abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74960136

Hier alweer deel 193 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:

- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.


De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de meeste treinen naar het buitenland. Op dit moment gaat er nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog niet in gebruik is voor buitenlands vervoer. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal andere vervoerders, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) (stopt niet tussen Hengelo en Bentheim)
Zevenaar - Emmerich: ICE International (stopt niet tussen Arnhem en Oberhausen)
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen en Stavoren maar ook naar Groningen. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2011 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische Spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Aangezien er te weinig stellen zijn voor een goede dienstuitvoering wordt daarnaast Plan V 867 ingezet.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze Velios genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia twee Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De elektrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein).



Naast de treinen rijdt NS ook op 1 traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Vanaf december zullen de trams hier vervangen worden door sprinters. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.



De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, VIRM, SLT, Mat´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.


NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag, elke 2 uur), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt met een groene NMBS-Traxx. Ooit zal de Benelux over de HSL gaan rijden, maar wanneer precies is afwachten.
De Thalys is, op de nachttreinen na, de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' prio-rijtuigen (gepimpt ICRm materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

De HSL-Zuid
Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra.

Voor Fyra geldt een toeslag van maar liefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost zelfs ¤ 224, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios

Afkortingen
Soms worden in dit topic stations aangegeven met afkortingen, zoals Es voor Enschede en Amr voor Alkmaar. Deze kun je hier opzoeken. Mocht je er niet uitkomen (en dat geldt ook voor ander jargon, vraag dan gewoon even wat het betekent.

Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 0% gewijzigd door Irritatie100 op 24-11-2009 11:40:27 ]
pi_74960187


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74960357
Goede getallen in de OP ook niet..
pi_74960576
dat moet je ook net zien
pi_74961411
Ik ben er weer bij
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 november 2009 @ 11:12:37 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74961591
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:17 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

wordt tijd dat die dingen eens op de Hoekse Lijn gaan rijden
Mja, de NS wil ze wel heel houden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74961896
Ik vind dat ze maar eens een boog moeten gaan leggen van Amsterdam zuid naar lelylaan. Die overstap op schiphol is een beeeeetje debiel
pi_74961933


Een vriendin van me verklaarde mij voor gek laatst toen ik heel boeiend in een zwarte pieten kostuum + schmink langs de overweg stond om te kijken wat voor een trein eraan kwam. xD

[ Bericht 52% gewijzigd door Crientj op 24-11-2009 11:27:18 ]
pi_74961983
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]


Woow!
Nu heb je wel veel perronbordjes extra bij he...
pi_74962000
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:20 schreef Yreal het volgende:
Ik vind dat ze maar eens een boog moeten gaan leggen van Amsterdam zuid naar lelylaan. Die overstap op schiphol is een beeeeetje debiel
Gaan daar nog niet genoeg metro's, trams en ander grut dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74962510
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, de NS wil ze wel heel houden
Ja maar, ik rij ook dagelijks op de Hoekse Lijn
pi_74962542
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:30 schreef Ireyon het volgende:
Goede getallen in de OP ook niet..
Zo goed?
pi_74964178
Tvp.

pi_74964777
Leuke foto ?
pi_74964880
Lachen sfeerbeeldje wel, hè.
pi_74964904
Ah ging het daarom, ik dacht net raad de plaat ?
  dinsdag 24 november 2009 @ 13:29:26 #17
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74965199
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ah ging het daarom, ik dacht net raad de plaat ?
Alsnog kan je het wel proberen te raden lijkt mij
Heeft het een dubbele betekenis, die plaat


Een SLT, SGM & VIRM naast elkaar.
Dit is, denk ik althans, Utrecht.

Als ik mocht kiezen welke trein, kies ik de SLeT
pi_74965207
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:20 schreef Yreal het volgende:
Ik vind dat ze maar eens een boog moeten gaan leggen van Amsterdam zuid naar lelylaan. Die overstap op schiphol is een beeeeetje debiel
Neem de metro. Dan ben je er in een paar minuten.
pi_74965231
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:38 schreef Socios het volgende:
Tvp.

[ afbeelding ]
Lijkt op Maassluis
pi_74965456
Nope.

Btw, als jullie stations willen raden.

Welk station is dit? #7 Waar we vrolijk verder raden..

Daar staat er nog één van mij open.

Bovenstaande foto in het donker is genomen op station Coevorden.
pi_74966229
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Alsnog kan je het wel proberen te raden lijkt mij
Heeft het een dubbele betekenis, die plaat

[ afbeelding ]
Een SLT, SGM & VIRM naast elkaar.
Dit is, denk ik althans, Utrecht.

Als ik mocht kiezen welke trein, kies ik de SLeT
Ligt aan het moment, sprinter valt zowiezo af . VIRM is wel nodig voor AH-UT in de spits 2*VIRM VI.
  dinsdag 24 november 2009 @ 16:51:56 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74966928
Morgen om 11.29 de Eurostar van Brussel naar Londen. Ik kan met de Benelux om 10.42 in Brussel aankomen (precies op tijd) maar gezien de betrouwbaarheid van de Benelux pak ik die van een uur eerder.

Ik vertrek vanuit Breda om 7.52, 8.34 in Roosendaal overstappen naar de Benelux, dan ben ik dus om 9.42 al in Brussel. Beetje vroeg, maarja. www.railtimehistory.be geeft wel erg veel vertragingen van +20 of meer voor de trein van Roosendaal naar Brussel... en dat risico loop ik toch liever niet
  dinsdag 24 november 2009 @ 16:55:52 #23
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_74967064
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:38 schreef Socios het volgende:
Tvp.

[ afbeelding ]
edit: lama
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:00:31 #24
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74967220


DE 1 - 41 - NSM
DE 2 - 186 - Historisch Streekvervoer Achterhoek
DE 3 - 27 - NSM
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:07:36 #25
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_74967468


1202
1123
1010

[ Bericht 14% gewijzigd door bork op 24-11-2009 17:42:22 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:09:48 #26
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_74967528
terug vindt plan V
pi_74969858
Weet iemand of Rail Away binnenkort nog op tv komt?
pi_74970068
Vandaag in Nijmegen om 17:03 ICM als stoptrein/sprinter naar zuthpen
pi_74970126
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 19:08 schreef Palmboom313 het volgende:
Vandaag in Nijmegen om 17:03 ICM als stoptrein/sprinter naar zuthpen
Niks nieuws hoor

Op Apeldoorn - Enschede rijd ook soms een ICM/planV als sprinter

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2009 19:10:20 ]
  dinsdag 24 november 2009 @ 19:16:28 #30
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_74970389
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 16:51 schreef James1988 het volgende:

Ik vertrek vanuit Breda om 7.52, 8.34 in Roosendaal overstappen naar de Benelux, dan ben ik dus om 9.42 al in Brussel. Beetje vroeg, maarja. www.railtimehistory.be geeft wel erg veel vertragingen van +20 of meer voor de trein van Roosendaal naar Brussel... en dat risico loop ik toch liever niet
Precies de planning die ik voor februari in gedachten heb. Tenzij de HSL-shuttle dan rijdt natuurlijk .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_74970866
Wat te doen als de intercity van 17:32 een kwartier vertraging heeft? Dan laat je die natuurlijk nog een kwartier stilstaan en je noemt het de intercity van 18:02 .
  dinsdag 24 november 2009 @ 20:51:07 #32
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_74970891
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 19:16 schreef JDude het volgende:

[..]

Precies de planning die ik voor februari in gedachten heb. Tenzij de HSL-shuttle dan rijdt natuurlijk .
Same shit, different day
SC hopper present
pi_74970929
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 20:50 schreef Ireyon het volgende:
Wat te doen als de intercity van 17:32 een kwartier vertraging heeft? Dan laat je die natuurlijk nog een kwartier stilstaan en je noemt het de intercity van 18:02 .
En de originele intercity van 18.02 dan?
  dinsdag 24 november 2009 @ 20:55:52 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74971103
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 20:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

En de originele intercity van 18.02 dan?
De IC van 17.32 is in dat geval komen te vervallen, en is de IC van 18.02 geworden.
Er word dus dan geschoven met materieel. En tijden.
pi_74972621
Vandaag had ik een achterlijke machinist. Kwam eerst al lekker rustig en relaxed binnenlopen, met een pijp in de mond. Er reed geen stoptrein of goederentrein voor ons uit, dus wij hadden vrije baan. Zijn rijgedrag had echter wat meer weg van een kameel.

Dit merk ik trouwens vaker: op de korte stukken, bijvoorbeeld tussen R'dam C en R'dam Alexander, blijven ze vaak gewoon 80 rijden.
pi_74972790
ik had afgelopen weekend een IC van Rtd naar Ut die zonder toelichting in Rotterdam Noord stopte. Moest zeker iemand afgezet worden of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:51:21 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74973612
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
ik had afgelopen weekend een IC van Rtd naar Ut die zonder toelichting in Rotterdam Noord stopte. Moest zeker iemand afgezet worden of zo
Zie ik wel eens vaker..
Had het laatst nog toen ik op de Stoptrein wachtte richting Rotterdam vanuit Zwijndrecht..
Komt er een IC aan vanuit Rotterdam, mindert vaart aan perron 3, en staat stil. Stapt er een NS persoontje in bij die gele deur waar de machinist zit, en de trein reed weer weg
pi_74975632
Heb mijn planning aardig rond voor treinvakantie in december:

1 dag reizen
Amsterdam - Basel ICE3
Basel - Zurich IR

1 dag reizen
Zurich - Chur IR
Chur - Tirano Bernina Expres
Tirano - St. Moritz R

1 dag reizen
St. Moritz - Filisur RE
Filisur - Davos Platz R
Davos Platz - Landquart RE
Landquart - Buchs RE
Buchs - Feldkirch R
Feldkirch - Innsbruck EC

1 Dag reizen

Innsbruck - Salzburg EC
Salzburg - Munchen Railjet.
Munchen - Frankfurt ICE3
Frankfurt - Luik ICE3
Luik - Maastricht IC
Maastricht - Amsterdam IC

Kwam er alleen achter dat straks bij de nieuwe dienstregeling de laatste ICE(120) naar NL niet meer bestaat.
Dat betekend dus dat de laaste ICE bijna 2 uur eerder gaat naar NL.

Daarom ga ik ook via Luik, want dan ik 30 min later op Frankfurt HBF zijn en dat lukt een stuk beter kwa planning.

[ Bericht 4% gewijzigd door sander89 op 24-11-2009 22:42:37 ]
............................
pi_74976981
Netjes, ik heb geen extremiteiten meer op het programma rest van het jaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74977442
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:35 schreef sander89 het volgende:
Kwam er alleen achter dat straks bij de nieuwe dienstregeling de laatste ICE(120) naar NL niet meer bestaat.
ICE 120 bestaat nog wel. Alleen rijdt ´ie straks alleen nog maar op donderdag, vrijdag en zondag.
(Tegenover alle dagen behalve zaterdag nu. )

Leuke reis! Wanneer gaat dit plaatsvinden?
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:41:38 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74978103
Ik ga 19 December naar Münster met de SSN (Stoom Stichting Nederland).
Dit is dus met een stoomtrein
In Emmerich word de stoomloc(de 65 078) van SSN afgekoppeld, en een stoomloc van de Duitse DGEG, de 38 2267 aangekoppeld.
Op de terugweg zal in Emmerich de loc van de SSN er weer voorkomen.
Vertrek uit Rotterdam Centraal: 8:00
Verwachtte aankomst Münster: Vroeg in de middag
Vertrek uit Münster: Eind van de middag / begin van de avond
Aankomst Rotterdam Centraal: 23:00

In Utrecht kan er ook opgestapt worden, en natuurlijk uitgestapt worden.

Kosten zijn wel ¤80 (omdat ik donateur ben)..

Zit ik op db.de te kijken, om te zien wat het zou kosten als je bijv. met ice e.d. gaat..
Welke munster moet je dan hebben? Staan meerderen tussen. Munster Bahnhof is al 7 uur onderweg:s
Ik denk toch dat ik iets grandioos fout doe
Bij NSHiSpeed zit ik op 2u 25 minuten ongeveer, zit meer in de richting.
Volgens NSHiSpeed zou ik dan ongeveer ¤48 totaal kwijt zijn..
En dan heb ik A punt in Duitsland Rheine of Oberhausen.. Klopt ook geen zeik van

Wie kan me helpen hiermee, want snap er nu helemaal de ballen van
pi_74978154
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:22 schreef Socios het volgende:

[..]

ICE 120 bestaat nog wel. Alleen rijdt ´ie straks alleen nog maar op donderdag, vrijdag en zondag.
(Tegenover alle dagen behalve zaterdag nu. )
Aha, waar haal je die info vandaan want heb gezocht maar niks kunnen vinden in de nieuwe dienstregeling over de ICE.

Begin december ga ik deze reis maken, hopelijk beetje mooi weer in de alpen.
Ook erg zin in het Snowboarden.
............................
pi_74978516
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:41 schreef greavy het volgende:
Welke munster moet je dan hebben? Staan meerderen tussen. Munster Bahnhof is al 7 uur onderweg:s
Je moet niet Munster maar Münster(Westf)Hbf hebben. (Umlaut dus)
pi_74978562
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:42 schreef sander89 het volgende:
Aha, waar haal je die info vandaan want heb gezocht maar niks kunnen vinden in de nieuwe dienstregeling over de ICE.
Gewoon uit het nieuwe Spoorboekje. Maar staat ook wel in de online dienstregeling.
quote:
Begin december ga ik deze reis maken, hopelijk beetje mooi weer in de alpen.
Ook erg zin in het Snowboarden.
Lachen hoor, ik ga eind december die kant op. Zitten paar overeenkomsten in de route. Ben ´m aan het uitwerken, post ik ´m straks.
  woensdag 25 november 2009 @ 00:00:54 #45
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74978869
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:52 schreef Socios het volgende:

[..]

Je moet niet Munster maar Münster(Westf)Hbf hebben. (Umlaut dus)
Aah, heb het door.
Volgend DB is het 3u 50 minuten ongeveer..
NSHiSpeed zegt 2:30 het snelste.
Kosten verschillen echt per soort trein enzo..
De ene keer is met de NS goedkoper, de andere keer de stoomtrein
Nu weet k genoeg..
Het word een lange rit, want we rijden langzamer dan een ICE is me verteld door hun(SSN)
pi_74979474
Deze reis ga ik maken in december. Alle tickets al een aantal weken in huis.

Zondag 27 december 2009: [664 km.]
37240: Harlingen 10.31 - Leeuwarden 10.55 (GTW) [26 km.]
IC (10)740: Leeuwarden 11.05 - Amersfoort 12.52 (ICM) [161 km.]
IC 1540: Amersfoort 12.59 - Amsterdam Centraal 13.32 (ICM) [45 km.]
Thalys 9342: Amsterdam Centraal 14.16 - Bruxelles-Midi 16.10 (Thalys) [209 km.]
EC 295: Bruxelles-Midi 17.27 - Luxembourg Gare 20.17 (EuroCity-rijtuigen) [223 km.]

Maandag 28 december 2009: [1.073 km.]
TGV 2865: Luxembourg Gare 10.00 - Paris Est 12.05 (TGV) [417 km.]
ICE 9555: Paris Est 13.09 - Frankfurt (Main) Hbf 16.58 (ICE 3) [656 km.]

Dinsdag 29 december 2009: [933 km.]
ICE 726: Frankfurt (Main) Hbf 11.10 - Frankfurt (Main) Flughafen 11.22 (ICE 3) [11 km.]
ICE 505: Frankfurt (Main) Flughafen 11.54 - Basel SBB 14.47 (ICE 3) [364 km.]
ICE 73: Basel SBB 15.07 - Zürich HB 16.00 (ICE 1) [105 km.]
ICE 182: Zürich HB 17.10 - Stuttgart Hbf 20.07 (ICE-T) [250 km.]
ICE 590: Stuttgart Hbf 20.54 - Frankfurt (Main) Hbf 22.08 (ICE-1) [203 km.]

Woensdag 30 december 2009: [846 km.]
ICE 623: Frankfurt (Main) Hbf 11.54 - München Hbf 15.05 (ICE 3) [407 km.]
ICE 512: München Hbf 17.23 - Frankfurt (Main) Flughafen 21.06 (ICE 3) [428 km.]
ICE 17: Frankfurt (Main) Flughafen 21.18 - Frankfurt (Main) Hbf 21.30 (ICE 3) [11 km.]

Donderdag 31 december 2009: [602 km.]
ICE 124: Frankfurt (Main) Hbf 13.29 - Arnhem 16.24 (ICE 3) [405 km.]
IC 3654: Arnhem 16.40 - Zwolle 17.43 (ICRm/ V-IRM) [76 km.]
IC 12759: Zwolle 17.50 - Leeuwarden 18.53 (ICM) [95 km.]
37261: Leeuwarden 18.59 - Harlingen 19.22 (GTW) [26 km.]

Totaal 4.118 kilometer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 25-11-2009 00:39:28 ]
pi_74979814
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:53 schreef Socios het volgende:

[..]

Gewoon uit het nieuwe Spoorboekje. Maar staat ook wel in de online dienstregeling.
[..]
Helaas geen online overzicht dus? Dan moet je alle dagen gaan checken.
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:16 schreef Socios het volgende:
Deze reis ga ik maken in december. Alle tickets al een aantal weken in huis.

planning

Totaal 4.118 kilometer.
Mooie trip, al stop je niet echt zo te zien in steden of iets.
Zelf heb ik nog ruimte om nog een tijd te blijven op sommige plekken en zit ik aan niks vast behalve de Bernina Expres. Mijn planning veranderd soms nog wel in de loop van de reis doordat ik andere dingen tegen kom.

Ben je nog veel kwijt aan toeslagskaartjes bovenop je Interrail?
Je hebt ieder geval een voordelig overnachtingsplek in Frankfurt zo te zien?

[ Bericht 6% gewijzigd door sander89 op 25-11-2009 00:47:30 ]
............................
pi_74980153
Op DB.de heb je nog de optie Verkehrstage voor een overzicht van de dagen waarop een trein rijdt.

Klopt, ja. Alleen af en toe een uur of wat (behalve in Frankfurt dan) om iets van het station en de omgeving te zien. Verder inderdaad de meeste overnachtingen in Frankfurt. Ik wijzig mijn reisplannen meestal niet.

Ik heb geen interrailkaart. Heb het meeste via DB geboekt. Allerlei Europa-Spezials. Verder nog wat superdiscountkaartjes via NS HiSpeed en TGV Europe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 25-11-2009 00:53:35 ]
pi_74980216
Lachen dat je naar Innsbruck en Salzburg gaat trouwens met EC en RailJet. Ook nog overwogen, maar besloten dat in een latere reis te combineren met een bezoek aan Wenen.
pi_74980394
Ben je dan niet veel meer kwijt als je de kaartjes los boekt, ook al heb je ze aardig goedkoop?

Moet nog binnenkort een foto toestel kopen, al zal ik niet super veel foto's gaan maken denk ik.
............................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')