Walter_Sobchak | donderdag 17 december 2009 @ 11:25 |
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen '09 seizoen: 2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix 2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one 2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir Grand Prix van Spanje 2009 Formula1 Grand Prix de Monaco 2009 2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix 2009 Formula 1 Santander British Grand Prix 2009 Formula 1 Santander German Grand Prix 2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix 2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe 2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix 2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix 2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix 2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil 2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix F1 nieuws portal: - NewsNow - NewsNow NL - Formule 1 Race Report - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - Autosport Onze boyz: - Christijan Albers - Robert Doornbos - Giedo van der Garde Official F1 Sites: - Formula1 - FIA - Live Timing Teams: - McLaren - Ferrari - BMW Sauber - Renault - Scuderia Toro Rosso - Red Bull Racing - Williams - Brawn GP - Force India - Campos Meta 1 - Lotus F1 Racing - Virgin Racing - US F1 Team Sporting Regulations [PDF] 2007 sporting regulations - F1 [PDF] 2008 sporting regulations - F1 [PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application [PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site [PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations [PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 Technical Regulations 2009 [PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application [PDF]2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations Testschema ![]() ![]() McLaren 01. Jenson Button WDC 2009 02. Lewis Hamilton Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP 03. Nico Rosberg 04. TBA Red Bull Racing 05. Sebastian Vettel 06. Mark Webber Ferrari 07. Felipe Massa 08. Fernando Alonso Williams 09. Rubens Barrichello 10. Nico Hülkenberg Renault 11. Robert Kubica 12. TBA Force India 14. Adrian Sutil 15. Vitantonio Liuzzi Scuderia Toro Rosso 16. Sébastien Buemi 17. TBA Lotus F1 Racing 18. Jarno Trulli 19. Heikki Kovalainen Campos Meta 1 20. TBA 21. Bruno Senna US F1 Team 22. TBA 23. TBA Virgin Racing 24. Timo Glock 25. Lucas Di Grassi Sauber 26. Kamui Kobayashi 27. TBA Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA. De kalender voor 2010 met 19 races ![]() Eindstanden 2009 Eindstanden F1-kampioenschap Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009 Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd. Artikel 1 Artikel 2 (in het Duits) Artikel 1 BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. ![]() FOK!sport F1-site De OP is hier te vinden [ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 17-12-2009 18:31:02 ] | |
bodylotion | donderdag 17 december 2009 @ 11:27 |
verkapte tvp: 14 reasons to love the refuelling ban | |
Automatic_Rock | donderdag 17 december 2009 @ 11:29 |
tvp ![]() | |
Peterselieman | donderdag 17 december 2009 @ 11:35 |
De OP kan wel weer bijgewerkt worden ![]() | |
Iphone23 | donderdag 17 december 2009 @ 11:57 |
TVP ![]() | |
nils7 | donderdag 17 december 2009 @ 12:27 |
quote: | |
ArcticBlizzard | donderdag 17 december 2009 @ 13:56 |
Kobayashi ![]() ![]() ![]() Mijn nieuwe held nu kimi en sato niet meer in de F1 zitten. | |
4-elements | donderdag 17 december 2009 @ 14:13 |
tvp'ke | |
Atreidez | donderdag 17 december 2009 @ 14:17 |
Gezeik met die Kobayashi.. die had bestraft moeten worden voor ze 3 keer van lijn veranderen en het eraf rammen van die andere jap, maar in plaats daarvan wordt ie op handen gedragen hier ![]() Waarom komt de naam van Fisi trouwens niet voor op die Silly Season tekening? Hij was toch niet van plan te blijven bij Ferrari in de rol die hij nu heeft? Niet dat ik m graag terug zie, maar als zelfs Trulli een stoeltje heeft kunnen vinden? ![]() | |
nils7 | donderdag 17 december 2009 @ 14:47 |
quote:Staat ie niet meer bij Sauber dan? | |
Tarado | donderdag 17 december 2009 @ 15:18 |
Er zijn nog 7 stoeltjes beschikbaar........ tvp dus | |
Atreidez | donderdag 17 december 2009 @ 15:48 |
quote:Mijn 2e alinea ging niet meer over Kobayashi he ![]() | |
bodylotion | donderdag 17 december 2009 @ 16:23 |
ik denk Heidfeld als eerste rijder bij Sauber Schumacher bij Mercedes Alquersuari bij Toro Rosso De La Rosa bij Campos Grosjean bij Renault | |
Schunckelstar | donderdag 17 december 2009 @ 16:42 |
tvp | |
ElmarO | donderdag 17 december 2009 @ 18:26 |
quote:Wiki is in ieder geval aangepast. Nu de OP nog. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 17 december 2009 @ 18:29 |
quote:Daar staan hele goede punten in. Ik denk idd ook dat het leuker wordt zonder tankstops. Alleen jammer dat er nog wel een verplichte pitstop is. | |
Peterselieman | donderdag 17 december 2009 @ 18:31 |
quote:Zo dan ![]() | |
bodylotion | donderdag 17 december 2009 @ 18:59 |
quote:en dat ze over 2 verplichte pitstops aan het praten zijn ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 17 december 2009 @ 19:05 |
quote:Da's helemaal bagger idd. Vanuit kostenbesparing ook niet echt logisch trouwens. Ook om inhalen beter mogelijk te maken zou je imo juist naar minder pitstops toemoeten, of eigenlijk: naar minder bandenslijtage. Doordat de banden zo snel slijten, wordt er veel rubber (marbles) op de baan achtergelaten, en die zijn juist één van de oorzaken dat inhalen moeilijk wordt: naast de ideale lijn heb je midner grip. Door slijtvastere banden te gebruiken, maak je dan inhalen beter mogelijk, omdat je buiten de ideale lijn minder gripverlies hebt. Bovendien kunnen coureurs dan ook de keuze maken om wel of geen pitstops te maken, waardoor je coureurs op de baan krijgt met nieuwe en met versleten banden: oftewel aan het einde van de race nog wel mensen die sneller zijn, en dus meer inhaalacties. Met twee verplichte pitstops haal je die spanning er helemaal uit. Bovendien krijg je dan weer dat coureurs die achter iemand hangen waarvan ze weten dat die toch nog een pitstop moet maken, op de pitstop gaan zitten wachten. Als ze niet weten of 'ie nog moet, dan krijgen ze meer de neiging om het te gaan proberen. Ik kan uit het verleden nog wel races herinneren waarbij coureurs met bijna versleten banden op kop lagen en het op het einde net wel of net niet redden om die kop te houden. | |
ArcticBlizzard | donderdag 17 december 2009 @ 19:39 |
Omdat we het er gisteren of eergisteren nog over hadden ![]() http://f1.gpupdate.net/nl(...)-over-supercomputer/ quote: | |
Schunckelstar | donderdag 17 december 2009 @ 19:50 |
quote:wat is de reden daarvoor eigenlijk? ![]() dat ze die verplichte stop willen? | |
bodylotion | donderdag 17 december 2009 @ 19:56 |
quote:omdat het verplicht is 2 compounds te gebruiken tijdens een race | |
Schunckelstar | donderdag 17 december 2009 @ 19:57 |
quote:ja ok, maar wat is de reden dat ze daar aan vast willen blijven houden bedoel ik ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 17 december 2009 @ 20:20 |
quote:Geen idee. Ik snap iig niet de logica waarom het verplicht is twee compounds te gebruiken. Het is misschien niet mogelijk/makkelijk je wagen optimaal af te stellen voor beide compounds en hopen ze dat er daardoor meer inhaalacties zijn. Ben je op de ene band wel snel, op de andere minder snel. Volgens mij heeft dit jaar wel bewezen dat het niet zo werkt. | |
bodylotion | donderdag 17 december 2009 @ 20:32 |
quote:ik snap de logica ook niet. was het eerder niet zo dat team per weekend moesten kiezen welke compound ze wilden, en daarmee de race moesten rijden? denk trouwens dat als ze die hele zooi vrij laten er wel alsnog gepit gaat worden voor banden | |
#ANONIEM | donderdag 17 december 2009 @ 20:59 |
quote:Denk 't ook, maar je hebt dan wel meer keuzevrijheid. En stel nu dat je al vrij vroeg gepit hebt, en op twee derde van de race 10 seconden achter iemand zit die nog niet gepit heeft. Je weet dat 'ie nog moet pitten en je hoeft dus niet echt te proberen om erbij en erlangs te komen. Terwijl als er vrijheid is om te kiezen wat je doet, je die kennis niet hebt. Als het niet verplicht is om te wisselen, weet je echt niet wat de ander gaat doen. Je weet nu dat er iig één pitstop gedaan wordt. | |
sasquatsch | donderdag 17 december 2009 @ 21:32 |
quote:Sato? Veel (onnodig) spektakel en weinig resultaat. Werd bij BAR volledig zoek gereden door Button. Hoop niet dat Kobayashi dezelfde kant opgaat. Zijn GP2 resultaten doen echter niet veel goeds vermoeden. | |
Stiggie | donderdag 17 december 2009 @ 22:05 |
Nog even en Schumi is back hahaha En hij krijgt een leuk salaris ook ![]() http://www.crash.net/f1/news/155421/1/schumacher_to_be_paid_20m_by_mercedes_in_f1_2010.html?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rss | |
LeXX | vrijdag 18 december 2009 @ 00:42 |
tvp | |
Tarado | vrijdag 18 december 2009 @ 09:46 |
Schumi's persvoorlichter Sabine Kehm stopt met haar activiteiten voor Ferrari en werkt vanaf nu alleen fulltime voor Schumacher | |
Googolplexian | vrijdag 18 december 2009 @ 12:31 |
tvp | |
bodylotion | vrijdag 18 december 2009 @ 13:22 |
quote:lol ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 18 december 2009 @ 15:39 |
quote:Dat niet alleen. Weber schijnt de komende dagen een gesprek met Brawn en Haug te hebben | |
Mikkie | vrijdag 18 december 2009 @ 15:56 |
quote:Da's minder dan hij indertijd bij Ferrari kreeg toch? Volgens mij ging het toen om 250 miljoen in 3 jaar ofzo? ![]() | |
Burnie88 | vrijdag 18 december 2009 @ 17:27 |
TVP Zou Sauber weer in de oude vertrouwde kleuren gaan rijden? | |
Sinister-D- | vrijdag 18 december 2009 @ 22:01 |
quote:Daar hoop ik wel op ![]() Het blauwe/groene stak zo lekker mooi boven de rest uit. De Sauber was gewoon goed te herkennen En stiekem hoop ik ook dat er een zwarte wagen komt bij een van de nieuwe teams ![]() | |
bodylotion | zaterdag 19 december 2009 @ 10:48 |
quote:Denk het niet. Petronas stopt met sponsoring in de F1, en RedBull is al genoeg vertegenwoordigd ![]() | |
vosss | zaterdag 19 december 2009 @ 13:07 |
Ik lees net dat de gezamelijke presentatie van de nieuwe auto's flink onder druk staat en als er de komende dagen geen oplossing gevonden wordt, dat het compleet afgeblazen wordt.![]() | |
Stiggie | zaterdag 19 december 2009 @ 14:49 |
Schumacher is klaar om te tekenen en maakt daarmee een comeback in de Formule 1 http://tinyurl.com/ybn5szs | |
Googolplexian | zaterdag 19 december 2009 @ 15:08 |
Kimi weg (?) maar toch nog vier wereldkampioenen op de baan! Villeneuve en Kimi erbij en we hebben er 6 ![]() En misschien dat Hakkinen er dan ook wel voor te porren is ![]() | |
sanger | zaterdag 19 december 2009 @ 15:25 |
quote:Ik las juist weer ergens dat petronas Sauber trouw zou blijven.... | |
Tarado | zaterdag 19 december 2009 @ 15:32 |
Montezemolo reveals Schumacher to race Mercedes in 2010 | |
Mikkie | zaterdag 19 december 2009 @ 16:58 |
Kan nu bijna niet meer missen hè. Het wordt een farce als het nu ineens toch niet door gaat ![]() | |
voyeur | zaterdag 19 december 2009 @ 18:23 |
Straks mogen deze twee tegen elkaar racen![]() | |
Mikkie | zaterdag 19 december 2009 @ 18:29 |
quote:Whehe. Laat 't 'm maar waarmaken. Naar aanleiding van een paar goede regenraces werd hij al 'de nieuwe Schumacher' gedoopt ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 19 december 2009 @ 18:45 |
quote:dat was het eerst ook, maar nu blijkt dat Petronas het team toch gaat verlaten. | |
sanger | zaterdag 19 december 2009 @ 18:55 |
quote:Mwah, hoewel hij betrouwbaar is als CEO van Ferrari is het toch niet de officiele bron die je hoopt ![]() | |
vosss | zondag 20 december 2009 @ 00:42 |
quote:Slonso, Lewis, Button. Wie is nummer 4 dan? ![]() | |
vosss | zondag 20 december 2009 @ 00:43 |
Ow wacht, je bedoe,lt als Schumacher mee doet komend jaar. Ja, dan zij het er 4 ja ![]() | |
Sally | zondag 20 december 2009 @ 12:01 |
Schumacher mogelijk eerst in GP2-wagenquote: | |
bodylotion | zondag 20 december 2009 @ 14:53 |
als ie straks tekent is dit jochie een van zijn grootste concurrenten ![]() ![]() | |
Sally | zondag 20 december 2009 @ 17:25 |
quote:Hey, die ziet bekend ![]() | |
Sally | zondag 20 december 2009 @ 19:51 |
Lichtelijk offtopic misschien, maar mochten mensen de OP van dit topic willen bijwerken op de FOK!wiki:quote: | |
bodylotion | zondag 20 december 2009 @ 23:26 |
ik wil Schumi toevoegen aan de OP ![]() | |
Sally | zondag 20 december 2009 @ 23:38 |
quote:Nog altijd niet officieel ![]() | |
kepler | maandag 21 december 2009 @ 10:56 |
http://f1.gpupdate.net/nl(...)sor-van-mercedes-gp/quote: | |
Schunckelstar | maandag 21 december 2009 @ 11:09 |
quote:das best... apart maar goed, in de f1 weet je ook dat als ze het ene zeggen eigenlijk het andere bedoelen ![]() | |
bodylotion | maandag 21 december 2009 @ 11:25 |
![]() hoop wel dat Petronas zich net zoals bij BMW aanpast aan de kleuren van het team. | |
Schunckelstar | maandag 21 december 2009 @ 11:26 |
quote:mooi ![]() | |
nils7 | maandag 21 december 2009 @ 12:45 |
quote:Als er staat dat het logo op de voor- en achtervleugel komt te staan waarom zie ik dan renders van wagens met een logo op de sidepods ![]() | |
Atreidez | maandag 21 december 2009 @ 17:58 |
quote:Misschien hebben ze het net aangepast, maar in het bericht staat : quote: | |
bodylotion | maandag 21 december 2009 @ 22:41 |
voor de koude winteravond ![]() | |
vosss | dinsdag 22 december 2009 @ 10:48 |
Ow, ik kwam toevallig datzelfde filmpje tegen en wilde hem hier posten ![]() | |
Schunckelstar | dinsdag 22 december 2009 @ 12:01 |
het jaaroverzicht word zondag om 22:30 nog een keer uitgezonden op rtl zie ik nu ![]() | |
vosss | dinsdag 22 december 2009 @ 17:42 |
quote: ![]() | |
Tarado | dinsdag 22 december 2009 @ 18:17 |
quote:Ik vind het wel een juiste beslissing, individueel geeft meer publiciteit per team | |
Mikkie | dinsdag 22 december 2009 @ 18:26 |
Poeh! Ik scrollde snel door de pagina, zag twee ' ![]() ![]() | |
vosss | dinsdag 22 december 2009 @ 19:07 |
quote:Onzin. Die presentaties is ook maar een half uurtje slap gelul in de marge, het doek eraf, de coureurs even zwaaien en eventueel nog een shakedown. Dat is op 2 uur max gepiept | |
ElmarO | dinsdag 22 december 2009 @ 19:08 |
quote:Of dat het stiekem Ralf Schumacher wordt. ![]() quote: | |
Mikkie | dinsdag 22 december 2009 @ 19:11 |
quote:Dat zou een dieptepunt zijn. ![]() | |
ElmarO | dinsdag 22 december 2009 @ 19:13 |
quote:Maar stiekem zou ik het wel briljant vinden. Eerst de hele wereld lekker maken met M. Schumacher en vervolgens met Ralf aankomen. ![]() | |
Mikkie | dinsdag 22 december 2009 @ 19:15 |
quote:Geniale publiciteitsstunt inderdaad... dikke aandacht bij de presentatie. Zou een mooie grap zijn ![]() | |
sanger | dinsdag 22 december 2009 @ 19:39 |
Zou dat weleens gedaan zijn? Een presentatie waarbij de coureurs vooraf onbekend waren en ze a la The Stig presenteren,. En dan ineens de helm af? | |
vosss | dinsdag 22 december 2009 @ 19:40 |
Geen idee, ik denk dat we volgende week toch wel te horen krijgen wie het is en ik hoop die stomme duitser ![]() | |
sanger | dinsdag 22 december 2009 @ 19:54 |
Begin 2010 las ik al ergens ![]() | |
Sally | dinsdag 22 december 2009 @ 20:23 |
Beetje laat misschien, maar niet minder leuk: Humor in de Formule 1 quote:2009: ![]() 2008: ![]() 2007: ![]() | |
Tarado | dinsdag 22 december 2009 @ 22:07 |
quote:Het gaat natuurlijk niet alleen om de presentatie zelf maar ook wat de tv stations en bladen ervan overnemen, als een zekere M Schumacher voor Mercedes gaat rijden dan kan je er bij een gezamenlijke presentatie zeker van zijn dat de volgende dag in 90% van de bladen en journaals er een foto of item met hem geplaatst wordt met de mededeling dat de andere 12 teams zich ook op hetzelfde moment presenteerden | |
Waffle | dinsdag 22 december 2009 @ 22:09 |
Haha mooie kerstkaarten. | |
Tarado | dinsdag 22 december 2009 @ 22:15 |
'Hij heeft getekend'![]() | |
bodylotion | dinsdag 22 december 2009 @ 22:19 |
quote:hoewel het een tabloid is, schijnt BILD wel betrouwbaar te zijn wat betreft sport. | |
Sally | dinsdag 22 december 2009 @ 22:34 |
Ik heb het op FOK!sport gezet, maar ik blijf nog even een slag om de arm houden hoor.Roddelblad van de bovenste plank... Autosport.com had nog niks. Edit: Formule1.nl heeft het nu ook, maar ook met dezelfde slag om de arm. [ Bericht 17% gewijzigd door Sally op 22-12-2009 22:43:38 ] | |
nils7 | dinsdag 22 december 2009 @ 23:08 |
Jah wohl! Supetoll... Der Michael zuruck! | |
MrBadGuy | dinsdag 22 december 2009 @ 23:27 |
quote:Jammer dat er nog 2006 op die foto staat ![]() | |
Sally | dinsdag 22 december 2009 @ 23:29 |
quote:Klein detail ![]() | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 00:56 |
Dat is ook gewoon een photoshop. Hij had daar een Ferrari overall aan. Maargoed, Bild is doorgaans erg goed geinformeerd over Schumacher in het bijzonder en zij waren ook de eerste die de geruchten naar buiten brachten. En die zijn dus inmiddels bevestigd door Stefano dat Schumi hem opbelde en zei dat ie heel heel heel erg waarschijnlijk voor MercedesGP ging rijden komend jaar. Dit bericht van Bild zie ik persoonlijk als de definitieve bevestiging dat Der Schumi inderdaad zijn comeback maakt en ik kan het alleen maar toejuichen! Alonso komend jaar in de Ferrari, Massa terug van herstel, Button als verse WC, Lewis die de titel terug wil, Vettel die er net naast greep en dan de ubermeister van de WC's ![]() Komend seizoen wordt episch, en wij gaan dat met zijn allen meemaken en ik heb er nu al zin in ![]() ![]() ![]() ![]() | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 00:58 |
Ow en ik heb een grafhekel aan Schumacher, maar dat maakt geen zak uit. Hij kan sturen als de beste ![]() | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 01:05 |
www.f1pits.net www.f1journaal.be www.f1today.nl www.rtl.nl www.formule1wereld.nl f1.gpupdate.net www.sportweek.nl www.racexpress.nl www.formule1.nl www.autosportnieuws.be Handjevol nederlandstalige sites die het nieuws melden. Wel allemaal Bild als bron, maargoed, de engelse sites staan er inmiddels ook allemaal vol mee! ![]() ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door vosss op 23-12-2009 01:10:38 ] | |
nils7 | woensdag 23 december 2009 @ 03:49 |
quote:Nu alleen RTL nog ![]() | |
Tarabass | woensdag 23 december 2009 @ 08:28 |
OMG!!!!!! Ben ik de enige die dit echt erg vind? Ik hou niet van rentrees ![]() | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 09:03 |
quote:Ik denk dat er wel meer zijn hoor. Maargoed, of je het nou mee eens bent of niet, het zou wel erg goed voor de sport zijn en geloof maar dat een hoop extra mensen gaan kijken en dat er extra veel kaartjes verkocht worden ![]() Ik vind het geniaal iig ![]() | |
sanger | woensdag 23 december 2009 @ 09:12 |
quote:Want? Dat is sowieso al een onbetrouwbare bron. | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 09:14 |
quote:Ik ben altijd benieuwd naar hoe de graphics van zo een ding zijn en in hoeverre zoiets te vergelijken is met een echte F1 auto besturen en hoeveel het verschil is met een degelijke racesim ![]() | |
Tarado | woensdag 23 december 2009 @ 09:56 |
Mercedes will announce their new driver at 1030 today. | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 10:08 |
Ik lees het ook net. Fingers crossed dat het niet die hufter van een Heidfeld toch nog gaat worden ![]() | |
Atreidez | woensdag 23 december 2009 @ 10:15 |
Van Piquet zijn we kennelijk ook nog niet af, lees ik net. Wel toevallig zo met de bekendmaking van Mercedes ![]() | |
Tarado | woensdag 23 december 2009 @ 10:17 |
het kan ook 10:30 UK tijd zijn dus 11:30 onze tijd | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 10:23 |
Volgens de Telegraaf is het idd 11:30 | |
bodylotion | woensdag 23 december 2009 @ 10:25 |
quote:Schumi heeft nog niet in een GP2 ofzo gereden toch? | |
Tarado | woensdag 23 december 2009 @ 10:27 |
quote:Nee inderdaad maar misschien hebben ze hem op een andere manier getest | |
Schunckelstar | woensdag 23 december 2009 @ 11:00 |
quote:ik ben er ook niet kapot van ![]() weer een heel seizoen naar die arrogante kop kijken en luisteren ![]() maar toch is het een behoorlijk dubbel gevoel, want ergens vind ik het ook wel tof om te zien of ie het nog kan en of ie de nieuwkomers de baas kan. we zijn volgend jaar toch getuige van iets historisch ![]() | |
ArcticBlizzard | woensdag 23 december 2009 @ 11:07 |
quote:Graphics zijn over het algemeen niet zo goed, staan diverse sims op youtube dacht ik. Gaat vooral het gedrag van de auto en de omstandigheden etc. Graphics zijn niet echt belangrijk omdat het weinig toevoegd aan het weggedrag van de auto. | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 11:08 |
Aan het weggedrag mnatuurlijk niet, maar aan de beleving wel degelijk en het lijkt me toch dat ze zo een ding zo echt mogelijk willen maken qua beleving vooral? Dus dat de coureur ook echt duidelijk merkt als er andere banden op liggen, of als de vleugels veranderd worden, etc etc, zegmaar alle instellingen die je in een degelijke racesim op de PC ook gewoon kunt maken en kunt voelen. | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 11:30 |
quote:NELSINHO PIQUET IS TWEEDE RIJDER ZOMG WAT EEN DEBIELEN DAAR!!!!!! ![]() ![]() ![]() Ik had Schumacher gewild ![]() ![]() ![]() ![]() Klote Mercedes ![]() Klote Piquet ![]() Godverdomme ![]() | |
michelc85 | woensdag 23 december 2009 @ 11:33 |
volgens mij maak je een grap, tenminste dat hoop ik | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 11:34 |
![]() ![]() | |
Olga | woensdag 23 december 2009 @ 11:35 |
whahahaha | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 11:40 |
NRC sport is de eerste die het bevestigd zo te zien:quote: ![]() | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 11:41 |
En daar komt de rest van de sites ook:quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 11:42 |
![]() Gelukkig is dat nog goed gekomen ![]() | |
Gauner | woensdag 23 december 2009 @ 11:43 |
Heb er dubbele gevoelens bij. Aan de ene kant is het natuurlijk geweldig voor de sport dat iemand als Schumacher terugkeert, maar aan de andere kant ben ik bang dat het magische, nostalgische gevoel wat ik bij hem had als fan toen hij bij Ferrari reed minder zal worden. ![]() | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 11:45 |
http://www.formula1.com/news/headlines/2009/12/10301.html En veel officieler dan de officiele site van de F1 kun je het niet krijgen ![]() | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 11:47 |
http://www.sportspromedia(...)me_in_motorsport/P1/ Het hele Schumacher verhaal vanaf kind tot nu, 5 pagina's. Wel in het engels, maar dat zal voor de meeste geen probleem zijn ![]() | |
Trystar | woensdag 23 december 2009 @ 11:47 |
Wat heb ik een zin in 2010 ![]() | |
Sally | woensdag 23 december 2009 @ 11:52 |
quote:Dat staat toch ook in mijn bericht, dat het een gemaakte foto is? ![]() quote:Ik moet zeggen dat het me wel een leuk jaar lijkt te worden, al ben ik ab-so-luut geen fan van Michael Schumacher... Maar benieuwd hoe hij het gaat doen, en ook vooral ten opzichte van de rest van het veld, ben ik wel. | |
bodylotion | woensdag 23 december 2009 @ 11:53 |
![]() ![]() | |
Maver24 | woensdag 23 december 2009 @ 11:56 |
Ik ben geen groot Fan van Schumi maar toch vind ik het wel erg vet dat tie weer terug is en nog wel bij mercedes ![]() | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 12:00 |
Dat dus. Ik kan die vent niet luchten, maar vind het wel GE-NI-AAL! ![]() | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 12:03 |
www.brawngp.com ligt nu al plat ![]() Schumacher is nog steeds hot. Heel hot ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 23 december 2009 @ 12:10 |
Schumi! ![]() Button vs. Hamilton vs. Alonso vs. Schumacher ![]() | |
Ermanon | woensdag 23 december 2009 @ 12:18 |
JA! Hij's terug ![]() Of hij nu wel wint of niet, het is gewoon vet dat Schumi het aandurft om terug te komen. Eens kijken of Mercedes+Schumi die Silberpfeile kunnen laten presteren. ![]() | |
Gauner | woensdag 23 december 2009 @ 12:20 |
quote:Button verwacht ik niet veel van eerlijk gezegd, die had gewoon alle mazzel dat hij in de eerste seizoenshelft een onverslaanbare auto had. Daar had mijn oma nog in gewonnen. | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 12:23 |
Even ongeneerd crossposten: En van de site van MercedesGP (nu nog BrawnGP), die bijna niet te bereiken is: http://www.brawngp.com/readstory.asp?bgp=j%C1%AA%C0rZ%7E%5E quote: ![]() | |
Tarado | woensdag 23 december 2009 @ 12:32 |
Hij heeft voor 3 jaar getekend! | |
Gauner | woensdag 23 december 2009 @ 12:34 |
Arme Nick Heidfeld, die zag zich al een paar keer op het podium staan volgend jaar. ![]() | |
Burnie88 | woensdag 23 december 2009 @ 12:36 |
De terugkeer van de koning. Tribunes (vooral in Europa) zullen weer vol zitten en de gekte rondom de Duitser zal weer ongekend zijn. Zelf ga ik het allemaal meemaken in Hockenheim volgend jaar, heb er nu al zin in ![]() | |
WEST | woensdag 23 december 2009 @ 12:36 |
Ik moet zeggen dat ik het stiekem toch wel een beetje leuk vind. ![]() Maar goed ik moet nog zien hoe het gaat. Hij is er toch 3 jaar uit geweest. Ben benieuwd na de gevechten met Hamilton, Button en Alonso ![]() Hij kiest in ieder geval een goed team uit. | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 12:40 |
quote:Dat lees ik nu ook op meerdere sites. Wat een tof verjaardagscadeau voor mij zeg ![]() | |
Joene | woensdag 23 december 2009 @ 12:44 |
Schumi ![]() | |
Tarado | woensdag 23 december 2009 @ 12:44 |
quote:Ik hoop voor je dat je nog wat andere leuke dingen krijgt, maar gefeliciteerd in ieder geval ![]() | |
Swindler | woensdag 23 december 2009 @ 12:46 |
Ondanks anti schumi vind ik het supervet ! | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 12:48 |
quote:Thanks ![]() ![]() Eik staat dat hem beter dan rood, of ben ik nu echt aant vloeken? ![]() ![]() =edit= En de reactie van Lewis is er al: quote: [ Bericht 40% gewijzigd door vosss op 23-12-2009 12:54:37 ] | |
Earl_J_Hickey | woensdag 23 december 2009 @ 13:12 |
Helemaal goed dit ![]() ![]() | |
Schunckelstar | woensdag 23 december 2009 @ 13:13 |
quote:dat past over 3 jaar mooi bij zijn haarkleur ![]() | |
UnoclaM | woensdag 23 december 2009 @ 13:14 |
dit is nu al een EPIC seizoen ![]() - nieuwe teams - terugkeer van mercedes - terugkeer van schumacher - battle tussen hamilton en button - alonso bij ferrari | |
Gauner | woensdag 23 december 2009 @ 13:17 |
Spa 2010 ben ik er in ieder geval bij. ![]() | |
Schunckelstar | woensdag 23 december 2009 @ 13:17 |
quote:en ik in hockenheim ![]() | |
MrBadGuy | woensdag 23 december 2009 @ 13:18 |
Wat een seizoen gaat dit worden ![]() | |
Trystar | woensdag 23 december 2009 @ 13:26 |
quote:Gefeliciteerd vosss ![]() | |
nils7 | woensdag 23 december 2009 @ 14:29 |
quote:Die hebben nog geen contract voor de tvrechten dat bedoel ik ![]() | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 14:29 |
Thanks ![]() Nog even wat records van Schumacher op een rij: ![]() 91 overwinningen. De nummer 2 en 3 of all time, Prost met 51 en Senna met 41 hebben er samen 92 in totaal ![]() Misschien gaat ie wel de ubermagische grens van 100 GP overwinningen halen. 9 overwinningen in 3 jaar tijd moet toch te doen zijn voor iemand als hij ![]() | |
Gauner | woensdag 23 december 2009 @ 14:31 |
Ligt eraan hoe sterk zijn auto wordt, zonder goeie bak onder je reet ben je (zo goed als) niks. Zie Ferrari dit jaar. | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 15:11 |
quote:Ik wou dat het maart was ![]() | |
Atreidez | woensdag 23 december 2009 @ 15:26 |
Is er al een reactie van Rosberg binnen, over zijn status als 2e rijder ![]() | |
Schunckelstar | woensdag 23 december 2009 @ 15:28 |
quote:ik denk dat rosberg hier erg blij mee is, schumacher kan hem natuurlijk toch een hoop leren | |
vosss | woensdag 23 december 2009 @ 15:31 |
quote:Alleen dit volgens mij: Nico Rosberg, Schumacher's Mercedes team mate: "It is fantastic that Michael is returning to Formula One and will be my team mate. It's a great challenge for me to be up against one of the best drivers of all time. I'm sure that we will form a very strong partnership as he will have lost none of his speed." | |
Sinister-D- | woensdag 23 december 2009 @ 15:58 |
Dit kan gewoon niet anders dan een droomseizoen worden ![]() | |
Tarado | woensdag 23 december 2009 @ 16:19 |
BBC interview met Schumacher van vandaag | |
bodylotion | woensdag 23 december 2009 @ 17:01 |
de motivatie straalt er vanaf ![]() | |
Burnie88 | woensdag 23 december 2009 @ 17:05 |
Speciaal topic voor Schumi. | |
Leatherface | woensdag 23 december 2009 @ 17:06 |
Als de Mercedes ook direct competitief is, wordt het volgend seizoen een mooie strijd om de wereldtitel lijkt me. | |
ElmarO | woensdag 23 december 2009 @ 18:53 |
quote:Ik ook. Dit belooft een geweldig seizoen te worden. ![]() | |
sanger | woensdag 23 december 2009 @ 20:50 |
quote:Ik denk niet dat hij die status krijgt ![]() | |
sanger | woensdag 23 december 2009 @ 20:51 |
quote:Waarom niet, in de basis de op 1-2 na snelste bolide aan het eind van afgelopen seizoen. Samen met Schumi zal dat alleen maar beter worden. | |
Sally | woensdag 23 december 2009 @ 20:53 |
quote:Voor zover ik weet gaat Rosberg rijden met startnummer 3, en Schumi met 4. Aldus Bild.de, in het bericht op FOK!sport. Dus waar haalt men de wijsheid vandaan dat Schumacher 1e coureur wordt? Edit: zelfs Mercedes zelf zegt er niets over. | |
sanger | woensdag 23 december 2009 @ 21:00 |
quote:Mercedes wilde het bij McLaren al niet, en Brawn vorig jaar ook al niet. Dus zal ook niet gebeuren. | |
Sally | woensdag 23 december 2009 @ 21:04 |
Ik had het dan ook meer over deze opmerking, die jij weer quotete, sangerquote:Ik lees nergens dat Schumacher 1e coureur is, namelijk. | |
Atreidez | woensdag 23 december 2009 @ 23:53 |
Mijn uitspraak was op niets anders gebaseerd als de ervaringen uit het verleden, waar overal waar MS reedt hij ogenschijnlijk een voorkeursbehandeling genoot.. en dat heeft natuurlijk ook niets met een startnummer te maken ![]() | |
Mikkie | donderdag 24 december 2009 @ 01:52 |
Heel gaaf nieuws. Ben wel benieuwd naar komend seizoen, of de Brawns nog steeds zo goed er voor staan. Want laten we eerlijk zijn, een groot deel van het de winst afgelopen jaar hebben ze te danken aan de voorsprong die ze in het begin hadden. Want zo supersterk waren ze later niet meer. | |
vosss | donderdag 24 december 2009 @ 02:22 |
quote:Ik heb het al vaker gezegd en ik ga het gewoon nog een keer zeggen. Brawn is zo een slimme vent dat ik het best mogelijk acht dat hij niet 1, maar 2 mazen in de regels gevonden heeft. 1 daarvan was die dubbele diffusor. Ik acht hem zeer in staat om van te voren te weten okay, hier pakken we een halve seconde per ronde mee en voordat de rest ons bij is hebben we genoeg voorsprong om de titels te pakken en dan bewaar ik die 2de maas in de regels gewoon voor volgend jaar! Als hij ze allebei dit jaar zou uitbuiten zouden alle teams ze ook gaan gebruiken. Ik acht hem daar echt toe in staat en het zou me dan ook compleet en werkelijk niks verbazen als de MercedesGP auto de eerst 4 tot 5 races van komend jaar weer veruit de sterkste is. ![]() | |
vosss | donderdag 24 december 2009 @ 02:25 |
Maargoed, dat is natuurlijk koffiedik kijken. Feit is dat Brawn en Schumacher een dodelijke combinatie is en ik weet zeker dat Schumacher niet getekend zou hebben als Ross niet an het roer had gestaan daar. En achteraf ben ik blij dat hij Massa niet kon vervangen. Die Ferrari was hopeloos en daar had hij ook echt niet mee kunnen winnen denk ik. Plus dat hij dan komend seizoen weer plaats had moeten maken voor Massa. Dit is echt beter zo, nu voor Mercedes. Anders had ie zich wellicht in zn vingers gesneden, maarja, ook dat is koffiedik kijken, ![]() | |
Tarado | donderdag 24 december 2009 @ 07:52 |
Ik denk dat het dit jaar echt moeilijker wordt voor Mercedes maar dat betekent niet dat ze geen winnende auto kunnen hebben, ik verwacht aan het begin van het seizoen een voorsprong van Ferrari omdat die het vroegst (augustus 2009) zich volledig op de 2010 auto hebben gestort terwijl de anderen op de 2009 auto zijn door blijven ontwikkelen. Dit in combinatie met Alonso maakt wat mij betreft Ferrari licht favoriet aan het begin van het seizoen, of ze moeten er in die tijd weer een Fiat Croma van hebben gebakken ![]() | |
sanger | donderdag 24 december 2009 @ 08:40 |
Mercedes heeft twee voordelen, of eigenlijk drie. 1. Ross Brawn is een genie 2. Schumi weet hoe hij een team moet vormen en een bolide moet ontwikkelen 3. Rosberg is technisch ook goed onderlegt | |
Joene | donderdag 24 december 2009 @ 08:42 |
quote:1 Ja 2 Ja 3. Ben ik niet van overtuigd maar we zullen zien. | |
sanger | donderdag 24 december 2009 @ 09:21 |
quote:Williams wilde hem niet voor niets langer hebben. Volgens de verhalen niet alleen om de pure snelheid. | |
Tarado | donderdag 24 december 2009 @ 09:46 |
Ross Brawn is waarschijnlijk de beste team manager die er is maar hij ontwerpt de auto's niet dus als de basis snelheid van de auto niet goed is wordt het moeilijk. Schumi hoeft in dit geval geen team te vormen want dat is er al, dat hij als de beste feedback kan geven van hoe het beter kan staat buiten kijf, maar ook in zijn geval geldt dat als de basis snelheid van de auto niet goed is het moeilijk wordt. Rosberg kan laten zien of hij bij het rijtje Vettel, Hamilton hoort | |
Peterselieman | donderdag 24 december 2009 @ 11:34 |
Brawn verstaat de kunst van de juiste mensen om zich heen verzamelen. Hierdoor is hij zo goed. | |
Atreidez | donderdag 24 december 2009 @ 11:48 |
quote:Hij ontwerpt de auto's niet ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 december 2009 @ 11:52 |
Brawn is een engineer en geen ontwerper ![]() | |
Atreidez | donderdag 24 december 2009 @ 11:55 |
Idd, dat klopt wel.. Maar hij zal toch met een sterk technisch oog naar t resultaat kijken, en niet alles wat uit de productie komt voor goed aannemen. Ik bedoel niet dat ie zelf de vleugels in elkaar lijmt, maar hij houdt zich toch ook niet volledig afzijdig bij het ontwerpen van de auto? | |
Peterselieman | donderdag 24 december 2009 @ 11:57 |
nee, Brawn zal met niet minder dan het beste genoegen nemen. | |
Tarado | donderdag 24 december 2009 @ 11:58 |
quote:Bij Benneton en Ferrari was Rory Byrne dat al, Brawn was altijd degene die het gehele proces overzag, maar de ontwerper zoals bijvoorbeeld Newey is hij nooit geweest | |
Kleffe_Dop | donderdag 24 december 2009 @ 13:08 |
quote:Ik denk dat je er veilig vanuit mag gaan dat Michael Schumacher niet terugkeert om tweede viool te spelen bij Mercedes. Hang niet teveel op aan het startnummer #4. Als je naar het verleden van Schumacher kijkt dan zie je dat Ross Brawn de organisatie bij zowel Benetton als Ferrari geheel toespitste op Schumacher; de tweede rijder was ook écht een tweede rijder, die in dienst reed van team Brawn&Schumi. Vraag maar aan bijvoorbeeld Rubens en Eddie. Dat zal Rosberg ook niet ontgaan zijn. ![]() | |
vosss | donderdag 24 december 2009 @ 13:12 |
Kaartverkoop Hockenheim loopt storm Wie nog kaartjes wil kopen moet denk ik snel zijn ![]() | |
Schunckelstar | donderdag 24 december 2009 @ 13:13 |
quote: ![]() *even sms gaat sturen* | |
vosss | donderdag 24 december 2009 @ 13:16 |
Even geen Schumacher nieuws, maar een filmpje over de voortgang bij USF1: http://www.youtube.com/user/USF1Team ![]() | |
Googolplexian | donderdag 24 december 2009 @ 13:21 |
quote:Tot je een rijder als Hamilton tegenkomt die gewoon zo hard gaat als íe kan ... en daarmee Alonso te kakken zette. Als Rosberg dat ook flikt omdat Mercedes WEL twee gelijke auto's op de baan zet en omdat Schumi wellicht een Badoer-syndroompje (of Fisi-glitch) heeft dan kan Ross organiseren en goedlullen naar de pers wattie wil, maar ze gaan Rosberg dan echt niet langzamer maken ![]() | |
Sally | donderdag 24 december 2009 @ 16:36 |
quote:Ah zo. Maar zo kwam het bij mij niet helemaal over ![]() ![]() | |
Kill_em_all | donderdag 24 december 2009 @ 16:46 |
quote:Nouja zo slecht staat brawn er niet voor. Ze hebben dit jaar ook niet hun uiterste best gedaan voor de ontwikkeling van de auto plus ze hebben nu ook het voordeel dat het chassis echt afgesteld kan worden aan de motor, uitlaatsysteem en de versnellingsbak en niet zoals vorig jaar de boel er maar in hebben gebeund. Dat Ferrari vroeg is begonnen zegt ook vrij weinig aangezien de regels volgend jaar nagenoeg hetzelfde zijn dus een chassis en aero die het dit seizoen goed doet, zal het volgend jaar ook goed doen omdat de basis gewoon klopt. Dat is ook waarom Ferrari zo vroeg overnieuw is begonnen. De basis was gewoon al niet goed dus dan kan je net zo goed helemaal overnieuw beginnen en meteen de dingen goed inbouwen waarvan je weet dat ze goed werken bij de competitie (vraag me af of ferrari bv ook de RBR achterophanging zal kopieren). | |
bodylotion | donderdag 24 december 2009 @ 17:51 |
quote:dat waren aanpassingen die je normaal 3 maanden van te voren niet eens wil doen. moet je na gaan ![]() | |
nils7 | donderdag 24 december 2009 @ 20:00 |
quote:Cool lijkt me wel dat ze er aan komen dan! Dure grap anders om een wagen te ontwikkelen en te bouwen (nou ja half dan op de video's) | |
Googolplexian | donderdag 24 december 2009 @ 20:18 |
Wat zijn jullie verwachtingen van US F1? | |
Stiggie | donderdag 24 december 2009 @ 21:11 |
Niet zo heel groot. Ik denk bij usa gelijk aan auto's die sturen als een boot en echte us coureurs die het in de f1 ver hebben gebracht... mwah... maar dat zegt me gevoel. Nattuhvingahwerk | |
ArcticBlizzard | donderdag 24 december 2009 @ 22:49 |
imho Hele rare organisatie mbt ontwikkelen/vervaardigen van onderdelen en deze op de juiste plaats te krijgen Ze hebben nog steeds geen coureurs Te Amerikaans. Ik verwacht eigenlijk niets, het zou me verbazen mochten ze daadwerkelijk helemaal klaar zijn voor de eerste race. Ik zie ze dan ook nog niet deelnemen aan de testsessie. | |
vosss | vrijdag 25 december 2009 @ 02:13 |
Ik weet niet wat ik er van moet verwachten. Moeilijk in te schatten. Maargoed, van hen zien we een serieus filmpje, van Campos heb ik nog niets gezien ![]() Lastig, maar ik hoop dat alle teams er komend seizoen bij zijn, dat zeker ![]() | |
ElmarO | vrijdag 25 december 2009 @ 10:24 |
quote:Heb er voorlopig, net de posters boven mij, nog niet zo heel veel vertrouwen in. Al komt dat ook mede door de geruchten die je eerder hoorde dat ze er niet zo heel goed voorstonden. Ik hoop overigens van harte dat ik het mis heb. Lijkt mij alleen maar goed voor de F1 als er een Amerikaans team is. | |
vosss | vrijdag 25 december 2009 @ 10:30 |
quote:Dat zeker, maar Indianapolis hoef ik zo nodig niet terug op de kalender. Zet er dan Road America op ofzo, dat is tenminste een tof circuit ![]() | |
ElmarO | vrijdag 25 december 2009 @ 10:34 |
quote:Ach, we hebben Canada toch als Noord-Amerikaanse race. ![]() | |
vosss | vrijdag 25 december 2009 @ 10:40 |
quote:Ik denk dat Laguna Seca en Daytona net zo bekend zijn ![]() | |
ElmarO | vrijdag 25 december 2009 @ 10:45 |
quote:Mwah, toen ik de autosport nog niet echt volgde zeiden die twee mij niet zo heel veel (lees niks). Denk dus, mede op basis daarvan, dat de gemiddelde leek Indianapolis eerder kent dan die twee. Net zoals dat mijn moeder alleen de naam Schumacher kent qua coureurs. ![]() | |
vosss | vrijdag 25 december 2009 @ 11:04 |
Ik reed al op Laguna Seca en Daytona toen ik een jaar of 10 was, dus misschien dat ik ten onrechte denk dat het hele bekende circuits zijn in Amerika? ![]() | |
staticdata | vrijdag 25 december 2009 @ 11:05 |
quote:Het zijn ook de bekende circuits in Amerika, maar voor europeanen iets minder bekend ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 25 december 2009 @ 11:12 |
quote:mwah, ik denk dat laguna seca echt niet veel onbekender is dan indianapolis ![]() | |
Atreidez | vrijdag 25 december 2009 @ 11:15 |
Indy staat toch vooral bekend als oval, en niet als circuit.. Straten van Phoenix zijn zeker uitgesloten tegenwoordig ![]() | |
vosss | vrijdag 25 december 2009 @ 12:00 |
Sebastian Vettel Christmas wishes Mark Webber Christmas wishes ![]() | |
Trystar | vrijdag 25 december 2009 @ 12:21 |
quote: quote: ![]() | |
vosss | vrijdag 25 december 2009 @ 12:27 |
Ik vind het geniaal ![]() | |
sanger | vrijdag 25 december 2009 @ 13:10 |
quote:Bij Ferrari en Bennetton was dat het geval ja. Dat was ook niet echt een geheim toch? Mercedes zie ik er niet voor aan om het toe te staan. Brawn ook niet, zie vorig seizoen. Ik verwacht het dan ook niet, hoop het niet. | |
bodylotion | vrijdag 25 december 2009 @ 13:11 |
quote:wat reed jij op Laguna? ![]() | |
sanger | vrijdag 25 december 2009 @ 13:14 |
quote:En welk ander team nog meer. Dat maakte de RBR zo snel vorig seizoen imo. Het schijnt 5-6 tienden per ronde op te leveren. | |
sanger | vrijdag 25 december 2009 @ 13:15 |
quote:Net als van alle nieuwe teams; eerst zien, dan geloven. | |
vosss | vrijdag 25 december 2009 @ 13:20 |
quote:Computerspelletje ![]() | |
bodylotion | vrijdag 25 december 2009 @ 13:23 |
quote: ![]() ![]() | |
ArcticBlizzard | vrijdag 25 december 2009 @ 22:08 |
Ik denk niet dat laguna seca geschikt is voor F1 auto's , of eigenlijk juist andersom, ik denk niet dat de F1 auto's geschikt zijn voor Laguna. Gaaf circuit maar niet echt voor een snelle open wheel klasse. | |
Atreidez | vrijdag 25 december 2009 @ 23:10 |
Idd, vond het met indycars al dodgy. Circuit is toch ook origineel ontworpen als motorcircuit? | |
bodylotion | vrijdag 25 december 2009 @ 23:43 |
quote:had toch meer zoiets verwacht als West Coast Choppers ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 26 december 2009 @ 12:32 |
quote:Ik vond het in de jaren '90 wel een van de leukere circuits op de Indycar kalender. Kan ook alleen door de corkscrew komen en de inhaalactie van Zanardi op Herta. ![]() | |
bodylotion | zaterdag 26 december 2009 @ 18:47 |
ik zit een beetje oude video's te kijken op youtube, en wat me opvalt is dat (in bijv. 1994) de rijders behoorlijk revven (hoe zeg je dat in NL) en dat sommigen met veel wielspin wegrijden. Waarom zie je dat tegenwoordig niet meer? | |
Googolplexian | zaterdag 26 december 2009 @ 19:03 |
quote:Mijn uitleg a) veel rook wat je ziet bij de start is olie of iets dergelijks dat op de uitlaten komt of zoiets technisch i.p.v. wielspin ... ik kan alleen maar aannemen dat dat vroeger niet minder was. b) de electronica bepaalde toen hoe je weg reed. Verkeerd afgestelde launch control gaf wielspin ... de coureur zette alleen z'n voet vol op het pedaal (vandaar dat revven / toeren maken) Geen idee of dit de waarheid benaderd maar lijkt mij het meest logisch ![]() | |
voyeur | zaterdag 26 december 2009 @ 19:40 |
quote:In ´94 was de launch control toch juist weer verboden. | |
Googolplexian | zaterdag 26 december 2009 @ 19:52 |
quote:Ik denk dat jij daar gelijk in hebt ![]() Tering wat gaat de tijd hard ![]() | |
voyeur | zaterdag 26 december 2009 @ 20:05 |
quote:Heb je Martin Brundle´s demonstratie van starttechniek wel eens gezien. De boyracer versus de oude dame. De boyracer was trager, maar misschien dat de ´94 rijders dat niet allemaal doorhadden. Beter wat wielspin dan afgaan door de anti-stall misschien. | |
bodylotion | zaterdag 26 december 2009 @ 20:19 |
quote:hier is het goed te horen: vanaf 3:57: Soms wordt er inderdaad extra olie gebruikt bij de start, maar de rook komt ook van de banden (zie Hill bijv.) | |
Mikkie | zaterdag 26 december 2009 @ 23:16 |
quote:Hmmm, klinkt wel gaaf, maar ik kan dat gewoon nu nog niet beslissen. Da's wel kut zeg. Bovendien kosten die kaarten natuurlijk een vermogen. | |
Schunckelstar | zondag 27 december 2009 @ 03:18 |
quote:dat valt best wel mee hoor ![]() wij hebben al jaren kaarten voor ong. 400 euro, voor het hele weekend ![]() (alleen vorig jaar hadden we kutkaarten omdat een van de jongens moest sparen voor een bruiloft..tip: nooit tribune 10a kaarten nemen op de nurburgring ![]() | |
vosss | zondag 27 december 2009 @ 04:10 |
En tip2, gratis en voor niks: NOOIT TROUWEN!!! Daar krijg je altijd gezeik mee als je weer een F1 race wilt bezoeken ![]() | |
staticdata | zondag 27 december 2009 @ 09:49 |
quote:Of je zoekt een vrouw die er geen bezwaar tegen heeft ![]() | |
Mikkie | zondag 27 december 2009 @ 10:53 |
quote: ![]() quote:Misschien vind jij (in verhouding) het best meevallen, maar ik vind 400 euro een hoop geld ![]() | |
ElmarO | zondag 27 december 2009 @ 11:13 |
quote:Is toch net na de Schumacher-S? En als je nou Piquet vlak voor je neus in het grind had zien vliegen, was het misschien wel de moeite geweest. ![]() quote:Zag dat je al een weekendkaart hebt vanaf ¤99,-. Of je dan ook goed zit/staat is een ander verhaal, maar toch. ![]() PDF met prijslijst. | |
Schunckelstar | zondag 27 december 2009 @ 11:43 |
quote:dat is voor mij ook best veel geld hoor, maar het is wel maar 1x per jaar dus dan valt het op zich wel mee vind ik ![]() quote:yep, maar we hebben helemaal niks gezien daar, het enige wat daar gebeurd is dat ze positie kiezen om bij de volgende bocht een poging te doen, maar dat kun je vanaf daar dus net niet meer zien ![]() om je een indicatie te geven: ![]() dit zie je daar ![]() en de schermen staan er zo ver weg dat je een verrekijker nodig hebt om de stand te lezen. quote:op kaartjes moet je echt niet besparen vind ik hoor, daar krijg je echt spijt van ![]() | |
Schunckelstar | zondag 27 december 2009 @ 11:44 |
quote: ![]() | |
ElmarO | zondag 27 december 2009 @ 11:50 |
quote:Heb zelf in 2007 bij de Dunlopkehre gezeten, tribune 8 volgens mij, en daar was het scherm voor het mooie ook net wat te ver weg. Maar volgens mij kon ik dat gedeelte wat jij zag ook nog net zien. In ieder geval een stuk beter dan tribune 10 dus. quote:Klopt. Voor een beetje aardige kaarten ben je al gauw rond de ¤250,- kwijt. Is inderdaad niet goedkoop, maar voor zo af en toe kan het best. | |
Mikkie | zondag 27 december 2009 @ 12:09 |
quote:Ah kijk. Maar als ik die tribunes een beetje bekijk, dan moet je toch minimaal oranje of rood zitten voor fatsoenlijke plaatsen. Toch 200 à 250 euro. En daar komt nog vervoer en parkeren e.d. bij... | |
bodylotion | zondag 27 december 2009 @ 12:56 |
wij zijn in 2009 naar Spa geweest. Staanplaatsen: 160 euro uitzicht vanaf de camping (200 euro voor 2 tenten en een auto ![]() ![]() tijdens de race zijn we op Kemmel-straight gaan zitten, daar stond het grootste scherm (waar je teninste normaal de tijden kon lezen) en je kon Bus Stop/start finish/ingang van de pitstraat zien in de verte: ![]() ![]() tijdens de training vooral rondgelopen en o.a. in Rivage gezeten, daar zit je er super dicht op: ![]() Verder kon je ook bij de Bus Stop zitten, zat je een 50 meter van de Zilver tribune af ![]() Was mijn eerste Grand Prix weekend trouwens oja en gratis porno ![]() ![]() | |
ElmarO | zondag 27 december 2009 @ 12:59 |
quote:Dus je kwam in ieder geval aan je trekken daar. ![]() | |
Schunckelstar | zondag 27 december 2009 @ 13:00 |
quote:ook gewoon met zijn allen op een stoeltje naar het scherm staren ![]() ![]() | |
bodylotion | zondag 27 december 2009 @ 13:11 |
quote:Alleen voor de duitsers zou je daar al heen moeten gaan ![]() die bouwen complete dorpen op die campings incl. feesttenten, barbeques, biertappen, toiletten en douches ![]() quote: ![]() | |
Schunckelstar | zondag 27 december 2009 @ 13:14 |
quote:dat is normaal op een f1 camping, wij slepen ook altijd zooi mee waar je een compleet dorp mee kunt bouwen, en het word elk jaar meer ![]() wat hou ik toch van de f1-campings ![]() ![]() | |
bodylotion | zondag 27 december 2009 @ 13:20 |
quote:en de race missen omdat ze wasted zijn ![]() | |
Schunckelstar | zondag 27 december 2009 @ 13:22 |
quote:echt he, duitsers ![]() dat hebben wij ook een keer gezien (ook in belgie toevallig) , een groep van 20 duitsers ongeveer die om 9 uur s'morgens al de flessen wodka tevoorschijn toverde, en om 2 uur toen de race begon lagen ze allemaal te pitten ![]() | |
vosss | zondag 27 december 2009 @ 13:34 |
We boffen maar dat we zo een tof circuit als Spa vlakbij hebben liggen ![]() Ik ga er overigens ook wel vaker naartoe als er hele andere races zijn, geen F1 dus. Okay, het is dan geen F1, maar wel lekker rustig en ook auto's die hard gaan zegmaar en die kleffe hamburgers smaken ook gewoon hetzelfde dan ![]() ![]() | |
bodylotion | zondag 27 december 2009 @ 15:16 |
quote:en in Spa mag je natuurlijk je eigen koelbox met bier en snickers meenemen. Hoe zit dat in Duitsland eigenlijk? Bij de TT in Assen is het verboden ![]() | |
Schunckelstar | zondag 27 december 2009 @ 15:24 |
quote:in duitsland mag je ook gewoon je eigen spul meenemen, maar de prijzen van het eten+drinken zijn in duitsland een STUK schappelijker dan in belgie | |
nils7 | zondag 27 december 2009 @ 17:46 |
quote:Of opstappen als Der Schumi uitvalt ![]() Lekker breed zitten was dat ![]() | |
Sinister-D- | zondag 27 december 2009 @ 19:28 |
Als geheugensteuntje voor sommige, vanavond : RTL GP: Formule 1 Jaaroverzicht 2009, RTL 7, 22:35 uur | |
Tarabass | zondag 27 december 2009 @ 19:39 |
quote: ![]() | |
Tarabass | zondag 27 december 2009 @ 19:45 |
http://www.dumpert.nl/med(...)urburgring_1973.html Om in te komen ![]() | |
Burnie88 | zondag 27 december 2009 @ 20:18 |
quote:Leuke foto's! Ik, als vrij ervaren grand prix bezoeker, wil je er op wijzen dat die gratis porno vooral ook in Duitsland populair is. Sterker nog; wij hebben daar live porno gezien. In een tentje werd gekut en dat werd dan direct uitgezonden op een groot tv-scherm wat er naast stond. Te fout voor woorden. F1 campings ![]() | |
MrBadGuy | zondag 27 december 2009 @ 20:32 |
quote:Dat is pas racen ![]() | |
bodylotion | zondag 27 december 2009 @ 23:17 |
quote:waren die er dan?? ![]() | |
Stiggie | zondag 27 december 2009 @ 23:38 |
Zou fisichella nog aan de bak gaan bij sauber? tumtumtum | |
Burnie88 | maandag 28 december 2009 @ 00:21 |
quote:Ze waren er wel ja, maar je kon beter in het bos gaan schijten.. Van die dixies ga je echt over je nek 's morgens om 7 uur met een kater. | |
ArcticBlizzard | maandag 28 december 2009 @ 00:56 |
Je kan natuurlijk ook gewoon een hotel nemen ![]() Ik ben nu drie maal naar een F1 wedstrijd geweest, drie maal in Barcelona en alle keren in een hotel. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet het type ben om tussen de dronken duitsers op een camping te staan. Dit keer wil ik eigenlijk naar Belgie, 's morgens heen rijden, de race zien en dan gewoon weer terugrijden. ![]() | |
voyeur | maandag 28 december 2009 @ 01:25 |
quote:Dat heb ik wel eens gedaan, maar het kostte wel uren om uit de files te komen. | |
Gauner | maandag 28 december 2009 @ 01:49 |
quote:Valt reuze mee, je moet parkeren in de buurt bij Les Combes op een van die weilanden. Half uurtje duurt het meestal maar als je eenmaal rijd ben je zo weg via de kleinere dorpjes. Op de snelweg is het altijd super druk na afloop en van te voren inderdaad. | |
Glijdt_licht | maandag 28 december 2009 @ 02:53 |
Het schijnt dat Cosworth problemen heeft. quote:Lekker voor de nieuwe teams + Williams als die Cosworth weer zo crap is.. | |
bodylotion | maandag 28 december 2009 @ 04:23 |
quote:ik ben ook absoluut niet het type om te gaan kamperen ( ![]() ![]() maar het maakt de ervaring wel compleet ![]() | |
Sinister-D- | maandag 28 december 2009 @ 10:18 |
quote: ![]() | |
Schunckelstar | maandag 28 december 2009 @ 10:21 |
quote:ik zou er niet aan moeten denken ![]() de camping is juist onderdeel van het plezier ![]() ![]() | |
Atreidez | maandag 28 december 2009 @ 10:34 |
quote:Wanneer ga je weer.. Moeten toch een keer die bak bier opmaken ![]() ![]() | |
Googolplexian | maandag 28 december 2009 @ 11:05 |
quote:Hoe kan Bernie anders de F1 sturen? Ik denk niet dat hij nog een keer een nieuw team zomaar effe kampioen wil zien worden omdat ze bijv. een Merc-blok hebben. Regels zijn achteraf (blijkt maar al te vaak) veel makkelijker aan te passen dan een ECU, motor of zelfs een diffuser die vaag omschreven is. | |
Dos37 | maandag 28 december 2009 @ 12:52 |
Dat jaaroverzicht van gisteren ![]() Dat die kerel stopt bij het verkeerde Red Bull team ![]() | |
Ermanon | maandag 28 december 2009 @ 13:21 |
quote:Asjeblieft geen Ralf inderdaad ![]() ![]() | |
vosss | maandag 28 december 2009 @ 14:15 |
quote:Ik denk dat ik komend jaar met de 1000km van Spa weer ga, ik moet alleen nog even kijken wanneer dat precies is ![]() | |
vosss | maandag 28 december 2009 @ 14:19 |
7 tot 9 mei is dat zie ik ![]() | |
Tarado | maandag 28 december 2009 @ 14:36 |
Voor de geïnteresseerden, de USF1 website; http://www.usgpe.com/ en Twitter account; http://twitter.com/USF1Team | |
vosss | maandag 28 december 2009 @ 17:59 |
quote:Dat stond er min of meer al ![]() | |
voyeur | maandag 28 december 2009 @ 18:04 |
quote:Gek, maar die brief wordt wel op forums geciteerd, maar lijkt geen echte bron te hebben. | |
ElmarO | maandag 28 december 2009 @ 18:35 |
quote:Je moet eens naar de F1-kalender kijken op die site van ze. Lekker up to date. ![]() | |
Tarado | maandag 28 december 2009 @ 18:44 |
Ferrari: F1 must solve its problems By Jonathan Noble and Tony Dodgins Monday, December 28th 2009, 14:13 GMT quote:autosport.com | |
bodylotion | maandag 28 december 2009 @ 19:40 |
quote:begrijp ik het goed dat hij voor 2012 vooruitgang wil boeken, en dat ze anders wel een andere uitdaging zoeken (buiten de F1) ? | |
Tarabass | maandag 28 december 2009 @ 19:43 |
quote:Daar stopte ik met lezen... ![]() | |
voyeur | maandag 28 december 2009 @ 19:48 |
Samenvatting: Luca wil mooie vrouwen op de grid in plaats van technologisch geavanceerde auto´s. | |
vosss | maandag 28 december 2009 @ 19:50 |
quote:Daar kan ik mij zeer zeker in vinden. Voor een appel en een ei zit je midden in London en weer terug en een GP bijwonen kost je gewoon 500 euro aan kaartjes pp. Dat is gewoon gekkenwerk. | |
bodylotion | dinsdag 29 december 2009 @ 13:50 |
quote:best een leuk jaaroverzicht, na een jaar BBC gekeken te hebben. Alleen dat stukje dat Schumi in 2006 aankondigt te stoppen met F1 en waar ze dan dat huilmoment van Monza 2000 achteraan montereerde toen hij het record van Senna evenaarde ![]() | |
Sally | dinsdag 29 december 2009 @ 14:04 |
Spam ![]() F1 Predictionsspel op het forum: Er zijn nog vijf plaatsen vrij, omdat er mensen uitgevallen zijn, en meer teams in 2010! Drie teamgenoten gezocht, en 1 compleet team! | |
ArcticBlizzard | dinsdag 29 december 2009 @ 15:09 |
http://www.autoblog.nl/ar(...)simulator#post-33155quote: | |
Atreidez | dinsdag 29 december 2009 @ 15:31 |
Zo, doe mij er eentje ![]() | |
vosss | dinsdag 29 december 2009 @ 18:48 |
Heb jij een playseat met 3 schermen thuis staan? ![]() Ik heb laatst in een simulator van simrace.nl wat rondjes LfS gereden, dat was ook erg vet moet ik zeggen. Snelste tijd by far van iedereen die erin gereden had (ik schat een man of 500 of meer). Sneller dat Phil Bastiaans ook en die vond dat niet zo leuk. Whehe, loser ![]() | |
vosss | dinsdag 29 december 2009 @ 18:48 |
Ik moet het thuis doen met en 26" scherm en een G25 ![]() | |
kepler | dinsdag 29 december 2009 @ 21:30 |
Schumacher terug ![]() Weekje in Noorwegen zonder nieuws/internet ![]() | |
ArcticBlizzard | dinsdag 29 december 2009 @ 22:20 |
quote:Waar zat je dan in godsnaam? | |
kepler | dinsdag 29 december 2009 @ 22:50 |
quote:haha in een huisje in Trondheim, maar daar hadden ze geen internet. Verder veel tijd besteed aan Kerst en Noorwegen zelf natuurlijk, dus weinig/geen TV ![]() | |
Atreidez | woensdag 30 december 2009 @ 10:40 |
quote:Nee, ik heb alleen een playseat, met een g25 ook. Maar een teamlid van die online league is al een stukje verder ![]() | |
m1155 | woensdag 30 december 2009 @ 10:49 |
quote:rFactor ? | |
Atreidez | woensdag 30 december 2009 @ 11:10 |
Nee, Race07 (met Evo en Race On uitbreidingen). | |
LeXX | woensdag 30 december 2009 @ 11:12 |
quote:Offtopic: Gaaf ![]() ![]() Ontopic: Na broer Michael wil Ralf ![]() quote: | |
Earl_J_Hickey | woensdag 30 december 2009 @ 11:32 |
Niet Ralf.... ![]() | |
bodylotion | woensdag 30 december 2009 @ 12:37 |
quote:nee, dan gaat 2010 echt over de top ![]() | |
Atreidez | woensdag 30 december 2009 @ 12:48 |
Ach, Ralf op de baan is toch ook sensatie. Coulthard ook nog terug, en dan kunnen ze die puntentelling wel weer terug brengen naar hoe het was vorig jaar ![]() | |
Trystar | woensdag 30 december 2009 @ 13:09 |
Ralf ![]() ![]() | |
Sally | woensdag 30 december 2009 @ 14:39 |
Oh wat FLAUW van Toro Rosso! Alguersuari nog geen contract bieden en dan dit. ![]() | |
bodylotion | woensdag 30 december 2009 @ 15:26 |
quote:wat 'n flauwerts ![]() | |
ArcticBlizzard | woensdag 30 december 2009 @ 15:57 |
quote:Leuk, hout hakken en lekker warm voor de openhaard zitten. Jaren geleden ook in een huisje gezeten in de winterperiode ![]() Alleen zal je dan inderdaad niet blij worden van de rek. wanneer je mobiel gaat internetten. Ik heb altijd thuis mensen die me dit soort nieuws meteen smsen ![]() RALF terug? Laat hem lekker gaan puzzelen ofzo, dat schijnt het enige te zijn waarin hij beter is dan zijn broer. | |
kepler | woensdag 30 december 2009 @ 16:24 |
quote:Ik heb eigenlijk geen vrienden die F1 fan zijn ![]() ![]() ![]() Ralf mag ook gewoon thuis blijven ![]() | |
vosss | woensdag 30 december 2009 @ 19:24 |
quote:Ik wil ook 3 schermen, maar dan wordt het wel heel groot als ik er nog 2 bij koop van 26 inch ![]() En dat gaat mijn huidige videokaart zeker niet trekken ![]() | |
staticdata | woensdag 30 december 2009 @ 19:36 |
quote:Misschien heeft Eddie Irvine ook nog interesse.... Ralf ![]() | |
Schunckelstar | woensdag 30 december 2009 @ 19:40 |
quote:was het maar zo'n feest ![]() | |
staticdata | woensdag 30 december 2009 @ 19:43 |
quote:Hij zou wel mooi bij het Virgin Race team passen ![]() | |
Schunckelstar | woensdag 30 december 2009 @ 19:51 |
quote:mwah, ik ben niet zo'n branson-fan ![]() | |
ElmarO | woensdag 30 december 2009 @ 19:54 |
quote:Inderdaad. En er is wat mij betreft ook niks mis met een terugkeer van Ralf. Deed het best goed in zijn jaren bij Williams. Dus wat mij betreft, Ralf. ![]() Al ben ik daar vrij uniek in geloof ik. ![]() | |
Ermanon | woensdag 30 december 2009 @ 19:57 |
quote:Ja, Michael kan rijden, Ralf kan varen op de naam van zijn broer ![]() | |
ElmarO | woensdag 30 december 2009 @ 20:00 |
quote:Denk eerder dat die naam een last voor hem was. Ralf was inderdaad minder goed dan zijn broer, maar nog altijd een zeer behoorlijke coureur wat mij betreft. ![]() | |
voyeur | woensdag 30 december 2009 @ 20:34 |
quote:Hij heeft wel een mooiere vrouw als je van blonde dellen houdt ![]() | |
voyeur | woensdag 30 december 2009 @ 20:40 |
Ik trek mijn vorige post terug nadat ik dit zag....![]() | |
M.Melandri | woensdag 30 december 2009 @ 21:11 |
quote:Bij jordan vond ik hem ook niet slecht, vind het ook geen slechte coureur. | |
vingerplant | woensdag 30 december 2009 @ 21:12 |
Wellicht deze deze maar eens kicken binnenkort ![]() Ralf ![]() | |
M.Melandri | woensdag 30 december 2009 @ 21:12 |
quote: ![]() | |
vingerplant | woensdag 30 december 2009 @ 21:13 |
Heb trouwens ontzettend veel zin in het nieuwe seizoen, voor het eerst in jaren ![]() | |
Mikkie | donderdag 31 december 2009 @ 00:38 |
quote:Like, wtf ![]() Maar goed, als je echt zo'n fan bent en je hebt het geld ervoor ![]() Ralf erbij komend seizoen zou wel matig zijn, vind ik. Silly season? ![]() | |
Sally | donderdag 31 december 2009 @ 00:42 |
quote:Er was zo'n fanboy-topic ![]() ff zoekuh ![]() Je hebt nog een medestander, Elmar: Googol ![]() [F1] Het Grote Ralf Schumacher Fanboy Topic! [deel 1] Edit2: en nog een soort afscheidstopic: [F1] Vaarwel Ralf [ Bericht 9% gewijzigd door Sally op 31-12-2009 00:51:09 ] | |
LeXX | donderdag 31 december 2009 @ 00:52 |
quote:Was het vroeger Rolex Ralf, het is nu Out-of-botox Ralf. Lijkt haast fotosoep, althans, mag ik hopen voor hem... ![]() Edit: En vol! ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door LeXX op 31-12-2009 01:06:07 ] |