat S&V's beter opgeleidt moeten worden? Zoals de brief nu is lijkt het enkel alsof je boos bent dat de S&V medewerkers je van iets verdachten wat je niet had gedaan en dat ze daarvoor hun excuses niet aanboden. In een klachtenbrief vertel je beknopt wat er gebeurt is, waarom je dit niet vind kunnen en wat er beter had gekund/gemoeten. Dreigen met verdere stappen heeft geen enkel nut omdat er volgens de wet niets verkeerd is gedaan en je dus geen verdere stappen kan ondernemen behalve de NS boycotten. maar daar heb je alleen jezelf mee. | |
Duvel | dinsdag 13 april 2010 @ 08:14 |
quote:Ik heb hem een beetje herschreven, staan hier feitelijke onjuistheden in? quote: [ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 13-04-2010 08:19:57 ] | |
Duvel | dinsdag 13 april 2010 @ 08:16 |
quote:Nergens, nu wel. quote:Terechte boosheid, er is gedreigd met inbreuk op de persoonlijke levenssfeer en een boete terwijl dit geheel onterecht was. quote:Hier ben ik het dan wel weer mee eens. | |
melanie_the_miss | dinsdag 13 april 2010 @ 08:32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Treinen zijn lief! Ik heb in een trein geslapen ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door melanie_the_miss op 13-04-2010 08:46:37 ] | |
SHERMAN | dinsdag 13 april 2010 @ 08:40 |
quote:In dat geval nogal kansloos... Als ik met een bos bloemen in de trein stap ben ik dan een professioneel bloemist die bloemen gaat verkopen? ![]() | |
Duvel | dinsdag 13 april 2010 @ 08:40 |
quote: ![]() | |
melanie_the_miss | dinsdag 13 april 2010 @ 08:44 |
quote:Ik ontken! Die was er alleen om de foto te maken joh! Tevens gaat het over de trein, niet over de personen. | |
Duvel | dinsdag 13 april 2010 @ 08:50 |
quote:Jaja! Wel een langzame zelfontspanner dan! | |
Duvel | dinsdag 13 april 2010 @ 08:51 |
quote:Ja, vertel eens wat over die trein dan? | |
melanie_the_miss | dinsdag 13 april 2010 @ 08:55 |
quote:In het kader van een kunstproject heeft Atelier van Lieshout uit Rotterdam een goederenwagon van Museumspoorlijn S·T·A·R omgebouwd tot een pionierswagen, een geromantiseerde verwijzing naar de sobere en harde tijden van de eerste veenpioniers, de ontginners van het veenlandschap. Hij staat in Stadskanaal en je kan m ook laten verplaatsen! Het is keigezellig, wel koud water en geen stroom. De wc is een houten zitting met hooi ![]() Heel leuk! | |
Duvel | dinsdag 13 april 2010 @ 08:58 |
quote:Dat klinkt wel tof ja! Staat dat ding er nog steeds? | |
greavy | dinsdag 13 april 2010 @ 09:00 |
Tegenstrijdige berichten hier.. De één zegt niet te beknopt opgaan in de situatie, de ander zegt weer van wel.. Maar die van Duvel is wel netjes gemaakt, zeker meer ervaring ? Zometeen de brief maar printen, en dan op de bus doen (met die verbeteringen van Duvel) | |
melanie_the_miss | dinsdag 13 april 2010 @ 09:01 |
quote:Ik was er met pasen dus neem aan van wel! Ook nog een ritje gemaakt met een oude dieselloc naar veendam ![]() Ik ga in de zomer denk ik nog eens ![]() ![]() | |
Fixers | dinsdag 13 april 2010 @ 09:13 |
Tussen alle brieven en liefdesrelaties op de rails door: Weet iemand waar die vreemde geur op 's Hertogenbosch vandaan komt? Ik kan het niet anders omschrijven dan ranzig geworden salami. Het is er niet elke dag te ruiken dus ik vermoed dat het uit een nabij gelegen fabriek komt. Geef mij maar de geur van de DE branderij op Utrecht CS. | |
Guppy | dinsdag 13 april 2010 @ 09:33 |
Hoi treintjes | |
Dr_Flash | dinsdag 13 april 2010 @ 09:38 |
Gupps ![]() | |
Guppy | dinsdag 13 april 2010 @ 09:42 |
Fles ![]() Hoe gaat het met jou? En de revalidatie? | |
greavy | dinsdag 13 april 2010 @ 09:43 |
Kom ik dit tegen:quote:Lees hier meer op Treinreiziger ![]() | |
Socios | dinsdag 13 april 2010 @ 09:44 |
quote:Ja! ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 13 april 2010 @ 09:47 |
quote:ROFL | |
Dr_Flash | dinsdag 13 april 2010 @ 09:51 |
quote:Steeds beter gelukkig ![]() ![]() ![]() En met jou? | |
James1988 | dinsdag 13 april 2010 @ 10:00 |
Banverket is wel een toffe naam, eigenlijk. Dunno why. | |
bork | dinsdag 13 april 2010 @ 10:13 |
quote:daar zaten trouwens 2 foutjes in. waarna de conducteur waarop ik naar waarheid antwoordde | |
greavy | dinsdag 13 april 2010 @ 10:20 |
quote:Je hebt gelijk, heb het maar even aangepast ![]() Zijn er hier nog mensen die 30 april richting Vlaardingen gaan, om een ritje met de stoomtrein Vlaardingen Centrum - Hoek van Holland Haven te doen? Ik ben er zeker bij, en misschien wel meer dan één ritje ![]() Dit wordt gereden door 2 locomotieven, 2 tenders, en 5x 2e en 3e klasse rijtuigen waarvan één voorzien is van buffet [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 13-04-2010 10:25:22 ] | |
Duvel | dinsdag 13 april 2010 @ 10:30 |
quote:OK, overheen gelezen! ![]() | |
Guppy | dinsdag 13 april 2010 @ 11:22 |
quote:Fijn!! Gefeliciteerd!! Hier is ook alles fijn. Nog elke dag met de trein op en naar van Arnhem naar Utrecht naar m'n werk ![]() | |
Crientj | dinsdag 13 april 2010 @ 11:38 |
Ja hoi. Leyenseweg wilde gister weer eens niet, rot overgang. | |
MREn | dinsdag 13 april 2010 @ 12:04 |
quote:Ik ruik meestal alleen die andere branderij: de BK. | |
MREn | dinsdag 13 april 2010 @ 12:05 |
quote:Vergelijkbaar verhaal: http://www.nvbs.com/jongeren/klusweekend.htm | |
#ANONIEM | dinsdag 13 april 2010 @ 12:18 |
leuke foto's! | |
TeringHenkie | dinsdag 13 april 2010 @ 12:31 |
quote:Maakt 'm wel héél erg failsafe qua ongelukken ![]() | |
MREn | dinsdag 13 april 2010 @ 13:35 |
quote:Als je daar van houdt, moet je eens in Enschede komen kijken. Daar wordt elke maand een bijeenkomst georganiseerd waar je 2 uur lang alleen maar treinen kan kijken. En dat met zo'n 20 man die vooral over treinen praten, en dat onder genot van een kopje koffie of thee en een koekje. Volgende week woensdag ligt de focus niet zo zeer op treinen, maar op werkzaamheden. Dus veel foto's van onderhoud en brugvervangingen enzo. http://www.nvbs.com/Afdel(...)g=Twente#21april2010 [ Bericht 0% gewijzigd door MREn op 13-04-2010 15:34:31 ] | |
greavy | dinsdag 13 april 2010 @ 15:31 |
Fles, heb je dit naambordje al:![]() Deze staat te Arnhem Zuid. Misschien al vervangen, maar deze tegengekomen op 2 April. | |
MREn | dinsdag 13 april 2010 @ 15:35 |
Er is ook een bord waar aan de ene kan 'De Eschmarke' staat en op de andere kant 'Enschede-De Eschmarke'. | |
greavy | dinsdag 13 april 2010 @ 15:38 |
Oh, die moet ik ook maar eens opzoeken.. Ben er al eens langsgekomen, maar nooit opgevallen.. -- Klikje Kwam deze foto net tegen op Somda, wel een vreemde combi zo. De middelste rijtuig is een koninklijk rijtuig, de andere 2 gewone prio's (vingerverf rijtuigen). | |
MREn | dinsdag 13 april 2010 @ 15:51 |
Vooral opvallend dat het B-bakken zijn en geen A-bakken. | |
Irritatie100 | dinsdag 13 april 2010 @ 15:53 |
quote:Ik woon in Vlaardingen, misschien dat ik wel even ga kijken dan ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 13 april 2010 @ 16:18 |
quote:Staat ook op o.a. Opheusden en Utrecht Overvecht ![]() | |
Brembo | dinsdag 13 april 2010 @ 16:45 |
quote:Moet de rest van de koninklijke familie maar 2e klasse gaan zitten, gelukkig zitten daar prullenbakken niet in de weg ![]() | |
Yreal | dinsdag 13 april 2010 @ 18:26 |
Sta ik net op de lelylaan te wachten. Nou is dat peron een groot blok beton, ook geen grind. Komt de benelux langs. GODVERDEKLORE , wat een herrie ![]() ![]() Als dat door mijn achtertuin kwam zou ik oook boos worden ![]() | |
Duvel | dinsdag 13 april 2010 @ 18:32 |
quote:Misschien hebben die een mooiere tekening? Het geheel is nu symmetrisch... | |
Dr_Flash | dinsdag 13 april 2010 @ 18:34 |
Hee moet je nou eens kijken wat ik vandaag tegenkwam ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 13 april 2010 @ 18:36 |
Die staan goed in de collectie ![]() Hoeveel van die oude bordjes heb je al? | |
Dr_Flash | dinsdag 13 april 2010 @ 18:41 |
quote:Van Nederland 138. Alternatieve en historische bij elkaar. Dus ook de dakletters van Utrecht Terwijde, de grote neonbakken van Bijlmer Arena, de tegelmozaïekjes van Kropswolde en Gilze-Rijen, de muurschilderingen van Santpoort-Zuid, en allerhande dingen langs museumlijnen (Haaksbergen, Amstelveen, Wognum-Nibbixwoud, dat soort spul). | |
Duvel | dinsdag 13 april 2010 @ 18:46 |
Ik heb zo'n bord in oude stijl met als tekst "FIETSENSTALLING VOOR NSREIZIGERS". Ja, zonder spatie. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 13 april 2010 @ 19:24 |
Och ja, wat doe je op zoeen stralende dag, als je werkgever je toch nog niet nodig heeft hmm? Je gaat maar weer eens een ritje maken. Hier om te beginnen een Virmpje op doorreis richting Randstad, door Veenendaal-De Klomp.![]() Vervolgens in Arnhem: Het neusje van de zalm op het gebied van rollend materieel, gebroederlijk samen met de moeder aller schandvlekken van de Nederlandse spoorwegarchitectuur. ![]() Ook in Arnhem: Een Syntus-buffeltje richting Doetinchem voor het gebouw van Arcadis. ![]() En even later een goederentrein richting Duitsland. ![]() In Winterswijk werd er een beetje op en neer gereden met de 186, helaas achter wat lelijk hekwerk. ![]() Wat verderop in Winterswijk staat het voormalige GOLS-station, tegenwoordig het onderkomen van de collctie van de stichting Historisch Streekvervoer Achterhoek. ![]() Tenslotte op de terugweg richting Zutphen: Niet storen, ik lees de krant ![]() ![]() Enjoy ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 13-04-2010 19:35:27 ] | |
SHERMAN | dinsdag 13 april 2010 @ 20:17 |
quote:Erg mooie foto. ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 13 april 2010 @ 21:04 |
![]() Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat. | |
bork | dinsdag 13 april 2010 @ 21:11 |
quote:mooi sprintje met een mooi resultaat! Ik wilde ook wel maar lag ziek in bed en in huis te wezen ![]() | |
Ireyon | dinsdag 13 april 2010 @ 21:16 |
quote:Dat vind ik eigenlijk de mooiste trein die er op dit moment rondrijdt.. niet in de laatste plaats omdat die locs opeens zo ontzettend schoon zijn ![]() | |
Duvel | dinsdag 13 april 2010 @ 21:29 |
quote:Mooie foto, mooie omgeving, maar het lijkt net alsof de loc vervormd is? | |
dennistd | dinsdag 13 april 2010 @ 21:36 |
Hij is gepoetst, dat zal het vreemde wel zijn ![]() | |
greavy | dinsdag 13 april 2010 @ 22:57 |
Railion // DB Schenker (of hoe heten ze tegenwoordig?) hebben er ook 2 maal 1600-ers bij die erg schoon zijn. De 1609 en de 1621. Dat is (vaak) een uniek iets bij deze treinen, welke meestal cargo rijden | |
dennistd | dinsdag 13 april 2010 @ 23:16 |
Zijn dat nou niet net twee 1600'en die van ACTS? ![]() | |
dennistd | dinsdag 13 april 2010 @ 23:17 |
Met dit mooie weer en de vrijheidstrein in Twente kon ik het niet laten vanmiddag af te reizen naar Zenderen (Borne-Almelo) om daar wat foto's te maken:![]() Plan T 520 Vrijheidstrein als sprinter onderweg naar Enschede, te Zenderen ![]() 189 208 Melnik-shuttle onderweg naar Bentheim, te Zenderen ![]() ICM 4244 Intercity naar Enschede, te Zenderen ![]() 6416 Met Facns'en met grind onderweg naar Almelo, te Zenderen ![]() 189 029 Met de lege PON-trein onderweg naar Bentheim, te Zenderen ![]() Plan T 520 Vrijheidstrein als sprinter onderweg naar Apeldoorn, te Zenderen ![]() SGMm 2964 Sprinter naar Enschede, te Zenderen ![]() ICMm 4045 Intercity richting Almelo, te Zenderen ![]() BR186 2818 Met de Volvo-trein naar België, te Zenderen ![]() 1739 Onderweg met de intercity uit Berlijn, te Zenderen Meer foto's op spoornieuws.nl | |
thats-me | woensdag 14 april 2010 @ 00:46 |
Leuke foto´s hoor Dennis, en natuurlijk ook Bjòrn en Flash.. Op http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=109794 is een video reportage te zien van de Vrijheidstrein! | |
busfoto.nl | woensdag 14 april 2010 @ 02:28 |
quote:Ik had dat ding nog nooit gezien sinds het rijtuig is omgebouwd, maar nu kwam ik hem als treinreiziger twee keer tegen op 1 dag. Erg toevallig | |
busfoto.nl | woensdag 14 april 2010 @ 02:28 |
Maandagmiddag 13 april moest ik van Amsterdam naar Rotterdam en heb dit gedaan met de Fyra. Het betrof trein 1054 vertrek 17:26 (Asd), 17:40 (Shl) naar Rotterdam. Tussen Schiphol en Rotterdam ben ik een keer door de trein gelopen om te tellen hoeveel reizigers er inzaten. Al het personeel, enqueteurs en mij niet meegerekend kwam ik uit op exact 225 reizigers. Uitgaande van ongeveer 480 zitplaatsen was de bezettingsgraad van deze spitstrein dus 47%. | |
greavy | woensdag 14 april 2010 @ 06:48 |
quote:Je hebt gelijk, ze zijn van ACTS | |
greavy | woensdag 14 april 2010 @ 07:34 |
Er zijn weer een paar nieuwe foto's van het ongelukje te Watergraafsmeer met ICL beschikbaar: Klik hier om ze te bekijken Foto's door een NedTrain medewerker gemaakt. | |
bork | woensdag 14 april 2010 @ 07:44 |
quote:Met toestemming van de NS? ![]() | |
James1988 | woensdag 14 april 2010 @ 08:18 |
quote:Hoax! Alhoewel, nee, het kan wel. Abonnementshouders met een jaartrajectabonnement Amsterdam - Rotterdam, of met een jaarnetkaart, kunnen gratis met Fyra reizen tot 1 september. Ik denk dus dat het meerendeel van die 225 reizigers helemaal geen toeslag heeft gekocht omdat ze toch al een abonnement hebben. Zo krijg je de bezetting wel hoger ja ![]() | |
greavy | woensdag 14 april 2010 @ 14:47 |
Gister zat er SGMm in de 5000, heb hem zelf gezien in de 5060.. Normaal is dit DD-AR (en regelmatig ook met een mDDM stuurstand erbij). Vandaag (opnieuw) SGMm in de 5000 gezien.. Nieuwe trend van de NS? [ Bericht 39% gewijzigd door greavy op 14-04-2010 14:54:01 ] | |
Peterselieman | woensdag 14 april 2010 @ 14:50 |
quote:Zal wel door het wijzigingsblad gekomen zijn dat maandag van kracht is geworden | |
dennistd | woensdag 14 april 2010 @ 14:51 |
Volgens de materieelinzet zou het DDAR moeten zijn, maar in de sprinter Apeldoorn - Enschede hoort ook alleen SGMm te rijden en dat is ook vaak ICM. | |
greavy | woensdag 14 april 2010 @ 14:55 |
quote:WBL 12 April geeft aan mDDM (dus met mDDM stuurstand erbij) of DD-AR (met een loc). Maar het is natuurlijk niet altijd vast, dat. Wisselt wel vaker. Maandag reed er eveneens al SGMm rond. Daarnaast: En er gaat weer massaal DM'90 aan de kant bij de NS.. Alleen al te Hengelo staan er 7 stellen terzijde, en dan heb je nog Zwolle waar ze óók terzijde staan. Totaal staan er rond de 18 stellen terzijde (ga het even verder uitpluizen binnenkort) | |
dennistd | woensdag 14 april 2010 @ 14:57 |
Dat hoef je niet te doen, heb ik al gedaan:quote:Uiteraard te lezen op spoornieuws.nl | |
Peterselieman | woensdag 14 april 2010 @ 14:58 |
ik hoorde dat het DM'90 naar Amersfoort gaan en daar terzijde wordt gesteld. De loods is op dit moment behoorlijk leeg, mede omdat er morgen en overmorgen een evenement in plaatsvindt. Daarna kunnen de stellen er pas naar toe. | |
greavy | woensdag 14 april 2010 @ 15:24 |
quote:Ik heb een uitgebreidere lijst ![]() Moet hem vanavond even afmaken, heb hem bijna af. Hierin staan rijvaardige stellen ook vermeld, met waar ze rijden e.d. Maar ook wanneer terzijde, waar terzijde, onttakeld, gesloopt e.d. | |
greavy | woensdag 14 april 2010 @ 15:25 |
quote:Daar heb je gelijk in. Zelfde berichten op Somda gelezen, dat wanneer de loods beschikbaar is, (bijna) alle terzijde DM'90 daarheen gaat. | |
Peter | woensdag 14 april 2010 @ 16:33 |
quote:Groningen-stadskanaal-emmen snel weer open voor reizigers en dan daar DM90 op laten rijden? ![]() | |
Frederic | woensdag 14 april 2010 @ 16:44 |
2 nieuwtjes uit België: De eerste van 305 nieuwe Desiro ML-treinen worden momenteel geleverd: ![]() De minister van overheidsbedrijven heeft het licht op groen gezet voor de werken die de komst van de Pendolino-trein in Belgie moeten mogelijk maken. Op de lijn Brussel-Luxemburg is de NMBS van plan om Pendolino's in te zetten. In de bochten worden de rijtuigen door een hydraulisch systeem gekanteld waardoor bochten sneller worden genomen, wat op de lijn Brussel-Luxemburg (Ardennen) een tijdswinst van 20 min zou betekenen. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Frederic op 14-04-2010 16:58:51 ] | |
