abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75052854
WTF moet je kijken wat ik hier per stom toeval op de site van de NMBS lees
quote:
Zwangere vrouwen Reizen in eerste klas zonder betaling van de klasverhoging.

Zwangere vrouwen met een vervoerbewijs 2de klas mogen gedurende de laatste 4 maanden van hun zwangerschap in 1ste klas reizen zonder betaling van de klasverhoging.

Het volstaat in het bezit te zijn van een medisch getuigschrift dat de vermoedelijke datum van de bevalling vermeldt.
Hebben wij in NL ook zoiets?? Nee toch? Ik heb er nog nooit van gehoord iig...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75052936
Ik ga een klein web-appje bouwen dat mogelijk materieel koppelt aan actuele vertrektijden
Dennis wat voor data over treinseries heb je allemaal op je site staan? Mogelijk kan ik alle stops van een treinserie ook pakken en in mijn web appje stoppen
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 13:21:25 #154
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75053285
Ik heb alleen de treinseries met alle tussenliggende dienstregelpunten op de site staan, verder heb ik daar niks van.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75053814
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:46 schreef dennistd het volgende:

[..]

Vijf bakken DD-AR gaat niet: met loc heb je vier bakken en met mDDM heb je 3,5 bakken.
SGMm kan trouwens maar tot 3 stellen, dus maximaal 9 bakken (3 drietjes)
4 bakken idd, sorry. En de laatste keer dat ik SGM in de spits in de 4000 zag was het een 3tje alleen
pi_75054618
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:
WTF moet je kijken wat ik hier per stom toeval op de site van de NMBS lees
[..]

Hebben wij in NL ook zoiets?? Nee toch? Ik heb er nog nooit van gehoord iig...
Ze hebben in België echt de meeste vreemde regelingen voor treinkaartjes.

Er zijn bijvoorbeeld ook speciale kaartjes biljetten voor zeelieden die op zoek zijn naar werk...
pi_75055297
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:59 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ze hebben in België echt de meeste vreemde regelingen voor treinkaartjes.
Er zijn bijvoorbeeld ook speciale kaartjes biljetten
Kaartjes hebben ze niet idd, het zijn allemaal van die grote papieren die wij alleen kennen bij internationale reizen
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:01:10 #158
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75056915
Wat de neuk, zit net de nieuwe dienstregeling te bekijken. Eerst adverteren ze voor station Best met intercityoverstap en zo. Kijk ik even verder, staat er:

Eindhoven–'s-Hertogenbosch–Utrecht Centraal–Schiphol
Met ingang van 12 april 2010 stopt de Intercity Eindhoven–'s-Hertogenbosch–Utrecht Centraal–Schiphol in beide richtingen niet meer in Best.

Dat zou ik echt heel kut vinden. Waarom heeft met daartoe opeens besloten?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_75057148
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:01 schreef Christiaan het volgende:
Wat de neuk, zit net de nieuwe dienstregeling te bekijken. Eerst adverteren ze voor station Best met intercityoverstap en zo. Kijk ik even verder, staat er:

Eindhoven–'s-Hertogenbosch–Utrecht Centraal–Schiphol
Met ingang van 12 april 2010 stopt de Intercity Eindhoven–'s-Hertogenbosch–Utrecht Centraal–Schiphol in beide richtingen niet meer in Best.

Dat zou ik echt heel kut vinden. Waarom heeft met daartoe opeens besloten?
Misschien einde proef 'van a naar beter'?
pi_75057301
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:01 schreef Christiaan het volgende:
Wat de neuk, zit net de nieuwe dienstregeling te bekijken. Eerst adverteren ze voor station Best met intercityoverstap en zo. Kijk ik even verder, staat er:

Eindhoven–'s-Hertogenbosch–Utrecht Centraal–Schiphol
Met ingang van 12 april 2010 stopt de Intercity Eindhoven–'s-Hertogenbosch–Utrecht Centraal–Schiphol in beide richtingen niet meer in Best.

Dat zou ik echt heel kut vinden. Waarom heeft met daartoe opeens besloten?
Dan kunnen de HC's vaker de uitstekende grap "deze trein stop niet te best" maken
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:15:54 #161
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_75057500
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:01 schreef Christiaan het volgende:

Dat zou ik echt heel kut vinden. Waarom heeft met daartoe opeens besloten?
Afronding werkzaamheden Randweg Eindhoven.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:29:54 #162
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75057974
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:15 schreef JDude het volgende:

[..]

Afronding werkzaamheden Randweg Eindhoven.
Ah, wist niet dat het daarmee überhaupt te maken had. Maar dat was dus echt tijdelijk en komt niet meer terug? Waren namelijk altijd genoeg in- en uitstappers.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_75058231
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:29 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Waren namelijk altijd genoeg in- en uitstappers.
hele trein loopt zo'n beetje leeg in Best
pi_75059649
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 14:18 schreef computergirl het volgende:
Kaartjes hebben ze niet idd, het zijn allemaal van die grote papieren die wij alleen kennen bij internationale reizen
Dat is juist prachtig. Die hadden wij in Nederland eerst ook.
pi_75059914
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

hele trein loopt zo'n beetje leeg in Best
Misschien wordt Best wel opgenomen in 6x per uur IC plan, 2x per uur een IC stop te Best .
Als de Hanzelijn ooit af is, moet er dan niet wat meer materieel komen of gaat dat allemaal wel passen. Heb het gevoel dat we weer een materieeltekort is in 2012...
pi_75060224
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:01 schreef Christiaan het volgende:
Dat zou ik echt heel kut vinden. Waarom heeft met daartoe opeens besloten?
Andersom. Men heeft ooit "opeens" besloten dat de IC's ini Best moeten stoppen (idd vanwege die werkzaamheden aan de randweg). Nu die klaar is, is dat niet meer nodig. En zeg zelf: Best is nou niet echt een plek die een reguliere IC-stop waard is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 16:28:24 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75060263
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:19 schreef Brembo het volgende:

[..]

Misschien wordt Best wel opgenomen in 6x per uur IC plan, 2x per uur een IC stop te Best .
Als de Hanzelijn ooit af is, moet er dan niet wat meer materieel komen of gaat dat allemaal wel passen. Heb het gevoel dat we weer een materieeltekort is in 2012...
Daarom slopen ze het ICK ook nog niet volgens mij
Wel zijn er 4 stuks verkocht aan de Friese stoomtrein.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:30:43 #168
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75060369
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Andersom. Men heeft ooit "opeens" besloten dat de IC's ini Best moeten stoppen (idd vanwege die werkzaamheden aan de randweg). Nu die klaar is, is dat niet meer nodig. En zeg zelf: Best is nou niet echt een plek die een reguliere IC-stop waard is
Amsterdam Amstel, Meppel, Rotterdam Alexander, driebergen-Zeist en Elst ook niet, maar dat gebeurt wel.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_75060452
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:30 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Amsterdam Amstel,
Hey , poten af van mijn station ja!
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 16:33:27 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75060472
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:29 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Ah, wist niet dat het daarmee überhaupt te maken had. Maar dat was dus echt tijdelijk en komt niet meer terug? Waren namelijk altijd genoeg in- en uitstappers.
Dan zou je Maarssen ook een IC-station moeten maken, en zo zijn er nog wel meer die iets onder de 5000 per dag hangen (zie http://treinreiziger.nl/k(...)lfabetische_volgorde )

De stations die tot 1000 reizigers meer dan Best hebben:
Harderwijk 5074 5236 5356
Middelburg 5137 5026 5334
Heerenveen 4984 5172 5266
Vlaardingen Centrum 4790 4848 5111
Den Helder 4971 5191 5059
Bilthoven 4613 4829 5024
Utrecht Overvecht 4521 4714 4907
Amersfoort Schothorst 4664 4976 4893
Elst 3114 3757 4889
Baarn 4676 4686 4885
Kampen 4816 5064 4876
Hoorn Kersenboogerd 4342 4500 4753
Maarssen 5886 5523 4686
Tiel 4264 4454 4644
Vlaardingen Oost 3903 5197 4614
Meppel 4136 4117 4386
Best 3710 4081 4363

Alleen Heerenveen heeft een echte IC, de schuingedrukte hebben een stoptrein die IC wordt genoemd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75060677
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wel zijn er 4 stuks verkocht aan de Friese stoomtrein.
Interessant! Bron?
pi_75060726
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan zou je Maarssen ook een IC-station moeten maken, en zo zijn er nog wel meer die iets onder de 5000 per dag hangen (zie http://treinreiziger.nl/k(...)lfabetische_volgorde )

De stations die tot 1000 reizigers meer dan Best hebben:
Harderwijk 5074 5236 5356
Middelburg 5137 5026 5334
Heerenveen 4984 5172 5266
Vlaardingen Centrum 4790 4848 5111
Den Helder 4971 5191 5059
Bilthoven 4613 4829 5024
Utrecht Overvecht 4521 4714 4907
Amersfoort Schothorst 4664 4976 4893
Elst 3114 3757 4889
Baarn 4676 4686 4885
Kampen 4816 5064 4876
Hoorn Kersenboogerd 4342 4500 4753
Maarssen 5886 5523 4686
Tiel 4264 4454 4644
Vlaardingen Oost 3903 5197 4614
Meppel 4136 4117 4386
Best 3710 4081 4363

Alleen Heerenveen heeft een echte IC, de schuingedrukte hebben een stoptrein die IC wordt genoemd.
Euj, Bilthoven daar tussen ;o Het verbaast mij.
pi_75060753
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:11 schreef RubenK het volgende:
Ik ga een klein web-appje bouwen dat mogelijk materieel koppelt aan actuele vertrektijden
Dennis wat voor data over treinseries heb je allemaal op je site staan? Mogelijk kan ik alle stops van een treinserie ook pakken en in mijn web appje stoppen
Dus eigenlijk zoiets dat mobiel.waarisdetrein al heeft?
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 16:42:18 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75060770
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:39 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Interessant! Bron?
http://forum.nmld.nl/viewtopic.php?p=58129#58129
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 19:02:16 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75064599
Zo, de voorspellingen zitten nu ook in een AV: http://trein.dennistd.nl/av?station=Asd
(ja, ik weet dat het niet klopt, de voorspellingen zijn voor volgend jaar)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75065962
quote:
Hey dat is goed nieuws idd zeg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75066023
W00t, krijgen we hier Plan W en ICK tussen Sneek en Stavoren? Hoe vet.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 november 2009 @ 19:57:16 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75066591
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan zou je Maarssen ook een IC-station moeten maken, en zo zijn er nog wel meer die iets onder de 5000 per dag hangen (zie http://treinreiziger.nl/k(...)lfabetische_volgorde )

De stations die tot 1000 reizigers meer dan Best hebben:
Harderwijk 5074 5236 5356
Middelburg 5137 5026 5334
Heerenveen 4984 5172 5266
Vlaardingen Centrum 4790 4848 5111
Den Helder 4971 5191 5059
Bilthoven 4613 4829 5024
Utrecht Overvecht 4521 4714 4907
Amersfoort Schothorst 4664 4976 4893
Elst 3114 3757 4889
Baarn 4676 4686 4885
Kampen 4816 5064 4876
Hoorn Kersenboogerd 4342 4500 4753
Maarssen 5886 5523 4686
Tiel 4264 4454 4644
Vlaardingen Oost 3903 5197 4614
Meppel 4136 4117 4386
Best 3710 4081 4363

Alleen Heerenveen heeft een echte IC, de schuingedrukte hebben een stoptrein die IC wordt genoemd.
Schothorst heeft ook een echte IC, al is het maar om niet in Amersfoort te moeten keren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 27 november 2009 @ 20:00:28 #179
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75066690
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:30 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Amsterdam Amstel, Meppel, Rotterdam Alexander, driebergen-Zeist en Elst ook niet, maar dat gebeurt wel.
Jij bent dus nooit in de spits op het Amstelstation geweest. Die IC-stop daar is pure noodzaak. Het is een van de 25 drukste stations van Nederland.
pi_75066885
even goed een leuk lijstje. Zijn er al gegevens over 2007 en 2008?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 20:09:41 #181
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75066988
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Schothorst heeft ook een echte IC, al is het maar om niet in Amersfoort te moeten keren.
Die rijdt daar dus gewoon uit pure noodzaak naar toe, en niet omdat er nou zoveel reizigers zijn.
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
even goed een leuk lijstje. Zijn er al gegevens over 2007 en 2008?
Ze doen daar altijd heel moeilijk over, zie http://treinreiziger.nl/k(...)r_station_%282006%29
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75067029
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:09 schreef dennistd het volgende:
Ze doen daar altijd heel moeilijk over, zie http://treinreiziger.nl/k(...)r_station_%282006%29
Sjonge zeg, wat een falers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75067510
Ik zou dat lijstje overigens met een flinke korrel zout nemen. Er zitten echt hele rare dingen bij:

Veenendaal de Klomp 3423 3378 1701 (ineens gehalveerd tussen 2005 en 2006?)

Veenwouden 1030 1349 960 (piek 2005?)
Lage Zwaluwe 614 1301 684 (piek 2005?)
Nijmegen Heyendaal 1351 3183 2773 (piek 2005??) Oh wacht, Venray doet hetzelfde. Toch raar, want pas per december 2006 heeft Veolia de Maaslijn overgenomen en sindsdien komen as de verhalenover enorme toenames?

Elst 3114 3757 4889 (ineens helemaal HOT sinds de 3600 daar stopt? )

Tilburg West 4028 4265 6380 (Ineens de helft meer in- en uitstapppers in 2006 dan voorheen???)

Amsterdam Zuid-WTC 16443 22883 25441 (ongebruikelijk enthousiaste stijging?)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75067914
woensdagavond 19:01 stapte ik op Amsterdam Sloterdijk in een ICMm richting Alkmaar. op dat traject rijd normaal gesproken alleen VIRM dus een ICMm was wel tof zo. wel jammer dat de fijne rode banken plaats hebben gemaakt voor textiele stoelen..... alsnog maar een mailtje naar nedtrain of die banken te koop zijn ?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_75067978
Je kunt alles zeggen van sporen in Arnhem maar het gaat nu toch echt wel ontzettend hard met de werkzaamheden.
pi_75069431
http://ep.turnware.com/trein/
mijn projectje lukt al aardig
pi_75070070
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou dat lijstje overigens met een flinke korrel zout nemen.
Zijn deze cijfers nou het resultaat van die enquete mensen in de trein of de bejaarden die je soms in de hal van het station ziet zitten met zon' tel-tooltje in de hand?
Voor Adam amstel zou dat laatste bijvoorbeeld een vertekend beeld geven door alle HvA studenten die naar de hal gaan om eten te kopen.
Alleen kaartverkoop is in ieder geval niet genoeg, van OV-jaar kaart reizigers weet je niks
pi_75070179
in-uitgang monitoren? En niet zo zeer de roltrappen naar de perrons?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75070934
quote:
Gaaf, een 1700 met Internet Relay Chat aan boord

Vet druk op de bok, maar evengoed GEZELLIG!!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 22:07:52 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75070948
IRC gebruik je om te chatten RubenK, niet om mensen mee te vervoeren, dat is ICR(m)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75070998
Gezellig op IRC met zn allen
Wel kanaal ?
pi_75071024
GMTA
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75071041
typfoutje
pi_75071092
Nu nog de reisplanner spideren zodat je ook reisadvies een voorspelling kunt doen
pi_75071849
volgens mij zit iemand die feed te bewerken op DIT moment
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 22:36:10 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75072025
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 22:30 schreef RubenK het volgende:
volgens mij zit iemand die feed te bewerken op DIT moment
Mijn site heeft niet geen last hoor?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75072172
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 22:36 schreef dennistd het volgende:

[..]

Mijn site heeft niet geen last hoor?
Bij sommige treinnummers staat er RE of IC voor, misschien was dit al zo
  Redactie Sport vrijdag 27 november 2009 @ 22:46:42 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75072418
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 22:40 schreef RubenK het volgende:

[..]

Bij sommige treinnummers staat er RE of IC voor, misschien was dit al zo
Er staat wel een onbekend treinnummer in Tilburg, maar die vang ik af
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75074301
Ik heb besloten volgende week zaterdag een trein reis naar het buitenland te maken! Iemand een leuke tip voor tot de 100 euro?
pi_75074476
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:35 schreef RubenK het volgende:
Ik heb besloten volgende week zaterdag een trein reis naar het buitenland te maken! Iemand een leuke tip voor tot de 100 euro?
Almelo de Riet -> Almelo, retourtje slechts ¤ 3,60
pi_75074517
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:35 schreef RubenK het volgende:
Ik heb besloten volgende week zaterdag een trein reis naar het buitenland te maken! Iemand een leuke tip voor tot de 100 euro?
Je kunt wat regionaal geransknetter doen in Noord-Frankrijk. Antwerpen - Lille - Douai - Arras - Lens - Douai - Lille en terug. Kom je nogeens ergens. Heb ik in juni gedaan, best leuk

Alternatively een slagje Minden, zo ver mogelijk Duitsland in met de Pimpel, maar zo dat je ook nog terug kan komen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75075313
Geboekt naar minden, lijkt me een leuke reis Kon ook nog naar hannover en terug maar dat kostte meteen 15 euro extra
pi_75075528
Met de Pimpel? Of waar reis je vandaan?
pi_75075679
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 00:15 schreef Socios het volgende:
Met de Pimpel? Of waar reis je vandaan?
Ik reis vanaf schiphol, met de pimpel ja
  zaterdag 28 november 2009 @ 00:55:25 #206
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75076304
* Ofyles2 inmiddels de kaarten heeft. Nu nog de daad bij het woord. In ieder geval gaat hij volgende maand ijzer vreten.
  zaterdag 28 november 2009 @ 01:58:16 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75077174
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 00:05 schreef RubenK het volgende:
Geboekt naar minden, lijkt me een leuke reis Kon ook nog naar hannover en terug maar dat kostte meteen 15 euro extra
Je kon ook met de stoomtrein naar Münster op 19 December
Kost je ¤80 euro, een retourtje. Met de SSN dan he Prijzen zijn voor donateurs. Niet-donateurs betalen ¤10 toeslag)
pi_75077345
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daarom slopen ze het ICK ook nog niet volgens mij
Wel zijn er 4 stuks verkocht aan de Friese stoomtrein.
Maar als het een halfuursdienst wordt voor zowel IC als stoptrein heb je ongeveer 20~30 bakken materieel nodig. Daarom verbaast mij dat de NS nog niet nieuw materieel heeft besteld en daarnaast de gemiddelde groei van treinreizers nog meegenomen. De SLT vervangt alleen het mat'64 en brengt volgens mij niet meer zitplaatsen.
pi_75080335
Heb ik weer Ik zat in de defecte intercity naar utrecht/den bosch/heerlen en nu heb ik een uur vertraging
  zaterdag 28 november 2009 @ 11:16:56 #210
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75080358
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 02:16 schreef Brembo het volgende:

[..]
De SLT vervangt alleen het mat'64 en brengt volgens mij niet meer zitplaatsen.
SLT brengt wel meer staanplaatsen! Die worden ook meegeteld in de totale capaciteit. SLT heeft daardoor dezelfde capaciteit als DDAR...
De huidige bestelling van 99 stuks SLT is verder inderdaad niet genoeg nee maar dat is pas het begin. NS heeft bij de bestelling alvast opties genomen op vervolgbestellingen, ze hebben dus zeker wel rekening gehouden met reizigersgroei. Met 200 á 300 SLT's moet je toch een eind kunnen komen.
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou dat lijstje overigens met een flinke korrel zout nemen. Er zitten echt hele rare dingen bij:

Amsterdam Zuid-WTC 16443 22883 25441 (ongebruikelijk enthousiaste stijging?)
Vreemd ja, ik dacht even dat het door de Utrechtboog kwam maar die werd niet in 2005 maar pas in 2006 geopend.

[ Bericht 22% gewijzigd door ReisT op 28-11-2009 11:57:36 ]
pi_75081807
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 11:16 schreef ReisT het volgende:

[..]

SLT brengt wel meer staanplaatsen! Die worden ook meegeteld in de totale capaciteit. SLT heeft daardoor dezelfde capaciteit als DDAR...
Houden ze er ook rekening mee dat er, vanwege de grotere afstand tot de bovenleiding, ook nog mensen op het dak kunnen zitten? Dan is de capaciteit zelfs nog groter dan van DD-AR!
pi_75082279
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 00:05 schreef RubenK het volgende:
Geboekt naar minden, lijkt me een leuke reis Kon ook nog naar hannover en terug maar dat kostte meteen 15 euro extra
Ik zou dan zeker ook even Minden in gaan, want het station (of beter gezegd, het publiek dat daar komt) is nou niet bepaald het meest enerverende stukje van deze stad.

Minden is in ieder geval net ver genoeg om door de Porta Westfalica te komen, volgens mij het mooiste landschap langs de hele route van de Berlijntrein.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2009 13:20:10 ]
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:21:54 #213
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75082324
Wtffff. Zit hier in tilburg, vrouw met zwoele stem roept om "door een sexy storing bij ravenstein geen treinen" en ze herhaalde het dus hoorde het niet fout. Klonk en beetje als kim holland
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:26:36 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75082410
Tientallen doden door trein ongeluk in Rusland

Volgens de nieuwste berichten is er nu een Terrorisme onderzoek ingesteld. Er word vanuit gegaan dat het om een aanslag ging op Rusland.
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:27:35 #215
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75082434
Nog raarder hier in Tilburg. 3x plan V als IC naar den haag!
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_75082500
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:27 schreef Christiaan het volgende:
Nog raarder hier in Tilburg. 3x plan V als IC naar den haag!
Blijkbaar zit de materieelomloop in de war, gisteren zag ik een koploper als stoptrein op Amsterdam-Holendrecht.
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:34:02 #217
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_75082582
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Blijkbaar zit de materieelomloop in de war, gisteren zag ik een koploper als stoptrein op Amsterdam-Holendrecht.
Ik zit vaak in die stopper maar die is ook vaak nieuwe VIRM.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_75082977
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 11:16 schreef ReisT het volgende:

[..]

Vreemd ja, ik dacht even dat het door de Utrechtboog kwam maar die werd niet in 2005 maar pas in 2006 geopend.
Komt hier niet gewoon door de ontwikkeling van de Zuid-As? Dat is sinds die jaren heel erg in ontwikkeling. Ik denk dat het aantal reizigers van Amsterdam Zuid inmiddels nog een stuk hoger ligt.
pi_75083086
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:53 schreef Ireyon het volgende:
Overigens weet ik nog altijd niet welke kneuzen de dienstregeling verzinnen, maar;
[..]

Alsof dat gekloot met de Benelux nog niet genoeg was, weten ze nog meer manieren te verzinnen om heel Zuid-West Nederland te naaien
Bron? Volgens ns.nl gebeurt dit namelijk niet

[ Bericht 0% gewijzigd door Irritatie100 op 28-11-2009 16:33:41 ]
pi_75085961
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Blijkbaar zit de materieelomloop in de war, gisteren zag ik een koploper als stoptrein op Amsterdam-Holendrecht.
daar zat ik in
pi_75087382
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:58 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Bron? Volgens ns.nl gebeurt dit namelijk niet
Wiki

Gebeurt pas als de HSL zuid voledig in gebruik is.
Dus dat duurt waarschijnlijk nog wel even, al blijft het belachelijk dat NS op deze manier probeert mensen 2X zo veel te laten betalen.
............................
pi_75088270
kan je die materialenomloop-warrigheid ook terugvinden uit de database?
een plan V als intercity is wel erg oke
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 28 november 2009 @ 17:38:42 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75088602
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:51 schreef sander89 het volgende:

[..]

Wiki

Gebeurt pas als de HSL zuid voledig in gebruik is.
Dus dat duurt waarschijnlijk nog wel even, al blijft het belachelijk dat NS op deze manier probeert mensen 2X zo veel te laten betalen.
En het wordt nog leuker wanneer een ander bedrijf in gaat springen op het gat wat de Beneluxtrein achter gaat laten wanneer deze wordt afgeschaft. Dat gaat volgens mij precies door de plannen van NS heen.
pi_75088988
Wat is nou het echte probleem dat de Benelux verdwijnt? Het begint al met de naam: de trein rijdt heul niet door naar Luxemburg.

Verder kunnen reizigers vanuit Roosendaal prima de stoptrein naar Antwerpen Centraal pakken. Vanaf Dordrecht stapt men over te Breda (Of Rotterdam Centraal). Den Haag houdt z´n rechtstreekse verbinding met Brussel en krijgt een goede overstap te Rotterdam Centraal (voor eveneens een snellere verbinding). Reizigers vanaf Amsterdam Centraal, Schiphol en Rotterdam Centraal zijn straks veel sneller in België en Frankrijk.
  zaterdag 28 november 2009 @ 18:04:37 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75089267
Zeeland, Roosendaal en Dordrecht gaan er weldegelijk op achteruit: ze zijn langer onderweg en het kost nog een stuk meer ook. Verder worden alle rechtstreekse verbinding Amsterdam - Schiphol - Rotterdam geofferd om mensen maar die HSL in te krijgen, terwijl duidelijk is dat veel mensen daar helemaal niet op zitten te wachten.

http://www.funis2cool.com(...)ing-train-model.html <- dit is wel geinig gedaan trouwens
pi_75089486
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:52 schreef Socios het volgende:
Wat is nou het echte probleem dat de Benelux verdwijnt? Het begint al met de naam: de trein rijdt heul niet door naar Luxemburg.

Verder kunnen reizigers vanuit Roosendaal prima de stoptrein naar Antwerpen Centraal pakken.
Ja, lekker met een boemeltje van Roosendaal naar Antwerpen. Dit lijkt mij onder de Roosendalers erg ongewenst.
pi_75089890
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zou dan zeker ook even Minden in gaan, want het station (of beter gezegd, het publiek dat daar komt) is nou niet bepaald het meest enerverende stukje van deze stad.

Minden is in ieder geval net ver genoeg om door de Porta Westfalica te komen, volgens mij het mooiste landschap langs de hele route van de Berlijntrein.
Jaa, Porta Westfalica is mooi!! * Mee eens is!
pi_75089908
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
kan je die materialenomloop-warrigheid ook terugvinden uit de database?
een plan V als intercity is wel erg oke
Heb wel is SGM als IC gehad en haalde nog netjes de rijtijden .
pi_75090884
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:29 schreef Brembo het volgende:

[..]

Heb wel is SGM als IC gehad en haalde nog netjes de rijtijden .
De dienstregeling is feitielijk ook gebaseerd op een slakkengang van 120. Daarom staan ze op de stations tegenwoordig ook zo lang stil
pi_75091065
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:52 schreef Socios het volgende:
Wat is nou het echte probleem dat de Benelux verdwijnt? Het begint al met de naam: de trein rijdt heul niet door naar Luxemburg.

Verder kunnen reizigers vanuit Roosendaal prima de stoptrein naar Antwerpen Centraal pakken.
Ohja, een trein die 2x zo lang onderweg is, 10x zo oncomfortabel is en werkelijkwaar nergens op aansluit. Het probleem is dat het één van de drukste verbindingen ooit is, die straks voor iedereen duurder wordt en voor veel mensen ook meer tijd gaat kosten. Verder is het afschaffen van de directe verbindingen met Schiphol volkomen geschift.

Vlissingen - Schiphol gebeurt nu in 2:23 uur, zonder overstappen en als echte intercity. Daar komen straks 9(!) extra stops bij én een overstap. Met zo'n 2 tijdverlies per stop en een ideale overstap, zal dat straks dus ongeveer 2:48 uur gaan duren. Een tijdwinst van -20 minuten, leuk!

Vlissingen - Antwerpen is nu 1:45 uur met in Roosendaal een overstap van 20 minuten. Dat wordt straks 2:11 uur met 23 minuten overstap, maar liefst -26 minuten tijdwinst!
Via Breda zal dat, met de redelijke schatting dat Breda - Antwerpen een kwartiertje zal duren en je Breda een ideale overstap (2 minuten) zal hebben, 1:40 uur duren. 't Is wel een extra overstap en het zal aanzienlijk meer geld gaan kosten, maar wie heeft dat nou niet over voor 5 minuten tijdwinst?

Roosendaal - Antwerpen; Daar doet de huidige Beneluxtrein 0:26 uur over, dat wordt straks 0:49 uur, een winst van -23 minuten dus. Via Breda kom ik op zo'n 0:34 uur uit, wat maar -8 minuten winst is, maar de extra kosten daarvan zijn zo idioot dat ik die optie niet serieus neem..

Dordrecht - Antwerpen; Nu 0:51 uur, straks mag men in Roosendaal 25 minuten wachten voordat de stoptrein vertrekt, zodat je uiteindelijk binnen 1:37 uur in Antwerpen bent. Lang leve de komst van de HSL met -46 minuten tijdwinst.
Eerlijk is eerlijk, dat zou via Breda met dezelfde schatting en ideale overstap 0:35 uur duren, toch zo'n 16 minuten winst.


Degene die de toekomstige dienstregeling heeft bedacht, is per definitie gewoon een volkomen geschifte, achterlijke idioot .
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:10:55 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75091210
* James1988 is het eens met Ireyon

Het is leuk voor Bredanaars, Rotterdammers en Amsterdammers dat ze nu sneller in Antwerpen danwel Brussel kunnen zijn, verder gaan heel veel mensen er gewoon op achteruit terwijl de prijs een stuk hoger zal komen te liggen.
pi_75091386
* IntercityAPT sluit zich ook bij Ireyon aan
Het heeft ook gedeeltelijk met ProRail te maken, die continu zeikt en zeurt dat het spoor overbelast is.
pi_75092470
De Benelux moet gewoon blijven en gewoon 2 keer per uur gaan rijden. EN met 12 bakken i.p.v. 7. Dat geouwehoer van "met meer dan 7 bakken komt de 11.8/9 NMBS loc de tunnel van Antwerpen niet uit" moet afgelopen zijn, want er zijn inmiddels voldoende traxxen die het met meer bakken wel kunnen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75092491
@James1988
Sorry, ik heb jouw usericon weer veranderd
pi_75092754
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De Benelux moet gewoon blijven en gewoon 2 keer per uur gaan rijden. EN met 12 bakken i.p.v. 7. Dat geouwehoer van "met meer dan 7 bakken komt de 11.8/9 NMBS loc de tunnel van Antwerpen niet uit" moet afgelopen zijn, want er zijn inmiddels voldoende traxxen die het met meer bakken wel kunnen.
Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
pi_75093051
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
Zo extreem hip is hij ook weer niet hoor Ik had m vorige week ook, alweer voor de tweede keer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75093271
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
Het is een mooie trein, maar de cappaciteit is echt HEEL HEEL HEEEEEEL erg slecht. Ik heb er wel eens in gezeten toen ik ging shoppen in antwerpen. Bij schiphol zat het hele gangpad al vol met mensen. 2.5 uur staan werd me een beetje te en ben ik op HS uitgestapt waar er nog eens genoeg mensen in wilde om alle stoelen te vullen
pi_75093425
Mja, ik heb ook al eens van Rotterdam tot Antwerpen moeten staan in het gangpad. Het is ook al eens voorgekomen dat het zo stikbenauwd was op het balkon dat ik in Dordt maar weer uitgestapt ben en mijn voorgenomen ritje naar België afgeblazen heb. Daarom zeg ik: 2 keer per uur en fatsoenlijke lengte.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75093474
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zolang de I10 stam blijft rijden vind ik het allemaal wel gesneden. Moet daar nog eens een retourtje Rsd-Asd-Rsd mee doen.
Waarom een retourtje? Dat wordt dan óf heel vroeg je bed uit óf heel laat weer thuis volgens mij
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De Benelux moet gewoon blijven en gewoon 2 keer per uur gaan rijden. EN met 12 bakken i.p.v. 7. Dat geouwehoer van "met meer dan 7 bakken komt de 11.8/9 NMBS loc de tunnel van Antwerpen niet uit" moet afgelopen zijn, want er zijn inmiddels voldoende traxxen die het met meer bakken wel kunnen.
'k Weet alleen niet of je 12 bakken zo makkelijk in Roosendaal kwijt kunt..
pi_75093695
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]
'k Weet alleen niet of je 12 bakken zo makkelijk in Roosendaal kwijt kunt..
Jewel, moeten de mensen maar netjes door lopen na achteren
Me.. me.. me.. Me too
pi_75093709
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:25 schreef Ireyon het volgende:
'k Weet alleen niet of je 12 bakken zo makkelijk in Roosendaal kwijt kunt..
tuurlijk wel. Spoor 4 is 608 meter lang, zoek maar op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75094071
Die traxx is al eens bij rosendaal geweest (oke niet met zoveel bakken maar toch)
Zie:
Me.. me.. me.. Me too
pi_75094323
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

tuurlijk wel. Spoor 4 is 608 meter lang, zoek maar op.
Dat weet ik wel, maar dan kun je maar 1 stam tegelijk kwijt. Spoor 1a/b en 3a/b zijn bezet door de Stoptreinen naar Antwerpen, Vlissingen of Den Haag CS en (als de Benelux weer eens enkele minuten vertraging heeft) de Intercity naar Zwolle. Een perron erbij zie ik niet zo snel gebeuren (alhoewel daar dan weer wel ruim voldoende plaats voor is..)
  zaterdag 28 november 2009 @ 20:59:21 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75094636
Of men zet er dubbeldeksmaterieel op in? Er is vast wel wat te vinden/bouwen wat zowel in NL als in BE mag rijden.
pi_75094823
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:59 schreef James1988 het volgende:
Of men zet er dubbeldeksmaterieel op in? Er is vast wel wat te vinden/bouwen wat zowel in NL als in BE mag rijden.
De snellijn Antwerpen - Essen wordt met dubbeldekkers gereden. Daar een traxx voor hangen en doorrijden tot Roosendaal.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:05:12 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75094863
Dat gaat niet, want het perron in Roosendaal is te hoog. Net als in de rest van Nederland...
pi_75095007
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:05 schreef James1988 het volgende:
Dat gaat niet, want het perron in Roosendaal is te hoog. Net als in de rest van Nederland...
En wat nou als je nederlandse wagonnen in zou zetten? Of zijn de perrons in belgie dan te laag om fatsoenlijk in en uit te kunnen stappen?
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:12:41 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75095119
VIRM is buiten profiel en mag België dus niet in, en ik denk dat DD-AR er ook niet inmag. En dan krijg je inderdaad een flink verschil met in- en uitstappen.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:14:15 #249
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75095173
Ik zat zelf te denken aan een rechtstreekse verbinding van Zeeland met Noord-Brabant. Ik kan niet geloven dat twee aan elkaar grenzende provincies niet direct op elkaar zijn aangesloten.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:16:17 #250
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75095239
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:12 schreef James1988 het volgende:
VIRM is buiten profiel en mag België dus niet in, en ik denk dat DD-AR er ook niet inmag. En dan krijg je inderdaad een flink verschil met in- en uitstappen.
Lekker geregeld. Zit er dan niets anders op dan met lange stammen of 3-4 aangesloten treinstellen te rijden.

Snap niet dat NS en NMBS zo verslaafd zijn geworden aan alles wat twee verdiepingen heeft.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:17:26 #251
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75095278
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:29 schreef Brembo het volgende:

[..]

Heb wel is SGM als IC gehad en haalde nog netjes de rijtijden .
Dan heeft het ongetwijfeld te maken met de snelle aanzet en afremming.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:19:32 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75095361
Je kan ook dubbeldekkers bouwen die binnen profiel blijven, dan zou je in principe wel internationaal moeten kunnen dubbeldekkeren. Waarom VIRM en M6 buiten profiel zijn is mij niet duidelijk.
pi_75095372
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:17 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan heeft het ongetwijfeld te maken met de snelle aanzet en afremming.
Of de huidige dienstregeling die ontworpen is op een dienstsnelheid van 120
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:23:21 #254
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75095465
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:19 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Of de huidige dienstregeling die ontworpen is op een dienstsnelheid van 120
Utrecht-Eindhoven zou dan ook geen problemen opleveren voor een SGMm, 130 tot aan Best.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:24:23 #255
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75095496
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:19 schreef James1988 het volgende:
Je kan ook dubbeldekkers bouwen die binnen profiel blijven, dan zou je in principe wel internationaal moeten kunnen dubbeldekkeren. Waarom VIRM en M6 buiten profiel zijn is mij niet duidelijk.
De IRM was dan qua lichaamsbouw ook gebaseerd op de SM'90.
pi_75095576
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:05 schreef James1988 het volgende:
Dat gaat niet, want het perron in Roosendaal is te hoog. Net als in de rest van Nederland...
Op Roosendaal een perron wat verlagen en fatsoenlijke aansluitingen aan de andere kant van het perron maken.
Overigens, in Maastricht stopt de IC wel op een normaal (niet verlaagd) spoor.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:38:18 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75095929
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:27 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Op Roosendaal een perron wat verlagen en fatsoenlijke aansluitingen aan de andere kant van het perron maken.
Overigens, in Maastricht stopt de IC wel op een normaal (niet verlaagd) spoor.
Niet mogelijk, want er zijn teveel treinen die in Roosendaal stoppen danwel keren.

- Op spoor 1 keert de 3600: Roosendaal / Zwolle
- Op spoor 1 keert eveneens de stoptrein Roosendaal - Antwerpen
- Op spoor 4 keert de stoptrein Roosendaal - Den Haag
- Op spoor 3 de intercity naar Amsterdam (nu 1x per uur, straks 2x per uur)
- Op spoor 4 de intercity naar Vlissingen
- Nu ook nog de Benelux (1x per uur per richting)

Als men spoor 1 zou verlagen (zo'n 9 cm als ik me niet vergis) zodat hier M6 kan stoppen, moet de 3600 dus op een ander perron worden geparkeerd. Dit kan echter niet, omdat deze een goede 40 20 minuten per uur een spoor bezet staat te houden waardoor er eigenlijk maar 1 (ok, anderhalf) spoor bruikbaar is.

Als men in Roosendaal M6 wil laten stoppen, en verder nergens wil inboeten aan perroncapaciteit, zal men een perron erbij moeten leggen. En ik kan me voorstellen dat men daar weer geen zin in heeft.

De reden dat de IC Brussel - Maastricht kan rijden zonder perronverlaging, is omdat het een enkeldeksrijtuig is wat ook nog eens voorzien is voor het internationaal verkeer... als ik het goed heb rijdt daar I11 (met een HLE 13 ervoor) en dat is gebouwd om eigenlijk overal in Europa te mogen rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 28-11-2009 21:53:48 ]
pi_75096308
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:38 schreef James1988 het volgende:
Als men spoor 1 zou verlagen (zo'n 9 cm als ik me niet vergis) zodat hier M6 kan stoppen, moet de 3600 dus op een ander perron worden geparkeerd. Dit kan echter niet, omdat deze een goede 40 minuten per uur een spoor bezet staat te houden waardoor er eigenlijk maar 1 (ok, anderhalf) spoor bruikbaar is.
40 minuten? De 3600 is binnen 10 minuten gewoon weer weg hoor
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:53:34 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75096341
Oeps, my bad, inderdaad. Evenzogoed is dan nog steeds een goede 20 minuten per uur een spoor bezet vanwege een kerende 3600.
pi_75097947
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:14 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik zat zelf te denken aan een rechtstreekse verbinding van Zeeland met Noord-Brabant. Ik kan niet geloven dat twee aan elkaar grenzende provincies niet direct op elkaar zijn aangesloten.
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:53 schreef James1988 het volgende:
Oeps, my bad, inderdaad. Evenzogoed is dan nog steeds een goede 20 minuten per uur een spoor bezet vanwege een kerende 3600.
De 3600 weer door naar Vlissingen laten rijden.
pi_75097996
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:50 schreef Socios het volgende:

[..]


[..]

De 3600 weer door naar Vlissingen laten rijden.
Ja, waarom niet? Het spoor in Zeeland is nauwelijks bereden, dus ProRail heeft niets te zeiken.
  zaterdag 28 november 2009 @ 22:56:33 #262
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75098127
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:52 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Ja, waarom niet? Het spoor in Zeeland is nauwelijks bereden, dus ProRail heeft niets te zeiken.
En de 2100 weer tot volledige IC promoveren, met directe overstap te Leiden Centraal.
  zaterdag 28 november 2009 @ 23:29:51 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75099144
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:50 schreef Socios het volgende:

[..]


[..]

De 3600 weer door naar Vlissingen laten rijden.
De 3600 nóg langer maken? Srsly?
pi_75099221
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

De 3600 nóg langer maken? Srsly?
'k Vind het niet eens zo'n heel gek idee, praktisch heel de 12100 (Vs - Rsd) stapt over op de 3600
  zaterdag 28 november 2009 @ 23:34:12 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75099279
Dan lijkt mij dat het handiger is om die 3600 weer te splitsen in Arnhem, zoals het tot 2 jaar geleden gebeurde. Dat is een stuk 'robuuster' dan de huidige route waarbij de 3600 vaak een paar minuten vertraging oploopt.
pi_75099294
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

De 3600 nóg langer maken? Srsly?
FYI, dat WAS de norm. De 3600 was vroegah altijd, echt decennialang, Vs - Rsd - Ht - Ah - Dv - Zl 280 km. De langste reguliere treinserie. Nou, breng dat gewoon weer terug in ere, waarom niet. Alsof het zo'n drama is zeg, 280 km lang met hetzelfde treinnummer rijden. In Finland rijden zomaar STOPtreinen trajecten van dik over de 400 km. Met barrijtuig natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75099485
Zo is dat. Kijk, om nou meteen de internationale trein Vlissingen - Berlijn in ere te herstellen is misschien wat overdreven. Reizigers van London naar Berlijn kunnen tegenwoordig via Brussel en Keulen sneller reizen dan met een stukje boot erbij.
pi_75099636
De Hoek - Moskou Expres

Daar heb ik nog met m'n SOV in gezeten 10:07 weg uit Utrecht CS, stop in Schiedam - Rotterdam West, en eindpunt Hoek van Holland Haven

In serieus van die achterlijk vette Russische RZD rijtuigen die je nu alleen nog met goed zoeken in de EuroNight Jan Kiepura vindt

DAT waren nogeens tijden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 28 november 2009 @ 23:57:19 #269
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_75099932
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:12 schreef James1988 het volgende:
VIRM is buiten profiel en mag België dus niet in, en ik denk dat DD-AR er ook niet inmag. En dan krijg je inderdaad een flink verschil met in- en uitstappen.
Straks bij de verbouwing een aantal DD-AR's ombouwen met een naar Belgische hoogte verstelbare trap, omschakelbaar tussen 1500 en 3000 volt en karren maar !
Mja, 't is de NS en die willen niks internationaals wat concurreert met het geweldige toekomstige Fyra product, dus dat is een no-no. Om diezelfde reden zal ook de NMBS er weinig in willen investeren, dus behalve de diverse Fyra, Thalys en Maastricht-Brussel diensten zal er hooguit een inferieur stoptrintje de NL-B grens overtuffen ben ik bang.....
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 29 november 2009 @ 00:01:02 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75100027
Van NS en NMBS hoef je inderdaad weinig te verwachten, wat economisch gezien logisch is. Ze zitten zowel in Thalys, ICE als de dure Fyra dus een goedkope internationale trein zou voor henzelf natuurlijk een economische nekslag zijn.

Maar per 1/1/2010 kunnen wel andere spelers een poging wagen... moeten ze alleen wel aan materieel zien te komen. Als tijdelijke oplossing ergens RIC-rijtuigen* vandaanhalen met een Traxx ervoor terwijl de echte treinen gebouwd worden, denk ik dan?

* De RIC is een reeks standaarden voor rijtuigen waardoor deze eigenlijk in ieder land mogen rijden zonder uitvoerige toelatingen.
  zondag 29 november 2009 @ 00:04:02 #271
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75100112
quote:
Op zondag 29 november 2009 00:01 schreef James1988 het volgende:
Van NS en NMBS hoef je inderdaad weinig te verwachten, wat economisch gezien logisch is. Ze zitten zowel in Thalys, ICE als de dure Fyra dus een goedkope internationale trein zou voor henzelf natuurlijk een economische nekslag zijn.

Maar per 1/1/2010 kunnen wel andere spelers een poging wagen...
Dat mag alleen op de HSL, toch? Tegen hoge tarieven en met dezelfde stations als Fyra? Of mag je 'overal' internationale treinen laten rijden?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 29 november 2009 @ 00:07:44 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75100193
Voor zover ik weet mag het op iedere as naar keuze (dus ook Hoofdrailnet!) met stops naar keuze. De voorwaarden zijn wel dat je geen rijtuigen aftrapt of aankoppelt voor of nadat je de grens overgaat.
quote:
Het Parlement neemt een amendement aan op het voorstel van de Commissie om spoorwegondernemingen uiterlijk op 1 januari 2010 het recht te geven op toegang tot de infrastructuur van alle lidstaten voor de exploitatie van het internationale passagiersvervoer. Het Parlement vindt dat er een echte binnenmarkt voor spoordiensten moet komen.

Het EP bepaalt daarom, dat spoorwegondernemingen toegang tot de spoorinfrastructuur in alle lidstaten krijgen en wel uiterlijk per 1 januari 2008 voor het internationale passagiersvervoer (waaronder ook begrepen het reizen in een internationale trein tussen twee stations binnen een lidstaat).

Uiterlijk per 1 januari 2010 moeten de spoornetten voor het nationale passagiersvervoer worden opengesteld. Bovendien krijgen de lidstaten de vrijheid hun netten eerder open te stellen. Voorts bepaalt het Parlement dat contracten voor de toegang tot de spoorinfrastructuur in beginsel een looptijd van vijf jaar krijgen.

Voor dienstverlening waarvoor omvangrijke en langdurige investeringen nodig zijn, kunnen de contracten een looptijd hebben van tien jaar. In uitzonderingsgevallen wordt een nog langere looptijd mogelijk.
bron
europa.eu

De volledige tekst staat trouwens op deze pagina... wel droge kost.

Als ik het goed begrijp (IANAL) moet het mogelijk worden om een internationale trein te laten rijden van Amsterdam naar Essen (BE) via Rotterdam. Het moet dan wel zo zijn dat het duidelijk is dat je voornamelijk internationale reizigers vervoert, en niet dat je direct met de nationale vervoerders wil concurreren.

Nu zal dat met Essen als eindbestemming geen succes worden natuurlijk... maar een Benelux-vervanger is voor zover ik begrijp zeker iets wat mogelijk is.

[ Bericht 44% gewijzigd door James1988 op 29-11-2009 00:35:42 ]
  zondag 29 november 2009 @ 00:38:54 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75100697
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:12 schreef James1988 het volgende:
VIRM is buiten profiel en mag België dus niet in, en ik denk dat DD-AR er ook niet inmag. En dan krijg je inderdaad een flink verschil met in- en uitstappen.
Heb nog niet het hele topic doorgelezen, maar ik kan wel het volgende mededelen:

Nederland:
quote:
Treinperrons hebben in Nederland een standaardhoogte van 840 mm boven de kop van de spoorstaaf.
Dit is dus 84 cm hoog binnen Nederland.
Bron: Wikipedia

In Belgie zijn er weinig gegevens bekend, maar wat ik ergens vond, was dat er perrons zijn met 34 cm, maar ook met 49 cm.

En een handige bron qua perronlengtes binnen Nederland (ProRail)
Overzicht nuttige peronlengtes (18 juni 2008)
Volgens de SiteCollectionDocuments van Prorail is er nog geen nieuwere versie van.

Het zal dus moeilijk worden, om overig materieel naar Belgie te laten rijden, of Belgisch materieel naar Nederland qua perronhoogte.
  zondag 29 november 2009 @ 00:45:43 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75100843
Kleine aanvulling:

In Nederland hanteert men inderdaad 84 cm waar de Europese standaardhoogte 76cm is, zoals men in België gebruikt op de hoge perrons. Laag geldt in België als 55cm. In Engeland is het nog hoger... 91 cm.

[ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 29-11-2009 00:50:50 ]
pi_75102021
Dus wanneer gaat PTA treinentopic beginnen met de IC roosendaal -> brussel?
  zondag 29 november 2009 @ 02:12:10 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75102169
Roosendaal - Brussel is stom. Maar Amsterdam - Brussel zie ik zeker wel zitten

(En ik ga hier niet over 1 nacht ijs, ik heb al dingen uitgezocht enzo )
  zondag 29 november 2009 @ 10:18:11 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75103987
Krijgen we dat gedoe weer. Er is ook een Modelspoortopic hoor boys
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 29 november 2009 @ 10:27:59 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_75104069


Gisteren moest ik van Arnhem naar Roosendaal, en moest ik omrijden via Utrecht en Den Bosch omdat de brug bij Ravenstein stuk was.

Straks moet ik van Arnhem naar Utrecht, en moet ik omrijden via Den Bosch omdat er werkzaamheden zijn tussen Ede-Wageningen en Utrecht.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 29 november 2009 @ 10:49:20 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75104307
Werkzaamheden ook tusen Woerden en Gouda. Met een nogal bizar omreisadvies:

Reizigers Utrecht - Den Haag nemen de IC naar Leiden die na Leiden door rijdt naar Den Haag
Reizigers Utrecht - Dordrecht reizen via Geldermalsen

Reizigers Utrecht - Roosendaal en Utrecht - Rotterdam reizen om via Den Bosch.

WTF? Welke idioot gaat er nou van Utrecht naar Rotterdam omrezen via Den Bosch?? In hetzelfde riedeltje worden nota bene TWEE betere alternatieven (Leiden en Geldermalsen) genoemd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75104379
In breda riepen ze daarstraks om dat reizigers naare utrecht moeten OMreizen via den bosch. Nu is er vanaf breda niet veel verschil of je via rotterdam of den bosch reist. Maar ik vindt het een merkwaardige omroep.

Ik heb ondertussen wel mijzelf kunnen opwarmen op die geweldig geplaatste bankjes op utrecht centraal.
  zondag 29 november 2009 @ 11:01:29 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75104479
Vanuit Breda gaat er zelfs een directe stoptrein naar Utrecht, zonder overstappen dus. Via Den Bosch

Ut - Rsd via Ht is ook niet echt "om" reizen trouwens. Het is precies 1 km langer dan via Rotterdam (en 2 langer dan via Geldermalsen)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75105236
quote:
Op zondag 29 november 2009 02:12 schreef James1988 het volgende:
Roosendaal - Brussel is stom. Maar Amsterdam - Brussel zie ik zeker wel zitten

(En ik ga hier niet over 1 nacht ijs, ik heb al dingen uitgezocht enzo )
Hoe staat het met die Railjet bestelling ?
pi_75105817
For those who care: Vanavond 21:50 Nederland 2


Reportage

Een reconstructie van de strijd tussen NS en het ministerie van Verkeer en Waterstaat over de HSL-Zuid. Het zeven miljard euro kostende prestigeproject dat de Nederlander met hoge snelheid van Amsterdam naar Parijs moest brengen. Maar voorlopig rijden de treinen op halve snelheid en komen ze niet verder dan Rotterdam. En het bedrijf dat eroverheen rijdt, een dochter van NS, dreigt om de haverklap in de financiële problemen te komen. De laatste keer dat er faillissement dreigde, schoot minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat het bedrijf met belastinggeld te hulp. Eind vorig jaar sloten minister en NS een deal. Na veel geruzie en, zo blijkt, met de nodige juridische trucs.
  zondag 29 november 2009 @ 13:11:41 #284
136283 knars
Teethgrinder
pi_75107219
Ha, Treintopic!

Ik ben blij dat er steeds meer SLT's rijden in echte reizigersdienst
  zondag 29 november 2009 @ 13:48:02 #285
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75108220
quote:
Op zondag 29 november 2009 13:11 schreef knars het volgende:
Ha, Treintopic!

Ik ben blij dat er steeds meer SLT's rijden in echte reizigersdienst
Laat mij die VIRM of ICM(m) maar blijven voor de lange trajecten.
Ik heb der geen zin in om tussen Rotterdam en Leeuwarden in een SLT, SGM(m), DD-AR of Mat'64 te zitten
Maar voor het traject Zwijndrecht - Rotterdam enz. zou ik de SLT willen hebben

De SLeTjes zijn wel beter dan die oude Mat'64.
  Redactie Sport zondag 29 november 2009 @ 13:56:05 #286
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75108446
Die SLT'jes gaan ook echt niet in intercity's rijden hoor
(nouja, dat hoop ik dan maar, je weet het nooit )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 29 november 2009 @ 14:00:50 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75108575
quote:
Op zondag 29 november 2009 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Krijgen we dat gedoe weer. Er is ook een Modelspoortopic hoor boys
Zullen we dat niet met deze fantasieën vervuilen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 29 november 2009 @ 14:22:59 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75109262
Hier hoeft het ook niet van mij

Laat ze een eigen luchtkasteeltjestopic openen of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75110098
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

40 minuten? De 3600 is binnen 10 minuten gewoon weer weg hoor
Waar wordt die schoongemaakt dan? In Zwolle staat hij ook maar 10 minuten.. Zie daar vaak wel de prullenbakken geleegd worden, maar echt schoon wordt de trein daar niet van..
dag
pi_75110460
quote:
Op zondag 29 november 2009 00:38 schreef greavy het volgende:

[..]

En een handige bron qua perronlengtes binnen Nederland (ProRail)
Overzicht nuttige peronlengtes (18 juni 2008)

quote:
Soestduinen Huidige halte gesloten. Reservering RSS
Wat is RSS?
dag
pi_75110558
Welke tiefusdebiel heeft de nieuwe dienstregeling bedacht?

Over rotterdam -> amsterdam en vlissingen is nu wel genoeg gezegd, maar ik kwam net tot een nieuwe ontdekking.

De stopper naar amsterdam vertrekt nu 5 minuten later vanaf gouda en doet er 3 minuten langer over (hoe krijg je het serieus voor elkaar om de reistijd tussen holendrecht en bijlmer met een minuut te verlengen )

Gevolg, deze afgeladen trein met studentjes en zakenlui komen nu om 8.27 aan in de bijlmer waardoor iedereen die er om half 9 hoort te zijn de sjaak is
pi_75110765
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Waar wordt die schoongemaakt dan? In Zwolle staat hij ook maar 10 minuten.. Zie daar vaak wel de prullenbakken geleegd worden, maar echt schoon wordt de trein daar niet van..
In Zwolle staat de 3600 34 minuten "stil"
pi_75110768
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:19 schreef Yreal het volgende:
Welke tiefusdebiel heeft de nieuwe dienstregeling bedacht?

Over rotterdam -> amsterdam en vlissingen is nu wel genoeg gezegd, maar ik kwam net tot een nieuwe ontdekking.

De stopper naar amsterdam vertrekt nu 5 minuten later vanaf gouda en doet er 3 minuten langer over (hoe krijg je het serieus voor elkaar om de reistijd tussen holendrecht en bijlmer met een minuut te verlengen )

Gevolg, deze afgeladen trein met studentjes en zakenlui komen nu om 8.27 aan in de bijlmer waardoor iedereen die er om half 9 hoort te zijn de sjaak is
Moeten ze maar een trein eerder nemen? Daar zal wel een trein om het kwartier gaan ofzo?
pi_75110803
Vanaf Gouda halfuurdienst. Maar wat boeien die paar minuten verschuiving. Blijf jij in die trein, neemt de rest een half uur eerder, heb jij een rustige trein.
pi_75110872
ik moet er ook zijn om half 9

Mijn nachtrust, wat doen ze, ik kan er niet mee omgaan
  zondag 29 november 2009 @ 15:32:38 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75110922
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:19 schreef Yreal het volgende:
Welke tiefusdebiel heeft de nieuwe dienstregeling bedacht?

Over rotterdam -> amsterdam en vlissingen is nu wel genoeg gezegd, maar ik kwam net tot een nieuwe ontdekking.

De stopper naar amsterdam vertrekt nu 5 minuten later vanaf gouda en doet er 3 minuten langer over (hoe krijg je het serieus voor elkaar om de reistijd tussen holendrecht en bijlmer met een minuut te verlengen )

Gevolg, deze afgeladen trein met studentjes en zakenlui komen nu om 8.27 aan in de bijlmer waardoor iedereen die er om half 9 hoort te zijn de sjaak is
Het is een hater, ik weet het zeker. Het is persoonlijk, enkel en alleen tegen jou Hij ligt momenteel aan de beademing van het lachen na het lezen van jouw post
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75111051
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is een hater, ik weet het zeker. Het is persoonlijk, enkel en alleen tegen jou Hij ligt momenteel aan de beademing van het lachen na het lezen van jouw post


Al met al, moet je het ze toegeven dat het knap is de reistijd tussen holedrecht en bijlmer met 33% te vergroten
  zondag 29 november 2009 @ 15:38:31 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_75111103
Ga toch lopen man huilie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75111199
kom op dat betekent dat ie wel 30 km/uur rijdt
  zondag 29 november 2009 @ 15:45:48 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75111323
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:42 schreef Yreal het volgende:
kom op dat betekent dat ie wel 30 km/uur rijdt
Neem dan de auto. Dan kan je (ALS der geen file staat) harder
  Redactie Sport zondag 29 november 2009 @ 15:47:46 #301
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75111389
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Waar wordt die schoongemaakt dan? In Zwolle staat hij ook maar 10 minuten.. Zie daar vaak wel de prullenbakken geleegd worden, maar echt schoon wordt de trein daar niet van..
In Zwolle heeft de 3600 normaal gesproken een lange kering (> 30 minuten). Soms wil er echter wel eens kort gekeerd worden.
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:16 schreef Peter het volgende:

[..]


[..]

Wat is RSS?
Ik denk RandStadSpoor, o.a. Utrecht-Harderwijk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')