abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75089486
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:52 schreef Socios het volgende:
Wat is nou het echte probleem dat de Benelux verdwijnt? Het begint al met de naam: de trein rijdt heul niet door naar Luxemburg.

Verder kunnen reizigers vanuit Roosendaal prima de stoptrein naar Antwerpen Centraal pakken.
Ja, lekker met een boemeltje van Roosendaal naar Antwerpen. Dit lijkt mij onder de Roosendalers erg ongewenst.
pi_75089890
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zou dan zeker ook even Minden in gaan, want het station (of beter gezegd, het publiek dat daar komt) is nou niet bepaald het meest enerverende stukje van deze stad.

Minden is in ieder geval net ver genoeg om door de Porta Westfalica te komen, volgens mij het mooiste landschap langs de hele route van de Berlijntrein.
Jaa, Porta Westfalica is mooi!! * Mee eens is!
pi_75089908
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
kan je die materialenomloop-warrigheid ook terugvinden uit de database?
een plan V als intercity is wel erg oke
Heb wel is SGM als IC gehad en haalde nog netjes de rijtijden .
pi_75090884
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:29 schreef Brembo het volgende:

[..]

Heb wel is SGM als IC gehad en haalde nog netjes de rijtijden .
De dienstregeling is feitielijk ook gebaseerd op een slakkengang van 120. Daarom staan ze op de stations tegenwoordig ook zo lang stil
pi_75091065
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:52 schreef Socios het volgende:
Wat is nou het echte probleem dat de Benelux verdwijnt? Het begint al met de naam: de trein rijdt heul niet door naar Luxemburg.

Verder kunnen reizigers vanuit Roosendaal prima de stoptrein naar Antwerpen Centraal pakken.
Ohja, een trein die 2x zo lang onderweg is, 10x zo oncomfortabel is en werkelijkwaar nergens op aansluit. Het probleem is dat het één van de drukste verbindingen ooit is, die straks voor iedereen duurder wordt en voor veel mensen ook meer tijd gaat kosten. Verder is het afschaffen van de directe verbindingen met Schiphol volkomen geschift.

Vlissingen - Schiphol gebeurt nu in 2:23 uur, zonder overstappen en als echte intercity. Daar komen straks 9(!) extra stops bij én een overstap. Met zo'n 2 tijdverlies per stop en een ideale overstap, zal dat straks dus ongeveer 2:48 uur gaan duren. Een tijdwinst van -20 minuten, leuk!

Vlissingen - Antwerpen is nu 1:45 uur met in Roosendaal een overstap van 20 minuten. Dat wordt straks 2:11 uur met 23 minuten overstap, maar liefst -26 minuten tijdwinst!
Via Breda zal dat, met de redelijke schatting dat Breda - Antwerpen een kwartiertje zal duren en je Breda een ideale overstap (2 minuten) zal hebben, 1:40 uur duren. 't Is wel een extra overstap en het zal aanzienlijk meer geld gaan kosten, maar wie heeft dat nou niet over voor 5 minuten tijdwinst?

Roosendaal - Antwerpen; Daar doet de huidige Beneluxtrein 0:26 uur over, dat wordt straks 0:49 uur, een winst van -23 minuten dus. Via Breda kom ik op zo'n 0:34 uur uit, wat maar -8 minuten winst is, maar de extra kosten daarvan zijn zo idioot dat ik die optie niet serieus neem..

Dordrecht - Antwerpen; Nu 0:51 uur, straks mag men in Roosendaal 25 minuten wachten voordat de stoptrein vertrekt, zodat je uiteindelijk binnen 1:37 uur in Antwerpen bent. Lang leve de komst van de HSL met -46 minuten tijdwinst.
Eerlijk is eerlijk, dat zou via Breda met dezelfde schatting en ideale overstap 0:35 uur duren, toch zo'n 16 minuten winst.


Degene die de toekomstige dienstregeling heeft bedacht, is per definitie gewoon een volkomen geschifte, achterlijke idioot .
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:10:55 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75091210
* James1988 is het eens met Ireyon

Het is leuk voor Bredanaars, Rotterdammers en Amsterdammers dat ze nu sneller in Antwerpen danwel Brussel kunnen zijn, verder gaan heel veel mensen er gewoon op achteruit terwijl de prijs een stuk hoger zal komen te liggen.
pi_75091386
* IntercityAPT sluit zich ook bij Ireyon aan
Het heeft ook gedeeltelijk met ProRail te maken, die continu zeikt en zeurt dat het spoor overbelast is.
pi_75092470
De Benelux moet gewoon blijven en gewoon 2 keer per uur gaan rijden. EN met 12 bakken i.p.v. 7. Dat geouwehoer van "met meer dan 7 bakken komt de 11.8/9 NMBS loc de tunnel van Antwerpen niet uit" moet afgelopen zijn, want er zijn inmiddels voldoende traxxen die het met meer bakken wel kunnen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75092491
@James1988
Sorry, ik heb jouw usericon weer veranderd
pi_75092754
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De Benelux moet gewoon blijven en gewoon 2 keer per uur gaan rijden. EN met 12 bakken i.p.v. 7. Dat geouwehoer van "met meer dan 7 bakken komt de 11.8/9 NMBS loc de tunnel van Antwerpen niet uit" moet afgelopen zijn, want er zijn inmiddels voldoende traxxen die het met meer bakken wel kunnen.
Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
pi_75093051
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
Zo extreem hip is hij ook weer niet hoor Ik had m vorige week ook, alweer voor de tweede keer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75093271
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
Het is een mooie trein, maar de cappaciteit is echt HEEL HEEL HEEEEEEL erg slecht. Ik heb er wel eens in gezeten toen ik ging shoppen in antwerpen. Bij schiphol zat het hele gangpad al vol met mensen. 2.5 uur staan werd me een beetje te en ben ik op HS uitgestapt waar er nog eens genoeg mensen in wilde om alle stoelen te vullen
pi_75093425
Mja, ik heb ook al eens van Rotterdam tot Antwerpen moeten staan in het gangpad. Het is ook al eens voorgekomen dat het zo stikbenauwd was op het balkon dat ik in Dordt maar weer uitgestapt ben en mijn voorgenomen ritje naar België afgeblazen heb. Daarom zeg ik: 2 keer per uur en fatsoenlijke lengte.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75093474
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
Waarom een retourtje? Dat wordt dan óf heel vroeg je bed uit óf heel laat weer thuis volgens mij
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De Benelux moet gewoon blijven en gewoon 2 keer per uur gaan rijden. EN met 12 bakken i.p.v. 7. Dat geouwehoer van "met meer dan 7 bakken komt de 11.8/9 NMBS loc de tunnel van Antwerpen niet uit" moet afgelopen zijn, want er zijn inmiddels voldoende traxxen die het met meer bakken wel kunnen.
'k Weet alleen niet of je 12 bakken zo makkelijk in Roosendaal kwijt kunt..
pi_75093695
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]
'k Weet alleen niet of je 12 bakken zo makkelijk in Roosendaal kwijt kunt..
Jewel, moeten de mensen maar netjes door lopen na achteren
Me.. me.. me.. Me too
pi_75093709
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:25 schreef Ireyon het volgende:
'k Weet alleen niet of je 12 bakken zo makkelijk in Roosendaal kwijt kunt..
tuurlijk wel. Spoor 4 is 608 meter lang, zoek maar op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75094071
Die traxx is al eens bij rosendaal geweest (oke niet met zoveel bakken maar toch)
Zie:
Me.. me.. me.. Me too
pi_75094323
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

tuurlijk wel. Spoor 4 is 608 meter lang, zoek maar op.
Dat weet ik wel, maar dan kun je maar 1 stam tegelijk kwijt. Spoor 1a/b en 3a/b zijn bezet door de Stoptreinen naar Antwerpen, Vlissingen of Den Haag CS en (als de Benelux weer eens enkele minuten vertraging heeft) de Intercity naar Zwolle. Een perron erbij zie ik niet zo snel gebeuren (alhoewel daar dan weer wel ruim voldoende plaats voor is..)
  zaterdag 28 november 2009 @ 20:59:21 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75094636
Of men zet er dubbeldeksmaterieel op in? Er is vast wel wat te vinden/bouwen wat zowel in NL als in BE mag rijden.
pi_75094823
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:59 schreef James1988 het volgende:
Of men zet er dubbeldeksmaterieel op in? Er is vast wel wat te vinden/bouwen wat zowel in NL als in BE mag rijden.
De snellijn Antwerpen - Essen wordt met dubbeldekkers gereden. Daar een traxx voor hangen en doorrijden tot Roosendaal.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:05:12 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75094863
Dat gaat niet, want het perron in Roosendaal is te hoog. Net als in de rest van Nederland...
pi_75095007
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:05 schreef James1988 het volgende:
Dat gaat niet, want het perron in Roosendaal is te hoog. Net als in de rest van Nederland...
En wat nou als je nederlandse wagonnen in zou zetten? Of zijn de perrons in belgie dan te laag om fatsoenlijk in en uit te kunnen stappen?
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:12:41 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75095119
VIRM is buiten profiel en mag België dus niet in, en ik denk dat DD-AR er ook niet inmag. En dan krijg je inderdaad een flink verschil met in- en uitstappen.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:14:15 #249
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75095173
Ik zat zelf te denken aan een rechtstreekse verbinding van Zeeland met Noord-Brabant. Ik kan niet geloven dat twee aan elkaar grenzende provincies niet direct op elkaar zijn aangesloten.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:16:17 #250
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75095239
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:12 schreef James1988 het volgende:
VIRM is buiten profiel en mag België dus niet in, en ik denk dat DD-AR er ook niet inmag. En dan krijg je inderdaad een flink verschil met in- en uitstappen.
Lekker geregeld. Zit er dan niets anders op dan met lange stammen of 3-4 aangesloten treinstellen te rijden.

Snap niet dat NS en NMBS zo verslaafd zijn geworden aan alles wat twee verdiepingen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')