Mja, de NS wil ze wel heel houdenquote:Op dinsdag 24 november 2009 10:17 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
wordt tijd dat die dingen eens op de Hoekse Lijn gaan rijden
Gaan daar nog niet genoeg metro's, trams en ander grut dan?quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:20 schreef Yreal het volgende:
Ik vind dat ze maar eens een boog moeten gaan leggen van Amsterdam zuid naar lelylaan. Die overstap op schiphol is een beeeeetje debiel
Ja maar, ik rij ook dagelijks op de Hoekse Lijnquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, de NS wil ze wel heel houden
Alsnog kan je het wel proberen te raden lijkt mijquote:Op dinsdag 24 november 2009 13:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ah ging het daarom, ik dacht net raad de plaat?
Neem de metro. Dan ben je er in een paar minuten.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:20 schreef Yreal het volgende:
Ik vind dat ze maar eens een boog moeten gaan leggen van Amsterdam zuid naar lelylaan. Die overstap op schiphol is een beeeeetje debiel
Ligt aan het moment, sprinter valt zowiezo afquote:Op dinsdag 24 november 2009 13:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Alsnog kan je het wel proberen te raden lijkt mij![]()
Heeft het een dubbele betekenis, die plaat![]()
[ afbeelding ]
Een SLT, SGM & VIRM naast elkaar.
Dit is, denk ik althans, Utrecht.
Als ik mocht kiezen welke trein, kies ik de SLeT
Niks nieuws hoorquote:Op dinsdag 24 november 2009 19:08 schreef Palmboom313 het volgende:
Vandaag in Nijmegen om 17:03 ICM als stoptrein/sprinter naar zuthpen
Precies de planning die ik voor februari in gedachten heb. Tenzij de HSL-shuttle dan rijdt natuurlijkquote:Op dinsdag 24 november 2009 16:51 schreef James1988 het volgende:
Ik vertrek vanuit Breda om 7.52, 8.34 in Roosendaal overstappen naar de Benelux, dan ben ik dus om 9.42 al in Brussel. Beetje vroeg, maarja. www.railtimehistory.be geeft wel erg veel vertragingen van +20 of meer voor de trein van Roosendaal naar Brussel... en dat risico loop ik toch liever niet
quote:Op dinsdag 24 november 2009 19:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Precies de planning die ik voor februari in gedachten heb. Tenzij de HSL-shuttle dan rijdt natuurlijk.
En de originele intercity van 18.02 dan?quote:Op dinsdag 24 november 2009 20:50 schreef Ireyon het volgende:
Wat te doen als de intercity van 17:32 een kwartier vertraging heeft? Dan laat je die natuurlijk nog een kwartier stilstaan en je noemt het de intercity van 18:02.
De IC van 17.32 is in dat geval komen te vervallen, en is de IC van 18.02 geworden.quote:Op dinsdag 24 november 2009 20:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
En de originele intercity van 18.02 dan?
Zie ik wel eens vaker..quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
ik had afgelopen weekend een IC van Rtd naar Ut die zonder toelichting in Rotterdam Noord stopte. Moest zeker iemand afgezet worden of zo
ICE 120 bestaat nog wel. Alleen rijdt ´ie straks alleen nog maar op donderdag, vrijdag en zondag.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:35 schreef sander89 het volgende:
Kwam er alleen achter dat straks bij de nieuwe dienstregeling de laatste ICE(120) naar NL niet meer bestaat.
Aha, waar haal je die info vandaan want heb gezocht maar niks kunnen vinden in de nieuwe dienstregeling over de ICE.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:22 schreef Socios het volgende:
[..]
ICE 120 bestaat nog wel. Alleen rijdt ´ie straks alleen nog maar op donderdag, vrijdag en zondag.
(Tegenover alle dagen behalve zaterdag nu.)
Je moet niet Munster maar Münster(Westf)Hbf hebben.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:41 schreef greavy het volgende:
Welke munster moet je dan hebben? Staan meerderen tussen. Munster Bahnhof is al 7 uur onderweg:s
Gewoon uit het nieuwe Spoorboekje. Maar staat ook wel in de online dienstregeling.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:42 schreef sander89 het volgende:
Aha, waar haal je die info vandaan want heb gezocht maar niks kunnen vinden in de nieuwe dienstregeling over de ICE.
Lachen hoor, ik ga eind december die kant op. Zitten paar overeenkomsten in de route. Ben ´m aan het uitwerken, post ik ´m straks.quote:Begin december ga ik deze reis maken, hopelijk beetje mooi weer in de alpen.![]()
Ook erg zin in het Snowboarden.
Aah, heb het door.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Je moet niet Munster maar Münster(Westf)Hbf hebben.(Umlaut dus)
Helaas geen online overzicht dus? Dan moet je alle dagen gaan checken.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Gewoon uit het nieuwe Spoorboekje. Maar staat ook wel in de online dienstregeling.
[..]
Mooie trip, al stop je niet echt zo te zien in steden of iets.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:16 schreef Socios het volgende:
Deze reis ga ik maken in december. Alle tickets al een aantal weken in huis.
planning
Totaal 4.118 kilometer.
Wat is het doel hier nou eigenlijk van? Zo veel mogelijk kilometers maken? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillende lijnen aandoen? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillend materieel? Kan ook wel beter. Ik begrijp het niet zo goedquote:Op woensdag 25 november 2009 00:16 schreef Socios het volgende:
Deze reis ga ik maken in december. Alle tickets al een aantal weken in huis.
[knip]
Totaal 4.118 kilometer.
Ik heb vorige week de eurostar naar London genomen, vanaf Schiphol om 7.10 met de benelux richting Brussel vertrokken. Uiteindelijk 30 minuten vertraging gehad.quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:51 schreef James1988 het volgende:
Morgen om 11.29 de Eurostar van Brussel naar Londen. Ik kan met de Benelux om 10.42 in Brussel aankomen (precies op tijd) maar gezien de betrouwbaarheid van de Benelux pak ik die van een uur eerder.
Ik vertrek vanuit Breda om 7.52, 8.34 in Roosendaal overstappen naar de Benelux, dan ben ik dus om 9.42 al in Brussel. Beetje vroeg, maarja. www.railtimehistory.be geeft wel erg veel vertragingen van +20 of meer voor de trein van Roosendaal naar Brussel... en dat risico loop ik toch liever niet
Doel is om veel kilometers te maken en wel op zoveel mogelijk (hoge)snelheids- en ICE-trajecten waar ik nog niet geweest ben. Met (op de eerste nacht na) een vast rustpunt te Frankfurt. Bewust gekozen voor zoveel mogelijk ICE, alhoewel ik ook meer EuroCity, een RailJet of iets anders overwogen heb. Ik ga er duidelijk niet voor de steden naartoe, af en toe wel om er een uurtje ofzo even op het station dan wel in omgeving rond te kijken. Verder vind ik lange treinreizen, en dan vooral in ICE 3, simpelweg leuk.quote:Op woensdag 25 november 2009 08:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is het doel hier nou eigenlijk van? Zo veel mogelijk kilometers maken? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillende lijnen aandoen? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillend materieel? Kan ook wel beter. Ik begrijp het niet zo goed
Dat was een VIRMquote:Op maandag 23 november 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft eens 4 uur in Olst stilgestaan in een DDAR. Eerst gingen de lichten uit, toen de verwarming, is iedereen bij elkaar in 1 bak gekropen etc. Stoere verhalen hou je daar aan over
Handig, eerst mooi schoon gewassen voor de sloopquote:Op woensdag 25 november 2009 16:01 schreef Dichterbijer het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/rob46/4127513671/in/photostream/
Dat is zielig!quote:Op woensdag 25 november 2009 16:01 schreef Dichterbijer het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk stonden.... ongeveer al het materieel (16xx) wat kapot was nav aanrijdingen etc is nu vakkundig door de sloper kapotgemaakt. Zie ook de omschrijving op Flickr.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:20 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat is zielig!![]()
Ik zag laatst ook al in Tilburg 2 1600's staan waarvan de voor- en achterkant ontbreekt. Wat doen die daar?
Niets meer, die staan nu op bovenstaande fotoquote:Op woensdag 25 november 2009 16:20 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat is zielig!![]()
Ik zag laatst ook al in Tilburg 2 1600's staan waarvan de voor- en achterkant ontbreekt. Wat doen die daar?
Op dat terrein bij de pietheinkade zijn ze inderdaad weg sinds gister/vandaag. Waar komen ze eigenlijk te rijden?quote:Op woensdag 25 november 2009 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt eindelijk de goede kant op te gaan met de SLeT.
Zo rijden er nu meer en meer treinstellen in dienst en zijn er nu zelfs weer nieuwe stellen naar Nederland gebracht. Wel zijn er van de al eerder geleverde stellen enkele retour naar Duitsland om dingen te laten wijzigen.
Er staat idd niet veel op Dijksgracht meer nee. Ze komen uiteindelijk in bijna alle stoptreinen in de Randstad te rijden.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:24 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Op dat terrein bij de pietheinkade zijn ze inderdaad weg sinds gister/vandaag. Waar komen ze eigenlijk te rijden?
Komt door die upgradequote:Op woensdag 25 november 2009 18:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Gezien ja, @ Fles. Kut FOK trouwens laatste tijdoptyfen met die down-tijd de hele tijd.
Dat doet me denken aan wat NS in 2003 met ICM-0 deed.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:01 schreef Dichterbijer het volgende:
[ afbeelding ]
Grappig, O&K op die sloopkraanquote:Op woensdag 25 november 2009 20:00 schreef IntercityAPT het volgende:
Dat doet me denken aan wat NS in 2003 met ICM-0 deed.
De 4003:
[ afbeelding ]
Ook heel onopvallend achteruit afgespeeldquote:Op woensdag 25 november 2009 20:50 schreef KapiteinT het volgende:
Vet: http://www.thalys.com/feeds/de-metamorfose-in-actie
Nu je het zegt, in België horen treinen inderdaad niet rechts te rijden...quote:Op woensdag 25 november 2009 20:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ook heel onopvallend achteruit afgespeeld![]()
Maar dan nog, dat geluid
Leuk. Ga je ook nog wat treinen nemen? Zo ja, let dan vooral op de HST's van Grand Central, die hebben nog hun oude brullende motorenquote:Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef James1988 het volgende:
Ik ben in London.
Verder al veel tube gehad op een aantal lijnen... Circle, Piccadilly, Bakerloo, District...
Doet me aan een ander filmpje denkenquote:Op woensdag 25 november 2009 20:50 schreef KapiteinT het volgende:
Vet: http://www.thalys.com/feeds/de-metamorfose-in-actie
EN al die sluitseinen bij "tegemoetkomende" treinen natuurlijk hequote:Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nu je het zegt, in België horen treinen inderdaad niet rechts te rijden...
Dat er bij elk rood sein gewoon doorgereden wordt, vond ik ook wel apart, maar dat kan gewoon in België o.i.d.?quote:Op woensdag 25 november 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN al die sluitseinen bij "tegemoetkomende" treinen natuurlijk he
Wat een kut muziek.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doet me aan een ander filmpje denken![]()
Het is inderdaad wel mogelijk, maar hopelijk gebeurd het niet al te vaak.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat er bij elk rood sein gewoon doorgereden wordt, vond ik ook wel apart, maar dat kan gewoon in België o.i.d.?
Makkelijkquote:Op woensdag 25 november 2009 21:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat er bij elk rood sein gewoon doorgereden wordt, vond ik ook wel apart, maar dat kan gewoon in België o.i.d.?
Als we zo gaan beginnen vind ik deze ook wel erg vet eigenlijkquote:
Te weinig tijd voor, ik ga vrijdagmiddag alweer terug namelijk. En mijn reispartner heeft niet zoveel interesse in treinen.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Leuk. Ga je ook nog wat treinen nemen? Zo ja, let dan vooral op de HST's van Grand Central, die hebben nog hun oude brullende motoren
"De NedRailways B.V., dochteronderneming van Nederlandse Spoorwegen NV heeft zich op 7 november 2008 bij Bundeskartellamt gemeld voor de overname van Abellio GmbH. De Bundeskartellamt heeft op 24 november 2008 het verzoek ingewilligd. In december 2008 werden alle aandelen (incl. busvervoer) overgenomen."quote:Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef James1988 het volgende:
Ik ben in London. Eén van de eerste dingen die ik zag... was een NS-logo op een stadsbus:
[ afbeelding ]
Abellio, volgens mij is dat een dochteronderneming van Rheinbahn.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:24 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
"De NedRailways B.V., dochteronderneming van Nederlandse Spoorwegen NV heeft zich op 7 november 2008 bij Bundeskartellamt gemeld voor de overname van Abellio GmbH. De Bundeskartellamt heeft op 24 november 2008 het verzoek ingewilligd. In december 2008 werden alle aandelen (incl. busvervoer) overgenomen."
Bron
Oh noes. Ik moet daar écht foto's gaan maken.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:41 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
Fototje uit de tubantia.
De rails zijn ondertussen ook al geplaatst langs het nieuwe perron van Nijverdal West.
wat een drama is reizen met de trein in de UK tochquote:Op woensdag 25 november 2009 19:34 schreef Ofyles2 het volgende:
Vandaag stuitte ik op deze tip: http://www.moneysavingexpert.com/travel/cheap-train-tickets
quote:This is the big trick everyone should know. Instead of buying tickets for the whole journey, buying tickets for its constituent parts separately can bizarrely slash the price – even though you're travelling on exactly the same train.
In the very rare event that your split ticket stop coincides with a place you may change train, your first train were late and you’d booked a specific ticket, you may find your ticket isn’t valid for the last half of the journey.
Bronquote:Binnen drie jaar kunnen reizigers in alle intercity's van de NS en in alle treinen van Arriva gratis internetten. Minister Eurlings stelt 16 miljoen euro beschikbaar voor dit doel. NS en Arriva steken er zelf ook geld in.
De eerste treinreizigers kunnen vanaf volgende jaar met een mobiele telefoon of laptop gebruikmaken van internet. Het PvdA-Kamerlid Samson had Eurlings om geld gevraagd voor gratis internet, om het reizen per trein aantrekkelijker te maken.
Op veel stations is internetten al mogelijk, maar zodra de trein vertrekt valt de verbinding weg.
Maar 'goedkoop' is altijd nog duurder dan gratis.quote:Op donderdag 26 november 2009 09:45 schreef Socios het volgende:![]()
Over drie jaar zit iedereen met een dongel ft. ingebouwde SIM-kaart te internetten. Dat is dan net zo goedkoop als mobiel bellen vs. telefoon in de trein zo´n 10 jaar geleden.
De politie deed onderzoek naar een zelfdoding tussen Tilburg en Oisterwijk. Dat werd er omgeroepen in de IC naar Venlo die om 20.20 aankwam op Breda. Zou een half uurtje duren.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee wat er vanavond tussen tilburg en eindhoven was dat er geen treinen reden tussen 20:00 en 21:00?
Ook op nu.nl, en direct daaronder: http://www.nu.nl/internet/2131087/website-ns-lucht.htmlquote:
Zoiets moet je aanvragen en ik weet dat zo'n aanvraag erg lang kan duren. Maar het is altijd beter dan om het er maar illegaal af te slopen zoals enkele 'hobbyisten' in het verleden wel gedaan hebben.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Even terug naar die slooptreinen he, zou je bepaalde onderdelen ook kunnen meenemen als je dat zou willen? Mijn collega wil graag een noodrem hebben
Ga eens langs bij de sloper en vraag het daar.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Even terug naar die slooptreinen he, zou je bepaalde onderdelen ook kunnen meenemen als je dat zou willen? Mijn collega wil graag een noodrem hebben
Lijkt me testen op de HSL-Zuidquote:Op donderdag 26 november 2009 11:01 schreef JDude het volgende:
Iemand enig idee wat een Thalys vandaag in Breda komt doen?
Zelf eraf slopen is sowieso geen optie, daar is mijn collega veels te braaf voor, hahaha.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:56 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ga eens langs bij de sloper en vraag het daar.
Toen ze bij ons de M2-rijtuigen aan het slopen waren kon je gerust stukken gaan halen of zelfs inwisselen
Bij ons (ik ben van België duss...) is dit altijd op min of meer dezelfde plaats.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zelf eraf slopen is sowieso geen optie, daar is mijn collega veels te braaf voor, hahaha.
Waar worden treinen gesloopt? Is dat altijd dezelfde plaats, of wisselt dat?
Ik weet dat het met de SM'90 treinstellen zo was dat ze geheel moesten worden gesloopt en dat niemand ook maar iets mocht meenemen. Er is 1 kopbak eraf gehaald maar das ook alles wat er over is...quote:Op donderdag 26 november 2009 10:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Vandaag wordt onder meer HSL aansluiting bij Breda getest, zaterdag a.s. rijdt Thalys (tenminste 1x heen- en weer) met 300km/u tussen Rotterdam en Antwerpen.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me testen op de HSL-Zuid
Met dank aan Thatcher.quote:Op donderdag 26 november 2009 09:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat een drama is reizen met de trein in de UK toch
[..]
Stel je voor, je heb een kaartje van te voren moeten kopen voor de trein van 17.02 vanuit eindhoven (en dus niet een trein later kunnen nemen), overstappen op Utrecht maar vertraging. Moet je een nieuw kaartje kopen
En het gat dat alles loost op de middenverdieping hoef je dan zeker weer niet?quote:Op donderdag 26 november 2009 19:26 schreef bork het volgende:
Gesproken over NS onderdelen, het zal wel onbetaalbaar zijn maar zo'n vernieuwde toilet van een Koploper zou ik graag op mijn zolder willen hebben, die is best wel![]()
nb: en dan alles he, ook die giga deur erbij![]()
![]()
Klopt ja, was maandag alquote:Op donderdag 26 november 2009 19:24 schreef Crientj het volgende:
Een van de flapjes op het grote bord @ Utrecht CS had een storing ofzo. xD
Het bleef maar rollen. ;o
Japquote:Op donderdag 26 november 2009 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, was maandag alrechts onderin eentje he?
Mja mooi niet, dat betekent meer VIRM in de 3600 en 1900..quote:Op donderdag 26 november 2009 20:15 schreef KapiteinT het volgende:
Is er eigenlijk iets bekend over materiaal inzet in de nieuwe dienstregeling? Wordt daar nog in geschoven?
Iemand mag namelijk wel regelen dat ICRm terug komt in de intercity van Schiphol naar Eindhoven.
Gevonden: Lijstquote:Op donderdag 26 november 2009 20:15 schreef KapiteinT het volgende:
Is er eigenlijk iets bekend over materiaal inzet in de nieuwe dienstregeling? Wordt daar nog in geschoven?
Iemand mag namelijk wel regelen dat ICRm terug komt in de intercity van Schiphol naar Eindhoven.
Alsof dat gekloot met de Benelux nog niet genoeg was, weten ze nog meer manieren te verzinnen om heel Zuid-West Nederland te naaienquote:- De Intercity Amsterdam Centraal - Schiphol - Vlissingen, serie 2100, gaat rijden via Haarlem in plaats van via Schiphol. Deze serie zal extra gaan stoppen te Amsterdam Sloterdijk, Heemstede-Aerdenhout, Den Haag Laan van NOI, Delft, Schiedam Centrum en Rotterdam Blaak. Hierdoor verschuiven de vertrektijden vanaf Rotterdam Centraal naar Vlissingen en vanaf Vlissingen tot Rotterdam met 6 tot 7 minuten.
- De Intercity Amsterdam - Vlissingen gaat twee keer per uur rijden en zal tussen Roosendaal en Vlissingen op alle tussengelegen stations stoppen; de stoptrein Roosendaal - Vlissingen vervalt.
Dat gaat pas in als de Benelux over de HSL gaat rijden. Kan nog wel even duren dus.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:53 schreef Ireyon het volgende:
Overigens weet ik nog altijd niet welke kneuzen de dienstregeling verzinnen, maar;
[..]
Alsof dat gekloot met de Benelux nog niet genoeg was, weten ze nog meer manieren te verzinnen om heel Zuid-West Nederland te naaien
Mja, het SLT stroomt langzaam in. Ze mogen al blij zijn als ze op 14 december met 10 stellen rijden in de dienstregeling. Daarna wordt het per week opgeschroefd denk ik.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:53 schreef KapiteinT het volgende:
Opvallend veel SLT trouwens. Zouden ze dit echt gaan halen?
Zonde, ik verheugde me al op de mDDMmquote:Op donderdag 26 november 2009 21:17 schreef dennistd het volgende:
DD-AR wordt na de revisie geen DD-ARm trouwens, het wordt DDZ: 'Dubbel Dekker Zones'
Zie http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=307
In eerste instantie wordt dan meende ik weer SGMmquote:Op donderdag 26 november 2009 21:12 schreef Yreal het volgende:
Gouda goverwelle naar den haag word nu al veel met slet gereden, en van die tabel met trein nummers snap ik of niks, of ze gaan Gouda amsterdam rijden met SLeT
Dat is wel de bedoeling jaquote:
Jammer... Er rijdt nog wel ICRm van Schiphol naar Maastricht en v.v. (Onder andere de 3557, 15.44u uit Schiphol). Volgende keer als ik naar Limburg ga, pak ik die trein maar.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:47 schreef KapiteinT het volgende:
Helaas geen ICRm voor mij.
Daarbij komt dat VIRM niet geschikt is voor stoptreinen omdat het traag optrektquote:Op donderdag 26 november 2009 22:29 schreef dennistd het volgende:
Mja, dat schijnt op andere trajecten nodig te zijn
(en VIRM heeft volgens mij juist nog minder capaciteit dan DD-AR)
Oh welke kneuzen hebben de bovenverdieping bedacht als de "werken & rust" zone? In de DDR's neem ik altijd de benedenverdieping wegens stilte en kinderen die zo nodig boven willen zitten.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:17 schreef dennistd het volgende:
DD-AR wordt na de revisie geen DD-ARm trouwens, het wordt DDZ: 'Dubbel Dekker Zones'
Zie http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=307
Ja, helaas rijden ze altijd in de richting dat ik er niks aan heb. Hij rijdt 's ochtends 2 keer naar Schiphol en 's avonds 2 keer naar Maastricht. En ik moet nu net de andere kant op!quote:Op donderdag 26 november 2009 22:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Jammer... Er rijdt nog wel ICRm van Schiphol naar Maastricht en v.v. (Onder andere de 3557, 15.44u uit Schiphol). Volgende keer als ik naar Limburg ga, pak ik die trein maar.
Handig lijstje btw!
En bovendien zit je onder qua schommelingen ook rustiger. Het klinkt dus weer allemaal heel leuk, maar er is niet echt over na gedacht...quote:Op donderdag 26 november 2009 23:42 schreef carboni het volgende:
[..]
Oh welke kneuzen hebben de bovenverdieping bedacht als de "werken & rust" zone? In de DDR's neem ik altijd de benedenverdieping wegens stilte en kinderen die zo nodig boven willen zitten.
Bronquote:Privé spoorwegovergang boer kapot
LUNTEREN - Bij een boer in Lunteren zou vrijdag de eerste particuliere spoorwegovergang van Nederland officieel in gebruik worden genomen. Het feest gaat echter niet door, want het mechanisch bedienbare landhek (mebela) is nu al kapot.
De Valleilijn rijdt dwars over het land van de boer. Met de komst van de mebela hoeft hij niet meer kilometers om te rijden om zijn land te bereiken. Het landhek bestaat uit twee slagbomen die de boer dus zelf kan bedienen. Energie voor dit nieuwe hek wordt opgewekt door zonnepanelen.
De mebela zou officieel in gebruik worden genomen door gedeputeerde Van Haaren en ProRail-directeur De Vries. Een nieuwe datum is nog niet bekend.
Nouja, die had ie al, maar dat waren gewoon twee hekken die ie met de hand moest openen en sluiten, waardoor ie:quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron
Wel vét, dat ze zo'n eigen spoorweg overgang hebben.
Dezelfde kneuzen die waarschijnlijk straks boven alleen vis-a-vis opstelling neer gaan zetten, of hoogstens wat uitklaptafeltjes van VIRM-kwaliteit waardoor je er om te werken nog steeds geen kut aan hebt. Daar hebben ze bij de huidige stiltezone's in de VIRM ook al zo goed over nagedachtquote:Op donderdag 26 november 2009 23:42 schreef carboni het volgende:
[..]
Oh welke kneuzen hebben de bovenverdieping bedacht als de "werken & rust" zone? In de DDR's neem ik altijd de benedenverdieping wegens stilte en kinderen die zo nodig boven willen zitten.
10 bakken is ook niet nodig. Nortmaliter staat 7 bakken enkeldeks gelijk aan 5 bakken dubbeldeks qua capaciteit. Daarnaast hebben reizigers in Abcoude ook nog de stoptrein uit Utrecht erbij om uit te kiezen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:26 schreef Yreal het volgende:
Maar van mij hoeft gouda => amsterdam niet echt met een specifiek materiaal worden gereden, het is alleen dat er nu 5 bakken DD-AR langskomen de meeste dagen, en die zitten op gouda al goed vol, en na woerden echt bomvol en bij abcoude word het al propen op de balkons.
En ik denk echt niet dat we 10 bakken SGM terug krijgen
Vijf bakken DD-AR gaat niet: met loc heb je vier bakken en met mDDM heb je 3,5 bakken.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:26 schreef Yreal het volgende:
Maar van mij hoeft gouda => amsterdam niet echt met een specifiek materiaal worden gereden, het is alleen dat er nu 5 bakken DD-AR langskomen de meeste dagen, en die zitten op gouda al goed vol, en na woerden echt bomvol en bij abcoude word het al propen op de balkons.
En ik denk echt niet dat we 10 bakken SGM terug krijgen
Hebben wij in NL ook zoiets?? Nee toch? Ik heb er nog nooit van gehoord iig...quote:Zwangere vrouwen Reizen in eerste klas zonder betaling van de klasverhoging.
Zwangere vrouwen met een vervoerbewijs 2de klas mogen gedurende de laatste 4 maanden van hun zwangerschap in 1ste klas reizen zonder betaling van de klasverhoging.
Het volstaat in het bezit te zijn van een medisch getuigschrift dat de vermoedelijke datum van de bevalling vermeldt.
4 bakken idd, sorry. En de laatste keer dat ik SGM in de spits in de 4000 zag was het een 3tje alleenquote:Op vrijdag 27 november 2009 12:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vijf bakken DD-AR gaat niet: met loc heb je vier bakken en met mDDM heb je 3,5 bakken.
SGMm kan trouwens maar tot 3 stellen, dus maximaal 9 bakken (3 drietjes)
Ze hebben in België echt de meeste vreemde regelingen voor treinkaartjes.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:
WTFmoet je kijken wat ik hier per stom toeval op de site van de NMBS lees
![]()
[..]
Hebben wij in NL ook zoiets?? Nee toch? Ik heb er nog nooit van gehoord iig...
Kaartjes hebben ze niet idd, het zijn allemaal van die grote papieren die wij alleen kennen bij internationale reizenquote:Op vrijdag 27 november 2009 13:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ze hebben in België echt de meeste vreemde regelingen voor treinkaartjes.![]()
Er zijn bijvoorbeeld ook speciale kaartjes biljetten
Misschien einde proef 'van a naar beter'?quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:01 schreef Christiaan het volgende:
Wat de neuk, zit net de nieuwe dienstregeling te bekijken. Eerst adverteren ze voor station Best met intercityoverstap en zo. Kijk ik even verder, staat er:
Eindhoven–'s-Hertogenbosch–Utrecht Centraal–Schiphol
Met ingang van 12 april 2010 stopt de Intercity Eindhoven–'s-Hertogenbosch–Utrecht Centraal–Schiphol in beide richtingen niet meer in Best.
Dat zou ik echt heel kut vinden. Waarom heeft met daartoe opeens besloten?
Dan kunnen de HC's vaker de uitstekende grap "deze trein stop niet te best" makenquote:Op vrijdag 27 november 2009 15:01 schreef Christiaan het volgende:
Wat de neuk, zit net de nieuwe dienstregeling te bekijken. Eerst adverteren ze voor station Best met intercityoverstap en zo. Kijk ik even verder, staat er:
Eindhoven–'s-Hertogenbosch–Utrecht Centraal–Schiphol
Met ingang van 12 april 2010 stopt de Intercity Eindhoven–'s-Hertogenbosch–Utrecht Centraal–Schiphol in beide richtingen niet meer in Best.
Afronding werkzaamheden Randweg Eindhoven.quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:01 schreef Christiaan het volgende:
Ah, wist niet dat het daarmee überhaupt te maken had. Maar dat was dus echt tijdelijk en komt niet meer terug? Waren namelijk altijd genoeg in- en uitstappers.quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:15 schreef JDude het volgende:
[..]
Afronding werkzaamheden Randweg Eindhoven.
hele trein loopt zo'n beetje leeg in Bestquote:Op vrijdag 27 november 2009 15:29 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Waren namelijk altijd genoeg in- en uitstappers.
Dat is juist prachtig. Die hadden wij in Nederland eerst ook.quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:18 schreef computergirl het volgende:
Kaartjes hebben ze niet idd, het zijn allemaal van die grote papieren die wij alleen kennen bij internationale reizen
Misschien wordt Best wel opgenomen in 6x per uur IC plan, 2x per uur een IC stop te Bestquote:Op vrijdag 27 november 2009 15:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
hele trein loopt zo'n beetje leeg in Best
Andersom. Men heeft ooit "opeens" besloten dat de IC's ini Best moeten stoppen (idd vanwege die werkzaamheden aan de randweg). Nu die klaar is, is dat niet meer nodig. En zeg zelf: Best is nou niet echt een plek die een reguliere IC-stop waard isquote:Op vrijdag 27 november 2009 15:01 schreef Christiaan het volgende:
Daarom slopen ze het ICK ook nog niet volgens mijquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:19 schreef Brembo het volgende:
[..]
Misschien wordt Best wel opgenomen in 6x per uur IC plan, 2x per uur een IC stop te Best.
Als de Hanzelijn ooit af is, moet er dan niet wat meer materieel komen of gaat dat allemaal wel passen. Heb het gevoel dat we weer een materieeltekort is in 2012...
Amsterdam Amstel, Meppel, Rotterdam Alexander, driebergen-Zeist en Elst ook niet, maar dat gebeurt wel.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Andersom. Men heeft ooit "opeens" besloten dat de IC's ini Best moeten stoppen (idd vanwege die werkzaamheden aan de randweg). Nu die klaar is, is dat niet meer nodig. En zeg zelf: Best is nou niet echt een plek die een reguliere IC-stop waard is
Dan zou je Maarssen ook een IC-station moeten maken, en zo zijn er nog wel meer die iets onder de 5000 per dag hangen (zie http://treinreiziger.nl/k(...)lfabetische_volgorde )quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:29 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Ah, wist niet dat het daarmee überhaupt te maken had. Maar dat was dus echt tijdelijk en komt niet meer terug? Waren namelijk altijd genoeg in- en uitstappers.
Interessant! Bron?quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wel zijn er 4 stuks verkocht aan de Friese stoomtrein.
Euj, Bilthoven daar tussen ;o Het verbaast mij.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan zou je Maarssen ook een IC-station moeten maken, en zo zijn er nog wel meer die iets onder de 5000 per dag hangen (zie http://treinreiziger.nl/k(...)lfabetische_volgorde )
De stations die tot 1000 reizigers meer dan Best hebben:
Harderwijk 5074 5236 5356
Middelburg 5137 5026 5334
Heerenveen 4984 5172 5266
Vlaardingen Centrum 4790 4848 5111
Den Helder 4971 5191 5059
Bilthoven 4613 4829 5024
Utrecht Overvecht 4521 4714 4907
Amersfoort Schothorst 4664 4976 4893
Elst 3114 3757 4889
Baarn 4676 4686 4885
Kampen 4816 5064 4876
Hoorn Kersenboogerd 4342 4500 4753
Maarssen 5886 5523 4686
Tiel 4264 4454 4644
Vlaardingen Oost 3903 5197 4614
Meppel 4136 4117 4386
Best 3710 4081 4363
Alleen Heerenveen heeft een echte IC, de schuingedrukte hebben een stoptrein die IC wordt genoemd.
Dus eigenlijk zoiets dat mobiel.waarisdetrein al heeft?quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:11 schreef RubenK het volgende:
Ik ga een klein web-appje bouwen dat mogelijk materieel koppelt aan actuele vertrektijden![]()
Dennis wat voor data over treinseries heb je allemaal op je site staan? Mogelijk kan ik alle stops van een treinserie ook pakken en in mijn web appje stoppen
Hey dat is goed nieuws idd zegquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
http://forum.nmld.nl/viewtopic.php?p=58129#58129
Schothorst heeft ook een echte IC, al is het maar om niet in Amersfoort te moeten keren.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan zou je Maarssen ook een IC-station moeten maken, en zo zijn er nog wel meer die iets onder de 5000 per dag hangen (zie http://treinreiziger.nl/k(...)lfabetische_volgorde )
De stations die tot 1000 reizigers meer dan Best hebben:
Harderwijk 5074 5236 5356
Middelburg 5137 5026 5334
Heerenveen 4984 5172 5266
Vlaardingen Centrum 4790 4848 5111
Den Helder 4971 5191 5059
Bilthoven 4613 4829 5024
Utrecht Overvecht 4521 4714 4907
Amersfoort Schothorst 4664 4976 4893
Elst 3114 3757 4889
Baarn 4676 4686 4885
Kampen 4816 5064 4876
Hoorn Kersenboogerd 4342 4500 4753
Maarssen 5886 5523 4686
Tiel 4264 4454 4644
Vlaardingen Oost 3903 5197 4614
Meppel 4136 4117 4386
Best 3710 4081 4363
Alleen Heerenveen heeft een echte IC, de schuingedrukte hebben een stoptrein die IC wordt genoemd.
Jij bent dus nooit in de spits op het Amstelstation geweest. Die IC-stop daar is pure noodzaak. Het is een van de 25 drukste stations van Nederland.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:30 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Amsterdam Amstel, Meppel, Rotterdam Alexander, driebergen-Zeist en Elst ook niet, maar dat gebeurt wel.
Die rijdt daar dus gewoon uit pure noodzaak naar toe, en niet omdat er nou zoveel reizigers zijn.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Schothorst heeft ook een echte IC, al is het maar om niet in Amersfoort te moeten keren.
Ze doen daar altijd heel moeilijk over, zie http://treinreiziger.nl/k(...)r_station_%282006%29quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
even goed een leuk lijstje. Zijn er al gegevens over 2007 en 2008?
Sjonge zeg, wat een falersquote:Op vrijdag 27 november 2009 20:09 schreef dennistd het volgende:
Ze doen daar altijd heel moeilijk over, zie http://treinreiziger.nl/k(...)r_station_%282006%29
Zijn deze cijfers nou het resultaat van die enquete mensen in de trein of de bejaarden die je soms in de hal van het station ziet zitten met zon' tel-tooltje in de hand?quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou dat lijstje overigens met een flinke korrel zout nemen.
Gaaf, een 1700 met Internet Relay Chat aan boordquote:Op vrijdag 27 november 2009 22:06 schreef RubenK het volgende:
http://ep.turnware.com/trein/feed.php?station=tilburg
VORDERINGEN
Mijn site heeft niet geen last hoor?quote:Op vrijdag 27 november 2009 22:30 schreef RubenK het volgende:
volgens mij zit iemand die feed te bewerken op DIT moment
Bij sommige treinnummers staat er RE of IC voor, misschien was dit al zoquote:Op vrijdag 27 november 2009 22:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mijn site heeft niet geen last hoor?
Er staat wel een onbekend treinnummer in Tilburg, maar die vang ik afquote:Op vrijdag 27 november 2009 22:40 schreef RubenK het volgende:
[..]
Bij sommige treinnummers staat er RE of IC voor, misschien was dit al zo
Almelo de Riet -> Almelo, retourtje slechts ¤ 3,60quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:35 schreef RubenK het volgende:
Ik heb besloten volgende week zaterdag een trein reis naar het buitenland te maken! Iemand een leuke tip voor tot de 100 euro?
Je kunt wat regionaal geransknetter doen in Noord-Frankrijk. Antwerpen - Lille - Douai - Arras - Lens - Douai - Lille en terug. Kom je nogeens ergens. Heb ik in juni gedaan, best leukquote:Op vrijdag 27 november 2009 23:35 schreef RubenK het volgende:
Ik heb besloten volgende week zaterdag een trein reis naar het buitenland te maken! Iemand een leuke tip voor tot de 100 euro?
Ik reis vanaf schiphol, met de pimpel jaquote:Op zaterdag 28 november 2009 00:15 schreef Socios het volgende:
Met de Pimpel?Of waar reis je vandaan?
Je kon ook met de stoomtrein naar Münster op 19 Decemberquote:Op zaterdag 28 november 2009 00:05 schreef RubenK het volgende:
Geboekt naar minden, lijkt me een leuke reisKon ook nog naar hannover en terug maar dat kostte meteen 15 euro extra
Maar als het een halfuursdienst wordt voor zowel IC als stoptrein heb je ongeveer 20~30 bakken materieel nodig. Daarom verbaast mij dat de NS nog niet nieuw materieel heeft besteld en daarnaast de gemiddelde groei van treinreizers nog meegenomen. De SLT vervangt alleen het mat'64 en brengt volgens mij niet meer zitplaatsen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daarom slopen ze het ICK ook nog niet volgens mij
Wel zijn er 4 stuks verkocht aan de Friese stoomtrein.
SLT brengt wel meer staanplaatsen! Die worden ook meegeteld in de totale capaciteit. SLT heeft daardoor dezelfde capaciteit als DDAR...quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:16 schreef Brembo het volgende:
[..]
De SLT vervangt alleen het mat'64 en brengt volgens mij niet meer zitplaatsen.
Vreemd ja, ik dacht even dat het door de Utrechtboog kwam maar die werd niet in 2005 maar pas in 2006 geopend.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou dat lijstje overigens met een flinke korrel zout nemen. Er zitten echt hele rare dingen bij:
Amsterdam Zuid-WTC 16443 22883 25441 (ongebruikelijk enthousiaste stijging?)
Houden ze er ook rekening mee dat er, vanwege de grotere afstand tot de bovenleiding, ook nog mensen op het dak kunnen zitten? Dan is de capaciteit zelfs nog groter dan van DD-AR!quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:16 schreef ReisT het volgende:
[..]
SLT brengt wel meer staanplaatsen! Die worden ook meegeteld in de totale capaciteit. SLT heeft daardoor dezelfde capaciteit als DDAR...
Ik zou dan zeker ook even Minden in gaan, want het station (of beter gezegd, het publiek dat daar komt) is nou niet bepaald het meest enerverende stukje van deze stad.quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:05 schreef RubenK het volgende:
Geboekt naar minden, lijkt me een leuke reisKon ook nog naar hannover en terug maar dat kostte meteen 15 euro extra
Blijkbaar zit de materieelomloop in de war, gisteren zag ik een koploper als stoptrein op Amsterdam-Holendrecht.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:27 schreef Christiaan het volgende:
Nog raarder hier in Tilburg. 3x plan V als IC naar den haag!
Ik zit vaak in die stopper maar die is ook vaak nieuwe VIRM.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Blijkbaar zit de materieelomloop in de war, gisteren zag ik een koploper als stoptrein op Amsterdam-Holendrecht.
Komt hier niet gewoon door de ontwikkeling van de Zuid-As? Dat is sinds die jaren heel erg in ontwikkeling. Ik denk dat het aantal reizigers van Amsterdam Zuid inmiddels nog een stuk hoger ligt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:16 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vreemd ja, ik dacht even dat het door de Utrechtboog kwam maar die werd niet in 2005 maar pas in 2006 geopend.
Bron? Volgens ns.nl gebeurt dit namelijk nietquote:Op donderdag 26 november 2009 20:53 schreef Ireyon het volgende:
Overigens weet ik nog altijd niet welke kneuzen de dienstregeling verzinnen, maar;
[..]
Alsof dat gekloot met de Benelux nog niet genoeg was, weten ze nog meer manieren te verzinnen om heel Zuid-West Nederland te naaien
daar zat ik inquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Blijkbaar zit de materieelomloop in de war, gisteren zag ik een koploper als stoptrein op Amsterdam-Holendrecht.
Wikiquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Bron? Volgens ns.nl gebeurt dit namelijk niet
En het wordt nog leuker wanneer een ander bedrijf in gaat springen op het gat wat de Beneluxtrein achter gaat laten wanneer deze wordt afgeschaft. Dat gaat volgens mij precies door de plannen van NS heen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:51 schreef sander89 het volgende:
[..]
Wiki
Gebeurt pas als de HSL zuid voledig in gebruik is.![]()
Dus dat duurt waarschijnlijk nog wel even, al blijft het belachelijk dat NS op deze manier probeert mensen 2X zo veel te laten betalen.
Ja, lekker met een boemeltje van Roosendaal naar Antwerpen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:52 schreef Socios het volgende:
Wat is nou het echte probleem dat de Benelux verdwijnt? Het begint al met de naam: de trein rijdt heul niet door naar Luxemburg.
Verder kunnen reizigers vanuit Roosendaal prima de stoptrein naar Antwerpen Centraal pakken.
Jaa, Porta Westfalica is mooi!! * Mee eens is!quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zou dan zeker ook even Minden in gaan, want het station (of beter gezegd, het publiek dat daar komt) is nou niet bepaald het meest enerverende stukje van deze stad.
Minden is in ieder geval net ver genoeg om door de Porta Westfalica te komen, volgens mij het mooiste landschap langs de hele route van de Berlijntrein.
Heb wel is SGM als IC gehad en haalde nog netjes de rijtijdenquote:Op zaterdag 28 november 2009 17:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
kan je die materialenomloop-warrigheid ook terugvinden uit de database?
een plan V als intercity is wel erg oke
De dienstregeling is feitielijk ook gebaseerd op een slakkengang van 120.quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:29 schreef Brembo het volgende:
[..]
Heb wel is SGM als IC gehad en haalde nog netjes de rijtijden.
Ohja, een trein die 2x zo lang onderweg is, 10x zo oncomfortabel is en werkelijkwaar nergens op aansluit. Het probleem is dat het één van de drukste verbindingen ooit is, die straks voor iedereen duurder wordt en voor veel mensen ook meer tijd gaat kosten. Verder is het afschaffen van de directe verbindingen met Schiphol volkomen geschift.quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:52 schreef Socios het volgende:
Wat is nou het echte probleem dat de Benelux verdwijnt? Het begint al met de naam: de trein rijdt heul niet door naar Luxemburg.
Verder kunnen reizigers vanuit Roosendaal prima de stoptrein naar Antwerpen Centraal pakken.
Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De Benelux moet gewoon blijven en gewoon 2 keer per uur gaan rijden. EN met 12 bakken i.p.v. 7. Dat geouwehoer van "met meer dan 7 bakken komt de 11.8/9 NMBS loc de tunnel van Antwerpen niet uit" moet afgelopen zijn, want er zijn inmiddels voldoende traxxen die het met meer bakken wel kunnen.
Zo extreem hip is hij ook weer niet hoorquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
Het is een mooie trein, maar de cappaciteit is echt HEEL HEEL HEEEEEEL erg slecht. Ik heb er wel eens in gezeten toen ik ging shoppen in antwerpen. Bij schiphol zat het hele gangpad al vol met mensen. 2.5 uur staan werd me een beetje te en ben ik op HS uitgestapt waar er nog eens genoeg mensen in wilde om alle stoelen te vullenquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
Waarom een retourtje? Dat wordt dan óf heel vroeg je bed uit óf heel laat weer thuis volgens mijquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
'k Weet alleen niet of je 12 bakken zo makkelijk in Roosendaal kwijt kunt..quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De Benelux moet gewoon blijven en gewoon 2 keer per uur gaan rijden. EN met 12 bakken i.p.v. 7. Dat geouwehoer van "met meer dan 7 bakken komt de 11.8/9 NMBS loc de tunnel van Antwerpen niet uit" moet afgelopen zijn, want er zijn inmiddels voldoende traxxen die het met meer bakken wel kunnen.
Jewel, moeten de mensen maar netjes door lopen na achterenquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Weet alleen niet of je 12 bakken zo makkelijk in Roosendaal kwijt kunt..![]()
tuurlijk wel. Spoor 4 is 608 meter lang, zoek maar op.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:25 schreef Ireyon het volgende:
'k Weet alleen niet of je 12 bakken zo makkelijk in Roosendaal kwijt kunt..![]()
Dat weet ik wel, maar dan kun je maar 1 stam tegelijk kwijt. Spoor 1a/b en 3a/b zijn bezet door de Stoptreinen naar Antwerpen, Vlissingen of Den Haag CS en (als de Benelux weer eens enkele minuten vertraging heeft) de Intercity naar Zwolle. Een perron erbij zie ik niet zo snel gebeurenquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tuurlijk wel. Spoor 4 is 608 meter lang, zoek maar op.
De snellijn Antwerpen - Essen wordt met dubbeldekkers gereden. Daar een traxx voor hangen en doorrijden tot Roosendaal.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:59 schreef James1988 het volgende:
Of men zet er dubbeldeksmaterieel op in? Er is vast wel wat te vinden/bouwen wat zowel in NL als in BE mag rijden.
En wat nou als je nederlandse wagonnen in zou zetten? Of zijn de perrons in belgie dan te laag om fatsoenlijk in en uit te kunnen stappen?quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:05 schreef James1988 het volgende:
Dat gaat niet, want het perron in Roosendaal is te hoog. Net als in de rest van Nederland...
Lekker geregeld. Zit er dan niets anders op dan met lange stammen of 3-4 aangesloten treinstellen te rijden.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:12 schreef James1988 het volgende:
VIRM is buiten profiel en mag België dus niet in, en ik denk dat DD-AR er ook niet inmag. En dan krijg je inderdaad een flink verschil met in- en uitstappen.
Dan heeft het ongetwijfeld te maken met de snelle aanzet en afremming.quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:29 schreef Brembo het volgende:
[..]
Heb wel is SGM als IC gehad en haalde nog netjes de rijtijden.
Of de huidige dienstregeling die ontworpen is op een dienstsnelheid van 120quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan heeft het ongetwijfeld te maken met de snelle aanzet en afremming.
Utrecht-Eindhoven zou dan ook geen problemen opleveren voor een SGMm, 130 tot aan Best.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:19 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Of de huidige dienstregeling die ontworpen is op een dienstsnelheid van 120
De IRM was dan qua lichaamsbouw ook gebaseerd op de SM'90.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:19 schreef James1988 het volgende:
Je kan ook dubbeldekkers bouwen die binnen profiel blijven, dan zou je in principe wel internationaal moeten kunnen dubbeldekkeren. Waarom VIRM en M6 buiten profiel zijn is mij niet duidelijk.
Op Roosendaal een perron wat verlagen en fatsoenlijke aansluitingen aan de andere kant van het perron maken.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:05 schreef James1988 het volgende:
Dat gaat niet, want het perron in Roosendaal is te hoog. Net als in de rest van Nederland...
Niet mogelijk, want er zijn teveel treinen die in Roosendaal stoppen danwel keren.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:27 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Op Roosendaal een perron wat verlagen en fatsoenlijke aansluitingen aan de andere kant van het perron maken.
Overigens, in Maastricht stopt de IC wel op een normaal (niet verlaagd) spoor.
40 minuten? De 3600 is binnen 10 minuten gewoon weer weg hoorquote:Op zaterdag 28 november 2009 21:38 schreef James1988 het volgende:
Als men spoor 1 zou verlagen (zo'n 9 cm als ik me niet vergis) zodat hier M6 kan stoppen, moet de 3600 dus op een ander perron worden geparkeerd. Dit kan echter niet, omdat deze een goede 40 minuten per uur een spoor bezet staat te houden waardoor er eigenlijk maar 1 (ok, anderhalf) spoor bruikbaar is.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:14 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik zat zelf te denken aan een rechtstreekse verbinding van Zeeland met Noord-Brabant. Ik kan niet geloven dat twee aan elkaar grenzende provincies niet direct op elkaar zijn aangesloten.
De 3600 weer door naar Vlissingen laten rijden.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:53 schreef James1988 het volgende:
Oeps, my bad, inderdaad. Evenzogoed is dan nog steeds een goede 20 minuten per uur een spoor bezet vanwege een kerende 3600.
Ja, waarom niet? Het spoor in Zeeland is nauwelijks bereden, dus ProRail heeft niets te zeiken.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:50 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
De 3600 weer door naar Vlissingen laten rijden.
En de 2100 weer tot volledige IC promoveren, met directe overstap te Leiden Centraal.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:52 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Het spoor in Zeeland is nauwelijks bereden, dus ProRail heeft niets te zeiken.
De 3600 nóg langer maken? Srsly?quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:50 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
De 3600 weer door naar Vlissingen laten rijden.
'k Vind het niet eens zo'n heel gek idee, praktisch heel de 12100 (Vs - Rsd) stapt over op de 3600quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
De 3600 nóg langer maken? Srsly?
FYI, dat WAS de norm. De 3600 was vroegah altijd, echt decennialang, Vs - Rsd - Ht - Ah - Dv - Zl 280 km. De langste reguliere treinserie. Nou, breng dat gewoon weer terug in ere, waarom niet. Alsof het zo'n drama is zeg, 280 km lang met hetzelfde treinnummer rijden. In Finland rijden zomaar STOPtreinen trajecten van dik over de 400 km. Met barrijtuig natuurlijkquote:Op zaterdag 28 november 2009 23:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
De 3600 nóg langer maken? Srsly?
Straks bij de verbouwing een aantal DD-AR's ombouwen met een naar Belgische hoogte verstelbare trap, omschakelbaar tussen 1500 en 3000 volt en karren maar !quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:12 schreef James1988 het volgende:
VIRM is buiten profiel en mag België dus niet in, en ik denk dat DD-AR er ook niet inmag. En dan krijg je inderdaad een flink verschil met in- en uitstappen.
Dat mag alleen op de HSL, toch? Tegen hoge tarieven en met dezelfde stations als Fyra? Of mag je 'overal' internationale treinen laten rijden?quote:Op zondag 29 november 2009 00:01 schreef James1988 het volgende:
Van NS en NMBS hoef je inderdaad weinig te verwachten, wat economisch gezien logisch is. Ze zitten zowel in Thalys, ICE als de dure Fyra dus een goedkope internationale trein zou voor henzelf natuurlijk een economische nekslag zijn.
Maar per 1/1/2010 kunnen wel andere spelers een poging wagen...
bronquote:Het Parlement neemt een amendement aan op het voorstel van de Commissie om spoorwegondernemingen uiterlijk op 1 januari 2010 het recht te geven op toegang tot de infrastructuur van alle lidstaten voor de exploitatie van het internationale passagiersvervoer. Het Parlement vindt dat er een echte binnenmarkt voor spoordiensten moet komen.
Het EP bepaalt daarom, dat spoorwegondernemingen toegang tot de spoorinfrastructuur in alle lidstaten krijgen en wel uiterlijk per 1 januari 2008 voor het internationale passagiersvervoer (waaronder ook begrepen het reizen in een internationale trein tussen twee stations binnen een lidstaat).
Uiterlijk per 1 januari 2010 moeten de spoornetten voor het nationale passagiersvervoer worden opengesteld. Bovendien krijgen de lidstaten de vrijheid hun netten eerder open te stellen. Voorts bepaalt het Parlement dat contracten voor de toegang tot de spoorinfrastructuur in beginsel een looptijd van vijf jaar krijgen.
Voor dienstverlening waarvoor omvangrijke en langdurige investeringen nodig zijn, kunnen de contracten een looptijd hebben van tien jaar. In uitzonderingsgevallen wordt een nog langere looptijd mogelijk.
Heb nog niet het hele topic doorgelezen, maar ik kan wel het volgende mededelen:quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:12 schreef James1988 het volgende:
Dit is dus 84 cm hoog binnen Nederland.quote:Treinperrons hebben in Nederland een standaardhoogte van 840 mm boven de kop van de spoorstaaf.
Hoe staat het met die Railjet bestellingquote:Op zondag 29 november 2009 02:12 schreef James1988 het volgende:
Roosendaal - Brussel is stom. Maar Amsterdam - Brussel zie ik zeker wel zitten
(En ik ga hier niet over 1 nacht ijs, ik heb al dingen uitgezocht enzo)
Laat mij die VIRM of ICM(m) maar blijven voor de lange trajecten.quote:Op zondag 29 november 2009 13:11 schreef knars het volgende:
Ha, Treintopic!
Ik ben blij dat er steeds meer SLT's rijden in echte reizigersdienst
Zullen we dat niet met deze fantasieën vervuilen...quote:Op zondag 29 november 2009 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Krijgen we dat gedoe weer. Er is ook een Modelspoortopic hoor boys
Waar wordt die schoongemaakt dan? In Zwolle staat hij ook maar 10 minuten.. Zie daar vaak wel de prullenbakken geleegd worden, maar echt schoon wordt de trein daar niet van..quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
40 minuten? De 3600 is binnen 10 minuten gewoon weer weg hoor
quote:Op zondag 29 november 2009 00:38 schreef greavy het volgende:
[..]
En een handige bron qua perronlengtes binnen Nederland (ProRail)
Overzicht nuttige peronlengtes (18 juni 2008)
Wat is RSS?quote:Soestduinen Huidige halte gesloten. Reservering RSS
In Zwolle staat de 3600 34 minuten "stil"quote:Op zondag 29 november 2009 14:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Waar wordt die schoongemaakt dan? In Zwolle staat hij ook maar 10 minuten.. Zie daar vaak wel de prullenbakken geleegd worden, maar echt schoon wordt de trein daar niet van..
Moeten ze maar een trein eerder nemen? Daar zal wel een trein om het kwartier gaan ofzo?quote:Op zondag 29 november 2009 15:19 schreef Yreal het volgende:
Welke tiefusdebiel heeft de nieuwe dienstregeling bedacht?
Over rotterdam -> amsterdam en vlissingen is nu wel genoeg gezegd, maar ik kwam net tot een nieuwe ontdekking.
De stopper naar amsterdam vertrekt nu 5 minuten later vanaf gouda en doet er 3 minuten langer over (hoe krijg je het serieus voor elkaar om de reistijd tussen holendrecht en bijlmer met een minuut te verlengen![]()
)
Gevolg, deze afgeladen trein met studentjes en zakenlui komen nu om 8.27 aan in de bijlmer waardoor iedereen die er om half 9 hoort te zijn de sjaak is
Het is een hater, ik weet het zeker. Het is persoonlijk, enkel en alleen tegen jouquote:Op zondag 29 november 2009 15:19 schreef Yreal het volgende:
Welke tiefusdebiel heeft de nieuwe dienstregeling bedacht?
Over rotterdam -> amsterdam en vlissingen is nu wel genoeg gezegd, maar ik kwam net tot een nieuwe ontdekking.
De stopper naar amsterdam vertrekt nu 5 minuten later vanaf gouda en doet er 3 minuten langer over (hoe krijg je het serieus voor elkaar om de reistijd tussen holendrecht en bijlmer met een minuut te verlengen![]()
)
Gevolg, deze afgeladen trein met studentjes en zakenlui komen nu om 8.27 aan in de bijlmer waardoor iedereen die er om half 9 hoort te zijn de sjaak is
quote:Op zondag 29 november 2009 15:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is een hater, ik weet het zeker. Het is persoonlijk, enkel en alleen tegen jouHij ligt momenteel aan de beademing van het lachen na het lezen van jouw post
Neem dan de auto. Dan kan je (ALS der geen file staat) harderquote:Op zondag 29 november 2009 15:42 schreef Yreal het volgende:
kom op dat betekent dat ie wel 30 km/uur rijdt![]()
![]()
In Zwolle heeft de 3600 normaal gesproken een lange kering (> 30 minuten). Soms wil er echter wel eens kort gekeerd worden.quote:Op zondag 29 november 2009 14:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Waar wordt die schoongemaakt dan? In Zwolle staat hij ook maar 10 minuten.. Zie daar vaak wel de prullenbakken geleegd worden, maar echt schoon wordt de trein daar niet van..
Ik denk RandStadSpoor, o.a. Utrecht-Harderwijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |