Wat is het doel hier nou eigenlijk van? Zo veel mogelijk kilometers maken? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillende lijnen aandoen? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillend materieel? Kan ook wel beter. Ik begrijp het niet zo goedquote:Op woensdag 25 november 2009 00:16 schreef Socios het volgende:
Deze reis ga ik maken in december. Alle tickets al een aantal weken in huis.
[knip]
Totaal 4.118 kilometer.
Ik heb vorige week de eurostar naar London genomen, vanaf Schiphol om 7.10 met de benelux richting Brussel vertrokken. Uiteindelijk 30 minuten vertraging gehad.quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:51 schreef James1988 het volgende:
Morgen om 11.29 de Eurostar van Brussel naar Londen. Ik kan met de Benelux om 10.42 in Brussel aankomen (precies op tijd) maar gezien de betrouwbaarheid van de Benelux pak ik die van een uur eerder.
Ik vertrek vanuit Breda om 7.52, 8.34 in Roosendaal overstappen naar de Benelux, dan ben ik dus om 9.42 al in Brussel. Beetje vroeg, maarja. www.railtimehistory.be geeft wel erg veel vertragingen van +20 of meer voor de trein van Roosendaal naar Brussel... en dat risico loop ik toch liever niet
Doel is om veel kilometers te maken en wel op zoveel mogelijk (hoge)snelheids- en ICE-trajecten waar ik nog niet geweest ben. Met (op de eerste nacht na) een vast rustpunt te Frankfurt. Bewust gekozen voor zoveel mogelijk ICE, alhoewel ik ook meer EuroCity, een RailJet of iets anders overwogen heb. Ik ga er duidelijk niet voor de steden naartoe, af en toe wel om er een uurtje ofzo even op het station dan wel in omgeving rond te kijken. Verder vind ik lange treinreizen, en dan vooral in ICE 3, simpelweg leuk.quote:Op woensdag 25 november 2009 08:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is het doel hier nou eigenlijk van? Zo veel mogelijk kilometers maken? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillende lijnen aandoen? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillend materieel? Kan ook wel beter. Ik begrijp het niet zo goed
Dat was een VIRMquote:Op maandag 23 november 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft eens 4 uur in Olst stilgestaan in een DDAR. Eerst gingen de lichten uit, toen de verwarming, is iedereen bij elkaar in 1 bak gekropen etc. Stoere verhalen hou je daar aan over
Handig, eerst mooi schoon gewassen voor de sloopquote:Op woensdag 25 november 2009 16:01 schreef Dichterbijer het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/rob46/4127513671/in/photostream/
Dat is zielig!quote:Op woensdag 25 november 2009 16:01 schreef Dichterbijer het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk stonden.... ongeveer al het materieel (16xx) wat kapot was nav aanrijdingen etc is nu vakkundig door de sloper kapotgemaakt. Zie ook de omschrijving op Flickr.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:20 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat is zielig!![]()
Ik zag laatst ook al in Tilburg 2 1600's staan waarvan de voor- en achterkant ontbreekt. Wat doen die daar?
Niets meer, die staan nu op bovenstaande fotoquote:Op woensdag 25 november 2009 16:20 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat is zielig!![]()
Ik zag laatst ook al in Tilburg 2 1600's staan waarvan de voor- en achterkant ontbreekt. Wat doen die daar?
Op dat terrein bij de pietheinkade zijn ze inderdaad weg sinds gister/vandaag. Waar komen ze eigenlijk te rijden?quote:Op woensdag 25 november 2009 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt eindelijk de goede kant op te gaan met de SLeT.
Zo rijden er nu meer en meer treinstellen in dienst en zijn er nu zelfs weer nieuwe stellen naar Nederland gebracht. Wel zijn er van de al eerder geleverde stellen enkele retour naar Duitsland om dingen te laten wijzigen.
Er staat idd niet veel op Dijksgracht meer nee. Ze komen uiteindelijk in bijna alle stoptreinen in de Randstad te rijden.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:24 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Op dat terrein bij de pietheinkade zijn ze inderdaad weg sinds gister/vandaag. Waar komen ze eigenlijk te rijden?
Komt door die upgradequote:Op woensdag 25 november 2009 18:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Gezien ja, @ Fles. Kut FOK trouwens laatste tijdoptyfen met die down-tijd de hele tijd.
Dat doet me denken aan wat NS in 2003 met ICM-0 deed.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:01 schreef Dichterbijer het volgende:
[ afbeelding ]
Grappig, O&K op die sloopkraanquote:Op woensdag 25 november 2009 20:00 schreef IntercityAPT het volgende:
Dat doet me denken aan wat NS in 2003 met ICM-0 deed.
De 4003:
[ afbeelding ]
Ook heel onopvallend achteruit afgespeeldquote:Op woensdag 25 november 2009 20:50 schreef KapiteinT het volgende:
Vet: http://www.thalys.com/feeds/de-metamorfose-in-actie
Nu je het zegt, in België horen treinen inderdaad niet rechts te rijden...quote:Op woensdag 25 november 2009 20:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ook heel onopvallend achteruit afgespeeld![]()
Maar dan nog, dat geluid
Leuk. Ga je ook nog wat treinen nemen? Zo ja, let dan vooral op de HST's van Grand Central, die hebben nog hun oude brullende motorenquote:Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef James1988 het volgende:
Ik ben in London.
Verder al veel tube gehad op een aantal lijnen... Circle, Piccadilly, Bakerloo, District...
Doet me aan een ander filmpje denkenquote:Op woensdag 25 november 2009 20:50 schreef KapiteinT het volgende:
Vet: http://www.thalys.com/feeds/de-metamorfose-in-actie
EN al die sluitseinen bij "tegemoetkomende" treinen natuurlijk hequote:Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nu je het zegt, in België horen treinen inderdaad niet rechts te rijden...
Dat er bij elk rood sein gewoon doorgereden wordt, vond ik ook wel apart, maar dat kan gewoon in België o.i.d.?quote:Op woensdag 25 november 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN al die sluitseinen bij "tegemoetkomende" treinen natuurlijk he
Wat een kut muziek.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doet me aan een ander filmpje denken![]()
Het is inderdaad wel mogelijk, maar hopelijk gebeurd het niet al te vaak.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat er bij elk rood sein gewoon doorgereden wordt, vond ik ook wel apart, maar dat kan gewoon in België o.i.d.?
Makkelijkquote:Op woensdag 25 november 2009 21:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat er bij elk rood sein gewoon doorgereden wordt, vond ik ook wel apart, maar dat kan gewoon in België o.i.d.?
Als we zo gaan beginnen vind ik deze ook wel erg vet eigenlijkquote:
Te weinig tijd voor, ik ga vrijdagmiddag alweer terug namelijk. En mijn reispartner heeft niet zoveel interesse in treinen.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Leuk. Ga je ook nog wat treinen nemen? Zo ja, let dan vooral op de HST's van Grand Central, die hebben nog hun oude brullende motoren
"De NedRailways B.V., dochteronderneming van Nederlandse Spoorwegen NV heeft zich op 7 november 2008 bij Bundeskartellamt gemeld voor de overname van Abellio GmbH. De Bundeskartellamt heeft op 24 november 2008 het verzoek ingewilligd. In december 2008 werden alle aandelen (incl. busvervoer) overgenomen."quote:Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef James1988 het volgende:
Ik ben in London. Eén van de eerste dingen die ik zag... was een NS-logo op een stadsbus:
[ afbeelding ]
Abellio, volgens mij is dat een dochteronderneming van Rheinbahn.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:24 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
"De NedRailways B.V., dochteronderneming van Nederlandse Spoorwegen NV heeft zich op 7 november 2008 bij Bundeskartellamt gemeld voor de overname van Abellio GmbH. De Bundeskartellamt heeft op 24 november 2008 het verzoek ingewilligd. In december 2008 werden alle aandelen (incl. busvervoer) overgenomen."
Bron
Oh noes. Ik moet daar écht foto's gaan maken.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:41 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
Fototje uit de tubantia.
De rails zijn ondertussen ook al geplaatst langs het nieuwe perron van Nijverdal West.
wat een drama is reizen met de trein in de UK tochquote:Op woensdag 25 november 2009 19:34 schreef Ofyles2 het volgende:
Vandaag stuitte ik op deze tip: http://www.moneysavingexpert.com/travel/cheap-train-tickets
quote:This is the big trick everyone should know. Instead of buying tickets for the whole journey, buying tickets for its constituent parts separately can bizarrely slash the price – even though you're travelling on exactly the same train.
In the very rare event that your split ticket stop coincides with a place you may change train, your first train were late and you’d booked a specific ticket, you may find your ticket isn’t valid for the last half of the journey.
Bronquote:Binnen drie jaar kunnen reizigers in alle intercity's van de NS en in alle treinen van Arriva gratis internetten. Minister Eurlings stelt 16 miljoen euro beschikbaar voor dit doel. NS en Arriva steken er zelf ook geld in.
De eerste treinreizigers kunnen vanaf volgende jaar met een mobiele telefoon of laptop gebruikmaken van internet. Het PvdA-Kamerlid Samson had Eurlings om geld gevraagd voor gratis internet, om het reizen per trein aantrekkelijker te maken.
Op veel stations is internetten al mogelijk, maar zodra de trein vertrekt valt de verbinding weg.
Maar 'goedkoop' is altijd nog duurder dan gratis.quote:Op donderdag 26 november 2009 09:45 schreef Socios het volgende:![]()
Over drie jaar zit iedereen met een dongel ft. ingebouwde SIM-kaart te internetten. Dat is dan net zo goedkoop als mobiel bellen vs. telefoon in de trein zo´n 10 jaar geleden.
De politie deed onderzoek naar een zelfdoding tussen Tilburg en Oisterwijk. Dat werd er omgeroepen in de IC naar Venlo die om 20.20 aankwam op Breda. Zou een half uurtje duren.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee wat er vanavond tussen tilburg en eindhoven was dat er geen treinen reden tussen 20:00 en 21:00?
Ook op nu.nl, en direct daaronder: http://www.nu.nl/internet/2131087/website-ns-lucht.htmlquote:
Zoiets moet je aanvragen en ik weet dat zo'n aanvraag erg lang kan duren. Maar het is altijd beter dan om het er maar illegaal af te slopen zoals enkele 'hobbyisten' in het verleden wel gedaan hebben.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Even terug naar die slooptreinen he, zou je bepaalde onderdelen ook kunnen meenemen als je dat zou willen? Mijn collega wil graag een noodrem hebben
Ga eens langs bij de sloper en vraag het daar.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Even terug naar die slooptreinen he, zou je bepaalde onderdelen ook kunnen meenemen als je dat zou willen? Mijn collega wil graag een noodrem hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |