abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75074476
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:35 schreef RubenK het volgende:
Ik heb besloten volgende week zaterdag een trein reis naar het buitenland te maken! Iemand een leuke tip voor tot de 100 euro?
Almelo de Riet -> Almelo, retourtje slechts ¤ 3,60
pi_75074517
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:35 schreef RubenK het volgende:
Ik heb besloten volgende week zaterdag een trein reis naar het buitenland te maken! Iemand een leuke tip voor tot de 100 euro?
Je kunt wat regionaal geransknetter doen in Noord-Frankrijk. Antwerpen - Lille - Douai - Arras - Lens - Douai - Lille en terug. Kom je nogeens ergens. Heb ik in juni gedaan, best leuk

Alternatively een slagje Minden, zo ver mogelijk Duitsland in met de Pimpel, maar zo dat je ook nog terug kan komen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75075313
Geboekt naar minden, lijkt me een leuke reis Kon ook nog naar hannover en terug maar dat kostte meteen 15 euro extra
pi_75075528
Met de Pimpel? Of waar reis je vandaan?
pi_75075679
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 00:15 schreef Socios het volgende:
Met de Pimpel? Of waar reis je vandaan?
Ik reis vanaf schiphol, met de pimpel ja
  zaterdag 28 november 2009 @ 00:55:25 #206
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75076304
* Ofyles2 inmiddels de kaarten heeft. Nu nog de daad bij het woord. In ieder geval gaat hij volgende maand ijzer vreten.
  zaterdag 28 november 2009 @ 01:58:16 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75077174
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 00:05 schreef RubenK het volgende:
Geboekt naar minden, lijkt me een leuke reis Kon ook nog naar hannover en terug maar dat kostte meteen 15 euro extra
Je kon ook met de stoomtrein naar Münster op 19 December
Kost je ¤80 euro, een retourtje. Met de SSN dan he Prijzen zijn voor donateurs. Niet-donateurs betalen ¤10 toeslag)
pi_75077345
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daarom slopen ze het ICK ook nog niet volgens mij
Wel zijn er 4 stuks verkocht aan de Friese stoomtrein.
Maar als het een halfuursdienst wordt voor zowel IC als stoptrein heb je ongeveer 20~30 bakken materieel nodig. Daarom verbaast mij dat de NS nog niet nieuw materieel heeft besteld en daarnaast de gemiddelde groei van treinreizers nog meegenomen. De SLT vervangt alleen het mat'64 en brengt volgens mij niet meer zitplaatsen.
pi_75080335
Heb ik weer Ik zat in de defecte intercity naar utrecht/den bosch/heerlen en nu heb ik een uur vertraging
  zaterdag 28 november 2009 @ 11:16:56 #210
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75080358
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 02:16 schreef Brembo het volgende:

[..]
De SLT vervangt alleen het mat'64 en brengt volgens mij niet meer zitplaatsen.
SLT brengt wel meer staanplaatsen! Die worden ook meegeteld in de totale capaciteit. SLT heeft daardoor dezelfde capaciteit als DDAR...
De huidige bestelling van 99 stuks SLT is verder inderdaad niet genoeg nee maar dat is pas het begin. NS heeft bij de bestelling alvast opties genomen op vervolgbestellingen, ze hebben dus zeker wel rekening gehouden met reizigersgroei. Met 200 á 300 SLT's moet je toch een eind kunnen komen.
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou dat lijstje overigens met een flinke korrel zout nemen. Er zitten echt hele rare dingen bij:

Amsterdam Zuid-WTC 16443 22883 25441 (ongebruikelijk enthousiaste stijging?)
Vreemd ja, ik dacht even dat het door de Utrechtboog kwam maar die werd niet in 2005 maar pas in 2006 geopend.

[ Bericht 22% gewijzigd door ReisT op 28-11-2009 11:57:36 ]
pi_75081807
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 11:16 schreef ReisT het volgende:

[..]

SLT brengt wel meer staanplaatsen! Die worden ook meegeteld in de totale capaciteit. SLT heeft daardoor dezelfde capaciteit als DDAR...
Houden ze er ook rekening mee dat er, vanwege de grotere afstand tot de bovenleiding, ook nog mensen op het dak kunnen zitten? Dan is de capaciteit zelfs nog groter dan van DD-AR!
pi_75082279
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 00:05 schreef RubenK het volgende:
Geboekt naar minden, lijkt me een leuke reis Kon ook nog naar hannover en terug maar dat kostte meteen 15 euro extra
Ik zou dan zeker ook even Minden in gaan, want het station (of beter gezegd, het publiek dat daar komt) is nou niet bepaald het meest enerverende stukje van deze stad.

Minden is in ieder geval net ver genoeg om door de Porta Westfalica te komen, volgens mij het mooiste landschap langs de hele route van de Berlijntrein.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2009 13:20:10 ]
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:21:54 #213
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75082324
Wtffff. Zit hier in tilburg, vrouw met zwoele stem roept om "door een sexy storing bij ravenstein geen treinen" en ze herhaalde het dus hoorde het niet fout. Klonk en beetje als kim holland
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:26:36 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75082410
Tientallen doden door trein ongeluk in Rusland

Volgens de nieuwste berichten is er nu een Terrorisme onderzoek ingesteld. Er word vanuit gegaan dat het om een aanslag ging op Rusland.
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:27:35 #215
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75082434
Nog raarder hier in Tilburg. 3x plan V als IC naar den haag!
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_75082500
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:27 schreef Christiaan het volgende:
Nog raarder hier in Tilburg. 3x plan V als IC naar den haag!
Blijkbaar zit de materieelomloop in de war, gisteren zag ik een koploper als stoptrein op Amsterdam-Holendrecht.
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:34:02 #217
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75082582
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Blijkbaar zit de materieelomloop in de war, gisteren zag ik een koploper als stoptrein op Amsterdam-Holendrecht.
Ik zit vaak in die stopper maar die is ook vaak nieuwe VIRM.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_75082977
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 11:16 schreef ReisT het volgende:

[..]

Vreemd ja, ik dacht even dat het door de Utrechtboog kwam maar die werd niet in 2005 maar pas in 2006 geopend.
Komt hier niet gewoon door de ontwikkeling van de Zuid-As? Dat is sinds die jaren heel erg in ontwikkeling. Ik denk dat het aantal reizigers van Amsterdam Zuid inmiddels nog een stuk hoger ligt.
pi_75083086
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:53 schreef Ireyon het volgende:
Overigens weet ik nog altijd niet welke kneuzen de dienstregeling verzinnen, maar;
[..]

Alsof dat gekloot met de Benelux nog niet genoeg was, weten ze nog meer manieren te verzinnen om heel Zuid-West Nederland te naaien
Bron? Volgens ns.nl gebeurt dit namelijk niet

[ Bericht 0% gewijzigd door Irritatie100 op 28-11-2009 16:33:41 ]
pi_75085961
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Blijkbaar zit de materieelomloop in de war, gisteren zag ik een koploper als stoptrein op Amsterdam-Holendrecht.
daar zat ik in
pi_75087382
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:58 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Bron? Volgens ns.nl gebeurt dit namelijk niet
Wiki

Gebeurt pas als de HSL zuid voledig in gebruik is.
Dus dat duurt waarschijnlijk nog wel even, al blijft het belachelijk dat NS op deze manier probeert mensen 2X zo veel te laten betalen.
............................
pi_75088270
kan je die materialenomloop-warrigheid ook terugvinden uit de database?
een plan V als intercity is wel erg oke
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 28 november 2009 @ 17:38:42 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75088602
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:51 schreef sander89 het volgende:

[..]

Wiki

Gebeurt pas als de HSL zuid voledig in gebruik is.
Dus dat duurt waarschijnlijk nog wel even, al blijft het belachelijk dat NS op deze manier probeert mensen 2X zo veel te laten betalen.
En het wordt nog leuker wanneer een ander bedrijf in gaat springen op het gat wat de Beneluxtrein achter gaat laten wanneer deze wordt afgeschaft. Dat gaat volgens mij precies door de plannen van NS heen.
pi_75088988
Wat is nou het echte probleem dat de Benelux verdwijnt? Het begint al met de naam: de trein rijdt heul niet door naar Luxemburg.

Verder kunnen reizigers vanuit Roosendaal prima de stoptrein naar Antwerpen Centraal pakken. Vanaf Dordrecht stapt men over te Breda (Of Rotterdam Centraal). Den Haag houdt z´n rechtstreekse verbinding met Brussel en krijgt een goede overstap te Rotterdam Centraal (voor eveneens een snellere verbinding). Reizigers vanaf Amsterdam Centraal, Schiphol en Rotterdam Centraal zijn straks veel sneller in België en Frankrijk.
  zaterdag 28 november 2009 @ 18:04:37 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75089267
Zeeland, Roosendaal en Dordrecht gaan er weldegelijk op achteruit: ze zijn langer onderweg en het kost nog een stuk meer ook. Verder worden alle rechtstreekse verbinding Amsterdam - Schiphol - Rotterdam geofferd om mensen maar die HSL in te krijgen, terwijl duidelijk is dat veel mensen daar helemaal niet op zitten te wachten.

http://www.funis2cool.com(...)ing-train-model.html <- dit is wel geinig gedaan trouwens
pi_75089486
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:52 schreef Socios het volgende:
Wat is nou het echte probleem dat de Benelux verdwijnt? Het begint al met de naam: de trein rijdt heul niet door naar Luxemburg.

Verder kunnen reizigers vanuit Roosendaal prima de stoptrein naar Antwerpen Centraal pakken.
Ja, lekker met een boemeltje van Roosendaal naar Antwerpen. Dit lijkt mij onder de Roosendalers erg ongewenst.
pi_75089890
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zou dan zeker ook even Minden in gaan, want het station (of beter gezegd, het publiek dat daar komt) is nou niet bepaald het meest enerverende stukje van deze stad.

Minden is in ieder geval net ver genoeg om door de Porta Westfalica te komen, volgens mij het mooiste landschap langs de hele route van de Berlijntrein.
Jaa, Porta Westfalica is mooi!! * Mee eens is!
pi_75089908
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
kan je die materialenomloop-warrigheid ook terugvinden uit de database?
een plan V als intercity is wel erg oke
Heb wel is SGM als IC gehad en haalde nog netjes de rijtijden .
pi_75090884
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:29 schreef Brembo het volgende:

[..]

Heb wel is SGM als IC gehad en haalde nog netjes de rijtijden .
De dienstregeling is feitielijk ook gebaseerd op een slakkengang van 120. Daarom staan ze op de stations tegenwoordig ook zo lang stil
pi_75091065
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:52 schreef Socios het volgende:
Wat is nou het echte probleem dat de Benelux verdwijnt? Het begint al met de naam: de trein rijdt heul niet door naar Luxemburg.

Verder kunnen reizigers vanuit Roosendaal prima de stoptrein naar Antwerpen Centraal pakken.
Ohja, een trein die 2x zo lang onderweg is, 10x zo oncomfortabel is en werkelijkwaar nergens op aansluit. Het probleem is dat het één van de drukste verbindingen ooit is, die straks voor iedereen duurder wordt en voor veel mensen ook meer tijd gaat kosten. Verder is het afschaffen van de directe verbindingen met Schiphol volkomen geschift.

Vlissingen - Schiphol gebeurt nu in 2:23 uur, zonder overstappen en als echte intercity. Daar komen straks 9(!) extra stops bij én een overstap. Met zo'n 2 tijdverlies per stop en een ideale overstap, zal dat straks dus ongeveer 2:48 uur gaan duren. Een tijdwinst van -20 minuten, leuk!

Vlissingen - Antwerpen is nu 1:45 uur met in Roosendaal een overstap van 20 minuten. Dat wordt straks 2:11 uur met 23 minuten overstap, maar liefst -26 minuten tijdwinst!
Via Breda zal dat, met de redelijke schatting dat Breda - Antwerpen een kwartiertje zal duren en je Breda een ideale overstap (2 minuten) zal hebben, 1:40 uur duren. 't Is wel een extra overstap en het zal aanzienlijk meer geld gaan kosten, maar wie heeft dat nou niet over voor 5 minuten tijdwinst?

Roosendaal - Antwerpen; Daar doet de huidige Beneluxtrein 0:26 uur over, dat wordt straks 0:49 uur, een winst van -23 minuten dus. Via Breda kom ik op zo'n 0:34 uur uit, wat maar -8 minuten winst is, maar de extra kosten daarvan zijn zo idioot dat ik die optie niet serieus neem..

Dordrecht - Antwerpen; Nu 0:51 uur, straks mag men in Roosendaal 25 minuten wachten voordat de stoptrein vertrekt, zodat je uiteindelijk binnen 1:37 uur in Antwerpen bent. Lang leve de komst van de HSL met -46 minuten tijdwinst.
Eerlijk is eerlijk, dat zou via Breda met dezelfde schatting en ideale overstap 0:35 uur duren, toch zo'n 16 minuten winst.


Degene die de toekomstige dienstregeling heeft bedacht, is per definitie gewoon een volkomen geschifte, achterlijke idioot .
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:10:55 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75091210
* James1988 is het eens met Ireyon

Het is leuk voor Bredanaars, Rotterdammers en Amsterdammers dat ze nu sneller in Antwerpen danwel Brussel kunnen zijn, verder gaan heel veel mensen er gewoon op achteruit terwijl de prijs een stuk hoger zal komen te liggen.
pi_75091386
* IntercityAPT sluit zich ook bij Ireyon aan
Het heeft ook gedeeltelijk met ProRail te maken, die continu zeikt en zeurt dat het spoor overbelast is.
pi_75092470
De Benelux moet gewoon blijven en gewoon 2 keer per uur gaan rijden. EN met 12 bakken i.p.v. 7. Dat geouwehoer van "met meer dan 7 bakken komt de 11.8/9 NMBS loc de tunnel van Antwerpen niet uit" moet afgelopen zijn, want er zijn inmiddels voldoende traxxen die het met meer bakken wel kunnen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75092491
@James1988
Sorry, ik heb jouw usericon weer veranderd
pi_75092754
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De Benelux moet gewoon blijven en gewoon 2 keer per uur gaan rijden. EN met 12 bakken i.p.v. 7. Dat geouwehoer van "met meer dan 7 bakken komt de 11.8/9 NMBS loc de tunnel van Antwerpen niet uit" moet afgelopen zijn, want er zijn inmiddels voldoende traxxen die het met meer bakken wel kunnen.
Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
pi_75093051
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
Zo extreem hip is hij ook weer niet hoor Ik had m vorige week ook, alweer voor de tweede keer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75093271
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
Het is een mooie trein, maar de cappaciteit is echt HEEL HEEL HEEEEEEL erg slecht. Ik heb er wel eens in gezeten toen ik ging shoppen in antwerpen. Bij schiphol zat het hele gangpad al vol met mensen. 2.5 uur staan werd me een beetje te en ben ik op HS uitgestapt waar er nog eens genoeg mensen in wilde om alle stoelen te vullen
pi_75093425
Mja, ik heb ook al eens van Rotterdam tot Antwerpen moeten staan in het gangpad. Het is ook al eens voorgekomen dat het zo stikbenauwd was op het balkon dat ik in Dordt maar weer uitgestapt ben en mijn voorgenomen ritje naar België afgeblazen heb. Daarom zeg ik: 2 keer per uur en fatsoenlijke lengte.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75093474
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
Waarom een retourtje? Dat wordt dan óf heel vroeg je bed uit óf heel laat weer thuis volgens mij
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De Benelux moet gewoon blijven en gewoon 2 keer per uur gaan rijden. EN met 12 bakken i.p.v. 7. Dat geouwehoer van "met meer dan 7 bakken komt de 11.8/9 NMBS loc de tunnel van Antwerpen niet uit" moet afgelopen zijn, want er zijn inmiddels voldoende traxxen die het met meer bakken wel kunnen.
'k Weet alleen niet of je 12 bakken zo makkelijk in Roosendaal kwijt kunt..
pi_75093695
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]
'k Weet alleen niet of je 12 bakken zo makkelijk in Roosendaal kwijt kunt..
Jewel, moeten de mensen maar netjes door lopen na achteren
Me.. me.. me.. Me too
pi_75093709
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:25 schreef Ireyon het volgende:
'k Weet alleen niet of je 12 bakken zo makkelijk in Roosendaal kwijt kunt..
tuurlijk wel. Spoor 4 is 608 meter lang, zoek maar op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75094071
Die traxx is al eens bij rosendaal geweest (oke niet met zoveel bakken maar toch)
Zie:
Me.. me.. me.. Me too
pi_75094323
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

tuurlijk wel. Spoor 4 is 608 meter lang, zoek maar op.
Dat weet ik wel, maar dan kun je maar 1 stam tegelijk kwijt. Spoor 1a/b en 3a/b zijn bezet door de Stoptreinen naar Antwerpen, Vlissingen of Den Haag CS en (als de Benelux weer eens enkele minuten vertraging heeft) de Intercity naar Zwolle. Een perron erbij zie ik niet zo snel gebeuren (alhoewel daar dan weer wel ruim voldoende plaats voor is..)
  zaterdag 28 november 2009 @ 20:59:21 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75094636
Of men zet er dubbeldeksmaterieel op in? Er is vast wel wat te vinden/bouwen wat zowel in NL als in BE mag rijden.
pi_75094823
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:59 schreef James1988 het volgende:
Of men zet er dubbeldeksmaterieel op in? Er is vast wel wat te vinden/bouwen wat zowel in NL als in BE mag rijden.
De snellijn Antwerpen - Essen wordt met dubbeldekkers gereden. Daar een traxx voor hangen en doorrijden tot Roosendaal.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:05:12 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75094863
Dat gaat niet, want het perron in Roosendaal is te hoog. Net als in de rest van Nederland...
pi_75095007
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:05 schreef James1988 het volgende:
Dat gaat niet, want het perron in Roosendaal is te hoog. Net als in de rest van Nederland...
En wat nou als je nederlandse wagonnen in zou zetten? Of zijn de perrons in belgie dan te laag om fatsoenlijk in en uit te kunnen stappen?
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:12:41 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75095119
VIRM is buiten profiel en mag België dus niet in, en ik denk dat DD-AR er ook niet inmag. En dan krijg je inderdaad een flink verschil met in- en uitstappen.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:14:15 #249
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75095173
Ik zat zelf te denken aan een rechtstreekse verbinding van Zeeland met Noord-Brabant. Ik kan niet geloven dat twee aan elkaar grenzende provincies niet direct op elkaar zijn aangesloten.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:16:17 #250
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75095239
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:12 schreef James1988 het volgende:
VIRM is buiten profiel en mag België dus niet in, en ik denk dat DD-AR er ook niet inmag. En dan krijg je inderdaad een flink verschil met in- en uitstappen.
Lekker geregeld. Zit er dan niets anders op dan met lange stammen of 3-4 aangesloten treinstellen te rijden.

Snap niet dat NS en NMBS zo verslaafd zijn geworden aan alles wat twee verdiepingen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')