abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:04:35 #226
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_73431035
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:39 schreef vosss het volgende:
Max is overigens al kampioen. Die heeft echt wel het talent van zn vader meegekregen denk ik.
Ook in de regen doet ie het prima

Maargoed, dat is niet echt F1 nieuws, meer kartnieuws.

Jammer dat dat tegenwoordig niet meer op TV is. Vroeger was het nog wel vaker op Eurosport
MotorsTV?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:14:20 #227
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73431288
Burti zijn crash is de zwaarste van de afgelopen 10 jaar. Als Massa weer terugkeert tenminste.
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:17:17 #228
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73431380
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:14 schreef bodylotion het volgende:
Burti zijn crash is de zwaarste van de afgelopen 10 jaar. Als Massa weer terugkeert tenminste.
Gebaseerd op?

Die van Kubica was in g-kracht veel zwaarder volgens mij.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73432596
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:30 schreef vosss het volgende:

Zo simpel is het en niet anders.
Doe mij ook maar strookje grindbak gevolgd door muur, hoor
Wat Astroturf langs de kerbs om de auto's in ieder geval een stuk van de baan weg te laten glijden, dat wel.

Mijn reactie was echter op de opmerking dat het misschien een goed idee zou zijn om eerste grind en daarna asfalt te doen. Wat er dan gebeurt is dat een auto zo stuitert dat hij met twee wielen onder een hoek eerst het asfalt raakt (op de wang van de band) en dan gaat tollen (Barrel Roll). Leuk voor het spektakel maar weinig veilig.

Je gaf zelf het voorbeeld van die heftige crash van Kubica ... Hij is toen maar 1 keer over de kop gegaan en dat is op het moment dat de auto grip kreeg op het asfalt (toen hij de baan weer op schoof).
Calm down, please!
pi_73432962
Bij de auto van Kubica zat er nog een hoop inertia in na de impact, dan zijn de gkrachten van die impact toch automatisch lager? Ik heb vroeger niet goed opgelet bij natuurkunde misschien Een crash waarbij de auto meteen stil staat lijkt me iig een hogere g-kracht bij impact te hebben.

En als een auto rolt in het grint, dan is er toch echt iets mis met het grint. Dat spul lag toch niet voor niks overal bij circuits.. Dan hadden vroeger alle auto's wel moeten rollen Ik zie het iig niet voor me dat een auto die door t grint glijdt daarna op asfalt nog eens gaat rollen. Daar hebben die auto's een te laag zwaartepunt voor. De meeste crashes waarbij auto's over de kop gaan of rollen is omdat er contact is met een andere auto naar mijn idee.
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:24:36 #231
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73433293
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Gebaseerd op?

Die van Kubica was in g-kracht veel zwaarder volgens mij.
Geen idee of het meer g's waren. Hij stond wel snel stil.
De crash betekende wel het einde van zijn carierre. Dat is daarna niet meer voorgekomen.

edit: da's niet helemaal waar wat ik nu zeg. Hij heeft later nog wat getest voor Ferrari.

[ Bericht 9% gewijzigd door bodylotion op 06-10-2009 19:31:23 ]
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:32:53 #232
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73433551
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:24 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Geen idee of het meer g's waren. Hij stond wel snel stil.
De crash betekende wel het einde van zijn carierre. Dat is daarna niet meer voorgekomen.

edit: da's niet helemaal waar wat ik nu zeg. Hij heeft later nog wat getest voor Ferrari.
Mede dankzij de toegenomen veiligheid
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73433588
Was trouwens vergeten dat Kubica op een muur knalde en de meeste anderen op een bandenstapel, dus kan wel dat Kubica toch de zwaarste is dan
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:50:18 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73434250
http://www.jamesallenonf1(...)-be-quick-in-brazil/

A LITTLE POINTER AS TO WHY RED BULL WILL BE QUICK IN BRAZIL
Posted on | October 6, 2009 | by James Allen | No Comments
quote:
Mark Webber’s Japanese Grand Prix looked like a bit of a write-off; he finished last, two laps behind his team mate who won the race in the same car. But it could turn out to have been a very worthwhile afternoon.

The Australian crashed on Saturday morning, doing enough damage to his car for it to be scrapped and this meant he had to miss qualifying and start the race from the pit lane.
He was back into the pits twice in the first few laps to fix a loose headrest. From then on his race was a test session.
But it appears to have been a very valuable one.
The team had a range of front wings with it in the freight. They have promised to bring a new one to each of the final two races.
As the race went on, Webber tested out parts for the next race in Brazil and he was using the Brazil front wing when he set the fastest lap of the race in 1m 32.569s, shortly after the safety car period.
Looking through the race lap times his long run pace was not particularly good the rest of the time, but sources say that the team was very encouraged by the results of Webber’s 53 lap ‘test session’ – a rare opportunity in Formula 1 these days.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:00:13 #235
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73434720
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:33 schreef Atreidez het volgende:
Was trouwens vergeten dat Kubica op een muur knalde en de meeste anderen op een bandenstapel, dus kan wel dat Kubica toch de zwaarste is dan
Ik heb weleens gehoord dat het 75G was, maar een echte bron heb ik niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73437855
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb weleens gehoord dat het 75G was, maar een echte bron heb ik niet.
Ik kan me dat ook herinneren. Even aan het zoeken geslagen:
FIA: "Kubica overleefde klap van 75G"
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:23:58 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73437996
Six hours at the simulator for Massa
quote:
Maranello, 6 October 2009 - It was a busy day for Felipe Massa, who arrived in Italy yesterday to proceed with his recovery programme after his accident in Budapest. After a couple of days in the kart last week in Granja Viana (Brazil), today he made a further step ahead getting back behind the wheel, although the wheel was the one of a simulator. Felipe spent around six hours in Modena, mainly dedicating himself to regaining confidence with the commands of a single-seater. “We worked very well, without any problems, Felipe said at the end of the day. “The simulator uses a A1GP single-seater, so it’s not exactly like Formula 1, but pretty close. I drove on the track in Barcelona to avoid creating an even bigger test atmosphere.”

Later on Felipe came back to Maranello: first he went to the gym and then to the computer, answering questions of the numerous fans, who sent their emails and wrote in the forum of Ferrari’s website. “I miss Formula 1 a lot: it’s my passion more than my job. It was hard to stay in front of the TV and watching the team, also because I had to get up very early because of the different time-zones,” Felipe answered jokingly to ‘maranellolover’.

“I’ve been always in contact with Domenicali and with the boy to keep me updated about what was happening on the track and at home as far as the next year is concerned.” ‘Misa-schumimaniac’ asked Felipe if he noticed any difference to the past driving a kart and today with the simulator. “No difference at all. I had lots of fun in Granja Viana and today’s work was more than anything else a way to get back in contact with a car. Obviously I can’t wait to get back behind the wheel of a real single-seater.”

This week’s programme will continue tomorrow with another day at the simulator. On Thursday Felipe will take part in an event dedicated exclusively to the fans in the www.ferrari.com community, who can chat with him. Then the further programme will be decided, but there won’t be a test with a Formula 1 car this week.
http://www.ferrari.com/En(...)lator_for_Massa.aspx
  woensdag 7 oktober 2009 @ 00:38:13 #238
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73444956
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:09 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

NASCAR De enigste sport ter wereld waar je als hamburgervretende vetklep nogsteeds vooraan mee kan rijden

Nee zullen de F1 teams leuk vinden, moeten ze een manier vinden om weer 20+ kilo extra van het chassis af te krijgen
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

NASCAR kan beter een uitwisseling houden met Trekker Trek. Zelfde publiek, zelfde lichaamsbouw van de deelnemers, en qua niveau ligt het dichter bij mekaar. De IRL of hoe dat tegenwoordig, is al van veel lager niveau dan de F1. Als je daar met 2 vingers in je neus kampioen wordt, kun je in de F1 proberen een middelmatige teamgenoot bij te houden.
Verrassende reacties zeg. Het enige dat jullie vergeten is om ovals belachelijk te maken, dat is immers toch alleen linksaf?

Nascar coureurs hebben niet de conditie van Formule 1 coureurs, maar het zijn absoluut geen hamburgervretende vetkleppen. Nascar kent snelheden die hoger liggen en veel meer close racing.

En vraag maar eens aan Juan Pablo Montoya hoe hoog het niveau daar ligt.
Ik denk dat veel anti-nascar europeanen dachten dat Montoya die hillbillies wel even rijles ging geven.

Die oude Nascar vooroordelen moet je anno 2009 toch echt aan de kant schuiven, het is een hele serieuze vorm van autosport geworden.

IRL is (helaas) geen schim meer van wat het ooit was.
pi_73445182
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:20 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik kan me dat ook herinneren. Even aan het zoeken geslagen:
FIA: "Kubica overleefde klap van 75G"
=edit=
Even verder gezocht, een officieel wereldrecord namelijk: "most G forced sustained by a human and surviving"
quote:
In a crash at silverstone race circuit, Northlands, UK in July 1977, racing driver David Purley survived a deceleration from 173 km/h (108 mph) to zero in 66 cm (26 in). He endured 179.8 g and suffered a total of 29 fractures, three dislocations, and six heart stoppages
Eat that en nou opbokken met die kut uitloopstroken

[ Bericht 32% gewijzigd door vosss op 07-10-2009 00:55:13 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73445336
Voor de oplettende kijker, dat is dus dezelfde coureur die 4 jaar eerder het leven van Roger Williamson probeerde te redden en daar jammerlijk in faalde



Het blijven indrukwekkende beelden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73445581
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:57 schreef vosss het volgende:
Voor de oplettende kijker, dat is dus dezelfde coureur die 4 jaar eerder het leven van Roger Williamson probeerde te redden en daar jammerlijk in faalde



Het blijven indrukwekkende beelden


Zelfde beelden maar dan met foto's erna en een muziekje eronder. Werd er echt stil van toen ik het zag. Wat een tragiek van een iemand die zijn vriend levend ziet verbranden terwijl de 'marshalls' er als zoutzakken bij staan te kijken.
pi_73449253
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:16:02 #243
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73449304
Doe dat bloesje eens dicht Nico.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:18:39 #244
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73449375
quote:
is dat een publiciteitstunt ofzo
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:44:36 #245
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73450005
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:18 schreef bodylotion het volgende:

[..]

is dat een publiciteitstunt ofzo
Hij is wel ongelofelijk vroeg in Brazilië maar zo kom je wel het beste over de jetlag heen.

Brazilië is een prachtig land maar helaas zijn de criminaliteit cijfers schrikbarend, ik denk dus dat het helaas geen publiciteitsstunt is
pi_73450035
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Verrassende reacties zeg. Het enige dat jullie vergeten is om ovals belachelijk te maken, dat is immers toch alleen linksaf?

Nascar coureurs hebben niet de conditie van Formule 1 coureurs, maar het zijn absoluut geen hamburgervretende vetkleppen. Nascar kent snelheden die hoger liggen en veel meer close racing.
Het is op zich best een leuk spelletje natuurlijk. Maar dat is tourwagenracen ook.
quote:
En vraag maar eens aan Juan Pablo Montoya hoe hoog het niveau daar ligt.
Ik denk dat veel anti-nascar europeanen dachten dat Montoya die hillbillies wel even rijles ging geven.
Ik dacht dat hij rijles had gekregen in de F1, alleen was dat niet duurzaam aan hem besteed.
quote:
Die oude Nascar vooroordelen moet je anno 2009 toch echt aan de kant schuiven, het is een hele serieuze vorm van autosport geworden.
Dat is het DTM ook, er zijn vele serieuze vormen van autosport. De een alleen wat serieuzer dan de ander.
quote:
IRL is (helaas) geen schim meer van wat het ooit was.
Qua niveau heeft het zich nooit kunnen meten met de F1, ook de CART-series niet of hoe al die voorgangers ook mogen heten. De middelmaat of afvallers uit de F1 die daar nog even een jaartje gaan rijden kunnen probleemloos voorin mee. De heersers uit die klasse kunnen maar net aanklampen bij de middenmoot van de F1.

Het is altijd weer hetzelfde verhaal. Dan komt er een coureur over de oceaan en zijn de verwachtingen hooggespannen, en als ze dan de allersnelste auto hebben lijkt het wat, maar hun teamgenoot verslaan blijkt meestal al te moeilijk. Zanardi, DaMatta, Bourdais, Andretti, kampioenen of in die categorie, maar in de F1 door de zijdeur afgevoerd wegens te traag. En dan heb je nog Villeneuve en Montoya, Villeneuve had het heel lastig met Hill, en heeft buiten die geniale Williams niks kunnen laten zien. Terwijl hij echt het enorme supertalent van dat continent was. Idem voor Montoya, die Ralf Schumacher niet echt de baas kon en werd vernietigd door Raikkonen. F1-afvaller Doornbos kon andersom daar weer prima meekomen, terwijl Mansell of zelfs Teo Fabi meen ik daar als veertiger debuteren en meteen even kampioen worden, met afstand. Leuke raceklasse misschien, maar qua niveau blijkt er telkens een erg groot verschil met de F1.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:10:09 #247
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73450728
F1 Overtaking Statistics & Analysis

edit: pijnlijk om te zien dat de 2009 regels niet geholpen hebben

[ Bericht 22% gewijzigd door bodylotion op 07-10-2009 11:24:43 ]
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73451010
quote:
VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.

Mosley, he.
Calm down, please!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:24:05 #249
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73451130
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.

Mosley, he.
wel goed om te zien dat na de refueling ban in 1984 er iets meer werd ingehaald. En toen het in '94 weer werd toegestaan het behoorlijk zakte.

maar veiligheid zit het inhalen inderdaad ook behoorlijk in de weg.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73451233
*gniffelgniffel* I haz Nico's helmet *gniffelgniffel*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')