Vijf bakken DD-AR gaat niet: met loc heb je vier bakken en met mDDM heb je 3,5 bakken.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:26 schreef Yreal het volgende:
Maar van mij hoeft gouda => amsterdam niet echt met een specifiek materiaal worden gereden, het is alleen dat er nu 5 bakken DD-AR langskomen de meeste dagen, en die zitten op gouda al goed vol, en na woerden echt bomvol en bij abcoude word het al propen op de balkons.
En ik denk echt niet dat we 10 bakken SGM terug krijgen
Hebben wij in NL ook zoiets?? Nee toch? Ik heb er nog nooit van gehoord iig...quote:Zwangere vrouwen Reizen in eerste klas zonder betaling van de klasverhoging.
Zwangere vrouwen met een vervoerbewijs 2de klas mogen gedurende de laatste 4 maanden van hun zwangerschap in 1ste klas reizen zonder betaling van de klasverhoging.
Het volstaat in het bezit te zijn van een medisch getuigschrift dat de vermoedelijke datum van de bevalling vermeldt.
4 bakken idd, sorry. En de laatste keer dat ik SGM in de spits in de 4000 zag was het een 3tje alleenquote:Op vrijdag 27 november 2009 12:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vijf bakken DD-AR gaat niet: met loc heb je vier bakken en met mDDM heb je 3,5 bakken.
SGMm kan trouwens maar tot 3 stellen, dus maximaal 9 bakken (3 drietjes)
Ze hebben in België echt de meeste vreemde regelingen voor treinkaartjes.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:
WTFmoet je kijken wat ik hier per stom toeval op de site van de NMBS lees
![]()
[..]
Hebben wij in NL ook zoiets?? Nee toch? Ik heb er nog nooit van gehoord iig...
Kaartjes hebben ze niet idd, het zijn allemaal van die grote papieren die wij alleen kennen bij internationale reizenquote:Op vrijdag 27 november 2009 13:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ze hebben in België echt de meeste vreemde regelingen voor treinkaartjes.![]()
Er zijn bijvoorbeeld ook speciale kaartjes biljetten
Misschien einde proef 'van a naar beter'?quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:01 schreef Christiaan het volgende:
Wat de neuk, zit net de nieuwe dienstregeling te bekijken. Eerst adverteren ze voor station Best met intercityoverstap en zo. Kijk ik even verder, staat er:
Eindhoven–'s-Hertogenbosch–Utrecht Centraal–Schiphol
Met ingang van 12 april 2010 stopt de Intercity Eindhoven–'s-Hertogenbosch–Utrecht Centraal–Schiphol in beide richtingen niet meer in Best.
Dat zou ik echt heel kut vinden. Waarom heeft met daartoe opeens besloten?
Dan kunnen de HC's vaker de uitstekende grap "deze trein stop niet te best" makenquote:Op vrijdag 27 november 2009 15:01 schreef Christiaan het volgende:
Wat de neuk, zit net de nieuwe dienstregeling te bekijken. Eerst adverteren ze voor station Best met intercityoverstap en zo. Kijk ik even verder, staat er:
Eindhoven–'s-Hertogenbosch–Utrecht Centraal–Schiphol
Met ingang van 12 april 2010 stopt de Intercity Eindhoven–'s-Hertogenbosch–Utrecht Centraal–Schiphol in beide richtingen niet meer in Best.
Dat zou ik echt heel kut vinden. Waarom heeft met daartoe opeens besloten?
Afronding werkzaamheden Randweg Eindhoven.quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:01 schreef Christiaan het volgende:
Dat zou ik echt heel kut vinden. Waarom heeft met daartoe opeens besloten?
Ah, wist niet dat het daarmee überhaupt te maken had. Maar dat was dus echt tijdelijk en komt niet meer terug? Waren namelijk altijd genoeg in- en uitstappers.quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:15 schreef JDude het volgende:
[..]
Afronding werkzaamheden Randweg Eindhoven.
hele trein loopt zo'n beetje leeg in Bestquote:Op vrijdag 27 november 2009 15:29 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Waren namelijk altijd genoeg in- en uitstappers.
Dat is juist prachtig. Die hadden wij in Nederland eerst ook.quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:18 schreef computergirl het volgende:
Kaartjes hebben ze niet idd, het zijn allemaal van die grote papieren die wij alleen kennen bij internationale reizen
Misschien wordt Best wel opgenomen in 6x per uur IC plan, 2x per uur een IC stop te Bestquote:Op vrijdag 27 november 2009 15:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
hele trein loopt zo'n beetje leeg in Best
Andersom. Men heeft ooit "opeens" besloten dat de IC's ini Best moeten stoppen (idd vanwege die werkzaamheden aan de randweg). Nu die klaar is, is dat niet meer nodig. En zeg zelf: Best is nou niet echt een plek die een reguliere IC-stop waard isquote:Op vrijdag 27 november 2009 15:01 schreef Christiaan het volgende:
Dat zou ik echt heel kut vinden. Waarom heeft met daartoe opeens besloten?
Daarom slopen ze het ICK ook nog niet volgens mijquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:19 schreef Brembo het volgende:
[..]
Misschien wordt Best wel opgenomen in 6x per uur IC plan, 2x per uur een IC stop te Best.
Als de Hanzelijn ooit af is, moet er dan niet wat meer materieel komen of gaat dat allemaal wel passen. Heb het gevoel dat we weer een materieeltekort is in 2012...
Amsterdam Amstel, Meppel, Rotterdam Alexander, driebergen-Zeist en Elst ook niet, maar dat gebeurt wel.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Andersom. Men heeft ooit "opeens" besloten dat de IC's ini Best moeten stoppen (idd vanwege die werkzaamheden aan de randweg). Nu die klaar is, is dat niet meer nodig. En zeg zelf: Best is nou niet echt een plek die een reguliere IC-stop waard is
Dan zou je Maarssen ook een IC-station moeten maken, en zo zijn er nog wel meer die iets onder de 5000 per dag hangen (zie http://treinreiziger.nl/k(...)lfabetische_volgorde )quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:29 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Ah, wist niet dat het daarmee überhaupt te maken had. Maar dat was dus echt tijdelijk en komt niet meer terug? Waren namelijk altijd genoeg in- en uitstappers.
Interessant! Bron?quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wel zijn er 4 stuks verkocht aan de Friese stoomtrein.
Euj, Bilthoven daar tussen ;o Het verbaast mij.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan zou je Maarssen ook een IC-station moeten maken, en zo zijn er nog wel meer die iets onder de 5000 per dag hangen (zie http://treinreiziger.nl/k(...)lfabetische_volgorde )
De stations die tot 1000 reizigers meer dan Best hebben:
Harderwijk 5074 5236 5356
Middelburg 5137 5026 5334
Heerenveen 4984 5172 5266
Vlaardingen Centrum 4790 4848 5111
Den Helder 4971 5191 5059
Bilthoven 4613 4829 5024
Utrecht Overvecht 4521 4714 4907
Amersfoort Schothorst 4664 4976 4893
Elst 3114 3757 4889
Baarn 4676 4686 4885
Kampen 4816 5064 4876
Hoorn Kersenboogerd 4342 4500 4753
Maarssen 5886 5523 4686
Tiel 4264 4454 4644
Vlaardingen Oost 3903 5197 4614
Meppel 4136 4117 4386
Best 3710 4081 4363
Alleen Heerenveen heeft een echte IC, de schuingedrukte hebben een stoptrein die IC wordt genoemd.
Dus eigenlijk zoiets dat mobiel.waarisdetrein al heeft?quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:11 schreef RubenK het volgende:
Ik ga een klein web-appje bouwen dat mogelijk materieel koppelt aan actuele vertrektijden![]()
Dennis wat voor data over treinseries heb je allemaal op je site staan? Mogelijk kan ik alle stops van een treinserie ook pakken en in mijn web appje stoppen
Hey dat is goed nieuws idd zegquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
http://forum.nmld.nl/viewtopic.php?p=58129#58129
Schothorst heeft ook een echte IC, al is het maar om niet in Amersfoort te moeten keren.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan zou je Maarssen ook een IC-station moeten maken, en zo zijn er nog wel meer die iets onder de 5000 per dag hangen (zie http://treinreiziger.nl/k(...)lfabetische_volgorde )
De stations die tot 1000 reizigers meer dan Best hebben:
Harderwijk 5074 5236 5356
Middelburg 5137 5026 5334
Heerenveen 4984 5172 5266
Vlaardingen Centrum 4790 4848 5111
Den Helder 4971 5191 5059
Bilthoven 4613 4829 5024
Utrecht Overvecht 4521 4714 4907
Amersfoort Schothorst 4664 4976 4893
Elst 3114 3757 4889
Baarn 4676 4686 4885
Kampen 4816 5064 4876
Hoorn Kersenboogerd 4342 4500 4753
Maarssen 5886 5523 4686
Tiel 4264 4454 4644
Vlaardingen Oost 3903 5197 4614
Meppel 4136 4117 4386
Best 3710 4081 4363
Alleen Heerenveen heeft een echte IC, de schuingedrukte hebben een stoptrein die IC wordt genoemd.
Jij bent dus nooit in de spits op het Amstelstation geweest. Die IC-stop daar is pure noodzaak. Het is een van de 25 drukste stations van Nederland.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:30 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Amsterdam Amstel, Meppel, Rotterdam Alexander, driebergen-Zeist en Elst ook niet, maar dat gebeurt wel.
Die rijdt daar dus gewoon uit pure noodzaak naar toe, en niet omdat er nou zoveel reizigers zijn.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Schothorst heeft ook een echte IC, al is het maar om niet in Amersfoort te moeten keren.
Ze doen daar altijd heel moeilijk over, zie http://treinreiziger.nl/k(...)r_station_%282006%29quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
even goed een leuk lijstje. Zijn er al gegevens over 2007 en 2008?
Sjonge zeg, wat een falersquote:Op vrijdag 27 november 2009 20:09 schreef dennistd het volgende:
Ze doen daar altijd heel moeilijk over, zie http://treinreiziger.nl/k(...)r_station_%282006%29
Zijn deze cijfers nou het resultaat van die enquete mensen in de trein of de bejaarden die je soms in de hal van het station ziet zitten met zon' tel-tooltje in de hand?quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou dat lijstje overigens met een flinke korrel zout nemen.
Gaaf, een 1700 met Internet Relay Chat aan boordquote:Op vrijdag 27 november 2009 22:06 schreef RubenK het volgende:
http://ep.turnware.com/trein/feed.php?station=tilburg
VORDERINGEN
Mijn site heeft niet geen last hoor?quote:Op vrijdag 27 november 2009 22:30 schreef RubenK het volgende:
volgens mij zit iemand die feed te bewerken op DIT moment
Bij sommige treinnummers staat er RE of IC voor, misschien was dit al zoquote:Op vrijdag 27 november 2009 22:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mijn site heeft niet geen last hoor?
Er staat wel een onbekend treinnummer in Tilburg, maar die vang ik afquote:Op vrijdag 27 november 2009 22:40 schreef RubenK het volgende:
[..]
Bij sommige treinnummers staat er RE of IC voor, misschien was dit al zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |