MotorsTV?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:39 schreef vosss het volgende:
Max is overigens al kampioen. Die heeft echt wel het talent van zn vader meegekregen denk ik.
Ook in de regen doet ie het prima
Maargoed, dat is niet echt F1 nieuws, meer kartnieuws.
Jammer dat dat tegenwoordig niet meer op TV is. Vroeger was het nog wel vaker op Eurosport
Gebaseerd op?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:14 schreef bodylotion het volgende:
Burti zijn crash is de zwaarste van de afgelopen 10 jaar. Als Massa weer terugkeert tenminste.
Doe mij ook maar strookje grindbak gevolgd door muur, hoorquote:
Geen idee of het meer g's waren. Hij stond wel snel stil.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Gebaseerd op?
Die van Kubica was in g-kracht veel zwaarder volgens mij.
Mede dankzij de toegenomen veiligheidquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:24 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Geen idee of het meer g's waren. Hij stond wel snel stil.
De crash betekende wel het einde van zijn carierre. Dat is daarna niet meer voorgekomen.
edit: da's niet helemaal waar wat ik nu zeg. Hij heeft later nog wat getest voor Ferrari.
quote:Mark Webber’s Japanese Grand Prix looked like a bit of a write-off; he finished last, two laps behind his team mate who won the race in the same car. But it could turn out to have been a very worthwhile afternoon.
The Australian crashed on Saturday morning, doing enough damage to his car for it to be scrapped and this meant he had to miss qualifying and start the race from the pit lane.
He was back into the pits twice in the first few laps to fix a loose headrest. From then on his race was a test session.
But it appears to have been a very valuable one.
The team had a range of front wings with it in the freight. They have promised to bring a new one to each of the final two races.
As the race went on, Webber tested out parts for the next race in Brazil and he was using the Brazil front wing when he set the fastest lap of the race in 1m 32.569s, shortly after the safety car period.
Looking through the race lap times his long run pace was not particularly good the rest of the time, but sources say that the team was very encouraged by the results of Webber’s 53 lap ‘test session’ – a rare opportunity in Formula 1 these days.
Ik heb weleens gehoord dat het 75G was, maar een echte bron heb ik niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:33 schreef Atreidez het volgende:
Was trouwens vergeten dat Kubica op een muur knalde en de meeste anderen op een bandenstapel, dus kan wel dat Kubica toch de zwaarste is dan
Ik kan me dat ook herinneren. Even aan het zoeken geslagen:quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb weleens gehoord dat het 75G was, maar een echte bron heb ik niet.
http://www.ferrari.com/En(...)lator_for_Massa.aspxquote:Maranello, 6 October 2009 - It was a busy day for Felipe Massa, who arrived in Italy yesterday to proceed with his recovery programme after his accident in Budapest. After a couple of days in the kart last week in Granja Viana (Brazil), today he made a further step ahead getting back behind the wheel, although the wheel was the one of a simulator. Felipe spent around six hours in Modena, mainly dedicating himself to regaining confidence with the commands of a single-seater. “We worked very well, without any problems, Felipe said at the end of the day. “The simulator uses a A1GP single-seater, so it’s not exactly like Formula 1, but pretty close. I drove on the track in Barcelona to avoid creating an even bigger test atmosphere.”
Later on Felipe came back to Maranello: first he went to the gym and then to the computer, answering questions of the numerous fans, who sent their emails and wrote in the forum of Ferrari’s website. “I miss Formula 1 a lot: it’s my passion more than my job. It was hard to stay in front of the TV and watching the team, also because I had to get up very early because of the different time-zones,” Felipe answered jokingly to ‘maranellolover’.
“I’ve been always in contact with Domenicali and with the boy to keep me updated about what was happening on the track and at home as far as the next year is concerned.” ‘Misa-schumimaniac’ asked Felipe if he noticed any difference to the past driving a kart and today with the simulator. “No difference at all. I had lots of fun in Granja Viana and today’s work was more than anything else a way to get back in contact with a car. Obviously I can’t wait to get back behind the wheel of a real single-seater.”
This week’s programme will continue tomorrow with another day at the simulator. On Thursday Felipe will take part in an event dedicated exclusively to the fans in the www.ferrari.com community, who can chat with him. Then the further programme will be decided, but there won’t be a test with a Formula 1 car this week.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:09 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
NASCARDe enigste sport ter wereld waar je als hamburgervretende vetklep nogsteeds vooraan mee kan rijden
![]()
Nee zullen de F1 teams leuk vinden, moeten ze een manier vinden om weer 20+ kilo extra van het chassis af te krijgen
Verrassende reacties zeg.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
NASCAR kan beter een uitwisseling houden met Trekker Trek. Zelfde publiek, zelfde lichaamsbouw van de deelnemers, en qua niveau ligt het dichter bij mekaar. De IRL of hoe dat tegenwoordig, is al van veel lager niveau dan de F1. Als je daar met 2 vingers in je neus kampioen wordt, kun je in de F1 proberen een middelmatige teamgenoot bij te houden.
=edit=quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik kan me dat ook herinneren. Even aan het zoeken geslagen:
FIA: "Kubica overleefde klap van 75G"
Eat that en nou opbokken met die kut uitloopstrokenquote:In a crash at silverstone race circuit, Northlands, UK in July 1977, racing driver David Purley survived a deceleration from 173 km/h (108 mph) to zero in 66 cm (26 in). He endured 179.8 g and suffered a total of 29 fractures, three dislocations, and six heart stoppages
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:57 schreef vosss het volgende:
Voor de oplettende kijker, dat is dus dezelfde coureur die 4 jaar eerder het leven van Roger Williamson probeerde te redden en daar jammerlijk in faalde
Het blijven indrukwekkende beelden
is dat een publiciteitstunt ofzoquote:
Hij is wel ongelofelijk vroeg in Brazilië maar zo kom je wel het beste over de jetlag heen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:18 schreef bodylotion het volgende:
[..]
is dat een publiciteitstunt ofzo
Het is op zich best een leuk spelletje natuurlijk. Maar dat is tourwagenracen ook.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Verrassende reacties zeg.Het enige dat jullie vergeten is om ovals belachelijk te maken, dat is immers toch alleen linksaf?
Nascar coureurs hebben niet de conditie van Formule 1 coureurs, maar het zijn absoluut geen hamburgervretende vetkleppen. Nascar kent snelheden die hoger liggen en veel meer close racing.
Ik dacht dat hij rijles had gekregen in de F1, alleen was dat niet duurzaam aan hem besteed.quote:En vraag maar eens aan Juan Pablo Montoya hoe hoog het niveau daar ligt.
Ik denk dat veel anti-nascar europeanen dachten dat Montoya die hillbillies wel even rijles ging geven.
Dat is het DTM ook, er zijn vele serieuze vormen van autosport. De een alleen wat serieuzer dan de ander.quote:Die oude Nascar vooroordelen moet je anno 2009 toch echt aan de kant schuiven, het is een hele serieuze vorm van autosport geworden.
Qua niveau heeft het zich nooit kunnen meten met de F1, ook de CART-series niet of hoe al die voorgangers ook mogen heten. De middelmaat of afvallers uit de F1 die daar nog even een jaartje gaan rijden kunnen probleemloos voorin mee. De heersers uit die klasse kunnen maar net aanklampen bij de middenmoot van de F1.quote:IRL is (helaas) geen schim meer van wat het ooit was.
VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:10 schreef bodylotion het volgende:
F1 Overtaking Statistics & Analysis
wel goed om te zien dat na de refueling ban in 1984 er iets meer werd ingehaald. En toen het in '94 weer werd toegestaan het behoorlijk zakte.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.
Mosley, he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |