abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73329923
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb nooit zoveel met Alonso gehad. Ik vond het een beloftevolle nieuweling in de Minardi, en dat vind ik altijd leuk. Voor de rest heeft hij mijn respect afgedwongen voor wat hij heeft laten zien.
[..]

Feit is dus dat Kimi door het gros te snel werd ingeschat. Dan kun je dat nog een keer doen, het zou slimmer zijn om je inschatting van Kimi aan te passen aan de realiteit, ipv de realiteit proberen te verdraaien zodat die zich aanpast aan je inschatting.
[..]

Doorgaans 1 wedstrijd per seizoen of zo, zonder dat er nog echt wat op het spel stond.
[..]

Kijk, daar begint het al met het excuus. Ik schreef het al eerder, straks gaat er weer geroepen worden dat het aan zijn blessure ligt. Waarom zou hij zijn oude niveau niet terug kunnen vinden?
[..]

Allemaal details die er werkelijk helemaal niets toe doen.
[..]

Ik doe daar dus wel een uitspraak over. Ik heb genoeg verstand van F1 om dat aan te durven.
[..]

Het is een voorspelling die gaat uitkomen als het van dat contract voor Kimi komt. Daar hoef je nu niet van overtuigd te raken, ik ben alleen bang dat er dan straks ook wel weer een smoesje zal volgen waarmee je hoopt vol te kunnen houden dat Kimi zo snel is. Sorry, maar als Kimi echt zo snel was als iedereen elkaar napraatte, dan hadden we ook niet verrast hoeven zijn over het gewaagd zijn aan Massa, want dan had Massa het inderdaad afgelegd tegen Kimi.


Feiten wegwuiven als details en aannames en voorspellingen wegzetten als feiten. Beetje goed lezen en dan heb je door dat ik niet Kimi verdedig (waar jij je hele gezever op wilt baseren): zelfverklaarde F1-intellect
Calmer than you are
pi_73329970
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:36 schreef sanger het volgende:

[..]

De voorsprong die hij had op dat moment was dan groot genoeg om veiligere marges in ogenschouw te nemen. Ik denk dat hij daar op doelt.
Kan wel zijn, maar daar kun je de uitslag toch niet op aanpassen?
Enige wat je zou kunnen doen is Renault schrappen, daar wint Hamilton dan bij.
pi_73332150
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:


Feiten wegwuiven als details en aannames en voorspellingen wegzetten als feiten. Beetje goed lezen en dan heb je door dat ik niet Kimi verdedig (waar jij je hele gezever op wilt baseren): zelfverklaarde F1-intellect
Je kunt natuurlijk lekker rondjes blijven draaien in je eigen werkelijkheidje. En dan wordt je weer teleurgesteld als Kimi door Hamilton tot figurant wordt gedegradeed. Maar dan kun je natuurlijk ook weer iets verzinnen waar het aan ligt. Bij Massa heb je je excuus al, die is natuurlijk zijn snelheid kwijtgeraakt door die hechtingen. En Kimi's volgende auto zal dan wel niet bij zijn rijstijl passen of zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_73332838
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk lekker rondjes blijven draaien in je eigen werkelijkheidje. En dan wordt je weer teleurgesteld als Kimi door Hamilton tot figurant wordt gedegradeed. Maar dan kun je natuurlijk ook weer iets verzinnen waar het aan ligt. Bij Massa heb je je excuus al, die is natuurlijk zijn snelheid kwijtgeraakt door die hechtingen. En Kimi's volgende auto zal dan wel niet bij zijn rijstijl passen of zo.
Ik ben weer overtuigd door al je feitelijkheden. Ik vermoed IQ<leeftijd, waardoor je kleuterplaatsopmerkingen moet maken ('eigen werkelijkheidjes') om je gebrekkige F1-kennis wat meer cachet te geven. Vermakelijk, maar wat ik al zei: zelfverklaarde F1-intellect. Blijf vooral posten: ik lees graag wat er in minderbedeelden om gaat.
Calmer than you are
pi_73333101
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Ik ben weer overtuigd door al je feitelijkheden. Ik vermoed IQ<leeftijd, waardoor je kleuterplaatsopmerkingen moet maken ('eigen werkelijkheidjes') om je gebrekkige F1-kennis wat meer cachet te geven. Vermakelijk, maar wat ik al zei: zelfverklaarde F1-intellect. Blijf vooral posten: ik lees graag wat er in minderbedeelden om gaat.
Zoals ik al zei, je kunt jezelf natuurlijk alles wijs maken wat je prettig vindt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:39:47 #156
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73333295
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Kan wel zijn, maar daar kun je de uitslag toch niet op aanpassen?
Enige wat je zou kunnen doen is Renault schrappen, daar wint Hamilton dan bij.
Nee, maar dat maakt Massa zijn claim natuurlijk niet onrealistischer. Als Piquet niet bewust had gecrashed had Massa de race naar alle waarschijnlijkheid gewonnen (en dus ws ook WK geworden). Piquet/Renault heeft hem dus van zijn WK beroofd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73333406
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:39 schreef sanger het volgende:

[..]

Nee, maar dat maakt Massa zijn claim natuurlijk niet onrealistischer. Als Piquet niet bewust had gecrashed had Massa de race naar alle waarschijnlijkheid gewonnen (en dus ws ook WK geworden). Piquet/Renault heeft hem dus van zijn WK beroofd.
De uitspraak dat 'ie anders had gewonnen is niet onrealistisch. Zijn hieronderstaande eis wel:
quote:
Felipe Massa demanded last night that Formula One’s authorities strip Lewis Hamilton of his World Championship as the Ferrari driver claimed he was robbed of glory by “Crashgate”.
Je kunt echt niet verwachten dat de FIA de wereldtitel afneemt van Hamilton.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:48:45 #158
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73333533
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:39 schreef sanger het volgende:

[..]

Nee, maar dat maakt Massa zijn claim natuurlijk niet onrealistischer. Als Piquet niet bewust had gecrashed had Massa de race naar alle waarschijnlijkheid gewonnen (en dus ws ook WK geworden). Piquet/Renault heeft hem dus van zijn WK beroofd.
Ik ben het niet met je eens omdat door dit voorval de hele race anders is gelopen, als Piquet niet was gecrashed had er misschien iemand anders gecrashed en wie zegt dat hij had gewonnen, dat is allemaal koffiedik kijken. En ook al zou hij die race gewonnen hebben betekent niet dat hij ook wereldkampioen zou zijn geworden omdat het resultaat van deze race ook de strategie en verloop voor de daaropvolgende races bepaald.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:50:38 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73333584
Rumour - McLaren to buy BMW's F1 engine division E-mail
Oct.3 (GMM) The hottest rumour at the Suzuka circuit on Saturday is that McLaren is contemplating splitting completely with Mercedes at the end of the season.
quote:
Germany's Auto Motor und Sport reports that the Woking based team's plan, masterminded by chairman and former team boss Ron Dennis, is to buy BMW's formula one engine division from the withdrawing German carmaker in order to go it alone as an independent chassis and engine constructor.

The move would clear the path for Mercedes to completely concentrate on its intensifying partnership with Brawn, with Dennis thought not keen on the prospect of taking a back seat to Mercedes' new favourite.

McLaren has an engine supply contract with equity partner Mercedes for two more seasons, but Dennis is believed to be confident that - as with his new MP4-12C road car project - the outfit can manage without the Stuttgart based manufacturer.

Auto Motor und Sport said BMW would be interested in selling its F1 engine programme for the right price, and that Dennis may already have made enquiries with the marque's Munich headquarters.

It is also rumoured that McLaren's existing Bahraini investors might bolster their involvement in order to support the new independent engine programme.

Said team boss Martin Whitmarsh: "We have no plans to buy BMW's engines."
http://www.f1complete.com/content/view/14690/900/
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:54:16 #160
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_73333688
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens omdat door dit voorval de hele race anders is gelopen, als Piquet niet was gecrashed had er misschien iemand anders gecrashed en wie zegt dat hij had gewonnen, dat is allemaal koffiedik kijken. En ook al zou hij die race gewonnen hebben betekent niet dat hij ook wereldkampioen zou zijn geworden omdat het resultaat van deze race ook de strategie en verloop voor de daaropvolgende races bepaald.
Wijze woorden!
pi_73334072
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, je kunt jezelf natuurlijk alles wijs maken wat je prettig vindt.
Zoals ik al zei: mijn posts zijn gebaseerd op feiten (Kimi heeft Massa niet onder de duim weten te houden; Alonso ging in zijn tweede jaar niet naar een (sub) topteam, zoals Fisichella vanaf Minardi of Kimi vanaf Sauber wel deed), niet op aannames van wat jij denkt dat er ooit 's gaat gebeuren in de komende seizoenen op basis van rijkelijke fantasie en overschatte F1-kennis.

Maar goed, fantaseren als vervanger van kennis opdoen. Exact wat ik bedoelde met 'ik vind het interessant wat er omgaat in minder bedeelden'.
Calmer than you are
pi_73334360
Hoop dat Kimi zijn F1 carriere afsluit bij Mclaren en daar nog ff een titel gaat halen. Hij is een echte Mclaren coureur, ijskoud.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:36:16 #163
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73334688
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens omdat door dit voorval de hele race anders is gelopen, als Piquet niet was gecrashed had er misschien iemand anders gecrashed en wie zegt dat hij had gewonnen, dat is allemaal koffiedik kijken. En ook al zou hij die race gewonnen hebben betekent niet dat hij ook wereldkampioen zou zijn geworden omdat het resultaat van deze race ook de strategie en verloop voor de daaropvolgende races bepaald.
Dat mag

Ik zeg overal ook waarschijnlijk Dat houdt in dat ook ik het niet zeker weet. Feit blijft wel dat het verloop van de race, en dus waarschijnlijk ook het WK anders was geweest.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 4 oktober 2009 @ 10:54:21 #164
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73352234
Toyota has 'probably lost' Kubica

By Simon Strang and Edd Straw Sunday, October 4th 2009, 08:19 GMT
quote:
Toyota has probably failed in its bid to sign Robert Kubica for next season, according to team president John Howett.

Kubica is now expected to join Renault despite the Japanese manufacturer's last ditch attempt to secure his services, leaving Toyota to re-evaluate its options for next year.

Both Timo Glock and Jarno Trulli are out of contract, but despite the Italian finishing second in Japan, Howett suggests that he is still not top of the list.

"It looks like we have probably lost Robert, so we need to look next week and really see what we finally do," Howett told the BBC.

"[Regarding Trulli] we will have to wait and see. He did a great job, but we have to look at the total season and really reconsider. It is probably less likely, but I don't think we can exclude anything.

"It really depends which way the market moves in the next couple of weeks and if somebody else arrives and we consider them a better option, we have to take them.

"Jarno did a great job here today, but we still need a little bit more for the number one."

The team, who has long been a Kimi Raikkonen admirer and has made several attempts to sign him, is believed to be interesting in hiring the Finn.

Trulli insists that his strong form in Japan was not motivated by a desire to secure a new contract with Toyota, and he remains committed to continuing in F1 for a 14th season in 2010.

"To be honest I am not looking to keep my position at Toyota," said Trulli. "I am racing for Toyota and I am racing for myself."

Glock, who sat out the Japanese Grand Prix after an accident in qualifying, is in a stronger position to remain with the team, and Howett is certain that the German will be fit to race at Interlagos in two weeks.

"Glock will be fine for Brazil," said Howett, whose team is still in contention for third in the Constructors' Championship with two races to go.
autosport.com
pi_73352948
quote:
Massa set to test 2007 F1 car

Felipe Massa is set to return to the cockpit of a Formula 1 in the coming weeks, with Ferrari confirming that he will test a two-year-old Ferrari F2007 at Fiorano in the near future.

Although Ferrari has yet to set a date for the test pending medical examinations, the Brazilian is making good progress after suffering head injuries during qualifying for the Hungarian Grand Prix in July.

A decision on when he will be ready to test is expected this week.

With pre-season testing not starting until next February, it will give Massa, who is understood to be back to training at close to his pre-accident level, the chance to take the first step towards proving he will be race-ready for the start of the 2010 season.

Domenicali insisted that there is no chance of Massa being fit for the Brazilian Grand Prix in two weeks, but left the door open for an outside chance of a return in Abu Dhabi.

"I don't know yet [when the test will be]," said team principal Stefano Domenicali. "We will decide this week because Felipe will come to Maranello tomorrow.

"He will stay with the team this week, he will go and do some training in the simulator, physical training in Maranello, and then we will decide when to do this. Also, because it is compulsory, he has to do an FIA medical check before doing something. This is something we will decide this week.

"What I can say is that it is not planned to do any driving in Brazil. For Abu Dhabi it is very, very unlikely. The main target is Bahrain next year."

Domenicali added that the primary purpose of the test will be to assess Massa's fitness, rather than chasing laptimes, and with the testing restrictions making driving a 2009 car impossible, a run in an old car is the only option.

Michael Schumacher had a similar test in an F2007 in August as part of his ultimately-abandoned comeback in place of Massa.

"Our main target is to make sure Felipe is OK from the physical point of view, as it was for Michael Schumacher in the early summer," said Domenicali.

"We asked the FIA to make sure that the there is no breach of any kind of sporting or testing regulation and this gave us the clearance for this kind of test. It means that when we are ready we will do a test at Fiorano with an F2007 historical car with no changes. Just the customer car and GP2 tyres.

"It is order to have a fit and see how it is from his medical point of view, this is why we have asked the FIA medical delegate to be there. But it is not really a test. It is to see how his body reacts to driving a Formula 1 car, even if is not up-to-date. That is not what we care about, it is to give him an indication how the recovery is going."

Domenicali is hopeful that Massa will not have any trouble with wearing a helmet that puts pressure on his head injury, despite the Brazilian having to cut padding out of that area when he tested a kart at Granja Viana in Brazil earlier this week.

"He said from that point of view he had no real major problem, even where he has the cuts," said Domenicali. "He said he had no problem at all, and it is normal when he has such a big injury to have a lot of things that hurt, but this is something that will be solved very easily."
pi_73356375
Ook interessant : http://www.f1today.nl/nie(...)-bmw-motorendivisie/
quote:
Gerucht: McLaren koopt BMW motorendivisie
Het laatste gerucht uit de paddock van Suzuka is er één die een revolutie in de Formule 1 teweeg zal brengen, als het waar is. McLaren zou zich compleet willen afscheiden van Mercedes aan het einde van dit seizoen.

Auto Motor und Sport uit Duitsland meldt dat het team uit Woking een plan heeft uitgedacht, met Ron Dennis als uitdenker van het idee, om de motorendivisie van BMW te kopen. BMW stopt na het einde van dit seizoen met Formule 1, en door deze divisie te kopen zal McLaren compleet op zichzelf komen te staan in de Formule 1 door als privéteam zowel auto's als motoren te bouwen.

De verschuiving zou voor Mercedes het pad vrijmaken om zich volledig te kunnen concentreren op haar nieuwe favoriet Brawn GP. Vooral Ron Dennis, de CEO van de McLaren Group, is absoluut niet te spreken om op de tweede rij toe te kijken hoe Brawn GP in de watten wordt gelegd en de support aan McLaren langzaam verdwijnt.

McLaren heeft nog een doorlopend contract van twee jaar, dus tot eind 2011, met Mercedes voor het leveren van motoren. Dennis is ervan overtuigd dat McLaren succesvol kan zijn zonder Mercedes.

Volgens Auto Motor und Sport staat BMW niet afwijzend tegenover een koper voor de motorendivisie. Voor de juiste prijs zou BMW bereid zijn dit te verkopen, met het verhaal in Suzuka dat Ron Dennis al enkele gesprekken heeft gehad met de Duitse fabrikant over een verkoop.

De aankoop van McLaren zou mogelijk gefinancierd worden door aandeelhouders uit Bahrein, die een positief tegenover de aankoop staan. Martin Whitmarsh van McLaren ontkent het verhaal echter op slimme wijze: "Wij hebben geen plannen om BMW-motoren te kopen."
Where facts are few, experts are many.
pi_73360979
Zeker interessant, maar dat stond er zaterdag om 14:50 ook al
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73361365
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: mijn posts zijn gebaseerd op feiten (Kimi heeft Massa niet onder de duim weten te houden; Alonso ging in zijn tweede jaar niet naar een (sub) topteam, zoals Fisichella vanaf Minardi of Kimi vanaf Sauber wel deed), niet op aannames van wat jij denkt dat er ooit 's gaat gebeuren in de komende seizoenen op basis van rijkelijke fantasie en overschatte F1-kennis.

Maar goed, fantaseren als vervanger van kennis opdoen. Exact wat ik bedoelde met 'ik vind het interessant wat er omgaat in minder bedeelden'.
Ik kom er nog wel op terug wanneer je smoesjes moet verzinnen om de realiteit aan te passen aan je wensdenken. Kijken hoe goed bedeeld met F1-inzicht je dan bent.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_73364835
Zullen we hier elkaar niet meer zo openlijk aanvallen, maar het gewoon hebben over F1-nieuws?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_73367201
tvp
pi_73368382
Ik las ergens dat Williams waarschijnlijk het 14e team gaat blokkeren... moet die vent nu echt altijd zo koppig doen? Die is ondertussen wel al mn respect kwijt.
pi_73368623
quote:
Howett: 14th team not a FOTA issue

The decision on whether to allow a 14th team in Formula 1 next year will now be left up to individual teams, after a FOTA meeting on Sunday ruled that the body should not get involved in the matter.

BMW Sauber needs to get unanimous approval from rival outfits to be guaranteed a place on the expanded grid next year - and without that its entry would depend on one of the new teams not making it.

The matter was briefly discussed in Sunday morning's meeting of the Formula One Teams' Association (FOTA), but an increase in team numbers requires a change in the Concorde Agreement - and that needs unanimous support.

With Williams having already made it clear that it will block the move, it now appears there will be no impetus within FOTA to get involved in the matter.

FOTA vice-chairman John Howett told AUTOSPORT: "We touched on the subject, but that is an issue that is not necessarily a FOTA issue - and each team now individually needs to look at it. It is an issue for individual teams, regardless of a majority FOTA position."

FOTA also formalised the decision to abandon KERS for 2010, which was agreed in Singapore, and held further discussions about revising next year's calendar because of the logistical problems involved in having Monaco and Turkey back-to-back.

"We want to see an operating calendar that will accommodate 19 races," said Howett. "But at the moment Monaco/Turkey is more or less impossible."

FOTA also discussed the possibility of a common car launch between teams next year to save costs.
pi_73368825
Das wel een leuk idee trouwens, een autopresentatie van alle teams tegelijk
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:37 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Ik las ergens dat Williams waarschijnlijk het 14e team gaat blokkeren... moet die vent nu echt altijd zo koppig doen? Die is ondertussen wel al mn respect kwijt.
Williams doet dit volgens de BBC omdat QADBAK totaal onbekend is en zich (nog) niet heeft gepresenteerd als team. Als QADBAK hun plannen bekend maken zou Williams het heroverwegen (ofzoiets).
Where facts are few, experts are many.
pi_73369084
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:45 schreef Atreidez het volgende:
Das wel een leuk idee trouwens, een autopresentatie van alle teams tegelijk
[..]

Williams doet dit volgens de BBC omdat QADBAK totaal onbekend is en zich (nog) niet heeft gepresenteerd als team. Als QADBAK hun plannen bekend maken zou Williams het heroverwegen (ofzoiets).
Ik las ook nog ergens (geen idee meer waar) dat Williams verwacht dat er nog wel een team zou weg vallen en de noodzaak dus ook niet zo zien. Maar wat jij nu zegt/schrijft klinkt ook wel logisch.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:13:56 #175
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_73370830
quote:
Motor racing-Japan's Sato has 'unfinished' F1 business

"I'm putting the same weight towards F1 and IRL," he said, noting changes in F1 that are likely to see many drivers change teams or become unemployed.

"I've found sometimes you can't control all things by yourself... You can't afford to be forgotten."

Still tremendously popular at home, many Japanese fans consider Sato the face of national racing, although Kazuki Nakajima is the only countryman holding a starting driver position for Williams.

Sato said his return to Suzuka, the place where he saw his first F1 race in 1987 and earned his first points in 2002 with a fifth-place finish for Jordan, was difficult.

"This is the first time I'm back in the paddock since we had to stop racing," he said. "Being here and not racing is extremely tough, but hopefully next year I'll come back -- as a race driver."
REUTERS

Ik ben benieuwd. Ik verwacht zelf dat de meeste teams gewoon de trend volgen van jonge coureurs. Persoonlijk vind ik het jammer dat dergelijke 'lerende' coureurs de voorrang genieten. Karakterloos, en voordat je ze leert kennen zijn ze vaak alweer weg. Maar ja, ze zijn goedkoper wellicht, en laten zich misschien beter leiden.
pi_73375025
In voorbeschouwing RTL werden wel wat bekende namen genoemd die een mogelijke terugkeer kunnen meemaken, zoals Villeneuve, Klien, Karthikeyan en Davidson.
Where facts are few, experts are many.
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:45:23 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73376987
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:13 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

REUTERS

Ik ben benieuwd. Ik verwacht zelf dat de meeste teams gewoon de trend volgen van jonge coureurs. Persoonlijk vind ik het jammer dat dergelijke 'lerende' coureurs de voorrang genieten. Karakterloos, en voordat je ze leert kennen zijn ze vaak alweer weg. Maar ja, ze zijn goedkoper wellicht, en laten zich misschien beter leiden.
Ik denk niet dat het alleen met geld te maken heeft maar als er geen goede ervaren coureurs voorhanden zijn kan je beter met een jong talent "gokken". laten we eerlijk zijn Sato, Villeneuve, Klien en Davidson voegen toch niets (meer) toe om over Karthikeyan maar te zwijgen
pi_73383723
Nou, als je naar Alquesuari kijkt afgelopen weekend voegt hij voor de kijker wel wat toe, maar ik denk dat de teambaas daar minder prettig op terug kijkt En al die vervangende onderdelen zijn ook niet gratis natuurlijk.
Where facts are few, experts are many.
pi_73386156
quote:
Piquet to join NASCAR Truck Series?
05 October 2009

Reports out of Brazil are stating that ousted Renault driver Nelson Piquet. Jr. may be considering a move to the American NASCAR Truck Series in the near future. The Brazilian, who left the Renault team after this season's Hungarian Grand Prix, is currently out of a drive after being cleared of sanctions in the 'Crashgate' hearing.

Having enjoyed immunity from governing body the FIA in the hearing for the race-fixing scandal of the 2008 Singapore Grand Prix, Piquet is now free to race in Formula One or indeed any other racing series, providing a drive can be found.

According to Brazilian television broadcaster Globo, it is believed the 24-year-old son of the triple World Champion of the same name will be testing a NASCAR Truck Series League vehicle with the Red Horse team next Monday, 12 October; furthermore, reports explained that Piquet will be in North Carolina on Monday of this week in order for a seat fitting and fitness test.

Globo's reports also state that the 2006 GP2 runner-up is possibly looking to progress from the third division truck series by moving up one division per year, targeting the top tier of NASCAR by 2012.
Where facts are few, experts are many.
pi_73386450
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:15 schreef Atreidez het volgende:

[..]


nou ja, veel meer zit er ook niet meer in voor hem denk ik
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:49:31 #181
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73387043
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:15 schreef Atreidez het volgende:

[..]


Hij verdient ook niet beter maar ik heb toch even het bewuste interview opgezocht en zelf zegt hij over Nascar dat hij op uitnodiging van dat team gaat testen maar dat het meer om een kennismaking met die klasse gaat.

Teste na Nascar
quote:
“Vou lá só para conhecer. A equipe insistiu bastante, me convidou. Será só um teste normal, nada demais. Nem sei, nunca fui, não sei nem como é que é.”
Verder zegt hij over F1 dat hij met verschillend teams gepraat heeft maar dat iedereen liever wacht tot de gemoederen wat bedaart zijn, hij moet nog zien wat er voor hem open staat, het beste team lijkt hem STR omdat die nieuwe coureurs rustig de kans geven. De drie of vier nieuwe teams vragen geld voor een stoeltje en dat is het laatste wat ik wil, ik denk niet dat dat nodig is
quote:
Negociações recentes na Fórmula 1
“No momento em que saí da Renault, falei com algumas equipes. Depois da confusão toda, todo mundo preferiu esperar a poeira baixar. Tenho que ver quem está aberto ainda. A melhor equipe talvez seja a STR, que não vai começar do zero. Tem cara de ter uma ambiente calmo para pilotos novos. Nas três ou quatro equipes novas, tem pagar para andar. Isso é a última coisa que quero fazer. Acho que não preciso.”
Dit is vrij vertaald maar raakt de strekking wel
  maandag 5 oktober 2009 @ 12:04:50 #182
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73387408
Q & A with Kimi Raikkonen

By Jonathan Noble Monday, October 5th 2009, 09:40 GMT
quote:
Q. Are you happy with that result?

Kimi Raikkonen: I mean it is fourth place. It is not much to be happy about, but what we have we need to be happy that we finished even fourth.

Q. You did not gain any positions at the start even though you had KERS. Was that disappointing?

KR: No. We chose to start with the harder tyres, so you are always going to give up a little bit of grip at the start. It is not really a long straight to the first corner. But we kept our place and, of course, you expect to gain a place but with the end result it didn't make any difference.

Q. Your second stint, even though you were heavier, was much quicker than your first stint. Was that down purely to the tyres?

KR: Well, we had different tyres. We need to use both of the tyres and when you don't have as much downforce as the others, when you run the harder tyres you keep sliding. When you run the softer tyres you have a bit more grip and the car was much better.

Q. Was there no chance to get Lewis Hamilton at the restart after the safety car?

KR: No. It is pretty hard to get close enough, even at the restart. We were sliding around, and they are much faster than us in a straightline. So even without the KERS, there was no chance for me to get him.

Q. You have maintained third place in the championship, so it is good isn't it?

KR: Yeah. I don't know how much the difference is - one point. But they seem to be faster than us so it will be difficult to keep them behind, but there are two races to go. Anything can happen, we will try and we will where we end up.

Q. Back in 2007 you headed into the final two races with a 17-point deficit to Lewis Hamilton but still won the title. Sebastian Vettel has a 16-points deficit now, is it easier for him knowing that he just has to go out there and go for the win?

KR: I don't know if it makes much difference. The Red Bull is definitely a fast car, as we have seen this year. The Brawn – who knows what they are doing? I think the car is better than what they achieve at the moment. For sure, he [Vettel] has a chance but in the end the Brawns need to make quite a big mistake to lose it any more. But you never know. You need a few mistakes, a few accidents, and it all looks different.

Q. Did the car feel better on the softer tyre?

KR: Yeah. Overall the balance is the same, but you just have more grip across the tyre and then it improves a lot. It is a bit of a similar story to the last race, but with the hard tyre it was not as bad as the last race – but it was the same there. With the soft you gain grip and got faster.

Q. Will you resolve your future in a few days?

KR: No.

Q. So in Brazil will there be the same questions?

KR: I don't know. Like I said, I have no contract for next year. I am looking at different options and we will see what happens in the future. I don't know when we are going to tell anything – or if we have anything to tell.

Q. We saw this weekend quite a few big accidents, mainly from rookies. Some drivers complain that this is a bit of a dangerous circuit. What do you think?

KR: I think it is a dangerous sport. This is more a kind of old-style circuit. The new circuits have a lot of run-off with asphalt, so it makes no difference if you make a mistake, you can usually get back on the circuit. Here, if you make a mistake you are usually going to hit the wall and I think that is how it should be. You get punished for the mistakes and it makes it more exciting, and I think you need to be more precise.

Q. What are the criteria that you would like to use to choose your team for next year?

KR: There are many different choices what you want. But first of all, you want a contract you are happy with, and a car that you have a chance to win the championship with. There is no point to go to a smaller team and just drive. I get nothing from that.

Q. So you are not going rallying?

KR: I have no interest to drive around just in 10th place. I get nothing from that. I would rather stay home and do something else. If I cannot have the proper team, with a proper winning car, then I will think about it.

Q. Is rallying more appealing now that you have done it?

KR: No. It is the same story. There is no point to go there if you don't get a good car and a good team. Whatever you do, you need to give yourself a chance to be up there, and have the equipment to fight for the best possible positions.

Q. Do you think you are ready to compete at the top level in rallying?

KR: I don't know. I have never driven the world rally car. I have some idea from the rallies that I have done, but for sure you need a lot of practice. You need to give yourself time to be up there, and I think in F1 speed wise if you don't have the experience it is not a problem. But experience there is everything. It is a different story.

Q. Having done both, what is easier – to go from F1 to rallying, or from rallying to F1?

KR: Of course, for me, there is only one direction to look. If I am doing F1, for me, it is an easy sport. I don't know you would feel if you have never driven the car. But I would still say that the rallying is more difficult. You have more things changing there, you have the co-driver, you need to make the notes and understand what they are doing. In F1, you are doing the same circuits lap after lap, and there every kilometre is different. In that way, for me, it is harder to go rallying than F1.

Q. There is talk of Sebastien Loeb coming to F1. Which would you think would be the easier switch?

KR: For me, I would say coming to F1 is easier than us going there. But, like I said, doing F1, you can have no experience if you have never felt what an F1 car feels like to drive. It is a difficult question.

Q. You have two races left with Ferrari. What provides your motivation?

KR: It is the same thing that I said before. I have no interest in driving for a bad team next year. If I race here, I always try to finish as high as I can. I don't need anything to motivate me. If I drive, I drive to do my best and that is it.

Q. Do you want a winning car from day one, or do you want to go to a team you can build up and make a winner?

KR: No. Like I said, if I want to race, I want to have a car that is ready there next year to win the championship. I want to have at least given myself the chance – and then it is up to me and the team to see what happens. But at least you have to have a car in the first part that gives you a chance to win.
Q. We saw this weekend quite a few big accidents, mainly from rookies. Some drivers complain that this is a bit of a dangerous circuit. What do you think?

KR: I think it is a dangerous sport. This is more a kind of old-style circuit. The new circuits have a lot of run-off with asphalt, so it makes no difference if you make a mistake, you can usually get back on the circuit. Here, if you make a mistake you are usually going to hit the wall and I think that is how it should be. You get punished for the mistakes and it makes it more exciting, and I think you need to be more precise.
pi_73388589
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:15 schreef Atreidez het volgende:

[..]



Kan Briatore mooi in de achterbak zitten.
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:52:07 #184
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73390040
Nascar Truck Series hm.
Wat zou een verstandige keus zijn om wellicht ooit terug te kunnen keren in de F1?
GT's, Le Mans, Indycars?
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:34:15 #185
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73391029
GP2
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:35:51 #186
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73392982
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:52 schreef bodylotion het volgende:
Nascar Truck Series hm.
Wat zou een verstandige keus zijn om wellicht ooit terug te kunnen keren in de F1?
GT's, Le Mans, Indycars?
Ik denk dat de NASCAR Sprint Cup competitie, op Formule 1 na, de hoogst haalbare tak van autosport is op dit moment wanneer je kijkt naar exposure en salaris.
Wel is Nascar een compleet ander soort discipline waarmee je je dus niet echt in de kijker rijdt bij F1 teams.

Daarnaast Piquet zal waarschijnlijk eerst een jaar Truck series of Nationwide series moeten rijden en goede resultaten moeten behalen voordat hij uberhaupt in aanmerking komt voor een Sprint cup stoeltje.
En in de Sprint cup geldt over het algemeen dat een coureur 2/3 jaar de tijd nodig heeft om op niveau te komen om voor de prijzen mee te kunnen racen. Vraag maar aan Juan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 05-10-2009 16:06:54 ]
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:50:55 #187
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73393539
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:34 schreef sanger het volgende:
GP2
van F1 naar GP2 of F3000, is dat vaker gebeurt?
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:00:36 #188
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73393815
Giorgio Pantano
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73394549
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:00 schreef sanger het volgende:
Giorgio Pantano
Timo Glock ook! (F3 -> F1 -> ChampCar -> GP2 -> F1)
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik denk dat de NASCAR Sprint Cup competitie, op Formule 1 na, de hoogst haalbare tak van autosport is op dit moment wanneer je kijkt naar exposure en salaris.
Wel is Nascar een compleet ander soort discipline waarmee je je dus niet echt in de kijker rijdt bij F1 teams.

Daarnaast Piquet zal waarschijnlijk eerst een jaar Truck series of Nationwide series moeten rijden en goede resultaten moeten behalen voordat hij uberhaupt in aanmerking komt voor een Sprint cup stoeltje.
En in de Sprint cup geldt over het algemeen dat een coureur 2/3 jaar de tijd nodig heeft om op niveau te komen en voor de prijzen mee te kunnen racen. Vraag maar aan Juan.
Ik denk dat ik NASCAR zelfs hoger aansla dan F1 en zeker dan IRL. Gerenomeerde coureurs (o.a Franchitti, Carpentier, Villeneuve) uit de Indycars komen niet aan bod in de NASCAR.

Omgekeerd zie je ze niet veel al deed Jeff Gordon een aantal jaar geleden een test bij Williams. Die was niet slecht. Hij was slechts 1 seconde langzamer dan Montoya's snelste tijd van die dag op een circuit waar hij nog nooit eerder had gereden.

Maar het is inderdaad een hele andere discipline.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:05:40 #190
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73396014
Oja Glock natuurlijk!
Van hem heb ik nog steeds hoge verwachtingen.

Pantano was niet zo'n succes toch?
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:07:42 #191
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73396106
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:05 schreef bodylotion het volgende:Pantano was niet zo'n succes toch?
Pantano is te vroeg gebracht bij Jordan. Hij was te jong en onervaren. Hij doet het de laatste paar jaar heel erg goed imo. Ik zi ehem eerlijk gezegd ook wel instappen bij 1 van de nieuwe teams.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73397885
quote:
KR: I think it is a dangerous sport. This is more a kind of old-style circuit. The new circuits have a lot of run-off with asphalt, so it makes no difference if you make a mistake, you can usually get back on the circuit. Here, if you make a mistake you are usually going to hit the wall and I think that is how it should be. You get punished for the mistakes and it makes it more exciting, and I think you need to be more precise.
Kijk en daarom mag ik Kimi zo graag. Hij zegt gewoon precies hoe het is
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:18:04 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73398294
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Kijk en daarom mag ik Kimi zo graag. Hij zegt gewoon precies hoe het is
De snelheid heeft hij ook als hij maar gemotiveerd is, daarom zie ik hem liever bij Brawn volgend jaar dan bij McLaren, maar ook Toyota is een beter optie denk ik omdat Hamilton toch echt de nummer 1 is bij McLaren
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:03:52 #194
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73399742
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

De snelheid heeft hij ook als hij maar gemotiveerd is, daarom zie ik hem liever bij Brawn volgend jaar dan bij McLaren, maar ook Toyota is een beter optie denk ik omdat Hamilton toch echt de nummer 1 is bij McLaren
ik denk dat McLaren de boel volgend jaar ook wel weer op snelheid heeft en gewoon weer mee gaat strijden om de titel.
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:17:14 #195
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73405755
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:03 schreef bodylotion het volgende:

[..]

ik denk dat McLaren de boel volgend jaar ook wel weer op snelheid heeft en gewoon weer mee gaat strijden om de titel.
dat denk ik ook daarom is het naar mijn mening beter als hij als eerste rijder naar een ander team gaat want Hamilton zal z'n status niet zomaar opgeven
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:19:56 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73405897
Massa returns to Maranello

By Pablo Elizalde Monday, October 5th 2009, 16:23 GMT
quote:
Felipe Massa returned to Ferrari's headquarters in Maranello for the first time since his accident at the Hungarian Grand Prix on Monday.

The Brazilian is scheduled to work on Ferrari's simulator, have technical meetings and continue with his programme of physical exercise following his return to Europe.

Massa is also expected to test a two-year old F2007 car fitted with GP2 tyres, but Ferrari said no date has yet been set, although the team ruled out it would be this week.

"I'm finally back home," Massa told Ferrari.com "This is my second family and I couldn't wait to see them again, all the people I've been working with for many years and who have been close to me these days.

"Now I can really say that I start working again. There's lots to do, but I'm happy. I like the way in Maranello."

Team boss Stefano Domenicali was happy to welcome Massa back.

"It's good to have Felipe back with us," Domenicali said, "and I'm happy that I can embrace him again. We called Chairman Luca di Montezemolo together and he was happy to say hello to Felipe, wishing him well for his work, while they took an appointment for the next days.

"Today we'll have some technical meetings and mainly physical exercise. Felipe has to get back on top: he has a demanding period ahead of him with constant activities, but he knows that we're not in a hurry."
autosport.com
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:31:34 #197
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_73406519
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het alleen met geld te maken heeft maar als er geen goede ervaren coureurs voorhanden zijn kan je beter met een jong talent "gokken". laten we eerlijk zijn Sato, Villeneuve, Klien en Davidson voegen toch niets (meer) toe om over Karthikeyan maar te zwijgen
Gezien de genoemde namen wist ik ook niet hoe serieus ik dat moest nemen. Klein? Kartikeyan? (beiden te slecht) Villeneuve? (heeft allang aangegeven niets meer in de F1 te zoeken) Wat Sato en Davidson betreft ben ik niet met je eens dat ze niets toe te voegen hebben. Beiden hebben veel ervaring, en zijn gewoon snel. Sato (die in het begin van het seizoen al bewezen had sneller te zijn in de STR dan de beide rijders waar men uiteindelijk voor koos (Bourdais, Buemi) is daarnaast ook nog eens een erg attractieve rijder om bezig te zien. Zeker in deze auto's met deze bochtensnelheid, ben ik benieuwd naar wat hij kan. Ik bedoel, laten we eerlijk wezen. De meeste rijders zijn gewoon een stel saaie knuppels die zeer berekenend rijden. Op een paar na dus. En het mooie is dat deze ook voorin mee kunnen doen Hamilton, Kubica, Vettel en Alonso kunnen wel een aardige knokpartij leveren). Daarachter gebeurt er echter maar weinig.
Grosjean, Trulli, Glock, Kovalainen Buemi, Webber, Rosberg, Nakajima, Button, Liuzzi, Heidfeld, Fisichella. En dan zijn Bourdais en Piquet al weg. Allemaal rijders die me totaal niets doen en ik totaal niet zou missen. Niet dat het allemaal slechte rijders zijn, in tegendeel, maar echt karakter straalt er niet van af en geen van hen zou ik missen wanneer ze er niet meer bij zouden zijn.

Daarom ben ik ook blij dat Massa gewoon een kans lijkt te krijgen in de Ferrari. Ik zie graag nieuwe gezichten. Maar ik wil ook de garantie dat een nieuwe coureur wat brengt. Wat dat betreft zijn we de laatste tijd wat teleurgesteld. En Massa is gewoon een goeie die ook goed is voor een leuke discussie. Alleen jammer dat Alonso nu zijn teamgenoot is, en we geen latijns-Amerikaanse temperamenten zien botsen.

We krijgen De La Rosa terug. Nog zo'n nietszeggend figuur die tijdens zijn actieve carrière vooral in de anonimiteit rondreed. Zogenaamd hèt talent, maar Walkinshaw knalde uiteindelijk hèm en niet Jos eruit (en later Jos alsnog ).
Overigens zie ik wel liever De La Rosa terugkomen dan alle anderen die een grote kans maken terug te komen. Ik ben benieuwd wat hij na al die jaren als McLaren testcoureur kan laten zien.

[ Bericht 8% gewijzigd door Xaobotnik op 05-10-2009 21:36:42 ]
pi_73409358
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Kijk en daarom mag ik Kimi zo graag. Hij zegt gewoon precies hoe het is
En daarom heeft hij ook geen zin meer in de sport. Het risico is uit de sport gehaald. Daarom rijdt hij dan maar bij de start gewoon helemaal over de uitloopstrook om zo een paar man te pakken en een lange neus te trekken naar de rest. I like
pi_73410208
Zullen we een petitie houden dat op elk circuit waar ze tegenwoordig rijden de uitloopstroken weer weg moeten?

Ik denk dat 99,9% van de fans het daar mee eens is

F1 moet zoals Kimi zegt gewoon gevaarlijk zijn en als je de ballen niet hebt dan moet je niet aan het spelletje mee doen.

Tegenwoordig is de kans op ernstige verwondingen in de F1 een stuk kleiner dan dat je door de week in de supermarkt boodschappen gaat doen.

Die huisvrouwen scheuren als gekken met die onbestuurbare karretjes!

Levensgevaarlijk zeg ik je !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 5 oktober 2009 @ 23:05:18 #200
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73410641
Kubica to be announced tommorow from Renault at 11.00 France time

http://twitter.com/f1enigma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')