abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74980726
Alles bij elkaar is het wel wat duurder dan een interrailticket voor vijf dagen. Voordeel voor mij is wel dat alle grensoverschrijdende hogesnelheidstreintoeslagen er bij in zitten.
pi_74981026
Ik hoef voor niks toeslagen te betalen, jammer dat niet voor Thalys/tgv geld.

Alleen voor de bernina express moet ik een stoel reserveren en natuurlijk een kaartje voor de NL grens over.

[ Bericht 24% gewijzigd door sander89 op 25-11-2009 01:33:38 ]
............................
  woensdag 25 november 2009 @ 08:17:43 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74983280
Een VIRM die luid knersend een wisseltje neemt
pi_74983735
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:16 schreef Socios het volgende:
Deze reis ga ik maken in december. Alle tickets al een aantal weken in huis.
[knip]

Totaal 4.118 kilometer.
Wat is het doel hier nou eigenlijk van? Zo veel mogelijk kilometers maken? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillende lijnen aandoen? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillend materieel? Kan ook wel beter. Ik begrijp het niet zo goed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74984026
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 16:51 schreef James1988 het volgende:
Morgen om 11.29 de Eurostar van Brussel naar Londen. Ik kan met de Benelux om 10.42 in Brussel aankomen (precies op tijd) maar gezien de betrouwbaarheid van de Benelux pak ik die van een uur eerder.

Ik vertrek vanuit Breda om 7.52, 8.34 in Roosendaal overstappen naar de Benelux, dan ben ik dus om 9.42 al in Brussel. Beetje vroeg, maarja. www.railtimehistory.be geeft wel erg veel vertragingen van +20 of meer voor de trein van Roosendaal naar Brussel... en dat risico loop ik toch liever niet
Ik heb vorige week de eurostar naar London genomen, vanaf Schiphol om 7.10 met de benelux richting Brussel vertrokken. Uiteindelijk 30 minuten vertraging gehad.
BTW, behalve vertraging moet je echt rekening houden met het inchecken/door de douane moeten etc in Brussel dus neem de overstap niet te krap.
's ochtends is er gelukkig op het station genoeg open en er is een koffiebar achter de checkin. Op de terugweg was de aankomst op Brussel-midi om 20.30 alsof het al nacht was, bijna alles dicht

Ik heb eerste klas gereisd, warm eten en drinken werden gebracht, krantjes en tijdschriften kon je uit het rek pakken. Goed te doen
pi_74985385
quote:
Op woensdag 25 november 2009 08:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is het doel hier nou eigenlijk van? Zo veel mogelijk kilometers maken? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillende lijnen aandoen? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillend materieel? Kan ook wel beter. Ik begrijp het niet zo goed
Doel is om veel kilometers te maken en wel op zoveel mogelijk (hoge)snelheids- en ICE-trajecten waar ik nog niet geweest ben. Met (op de eerste nacht na) een vast rustpunt te Frankfurt. Bewust gekozen voor zoveel mogelijk ICE, alhoewel ik ook meer EuroCity, een RailJet of iets anders overwogen heb. Ik ga er duidelijk niet voor de steden naartoe, af en toe wel om er een uurtje ofzo even op het station dan wel in omgeving rond te kijken. Verder vind ik lange treinreizen, en dan vooral in ICE 3, simpelweg leuk.

Veel van de reis is gepland aan de hand van dit kaartje:
http://www.hochgeschwindi(...)inien_flash_2008.htm

(Vet kaartje trouwens, wel wat gedateerd, maar veel klopt nog wel. Lachen selectieoptie van welk type ICE waar rijdt)

En dit kaartje

Wat beter up-to-date en voornamelijk handig voor de snelheden en frequenties.

Na deze reis heb ik, op Würzburg Hbf - Fulda na, alle Neubaustrecke (NBS) op dat eerste kaartje gehad. En eigenlijk ook alle binnenlandse ´hoofdlijnen´. Uiteindelijke doel is om alle ICE-trajecten gehad te hebben.
pi_74986679
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een vriend van me heeft eens 4 uur in Olst stilgestaan in een DDAR. Eerst gingen de lichten uit, toen de verwarming, is iedereen bij elkaar in 1 bak gekropen etc. Stoere verhalen hou je daar aan over
Dat was een VIRM
pi_74987730
Whatever, een kuttrein iig

Bordjes Antwerpen-Haven al gezien?
pi_74991937
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:25 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dat was een VIRM
Ook niet, was ICRm
pi_74992073
quote:
Handig, eerst mooi schoon gewassen voor de sloop Doen ze met dode mensen ook voor als ze opgebaard liggen
pi_74992388
quote:
Dat is zielig!

Ik zag laatst ook al in Tilburg 2 1600's staan waarvan de voor- en achterkant ontbreekt. Wat doen die daar?
pi_74992457
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:20 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat is zielig!

Ik zag laatst ook al in Tilburg 2 1600's staan waarvan de voor- en achterkant ontbreekt. Wat doen die daar?
Ik denk stonden.... ongeveer al het materieel (16xx) wat kapot was nav aanrijdingen etc is nu vakkundig door de sloper kapotgemaakt. Zie ook de omschrijving op Flickr.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 november 2009 @ 16:28:21 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74992668
Het lijkt eindelijk de goede kant op te gaan met de SLeT.

Zo rijden er nu meer en meer treinstellen in dienst en zijn er nu zelfs weer nieuwe stellen naar Nederland gebracht. Wel zijn er van de al eerder geleverde stellen enkele retour naar Duitsland om dingen te laten wijzigen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74993001
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:20 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat is zielig!

Niets meer, die staan nu op bovenstaande foto
pi_74994343
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt eindelijk de goede kant op te gaan met de SLeT.

Zo rijden er nu meer en meer treinstellen in dienst en zijn er nu zelfs weer nieuwe stellen naar Nederland gebracht. Wel zijn er van de al eerder geleverde stellen enkele retour naar Duitsland om dingen te laten wijzigen.
Op dat terrein bij de pietheinkade zijn ze inderdaad weg sinds gister/vandaag. Waar komen ze eigenlijk te rijden?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 november 2009 @ 17:27:22 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74994407
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:24 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Op dat terrein bij de pietheinkade zijn ze inderdaad weg sinds gister/vandaag. Waar komen ze eigenlijk te rijden?
Er staat idd niet veel op Dijksgracht meer nee. Ze komen uiteindelijk in bijna alle stoptreinen in de Randstad te rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74996254
Gezien ja, @ Fles. Kut FOK trouwens laatste tijd optyfen met die down-tijd de hele tijd.
pi_74996459
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Gezien ja, @ Fles. Kut FOK trouwens laatste tijd optyfen met die down-tijd de hele tijd.
Komt door die upgrade
pi_74996911
Net Interrail ticket gekocht op het station.
Alleen de stoelreservering voor de Bernina express(Chur-Tirano) ging wat lastig.

Want volgen de baliedames moest die ticket onder de landcode Italie geboekt worden en daar was geen plaats meer.

Ik thuis naar RHB gebeld, bleken er nog 15 plaatsen te zijn, alleen heb ik geen creditcard dus dat ging ook niet lukken.

Toen maar naar NS internationaal gebeld en toen lukt het boeken wel omdat ze gewoon onder de landcode Zwitserland deden.
Gelukkig rekende ze niet weer 10 euro boekingskosten.

Tickets zijn gekocht, heb er ieder geval erg zin in.
............................
  woensdag 25 november 2009 @ 19:34:36 #71
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74998077

Fototje uit de tubantia.

De rails zijn ondertussen ook al geplaatst langs het nieuwe perron van Nijverdal West.
pi_74998729
quote:
Dat doet me denken aan wat NS in 2003 met ICM-0 deed.
De 4003:

De 4006 vlak voor de sloop:

De 4005 dient nu als oefenobject:
pi_74998828
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:00 schreef IntercityAPT het volgende:
Dat doet me denken aan wat NS in 2003 met ICM-0 deed.
De 4003:
[ afbeelding ]
Grappig, O&K op die sloopkraan Orenstein & Koppel heeft in het verleden talloze locomotieven gebouwd voor NS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')