abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 november 2009 @ 11:01:23 #101
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_75013568
Iemand enig idee wat een Thalys vandaag in Breda komt doen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2009 @ 11:02:38 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75013604
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:01 schreef JDude het volgende:
Iemand enig idee wat een Thalys vandaag in Breda komt doen?
Lijkt me testen op de HSL-Zuid
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 26 november 2009 @ 11:08:48 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_75013757
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:56 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ga eens langs bij de sloper en vraag het daar.
Toen ze bij ons de M2-rijtuigen aan het slopen waren kon je gerust stukken gaan halen of zelfs inwisselen
Zelf eraf slopen is sowieso geen optie, daar is mijn collega veels te braaf voor, hahaha.

Waar worden treinen gesloopt? Is dat altijd dezelfde plaats, of wisselt dat?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_75013963
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Zelf eraf slopen is sowieso geen optie, daar is mijn collega veels te braaf voor, hahaha.

Waar worden treinen gesloopt? Is dat altijd dezelfde plaats, of wisselt dat?
Bij ons (ik ben van België duss...) is dit altijd op min of meer dezelfde plaats.
Ik veronderstel bij jullie ook?
pi_75014186
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Even terug naar die slooptreinen he, zou je bepaalde onderdelen ook kunnen meenemen als je dat zou willen? Mijn collega wil graag een noodrem hebben
Ik weet dat het met de SM'90 treinstellen zo was dat ze geheel moesten worden gesloopt en dat niemand ook maar iets mocht meenemen. Er is 1 kopbak eraf gehaald maar das ook alles wat er over is...



  Redactie Sport donderdag 26 november 2009 @ 11:28:43 #106
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75014356
Volgens mij heeft de NS in het contract met de sloper staan dat alles vernietigd moet worden, dus de sloper pleegt dan contractbreuk. De sloper verschilt nog wel eens, in Hasselt zijn ook de motorposten gesloopt, maar twee plan T's zijn in Vlaardingen gesloopt dacht ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75014459
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lijkt me testen op de HSL-Zuid
Vandaag wordt onder meer HSL aansluiting bij Breda getest, zaterdag a.s. rijdt Thalys (tenminste 1x heen- en weer) met 300km/u tussen Rotterdam en Antwerpen.

Tijden voor de mensen die filmpje of foto willen schieten;

Rotterdam V 13:38
Antwerpen A 14:07

Antwerpen V 17:58
Rotterdam A 18:29

Met gem. snelheid van 250km/u + Google Earth kan je zelf uitrekenen waar die langs komt op bepaalde plek. (de echte gem. snelheid tussen de twee plaatsen is 200km/u, maar dat komt door de trage nadering van Antwerpen en Rotterdam; als je ergens op 1/4, 1/2 of 3/4 van de weg staat, kan je beter de hogere gem. snelheid aanhouden als je optijd wil zijn )

[ Bericht 18% gewijzigd door davidov2009 op 26-11-2009 11:38:22 ]
Killing as few patients as possible.
pi_75014652
Er reed vandaag ook een V250 door Hoofddorp. Vond het stiekem toch wel vet.
pi_75016398
Even over dat internet in de treinen. Dat zou dan gratis worden tijdens de treinreis, 'omdat de verbinding op de stations dan weg valt'.

Maar de verbinding op de stations zijn toch van KPN, die geld kosten?
  Redactie Sport donderdag 26 november 2009 @ 12:32:58 #110
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75016482
Klopt, maar schijnbaar wordt het in de trein wel gratis, omdat je daar als buurtbewoner niet van kunt meegenieten. Anders zouden mensen naast een station zelf geen i-net verbinding meer nodig hebben LO
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75016665
De zogenaamde NIIMBY's

No Internet In My Back Yard
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 november 2009 @ 19:22:17 #112
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75029781
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

wat een drama is reizen met de trein in de UK toch
[..]



Stel je voor, je heb een kaartje van te voren moeten kopen voor de trein van 17.02 vanuit eindhoven (en dus niet een trein later kunnen nemen), overstappen op Utrecht maar vertraging. Moet je een nieuw kaartje kopen
Met dank aan Thatcher.
pi_75029875
Een van de flapjes op het grote bord @ Utrecht CS had een storing ofzo. xD
Het bleef maar rollen. ;o
  donderdag 26 november 2009 @ 19:26:23 #114
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_75029945
Gesproken over NS onderdelen, het zal wel onbetaalbaar zijn maar zo'n vernieuwde toilet van een Koploper zou ik graag op mijn zolder willen hebben, die is best wel

nb: en dan alles he, ook die giga deur erbij
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 26 november 2009 @ 19:26:28 #115
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75029951
* Ofyles2 zit te wachten op de eerste digitale CTA die een oneindige lus produceert.
pi_75030330
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:26 schreef bork het volgende:
Gesproken over NS onderdelen, het zal wel onbetaalbaar zijn maar zo'n vernieuwde toilet van een Koploper zou ik graag op mijn zolder willen hebben, die is best wel

nb: en dan alles he, ook die giga deur erbij
En het gat dat alles loost op de middenverdieping hoef je dan zeker weer niet?
pi_75031564
Is er eigenlijk iets bekend over materiaal inzet in de nieuwe dienstregeling? Wordt daar nog in geschoven?

Iemand mag namelijk wel regelen dat ICRm terug komt in de intercity van Schiphol naar Eindhoven.
pi_75032096
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:24 schreef Crientj het volgende:
Een van de flapjes op het grote bord @ Utrecht CS had een storing ofzo. xD
Het bleef maar rollen. ;o
Klopt ja, was maandag al rechts onderin eentje he?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75032237
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klopt ja, was maandag al rechts onderin eentje he?
Jap
De 4e van onder, het via flapje. ;o
Waarom onthou ik dat soort info
pi_75032557
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:15 schreef KapiteinT het volgende:
Is er eigenlijk iets bekend over materiaal inzet in de nieuwe dienstregeling? Wordt daar nog in geschoven?

Iemand mag namelijk wel regelen dat ICRm terug komt in de intercity van Schiphol naar Eindhoven.
Mja mooi niet, dat betekent meer VIRM in de 3600 en 1900.. 'k Vind het wel prima zo, elke dag in de enige 2 series met ICRm reizen (HiSpeed troep niet meegeteld..)
pi_75032578
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:15 schreef KapiteinT het volgende:
Is er eigenlijk iets bekend over materiaal inzet in de nieuwe dienstregeling? Wordt daar nog in geschoven?

Iemand mag namelijk wel regelen dat ICRm terug komt in de intercity van Schiphol naar Eindhoven.
Gevonden: Lijst

Helaas geen ICRm voor mij.
pi_75032789
Overigens weet ik nog altijd niet welke kneuzen de dienstregeling verzinnen, maar;
quote:
- De Intercity Amsterdam Centraal - Schiphol - Vlissingen, serie 2100, gaat rijden via Haarlem in plaats van via Schiphol. Deze serie zal extra gaan stoppen te Amsterdam Sloterdijk, Heemstede-Aerdenhout, Den Haag Laan van NOI, Delft, Schiedam Centrum en Rotterdam Blaak. Hierdoor verschuiven de vertrektijden vanaf Rotterdam Centraal naar Vlissingen en vanaf Vlissingen tot Rotterdam met 6 tot 7 minuten.

- De Intercity Amsterdam - Vlissingen gaat twee keer per uur rijden en zal tussen Roosendaal en Vlissingen op alle tussengelegen stations stoppen; de stoptrein Roosendaal - Vlissingen vervalt.
Alsof dat gekloot met de Benelux nog niet genoeg was, weten ze nog meer manieren te verzinnen om heel Zuid-West Nederland te naaien
pi_75032798
Opvallend veel SLT trouwens. Zouden ze dit echt gaan halen?
pi_75032828
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:53 schreef Ireyon het volgende:
Overigens weet ik nog altijd niet welke kneuzen de dienstregeling verzinnen, maar;
[..]

Alsof dat gekloot met de Benelux nog niet genoeg was, weten ze nog meer manieren te verzinnen om heel Zuid-West Nederland te naaien
Dat gaat pas in als de Benelux over de HSL gaat rijden. Kan nog wel even duren dus. Waarschijnlijk pas vanaf de dienstregeling 2011.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2009 @ 21:00:56 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75033093
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:53 schreef KapiteinT het volgende:
Opvallend veel SLT trouwens. Zouden ze dit echt gaan halen?
Mja, het SLT stroomt langzaam in. Ze mogen al blij zijn als ze op 14 december met 10 stellen rijden in de dienstregeling. Daarna wordt het per week opgeschroefd denk ik.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75033635
Gouda goverwelle naar den haag word nu al veel met slet gereden, en van die tabel met trein nummers snap ik of niks, of ze gaan Gouda amsterdam rijden met SLeT
  Redactie Sport donderdag 26 november 2009 @ 21:17:02 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75033833
DD-AR wordt na de revisie geen DD-ARm trouwens, het wordt DDZ: 'Dubbel Dekker Zones'
Zie http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=307
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75034114
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:17 schreef dennistd het volgende:
DD-AR wordt na de revisie geen DD-ARm trouwens, het wordt DDZ: 'Dubbel Dekker Zones'
Zie http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=307
Zonde, ik verheugde me al op de mDDMm
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2009 @ 21:24:04 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75034131
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:12 schreef Yreal het volgende:
Gouda goverwelle naar den haag word nu al veel met slet gereden, en van die tabel met trein nummers snap ik of niks, of ze gaan Gouda amsterdam rijden met SLeT
In eerste instantie wordt dan meende ik weer SGMm
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75036483
GOUDA AMSTERDAM MET SGM ??????
pi_75036730
Die foto's van de Gereviseerde DD-AR zijn wel
  Redactie Sport donderdag 26 november 2009 @ 22:18:28 #132
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75037001
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:08 schreef Yreal het volgende:
GOUDA AMSTERDAM MET SGM ??????
Dat is wel de bedoeling ja
(SGMm heeft dezelfde capaciteit als DD-AR, maar met minder zitplaatsen)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75037275
Godver.. welke achterlijke grafmongool heeft dat nou weer bedacht.. Gooi er lekker Virm neer ofzo
  Redactie Sport donderdag 26 november 2009 @ 22:29:45 #134
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75037493
Mja, dat schijnt op andere trajecten nodig te zijn
(en VIRM heeft volgens mij juist nog minder capaciteit dan DD-AR)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75038197
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:47 schreef KapiteinT het volgende:
Helaas geen ICRm voor mij.
Jammer... Er rijdt nog wel ICRm van Schiphol naar Maastricht en v.v. (Onder andere de 3557, 15.44u uit Schiphol). Volgende keer als ik naar Limburg ga, pak ik die trein maar.

Handig lijstje btw!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2009 @ 23:04:07 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75039045
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:29 schreef dennistd het volgende:
Mja, dat schijnt op andere trajecten nodig te zijn
(en VIRM heeft volgens mij juist nog minder capaciteit dan DD-AR)
Daarbij komt dat VIRM niet geschikt is voor stoptreinen omdat het traag optrekt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75039296
ICK moet gewoon terug
pi_75040556
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:17 schreef dennistd het volgende:
DD-AR wordt na de revisie geen DD-ARm trouwens, het wordt DDZ: 'Dubbel Dekker Zones'
Zie http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=307
Oh welke kneuzen hebben de bovenverdieping bedacht als de "werken & rust" zone? In de DDR's neem ik altijd de benedenverdieping wegens stilte en kinderen die zo nodig boven willen zitten.
pi_75041755
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:44 schreef Socios het volgende:

[..]

Jammer... Er rijdt nog wel ICRm van Schiphol naar Maastricht en v.v. (Onder andere de 3557, 15.44u uit Schiphol). Volgende keer als ik naar Limburg ga, pak ik die trein maar.

Handig lijstje btw!
Ja, helaas rijden ze altijd in de richting dat ik er niks aan heb. Hij rijdt 's ochtends 2 keer naar Schiphol en 's avonds 2 keer naar Maastricht. En ik moet nu net de andere kant op!
pi_75041791
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:42 schreef carboni het volgende:

[..]

Oh welke kneuzen hebben de bovenverdieping bedacht als de "werken & rust" zone? In de DDR's neem ik altijd de benedenverdieping wegens stilte en kinderen die zo nodig boven willen zitten.
En bovendien zit je onder qua schommelingen ook rustiger. Het klinkt dus weer allemaal heel leuk, maar er is niet echt over na gedacht...
pi_75042809
Een DD-AR schommelt toch niet?
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 07:45:47 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75043978
Op somda kwam ik een link tegen naar een fotoreportage van ICM-0: http://www.flickr.com/photos/remcode/4124411483/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 09:14:56 #143
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75045182
Het gaat weer fijn:
* Defecte trein Den Haag Centraal - Utrecht
* Defect spoor Sliedrecht - Dordrecht
* Defecte trein Amsterdam - Hoorn
* Seinstoring Amersfoort - Ede-Wageningen/Apeldoorn
* Aanrijding-met persoon Zwolle - Olst
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 27 november 2009 @ 09:19:10 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75045273
quote:
Privé spoorwegovergang boer kapot

LUNTEREN - Bij een boer in Lunteren zou vrijdag de eerste particuliere spoorwegovergang van Nederland officieel in gebruik worden genomen. Het feest gaat echter niet door, want het mechanisch bedienbare landhek (mebela) is nu al kapot.

De Valleilijn rijdt dwars over het land van de boer. Met de komst van de mebela hoeft hij niet meer kilometers om te rijden om zijn land te bereiken. Het landhek bestaat uit twee slagbomen die de boer dus zelf kan bedienen. Energie voor dit nieuwe hek wordt opgewekt door zonnepanelen.

De mebela zou officieel in gebruik worden genomen door gedeputeerde Van Haaren en ProRail-directeur De Vries. Een nieuwe datum is nog niet bekend.
Bron
Wel vét, dat ze zo'n eigen spoorweg overgang hebben.
pi_75045350
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 01:24 schreef Socios het volgende:
Een DD-AR schommelt toch niet?
Het is niks bij een VIRM inderdaad, maar elke trein schommelt wel een beetje.
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 09:31:27 #146
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75045542
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:19 schreef greavy het volgende:

[..]

Bron
Wel vét, dat ze zo'n eigen spoorweg overgang hebben.
Nouja, die had ie al, maar dat waren gewoon twee hekken die ie met de hand moest openen en sluiten, waardoor ie:
- hek openen
- hek overkant openen
- trekker over spoor
- teruglopen over spoor
- eerste hek sluiten
- weer over spoor lopen
- tweede hek sluiten
- verder rijden met de trekker

nu heeft ie een knop aan beide kanten waarmee beide hekken vanzelf openen en sluiten, en hij dus minder het spoor over hoeft.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75046672
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:42 schreef carboni het volgende:

[..]

Oh welke kneuzen hebben de bovenverdieping bedacht als de "werken & rust" zone? In de DDR's neem ik altijd de benedenverdieping wegens stilte en kinderen die zo nodig boven willen zitten.
Dezelfde kneuzen die waarschijnlijk straks boven alleen vis-a-vis opstelling neer gaan zetten, of hoogstens wat uitklaptafeltjes van VIRM-kwaliteit waardoor je er om te werken nog steeds geen kut aan hebt. Daar hebben ze bij de huidige stiltezone's in de VIRM ook al zo goed over nagedacht
pi_75049781
Gaat weer lekker vandaag Nu weer een verdacht pakje bij Hilversum, vanochtend aanrijding met persoon bij Olst en een seinstoring ergens tussen Amersfoort en Deventer (?)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75051357
Hehehe ik zag net een DD-AR leiden binnenrijden naar spoor 9a. dat ie dus over die wissel moet om langs spoor B te rijden. Afijn, die dingen schommel ZEER zeker weten wel

Maar van mij hoeft gouda => amsterdam niet echt met een specifiek materiaal worden gereden, het is alleen dat er nu 5 bakken DD-AR langskomen de meeste dagen, en die zitten op gouda al goed vol, en na woerden echt bomvol en bij abcoude word het al propen op de balkons.

En ik denk echt niet dat we 10 bakken SGM terug krijgen
pi_75051776
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:26 schreef Yreal het volgende:
Maar van mij hoeft gouda => amsterdam niet echt met een specifiek materiaal worden gereden, het is alleen dat er nu 5 bakken DD-AR langskomen de meeste dagen, en die zitten op gouda al goed vol, en na woerden echt bomvol en bij abcoude word het al propen op de balkons.

En ik denk echt niet dat we 10 bakken SGM terug krijgen
10 bakken is ook niet nodig. Nortmaliter staat 7 bakken enkeldeks gelijk aan 5 bakken dubbeldeks qua capaciteit. Daarnaast hebben reizigers in Abcoude ook nog de stoptrein uit Utrecht erbij om uit te kiezen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')