Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009quote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
Diequote:
En volgend jaar ook niet, omdat Rosberg bijna zeker naar Brawn gaat.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:01 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik heb nog geen aankondiging gezienHoopte dat we Japan al een dubbele Nico bij Williams hadden..
Kan niet wachten tot volgend jaar de PS3 versie uitkomt. Veels te lang geen fatsoenlijke F1 game meer gespeeld.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:39 schreef nils7 het volgende:
Ik plaats het nog ff voor de F1 game liefhebber... aan het eind van de maand staat F1 2009 van Codemasters voor de Wii en PSP gepland!
Hetzelfde voor mij, F1 2005... 4 jaar geleden al weer en om nou te zeggen dat die fatsoenlijk is.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:48 schreef Gauner het volgende:
[..]
Kan niet wachten tot volgend jaar de PS3 versie uitkomt. Veels te lang geen fatsoenlijke F1 game meer gespeeld.
Mijn laatste was F1 Championship Edition voor de PS3 (2007 ofzo?).quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:55 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hetzelfde voor mij, F1 2005... 4 jaar geleden al weer en om nou te zeggen dat die fatsoenlijk is.
Heb er speciaal een Wii voor gekocht om 2009 maar te gaan spelen.
Gelukkig heeft Codemasters in het verleden wel wat race games ervaring zolang het maar niet op de F1 lijkt die ze in DTM racedriver 3 hebben gepropt!
Neej maar wij hebben thuis toch nog geen LCD of HD tv (wel op m'n slaapkamer maar heb daar helaas niet al te veel ruimte om een Wii te plaatsen) dus of dat nou zoveel beterschap zou leveren!quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:59 schreef Gauner het volgende:
[..]
Mijn laatste was F1 Championship Edition voor de PS3 (2007 ofzo?).
Speciaal een Wii ervoor gekocht, toe maar.
Maar grafisch ziet de Wii versie er wel niet heel goed uit toch?
tegenstrijdigquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:20 schreef LeXX het volgende:
[nostalgie]De laatste fatsoenlijke F1 game was GP2, de rest was bagger[/nostalgie]
tevens TVP
yeah i knowquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie Geoff Grammonds Grand Prix 2 bedoeltDeze
http://www.spitsnieuws.nl(...)so_naar_ferrari.htmlquote:De Spaanse Formule 1 coureur Fernando Alonso heeft een vijf-jarig contract ondertekend bij Ferrari.
Alonso zal rond de 25 miljoen euro per jaar verdienen bij de Italiaanse renstal. De tweevoudig wereldkampioen heeft een contract bij Renault tot 2010, maar mag aan het eind van dit seizoen vertrekken.
Alonso zal bij Ferrari de Fin Kimi Raikkonen vervangen, die volgens geruchten naar McLaren zou vertrekken.
Inderdaad, die bedoel ik. Mooie tijden met het aanpassen van de auto's, level packs en voor die tijd ontzettend goede graphicsquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie Geoff Grammonds Grand Prix 2 bedoeltDeze
quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:11 schreef Swindler het volgende:
Spitsnieuws weet al meer dan alle andere F1-Sites?
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)so_naar_ferrari.html
Wat meer info:quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:11 schreef Swindler het volgende:
Spitsnieuws weet al meer dan alle andere F1-Sites?
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)so_naar_ferrari.html
Er schijnen overigens ook wat technici van Renault en Red Bull Racing richting Ferrari te gaan.quote:Alonso could earn 150m euros at Ferrari
Fernando Alonso's new Ferrari contract could see him race for the famous Italian team until the end of the 2015 season and earn him 150 million euros, according to reports on Tuesday in the Spanish press.
The reports, in the newspapers AS and Diario Sport based mainly on the information of the radio station SER, said Spaniard Alonso, 27, is guaranteed three seasons at Maranello with an automatic option to extend in 2013 and 2014.
In addition to the terms of three years plus two, yet another conditional option to extend until the end of 2015 is reportedly also included. It is believed he will earn about 25 million euros every year.
The document has purportedly already been deposited with the Contract Recognition Board, and could be announced officially at 10am local from the Suzuka circuit in Japan on Thursday.
However, Italy's Corriere dello Sport claimed that while an announcement on Thursday is likely, the official news might also have to wait until Friday.
Former twice world champion Alonso, who has driven for Minardi and McLaren and is moving from his current team Renault, is also expected to take with him some of his preferred engineers.
His replacement at Renault will almost certainly be the Pole Robert Kubica, whose teammate will be the incumbent Romain Grosjean.
Blij misschien niet, maar wel benieuwd hoe Ferrari Alonso gaat behandelen tov Massa. Denk trouwens ook dat Alonso beter bij Ferrari past dan Raikkonen. Imo is Raikkonen meer een ''echte'' McLaren coureurquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
![]()
Ik weet niet of ik daar zo blij van wordt.
Massa zal tweede rijder worden vrees ikquote:Op dinsdag 29 september 2009 22:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Blij misschien niet, maar wel benieuwd hoe Ferrari Alonso gaat behandelen tov Massa. Denk trouwens ook dat Alonso beter bij Ferrari past dan Raikkonen. Imo is Raikkonen meer een ''echte'' McLaren coureur
Zullen Ferrari en McLaren volgend jaar weer de dienst uit maken?quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:09 schreef Gauner het volgende:
Ik word er wel erg blij van.
De beste coureur van het veld bij mijn favoriete team.
Dat ligt aan de auto, coureur kan misschien een verschil maken van 10%, meer niet.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:10 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Zullen Ferrari en McLaren volgend jaar weer de dienst uit maken?
Blij dat er nog een Alonso fan is, dacht dat ik de enige wasquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:48 schreef Waffle het volgende:
Ik wel. Prachtig wat hij met een auto kan. Geweldig dat hij naar Ferrari gaat. Kan ik eindelijk eens voor Ferrari zijn![]()
In de begin jaren van Schumacher was ik voor Ferrari, maar toen het te veel winnen werd voor Ferrari begon ik dit saai te vinden en werden Montoya, Button in de Honda en daarna Alonso in de Renault mijn helden. Toen Alonso naar Mclaren ging vond ik dit geweldig met Hamilton. Flinke strijd tussen de teamgenoten vond ik prachtig. En nu dus weer Alonso bij Ferrari. Tenminste als de geruchten waar zijn en ik neem eigenlijk aan dat dit wel zo is.
Zitten er nog 2 in de Sportcrew (waarvan ik het weetquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blij dat er nog een Alonso fan is, dacht dat ik de enige was
Ik heb hem 2 keer toevallig ontmoet en het is een super aardige gozer die alle tijd voor een praatje met mij namquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Zitten er nog 2 in de Sportcrew (waarvan ik het weet)....
Ben ook Alonso fan... in 2003 bij z'n eerste overwinning geweestquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blij dat er nog een Alonso fan is, dacht dat ik de enige wasen Gauner ook zie ik
![]()
Zal vast wel niet gebeuren denk ik. Ferrari, McLaren en BMW (Qadbak) zijn hun bolide voor volgend jaar al aan het ontwikkelen, dus het zal vast wel spannend en close gaan worden. Mooi duel: Alonso in een Ferrari tegen Hamilton in een McLaren, of dat spektakel gaat opleverenquote:Op woensdag 30 september 2009 10:41 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb afgelopen weekend op BBC gehoord dat of Raikonen nou blijft of weggaat, dat jaar salaris van 2010 moet hij zoiezo krijgenAlonso laat mooie dingen zien in goeie auto's, maar ik hoop dat het geen Ferrari 2004 seizoenen worden.. Zo'n goeie coureur zie je natuurlijk het liefst in gevecht en niet een halve minuut voor de rest uit op p1.
quote:Barrichello closing on Williams deal
Rubens Barrichello is closing in on a deal with Williams for 2010, AUTOSPORT has learned, in a move that could see him swap places with Nico Rosberg.
On the back of a season where he has resurrected his Formula 1 career, having turned a lifeline from Brawn GP into a full-scale assault on the world championship, Barrichello is poised to extend his stay in F1 for at least one more year.
Although his performances for Brawn were not enough to guarantee his future at the team, with Rosberg's move to the Brackley-based team an open secret in F1, Williams is believed to be keen to tap into Barrichello's vast experience and speed as it continues its push back to the front of the grid.
With Williams expected to sign rookie Nico Hulkenberg, the team has set its sights on an experienced team leader to help guide car development and help bring on a rookie team-mate.
Sources have claimed that Barrichello recently visited the Williams factory at Grove to discuss the plans for next year, and it is understood that an outline deal either has already been agreed or is close to being concluded.
Speaking in Singapore last weekend, Williams technical director Sam Michael made no secret of the fact that the team's preference was for a driver line-up that featured both experience and youth.
"If you have someone who is very experienced that is great because they have experience on set-up and car direction," he explained. "And if you have someone who is young, then they bring enthusiasm.
"We've had many different drivers in Williams over the years in both camps - experienced guys and rookies, and they have all had their plus and minuses. But the most important thing is that they are fast, this is first and foremost for us."
Barrichello has won two races this year and currently lies 15 points behind team-mate Jenson Button in the world championship standings, with three races to go.
Although Barrichello is close to a deal with Williams, it is not impossible that he could be kept by Brawn GP if the team fails to reach agreement with Button about the financial terms of a new contract for 2010.
Discussions between the world championship leader and the team over money for next year have not yet reached a conclusion. It is understood the two parties are still some way apart in their discussions about just how much Button should be paid on the back of his strong campaign, having agreed to a cut-price deal this year to ensure Brawn GP's future in F1.
However, Barrichello may feel it is better to take a guaranteed seat at Williams in the next few weeks rather than wait until after the season for the chance of something that may not happen.
Williams also held talks with Robert Kubica earlier this year, but the Polish driver is now expected to take up an offer he has from the Renault team.
Hulkenberg, Heidfeld, Barrichello... man man... ik denk dat Frank dadelijk zelf wel 4 auto's in zal zetten!quote:
Rosberg zou naar BrawnGP gaan. En over Heidfeld heb ik nog geen geruchten gelezen dat die naar Williams zou gaan.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:30 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hulkenberg, Heidfeld, Barrichello... man man... ik denk dat Frank dadelijk zelf wel 4 auto's in zal zetten!
En waar moet unsere freund Nico heen dan?
Rond Heidfeld is het sowieso vrij stil, in veel silly season lijstjes blijft hij ook bij Sauber(Qadbak) staan.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Rosberg zou naar BrawnGP gaan. En over Heidfeld heb ik nog geen geruchten gelezen dat die naar Williams zou gaan.
Las bij Kovalainen iets vluchtigs over Toyota, maar dat was het dan ook wel. Zie hem wel terug gaan richting Renault, maar dan als vervanger van Grosjean. Al kan ik me niet voorstellen dat ze die zo snel gaan vervangen. En dan lijken me de opties daar al vrij nihil. Aangezien het er naar uit gaat zien dat Kubica richting Renault gaat.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Rond Heidfeld is het sowieso vrij stil, in veel silly season lijstjes blijft hij ook bij Sauber(Qadbak) staan.
Kovalainen is ook al zo'n geval, waar gaat hij naartoe wanneer hij vervangen wordt door Raikkonen? Er zijn wat slappe geruchten over Renault, maar meer ook niet.
Heidfeld of Barrichello rijdt denk ik volgend jaar naast Hulkenberg in de Williams. Kovalainen is idd een geval van waar moet die heen. Het zou me eigenlijk niet verbazen dat hij weer terug naar Renault gaat. De reden waarom het bij hem niet lekker ging bij Renault was Briatore en die is inmiddels vertrokken.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Rond Heidfeld is het sowieso vrij stil, in veel silly season lijstjes blijft hij ook bij Sauber(Qadbak) staan.
Kovalainen is ook al zo'n geval, waar gaat hij naartoe wanneer hij vervangen wordt door Raikkonen? Er zijn wat slappe geruchten over Renault, maar meer ook niet.
Ferrari.comquote:Maranello, 30th September 2009 - Scuderia Ferrari Marlboro announces that it has reached an agreement with the driver Fernando Alonso. The agreement covers three racing seasons, starting in 2010.
The Scuderia’s driver line-up next season will therefore be made up of Felipe Massa and Fernando Alonso, with Giancarlo Fisichella in the role of reserve driver.
Kimi Raikkonen will leave the team at the end of this current season, after what has been a rewarding and fruitful partnership, which saw him win the Drivers’ title in 2007. He also played a key role in Ferrari’s taking of the Constructor’s title that same year and in 2008.
“We are very proud to welcome to our team another winning driver, who has demonstrated his amazing talent by winning two World Championships in his career to date,” said Stefano Domenicali. “Of course, we wish to thank Kimi for everything he has done during his time with Ferrari: in his first year with us, he managed to win the Drivers’ title, thus making his contribution to Ferrari’s history and he played a vital role in our taking of the Constructors’ title in 2007 and 2008. Even during a difficult season like this one, he has demonstrated his great talent, with several good results, including a great win in Spa and we are sure that we can share more good times together in the final three races of this season.”
“With common consent, we have agreed to terminate the contract binding me to Ferrari to the end of 2010, one year ahead of schedule,” said Kimi Raikkonen. “I am very sad to be leaving a team with which I have spent three fantastic years, during which time I won plenty of races. Together, we have won 50% of the world titles in that period and I managed to take the Drivers’ title in 2007, thus achieving the target I had set myself at the start of my career. I have always felt at home with everyone here and I will have many happy memories of my time with the team.”
hij ziet er niet gelukkig uit in ieder geval.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:05 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er toch nog best slecht uit zo, na zoveel weken.. Hoop voor m dat t nog gelijk trekt.
Räikkönen niet snel? Hmquote:Op woensdag 30 september 2009 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Goed nieuws dit. Raikkonen was gewoon niet snel genoeg, terwijl pure snelheid zijn sterke punt zou zijn. Ik heb me altijd al afgevraagd waar het idee vandaan kwam dat hij zo snel zou zijn. Alonso maakt van Massa weer de tweede rijder op snelheid, en is goed voor de ontwikkeling van de wagen, en is tactisch sterk en maakt niet veel fouten.
Snel in de zin zoals Massa, Button, Barrichello en Heidfeld snel zijn. Maar niet sneller zoals Hamilton en Alonso dat zijn. Anders had hij Massa wel ruim verslagen (en Heidfeld ook). Dat scheelt nog even 2/10e tussen de echt snelle coureurs en gewone goede F1-coureurs. En dus 3 plekken op de grid, en dus een dikke 10 seconden per race, en dus een heleboel punten.quote:
Ik wil niet lullig doen, maar Kimi is de enige die dit jaar ook maar iets heeft weten te presteren in die knakenbak die Ferrari dit jaar op de grid heeft gezet en er hebben inmiddels al 4 man in gereden.quote:Maar Raikkonen is dus gewoon niet bijzonder snel gebleken.
f1.comquote:Following news that he is to part company with Ferrari at the end of the season, Kimi Raikkonen has spoken of his sadness at leaving the Italian team. Raikkonen’s place at Ferrari will be taken by current Renault driver Fernando Alonso, who will join Felipe Massa and reserve driver Giancarlo Fisichella.
Raikkonen has been with Ferrari since joining from McLaren in 2007. That season he clinched the drivers’ title and over his three years at the team has taken nine race victories, five pole positions and 225 world championship points.
“With common consent, we have agreed to terminate the contract binding me to Ferrari to the end of 2010, one year ahead of schedule,” said the Finn. “I am very sad to be leaving a team with which I have spent three fantastic years, during which time I won plenty of races.
“Together, we have won 50 percent of the world titles in that period and I managed to take the drivers’ title in 2007, thus achieving the target I had set myself at the start of my career. I have always felt at home with everyone here and I will have many happy memories of my time with the team.”
Paying tribute to Raikkonen, Ferrari team principal Stefano Domenicali commented: “Of course, we wish to thank Kimi for everything he has done during his time with Ferrari: in his first year with us, he managed to win the drivers’ title, thus making his contribution to Ferrari’s history and he played a vital role in our taking of the constructors’ title in 2007 and 2008.
“Even during a difficult season like this one, he has demonstrated his great talent, with several good results, including a great win in Spa and we are sure that we can share more good times together in the final three races of this season.”
Raikkonen, 29, has yet to reveal his plans for 2010.
Ik wil niet lullig doen, maar tot de GP van Hongarije had Massa toch echt 22 punten, en Kimi er maar 10........quote:Op woensdag 30 september 2009 18:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar Kimi is de enige die dit jaar ook maar iets heeft weten te presteren in die knakenbak die Ferrari dit jaar op de grid heeft gezet en er hebben inmiddels al 4 man in gereden.
Kimi is zeker snel en als Kimi in Button zijn auto zou zitten was hij ws nu al WK
Dat hij sneller is dan Badoer staat ook niet ter discussie.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:34 schreef vosss het volgende:
Ik wil niet lullig doen, maar Kimi is de enige die dit jaar ook maar iets heeft weten te presteren in die knakenbak die Ferrari dit jaar op de grid heeft gezet en er hebben inmiddels al 4 man in gereden.
Button is hetzelfde verhaal, qua snelheid. Niks mis mee, maar hij moet de snelste auto hebben om kans te maken op het wk, en geef hem een goede teamgenoot, en hij heeft er zijn handen vol aan. Als hij net zoveel pech had gehad met de auto als Barrichello of zelfs Vettel, stond het er heel ander voor.quote:Kimi is zeker snel en als Kimi in Button zijn auto zou zitten was hij ws nu al WK
quote:Alonso: "Ik zou eigenlijk in 2011 naar Ferrari"
Fernando Alonso heeft laten weten enorm in zijn nopjes te zijn met zijn overstap naar Ferrari. De tweevoudig wereldkampioen onthulde verder dat hij eigenlijk pas in 2011 naar Ferrari zou gaan, maar dat die plannen pas onlangs zijn gewijzigd.
"Ik heb afgelopen zomer een contract getekend om vanaf 2011 voor Ferrari te rijden, maar de afgelopen dagen veranderden die plannen en is er besloten om mijn komst naar Maranello met een jaar te vervroegen", liet Alonso weten. "Ik ben er zeer trots op dat ik voor Ferrari ga rijden. Het is de droom van iedere coureur om voor dit team te racen en vandaag is die droom voor mij dus uitgekomen. Ik wil Ferrari-president Luca di Montezemolo enorm bedanken. Hij heeft zich enorm ingespannen voor deze driejarige deal."
Over zijn vertrek bij Renault, waarvoor hij afgelopen weekend nog een podiumplaats behaalde in Singapore, zei hij: "Ik heb een geweldige tijd gehad bij Renault. We hebben samen vier wereldtitels behaald en, tot op dit moment, 21 races gewonnen. Ik wens het team het allerbeste toe voor de toekomst en ik hoop dat ik dit jaar nog een paar mooie resultaten voor ze kan scoren."
"Zodra dit seizoen is afgelopen, zal ik mij volledig gaan richten op volgend jaar. Ik weet zeker dat Felipe Massa en ik de fans van Ferrari wat te vieren kunnen geven. Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan bij mijn nieuwe team."
Maar vosss stelt dat Kimi de enige is. Dat is niet zo, want Massa deed het beter dan Kimi.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat hij sneller is dan Badoer staat ook niet ter discussie.
[..]
http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type=James_Allen&id=47037&PO=47037quote:It’s the move that the Formula 1 world has been expecting for months, but as James Allen explains, the Alonso to Ferrari deal for 2010 has only been definitively concluded in recent weeks.
The itv.com/f1 columnist also looks at why it has been Raikkonen, and not Massa, who has been forced to make way for his generational rival, while also explaining why F1 is set to be the real winner from this particular driver merry-go-round.
Fernando Alonso joining Ferrari was the worst kept secret in recent F1 memory.
The Spaniard was first mooted as a Ferrari driver in December last year and the rumours have swirled around ever since.
But it was really only in the last few weeks that the deal has come together.
There was an understanding between them that had either 2011 or 2010 as the start point depending on how the season panned out.
Ferrari took their time over deciding what to do.
As of Spa it was still not clear exactly which way they were heading.
At Monza came the scheduled announcement that Santander would be joining the Ferrari team.
The deal is a big one, in the region of ¤45 million a season.
When you consider that they still have Philip Morris and other sponsors, that their share of the TV and prize money is $50 million and they get an extra payment for their historic status in F1, they are very well funded for the new-look F1 where budgets are supposed to come down to below ¤100m in 2010 and then down to around ¤60 million in 2011.
Alonso will drive alongside Felipe Massa.
Many people are surprised that it is Raikkonen who is making way when Massa is the cheaper driver to pay off and it is not clear yet that he will be his old self when he gets behind the wheel.
However Ferrari clearly feels that the brave little Brazilian is part of the family and they would not dump him when he is at his most vulnerable.
This would play badly in Italy and around the world.
Also the reasons for dropping Raikkonen stretch back through his time with the team. He has a very different way of working from Michael Schumacher, he has a social life which is oriented very differently from the Italian way and it wasn't such a great fit.
You have to admire Kimi for being his own man, but I think he will regret not trying to fit in to what they expected of him.
He achieved his dream, to win the world championship and you can bet that he will be massively motivated to do it again in a McLaren to show Ferrari and everyone else how good he is.
Lewis Hamilton will have a tiger by the tail next season, if they end up as a pairing.
As for Alonso, he will go well at Ferrari. He's intelligent, fast, organised and ruthless. He is the leader they have been lacking.
And the rivalry between Alonso, Hamilton and Raikkonen is going to make F1 one of the most compelling spectacles in sport in the coming years.
Moet jij even een jaar terug kijken.. toen heeft hij bijna het record snelste race rondes verbroken.. hij is wel snel, maar zit vaak of in de verkeerde auto of in de stukke auto..quote:Op woensdag 30 september 2009 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Goed nieuws dit. Raikkonen was gewoon niet snel genoeg, terwijl pure snelheid zijn sterke punt zou zijn. Ik heb me altijd al afgevraagd waar het idee vandaan kwam dat hij zo snel zou zijn. Alonso maakt van Massa weer de tweede rijder op snelheid, en is goed voor de ontwikkeling van de wagen, en is tactisch sterk en maakt niet veel fouten.
Hij heeft 7 jaar doorgebracht bij de 2 absolute topteams, en hij heeft maar één keer een fatsoenlijke auto gehad? Snelste racerondes zegt niks. Als Ferrari vorig jaar een wat betere coureur had gehad dan Massa, dan hadden ze wk kunnen worden, want Hamilton maakte er een potje van natuurlijk. Maar Massa was net zo snel als Raikkonen. Dat was niet de bedoeling. Massa was bedoeld als secondant. Anders heb je twee coureurs die elkaars punten afpakken. Zo werkt Ferrari liever niet. Ze hadden Schumacher en die had dik 3 tienden op Massa.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:49 schreef Giem het volgende:
[..]
Moet jij even een jaar terug kijken.. toen heeft hij bijna het record snelste race rondes verbroken.. hij is wel snel, maar zit vaak of in de verkeerde auto of in de stukke auto..
Ik vind dit dus echt ongefundeerd... Alsof coureurs en F1 met een rekenmethode zijn te bepalenquote:Op woensdag 30 september 2009 21:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze hadden Schumacher en die had dik 3 tienden op Massa.
Handje uit de cockpit is toch niet zo raar... Alleen wat ie dan met ze vingertjes deed stoorde mensen zich aanquote:Op woensdag 30 september 2009 22:25 schreef LeXX het volgende:
Dan gaan we zeker weer dat handje zien uit de cockpit, zoals hij ook deed met de toen nog competatieve Renault...
Persoonlijkheid kan ik in komen. Maar ga niet ontkennen dat Alonso één van de beste, zoniet de beste coureur van het veld is. Dat in combinatie met Ferrari, die zijn auto voor 2010 wss al bijna klaar heeft, is een gouden combinatie. Marketingtechnisch ook beter dan Raikkonen.quote:Op woensdag 30 september 2009 23:33 schreef vosss het volgende:
Ik stoor me gewoon aan zijn hele persoonlijkheid en ik hoop van harte dat die lambal nooit meer een WK titel pakt en dat ze hem bij Ferrari over 3 jaar kots en kotsmoe zijn en dan Vettel in die bak zetten.
Vettel is in mijn ogen eigenlijk zo een beetje nog de enige echte baas in de F1 vandaag de dag
ik vraag me dan ook af of ze Massa uit loyaliteit - want daar hebben ze een handje van - houden, of omdat hij echt zo goed.quote:Op woensdag 30 september 2009 23:54 schreef vosss het volgende:
Als ik Luca was had ik Massa eruit geflikkert en Vettel naast Kimi gezet. Dát was pas een gouden combinatie geweest
Daar heb je in zoverre gelijk in dat het altijd maar om gemiddelden gaat. Maar het is wel een sport waarbij het er bij de coureur om gaat dat hij de snelheid uit de auto en de omstandigheden haalt, de auto is er niet om de snelheid uit de coureur te halen. Dan zie je over een heel seizoen of nog beter twee seizoenen dat de een daar beter in slaagt dan de ander.quote:Op woensdag 30 september 2009 22:26 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik vind dit dus echt ongefundeerd... Alsof coureurs en F1 met een rekenmethode zijn te bepalenIedere coureur heeft een bepaalde motivatie, sterkte verschilt per weertype, bandenset, enz en vooral per circuit.. Massa werd bijvoorbeeld echt niet telkens winnaar Istanbul door geluk, hij was op dat circuit gewoon veruit sneller dan de rest. Dat over het algemeen Schumi de betere was is geen rare uitspraak, maar om er zo maar een tijd aan te plakken is onzin.
Alonso had het bijzonder lastig met Trulli bij Renault, werd in 2005 WDC met een superieure auto en een mietjes-instelling (liever vijfde en wat punten dan doorstampen voor een extra punt: in Spa zei ie zelfs 'there is a lot to be lost in races') en kon in 2006 zijn grote mond ook niet waarmaken (riep in Canada dat ie het gat met Schumacher niet kleiner liet worden dan 20-25 punten en aankomende in Suzuka lag Schumacher voor op punten) behalve dan dankzij een ploffende Ferrari in Suzuka. In 2007 moest ie liegen, chanteren en valsspelen om een rookie achter zich te kunnen houden en in 2008 had ie hulp van een crashende teamgenoot nodig om een overwinning te kunnen behalen (los of ie er uberhaupt wat van afwist).quote:Op donderdag 1 oktober 2009 07:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar heb je in zoverre gelijk in dat het altijd maar om gemiddelden gaat. Maar het is wel een sport waarbij het er bij de coureur om gaat dat hij de snelheid uit de auto en de omstandigheden haalt, de auto is er niet om de snelheid uit de coureur te halen. Dan zie je over een heel seizoen of nog beter twee seizoenen dat de een daar beter in slaagt dan de ander.
Dan kun je daar ook geen tijd op plakken, maar over een heel seizoen is het tijdsverschil er wel. En dan heb je wel eens dat een coureur in een bepaalde auto of onder bepaalde omstandigheden echt niet lekker draait, maar in principe kun je gewoon een ranglijst maken van alle coureurs qua snelheid als je ze afzet tegen hun teamgenoten. En dan zie je ook dat die over de loop der jaren gewoon niet verandert, de een is nou eenmaal sneller dan de ander. Je kunt het ook niet doen, en dan kun je de coureur die je het sympathiekste vindt de snelste noemen. Dat is even leuk, maar vervolgens komt zo'n coureur dan naast een andere teamgenoot te zitten die sneller blijkt, en dan moet je weer van alles verzinnen waar dat toch aan ligt.
Ik denk dat ik wel een tijd kan plakken op coureurs die een tijdje meedraaien: Als ze in dezelfde auto zitten gaat Massa het gemiddeld en ongeveer dik 2 tienden afleggen tegen Alonso, en Raikkonen met ook zoiets tegenover Hamilton.
Is dat zo? Het staat me niet meer zo bij, waren ze niet vooral in de kwalificatie aan elkaar gewaagd, kwalificatiespecialist Trulli en hij?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Alonso had het bijzonder lastig met Trulli bij Renault,
Dat is nou eenmaal zoals de puntentelling in mekaar zit. Hij verliest het doel niet uit het oog, het is een winnaar, en doet dus wat hem aan het WK helpt. Deze puntentelling beloont voorzichtigheid, dat is een ander probleem.quote:werd in 2005 WDC met een superieure auto en een mietjes-instelling (liever vijfde en wat punten dan doorstampen voor een extra punt: in Spa zei ie zelfs 'there is a lot to be lost in races')
Bijzaken.quote:en kon in 2006 zijn grote mond ook niet waarmaken (riep in Canada dat ie het gat met Schumacher niet kleiner liet worden dan 20-25 punten en aankomende in Suzuka lag Schumacher voor op punten) behalve dan dankzij een ploffende Ferrari in Suzuka.
Die rookie was ook wel het lievelingetje van de teambaas, de pers en de commercie. Terwijl hij de wagen ontwikkelde, Hamilton is ook gewoon heel erg snel, een kwaliteit die bijvoorbeeld Raikkonen niet heeft. Daarvoor maakt het rookie zijn ook niet uit, als je snel bent, ben je dat na 3 races. Dat geldt ook voor Raikkonen, hij was net zo snel als Heidfeld in zijn eerste seizoen, en is dat nog steeds. Van een heleboel coureurs is geroepen dat ze moesten wennen en zich moesten ontwikkelen, maar die bleken allemaal uiteindelijk toch niet goed genoeg. Het is gewoon talent, daar doet gewenning niet veel aan. Alonso en Hamilton springen eruit wat dat betreft, waarbij Hamilton dan een klein beetje sneller was, maar ook meer risico's nam voor die snelheid.quote:In 2007 moest ie liegen, chanteren en valsspelen om een rookie achter zich te kunnen houden
Hij zit bij de twee allersnelsten van het veld, al jaren. Het is een goede ontwikkelingscoureur, hij maakt niet veel fouten, hij racet slim, kan goed tegen de druk. Dat gaat Hamilton dus gewoon afleggen omdat hij niet wezenlijjk sneller is, tenzij hij de beste auto heeft.quote:Sorry, maar Alonso is een prima coureur, maar geen weergaloos talent.
Trulli won eerder in een Renault dan Alonso. Herstel. Ik check dit later nog even verder.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Is dat zo? Het staat me niet meer zo bij, waren ze niet vooral in de kwalificatie aan elkaar gewaagd, kwalificatiespecialist Trulli en hij?
Niet als ie een echte winnaar is, zoals Hamilton in Monza liet zien. Of Schumacher in 1995. Of in 2000. Of in Hongarij 2006.Willen winnen, ook al staat er een WDC op het spel. Daar zetten mensen de TV voor aan.quote:Dat is nou eenmaal zoals de puntentelling in mekaar zit. Hij verliest het doel niet uit het oog, het is een winnaar, en doet dus wat hem aan het WK helpt. Deze puntentelling beloont voorzichtigheid, dat is een ander probleem.
quote:Bijzaken.
Bron? Je geef hier wel erg aanquote:Die rookie was ook wel het lievelingetje van de teambaas, de pers en de commercie. Terwijl hij de wagen ontwikkelde, Hamilton is ook gewoon heel erg snel, een kwaliteit die bijvoorbeeld Raikkonen niet heeft.
Raikkonen ging in zijn tweede jaar F1 van een klein team (Sauber) naar een topteam (McLaren): Alonso ging in zijn tweede jaar van een klein team (Minardi) naar een testrijder rol bij een (toen) subteam (Renault). En dat gebeurde voor beiden in 2001-2002.quote:Daarvoor maakt het rookie zijn ook niet uit, als je snel bent, ben je dat na 3 races. Dat geldt ook voor Raikkonen, hij was net zo snel als Heidfeld in zijn eerste seizoen, en is dat nog steeds. Van een heleboel coureurs is geroepen dat ze moesten wennen en zich moesten ontwikkelen, maar die bleken allemaal uiteindelijk toch niet goed genoeg. Het is gewoon talent, daar doet gewenning niet veel aan. Alonso en Hamilton springen eruit wat dat betreft, waarbij Hamilton dan een klein beetje sneller was, maar ook meer risico's nam voor die snelheid.
Ach ja, die druk.In China 2006 moest ie presteren omdat Schumacher wel erg rap dichtbij kwam. Meneer koos verkeerde banden. Verder scoorde ie vanaf Canada nog amper podia/punten. In Suzuka zat ie ook gewoon klem achter Schumacher.quote:Hij zit bij de twee allersnelsten van het veld, al jaren. Het is een goede ontwikkelingscoureur, hij maakt niet veel fouten, hij racet slim, kan goed tegen de druk. Dat gaat Hamilton dus gewoon afleggen omdat hij niet wezenlijjk sneller is, tenzij hij de beste auto heeft.
Ja en?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Trulli won eerder in een Renault dan Alonso.
Echte winnaars winnen veel. Die zijn dus ook puur op de winst gericht, en als je het wk wilt winnen dan ben je dus suf aan het consolideren als dat is wat de kans op winnen vergroot. Lekker een potje stoeien is natuurlijk veel leuker, maar dat is niet voor de echte winnaars. Die domme puntentelling beloont nou eenmaalquote:Niet als ie een echte winnaar is, zoals Hamilton in Monza liet zien. Of Schumacher in 1995. Of in 2000. Of in Hongarij 2006.Willen winnen, ook al staat er een WDC op het spel. Daar zetten mensen de TV voor aan.
Randverschijnsel, ook al schat hij zichzelf nog 3 keer zo hoog in, en doet niks af aan mijn inschatting van wat hij kan.quote:Een grote bek niet kunnen waarmaken noem jij bijzaken? Ik noem het jezelf overschatten.
Het was kennelijk voor het gros een verrassing dat Massa zo gewaagd bleek aan Raikkonen, voor mij niet. En dan heb ik geen verstand van F1? Ik kijk al heel erg lang F1, en mijn inschatting van coureurs blijkt doorgaans heel aardig te kloppen wanneer ze van teamgenoot wisselen. Feit is dat Raikkonen toen niet sneller was dan Heidfeld. Dat geeft niet, maar de allerbesten zijn wel sneller dan dat. Hij hoort gewoon niet bij de allersnelsten, en dat hij jong in de F1 kwam doet daar niks aan af. Zijn eerste seizoen was inderdaad prima, maar er zijn er wel meer van zijn snelheid. Omdat hij zo jong was en omdat hij niet zo tactisch was en niet zo'n enthousiast ontwikkelaar werd het zo'n leuk cliché dat "hij alleen maar hard wil trappen", dat zal wel, maar daarmee kun je nog niet harder trappen dan de rest.quote:Bron? Je geef hier wel erg aanweinig te weten van F1 of (ii) het niet zo te hebben op Raikkonen. Raikkonen kwam juist vanwege zijn ongelooflijke snelheid in de Formule Renault in de F1 (en niet via de gebruikelijke F3-F3000 weg) en scoorde in zijn eerste wedstrijd een punt, had prachtige inhaalacties op gerenommeerde coureurs, en ging na een meer dan uitstekend seizoen gelijk naar McLaren. Tja, dan ben je inderdaad niet erg snel.
Bij Minardi reed Alonso zich echt in de kijker, dat was een sensatie. Sowieso is Renault natuurlijk het soort team wat alleen maar wk kan worden met een bijzondere coureur. Die rammen er niet zomaar de snelste auto uit zoals McLaren nog wel eens doet.quote:Raikkonen ging in zijn tweede jaar F1 van een klein team (Sauber) naar een topteam (McLaren): Alonso ging in zijn tweede jaar van een klein team (Minardi) naar een testrijder tol bij een (toen) subteam (Renault). En dat gebeurde voor beiden in 2001-2002.
Jouw persoonlijk sympathie vind ik niet zo boeiend. Hamilton is een echte choker gebleken. Domme, totaal onnodige fouten onder druk, en door pure mazzel op de meest schlemielige manier nog wk geworden, in een hele slechte race van hem, terwij hij het jaar daarvoor ook al zijn wk had verknoeid.quote:Niets overtuigt me dat Alonso een weergaloos F1-talent is. Sterker nog, ik heb in dit jaar meer respect gekregen van Lewis als ex-WDC dan voor Alonso.
Wat, de wereldtitel?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Trulli won eerder in een Renault dan Alonso.
[..]
Alonso won zijn eerste race in 2003 (Hongaarse GP) en Trulli won zijn eerste en tot nog toe enige GP in 2004 (Monaco). Overigens won Alonso in 2004 geen enkele race. Er vanuit gaande dat Wikipedia klopt.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Trulli won eerder in een Renault dan Alonso. Herstel. Ik check dit later nog even verder.
[..]
Duidelijk. Je hebt een Alonso-pet op.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja en?
[..]
Echte winnaars winnen veel. Die zijn dus ook puur op de winst gericht, en als je het wk wilt winnen dan ben je dus suf aan het consolideren als dat is wat de kans op winnen vergroot. Lekker een potje stoeien is natuurlijk veel leuker, maar dat is niet voor de echte winnaars. Die domme puntentelling beloont nou eenmaal
voorzichtigheid, daarom zie je ook veel races doodbloeden na de helft, omdat niemand iets wil riskeren voor dat ene puntje.
[..]
Randverschijnsel, ook al schat hij zichzelf nog 3 keer zo hoog in, en doet niks af aan mijn inschatting van wat hij kan.
[..]
Het was kennelijk voor het gros een verrassing dat Massa zo gewaagd bleek aan Raikkonen, voor mij niet. En dan heb ik geen verstand van F1? Ik kijk al heel erg lang F1, en mijn inschatting van coureurs blijkt doorgaans heel aardig te kloppen wanneer ze van teamgenoot wisselen. Feit is dat Raikkonen toen niet sneller was dan Heidfeld. Dat geeft niet, maar de allerbesten zijn wel sneller dan dat. Hij hoort gewoon niet bij de allersnelsten, en dat hij jong in de F1 kwam doet daar niks aan af. Zijn eerste seizoen was inderdaad prima, maar er zijn er wel meer van zijn snelheid. Omdat hij zo jong was en omdat hij niet zo tactisch was en niet zo'n enthousiast ontwikkelaar werd het zo'n leuk cliché dat "hij alleen maar hard wil trappen", dat zal wel, maar daarmee kun je nog niet harder trappen dan de rest.
[..]
Bij Minardi reed Alonso zich echt in de kijker, dat was een sensatie. Sowieso is Renault natuurlijk het soort team wat alleen maar wk kan worden met een bijzondere coureur. Die rammen er niet zomaar de snelste auto uit zoals McLaren nog wel eens doet.
[..]
Jouw persoonlijk sympathie vind ik niet zo boeiend. Hamilton is een echte choker gebleken. Domme, totaal onnodige fouten onder druk, en door pure mazzel op de meest schlemielige manier nog wk geworden, in een hele slechte race van hem, terwij hij het jaar daarvoor ook al zijn wk had verknoeid.
Ik heb geen verstand van Formule 1, maar ik ga je nu alvast vertellen dat Alonso Massa tot tweede rijder gaat degraderen puur op snelheid, en dat als Ferrari een auto bouwt die niet werkt, dat het dan redelijk snel weer een competitieve auto is. En dat ligt dan niet aan Massa zijn wenkbrouwblessure, want dat gaat geroepen worden, maar gewoon aan de verhoudingen zoals die al lagen.
Ik ga je ook alvast vertellen dat Raikkonen het op snelheid ruim gaat afleggen tegen Hamilton. Zoveel verstand heb ik wel van F1 dat ik dat durf te doen.
En leer mij de F1-fans kennen, ze gebruiken maar wat graag de verschillen in auto's en allerlei incidenten, randzaken en excuses om de sympathie voor een coureur te verwarren met de kwaliteit van een coureur. Ik kan Hamilton niet uitstaan, en ik vind Raikkonen een grappig mannetje, maar ik probeer toch gewoon in te schatten hoe goed ze zijn, en Hamilton is een van de weinige bijzonder snelle coureurs, en Raikkonen behoort gewoon tot de klasse daar net onder.
Ik heb nooit zoveel met Alonso gehad. Ik vond het een beloftevolle nieuweling in de Minardi, en dat vind ik altijd leuk. Voor de rest heeft hij mijn respect afgedwongen voor wat hij heeft laten zien.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Duidelijk. Je hebt een Alonso-pet op.
Feit is dus dat Kimi door het gros te snel werd ingeschat. Dan kun je dat nog een keer doen, het zou slimmer zijn om je inschatting van Kimi aan te passen aan de realiteit, ipv de realiteit proberen te verdraaien zodat die zich aanpast aan je inschatting.quote:- Iedereen riep dat Kimi Massa zou degraderen: niet gelukt.
Doorgaans 1 wedstrijd per seizoen of zo, zonder dat er nog echt wat op het spel stond.quote:Massa kon Schumacher in 2006 ook af en toe de baas zijn, net als Barrichello dat kon.
Kijk, daar begint het al met het excuus. Ik schreef het al eerder, straks gaat er weer geroepen worden dat het aan zijn blessure ligt. Waarom zou hij zijn oude niveau niet terug kunnen vinden?quote:En als Massa Schumacher af en toe kon bijbenen, dan verzeker ik je nu al dat Alonso een erg zware kluif gaat hebben aan Massa, als die zijn oude niveau terug vindt na zijn ongeluk.
Allemaal details die er werkelijk helemaal niets toe doen.quote:Als Alonso zich zo in de kijker reed, waarom niet naar McLaren in 2002? Die zochten een vervanger van Hakkinen en ook DC had zijn beste tijd gehad. Ik denk dat ie zich helemaal niet zo in de kijker reed. Fisichella deed ook leuke dingen in een Minardi destijds en ging wel gelijk racen voor een (sub)team in zijn volgende jaar. Ik zie in jouw argumentaties niets, maar dan ook niets, dat mij feitelijk overtuigt dat Alonso een zeldzaam F1 talent is. Oh wacht, Alonso voorzag natuurlijk dat ie vier jaar later een titel kan gaan winnen door in 2002 testrijder te worden. De enige reden dat ie in 2003 Hongarije won was een uitstekende kwalificatie, maar met name een erg langzame Jaguar met Marc Webber op de tweede plek die de boel toen meer dan een halve minuut achterstand ophield.
Ik doe daar dus wel een uitspraak over. Ik heb genoeg verstand van F1 om dat aan te durven.quote:- Hamilton vs. Kimi? Daar doe ik geen uitspraken over; dit lijkt me juist een van de mooiste rijderscombinaties in het komende jaar.
Het is een voorspelling die gaat uitkomen als het van dat contract voor Kimi komt. Daar hoef je nu niet van overtuigd te raken, ik ben alleen bang dat er dan straks ook wel weer een smoesje zal volgen waarmee je hoopt vol te kunnen houden dat Kimi zo snel is. Sorry, maar als Kimi echt zo snel was als iedereen elkaar napraatte, dan hadden we ook niet verrast hoeven zijn over het gewaagd zijn aan Massa, want dan had Massa het inderdaad afgelegd tegen Kimi.quote:Jouw aanname dat Hamilton Kimi gaat zoek rijden is exact dat: een aanname. Niks meer, niks minder. Zoals wel meer van je (weinig feitelijke) argumenten.
quote:Uniquely, the pitlane is located lower than the track and actually crosses under Turn 1 to rejoin the track as it heads into Turn 3.
Niettemin wel interessantquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:14 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Holy crap, het nieuwe circuit van Abu Dhabi heeft een ondergrondse pitstraatingang die onder een viaduct van het circuit heen gaat.
[..]
[ afbeelding ]
Dat valt toch wel mee?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:37 schreef bodylotion het volgende:
vind de ingang van de pitstraat wel raar, zo voor een bocht.
Maar geen WK en zal dat m.i. ook nooit meer worden. Mocht Kimi bij McLaren aan de bak gaan en die zetten een competetieve auto op de grid dan durf ik blind mijn geld op Kimi te zetten ipv op Lewis.quote:Ik denk dat over het algemeen Massa sneller is geweest dan Raikkonen de afgelopen 3 jaar.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zet mn geld op Kimi, dat is iig zeker en ja, ook die mogen jullie quoten en me volgend jaar mee om de oren slaan als ik er naast zit.
En wat doe je hiermee?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:31 schreef vosss het volgende:
Daar gaat weer een bak bier
Volgens mij hebben we zo onderhand al een halve pallet vol
Balen vooral. Dat ie maar mooi naar McLaren gaat en Lewis om zn oren rijdtquote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:34 schreef Sally het volgende:
[..]
En wat doe je hiermee?
Räikkönen overweegt te stoppen
Hier een overzicht van het circuit (en andere activiteiten)quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:38 schreef WEST het volgende:
ze willen een F1 waardig circuit bouwen bij Emmeloordlets hope.
check gpupdate.nl
zou wel heel gaaf worden. en een circuit op nog geen 20 minuten rijden :pquote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hier een overzicht van het circuit (en andere activiteiten)
Tsja, of je nou een WK haalt of niet, dat zegt niet zoveel over de pure snelheid. En niet te vergeten; Massa had het net zo goed kunnen worden vorig jaar. MAAR, ik ben het er zeker mee eens dat Massa nooit geen kampioen meer zal worden en ik denk dat Kimi in een McLaren inderdaad retesnel is.. Maar sneller dan Hamilton? Dat betwijfel ik, wordt een mooie strijd tussen die twee.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Maar geen WK en zal dat m.i. ook nooit meer worden. Mocht Kimi bij McLaren aan de bak gaan en die zetten een competetieve auto op de grid dan durf ik blind mijn geld op Kimi te zetten ipv op Lewis.
Kimi is toch wel van een hele andere orde als Heiki en je zag donders goed hoe moeilijk Lewis het had als ie naast iemand rijdt die ook een beetje kan sturen. En een beetje sturen kan Kimi echt wel ander rijd je sowieso al geen F1 en wordt je ook geen wereldkampioen.
Ik zet mn geld op Kimi, dat is iig zeker en ja, ook die mogen jullie quoten en me volgend jaar mee om de oren slaan als ik er naast zit.
Zal ik zeker doen. Ik gok nl, weer op Hamilton volgend jaar, nu de McLaren's het tempo weer bij kunnen benen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 01:12 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Tsja, of je nou een WK haalt of niet, dat zegt niet zoveel over de pure snelheid. En niet te vergeten; Massa had het net zo goed kunnen worden vorig jaar. MAAR, ik ben het er zeker mee eens dat Massa nooit geen kampioen meer zal worden en ik denk dat Kimi in een McLaren inderdaad retesnel is.. Maar sneller dan Hamilton? Dat betwijfel ik, wordt een mooie strijd tussen die twee.
Kampioen 2010: Alonso. Jullie mogen me dan ook quoten en om de oren slaan volgend jaar.
quote:Toyota chasing Kubica for 2010
Toyota is making a major push to beat Renault to Robert Kubica's services for 2010, AUTOSPORT has learned, as the Japanese manufacturer sets its sights on securing a top-line driver pairing.
Despite recent rumours suggesting that Toyota could pull out of F1, the team's F1 president John Howett told AUTOSPORT in Suzuka on Friday that the team was not only fully committed for next year - but that it was increasing efforts to sign a star driver that would help it capture its maiden win.
Although Kubica has been most strongly linked with Renault for a deal for next year, AUTOSPORT understands that talks between the Polish driver and Toyota are at an advanced stage - with the ball now in Kubica's court as to whether he wants to take up the option with Toyota, or pursue the one he has with Renault. A decision is expected in the next week.
Howett would not confirm the identity of the drivers his team was talking to, but he has not held back in his belief that the team needs a better driver line-up in 2010 if it is to make the final push to win.
"We know who we would like in the car and we are working hard on it," said Howett. "But their [the drivers'] decision is a holistic decision as well. Will we have a winning car next year? There are drivers who haven't come here in the past who probably regret their decision.
"There is always risk and opportunity, and drivers don't always take the right decisions, do they? That is just looking historically over the past five years."
Howett said that the team has opted to release both Timo Glock and Jarno Trulli from their options for next year because Toyota wants a totally clean deck when it comes to choosing drivers. This decision comes despite Glock's second place finish in the Singapore Grand Prix last weekend.
"We want the options as we think there could be quite a big movement in the driver market," said Howett. "I think he [Glock] did a fantastic job in Singapore and we are talking to him, but honestly speaking we feel that could have been that result in other races if we could qualify in that position.
"I am sorry, it is a very tough life, and our job is to deliver results. He could still be in the car next year, but we wanted to keep our options open. And if we didn't release him by a certain date, we would be fixed for 2010."
He added: "We have a car that is more regularly capable of being on the podium and much closer to the top this year. We are not delivering, and there are things beyond the team and the chassis itself."
Howett, who was seen in talks with Kubica's manager Daniele Morelli at Suzuka on Friday morning, said he was hopeful that one of the big names his team was speaking to would commit.
"I think personally that they would be stupid not to," he said. "We have got a lot of inertia. I think there is a lot of uncertainty about a lot of teams, to be honest.
"We seem to be the focus of everybody's attention but to be blunt there are a lot of teams on the inside we hear rumours of, that are more severe than our condition. I think we have had a fairly competitive car, and we seem to be constantly coming.
"I think the drivers also can see when they are driving around the circuit as well how the cars work and their relative differences. I think there should be at least one or two seriously interested to come."
Howett also reiterated his team's desire in luring Kimi Raikkonen to Toyota, even though the Finn appears set to move to McLaren for 2010.
"We have always expressed interest in Kimi," he said.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:03 schreef sasquatsch het volgende:
Vettel's drive-through penalty onterecht, FIA meetmethode fout
Hij is erg mild in zijn reactie. Ik zou volgens mij woedend zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:03 schreef sasquatsch het volgende:
Vettel's drive-through penalty onterecht, FIA meetmethode fout
Ik vond die podiumplek zowiezo al onterecht ivm drive through voor Webber, maar daar kan hij niets aan doenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:11 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Weer een onterechte podiumplaats voor Alonso.![]()
Maar dat is idd zuur.
Verrast me toch wel enigszins dat Cosworth de grote kanshebber is. Had eigenlijk verwacht dat het Renault zou zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:03 schreef sasquatsch het volgende:
Williams dropt Toyota motoren, stapt waarschijnlijk over naar Cosworth
-Edit-quote:Massa: Piquet crash robbed me of title
Felipe Massa thinks he was robbed of last year's Formula 1 world championship by Nelson Piquet's deliberate crash in the 2008 Singapore Grand Prix.
Speaking for the first time since it was confirmed that Piquet crashed on purpose in Singapore last year to help team-mate Fernando Alonso win, Massa has not held back in his belief that the result of last year's title should change.
Massa was leading the race before Piquet's crash brought out a safety car where a botched pitstop by Ferrari cost him any chance of a points finish. In the end he lost the world title by a single point.
"All of what happened was robbery - but regarding the race nothing has happened, the result remains the same. This is not right," Massa said in an interview with Globo television in Brazil. "The robbery changed the outcome of a championship and I lost (the title)."
Massa believes that F1 should have followed the example of football, where matches that have been fixed have been declared null and void.
"I have seen in football how a referee took money to throw a game and all the suspect results were annulled," said Massa. "In Italy, Juventus were relegated. But here they just sent Briatore home. I don't get it and I don't think it was right."
Massa believes Piquet would struggle to find his way back to F1, as he reckons it wrong for the Brazilian to have come forward about what he did only after he was dropped by the team.
"In general it was a very ugly attitude for a team to come up to you and say that you have to crash in order to renew your contract," he said. "A driver who knew he was going to be fired.
"Nelsinho knew he was going to be fired. I believe that admitting a mistake is a good thing, because the guy told the truth. He shouldn't have waited so long to tell the truth. He told [the truth] because he was fired, this is not cool.
"He is in a very difficult position in Formula 1. You can be certain that if someone from a team says, 'Let's hire Nelsinho', it won't go down well. I don't think I would do this. I think that I would have to think very hard about it [and] I think that I wouldn't be able to do it."
Ik geloof nooit dat hij dat gezegd zou hebben. En als hij het wel gezegd heeft: wat een huillie!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:18 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Schijnt overigens dat de quotes van Massa enigszins selectief gekozen zijn. Tenminste als ik deze post mag geloven.
Hij heeft het toch echt gezegd, je zal wel geen Portugees spreken maar je kan het originele interview op deze pagina zienquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:05 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat hij dat gezegd zou hebben. En als hij het wel gezegd heeft: wat een huillie!
Toyota wil topcoureur strikken voor 2010quote:Over Glock zei hij: "Hij heeft het fantastisch gedaan in Singapore en we zijn nog met hem in gesprek, maar eerlijk gezegd leeft bij ons ook het gevoel dat het resultaat van Singapore ook in andere races behaald had kunnen worden, als hij zich beter had gekwalificeerd."
Howett: "We zijn nog steeds dol op Timo, maar we hebben een auto die regelmatig op het podium moet kunnen eindigen waarmee we veel dichter bij de top moeten kunnen staan dan dit jaar. Aan het team en de auto heeft het zeker niet gelegen."
Wat een flapdrol. Die veer heeft volgens mij veel meer schade aangericht dan wat ze ons vertellen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij heeft het toch echt gezegd, je zal wel geen Portugees spreken maar je kan het originele interview op deze pagina zien
http://globoesporte.globo.com/Esportes/Formula_1/0,,15011,00.html
De Toyota-motor heeft het de tweede helft van het seizoen af moeten leggen tegen de Mercedes, getuige Williams en Toyota die in sommige weekends nergens waren, terwijl Force India, Brawn en McLaren als een speer gingen. Een beetje vreemd om de resultaten van een team volledig af te laten hangen van de coureur.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:23 schreef Sinister-D- het volgende:
BURN!!!![]()
Uitspraken van Howett van Toyota.
[..]
Toyota wil topcoureur strikken voor 2010
De Mercedes motoren krijgen toch iets minder vermogen!?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:30 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
De Toyota-motor heeft het de tweede helft van het seizoen af moeten leggen tegen de Mercedes, getuige Williams en Toyota die in sommige weekends nergens waren, terwijl Force India, Brawn en McLaren als een speer gingen. Een beetje vreemd om de resultaten van een team volledig af te laten hangen van de coureur.
Het zou wel eens leuk zijn als de winnaar van een GP zou zeggen: "De wagen was verschrikkelijk om te rijden en het team was ook maar matig in vorm vandaag. Gelukkig zat ik nog in de wagen om er het beste van te maken."quote:
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:50 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Het zou wel eens leuk zijn als de winnaar van een GP zou zeggen: "De wagen was verschrikkelijk om te rijden en het team was ook maar matig in vorm vandaag. Gelukkig zat ik nog in de wagen om er het beste van te maken."
en erbij zeggen dat het team een tandje harder moet werkenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:50 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Het zou wel eens leuk zijn als de winnaar van een GP zou zeggen: "De wagen was verschrikkelijk om te rijden en het team was ook maar matig in vorm vandaag. Gelukkig zat ik nog in de wagen om er het beste van te maken."
Nog geen week nadat Mosley tegen Vatanen had gezegd dat hij nooit wat in z'n leven gepresteerd heeft.quote:Vatanen 'will lose' FIA election - Mosley
Mosley favours Todt
Oct.2 (GMM) Just weeks before he steps down as head of the FIA, Max Mosley has stepped up his campaign against the presidential candidate Ari Vatanen.
Briton Mosley, 69, believes former Ferrari boss Jean Todt should succeed him, and in a new letter accuses Finn Vatanen of making "insults" and predicts the former world rally champion will "lose badly" the forthcoming democratic election.
He was responding to former European parliamentarian Vatanen's assertion that F1's governing body is presently being run as an "autocracy".
"It is not possible to make statements like Vatanen's and then expect the victims of those insults to forget what has been said," Mosley wrote in the letter addressed to Prince Faisal, a member of Jordan's royal family who is an advisor to Vatanen's campaign.
"The simple fact is that Vatanen will lose the election and lose badly, not least because he chose to denigrate the FIA and those currently in office," Mosley added in the letter which was published by the Guardian newspaper.
Faisal, expressing "grave concerns" at the letter's "insinuations", reportedly revealed the letter at a meeting of motor sport governing bodies in Amman, the Jordan capital.
Was te verwachten... Ergens vind ik 'm een huilie hoorquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:21 schreef Googolplexian het volgende:
Felipe Massa wants Lewis Hamilton stripped of 2008 title
Ja, dat scheelt al heel wat inderdaad.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:05 schreef Atreidez het volgende:
Had van de week zelf ook zoiets bij de foto's van het karting, al is de foto hierboven wel heel erg oud al hoorMaar vandaag zag ik een recent interview (over de bevestiging van Alonso bij Ferrari) en daar ziet alles er heel netjes uit
Na 30 november is er geen beroep meer mogelijk, resultaten kunnen ook niet terug gedraaid worden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:31 schreef Sally het volgende:
[..]
Was te verwachten... Ergens vind ik 'm een huilie hoor
Wat zijn de regels betreffende resultaten van eerdere jaren? Ik meen ergens gelezen te hebben dat een resultaat na x-tijd niet meer veranderd werd.
Wat ziet Massa er trouwens vaag uit zo met al die hechtingen en het afhangende oog.
[ afbeelding ]
De voorsprong die hij had op dat moment was dan groot genoeg om veiligere marges in ogenschouw te nemen. Ik denk dat hij daar op doelt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:11 schreef Tarado het volgende:
Vind het verder ook onzin van Massa, hij stelt dat als er geen safetycar was geweest hij gewoon vooraan had gereden en er dan ook bij een normale pitstop geen fouten zouden zijn gemaakt, maar dat kunnen we toch nooit nagaan. Natuurlijk komt het hem goed uit om de volledige uitslag te schrappen omdat hij zelf geen punten scoorde, redelijker zou zijn Renault uit de uitslag te schrappen wat zou betekenen dat Hamilton 2 punten meer zou hebben.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb nooit zoveel met Alonso gehad. Ik vond het een beloftevolle nieuweling in de Minardi, en dat vind ik altijd leuk. Voor de rest heeft hij mijn respect afgedwongen voor wat hij heeft laten zien.
[..]
Feit is dus dat Kimi door het gros te snel werd ingeschat. Dan kun je dat nog een keer doen, het zou slimmer zijn om je inschatting van Kimi aan te passen aan de realiteit, ipv de realiteit proberen te verdraaien zodat die zich aanpast aan je inschatting.
[..]
Doorgaans 1 wedstrijd per seizoen of zo, zonder dat er nog echt wat op het spel stond.
[..]
Kijk, daar begint het al met het excuus. Ik schreef het al eerder, straks gaat er weer geroepen worden dat het aan zijn blessure ligt. Waarom zou hij zijn oude niveau niet terug kunnen vinden?
[..]
Allemaal details die er werkelijk helemaal niets toe doen.
[..]
Ik doe daar dus wel een uitspraak over. Ik heb genoeg verstand van F1 om dat aan te durven.
[..]
Het is een voorspelling die gaat uitkomen als het van dat contract voor Kimi komt. Daar hoef je nu niet van overtuigd te raken, ik ben alleen bang dat er dan straks ook wel weer een smoesje zal volgen waarmee je hoopt vol te kunnen houden dat Kimi zo snel is. Sorry, maar als Kimi echt zo snel was als iedereen elkaar napraatte, dan hadden we ook niet verrast hoeven zijn over het gewaagd zijn aan Massa, want dan had Massa het inderdaad afgelegd tegen Kimi.
Kan wel zijn, maar daar kun je de uitslag toch niet op aanpassen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:36 schreef sanger het volgende:
[..]
De voorsprong die hij had op dat moment was dan groot genoeg om veiligere marges in ogenschouw te nemen. Ik denk dat hij daar op doelt.
Je kunt natuurlijk lekker rondjes blijven draaien in je eigen werkelijkheidje. En dan wordt je weer teleurgesteld als Kimi door Hamilton tot figurant wordt gedegradeed. Maar dan kun je natuurlijk ook weer iets verzinnen waar het aan ligt. Bij Massa heb je je excuus al, die is natuurlijk zijn snelheid kwijtgeraakt door die hechtingen. En Kimi's volgende auto zal dan wel niet bij zijn rijstijl passen of zo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
![]()
Feiten wegwuiven als details en aannames en voorspellingen wegzetten als feiten. Beetje goed lezen en dan heb je door dat ik niet Kimi verdedig (waar jij je hele gezever op wilt baseren): zelfverklaarde F1-intellect
Ik ben weer overtuigd door al je feitelijkheden. Ik vermoed IQ<leeftijd, waardoor je kleuterplaatsopmerkingen moet maken ('eigen werkelijkheidjes') om je gebrekkige F1-kennis wat meer cachet te geven. Vermakelijk, maar wat ik al zei: zelfverklaarde F1-intellect. Blijf vooral posten: ik lees graag wat er in minderbedeelden om gaat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk lekker rondjes blijven draaien in je eigen werkelijkheidje. En dan wordt je weer teleurgesteld als Kimi door Hamilton tot figurant wordt gedegradeed. Maar dan kun je natuurlijk ook weer iets verzinnen waar het aan ligt. Bij Massa heb je je excuus al, die is natuurlijk zijn snelheid kwijtgeraakt door die hechtingen. En Kimi's volgende auto zal dan wel niet bij zijn rijstijl passen of zo.
Zoals ik al zei, je kunt jezelf natuurlijk alles wijs maken wat je prettig vindt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik ben weer overtuigd door al je feitelijkheden. Ik vermoed IQ<leeftijd, waardoor je kleuterplaatsopmerkingen moet maken ('eigen werkelijkheidjes') om je gebrekkige F1-kennis wat meer cachet te geven. Vermakelijk, maar wat ik al zei: zelfverklaarde F1-intellect. Blijf vooral posten: ik lees graag wat er in minderbedeelden om gaat.
Nee, maar dat maakt Massa zijn claim natuurlijk niet onrealistischer. Als Piquet niet bewust had gecrashed had Massa de race naar alle waarschijnlijkheid gewonnen (en dus ws ook WK geworden). Piquet/Renault heeft hem dus van zijn WK beroofd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar daar kun je de uitslag toch niet op aanpassen?
Enige wat je zou kunnen doen is Renault schrappen, daar wint Hamilton dan bij.
De uitspraak dat 'ie anders had gewonnen is niet onrealistisch. Zijn hieronderstaande eis wel:quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee, maar dat maakt Massa zijn claim natuurlijk niet onrealistischer. Als Piquet niet bewust had gecrashed had Massa de race naar alle waarschijnlijkheid gewonnen (en dus ws ook WK geworden). Piquet/Renault heeft hem dus van zijn WK beroofd.
Je kunt echt niet verwachten dat de FIA de wereldtitel afneemt van Hamilton.quote:Felipe Massa demanded last night that Formula One’s authorities strip Lewis Hamilton of his World Championship as the Ferrari driver claimed he was robbed of glory by “Crashgate”.
Ik ben het niet met je eens omdat door dit voorval de hele race anders is gelopen, als Piquet niet was gecrashed had er misschien iemand anders gecrashed en wie zegt dat hij had gewonnen, dat is allemaal koffiedik kijken. En ook al zou hij die race gewonnen hebben betekent niet dat hij ook wereldkampioen zou zijn geworden omdat het resultaat van deze race ook de strategie en verloop voor de daaropvolgende races bepaald.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee, maar dat maakt Massa zijn claim natuurlijk niet onrealistischer. Als Piquet niet bewust had gecrashed had Massa de race naar alle waarschijnlijkheid gewonnen (en dus ws ook WK geworden). Piquet/Renault heeft hem dus van zijn WK beroofd.
http://www.f1complete.com/content/view/14690/900/quote:Germany's Auto Motor und Sport reports that the Woking based team's plan, masterminded by chairman and former team boss Ron Dennis, is to buy BMW's formula one engine division from the withdrawing German carmaker in order to go it alone as an independent chassis and engine constructor.
The move would clear the path for Mercedes to completely concentrate on its intensifying partnership with Brawn, with Dennis thought not keen on the prospect of taking a back seat to Mercedes' new favourite.
McLaren has an engine supply contract with equity partner Mercedes for two more seasons, but Dennis is believed to be confident that - as with his new MP4-12C road car project - the outfit can manage without the Stuttgart based manufacturer.
Auto Motor und Sport said BMW would be interested in selling its F1 engine programme for the right price, and that Dennis may already have made enquiries with the marque's Munich headquarters.
It is also rumoured that McLaren's existing Bahraini investors might bolster their involvement in order to support the new independent engine programme.
Said team boss Martin Whitmarsh: "We have no plans to buy BMW's engines."
Wijze woorden!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens omdat door dit voorval de hele race anders is gelopen, als Piquet niet was gecrashed had er misschien iemand anders gecrashed en wie zegt dat hij had gewonnen, dat is allemaal koffiedik kijken. En ook al zou hij die race gewonnen hebben betekent niet dat hij ook wereldkampioen zou zijn geworden omdat het resultaat van deze race ook de strategie en verloop voor de daaropvolgende races bepaald.
Zoals ik al zei: mijn posts zijn gebaseerd op feiten (Kimi heeft Massa niet onder de duim weten te houden; Alonso ging in zijn tweede jaar niet naar een (sub) topteam, zoals Fisichella vanaf Minardi of Kimi vanaf Sauber wel deed), niet op aannames van wat jij denkt dat er ooit 's gaat gebeuren in de komende seizoenen op basis van rijkelijke fantasie en overschatte F1-kennis.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, je kunt jezelf natuurlijk alles wijs maken wat je prettig vindt.
Dat magquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens omdat door dit voorval de hele race anders is gelopen, als Piquet niet was gecrashed had er misschien iemand anders gecrashed en wie zegt dat hij had gewonnen, dat is allemaal koffiedik kijken. En ook al zou hij die race gewonnen hebben betekent niet dat hij ook wereldkampioen zou zijn geworden omdat het resultaat van deze race ook de strategie en verloop voor de daaropvolgende races bepaald.
autosport.comquote:Toyota has probably failed in its bid to sign Robert Kubica for next season, according to team president John Howett.
Kubica is now expected to join Renault despite the Japanese manufacturer's last ditch attempt to secure his services, leaving Toyota to re-evaluate its options for next year.
Both Timo Glock and Jarno Trulli are out of contract, but despite the Italian finishing second in Japan, Howett suggests that he is still not top of the list.
"It looks like we have probably lost Robert, so we need to look next week and really see what we finally do," Howett told the BBC.
"[Regarding Trulli] we will have to wait and see. He did a great job, but we have to look at the total season and really reconsider. It is probably less likely, but I don't think we can exclude anything.
"It really depends which way the market moves in the next couple of weeks and if somebody else arrives and we consider them a better option, we have to take them.
"Jarno did a great job here today, but we still need a little bit more for the number one."
The team, who has long been a Kimi Raikkonen admirer and has made several attempts to sign him, is believed to be interesting in hiring the Finn.
Trulli insists that his strong form in Japan was not motivated by a desire to secure a new contract with Toyota, and he remains committed to continuing in F1 for a 14th season in 2010.
"To be honest I am not looking to keep my position at Toyota," said Trulli. "I am racing for Toyota and I am racing for myself."
Glock, who sat out the Japanese Grand Prix after an accident in qualifying, is in a stronger position to remain with the team, and Howett is certain that the German will be fit to race at Interlagos in two weeks.
"Glock will be fine for Brazil," said Howett, whose team is still in contention for third in the Constructors' Championship with two races to go.
quote:Massa set to test 2007 F1 car
Felipe Massa is set to return to the cockpit of a Formula 1 in the coming weeks, with Ferrari confirming that he will test a two-year-old Ferrari F2007 at Fiorano in the near future.
Although Ferrari has yet to set a date for the test pending medical examinations, the Brazilian is making good progress after suffering head injuries during qualifying for the Hungarian Grand Prix in July.
A decision on when he will be ready to test is expected this week.
With pre-season testing not starting until next February, it will give Massa, who is understood to be back to training at close to his pre-accident level, the chance to take the first step towards proving he will be race-ready for the start of the 2010 season.
Domenicali insisted that there is no chance of Massa being fit for the Brazilian Grand Prix in two weeks, but left the door open for an outside chance of a return in Abu Dhabi.
"I don't know yet [when the test will be]," said team principal Stefano Domenicali. "We will decide this week because Felipe will come to Maranello tomorrow.
"He will stay with the team this week, he will go and do some training in the simulator, physical training in Maranello, and then we will decide when to do this. Also, because it is compulsory, he has to do an FIA medical check before doing something. This is something we will decide this week.
"What I can say is that it is not planned to do any driving in Brazil. For Abu Dhabi it is very, very unlikely. The main target is Bahrain next year."
Domenicali added that the primary purpose of the test will be to assess Massa's fitness, rather than chasing laptimes, and with the testing restrictions making driving a 2009 car impossible, a run in an old car is the only option.
Michael Schumacher had a similar test in an F2007 in August as part of his ultimately-abandoned comeback in place of Massa.
"Our main target is to make sure Felipe is OK from the physical point of view, as it was for Michael Schumacher in the early summer," said Domenicali.
"We asked the FIA to make sure that the there is no breach of any kind of sporting or testing regulation and this gave us the clearance for this kind of test. It means that when we are ready we will do a test at Fiorano with an F2007 historical car with no changes. Just the customer car and GP2 tyres.
"It is order to have a fit and see how it is from his medical point of view, this is why we have asked the FIA medical delegate to be there. But it is not really a test. It is to see how his body reacts to driving a Formula 1 car, even if is not up-to-date. That is not what we care about, it is to give him an indication how the recovery is going."
Domenicali is hopeful that Massa will not have any trouble with wearing a helmet that puts pressure on his head injury, despite the Brazilian having to cut padding out of that area when he tested a kart at Granja Viana in Brazil earlier this week.
"He said from that point of view he had no real major problem, even where he has the cuts," said Domenicali. "He said he had no problem at all, and it is normal when he has such a big injury to have a lot of things that hurt, but this is something that will be solved very easily."
quote:Gerucht: McLaren koopt BMW motorendivisie
Het laatste gerucht uit de paddock van Suzuka is er één die een revolutie in de Formule 1 teweeg zal brengen, als het waar is. McLaren zou zich compleet willen afscheiden van Mercedes aan het einde van dit seizoen.
Auto Motor und Sport uit Duitsland meldt dat het team uit Woking een plan heeft uitgedacht, met Ron Dennis als uitdenker van het idee, om de motorendivisie van BMW te kopen. BMW stopt na het einde van dit seizoen met Formule 1, en door deze divisie te kopen zal McLaren compleet op zichzelf komen te staan in de Formule 1 door als privéteam zowel auto's als motoren te bouwen.
De verschuiving zou voor Mercedes het pad vrijmaken om zich volledig te kunnen concentreren op haar nieuwe favoriet Brawn GP. Vooral Ron Dennis, de CEO van de McLaren Group, is absoluut niet te spreken om op de tweede rij toe te kijken hoe Brawn GP in de watten wordt gelegd en de support aan McLaren langzaam verdwijnt.
McLaren heeft nog een doorlopend contract van twee jaar, dus tot eind 2011, met Mercedes voor het leveren van motoren. Dennis is ervan overtuigd dat McLaren succesvol kan zijn zonder Mercedes.
Volgens Auto Motor und Sport staat BMW niet afwijzend tegenover een koper voor de motorendivisie. Voor de juiste prijs zou BMW bereid zijn dit te verkopen, met het verhaal in Suzuka dat Ron Dennis al enkele gesprekken heeft gehad met de Duitse fabrikant over een verkoop.
De aankoop van McLaren zou mogelijk gefinancierd worden door aandeelhouders uit Bahrein, die een positief tegenover de aankoop staan. Martin Whitmarsh van McLaren ontkent het verhaal echter op slimme wijze: "Wij hebben geen plannen om BMW-motoren te kopen."
Ik kom er nog wel op terug wanneer je smoesjes moet verzinnen om de realiteit aan te passen aan je wensdenken. Kijken hoe goed bedeeld met F1-inzicht je dan bent.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: mijn posts zijn gebaseerd op feiten (Kimi heeft Massa niet onder de duim weten te houden; Alonso ging in zijn tweede jaar niet naar een (sub) topteam, zoals Fisichella vanaf Minardi of Kimi vanaf Sauber wel deed), niet op aannames van wat jij denkt dat er ooit 's gaat gebeuren in de komende seizoenen op basis van rijkelijke fantasie en overschatte F1-kennis.
Maar goed, fantaseren als vervanger van kennis opdoen. Exact wat ik bedoelde met 'ik vind het interessant wat er omgaat in minder bedeelden'.
quote:Howett: 14th team not a FOTA issue
The decision on whether to allow a 14th team in Formula 1 next year will now be left up to individual teams, after a FOTA meeting on Sunday ruled that the body should not get involved in the matter.
BMW Sauber needs to get unanimous approval from rival outfits to be guaranteed a place on the expanded grid next year - and without that its entry would depend on one of the new teams not making it.
The matter was briefly discussed in Sunday morning's meeting of the Formula One Teams' Association (FOTA), but an increase in team numbers requires a change in the Concorde Agreement - and that needs unanimous support.
With Williams having already made it clear that it will block the move, it now appears there will be no impetus within FOTA to get involved in the matter.
FOTA vice-chairman John Howett told AUTOSPORT: "We touched on the subject, but that is an issue that is not necessarily a FOTA issue - and each team now individually needs to look at it. It is an issue for individual teams, regardless of a majority FOTA position."
FOTA also formalised the decision to abandon KERS for 2010, which was agreed in Singapore, and held further discussions about revising next year's calendar because of the logistical problems involved in having Monaco and Turkey back-to-back.
"We want to see an operating calendar that will accommodate 19 races," said Howett. "But at the moment Monaco/Turkey is more or less impossible."
FOTA also discussed the possibility of a common car launch between teams next year to save costs.
Williams doet dit volgens de BBC omdat QADBAK totaal onbekend is en zich (nog) niet heeft gepresenteerd als team. Als QADBAK hun plannen bekend maken zou Williams het heroverwegen (ofzoiets).quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:37 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Ik las ergens dat Williams waarschijnlijk het 14e team gaat blokkeren... moet die vent nu echt altijd zo koppig doen? Die is ondertussen wel al mn respect kwijt.
Ik las ook nog ergens (geen idee meer waar) dat Williams verwacht dat er nog wel een team zou weg vallen en de noodzaak dus ook niet zo zien. Maar wat jij nu zegt/schrijft klinkt ook wel logisch.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:45 schreef Atreidez het volgende:
Das wel een leuk idee trouwens, een autopresentatie van alle teams tegelijk
[..]
Williams doet dit volgens de BBC omdat QADBAK totaal onbekend is en zich (nog) niet heeft gepresenteerd als team. Als QADBAK hun plannen bekend maken zou Williams het heroverwegen (ofzoiets).
REUTERSquote:Motor racing-Japan's Sato has 'unfinished' F1 business
"I'm putting the same weight towards F1 and IRL," he said, noting changes in F1 that are likely to see many drivers change teams or become unemployed.
"I've found sometimes you can't control all things by yourself... You can't afford to be forgotten."
Still tremendously popular at home, many Japanese fans consider Sato the face of national racing, although Kazuki Nakajima is the only countryman holding a starting driver position for Williams.
Sato said his return to Suzuka, the place where he saw his first F1 race in 1987 and earned his first points in 2002 with a fifth-place finish for Jordan, was difficult.
"This is the first time I'm back in the paddock since we had to stop racing," he said. "Being here and not racing is extremely tough, but hopefully next year I'll come back -- as a race driver."
Ik denk niet dat het alleen met geld te maken heeft maar als er geen goede ervaren coureurs voorhanden zijn kan je beter met een jong talent "gokken". laten we eerlijk zijn Sato, Villeneuve, Klien en Davidson voegen toch niets (meer) toe om over Karthikeyan maar te zwijgenquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:13 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
REUTERS
Ik ben benieuwd. Ik verwacht zelf dat de meeste teams gewoon de trend volgen van jonge coureurs. Persoonlijk vind ik het jammer dat dergelijke 'lerende' coureurs de voorrang genieten. Karakterloos, en voordat je ze leert kennen zijn ze vaak alweer weg. Maar ja, ze zijn goedkoper wellicht, en laten zich misschien beter leiden.
quote:Piquet to join NASCAR Truck Series?
05 October 2009
Reports out of Brazil are stating that ousted Renault driver Nelson Piquet. Jr. may be considering a move to the American NASCAR Truck Series in the near future. The Brazilian, who left the Renault team after this season's Hungarian Grand Prix, is currently out of a drive after being cleared of sanctions in the 'Crashgate' hearing.
Having enjoyed immunity from governing body the FIA in the hearing for the race-fixing scandal of the 2008 Singapore Grand Prix, Piquet is now free to race in Formula One or indeed any other racing series, providing a drive can be found.
According to Brazilian television broadcaster Globo, it is believed the 24-year-old son of the triple World Champion of the same name will be testing a NASCAR Truck Series League vehicle with the Red Horse team next Monday, 12 October; furthermore, reports explained that Piquet will be in North Carolina on Monday of this week in order for a seat fitting and fitness test.
Globo's reports also state that the 2006 GP2 runner-up is possibly looking to progress from the third division truck series by moving up one division per year, targeting the top tier of NASCAR by 2012.
quote:
Hij verdient ook niet beterquote:
Verder zegt hij over F1 dat hij met verschillend teams gepraat heeft maar dat iedereen liever wacht tot de gemoederen wat bedaart zijn, hij moet nog zien wat er voor hem open staat, het beste team lijkt hem STR omdat die nieuwe coureurs rustig de kans geven. De drie of vier nieuwe teams vragen geld voor een stoeltje en dat is het laatste wat ik wil, ik denk niet dat dat nodig isquote:“Vou lá só para conhecer. A equipe insistiu bastante, me convidou. Será só um teste normal, nada demais. Nem sei, nunca fui, não sei nem como é que é.”
Dit is vrij vertaald maar raakt de strekking welquote:Negociações recentes na Fórmula 1
“No momento em que saí da Renault, falei com algumas equipes. Depois da confusão toda, todo mundo preferiu esperar a poeira baixar. Tenho que ver quem está aberto ainda. A melhor equipe talvez seja a STR, que não vai começar do zero. Tem cara de ter uma ambiente calmo para pilotos novos. Nas três ou quatro equipes novas, tem pagar para andar. Isso é a última coisa que quero fazer. Acho que não preciso.”
Q. We saw this weekend quite a few big accidents, mainly from rookies. Some drivers complain that this is a bit of a dangerous circuit. What do you think?quote:Q. Are you happy with that result?
Kimi Raikkonen: I mean it is fourth place. It is not much to be happy about, but what we have we need to be happy that we finished even fourth.
Q. You did not gain any positions at the start even though you had KERS. Was that disappointing?
KR: No. We chose to start with the harder tyres, so you are always going to give up a little bit of grip at the start. It is not really a long straight to the first corner. But we kept our place and, of course, you expect to gain a place but with the end result it didn't make any difference.
Q. Your second stint, even though you were heavier, was much quicker than your first stint. Was that down purely to the tyres?
KR: Well, we had different tyres. We need to use both of the tyres and when you don't have as much downforce as the others, when you run the harder tyres you keep sliding. When you run the softer tyres you have a bit more grip and the car was much better.
Q. Was there no chance to get Lewis Hamilton at the restart after the safety car?
KR: No. It is pretty hard to get close enough, even at the restart. We were sliding around, and they are much faster than us in a straightline. So even without the KERS, there was no chance for me to get him.
Q. You have maintained third place in the championship, so it is good isn't it?
KR: Yeah. I don't know how much the difference is - one point. But they seem to be faster than us so it will be difficult to keep them behind, but there are two races to go. Anything can happen, we will try and we will where we end up.
Q. Back in 2007 you headed into the final two races with a 17-point deficit to Lewis Hamilton but still won the title. Sebastian Vettel has a 16-points deficit now, is it easier for him knowing that he just has to go out there and go for the win?
KR: I don't know if it makes much difference. The Red Bull is definitely a fast car, as we have seen this year. The Brawn – who knows what they are doing? I think the car is better than what they achieve at the moment. For sure, he [Vettel] has a chance but in the end the Brawns need to make quite a big mistake to lose it any more. But you never know. You need a few mistakes, a few accidents, and it all looks different.
Q. Did the car feel better on the softer tyre?
KR: Yeah. Overall the balance is the same, but you just have more grip across the tyre and then it improves a lot. It is a bit of a similar story to the last race, but with the hard tyre it was not as bad as the last race – but it was the same there. With the soft you gain grip and got faster.
Q. Will you resolve your future in a few days?
KR: No.
Q. So in Brazil will there be the same questions?
KR: I don't know. Like I said, I have no contract for next year. I am looking at different options and we will see what happens in the future. I don't know when we are going to tell anything – or if we have anything to tell.
Q. We saw this weekend quite a few big accidents, mainly from rookies. Some drivers complain that this is a bit of a dangerous circuit. What do you think?
KR: I think it is a dangerous sport. This is more a kind of old-style circuit. The new circuits have a lot of run-off with asphalt, so it makes no difference if you make a mistake, you can usually get back on the circuit. Here, if you make a mistake you are usually going to hit the wall and I think that is how it should be. You get punished for the mistakes and it makes it more exciting, and I think you need to be more precise.
Q. What are the criteria that you would like to use to choose your team for next year?
KR: There are many different choices what you want. But first of all, you want a contract you are happy with, and a car that you have a chance to win the championship with. There is no point to go to a smaller team and just drive. I get nothing from that.
Q. So you are not going rallying?
KR: I have no interest to drive around just in 10th place. I get nothing from that. I would rather stay home and do something else. If I cannot have the proper team, with a proper winning car, then I will think about it.
Q. Is rallying more appealing now that you have done it?
KR: No. It is the same story. There is no point to go there if you don't get a good car and a good team. Whatever you do, you need to give yourself a chance to be up there, and have the equipment to fight for the best possible positions.
Q. Do you think you are ready to compete at the top level in rallying?
KR: I don't know. I have never driven the world rally car. I have some idea from the rallies that I have done, but for sure you need a lot of practice. You need to give yourself time to be up there, and I think in F1 speed wise if you don't have the experience it is not a problem. But experience there is everything. It is a different story.
Q. Having done both, what is easier – to go from F1 to rallying, or from rallying to F1?
KR: Of course, for me, there is only one direction to look. If I am doing F1, for me, it is an easy sport. I don't know you would feel if you have never driven the car. But I would still say that the rallying is more difficult. You have more things changing there, you have the co-driver, you need to make the notes and understand what they are doing. In F1, you are doing the same circuits lap after lap, and there every kilometre is different. In that way, for me, it is harder to go rallying than F1.
Q. There is talk of Sebastien Loeb coming to F1. Which would you think would be the easier switch?
KR: For me, I would say coming to F1 is easier than us going there. But, like I said, doing F1, you can have no experience if you have never felt what an F1 car feels like to drive. It is a difficult question.
Q. You have two races left with Ferrari. What provides your motivation?
KR: It is the same thing that I said before. I have no interest in driving for a bad team next year. If I race here, I always try to finish as high as I can. I don't need anything to motivate me. If I drive, I drive to do my best and that is it.
Q. Do you want a winning car from day one, or do you want to go to a team you can build up and make a winner?
KR: No. Like I said, if I want to race, I want to have a car that is ready there next year to win the championship. I want to have at least given myself the chance – and then it is up to me and the team to see what happens. But at least you have to have a car in the first part that gives you a chance to win.
Ik denk dat de NASCAR Sprint Cup competitie, op Formule 1 na, de hoogst haalbare tak van autosport is op dit moment wanneer je kijkt naar exposure en salaris.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:52 schreef bodylotion het volgende:
Nascar Truck Series hm.
Wat zou een verstandige keus zijn om wellicht ooit terug te kunnen keren in de F1?
GT's, Le Mans, Indycars?
Timo Glock ook! (F3 -> F1 -> ChampCar -> GP2 -> F1)quote:
Ik denk dat ik NASCAR zelfs hoger aansla dan F1 en zeker dan IRL. Gerenomeerde coureurs (o.a Franchitti, Carpentier, Villeneuve) uit de Indycars komen niet aan bod in de NASCAR.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk dat de NASCAR Sprint Cup competitie, op Formule 1 na, de hoogst haalbare tak van autosport is op dit moment wanneer je kijkt naar exposure en salaris.
Wel is Nascar een compleet ander soort discipline waarmee je je dus niet echt in de kijker rijdt bij F1 teams.
Daarnaast Piquet zal waarschijnlijk eerst een jaar Truck series of Nationwide series moeten rijden en goede resultaten moeten behalen voordat hij uberhaupt in aanmerking komt voor een Sprint cup stoeltje.
En in de Sprint cup geldt over het algemeen dat een coureur 2/3 jaar de tijd nodig heeft om op niveau te komen en voor de prijzen mee te kunnen racen. Vraag maar aan Juan.
Pantano is te vroeg gebracht bij Jordan. Hij was te jong en onervaren. Hij doet het de laatste paar jaar heel erg goed imo. Ik zi ehem eerlijk gezegd ook wel instappen bij 1 van de nieuwe teams.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:05 schreef bodylotion het volgende:Pantano was niet zo'n succes toch?
Kijk en daarom mag ik Kimi zo graag. Hij zegt gewoon precies hoe het isquote:KR: I think it is a dangerous sport. This is more a kind of old-style circuit. The new circuits have a lot of run-off with asphalt, so it makes no difference if you make a mistake, you can usually get back on the circuit. Here, if you make a mistake you are usually going to hit the wall and I think that is how it should be. You get punished for the mistakes and it makes it more exciting, and I think you need to be more precise.
De snelheid heeft hij ook als hij maar gemotiveerd is, daarom zie ik hem liever bij Brawn volgend jaar dan bij McLaren, maar ook Toyota is een beter optie denk ik omdat Hamilton toch echt de nummer 1 is bij McLarenquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Kijk en daarom mag ik Kimi zo graag. Hij zegt gewoon precies hoe het is
ik denk dat McLaren de boel volgend jaar ook wel weer op snelheid heeft en gewoon weer mee gaat strijden om de titel.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
De snelheid heeft hij ook als hij maar gemotiveerd is, daarom zie ik hem liever bij Brawn volgend jaar dan bij McLaren, maar ook Toyota is een beter optie denk ik omdat Hamilton toch echt de nummer 1 is bij McLaren
dat denk ik ook daarom is het naar mijn mening beter als hij als eerste rijder naar een ander team gaat want Hamilton zal z'n status niet zomaar opgevenquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:03 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik denk dat McLaren de boel volgend jaar ook wel weer op snelheid heeft en gewoon weer mee gaat strijden om de titel.
autosport.comquote:Felipe Massa returned to Ferrari's headquarters in Maranello for the first time since his accident at the Hungarian Grand Prix on Monday.
The Brazilian is scheduled to work on Ferrari's simulator, have technical meetings and continue with his programme of physical exercise following his return to Europe.
Massa is also expected to test a two-year old F2007 car fitted with GP2 tyres, but Ferrari said no date has yet been set, although the team ruled out it would be this week.
"I'm finally back home," Massa told Ferrari.com "This is my second family and I couldn't wait to see them again, all the people I've been working with for many years and who have been close to me these days.
"Now I can really say that I start working again. There's lots to do, but I'm happy. I like the way in Maranello."
Team boss Stefano Domenicali was happy to welcome Massa back.
"It's good to have Felipe back with us," Domenicali said, "and I'm happy that I can embrace him again. We called Chairman Luca di Montezemolo together and he was happy to say hello to Felipe, wishing him well for his work, while they took an appointment for the next days.
"Today we'll have some technical meetings and mainly physical exercise. Felipe has to get back on top: he has a demanding period ahead of him with constant activities, but he knows that we're not in a hurry."
Gezien de genoemde namen wist ik ook niet hoe serieus ik dat moest nemen. Klein? Kartikeyan? (beiden te slecht) Villeneuve? (heeft allang aangegeven niets meer in de F1 te zoeken) Wat Sato en Davidson betreft ben ik niet met je eens dat ze niets toe te voegen hebben. Beiden hebben veel ervaring, en zijn gewoon snel. Sato (die in het begin van het seizoen al bewezen had sneller te zijn in de STR dan de beide rijders waar men uiteindelijk voor koos (Bourdais, Buemi) is daarnaast ook nog eens een erg attractieve rijder om bezig te zien. Zeker in deze auto's met deze bochtensnelheid, ben ik benieuwd naar wat hij kan. Ik bedoel, laten we eerlijk wezen. De meeste rijders zijn gewoon een stel saaie knuppels die zeer berekenend rijden. Op een paar na dus. En het mooie is dat deze ook voorin mee kunnen doen Hamilton, Kubica, Vettel en Alonso kunnen wel een aardige knokpartij leveren). Daarachter gebeurt er echter maar weinig.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het alleen met geld te maken heeft maar als er geen goede ervaren coureurs voorhanden zijn kan je beter met een jong talent "gokken". laten we eerlijk zijn Sato, Villeneuve, Klien en Davidson voegen toch niets (meer) toe om over Karthikeyan maar te zwijgen
En daarom heeft hij ook geen zin meer in de sport. Het risico is uit de sport gehaald. Daarom rijdt hij dan maar bij de start gewoon helemaal over de uitloopstrook om zo een paar man te pakken en een lange neus te trekken naar de rest. I likequote:Op maandag 5 oktober 2009 18:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Kijk en daarom mag ik Kimi zo graag. Hij zegt gewoon precies hoe het is
Sowieso. Ik zie liever 8 auto's finishen dan 18. Met die engine freeze vallen er ook nauwelijks rijders uit.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:55 schreef vosss het volgende:
Zullen we een petitie houden dat op elk circuit waar ze tegenwoordig rijden de uitloopstroken weer weg moeten?
Ik denk dat 99,9% van de fans het daar mee eens is
Eigenlijk zou het wel leuk zijn als er wat uitwisseling plaats kon vinden tussen NASCAR en F1.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik denk dat ik NASCAR zelfs hoger aansla dan F1 en zeker dan IRL. Gerenomeerde coureurs (o.a Franchitti, Carpentier, Villeneuve) uit de Indycars komen niet aan bod in de NASCAR.
Omgekeerd zie je ze niet veel al deed Jeff Gordon een aantal jaar geleden een test bij Williams. Die was niet slecht. Hij was slechts 1 seconde langzamer dan Montoya's snelste tijd van die dag op een circuit waar hij nog nooit eerder had gereden.
Maar het is inderdaad een hele andere discipline.
Daar is vaak simpelweg de ruimte niet voor.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:25 schreef bodylotion het volgende:
En waarom niet éérst een bak grind en daarachter asfalt? Dan kunnen ze niet meer buiten om, worden ze bestraft voor fouten én alsnog afgeremd door het asfalt mocht het een serieuze glijpartij worden.
ik bedoel niet een complete grindbak, maar zoals hier:quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar is vaak simpelweg de ruimte niet voor.
Paul Ricard is een circuit waar ze de lay out kunnen aanpassen aan de wensen van de gebruiker. Dus het ios logisch dat daar alles uit asfalt bestaatquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:33 schreef nils7 het volgende:
Dan moet je paul ricard eens zien hehehehe!
Mwoah ze hebben wat aftakkingen... die meerdere circuits ook hebben hoor (zie maar eens in hoeveel configs je Silverstone kan rijden)...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Paul Ricard is een circuit waar ze de lay out kunnen aanpassen aan de wensen van de gebruiker. Dus het ios logisch dat daar alles uit asfalt bestaat
NASCARquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 02:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het wel leuk zijn als er wat uitwisseling plaats kon vinden tussen NASCAR en F1.
Raikkonen, Kovalainen en Kubica die een paar jaar NASCAR gaan proberen en Jeff Gordon, Jimmie Johnson en Kasey Kahne die in de F1 hun geluk gaan beproeven.
Alleen vrees ik dat de omslag veel te groot is, beide kanten op.
Paul Ricard is het circuit met de meeste configs ter wereldquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Mwoah ze hebben wat aftakkingen... die meerdere circuits ook hebben hoor (zie maar eens in hoeveel configs je Silverstone kan rijden)...
Maar rond om de baan zie je zat asfalt liggen wat niet nodig is voor die configuraties!
Is alweer uitgesteld.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:05 schreef Tarado het volgende:
Kubica to be announced tommorow from Renault at 11.00 France time
http://twitter.com/f1enigma
quote:Quoting Noble's twitter: "There are suggestions that the Renault-Kubica announcement has been delayed for unspecified reasons. It may be later today or even tomorrow"
Dus eerst de auto in onbalans krijgen op het grind en daarna lekker grippen op het asfalt?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:12 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik bedoel niet een complete grindbak, maar zoals hier:
[ afbeelding ]
maar dan het grind en het asfalt omkeren
Is nu met die stroken gras ertussen ook zoquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dus eerst de auto in onbalans krijgen op het grind en daarna lekker grippen op het asfalt?
Wil je auto's heel vaak door de lucht zien tollen ofzo?
nee, dus?quote:Note : Circuits liggen er niet alleen voor F1, he.
Astroturf is geen gras ... beetje om die reden ligt het 'r. Het is glibberig maar NIET hobbelig!!!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:05 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Is nu met die stroken gras ertussen ook zo
[..]
nee, dus?
NASCAR kan beter een uitwisseling houden met Trekker Trek. Zelfde publiek, zelfde lichaamsbouw van de deelnemers, en qua niveau ligt het dichter bij mekaar. De IRL of hoe dat tegenwoordig, is al van veel lager niveau dan de F1. Als je daar met 2 vingers in je neus kampioen wordt, kun je in de F1 proberen een middelmatige teamgenoot bij te houden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 02:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het wel leuk zijn als er wat uitwisseling plaats kon vinden tussen NASCAR en F1.
Raikkonen, Kovalainen en Kubica die een paar jaar NASCAR gaan proberen en Jeff Gordon, Jimmie Johnson en Kasey Kahne die in de F1 hun geluk gaan beproeven.
Alleen vrees ik dat de omslag veel te groot is, beide kanten op.
ohquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Astroturf is geen gras ... beetje om die reden ligt het 'r. Het is glibberig maar NIET hobbelig!!!
Maargoed ... als je het zelf geen verdere gedachte geeft ga ik het ook niet uitleggen
Heej, je wilt spektakel of je wilt spektakelquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dus eerst de auto in onbalans krijgen op het grind en daarna lekker grippen op het asfalt?
Ja. Als je eruit vliegt moet dat gewoon gevolgen hebben.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:02 schreef Googolplexian het volgende:
MotorsTV?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:39 schreef vosss het volgende:
Max is overigens al kampioen. Die heeft echt wel het talent van zn vader meegekregen denk ik.
Ook in de regen doet ie het prima
Maargoed, dat is niet echt F1 nieuws, meer kartnieuws.
Jammer dat dat tegenwoordig niet meer op TV is. Vroeger was het nog wel vaker op Eurosport
Gebaseerd op?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:14 schreef bodylotion het volgende:
Burti zijn crash is de zwaarste van de afgelopen 10 jaar. Als Massa weer terugkeert tenminste.
Doe mij ook maar strookje grindbak gevolgd door muur, hoorquote:
Geen idee of het meer g's waren. Hij stond wel snel stil.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Gebaseerd op?
Die van Kubica was in g-kracht veel zwaarder volgens mij.
Mede dankzij de toegenomen veiligheidquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:24 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Geen idee of het meer g's waren. Hij stond wel snel stil.
De crash betekende wel het einde van zijn carierre. Dat is daarna niet meer voorgekomen.
edit: da's niet helemaal waar wat ik nu zeg. Hij heeft later nog wat getest voor Ferrari.
quote:Mark Webber’s Japanese Grand Prix looked like a bit of a write-off; he finished last, two laps behind his team mate who won the race in the same car. But it could turn out to have been a very worthwhile afternoon.
The Australian crashed on Saturday morning, doing enough damage to his car for it to be scrapped and this meant he had to miss qualifying and start the race from the pit lane.
He was back into the pits twice in the first few laps to fix a loose headrest. From then on his race was a test session.
But it appears to have been a very valuable one.
The team had a range of front wings with it in the freight. They have promised to bring a new one to each of the final two races.
As the race went on, Webber tested out parts for the next race in Brazil and he was using the Brazil front wing when he set the fastest lap of the race in 1m 32.569s, shortly after the safety car period.
Looking through the race lap times his long run pace was not particularly good the rest of the time, but sources say that the team was very encouraged by the results of Webber’s 53 lap ‘test session’ – a rare opportunity in Formula 1 these days.
Ik heb weleens gehoord dat het 75G was, maar een echte bron heb ik niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:33 schreef Atreidez het volgende:
Was trouwens vergeten dat Kubica op een muur knalde en de meeste anderen op een bandenstapel, dus kan wel dat Kubica toch de zwaarste is dan
Ik kan me dat ook herinneren. Even aan het zoeken geslagen:quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb weleens gehoord dat het 75G was, maar een echte bron heb ik niet.
http://www.ferrari.com/En(...)lator_for_Massa.aspxquote:Maranello, 6 October 2009 - It was a busy day for Felipe Massa, who arrived in Italy yesterday to proceed with his recovery programme after his accident in Budapest. After a couple of days in the kart last week in Granja Viana (Brazil), today he made a further step ahead getting back behind the wheel, although the wheel was the one of a simulator. Felipe spent around six hours in Modena, mainly dedicating himself to regaining confidence with the commands of a single-seater. “We worked very well, without any problems, Felipe said at the end of the day. “The simulator uses a A1GP single-seater, so it’s not exactly like Formula 1, but pretty close. I drove on the track in Barcelona to avoid creating an even bigger test atmosphere.”
Later on Felipe came back to Maranello: first he went to the gym and then to the computer, answering questions of the numerous fans, who sent their emails and wrote in the forum of Ferrari’s website. “I miss Formula 1 a lot: it’s my passion more than my job. It was hard to stay in front of the TV and watching the team, also because I had to get up very early because of the different time-zones,” Felipe answered jokingly to ‘maranellolover’.
“I’ve been always in contact with Domenicali and with the boy to keep me updated about what was happening on the track and at home as far as the next year is concerned.” ‘Misa-schumimaniac’ asked Felipe if he noticed any difference to the past driving a kart and today with the simulator. “No difference at all. I had lots of fun in Granja Viana and today’s work was more than anything else a way to get back in contact with a car. Obviously I can’t wait to get back behind the wheel of a real single-seater.”
This week’s programme will continue tomorrow with another day at the simulator. On Thursday Felipe will take part in an event dedicated exclusively to the fans in the www.ferrari.com community, who can chat with him. Then the further programme will be decided, but there won’t be a test with a Formula 1 car this week.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:09 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
NASCARDe enigste sport ter wereld waar je als hamburgervretende vetklep nogsteeds vooraan mee kan rijden
![]()
Nee zullen de F1 teams leuk vinden, moeten ze een manier vinden om weer 20+ kilo extra van het chassis af te krijgen
Verrassende reacties zeg.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
NASCAR kan beter een uitwisseling houden met Trekker Trek. Zelfde publiek, zelfde lichaamsbouw van de deelnemers, en qua niveau ligt het dichter bij mekaar. De IRL of hoe dat tegenwoordig, is al van veel lager niveau dan de F1. Als je daar met 2 vingers in je neus kampioen wordt, kun je in de F1 proberen een middelmatige teamgenoot bij te houden.
=edit=quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik kan me dat ook herinneren. Even aan het zoeken geslagen:
FIA: "Kubica overleefde klap van 75G"
Eat that en nou opbokken met die kut uitloopstrokenquote:In a crash at silverstone race circuit, Northlands, UK in July 1977, racing driver David Purley survived a deceleration from 173 km/h (108 mph) to zero in 66 cm (26 in). He endured 179.8 g and suffered a total of 29 fractures, three dislocations, and six heart stoppages
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:57 schreef vosss het volgende:
Voor de oplettende kijker, dat is dus dezelfde coureur die 4 jaar eerder het leven van Roger Williamson probeerde te redden en daar jammerlijk in faalde
Het blijven indrukwekkende beelden
is dat een publiciteitstunt ofzoquote:
Hij is wel ongelofelijk vroeg in Brazilië maar zo kom je wel het beste over de jetlag heen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:18 schreef bodylotion het volgende:
[..]
is dat een publiciteitstunt ofzo
Het is op zich best een leuk spelletje natuurlijk. Maar dat is tourwagenracen ook.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Verrassende reacties zeg.Het enige dat jullie vergeten is om ovals belachelijk te maken, dat is immers toch alleen linksaf?
Nascar coureurs hebben niet de conditie van Formule 1 coureurs, maar het zijn absoluut geen hamburgervretende vetkleppen. Nascar kent snelheden die hoger liggen en veel meer close racing.
Ik dacht dat hij rijles had gekregen in de F1, alleen was dat niet duurzaam aan hem besteed.quote:En vraag maar eens aan Juan Pablo Montoya hoe hoog het niveau daar ligt.
Ik denk dat veel anti-nascar europeanen dachten dat Montoya die hillbillies wel even rijles ging geven.
Dat is het DTM ook, er zijn vele serieuze vormen van autosport. De een alleen wat serieuzer dan de ander.quote:Die oude Nascar vooroordelen moet je anno 2009 toch echt aan de kant schuiven, het is een hele serieuze vorm van autosport geworden.
Qua niveau heeft het zich nooit kunnen meten met de F1, ook de CART-series niet of hoe al die voorgangers ook mogen heten. De middelmaat of afvallers uit de F1 die daar nog even een jaartje gaan rijden kunnen probleemloos voorin mee. De heersers uit die klasse kunnen maar net aanklampen bij de middenmoot van de F1.quote:IRL is (helaas) geen schim meer van wat het ooit was.
VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:10 schreef bodylotion het volgende:
F1 Overtaking Statistics & Analysis
wel goed om te zien dat na de refueling ban in 1984 er iets meer werd ingehaald. En toen het in '94 weer werd toegestaan het behoorlijk zakte.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.
Mosley, he.
Zouden ze zelf beseffen dat ze de sport langzaam de nek omdraaien?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.
Mosley, he.
Ben benieuwt hoe het volgend jaar gaat zonder bijtankenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:24 schreef bodylotion het volgende:
[..]
wel goed om te zien dat na de refueling ban in 1984 er iets meer werd ingehaald. En toen het in '94 weer werd toegestaan het behoorlijk zakte.
maar veiligheid zit het inhalen inderdaad ook behoorlijk in de weg.
het idee erachter was best leuk bedacht. ik denk dat ze ground effect iets vrijer moeten laten. Zoals in GP2.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:53 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Zouden ze zelf beseffen dat ze de sport langzaam de nek omdraaien?
nou, statistisch gezien...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ben benieuwt hoe het volgend jaar gaat zonder bijtanken
quote:Trulli test eind november in NASCAR
07 oktober 2009
Jarno Trulli zal eind november met een NASCAR-bolide gaan testen. Zo bericht het Amerikaanse Fox Sports. De 35-jarige Italiaan, die nog geen contract heeft voor 2010, zal in actie komen op de Homestead-Miami Speedway in Florida.
Volgens het artikel gaat Trulli testen voor Michael Waltrip Racing, waar hij de laatste drie races van het NASCAR Sprint Cup-seizoen ook te gast zal zijn. Trulli zou eerder dit jaar al de race op de Michigan Speedway hebben bezocht en lijkt de Amerikaanse stockcarklasse dus als serieus alternatief te zien voor de Formule 1.
Naast Trulli zal ook Mika Salo voor Michael Waltrip Racing testen. De 42-jarige Fin reed tussen 1994 en 2002 in de Formule 1 en behaalde in 1999 twee podiumplaatsen voor Ferrari, als vervanger van Michael Schumacher, die zijn been had gebroken.
Ook Nelson Piquet Jr. overweegt in Amerika te gaan racen. De Braziliaan, die eerder dit jaar werd ontslagen door Renault, zal volgende week met een NASCAR-truck van het Red Horse Racing-team gaan rijden. Juan Pablo Montoya is momenteel de enige voormalig Formule 1-coureur die in de NASCAR actief is.
tot 80km/h wel ja...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:48 schreef Tarabass het volgende:
Gek genoeg mag je in je eigen blik op wielen wel langs lange bomenrijen rijden, het liefst gevolgd door een sloot waarin je als je je nog niet doodgereden hebt op de bomen alsnog kan verzuipen.
Huh...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:48 schreef Tarabass het volgende:
Wat ik belachelijk vind is dat binnen de F1 er altijd maar gezeurd wordt over veiligheid. Het houdt maar niet op. En het is best dat ze over veiligheid discussiëren, maar breng die veiligheid naar de auto. En niet naar de omgeving.
Gek genoeg mag je in je eigen blik op wielen wel langs lange bomenrijen rijden, het liefst gevolgd door een sloot waarin je als je je nog niet doodgereden hebt op de bomen alsnog kan verzuipen. In ons woon-werk verkeer lopen we meer risico dan die overbetaalde multimiljonairs![]()
dat ja. hetzelfde met het toerenlimiet. Er ploft (bijna) nooit een motor meer. Haalt ook een spanningselement weg.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:48 schreef Tarabass het volgende:
[...]
Overigens denkt iedereen dat het om de veiligheid van de bestuurder gaat, maar uiteindelijk gaat het puur om geld. Een auto die naar een paar rondjes uitvalt door een crash kost en veel geld en levert als rijdende reklamezuil niets meer op. En who cares wat de kijker ervan vindt. Mosley en kornuiten bedienen enkel zichzelf en haar geldschieters..
Wat zall een helm icm HANS veel verkeersdoden schelen zegquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Huh...Je bedoelt dat je met een helm, HANS-systeem, carbon fiber monocoque en safer barriers wil gaan werken in het dagelijkse verkeer?
Of wil je alle bomen gaan kappen en sloten indammen?
Als je op die Twitter pagina kijkt http://twitter.com/NicoRosberg16quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:45 schreef Gauner het volgende:
Nou ik zou toch liever die helm houden dan een paddock weekend ticket voor de GP van Brazilië.
Er zoemt ook een gerucht rond dat Heidfeld richting Renault gaat.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:50 schreef bodylotion het volgende:
Past Heidfeld niet in een McLaren en Kovalainen in de Renault.. Hmm
zou niet slecht zijn voor Renault om twee ervaren coureurs te hebben die aan elkaar gewaagd zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Er zoemt ook een gerucht rond dat Heidfeld richting Renault gaat.
Source: GMMquote:Nelson Piquet has emerged as a candidate for a 2010 race seat with the new Spanish F1 team Campos, according to the Marca sports newspaper.
With news that the Brazilian driver has lined up a forthcoming NASCAR truck test, 23-year-old Piquet was quoted in the media as insisting that his focus remains on resurrecting his tattered F1 career.
"I want to clear up this business rapidly so it doesn't stay with me for the rest of my life," he said in an interview with Brazil's Globo TV.
Marca reports that Piquet's route back into F1 could be with the aid of his famous and wealthy father, who could become an investor of Adrian Campos' new entry that is set to debut next March.
Asked about his next step in the wake of the crash-gate scandal, Piquet Jr answered: "I need a decent team, a decent engineer. A team that believes in me.
"I don't know which one it will be but I do know I will go back to racing," said Piquet.
Olav loopt achter.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:22 schreef bodylotion het volgende:
Kubica naar Renault!
En Olav heeft het over Kimi die mogelijk naar Red Bull gaat
quote:F1 teams have agreed to ban wheel fairings for next season, Auto Motor und Sport claims.
We reported earlier this year that the devices, having first emerged last year, were likely to be banned for 2010 because they make it even harder for following cars to overtake.
Williams' technical chief Sam Michael said in July that studies have shown that the covers have "quite an adverse effect on the following car".
However, the Australian warned that banning the covers will not be a silver bullet.
"It is the sort of thing where you need to find three or four little things like that and that will add up to a difference," Michael added, "so I think it is going in the right direction but it just needs more."
Goeie zaak, ik vond het een erg lelijk gezicht. Alleen bij Brawn zag het er nog wel vet uit, maar voor de rest.. Goeie maatregel!quote:
Eat that en nou opbokken met die kut uitloopstrokenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:49 schreef vosss het volgende:
[..]
=edit=
Even verder gezocht, een officieel wereldrecord namelijk: "most G forced sustained by a human and surviving"
[quote]He endured 179.8 g and suffered a total of 29 fractures, three dislocations, and six heart stoppages
Dat ging over David Purley, nadat er gezocht is naar de crash met de hoogste impact zonder dodelijke afloop.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:28 schreef Sally het volgende:
Ehm, volgens mij hield Kubica er maar een gekneuzde enkel aan over
In dat geval is het eerder exit Nakajima want als Toyota al niet zeker is of ze veder willen met Trulli en Glock omdat ze vinden dat ze niet genoeg uit de auto halen dan gaan ze daar natuurlijk never nooit Nakajima inzetten die al sinds ie bij Williams zit 6 uur achter zijn teamgenoot aanrijd iedere keer.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:43 schreef Burnie88 het volgende:
Ik zie Heidfeld ook wel een duo vormen met Hülkenberg bij Williams. Nakajima naar Toyota, Rosberg naar McLaren/Brawn.
Dat weet ik toch, ik quotete het zelfquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:50 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Dat ging over David Purley, nadat er gezocht is naar de crash met de hoogste impact zonder dodelijke afloop.
http://www.f1fanatic.co.u(...)i-f1-debut-pictures/quote:Sebastien Loeb could make an F1 debut at Abu Dhabi
Reigning World Rally Champion Sebastien Loeb tested a GP2 car at Jerez in Spain today.
The French five-times title winner drove for the DPR team amid rumours he wil drive for Toro Rosso in the F1 season-ending Abu Dhabi Grand Prix.
Loeb was slowest of the 25 drivers in action at the circuit today.
His 1′28.114s lap was 2.2s off the day’s fastest time, set by Swede Marcus Ericcson driving for title-winners ART.
Loeb, however, was driving for a team that hasn’t won a race since 2005. He was 0.8s slower than fellow GPR driver Michael Herck, who has 32 GP2 starts to his name.
Testing a GP2 car is an obvious way for Loeb to get some single-seater mileage ahead of what could be a headline-grabbing one-off appearance in F1, most likely in the place of Jaime Alguersuari.
If he does drive in the race it would be just one week after the title-deciding round of the World Rally Championship. He is one point behind Mikko Hirvonen heading into the Rally of Great Britain.
I don’t believe a reigning or former World Rally Champion has ever competed in an F1 race before, but feel free to set me right on that in the comments! Colin McRae, world rally champion in 1995, sampled Martin Brundle’s Jordan in 1996, but did not compete in a race.
Loeb has gone up against F1 drivers in the past – he beat David Coulthard in the final of last year’s Race of Champions.
And he has already competed against one F1 driver this year – Kimi Raikkonen, who drove in the Rally Finland. Raikkonen had an impressive run before crashing out. Would Loeb do as well in F1? Have your say below
Wat bedoel je dan met die opmerking over Kubica?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:14 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat weet ik toch, ik quotete het zelf
Wordt volgend jaar dus alleen maar erger, als iedereen gelijke hoeveelheden brandstof heeft.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:10 schreef bodylotion het volgende:
F1 Overtaking Statistics & Analysis
edit: pijnlijk om te zien dat de 2009 regels niet geholpen hebben
Dat denk ik dus niet. Juist sinds de introductie van het bijtanken zijn de inhaalacties op de baan drastisch verminderd, volgens de statistieken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wordt volgend jaar dus alleen maar erger, als iedereen gelijke hoeveelheden brandstof heeft.
Ik denk dat ze bedoeld dat Kubica er met zo'n soort botsing slechts met een lichte blessure van af kwam. Oftewel zonder die uitloopstroken wordt het niet wezenlijk gevaarlijker, want de coureurs zijn beter beschermd. (En het maakt het racen veel interessanter). Maar dat is dan weer mijn interpretatie van Sally's opmerking.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan met die opmerking over Kubica?
Dit ging over Purley en die had even dik 100G meer op zn pens en dat in een tijd dat F1 wagens nog echt gevaarlijk waren. Dat is andere koek dan nu zegmaar.
Ik snap je quote en reactie niet
Senna testte ook. Hij werd 14de in de auto van het (huidige) team van Van der Garde.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:08 schreef Tarado het volgende:
Sebastien Loeb tests GP2 car ahead of possible Abu Dhabi F1 debut
8 October 2009 by Keith Collantine
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)i-f1-debut-pictures/
zullen we Alquesari nog terugzien volgend jaar?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:08 schreef Tarado het volgende:
Sebastien Loeb tests GP2 car ahead of possible Abu Dhabi F1 debut
8 October 2009 by Keith Collantine
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)i-f1-debut-pictures/
Van F1-Live.quote:Red Bill not an option for Raikkonen
09/10/09 09:53
Kimi Raikkonen's manager has played down reports linking the Finn with a move to Red Bull Racing.
Earlier this week it was rumoured that contact had been made between the 30-year-old's management and the energy drink owned team, despite the fact that Mark Webber was recently put under contract to be Sebastian Vettel's team-mate next year.
"There is only a connection (with Red Bull is) as a beverage partner," Raikkonen's manager Steve Robertson told the Finnish broadcaster MTV3.
The 2007 world champion is linked with teams including Toyota and McLaren.
"We are talking with several teams and Red Bull is not among them," Robertson added.
Toyota scheen ook bezig te zijn met Kubica, die slag hebben ze alvast gemist.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:23 schreef Gauner het volgende:
Toyota wilde toch voor volgend seizoen een topper binnenhalen? Zelf vonden ze Kimi erg interessant, denk alleen niet dat het wederzijds is.
Bij Toyota wordt pas 15 november door de Board of Directors besloten of ze doorgaan met F1 of niet,voor die tijd zal het dus moeilijk worden coureurs vast te leggenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Toyota scheen ook bezig te zijn met Kubica, die slag hebben ze alvast gemist.
Geen idee, maar is je vraag misschien ook wat om hier voor te leggen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:34 schreef bodylotion het volgende:
ff offtopic,
maar waarom is ground effect verboden in F1 en niet in GP2?
Vanwege de vele ongelukken in de jaren 80: http://www.f1fanatic.co.uk/2007/06/07/banned-ground-effects/quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:34 schreef bodylotion het volgende:
ff offtopic,
maar waarom is ground effect verboden in F1 en niet in GP2?
yeah i know...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vanwege de vele ongelukken in de jaren 80: http://www.f1fanatic.co.uk/2007/06/07/banned-ground-effects/
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=47136&PO=47136quote:Donington Park appears to be on the brink of losing the right to host the British Grand Prix after Bernie Ecclestone admitted he could not see how the circuit would complete its multi-million pound revamp in time for next June's race.
Amid reports that the Leicestershire track had missed an extended deadline to prove to Ecclestone that it had secured the financial backing required for the project, the Formula 1 ringmaster hinted that Donington's time was now up.
Limited progress has been made on the huge rebuild Donington must undertake to bring the track's safety, paddock and access facilities up to F1 standards, and Ecclestone does not see how the work will be finished in time even if track boss Simon Gillett pulls off the funding deals.
"It's not good, is it?" Ecclestone told The Times.
"Even if they get the money, I cannot see how it will all be ready in time to go.
"It is very disappointing because we thought it would happen, but they cannot go on missing deadlines.
"They could still come to us saying they have the money, but there is no way the circuit would be ready at this late stage.
It looks as though we will have to start planning again."
Although Ecclestone had initially said that Britain would lose its F1 race if Donington did not deliver, he has since hinted that Silverstone will get a reprieve after all and be allowed to retain the race in Donington's absence.
Zoals gezegd in die tijd kon je nog inhalen. Dat kan tegenwoordig niet meer, al helemaal als je even zwaar bent qua brandstof.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Juist sinds de introductie van het bijtanken zijn de inhaalacties op de baan drastisch verminderd, volgens de statistieken.
komt volgens mij ook omdat het veld zo dicht bij elkaar ligt. Brundle zei bij de BBC ook al dat je iets van 2 sec. sneller moet zijn wil je inhalen op Suzuka...quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zoals gezegd in die tijd kon je nog inhalen. Dat kan tegenwoordig niet meer, al helemaal als je even zwaar bent qua brandstof.
Mooi, gewoon naar Silverstone gaan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:11 schreef Tarado het volgende:
Bernie can't see Donington being ready
Saturday, 10 October 2009 12:14
[..]
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=47136&PO=47136
Bandenslijtage gaat een veel grotere rol spelen bij wisselende belastingen. Daar zullen de auto's en de coureurs verschillend mee omgaan. Er kunnen dus best aanzienlijke snelheidsverschilllen gaan ontstaan waardoor inhalen juist wel mogelijk wordt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zoals gezegd in die tijd kon je nog inhalen. Dat kan tegenwoordig niet meer, al helemaal als je even zwaar bent qua brandstof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |