Almelo de Riet -> Almelo, retourtje slechts ¤ 3,60quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:35 schreef RubenK het volgende:
Ik heb besloten volgende week zaterdag een trein reis naar het buitenland te maken! Iemand een leuke tip voor tot de 100 euro?
Je kunt wat regionaal geransknetter doen in Noord-Frankrijk. Antwerpen - Lille - Douai - Arras - Lens - Douai - Lille en terug. Kom je nogeens ergens. Heb ik in juni gedaan, best leukquote:Op vrijdag 27 november 2009 23:35 schreef RubenK het volgende:
Ik heb besloten volgende week zaterdag een trein reis naar het buitenland te maken! Iemand een leuke tip voor tot de 100 euro?
Ik reis vanaf schiphol, met de pimpel jaquote:Op zaterdag 28 november 2009 00:15 schreef Socios het volgende:
Met de Pimpel?Of waar reis je vandaan?
Je kon ook met de stoomtrein naar Münster op 19 Decemberquote:Op zaterdag 28 november 2009 00:05 schreef RubenK het volgende:
Geboekt naar minden, lijkt me een leuke reisKon ook nog naar hannover en terug maar dat kostte meteen 15 euro extra
Maar als het een halfuursdienst wordt voor zowel IC als stoptrein heb je ongeveer 20~30 bakken materieel nodig. Daarom verbaast mij dat de NS nog niet nieuw materieel heeft besteld en daarnaast de gemiddelde groei van treinreizers nog meegenomen. De SLT vervangt alleen het mat'64 en brengt volgens mij niet meer zitplaatsen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daarom slopen ze het ICK ook nog niet volgens mij
Wel zijn er 4 stuks verkocht aan de Friese stoomtrein.
SLT brengt wel meer staanplaatsen! Die worden ook meegeteld in de totale capaciteit. SLT heeft daardoor dezelfde capaciteit als DDAR...quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:16 schreef Brembo het volgende:
[..]
De SLT vervangt alleen het mat'64 en brengt volgens mij niet meer zitplaatsen.
Vreemd ja, ik dacht even dat het door de Utrechtboog kwam maar die werd niet in 2005 maar pas in 2006 geopend.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou dat lijstje overigens met een flinke korrel zout nemen. Er zitten echt hele rare dingen bij:
Amsterdam Zuid-WTC 16443 22883 25441 (ongebruikelijk enthousiaste stijging?)
Houden ze er ook rekening mee dat er, vanwege de grotere afstand tot de bovenleiding, ook nog mensen op het dak kunnen zitten? Dan is de capaciteit zelfs nog groter dan van DD-AR!quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:16 schreef ReisT het volgende:
[..]
SLT brengt wel meer staanplaatsen! Die worden ook meegeteld in de totale capaciteit. SLT heeft daardoor dezelfde capaciteit als DDAR...
Ik zou dan zeker ook even Minden in gaan, want het station (of beter gezegd, het publiek dat daar komt) is nou niet bepaald het meest enerverende stukje van deze stad.quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:05 schreef RubenK het volgende:
Geboekt naar minden, lijkt me een leuke reisKon ook nog naar hannover en terug maar dat kostte meteen 15 euro extra
Blijkbaar zit de materieelomloop in de war, gisteren zag ik een koploper als stoptrein op Amsterdam-Holendrecht.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:27 schreef Christiaan het volgende:
Nog raarder hier in Tilburg. 3x plan V als IC naar den haag!
Ik zit vaak in die stopper maar die is ook vaak nieuwe VIRM.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Blijkbaar zit de materieelomloop in de war, gisteren zag ik een koploper als stoptrein op Amsterdam-Holendrecht.
Komt hier niet gewoon door de ontwikkeling van de Zuid-As? Dat is sinds die jaren heel erg in ontwikkeling. Ik denk dat het aantal reizigers van Amsterdam Zuid inmiddels nog een stuk hoger ligt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:16 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vreemd ja, ik dacht even dat het door de Utrechtboog kwam maar die werd niet in 2005 maar pas in 2006 geopend.
Bron? Volgens ns.nl gebeurt dit namelijk nietquote:Op donderdag 26 november 2009 20:53 schreef Ireyon het volgende:
Overigens weet ik nog altijd niet welke kneuzen de dienstregeling verzinnen, maar;
[..]
Alsof dat gekloot met de Benelux nog niet genoeg was, weten ze nog meer manieren te verzinnen om heel Zuid-West Nederland te naaien
daar zat ik inquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Blijkbaar zit de materieelomloop in de war, gisteren zag ik een koploper als stoptrein op Amsterdam-Holendrecht.
Wikiquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Bron? Volgens ns.nl gebeurt dit namelijk niet
En het wordt nog leuker wanneer een ander bedrijf in gaat springen op het gat wat de Beneluxtrein achter gaat laten wanneer deze wordt afgeschaft. Dat gaat volgens mij precies door de plannen van NS heen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:51 schreef sander89 het volgende:
[..]
Wiki
Gebeurt pas als de HSL zuid voledig in gebruik is.![]()
Dus dat duurt waarschijnlijk nog wel even, al blijft het belachelijk dat NS op deze manier probeert mensen 2X zo veel te laten betalen.
Ja, lekker met een boemeltje van Roosendaal naar Antwerpen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:52 schreef Socios het volgende:
Wat is nou het echte probleem dat de Benelux verdwijnt? Het begint al met de naam: de trein rijdt heul niet door naar Luxemburg.
Verder kunnen reizigers vanuit Roosendaal prima de stoptrein naar Antwerpen Centraal pakken.
Jaa, Porta Westfalica is mooi!! * Mee eens is!quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zou dan zeker ook even Minden in gaan, want het station (of beter gezegd, het publiek dat daar komt) is nou niet bepaald het meest enerverende stukje van deze stad.
Minden is in ieder geval net ver genoeg om door de Porta Westfalica te komen, volgens mij het mooiste landschap langs de hele route van de Berlijntrein.
Heb wel is SGM als IC gehad en haalde nog netjes de rijtijdenquote:Op zaterdag 28 november 2009 17:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
kan je die materialenomloop-warrigheid ook terugvinden uit de database?
een plan V als intercity is wel erg oke
De dienstregeling is feitielijk ook gebaseerd op een slakkengang van 120.quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:29 schreef Brembo het volgende:
[..]
Heb wel is SGM als IC gehad en haalde nog netjes de rijtijden.
Ohja, een trein die 2x zo lang onderweg is, 10x zo oncomfortabel is en werkelijkwaar nergens op aansluit. Het probleem is dat het één van de drukste verbindingen ooit is, die straks voor iedereen duurder wordt en voor veel mensen ook meer tijd gaat kosten. Verder is het afschaffen van de directe verbindingen met Schiphol volkomen geschift.quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:52 schreef Socios het volgende:
Wat is nou het echte probleem dat de Benelux verdwijnt? Het begint al met de naam: de trein rijdt heul niet door naar Luxemburg.
Verder kunnen reizigers vanuit Roosendaal prima de stoptrein naar Antwerpen Centraal pakken.
Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De Benelux moet gewoon blijven en gewoon 2 keer per uur gaan rijden. EN met 12 bakken i.p.v. 7. Dat geouwehoer van "met meer dan 7 bakken komt de 11.8/9 NMBS loc de tunnel van Antwerpen niet uit" moet afgelopen zijn, want er zijn inmiddels voldoende traxxen die het met meer bakken wel kunnen.
Zo extreem hip is hij ook weer niet hoorquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
Het is een mooie trein, maar de cappaciteit is echt HEEL HEEL HEEEEEEL erg slecht. Ik heb er wel eens in gezeten toen ik ging shoppen in antwerpen. Bij schiphol zat het hele gangpad al vol met mensen. 2.5 uur staan werd me een beetje te en ben ik op HS uitgestapt waar er nog eens genoeg mensen in wilde om alle stoelen te vullenquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
Waarom een retourtje? Dat wordt dan óf heel vroeg je bed uit óf heel laat weer thuis volgens mijquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
'k Weet alleen niet of je 12 bakken zo makkelijk in Roosendaal kwijt kunt..quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De Benelux moet gewoon blijven en gewoon 2 keer per uur gaan rijden. EN met 12 bakken i.p.v. 7. Dat geouwehoer van "met meer dan 7 bakken komt de 11.8/9 NMBS loc de tunnel van Antwerpen niet uit" moet afgelopen zijn, want er zijn inmiddels voldoende traxxen die het met meer bakken wel kunnen.
Jewel, moeten de mensen maar netjes door lopen na achterenquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Weet alleen niet of je 12 bakken zo makkelijk in Roosendaal kwijt kunt..![]()
tuurlijk wel. Spoor 4 is 608 meter lang, zoek maar op.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:25 schreef Ireyon het volgende:
'k Weet alleen niet of je 12 bakken zo makkelijk in Roosendaal kwijt kunt..![]()
Dat weet ik wel, maar dan kun je maar 1 stam tegelijk kwijt. Spoor 1a/b en 3a/b zijn bezet door de Stoptreinen naar Antwerpen, Vlissingen of Den Haag CS en (als de Benelux weer eens enkele minuten vertraging heeft) de Intercity naar Zwolle. Een perron erbij zie ik niet zo snel gebeurenquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tuurlijk wel. Spoor 4 is 608 meter lang, zoek maar op.
De snellijn Antwerpen - Essen wordt met dubbeldekkers gereden. Daar een traxx voor hangen en doorrijden tot Roosendaal.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:59 schreef James1988 het volgende:
Of men zet er dubbeldeksmaterieel op in? Er is vast wel wat te vinden/bouwen wat zowel in NL als in BE mag rijden.
En wat nou als je nederlandse wagonnen in zou zetten? Of zijn de perrons in belgie dan te laag om fatsoenlijk in en uit te kunnen stappen?quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:05 schreef James1988 het volgende:
Dat gaat niet, want het perron in Roosendaal is te hoog. Net als in de rest van Nederland...
Lekker geregeld. Zit er dan niets anders op dan met lange stammen of 3-4 aangesloten treinstellen te rijden.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:12 schreef James1988 het volgende:
VIRM is buiten profiel en mag België dus niet in, en ik denk dat DD-AR er ook niet inmag. En dan krijg je inderdaad een flink verschil met in- en uitstappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |