abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73410673
Ik vind asfalt op sommige plekken wel logisch.. Wat ik niet logisch vind is dat die asfalt stroken vervolgens met een ideale lijn meelopen waardoor als je doorschiet je alsnog gewoon volgas de track kan volgen
Where facts are few, experts are many.
  maandag 5 oktober 2009 @ 23:25:10 #202
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73411297
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:55 schreef vosss het volgende:
Zullen we een petitie houden dat op elk circuit waar ze tegenwoordig rijden de uitloopstroken weer weg moeten?

Ik denk dat 99,9% van de fans het daar mee eens is

Sowieso. Ik zie liever 8 auto's finishen dan 18. Met die engine freeze vallen er ook nauwelijks rijders uit.


En waarom niet éérst een bak grind en daarachter asfalt? Dan kunnen ze niet meer buiten om, worden ze bestraft voor fouten én alsnog afgeremd door het asfalt mocht het een serieuze glijpartij worden.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73412702
Even wat wapenfeiten wat betreft asfaltstroken:

- Eau Rouge
- 130 R
- Virage Senna
- Stowe
- Enz.

Hoe kunnen ze zulke prachtige bochten(combinaties) nou verpesten met die asfaltstroken? Natuurlijk zijn het vrij gevaarlijke bochten, maar waarom mogen fouten niet afgestraft worden? Of moeten we iedere race 'maar' 2/3 uitvallers hebben? Grindbakken zijn inherent aan het racen op circuits.

Ik kan me er zo kwaad om maken... Vooral om die coureurs die nu na Suzuka al weer lopen te janken over de veiligheid van het circuit. Ga dan in godsnaam lekker in Amerika racen op veredelde parkeerplaatsen.
's Avonds een man, overdags rustig an
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 02:07:10 #204
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73414168
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik denk dat ik NASCAR zelfs hoger aansla dan F1 en zeker dan IRL. Gerenomeerde coureurs (o.a Franchitti, Carpentier, Villeneuve) uit de Indycars komen niet aan bod in de NASCAR.

Omgekeerd zie je ze niet veel al deed Jeff Gordon een aantal jaar geleden een test bij Williams. Die was niet slecht. Hij was slechts 1 seconde langzamer dan Montoya's snelste tijd van die dag op een circuit waar hij nog nooit eerder had gereden.

Maar het is inderdaad een hele andere discipline.
Eigenlijk zou het wel leuk zijn als er wat uitwisseling plaats kon vinden tussen NASCAR en F1.
Raikkonen, Kovalainen en Kubica die een paar jaar NASCAR gaan proberen en Jeff Gordon, Jimmie Johnson en Kasey Kahne die in de F1 hun geluk gaan beproeven.

Alleen vrees ik dat de omslag veel te groot is, beide kanten op.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 08:36:35 #205
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73415525
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:25 schreef bodylotion het volgende:
En waarom niet éérst een bak grind en daarachter asfalt? Dan kunnen ze niet meer buiten om, worden ze bestraft voor fouten én alsnog afgeremd door het asfalt mocht het een serieuze glijpartij worden.
Daar is vaak simpelweg de ruimte niet voor.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73415757
Ze zouden er een soort strepen met poeder op kunnen leggen waardoor je nog 4 of 5 bochten minder grip hebt door dat poeder op je banden... Of alleen in het verlengde van de rempunten asfalt, maar de rest van de ronding van de bocht gewoon grint. Kunnen ze mooi goed afremmen en dan kiezen door t grint terug de baan op of de lange weg.
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:12:01 #207
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73416116
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Daar is vaak simpelweg de ruimte niet voor.
ik bedoel niet een complete grindbak, maar zoals hier:



maar dan het grind en het asfalt omkeren
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73417998
Massa is weer in Italie
Where facts are few, experts are many.
pi_73418442
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:33:53 #210
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_73419321
Dan moet je paul ricard eens zien hehehehe!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:37:20 #211
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73419415
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:33 schreef nils7 het volgende:
Dan moet je paul ricard eens zien hehehehe!
Paul Ricard is een circuit waar ze de lay out kunnen aanpassen aan de wensen van de gebruiker. Dus het ios logisch dat daar alles uit asfalt bestaat
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:49:43 #212
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_73419758
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Paul Ricard is een circuit waar ze de lay out kunnen aanpassen aan de wensen van de gebruiker. Dus het ios logisch dat daar alles uit asfalt bestaat
Mwoah ze hebben wat aftakkingen... die meerdere circuits ook hebben hoor (zie maar eens in hoeveel configs je Silverstone kan rijden)...
Maar rond om de baan zie je zat asfalt liggen wat niet nodig is voor die configuraties!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_73420272
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 02:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Eigenlijk zou het wel leuk zijn als er wat uitwisseling plaats kon vinden tussen NASCAR en F1.
Raikkonen, Kovalainen en Kubica die een paar jaar NASCAR gaan proberen en Jeff Gordon, Jimmie Johnson en Kasey Kahne die in de F1 hun geluk gaan beproeven.

Alleen vrees ik dat de omslag veel te groot is, beide kanten op.
NASCAR De enigste sport ter wereld waar je als hamburgervretende vetklep nogsteeds vooraan mee kan rijden

Nee zullen de F1 teams leuk vinden, moeten ze een manier vinden om weer 20+ kilo extra van het chassis af te krijgen
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:26:46 #214
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73420693
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:49 schreef nils7 het volgende:

[..]

Mwoah ze hebben wat aftakkingen... die meerdere circuits ook hebben hoor (zie maar eens in hoeveel configs je Silverstone kan rijden)...
Maar rond om de baan zie je zat asfalt liggen wat niet nodig is voor die configuraties!
Paul Ricard is het circuit met de meeste configs ter wereld
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73421756
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:05 schreef Tarado het volgende:
Kubica to be announced tommorow from Renault at 11.00 France time

http://twitter.com/f1enigma
Is alweer uitgesteld.
quote:
Quoting Noble's twitter: "There are suggestions that the Renault-Kubica announcement has been delayed for unspecified reasons. It may be later today or even tomorrow"
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:32:43 #216
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73422450
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Is alweer uitgesteld.
[..]


ja het schijnt iets met BMW te maken hebben, de afwikkeling van zijn contract daar
pi_73423412
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:12 schreef bodylotion het volgende:

[..]

ik bedoel niet een complete grindbak, maar zoals hier:

[ afbeelding ]

maar dan het grind en het asfalt omkeren
Dus eerst de auto in onbalans krijgen op het grind en daarna lekker grippen op het asfalt?

Wil je auto's heel vaak door de lucht zien tollen ofzo?

Note : Circuits liggen er niet alleen voor F1, he.
Calm down, please!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:05:02 #218
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73423484
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:02 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dus eerst de auto in onbalans krijgen op het grind en daarna lekker grippen op het asfalt?

Wil je auto's heel vaak door de lucht zien tollen ofzo?
Is nu met die stroken gras ertussen ook zo
quote:
Note : Circuits liggen er niet alleen voor F1, he.
nee, dus?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73423537
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:05 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Is nu met die stroken gras ertussen ook zo
[..]

nee, dus?
Astroturf is geen gras ... beetje om die reden ligt het 'r. Het is glibberig maar NIET hobbelig!!!

Maargoed ... als je het zelf geen verdere gedachte geeft ga ik het ook niet uitleggen
Calm down, please!
pi_73424256
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 02:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Eigenlijk zou het wel leuk zijn als er wat uitwisseling plaats kon vinden tussen NASCAR en F1.
Raikkonen, Kovalainen en Kubica die een paar jaar NASCAR gaan proberen en Jeff Gordon, Jimmie Johnson en Kasey Kahne die in de F1 hun geluk gaan beproeven.

Alleen vrees ik dat de omslag veel te groot is, beide kanten op.
NASCAR kan beter een uitwisseling houden met Trekker Trek. Zelfde publiek, zelfde lichaamsbouw van de deelnemers, en qua niveau ligt het dichter bij mekaar. De IRL of hoe dat tegenwoordig, is al van veel lager niveau dan de F1. Als je daar met 2 vingers in je neus kampioen wordt, kun je in de F1 proberen een middelmatige teamgenoot bij te houden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:30:33 #221
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73424310
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:06 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Astroturf is geen gras ... beetje om die reden ligt het 'r. Het is glibberig maar NIET hobbelig!!!

Maargoed ... als je het zelf geen verdere gedachte geeft ga ik het ook niet uitleggen
oh
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:49:02 #222
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73426692
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:02 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dus eerst de auto in onbalans krijgen op het grind en daarna lekker grippen op het asfalt?

Wil je auto's heel vaak door de lucht zien tollen ofzo?

Heej, je wilt spektakel of je wilt spektakel
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73428834
tvp
pi_73430155
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:02 schreef Googolplexian het volgende:

Wil je auto's heel vaak door de lucht zien tollen ofzo?
Ja. Als je eruit vliegt moet dat gewoon gevolgen hebben.
Die auto's zijn veilig zat, die kunnen gerust de muur in klappen en goed hard ook (zie bv Kubica een paar jaar terug).

Voor de veiligheid heb je geen uitloopstroken nodig. Gewoon een grindbak en daarachter een muur/vangrail met een paar bandenstapeltjes er voor.

Afgezien van Massa kan ik me zo 123 niet een ongeluk voor de geest halen de laatste 10 jaar in de F1 waarbij iemand echt _SERIEUS_ gewond is geraakt.
Ja een keer een been gebroken, of een pols, wat kneuzingen etc. Zelfs Kubica had na die megaklapper nagenoeg niets en volgens mij heeft hij toen maar 1 of 2 races overgeslagen.

Massa is gewoon de laatste 10 jaar degene die het zwaarst gewond is geraakt in de F1 en dat had vrij weinig met uitloopstroken van doen.

Ik zeg dus afschaffen die ondingen en de grindbak weer terug.

En elke coureur die daar om loopt te zeiken die flikkert maar op.
Zoals Kimi het ook al zei hoort de top van autosport gewoon gevaarlijk te zijn en als je daar niet mee om kan gaan dan moet je er simpelweg niet aan mee doen.

Ik heb bv een grafhekel aan jengelende kinderen. Wat doe ik dan? Mooi niet op een basisschool gaan werken!

Zo simpel is het en niet anders.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73430389
Max is overigens al kampioen. Die heeft echt wel het talent van zn vader meegekregen denk ik.
Ook in de regen doet ie het prima

Maargoed, dat is niet echt F1 nieuws, meer kartnieuws.

Jammer dat dat tegenwoordig niet meer op TV is. Vroeger was het nog wel vaker op Eurosport
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:04:35 #226
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_73431035
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:39 schreef vosss het volgende:
Max is overigens al kampioen. Die heeft echt wel het talent van zn vader meegekregen denk ik.
Ook in de regen doet ie het prima

Maargoed, dat is niet echt F1 nieuws, meer kartnieuws.

Jammer dat dat tegenwoordig niet meer op TV is. Vroeger was het nog wel vaker op Eurosport
MotorsTV?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:14:20 #227
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73431288
Burti zijn crash is de zwaarste van de afgelopen 10 jaar. Als Massa weer terugkeert tenminste.
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:17:17 #228
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73431380
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:14 schreef bodylotion het volgende:
Burti zijn crash is de zwaarste van de afgelopen 10 jaar. Als Massa weer terugkeert tenminste.
Gebaseerd op?

Die van Kubica was in g-kracht veel zwaarder volgens mij.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73432596
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:30 schreef vosss het volgende:

Zo simpel is het en niet anders.
Doe mij ook maar strookje grindbak gevolgd door muur, hoor
Wat Astroturf langs de kerbs om de auto's in ieder geval een stuk van de baan weg te laten glijden, dat wel.

Mijn reactie was echter op de opmerking dat het misschien een goed idee zou zijn om eerste grind en daarna asfalt te doen. Wat er dan gebeurt is dat een auto zo stuitert dat hij met twee wielen onder een hoek eerst het asfalt raakt (op de wang van de band) en dan gaat tollen (Barrel Roll). Leuk voor het spektakel maar weinig veilig.

Je gaf zelf het voorbeeld van die heftige crash van Kubica ... Hij is toen maar 1 keer over de kop gegaan en dat is op het moment dat de auto grip kreeg op het asfalt (toen hij de baan weer op schoof).
Calm down, please!
pi_73432962
Bij de auto van Kubica zat er nog een hoop inertia in na de impact, dan zijn de gkrachten van die impact toch automatisch lager? Ik heb vroeger niet goed opgelet bij natuurkunde misschien Een crash waarbij de auto meteen stil staat lijkt me iig een hogere g-kracht bij impact te hebben.

En als een auto rolt in het grint, dan is er toch echt iets mis met het grint. Dat spul lag toch niet voor niks overal bij circuits.. Dan hadden vroeger alle auto's wel moeten rollen Ik zie het iig niet voor me dat een auto die door t grint glijdt daarna op asfalt nog eens gaat rollen. Daar hebben die auto's een te laag zwaartepunt voor. De meeste crashes waarbij auto's over de kop gaan of rollen is omdat er contact is met een andere auto naar mijn idee.
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:24:36 #231
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73433293
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Gebaseerd op?

Die van Kubica was in g-kracht veel zwaarder volgens mij.
Geen idee of het meer g's waren. Hij stond wel snel stil.
De crash betekende wel het einde van zijn carierre. Dat is daarna niet meer voorgekomen.

edit: da's niet helemaal waar wat ik nu zeg. Hij heeft later nog wat getest voor Ferrari.

[ Bericht 9% gewijzigd door bodylotion op 06-10-2009 19:31:23 ]
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:32:53 #232
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73433551
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:24 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Geen idee of het meer g's waren. Hij stond wel snel stil.
De crash betekende wel het einde van zijn carierre. Dat is daarna niet meer voorgekomen.

edit: da's niet helemaal waar wat ik nu zeg. Hij heeft later nog wat getest voor Ferrari.
Mede dankzij de toegenomen veiligheid
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73433588
Was trouwens vergeten dat Kubica op een muur knalde en de meeste anderen op een bandenstapel, dus kan wel dat Kubica toch de zwaarste is dan
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:50:18 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73434250
http://www.jamesallenonf1(...)-be-quick-in-brazil/

A LITTLE POINTER AS TO WHY RED BULL WILL BE QUICK IN BRAZIL
Posted on | October 6, 2009 | by James Allen | No Comments
quote:
Mark Webber’s Japanese Grand Prix looked like a bit of a write-off; he finished last, two laps behind his team mate who won the race in the same car. But it could turn out to have been a very worthwhile afternoon.

The Australian crashed on Saturday morning, doing enough damage to his car for it to be scrapped and this meant he had to miss qualifying and start the race from the pit lane.
He was back into the pits twice in the first few laps to fix a loose headrest. From then on his race was a test session.
But it appears to have been a very valuable one.
The team had a range of front wings with it in the freight. They have promised to bring a new one to each of the final two races.
As the race went on, Webber tested out parts for the next race in Brazil and he was using the Brazil front wing when he set the fastest lap of the race in 1m 32.569s, shortly after the safety car period.
Looking through the race lap times his long run pace was not particularly good the rest of the time, but sources say that the team was very encouraged by the results of Webber’s 53 lap ‘test session’ – a rare opportunity in Formula 1 these days.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:00:13 #235
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73434720
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:33 schreef Atreidez het volgende:
Was trouwens vergeten dat Kubica op een muur knalde en de meeste anderen op een bandenstapel, dus kan wel dat Kubica toch de zwaarste is dan
Ik heb weleens gehoord dat het 75G was, maar een echte bron heb ik niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73437855
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb weleens gehoord dat het 75G was, maar een echte bron heb ik niet.
Ik kan me dat ook herinneren. Even aan het zoeken geslagen:
FIA: "Kubica overleefde klap van 75G"
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:23:58 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73437996
Six hours at the simulator for Massa
quote:
Maranello, 6 October 2009 - It was a busy day for Felipe Massa, who arrived in Italy yesterday to proceed with his recovery programme after his accident in Budapest. After a couple of days in the kart last week in Granja Viana (Brazil), today he made a further step ahead getting back behind the wheel, although the wheel was the one of a simulator. Felipe spent around six hours in Modena, mainly dedicating himself to regaining confidence with the commands of a single-seater. “We worked very well, without any problems, Felipe said at the end of the day. “The simulator uses a A1GP single-seater, so it’s not exactly like Formula 1, but pretty close. I drove on the track in Barcelona to avoid creating an even bigger test atmosphere.”

