Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009quote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
Diequote:
En volgend jaar ook niet, omdat Rosberg bijna zeker naar Brawn gaat.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:01 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik heb nog geen aankondiging gezienHoopte dat we Japan al een dubbele Nico bij Williams hadden..
Kan niet wachten tot volgend jaar de PS3 versie uitkomt. Veels te lang geen fatsoenlijke F1 game meer gespeeld.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:39 schreef nils7 het volgende:
Ik plaats het nog ff voor de F1 game liefhebber... aan het eind van de maand staat F1 2009 van Codemasters voor de Wii en PSP gepland!
Hetzelfde voor mij, F1 2005... 4 jaar geleden al weer en om nou te zeggen dat die fatsoenlijk is.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:48 schreef Gauner het volgende:
[..]
Kan niet wachten tot volgend jaar de PS3 versie uitkomt. Veels te lang geen fatsoenlijke F1 game meer gespeeld.
Mijn laatste was F1 Championship Edition voor de PS3 (2007 ofzo?).quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:55 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hetzelfde voor mij, F1 2005... 4 jaar geleden al weer en om nou te zeggen dat die fatsoenlijk is.
Heb er speciaal een Wii voor gekocht om 2009 maar te gaan spelen.
Gelukkig heeft Codemasters in het verleden wel wat race games ervaring zolang het maar niet op de F1 lijkt die ze in DTM racedriver 3 hebben gepropt!
Neej maar wij hebben thuis toch nog geen LCD of HD tv (wel op m'n slaapkamer maar heb daar helaas niet al te veel ruimte om een Wii te plaatsen) dus of dat nou zoveel beterschap zou leveren!quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:59 schreef Gauner het volgende:
[..]
Mijn laatste was F1 Championship Edition voor de PS3 (2007 ofzo?).
Speciaal een Wii ervoor gekocht, toe maar.
Maar grafisch ziet de Wii versie er wel niet heel goed uit toch?
tegenstrijdigquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:20 schreef LeXX het volgende:
[nostalgie]De laatste fatsoenlijke F1 game was GP2, de rest was bagger[/nostalgie]
tevens TVP
yeah i knowquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie Geoff Grammonds Grand Prix 2 bedoeltDeze
http://www.spitsnieuws.nl(...)so_naar_ferrari.htmlquote:De Spaanse Formule 1 coureur Fernando Alonso heeft een vijf-jarig contract ondertekend bij Ferrari.
Alonso zal rond de 25 miljoen euro per jaar verdienen bij de Italiaanse renstal. De tweevoudig wereldkampioen heeft een contract bij Renault tot 2010, maar mag aan het eind van dit seizoen vertrekken.
Alonso zal bij Ferrari de Fin Kimi Raikkonen vervangen, die volgens geruchten naar McLaren zou vertrekken.
Inderdaad, die bedoel ik. Mooie tijden met het aanpassen van de auto's, level packs en voor die tijd ontzettend goede graphicsquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie Geoff Grammonds Grand Prix 2 bedoeltDeze
quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:11 schreef Swindler het volgende:
Spitsnieuws weet al meer dan alle andere F1-Sites?
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)so_naar_ferrari.html
Wat meer info:quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:11 schreef Swindler het volgende:
Spitsnieuws weet al meer dan alle andere F1-Sites?
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)so_naar_ferrari.html
Er schijnen overigens ook wat technici van Renault en Red Bull Racing richting Ferrari te gaan.quote:Alonso could earn 150m euros at Ferrari
Fernando Alonso's new Ferrari contract could see him race for the famous Italian team until the end of the 2015 season and earn him 150 million euros, according to reports on Tuesday in the Spanish press.
The reports, in the newspapers AS and Diario Sport based mainly on the information of the radio station SER, said Spaniard Alonso, 27, is guaranteed three seasons at Maranello with an automatic option to extend in 2013 and 2014.
In addition to the terms of three years plus two, yet another conditional option to extend until the end of 2015 is reportedly also included. It is believed he will earn about 25 million euros every year.
The document has purportedly already been deposited with the Contract Recognition Board, and could be announced officially at 10am local from the Suzuka circuit in Japan on Thursday.
However, Italy's Corriere dello Sport claimed that while an announcement on Thursday is likely, the official news might also have to wait until Friday.
Former twice world champion Alonso, who has driven for Minardi and McLaren and is moving from his current team Renault, is also expected to take with him some of his preferred engineers.
His replacement at Renault will almost certainly be the Pole Robert Kubica, whose teammate will be the incumbent Romain Grosjean.
Blij misschien niet, maar wel benieuwd hoe Ferrari Alonso gaat behandelen tov Massa. Denk trouwens ook dat Alonso beter bij Ferrari past dan Raikkonen. Imo is Raikkonen meer een ''echte'' McLaren coureurquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
![]()
Ik weet niet of ik daar zo blij van wordt.
Massa zal tweede rijder worden vrees ikquote:Op dinsdag 29 september 2009 22:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Blij misschien niet, maar wel benieuwd hoe Ferrari Alonso gaat behandelen tov Massa. Denk trouwens ook dat Alonso beter bij Ferrari past dan Raikkonen. Imo is Raikkonen meer een ''echte'' McLaren coureur
Zullen Ferrari en McLaren volgend jaar weer de dienst uit maken?quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:09 schreef Gauner het volgende:
Ik word er wel erg blij van.
