abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73238055
offtopic;

leuke compilatie van Alonso



bij 6:00 hoe hij het stuur ook overpakt
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73239494
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Rond Heidfeld is het sowieso vrij stil, in veel silly season lijstjes blijft hij ook bij Sauber(Qadbak) staan.
Kovalainen is ook al zo'n geval, waar gaat hij naartoe wanneer hij vervangen wordt door Raikkonen? Er zijn wat slappe geruchten over Renault, maar meer ook niet.
Heidfeld of Barrichello rijdt denk ik volgend jaar naast Hulkenberg in de Williams. Kovalainen is idd een geval van waar moet die heen. Het zou me eigenlijk niet verbazen dat hij weer terug naar Renault gaat. De reden waarom het bij hem niet lekker ging bij Renault was Briatore en die is inmiddels vertrokken.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_73240887
Heidfeld en Kovalainen, vind het twee grijze muizen die niks aan spektakel toevoegen.
pi_73245675



Ziet er toch nog best slecht uit zo, na zoveel weken.. Hoop voor m dat t nog gelijk trekt.
Where facts are few, experts are many.
pi_73246175
Nog een filmpje gevonden:



Hij schijnt de race in Abu Dhabi als doel te hebben.
pi_73246370
En het is officieel:
quote:
Maranello, 30th September 2009 - Scuderia Ferrari Marlboro announces that it has reached an agreement with the driver Fernando Alonso. The agreement covers three racing seasons, starting in 2010.

The Scuderia’s driver line-up next season will therefore be made up of Felipe Massa and Fernando Alonso, with Giancarlo Fisichella in the role of reserve driver.

Kimi Raikkonen will leave the team at the end of this current season, after what has been a rewarding and fruitful partnership, which saw him win the Drivers’ title in 2007. He also played a key role in Ferrari’s taking of the Constructor’s title that same year and in 2008.

“We are very proud to welcome to our team another winning driver, who has demonstrated his amazing talent by winning two World Championships in his career to date,” said Stefano Domenicali. “Of course, we wish to thank Kimi for everything he has done during his time with Ferrari: in his first year with us, he managed to win the Drivers’ title, thus making his contribution to Ferrari’s history and he played a vital role in our taking of the Constructors’ title in 2007 and 2008. Even during a difficult season like this one, he has demonstrated his great talent, with several good results, including a great win in Spa and we are sure that we can share more good times together in the final three races of this season.”

“With common consent, we have agreed to terminate the contract binding me to Ferrari to the end of 2010, one year ahead of schedule,” said Kimi Raikkonen. “I am very sad to be leaving a team with which I have spent three fantastic years, during which time I won plenty of races. Together, we have won 50% of the world titles in that period and I managed to take the Drivers’ title in 2007, thus achieving the target I had set myself at the start of my career. I have always felt at home with everyone here and I will have many happy memories of my time with the team.”
Ferrari.com
pi_73246423
Volgens Ferrari rijdt hij niet meer dit seizoen:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-niet-terug-in-2009/

Alonso bevestigd voor 3 seizoenen!
http://f1.gpupdate.net/nl(...)voor-drie-seizoenen/
pi_73247296
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:05 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ziet er toch nog best slecht uit zo, na zoveel weken.. Hoop voor m dat t nog gelijk trekt.
hij ziet er niet gelukkig uit in ieder geval.
Als er weer een wenkbrauw zit scheelt het een stuk denk ik.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73248273
Goed nieuws dit. Raikkonen was gewoon niet snel genoeg, terwijl pure snelheid zijn sterke punt zou zijn. Ik heb me altijd al afgevraagd waar het idee vandaan kwam dat hij zo snel zou zijn. Alonso maakt van Massa weer de tweede rijder op snelheid, en is goed voor de ontwikkeling van de wagen, en is tactisch sterk en maakt niet veel fouten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_73248784
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Goed nieuws dit. Raikkonen was gewoon niet snel genoeg, terwijl pure snelheid zijn sterke punt zou zijn. Ik heb me altijd al afgevraagd waar het idee vandaan kwam dat hij zo snel zou zijn. Alonso maakt van Massa weer de tweede rijder op snelheid, en is goed voor de ontwikkeling van de wagen, en is tactisch sterk en maakt niet veel fouten.
Räikkönen niet snel? Hm
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73249020
Kimi is alleen maar niet snel als zijn auto dat niet is.

Dat is ook de enige reden waarom hij afgelopen 2 jaar niet echt mee heeft kunnen doen.

Ik hoop dat Alonso er compleet NIKS van bakt volgend jaar
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 30 september 2009 @ 17:48:34 #62
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_73249123
Ik werd stiekem toch een beetje enthousiast toen ik 't officiële persbericht las ondanks dat ik zei dat ik niet wist of ik blij moest zijn of niet Toch vind ik 't supergaaf

En in dat compilatie filmpje over Alonso hierboven, super acties zitten daar tussen De jonge wilde Alonso van toen was ik zekers van fan
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_73249337
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:36 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Räikkönen niet snel? Hm
Snel in de zin zoals Massa, Button, Barrichello en Heidfeld snel zijn. Maar niet sneller zoals Hamilton en Alonso dat zijn. Anders had hij Massa wel ruim verslagen (en Heidfeld ook). Dat scheelt nog even 2/10e tussen de echt snelle coureurs en gewone goede F1-coureurs. En dus 3 plekken op de grid, en dus een dikke 10 seconden per race, en dus een heleboel punten.

Dat is wel het verschil tussen WK worden als je de snelste auto hebt of geluk hebt, of ook WK worden als een andere auto minstens zo goed is en de coureurs daarin het goed doen en weinig fouten maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_73249685
Ik heb Hamilton en Alonso anders vaak zat fouten zien maken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73250192
Hamilton stapelt fout op fout. Die kan gewoon de druk niet aan. Die is een keer WK geworden ondanks zijn persoonlijkheid. Maar snel is hij wel, en maar deels door de risico's die hij neemt. Die gaat het dan ook nog moeilijk krijgen om een 2e keer wk te worden, ondanks zijn snelheid.

Elke coureur maakt zijn fouten. Alonso niet zoveel veel, Raikkonen al een stuk meer lijkt me. Maar Raikkonen is dus gewoon niet bijzonder snel gebleken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_73250485
Hamilton en Vettel zijn ook nog jong en relatief onervaren. Als die straks een aantal jaren meedraaien...
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73250521
quote:
Maar Raikkonen is dus gewoon niet bijzonder snel gebleken.
Ik wil niet lullig doen, maar Kimi is de enige die dit jaar ook maar iets heeft weten te presteren in die knakenbak die Ferrari dit jaar op de grid heeft gezet en er hebben inmiddels al 4 man in gereden.

Kimi is zeker snel en als Kimi in Button zijn auto zou zitten was hij ws nu al WK
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73251163
Calmer than you are
  woensdag 30 september 2009 @ 18:58:35 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73251326
Raikkonen ‘sad’ to leave Ferrari
quote:
Following news that he is to part company with Ferrari at the end of the season, Kimi Raikkonen has spoken of his sadness at leaving the Italian team. Raikkonen’s place at Ferrari will be taken by current Renault driver Fernando Alonso, who will join Felipe Massa and reserve driver Giancarlo Fisichella.

Raikkonen has been with Ferrari since joining from McLaren in 2007. That season he clinched the drivers’ title and over his three years at the team has taken nine race victories, five pole positions and 225 world championship points.

“With common consent, we have agreed to terminate the contract binding me to Ferrari to the end of 2010, one year ahead of schedule,” said the Finn. “I am very sad to be leaving a team with which I have spent three fantastic years, during which time I won plenty of races.

“Together, we have won 50 percent of the world titles in that period and I managed to take the drivers’ title in 2007, thus achieving the target I had set myself at the start of my career. I have always felt at home with everyone here and I will have many happy memories of my time with the team.”

Paying tribute to Raikkonen, Ferrari team principal Stefano Domenicali commented: “Of course, we wish to thank Kimi for everything he has done during his time with Ferrari: in his first year with us, he managed to win the drivers’ title, thus making his contribution to Ferrari’s history and he played a vital role in our taking of the constructors’ title in 2007 and 2008.

“Even during a difficult season like this one, he has demonstrated his great talent, with several good results, including a great win in Spa and we are sure that we can share more good times together in the final three races of this season.”

Raikkonen, 29, has yet to reveal his plans for 2010.
f1.com
pi_73251572
Alonso!
  woensdag 30 september 2009 @ 19:12:54 #71
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73251765
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig doen, maar Kimi is de enige die dit jaar ook maar iets heeft weten te presteren in die knakenbak die Ferrari dit jaar op de grid heeft gezet en er hebben inmiddels al 4 man in gereden.

Kimi is zeker snel en als Kimi in Button zijn auto zou zitten was hij ws nu al WK
Ik wil niet lullig doen, maar tot de GP van Hongarije had Massa toch echt 22 punten, en Kimi er maar 10........
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73252240
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:34 schreef vosss het volgende:
Ik wil niet lullig doen, maar Kimi is de enige die dit jaar ook maar iets heeft weten te presteren in die knakenbak die Ferrari dit jaar op de grid heeft gezet en er hebben inmiddels al 4 man in gereden.
Dat hij sneller is dan Badoer staat ook niet ter discussie.
quote:
Kimi is zeker snel en als Kimi in Button zijn auto zou zitten was hij ws nu al WK
Button is hetzelfde verhaal, qua snelheid. Niks mis mee, maar hij moet de snelste auto hebben om kans te maken op het wk, en geef hem een goede teamgenoot, en hij heeft er zijn handen vol aan. Als hij net zoveel pech had gehad met de auto als Barrichello of zelfs Vettel, stond het er heel ander voor.

Het punt is dat als hij niet gewoon snel zou zijn, zoals nog een tiental coureurs, maar echt snel, dat hij dan Massa naar het tweede plan had verwezen. Want Massa is ook niet supersnel en nooit geweest. Hamilton springt er wel uit qua snelheid, net als Alonso. Dan kun je ook WK worden zonder dat je auto de beter is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_73252486
quote:
Alonso: "Ik zou eigenlijk in 2011 naar Ferrari"

Fernando Alonso heeft laten weten enorm in zijn nopjes te zijn met zijn overstap naar Ferrari. De tweevoudig wereldkampioen onthulde verder dat hij eigenlijk pas in 2011 naar Ferrari zou gaan, maar dat die plannen pas onlangs zijn gewijzigd.

"Ik heb afgelopen zomer een contract getekend om vanaf 2011 voor Ferrari te rijden, maar de afgelopen dagen veranderden die plannen en is er besloten om mijn komst naar Maranello met een jaar te vervroegen", liet Alonso weten. "Ik ben er zeer trots op dat ik voor Ferrari ga rijden. Het is de droom van iedere coureur om voor dit team te racen en vandaag is die droom voor mij dus uitgekomen. Ik wil Ferrari-president Luca di Montezemolo enorm bedanken. Hij heeft zich enorm ingespannen voor deze driejarige deal."

Over zijn vertrek bij Renault, waarvoor hij afgelopen weekend nog een podiumplaats behaalde in Singapore, zei hij: "Ik heb een geweldige tijd gehad bij Renault. We hebben samen vier wereldtitels behaald en, tot op dit moment, 21 races gewonnen. Ik wens het team het allerbeste toe voor de toekomst en ik hoop dat ik dit jaar nog een paar mooie resultaten voor ze kan scoren."

"Zodra dit seizoen is afgelopen, zal ik mij volledig gaan richten op volgend jaar. Ik weet zeker dat Felipe Massa en ik de fans van Ferrari wat te vieren kunnen geven. Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan bij mijn nieuwe team."
pi_73252503
Ik moet Hamilton volgend jaar nog zien naast Kimi.
Hamilton is er nog nooit bovenuit gesprongen. Ja boven Heiki, maar dat is ook een soepkip en Alonso had het ook makkelijk naast Heiki en Piquet. Die zijn toch van een hele andere orde dan Massa
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73252682
We zullen het zien, maar ik zeg dat Alonso 2/10e heeft op Massa, gemiddeld, in kwalificatie en qua racepace, en een seconde als het regent. Daarnaast is het een goede ontwikkelingscoureur. Als Ferrari dan de beste auto bouwt wordt hij probleemloos WK, als Ferrari een van de beste auto's bouwt wordt hij wk, en als Ferrari een wat mindere auto bouwt, kan hij ook nog meestrijden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 30 september 2009 @ 19:40:43 #76
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73252691
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat hij sneller is dan Badoer staat ook niet ter discussie.
[..]
Maar vosss stelt dat Kimi de enige is. Dat is niet zo, want Massa deed het beter dan Kimi.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 30 september 2009 @ 19:41:34 #77
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73252722
Ik denk dat Kimi wel de snelheid heeft maar niet (meer) de commitment die nodig is, het is toch niet niks dat Ferrari een wereldkampioen (in een Ferrari) met nog een jaar te gaan gewoon eruit knikkert, want dat kunnen we toch wel stellen
  woensdag 30 september 2009 @ 19:47:37 #78
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73252949
James Allen on Alonso's Ferrari move
Wednesday, 30 September 2009 17:56
quote:
It’s the move that the Formula 1 world has been expecting for months, but as James Allen explains, the Alonso to Ferrari deal for 2010 has only been definitively concluded in recent weeks.

The itv.com/f1 columnist also looks at why it has been Raikkonen, and not Massa, who has been forced to make way for his generational rival, while also explaining why F1 is set to be the real winner from this particular driver merry-go-round.


Fernando Alonso joining Ferrari was the worst kept secret in recent F1 memory.

The Spaniard was first mooted as a Ferrari driver in December last year and the rumours have swirled around ever since.

But it was really only in the last few weeks that the deal has come together.

There was an understanding between them that had either 2011 or 2010 as the start point depending on how the season panned out.

Ferrari took their time over deciding what to do.

As of Spa it was still not clear exactly which way they were heading.

At Monza came the scheduled announcement that Santander would be joining the Ferrari team.

The deal is a big one, in the region of ¤45 million a season.

When you consider that they still have Philip Morris and other sponsors, that their share of the TV and prize money is $50 million and they get an extra payment for their historic status in F1, they are very well funded for the new-look F1 where budgets are supposed to come down to below ¤100m in 2010 and then down to around ¤60 million in 2011.

Alonso will drive alongside Felipe Massa.
Many people are surprised that it is Raikkonen who is making way when Massa is the cheaper driver to pay off and it is not clear yet that he will be his old self when he gets behind the wheel.

However Ferrari clearly feels that the brave little Brazilian is part of the family and they would not dump him when he is at his most vulnerable.

This would play badly in Italy and around the world.

Also the reasons for dropping Raikkonen stretch back through his time with the team. He has a very different way of working from Michael Schumacher, he has a social life which is oriented very differently from the Italian way and it wasn't such a great fit.

You have to admire Kimi for being his own man, but I think he will regret not trying to fit in to what they expected of him.

He achieved his dream, to win the world championship and you can bet that he will be massively motivated to do it again in a McLaren to show Ferrari and everyone else how good he is.

Lewis Hamilton will have a tiger by the tail next season, if they end up as a pairing.

As for Alonso, he will go well at Ferrari. He's intelligent, fast, organised and ruthless. He is the leader they have been lacking.

And the rivalry between Alonso, Hamilton and Raikkonen is going to make F1 one of the most compelling spectacles in sport in the coming years.
http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type=James_Allen&id=47037&PO=47037
pi_73253034
ik hoor er maar niks over dat Kimi door Ferrari is afgekocht onder de voorwaarde dat hij nergens anders zal rijden volgend jaar

waar heb ik dat toch gelezen

edit: waarom vergeet iedereen Vettel
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73255317
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Goed nieuws dit. Raikkonen was gewoon niet snel genoeg, terwijl pure snelheid zijn sterke punt zou zijn. Ik heb me altijd al afgevraagd waar het idee vandaan kwam dat hij zo snel zou zijn. Alonso maakt van Massa weer de tweede rijder op snelheid, en is goed voor de ontwikkeling van de wagen, en is tactisch sterk en maakt niet veel fouten.
Moet jij even een jaar terug kijken.. toen heeft hij bijna het record snelste race rondes verbroken.. hij is wel snel, maar zit vaak of in de verkeerde auto of in de stukke auto..

Weet ook niet echt wat ik er van moet denken.. Ferrari is nu al wel bezig met de auto van volgend jaar.. dit jaar is het gewoon een bagger auto..

Motor van McLaren wordt voor volgend jaar in kracht verminderd.. dus dat voordeel zijn ze dan kwijt als Kimi al naar McLaren zou gaan.. En als hij er rijd zul je zien dat zijn auto weer uit elkaar valt.. net als de McLaren altijd deed als Kimi er in zat.

Ow.. en contracten zijn dus ook niet echt wat ze lijken te zijn... ontbinden is blijkbaar geen probleem..
pi_73255677
De TT mag wel een uitroepteken ipv een vraagteken


F1 Nieuwtjestopic #56 Alonso eindelijk naar Ferrari? ->
F1 Nieuwtjestopic #56 Alonso eindelijk naar Ferrari!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_73257816
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:49 schreef Giem het volgende:

[..]

Moet jij even een jaar terug kijken.. toen heeft hij bijna het record snelste race rondes verbroken.. hij is wel snel, maar zit vaak of in de verkeerde auto of in de stukke auto..
Hij heeft 7 jaar doorgebracht bij de 2 absolute topteams, en hij heeft maar één keer een fatsoenlijke auto gehad? Snelste racerondes zegt niks. Als Ferrari vorig jaar een wat betere coureur had gehad dan Massa, dan hadden ze wk kunnen worden, want Hamilton maakte er een potje van natuurlijk. Maar Massa was net zo snel als Raikkonen. Dat was niet de bedoeling. Massa was bedoeld als secondant. Anders heb je twee coureurs die elkaars punten afpakken. Zo werkt Ferrari liever niet. Ze hadden Schumacher en die had dik 3 tienden op Massa.

Als je dan voor Raikkonen gaat waarvan je weet dat die het niet van het ontwikkelen van de auto of zijn tactisch inzicht, of zijn degelijkheid of zijn zachtheid voor de auto moet hebben, dan verwacht je dus in ieder geval 1 of 2 tienden op Massa. Niet dat Massa qua snelheid gelijkwaardig is. Ferrari verwachtte dat althans, net als het gros van de F1-wereld. Men heeft Raikkonen gewoon wat sneller gedacht dan hij is, omdat hij jong de F1 in kwam. Nu heeft hij teleurgesteld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_73258884
Dan gaan we zeker weer dat handje zien uit de cockpit, zoals hij ook deed met de toen nog competatieve Renault...
pi_73258931
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze hadden Schumacher en die had dik 3 tienden op Massa.
Ik vind dit dus echt ongefundeerd... Alsof coureurs en F1 met een rekenmethode zijn te bepalen Iedere coureur heeft een bepaalde motivatie, sterkte verschilt per weertype, bandenset, enz en vooral per circuit.. Massa werd bijvoorbeeld echt niet telkens winnaar Istanbul door geluk, hij was op dat circuit gewoon veruit sneller dan de rest. Dat over het algemeen Schumi de betere was is geen rare uitspraak, maar om er zo maar een tijd aan te plakken is onzin.
Where facts are few, experts are many.
pi_73258951
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:25 schreef LeXX het volgende:
Dan gaan we zeker weer dat handje zien uit de cockpit, zoals hij ook deed met de toen nog competatieve Renault...
Handje uit de cockpit is toch niet zo raar... Alleen wat ie dan met ze vingertjes deed stoorde mensen zich aan
Where facts are few, experts are many.
pi_73261214
Ik stoor me gewoon aan zijn hele persoonlijkheid en ik hoop van harte dat die lambal nooit meer een WK titel pakt en dat ze hem bij Ferrari over 3 jaar kots en kotsmoe zijn en dan Vettel in die bak zetten.

Vettel is in mijn ogen eigenlijk zo een beetje nog de enige echte baas in de F1 vandaag de dag
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73261875
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:33 schreef vosss het volgende:
Ik stoor me gewoon aan zijn hele persoonlijkheid en ik hoop van harte dat die lambal nooit meer een WK titel pakt en dat ze hem bij Ferrari over 3 jaar kots en kotsmoe zijn en dan Vettel in die bak zetten.

Vettel is in mijn ogen eigenlijk zo een beetje nog de enige echte baas in de F1 vandaag de dag
Persoonlijkheid kan ik in komen. Maar ga niet ontkennen dat Alonso één van de beste, zoniet de beste coureur van het veld is. Dat in combinatie met Ferrari, die zijn auto voor 2010 wss al bijna klaar heeft, is een gouden combinatie. Marketingtechnisch ook beter dan Raikkonen.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_73262006
Als ik Luca was had ik Massa eruit geflikkert en Vettel naast Kimi gezet. Dát was pas een gouden combinatie geweest
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 00:09:11 #89
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73262532
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:54 schreef vosss het volgende:
Als ik Luca was had ik Massa eruit geflikkert en Vettel naast Kimi gezet. Dát was pas een gouden combinatie geweest
ik vraag me dan ook af of ze Massa uit loyaliteit - want daar hebben ze een handje van - houden, of omdat hij echt zo goed.

Hij zal wel als veteraan ontvangen worden als hij straks terugkomt tho.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73264471
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:26 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik vind dit dus echt ongefundeerd... Alsof coureurs en F1 met een rekenmethode zijn te bepalen Iedere coureur heeft een bepaalde motivatie, sterkte verschilt per weertype, bandenset, enz en vooral per circuit.. Massa werd bijvoorbeeld echt niet telkens winnaar Istanbul door geluk, hij was op dat circuit gewoon veruit sneller dan de rest. Dat over het algemeen Schumi de betere was is geen rare uitspraak, maar om er zo maar een tijd aan te plakken is onzin.
Daar heb je in zoverre gelijk in dat het altijd maar om gemiddelden gaat. Maar het is wel een sport waarbij het er bij de coureur om gaat dat hij de snelheid uit de auto en de omstandigheden haalt, de auto is er niet om de snelheid uit de coureur te halen. Dan zie je over een heel seizoen of nog beter twee seizoenen dat de een daar beter in slaagt dan de ander.

Dan kun je daar ook geen tijd op plakken, maar over een heel seizoen is het tijdsverschil er wel. En dan heb je wel eens dat een coureur in een bepaalde auto of onder bepaalde omstandigheden echt niet lekker draait, maar in principe kun je gewoon een ranglijst maken van alle coureurs qua snelheid als je ze afzet tegen hun teamgenoten. En dan zie je ook dat die over de loop der jaren gewoon niet verandert, de een is nou eenmaal sneller dan de ander. Je kunt het ook niet doen, en dan kun je de coureur die je het sympathiekste vindt de snelste noemen. Dat is even leuk, maar vervolgens komt zo'n coureur dan naast een andere teamgenoot te zitten die sneller blijkt, en dan moet je weer van alles verzinnen waar dat toch aan ligt.

Ik denk dat ik wel een tijd kan plakken op coureurs die een tijdje meedraaien: Als ze in dezelfde auto zitten gaat Massa het gemiddeld en ongeveer dik 2 tienden afleggen tegen Alonso, en Raikkonen met ook zoiets tegenover Hamilton.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:25:08 #91
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73265850
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73267062
"Nieuwe" kleding van Renault:
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:01:27 #93
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73268304
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73268311
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 07:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar heb je in zoverre gelijk in dat het altijd maar om gemiddelden gaat. Maar het is wel een sport waarbij het er bij de coureur om gaat dat hij de snelheid uit de auto en de omstandigheden haalt, de auto is er niet om de snelheid uit de coureur te halen. Dan zie je over een heel seizoen of nog beter twee seizoenen dat de een daar beter in slaagt dan de ander.

Dan kun je daar ook geen tijd op plakken, maar over een heel seizoen is het tijdsverschil er wel. En dan heb je wel eens dat een coureur in een bepaalde auto of onder bepaalde omstandigheden echt niet lekker draait, maar in principe kun je gewoon een ranglijst maken van alle coureurs qua snelheid als je ze afzet tegen hun teamgenoten. En dan zie je ook dat die over de loop der jaren gewoon niet verandert, de een is nou eenmaal sneller dan de ander. Je kunt het ook niet doen, en dan kun je de coureur die je het sympathiekste vindt de snelste noemen. Dat is even leuk, maar vervolgens komt zo'n coureur dan naast een andere teamgenoot te zitten die sneller blijkt, en dan moet je weer van alles verzinnen waar dat toch aan ligt.

Ik denk dat ik wel een tijd kan plakken op coureurs die een tijdje meedraaien: Als ze in dezelfde auto zitten gaat Massa het gemiddeld en ongeveer dik 2 tienden afleggen tegen Alonso, en Raikkonen met ook zoiets tegenover Hamilton.
Alonso had het bijzonder lastig met Trulli bij Renault, werd in 2005 WDC met een superieure auto en een mietjes-instelling (liever vijfde en wat punten dan doorstampen voor een extra punt: in Spa zei ie zelfs 'there is a lot to be lost in races') en kon in 2006 zijn grote mond ook niet waarmaken (riep in Canada dat ie het gat met Schumacher niet kleiner liet worden dan 20-25 punten en aankomende in Suzuka lag Schumacher voor op punten) behalve dan dankzij een ploffende Ferrari in Suzuka. In 2007 moest ie liegen, chanteren en valsspelen om een rookie achter zich te kunnen houden en in 2008 had ie hulp van een crashende teamgenoot nodig om een overwinning te kunnen behalen (los of ie er uberhaupt wat van afwist).

Sorry, maar Alonso is een prima coureur, maar geen weergaloos talent.
Calmer than you are
pi_73269291
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Alonso had het bijzonder lastig met Trulli bij Renault,
Is dat zo? Het staat me niet meer zo bij, waren ze niet vooral in de kwalificatie aan elkaar gewaagd, kwalificatiespecialist Trulli en hij?
quote:
werd in 2005 WDC met een superieure auto en een mietjes-instelling (liever vijfde en wat punten dan doorstampen voor een extra punt: in Spa zei ie zelfs 'there is a lot to be lost in races')
Dat is nou eenmaal zoals de puntentelling in mekaar zit. Hij verliest het doel niet uit het oog, het is een winnaar, en doet dus wat hem aan het WK helpt. Deze puntentelling beloont voorzichtigheid, dat is een ander probleem.
quote:
en kon in 2006 zijn grote mond ook niet waarmaken (riep in Canada dat ie het gat met Schumacher niet kleiner liet worden dan 20-25 punten en aankomende in Suzuka lag Schumacher voor op punten) behalve dan dankzij een ploffende Ferrari in Suzuka.
Bijzaken.
quote:
In 2007 moest ie liegen, chanteren en valsspelen om een rookie achter zich te kunnen houden
Die rookie was ook wel het lievelingetje van de teambaas, de pers en de commercie. Terwijl hij de wagen ontwikkelde, Hamilton is ook gewoon heel erg snel, een kwaliteit die bijvoorbeeld Raikkonen niet heeft. Daarvoor maakt het rookie zijn ook niet uit, als je snel bent, ben je dat na 3 races. Dat geldt ook voor Raikkonen, hij was net zo snel als Heidfeld in zijn eerste seizoen, en is dat nog steeds. Van een heleboel coureurs is geroepen dat ze moesten wennen en zich moesten ontwikkelen, maar die bleken allemaal uiteindelijk toch niet goed genoeg. Het is gewoon talent, daar doet gewenning niet veel aan. Alonso en Hamilton springen eruit wat dat betreft, waarbij Hamilton dan een klein beetje sneller was, maar ook meer risico's nam voor die snelheid.
quote:
Sorry, maar Alonso is een prima coureur, maar geen weergaloos talent.
Hij zit bij de twee allersnelsten van het veld, al jaren. Het is een goede ontwikkelingscoureur, hij maakt niet veel fouten, hij racet slim, kan goed tegen de druk. Dat gaat Hamilton dus gewoon afleggen omdat hij niet wezenlijjk sneller is, tenzij hij de beste auto heeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_73269989
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:

Is dat zo? Het staat me niet meer zo bij, waren ze niet vooral in de kwalificatie aan elkaar gewaagd, kwalificatiespecialist Trulli en hij?
Trulli won eerder in een Renault dan Alonso. Herstel. Ik check dit later nog even verder.
quote:
Dat is nou eenmaal zoals de puntentelling in mekaar zit. Hij verliest het doel niet uit het oog, het is een winnaar, en doet dus wat hem aan het WK helpt. Deze puntentelling beloont voorzichtigheid, dat is een ander probleem.
Niet als ie een echte winnaar is, zoals Hamilton in Monza liet zien. Of Schumacher in 1995. Of in 2000. Of in Hongarij 2006.Willen winnen, ook al staat er een WDC op het spel. Daar zetten mensen de TV voor aan.
quote:
Bijzaken.


Een grote bek niet kunnen waarmaken noem jij bijzaken? Ik noem het jezelf overschatten.
quote:
Die rookie was ook wel het lievelingetje van de teambaas, de pers en de commercie. Terwijl hij de wagen ontwikkelde, Hamilton is ook gewoon heel erg snel, een kwaliteit die bijvoorbeeld Raikkonen niet heeft.
Bron? Je geef hier wel erg aan i weinig te weten van F1 of (ii) het niet zo te hebben op Raikkonen. Raikkonen kwam juist vanwege zijn ongelooflijke snelheid in de Formule Renault in de F1 (en niet via de gebruikelijke F3-F3000 weg) en scoorde in zijn eerste wedstrijd een punt, had prachtige inhaalacties op gerenommeerde coureurs, en ging na een meer dan uitstekend seizoen gelijk naar McLaren. Tja, dan ben je inderdaad niet erg snel.
quote:
Daarvoor maakt het rookie zijn ook niet uit, als je snel bent, ben je dat na 3 races. Dat geldt ook voor Raikkonen, hij was net zo snel als Heidfeld in zijn eerste seizoen, en is dat nog steeds. Van een heleboel coureurs is geroepen dat ze moesten wennen en zich moesten ontwikkelen, maar die bleken allemaal uiteindelijk toch niet goed genoeg. Het is gewoon talent, daar doet gewenning niet veel aan. Alonso en Hamilton springen eruit wat dat betreft, waarbij Hamilton dan een klein beetje sneller was, maar ook meer risico's nam voor die snelheid.
Raikkonen ging in zijn tweede jaar F1 van een klein team (Sauber) naar een topteam (McLaren): Alonso ging in zijn tweede jaar van een klein team (Minardi) naar een testrijder rol bij een (toen) subteam (Renault). En dat gebeurde voor beiden in 2001-2002.
quote:
Hij zit bij de twee allersnelsten van het veld, al jaren. Het is een goede ontwikkelingscoureur, hij maakt niet veel fouten, hij racet slim, kan goed tegen de druk. Dat gaat Hamilton dus gewoon afleggen omdat hij niet wezenlijjk sneller is, tenzij hij de beste auto heeft.
Ach ja, die druk.In China 2006 moest ie presteren omdat Schumacher wel erg rap dichtbij kwam. Meneer koos verkeerde banden. Verder scoorde ie vanaf Canada nog amper podia/punten. In Suzuka zat ie ook gewoon klem achter Schumacher.

En sms-en met je testrijder over gestolen data van Ferrari, je teambaas chanteren met die kennis (omdat je toch de druk van een goede rijder naast je niet aan kan?) en vervolgens weer afdruipt naar je oude team. Fantastisch.

Niets overtuigt me dat Alonso een weergaloos F1-talent is. Sterker nog, ik heb in dit jaar meer respect gekregen voor Lewis als ex-WDC dan voor Alonso.

[ Bericht 0% gewijzigd door Walter_Sobchak op 01-10-2009 12:13:00 ]
Calmer than you are
pi_73270829
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Trulli won eerder in een Renault dan Alonso.
Ja en?
quote:
Niet als ie een echte winnaar is, zoals Hamilton in Monza liet zien. Of Schumacher in 1995. Of in 2000. Of in Hongarij 2006.Willen winnen, ook al staat er een WDC op het spel. Daar zetten mensen de TV voor aan.
Echte winnaars winnen veel. Die zijn dus ook puur op de winst gericht, en als je het wk wilt winnen dan ben je dus suf aan het consolideren als dat is wat de kans op winnen vergroot. Lekker een potje stoeien is natuurlijk veel leuker, maar dat is niet voor de echte winnaars. Die domme puntentelling beloont nou eenmaal
voorzichtigheid, daarom zie je ook veel races doodbloeden na de helft, omdat niemand iets wil riskeren voor dat ene puntje.
quote:
Een grote bek niet kunnen waarmaken noem jij bijzaken? Ik noem het jezelf overschatten.
Randverschijnsel, ook al schat hij zichzelf nog 3 keer zo hoog in, en doet niks af aan mijn inschatting van wat hij kan.
quote:
Bron? Je geef hier wel erg aan i weinig te weten van F1 of (ii) het niet zo te hebben op Raikkonen. Raikkonen kwam juist vanwege zijn ongelooflijke snelheid in de Formule Renault in de F1 (en niet via de gebruikelijke F3-F3000 weg) en scoorde in zijn eerste wedstrijd een punt, had prachtige inhaalacties op gerenommeerde coureurs, en ging na een meer dan uitstekend seizoen gelijk naar McLaren. Tja, dan ben je inderdaad niet erg snel.
Het was kennelijk voor het gros een verrassing dat Massa zo gewaagd bleek aan Raikkonen, voor mij niet. En dan heb ik geen verstand van F1? Ik kijk al heel erg lang F1, en mijn inschatting van coureurs blijkt doorgaans heel aardig te kloppen wanneer ze van teamgenoot wisselen. Feit is dat Raikkonen toen niet sneller was dan Heidfeld. Dat geeft niet, maar de allerbesten zijn wel sneller dan dat. Hij hoort gewoon niet bij de allersnelsten, en dat hij jong in de F1 kwam doet daar niks aan af. Zijn eerste seizoen was inderdaad prima, maar er zijn er wel meer van zijn snelheid. Omdat hij zo jong was en omdat hij niet zo tactisch was en niet zo'n enthousiast ontwikkelaar werd het zo'n leuk cliché dat "hij alleen maar hard wil trappen", dat zal wel, maar daarmee kun je nog niet harder trappen dan de rest.
quote:
Raikkonen ging in zijn tweede jaar F1 van een klein team (Sauber) naar een topteam (McLaren): Alonso ging in zijn tweede jaar van een klein team (Minardi) naar een testrijder tol bij een (toen) subteam (Renault). En dat gebeurde voor beiden in 2001-2002.
Bij Minardi reed Alonso zich echt in de kijker, dat was een sensatie. Sowieso is Renault natuurlijk het soort team wat alleen maar wk kan worden met een bijzondere coureur. Die rammen er niet zomaar de snelste auto uit zoals McLaren nog wel eens doet.
quote:
Niets overtuigt me dat Alonso een weergaloos F1-talent is. Sterker nog, ik heb in dit jaar meer respect gekregen van Lewis als ex-WDC dan voor Alonso.
Jouw persoonlijk sympathie vind ik niet zo boeiend. Hamilton is een echte choker gebleken. Domme, totaal onnodige fouten onder druk, en door pure mazzel op de meest schlemielige manier nog wk geworden, in een hele slechte race van hem, terwij hij het jaar daarvoor ook al zijn wk had verknoeid.

Ik heb geen verstand van Formule 1, maar ik ga je nu alvast vertellen dat Alonso Massa tot tweede rijder gaat degraderen puur op snelheid, en dat als Ferrari een auto bouwt die niet werkt, dat het dan redelijk snel weer een competitieve auto is. En dat ligt dan niet aan Massa zijn wenkbrouwblessure, want dat gaat geroepen worden, maar gewoon aan de verhoudingen zoals die al lagen.
Ik ga je ook alvast vertellen dat Raikkonen het op snelheid ruim gaat afleggen tegen Hamilton. Zoveel verstand heb ik wel van F1 dat ik dat durf te doen.

En leer mij de F1-fans kennen, ze gebruiken maar wat graag de verschillen in auto's en allerlei incidenten, randzaken en excuses om de sympathie voor een coureur te verwarren met de kwaliteit van een coureur. Ik kan Hamilton niet uitstaan, en ik vind Raikkonen een grappig mannetje, maar ik probeer toch gewoon in te schatten hoe goed ze zijn, en Hamilton is een van de weinige bijzonder snelle coureurs, en Raikkonen behoort gewoon tot de klasse daar net onder.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 12:26:24 #98
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73270898
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Trulli won eerder in een Renault dan Alonso.
[..]


Wat, de wereldtitel?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73270966
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Trulli won eerder in een Renault dan Alonso. Herstel. Ik check dit later nog even verder.
[..]
Alonso won zijn eerste race in 2003 (Hongaarse GP) en Trulli won zijn eerste en tot nog toe enige GP in 2004 (Monaco). Overigens won Alonso in 2004 geen enkele race. Er vanuit gaande dat Wikipedia klopt.
pi_73271572
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja en?
[..]

Echte winnaars winnen veel. Die zijn dus ook puur op de winst gericht, en als je het wk wilt winnen dan ben je dus suf aan het consolideren als dat is wat de kans op winnen vergroot. Lekker een potje stoeien is natuurlijk veel leuker, maar dat is niet voor de echte winnaars. Die domme puntentelling beloont nou eenmaal
voorzichtigheid, daarom zie je ook veel races doodbloeden na de helft, omdat niemand iets wil riskeren voor dat ene puntje.
[..]

Randverschijnsel, ook al schat hij zichzelf nog 3 keer zo hoog in, en doet niks af aan mijn inschatting van wat hij kan.
[..]

Het was kennelijk voor het gros een verrassing dat Massa zo gewaagd bleek aan Raikkonen, voor mij niet. En dan heb ik geen verstand van F1? Ik kijk al heel erg lang F1, en mijn inschatting van coureurs blijkt doorgaans heel aardig te kloppen wanneer ze van teamgenoot wisselen. Feit is dat Raikkonen toen niet sneller was dan Heidfeld. Dat geeft niet, maar de allerbesten zijn wel sneller dan dat. Hij hoort gewoon niet bij de allersnelsten, en dat hij jong in de F1 kwam doet daar niks aan af. Zijn eerste seizoen was inderdaad prima, maar er zijn er wel meer van zijn snelheid. Omdat hij zo jong was en omdat hij niet zo tactisch was en niet zo'n enthousiast ontwikkelaar werd het zo'n leuk cliché dat "hij alleen maar hard wil trappen", dat zal wel, maar daarmee kun je nog niet harder trappen dan de rest.
[..]

Bij Minardi reed Alonso zich echt in de kijker, dat was een sensatie. Sowieso is Renault natuurlijk het soort team wat alleen maar wk kan worden met een bijzondere coureur. Die rammen er niet zomaar de snelste auto uit zoals McLaren nog wel eens doet.
[..]

Jouw persoonlijk sympathie vind ik niet zo boeiend. Hamilton is een echte choker gebleken. Domme, totaal onnodige fouten onder druk, en door pure mazzel op de meest schlemielige manier nog wk geworden, in een hele slechte race van hem, terwij hij het jaar daarvoor ook al zijn wk had verknoeid.

Ik heb geen verstand van Formule 1, maar ik ga je nu alvast vertellen dat Alonso Massa tot tweede rijder gaat degraderen puur op snelheid, en dat als Ferrari een auto bouwt die niet werkt, dat het dan redelijk snel weer een competitieve auto is. En dat ligt dan niet aan Massa zijn wenkbrouwblessure, want dat gaat geroepen worden, maar gewoon aan de verhoudingen zoals die al lagen.
Ik ga je ook alvast vertellen dat Raikkonen het op snelheid ruim gaat afleggen tegen Hamilton. Zoveel verstand heb ik wel van F1 dat ik dat durf te doen.

En leer mij de F1-fans kennen, ze gebruiken maar wat graag de verschillen in auto's en allerlei incidenten, randzaken en excuses om de sympathie voor een coureur te verwarren met de kwaliteit van een coureur. Ik kan Hamilton niet uitstaan, en ik vind Raikkonen een grappig mannetje, maar ik probeer toch gewoon in te schatten hoe goed ze zijn, en Hamilton is een van de weinige bijzonder snelle coureurs, en Raikkonen behoort gewoon tot de klasse daar net onder.
Duidelijk. Je hebt een Alonso-pet op.

- Iedereen riep dat Kimi Massa zou degraderen: niet gelukt. Massa kon Schumacher in 2006 ook af en toe de baas zijn, net als Barrichello dat kon. En als Massa Schumacher af en toe kon bijbenen, dan verzeker ik je nu al dat Alonso een erg zware kluif gaat hebben aan Massa, als die zijn oude niveau terug vindt na zijn ongeluk.

- Als Alonso zich zo in de kijker reed, waarom niet naar McLaren in 2002? Die zochten een vervanger van Hakkinen en ook DC had zijn beste tijd gehad. Ik denk dat ie zich helemaal niet zo in de kijker reed. Fisichella deed ook leuke dingen in een Minardi destijds en ging wel gelijk racen voor een (sub)team in zijn volgende jaar. Ik zie in jouw argumentaties niets, maar dan ook niets, dat mij feitelijk overtuigt dat Alonso een zeldzaam F1 talent is. Oh wacht, Alonso voorzag natuurlijk dat ie vier jaar later een titel kan gaan winnen door in 2002 testrijder te worden. De enige reden dat ie in 2003 Hongarije won was een uitstekende kwalificatie, maar met name een erg langzame Jaguar met Marc Webber op de tweede plek die de boel toen meer dan een halve minuut achterstand ophield.

- Hamilton vs. Kimi? Daar doe ik geen uitspraken over; dit lijkt me juist een van de mooiste rijderscombinaties in het komende jaar. Jouw aanname dat Hamilton Kimi gaat zoek rijden is exact dat: een aanname. Niks meer, niks minder. Zoals wel meer van je (weinig feitelijke) argumenten.
Calmer than you are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')