Later on Felipe came back to Maranello: first he went to the gym and then to the computer, answering questions of the numerous fans, who sent their emails and wrote in the forum of Ferrari’s website. “I miss Formula 1 a lot: it’s my passion more than my job. It was hard to stay in front of the TV and watching the team, also because I had to get up very early because of the different time-zones,” Felipe answered jokingly to ‘maranellolover’.

“I’ve been always in contact with Domenicali and with the boy to keep me updated about what was happening on the track and at home as far as the next year is concerned.” ‘Misa-schumimaniac’ asked Felipe if he noticed any difference to the past driving a kart and today with the simulator. “No difference at all. I had lots of fun in Granja Viana and today’s work was more than anything else a way to get back in contact with a car. Obviously I can’t wait to get back behind the wheel of a real single-seater.”

This week’s programme will continue tomorrow with another day at the simulator. On Thursday Felipe will take part in an event dedicated exclusively to the fans in the www.ferrari.com community, who can chat with him. Then the further programme will be decided, but there won’t be a test with a Formula 1 car this week.
http://www.ferrari.com/En(...)lator_for_Massa.aspx
  woensdag 7 oktober 2009 @ 00:38:13 #238
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73444956
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:09 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

NASCAR De enigste sport ter wereld waar je als hamburgervretende vetklep nogsteeds vooraan mee kan rijden

Nee zullen de F1 teams leuk vinden, moeten ze een manier vinden om weer 20+ kilo extra van het chassis af te krijgen
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

NASCAR kan beter een uitwisseling houden met Trekker Trek. Zelfde publiek, zelfde lichaamsbouw van de deelnemers, en qua niveau ligt het dichter bij mekaar. De IRL of hoe dat tegenwoordig, is al van veel lager niveau dan de F1. Als je daar met 2 vingers in je neus kampioen wordt, kun je in de F1 proberen een middelmatige teamgenoot bij te houden.
Verrassende reacties zeg. Het enige dat jullie vergeten is om ovals belachelijk te maken, dat is immers toch alleen linksaf?

Nascar coureurs hebben niet de conditie van Formule 1 coureurs, maar het zijn absoluut geen hamburgervretende vetkleppen. Nascar kent snelheden die hoger liggen en veel meer close racing.

En vraag maar eens aan Juan Pablo Montoya hoe hoog het niveau daar ligt.
Ik denk dat veel anti-nascar europeanen dachten dat Montoya die hillbillies wel even rijles ging geven.

Die oude Nascar vooroordelen moet je anno 2009 toch echt aan de kant schuiven, het is een hele serieuze vorm van autosport geworden.

IRL is (helaas) geen schim meer van wat het ooit was.
pi_73445182
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:20 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik kan me dat ook herinneren. Even aan het zoeken geslagen:
FIA: "Kubica overleefde klap van 75G"
=edit=
Even verder gezocht, een officieel wereldrecord namelijk: "most G forced sustained by a human and surviving"
quote:
In a crash at silverstone race circuit, Northlands, UK in July 1977, racing driver David Purley survived a deceleration from 173 km/h (108 mph) to zero in 66 cm (26 in). He endured 179.8 g and suffered a total of 29 fractures, three dislocations, and six heart stoppages
Eat that en nou opbokken met die kut uitloopstroken

[ Bericht 32% gewijzigd door vosss op 07-10-2009 00:55:13 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73445336
Voor de oplettende kijker, dat is dus dezelfde coureur die 4 jaar eerder het leven van Roger Williamson probeerde te redden en daar jammerlijk in faalde



Het blijven indrukwekkende beelden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73445581
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:57 schreef vosss het volgende:
Voor de oplettende kijker, dat is dus dezelfde coureur die 4 jaar eerder het leven van Roger Williamson probeerde te redden en daar jammerlijk in faalde



Het blijven indrukwekkende beelden


Zelfde beelden maar dan met foto's erna en een muziekje eronder. Werd er echt stil van toen ik het zag. Wat een tragiek van een iemand die zijn vriend levend ziet verbranden terwijl de 'marshalls' er als zoutzakken bij staan te kijken.
pi_73449253
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:16:02 #243
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73449304
Doe dat bloesje eens dicht Nico.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:18:39 #244
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73449375
quote:
is dat een publiciteitstunt ofzo
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:44:36 #245
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73450005
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:18 schreef bodylotion het volgende:

[..]

is dat een publiciteitstunt ofzo
Hij is wel ongelofelijk vroeg in Brazilië maar zo kom je wel het beste over de jetlag heen.

Brazilië is een prachtig land maar helaas zijn de criminaliteit cijfers schrikbarend, ik denk dus dat het helaas geen publiciteitsstunt is
pi_73450035
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Verrassende reacties zeg. Het enige dat jullie vergeten is om ovals belachelijk te maken, dat is immers toch alleen linksaf?

Nascar coureurs hebben niet de conditie van Formule 1 coureurs, maar het zijn absoluut geen hamburgervretende vetkleppen. Nascar kent snelheden die hoger liggen en veel meer close racing.
Het is op zich best een leuk spelletje natuurlijk. Maar dat is tourwagenracen ook.
quote:
En vraag maar eens aan Juan Pablo Montoya hoe hoog het niveau daar ligt.
Ik denk dat veel anti-nascar europeanen dachten dat Montoya die hillbillies wel even rijles ging geven.
Ik dacht dat hij rijles had gekregen in de F1, alleen was dat niet duurzaam aan hem besteed.
quote:
Die oude Nascar vooroordelen moet je anno 2009 toch echt aan de kant schuiven, het is een hele serieuze vorm van autosport geworden.
Dat is het DTM ook, er zijn vele serieuze vormen van autosport. De een alleen wat serieuzer dan de ander.
quote:
IRL is (helaas) geen schim meer van wat het ooit was.
Qua niveau heeft het zich nooit kunnen meten met de F1, ook de CART-series niet of hoe al die voorgangers ook mogen heten. De middelmaat of afvallers uit de F1 die daar nog even een jaartje gaan rijden kunnen probleemloos voorin mee. De heersers uit die klasse kunnen maar net aanklampen bij de middenmoot van de F1.

Het is altijd weer hetzelfde verhaal. Dan komt er een coureur over de oceaan en zijn de verwachtingen hooggespannen, en als ze dan de allersnelste auto hebben lijkt het wat, maar hun teamgenoot verslaan blijkt meestal al te moeilijk. Zanardi, DaMatta, Bourdais, Andretti, kampioenen of in die categorie, maar in de F1 door de zijdeur afgevoerd wegens te traag. En dan heb je nog Villeneuve en Montoya, Villeneuve had het heel lastig met Hill, en heeft buiten die geniale Williams niks kunnen laten zien. Terwijl hij echt het enorme supertalent van dat continent was. Idem voor Montoya, die Ralf Schumacher niet echt de baas kon en werd vernietigd door Raikkonen. F1-afvaller Doornbos kon andersom daar weer prima meekomen, terwijl Mansell of zelfs Teo Fabi meen ik daar als veertiger debuteren en meteen even kampioen worden, met afstand. Leuke raceklasse misschien, maar qua niveau blijkt er telkens een erg groot verschil met de F1.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:10:09 #247
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73450728
F1 Overtaking Statistics & Analysis

edit: pijnlijk om te zien dat de 2009 regels niet geholpen hebben

[ Bericht 22% gewijzigd door bodylotion op 07-10-2009 11:24:43 ]
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73451010
quote:
VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.

Mosley, he.
Calm down, please!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:24:05 #249
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73451130
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.

Mosley, he.
wel goed om te zien dat na de refueling ban in 1984 er iets meer werd ingehaald. En toen het in '94 weer werd toegestaan het behoorlijk zakte.

maar veiligheid zit het inhalen inderdaad ook behoorlijk in de weg.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73451233
*gniffelgniffel* I haz Nico's helmet *gniffelgniffel*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')