Kankerkachelsverkopert | dinsdag 30 maart 2010 @ 14:38 | |
Welkom in alweer deel 221 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Harlingen Haven - Socios VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork Eerste klas door Nederland(Deel 1) - Greavy Eerste klas richting het Noorden(Deel 2) - Greavy Eerste klas door Nederland: Kriskras(Deel 3) - Greavy >> Materieel Informatie Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie. Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel. Plan T - (Laatste update: 24-3-2010 (Excel 2007) ) Plan T - (Laatste update: 24-3-2010 (Excel 2003) ) ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | ||
Socios | dinsdag 30 maart 2010 @ 14:38 | |
Fipo gemacht. | ||
Delta09 | dinsdag 30 maart 2010 @ 14:40 | |
Ja die valleilijn. Wat is dat voorn verneukt ding! Waarom kunnen ze gvd niet van Ede naar Amersfoort gewoon 2 baans houden. Zodat je als je op Amersfoort naar Barneveld Centrum gaat, je dan niet nog is 20 min moet wachten op die trein naar Ede ![]() | ||
Crientj | dinsdag 30 maart 2010 @ 14:42 | |
Ja hoi! | ||
Guppy | dinsdag 30 maart 2010 @ 14:45 | |
O hai | ||
SingleCoil | dinsdag 30 maart 2010 @ 14:48 | |
wat een gezeur weer, over die ovchip. Krijg je dat er ook weer makkelijk af, die cementlijm? | ||
Kankerkachelsverkopert | dinsdag 30 maart 2010 @ 14:49 | |
quote:Ik heb meerdere (RET) OV-chipkaarten dus ik zal het voor de grap eens proberen van de week. | ||
greavy | dinsdag 30 maart 2010 @ 14:59 | |
De Vrijheidstrein heeft nog een aantal problemen, werd vandaag opgemerkt op Somda, namelijk rem- en wielproblemen. Momenteel staat de 520 hiervoor in Eindhoven (Kuilwielenbank). Als het meezit is hij vanaf april te zien. Verwachting is dat hij straks rechtstreeks richting Den Bosch gaat, om daar naar de Watergraafsmeer te verkassen. De OV-chip heeft altijd al gefaald, nog nooit iets echt goeds aan gevonden. [ Bericht 16% gewijzigd door greavy op 30-03-2010 15:06:07 ] | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 maart 2010 @ 15:01 | |
Morgenochtend eens meetoeren met een goederentrein. Het gele hesje ligt al klaar. ![]() | ||
greavy | dinsdag 30 maart 2010 @ 15:03 | |
Oja, de OP is ook weer recent aangepast (Tripreports). Even de indeling aangepast, zoals de Eerste klas door Nederland (van mij) onderelkaar, en dergelijke. | ||
#ANONIEM | dinsdag 30 maart 2010 @ 15:24 | |
![]() Lint 41 op het zakpoor van Almelo ![]() traxx loc met goederen te Almelo [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2010 15:39:41 ] | ||
De_Hertog | dinsdag 30 maart 2010 @ 15:37 | |
Het wordt nu wel een beetje erg lachwekkend met die chipkaart zeg... | ||
SHERMAN | dinsdag 30 maart 2010 @ 15:39 | |
Hola! | ||
citywok | dinsdag 30 maart 2010 @ 15:43 | |
http://www.nrc.nl/binnenl(...)2C_NS_bood_zwijggeld | ||
dennistd | dinsdag 30 maart 2010 @ 15:46 | |
quote:Je hebt de trein naar Barneveld Centrum genomen ipv die naar Ede-Wageningen ![]() Beide rijden om het halfuur waardoor je op Amersfoort-Barneveld Centrum een kwartiersdienst hebt. | ||
dennistd | dinsdag 30 maart 2010 @ 15:49 | |
quote:Hengelo is nou niet bepaald een station waar je niet kunt kruisen hoor, er vertrekken maar acht treinen per uur per spoor, en 's avond maar zes. | ||
Peterselieman | dinsdag 30 maart 2010 @ 16:13 | |
quote:Mja, je hebt nog een zwik goederentreinen en dat worden er alleen maar meer. | ||
Peterselieman | dinsdag 30 maart 2010 @ 16:14 | |
quote:Dat was het al, dus dat is niets nieuws quote:Gaat weer lekker in Nederland ... | ||
dennistd | dinsdag 30 maart 2010 @ 16:23 | |
quote:Er zijn twee gaten per halfuur waar je makkelijk doorheen kunt zonder last te hebben van goederen: van .35 tot .44 en van .56 tot .03. De enige goederentrein waar je last van hebt is die van Almelo -> Bentheim, andersom niet. Deze kom om .51 door op het halfuur dat ik hier heb gepakt. | ||
SingleCoil | dinsdag 30 maart 2010 @ 17:22 | |
quote:Ik snap dat gezeik niet: ja, je kunt nog steeds zonder geldig plaatsbewijs reizen. Nee het mag nog steeds niet. Wat is er bijzonder aan? De ovchip werkt gewoon hartstikke goed, ik heb 'm nu meer dan een jaar en nog nooit problemen mee gehad. Maar voor de liefhebber van de kaartjes met de tang wrs wel een doorn in het oog ![]() | ||
Yreal | dinsdag 30 maart 2010 @ 17:26 | |
quote: ![]() | ||
James1988 | dinsdag 30 maart 2010 @ 17:36 | |
quote:Dat is geen Traxx, dat is een BR 189, aka ES64F4. ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 30 maart 2010 @ 17:46 | |
quote:Aah je hebt gelijk, wist ik niet ![]() ![]() bedankt | ||
James1988 | dinsdag 30 maart 2010 @ 17:48 | |
De Traxx-locs lijken wel op de EuroSprinters, maar je kunt ze makkelijk uit elkaar houden door te kijken naar de zijkant. Zitten er horizontale strepen op (uitstulpingen ahw), dan zijn het EuroSprinters van Siemens. Is de zijkant vlak, dan is het een Traxx van Bombardier. ![]() | ||
Fixers | dinsdag 30 maart 2010 @ 17:48 | |
quote:Is dat ook voor maandnetkaarten? En begrijp ik nu goed dat je met een abonnement wel een toeslag moet halen, maar dat deze ¤0,00 kost? | ||
dennistd | dinsdag 30 maart 2010 @ 17:51 | |
Er zitten een aantal verschillen in het uiterlijk, waarvan de duidelijkste de zijkant is, die bij de 189 geribbeld is en bij de 186 (traxx) niet:![]() ![]() | ||
Duvel | dinsdag 30 maart 2010 @ 18:05 | |
quote:Cabinekaart ook? ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 30 maart 2010 @ 18:21 | |
quote:IVW is ok wel gevoelig voor aluhoedjes denk ik ![]() | ||
bork | dinsdag 30 maart 2010 @ 18:52 | |
poeh, gelukt! 9:21 Utrecht Centraal11 Amersfoort Intercity (NS) 11:14 Groningen 2b 11:19 Groningen 1b Nieuweschans Stoptrein (Arriva) 12:04 Nieuweschans 1 12:12 Nieuweschans 1 Groningen Stoptrein (Arriva) 12:58 Groningen 1b 13:01 Groningen 1a Delfzijl Stoptrein (Arriva) 13:39 Delfzijl 1 13:44 Delfzijl 1 Groningen Stoptrein (Arriva) 14:12 Sauwerd 1 14:17 Sauwerd 2 Roodeschool Stoptrein (Arriva) 14:51 Roodeschool 1 15:11 Roodeschool 1 Groningen Stoptrein (Arriva) 15:56 Groningen 2a 16:06 Groningen 3b Zwolle Intercity (NS) 18:06 Hilversum 4 18:14 Hilversum 2 Utrecht Centraal Intercity (NS) 18:27 Utrecht Ovvecht 2 | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 maart 2010 @ 18:58 | |
quote:Ja hoor. ![]() | ||
KapiteinT | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:21 | |
TVP ![]() ![]() | ||
greavy | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:28 | |
![]() ![]() Foto's van Somda-gebruiker groen47. Hierbij was de Vrijheidstrein onderweg van Eindhoven naar de Watergraafsmeer (passage te Vught) | ||
James1988 | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:30 | |
Hoe voldoet die trein aan de eisen die het IVW stelt? Ik zie nou niet bepaald een wit vlak voorop ![]() | ||
greavy | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:32 | |
1 April grap: Rover zou OV-Chipkaart met cementlijm gekraakt hebben Dat melden ze op Treinreiziger, die dit nieuws van de Volkskrant hebben. Die zeggen dat het een 1 aprilgrap is. Alhoewel het toch wel mogelijk is, lijkt mij.. quote:De Vrijheidstrein heeft een uitzondering, omdat het in gelegenheid van een speciale feestdag / evenement in Nederland rijdt. Hij mag daarom ook niet lang na 5 Mei rijden, en zal dan terzijde gezet worden. | ||
dennistd | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:34 | |
quote:Het niet veel langer doorrijden van 5 mei heeft er meer mee te maken dat kort daarna zijn revisietermijn verstreken is ![]() | ||
ReisT | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:39 | |
LED-frontseinen op een Plan T ![]() Of is dat soms expres voor de betere zichtbaarheid ter compensatie van het niet aanwezige witte front? Wel creatief om aan beide kanten ook die beschermplaten voor de koppeling in dezelfde kleur als de neus te verven! | ||
KapiteinT | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:40 | |
quote:Een rood vlak aan de voorkant is ook toegestaan. Ik las dan ook op de Twitter van ProRail dat hij alleen met de rode kant naar voren mag rijden. Hoe ze dat gaan doen is alleen een tweede... | ||
dennistd | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:43 | |
Dat lijkt me grote onzin, er staat alleen iets over een geel of wit vlak van een minimale grootte, en of ie nu groen, grijs, paars of blauw is, dat doet er niks toe. | ||
ReisT | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:45 | |
En kijk die rode locs hierboven eens waarom zouden die dan een wit vlak op de neus hebben gekregen als rood ook mocht? Los daarvan heb ik de vrijheidstrein van de week al eens voorbij zien rijden (vanuit de tegentrein dus gebeurde snel) toen was de rode neus de achterkant. | ||
KapiteinT | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:45 | |
Oh sorry, geel is inderdaad de andere toegestane kleur. Feit blijft dat hij volgens de ProRail twitter alleen met de rode kant naar voren mag rijden, maar misschien heeft dat ook te maken met dat hij dan rood-wit-blauw is en niet andersom. | ||
thats-me | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:55 | |
Dat kan ook niet, want het stel rijd naar elke uithoek van Nederland, en dan heb je echt niet de mogelijkheid om de trein om te keren.. | ||
trainfreak | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:57 | |
Zijn er mensen die met het paasweekend ook naar de '175 jaar spoorwegen in Duitsland' evenementen naar Duitsland gaan? | ||
greavy | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:07 | |
Nee, ik heb de mogelijkheden bekeken, maar dat is voor wegens andere verplichtingen (helaas) niet te doen, eveneens als Bebra eind April. Misschien is daar echter nog één dag een gaatje te vinden. Over de vrijheidstrein: Dat is klinkklare nonsens, hij mag beide kanten uitrijden, met beide neuzen voorop. Op die twitter staat niet te lezen dat het verplicht is, om de rode kant voorop te hebben. Het zou een mooi beeld zijn, maar een dergelijke verplichting is er niet. IVW heeft voor beide kleuren een ontheffing gegeven, omdat het stel dan ook terzijde gaat, wat te maken heeft met een (bijna) verlopen revisietermijn. Deze verloopt op 20 mei. Alhoewel het stel al in de 'verlengingstermijn' zit. De echte revisie is al bijna anderhalf jaar afgelopen. Een verlenging is dus anderhalf jaar geldig. | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:18 | |
quote:Keren wel, omdraaien niet. ![]() | ||
Hugo__Boss | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:31 | |
Vandaag even gestrand in Gilze Rijen door een verdacht pakketje in Breda. Leek eerst heel erg lang te gaan duren, maar na 5 minuten ofzo mochten we toch opeens verder rijden.. iemand iets van mee gekregen? | ||
James1988 | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:39 | |
Ongelofelijk, NS doet alsof het gratis reizen met Fyra voor abonnementhouders een cadeautje is... zie deze brief dan! ![]() Sowieso is het al een vuile truc dat ze reizigers die recht hebben op reizen met Fyra, toch vragen om zo'n ticket af te drukken. Ik vraag me af wat er gebeurt als de reizigers dat níet doen... beboeten? Dat lijkt me alleen maar reden voor een nieuwe juridische procedure. Speaking of which: quote:Bron: De Pers | ||
Brembo | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:52 | |
quote:Koploper er boven heeft ook geen witvlak, en heeft het niks met bouwjaar te maken? | ||
Dr_Flash | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:00 | |
quote:wit of geel vlak. En hier was een ontheffing voor. | ||
V2 | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:24 | |
Ik had ook zo'n brief, tsk. Waarschijnlijk zijn die V250-stellen ook niet klaar voor augustus, anders had ik 'm nog even leuk uit kunnen testen voor weinig. | ||
Ireyon | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:54 | |
quote:Ohja, het is een aantal vertragingen dat mensen afschrikt.. ![]() | ||
Zug-Chef | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:55 | |
HSL ![]() Benelux op de Oude Lijn ![]() ![]() NMBS 2833 is met een stam I10 rijtuigen als Benelux trein 9236 naar Brussel Zuid onderweg als het station van Delft bijna gepasseerd wordt. Links een oud plakaat van limonadefabrikant Ranja, rechts het stadskantoor en een deel van de Oude Kerk. Zondag 28 maart 2010 | ||
James1988 | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:06 | |
Kijk Zug, jij snapt het. En verdorie, nu krijg ik ineens zin in Ranja. Maak je ook zo'n plaat als FairyTaleRail van start gaat met Venturio's over de oude route? ![]() Edit: update over het buiten profiel zijn in België van de V250, dit klopt niet. De trein zelf is binnen profiel, maar als er een storing optreedt en de treeplank niet terug inschuift, is de boel buiten profiel. [ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 30-03-2010 22:22:47 ] | ||
Peterselieman | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:42 | |
Kwam op een andere site dit toffe filmpje met oude beelden tegen: | ||
Yreal | dinsdag 30 maart 2010 @ 23:05 | |
quote:mooie beelden ![]() IRC ![]() Blauwe locs ![]() | ||
SingleCoil | woensdag 31 maart 2010 @ 08:51 | |
quote:Als je vanuit een liefhebberij praat misschien wel. Als zakelijk alternatief is de Beneluxtrein een lachertje. | ||
De_Hertog | woensdag 31 maart 2010 @ 08:54 | |
quote: ![]() | ||
Yreal | woensdag 31 maart 2010 @ 08:56 | |
quote:' Oneens. Dordrecht en roosendaal mag ie wat mij betreft ook wel overslaan, maar de freckin regering zit in den haag ![]() | ||
Duvel | woensdag 31 maart 2010 @ 09:36 | |
quote:Historische fout idd. | ||
greavy | woensdag 31 maart 2010 @ 09:39 | |
quote:Voordeel voor jou zeker ![]() Van mij mag ie er wel stoppen, want anders moet ik een kut eind omreizen, ALS ik er mee zou willen ![]() | ||
Yreal | woensdag 31 maart 2010 @ 10:58 | |
quote:Welk belang dient dord dan? Amsterdam is de hoofdstad, den haag zit de regering en rotterdam is ongeveer het centrum van onze economie. Schiphol is de nationale luchthaven... en dord en roosendaal? ![]() ![]() | ||
Ireyon | woensdag 31 maart 2010 @ 11:04 | |
quote:Roosendaal is nog altijd een belangrijk spoorwegknooppunt voor duizenden reizigers per dag, niet te vergeten de kortste weg naar Antwerpen voor een complete provincie en West Brabant. | ||
Yreal | woensdag 31 maart 2010 @ 11:07 | |
quote:Zwolle -> roosendaal doortrekken naar vlissingen, want de overstap tussen die trein en de treinen naar vlissingen is zoon beetje alles wat daar overstapt, en Dat boemeltje naar antwerpen nog een keer per uur laten rijden als sneltrein. Klaar ![]() | ||
Duvel | woensdag 31 maart 2010 @ 11:07 | |
quote:Van "duizenden" reizigers per dag wordt men niet heel warm, zeker niet als je dat vergelijkt met knooppunten als Amsterdam, Rotterdam, Utrecht... | ||
Duvel | woensdag 31 maart 2010 @ 11:08 | |
quote:Na Bergen op Zoom is dat ding leeg volgens mij. Is dat zinvol? | ||
Unreal88 | woensdag 31 maart 2010 @ 13:47 | |
jezus hee. Zit nu in de stoptrein van groningen naar zwolle (dm90 toch?) wat schudt dat ding heen en weer zeg | ||
SingleCoil | woensdag 31 maart 2010 @ 14:00 | |
quote:snap jij dan hoe het kan dat de 1ste klas thalys naar Brussel iedere dag volgeboekt zit terwijl in de internationale trein niemand zit? | ||
Ireyon | woensdag 31 maart 2010 @ 14:12 | |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 31 maart 2010 @ 14:14 | |
quote:De Benelux mag dan een onbetrouwbare treinserie zijn, maar er zit altijd toch redelijk wat volk in. | ||
De_Hertog | woensdag 31 maart 2010 @ 14:20 | |
http://www.nu.nl/politiek(...)ng-zwijggeld-ns.html Hoe zit het nou precies? Ze mochten geen toeslag vragen, maar de klanten die het al betaald hadden krijgen het niet terug? En nnu hoeft het 'tijdelijk' niet, maar na 1 september mag het dus plots wel? | ||
RealZeus | woensdag 31 maart 2010 @ 14:26 | |
quote: ![]() Spoorwegviaduct Rotterdam. | ||
SingleCoil | woensdag 31 maart 2010 @ 14:29 | |
quote:Eg nie! Twee weken geleden viel de thalys 's ochtends uit, moest ik met de internationale trein. Er zaten 4 mensen in het eerste klasse rijtuig. Hij vertrekt 's ochtends 3 minuten eerder dan de thalys van Rdam Centraal, dus dan kan je goed zien wat de bezetting is, en die is echt laag. Nog niet Fyra-laag, maar de thalys zit echt altijd vol. | ||
James1988 | woensdag 31 maart 2010 @ 14:35 | |
De tweede klasse zit meestal een stuk voller... veel studenten enzo. ![]() | ||
Yreal | woensdag 31 maart 2010 @ 14:39 | |
quote:Ja, omdat dat ding gebruikt word door mensen die naar brusselzuid willen voor verdere aansluitingen die dan niet nog eens 25 euro extra aan de thalys betalen. Deze mensen zitten dus nooit 1ste klas ![]() Benelux heb ik trouwens een keer op zondag om 6.35 gehad. Zaten al knap wat mensen in ![]() | ||
De_Hertog | woensdag 31 maart 2010 @ 14:41 | |
http://www.nu.nl/economie(...)fyra-trein-valt.htmlquote: | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 31 maart 2010 @ 14:46 | |
quote:Dat was leuk. Met een 6400 op en neer naar Akzo in Delfzijl geweest. Morgen nog even een cabineritje naar Leeuwarden. ![]() | ||
Ireyon | woensdag 31 maart 2010 @ 14:52 | |
quote:Sorry hoor, maar ik heb toch al 2x meegemaakt dat ik ook in de 1ste Klas nog 'mocht' vragen of ik hier kon zitten.. Een lege Beneluxtrein is echt een uitzondering. | ||
SingleCoil | woensdag 31 maart 2010 @ 15:07 | |
quote:hmmm...ik rij al een paar jaar 3-4 keer per week tussen Rotterdam en Brussel heen en weer. Op sommige dagen is íe best druk, maar echt niet vergelijkbaar met de Thalys. En meestal is dat ding gewoon leeg. Uitzondering maandagochtend, donderdag- en vrijdag-avond in brusselse europarlement-weken. Weet iemand trouwens wanneer de Fyra nou over de HSL naar Brussel door gaat? En waar we op wachten? | ||
greavy | woensdag 31 maart 2010 @ 15:18 | |
quote:Trein beschoten nabij Gorinchem Dat is een keer iets anders.. Hierdoor viel Engels Mondelinge uit op school ![]() De docent kon niet op school komen.. En als er echt geschoten is: de dader vind je toch niet meer verwacht ik ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 31 maart 2010 @ 16:08 | |
quote:Een jaar of tien, vijftien geleden is er een trein beschoten bij, ik meen, Hedel. De dader is toen wel gepakt, dus het zou zomaar kunnen dat ook deze keer de schutter gevonden wordt. | ||
James1988 | woensdag 31 maart 2010 @ 17:08 | |
quote:Als het goed is met de nieuwe dienstregeling, eind dit jaar dus. | ||
SingleCoil | woensdag 31 maart 2010 @ 17:17 | |
..en zou die dan een beetje betaalbaar zijn? Een retourtje Rdam-Bxl met de Thalys is 160 eur... | ||
Peterselieman | woensdag 31 maart 2010 @ 17:20 | |
quote:Het kan goedkoper, maar dan moet je eerder boeken | ||
SingleCoil | woensdag 31 maart 2010 @ 17:24 | |
quote:...en niet in de spits. Maar ik wil wél in de spits, en dan zijn er geen goedkope tickets ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 31 maart 2010 @ 17:35 | |
quote:Als je vroeg genoeg boekt kun je voor 75 euro klaar zijn in de spits. Vertrek om 6:58 uit Rotterdam, aankomst 8:12 in Brussel. Terug 16:50, aankomst 18:01 in Rotterdam | ||
davidov2009 | woensdag 31 maart 2010 @ 17:38 | |
quote:Benelux is één van de best bezette treinseries van Nederland (vaak beter dan de IC Vlissingen-Rotterdam-Amsterdam). Maar inderdaad, daarnaast zit de Thalys meestal ook vol; misschien dat 't iets te maken heeft met de kwaliteit van het Belgische wegennet ![]() quote:Nou kijk, NS beweerd bij hoog en laag dat de het een eigen opgezette ACTIE is (waarvan ze de duur zelf mogen bepalen, in dit geval in de rustige zomerperiode dus), en dat ze helemaal niet juridisch gedwongen zijn /waren om NS Jaarkaarthouders gratis met Fyra/HSL te laten reizen, zoals allerlei bronnen beweerden. Waar het juridisch getouwtrek waarschijnlijk op uit loopt is dat er binnenkort een berichtje naar de Jaarkaarthouders gaat dat ze na 1 september alsnog moeten dokken voor Fyra, en dat dit ook in de Alg Voorwaarden van NS stond/staat, waarbij het regeltje "geldig in alle binnenlandse treinen" op de achterkant van hun kaart over-ruled wordt door deze voorwaarden. Op alle nieuw uit te geven jaarkaarten zal verplichting tot Fyra toeslag vermeld worden. Dat bijv. voor ICE niet betaald hoeft te worden is ook wel verklaarbaar, gezien deze trein over hetzelfde 'goedkope' spoor rijdt en (praktisch) even snel is als de IC, alleen meer comfort heeft. Het draaiende houden van de Fyra kost echter zoveel geld meer, dat ze wel hoge toeslagen moeten eisen. Tweede punt is dan weer hoe lang die hoge toeslagen nog stand houden, waarschijnlijk tot het faillisement van de HSA, waarna de HSL exploitatie opnieuw aanbesteed wordt. | ||
James1988 | woensdag 31 maart 2010 @ 18:39 | |
Ergens vind ik het wel grappig... jaren geleden werd er al met veel bombarie aangekondigd dat NS "mobiliteit gaat veranderen", dat het snel en betrouwbaar wordt, enzovoorts. Uit de berichten die nu naar buiten komen blijkt dat er voornamelijk lucht wordt vervoerd, en dat het NS miljoenen kost. Typisch gevalletje hoogmoed komt voor de val? Watbetreft een faillissement van HSA: wanneer dit gebeurt mag HSA nog tot één jaar lang doorrijden, waarbij het ministerie de kosten draagt. Daarna mag een nieuwe partij het overnemen, maar dit zal niet op dezelfde voorwaarden zijn als het HSA-contract, dit i.v.m. nieuwe Europese regelgevingen. | ||
davidov2009 | woensdag 31 maart 2010 @ 19:24 | |
quote:De voltallige Tweede Kamer heeft zich echter hard gemaakt dat zowel bij aanpassing van de huidige concessie als bij evt. nieuwe aanbesteding dit de opname van de hsl in het hoofdrailnet (en die is al onderhands aan NS gegund na 2015) niet in de weg moeten staan. Ze willen gewoon van de absurde, verlieslatende situatie af. Ja, Nederland steekt ook wel eens een middelvinger uit naar Europa*: de hsl heeft ons wel 7 miljard gekost, dan wordt er eens een grens getrokken. Het zijn maar richtlijnen®eltjes he, de Duitsers komen hier niet met tanks binnenvallen als we ons er niet aan houden ![]() * dat hoef niet per se direct, maar wordt de nieuwe aanbesteding gewoon zo absurd (men wil een enorme vergoeding maar kaartjes mogen maar normale treintarief kosten), dat niemand erop ingaat schrijven, en dan wordt ie tussen neus en lippen door alsnog hij het hoofdrailnet gevoegd, waarna zowel NS Hispeed (ICE, Thalys, Fyra) als NSR (binnenlandse treinen) erover mogen rijden. [ Bericht 2% gewijzigd door davidov2009 op 31-03-2010 19:29:50 ] | ||
ReisT | woensdag 31 maart 2010 @ 19:39 | |
quote:Dat is wel een erg kromme vergelijking. Ja, de Beneluxtrein is vaak vol maar het is eigenlijk maar een heel klein treintje, en zes of zeven bakken per uur vol krijgen is niet zo moeilijk. Zou de Benelux met 12 bakken dubbeldeksmat rijden dan was ie ook maar half vol. | ||
Socios | woensdag 31 maart 2010 @ 19:49 | |
Sowieso rijden er alleen in de spits treinen die een bezettingsgraad van 100% hebben. Daarbuiten ligt deze veel en veel lager. Ga maar eens ´s avonds met de trein. Coupeetje voor jezelf is absoluut geen zeldzaamheid. ![]() | ||
Eix | woensdag 31 maart 2010 @ 20:00 | |
quote:Sterker nog, ik reis nog wel eens met de laatste stoptrein uit Maastricht ri. het noorden en dat is een verkapte ledig mat rit. 3x plan V, met voor mij dan een eigen Vtje. ![]() | ||
SingleCoil | woensdag 31 maart 2010 @ 21:05 | |
quote:Ah...en jij het al eens zo´n ticket geboekt? Zoals gezegd, ik doe die trip al jeren en nog nooit kon ik en goedkoop ticket krijgen... | ||
Dr_Flash | woensdag 31 maart 2010 @ 21:15 | |
Zo goedkoop vind ik dat anders niet. Een ticket Utrecht - Düsseldorf met de ICE over 3 weken, in de vliegende spits, heb je voor 32 euro op en neer. | ||
Dr_Flash | woensdag 31 maart 2010 @ 21:44 | |
Paar plaatjes van vandaag ![]() Veenendaal-De Klomp, een VIRM op doorreis richting Arnhem en Nijmegen. ![]() Deventer ![]() ![]() Zutphen, een DM'90 richting Oldenzaal (gehuurd van REGIO NS) en een LINT richting Winterswijk. ![]() Arnhem, eloc 1780 aan kop van een IC richting Roosendaal. ![]() ![]() | ||
RealZeus | woensdag 31 maart 2010 @ 22:12 | |
quote:Die cabineramen. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 31 maart 2010 @ 22:13 | |
Oh ja, ook nog de VolkerRail Mobiele Werkplaats in Zutphen ![]() ![]() ![]() | ||
HaverMoutKoekje | woensdag 31 maart 2010 @ 22:22 | |
quote:idd. Ik ga altijd eerste klas omdat de tweede stapvol zit. Veel gezinnen van afrikaanse afkomst met ladingen kinderen en koffers etc. De eerste klas zit tussen Adam en Rdam ook vaak vol in de spits | ||
KapiteinT | woensdag 31 maart 2010 @ 23:02 | |
quote:Goh, lijkt heel erg op deze. Maar vind jouwe mooier. ![]() | ||
greavy | woensdag 31 maart 2010 @ 23:15 | |
De I10/I6 stammen zijn mooier als die Prio stammen. Rijden nu al 2x I10/I6 stammen rond in Nederland | ||
trainfreak | woensdag 31 maart 2010 @ 23:17 | |
Misschien stond de foto hier al, maar dit zijn dus de GEN stellen voor de NMBS: Foto gevonden op HGBTF, fotograaf onbekend | ||
trainfreak | woensdag 31 maart 2010 @ 23:21 | |
quote:Maar ik twijfel wel of het 'echt' is, morgen 1 april... | ||
Yreal | woensdag 31 maart 2010 @ 23:56 | |
quote:mooier dan onze sletjes ![]() | ||
V2 | donderdag 1 april 2010 @ 09:23 | |
Hm ik vind die sletjes anders best een lekker bekkie hebben ( ![]() | ||
Guppy | donderdag 1 april 2010 @ 09:25 | |
Brr, ik had net natte sneeuw in Ede... Het is april ![]() | ||
dennistd | donderdag 1 april 2010 @ 10:00 | |
quote:Wat is dat trouwens voor een afwijkend sein rechts? Volgens mij zit daar geel boven ipv groen? | ||
Duvel | donderdag 1 april 2010 @ 10:10 | |
quote:Restantje van de tijd dat er nog seinbeeld "dubbel geel" bestond, van voor de UIC richtlijnen die groen-geel-rood voorschreven. | ||
davidov2009 | donderdag 1 april 2010 @ 10:15 | |
quote: quote: quote:Het wordt zeker lachwekkend, want het was gewoon een 1 APRIL GRAP ![]() ![]() | ||
Duvel | donderdag 1 april 2010 @ 10:21 | |
No fucking shit, Sherlock-boy! | ||
SingleCoil | donderdag 1 april 2010 @ 10:22 | |
quote:In de eerste klas is vaak heel veel ruimte, en daar gaat het om: de eerste klas in de Thalys zit vrijwel altijd vol. Tussen Adam en Rdam is gewoon nationaal verkeer. | ||
SingleCoil | donderdag 1 april 2010 @ 10:23 | |
quote:...en wat een giller zeg! Hoe bedenken ze het! Geniaal! | ||
JDude | donderdag 1 april 2010 @ 11:16 | |
Thalys in oostelijke richting door Breda. HSL weer kaduuk? | ||
greavy | donderdag 1 april 2010 @ 11:48 | |
Er is (alweer) een storing op de HSL, zoals zovaak. | ||
James1988 | donderdag 1 april 2010 @ 12:36 | |
En dan te bedenken dat Infraspeed een beschikbaarheid van 99,zoveel procent heeft afgegeven ![]() Oh btw: quote:(Bron: ProRail) | ||
De_Hertog | donderdag 1 april 2010 @ 12:39 | |
Ah, ze hebben ook door dat dat ding zich overdag beter niet buiten kan begeven. | ||
JDude | donderdag 1 april 2010 @ 12:44 | |
Het wachten is op de klachtenregen van omwonenden. | ||
Dr_Flash | donderdag 1 april 2010 @ 12:46 | |
die foto's van die Desiro ML stellen voor het GEN circuleren al langer, dat geloof ik echt wel hoor ![]() ![]() | ||
trainfreak | donderdag 1 april 2010 @ 12:49 | |
quote:Er staat nu ook een foto bij van de voorkant. Nu komt het dus wel geloofwaardiger over ![]() Ik ben benieuwd met wat de rest gaat komen.. (Vorig jaar ofzo stond er een slecht gesoepte in spoorwegjournaal, of de aankondiging van een nieuw type locomotief op spoor 24 in Brussel-Zuid, terwijl dat station er maar 22 heeft ofzo) | ||
Dr_Flash | donderdag 1 april 2010 @ 13:05 | |
Nou is het ferroviair hobbyisme natuurlijk el bij uitstek de bedrijfstak om 1-aprilgrappen mee uit te halen. Die sociopathen nemen echt ALLES bloedserieus op ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 1 april 2010 @ 13:06 | |
Hee heb je het al gehoord? Er gaat een HSL komen van Neerpelt naar Duitsland over de ijzeren Rijn! Er worden speciale gasturbinelocs ontwikkeld om daar 230 km/h met goederentreinen te kunnen rijden! Echt waar! 2014 moet het klaar zijn! ![]() ![]() | ||
James1988 | donderdag 1 april 2010 @ 13:07 | |
Nou, ik heb gehoord dat men de Betuweroute wil openstellen voor reizigersverkeer... er zouden zelfs al constructieve gesprekken zijn geweest met Thalys en NS Hispeed om een ICE Amsterdam / Nijmegen / Keulen in te leggen ![]() | ||
Socios | donderdag 1 april 2010 @ 13:08 | |
Vorig jaar zouden er op 1 april ICE´s rijden door heel het land. | ||
Dr_Flash | donderdag 1 april 2010 @ 13:26 | |
quote:Via de Ponlijn, Kesteren en Groesbeek! ![]() | ||
James1988 | donderdag 1 april 2010 @ 13:29 | |
quote:Bron: OHIH. ![]() En dit is een mooie column: http://frontpage.fok.nl/c(...)iceert-zichzelf.html | ||
Dr_Flash | donderdag 1 april 2010 @ 13:37 | |
quote:Ouwe driek trapt even na ![]() | ||
JDude | donderdag 1 april 2010 @ 14:09 | |
quote:Met een aftakking naar de Rijn om tijdens de buitendienststelling van Arnhem-West de treinen per binnenvaartschip naar Emmerich te vervoeren. | ||
SingleCoil | donderdag 1 april 2010 @ 14:31 | |
quote:Ik stond vanochtend net over de belgische grens stil in de Thalys, rond half tien. De trein moest gereset worden en er moesten enige testen uitgevoerd worden. Uiteindelijke vertraging 28 minuten. Typisch hè, nét weer geen half uur... | ||
Ireyon | donderdag 1 april 2010 @ 14:37 | |
quote:Wat krijg je dan terug bij een half uur vertraging? Toch maar een paar procent (nog niet eens een kwart volgens mij) van de prijs in tegoedbonnen ![]() Overigens stond er vanmorgen bij Tilburg ook een mooie Thalys.. stil te staan. | ||
Stefanovic83 | donderdag 1 april 2010 @ 15:00 | |
quote:Verschrikkelijk die gast ![]() Meest negatieve persoon op deze aardkloot! | ||
greavy | donderdag 1 april 2010 @ 15:06 | |
quote:Waren zeker 2 Thalys-stellen elkaar gepasseerd? Gebeurd op deze manier vaak ![]() ![]() | ||
greavy | donderdag 1 april 2010 @ 15:09 | |
quote:
| ||
SingleCoil | donderdag 1 april 2010 @ 15:23 | |
...16 euro... | ||
James1988 | donderdag 1 april 2010 @ 16:02 | |
Ik heb mijn voordeelurenkaart binnengekregen, op een OV-chipkaart. Nu staat daar op de voorkant "Eerlijk en slim", srsly? Wat de zwarte balk achterop doet (zoals bij een PIN-pas) is me ook niet helemaal duidelijk... ![]() Overigens kan ik automatisch opladen kennelijk pas activeren als ik er al mee gereisd heb, wat is dat voor bullshit? | ||
Crientj | donderdag 1 april 2010 @ 16:19 | |
quote:Eerlijk en slim? Waar ;o *Kaart onderzoekt. LOL. Mijn kaart is aan de onderkant ingescheurd. ![]() Hoe de fuck kan dat nu weer, ben altijd zo zuinig op dat ding. | ||
Peterselieman | donderdag 1 april 2010 @ 16:35 | |
quote:Het was wel een inkoppertje hoor | ||
James1988 | donderdag 1 april 2010 @ 16:48 | |
quote:Het staat in het hologram... als je 'm schuin tegen het licht houdt, en er van rechtsonderaf op kijkt, zie je het OV-chipkaartlogo overal staan. Middenbovenaan de kaart staat dan ook "OV-chipkaart" en als je de kaart verdraait verandert dat in "Eerlijk en slim". As if. ![]() | ||
Duvel | donderdag 1 april 2010 @ 17:15 | |
quote:Hij heeft in dit geval wel gelijk in mijn ogen. | ||
SingleCoil | donderdag 1 april 2010 @ 17:33 | |
Wat is er dan niet eerlijk en slim aan? | ||
Yreal | donderdag 1 april 2010 @ 17:43 | |
ik kan mijn iphone kabel niet vinden, ik wou effe wat foto's delen ![]() | ||
James1988 | donderdag 1 april 2010 @ 17:47 | |
quote:Eerlijk zal wel, maar het systeem is allesbehalve slim. | ||
Yreal | donderdag 1 april 2010 @ 17:49 | |
quote:Dat.. Serieus . 2 chipkaarten, 1 voor met en 1 voor zonder korting ![]() ![]() | ||
Socios | donderdag 1 april 2010 @ 17:50 | |
Sowieso OV-Chipkaart ![]() | ||
Ireyon | donderdag 1 april 2010 @ 17:53 | |
quote:En aan 'via-'reizen hebben ze niet gedacht.. en aan het meenemen van mensen met korting.. en aan het maken van een rondreis.. en aan toeslag in (hogesnelheids)treinen.. en aan het meenemen van een fiets of hond.. en aan het reizen naar het buitenland. Het enige wat je fatsoenlijk met een OV-Chipkaart kan is een direct retourtje of enkeltje binnen Nederland en dan houdt het wel op. | ||
Dr_Flash | donderdag 1 april 2010 @ 18:13 | |
quote:Dat wel. Aleen een beetje grappig dat juist hij zo'n stuk schrijft over Rover ![]() | ||
James1988 | donderdag 1 april 2010 @ 18:28 | |
quote:En aan een dagmaximum, en aan maandkaarten op je kaart laden, en aan reizen met meerdere vervoerders (NS-Veolia-NS) ![]() | ||
Wimpeh | donderdag 1 april 2010 @ 18:36 | |
quote:Half hetzelfde als een dagmaximum, maar een automatische 'kies de goedkoopste optie' (dagkaartje bus vs saldo reizen) | ||
RubenK | donderdag 1 april 2010 @ 18:56 | |
quote:Laatst nog geinformeerd hierover en het schijnt nog minstens 1 jaar en waarschijnlijk 2 jaar te duren voordat dat mogelijk is ![]() | ||
RubenK | donderdag 1 april 2010 @ 18:57 | |
Morgen wil ik een leuk ritje maken met mijn winterweer actie dagkaart ![]() | ||
Ireyon | donderdag 1 april 2010 @ 19:11 | |
Post van een paar topics terug;quote:Sittard - Maastricht - Heerlen blijft toch wel favoriet ![]() | ||
James1988 | donderdag 1 april 2010 @ 19:15 | |
quote:What the hell? ![]() | ||
Crientj | donderdag 1 april 2010 @ 19:16 | |
quote:Ha, dan zal mijn kaart wel oud zijn. ![]() Ik heb het niet namelijk ![]() | ||
SHERMAN | donderdag 1 april 2010 @ 19:20 | |
NS jaarkaart zie ik het niet in elk geval... | ||
Dr_Flash | donderdag 1 april 2010 @ 19:24 | |
is vast een 1 aprilgrap. Ik ga maar niet eens kijken ![]() | ||
James1988 | donderdag 1 april 2010 @ 19:54 | |
Het is geen grap, helaas ![]() | ||
greavy | donderdag 1 april 2010 @ 20:08 | |
quote:De Heuvellandlijn: Maastricht - Kerkrade, alhoewel velen het bij Maastricht - Heerlen laten, adviseer ik ook verder te gaan naar Kerkrade. De trein heeft een kering van 3 minuten, als ik mij niet vergis. | ||
Zug-Chef | donderdag 1 april 2010 @ 21:08 | |
![]() Ten behoeve van de 65e viering van de vrijheid in Nederland heeft het commitee 4 en 5 mei Plan T treinstel 520 zowel van binnen als van buiten laten verbouwen. De komende 5 weken rijdt de trein kris kras door Nederland in de reguliere treindienst. Op 1 april 2010 was de eerste inzet en is het rood/wit/blauwe treinstel als trein 38835 van Amersfoort onderweg naar Lelystad Centrum als Naarden-Bussum gepasseerd wordt. Donderdag 1 april 2010 ![]() Nadat de Rurtalbahn V206 afgelopen maandag longrails vanuit Oberhausen in Crailoo heeft aangebracht, reed vandaag de lege retourtrein. Rond 17:00 is de RTB V262 met een set lege Sfnps'n vertrokken vanaf het Railpro-Centre Crailloo en passeert hier in een piepklein zongaatje en op nog geen 100 meter lopen van mijn werk ter hoogte van Hilversum Sportpark onder de karakteristieke gotische bogen. Donderdag 1 april 2010 | ||
greavy | donderdag 1 april 2010 @ 21:11 | |
Nice pics Zug! Ik kwam via Somda tevens op dit filmpje: Vind het best een mooi filmpje van de Vrijheidstrein te Zwolle! | ||
SevenWonders | donderdag 1 april 2010 @ 23:04 | |
quote:Agglomeratie van ciirca 200.000 mensen van wie er velen in Den Haag / Rotterdam etc. werken. Jemoet eens weten hoeveel er iedere keer in Dordt in- en uitstappen...een groot gemis als die trein niet meer rijdt. En ja, een gevalletje persoonlijk belang. | ||
dennistd | donderdag 1 april 2010 @ 23:50 | |
Hier nog mensen in mijn 1 april-grap over de Syntus-Plan V getrapt? ![]() http://www.spoornieuws.nl/index?page=nieuws&id=391 | ||
greavy | vrijdag 2 april 2010 @ 00:08 | |
Nope. Die foto had je al eerder ergens zitten vertonen, volgens mij OHIH. Tevens wel mooi gemaakt. | ||
dennistd | vrijdag 2 april 2010 @ 00:16 | |
Vandaag meegeweest met de Vrijheidstrein op Enschede-Apeldoorn: Foto's volgen morgen, mijn kaartlezer doet wat moeilijk vanavond. | ||
Peterselieman | vrijdag 2 april 2010 @ 00:18 | |
quote:Och, vast makkelijker dan die dingen voor de ov-chipkaart | ||
SpeedyRich | vrijdag 2 april 2010 @ 00:38 | |
quote:Dan wordt het dus NS ICE : Amsterdam - Rotterdam over de HSL en dan naar de betuwe route richting zevenaar... | ||
Duvel | vrijdag 2 april 2010 @ 08:09 | |
quote:Helaas, 39 minuten te laat. | ||
greavy | vrijdag 2 april 2010 @ 08:32 | |
Zo, nu bezig met mijn koffer inpakken, me dagkaart 2e klas erbij, met een overgangsbewijs 2-1, en dan straks naar Dronrijp (hoge Noorden). Dit maal via een (grove/langzamere) omweg, namelijk via Zwijndrecht - Breda - Den Bosch - Zutphen en dergelijke (IC Roosendaal - Zwolle), dan naar Leeuwarden, en daar met de trein ri. Harlingen, waar ik tot Dronrijp ga, en ik opgehaald word ![]() Het is heerlijk weer, dus verwacht na het weekend een paar goede foto's te kunnen posten. | ||
greavy | vrijdag 2 april 2010 @ 08:48 | |
De ICMm 4203(met WiFi/Reizigersinformatie schermen) staat defect onderweg, en zal naar Onnen gesleept worden. Deze trein maakt al een goede start ![]() De omzetter blijkt stuk te zijn. | ||
dennistd | vrijdag 2 april 2010 @ 08:55 | |
Die zal wel overbelast zijn nu iedereen in de eerste klas zijn laptop aan het opladen is ![]() | ||
greavy | vrijdag 2 april 2010 @ 09:04 | |
Of zijn telefoon ![]() Ik doe altijd me telefoon opladen, kan ik tenminste normaal internetten zonder me batterij leeg raakt, als ik zo'n hele dag aan het reizen ben Oja, hij staat stuk in Rotterdam, en moet nog helemaal naar Onnen.. | ||
Duvel | vrijdag 2 april 2010 @ 09:08 | |
quote:Dat gaat 'm niet worden, aangezien Woerden - Utrecht gestremd is. Geen idee of ie tot Hmla kan komen en dan via Dvd verder? | ||
RubenK | vrijdag 2 april 2010 @ 09:12 | |
Iemand enig idee in welke ritten benelux de I6/I10 rijtuigen zitten? | ||
greavy | vrijdag 2 april 2010 @ 09:16 | |
quote:Klopt. Volgens verwachtingen raakt hij er ook niet snel weg; Hij moet weggesleept worden, en in verband met de wisselstoring bij Vleuten rijden er minder treinen. quote: | ||
greavy | vrijdag 2 april 2010 @ 09:17 | |
quote:Quote van Somda: quote:Er rijden 2 stammen I6/I10, waar tegenover staat dat er één vingerverf stam minder rijdt. | ||
Peterselieman | vrijdag 2 april 2010 @ 10:30 | |
quote:Och, ze slepen wel meer met materieel. Zo gaan de Emmer V'tjes naar Maastricht voor onderhoud en rijden er regelmatig VIRM's vanaf Roosendaal naar Onnen voor onderhoud | ||
JDude | vrijdag 2 april 2010 @ 10:56 | |
Never mind, gelukt via bahn.de. Maar voor 8 personen à 300,- p.p. kunnen we vaak tanken. [ Bericht 26% gewijzigd door JDude op 02-04-2010 11:09:35 ] | ||
dennistd | vrijdag 2 april 2010 @ 11:23 | |
quote:Volgens NS Hispeed kost het met de CityNightLine 53,50 enkele reis | ||
dennistd | vrijdag 2 april 2010 @ 11:24 | |
Hier trouwens nog wat foto's van de vrijheidstrein gisteren:![]() Plan T 520 Vrijheidstrein als sprinter uit Apeldoorn, te Enschede ![]() Plan T 520 Vrijheidstrein als sprinter naar Apeldoorn, te Enschede ![]() Plan T 520 Filmzaal van de vrijheidstrein ![]() Plan T 520 Eerste klas-afdeling van de vrijheidstrein ![]() Plan T 520 Expositie 'niet weggooien' in de vrijheidstrein ![]() Plan T 520 De vrijheidstrein vanuit de vrijheidstrein, tussen station Deventer en de IJsselbrug | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 2 april 2010 @ 11:29 | |
quote:We krijgen ook genoeg lege Buffels van Onnen om te tanken in Groningen. En Arriva gebruikt regelmatig de sneltrein Groningen-Leeuwarden om defect spul naar de werkplaats in Leeuwarden te slepen. | ||
dennistd | vrijdag 2 april 2010 @ 11:33 | |
Heeft Onnen ook Buffeltjes in onderhoud dan? Ik dacht dat deze alleen in Zwolle werden onderhouden. Als Zwolle sluit dan gaat het naar Hengelo als het goed is. | ||
Peterselieman | vrijdag 2 april 2010 @ 11:34 | |
quote:Veel onderhoud krijgen die toch niet in Onnen? Het meeste wordt volgens mij in Hengelo gedaan. quote:Ook de stoptrein wel ![]() | ||
JDude | vrijdag 2 april 2010 @ 11:36 | |
quote:Daar zou ik nog eens naar kunnen kijken dan. Al zou een dagverbinding beter uitkomen. | ||
greavy | vrijdag 2 april 2010 @ 13:18 | |
quote:ja, dat klopt, alhoewel er vaak een V"tje defect onderweg achterblijft, of zoals afgelopen week de wissels bij den bosch defect staan. | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 2 april 2010 @ 13:19 | |
quote:Geen idee. Daar houd ik me niet mee bezig. | ||
Duvel | vrijdag 2 april 2010 @ 18:00 | |
Volgens mij heeft Onnen alleen VIRM en ICM(m) in onderhoud... | ||
Guppy | vrijdag 2 april 2010 @ 18:56 | |
Ik wil naar m'n trein, maar zit nog op m'n werk ![]() | ||
greavy | vrijdag 2 april 2010 @ 23:21 | |
en al thuis guppyfriend? De gtw"tjes van arriva zijn wwel tof. Lekker over de schouder van mcn meekijken. Vandaag tussen Leeuwarden en Dronrijp gedaan (ri. Harlingen) | ||
dennistd | vrijdag 2 april 2010 @ 23:52 | |
Vanavond de Plan U's in Hengelo gefotografeerd en gefilmd. Helaas met een uur vertraging en een spoorwijziging voor de pimpel -> Schiphol, waardoor mijn filmpje nogal mislukt is... Morgen maar eens een poging doen om er een fatsoenlijk filmpje van te maken... | ||
#ANONIEM | vrijdag 2 april 2010 @ 23:54 | |
quote:Waar gingen die Plan U's heen dan ![]() | ||
dennistd | vrijdag 2 april 2010 @ 23:59 | |
Die gaan na dit weekend roestrijden, één bleef er in Hengelo en de ander is naar Oldenzaal gegaan. Zie http://roestrijden.nl/ | ||
#ANONIEM | zaterdag 3 april 2010 @ 00:07 | |
quote:Oke grappig, nooit geweten. Vanwege de werlzaamheden zeker dit weekend. Wat gebeurd er eigenlijk? Enig idee? [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2010 00:16:14 ] | ||
#ANONIEM | zaterdag 3 april 2010 @ 00:12 | |
-dubbel- [ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2010 00:12:16 ] | ||
alpha_00 | zaterdag 3 april 2010 @ 02:21 | |
wow, dit ziet er link uit ![]() | ||
sander89 | zaterdag 3 april 2010 @ 03:00 | |
quote:Niet slim van die vrachtwagen chauffeur dat die was vergeten rekening mee te houden dat ze trailer uitzwaaid. Dat ook nog precies op dat moment trein langs komt is wel erg ongelukkig, gelukkig wachte de vrachtwagen chauffeur niet 10 sec langer daarmee. | ||
Guppy | zaterdag 3 april 2010 @ 07:40 | |
quote:Jaa, de koerier was er om 19:30 uur. Viel nog mee dus | ||
greavy | zaterdag 3 april 2010 @ 07:58 | |
Gelukkig! Na dit weekend post ik wat fotootjes van Harlingen Haven, de verbouwing enzo, ben ik gisteravond nog geweest | ||
RealZeus | zaterdag 3 april 2010 @ 09:58 | |
quote:Niet slim van die vrachtwagenchauffeur??? Die was de bocht al aan het inzetten toen die personenauto ging rijden. Die personenauto was dus ook niet de snuggerste. Was die namelijk blijven staan dan had het gekund. | ||
Socios | zaterdag 3 april 2010 @ 11:03 | |
quote:Ohw, was jij dat. ![]() | ||
JDude | zaterdag 3 april 2010 @ 11:14 | |
Er was laatst toch ook al een filmpje op precies dezelfde plek, waar de bomen meer dan een kwartier gesloten bleven? | ||
Socios | zaterdag 3 april 2010 @ 11:15 | |
Klopt ja. | ||
greavy | zaterdag 3 april 2010 @ 12:32 | |
quote:Had je mij gezien dan (liep er wel met me pa..)? Naja, het begint al ergens op te lijken. Weet iemand wat er met die rails gebeurd die daar ligt? Wordt dat ook nog vernieuwd of blijft het er zo liggen en later weer in gebruik gesteld? Oja: Nog een NS-Hispeed site fail: Wil ik een reis plannen, voor de prijs bij hun te checken, krijg ik een melding: quote:En dat terwijl ik de reis boek voor aankomende zaterdag ![]() ![]() Via Bahn.de lukt hij wel ![]() | ||
Ofyles2 | zaterdag 3 april 2010 @ 12:48 | |
quote:Klopt. | ||
Ofyles2 | zaterdag 3 april 2010 @ 12:53 | |
Een brainfart van de werkgroep heeft o.a. tot dit geresulteerd: NS overweegt duurder kaartje tijdens spits | ||
Stefanovic83 | zaterdag 3 april 2010 @ 13:00 | |
Och die spotters.. Ik zie er ook geregeld 1 lopen op vrijdagmiddag bij Hilversum Noord, ventje van een jaar of 16-22 (ik kan slecht schatten) Wie o wie? ![]() | ||
RealZeus | zaterdag 3 april 2010 @ 13:05 | |
quote:Da's inderdaad een goede manier om reizigers weer uit de trein en in de auto te krijgen. ![]() | ||
Ofyles2 | zaterdag 3 april 2010 @ 13:09 | |
De automobilist pakken is altijd controversieel, maar ik snap niet dat de OV-reiziger weer moet boeten voor iets waarvoor ze niet gekozen hebben. | ||
Socios | zaterdag 3 april 2010 @ 13:12 | |
quote:Misschien kom je er hier achter: http://www.somda.nl/forum(...)eb+jij+al+gespot%3F/ | ||
RealZeus | zaterdag 3 april 2010 @ 13:14 | |
quote:Dat is met elke spitsreiziger zo. Of denken ze dat die mensen voor hun lol om half acht een trein in duiken. | ||
Ofyles2 | zaterdag 3 april 2010 @ 13:17 | |
quote:De politiek neemt al jaren de burger op de korrel, ongetwijfeld geholpen door de vertruttingspolitiek die het CDA voert. | ||
James1988 | zaterdag 3 april 2010 @ 15:21 | |
Ik mag toch hopen dat dit een lolbroek is... laat NS eerst maar eens wat langere treinen inzetten, als 7 of 10 bakken ICRm niet voldoende is gooien ze er maar een VIRM-zesje (eventueel met een viertje erachter) ertegenaan. Wat ook zou helpen is om de reizigers zich beter te laten spreiden... volgens mij is een heel simpele manier om niet altijd bij het bakbord te stoppen, maar willekeurig ergens langs het perron. Dan weer aan het einde, dan weer aan het begin, dan halverwege, enz. Daarnaast zou een druktemeter o.i.d. op de nieuwe CTA's ook wel kunnen helpen. Als je daar kunt tonen dat er 10 bakken aankomen waar in de uiteinden minder mensen zitten (kleurcodes misschien, groen = weinig mensen, rood = veel mensen), zou dat ook de spreiding wel helpen denk ik. Dan moet je alleen wel de informatievoorziening beter zien te krijgen ![]() | ||
HaverMoutKoekje | zaterdag 3 april 2010 @ 15:31 | |
quote:Jaja......hoe wil je dat meten dan? Warmte sensoren in de zittingen of zo? Het is nu ook al bekend dat voor en achter in meestal (iets) meer plek is, toch stappen daar de minste mensen in. Ervaren treinreizigers houden rekening met waar op de bestemming de uitgang zit. Niet ervaren treinreizigers verwahten in de spits plek voor 4 bijelkaar (klets vrouwtjes en bejaarden op stap) en gaan door de volle trein heen en weer lopen opzoek naar een vrij 4-tje | ||
Ireyon | zaterdag 3 april 2010 @ 15:36 | |
quote:Dat gaat natuurlijk nooit werken, want dan heb je constant een een grote groep mensen die door één deurtje aan een uiteinde van de trein moeten. 'k Denk dat het juist veel zal schelen, als je zeker wist dat de trein telkens op dezelfde plek zou stoppen. In Ehv lopen in de spits bijv. redelijk wat mensen helemaal naar achteren (toch gauw zo'n 400/500 meter lopen) en bij een 10-baks ICRm stam kun je daar inderdaad fijn instappen. Maar als de zoveelste machinist besluit om verder door te rijden of als er plotseling maar 7 bakken aan komen rijden, dan wordt het toch frustrerend om constant terug te moeten lopen en dan kunnen ze het inderdaad vergeten met hun betere spreiding. | ||
James1988 | zaterdag 3 april 2010 @ 15:58 | |
quote:Gewicht ![]() | ||
dennistd | zaterdag 3 april 2010 @ 16:47 | |
Brembo | zaterdag 3 april 2010 @ 17:03 | |
quote:Zo kan het nog is 20 jaar meegaan! | ||
Eix | zaterdag 3 april 2010 @ 17:11 | |
Waarom lastig doen met gewicht berekenen en dergelijke? Als je een betere spreiding wilt moet je het probleem bij de kern aanpakken,dus zorgen dat de entree naar de perrons centraal ligt en niet ergens helemaal voor of achteraan. Eindhoven is in dit opzicht een draak van een station. Zorg er dan ook voor dat helder wordt gecommuniceerd waar de trein stopt (vakken/letters benutten!) en voila, je hebt spreiding. In Duitsland is dit ideaal geregeld, in Köln Hbf is het een kwestie van kijken op de CTA en je weet waar de trein stopt langs het perron. In Nederland daarentegen krijgt men het gewoon voor elkaar om bijvoorbeeld een trein bestaande uit een enkele Plan V aan te kondigen op een 400 meter lang perron. ![]() | ||
Fixers | zaterdag 3 april 2010 @ 17:14 | |
quote:Dat hoort bij de grote crisisbezuinigingsplannen. Reizigers de trein uit jagen zodat er minder geinvesteerd hoeft te worden in het openbaarvervoer. | ||
James1988 | zaterdag 3 april 2010 @ 17:16 | |
De V250 en de ICE-3 hebben toch wat gemeen... beide zo'n jankgeluid bij het optrekken ![]() | ||
HaverMoutKoekje | zaterdag 3 april 2010 @ 17:23 | |
quote:Is s' hertogenbosch bijv. dan beter? daar heb je midden op het perron aan elke kant 1 roltrap (met daarachter een gewone trap verstopt) daamee zorg je niet bepaald voor een betere spreiding in de trein en op het perron. Je moet zorgen dat je meerdere entrees hebt, zoals bij Adam Centraal | ||
dennistd | zaterdag 3 april 2010 @ 17:39 | |
Het spreidingsprobleem is het grootst als op meerdere stations de ingang op hetzelfde punt ligt. Als ik de IC vanuit Enschede bekijkt hebt je vrij veel spreiding: Enschede: midden en achter Hengelo: voor/midden Almelo: achter Deventer: voor/midden Apeldoorn: voor | ||
Ireyon | zaterdag 3 april 2010 @ 18:49 | |
quote: Waar elke trein van perron a of b vertrekt waardoor nog steeds iedereen aan één kant instapt | ||
lezut | zaterdag 3 april 2010 @ 18:52 | |
Ik heb vaak genoeg gezien dat de IC Almelo - Enschede achterin nog helemaal leeg was, terwijl het voorin proppen was. Mensen zijn moeilijk bestuurbare wezens wat dat betreft. Iemand hier die nog naar de Rail Carriere dagen gaat? | ||
#ANONIEM | zaterdag 3 april 2010 @ 18:55 | |
quote:ja, ik ga er ook heen ![]() | ||
Socios | zaterdag 3 april 2010 @ 19:00 | |
Is dat ook voor banen bij de Nederlandse Spoorwegen? | ||
#ANONIEM | zaterdag 3 april 2010 @ 19:22 | |
quote:Ik denk het persoonlijk niet... | ||
Socios | zaterdag 3 april 2010 @ 19:26 | |
Hmmz, jammer. Zat beetje te kijken. Vooral technische vacature´s. Helaas ben ik niet zo technisch. ![]() | ||
lezut | zaterdag 3 april 2010 @ 19:27 | |
Ik heb mezelf net aangemeld, maar ik weet nog niet precies wat ik er van moet verwachten. Ik ben wel geïnteresseerd in de railinfra kant van het verhaal, maar voor zover ik het nu zie gaat een groot deel van alle workshops over communicatie en andere zut die mij niet interesseert. En anders is het een leuk ritje naar Amersfoort ![]() edit: lol, tegenstrijdig tegenover de vorige post ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 3 april 2010 @ 19:35 | |
Ik moet ff kijken of het wat voor mij is. Zo ja, dan ben ik er zeker bij | ||
Lady-Miekie | zaterdag 3 april 2010 @ 19:39 | |
tvp voor de vrijheidstrein!! (waarin mijn allereigenste mannetje het hele interieur heeft gemaakt en geplaatst ![]() SPOILER | ||
Socios | zaterdag 3 april 2010 @ 19:40 | |
quote:Je zit goed, hoor. Pics, dan wil ik je best aanraken. ![]() | ||
Lady-Miekie | zaterdag 3 april 2010 @ 19:43 | |
quote:Yeah! ![]() Van de trein of van mezelf? ![]() | ||
Socios | zaterdag 3 april 2010 @ 19:45 | |
quote:Van jezelf. ![]() | ||
dennistd | zaterdag 3 april 2010 @ 19:45 | |
wat denk je? ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 3 april 2010 @ 19:45 | |
Wel zonder kleding he ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 3 april 2010 @ 19:46 | |
quote:Je tieten welteverstaan. Je kleine teen of je knieholte is doorgaans wat minder belangstelling voor ![]() | ||
James1988 | zaterdag 3 april 2010 @ 19:51 | |
Guys, guys, komt er eens een vrouw in dit treinautistentopic (nofi), jagen jullie haar meteen weer weg met zulke vuilpraterij. ![]() SPOILER | ||
Socios | zaterdag 3 april 2010 @ 19:58 | |
http://forum.fok.nl/topic/1430520 ![]() | ||
Lady-Miekie | zaterdag 3 april 2010 @ 19:58 | |
quote:Ah joh ik kan wel wat hebben ![]() ![]() Voor de liefhebbers: too bad, m'n tieten lijken in de verste verte niet op treinen dus dan zou ik zwaar offtopic gaan ![]() | ||
Socios | zaterdag 3 april 2010 @ 19:59 | |
quote:Haha goedzo, maar welkom hoor. Reis je veel met de trein? | ||
Dr_Flash | zaterdag 3 april 2010 @ 20:07 | |
quote:Je bent een beetje in de war ![]() SPOILER | ||
Dr_Flash | zaterdag 3 april 2010 @ 20:37 | |
Ergens in het land is, als gevolg van wat wijzigingen in de infrastructuur, de volgende situatie te vinden. Het gaat met name om het middelste stukje spoor, met een lengte van enkele tientallen meters, zonder aansluiting op wat dan ook. Nu krijg je als Meesterproef voor het diploma Vingerverver Eerste Klasse de volgende opdracht. Je staat met je kabel op punt A. Je moet een manier bedenken om die kabel van punt A naar punt B te trekken. Hoe doe je dat? a) Ik kies de groene route, noordelijk om het obstakel heen b) Ik kies de bruine route, zuidelijk om het obstakel heen c) Ik kies de blauwe route, er dwars overheen. Dat is de kortste weg. d) Geen van bovengenoemde antwoorden. ![]() Het juiste antwoord: SPOILEREn? Geslaagd? ![]() | ||
Zug-Chef | zaterdag 3 april 2010 @ 20:51 | |
Wie zegt dat dat stukje spoor al jaren is opgebroken? Is het niet namelijk. | ||
Dr_Flash | zaterdag 3 april 2010 @ 20:53 | |
quote:Nee, dat zeg ik ook niet. Maar het was wel opgebroken voordat die kabel er kwam te liggen ![]() | ||
Zug-Chef | zaterdag 3 april 2010 @ 20:54 | |
Ok ja dat veranderd de zaak wel in jouw voordeel inderdaad. | ||
Lady-Miekie | zaterdag 3 april 2010 @ 21:00 | |
quote:Bedankt! Vroegâh ben ik wel veel met de trein het land door gegaan maar sinds begin 2009 heb ik m'n roze pasje ![]() Ik zal begin volgende week eens proberen foto's te posten van de binnenkant van de vrijheidstrein ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 3 april 2010 @ 21:01 | |
quote:Altijd leuk die sporen rond Utrecht | ||
Dr_Flash | zaterdag 3 april 2010 @ 21:05 | |
Dan nog een paar plaatjes van vandaag. ![]() Barneveld Centrum. Treinstel 867 staat klaar om terug te keren naar Amersfoort. Connexxion rijdt ook op zaterdag 4 keer per uur tussen Amersfoort en Barneveld. Onduidelijk is waarom precies, want er zit geen kat in die trein. Op de achtergrond een aantal o.a. Tsjechische graanwagens en de bekende meelfabriek. ![]() Ede-Wageningen. Een dubbeldeks treinstel type VIRM vertrekt zojuist richting Nijmegen. Rechts een daar al in september 2009 neergezette paal die nog steeds in afwachting is van de bevestiging van een CTA daaraan. Het grootste deel van het beschermende schuimplastic is inmiddels Gone with the Wind. | ||
Wimpeh | zaterdag 3 april 2010 @ 22:14 | |
quote:Met dank aan mijn riante busoverstap (7 min plus bus nog eens 5 min te laat bleek later...) te Oldenzaal heb ik ook even gekeken naar de Plan U die daar stond (113, gaf nog "Aachen" als bestemming ![]() | ||
spectrumanalyser | zaterdag 3 april 2010 @ 22:40 | |
zeg die dienstregeling van de vrijheidstrein: zondag 4 april: Amersfoort - niet weggooien wtf ? is het een wegwerptrein misschien ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door spectrumanalyser op 03-04-2010 22:46:33 ] | ||
dennistd | zaterdag 3 april 2010 @ 22:46 | |
Niet weggooien is de naam van de expositie van oude voorwerpen uit de oorlog in de trein:![]() | ||
Lady-Miekie | zaterdag 3 april 2010 @ 23:06 | |
quote:Beetje verder kijken op de site en je ziet vanzelf het antwoord op je vraag ![]() http://www.stilstaanbijvrijheid.nl/#/Nietweggooien en voor meer info even doorklikken: http://www.actienietweggooien.nl/ | ||
Ascendancy | zondag 4 april 2010 @ 01:26 | |
quote:Alsof een VIRM-zesje in de ochtendspits genoeg is ![]() Welk traject reis jij? Ik moest dagelijk van Dordrecht richting Rotterdan. Daar komt 's ochtends bijna altijd 10 bakken VIRM. 4x in het uur en een beneluxtrein. Alsnog zitten deze allemaal propvol, tot in de gangpaden. | ||
James1988 | zondag 4 april 2010 @ 01:44 | |
Breda - Rotterdam. Het valt me inderdaad op dat er vanaf Dordrecht mensen blijven staan... 2x VIRM-VI, en dat 6x per uur zou geen overbodige luxe zijn gok ik. | ||
Steve-O | zondag 4 april 2010 @ 01:51 | |
Waar kan je je klachten kwijt over stations ? Ik sta vrijwel dagelijks op Bijlmer maar waai daar gewoon mijn kleren uit zo koud zelfs in de zomer is dit heel irritant.. /edit Die paar glazen schermen midden op het perron doen geen goede zaken dus erg veel heb je er niet aan | ||
HaverMoutKoekje | zondag 4 april 2010 @ 08:46 | |
quote:Nee hoor, de intercities richting Arnhem, Maastricht en Alkmaar (en verder) hebben zowel a als b nodig. Behalve op zondag, maar we hadden het over de spits geloof ik ![]() | ||
Ofyles2 | zondag 4 april 2010 @ 08:58 | |
quote:Ik dacht dat de IC naar Maastricht/Heerlen op zondag ook als vleugeltrein reed. | ||
greavy | zondag 4 april 2010 @ 09:05 | |
jep, die rijdt ook als vleugeltrein., net als Rotterdam-Leeuwarden samen met Den Haag-Groningen tussen Utrecht/Zwolle. a+b nodig. alkmaar-maastricht/heerlen heeft dat tot ze splitsen/vanaf ze splitsen ook nodig. En zo heb je nog wel een paar treinseries die dat hebben gleoof ik | ||
Ofyles2 | zondag 4 april 2010 @ 09:06 | |
quote:Ik zat te denken aan de IC Den Haag/Rotterdam-Enschede. Ik twijfel nog aan de stoptrein Utrecht-Tiel/Breda (ik weet niet of deze nog bestaat). | ||
Ascendancy | zondag 4 april 2010 @ 11:05 | |
quote:Diie rijden niet meer gekoppeld. | ||
Peterselieman | zondag 4 april 2010 @ 12:05 | |
quote:In de late avonduren wel | ||
Ascendancy | zondag 4 april 2010 @ 12:58 | |
quote:Dan zijn ze vast niet lang genoeg om het perron van de IC leiden te bevolken. | ||
Peterselieman | zondag 4 april 2010 @ 12:59 | |
quote:Klopt. Het zijn dan gewoon 2 stelletjes | ||
greavy | zondag 4 april 2010 @ 13:24 | |
quote:Bron Zo, een goede actie vind ik het ![]() | ||
Ascendancy | zondag 4 april 2010 @ 13:31 | |
Direct een boete voor voeten op de bank is imo belachelijk. En wat wordt er in deze context onder openbare dronkenschap verstaan? Ik heb ook wel eens een paar pilsjes op in de trein, moet ik dan direct een boete krijgen. | ||
greavy | zondag 4 april 2010 @ 13:42 | |
Ik vind het terecht, want je mag geen voeten op de bank hebben. Van een boete leer je misschien het beste. Een waarschuwing doe je het later weer, want je hebt geen boete, en tref je een andere agent, die kan niet nakijken of je al een waarschuwing hebt.. En deze geeft je misschien dan wel weer een waarschuwing Openbare dronkenschap is dat je dronken bent op een openbare plek waar andere mensen staan, lopen, rijden of zitten, zoals een bioscoop, bus, trein, winkels et cetera. Er geld natuurlijk ook een minimale hoeveelheid drank voor; Je bent niet dronken als je 1 pilsje op hebt. De boete voor het openbare dronkenschap is maximaal 370 euro of 12 dagen celstraf. Bega je binnen 2 jaar opnieuw deze overtreding is de boete maximaal ¤2250,- quote: | ||
Ascendancy | zondag 4 april 2010 @ 13:45 | |
Als je voor alles wat niet mag direct een boete krijgt, krijg je een heel vervelende samenleving. | ||
greavy | zondag 4 april 2010 @ 13:47 | |
Hiervoor worden al niet veel goede acties voor gehouden, en als er eens een goede actie komt waarbij gelijk boetes worden uitgedeeld, vind ik het meer dan terecht. Wie zegt dat persoon X het niet vaker doet, in de trein? De nachtnet treinen zijn immers al de lastigste treinen qua passagiers (dronken reizigers die uit zijn gegaan et cetera), en mogen ze dit vaker doen. Regels zijn regels. Af en toe een overtreding is oké, maar het gebeurd in die treinen wel zéér vaak.. Ik heb soms ook de mogelijkheid om met de nachttrein richting huis te gaan, en de laatste 4 km met de taxi, maar ik neem altijd de taxi vanuit Rotterdam, want die nachttreinen zijn echt geen pleziertje.. Een deel is er tuig, omdat ze dronken et cetera zijn ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 4 april 2010 @ 14:05 | |
quote:Door het al decennialang gedogen van jouw soort randgroepvolk, HEBBEN we al een heel vervelende samenleving. | ||
Ascendancy | zondag 4 april 2010 @ 14:10 | |
quote:Ben ik nu opeens randgroepvolk? ![]() Ik zeg alleen maar dat alles direct hard aanpakken niet werkt. Kijk naar de VS. | ||
Dr_Flash | zondag 4 april 2010 @ 14:13 | |
Regels zijn er gewoon om je aan te houden, klaar. Iedereen weet dat je niet met je voeten op de bank mag zitten, honderd keer kom je er met een waarschuwing vanaf en de honderd-en-eerste keer is het genoeg geweest. Of wou je beweren dat al die lui die in de nachttrein beboet worden voor voeten op de bank, dat toevallig net die ene keer voor het eerst van hun leven deden? ![]() ![]() | ||
RealZeus | zondag 4 april 2010 @ 14:15 | |
quote:Nee, dat kusjekroel gedrag zoals in Nederland normaal gebeurt werkt lekker. ![]() | ||
dennistd | zondag 4 april 2010 @ 14:16 | |
En wat is het nou voor moeite om er even een krantje neer te leggen als je zo graag met je voeten op de bank wilt zitten? | ||
Zug-Chef | zondag 4 april 2010 @ 14:40 | |
quote:De reden ook dat ik 30 april dit land geheel verlaat en niks met dat kut feest te maken wil hebben. Je wilt niet weten wat voor sjonnies er op die dag, vooral na afloop, in de treinen zitten.... | ||
Dr_Flash | zondag 4 april 2010 @ 15:08 | |
quote:Ja precies. Uitstekende dag om in België wat kantoorurenlijntjes af te werken ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 4 april 2010 @ 15:09 | |
Precies, of Duitsland inderdaad. | ||
Ascendancy | zondag 4 april 2010 @ 15:56 | |
quote:Dat mag ook niet. @flash: En waarom kan je dat niet normaal zeggen ![]() Sociaal zijn wat ophoudt bij de publieke ruimte is ook niet echt bevorderlijk ![]() | ||
dennistd | zondag 4 april 2010 @ 16:37 | |
quote:Dat doe ik vaak genoeg, en heb er zelfs nog nooit iets over gehoord van een conducteur. Wat kan dat voor kwaad dan (in een rustige trein). | ||
Ascendancy | zondag 4 april 2010 @ 16:38 | |
quote:Ik ben er al 2x op gewezen dat dit niet mag. | ||
greavy | zondag 4 april 2010 @ 17:05 | |
Ja, dat kan. Maar de een gedoogt het, de ander niet. Hangt van het humeur af van de HC, maar ook hoe streng hij/zij de regels naleeft. Meer dan terecht dat er boetes worden uitgedeeld. | ||
Dr_Flash | zondag 4 april 2010 @ 17:46 | |
quote: ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 4 april 2010 @ 19:54 | |
| ||
TeringHenkie | zondag 4 april 2010 @ 22:43 | |
In Denemarken tuffen ze vrolijk met een stinkdiesel door woonwijken ![]() | ||
Kyoshi | zondag 4 april 2010 @ 23:02 | |
quote:Ik ook een aantal keren, de ene conducteur vindt het geen probleem (of heeft iets anders aan het hoofd) en de andere kijkt je boos aan. Zelfs al meegemaakt dat de conducteur zei dat ik even een krantje eronder moest leggen. Wellicht een goede vraag om direct aan NS te stellen. | ||
Ofyles2 | zondag 4 april 2010 @ 23:14 | |
quote:En er worden ook dieseltreinen of rijtuigen getrokken door diesellocs ingezet op internationale diensten. | ||
Duvel | zondag 4 april 2010 @ 23:15 | |
quote:Ik ga bij jou thuis toch ook niet met m'n schoenen op je bank zitten? Nou dan. | ||
Ireyon | zondag 4 april 2010 @ 23:19 | |
quote:Nee, want ik heb thuis geen trein ![]() 't Gaat ze er toch om dat de stoelen niet vuil worden, als er een krantje onder m'n schoenen ligt gaat dat argument niet op en moeten ze niet zo zeuren hoor.. Als er geen krant onder ligt is een bekeuring natuurlijk meer dan terecht. | ||
TeringHenkie | zondag 4 april 2010 @ 23:33 | |
quote:Ik ga bij jou thuis ook geen kaartjes knippen? ![]() | ||
Duvel | zondag 4 april 2010 @ 23:42 | |
quote:WTF daar gaat het toch niet over? Waarom moet je zonodig met je poten op de bank tegenover je? Daar moet straks toch ook weer iemand zitten, waar jij net je vieze schoenen neer moest leggen? Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mensen niet snappen dat dit soort gedrag gewoon aso is. Ze zouden godverdomme je poten er af moeten zagen met een langzaam draaiende kettingzaag en de stompjes dicht moeten schroeien met zwavelzuur. Of iets van vergelijkbare strekking. | ||
Peterselieman | zondag 4 april 2010 @ 23:43 | |
quote:ben ik volledig met je eens. | ||
Unreal88 | zondag 4 april 2010 @ 23:44 | |
quote:En als er een krant onder ligt dan is het nog steeds vies voor diegene na je? Doe rustig man. | ||
James1988 | zondag 4 april 2010 @ 23:46 | |
NS is er anders vrij helder in:quote:(Bron: de helpdeskmiep op NS.nl) | ||
Unreal88 | zondag 4 april 2010 @ 23:49 | |
quote:Er was een tijdje terug nog een plaatje op geenstijl van een conducteur die met zijn voeten op een bank lag (ook met krant eronder) Ik zie het probleem niet zo. Als je de hele tijd met je benen zo gewoon zit gaan ze vet zuur worden. | ||
James1988 | maandag 5 april 2010 @ 00:09 | |
In coach-opstelling heb je daar minder last van, dan kun je je benen enigszins strekken ![]() | ||
Eix | maandag 5 april 2010 @ 01:31 | |
quote:Ga in Nederland eens kijken bij Born/Holtum, daar rijden diesels ook gewoon door het dorp. ![]() ![]() | ||
Zug-Chef | maandag 5 april 2010 @ 01:47 | |
Ahh. Born in Limburg en woonwijken... dat moet natuurlijk gevisualiseerd worden: Kolenveredelaar Enerco in het Limburgse Born nabij Sittard kreeg in 2009 geregeld bezoek van vervoerder SNCF Fret Benelux, ondertussen overgegaan in Captrain Benelux. De terminal ligt aan de rand van een woonwijk. Foto's: Vrijdag 26 juni 2009 ![]() Nadat de trein beladen bij Enerco in Born beladen is, wordt koers gezet naar Sittard, zo'n 4km verderop gelegen. De lijn voert eerst door deze vrij luxe woonwijk van Born. Nadat de trein in Sittard is aangekomen, zal de lok om de trein heen rijden, waarna het wachten begint op vertrektijd. Voor de rangeerder zit het werk erop. De machinist die 's nachts de lege trein in Sittard heeft afgeleverd, zal later in de middag de trein via Eindhoven en Breda richting Roosendaal rijden. En nog een plaatje van de terminal for-those-who-care: ![]() SNCF Fret bezoekt gemiddeld tweemaal per week de terminal om een sleep kolenwagens met kolen te beladen. Het wolkendek breekt langzaam en de zon komt tevoorschijn, als de SNCF 1616 met 31 beladen Fcs'n gereed staat om te worden gewogen. Helaas heeft men de voorste kraan wat abrupt uitgezet, waardoor die nog een flink eind de hoogte insteekt. | ||
James1988 | maandag 5 april 2010 @ 04:43 | |
Argh, ik zit allemaal oude treinentopics terug te kijken en zie daar foto's van Fles in Frankrijk... met allerlei SNCF-spul erop. Ik wil ook ![]() | ||
Guppy | maandag 5 april 2010 @ 08:33 | |
quote:Daarom ben ik ook voor de coach opstelling! Geen irritante mensen tegenover je, een klaptafeltje voor je spulletjes, en geen gore bank omdat een of andere aso daar zo nodig zijn poten op moet leggen. Dat asosociale gedrag altijd. Ik kan met geen goed fatsoen nog een witte broek of rok aan ![]() | ||
Duvel | maandag 5 april 2010 @ 09:46 | |
quote:Waarom moet ik rustig doen? Omdat een deel van de mensheid zich verlaagt tot asogedrag hoef ik daar toch niet in mee te gaan? | ||
Peterselieman | maandag 5 april 2010 @ 10:10 | |
quote:Tof zoiets ![]() | ||
Yreal | maandag 5 april 2010 @ 11:14 | |
quote:Witte rokjes ![]() Lente ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 5 april 2010 @ 12:02 | |
quote:Van wanneer? Afgelopen zomer ben ik 1 dag op en neer geweest vanuit Utrecht, kan gewoon hoor ![]() ![]() | ||
Fixers | maandag 5 april 2010 @ 12:11 | |
quote:Of Den Bosch, daar loopt het spoor naar de Heineken Brouwerij ook door een woonwijk. Al is de laatste keer dat dat bereden is ook al heel wat jaar geleden toen de trein met die mega groene bierkratten op het brouwerij terrein is gestald. | ||
Duvel | maandag 5 april 2010 @ 12:34 | |
Weet iemand trouwens waarom het nachtnet Utrecht - Rotterdam via Gouda binnenkort niet meer rijdt in de nacht van donderdag op vrijdag? | ||
dennistd | maandag 5 april 2010 @ 12:36 | |
Volgens mij waren er te weinig reizigers | ||
Dr_Flash | maandag 5 april 2010 @ 12:36 | |
quote:Geen idee, ik zag er affices over hangen in Leiden vrijdag ![]() ![]() |