abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74960136

Hier alweer deel 193 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:

- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de meeste treinen naar het buitenland. Op dit moment gaat er nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog niet in gebruik is voor buitenlands vervoer. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.

Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal andere vervoerders, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.

Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) (stopt niet tussen Hengelo en Bentheim)
Zevenaar - Emmerich: ICE International (stopt niet tussen Arnhem en Oberhausen)
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein

Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.

Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen en Stavoren maar ook naar Groningen. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2011 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische Spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.

Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.

Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Aangezien er te weinig stellen zijn voor een goede dienstuitvoering wordt daarnaast Plan V 867 ingezet.

Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze Velios genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia twee Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De elektrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein).

Naast de treinen rijdt NS ook op 1 traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Vanaf december zullen de trams hier vervangen worden door sprinters. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, VIRM, SLT, Mat´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.

NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag, elke 2 uur), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt met een groene NMBS-Traxx. Ooit zal de Benelux over de HSL gaan rijden, maar wanneer precies is afwachten.
De Thalys is, op de nachttreinen na, de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' prio-rijtuigen (gepimpt ICRm materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

De HSL-Zuid
Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra.

Voor Fyra geldt een toeslag van maar liefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost zelfs ¤ 224, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios

Afkortingen
Soms worden in dit topic stations aangegeven met afkortingen, zoals Es voor Enschede en Amr voor Alkmaar. Deze kun je hier opzoeken. Mocht je er niet uitkomen (en dat geldt ook voor ander jargon, vraag dan gewoon even wat het betekent.

Regels

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 0% gewijzigd door Irritatie100 op 24-11-2009 11:40:27 ]
pi_74960187

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74960357
Goede getallen in de OP ook niet..
pi_74960576
dat moet je ook net zien
pi_74961411
Ik ben er weer bij
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 november 2009 @ 11:12:37 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74961591
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:17 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

wordt tijd dat die dingen eens op de Hoekse Lijn gaan rijden
Mja, de NS wil ze wel heel houden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74961896
Ik vind dat ze maar eens een boog moeten gaan leggen van Amsterdam zuid naar lelylaan. Die overstap op schiphol is een beeeeetje debiel
pi_74961933

Een vriendin van me verklaarde mij voor gek laatst toen ik heel boeiend in een zwarte pieten kostuum + schmink langs de overweg stond om te kijken wat voor een trein eraan kwam. xD

[ Bericht 52% gewijzigd door Crientj op 24-11-2009 11:27:18 ]
pi_74961983
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Woow!
Nu heb je wel veel perronbordjes extra bij he...
pi_74962000
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:20 schreef Yreal het volgende:
Ik vind dat ze maar eens een boog moeten gaan leggen van Amsterdam zuid naar lelylaan. Die overstap op schiphol is een beeeeetje debiel
Gaan daar nog niet genoeg metro's, trams en ander grut dan?
pi_74962510
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, de NS wil ze wel heel houden
Ja maar, ik rij ook dagelijks op de Hoekse Lijn
pi_74962542
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:30 schreef Ireyon het volgende:
Goede getallen in de OP ook niet..
Zo goed?
pi_74964178
Tvp.

pi_74964777
Leuke foto ?
pi_74964880
Lachen sfeerbeeldje wel, hè.
pi_74964904
Ah ging het daarom, ik dacht net raad de plaat ?
  dinsdag 24 november 2009 @ 13:29:26 #17
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74965199
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ah ging het daarom, ik dacht net raad de plaat ?
Alsnog kan je het wel proberen te raden lijkt mij
Heeft het een dubbele betekenis, die plaat

Een SLT, SGM & VIRM naast elkaar.
Dit is, denk ik althans, Utrecht.

Als ik mocht kiezen welke trein, kies ik de SLeT
pi_74965207
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:20 schreef Yreal het volgende:
Neem de metro. Dan ben je er in een paar minuten.
pi_74965231
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:38 schreef Socios het volgende:
Tvp.

[ afbeelding ]
Lijkt op Maassluis
pi_74965456
Nope.

Btw, als jullie stations willen raden.

Welk station is dit? #7 Waar we vrolijk verder raden..

Daar staat er nog één van mij open.

Bovenstaande foto in het donker is genomen op station Coevorden.
pi_74966229
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Alsnog kan je het wel proberen te raden lijkt mij
Heeft het een dubbele betekenis, die plaat

[ afbeelding ]
Een SLT, SGM & VIRM naast elkaar.
Dit is, denk ik althans, Utrecht.

Als ik mocht kiezen welke trein, kies ik de SLeT
Ligt aan het moment, sprinter valt zowiezo af . VIRM is wel nodig voor AH-UT in de spits 2*VIRM VI.
  dinsdag 24 november 2009 @ 16:51:56 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74966928
Morgen om 11.29 de Eurostar van Brussel naar Londen. Ik kan met de Benelux om 10.42 in Brussel aankomen (precies op tijd) maar gezien de betrouwbaarheid van de Benelux pak ik die van een uur eerder.

Ik vertrek vanuit Breda om 7.52, 8.34 in Roosendaal overstappen naar de Benelux, dan ben ik dus om 9.42 al in Brussel. Beetje vroeg, maarja. www.railtimehistory.be geeft wel erg veel vertragingen van +20 of meer voor de trein van Roosendaal naar Brussel... en dat risico loop ik toch liever niet
  dinsdag 24 november 2009 @ 16:55:52 #23
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_74967064
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:38 schreef Socios het volgende:
Tvp.

[ afbeelding ]
edit: lama
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:00:31 #24
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74967220

DE 1 - 41 - NSM
DE 2 - 186 - Historisch Streekvervoer Achterhoek
DE 3 - 27 - NSM
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:07:36 #25
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_74967468

1202
1123
1010

[ Bericht 14% gewijzigd door bork op 24-11-2009 17:42:22 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:09:48 #26
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_74967528
terug vindt plan V
pi_74969858
Weet iemand of Rail Away binnenkort nog op tv komt?
pi_74970068
Vandaag in Nijmegen om 17:03 ICM als stoptrein/sprinter naar zuthpen
pi_74970126
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 19:08 schreef Palmboom313 het volgende:
Vandaag in Nijmegen om 17:03 ICM als stoptrein/sprinter naar zuthpen
Niks nieuws hoor

Op Apeldoorn - Enschede rijd ook soms een ICM/planV als sprinter

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2009 19:10:20 ]
  dinsdag 24 november 2009 @ 19:16:28 #30
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_74970389
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 16:51 schreef James1988 het volgende:

Ik vertrek vanuit Breda om 7.52, 8.34 in Roosendaal overstappen naar de Benelux, dan ben ik dus om 9.42 al in Brussel. Beetje vroeg, maarja. www.railtimehistory.be geeft wel erg veel vertragingen van +20 of meer voor de trein van Roosendaal naar Brussel... en dat risico loop ik toch liever niet
Precies de planning die ik voor februari in gedachten heb. Tenzij de HSL-shuttle dan rijdt natuurlijk .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_74970866
Wat te doen als de intercity van 17:32 een kwartier vertraging heeft? Dan laat je die natuurlijk nog een kwartier stilstaan en je noemt het de intercity van 18:02 .
  dinsdag 24 november 2009 @ 20:51:07 #32
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_74970891
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 19:16 schreef JDude het volgende:

[..]

Precies de planning die ik voor februari in gedachten heb. Tenzij de HSL-shuttle dan rijdt natuurlijk .
Same shit, different day
SC hopper present
pi_74970929
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 20:50 schreef Ireyon het volgende:
Wat te doen als de intercity van 17:32 een kwartier vertraging heeft? Dan laat je die natuurlijk nog een kwartier stilstaan en je noemt het de intercity van 18:02 .
En de originele intercity van 18.02 dan?
  dinsdag 24 november 2009 @ 20:55:52 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74971103
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 20:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

En de originele intercity van 18.02 dan?
De IC van 17.32 is in dat geval komen te vervallen, en is de IC van 18.02 geworden.
Er word dus dan geschoven met materieel. En tijden.
pi_74972621
Vandaag had ik een achterlijke machinist. Kwam eerst al lekker rustig en relaxed binnenlopen, met een pijp in de mond. Er reed geen stoptrein of goederentrein voor ons uit, dus wij hadden vrije baan. Zijn rijgedrag had echter wat meer weg van een kameel.

Dit merk ik trouwens vaker: op de korte stukken, bijvoorbeeld tussen R'dam C en R'dam Alexander, blijven ze vaak gewoon 80 rijden.
pi_74972790
ik had afgelopen weekend een IC van Rtd naar Ut die zonder toelichting in Rotterdam Noord stopte. Moest zeker iemand afgezet worden of zo
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:51:21 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74973612
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
ik had afgelopen weekend een IC van Rtd naar Ut die zonder toelichting in Rotterdam Noord stopte. Moest zeker iemand afgezet worden of zo
Zie ik wel eens vaker..
Had het laatst nog toen ik op de Stoptrein wachtte richting Rotterdam vanuit Zwijndrecht..
Komt er een IC aan vanuit Rotterdam, mindert vaart aan perron 3, en staat stil. Stapt er een NS persoontje in bij die gele deur waar de machinist zit, en de trein reed weer weg
pi_74975632
Heb mijn planning aardig rond voor treinvakantie in december:

1 dag reizen
Amsterdam - Basel ICE3
Basel - Zurich IR

1 dag reizen
Zurich - Chur IR
Chur - Tirano Bernina Expres
Tirano - St. Moritz R

1 dag reizen
St. Moritz - Filisur RE
Filisur - Davos Platz R
Davos Platz - Landquart RE
Landquart - Buchs RE
Buchs - Feldkirch R
Feldkirch - Innsbruck EC

1 Dag reizen

Innsbruck - Salzburg EC
Salzburg - Munchen Railjet.
Munchen - Frankfurt ICE3
Frankfurt - Luik ICE3
Luik - Maastricht IC
Maastricht - Amsterdam IC

Kwam er alleen achter dat straks bij de nieuwe dienstregeling de laatste ICE(120) naar NL niet meer bestaat.
Dat betekend dus dat de laaste ICE bijna 2 uur eerder gaat naar NL.

Daarom ga ik ook via Luik, want dan ik 30 min later op Frankfurt HBF zijn en dat lukt een stuk beter kwa planning.

[ Bericht 4% gewijzigd door sander89 op 24-11-2009 22:42:37 ]
............................
pi_74976981
Netjes, ik heb geen extremiteiten meer op het programma rest van het jaar
pi_74977442
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:35 schreef sander89 het volgende:
Kwam er alleen achter dat straks bij de nieuwe dienstregeling de laatste ICE(120) naar NL niet meer bestaat.
ICE 120 bestaat nog wel. Alleen rijdt ´ie straks alleen nog maar op donderdag, vrijdag en zondag.
(Tegenover alle dagen behalve zaterdag nu. )

Leuke reis! Wanneer gaat dit plaatsvinden?
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:41:38 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74978103
Ik ga 19 December naar Münster met de SSN (Stoom Stichting Nederland).
Dit is dus met een stoomtrein
In Emmerich word de stoomloc(de 65 078) van SSN afgekoppeld, en een stoomloc van de Duitse DGEG, de 38 2267 aangekoppeld.
Op de terugweg zal in Emmerich de loc van de SSN er weer voorkomen.
Vertrek uit Rotterdam Centraal: 8:00
Verwachtte aankomst Münster: Vroeg in de middag
Vertrek uit Münster: Eind van de middag / begin van de avond
Aankomst Rotterdam Centraal: 23:00

In Utrecht kan er ook opgestapt worden, en natuurlijk uitgestapt worden.

Kosten zijn wel ¤80 (omdat ik donateur ben)..

Zit ik op db.de te kijken, om te zien wat het zou kosten als je bijv. met ice e.d. gaat..
Welke munster moet je dan hebben? Staan meerderen tussen. Munster Bahnhof is al 7 uur onderweg:s
Ik denk toch dat ik iets grandioos fout doe
Bij NSHiSpeed zit ik op 2u 25 minuten ongeveer, zit meer in de richting.
Volgens NSHiSpeed zou ik dan ongeveer ¤48 totaal kwijt zijn..
En dan heb ik A punt in Duitsland Rheine of Oberhausen.. Klopt ook geen zeik van

Wie kan me helpen hiermee, want snap er nu helemaal de ballen van
pi_74978154
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:22 schreef Socios het volgende:

[..]

ICE 120 bestaat nog wel. Alleen rijdt ´ie straks alleen nog maar op donderdag, vrijdag en zondag.
(Tegenover alle dagen behalve zaterdag nu. )
Aha, waar haal je die info vandaan want heb gezocht maar niks kunnen vinden in de nieuwe dienstregeling over de ICE.

Begin december ga ik deze reis maken, hopelijk beetje mooi weer in de alpen.
Ook erg zin in het Snowboarden.
pi_74978516
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:41 schreef greavy het volgende:
Welke munster moet je dan hebben? Staan meerderen tussen. Munster Bahnhof is al 7 uur onderweg:s
Je moet niet Munster maar Münster(Westf)Hbf hebben. (Umlaut dus)
pi_74978562
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:42 schreef sander89 het volgende:
Aha, waar haal je die info vandaan want heb gezocht maar niks kunnen vinden in de nieuwe dienstregeling over de ICE.
Gewoon uit het nieuwe Spoorboekje. Maar staat ook wel in de online dienstregeling.
quote:
Begin december ga ik deze reis maken, hopelijk beetje mooi weer in de alpen.
Ook erg zin in het Snowboarden.
Lachen hoor, ik ga eind december die kant op. Zitten paar overeenkomsten in de route. Ben ´m aan het uitwerken, post ik ´m straks.
  woensdag 25 november 2009 @ 00:00:54 #45
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74978869
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:52 schreef Socios het volgende:

[..]

Je moet niet Munster maar Münster(Westf)Hbf hebben. (Umlaut dus)
Aah, heb het door.
Volgend DB is het 3u 50 minuten ongeveer..
NSHiSpeed zegt 2:30 het snelste.
Kosten verschillen echt per soort trein enzo..
De ene keer is met de NS goedkoper, de andere keer de stoomtrein
Nu weet k genoeg..
Het word een lange rit, want we rijden langzamer dan een ICE is me verteld door hun(SSN)
pi_74979474
Deze reis ga ik maken in december. Alle tickets al een aantal weken in huis.

Zondag 27 december 2009: [664 km.]
37240: Harlingen 10.31 - Leeuwarden 10.55 (GTW) [26 km.]
IC (10)740: Leeuwarden 11.05 - Amersfoort 12.52 (ICM) [161 km.]
IC 1540: Amersfoort 12.59 - Amsterdam Centraal 13.32 (ICM) [45 km.]
Thalys 9342: Amsterdam Centraal 14.16 - Bruxelles-Midi 16.10 (Thalys) [209 km.]
EC 295: Bruxelles-Midi 17.27 - Luxembourg Gare 20.17 (EuroCity-rijtuigen) [223 km.]

Maandag 28 december 2009: [1.073 km.]
TGV 2865: Luxembourg Gare 10.00 - Paris Est 12.05 (TGV) [417 km.]
ICE 9555: Paris Est 13.09 - Frankfurt (Main) Hbf 16.58 (ICE 3) [656 km.]

Dinsdag 29 december 2009: [933 km.]
ICE 726: Frankfurt (Main) Hbf 11.10 - Frankfurt (Main) Flughafen 11.22 (ICE 3) [11 km.]
ICE 505: Frankfurt (Main) Flughafen 11.54 - Basel SBB 14.47 (ICE 3) [364 km.]
ICE 73: Basel SBB 15.07 - Zürich HB 16.00 (ICE 1) [105 km.]
ICE 182: Zürich HB 17.10 - Stuttgart Hbf 20.07 (ICE-T) [250 km.]
ICE 590: Stuttgart Hbf 20.54 - Frankfurt (Main) Hbf 22.08 (ICE-1) [203 km.]

Woensdag 30 december 2009: [846 km.]
ICE 623: Frankfurt (Main) Hbf 11.54 - München Hbf 15.05 (ICE 3) [407 km.]
ICE 512: München Hbf 17.23 - Frankfurt (Main) Flughafen 21.06 (ICE 3) [428 km.]
ICE 17: Frankfurt (Main) Flughafen 21.18 - Frankfurt (Main) Hbf 21.30 (ICE 3) [11 km.]

Donderdag 31 december 2009: [602 km.]
ICE 124: Frankfurt (Main) Hbf 13.29 - Arnhem 16.24 (ICE 3) [405 km.]
IC 3654: Arnhem 16.40 - Zwolle 17.43 (ICRm/ V-IRM) [76 km.]
IC 12759: Zwolle 17.50 - Leeuwarden 18.53 (ICM) [95 km.]
37261: Leeuwarden 18.59 - Harlingen 19.22 (GTW) [26 km.]

Totaal 4.118 kilometer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 25-11-2009 00:39:28 ]
pi_74979814
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:53 schreef Socios het volgende:

[..]

Gewoon uit het nieuwe Spoorboekje. Maar staat ook wel in de online dienstregeling.
[..]
Helaas geen online overzicht dus? Dan moet je alle dagen gaan checken.
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:16 schreef Socios het volgende:

planning

Totaal 4.118 kilometer.
Mooie trip, al stop je niet echt zo te zien in steden of iets.
Zelf heb ik nog ruimte om nog een tijd te blijven op sommige plekken en zit ik aan niks vast behalve de Bernina Expres. Mijn planning veranderd soms nog wel in de loop van de reis doordat ik andere dingen tegen kom.

Ben je nog veel kwijt aan toeslagskaartjes bovenop je Interrail?
Je hebt ieder geval een voordelig overnachtingsplek in Frankfurt zo te zien?

[ Bericht 6% gewijzigd door sander89 op 25-11-2009 00:47:30 ]
pi_74980153
Op DB.de heb je nog de optie Verkehrstage voor een overzicht van de dagen waarop een trein rijdt.

Klopt, ja. Alleen af en toe een uur of wat (behalve in Frankfurt dan) om iets van het station en de omgeving te zien. Verder inderdaad de meeste overnachtingen in Frankfurt. Ik wijzig mijn reisplannen meestal niet.

Ik heb geen interrailkaart. Heb het meeste via DB geboekt. Allerlei Europa-Spezials. Verder nog wat superdiscountkaartjes via NS HiSpeed en TGV Europe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 25-11-2009 00:53:35 ]
pi_74980216
Lachen dat je naar Innsbruck en Salzburg gaat trouwens met EC en RailJet. Ook nog overwogen, maar besloten dat in een latere reis te combineren met een bezoek aan Wenen.
pi_74980394
Ben je dan niet veel meer kwijt als je de kaartjes los boekt, ook al heb je ze aardig goedkoop?

Moet nog binnenkort een foto toestel kopen, al zal ik niet super veel foto's gaan maken denk ik.
pi_74980726
Alles bij elkaar is het wel wat duurder dan een interrailticket voor vijf dagen. Voordeel voor mij is wel dat alle grensoverschrijdende hogesnelheidstreintoeslagen er bij in zitten.
pi_74981026
Ik hoef voor niks toeslagen te betalen, jammer dat niet voor Thalys/tgv geld.

Alleen voor de bernina express moet ik een stoel reserveren en natuurlijk een kaartje voor de NL grens over.

[ Bericht 24% gewijzigd door sander89 op 25-11-2009 01:33:38 ]
  woensdag 25 november 2009 @ 08:17:43 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74983280
Een VIRM die luid knersend een wisseltje neemt
pi_74983735
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:16 schreef Socios het volgende:
[knip]

Totaal 4.118 kilometer.
Wat is het doel hier nou eigenlijk van? Zo veel mogelijk kilometers maken? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillende lijnen aandoen? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillend materieel? Kan ook wel beter. Ik begrijp het niet zo goed
pi_74984026
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 16:51 schreef James1988 het volgende:
Morgen om 11.29 de Eurostar van Brussel naar Londen. Ik kan met de Benelux om 10.42 in Brussel aankomen (precies op tijd) maar gezien de betrouwbaarheid van de Benelux pak ik die van een uur eerder.

Ik heb vorige week de eurostar naar London genomen, vanaf Schiphol om 7.10 met de benelux richting Brussel vertrokken. Uiteindelijk 30 minuten vertraging gehad.
BTW, behalve vertraging moet je echt rekening houden met het inchecken/door de douane moeten etc in Brussel dus neem de overstap niet te krap.
's ochtends is er gelukkig op het station genoeg open en er is een koffiebar achter de checkin. Op de terugweg was de aankomst op Brussel-midi om 20.30 alsof het al nacht was, bijna alles dicht

Ik heb eerste klas gereisd, warm eten en drinken werden gebracht, krantjes en tijdschriften kon je uit het rek pakken. Goed te doen
pi_74985385
quote:
Op woensdag 25 november 2009 08:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is het doel hier nou eigenlijk van? Zo veel mogelijk kilometers maken? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillende lijnen aandoen? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillend materieel? Kan ook wel beter. Ik begrijp het niet zo goed
Doel is om veel kilometers te maken en wel op zoveel mogelijk (hoge)snelheids- en ICE-trajecten waar ik nog niet geweest ben. Met (op de eerste nacht na) een vast rustpunt te Frankfurt. Bewust gekozen voor zoveel mogelijk ICE, alhoewel ik ook meer EuroCity, een RailJet of iets anders overwogen heb. Ik ga er duidelijk niet voor de steden naartoe, af en toe wel om er een uurtje ofzo even op het station dan wel in omgeving rond te kijken. Verder vind ik lange treinreizen, en dan vooral in ICE 3, simpelweg leuk.

Veel van de reis is gepland aan de hand van dit kaartje:
http://www.hochgeschwindi(...)inien_flash_2008.htm

(Vet kaartje trouwens, wel wat gedateerd, maar veel klopt nog wel. Lachen selectieoptie van welk type ICE waar rijdt)

En dit kaartje

Wat beter up-to-date en voornamelijk handig voor de snelheden en frequenties.

Na deze reis heb ik, op Würzburg Hbf - Fulda na, alle Neubaustrecke (NBS) op dat eerste kaartje gehad. En eigenlijk ook alle binnenlandse ´hoofdlijnen´. Uiteindelijke doel is om alle ICE-trajecten gehad te hebben.
pi_74986679
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een vriend van me heeft eens 4 uur in Olst stilgestaan in een DDAR. Eerst gingen de lichten uit, toen de verwarming, is iedereen bij elkaar in 1 bak gekropen etc. Stoere verhalen hou je daar aan over
Dat was een VIRM
pi_74987730
Whatever, een kuttrein iig

Bordjes Antwerpen-Haven al gezien?
pi_74991937
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:25 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dat was een VIRM
Ook niet, was ICRm
pi_74992073
quote:
Handig, eerst mooi schoon gewassen voor de sloop Doen ze met dode mensen ook voor als ze opgebaard liggen
pi_74992388
quote:
Dat is zielig!

Ik zag laatst ook al in Tilburg 2 1600's staan waarvan de voor- en achterkant ontbreekt. Wat doen die daar?
pi_74992457
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:20 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat is zielig!

Ik zag laatst ook al in Tilburg 2 1600's staan waarvan de voor- en achterkant ontbreekt. Wat doen die daar?
Ik denk stonden.... ongeveer al het materieel (16xx) wat kapot was nav aanrijdingen etc is nu vakkundig door de sloper kapotgemaakt. Zie ook de omschrijving op Flickr.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 november 2009 @ 16:28:21 #64
Maffe Fries
pi_74992668
Het lijkt eindelijk de goede kant op te gaan met de SLeT.

Zo rijden er nu meer en meer treinstellen in dienst en zijn er nu zelfs weer nieuwe stellen naar Nederland gebracht. Wel zijn er van de al eerder geleverde stellen enkele retour naar Duitsland om dingen te laten wijzigen.
pi_74993001
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:20 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat is zielig!

Niets meer, die staan nu op bovenstaande foto
pi_74994343
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt eindelijk de goede kant op te gaan met de SLeT.

Zo rijden er nu meer en meer treinstellen in dienst en zijn er nu zelfs weer nieuwe stellen naar Nederland gebracht. Wel zijn er van de al eerder geleverde stellen enkele retour naar Duitsland om dingen te laten wijzigen.
Op dat terrein bij de pietheinkade zijn ze inderdaad weg sinds gister/vandaag. Waar komen ze eigenlijk te rijden?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 november 2009 @ 17:27:22 #67
Maffe Fries
pi_74994407
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:24 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Op dat terrein bij de pietheinkade zijn ze inderdaad weg sinds gister/vandaag. Waar komen ze eigenlijk te rijden?
Er staat idd niet veel op Dijksgracht meer nee. Ze komen uiteindelijk in bijna alle stoptreinen in de Randstad te rijden.
pi_74996254
Gezien ja, @ Fles. Kut FOK trouwens laatste tijd optyfen met die down-tijd de hele tijd.
pi_74996459
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Gezien ja, @ Fles. Kut FOK trouwens laatste tijd optyfen met die down-tijd de hele tijd.
Komt door die upgrade
pi_74996911
Net Interrail ticket gekocht op het station.
Alleen de stoelreservering voor de Bernina express(Chur-Tirano) ging wat lastig.

Want volgen de baliedames moest die ticket onder de landcode Italie geboekt worden en daar was geen plaats meer.

Ik thuis naar RHB gebeld, bleken er nog 15 plaatsen te zijn, alleen heb ik geen creditcard dus dat ging ook niet lukken.

Toen maar naar NS internationaal gebeld en toen lukt het boeken wel omdat ze gewoon onder de landcode Zwitserland deden.
Gelukkig rekende ze niet weer 10 euro boekingskosten.

Tickets zijn gekocht, heb er ieder geval erg zin in.
  woensdag 25 november 2009 @ 19:34:36 #71
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74998077

Fototje uit de tubantia.

De rails zijn ondertussen ook al geplaatst langs het nieuwe perron van Nijverdal West.
pi_74998729
quote:
Dat doet me denken aan wat NS in 2003 met ICM-0 deed.
De 4003:

De 4006 vlak voor de sloop:

De 4005 dient nu als oefenobject:
pi_74998828
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:00 schreef IntercityAPT het volgende:
Dat doet me denken aan wat NS in 2003 met ICM-0 deed.
De 4003:
[ afbeelding ]
Grappig, O&K op die sloopkraan Orenstein & Koppel heeft in het verleden talloze locomotieven gebouwd voor NS
pi_75000443
quote:
Ook heel onopvallend achteruit afgespeeld

Maar dan nog, dat geluid
  woensdag 25 november 2009 @ 21:01:32 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75000725
Ik ben in London. Eén van de eerste dingen die ik zag... was een NS-logo op een stadsbus:

Verder al veel tube gehad op een aantal lijnen... Circle, Piccadilly, Bakerloo, District...
pi_75002282
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:54 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ook heel onopvallend achteruit afgespeeld

Maar dan nog, dat geluid
Nu je het zegt, in België horen treinen inderdaad niet rechts te rijden...
pi_75002315
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef James1988 het volgende:
Ik ben in London.
Verder al veel tube gehad op een aantal lijnen... Circle, Piccadilly, Bakerloo, District...
Leuk. Ga je ook nog wat treinen nemen? Zo ja, let dan vooral op de HST's van Grand Central, die hebben nog hun oude brullende motoren
pi_75002320
quote:
Doet me aan een ander filmpje denken

pi_75002323
Iemand enig idee wat er vanavond tussen tilburg en eindhoven was dat er geen treinen reden tussen 20:00 en 21:00?
pi_75002359
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Nu je het zegt, in België horen treinen inderdaad niet rechts te rijden...
EN al die sluitseinen bij "tegemoetkomende" treinen natuurlijk he
pi_75002493
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

EN al die sluitseinen bij "tegemoetkomende" treinen natuurlijk he
Dat er bij elk rood sein gewoon doorgereden wordt, vond ik ook wel apart, maar dat kan gewoon in België o.i.d.?
pi_75002584
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doet me aan een ander filmpje denken

Wat een kut muziek.

Maar dit blijft toch de beste:
pi_75002620
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:44 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat er bij elk rood sein gewoon doorgereden wordt, vond ik ook wel apart, maar dat kan gewoon in België o.i.d.?
Het is inderdaad wel mogelijk, maar hopelijk gebeurd het niet al te vaak.
pi_75002644
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:44 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Makkelijk
pi_75002748
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:47 schreef KapiteinT het volgende:
Maar dit blijft toch de beste:
Als we zo gaan beginnen vind ik deze ook wel erg vet eigenlijk

woensdag 25 november 2009 @ 22:07:13 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75003394
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Leuk. Ga je ook nog wat treinen nemen? Zo ja, let dan vooral op de HST's van Grand Central, die hebben nog hun oude brullende motoren
Te weinig tijd voor, ik ga vrijdagmiddag alweer terug namelijk. En mijn reispartner heeft niet zoveel interesse in treinen.
pi_75006617
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef James1988 het volgende:
Ik ben in London. Eén van de eerste dingen die ik zag... was een NS-logo op een stadsbus:
[ afbeelding ]
"De NedRailways B.V., dochteronderneming van Nederlandse Spoorwegen NV heeft zich op 7 november 2008 bij Bundeskartellamt gemeld voor de overname van Abellio GmbH. De Bundeskartellamt heeft op 24 november 2008 het verzoek ingewilligd. In december 2008 werden alle aandelen (incl. busvervoer) overgenomen."

Bron
  donderdag 26 november 2009 @ 01:38:02 #90
111382 Ofyles2
pi_75009405
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:24 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

"De NedRailways B.V., dochteronderneming van Nederlandse Spoorwegen NV heeft zich op 7 november 2008 bij Bundeskartellamt gemeld voor de overname van Abellio GmbH. De Bundeskartellamt heeft op 24 november 2008 het verzoek ingewilligd. In december 2008 werden alle aandelen (incl. busvervoer) overgenomen."

Bron
Abellio, volgens mij is dat een dochteronderneming van Rheinbahn.
pi_75010474
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:41 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
Fototje uit de tubantia.

De rails zijn ondertussen ook al geplaatst langs het nieuwe perron van Nijverdal West.
Oh noes. Ik moet daar écht foto's gaan maken.
pi_75011004
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:34 schreef Ofyles2 het volgende:
Vandaag stuitte ik op deze tip: http://www.moneysavingexpert.com/travel/cheap-train-tickets
wat een drama is reizen met de trein in de UK toch
quote:
This is the big trick everyone should know. Instead of buying tickets for the whole journey, buying tickets for its constituent parts separately can bizarrely slash the price – even though you're travelling on exactly the same train.

In the very rare event that your split ticket stop coincides with a place you may change train, your first train were late and you’d booked a specific ticket, you may find your ticket isn’t valid for the last half of the journey.

Stel je voor, je heb een kaartje van te voren moeten kopen voor de trein van 17.02 vanuit eindhoven (en dus niet een trein later kunnen nemen), overstappen op Utrecht maar vertraging. Moet je een nieuw kaartje kopen
pi_75011753
quote:
Binnen drie jaar kunnen reizigers in alle intercity's van de NS en in alle treinen van Arriva gratis internetten. Minister Eurlings stelt 16 miljoen euro beschikbaar voor dit doel. NS en Arriva steken er zelf ook geld in.

De eerste treinreizigers kunnen vanaf volgende jaar met een mobiele telefoon of laptop gebruikmaken van internet. Het PvdA-Kamerlid Samson had Eurlings om geld gevraagd voor gratis internet, om het reizen per trein aantrekkelijker te maken.

Op veel stations is internetten al mogelijk, maar zodra de trein vertrekt valt de verbinding weg.
Bron
pi_75011884

Over drie jaar zit iedereen met een dongel ft. ingebouwde SIM-kaart te internetten. Dat is dan net zo goedkoop als mobiel bellen vs. telefoon in de trein zo´n 10 jaar geleden.
pi_75011908
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:45 schreef Socios het volgende:

Over drie jaar zit iedereen met een dongel ft. ingebouwde SIM-kaart te internetten. Dat is dan net zo goedkoop als mobiel bellen vs. telefoon in de trein zo´n 10 jaar geleden.
Maar 'goedkoop' is altijd nog duurder dan gratis.
pi_75011993
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee wat er vanavond tussen tilburg en eindhoven was dat er geen treinen reden tussen 20:00 en 21:00?
De politie deed onderzoek naar een zelfdoding tussen Tilburg en Oisterwijk. Dat werd er omgeroepen in de IC naar Venlo die om 20.20 aankwam op Breda. Zou een half uurtje duren.
  donderdag 26 november 2009 @ 10:07:49 #97
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75012367
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:39 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Bron
Ook op nu.nl, en direct daaronder: http://www.nu.nl/internet/2131087/website-ns-lucht.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator donderdag 26 november 2009 @ 10:47:54 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_75013226
Even terug naar die slooptreinen he, zou je bepaalde onderdelen ook kunnen meenemen als je dat zou willen? Mijn collega wil graag een noodrem hebben
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2009 @ 10:54:15 #99
Maffe Fries
pi_75013389
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Even terug naar die slooptreinen he, zou je bepaalde onderdelen ook kunnen meenemen als je dat zou willen? Mijn collega wil graag een noodrem hebben
Zoiets moet je aanvragen en ik weet dat zo'n aanvraag erg lang kan duren. Maar het is altijd beter dan om het er maar illegaal af te slopen zoals enkele 'hobbyisten' in het verleden wel gedaan hebben.
pi_75013440
quote:
Ga eens langs bij de sloper en vraag het daar.
Toen ze bij ons de M2-rijtuigen aan het slopen waren kon je gerust stukken gaan halen of zelfs inwisselen
  donderdag 26 november 2009 @ 11:01:23 #101
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_75013568
Iemand enig idee wat een Thalys vandaag in Breda komt doen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2009 @ 11:02:38 #102
Maffe Fries
pi_75013604
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:01 schreef JDude het volgende:
Iemand enig idee wat een Thalys vandaag in Breda komt doen?
Lijkt me testen op de HSL-Zuid
  Moderator donderdag 26 november 2009 @ 11:08:48 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_75013757
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:56 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ga eens langs bij de sloper en vraag het daar.
Toen ze bij ons de M2-rijtuigen aan het slopen waren kon je gerust stukken gaan halen of zelfs inwisselen
Zelf eraf slopen is sowieso geen optie, daar is mijn collega veels te braaf voor, hahaha.

Waar worden treinen gesloopt? Is dat altijd dezelfde plaats, of wisselt dat?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_75013963
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Zelf eraf slopen is sowieso geen optie, daar is mijn collega veels te braaf voor, hahaha.

Waar worden treinen gesloopt? Is dat altijd dezelfde plaats, of wisselt dat?
Bij ons (ik ben van België duss...) is dit altijd op min of meer dezelfde plaats.
Ik veronderstel bij jullie ook?
pi_75014186
quote:
Ik weet dat het met de SM'90 treinstellen zo was dat ze geheel moesten worden gesloopt en dat niemand ook maar iets mocht meenemen. Er is 1 kopbak eraf gehaald maar das ook alles wat er over is...

Redactie Sport donderdag 26 november 2009 @ 11:28:43 #106
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75014356
Volgens mij heeft de NS in het contract met de sloper staan dat alles vernietigd moet worden, dus de sloper pleegt dan contractbreuk. De sloper verschilt nog wel eens, in Hasselt zijn ook de motorposten gesloopt, maar twee plan T's zijn in Vlaardingen gesloopt dacht ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75014459
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lijkt me testen op de HSL-Zuid
Vandaag wordt onder meer HSL aansluiting bij Breda getest, zaterdag a.s. rijdt Thalys (tenminste 1x heen- en weer) met 300km/u tussen Rotterdam en Antwerpen.

Tijden voor de mensen die filmpje of foto willen schieten;

Rotterdam V 13:38
Antwerpen A 14:07

Antwerpen V 17:58
Rotterdam A 18:29

Met gem. snelheid van 250km/u + Google Earth kan je zelf uitrekenen waar die langs komt op bepaalde plek. (de echte gem. snelheid tussen de twee plaatsen is 200km/u, maar dat komt door de trage nadering van Antwerpen en Rotterdam; als je ergens op 1/4, 1/2 of 3/4 van de weg staat, kan je beter de hogere gem. snelheid aanhouden als je optijd wil zijn )

[ Bericht 18% gewijzigd door davidov2009 op 26-11-2009 11:38:22 ]
Killing as few patients as possible.
pi_75014652
Er reed vandaag ook een V250 door Hoofddorp. Vond het stiekem toch wel vet.
pi_75016398
Even over dat internet in de treinen. Dat zou dan gratis worden tijdens de treinreis, 'omdat de verbinding op de stations dan weg valt'.

Maar de verbinding op de stations zijn toch van KPN, die geld kosten?
  Redactie Sport donderdag 26 november 2009 @ 12:32:58 #110
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75016482
Klopt, maar schijnbaar wordt het in de trein wel gratis, omdat je daar als buurtbewoner niet van kunt meegenieten. Anders zouden mensen naast een station zelf geen i-net verbinding meer nodig hebben LO
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75016665
De zogenaamde NIIMBY's

No Internet In My Back Yard
  donderdag 26 november 2009 @ 19:22:17 #112
111382 Ofyles2
pi_75029781
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

wat een drama is reizen met de trein in de UK toch
[..]

Stel je voor, je heb een kaartje van te voren moeten kopen voor de trein van 17.02 vanuit eindhoven (en dus niet een trein later kunnen nemen), overstappen op Utrecht maar vertraging. Moet je een nieuw kaartje kopen
Met dank aan Thatcher.
pi_75029875
Een van de flapjes op het grote bord @ Utrecht CS had een storing ofzo. xD
Het bleef maar rollen. ;o
  donderdag 26 november 2009 @ 19:26:23 #114
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_75029945
Gesproken over NS onderdelen, het zal wel onbetaalbaar zijn maar zo'n vernieuwde toilet van een Koploper zou ik graag op mijn zolder willen hebben, die is best wel

nb: en dan alles he, ook die giga deur erbij
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 26 november 2009 @ 19:26:28 #115
111382 Ofyles2
pi_75029951
* Ofyles2 zit te wachten op de eerste digitale CTA die een oneindige lus produceert.
pi_75030330
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:26 schreef bork het volgende:
Gesproken over NS onderdelen, het zal wel onbetaalbaar zijn maar zo'n vernieuwde toilet van een Koploper zou ik graag op mijn zolder willen hebben, die is best wel

nb: en dan alles he, ook die giga deur erbij
En het gat dat alles loost op de middenverdieping hoef je dan zeker weer niet?
pi_75031564
Is er eigenlijk iets bekend over materiaal inzet in de nieuwe dienstregeling? Wordt daar nog in geschoven?

Iemand mag namelijk wel regelen dat ICRm terug komt in de intercity van Schiphol naar Eindhoven.
pi_75032096
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:24 schreef Crientj het volgende:
Een van de flapjes op het grote bord @ Utrecht CS had een storing ofzo. xD
Het bleef maar rollen. ;o
Klopt ja, was maandag al rechts onderin eentje he?
pi_75032237
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klopt ja, was maandag al rechts onderin eentje he?
Jap
De 4e van onder, het via flapje. ;o
Waarom onthou ik dat soort info
pi_75032557
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:15 schreef KapiteinT het volgende:
Is er eigenlijk iets bekend over materiaal inzet in de nieuwe dienstregeling? Wordt daar nog in geschoven?

Iemand mag namelijk wel regelen dat ICRm terug komt in de intercity van Schiphol naar Eindhoven.
Mja mooi niet, dat betekent meer VIRM in de 3600 en 1900.. 'k Vind het wel prima zo, elke dag in de enige 2 series met ICRm reizen (HiSpeed troep niet meegeteld..)
pi_75032578
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:15 schreef KapiteinT het volgende:

Gevonden: Lijst

Helaas geen ICRm voor mij.
pi_75032789
Overigens weet ik nog altijd niet welke kneuzen de dienstregeling verzinnen, maar;
quote:
- De Intercity Amsterdam Centraal - Schiphol - Vlissingen, serie 2100, gaat rijden via Haarlem in plaats van via Schiphol. Deze serie zal extra gaan stoppen te Amsterdam Sloterdijk, Heemstede-Aerdenhout, Den Haag Laan van NOI, Delft, Schiedam Centrum en Rotterdam Blaak. Hierdoor verschuiven de vertrektijden vanaf Rotterdam Centraal naar Vlissingen en vanaf Vlissingen tot Rotterdam met 6 tot 7 minuten.

- De Intercity Amsterdam - Vlissingen gaat twee keer per uur rijden en zal tussen Roosendaal en Vlissingen op alle tussengelegen stations stoppen; de stoptrein Roosendaal - Vlissingen vervalt.
Alsof dat gekloot met de Benelux nog niet genoeg was, weten ze nog meer manieren te verzinnen om heel Zuid-West Nederland te naaien
pi_75032798
Opvallend veel SLT trouwens. Zouden ze dit echt gaan halen?
pi_75032828
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:53 schreef Ireyon het volgende:
Overigens weet ik nog altijd niet welke kneuzen de dienstregeling verzinnen, maar;
[..]

Alsof dat gekloot met de Benelux nog niet genoeg was, weten ze nog meer manieren te verzinnen om heel Zuid-West Nederland te naaien
Dat gaat pas in als de Benelux over de HSL gaat rijden. Kan nog wel even duren dus. Waarschijnlijk pas vanaf de dienstregeling 2011.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2009 @ 21:00:56 #125
Maffe Fries
pi_75033093
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:53 schreef KapiteinT het volgende:
Opvallend veel SLT trouwens. Zouden ze dit echt gaan halen?
Mja, het SLT stroomt langzaam in. Ze mogen al blij zijn als ze op 14 december met 10 stellen rijden in de dienstregeling. Daarna wordt het per week opgeschroefd denk ik.
pi_75033635
Gouda goverwelle naar den haag word nu al veel met slet gereden, en van die tabel met trein nummers snap ik of niks, of ze gaan Gouda amsterdam rijden met SLeT
  Redactie Sport donderdag 26 november 2009 @ 21:17:02 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75033833
DD-AR wordt na de revisie geen DD-ARm trouwens, het wordt DDZ: 'Dubbel Dekker Zones'
Zie http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=307
PM mij!
pi_75034114
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:17 schreef dennistd het volgende:
DD-AR wordt na de revisie geen DD-ARm trouwens, het wordt DDZ: 'Dubbel Dekker Zones'
Zonde, ik verheugde me al op de mDDMm
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2009 @ 21:24:04 #129
Maffe Fries
pi_75034131
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:12 schreef Yreal het volgende:
Gouda goverwelle naar den haag word nu al veel met slet gereden, en van die tabel met trein nummers snap ik of niks, of ze gaan Gouda amsterdam rijden met SLeT
In eerste instantie wordt dan meende ik weer SGMm
pi_75036483
GOUDA AMSTERDAM MET SGM ??????
pi_75036730
Die foto's van de Gereviseerde DD-AR zijn wel
  Redactie Sport donderdag 26 november 2009 @ 22:18:28 #132
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75037001
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:08 schreef Yreal het volgende:
GOUDA AMSTERDAM MET SGM ??????
Dat is wel de bedoeling ja
(SGMm heeft dezelfde capaciteit als DD-AR, maar met minder zitplaatsen)
PM mij!
pi_75037275
Godver.. welke achterlijke grafmongool heeft dat nou weer bedacht.. Gooi er lekker Virm neer ofzo
  Redactie Sport donderdag 26 november 2009 @ 22:29:45 #134
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75037493
Mja, dat schijnt op andere trajecten nodig te zijn
(en VIRM heeft volgens mij juist nog minder capaciteit dan DD-AR)
PM mij!
pi_75038197
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:47 schreef KapiteinT het volgende:
Helaas geen ICRm voor mij.
Jammer... Er rijdt nog wel ICRm van Schiphol naar Maastricht en v.v. (Onder andere de 3557, 15.44u uit Schiphol). Volgende keer als ik naar Limburg ga, pak ik die trein maar.

Handig lijstje btw!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2009 @ 23:04:07 #136
Maffe Fries
pi_75039045
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:29 schreef dennistd het volgende:
Mja, dat schijnt op andere trajecten nodig te zijn
(en VIRM heeft volgens mij juist nog minder capaciteit dan DD-AR)
Daarbij komt dat VIRM niet geschikt is voor stoptreinen omdat het traag optrekt
pi_75039296
ICK moet gewoon terug
pi_75040556
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:17 schreef dennistd het volgende:
Oh welke kneuzen hebben de bovenverdieping bedacht als de "werken & rust" zone? In de DDR's neem ik altijd de benedenverdieping wegens stilte en kinderen die zo nodig boven willen zitten.
pi_75041755
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:44 schreef Socios het volgende:

[..]

Jammer... Er rijdt nog wel ICRm van Schiphol naar Maastricht en v.v. (Onder andere de 3557, 15.44u uit Schiphol). Volgende keer als ik naar Limburg ga, pak ik die trein maar.

Handig lijstje btw!
Ja, helaas rijden ze altijd in de richting dat ik er niks aan heb. Hij rijdt 's ochtends 2 keer naar Schiphol en 's avonds 2 keer naar Maastricht. En ik moet nu net de andere kant op!
pi_75041791
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:42 schreef carboni het volgende:

[..]

Oh welke kneuzen hebben de bovenverdieping bedacht als de "werken & rust" zone? In de DDR's neem ik altijd de benedenverdieping wegens stilte en kinderen die zo nodig boven willen zitten.
En bovendien zit je onder qua schommelingen ook rustiger. Het klinkt dus weer allemaal heel leuk, maar er is niet echt over na gedacht...
pi_75042809
Een DD-AR schommelt toch niet?
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 07:45:47 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75043978
Op somda kwam ik een link tegen naar een fotoreportage van ICM-0: http://www.flickr.com/photos/remcode/4124411483/
PM mij!
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 09:14:56 #143
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75045182
Het gaat weer fijn:
* Defecte trein Den Haag Centraal - Utrecht
* Defect spoor Sliedrecht - Dordrecht
* Defecte trein Amsterdam - Hoorn
* Seinstoring Amersfoort - Ede-Wageningen/Apeldoorn
* Aanrijding-met persoon Zwolle - Olst
PM mij!
  vrijdag 27 november 2009 @ 09:19:10 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75045273
quote:
Privé spoorwegovergang boer kapot

LUNTEREN - Bij een boer in Lunteren zou vrijdag de eerste particuliere spoorwegovergang van Nederland officieel in gebruik worden genomen. Het feest gaat echter niet door, want het mechanisch bedienbare landhek (mebela) is nu al kapot.

De Valleilijn rijdt dwars over het land van de boer. Met de komst van de mebela hoeft hij niet meer kilometers om te rijden om zijn land te bereiken. Het landhek bestaat uit twee slagbomen die de boer dus zelf kan bedienen. Energie voor dit nieuwe hek wordt opgewekt door zonnepanelen.

De mebela zou officieel in gebruik worden genomen door gedeputeerde Van Haaren en ProRail-directeur De Vries. Een nieuwe datum is nog niet bekend.
Bron
Wel vét, dat ze zo'n eigen spoorweg overgang hebben.
pi_75045350
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 01:24 schreef Socios het volgende:
Een DD-AR schommelt toch niet?
Het is niks bij een VIRM inderdaad, maar elke trein schommelt wel een beetje.
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 09:31:27 #146
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75045542
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:19 schreef greavy het volgende:

[..]

Bron
Wel vét, dat ze zo'n eigen spoorweg overgang hebben.
Nouja, die had ie al, maar dat waren gewoon twee hekken die ie met de hand moest openen en sluiten, waardoor ie:
- hek openen
- hek overkant openen
- trekker over spoor
- teruglopen over spoor
- eerste hek sluiten
- weer over spoor lopen
- tweede hek sluiten
- verder rijden met de trekker

nu heeft ie een knop aan beide kanten waarmee beide hekken vanzelf openen en sluiten, en hij dus minder het spoor over hoeft.
PM mij!
pi_75046672
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:42 schreef carboni het volgende:

[..]

Dezelfde kneuzen die waarschijnlijk straks boven alleen vis-a-vis opstelling neer gaan zetten, of hoogstens wat uitklaptafeltjes van VIRM-kwaliteit waardoor je er om te werken nog steeds geen kut aan hebt. Daar hebben ze bij de huidige stiltezone's in de VIRM ook al zo goed over nagedacht
pi_75049781
Gaat weer lekker vandaag Nu weer een verdacht pakje bij Hilversum, vanochtend aanrijding met persoon bij Olst en een seinstoring ergens tussen Amersfoort en Deventer (?)
pi_75051357
Hehehe ik zag net een DD-AR leiden binnenrijden naar spoor 9a. dat ie dus over die wissel moet om langs spoor B te rijden. Afijn, die dingen schommel ZEER zeker weten wel

Maar van mij hoeft gouda => amsterdam niet echt met een specifiek materiaal worden gereden, het is alleen dat er nu 5 bakken DD-AR langskomen de meeste dagen, en die zitten op gouda al goed vol, en na woerden echt bomvol en bij abcoude word het al propen op de balkons.

En ik denk echt niet dat we 10 bakken SGM terug krijgen
pi_75051776
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:26 schreef Yreal het volgende:
Maar van mij hoeft gouda => amsterdam niet echt met een specifiek materiaal worden gereden, het is alleen dat er nu 5 bakken DD-AR langskomen de meeste dagen, en die zitten op gouda al goed vol, en na woerden echt bomvol en bij abcoude word het al propen op de balkons.

10 bakken is ook niet nodig. Nortmaliter staat 7 bakken enkeldeks gelijk aan 5 bakken dubbeldeks qua capaciteit. Daarnaast hebben reizigers in Abcoude ook nog de stoptrein uit Utrecht erbij om uit te kiezen.
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 12:46:56 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75051992
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:26 schreef Yreal het volgende:

Vijf bakken DD-AR gaat niet: met loc heb je vier bakken en met mDDM heb je 3,5 bakken.
SGMm kan trouwens maar tot 3 stellen, dus maximaal 9 bakken (3 drietjes)
PM mij!
pi_75052854
WTF moet je kijken wat ik hier per stom toeval op de site van de NMBS lees
quote:
Zwangere vrouwen Reizen in eerste klas zonder betaling van de klasverhoging.

Zwangere vrouwen met een vervoerbewijs 2de klas mogen gedurende de laatste 4 maanden van hun zwangerschap in 1ste klas reizen zonder betaling van de klasverhoging.

Het volstaat in het bezit te zijn van een medisch getuigschrift dat de vermoedelijke datum van de bevalling vermeldt.
Hebben wij in NL ook zoiets?? Nee toch? Ik heb er nog nooit van gehoord iig...
pi_75052936
Ik ga een klein web-appje bouwen dat mogelijk materieel koppelt aan actuele vertrektijden
Dennis wat voor data over treinseries heb je allemaal op je site staan? Mogelijk kan ik alle stops van een treinserie ook pakken en in mijn web appje stoppen
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 13:21:25 #154
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75053285
Ik heb alleen de treinseries met alle tussenliggende dienstregelpunten op de site staan, verder heb ik daar niks van.
PM mij!
pi_75053814
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:46 schreef dennistd het volgende:

[..]

Vijf bakken DD-AR gaat niet: met loc heb je vier bakken en met mDDM heb je 3,5 bakken.
SGMm kan trouwens maar tot 3 stellen, dus maximaal 9 bakken (3 drietjes)
4 bakken idd, sorry. En de laatste keer dat ik SGM in de spits in de 4000 zag was het een 3tje alleen
pi_75054618
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:
WTF moet je kijken wat ik hier per stom toeval op de site van de NMBS lees
[..]

Hebben wij in NL ook zoiets?? Nee toch? Ik heb er nog nooit van gehoord iig...
Ze hebben in België echt de meeste vreemde regelingen voor treinkaartjes.

Er zijn bijvoorbeeld ook speciale kaartjes biljetten voor zeelieden die op zoek zijn naar werk...
pi_75055297
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:59 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ze hebben in België echt de meeste vreemde regelingen voor treinkaartjes.
Er zijn bijvoorbeeld ook speciale kaartjes biljetten
Kaartjes hebben ze niet idd, het zijn allemaal van die grote papieren die wij alleen kennen bij internationale reizen
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:01:10 #158
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75056915
Wat de neuk, zit net de nieuwe dienstregeling te bekijken. Eerst adverteren ze voor station Best met intercityoverstap en zo. Kijk ik even verder, staat er:

Eindhoven–'s-Hertogenbosch–Utrecht Centraal–Schiphol
Met ingang van 12 april 2010 stopt de Intercity Eindhoven–'s-Hertogenbosch–Utrecht Centraal–Schiphol in beide richtingen niet meer in Best.

Dat zou ik echt heel kut vinden. Waarom heeft met daartoe opeens besloten?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_75057148
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:01 schreef Christiaan het volgende:
Wat de neuk, zit net de nieuwe dienstregeling te bekijken. Eerst adverteren ze voor station Best met intercityoverstap en zo. Kijk ik even verder, staat er:

Met ingang van 12 april 2010 stopt de Intercity Eindhoven–'s-Hertogenbosch–Utrecht Centraal–Schiphol in beide richtingen niet meer in Best.

Misschien einde proef 'van a naar beter'?
pi_75057301
quote:

Dan kunnen de HC's vaker de uitstekende grap "deze trein stop niet te best" maken
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:15:54 #161
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_75057500
quote:

Afronding werkzaamheden Randweg Eindhoven.
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:29:54 #162
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75057974
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:15 schreef JDude het volgende:

[..]

Afronding werkzaamheden Randweg Eindhoven.
Ah, wist niet dat het daarmee überhaupt te maken had. Maar dat was dus echt tijdelijk en komt niet meer terug? Waren namelijk altijd genoeg in- en uitstappers.
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_75058231
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:29 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Waren namelijk altijd genoeg in- en uitstappers.
hele trein loopt zo'n beetje leeg in Best
pi_75059649
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 14:18 schreef computergirl het volgende:
Kaartjes hebben ze niet idd, het zijn allemaal van die grote papieren die wij alleen kennen bij internationale reizen
Dat is juist prachtig. Die hadden wij in Nederland eerst ook.
pi_75059914
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

hele trein loopt zo'n beetje leeg in Best
Misschien wordt Best wel opgenomen in 6x per uur IC plan, 2x per uur een IC stop te Best .
Als de Hanzelijn ooit af is, moet er dan niet wat meer materieel komen of gaat dat allemaal wel passen. Heb het gevoel dat we weer een materieeltekort is in 2012...
pi_75060224
quote:
Andersom. Men heeft ooit "opeens" besloten dat de IC's ini Best moeten stoppen (idd vanwege die werkzaamheden aan de randweg). Nu die klaar is, is dat niet meer nodig. En zeg zelf: Best is nou niet echt een plek die een reguliere IC-stop waard is
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 16:28:24 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75060263
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:19 schreef Brembo het volgende:

[..]

Misschien wordt Best wel opgenomen in 6x per uur IC plan, 2x per uur een IC stop te Best .
Als de Hanzelijn ooit af is, moet er dan niet wat meer materieel komen of gaat dat allemaal wel passen. Heb het gevoel dat we weer een materieeltekort is in 2012...
Daarom slopen ze het ICK ook nog niet volgens mij
Wel zijn er 4 stuks verkocht aan de Friese stoomtrein.
PM mij!
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:30:43 #168
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75060369
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Andersom. Men heeft ooit "opeens" besloten dat de IC's ini Best moeten stoppen (idd vanwege die werkzaamheden aan de randweg). Nu die klaar is, is dat niet meer nodig. En zeg zelf: Best is nou niet echt een plek die een reguliere IC-stop waard is
Amsterdam Amstel, Meppel, Rotterdam Alexander, driebergen-Zeist en Elst ook niet, maar dat gebeurt wel.
pi_75060452
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:30 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Amsterdam Amstel,
Hey , poten af van mijn station ja!
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 16:33:27 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75060472
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:29 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Ah, wist niet dat het daarmee überhaupt te maken had. Maar dat was dus echt tijdelijk en komt niet meer terug? Waren namelijk altijd genoeg in- en uitstappers.
Dan zou je Maarssen ook een IC-station moeten maken, en zo zijn er nog wel meer die iets onder de 5000 per dag hangen (zie http://treinreiziger.nl/k(...)lfabetische_volgorde )

De stations die tot 1000 reizigers meer dan Best hebben:
Harderwijk 5074 5236 5356
Middelburg 5137 5026 5334
Heerenveen 4984 5172 5266
Vlaardingen Centrum 4790 4848 5111
Den Helder 4971 5191 5059
Bilthoven 4613 4829 5024
Utrecht Overvecht 4521 4714 4907
Amersfoort Schothorst 4664 4976 4893
Elst 3114 3757 4889
Baarn 4676 4686 4885
Kampen 4816 5064 4876
Hoorn Kersenboogerd 4342 4500 4753
Maarssen 5886 5523 4686
Tiel 4264 4454 4644
Vlaardingen Oost 3903 5197 4614
Meppel 4136 4117 4386
Best 3710 4081 4363

Alleen Heerenveen heeft een echte IC, de schuingedrukte hebben een stoptrein die IC wordt genoemd.
PM mij!
pi_75060677
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

Interessant! Bron?
pi_75060726
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan zou je Maarssen ook een IC-station moeten maken, en zo zijn er nog wel meer die iets onder de 5000 per dag hangen (zie http://treinreiziger.nl/k(...)lfabetische_volgorde )

Bilthoven 4613 4829 5024
Elst 3114 3757 4889
Baarn 4676 4686 4885
Kampen 4816 5064 4876
Maarssen 5886 5523 4686
Tiel 4264 4454 4644
Meppel 4136 4117 4386
Best 3710 4081 4363

Alleen Heerenveen heeft een echte IC, de schuingedrukte hebben een stoptrein die IC wordt genoemd.
Euj, Bilthoven daar tussen ;o Het verbaast mij.
pi_75060753
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:11 schreef RubenK het volgende:
Ik ga een klein web-appje bouwen dat mogelijk materieel koppelt aan actuele vertrektijden
Dennis wat voor data over treinseries heb je allemaal op je site staan? Mogelijk kan ik alle stops van een treinserie ook pakken en in mijn web appje stoppen
Dus eigenlijk zoiets dat mobiel.waarisdetrein al heeft?
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 16:42:18 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75060770
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:39 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Interessant! Bron?
http://forum.nmld.nl/viewtopic.php?p=58129#58129
PM mij!
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 19:02:16 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75064599
Zo, de voorspellingen zitten nu ook in een AV: http://trein.dennistd.nl/av?station=Asd
(ja, ik weet dat het niet klopt, de voorspellingen zijn voor volgend jaar)
PM mij!
pi_75065962
quote:
Hey dat is goed nieuws idd zeg
pi_75066023
W00t, krijgen we hier Plan W en ICK tussen Sneek en Stavoren? Hoe vet.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 november 2009 @ 19:57:16 #178
Maffe Fries
pi_75066591
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Bilthoven 4613 4829 5024
Elst 3114 3757 4889
Baarn 4676 4686 4885
Kampen 4816 5064 4876
Maarssen 5886 5523 4686
Tiel 4264 4454 4644
Meppel 4136 4117 4386
Best 3710 4081 4363

Schothorst heeft ook een echte IC, al is het maar om niet in Amersfoort te moeten keren.
  vrijdag 27 november 2009 @ 20:00:28 #179
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75066690
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:30 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Amsterdam Amstel, Meppel, Rotterdam Alexander, driebergen-Zeist en Elst ook niet, maar dat gebeurt wel.
Jij bent dus nooit in de spits op het Amstelstation geweest. Die IC-stop daar is pure noodzaak. Het is een van de 25 drukste stations van Nederland.
pi_75066885
even goed een leuk lijstje. Zijn er al gegevens over 2007 en 2008?
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 20:09:41 #181
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75066988
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Schothorst heeft ook een echte IC, al is het maar om niet in Amersfoort te moeten keren.
Die rijdt daar dus gewoon uit pure noodzaak naar toe, en niet omdat er nou zoveel reizigers zijn.
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
even goed een leuk lijstje. Zijn er al gegevens over 2007 en 2008?
Ze doen daar altijd heel moeilijk over, zie http://treinreiziger.nl/k(...)r_station_%282006%29
PM mij!
pi_75067029
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:09 schreef dennistd het volgende:
Ze doen daar altijd heel moeilijk over, zie http://treinreiziger.nl/k(...)r_station_%282006%29
Sjonge zeg, wat een falers
pi_75067510
Ik zou dat lijstje overigens met een flinke korrel zout nemen. Er zitten echt hele rare dingen bij:

Veenendaal de Klomp 3423 3378 1701 (ineens gehalveerd tussen 2005 en 2006?)

Veenwouden 1030 1349 960 (piek 2005?)
Lage Zwaluwe 614 1301 684 (piek 2005?)
Nijmegen Heyendaal 1351 3183 2773 (piek 2005??) Oh wacht, Venray doet hetzelfde. Toch raar, want pas per december 2006 heeft Veolia de Maaslijn overgenomen en sindsdien komen as de verhalenover enorme toenames?

Elst 3114 3757 4889 (ineens helemaal HOT sinds de 3600 daar stopt? )

Tilburg West 4028 4265 6380 (Ineens de helft meer in- en uitstapppers in 2006 dan voorheen???)

Amsterdam Zuid-WTC 16443 22883 25441 (ongebruikelijk enthousiaste stijging?)
pi_75067914
woensdagavond 19:01 stapte ik op Amsterdam Sloterdijk in een ICMm richting Alkmaar. op dat traject rijd normaal gesproken alleen VIRM dus een ICMm was wel tof zo. wel jammer dat de fijne rode banken plaats hebben gemaakt voor textiele stoelen..... alsnog maar een mailtje naar nedtrain of die banken te koop zijn ?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_75067978
Je kunt alles zeggen van sporen in Arnhem maar het gaat nu toch echt wel ontzettend hard met de werkzaamheden.
pi_75069431
http://ep.turnware.com/trein/
mijn projectje lukt al aardig
pi_75070070
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou dat lijstje overigens met een flinke korrel zout nemen.
Zijn deze cijfers nou het resultaat van die enquete mensen in de trein of de bejaarden die je soms in de hal van het station ziet zitten met zon' tel-tooltje in de hand?
Voor Adam amstel zou dat laatste bijvoorbeeld een vertekend beeld geven door alle HvA studenten die naar de hal gaan om eten te kopen.
Alleen kaartverkoop is in ieder geval niet genoeg, van OV-jaar kaart reizigers weet je niks
pi_75070179
in-uitgang monitoren? En niet zo zeer de roltrappen naar de perrons?
pi_75070934
quote:
Gaaf, een 1700 met Internet Relay Chat aan boord

Vet druk op de bok, maar evengoed GEZELLIG!!
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 22:07:52 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75070948
IRC gebruik je om te chatten RubenK, niet om mensen mee te vervoeren, dat is ICR(m)
PM mij!
pi_75070998
Gezellig op IRC met zn allen
Wel kanaal ?
pi_75071024
GMTA
pi_75071041
typfoutje
pi_75071092
Nu nog de reisplanner spideren zodat je ook reisadvies een voorspelling kunt doen
pi_75071849
volgens mij zit iemand die feed te bewerken op DIT moment
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 22:36:10 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75072025
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 22:30 schreef RubenK het volgende:
volgens mij zit iemand die feed te bewerken op DIT moment
Mijn site heeft niet geen last hoor?
PM mij!
pi_75072172
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 22:36 schreef dennistd het volgende:

[..]

Mijn site heeft niet geen last hoor?
Bij sommige treinnummers staat er RE of IC voor, misschien was dit al zo
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 22:46:42 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75072418
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 22:40 schreef RubenK het volgende:

[..]

Bij sommige treinnummers staat er RE of IC voor, misschien was dit al zo
Er staat wel een onbekend treinnummer in Tilburg, maar die vang ik af
PM mij!
pi_75074301
Ik heb besloten volgende week zaterdag een trein reis naar het buitenland te maken! Iemand een leuke tip voor tot de 100 euro?
pi_75074476
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:35 schreef RubenK het volgende:
Ik heb besloten volgende week zaterdag een trein reis naar het buitenland te maken! Iemand een leuke tip voor tot de 100 euro?
Almelo de Riet -> Almelo, retourtje slechts ¤ 3,60
pi_75074517
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:35 schreef RubenK het volgende:
Je kunt wat regionaal geransknetter doen in Noord-Frankrijk. Antwerpen - Lille - Douai - Arras - Lens - Douai - Lille en terug. Kom je nogeens ergens. Heb ik in juni gedaan, best leuk

Alternatively een slagje Minden, zo ver mogelijk Duitsland in met de Pimpel, maar zo dat je ook nog terug kan komen
pi_75075313
Geboekt naar minden, lijkt me een leuke reis Kon ook nog naar hannover en terug maar dat kostte meteen 15 euro extra
pi_75075528
Met de Pimpel? Of waar reis je vandaan?
pi_75075679
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 00:15 schreef Socios het volgende:
Met de Pimpel? Of waar reis je vandaan?
Ik reis vanaf schiphol, met de pimpel ja
  zaterdag 28 november 2009 @ 00:55:25 #206
111382 Ofyles2
pi_75076304
* Ofyles2 inmiddels de kaarten heeft. Nu nog de daad bij het woord. In ieder geval gaat hij volgende maand ijzer vreten.
  zaterdag 28 november 2009 @ 01:58:16 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75077174
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 00:05 schreef RubenK het volgende:
Geboekt naar minden, lijkt me een leuke reis Kon ook nog naar hannover en terug maar dat kostte meteen 15 euro extra
Je kon ook met de stoomtrein naar Münster op 19 December
Kost je ¤80 euro, een retourtje. Met de SSN dan he Prijzen zijn voor donateurs. Niet-donateurs betalen ¤10 toeslag)
pi_75077345
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daarom slopen ze het ICK ook nog niet volgens mij
Maar als het een halfuursdienst wordt voor zowel IC als stoptrein heb je ongeveer 20~30 bakken materieel nodig. Daarom verbaast mij dat de NS nog niet nieuw materieel heeft besteld en daarnaast de gemiddelde groei van treinreizers nog meegenomen. De SLT vervangt alleen het mat'64 en brengt volgens mij niet meer zitplaatsen.
pi_75080335
Heb ik weer Ik zat in de defecte intercity naar utrecht/den bosch/heerlen en nu heb ik een uur vertraging
  zaterdag 28 november 2009 @ 11:16:56 #210
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75080358
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 02:16 schreef Brembo het volgende:

[..]
De SLT vervangt alleen het mat'64 en brengt volgens mij niet meer zitplaatsen.
SLT brengt wel meer staanplaatsen! Die worden ook meegeteld in de totale capaciteit. SLT heeft daardoor dezelfde capaciteit als DDAR...
De huidige bestelling van 99 stuks SLT is verder inderdaad niet genoeg nee maar dat is pas het begin. NS heeft bij de bestelling alvast opties genomen op vervolgbestellingen, ze hebben dus zeker wel rekening gehouden met reizigersgroei. Met 200 á 300 SLT's moet je toch een eind kunnen komen.
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou dat lijstje overigens met een flinke korrel zout nemen. Er zitten echt hele rare dingen bij:

Amsterdam Zuid-WTC 16443 22883 25441 (ongebruikelijk enthousiaste stijging?)
Vreemd ja, ik dacht even dat het door de Utrechtboog kwam maar die werd niet in 2005 maar pas in 2006 geopend.

[ Bericht 22% gewijzigd door ReisT op 28-11-2009 11:57:36 ]
pi_75081807
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 11:16 schreef ReisT het volgende:

[..]

SLT brengt wel meer staanplaatsen! Die worden ook meegeteld in de totale capaciteit. SLT heeft daardoor dezelfde capaciteit als DDAR...
Houden ze er ook rekening mee dat er, vanwege de grotere afstand tot de bovenleiding, ook nog mensen op het dak kunnen zitten? Dan is de capaciteit zelfs nog groter dan van DD-AR!
pi_75082279
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 00:05 schreef RubenK het volgende:
Ik zou dan zeker ook even Minden in gaan, want het station (of beter gezegd, het publiek dat daar komt) is nou niet bepaald het meest enerverende stukje van deze stad.

Minden is in ieder geval net ver genoeg om door de Porta Westfalica te komen, volgens mij het mooiste landschap langs de hele route van de Berlijntrein.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2009 13:20:10 ]
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:21:54 #213
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75082324
Wtffff. Zit hier in tilburg, vrouw met zwoele stem roept om "door een sexy storing bij ravenstein geen treinen" en ze herhaalde het dus hoorde het niet fout. Klonk en beetje als kim holland
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:26:36 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75082410
Tientallen doden door trein ongeluk in Rusland

Volgens de nieuwste berichten is er nu een Terrorisme onderzoek ingesteld. Er word vanuit gegaan dat het om een aanslag ging op Rusland.
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:27:35 #215
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75082434
Nog raarder hier in Tilburg. 3x plan V als IC naar den haag!
pi_75082500
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:27 schreef Christiaan het volgende:
Nog raarder hier in Tilburg. 3x plan V als IC naar den haag!
Blijkbaar zit de materieelomloop in de war, gisteren zag ik een koploper als stoptrein op Amsterdam-Holendrecht.
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:34:02 #217
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75082582
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Blijkbaar zit de materieelomloop in de war, gisteren zag ik een koploper als stoptrein op Amsterdam-Holendrecht.
Ik zit vaak in die stopper maar die is ook vaak nieuwe VIRM.
pi_75082977
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 11:16 schreef ReisT het volgende:

[..]

Vreemd ja, ik dacht even dat het door de Utrechtboog kwam maar die werd niet in 2005 maar pas in 2006 geopend.
Komt hier niet gewoon door de ontwikkeling van de Zuid-As? Dat is sinds die jaren heel erg in ontwikkeling. Ik denk dat het aantal reizigers van Amsterdam Zuid inmiddels nog een stuk hoger ligt.
pi_75083086
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]

Bron? Volgens ns.nl gebeurt dit namelijk niet

[ Bericht 0% gewijzigd door Irritatie100 op 28-11-2009 16:33:41 ]
pi_75085961
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:30 schreef Igen het volgende:

[..]

daar zat ik in
pi_75087382
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:58 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Bron? Volgens ns.nl gebeurt dit namelijk niet
Wiki

Gebeurt pas als de HSL zuid voledig in gebruik is.
Dus dat duurt waarschijnlijk nog wel even, al blijft het belachelijk dat NS op deze manier probeert mensen 2X zo veel te laten betalen.
pi_75088270
kan je die materialenomloop-warrigheid ook terugvinden uit de database?
een plan V als intercity is wel erg oke
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 28 november 2009 @ 17:38:42 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75088602
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:51 schreef sander89 het volgende:

[..]

Wiki

Gebeurt pas als de HSL zuid voledig in gebruik is.
Dus dat duurt waarschijnlijk nog wel even, al blijft het belachelijk dat NS op deze manier probeert mensen 2X zo veel te laten betalen.
En het wordt nog leuker wanneer een ander bedrijf in gaat springen op het gat wat de Beneluxtrein achter gaat laten wanneer deze wordt afgeschaft. Dat gaat volgens mij precies door de plannen van NS heen.
pi_75088988
Wat is nou het echte probleem dat de Benelux verdwijnt? Het begint al met de naam: de trein rijdt heul niet door naar Luxemburg.

Verder kunnen reizigers vanuit Roosendaal prima de stoptrein naar Antwerpen Centraal pakken. Vanaf Dordrecht stapt men over te Breda (Of Rotterdam Centraal). Den Haag houdt z´n rechtstreekse verbinding met Brussel en krijgt een goede overstap te Rotterdam Centraal (voor eveneens een snellere verbinding). Reizigers vanaf Amsterdam Centraal, Schiphol en Rotterdam Centraal zijn straks veel sneller in België en Frankrijk.
  zaterdag 28 november 2009 @ 18:04:37 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75089267
Zeeland, Roosendaal en Dordrecht gaan er weldegelijk op achteruit: ze zijn langer onderweg en het kost nog een stuk meer ook. Verder worden alle rechtstreekse verbinding Amsterdam - Schiphol - Rotterdam geofferd om mensen maar die HSL in te krijgen, terwijl duidelijk is dat veel mensen daar helemaal niet op zitten te wachten.

http://www.funis2cool.com(...)ing-train-model.html <- dit is wel geinig gedaan trouwens
pi_75089486
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:52 schreef Socios het volgende:
Wat is nou het echte probleem dat de Benelux verdwijnt? Het begint al met de naam: de trein rijdt heul niet door naar Luxemburg.

Verder kunnen reizigers vanuit Roosendaal prima de stoptrein naar Antwerpen Centraal pakken.
Ja, lekker met een boemeltje van Roosendaal naar Antwerpen. Dit lijkt mij onder de Roosendalers erg ongewenst.
pi_75089890
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zou dan zeker ook even Minden in gaan, want het station (of beter gezegd, het publiek dat daar komt) is nou niet bepaald het meest enerverende stukje van deze stad.

Minden is in ieder geval net ver genoeg om door de Porta Westfalica te komen, volgens mij het mooiste landschap langs de hele route van de Berlijntrein.
Jaa, Porta Westfalica is mooi!! * Mee eens is!
pi_75089908
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
kan je die materialenomloop-warrigheid ook terugvinden uit de database?
een plan V als intercity is wel erg oke
Heb wel is SGM als IC gehad en haalde nog netjes de rijtijden .
pi_75090884
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:29 schreef Brembo het volgende:

[..]

De dienstregeling is feitielijk ook gebaseerd op een slakkengang van 120. Daarom staan ze op de stations tegenwoordig ook zo lang stil
pi_75091065
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:52 schreef Socios het volgende:

Verder kunnen reizigers vanuit Roosendaal prima de stoptrein naar Antwerpen Centraal pakken.
Ohja, een trein die 2x zo lang onderweg is, 10x zo oncomfortabel is en werkelijkwaar nergens op aansluit. Het probleem is dat het één van de drukste verbindingen ooit is, die straks voor iedereen duurder wordt en voor veel mensen ook meer tijd gaat kosten. Verder is het afschaffen van de directe verbindingen met Schiphol volkomen geschift.

Vlissingen - Schiphol gebeurt nu in 2:23 uur, zonder overstappen en als echte intercity. Daar komen straks 9(!) extra stops bij én een overstap. Met zo'n 2 tijdverlies per stop en een ideale overstap, zal dat straks dus ongeveer 2:48 uur gaan duren. Een tijdwinst van -20 minuten, leuk!

Vlissingen - Antwerpen is nu 1:45 uur met in Roosendaal een overstap van 20 minuten. Dat wordt straks 2:11 uur met 23 minuten overstap, maar liefst -26 minuten tijdwinst!
Via Breda zal dat, met de redelijke schatting dat Breda - Antwerpen een kwartiertje zal duren en je Breda een ideale overstap (2 minuten) zal hebben, 1:40 uur duren. 't Is wel een extra overstap en het zal aanzienlijk meer geld gaan kosten, maar wie heeft dat nou niet over voor 5 minuten tijdwinst?

Roosendaal - Antwerpen; Daar doet de huidige Beneluxtrein 0:26 uur over, dat wordt straks 0:49 uur, een winst van -23 minuten dus. Via Breda kom ik op zo'n 0:34 uur uit, wat maar -8 minuten winst is, maar de extra kosten daarvan zijn zo idioot dat ik die optie niet serieus neem..

Dordrecht - Antwerpen; Nu 0:51 uur, straks mag men in Roosendaal 25 minuten wachten voordat de stoptrein vertrekt, zodat je uiteindelijk binnen 1:37 uur in Antwerpen bent. Lang leve de komst van de HSL met -46 minuten tijdwinst.
Eerlijk is eerlijk, dat zou via Breda met dezelfde schatting en ideale overstap 0:35 uur duren, toch zo'n 16 minuten winst.

Degene die de toekomstige dienstregeling heeft bedacht, is per definitie gewoon een volkomen geschifte, achterlijke idioot .
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:10:55 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75091210
* James1988 is het eens met Ireyon

Het is leuk voor Bredanaars, Rotterdammers en Amsterdammers dat ze nu sneller in Antwerpen danwel Brussel kunnen zijn, verder gaan heel veel mensen er gewoon op achteruit terwijl de prijs een stuk hoger zal komen te liggen.
pi_75091386
* IntercityAPT sluit zich ook bij Ireyon aan
Het heeft ook gedeeltelijk met ProRail te maken, die continu zeikt en zeurt dat het spoor overbelast is.
pi_75092470
De Benelux moet gewoon blijven en gewoon 2 keer per uur gaan rijden. EN met 12 bakken i.p.v. 7. Dat geouwehoer van "met meer dan 7 bakken komt de 11.8/9 NMBS loc de tunnel van Antwerpen niet uit" moet afgelopen zijn, want er zijn inmiddels voldoende traxxen die het met meer bakken wel kunnen.
pi_75092491
@James1988
Sorry, ik heb jouw usericon weer veranderd
pi_75092754
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De Benelux moet gewoon blijven en gewoon 2 keer per uur gaan rijden. EN met 12 bakken i.p.v. 7. Dat geouwehoer van "met meer dan 7 bakken komt de 11.8/9 NMBS loc de tunnel van Antwerpen niet uit" moet afgelopen zijn, want er zijn inmiddels voldoende traxxen die het met meer bakken wel kunnen.
Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
pi_75093051
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
Zo extreem hip is hij ook weer niet hoor Ik had m vorige week ook, alweer voor de tweede keer
pi_75093271
quote:

[..]

Het is een mooie trein, maar de cappaciteit is echt HEEL HEEL HEEEEEEL erg slecht. Ik heb er wel eens in gezeten toen ik ging shoppen in antwerpen. Bij schiphol zat het hele gangpad al vol met mensen. 2.5 uur staan werd me een beetje te en ben ik op HS uitgestapt waar er nog eens genoeg mensen in wilde om alle stoelen te vullen
pi_75093425
Mja, ik heb ook al eens van Rotterdam tot Antwerpen moeten staan in het gangpad. Het is ook al eens voorgekomen dat het zo stikbenauwd was op het balkon dat ik in Dordt maar weer uitgestapt ben en mijn voorgenomen ritje naar België afgeblazen heb. Daarom zeg ik: 2 keer per uur en fatsoenlijke lengte.
pi_75093474
quote:

[..]

Waarom een retourtje? Dat wordt dan óf heel vroeg je bed uit óf heel laat weer thuis volgens mij
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
'k Weet alleen niet of je 12 bakken zo makkelijk in Roosendaal kwijt kunt..
pi_75093695
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]
Jewel, moeten de mensen maar netjes door lopen na achteren
Me.. me.. me.. Me too
pi_75093709
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:25 schreef Ireyon het volgende:
tuurlijk wel. Spoor 4 is 608 meter lang, zoek maar op.
pi_75094071
Die traxx is al eens bij rosendaal geweest (oke niet met zoveel bakken maar toch)
Zie:
Me.. me.. me.. Me too
pi_75094323
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

tuurlijk wel. Spoor 4 is 608 meter lang, zoek maar op.
Dat weet ik wel, maar dan kun je maar 1 stam tegelijk kwijt. Spoor 1a/b en 3a/b zijn bezet door de Stoptreinen naar Antwerpen, Vlissingen of Den Haag CS en (als de Benelux weer eens enkele minuten vertraging heeft) de Intercity naar Zwolle. Een perron erbij zie ik niet zo snel gebeuren (alhoewel daar dan weer wel ruim voldoende plaats voor is..)
  zaterdag 28 november 2009 @ 20:59:21 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75094636
Of men zet er dubbeldeksmaterieel op in? Er is vast wel wat te vinden/bouwen wat zowel in NL als in BE mag rijden.
pi_75094823
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:59 schreef James1988 het volgende:
Of men zet er dubbeldeksmaterieel op in? Er is vast wel wat te vinden/bouwen wat zowel in NL als in BE mag rijden.
De snellijn Antwerpen - Essen wordt met dubbeldekkers gereden. Daar een traxx voor hangen en doorrijden tot Roosendaal.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:05:12 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75094863
Dat gaat niet, want het perron in Roosendaal is te hoog. Net als in de rest van Nederland...
pi_75095007
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:05 schreef James1988 het volgende:
Dat gaat niet, want het perron in Roosendaal is te hoog. Net als in de rest van Nederland...
En wat nou als je nederlandse wagonnen in zou zetten? Of zijn de perrons in belgie dan te laag om fatsoenlijk in en uit te kunnen stappen?
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:12:41 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75095119
VIRM is buiten profiel en mag België dus niet in, en ik denk dat DD-AR er ook niet inmag. En dan krijg je inderdaad een flink verschil met in- en uitstappen.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:14:15 #249
111382 Ofyles2
pi_75095173
Ik zat zelf te denken aan een rechtstreekse verbinding van Zeeland met Noord-Brabant. Ik kan niet geloven dat twee aan elkaar grenzende provincies niet direct op elkaar zijn aangesloten.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:16:17 #250
111382 Ofyles2
pi_75095239
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:12 schreef James1988 het volgende:
VIRM is buiten profiel en mag België dus niet in, en ik denk dat DD-AR er ook niet inmag. En dan krijg je inderdaad een flink verschil met in- en uitstappen.
Lekker geregeld. Zit er dan niets anders op dan met lange stammen of 3-4 aangesloten treinstellen te rijden.

Snap niet dat NS en NMBS zo verslaafd zijn geworden aan alles wat twee verdiepingen heeft.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:17:26 #251
111382 Ofyles2
pi_75095278
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:29 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dan heeft het ongetwijfeld te maken met de snelle aanzet en afremming.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:19:32 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75095361
Je kan ook dubbeldekkers bouwen die binnen profiel blijven, dan zou je in principe wel internationaal moeten kunnen dubbeldekkeren. Waarom VIRM en M6 buiten profiel zijn is mij niet duidelijk.
pi_75095372
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:17 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan heeft het ongetwijfeld te maken met de snelle aanzet en afremming.
Of de huidige dienstregeling die ontworpen is op een dienstsnelheid van 120
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:23:21 #254
111382 Ofyles2
pi_75095465
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:19 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Of de huidige dienstregeling die ontworpen is op een dienstsnelheid van 120
Utrecht-Eindhoven zou dan ook geen problemen opleveren voor een SGMm, 130 tot aan Best.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:24:23 #255
111382 Ofyles2
pi_75095496
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:19 schreef James1988 het volgende:
Je kan ook dubbeldekkers bouwen die binnen profiel blijven, dan zou je in principe wel internationaal moeten kunnen dubbeldekkeren. Waarom VIRM en M6 buiten profiel zijn is mij niet duidelijk.
De IRM was dan qua lichaamsbouw ook gebaseerd op de SM'90.
pi_75095576
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:05 schreef James1988 het volgende:
Op Roosendaal een perron wat verlagen en fatsoenlijke aansluitingen aan de andere kant van het perron maken.
Overigens, in Maastricht stopt de IC wel op een normaal (niet verlaagd) spoor.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:38:18 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75095929
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:27 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Op Roosendaal een perron wat verlagen en fatsoenlijke aansluitingen aan de andere kant van het perron maken.
Overigens, in Maastricht stopt de IC wel op een normaal (niet verlaagd) spoor.
Niet mogelijk, want er zijn teveel treinen die in Roosendaal stoppen danwel keren.

- Op spoor 1 keert de 3600: Roosendaal / Zwolle
- Op spoor 1 keert eveneens de stoptrein Roosendaal - Antwerpen
- Op spoor 4 keert de stoptrein Roosendaal - Den Haag
- Op spoor 3 de intercity naar Amsterdam (nu 1x per uur, straks 2x per uur)
- Op spoor 4 de intercity naar Vlissingen
- Nu ook nog de Benelux (1x per uur per richting)

Als men spoor 1 zou verlagen (zo'n 9 cm als ik me niet vergis) zodat hier M6 kan stoppen, moet de 3600 dus op een ander perron worden geparkeerd. Dit kan echter niet, omdat deze een goede 40 20 minuten per uur een spoor bezet staat te houden waardoor er eigenlijk maar 1 (ok, anderhalf) spoor bruikbaar is.

Als men in Roosendaal M6 wil laten stoppen, en verder nergens wil inboeten aan perroncapaciteit, zal men een perron erbij moeten leggen. En ik kan me voorstellen dat men daar weer geen zin in heeft.

De reden dat de IC Brussel - Maastricht kan rijden zonder perronverlaging, is omdat het een enkeldeksrijtuig is wat ook nog eens voorzien is voor het internationaal verkeer... als ik het goed heb rijdt daar I11 (met een HLE 13 ervoor) en dat is gebouwd om eigenlijk overal in Europa te mogen rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 28-11-2009 21:53:48 ]
pi_75096308
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:38 schreef James1988 het volgende:
Als men spoor 1 zou verlagen (zo'n 9 cm als ik me niet vergis) zodat hier M6 kan stoppen, moet de 3600 dus op een ander perron worden geparkeerd. Dit kan echter niet, omdat deze een goede 40 minuten per uur een spoor bezet staat te houden waardoor er eigenlijk maar 1 (ok, anderhalf) spoor bruikbaar is.
40 minuten? De 3600 is binnen 10 minuten gewoon weer weg hoor
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:53:34 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75096341
Oeps, my bad, inderdaad. Evenzogoed is dan nog steeds een goede 20 minuten per uur een spoor bezet vanwege een kerende 3600.
pi_75097947
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:14 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik zat zelf te denken aan een rechtstreekse verbinding van Zeeland met Noord-Brabant. Ik kan niet geloven dat twee aan elkaar grenzende provincies niet direct op elkaar zijn aangesloten.
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:53 schreef James1988 het volgende:
Oeps, my bad, inderdaad. Evenzogoed is dan nog steeds een goede 20 minuten per uur een spoor bezet vanwege een kerende 3600.
De 3600 weer door naar Vlissingen laten rijden.
pi_75097996
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:50 schreef Socios het volgende:

[..]

[..]

Ja, waarom niet? Het spoor in Zeeland is nauwelijks bereden, dus ProRail heeft niets te zeiken.
  zaterdag 28 november 2009 @ 22:56:33 #262
111382 Ofyles2
pi_75098127
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:52 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Ja, waarom niet? Het spoor in Zeeland is nauwelijks bereden, dus ProRail heeft niets te zeiken.
En de 2100 weer tot volledige IC promoveren, met directe overstap te Leiden Centraal.
  zaterdag 28 november 2009 @ 23:29:51 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75099144
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:50 schreef Socios het volgende:

[..]

[..]

De 3600 nóg langer maken? Srsly?
pi_75099221
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

'k Vind het niet eens zo'n heel gek idee, praktisch heel de 12100 (Vs - Rsd) stapt over op de 3600
  zaterdag 28 november 2009 @ 23:34:12 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75099279
Dan lijkt mij dat het handiger is om die 3600 weer te splitsen in Arnhem, zoals het tot 2 jaar geleden gebeurde. Dat is een stuk 'robuuster' dan de huidige route waarbij de 3600 vaak een paar minuten vertraging oploopt.
pi_75099294
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

FYI, dat WAS de norm. De 3600 was vroegah altijd, echt decennialang, Vs - Rsd - Ht - Ah - Dv - Zl 280 km. De langste reguliere treinserie. Nou, breng dat gewoon weer terug in ere, waarom niet. Alsof het zo'n drama is zeg, 280 km lang met hetzelfde treinnummer rijden. In Finland rijden zomaar STOPtreinen trajecten van dik over de 400 km. Met barrijtuig natuurlijk
pi_75099485
Zo is dat. Kijk, om nou meteen de internationale trein Vlissingen - Berlijn in ere te herstellen is misschien wat overdreven. Reizigers van London naar Berlijn kunnen tegenwoordig via Brussel en Keulen sneller reizen dan met een stukje boot erbij.
pi_75099636
De Hoek - Moskou Expres

Daar heb ik nog met m'n SOV in gezeten 10:07 weg uit Utrecht CS, stop in Schiedam - Rotterdam West, en eindpunt Hoek van Holland Haven

In serieus van die achterlijk vette Russische RZD rijtuigen die je nu alleen nog met goed zoeken in de EuroNight Jan Kiepura vindt

DAT waren nogeens tijden
  zaterdag 28 november 2009 @ 23:57:19 #269
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_75099932
quote:
Straks bij de verbouwing een aantal DD-AR's ombouwen met een naar Belgische hoogte verstelbare trap, omschakelbaar tussen 1500 en 3000 volt en karren maar !
Mja, 't is de NS en die willen niks internationaals wat concurreert met het geweldige toekomstige Fyra product, dus dat is een no-no. Om diezelfde reden zal ook de NMBS er weinig in willen investeren, dus behalve de diverse Fyra, Thalys en Maastricht-Brussel diensten zal er hooguit een inferieur stoptrintje de NL-B grens overtuffen ben ik bang.....
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 29 november 2009 @ 00:01:02 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75100027
Van NS en NMBS hoef je inderdaad weinig te verwachten, wat economisch gezien logisch is. Ze zitten zowel in Thalys, ICE als de dure Fyra dus een goedkope internationale trein zou voor henzelf natuurlijk een economische nekslag zijn.

Maar per 1/1/2010 kunnen wel andere spelers een poging wagen... moeten ze alleen wel aan materieel zien te komen. Als tijdelijke oplossing ergens RIC-rijtuigen* vandaanhalen met een Traxx ervoor terwijl de echte treinen gebouwd worden, denk ik dan?

* De RIC is een reeks standaarden voor rijtuigen waardoor deze eigenlijk in ieder land mogen rijden zonder uitvoerige toelatingen.
  zondag 29 november 2009 @ 00:04:02 #271
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75100112
quote:
Op zondag 29 november 2009 00:01 schreef James1988 het volgende:
Van NS en NMBS hoef je inderdaad weinig te verwachten, wat economisch gezien logisch is. Ze zitten zowel in Thalys, ICE als de dure Fyra dus een goedkope internationale trein zou voor henzelf natuurlijk een economische nekslag zijn.

Maar per 1/1/2010 kunnen wel andere spelers een poging wagen...
Dat mag alleen op de HSL, toch? Tegen hoge tarieven en met dezelfde stations als Fyra? Of mag je 'overal' internationale treinen laten rijden?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 29 november 2009 @ 00:07:44 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75100193
Voor zover ik weet mag het op iedere as naar keuze (dus ook Hoofdrailnet!) met stops naar keuze. De voorwaarden zijn wel dat je geen rijtuigen aftrapt of aankoppelt voor of nadat je de grens overgaat.
quote:
Het Parlement neemt een amendement aan op het voorstel van de Commissie om spoorwegondernemingen uiterlijk op 1 januari 2010 het recht te geven op toegang tot de infrastructuur van alle lidstaten voor de exploitatie van het internationale passagiersvervoer. Het Parlement vindt dat er een echte binnenmarkt voor spoordiensten moet komen.

Het EP bepaalt daarom, dat spoorwegondernemingen toegang tot de spoorinfrastructuur in alle lidstaten krijgen en wel uiterlijk per 1 januari 2008 voor het internationale passagiersvervoer (waaronder ook begrepen het reizen in een internationale trein tussen twee stations binnen een lidstaat).

Uiterlijk per 1 januari 2010 moeten de spoornetten voor het nationale passagiersvervoer worden opengesteld. Bovendien krijgen de lidstaten de vrijheid hun netten eerder open te stellen. Voorts bepaalt het Parlement dat contracten voor de toegang tot de spoorinfrastructuur in beginsel een looptijd van vijf jaar krijgen.

Voor dienstverlening waarvoor omvangrijke en langdurige investeringen nodig zijn, kunnen de contracten een looptijd hebben van tien jaar. In uitzonderingsgevallen wordt een nog langere looptijd mogelijk.
bron
europa.eu

De volledige tekst staat trouwens op deze pagina... wel droge kost.

Als ik het goed begrijp (IANAL) moet het mogelijk worden om een internationale trein te laten rijden van Amsterdam naar Essen (BE) via Rotterdam. Het moet dan wel zo zijn dat het duidelijk is dat je voornamelijk internationale reizigers vervoert, en niet dat je direct met de nationale vervoerders wil concurreren.

Nu zal dat met Essen als eindbestemming geen succes worden natuurlijk... maar een Benelux-vervanger is voor zover ik begrijp zeker iets wat mogelijk is.

[ Bericht 44% gewijzigd door James1988 op 29-11-2009 00:35:42 ]
  zondag 29 november 2009 @ 00:38:54 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75100697
quote:
Heb nog niet het hele topic doorgelezen, maar ik kan wel het volgende mededelen:

Nederland:
quote:
Treinperrons hebben in Nederland een standaardhoogte van 840 mm boven de kop van de spoorstaaf.
Dit is dus 84 cm hoog binnen Nederland.
Bron: Wikipedia

In Belgie zijn er weinig gegevens bekend, maar wat ik ergens vond, was dat er perrons zijn met 34 cm, maar ook met 49 cm.

En een handige bron qua perronlengtes binnen Nederland (ProRail)
Overzicht nuttige peronlengtes (18 juni 2008)
Volgens de SiteCollectionDocuments van Prorail is er nog geen nieuwere versie van.

Het zal dus moeilijk worden, om overig materieel naar Belgie te laten rijden, of Belgisch materieel naar Nederland qua perronhoogte.
  zondag 29 november 2009 @ 00:45:43 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75100843
Kleine aanvulling:

In Nederland hanteert men inderdaad 84 cm waar de Europese standaardhoogte 76cm is, zoals men in België gebruikt op de hoge perrons. Laag geldt in België als 55cm. In Engeland is het nog hoger... 91 cm.

[ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 29-11-2009 00:50:50 ]
pi_75102021
Dus wanneer gaat PTA treinentopic beginnen met de IC roosendaal -> brussel?
  zondag 29 november 2009 @ 02:12:10 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75102169
Roosendaal - Brussel is stom. Maar Amsterdam - Brussel zie ik zeker wel zitten

(En ik ga hier niet over 1 nacht ijs, ik heb al dingen uitgezocht enzo )
  zondag 29 november 2009 @ 10:18:11 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75103987
Krijgen we dat gedoe weer. Er is ook een Modelspoortopic hoor boys
  Moderator zondag 29 november 2009 @ 10:27:59 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_75104069

Gisteren moest ik van Arnhem naar Roosendaal, en moest ik omrijden via Utrecht en Den Bosch omdat de brug bij Ravenstein stuk was.

Straks moet ik van Arnhem naar Utrecht, en moet ik omrijden via Den Bosch omdat er werkzaamheden zijn tussen Ede-Wageningen en Utrecht.
  zondag 29 november 2009 @ 10:49:20 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75104307
Werkzaamheden ook tusen Woerden en Gouda. Met een nogal bizar omreisadvies:

Reizigers Utrecht - Den Haag nemen de IC naar Leiden die na Leiden door rijdt naar Den Haag
Reizigers Utrecht - Dordrecht reizen via Geldermalsen

Reizigers Utrecht - Roosendaal en Utrecht - Rotterdam reizen om via Den Bosch.

WTF? Welke idioot gaat er nou van Utrecht naar Rotterdam omrezen via Den Bosch?? In hetzelfde riedeltje worden nota bene TWEE betere alternatieven (Leiden en Geldermalsen) genoemd
pi_75104379
In breda riepen ze daarstraks om dat reizigers naare utrecht moeten OMreizen via den bosch. Nu is er vanaf breda niet veel verschil of je via rotterdam of den bosch reist. Maar ik vindt het een merkwaardige omroep.

Ik heb ondertussen wel mijzelf kunnen opwarmen op die geweldig geplaatste bankjes op utrecht centraal.
  zondag 29 november 2009 @ 11:01:29 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75104479
Vanuit Breda gaat er zelfs een directe stoptrein naar Utrecht, zonder overstappen dus. Via Den Bosch

Ut - Rsd via Ht is ook niet echt "om" reizen trouwens. Het is precies 1 km langer dan via Rotterdam (en 2 langer dan via Geldermalsen)
pi_75105236
quote:
Op zondag 29 november 2009 02:12 schreef James1988 het volgende:
Roosendaal - Brussel is stom. Maar Amsterdam - Brussel zie ik zeker wel zitten

(En ik ga hier niet over 1 nacht ijs, ik heb al dingen uitgezocht enzo )
Hoe staat het met die Railjet bestelling ?
pi_75105817
For those who care: Vanavond 21:50 Nederland 2

Reportage

Een reconstructie van de strijd tussen NS en het ministerie van Verkeer en Waterstaat over de HSL-Zuid. Het zeven miljard euro kostende prestigeproject dat de Nederlander met hoge snelheid van Amsterdam naar Parijs moest brengen. Maar voorlopig rijden de treinen op halve snelheid en komen ze niet verder dan Rotterdam. En het bedrijf dat eroverheen rijdt, een dochter van NS, dreigt om de haverklap in de financiële problemen te komen. De laatste keer dat er faillissement dreigde, schoot minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat het bedrijf met belastinggeld te hulp. Eind vorig jaar sloten minister en NS een deal. Na veel geruzie en, zo blijkt, met de nodige juridische trucs.
  zondag 29 november 2009 @ 13:11:41 #284
136283 knars
Teethgrinder
pi_75107219
Ha, Treintopic!

Ik ben blij dat er steeds meer SLT's rijden in echte reizigersdienst
  zondag 29 november 2009 @ 13:48:02 #285
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75108220
quote:
Op zondag 29 november 2009 13:11 schreef knars het volgende:
Ha, Treintopic!

Ik ben blij dat er steeds meer SLT's rijden in echte reizigersdienst
Laat mij die VIRM of ICM(m) maar blijven voor de lange trajecten.
Ik heb der geen zin in om tussen Rotterdam en Leeuwarden in een SLT, SGM(m), DD-AR of Mat'64 te zitten
Maar voor het traject Zwijndrecht - Rotterdam enz. zou ik de SLT willen hebben

De SLeTjes zijn wel beter dan die oude Mat'64.
  Redactie Sport zondag 29 november 2009 @ 13:56:05 #286
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75108446
Die SLT'jes gaan ook echt niet in intercity's rijden hoor
(nouja, dat hoop ik dan maar, je weet het nooit )
PM mij!
  zondag 29 november 2009 @ 14:00:50 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75108575
quote:
Op zondag 29 november 2009 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Krijgen we dat gedoe weer. Er is ook een Modelspoortopic hoor boys
Zullen we dat niet met deze fantasieën vervuilen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 29 november 2009 @ 14:22:59 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75109262
Hier hoeft het ook niet van mij

Laat ze een eigen luchtkasteeltjestopic openen of zo
pi_75110098
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

40 minuten? De 3600 is binnen 10 minuten gewoon weer weg hoor
Waar wordt die schoongemaakt dan? In Zwolle staat hij ook maar 10 minuten.. Zie daar vaak wel de prullenbakken geleegd worden, maar echt schoon wordt de trein daar niet van..
dag
pi_75110460
quote:
Op zondag 29 november 2009 00:38 schreef greavy het volgende:

[..]

En een handige bron qua perronlengtes binnen Nederland (ProRail)
Overzicht nuttige peronlengtes (18 juni 2008)

quote:
Soestduinen Huidige halte gesloten. Reservering RSS
Wat is RSS?
dag
pi_75110558
Welke tiefusdebiel heeft de nieuwe dienstregeling bedacht?

Over rotterdam -> amsterdam en vlissingen is nu wel genoeg gezegd, maar ik kwam net tot een nieuwe ontdekking.

De stopper naar amsterdam vertrekt nu 5 minuten later vanaf gouda en doet er 3 minuten langer over (hoe krijg je het serieus voor elkaar om de reistijd tussen holendrecht en bijlmer met een minuut te verlengen )

Gevolg, deze afgeladen trein met studentjes en zakenlui komen nu om 8.27 aan in de bijlmer waardoor iedereen die er om half 9 hoort te zijn de sjaak is
pi_75110765
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Waar wordt die schoongemaakt dan? In Zwolle staat hij ook maar 10 minuten.. Zie daar vaak wel de prullenbakken geleegd worden, maar echt schoon wordt de trein daar niet van..
In Zwolle staat de 3600 34 minuten "stil"
pi_75110768
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:19 schreef Yreal het volgende:

Over rotterdam -> amsterdam en vlissingen is nu wel genoeg gezegd, maar ik kwam net tot een nieuwe ontdekking.

De stopper naar amsterdam vertrekt nu 5 minuten later vanaf gouda en doet er 3 minuten langer over (hoe krijg je het serieus voor elkaar om de reistijd tussen holendrecht en bijlmer met een minuut te verlengen )

Gevolg, deze afgeladen trein met studentjes en zakenlui komen nu om 8.27 aan in de bijlmer waardoor iedereen die er om half 9 hoort te zijn de sjaak is
Moeten ze maar een trein eerder nemen? Daar zal wel een trein om het kwartier gaan ofzo?
pi_75110803
Vanaf Gouda halfuurdienst. Maar wat boeien die paar minuten verschuiving. Blijf jij in die trein, neemt de rest een half uur eerder, heb jij een rustige trein.
pi_75110872
ik moet er ook zijn om half 9

Mijn nachtrust, wat doen ze, ik kan er niet mee omgaan
  zondag 29 november 2009 @ 15:32:38 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75110922
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:19 schreef Yreal het volgende:

Het is een hater, ik weet het zeker. Het is persoonlijk, enkel en alleen tegen jou Hij ligt momenteel aan de beademing van het lachen na het lezen van jouw post
pi_75111051
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is een hater, ik weet het zeker. Het is persoonlijk, enkel en alleen tegen jou Hij ligt momenteel aan de beademing van het lachen na het lezen van jouw post

Al met al, moet je het ze toegeven dat het knap is de reistijd tussen holedrecht en bijlmer met 33% te vergroten
  zondag 29 november 2009 @ 15:38:31 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75111103
Ga toch lopen man huilie
pi_75111199
kom op dat betekent dat ie wel 30 km/uur rijdt
  zondag 29 november 2009 @ 15:45:48 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75111323
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:42 schreef Yreal het volgende:
kom op dat betekent dat ie wel 30 km/uur rijdt
Neem dan de auto. Dan kan je (ALS der geen file staat) harder
  Redactie Sport zondag 29 november 2009 @ 15:47:46 #301
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75111389
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:52 schreef Peter het volgende:

[..]

In Zwolle heeft de 3600 normaal gesproken een lange kering (> 30 minuten). Soms wil er echter wel eens kort gekeerd worden.
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:16 schreef Peter het volgende:

[..]

[..]

Wat is RSS?
Ik denk RandStadSpoor, o.a. Utrecht-Harderwijk.
PM mij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')