De beste coureur van het veld bij mijn favoriete team.
Dat ligt aan de auto, coureur kan misschien een verschil maken van 10%, meer niet.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:10 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Zullen Ferrari en McLaren volgend jaar weer de dienst uit maken?
Blij dat er nog een Alonso fan is, dacht dat ik de enige wasquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:48 schreef Waffle het volgende:
Ik wel. Prachtig wat hij met een auto kan. Geweldig dat hij naar Ferrari gaat. Kan ik eindelijk eens voor Ferrari zijn![]()
In de begin jaren van Schumacher was ik voor Ferrari, maar toen het te veel winnen werd voor Ferrari begon ik dit saai te vinden en werden Montoya, Button in de Honda en daarna Alonso in de Renault mijn helden. Toen Alonso naar Mclaren ging vond ik dit geweldig met Hamilton. Flinke strijd tussen de teamgenoten vond ik prachtig. En nu dus weer Alonso bij Ferrari. Tenminste als de geruchten waar zijn en ik neem eigenlijk aan dat dit wel zo is.
Zitten er nog 2 in de Sportcrew (waarvan ik het weetquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blij dat er nog een Alonso fan is, dacht dat ik de enige was
Ik heb hem 2 keer toevallig ontmoet en het is een super aardige gozer die alle tijd voor een praatje met mij namquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Zitten er nog 2 in de Sportcrew (waarvan ik het weet)....
Ben ook Alonso fan... in 2003 bij z'n eerste overwinning geweestquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blij dat er nog een Alonso fan is, dacht dat ik de enige wasen Gauner ook zie ik
![]()
Zal vast wel niet gebeuren denk ik. Ferrari, McLaren en BMW (Qadbak) zijn hun bolide voor volgend jaar al aan het ontwikkelen, dus het zal vast wel spannend en close gaan worden. Mooi duel: Alonso in een Ferrari tegen Hamilton in een McLaren, of dat spektakel gaat opleverenquote:Op woensdag 30 september 2009 10:41 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb afgelopen weekend op BBC gehoord dat of Raikonen nou blijft of weggaat, dat jaar salaris van 2010 moet hij zoiezo krijgenAlonso laat mooie dingen zien in goeie auto's, maar ik hoop dat het geen Ferrari 2004 seizoenen worden.. Zo'n goeie coureur zie je natuurlijk het liefst in gevecht en niet een halve minuut voor de rest uit op p1.
quote:Barrichello closing on Williams deal
Rubens Barrichello is closing in on a deal with Williams for 2010, AUTOSPORT has learned, in a move that could see him swap places with Nico Rosberg.
On the back of a season where he has resurrected his Formula 1 career, having turned a lifeline from Brawn GP into a full-scale assault on the world championship, Barrichello is poised to extend his stay in F1 for at least one more year.
Although his performances for Brawn were not enough to guarantee his future at the team, with Rosberg's move to the Brackley-based team an open secret in F1, Williams is believed to be keen to tap into Barrichello's vast experience and speed as it continues its push back to the front of the grid.
With Williams expected to sign rookie Nico Hulkenberg, the team has set its sights on an experienced team leader to help guide car development and help bring on a rookie team-mate.
Sources have claimed that Barrichello recently visited the Williams factory at Grove to discuss the plans for next year, and it is understood that an outline deal either has already been agreed or is close to being concluded.
Speaking in Singapore last weekend, Williams technical director Sam Michael made no secret of the fact that the team's preference was for a driver line-up that featured both experience and youth.
"If you have someone who is very experienced that is great because they have experience on set-up and car direction," he explained. "And if you have someone who is young, then they bring enthusiasm.
"We've had many different drivers in Williams over the years in both camps - experienced guys and rookies, and they have all had their plus and minuses. But the most important thing is that they are fast, this is first and foremost for us."
Barrichello has won two races this year and currently lies 15 points behind team-mate Jenson Button in the world championship standings, with three races to go.
Although Barrichello is close to a deal with Williams, it is not impossible that he could be kept by Brawn GP if the team fails to reach agreement with Button about the financial terms of a new contract for 2010.
Discussions between the world championship leader and the team over money for next year have not yet reached a conclusion. It is understood the two parties are still some way apart in their discussions about just how much Button should be paid on the back of his strong campaign, having agreed to a cut-price deal this year to ensure Brawn GP's future in F1.
However, Barrichello may feel it is better to take a guaranteed seat at Williams in the next few weeks rather than wait until after the season for the chance of something that may not happen.
Williams also held talks with Robert Kubica earlier this year, but the Polish driver is now expected to take up an offer he has from the Renault team.
Hulkenberg, Heidfeld, Barrichello... man man... ik denk dat Frank dadelijk zelf wel 4 auto's in zal zetten!quote:
Rosberg zou naar BrawnGP gaan. En over Heidfeld heb ik nog geen geruchten gelezen dat die naar Williams zou gaan.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:30 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hulkenberg, Heidfeld, Barrichello... man man... ik denk dat Frank dadelijk zelf wel 4 auto's in zal zetten!
En waar moet unsere freund Nico heen dan?
Rond Heidfeld is het sowieso vrij stil, in veel silly season lijstjes blijft hij ook bij Sauber(Qadbak) staan.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Rosberg zou naar BrawnGP gaan. En over Heidfeld heb ik nog geen geruchten gelezen dat die naar Williams zou gaan.
Las bij Kovalainen iets vluchtigs over Toyota, maar dat was het dan ook wel. Zie hem wel terug gaan richting Renault, maar dan als vervanger van Grosjean. Al kan ik me niet voorstellen dat ze die zo snel gaan vervangen. En dan lijken me de opties daar al vrij nihil. Aangezien het er naar uit gaat zien dat Kubica richting Renault gaat.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Rond Heidfeld is het sowieso vrij stil, in veel silly season lijstjes blijft hij ook bij Sauber(Qadbak) staan.
Kovalainen is ook al zo'n geval, waar gaat hij naartoe wanneer hij vervangen wordt door Raikkonen? Er zijn wat slappe geruchten over Renault, maar meer ook niet.
Heidfeld of Barrichello rijdt denk ik volgend jaar naast Hulkenberg in de Williams. Kovalainen is idd een geval van waar moet die heen. Het zou me eigenlijk niet verbazen dat hij weer terug naar Renault gaat. De reden waarom het bij hem niet lekker ging bij Renault was Briatore en die is inmiddels vertrokken.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Rond Heidfeld is het sowieso vrij stil, in veel silly season lijstjes blijft hij ook bij Sauber(Qadbak) staan.
Kovalainen is ook al zo'n geval, waar gaat hij naartoe wanneer hij vervangen wordt door Raikkonen? Er zijn wat slappe geruchten over Renault, maar meer ook niet.
Ferrari.comquote:Maranello, 30th September 2009 - Scuderia Ferrari Marlboro announces that it has reached an agreement with the driver Fernando Alonso. The agreement covers three racing seasons, starting in 2010.
The Scuderia’s driver line-up next season will therefore be made up of Felipe Massa and Fernando Alonso, with Giancarlo Fisichella in the role of reserve driver.
Kimi Raikkonen will leave the team at the end of this current season, after what has been a rewarding and fruitful partnership, which saw him win the Drivers’ title in 2007. He also played a key role in Ferrari’s taking of the Constructor’s title that same year and in 2008.
“We are very proud to welcome to our team another winning driver, who has demonstrated his amazing talent by winning two World Championships in his career to date,” said Stefano Domenicali. “Of course, we wish to thank Kimi for everything he has done during his time with Ferrari: in his first year with us, he managed to win the Drivers’ title, thus making his contribution to Ferrari’s history and he played a vital role in our taking of the Constructors’ title in 2007 and 2008. Even during a difficult season like this one, he has demonstrated his great talent, with several good results, including a great win in Spa and we are sure that we can share more good times together in the final three races of this season.”
“With common consent, we have agreed to terminate the contract binding me to Ferrari to the end of 2010, one year ahead of schedule,” said Kimi Raikkonen. “I am very sad to be leaving a team with which I have spent three fantastic years, during which time I won plenty of races. Together, we have won 50% of the world titles in that period and I managed to take the Drivers’ title in 2007, thus achieving the target I had set myself at the start of my career. I have always felt at home with everyone here and I will have many happy memories of my time with the team.”
hij ziet er niet gelukkig uit in ieder geval.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:05 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er toch nog best slecht uit zo, na zoveel weken.. Hoop voor m dat t nog gelijk trekt.
Räikkönen niet snel? Hmquote:Op woensdag 30 september 2009 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Goed nieuws dit. Raikkonen was gewoon niet snel genoeg, terwijl pure snelheid zijn sterke punt zou zijn. Ik heb me altijd al afgevraagd waar het idee vandaan kwam dat hij zo snel zou zijn. Alonso maakt van Massa weer de tweede rijder op snelheid, en is goed voor de ontwikkeling van de wagen, en is tactisch sterk en maakt niet veel fouten.
Snel in de zin zoals Massa, Button, Barrichello en Heidfeld snel zijn. Maar niet sneller zoals Hamilton en Alonso dat zijn. Anders had hij Massa wel ruim verslagen (en Heidfeld ook). Dat scheelt nog even 2/10e tussen de echt snelle coureurs en gewone goede F1-coureurs. En dus 3 plekken op de grid, en dus een dikke 10 seconden per race, en dus een heleboel punten.quote:
Ik wil niet lullig doen, maar Kimi is de enige die dit jaar ook maar iets heeft weten te presteren in die knakenbak die Ferrari dit jaar op de grid heeft gezet en er hebben inmiddels al 4 man in gereden.quote:Maar Raikkonen is dus gewoon niet bijzonder snel gebleken.
f1.comquote:Following news that he is to part company with Ferrari at the end of the season, Kimi Raikkonen has spoken of his sadness at leaving the Italian team. Raikkonen’s place at Ferrari will be taken by current Renault driver Fernando Alonso, who will join Felipe Massa and reserve driver Giancarlo Fisichella.
Raikkonen has been with Ferrari since joining from McLaren in 2007. That season he clinched the drivers’ title and over his three years at the team has taken nine race victories, five pole positions and 225 world championship points.
“With common consent, we have agreed to terminate the contract binding me to Ferrari to the end of 2010, one year ahead of schedule,” said the Finn. “I am very sad to be leaving a team with which I have spent three fantastic years, during which time I won plenty of races.
“Together, we have won 50 percent of the world titles in that period and I managed to take the drivers’ title in 2007, thus achieving the target I had set myself at the start of my career. I have always felt at home with everyone here and I will have many happy memories of my time with the team.”
Paying tribute to Raikkonen, Ferrari team principal Stefano Domenicali commented: “Of course, we wish to thank Kimi for everything he has done during his time with Ferrari: in his first year with us, he managed to win the drivers’ title, thus making his contribution to Ferrari’s history and he played a vital role in our taking of the constructors’ title in 2007 and 2008.
“Even during a difficult season like this one, he has demonstrated his great talent, with several good results, including a great win in Spa and we are sure that we can share more good times together in the final three races of this season.”
Raikkonen, 29, has yet to reveal his plans for 2010.
Ik wil niet lullig doen, maar tot de GP van Hongarije had Massa toch echt 22 punten, en Kimi er maar 10........quote:Op woensdag 30 september 2009 18:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar Kimi is de enige die dit jaar ook maar iets heeft weten te presteren in die knakenbak die Ferrari dit jaar op de grid heeft gezet en er hebben inmiddels al 4 man in gereden.
Kimi is zeker snel en als Kimi in Button zijn auto zou zitten was hij ws nu al WK
Dat hij sneller is dan Badoer staat ook niet ter discussie.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:34 schreef vosss het volgende:
Ik wil niet lullig doen, maar Kimi is de enige die dit jaar ook maar iets heeft weten te presteren in die knakenbak die Ferrari dit jaar op de grid heeft gezet en er hebben inmiddels al 4 man in gereden.
Button is hetzelfde verhaal, qua snelheid. Niks mis mee, maar hij moet de snelste auto hebben om kans te maken op het wk, en geef hem een goede teamgenoot, en hij heeft er zijn handen vol aan. Als hij net zoveel pech had gehad met de auto als Barrichello of zelfs Vettel, stond het er heel ander voor.quote:Kimi is zeker snel en als Kimi in Button zijn auto zou zitten was hij ws nu al WK
quote:Alonso: "Ik zou eigenlijk in 2011 naar Ferrari"
Fernando Alonso heeft laten weten enorm in zijn nopjes te zijn met zijn overstap naar Ferrari. De tweevoudig wereldkampioen onthulde verder dat hij eigenlijk pas in 2011 naar Ferrari zou gaan, maar dat die plannen pas onlangs zijn gewijzigd.
"Ik heb afgelopen zomer een contract getekend om vanaf 2011 voor Ferrari te rijden, maar de afgelopen dagen veranderden die plannen en is er besloten om mijn komst naar Maranello met een jaar te vervroegen", liet Alonso weten. "Ik ben er zeer trots op dat ik voor Ferrari ga rijden. Het is de droom van iedere coureur om voor dit team te racen en vandaag is die droom voor mij dus uitgekomen. Ik wil Ferrari-president Luca di Montezemolo enorm bedanken. Hij heeft zich enorm ingespannen voor deze driejarige deal."
Over zijn vertrek bij Renault, waarvoor hij afgelopen weekend nog een podiumplaats behaalde in Singapore, zei hij: "Ik heb een geweldige tijd gehad bij Renault. We hebben samen vier wereldtitels behaald en, tot op dit moment, 21 races gewonnen. Ik wens het team het allerbeste toe voor de toekomst en ik hoop dat ik dit jaar nog een paar mooie resultaten voor ze kan scoren."
"Zodra dit seizoen is afgelopen, zal ik mij volledig gaan richten op volgend jaar. Ik weet zeker dat Felipe Massa en ik de fans van Ferrari wat te vieren kunnen geven. Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan bij mijn nieuwe team."
Maar vosss stelt dat Kimi de enige is. Dat is niet zo, want Massa deed het beter dan Kimi.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat hij sneller is dan Badoer staat ook niet ter discussie.
[..]
http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type=James_Allen&id=47037&PO=47037quote:It’s the move that the Formula 1 world has been expecting for months, but as James Allen explains, the Alonso to Ferrari deal for 2010 has only been definitively concluded in recent weeks.
The itv.com/f1 columnist also looks at why it has been Raikkonen, and not Massa, who has been forced to make way for his generational rival, while also explaining why F1 is set to be the real winner from this particular driver merry-go-round.
Fernando Alonso joining Ferrari was the worst kept secret in recent F1 memory.
The Spaniard was first mooted as a Ferrari driver in December last year and the rumours have swirled around ever since.
But it was really only in the last few weeks that the deal has come together.
There was an understanding between them that had either 2011 or 2010 as the start point depending on how the season panned out.
Ferrari took their time over deciding what to do.
As of Spa it was still not clear exactly which way they were heading.
At Monza came the scheduled announcement that Santander would be joining the Ferrari team.
The deal is a big one, in the region of ¤45 million a season.
When you consider that they still have Philip Morris and other sponsors, that their share of the TV and prize money is $50 million and they get an extra payment for their historic status in F1, they are very well funded for the new-look F1 where budgets are supposed to come down to below ¤100m in 2010 and then down to around ¤60 million in 2011.
Alonso will drive alongside Felipe Massa.
Many people are surprised that it is Raikkonen who is making way when Massa is the cheaper driver to pay off and it is not clear yet that he will be his old self when he gets behind the wheel.
However Ferrari clearly feels that the brave little Brazilian is part of the family and they would not dump him when he is at his most vulnerable.
This would play badly in Italy and around the world.
Also the reasons for dropping Raikkonen stretch back through his time with the team. He has a very different way of working from Michael Schumacher, he has a social life which is oriented very differently from the Italian way and it wasn't such a great fit.
You have to admire Kimi for being his own man, but I think he will regret not trying to fit in to what they expected of him.
He achieved his dream, to win the world championship and you can bet that he will be massively motivated to do it again in a McLaren to show Ferrari and everyone else how good he is.
Lewis Hamilton will have a tiger by the tail next season, if they end up as a pairing.
As for Alonso, he will go well at Ferrari. He's intelligent, fast, organised and ruthless. He is the leader they have been lacking.
And the rivalry between Alonso, Hamilton and Raikkonen is going to make F1 one of the most compelling spectacles in sport in the coming years.
Moet jij even een jaar terug kijken.. toen heeft hij bijna het record snelste race rondes verbroken.. hij is wel snel, maar zit vaak of in de verkeerde auto of in de stukke auto..quote:Op woensdag 30 september 2009 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Goed nieuws dit. Raikkonen was gewoon niet snel genoeg, terwijl pure snelheid zijn sterke punt zou zijn. Ik heb me altijd al afgevraagd waar het idee vandaan kwam dat hij zo snel zou zijn. Alonso maakt van Massa weer de tweede rijder op snelheid, en is goed voor de ontwikkeling van de wagen, en is tactisch sterk en maakt niet veel fouten.
Hij heeft 7 jaar doorgebracht bij de 2 absolute topteams, en hij heeft maar één keer een fatsoenlijke auto gehad? Snelste racerondes zegt niks. Als Ferrari vorig jaar een wat betere coureur had gehad dan Massa, dan hadden ze wk kunnen worden, want Hamilton maakte er een potje van natuurlijk. Maar Massa was net zo snel als Raikkonen. Dat was niet de bedoeling. Massa was bedoeld als secondant. Anders heb je twee coureurs die elkaars punten afpakken. Zo werkt Ferrari liever niet. Ze hadden Schumacher en die had dik 3 tienden op Massa.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:49 schreef Giem het volgende:
[..]
Moet jij even een jaar terug kijken.. toen heeft hij bijna het record snelste race rondes verbroken.. hij is wel snel, maar zit vaak of in de verkeerde auto of in de stukke auto..
Ik vind dit dus echt ongefundeerd... Alsof coureurs en F1 met een rekenmethode zijn te bepalenquote:Op woensdag 30 september 2009 21:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze hadden Schumacher en die had dik 3 tienden op Massa.
Handje uit de cockpit is toch niet zo raar... Alleen wat ie dan met ze vingertjes deed stoorde mensen zich aanquote:Op woensdag 30 september 2009 22:25 schreef LeXX het volgende:
Dan gaan we zeker weer dat handje zien uit de cockpit, zoals hij ook deed met de toen nog competatieve Renault...
Persoonlijkheid kan ik in komen. Maar ga niet ontkennen dat Alonso één van de beste, zoniet de beste coureur van het veld is. Dat in combinatie met Ferrari, die zijn auto voor 2010 wss al bijna klaar heeft, is een gouden combinatie. Marketingtechnisch ook beter dan Raikkonen.quote:Op woensdag 30 september 2009 23:33 schreef vosss het volgende:
Ik stoor me gewoon aan zijn hele persoonlijkheid en ik hoop van harte dat die lambal nooit meer een WK titel pakt en dat ze hem bij Ferrari over 3 jaar kots en kotsmoe zijn en dan Vettel in die bak zetten.
Vettel is in mijn ogen eigenlijk zo een beetje nog de enige echte baas in de F1 vandaag de dag
ik vraag me dan ook af of ze Massa uit loyaliteit - want daar hebben ze een handje van - houden, of omdat hij echt zo goed.quote:Op woensdag 30 september 2009 23:54 schreef vosss het volgende:
Als ik Luca was had ik Massa eruit geflikkert en Vettel naast Kimi gezet. Dát was pas een gouden combinatie geweest
Daar heb je in zoverre gelijk in dat het altijd maar om gemiddelden gaat. Maar het is wel een sport waarbij het er bij de coureur om gaat dat hij de snelheid uit de auto en de omstandigheden haalt, de auto is er niet om de snelheid uit de coureur te halen. Dan zie je over een heel seizoen of nog beter twee seizoenen dat de een daar beter in slaagt dan de ander.quote:Op woensdag 30 september 2009 22:26 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik vind dit dus echt ongefundeerd... Alsof coureurs en F1 met een rekenmethode zijn te bepalenIedere coureur heeft een bepaalde motivatie, sterkte verschilt per weertype, bandenset, enz en vooral per circuit.. Massa werd bijvoorbeeld echt niet telkens winnaar Istanbul door geluk, hij was op dat circuit gewoon veruit sneller dan de rest. Dat over het algemeen Schumi de betere was is geen rare uitspraak, maar om er zo maar een tijd aan te plakken is onzin.
Alonso had het bijzonder lastig met Trulli bij Renault, werd in 2005 WDC met een superieure auto en een mietjes-instelling (liever vijfde en wat punten dan doorstampen voor een extra punt: in Spa zei ie zelfs 'there is a lot to be lost in races') en kon in 2006 zijn grote mond ook niet waarmaken (riep in Canada dat ie het gat met Schumacher niet kleiner liet worden dan 20-25 punten en aankomende in Suzuka lag Schumacher voor op punten) behalve dan dankzij een ploffende Ferrari in Suzuka. In 2007 moest ie liegen, chanteren en valsspelen om een rookie achter zich te kunnen houden en in 2008 had ie hulp van een crashende teamgenoot nodig om een overwinning te kunnen behalen (los of ie er uberhaupt wat van afwist).quote:Op donderdag 1 oktober 2009 07:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar heb je in zoverre gelijk in dat het altijd maar om gemiddelden gaat. Maar het is wel een sport waarbij het er bij de coureur om gaat dat hij de snelheid uit de auto en de omstandigheden haalt, de auto is er niet om de snelheid uit de coureur te halen. Dan zie je over een heel seizoen of nog beter twee seizoenen dat de een daar beter in slaagt dan de ander.
Dan kun je daar ook geen tijd op plakken, maar over een heel seizoen is het tijdsverschil er wel. En dan heb je wel eens dat een coureur in een bepaalde auto of onder bepaalde omstandigheden echt niet lekker draait, maar in principe kun je gewoon een ranglijst maken van alle coureurs qua snelheid als je ze afzet tegen hun teamgenoten. En dan zie je ook dat die over de loop der jaren gewoon niet verandert, de een is nou eenmaal sneller dan de ander. Je kunt het ook niet doen, en dan kun je de coureur die je het sympathiekste vindt de snelste noemen. Dat is even leuk, maar vervolgens komt zo'n coureur dan naast een andere teamgenoot te zitten die sneller blijkt, en dan moet je weer van alles verzinnen waar dat toch aan ligt.
Ik denk dat ik wel een tijd kan plakken op coureurs die een tijdje meedraaien: Als ze in dezelfde auto zitten gaat Massa het gemiddeld en ongeveer dik 2 tienden afleggen tegen Alonso, en Raikkonen met ook zoiets tegenover Hamilton.
Is dat zo? Het staat me niet meer zo bij, waren ze niet vooral in de kwalificatie aan elkaar gewaagd, kwalificatiespecialist Trulli en hij?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Alonso had het bijzonder lastig met Trulli bij Renault,
Dat is nou eenmaal zoals de puntentelling in mekaar zit. Hij verliest het doel niet uit het oog, het is een winnaar, en doet dus wat hem aan het WK helpt. Deze puntentelling beloont voorzichtigheid, dat is een ander probleem.quote:werd in 2005 WDC met een superieure auto en een mietjes-instelling (liever vijfde en wat punten dan doorstampen voor een extra punt: in Spa zei ie zelfs 'there is a lot to be lost in races')
Bijzaken.quote:en kon in 2006 zijn grote mond ook niet waarmaken (riep in Canada dat ie het gat met Schumacher niet kleiner liet worden dan 20-25 punten en aankomende in Suzuka lag Schumacher voor op punten) behalve dan dankzij een ploffende Ferrari in Suzuka.
Die rookie was ook wel het lievelingetje van de teambaas, de pers en de commercie. Terwijl hij de wagen ontwikkelde, Hamilton is ook gewoon heel erg snel, een kwaliteit die bijvoorbeeld Raikkonen niet heeft. Daarvoor maakt het rookie zijn ook niet uit, als je snel bent, ben je dat na 3 races. Dat geldt ook voor Raikkonen, hij was net zo snel als Heidfeld in zijn eerste seizoen, en is dat nog steeds. Van een heleboel coureurs is geroepen dat ze moesten wennen en zich moesten ontwikkelen, maar die bleken allemaal uiteindelijk toch niet goed genoeg. Het is gewoon talent, daar doet gewenning niet veel aan. Alonso en Hamilton springen eruit wat dat betreft, waarbij Hamilton dan een klein beetje sneller was, maar ook meer risico's nam voor die snelheid.quote:In 2007 moest ie liegen, chanteren en valsspelen om een rookie achter zich te kunnen houden
Hij zit bij de twee allersnelsten van het veld, al jaren. Het is een goede ontwikkelingscoureur, hij maakt niet veel fouten, hij racet slim, kan goed tegen de druk. Dat gaat Hamilton dus gewoon afleggen omdat hij niet wezenlijjk sneller is, tenzij hij de beste auto heeft.quote:Sorry, maar Alonso is een prima coureur, maar geen weergaloos talent.
Trulli won eerder in een Renault dan Alonso. Herstel. Ik check dit later nog even verder.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Is dat zo? Het staat me niet meer zo bij, waren ze niet vooral in de kwalificatie aan elkaar gewaagd, kwalificatiespecialist Trulli en hij?
Niet als ie een echte winnaar is, zoals Hamilton in Monza liet zien. Of Schumacher in 1995. Of in 2000. Of in Hongarij 2006.Willen winnen, ook al staat er een WDC op het spel. Daar zetten mensen de TV voor aan.quote:Dat is nou eenmaal zoals de puntentelling in mekaar zit. Hij verliest het doel niet uit het oog, het is een winnaar, en doet dus wat hem aan het WK helpt. Deze puntentelling beloont voorzichtigheid, dat is een ander probleem.
quote:Bijzaken.
Bron? Je geef hier wel erg aanquote:Die rookie was ook wel het lievelingetje van de teambaas, de pers en de commercie. Terwijl hij de wagen ontwikkelde, Hamilton is ook gewoon heel erg snel, een kwaliteit die bijvoorbeeld Raikkonen niet heeft.
Raikkonen ging in zijn tweede jaar F1 van een klein team (Sauber) naar een topteam (McLaren): Alonso ging in zijn tweede jaar van een klein team (Minardi) naar een testrijder rol bij een (toen) subteam (Renault). En dat gebeurde voor beiden in 2001-2002.quote:Daarvoor maakt het rookie zijn ook niet uit, als je snel bent, ben je dat na 3 races. Dat geldt ook voor Raikkonen, hij was net zo snel als Heidfeld in zijn eerste seizoen, en is dat nog steeds. Van een heleboel coureurs is geroepen dat ze moesten wennen en zich moesten ontwikkelen, maar die bleken allemaal uiteindelijk toch niet goed genoeg. Het is gewoon talent, daar doet gewenning niet veel aan. Alonso en Hamilton springen eruit wat dat betreft, waarbij Hamilton dan een klein beetje sneller was, maar ook meer risico's nam voor die snelheid.
Ach ja, die druk.In China 2006 moest ie presteren omdat Schumacher wel erg rap dichtbij kwam. Meneer koos verkeerde banden. Verder scoorde ie vanaf Canada nog amper podia/punten. In Suzuka zat ie ook gewoon klem achter Schumacher.quote:Hij zit bij de twee allersnelsten van het veld, al jaren. Het is een goede ontwikkelingscoureur, hij maakt niet veel fouten, hij racet slim, kan goed tegen de druk. Dat gaat Hamilton dus gewoon afleggen omdat hij niet wezenlijjk sneller is, tenzij hij de beste auto heeft.
Ja en?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Trulli won eerder in een Renault dan Alonso.
Echte winnaars winnen veel. Die zijn dus ook puur op de winst gericht, en als je het wk wilt winnen dan ben je dus suf aan het consolideren als dat is wat de kans op winnen vergroot. Lekker een potje stoeien is natuurlijk veel leuker, maar dat is niet voor de echte winnaars. Die domme puntentelling beloont nou eenmaalquote:Niet als ie een echte winnaar is, zoals Hamilton in Monza liet zien. Of Schumacher in 1995. Of in 2000. Of in Hongarij 2006.Willen winnen, ook al staat er een WDC op het spel. Daar zetten mensen de TV voor aan.
Randverschijnsel, ook al schat hij zichzelf nog 3 keer zo hoog in, en doet niks af aan mijn inschatting van wat hij kan.quote:Een grote bek niet kunnen waarmaken noem jij bijzaken? Ik noem het jezelf overschatten.
Het was kennelijk voor het gros een verrassing dat Massa zo gewaagd bleek aan Raikkonen, voor mij niet. En dan heb ik geen verstand van F1? Ik kijk al heel erg lang F1, en mijn inschatting van coureurs blijkt doorgaans heel aardig te kloppen wanneer ze van teamgenoot wisselen. Feit is dat Raikkonen toen niet sneller was dan Heidfeld. Dat geeft niet, maar de allerbesten zijn wel sneller dan dat. Hij hoort gewoon niet bij de allersnelsten, en dat hij jong in de F1 kwam doet daar niks aan af. Zijn eerste seizoen was inderdaad prima, maar er zijn er wel meer van zijn snelheid. Omdat hij zo jong was en omdat hij niet zo tactisch was en niet zo'n enthousiast ontwikkelaar werd het zo'n leuk cliché dat "hij alleen maar hard wil trappen", dat zal wel, maar daarmee kun je nog niet harder trappen dan de rest.quote:Bron? Je geef hier wel erg aanweinig te weten van F1 of (ii) het niet zo te hebben op Raikkonen. Raikkonen kwam juist vanwege zijn ongelooflijke snelheid in de Formule Renault in de F1 (en niet via de gebruikelijke F3-F3000 weg) en scoorde in zijn eerste wedstrijd een punt, had prachtige inhaalacties op gerenommeerde coureurs, en ging na een meer dan uitstekend seizoen gelijk naar McLaren. Tja, dan ben je inderdaad niet erg snel.
Bij Minardi reed Alonso zich echt in de kijker, dat was een sensatie. Sowieso is Renault natuurlijk het soort team wat alleen maar wk kan worden met een bijzondere coureur. Die rammen er niet zomaar de snelste auto uit zoals McLaren nog wel eens doet.quote:Raikkonen ging in zijn tweede jaar F1 van een klein team (Sauber) naar een topteam (McLaren): Alonso ging in zijn tweede jaar van een klein team (Minardi) naar een testrijder tol bij een (toen) subteam (Renault). En dat gebeurde voor beiden in 2001-2002.
Jouw persoonlijk sympathie vind ik niet zo boeiend. Hamilton is een echte choker gebleken. Domme, totaal onnodige fouten onder druk, en door pure mazzel op de meest schlemielige manier nog wk geworden, in een hele slechte race van hem, terwij hij het jaar daarvoor ook al zijn wk had verknoeid.quote:Niets overtuigt me dat Alonso een weergaloos F1-talent is. Sterker nog, ik heb in dit jaar meer respect gekregen van Lewis als ex-WDC dan voor Alonso.
Wat, de wereldtitel?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Trulli won eerder in een Renault dan Alonso.
[..]
Alonso won zijn eerste race in 2003 (Hongaarse GP) en Trulli won zijn eerste en tot nog toe enige GP in 2004 (Monaco). Overigens won Alonso in 2004 geen enkele race. Er vanuit gaande dat Wikipedia klopt.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Trulli won eerder in een Renault dan Alonso. Herstel. Ik check dit later nog even verder.
[..]
Duidelijk. Je hebt een Alonso-pet op.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja en?
[..]
Echte winnaars winnen veel. Die zijn dus ook puur op de winst gericht, en als je het wk wilt winnen dan ben je dus suf aan het consolideren als dat is wat de kans op winnen vergroot. Lekker een potje stoeien is natuurlijk veel leuker, maar dat is niet voor de echte winnaars. Die domme puntentelling beloont nou eenmaal
voorzichtigheid, daarom zie je ook veel races doodbloeden na de helft, omdat niemand iets wil riskeren voor dat ene puntje.
[..]
Randverschijnsel, ook al schat hij zichzelf nog 3 keer zo hoog in, en doet niks af aan mijn inschatting van wat hij kan.
[..]
Het was kennelijk voor het gros een verrassing dat Massa zo gewaagd bleek aan Raikkonen, voor mij niet. En dan heb ik geen verstand van F1? Ik kijk al heel erg lang F1, en mijn inschatting van coureurs blijkt doorgaans heel aardig te kloppen wanneer ze van teamgenoot wisselen. Feit is dat Raikkonen toen niet sneller was dan Heidfeld. Dat geeft niet, maar de allerbesten zijn wel sneller dan dat. Hij hoort gewoon niet bij de allersnelsten, en dat hij jong in de F1 kwam doet daar niks aan af. Zijn eerste seizoen was inderdaad prima, maar er zijn er wel meer van zijn snelheid. Omdat hij zo jong was en omdat hij niet zo tactisch was en niet zo'n enthousiast ontwikkelaar werd het zo'n leuk cliché dat "hij alleen maar hard wil trappen", dat zal wel, maar daarmee kun je nog niet harder trappen dan de rest.
[..]
Bij Minardi reed Alonso zich echt in de kijker, dat was een sensatie. Sowieso is Renault natuurlijk het soort team wat alleen maar wk kan worden met een bijzondere coureur. Die rammen er niet zomaar de snelste auto uit zoals McLaren nog wel eens doet.
[..]
Jouw persoonlijk sympathie vind ik niet zo boeiend. Hamilton is een echte choker gebleken. Domme, totaal onnodige fouten onder druk, en door pure mazzel op de meest schlemielige manier nog wk geworden, in een hele slechte race van hem, terwij hij het jaar daarvoor ook al zijn wk had verknoeid.
Ik heb geen verstand van Formule 1, maar ik ga je nu alvast vertellen dat Alonso Massa tot tweede rijder gaat degraderen puur op snelheid, en dat als Ferrari een auto bouwt die niet werkt, dat het dan redelijk snel weer een competitieve auto is. En dat ligt dan niet aan Massa zijn wenkbrouwblessure, want dat gaat geroepen worden, maar gewoon aan de verhoudingen zoals die al lagen.
Ik ga je ook alvast vertellen dat Raikkonen het op snelheid ruim gaat afleggen tegen Hamilton. Zoveel verstand heb ik wel van F1 dat ik dat durf te doen.
En leer mij de F1-fans kennen, ze gebruiken maar wat graag de verschillen in auto's en allerlei incidenten, randzaken en excuses om de sympathie voor een coureur te verwarren met de kwaliteit van een coureur. Ik kan Hamilton niet uitstaan, en ik vind Raikkonen een grappig mannetje, maar ik probeer toch gewoon in te schatten hoe goed ze zijn, en Hamilton is een van de weinige bijzonder snelle coureurs, en Raikkonen behoort gewoon tot de klasse daar net onder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |