Lijkt me testen op de HSL-Zuidquote:Op donderdag 26 november 2009 11:01 schreef JDude het volgende:
Iemand enig idee wat een Thalys vandaag in Breda komt doen?
Zelf eraf slopen is sowieso geen optie, daar is mijn collega veels te braaf voor, hahaha.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:56 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ga eens langs bij de sloper en vraag het daar.
Toen ze bij ons de M2-rijtuigen aan het slopen waren kon je gerust stukken gaan halen of zelfs inwisselen
Bij ons (ik ben van België duss...) is dit altijd op min of meer dezelfde plaats.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zelf eraf slopen is sowieso geen optie, daar is mijn collega veels te braaf voor, hahaha.
Waar worden treinen gesloopt? Is dat altijd dezelfde plaats, of wisselt dat?
Ik weet dat het met de SM'90 treinstellen zo was dat ze geheel moesten worden gesloopt en dat niemand ook maar iets mocht meenemen. Er is 1 kopbak eraf gehaald maar das ook alles wat er over is...quote:Op donderdag 26 november 2009 10:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Even terug naar die slooptreinen he, zou je bepaalde onderdelen ook kunnen meenemen als je dat zou willen? Mijn collega wil graag een noodrem hebben
Vandaag wordt onder meer HSL aansluiting bij Breda getest, zaterdag a.s. rijdt Thalys (tenminste 1x heen- en weer) met 300km/u tussen Rotterdam en Antwerpen.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me testen op de HSL-Zuid
Met dank aan Thatcher.quote:Op donderdag 26 november 2009 09:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat een drama is reizen met de trein in de UK toch
[..]
Stel je voor, je heb een kaartje van te voren moeten kopen voor de trein van 17.02 vanuit eindhoven (en dus niet een trein later kunnen nemen), overstappen op Utrecht maar vertraging. Moet je een nieuw kaartje kopen
En het gat dat alles loost op de middenverdieping hoef je dan zeker weer niet?quote:Op donderdag 26 november 2009 19:26 schreef bork het volgende:
Gesproken over NS onderdelen, het zal wel onbetaalbaar zijn maar zo'n vernieuwde toilet van een Koploper zou ik graag op mijn zolder willen hebben, die is best wel![]()
nb: en dan alles he, ook die giga deur erbij![]()
![]()
Klopt ja, was maandag alquote:Op donderdag 26 november 2009 19:24 schreef Crientj het volgende:
Een van de flapjes op het grote bord @ Utrecht CS had een storing ofzo. xD
Het bleef maar rollen. ;o
Japquote:Op donderdag 26 november 2009 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, was maandag alrechts onderin eentje he?
Mja mooi niet, dat betekent meer VIRM in de 3600 en 1900..quote:Op donderdag 26 november 2009 20:15 schreef KapiteinT het volgende:
Is er eigenlijk iets bekend over materiaal inzet in de nieuwe dienstregeling? Wordt daar nog in geschoven?
Iemand mag namelijk wel regelen dat ICRm terug komt in de intercity van Schiphol naar Eindhoven.
Gevonden: Lijstquote:Op donderdag 26 november 2009 20:15 schreef KapiteinT het volgende:
Is er eigenlijk iets bekend over materiaal inzet in de nieuwe dienstregeling? Wordt daar nog in geschoven?
Iemand mag namelijk wel regelen dat ICRm terug komt in de intercity van Schiphol naar Eindhoven.
Alsof dat gekloot met de Benelux nog niet genoeg was, weten ze nog meer manieren te verzinnen om heel Zuid-West Nederland te naaienquote:- De Intercity Amsterdam Centraal - Schiphol - Vlissingen, serie 2100, gaat rijden via Haarlem in plaats van via Schiphol. Deze serie zal extra gaan stoppen te Amsterdam Sloterdijk, Heemstede-Aerdenhout, Den Haag Laan van NOI, Delft, Schiedam Centrum en Rotterdam Blaak. Hierdoor verschuiven de vertrektijden vanaf Rotterdam Centraal naar Vlissingen en vanaf Vlissingen tot Rotterdam met 6 tot 7 minuten.
- De Intercity Amsterdam - Vlissingen gaat twee keer per uur rijden en zal tussen Roosendaal en Vlissingen op alle tussengelegen stations stoppen; de stoptrein Roosendaal - Vlissingen vervalt.
Dat gaat pas in als de Benelux over de HSL gaat rijden. Kan nog wel even duren dus.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:53 schreef Ireyon het volgende:
Overigens weet ik nog altijd niet welke kneuzen de dienstregeling verzinnen, maar;
[..]
Alsof dat gekloot met de Benelux nog niet genoeg was, weten ze nog meer manieren te verzinnen om heel Zuid-West Nederland te naaien
Mja, het SLT stroomt langzaam in. Ze mogen al blij zijn als ze op 14 december met 10 stellen rijden in de dienstregeling. Daarna wordt het per week opgeschroefd denk ik.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:53 schreef KapiteinT het volgende:
Opvallend veel SLT trouwens. Zouden ze dit echt gaan halen?
Zonde, ik verheugde me al op de mDDMmquote:Op donderdag 26 november 2009 21:17 schreef dennistd het volgende:
DD-AR wordt na de revisie geen DD-ARm trouwens, het wordt DDZ: 'Dubbel Dekker Zones'
Zie http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=307
In eerste instantie wordt dan meende ik weer SGMmquote:Op donderdag 26 november 2009 21:12 schreef Yreal het volgende:
Gouda goverwelle naar den haag word nu al veel met slet gereden, en van die tabel met trein nummers snap ik of niks, of ze gaan Gouda amsterdam rijden met SLeT
Dat is wel de bedoeling jaquote:
Jammer... Er rijdt nog wel ICRm van Schiphol naar Maastricht en v.v. (Onder andere de 3557, 15.44u uit Schiphol). Volgende keer als ik naar Limburg ga, pak ik die trein maar.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:47 schreef KapiteinT het volgende:
Helaas geen ICRm voor mij.
Daarbij komt dat VIRM niet geschikt is voor stoptreinen omdat het traag optrektquote:Op donderdag 26 november 2009 22:29 schreef dennistd het volgende:
Mja, dat schijnt op andere trajecten nodig te zijn
(en VIRM heeft volgens mij juist nog minder capaciteit dan DD-AR)
Oh welke kneuzen hebben de bovenverdieping bedacht als de "werken & rust" zone? In de DDR's neem ik altijd de benedenverdieping wegens stilte en kinderen die zo nodig boven willen zitten.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:17 schreef dennistd het volgende:
DD-AR wordt na de revisie geen DD-ARm trouwens, het wordt DDZ: 'Dubbel Dekker Zones'
Zie http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=307
Ja, helaas rijden ze altijd in de richting dat ik er niks aan heb. Hij rijdt 's ochtends 2 keer naar Schiphol en 's avonds 2 keer naar Maastricht. En ik moet nu net de andere kant op!quote:Op donderdag 26 november 2009 22:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Jammer... Er rijdt nog wel ICRm van Schiphol naar Maastricht en v.v. (Onder andere de 3557, 15.44u uit Schiphol). Volgende keer als ik naar Limburg ga, pak ik die trein maar.
Handig lijstje btw!
En bovendien zit je onder qua schommelingen ook rustiger. Het klinkt dus weer allemaal heel leuk, maar er is niet echt over na gedacht...quote:Op donderdag 26 november 2009 23:42 schreef carboni het volgende:
[..]
Oh welke kneuzen hebben de bovenverdieping bedacht als de "werken & rust" zone? In de DDR's neem ik altijd de benedenverdieping wegens stilte en kinderen die zo nodig boven willen zitten.
Bronquote:Privé spoorwegovergang boer kapot
LUNTEREN - Bij een boer in Lunteren zou vrijdag de eerste particuliere spoorwegovergang van Nederland officieel in gebruik worden genomen. Het feest gaat echter niet door, want het mechanisch bedienbare landhek (mebela) is nu al kapot.
De Valleilijn rijdt dwars over het land van de boer. Met de komst van de mebela hoeft hij niet meer kilometers om te rijden om zijn land te bereiken. Het landhek bestaat uit twee slagbomen die de boer dus zelf kan bedienen. Energie voor dit nieuwe hek wordt opgewekt door zonnepanelen.
De mebela zou officieel in gebruik worden genomen door gedeputeerde Van Haaren en ProRail-directeur De Vries. Een nieuwe datum is nog niet bekend.
Nouja, die had ie al, maar dat waren gewoon twee hekken die ie met de hand moest openen en sluiten, waardoor ie:quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron
Wel vét, dat ze zo'n eigen spoorweg overgang hebben.
Dezelfde kneuzen die waarschijnlijk straks boven alleen vis-a-vis opstelling neer gaan zetten, of hoogstens wat uitklaptafeltjes van VIRM-kwaliteit waardoor je er om te werken nog steeds geen kut aan hebt. Daar hebben ze bij de huidige stiltezone's in de VIRM ook al zo goed over nagedachtquote:Op donderdag 26 november 2009 23:42 schreef carboni het volgende:
[..]
Oh welke kneuzen hebben de bovenverdieping bedacht als de "werken & rust" zone? In de DDR's neem ik altijd de benedenverdieping wegens stilte en kinderen die zo nodig boven willen zitten.
10 bakken is ook niet nodig. Nortmaliter staat 7 bakken enkeldeks gelijk aan 5 bakken dubbeldeks qua capaciteit. Daarnaast hebben reizigers in Abcoude ook nog de stoptrein uit Utrecht erbij om uit te kiezen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:26 schreef Yreal het volgende:
Maar van mij hoeft gouda => amsterdam niet echt met een specifiek materiaal worden gereden, het is alleen dat er nu 5 bakken DD-AR langskomen de meeste dagen, en die zitten op gouda al goed vol, en na woerden echt bomvol en bij abcoude word het al propen op de balkons.
En ik denk echt niet dat we 10 bakken SGM terug krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |