abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74980726
Alles bij elkaar is het wel wat duurder dan een interrailticket voor vijf dagen. Voordeel voor mij is wel dat alle grensoverschrijdende hogesnelheidstreintoeslagen er bij in zitten.
pi_74981026
Ik hoef voor niks toeslagen te betalen, jammer dat niet voor Thalys/tgv geld.

Alleen voor de bernina express moet ik een stoel reserveren en natuurlijk een kaartje voor de NL grens over.

[ Bericht 24% gewijzigd door sander89 op 25-11-2009 01:33:38 ]
............................
  woensdag 25 november 2009 @ 08:17:43 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74983280
Een VIRM die luid knersend een wisseltje neemt
pi_74983735
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:16 schreef Socios het volgende:
Deze reis ga ik maken in december. Alle tickets al een aantal weken in huis.
[knip]

Totaal 4.118 kilometer.
Wat is het doel hier nou eigenlijk van? Zo veel mogelijk kilometers maken? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillende lijnen aandoen? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillend materieel? Kan ook wel beter. Ik begrijp het niet zo goed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74984026
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 16:51 schreef James1988 het volgende:
Morgen om 11.29 de Eurostar van Brussel naar Londen. Ik kan met de Benelux om 10.42 in Brussel aankomen (precies op tijd) maar gezien de betrouwbaarheid van de Benelux pak ik die van een uur eerder.

Ik vertrek vanuit Breda om 7.52, 8.34 in Roosendaal overstappen naar de Benelux, dan ben ik dus om 9.42 al in Brussel. Beetje vroeg, maarja. www.railtimehistory.be geeft wel erg veel vertragingen van +20 of meer voor de trein van Roosendaal naar Brussel... en dat risico loop ik toch liever niet
Ik heb vorige week de eurostar naar London genomen, vanaf Schiphol om 7.10 met de benelux richting Brussel vertrokken. Uiteindelijk 30 minuten vertraging gehad.
BTW, behalve vertraging moet je echt rekening houden met het inchecken/door de douane moeten etc in Brussel dus neem de overstap niet te krap.
's ochtends is er gelukkig op het station genoeg open en er is een koffiebar achter de checkin. Op de terugweg was de aankomst op Brussel-midi om 20.30 alsof het al nacht was, bijna alles dicht

Ik heb eerste klas gereisd, warm eten en drinken werden gebracht, krantjes en tijdschriften kon je uit het rek pakken. Goed te doen
pi_74985385
quote:
Op woensdag 25 november 2009 08:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is het doel hier nou eigenlijk van? Zo veel mogelijk kilometers maken? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillende lijnen aandoen? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillend materieel? Kan ook wel beter. Ik begrijp het niet zo goed
Doel is om veel kilometers te maken en wel op zoveel mogelijk (hoge)snelheids- en ICE-trajecten waar ik nog niet geweest ben. Met (op de eerste nacht na) een vast rustpunt te Frankfurt. Bewust gekozen voor zoveel mogelijk ICE, alhoewel ik ook meer EuroCity, een RailJet of iets anders overwogen heb. Ik ga er duidelijk niet voor de steden naartoe, af en toe wel om er een uurtje ofzo even op het station dan wel in omgeving rond te kijken. Verder vind ik lange treinreizen, en dan vooral in ICE 3, simpelweg leuk.

Veel van de reis is gepland aan de hand van dit kaartje:
http://www.hochgeschwindi(...)inien_flash_2008.htm

(Vet kaartje trouwens, wel wat gedateerd, maar veel klopt nog wel. Lachen selectieoptie van welk type ICE waar rijdt)

En dit kaartje

Wat beter up-to-date en voornamelijk handig voor de snelheden en frequenties.

Na deze reis heb ik, op Würzburg Hbf - Fulda na, alle Neubaustrecke (NBS) op dat eerste kaartje gehad. En eigenlijk ook alle binnenlandse ´hoofdlijnen´. Uiteindelijke doel is om alle ICE-trajecten gehad te hebben.
pi_74986679
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een vriend van me heeft eens 4 uur in Olst stilgestaan in een DDAR. Eerst gingen de lichten uit, toen de verwarming, is iedereen bij elkaar in 1 bak gekropen etc. Stoere verhalen hou je daar aan over
Dat was een VIRM
pi_74987730
Whatever, een kuttrein iig

Bordjes Antwerpen-Haven al gezien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74991937
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:25 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dat was een VIRM
Ook niet, was ICRm
pi_74992073
quote:
Handig, eerst mooi schoon gewassen voor de sloop Doen ze met dode mensen ook voor als ze opgebaard liggen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74992388
quote:
Dat is zielig!

Ik zag laatst ook al in Tilburg 2 1600's staan waarvan de voor- en achterkant ontbreekt. Wat doen die daar?
pi_74992457
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:20 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat is zielig!

Ik zag laatst ook al in Tilburg 2 1600's staan waarvan de voor- en achterkant ontbreekt. Wat doen die daar?
Ik denk stonden.... ongeveer al het materieel (16xx) wat kapot was nav aanrijdingen etc is nu vakkundig door de sloper kapotgemaakt. Zie ook de omschrijving op Flickr.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 november 2009 @ 16:28:21 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74992668
Het lijkt eindelijk de goede kant op te gaan met de SLeT.

Zo rijden er nu meer en meer treinstellen in dienst en zijn er nu zelfs weer nieuwe stellen naar Nederland gebracht. Wel zijn er van de al eerder geleverde stellen enkele retour naar Duitsland om dingen te laten wijzigen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74993001
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:20 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat is zielig!

Ik zag laatst ook al in Tilburg 2 1600's staan waarvan de voor- en achterkant ontbreekt. Wat doen die daar?
Niets meer, die staan nu op bovenstaande foto
pi_74994343
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt eindelijk de goede kant op te gaan met de SLeT.

Zo rijden er nu meer en meer treinstellen in dienst en zijn er nu zelfs weer nieuwe stellen naar Nederland gebracht. Wel zijn er van de al eerder geleverde stellen enkele retour naar Duitsland om dingen te laten wijzigen.
Op dat terrein bij de pietheinkade zijn ze inderdaad weg sinds gister/vandaag. Waar komen ze eigenlijk te rijden?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 november 2009 @ 17:27:22 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74994407
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:24 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Op dat terrein bij de pietheinkade zijn ze inderdaad weg sinds gister/vandaag. Waar komen ze eigenlijk te rijden?
Er staat idd niet veel op Dijksgracht meer nee. Ze komen uiteindelijk in bijna alle stoptreinen in de Randstad te rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74996254
Gezien ja, @ Fles. Kut FOK trouwens laatste tijd optyfen met die down-tijd de hele tijd.
pi_74996459
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Gezien ja, @ Fles. Kut FOK trouwens laatste tijd optyfen met die down-tijd de hele tijd.
Komt door die upgrade
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74996911
Net Interrail ticket gekocht op het station.
Alleen de stoelreservering voor de Bernina express(Chur-Tirano) ging wat lastig.

Want volgen de baliedames moest die ticket onder de landcode Italie geboekt worden en daar was geen plaats meer.

Ik thuis naar RHB gebeld, bleken er nog 15 plaatsen te zijn, alleen heb ik geen creditcard dus dat ging ook niet lukken.

Toen maar naar NS internationaal gebeld en toen lukt het boeken wel omdat ze gewoon onder de landcode Zwitserland deden.
Gelukkig rekende ze niet weer 10 euro boekingskosten.

Tickets zijn gekocht, heb er ieder geval erg zin in.
............................
  woensdag 25 november 2009 @ 19:34:36 #71
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74998077

Fototje uit de tubantia.

De rails zijn ondertussen ook al geplaatst langs het nieuwe perron van Nijverdal West.
pi_74998729
quote:
Dat doet me denken aan wat NS in 2003 met ICM-0 deed.
De 4003:

De 4006 vlak voor de sloop:

De 4005 dient nu als oefenobject:
pi_74998828
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:00 schreef IntercityAPT het volgende:
Dat doet me denken aan wat NS in 2003 met ICM-0 deed.
De 4003:
[ afbeelding ]
Grappig, O&K op die sloopkraan Orenstein & Koppel heeft in het verleden talloze locomotieven gebouwd voor NS
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75000443
quote:
Ook heel onopvallend achteruit afgespeeld

Maar dan nog, dat geluid
  woensdag 25 november 2009 @ 21:01:32 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75000725
Ik ben in London. Eén van de eerste dingen die ik zag... was een NS-logo op een stadsbus:


Verder al veel tube gehad op een aantal lijnen... Circle, Piccadilly, Bakerloo, District...
pi_75002282
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:54 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ook heel onopvallend achteruit afgespeeld

Maar dan nog, dat geluid
Nu je het zegt, in België horen treinen inderdaad niet rechts te rijden...
pi_75002315
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef James1988 het volgende:
Ik ben in London.
Verder al veel tube gehad op een aantal lijnen... Circle, Piccadilly, Bakerloo, District...
Leuk. Ga je ook nog wat treinen nemen? Zo ja, let dan vooral op de HST's van Grand Central, die hebben nog hun oude brullende motoren
pi_75002320
quote:
Doet me aan een ander filmpje denken

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75002323
Iemand enig idee wat er vanavond tussen tilburg en eindhoven was dat er geen treinen reden tussen 20:00 en 21:00?
pi_75002359
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Nu je het zegt, in België horen treinen inderdaad niet rechts te rijden...
EN al die sluitseinen bij "tegemoetkomende" treinen natuurlijk he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75002493
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

EN al die sluitseinen bij "tegemoetkomende" treinen natuurlijk he
Dat er bij elk rood sein gewoon doorgereden wordt, vond ik ook wel apart, maar dat kan gewoon in België o.i.d.?
pi_75002584
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doet me aan een ander filmpje denken


Wat een kut muziek.

Maar dit blijft toch de beste:
pi_75002620
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:44 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat er bij elk rood sein gewoon doorgereden wordt, vond ik ook wel apart, maar dat kan gewoon in België o.i.d.?
Het is inderdaad wel mogelijk, maar hopelijk gebeurd het niet al te vaak.
pi_75002644
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:44 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat er bij elk rood sein gewoon doorgereden wordt, vond ik ook wel apart, maar dat kan gewoon in België o.i.d.?
Makkelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75002748
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:47 schreef KapiteinT het volgende:
Maar dit blijft toch de beste:
Als we zo gaan beginnen vind ik deze ook wel erg vet eigenlijk

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 november 2009 @ 22:07:13 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75003394
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Leuk. Ga je ook nog wat treinen nemen? Zo ja, let dan vooral op de HST's van Grand Central, die hebben nog hun oude brullende motoren
Te weinig tijd voor, ik ga vrijdagmiddag alweer terug namelijk. En mijn reispartner heeft niet zoveel interesse in treinen.
pi_75006617
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef James1988 het volgende:
Ik ben in London. Eén van de eerste dingen die ik zag... was een NS-logo op een stadsbus:
[ afbeelding ]
"De NedRailways B.V., dochteronderneming van Nederlandse Spoorwegen NV heeft zich op 7 november 2008 bij Bundeskartellamt gemeld voor de overname van Abellio GmbH. De Bundeskartellamt heeft op 24 november 2008 het verzoek ingewilligd. In december 2008 werden alle aandelen (incl. busvervoer) overgenomen."

Bron
  donderdag 26 november 2009 @ 01:38:02 #90
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75009405
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:24 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

"De NedRailways B.V., dochteronderneming van Nederlandse Spoorwegen NV heeft zich op 7 november 2008 bij Bundeskartellamt gemeld voor de overname van Abellio GmbH. De Bundeskartellamt heeft op 24 november 2008 het verzoek ingewilligd. In december 2008 werden alle aandelen (incl. busvervoer) overgenomen."

Bron
Abellio, volgens mij is dat een dochteronderneming van Rheinbahn.
pi_75010474
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:41 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
Fototje uit de tubantia.

De rails zijn ondertussen ook al geplaatst langs het nieuwe perron van Nijverdal West.
Oh noes. Ik moet daar écht foto's gaan maken.
pi_75011004
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:34 schreef Ofyles2 het volgende:
Vandaag stuitte ik op deze tip: http://www.moneysavingexpert.com/travel/cheap-train-tickets
wat een drama is reizen met de trein in de UK toch
quote:
This is the big trick everyone should know. Instead of buying tickets for the whole journey, buying tickets for its constituent parts separately can bizarrely slash the price – even though you're travelling on exactly the same train.

In the very rare event that your split ticket stop coincides with a place you may change train, your first train were late and you’d booked a specific ticket, you may find your ticket isn’t valid for the last half of the journey.


Stel je voor, je heb een kaartje van te voren moeten kopen voor de trein van 17.02 vanuit eindhoven (en dus niet een trein later kunnen nemen), overstappen op Utrecht maar vertraging. Moet je een nieuw kaartje kopen
pi_75011753
quote:
Binnen drie jaar kunnen reizigers in alle intercity's van de NS en in alle treinen van Arriva gratis internetten. Minister Eurlings stelt 16 miljoen euro beschikbaar voor dit doel. NS en Arriva steken er zelf ook geld in.

De eerste treinreizigers kunnen vanaf volgende jaar met een mobiele telefoon of laptop gebruikmaken van internet. Het PvdA-Kamerlid Samson had Eurlings om geld gevraagd voor gratis internet, om het reizen per trein aantrekkelijker te maken.

Op veel stations is internetten al mogelijk, maar zodra de trein vertrekt valt de verbinding weg.
Bron
pi_75011884


Over drie jaar zit iedereen met een dongel ft. ingebouwde SIM-kaart te internetten. Dat is dan net zo goedkoop als mobiel bellen vs. telefoon in de trein zo´n 10 jaar geleden.
pi_75011908
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:45 schreef Socios het volgende:


Over drie jaar zit iedereen met een dongel ft. ingebouwde SIM-kaart te internetten. Dat is dan net zo goedkoop als mobiel bellen vs. telefoon in de trein zo´n 10 jaar geleden.
Maar 'goedkoop' is altijd nog duurder dan gratis.
pi_75011993
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee wat er vanavond tussen tilburg en eindhoven was dat er geen treinen reden tussen 20:00 en 21:00?
De politie deed onderzoek naar een zelfdoding tussen Tilburg en Oisterwijk. Dat werd er omgeroepen in de IC naar Venlo die om 20.20 aankwam op Breda. Zou een half uurtje duren.
  donderdag 26 november 2009 @ 10:07:49 #97
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75012367
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:39 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Bron
Ook op nu.nl, en direct daaronder: http://www.nu.nl/internet/2131087/website-ns-lucht.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator donderdag 26 november 2009 @ 10:47:54 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_75013226
Even terug naar die slooptreinen he, zou je bepaalde onderdelen ook kunnen meenemen als je dat zou willen? Mijn collega wil graag een noodrem hebben
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2009 @ 10:54:15 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75013389
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Even terug naar die slooptreinen he, zou je bepaalde onderdelen ook kunnen meenemen als je dat zou willen? Mijn collega wil graag een noodrem hebben
Zoiets moet je aanvragen en ik weet dat zo'n aanvraag erg lang kan duren. Maar het is altijd beter dan om het er maar illegaal af te slopen zoals enkele 'hobbyisten' in het verleden wel gedaan hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75013440
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Even terug naar die slooptreinen he, zou je bepaalde onderdelen ook kunnen meenemen als je dat zou willen? Mijn collega wil graag een noodrem hebben
Ga eens langs bij de sloper en vraag het daar.
Toen ze bij ons de M2-rijtuigen aan het slopen waren kon je gerust stukken gaan halen of zelfs inwisselen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')