lezut | woensdag 14 april 2010 @ 17:27 |
Toch vind ik het wel slecht dat de NS er zoveel DM'90 uit gooit. Alles moet altijd groen, groener, groenst, maar aan de andere kant de hele tijd bijna nieuwe treinen (want dat is DM'90, niks mis met die dingen) alweer richting de schroothoop brengen. Alsof het produceren/demonteren van een trein niets geen energie kost. Milieu-marketing ![]() * lezut wordt wel blij van het geluid van een wegrijdende DM'90 | |
Socios | woensdag 14 april 2010 @ 17:29 |
Vind het ook jammer dat DM´90 zo weinig meer wordt ingezet. Het laatste echte dieselmaterieel imo. | |
#ANONIEM | woensdag 14 april 2010 @ 18:03 |
quote:Als je er elke dag mee moet reizen dan word je gek ![]() ![]() | |
lezut | woensdag 14 april 2010 @ 18:29 |
Sure, tegen ICM of ICR kunnen ze niet op, maar van het stoptrein materieel vind ik ze misschien wel het fijnste. Rustiger dan Mat '64, minder 'hokkerig' dan lightrail-achtige treinen zoals de SLT en de SGM. Een tijdje terug zat ik 's avonds in de stoptrein Enschede - Zwolle (toen Nijverdal er nog niet uit lag), ik was moe en dan kun je daar wel lekker op luisteren, zo'n zacht brommende dieselmotor ![]() ![]() | |
Ireyon | woensdag 14 april 2010 @ 18:34 |
Met de 1ste Klas als criteria, ziet mijn top-3 van stoptreinmaterieel er als volgt uit: 1. Mat '64 2. 3. 'k Weet nog niet wat er op plek 2 en 3 staat, maar DM'90, SLT en SGMm zullen echt nooit in een top-X lijstje voor komen ![]() Wat dat betreft zou ik het alleen jammer vinden dat DM'90 weggaat, omdat er niks beters voor terug komt. | |
Ascendancy | woensdag 14 april 2010 @ 18:56 |
Sinds wanneer is de classificatie van goed stoptreinmat volledig afhankelijk van de 1e klas? Voor IC's heeft 1e klas een meerwaarde, maar voor stoptreinen nauwelijks. | |
Ireyon | woensdag 14 april 2010 @ 18:59 |
quote:'t Is dan ook een persoonlijk lijstje ![]() ![]() | |
lezut | woensdag 14 april 2010 @ 19:11 |
1e klas van een Mat '64 is inderdaad een stuk stiller dan 2e klas. Maarja, daar is het dan ook écht een teringherrie, alles trilt zo'n beetje. Dat gejoel van die motoren is voor mij als trein-liefhebber wel aardig, maar ik hoor van veel mensen hier in de buurt dat ze het behoorlijk gehad hebben met de treinen op de Emmerlijn (volgens mij worden ze ook slecht onderhouden, wat niet vreemd is als ze daarvoor naar Maastricht moeten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 14 april 2010 @ 19:17 |
Mensen moeten niet zo zaniken. Iedereen weet dat die handel op het punt staat om vervangen te worden door nieuw, sneller, stiller etc materieel. Wacht daar gewoon even op dan. Of ga niet langs die Emmerkutlijn wonen. | |
Ascendancy | woensdag 14 april 2010 @ 19:20 |
quote:Nou dat verandert anders niet. In hardinxveld giessendam heeft pro-rail al meerdere malen aanpassingen gedaan aan de wissels bij het station omdat omwonenden ze teveel herrie vonden maken. Mensen zijn gewoon zeikerds. Die spoorlijn ligt er al meer dan 100 jaar, het materieel is alleen maar stiller geworden en je bent zelf zo dom om naast een spoorlijn te gaan wonen. Net als die mensen die klagen over schiphol terwijl de meesten daar echt nog niet zo lang wonen als dat schiphol een drukke luchthaven is. | |
Duvel | woensdag 14 april 2010 @ 19:21 |
Mat'64 is anders wel het tofste mat dat er nog rondrijdt ja. ![]() | |
Fixers | woensdag 14 april 2010 @ 19:30 |
quote:Liever een onverbouwde koploper. Ik tref er net eentje naar roosendaal. Beetje verdwaald maar mij hoor je niet klagen. | |
James1988 | woensdag 14 april 2010 @ 19:33 |
quote:Breda - Roosendaal bedoel je? Da's apart, da's meestal VIRM of ICRm. | |
Fixers | woensdag 14 april 2010 @ 19:39 |
Zwolle - Roosendaal inderdaad. | |
Dr_Flash | woensdag 14 april 2010 @ 19:45 |
quote:Veel ICRm op die lijn de laatste tijd zag ik ![]() | |
Brembo | woensdag 14 april 2010 @ 19:52 |
quote:IDD ICM IV+III maar, er reed ook Plan V als stoptrein ![]() Wat is eigenlijk de goedkoopste manier op korte termijn, doordeweeks naar hannover te komen? Ik heb een ov-studentenkaart ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 14 april 2010 @ 19:57 |
IC Berlijn vanaf Hengelo denk ik. Kijk op nshispeed.nl of bel Telesales, tot de grens reis je in principe gratis / met korting. | |
Peterselieman | woensdag 14 april 2010 @ 19:57 |
quote:Reis naar Hengelo en neem daar de IC naar Berlijn Kosten weet ik zo niet | |
Crientj | woensdag 14 april 2010 @ 20:07 |
quote:Bron: Elsevier Phuuuu. | |
Dr_Flash | woensdag 14 april 2010 @ 20:11 |
Mja, was bekend op zeg. Wat ik veel interessanter vind is de verdeling van die zelfmoorden over het spoornet. Dan zul je onmiskenbaar een aantal "hotspots" ontdekken op plaatsen waar psychiatrische inrichtingen in de buurt van het spoor liggen. Denk ik. | |
Ireyon | woensdag 14 april 2010 @ 20:11 |
quote:Huh? Als iemand zichzelf opzettelijk wil verdrinken, maakt het toch niet uit of diegene kan zwemmen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 14 april 2010 @ 20:13 |
quote:Dat lukt je gewoon niet, tenzij je echt een molensteen om je nek bindt. Daar is instinct voor ![]() | |
Brembo | woensdag 14 april 2010 @ 20:17 |
quote:Kom er achter dat 20 euro van de kosten zit in een retour voor Hannover - Hannover Messe met de ICE voor een rit van 7 minuten. Ja, voor de beurs moet ik heen ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 14 april 2010 @ 20:22 |
quote:Misschien moeten psychiatrische instellingen binnen een straal van 2 km van een spoorlijn geweerd worden? Althans, volgens de regelfetisjisten in Den Haag? | |
Ascendancy | woensdag 14 april 2010 @ 20:25 |
quote:Dan neem je op Hannover hbf de U/S-bahn? | |
Crientj | woensdag 14 april 2010 @ 20:27 |
quote:Lol. Dan hebben ze gefaald bij Den Dolder, en nog een stel plekken. Maar opzich, mocht ik mij nog eens vervelen. ![]() Dan ga ik eens terugzoeken naar een stel tweets om eens een hotspot lijstje neer te zetten. ;o | |
Duvel | woensdag 14 april 2010 @ 20:29 |
Vogelenzang, Wolfheze, Santpoort... | |
dennistd | woensdag 14 april 2010 @ 20:31 |
Apeldoorn-Deventer, Almelo-Hengelo en Hengelo-Enschede is het ook vaker raak.. Terwijl je het op Oldenzaal-Hengelo en Hengelo-Zutphen eigenlijk nooit hoort ![]() | |
Peterselieman | woensdag 14 april 2010 @ 20:34 |
quote:Ermelo | |
Ofyles2 | woensdag 14 april 2010 @ 20:36 |
Rijswijk... | |
Dr_Flash | woensdag 14 april 2010 @ 20:48 |
quote:Nou ben je ook wel een totale mongool als je daar de ICE voor neemt natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 14 april 2010 @ 20:48 |
quote:Vught, Bunde, Den Dolder | |
Duvel | woensdag 14 april 2010 @ 20:51 |
Ziet u, gaat goed zo. ![]() | |
Brembo | woensdag 14 april 2010 @ 20:59 |
quote:Dat is zo iets van Amsterdam Amstel - Amsterdam Centraal met de ICE ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 14 april 2010 @ 21:54 |
quote:Voor mij de eerste klas stoptrein mat: 1. Plan T / V 2. DM'90 2. DDM-1 (meestal niet in stoptreinseries) Voor de tweede klas: 1. DM'90 2. Plan T / V 3. DDM-1 (alleen meestal niet in stoptreinseries..) Voor de Intercitys 1e+2e klas: 1, ICE 2. ICRm. 3. ICMm (gemoderniseerde koploper) Naja, ICM(gemoderniseerd koploper) vind ik dan nog redelijk kut. Vooral de tweede klas. Lightrail rommel zoals SLT, GTW, LINT en Protos zijn gewoon enorm bagger ![]() | |
Ascendancy | woensdag 14 april 2010 @ 22:13 |
Alleen jammer dat de GTW nogal last heeft van vierkante wielen. Voor de rest een prima trein. Waarom vind je ICMm minder dan ICRm? Er is weinig verschil imo. | |
Duvel | woensdag 14 april 2010 @ 22:21 |
quote:Heb jij geen knieschijven dan? | |
James1988 | woensdag 14 april 2010 @ 22:28 |
Ik zat vorige week in een ICMm... die prullenbakjes zijn echt rottig geplaatst ja ![]() | |
V2 | woensdag 14 april 2010 @ 22:30 |
Qua 'springers': het maakt ook nog heel veel uit waar het precies gebeurt. Als de mcn alleen de springer zelf ziet, en niemand anders, dan is het een simpele zaak, dan gaat men uit van zelfdoding. Als er echter ook andere mensen zich in de omgeving van de springer bevinden gaat men niet automatisch van zelfdoding uit, en volgt er een volledig politieonderzoek, en dan is de boel wel even afgesloten. En nog een leuk puntje: vroeger werd het baanvak slechts in 1 richting afgesloten, maar tegenwoordig worden beide richtingen afgesloten, in verband met de veiligheid. Is natuurlijk wel zo verstandig, maar ja, 't geeft wel veel meer overlast dan vroeger. | |
V2 | woensdag 14 april 2010 @ 22:31 |
quote:Eens! Daar heeft echt iemand totaal niet bij nagedacht. Enige pluspunt is dat je, als je aan 't gangpad zit, niet meer over je medepassagier heen moet reiken met je afvalletje als je 't erin wilt stoppen. Maar 't is echt heel irritant. En dat bakje is ook nog eens veel te klein ![]() | |
Duvel | woensdag 14 april 2010 @ 22:42 |
quote:Ik ken nog wel een reden: het is voor de reizigers in de andere trienen geen fijn gezicht om hompen mens te zien liggen, ook al zijn die hompen afgedekt met zwart plastic. Ook het aangezicht van een trein die zojuist iemand aan stukken heeft gereden is minder prettig, kan ik je vertellen. | |
Brembo | woensdag 14 april 2010 @ 22:43 |
quote:Waarom niet de oplossing zoals bij VIRM VI, in de stoel geintegreerd. Wat ik in het buitenland zag is bij een visopstelling de prullenbak tussen de twee stoelen in ![]() | |
greavy | woensdag 14 april 2010 @ 22:43 |
Dat is wel een nadeel dat het prullenbakje zo klote klein is, én op een klote plek zit. Maar verder een prima trein. Hierbij mijn tijdelijke DM90 bestandje; Deze is nog niet af. Dit betreft nog niet een definitieve versie met uiterlijk. Klik hier voor het bestandje (Excel 2003 compatibel) Verbeteringen of wijzigingen graag even vermelden. Dan kan ik het spoedig aanpassen, en wordt het (waarschijnlijk) morgenavond een definitieve versie qua lay-out etc. | |
dennistd | woensdag 14 april 2010 @ 22:58 |
quote:Als ik me niet vergis is deze oplossing ook gebruikt voor de ICMm-IV's | |
#ANONIEM | woensdag 14 april 2010 @ 23:11 |
quote:Interessant! Is even opslaan! Had je die van de Mat64 ook nog ![]() | |
greavy | woensdag 14 april 2010 @ 23:21 |
Die voor Plan T staat in de OP ![]() Wanneer deze van DM90 klaar is, zet ik die ook in de OP. Daarna eens beginnen met ICM(m). Binnenkort een aantal OdR kopen van 1964 (heel jaar) om daar alle in dienst stelling data uit te halen, en even later ook voor DM90 doen. Inmiddels (23:17) is er alweer een wijziging doorgevoerd aan dit bestandje en geupload. | |
MetalMike | donderdag 15 april 2010 @ 00:44 |
quote:Bij Vogelenzang was het afgelopen maandag zelfs twee maal raak. De eerste keer rond 8:30, is het eindelijk om 11 uur opgeruimd, springt er om 16:30 een tweede persoon voor ![]() Maandagen... ![]() | |
Duvel | donderdag 15 april 2010 @ 08:07 |
quote:Je kunt ook ff naar de bieb gaan en "Elektrische Treinen in Nederland", deel 2 lenen. | |
Dr_Flash | donderdag 15 april 2010 @ 10:01 |
quote:Ik wil ook graag een bestand waarin bijgehouden wordt wanneer welke cel van welk werkblad van welke sheet gewijzigd wordt, en een automatisch mailtje wanneer dat wijzigingenbestand gewijzigd is. Dank u wel ![]() | |
Stefanovic83 | donderdag 15 april 2010 @ 11:32 |
werkblad = sheet | |
dennistd | donderdag 15 april 2010 @ 14:27 |
Syntus heeft het beroep tegen de aanbesteding van de Achterhoek verloren, waardoor deze nu definitief aan Arriva gegund is. Vanaf december Arriva-bussen, vanaf december 2012 ook Arriva-treinen | |
MREn | donderdag 15 april 2010 @ 14:53 |
quote:Ze zijn ook gewoon te leen in de bibliotheek, open bijvoorbeeld vanavond maar ook speciaal op 25 april. | |
dennistd | donderdag 15 april 2010 @ 18:47 |
Rijtuig van Bea is al weer weg uit het spoorwegmuseum: ze heeft hem zelf nodig nu ze niet kan vliegen naar Denemarken http://www.telegraaf.nl/b(...)emarken__.html?p=2,1 | |
Dr_Flash | donderdag 15 april 2010 @ 18:49 |
quote: ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 15 april 2010 @ 18:50 |
quote:Zolang ie er volgend weekend maar weer staat. Wil de zaterdag of zondag er ff kijken | |
dennistd | donderdag 15 april 2010 @ 18:58 |
Helaas is ie achterop de CNL 447 gehangen samen met een EETC-slaaprijtuig en komt ze niet langs Bentheim ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 april 2010 @ 19:00 |
quote:Dat scheelt weer infraheffing ![]() | |
Eix | donderdag 15 april 2010 @ 19:08 |
quote:Ik dacht net hetzelfde. ![]() Ergens is het jammer datie niet los rijdt, dat waren wel leuke foto's geweest met loc+één rijtuig. Of twee dan wellicht. ![]() | |
dennistd | donderdag 15 april 2010 @ 19:10 |
Ik denk dat het niet mogelijk was op op zo'n korte termijn nog een pad en loc door Duitsland en Denemarken te krijgen. | |
James1988 | donderdag 15 april 2010 @ 19:26 |
Hoe ironisch. ![]() | |
Duvel | donderdag 15 april 2010 @ 19:33 |
Geinig! ![]() | |
greavy | donderdag 15 april 2010 @ 19:46 |
Vet dat ze het zo kunnen oplossen. Mag Beatrix ook eens met der treintje.. Na jaren niet gebruikt te hebben ofzo.. Vandaag heb ik een dagje Rotterdam Centraal gedaan. Veel foto's kunnen maken, maar moet ze nog uploaden. Een opvallend geval van vanavond/vanmiddag: Benelux naar Brussel welke onder nummer 9256 (v= 17.55 te Rotterdam C.) rijdt, en met ongeveer +10 aangekomen, heeft extra lang in Rotterdam gestaan in verband met een probleem. Dit ging om een zwartreizigers (die weliswaar óók nog zwart was) en een HC. De HC was nogal kwaad, en er kwamen meerdere S&V medewerkers, en daarna nog 6 agenten.. Er werd door die zwartreiziger ook gescholden omdat hij het ergens niet eens mee was (zijn pinpas werkte niet, en daarom ging hij maar zonder kaartje de trein in). Hij vond dat het niet zijn probleem was, en daar dacht het NS personeel anders over.. Toen kwam de stoptrein richting Roosendaal (weliswaar ook met vertraging), waar ik in stapte. Tot aan Zwijndrecht geen enkele benelux gezien die ons passeerde.. | |
Ascendancy | donderdag 15 april 2010 @ 19:55 |
Zou bea een eigen trein krijgen met haar gevolg, of mogen ze gewoon in de nachttrein naar kopenhagen? | |
Peterselieman | donderdag 15 april 2010 @ 19:56 |
quote:Ze hangt achterop de nachttrein ![]() | |
Ascendancy | donderdag 15 april 2010 @ 19:58 |
quote:Is dat nog een speciaal stel ofzo? | |
dennistd | donderdag 15 april 2010 @ 19:59 |
De nachttrein bestaat uit getrokken rijtuigen | |
Dr_Flash | donderdag 15 april 2010 @ 20:06 |
quote:Voorop zal je bedoelen ![]() ![]() Maar goed, ik heb m gezien ![]() ![]() | |
dennistd | donderdag 15 april 2010 @ 20:11 |
Mja, op somda werd gemeldt dat ie achterop hing, dus vandaar dat ik dat ook hier meldde | |
Duvel | donderdag 15 april 2010 @ 20:14 |
quote:Ja dat kan gebeuren. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 april 2010 @ 20:31 |
Gelukkig ging het niet om een bordje, doch slechts om de koningin ![]() Vet balen wel hoor, magoe, kan gebeuren idd. Bedacht me nu net dat ik de IC naar Arnhem van 5 minuten eerder had moeten nemen, daar had ik alle tijd gehad.... | |
sander89 | donderdag 15 april 2010 @ 20:43 |
quote:Kijk zonder vliegtuig komt de trein weer bovendrijven, al kan je natuurlijk ook met je auto een heel eind komen. | |
dennistd | donderdag 15 april 2010 @ 22:33 |
Vanaf Köln heeft het spul +10 vanwege "Techn. Störung an einem Wagen" Zou Willem-Alexander weer niet van de knopjes af hebben kunnen blijven? ![]() | |
TeringHenkie | vrijdag 16 april 2010 @ 01:53 |
quote:Hij was een beetje dom. | |
greavy | vrijdag 16 april 2010 @ 09:20 |
Weinig vertraging voor Bea nu, ze zitten in Denemarken in een tunnel (Störebelt) en rijden met (ongeveer) +12. http://www.bane.dk/visStation.asp?W=FJRN&S=RG&artikelId=4275&statnavn=Ringsted En dan trein EC 482 Oja, in de Störebelttunnel mag Bea met aanhang wss niet gebruik maken van sanitaire behoeften, omdat de koninklijke rijtuig geen gesloten toiletsysteem heeft, wat in die tunnel verplicht is (bron = somda) | |
Guppy | vrijdag 16 april 2010 @ 10:09 |
Wel cool dat ze gewoon met de trein gaat. Zou ze vaker moeten doen. | |
dennistd | vrijdag 16 april 2010 @ 10:10 |
Ik vraag me wel af of ze ook met de trein waren gegaan als die tentoonstelling er niet was geweest... volgens mij had men er dan niet eens aan gedacht om met de trein te gaan... | |
Guppy | vrijdag 16 april 2010 @ 10:12 |
Tuurlijk wel. Dat ding is er toch voor. Met de auto is ook niet je van het. Als Bea zijnde. | |
greavy | vrijdag 16 april 2010 @ 10:15 |
De auto is ook niet een ideale oplossing helemaal naar Kopenhagen. Vliegtuig lukt niet. Je kan nog met de boot proberen ![]() Maar nee, de trein is beter. | |
Duvel | vrijdag 16 april 2010 @ 10:19 |
quote:Met de auto rij je in een halve dag naar Kopenhagen. Geen probleem dus. | |
brandsrus | vrijdag 16 april 2010 @ 10:23 |
En dan de snelweg en alles afzetten, ik denk dat de trein veel minder problemen oplevert qua beveiliging ![]() | |
Guppy | vrijdag 16 april 2010 @ 10:32 |
Precies, de Koningin zou in een convooi over de snelweg moeten. Nee, dat is handig | |
greavy | vrijdag 16 april 2010 @ 10:35 |
Nu is er ook erg veel politie meegegaan, met Bea.. Om die reden zijn er ook sowieso 2 extra rijtuigen(bea's rijtuig en nog een andere), waarbij in één rijtuig stuk of wat beveiliging zit (politie, marechaussee etc.). De trein is tevens ook doorzocht op 'explosieven'. Dit levert veel minder gedoe op dan dat ze over de snelweg gaan. Dan hebben ze stuk of wat auto's rijden, en nu kan ze (eindelijk) van haar rijtuig genieten. | |
Peterselieman | vrijdag 16 april 2010 @ 10:36 |
quote:En dan stoppen bij een benzinestation, omdat even de benen gestrekt moeten worden en andere zaken gedaan moeten worden ... | |
De_Hertog | vrijdag 16 april 2010 @ 11:50 |
quote:Een eigen wagon aan een trein hangen is natuurlijk niet helemaal 'gewoon met de trein gaan' maar het is wel grappig inderdaad ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 16 april 2010 @ 11:55 |
Wanneer heeft Bea het rijtuig voor gisteren voor het laatst gebruikt? Volgens mij was dat Koninginnedag 2004 toen ze met de trein van Warffum naar Groningen reed. | |
Guppy | vrijdag 16 april 2010 @ 12:27 |
quote:Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 april 2010 @ 12:35 |
quote:Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecord ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 april 2010 @ 12:36 |
quote:Dat boeit geen flikker in dit soort gevallen, al is het leuk meegenomen. | |
Peterselieman | vrijdag 16 april 2010 @ 12:39 |
quote:Ehm, het rijtuig zat er in Amsterdam al aan vast ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 16 april 2010 @ 12:39 |
quote:Nee slimmerd, dat rijtuig is er op de Watergraafsmeer in de Euro Night ingerangeerd en de trein zal aldaar ook wel dubbel gechecked zijn. | |
Ou-Tannu | vrijdag 16 april 2010 @ 12:40 |
t tee stel nja de 2 stuurstanden dan staan er mooi bij ![]() jammer dat de 2 tussenbakken nog niet zo mooi zijn om te zien ![]() | |
brandsrus | vrijdag 16 april 2010 @ 12:42 |
Volgens een woordvoerster is onze vorstin op tijd aangekomen in Kopenhagen, mooi kunnen we weer rustig slapen ![]() | |
Guppy | vrijdag 16 april 2010 @ 12:44 |
quote:Ja, maar het is toch fijn om de illustie te hebben dat daar aan gedacht wordt ![]() | |
MREn | vrijdag 16 april 2010 @ 12:47 |
quote:Vliegen op afstanden <500km moet sowieso verboden worden. | |
Socios | vrijdag 16 april 2010 @ 12:50 |
quote:Den Haag - Kopenhagen is honderden kilometers langer dan 500 km. ![]() | |
dennistd | vrijdag 16 april 2010 @ 12:52 |
In de tunnel van Best geldt een snelheidsbeperking van 80kmh vanwege openvliegende nooddeuren bij hogere snelheden ![]() | |
MREn | vrijdag 16 april 2010 @ 12:54 |
quote:Dat maakt voor mijn punt niet uit ![]() Had ook net zo goed 'binnen Europa' kunnen schrijven, maar dan komen er vast reactie over IJsland en de Balearen. | |
Socios | vrijdag 16 april 2010 @ 12:54 |
quote:Dat is waar. ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 16 april 2010 @ 12:55 |
quote:FAIL ![]() | |
Socios | vrijdag 16 april 2010 @ 13:01 |
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 april 2010 @ 13:05 |
quote: quote:Oh nou weet ineens iedereen er alles van he ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 april 2010 @ 13:06 |
quote:Alles voorbij Frankrijk of Duitsland is per trein alleen interessant voor spoorhobbyisten. | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 16 april 2010 @ 13:07 |
quote:lijkt me ook erg vervelend voor onze suicidale medemens. Wil jij je van kant maken maar rijden er geen treinen omdat iemand je net voor was ![]() Moet je 's middags weer terug [ Bericht 1% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 16-04-2010 13:24:28 ] | |
MREn | vrijdag 16 april 2010 @ 13:18 |
quote:Ik kijk vooral naar de mileubelasting. Het effect van CO2-uitstoot op grote hoogte is namelijk een factor 6-8 groter (uit mn hoofd, weet exacte cijfer niet) dan op maaiveldniveau waarmee het vliegverkeer een onevenredig grote milieubelasting geeft. En juist op korte afstanden kan je prima met de trein uit de voeten. En op het moment dat vliegen op korte afstanden verboden wordt, zullen alternatieven zich vanzelf ontwikkelen. Nu moeten alleen die achterlijke Fransen (en de Duiters in mindere mate) fatsoenlijk aangesproken worden over de openstellen van hun spoorwegnet. | |
MREn | vrijdag 16 april 2010 @ 13:20 |
quote:Ik heb eerder al een voorstel gedaan om hier speciale treinen voor te laten rijden. Bijvoorbeeld een radioloc na de reguliere dienst over de Lekbrug waar dan elke nacht of eens per week alle sucidalen kunnen gaan liggen. Geen getraumatiseerde machinist, geen verstoorde treindienst, iedereen tevreden. Voor de echte perverselingen zou je nog een tribune kunnen bouwen, er staan nu al bankjes maar die staan richting rivier gericht. 5 euro entree per persoon, hotdogkraam er bij enzo, gat in de markt. | |
V2 | vrijdag 16 april 2010 @ 13:39 |
Mja, dat werkt niet. Dat soort mensen willen wel een beetje impact ( ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 16 april 2010 @ 13:46 |
Uniek in Nederland zijn de nog altijd rechtovereind staande gotische bovenleidingsportalen, welke alleen nog tussen Hilversum en Utrecht te vinden zijn. Op een zonnige donderdag middag 15 april 2010 is er een klein bezoek gebracht aan de bebosde omgeving tussen Hilversum en Hollandsche Rading, ter hoogte van Laapersheide.![]() NSR 1736 heeft vanuit het Spoorwegmuseum het koninklijk rijtuig SR10 opgehaald en is op weg naar de Watergraafsmeer. De koningin zal namelijk per trein naar Kopenhagen afreizen, in plaats van met het vliegtuig. Vanwege een aswolk is er namelijk geen enkel vliegverkeer in een groot deel van Europa mogelijk. ![]() Tot december nog standaard, maar ondertussen vrij zeldzaam. Mat 64 onder de Gotische Bogen tussen Hilversum en Utrecht. Sinds december rijden de meeste treinen hier met DD-AR materieel. De 932, 906 en 919 zijn als stoptrein 5753 onderweg van Dordrecht via Rotterdam, Den Haag, Leiden en Schiphol naar Utrecht. ![]() Nadat afgelopen maandag er weer een set Sfnps'n beladen met longrails is afgeleverd te Crailoo, mocht de RTB V155 op de nog zonnige middag van 15 april 2010 de lege set komen ophalen en naar Emmerich rijden. Kort na vertrek passeert de trein de bebosde omgeving ten zuiden van Hilversum ter hoogte van Laapersheide. | |
#ANONIEM | vrijdag 16 april 2010 @ 17:54 |
Verslag van de Rail Carriere Dagen te Amersfoort Op donderdag en vrijdag waren de rail carrière dagen. Als je later (of nu) een job in de spoorbouw wou, dan was dit de mogelijkheid om te oriënteren. Ik ben er vandaag heen geweest en er was veel info te verkrijgen over de spoorbouw van vroeger en van heden. Ook heb ik een rondleiding gevolgd in een opleidingscentrum, ![]() De trein paste net niet op het perron van Apeldoorn, omdat er nog een trein voorzat die weggerangeerd moest worden ![]() SLT te Amersfoort ![]() Uitgebreide informatie hoe de wissels werken. ![]() ![]() ![]() Plan U ![]() Die een paar weken terug ook in Hengelo was ![]() Mat 54 [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2010 17:54:31 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 16 april 2010 @ 18:02 |
quote:"welke" nooit ergens anders dan op dat traject gestaan hebben, en "welke" onder monumentenzorg staan. Nou baal ik trouwens nog harder van die fail in Klp gisteravond ![]() | |
Duvel | vrijdag 16 april 2010 @ 19:58 |
die die die die die die die die die die die die | |
Dr_Flash | vrijdag 16 april 2010 @ 20:09 |
Ow ik dacht dat het Engels was ![]() [ Bericht 80% gewijzigd door Dr_Flash op 16-04-2010 20:51:41 ] | |
Socios | vrijdag 16 april 2010 @ 20:11 |
dat dat dat dat dat dat dat dat dat dat dat dat | |
Fixers | vrijdag 16 april 2010 @ 22:21 |
quote:Heeft dat oude rijtuig erachter nu een 3e klasse? | |
Socios | vrijdag 16 april 2010 @ 22:23 |
quote:Ja, volgens mij is dat die ´lege´ Muizeneus. Mat ´46. | |
greavy | vrijdag 16 april 2010 @ 22:50 |
Weet iemand wie of wat of hoe en waarom Polaris Rail nergens te vinden is ![]() Hun hebben hun offerte ook ingediend voor de concessie aanbesteding van Zwolle-Emmen en Almelo-Marienberg.. KvK kan ik niets vinden (zoek ik verkeerd ofzo?) en Google word je alles behalve wijs van.. [edit]Heb via KvK iets gevonden: http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWWW01@&zk=1 en dan Pollarisrail | |
Peterselieman | vrijdag 16 april 2010 @ 23:23 |
quote:lijkt me een soort van postbusadres. ik heb het vermoeden dat er naast een binnenlandse partij met een spoorvergunning (xx??) een grote buitenlandse partij achter zit | |
Duvel | zaterdag 17 april 2010 @ 07:36 |
quote:Eerder een oud Plan E rijtuig vermoed ik... | |
greavy | zaterdag 17 april 2010 @ 07:43 |
quote:op dat adres staat ook een of andere modelspoorclub gevestigd. Pollarisrail heeft volgens dat 1 werknemer | |
greavy | zaterdag 17 april 2010 @ 10:23 |
Arriva heeft soms wel irritante machinisten zeg, zoals nu in de stopper naar Leer. Wilt ie zijn jas niet weghalen bij de deur "omdat ie geen pottekijkers wil". De spurts zijn er toch echt voor gemaakt vind ik, om mee te kijken over de schouder. | |
Christiaan | zaterdag 17 april 2010 @ 10:27 |
quote:Zo kut. | |
Duvel | zaterdag 17 april 2010 @ 10:27 |
quote:Het is zijn cabine, hij mag helemaal zelf weten waar ie zijn jas ophangt, en het feit dat ie geen pottenkijkers wil is zijn goed recht en nog een valide reden ook. Als jij op deze manier die S&V-medewerkers benaderd hebt laatst dan snap ik wel dat je even mee mocht naar buiten. ![]() | |
dennistd | zaterdag 17 april 2010 @ 10:36 |
Bij Syntus doet ook 99,9% van de machinisten het gordijntje dicht | |
greavy | zaterdag 17 april 2010 @ 11:03 |
quote:ehm, ik heb deze mcn niet vreemd benaderd.. En die s&V medewerkers ook niet.. En ja, het is zijn goed recht, maar het stomme is dat deze mcn eerst zijn jas op de haak had, ik met hem gesproken, hij vroeg wat ik met de fotocamera deed.. Na Europapark(of heet t daar niet zo?) verhing hij zijn jas pas. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 april 2010 @ 11:43 |
quote:Hoe gaat dat dan ongeveer? Jij klopt op het deurtje "Hee haal je jas eens weg, ik wil meekijken"? ![]() Mja ![]() | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 17 april 2010 @ 14:11 |
quote:misschien was dat een hint ......'zo is het wel weer genoeg'. Eventjes iemand die mee kijkt is niet zo erg maar op een gegeven moment wordt het misschien een beetje creepy | |
TeringHenkie | zaterdag 17 april 2010 @ 14:43 |
Ik zou het ook irritant vinden als er continu van die autisten met hun zweethandjes aan je cabine zitten ![]() VIRMs hadden trouwens altijd zo'n mooi kijkgaatje bij de scharnieren van de cabinedeuren, maar in de nieuwe is dat hendig sjiek weggewerkt ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 17 april 2010 @ 14:57 |
ow wacht,verkeerde topic ![]() | |
greavy | zaterdag 17 april 2010 @ 15:45 |
quote:Nee, zo ging het niet, maar maakt niet zoveel uit. Zelfde mcn gehad tussen Groningen - Delfzijl en terug (waar ik tot sauwerd ging op de terugweg) bood hijzelf aan of ik in de cabine wou meerijden, zodat ik foto's kon maken. Wel tof van hem dat het nu ineens mocht, zelf in de cabine meerijden. | |
#ANONIEM | zaterdag 17 april 2010 @ 17:02 |
Rijdende trein verliest deur quote: ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 17 april 2010 @ 17:17 |
whaha, dat is nog eens iets ongewoonss! Oja, ik heb weer wat kijkplezier thuis; Kreeg zojuist een berichtje dat er 4x dvd RailAway zijn afgeleverd. | |
Peterselieman | zaterdag 17 april 2010 @ 17:25 |
quote:Foutje bedankt ![]() ![]() quote:Wel tof dat het dan wel mag, alleen moet de mcn geen controleur tegenkomen, want dan hangt hij | |
greavy | zaterdag 17 april 2010 @ 17:50 |
volgens een HC hier in de trein (NS) gaat de NS ook afzien van het Kamperlijntje, omdat ze het te duur vinden, en te weinig opbrengt.. Maar officieel heeft hij er nog niks over gehoord. | |
TeringHenkie | zaterdag 17 april 2010 @ 17:54 |
Wel grappig trouwens, die aswolk zorgt er wel voor dat de Fyra opeens winst gaat draaien ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 april 2010 @ 17:55 |
quote:Mja, de Fyra niet, maar NS Internationaal verkleint dezer dagen wel haar verlies op deze manier. | |
James1988 | zaterdag 17 april 2010 @ 18:36 |
In de Fyra schijnt het tegenwoordig wel drukker te zijn... dit door al die abonnementshouders die toeslagvrij mogen reizen. NS Hispeed doet nu goede zaken met Thalys, Eurostar en ICE. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 april 2010 @ 21:47 |
quote:Ja, van AL die mensen die normaal van Schiphol naar Rotterdam Noord het vliegtuig zouden pakken ![]() T zal me een vetpot wezen daar ![]() | |
TeringHenkie | zaterdag 17 april 2010 @ 22:13 |
quote:Ik bedoelde meer al die toeristen in Amsterdam die naar het zuiden willen bijvoorbeeld ![]() | |
#ANONIEM | zondag 18 april 2010 @ 00:16 |
quote:Polaris Rail nooit van gehoord. Hebben die uberhaubt al lijnen hier? [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2010 00:17:55 ] | |
Parkinson_XTC | zondag 18 april 2010 @ 00:53 |
gekke chinezen met hun trein die nooit stopt bij een station: http://www.wimp.com/chinatrain/ zou aardig wat tijd schelen, invoeren die handel! ![]() | |
Peterselieman | zondag 18 april 2010 @ 09:09 |
quote:Het is Pollarisrail. Schijnt een eenmansbedrijfje te zijn, maar er moeten grote partijen achter zitten. Overigens wil xx zich ook inschrijven, maar heeft om 2 weken uitstel gevraagd. | |
Ascendancy | zondag 18 april 2010 @ 10:35 |
quote:Die lijn wordt toch een tram als de hanzelijn er is? | |
greavy | zondag 18 april 2010 @ 11:20 |
Op Rotterdam Centraal waren ze gisteravond druk bezig met het (tijdelijk) klaarmaken van sp 3 / 4 (of één van de 2). Er stonden al banken, er werden TL-lampen opgehangen, het perron werd schoongemaakt en er waren geen gaten meer te zien.. Daarnaast zag ik nog wel aan de zijde van sp 3 houten wanden wat mij doet denken dat ze sp4 alleen in gebruik stellen binnenkort.. Iemand meer info? | |
SHERMAN | zondag 18 april 2010 @ 12:27 |
In Geldermalsen is men begonnen met het afbreken van het emplacement. ![]() | |
Ascendancy | zondag 18 april 2010 @ 12:32 |
quote:Dat werd ook wel eens tijd ![]() | |
greavy | zondag 18 april 2010 @ 12:50 |
Oja, gister nog (in aller haast) uit Utrecht Centraal de trein gepakt naar Amersfoort, wat ook maar goed was. Nog geen 10 minuten na aankomst kwam de koninklijke trein (20:06) met o.a. Beatrix door Amersfoort zetten met E-loc 1736v - SR10 - Begeleidingsrijtuig van EETC - E-loc 1754a. Foto's en video blijf ik jullie nog verschuldigd (ben nu bezig met uploaden enzo) | |
Zug-Chef | zondag 18 april 2010 @ 13:12 |
Gisteren rond de bloembollenvelden:![]() Het is lente! En niet alleen vanwege de temperatuur en het weer vandaag, maar ook dankzij de gele narcissen (helaas al wel weer bijna uitgebloeid). Door werkzaamheden rond Schiphol werd de Benelux trein omgeleid via Haarlem en zo passeert de NMBS 2839 met een I10-stam als trein 9232 ter hoogte van Vogelenzang, op weg naar Brussel Zuid. ![]() NMBS 2838 passeert met een Bs in de nog oude kleurstelling en 6 Prio rijtuigen als Benelux trein 9240 van Amsterdam naar Brussel Zuid ten zuiden van Heemstede een nog in opkomst zijnd bollenveld. ![]() Door werkzaamheden rond Schiphol werden de Benelux-treinen omgeleid via Haarlem. In een totaal andere omloop als normaal passeert pas rond 14:25 de vertraagde NMBS 2836 met de 2e stam I10-rijtuigen als trein 9244 naar Brussel Zuid ter hoogte van Amsterdam Geuzenveld. ![]() NSR 1715 is met DDAR-stam 7452 onderweg als stoptrein 6365 vanuti Haarlem naar Den Haag Centraal en passeert het momenteel mooiste bloembollenveld, in dit geval vol met hyacinten, ter hoogte van Vogelenzang, enkele kilometers voor Hillegom. ![]() Aangezien de andere velden langs het spoor in de Bollenstreek nog niet volop in bloei stonden, moest de knaller van de dag in de late middag opgezocht worden ter hoogte van Vogelenzang. NMBS 2842 passeert met omgeleide Beneluxtrein 9256 naar Antwerpen en Brussel. Geheel links op de achtergrond het voormalige stationsgebouw van Vogelenzang. Meer foto's vanavond laat op mijn www | |
Duvel | zondag 18 april 2010 @ 17:50 |
Dat ziet er gaaf uit, die eerste lijkt wel gemaakt op een modelbaantje. ![]() | |
MREn | zondag 18 april 2010 @ 18:54 |
quote:Dit weekend wel op Beukenlaan ![]() | |
MREn | zondag 18 april 2010 @ 18:55 |
quote:Je bedoelt dat ze de spoorstaven en bovenleiding er af halen en omsmelten tot trams? En van de dwarsliggers worden dan de bankjes gemaakt? | |
Duvel | zondag 18 april 2010 @ 18:58 |
Ja, en trainkill langs de lijn wordt verkocht als kroketten op station Kampen Zuid. | |
Ireyon | zondag 18 april 2010 @ 19:01 |
quote:Ontzettende faalactie als je 't mij vraagt.. veel mensen waren er erg positief over. Over de intercity stop dus, niet over het afschaffen daarvan. | |
Duvel | zondag 18 april 2010 @ 19:05 |
quote:Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken. | |
De_Hertog | zondag 18 april 2010 @ 19:13 |
quote:Precies, dit is eigenlijk het tegenovergestelde van Nimby-gedrag: 'ik heb er voordeel van dus hoe durven jullie het af te schaffen'. Er is geen enkel criterium waarop Best een permanente IC-stopplaats zou moeten zijn. Mensen in dit topic hadden al twijfels bij Meppel geloof ik, Best heeft er nog veel minder 'recht' op. | |
HaverMoutKoekje | zondag 18 april 2010 @ 19:22 |
quote:Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Best | |
Ascendancy | zondag 18 april 2010 @ 19:23 |
quote:Dat is best bijzonder als je bedenkt dat hij tussen de 2 drukste stations buiten de randstad reed ![]() | |
Ireyon | zondag 18 april 2010 @ 19:36 |
quote:'t Was er geen Schipholdrukte, maar slechts 200 is wel erg overdreven. Kun je dat ergens terugvinden dan? 't Lijkt me in ieder erg onwaarschijnlijk want die reizigers kwamen niet alleen uit Best, maar ook uit de omliggende dorpen/steden (Son en Breugel, Oirschot, Veldhoven) reden mensen liever naar Best dan naar 't centrum van Eindhoven. Verder is de reistijdwinst een triest argument, toevallig omdat zo'n trein naar de randstad gaat kunnen we die 2/3 minuten niet missen, maar zodra een intercity in de provincies komt, gooien ze er nog eventjes 10 stops in kutdorpen tussen. | |
Ascendancy | zondag 18 april 2010 @ 19:44 |
quote:Dat is omdat die treinen veel minder potentieel hebben. Er rijden niet voor niet 4 ic's per uur tussen eindhoven en den bosch. Er is op dat traject gewoon erg veel vraag. Dan moet je je gaan afvragen waarom voor het ene station wel een uitzondering gemaakt moet worden en voor het andere niet. Boxtel bijvoorbeeld, ligt veel meer in het midden, kan een veel groter deel van de A2 onlasten en een grotere regio bedienen. Tevens is dit station drukker. Vanaf best is het trouwens al maar 10 minuten naar het centrum van eindhoven. | |
Jump | zondag 18 april 2010 @ 19:50 |
Eloks in Albanië ![]() | |
Duvel | zondag 18 april 2010 @ 20:00 |
quote:In dit document http://www.locov.nl/Image(...)10_tcm311-275639.pdf lees je onder punt 10 meer over de stop in Best. | |
bork | zondag 18 april 2010 @ 20:13 |
Best was handig voor bestemming airport eindhoven, met de bus korter en rustiger dan vanaf Eindhoven CS. | |
Ireyon | zondag 18 april 2010 @ 20:14 |
quote:In de spits met de auto ![]() Hoe dan ook, ik snap de beslissing van de NS best hoor, maar het blijft gewoon enorm hypocriet. Tussen Tilburg en Eindhoven is 2 treinen per uur in de spits ook niet genoeg, maar dat boeit ze niks. Treinen tussen Nijmegen en Arnhem die richting Utrecht gaan, die rijden daar gewoon flink door maar de IC die in de provincie blijft kan wel even in Nijmegen-Lent stoppen voor de 3 mensen die daar moeten zijn. Soweiso, waarom moet alles altijd naar de Randstad? Vlissingen -> Amsterdam, Venlo -> Den Haag, Maastricht -> Amsterdam. Het is echt een illusie dat iedereen daar naar z'n werk moet en 't is volkomen geschift dat iemand uit Bergen op Zoom 2x moet overstappen om nog geen 100km verderop in Eindhoven aan te kunnen komen. Een intercity die het zuiden met zichzelf verbindt, dat zou nog eens een fatsoenlijk traject zijn. Vlissingen - Maastricht ofzo. Of in ieder geval een lijn waardoor Tilburg - Eindhoven ook 4 IC's per uur krijgt. Want niet alleen tussen Ehv - Ht is daar behoefte aan, maar tussen Tb - Ehv boeit het de NS dus volgens mij niet zoveel. | |
Duvel | zondag 18 april 2010 @ 20:19 |
Die IC's zijn meestal gebaseerd op grote vervoersstromen. Dus de vervoersstroom Ut - Ht - Mt en Tb - Ht - Nm zal wel aanleiding geven tot het aanbieden van doorgaande treinen op die assen. Uitzondering is de IC Gvc - Ah die nu maar tot Ut rijdt. Het deel Ut - Ah rijdt nu vanaf Shl. Dat had te maken met spooropstelling op Ut die niet meer gerealiseerd kon worden door het buiten gebruik zijn van een deel van het station in verband met nieuwbouw. | |
thats-me | maandag 19 april 2010 @ 01:23 |
![]() DD-AR Als extra trein richting Enschede, ivm het thuis voetballende Fc Twente.. ![]() Hier door werd ook de 7900 serie verlegd tot 3stellen DM´90.. We zien hier de 3424 met daar achter de 3423 en 3422.. Helemaal aan het eind van de spoorlijn (voor zo ver je het op de foto kunt zien).. bevind zicht het station van Wierden ![]() De rode Twentse Lint is zojuist vertrokken uit Almelo onderweg naar Mariemberg, terwijl de Sprinter rechts nog even voor een rood sein staat te wachten. ![]() Ook kwam SBB Cargo nog even langs met de DBM-trein.. ![]() Ondertussen is het voetballen alweer afgelopen, en dus worden de supporters weer richting huis vervoerd.. We zien hier een onbekende DD-AR als extra stoptrein 28760 onderweg na Rijssen.. Meer foto´s staan hier | |
greavy | maandag 19 april 2010 @ 09:47 |
Het is dan toch eindelijk gelukt, het filmpje van de koninklijke trein door Amersfoort te uploaden @ YouTube: Bekijk deze YouTube-video Het is dan wel niet de beste kwaliteit, maar beter iets als niets. | |
bork | maandag 19 april 2010 @ 10:09 |
Weer fijne plaatjes, bedankt allemaal! | |
ReisT | maandag 19 april 2010 @ 10:38 |
quote:Dat had er óók mee te maken dat de vervoersvraag op de relatie Arnhem-Schiphol toenam en men verwachtte dat die vraag rond 2010 groter zou worden Arnhem-Den Haag. Ook zonder de verbouwing in Utrecht zou de rechtstreekse IC Gvc-Ah dus verdwenen zijn. (afgelopen weekend was 'ie er overigens weer even, zij het met een omweg via Schiphol) | |
Doc__Zenith | maandag 19 april 2010 @ 11:17 |
Prachtige situatie weer die overstap die momenteel bestaat in Kaldenkirchen. Ook leuk voor de DB, 2x 4 minuten rijden en dan de meeste tijd wachten te Kaldenkirchen... Ook prachtig die dubbele tunnel daar, wie heeft dat nou weer bedacht? | |
Duvel | maandag 19 april 2010 @ 11:32 |
quote:Ja klopt, maar dan werd het helemaal zo'n lang theoretisch verhaal. ![]() | |
dennistd | maandag 19 april 2010 @ 11:57 |
Op Zwolle Rangeer is men aan het slepen met het mat'64 wat daar staat. Normaal zou je zoiets met een loc doen, maarja, wanneer je toch zoveel Buffeltjes aan de kant heb staan, dan doe je het toch gewoon met 2 Buffeltjes? ![]() | |
greavy | maandag 19 april 2010 @ 12:39 |
Ja, ik las het. De stellen 3444 en 3443 zijn aan het slepen. De afvoer richting Katwolde zal toch op gaan schieten, want eerder lukte het niet vanwege de winterse omstandigheden. | |
Christiaan | maandag 19 april 2010 @ 12:55 |
Over Best: had idd genoeg reizigers volgens mij. Maar als het daar veranderd moet worden, had dan Boxtel IC-stop gemaakt. Denk dat daar nog meer mensen zouden in en uitstappen, zeker als er, zoals het geval was in Best, een overstap van maar vijf minuten op de stoptrein Tilburg-weert zou zijn. | |
Socios | maandag 19 april 2010 @ 13:18 |
quote:Schitterende foto´s! | |
Socios | maandag 19 april 2010 @ 13:23 |
Over de Best discussie: Serieus denken dat Best IC-waardig is. ![]() Laat een Intercity op een willekeurig ander klein station stoppen en ook daar zullen de reizigers ter plekke enthousiast zijn. Iedereen wil een Intercity stop, als hun trein maar niet op andere kleine stations stopt. ![]() | |
Duvel | maandag 19 april 2010 @ 13:32 |
Ik ben even benieuwd naar jullie mening: in hoeverre is fotograferen nog een kunst als je Photoshop hebt? Niet voor niets vond ik bijvoorbeeld die eerste foto van Zug-Chef lijken op een modelbaan: de egaal blauwe achtergrond en zo. Maar bij nader inzien ontbreekt er een bovenleidingpaal (te zien aan het feit dat er wel een Y-draad loopt en je nog net een zijwaartse ziet), en wellicht is er nog meer aan gesleuteld wat mij nou net niet opvalt. Hoe kijkt de rest er tegenaan? Ja, het zijn mooie platen, maar waar houdt de werkelijkheid op en begint de fantasie van de bewerker? | |
Dr_Flash | maandag 19 april 2010 @ 13:38 |
quote:Dat is een eeuwige discussie. Mag je bewerken? Ja, je mag alles doen wat je wilt? Heeft de door jou geschetste nadelen. Ja, maar beperkt? Eindeloos gezeik over wat wel en niet "mag" en wie dat dat bepaalt etc. Nee? Nou ja, ik zal toch minstens wat moeten resizen, wat draaien, wat croppen... Als ik ergens een doodhekel aan heb is het aan mensen die gewoon 1:1 hun geheugenkaart omkeren boven het internet. Dus: Bewerk maar een eind raak wat mij betreft ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 april 2010 @ 13:40 |
quote:Overveen is te klein als daar geen IC meer stopt! SPOILER | |
Duvel | maandag 19 april 2010 @ 13:43 |
quote:Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen. | |
Ascendancy | maandag 19 april 2010 @ 13:44 |
quote:Nu je het zegt, die bovenleidingspaal is inderdaad verdwenen. Vandaar dat die foto niet klopt. Dat vind ik wel te ver gaan, want de bovenleiding ed is net zo goed onderdeel van treinen. Als de blauwe lucht bewerkt is, dat is er gefaald, want er zit nog een wolkje ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 april 2010 @ 13:46 |
quote:Tuurlijk. Het is hier de fucking DDR niet ![]() ![]() | |
Ascendancy | maandag 19 april 2010 @ 13:47 |
quote:Dat is dan weer iets belachelijks. Een mooie foto wordt doorgaans niet verkregen door een egale lucht en dergelijke. Hoek, compositie, afstand en goede instellingen zijn nog steeds veel belangrijker. Want dit kan je allemaal niet aanpassen op de computer. En vaak wordt bijvoorbeeld een lucht met rommelige wolken als mooier ervaren dan een egaal blauwe lucht. Ik vind persoonlijk een egaal blauwe lucht op foto's het ergste wat je kan hebben. De foto wordt saaier en oogt nepper. Ongeacht of er met het contrast is gespeeld. | |
Dr_Flash | maandag 19 april 2010 @ 13:52 |
quote:Dat is jouw mening dan ja. Er bestaat objectief niet zoiets als "een mooie foto" of "een lelijke foto". Al zul je op ongeveer elk fotografieforum vermoord worden om zo'n stelling ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 april 2010 @ 14:00 |
quote:Al krijg je natuurlijk wel weer gezeik van "WTF deze is helemaal niet bewerkt! ![]() ![]() Tering, waarom begin je erover?! | |
Duvel | maandag 19 april 2010 @ 14:12 |
quote:Dat begin ik me nu ook af te vragen ja. ![]() | |
Socios | maandag 19 april 2010 @ 14:16 |
Haha, af en toe komt deze discussie weer even langs. ![]() Zelf zou ik niet eens weten hoe een fotobewerkingsprogramma werkt... Ook geen behoefte aan. Het enige wat ik doe is (om te voorkomen wat Dr_Flash al schetste) de foto´s kleiner maken in MS Paint. ![]() | |
greavy | maandag 19 april 2010 @ 14:59 |
De enige bewerkingen die ik doe aan mijn foto's is het resizen en een watermerk plaatsen. Dit doe ik dan met Faststone Photo Resizer. Ik vind dat ik de foto's maak, zoals ik ze maak, en daar moet je tevreden mee zijn. Een foto die bewerkt is, om het geheel netter/mooier te maken, is dan wel mooi, maar de echtheid gaat er af. De werkelijkheid vind ik om te tonen. Oja, vanavond of morgen mijn verslagje van de trip richting de Groningse Noorderlijke Nevenlijnen, met een uitwijking naar Leer (Duitsland) | |
Ascendancy | maandag 19 april 2010 @ 15:01 |
quote:Dus jij suggereert nu dat bijna iedere fotograaf tegenwoordig een mooie blauwe lucht belangrijker vindt dan een goede compositie in zijn geheel ![]() | |
greavy | maandag 19 april 2010 @ 15:15 |
En dit gaat toch echt over treinen, dus die lucht is minder belangrijk als die trein lijkt mij dan ook weer, alhoewel het geheel weer wel goed moet kloppen. | |
Guppy | maandag 19 april 2010 @ 15:39 |
Ik ben in FOT ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 april 2010 @ 15:41 |
quote:Ik suggereer helemaal niets. Ik constateer dat jij jouw mening als feit presenteert. Maar het enkele feit dat ik dat constateer, is heel wat anders dan dat ik het tegenovergestelde zou suggereren. Ik weet alleen wel hoe mensen de grond in getrapt worden op sites als DPZ als ze een foto durven plaatsen waar een horizon een graad scheef staat of iets anders niet volgens "de norm" is. EN niet alleen fotografiesites, er zijn ook massa's treinensites waar dat gebeurt. Post op Rolandrail eens een foto met sluitseinen op een trein ipv frontseinen. Kan je lachen ![]() Mensen weten allemaal ZOOOO goed hoe het moet, voor een ander. Om te kotsen gewoon. Ik heb helemaal geen zin in deze discussie op zich, maar je moet me geen woorden in de mond leggen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 april 2010 @ 15:42 |
quote:Onzin. Wie bepaalt wanneer "het klopt" dan? | |
Dr_Flash | maandag 19 april 2010 @ 15:44 |
quote:Ik ben om exact dit soort gezeik al jaren weg uit FOT. En nou ff topic voltrappen want dan maak ik gauw ff een leuk verslagje van afgelopen weekend ![]() | |
Ofyles2 | maandag 19 april 2010 @ 15:44 |
ALVAST EEN VOORWAARSCHUWING: 30-4 geen doorgaand treinverkeer mogelijk rondom Amsterdam Centraal, Internationale treinen vertrekken vanaf Schiphol, Utrecht Centraal of Amersfoort. | |
Ofyles2 | maandag 19 april 2010 @ 15:46 |
Overigens ben ik de Vrijheidstrein nog niet tegengekomen, de OV-chipkaarttrein helaas meermaals. | |
Ofyles2 | maandag 19 april 2010 @ 15:46 |
quote:Welk topic? | |
Duvel | maandag 19 april 2010 @ 15:46 |
quote:Wat een verrassing. Tevens: VOORWAARSCHUWING: 20 JUNI RUIMING BOM NABIJ STATION GOUDA. | |
Duvel | maandag 19 april 2010 @ 15:47 |
BOEM! |