Dan heeft het ongetwijfeld te maken met de snelle aanzet en afremming.quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:29 schreef Brembo het volgende:
[..]
Heb wel is SGM als IC gehad en haalde nog netjes de rijtijden.
Of de huidige dienstregeling die ontworpen is op een dienstsnelheid van 120quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan heeft het ongetwijfeld te maken met de snelle aanzet en afremming.
Utrecht-Eindhoven zou dan ook geen problemen opleveren voor een SGMm, 130 tot aan Best.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:19 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Of de huidige dienstregeling die ontworpen is op een dienstsnelheid van 120
De IRM was dan qua lichaamsbouw ook gebaseerd op de SM'90.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:19 schreef James1988 het volgende:
Je kan ook dubbeldekkers bouwen die binnen profiel blijven, dan zou je in principe wel internationaal moeten kunnen dubbeldekkeren. Waarom VIRM en M6 buiten profiel zijn is mij niet duidelijk.
Op Roosendaal een perron wat verlagen en fatsoenlijke aansluitingen aan de andere kant van het perron maken.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:05 schreef James1988 het volgende:
Dat gaat niet, want het perron in Roosendaal is te hoog. Net als in de rest van Nederland...
Niet mogelijk, want er zijn teveel treinen die in Roosendaal stoppen danwel keren.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:27 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Op Roosendaal een perron wat verlagen en fatsoenlijke aansluitingen aan de andere kant van het perron maken.
Overigens, in Maastricht stopt de IC wel op een normaal (niet verlaagd) spoor.
40 minuten? De 3600 is binnen 10 minuten gewoon weer weg hoorquote:Op zaterdag 28 november 2009 21:38 schreef James1988 het volgende:
Als men spoor 1 zou verlagen (zo'n 9 cm als ik me niet vergis) zodat hier M6 kan stoppen, moet de 3600 dus op een ander perron worden geparkeerd. Dit kan echter niet, omdat deze een goede 40 minuten per uur een spoor bezet staat te houden waardoor er eigenlijk maar 1 (ok, anderhalf) spoor bruikbaar is.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:14 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik zat zelf te denken aan een rechtstreekse verbinding van Zeeland met Noord-Brabant. Ik kan niet geloven dat twee aan elkaar grenzende provincies niet direct op elkaar zijn aangesloten.
De 3600 weer door naar Vlissingen laten rijden.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:53 schreef James1988 het volgende:
Oeps, my bad, inderdaad. Evenzogoed is dan nog steeds een goede 20 minuten per uur een spoor bezet vanwege een kerende 3600.
Ja, waarom niet? Het spoor in Zeeland is nauwelijks bereden, dus ProRail heeft niets te zeiken.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:50 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
De 3600 weer door naar Vlissingen laten rijden.
En de 2100 weer tot volledige IC promoveren, met directe overstap te Leiden Centraal.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:52 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Het spoor in Zeeland is nauwelijks bereden, dus ProRail heeft niets te zeiken.
De 3600 nóg langer maken? Srsly?quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:50 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
De 3600 weer door naar Vlissingen laten rijden.
'k Vind het niet eens zo'n heel gek idee, praktisch heel de 12100 (Vs - Rsd) stapt over op de 3600quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
De 3600 nóg langer maken? Srsly?
FYI, dat WAS de norm. De 3600 was vroegah altijd, echt decennialang, Vs - Rsd - Ht - Ah - Dv - Zl 280 km. De langste reguliere treinserie. Nou, breng dat gewoon weer terug in ere, waarom niet. Alsof het zo'n drama is zeg, 280 km lang met hetzelfde treinnummer rijden. In Finland rijden zomaar STOPtreinen trajecten van dik over de 400 km. Met barrijtuig natuurlijkquote:Op zaterdag 28 november 2009 23:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
De 3600 nóg langer maken? Srsly?
Straks bij de verbouwing een aantal DD-AR's ombouwen met een naar Belgische hoogte verstelbare trap, omschakelbaar tussen 1500 en 3000 volt en karren maar !quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:12 schreef James1988 het volgende:
VIRM is buiten profiel en mag België dus niet in, en ik denk dat DD-AR er ook niet inmag. En dan krijg je inderdaad een flink verschil met in- en uitstappen.
Dat mag alleen op de HSL, toch? Tegen hoge tarieven en met dezelfde stations als Fyra? Of mag je 'overal' internationale treinen laten rijden?quote:Op zondag 29 november 2009 00:01 schreef James1988 het volgende:
Van NS en NMBS hoef je inderdaad weinig te verwachten, wat economisch gezien logisch is. Ze zitten zowel in Thalys, ICE als de dure Fyra dus een goedkope internationale trein zou voor henzelf natuurlijk een economische nekslag zijn.
Maar per 1/1/2010 kunnen wel andere spelers een poging wagen...
bronquote:Het Parlement neemt een amendement aan op het voorstel van de Commissie om spoorwegondernemingen uiterlijk op 1 januari 2010 het recht te geven op toegang tot de infrastructuur van alle lidstaten voor de exploitatie van het internationale passagiersvervoer. Het Parlement vindt dat er een echte binnenmarkt voor spoordiensten moet komen.
Het EP bepaalt daarom, dat spoorwegondernemingen toegang tot de spoorinfrastructuur in alle lidstaten krijgen en wel uiterlijk per 1 januari 2008 voor het internationale passagiersvervoer (waaronder ook begrepen het reizen in een internationale trein tussen twee stations binnen een lidstaat).
Uiterlijk per 1 januari 2010 moeten de spoornetten voor het nationale passagiersvervoer worden opengesteld. Bovendien krijgen de lidstaten de vrijheid hun netten eerder open te stellen. Voorts bepaalt het Parlement dat contracten voor de toegang tot de spoorinfrastructuur in beginsel een looptijd van vijf jaar krijgen.
Voor dienstverlening waarvoor omvangrijke en langdurige investeringen nodig zijn, kunnen de contracten een looptijd hebben van tien jaar. In uitzonderingsgevallen wordt een nog langere looptijd mogelijk.
Heb nog niet het hele topic doorgelezen, maar ik kan wel het volgende mededelen:quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:12 schreef James1988 het volgende:
VIRM is buiten profiel en mag België dus niet in, en ik denk dat DD-AR er ook niet inmag. En dan krijg je inderdaad een flink verschil met in- en uitstappen.
Dit is dus 84 cm hoog binnen Nederland.quote:Treinperrons hebben in Nederland een standaardhoogte van 840 mm boven de kop van de spoorstaaf.
Hoe staat het met die Railjet bestellingquote:Op zondag 29 november 2009 02:12 schreef James1988 het volgende:
Roosendaal - Brussel is stom. Maar Amsterdam - Brussel zie ik zeker wel zitten
(En ik ga hier niet over 1 nacht ijs, ik heb al dingen uitgezocht enzo)
Laat mij die VIRM of ICM(m) maar blijven voor de lange trajecten.quote:Op zondag 29 november 2009 13:11 schreef knars het volgende:
Ha, Treintopic!
Ik ben blij dat er steeds meer SLT's rijden in echte reizigersdienst
Zullen we dat niet met deze fantasieën vervuilen...quote:Op zondag 29 november 2009 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Krijgen we dat gedoe weer. Er is ook een Modelspoortopic hoor boys
Waar wordt die schoongemaakt dan? In Zwolle staat hij ook maar 10 minuten.. Zie daar vaak wel de prullenbakken geleegd worden, maar echt schoon wordt de trein daar niet van..quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
40 minuten? De 3600 is binnen 10 minuten gewoon weer weg hoor
quote:Op zondag 29 november 2009 00:38 schreef greavy het volgende:
[..]
En een handige bron qua perronlengtes binnen Nederland (ProRail)
Overzicht nuttige peronlengtes (18 juni 2008)
Wat is RSS?quote:Soestduinen Huidige halte gesloten. Reservering RSS
In Zwolle staat de 3600 34 minuten "stil"quote:Op zondag 29 november 2009 14:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Waar wordt die schoongemaakt dan? In Zwolle staat hij ook maar 10 minuten.. Zie daar vaak wel de prullenbakken geleegd worden, maar echt schoon wordt de trein daar niet van..
Moeten ze maar een trein eerder nemen? Daar zal wel een trein om het kwartier gaan ofzo?quote:Op zondag 29 november 2009 15:19 schreef Yreal het volgende:
Welke tiefusdebiel heeft de nieuwe dienstregeling bedacht?
Over rotterdam -> amsterdam en vlissingen is nu wel genoeg gezegd, maar ik kwam net tot een nieuwe ontdekking.
De stopper naar amsterdam vertrekt nu 5 minuten later vanaf gouda en doet er 3 minuten langer over (hoe krijg je het serieus voor elkaar om de reistijd tussen holendrecht en bijlmer met een minuut te verlengen![]()
)
Gevolg, deze afgeladen trein met studentjes en zakenlui komen nu om 8.27 aan in de bijlmer waardoor iedereen die er om half 9 hoort te zijn de sjaak is
Het is een hater, ik weet het zeker. Het is persoonlijk, enkel en alleen tegen jouquote:Op zondag 29 november 2009 15:19 schreef Yreal het volgende:
Welke tiefusdebiel heeft de nieuwe dienstregeling bedacht?
Over rotterdam -> amsterdam en vlissingen is nu wel genoeg gezegd, maar ik kwam net tot een nieuwe ontdekking.
De stopper naar amsterdam vertrekt nu 5 minuten later vanaf gouda en doet er 3 minuten langer over (hoe krijg je het serieus voor elkaar om de reistijd tussen holendrecht en bijlmer met een minuut te verlengen![]()
)
Gevolg, deze afgeladen trein met studentjes en zakenlui komen nu om 8.27 aan in de bijlmer waardoor iedereen die er om half 9 hoort te zijn de sjaak is
quote:Op zondag 29 november 2009 15:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is een hater, ik weet het zeker. Het is persoonlijk, enkel en alleen tegen jouHij ligt momenteel aan de beademing van het lachen na het lezen van jouw post
Neem dan de auto. Dan kan je (ALS der geen file staat) harderquote:Op zondag 29 november 2009 15:42 schreef Yreal het volgende:
kom op dat betekent dat ie wel 30 km/uur rijdt![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |